נשות הכותל || עשר נשים עוכבו לחקירה אחרי שהתעטפו בטלית בכותל

בתפילה חגיגית שקיימו נשות הכותל לרגל ראש חודש אדר השתתפו כ-300 מתפללות ותומכים. שתיים מהעצורות הן אחותה של הקומיקאית שרה סילברמן ובתה

עשר נשים שהשתתפו היום (שני) בתפילת ראש חודש בכותל המערבי עוכבו לחקירה, ועל חלקן הוטלו צווי הרחקה זמניים מהמקום הקדוש. הן נעצרו על ידי המשטרה לאחר שרוב המתפללות, אוהדיהן ונציגי התקשורת התפזרו, ורק כעבור שלוש שעות שוחררו.
לטענת המארגנות, כ-300 נשים וגברים באו היום לתפילת ראש חודש של נשות הכותל, שמעוררות עניין גובר מעבר לים, בקרב יהודים ולא-יהודים. באחרונה נדרש לסוגיה גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שביקש מיו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, למצוא פתרון למחלוקת המתמשכת.

העניין הגובר בנשות הכותל, בעיקר בקהילות יהודיות בארה"ב, הביא לרגל ראש חודש אדר קבוצה גדולה במיוחד של מתפללות ותומכים, נציגים של תקשורת ישראלית וזרה, וכן משלחת של כמה מוותיקי מלחמת ששת הימים, משחררי הכותל שהביעו סולידריות עם דרישתן של הנשים לחופש פולחן מלא.

אחד התומכים במתפללות הוא ד"ר יצחק יפעת, שתועד ביוני 1967 על ידי הצלם דוד רובינגר בין הצנחנים משחררי הכותל, ודיוקנו נהפך לסמל. יפעת אמר ל"הארץ" כי "החלטתי לבוא לכאן כדי להפגין תמיכה בכל מי שרוצים להתפלל בכותל בכל דרך, כל עוד הם לא עושים דבר לא מוסרי". יפעת הוסיף כי "לבי נשבר מכך שהחרדים החליטו שהכותל המערבי שייך להם".

כבר שנים שנשות הכותל מקיימות תפילות חודשיות - גם במחאה נגד פסיקת בג"ץ, שאסרה עליהן לקיים ברחבת הכותל עצמה תפילות הכוללות קריאה בתורה, התעטפות בטליתות והנחת תפילין בידי נשים. בג"ץ הקצה מתחם שבו הן יכולות לקיים את התפילות, אך יותר משנה התפילות נגמרות באופן קבוע בתחנת המשטרה ברובע היהודי לאחר שהנשים נעצרות ב"אשמה" של התעטפות בטלית בתוך מתחם הכותל. רב הכותל ומבקרי הקבוצה אומרים כי הנשים מעוניינות רק ביצירת פרובוקציות וטוענים כי הן מבזות את פסיקת בג"ץ בנושא.

בין עשר העצורות היו יו"ר נשות הכותל ענת הופמן, המנהלת לזלי סאקס, וכן הרבה הרפורמית סוזן סילברמן יחד עם בתה. הרבה סילברמן, תושבת ירושלים, היא אחותה של הקומיקאית היהודייה האמריקאית שרה סילברמן שמיהרה לצייץ בחשבון הטוויטר שלה: SO proud of my amazing sister niece for their ballsout civil disobedience Ur the tits! ("כל כך גאה באחותי המדהימה ובאחייניתי, יש להן ביצים עם הסרבנות האזרחית שלהן, אתן הציצים!").

הרבה סוזן סילברמן אמרה ל"הארץ" כי הגיעה לתפילה בהשפעת בתה, הלל, בת ה-17, שרצתה להתפלל לראשונה בחייה בטלית בכותל. היא דחתה את הטענה כי התפילה היה פרובוקציה המנוגדת לפסיקת בג"ץ. "יש לי שתי תשובות לטענה הזאת, תיאולוגית ודמוקרטית, ושתיהן קשורות. מבחינה תיאולוגית אני מתנגדת לחזקה החרדית על היהדות. כאשר קבוצה קטנה חשה שהיא מחזיקה באמת, ואלוהים נברא בדמותה, זה מנוגד למעמד הר סיני, מנוגד לעיקרון של 'ממלכת כוהנים' שאומר שלכל אחד שהשתתף במעמד הר סיני יש חלק בתורה, בדרך שלו".

סילברמן הוסיפה כי "כאשר אנשים רוצים לגנוב את התורה, ורוצים אותה בדמותם שלהם, זה חילול השם. בהיבט הדמוקרטי, זה פשוט עיוות שיש קבוצה אחת של אזרחים ששולטת על הכלל. זה פשוט, ואנחנו חייבים לאתגר בעניין הזה את הממשלה. העובדה היא שהכותל נחטף על ידי קבוצה קטנה, זה עיוות של ההיסטוריה".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, שהשתתף בתפילה, מחה על המעצרים וקרא למפלגות "לשים את נושא חופש הפולחן בכותל וחופש הדת בישראל על שולחן המשא ומתן הקואליציוני". עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, אמר כי "אם תרצה או לא, הכנסת החדשה תיאלץ להתמודד עם נושאים רבים ומורכבים של דת ומדינה. שחרור הכותל הוא אחד מהם. איך ייתכן שהסמל הלאומי שאמור לאחד את העם היהודי הפך לבית כנסת חרדי, מקום בו נשים נעצרות רק בגלל רצונן להתפלל כיהודיות על פי מנהגן?".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) אמרה, כי בכוונתה לפעול להסדרה מחודשת של רחבת הכותל כך שתתאים לכלל החברה בישראל ולא למגזר אחד, ו"עם זאת, דפוס הפעולה העקבי של נשות הכותל, הפועלות בניגוד מפורש לפסיקת בג"ץ אינה הדרך לפתרון הבעיה. יש לפעול להשגת הסדר שיתאים לקהלים הגדלים והמגוונים הבאים בהמוניהם לכותל". 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל הכבוד סילברמן  (לת) אופיר
  • 23:38
  • 11.02.13

02 מטומטמות שמבזות את היהדות, והתמונה ממחישה זאת היטב  (לת) נ
  • 23:47
  • 11.02.13

03 חייבים להסביר לחרדים כי הורדוס שבנה את הכותל לא היה מתנגד לתפילת הנשים מאיר
  • 23:49
  • 11.02.13

ומי יודע אם לכהן הגדול של אותם ימים הייתה בעייה עם הנושא.

04 הניחו טלית? הן גם התעטפו בתפילין?  (לת) מה נהיה?
  • 00:02
  • 12.02.13

05 ישר כוח לדתיים השפויים! החרדים הם איום קיומי על מדינת ישראל ועל הציונות  (לת) הגלשנית
  • 00:03
  • 12.02.13

06 כל הזמן רק מתגרים בחרדים ועושים נגדם פרובוקציות... ד
  • 00:07
  • 12.02.13

איזה מסכנים...

07 יש לי שאלה שמציקה לי כבר המון זמן- אם אישה בלבוש לא צנוע מתעטפת בטלית כדי להסתיר את גופה, על מה היא חוטפת יריקה?  (לת) אריאל זריבי
  • 00:09
  • 12.02.13

08 מניעת תפילות הנשים, יגרום לאסונות בעם ישראל.  (לת) עידו
  • 00:15
  • 12.02.13

09 מדינת ישראל עושה כמיטב יכולתה לגרום לניכור ולמיאוס ממנה בקרב יהדות התפוצות  (לת) יהודי רפורמי
  • 00:19
  • 12.02.13

10 נשים פרופוקטיביות אותי הן מגעילות אני אישה חילונית לגמרי  (לת) רבקה
  • 00:23
  • 12.02.13

11 סליחה - מה הן עשו? לא הבנתי בדיוק - התפללו במקום קדוש? מה בדיוק הבעיה, אסור להתפלל שם?  (לת) סתם אחד שלא מבין
  • 00:30
  • 12.02.13

12 עוד פאסדה מכוערת של דיכוי דתי בישראל  (לת) לקוניוס
  • 00:36
  • 12.02.13

13 זו נבלה וזו טרפה  (לת) איש
  • 00:37
  • 12.02.13

14 מי ביקש פעמיים אירן?  (לת) אישטרם שמלה
  • 00:47
  • 12.02.13

15 המשטרה ממשיכה לייצג את הפשיסטים דרור
  • 00:59
  • 12.02.13

הלוואי שיום אחד ייעצרו את השוטרים בלי תחתונים כי הרי תמיד הם עם המכנסיים למטה

16 ממ.. שרה סילברמן צייצה, שאנחנו לא נציית לעוד פוסטמה אמריקאית ? חלילה.  (לת) dd
  • 00:59
  • 12.02.13

17 זו הסיבה מדוע המקומות הקדושים חייבים לעבור לריבונות בין לאומית, אמר הקב"ה "ביתי בית תפילה לכל העמים יקרא" לכן הר הבית והגותל מוטב שיעברו לריבונות בין לאומית שתיטיב לתת זכויות לבני כל הדתות והסיעות ולא תיתן לחרדים החשוכים לימשול באחרים. מה גם שזה בגיוק הפיתרון שיהיה מקובל גם על שאר העולם והפלסטינאים.  (לת) להוצא את הר הבית מידינו החשוכות
  • 01:09
  • 12.02.13

18 משפחות פשע משתוללו תברחובו תערינו בראש חוצות - ןלמשטרת ישראל יש במה להתעסק; במניעת חופש פולחן דתי מנשים יהודיות בירושלים.  (לת) ארץ חמדת אבות
  • 01:12
  • 12.02.13

19 כל הכבוד על ההתמדה והאומץ לעמוד מול השחיתות החרדית. חיזקו ואימצו!  (לת) עכנ״ל
  • 01:13
  • 12.02.13

20 http://www.haaretz.co.il/news/law/1.1926704  (לת) להבדיל
  • 01:13
  • 12.02.13

21 ״הניחו״ טלית? דוד זעירא
  • 01:29
  • 12.02.13

עורך יקר: אתה רוצה לתמוך בחופש הפולחן? תתמצא בו קצת. תפילין מניחים ובטלית מתעטפים. מה גם שבגוף הכתבה התעטפו בטלית. די לבורות החילונית זה מעליב גם אתכם.

22 רב הכותל - בזבוז של ממון. תחנת משטרה בכותל ? המדינה מחשיכה את עצמה  (לת) os
  • 01:30
  • 12.02.13

23 יש לזה פיתרון מוסכם, אזור תפילה נפרד לחלוטין בצד הימני של הכותל אילן
  • 01:30
  • 12.02.13

אין שום מניעה דתית לתפילה נשית כולל קריאה בתורה. יש דרישה באורתודוקסיה להפרדה מגדרית ותו לא. כבר לפני 1000 שנה היה בית כנסת לנשים בלבד.

24 למדו עברית ויהדות - מניחים תפילין ומתעטפים בטלית. עשו לנו ולעצמכם טובה ותקנו את הטעות.  (לת) מכביסט
  • 01:32
  • 12.02.13

25 ועוד: עכשיו אני יודע מה לעשות עם הטלית מהבר מצווה - אני שולח אותה לנשות הכותל. יש למישהו כתובת למשלוח?  (לת) אורי
  • 01:34
  • 12.02.13

26 ממש בושה לעם ישראל!אני כאן רואה את כל התנועות הקונסרבטיביות איך הם- שלומי-נויורק
  • 01:52
  • 12.02.13

פועלים למען היהדות ולמען ישראל בחרוף נפש
לבוא נגדם ולא לתת להם להתפלל בכותל איך שהם רוצים?
זו ממש בושה לעם ישראל
לא ידעתי שהכותל שייך לחרדים
ממש עצוב

27 מעולה שאחותה של סילברמן נעצרה, זה יראה לכל האמריקאים שתורמים לישראל מהו חופש הדת שבה...  (לת) קו הצדק
  • 02:08
  • 12.02.13

28 עצרו בחשד למה? למה לא כותבים? ליהודי אסור להתעטף בטלית. לאן הגיעה המדינה. אילו זה היה קורה במקום אחר משרד החוץ כבר היה מחזיר את השגריר להתייעצויות. וההיא מיש עתיד, כבר פוליטיקאית מיומנת. יש בדעתה לפעול. תפעלי, מה את מזבלת בשכל עם הודעות לעיתונות?  (לת) יבגני בוסקילה
  • 02:17
  • 12.02.13

29 מדינה יהודית דמוקרטית שי
  • 02:31
  • 12.02.13

אין מדינה דתית ודמוקרטית ולא תהיה. שני מסלולים שונים ומנוגדים אחד לשני. בינתיים, אנחנו מדינה יהודית, אם דאגתם.

30 Israelistan koko_shmoko
  • 02:48
  • 12.02.13

the police and the kotel management ought to be ashamed of themselves. This is the exact same behavior you don't approve of in the Arab world. Perhaps Israelies and Arabs are not so different after all.

31 שופטי ישראל הדפוקים האלה לא יגידו לנשים מה לעשות, חבורת זונות בגלימה  (לת) לא להאמין
  • 03:40
  • 12.02.13

32 הכל התנהל פחות או יותר בשקט בכותל .אנשים רצו השתתפו לא רצו לא השתתפו ולא עשו מזה פרובוקציה מתלהמת. אלה מגיעים יוצרים מהומות ולמוחורת עוזבים לארצותיהם.כל אחד יכול לעשות לפי רצונו כך הם אומרים ואמנם בהמון קהילות אמריקאיות השיטה הזאת הפכה למנהג. יום כיפור אוכלים אחרי חצי יום פסח עושים ביום אחר כי לא יכולים לחגוג באותו יום וכו^ וכו^ . אין יותר על מי להשפיע .המלחמה צריכה להגיע אלינו.ולכותל . זו פרובוקציה לשמה שלא תעזור במאומה לחיות פה בשלום יחד. זו מדינה קטנה לא אמריקה הגדולה השלכות מאימות מהסוג הנ^ל עלולות להביא לאסון שאף אחד לא רוצה בו.  (לת) יבוא מאמריקה
  • 05:02
  • 12.02.13

  •   הכל היה שקט עד שבאתם אתם... ייצוא לישראל
    • 13:25
    • 12.02.13

    טענה ידועה כלפי כל מי שאי פעם ניסה לתקן משהו. "בכלל לא ידענו שהיה מקולקל, עד שבאתם אתם" וכו'.
    ובכן, את העובדה שלא ידעת שהיה מקולקל ניתן בקלות לייחס לכך שלא פקחת עיניים או שאטמת אוזניים. אפשר גם לייחס אותה לכך שבאמת לא היה מקולקל, עד שמשהו השתנה, וזה לא הנשים שרוצות להתפלל בכותל, אלא ההשתלטות החרדית עליו.
    בנושגע לתיאוריך את "אמעריקע" - אני מכיר לא מעט ישראלים ברחבי הארץ שביום כיפור אוכלים כל היום ולא רק בחציו ומנגד מעולם לא שמעתי על יהודי אמריקאי שלא חגג את פסח במועדו. להיפך - מרביתם הרי חוגגים שני לילות סדר אחד לאחר השני, כנהוג בגולה. בקיצור - דבריך הם על גבול הפנטזיה

33 האמת כשפעם הייתי בכותל וראיתי אותם -זה לא היה לי נוח-הטלית והכיפה על ראש הנשים-אבל ראובן-ירושלים
  • 05:13
  • 12.02.13

חייב להיות חופש של פולחן דת למי שרוצה
הכותל לא שייך לאף אחד
ולכן יש לכבד בגבולות מסוימים גם את הנשים האלו

34 כל הכבוד למפגינות - והמשטרע ממש טובה במאסר האזרחיות ובדיכוי הפגנות השמאל סך הכל זה קל .  (לת) aaa
  • 05:43
  • 12.02.13

35 כל הכבוד להן! בית הלל
  • 05:46
  • 12.02.13

נשים אמיצות. שימשיכו כך!

36 אבל ביבי אמר שרק בישראל יש חופש דת לכולם ניר
  • 05:48
  • 12.02.13

לא יכול להיות שביבי שיקר

37 חופש דת אין במדינה גרגמל
  • 06:13
  • 12.02.13

אם עוצרים נשים על פולחן דתי אין חופש דת במדינה

38 סתם מחפשים צומת לב קרין
  • 06:16
  • 12.02.13

סתם פרובוקציה, הנשים האמריקאיות מחפשות פירסום שילכו לעזה, לזרוק אותם מהארץ

39 כל הכבוד לרבה סוזן סילברמן ! גם אני
  • 06:20
  • 12.02.13

גם אני רוצה להצטרף אליהן, למרות שאני חילונית גמורה.

40 איך מצטרפים לנשות הכותל ?  (לת) אני - רק שאלה
  • 06:20
  • 12.02.13

41 מה יש לנשים לחפש בדת שמדירה אותן ? גבר חילוני
  • 06:20
  • 12.02.13

אם הן מאמינות שהתורה נכתבה ע"י אלוהים - עליהן לקבל אותה כלשונה
אם הו לא מאמינות שהתורה נכתבה ע"י אלוהים - אז הן חילוניות.

42 שרה סילברמן אמרה - ציצית ואגב
  • 06:23
  • 12.02.13

דבריה היו משחק מילים בין ציצית לציצים - והמתרגם/ת לא הטיב/ה לרדת לסוף דעתה של הבדרנית.

43 יש לפתוח את הכותל לכל מי שרוצה להתפלל שם ולבטל את המחיצות של עזרת נשים וגברים! די לשתלטנות האורתודוכסית! ישראל
  • 06:25
  • 12.02.13

יש לחוקק חוק בכנסת שהכותל פתוח לכל, ושמי שיפריע לתפילה של נשים או גברים, הוא שייאסר! בושה להיות אזרח במדינה שעוצרת נשים על תפילה!

44 בושה וחרפה - איפה כאן שוויון זכויות? רויטל
  • 06:40
  • 12.02.13

זכותה של מי שרוצה להניח תפילין לעשות זאת! איפה כאן המדינה?????? איפה זכויות נשים?

45 שמע ישראל !! זו קריאה אישית פנימית, לגבר,אישה ,ילד ,ילדה .לגרש מייד כל כפייה !!!  (לת) דן.י
  • 06:52
  • 12.02.13

46 עובדות כוכבים ומזלות נגד עובדי כוכבים ומזלות 2511
  • 07:02
  • 12.02.13

לא שונות מכל מתנחל אחר

47 אף אחד לא נתן לקהילה הדתית אורתודוקסית חזקה על המדינה רונן
  • 07:12
  • 12.02.13

מדינת ישראל היא מדינת עם ישראל. לא מדינת העדה האורתדוקסית.
הגיע הזמן שהדתיים הללו יפנימו שביהדות יש פלורליזם.
שלא כל היהודים נוהגים עמן החרדים והאולטרה אורתודקסים.

48 איזו מדינה משוגעת. כמה יענטס רוצות להתעטף בטלית ומשטרת ישראל על הרגליים...  (לת) חיים
  • 07:16
  • 12.02.13

49 החרדים מתנקים אותנו בעקביות ובביטחון מיהדות התפוצות דניק
  • 07:19
  • 12.02.13

שם זה לא כמו אצלנו. נשים וגברים שווים ומתפללים ביחד. זה שנתנו לאורתודוקסים להשתלט על הכותל זה יהפוך אותנו למנודים ומצורעים בפני יהדות העולם ולא רק - גם שאר העולם המערבי יראה איך אנחנו מתייחסים לנשים ומתייג אותנו בהתאם.
נשים חייבות להיות שוות לגברים בכל - גם בתפילה! כל בנאדם באשר הוא אדם חייב להיות מסוגל להתפלל לפי דרכו ומצפונו.

50 צודקות לחלוטין יניב
  • 07:21
  • 12.02.13

די לכפייה החרדית!!!

51 היכן הציבור היהודי לאומי? מרטין לותר
  • 07:24
  • 12.02.13

נחמד להכות ערבי פה ושם, כשחטיבה שלמה שומרת עליך. היכן ה"גבורה" הזאת כשמדובר במילוי חובתנו בשמירה על אחדותנו וחירותנו מפני פונדמנטליסטים? הרי אותן חומות ראו שנאת חינם וקנאים המנכסים לעצמם את הר הבית. הם הסכנה האמיתית. אכן, גבורה היא לרסס על קירות כנסיות, אך להגן מפני צבא חרדים מתפרעים, זה סיפור אחר.

52 מדינת ישראל איננה באמת דמוקרטיה זאב בק
  • 07:25
  • 12.02.13

דמוקרטיה איננה באה לידי ביטוי רק בבחירות פעם בארבע שנים. דמוקרטיה היא שורה ארוכה של ערכים חברתיים. השוויון בפני החוק, חירות הפרט, חופש הביטוי הם רק אחדים מערכים אלה. כאשר בג״צ מעניק את דיסקוטק השכינה (הכותל על פי ישעיהו ליבוביץ) לחרדים - בג״צ חושף את ה״דמוקרטיה״ הישראלית במערומיה, ומה שרואים - מבחיל.

53 כבר מזמן מדינה של אייטולות ושל הדרת נשים!!! יובל
  • 07:26
  • 12.02.13

אני יכול להבין עזרת נשים כפי שקיימת בבית כנסת מאז ומעולם. אני לא מבין מה הבעייה עם נשים בכותל ולמה האתר הלאומי אינו באמת של כולם. על קדושה אני לא מדבר. אני לא אוהב את המלה אשר בשמה הרגו מעליוני אנשים!! אין דבר קדוש! אין אדמה קדושה אין מדינה קדושה ולא מתים על קידוש השם. יכולה להיות אמונה - אין קדושה המתירה הדרת נשים ובטח שאין קדושה שהיא נחלת אדם זה או אחר. אני שואל וסליחה על השאלה - כמה נופלים היה למיגזר החרדי בשיחרור רחבת הכותל!!! האם זה לא ביזוי הנופלים שלנו, ההשתלתות המכוערת הזאת על הכותל והרחבה!!! ממש מדינה של משוגעים משיחיים!

54 אני בטוח שאם בגצ היה צריך להידרש לעניין הזה מחדש הוא היה פוסק בעד חופש פולחן בכותל ללא הבדלי מין ואפליה על רקע מיני משה י.
  • 07:27
  • 12.02.13

אין אופציה אחרת אם אנחנו עדיין מחשיבים את עצמנו כחלק מהעולם הנאור

55 המשטרה חזקה מול חלשים. נראה את המשטרה עוצרת עבריינים לפני שהם מפוצצים כלי רכב  (לת) גיא
  • 07:27
  • 12.02.13

56 עורך יקר : תפילין-מניחים , בטלית- מתעטפים אלון
  • 07:31
  • 12.02.13

לא סתם אומרים שמה שמעניין את עורכי הארץ זה ערבים , ביהדות הבנתם שואפת לאפס.

57 אירן זה כאן. לעכב אותן כי הניחו טלית ? זו הסיבה שרוב היהודים סולדים מהדת.  (לת) שי
  • 07:38
  • 12.02.13

58 אירן זה כאן ? יואל
  • 07:38
  • 12.02.13

אייטולות חובשות כיפות ובעלי זקנים עובדי אלילים שהם טפילים שלא עובדים ולא משרתים בצבא מנהלים את המשטרה !

59 קופים יודע דבר
  • 07:41
  • 12.02.13

מדינה של עובדי אלילים, בין חרדים לרפורמים. יותר חכם היה לשלוח את כולם, כולל נשות הכתל ורב הכתל לקורס מזורז באבולוציה בכדי שיבינו שכולנו יצאנו מהקופים וחלקינו נשארו שם מבחינת התפתחות שכלית.

60 קופים יודע דבר
  • 07:41
  • 12.02.13

מדינה של עובדי אלילים, בין חרדים לרפורמים. יותר חכם היה לשלוח את כולם, כולל נשות הכתל ורב הכתל לקורס מזורז באבולוציה בכדי שיבינו שכולנו יצאנו מהקופים וחלקינו נשארו שם מבחינת התפתחות שכלית.

61 ״מדינת הלכה...מדינת הלכה...״  (לת) ה׳
  • 07:57
  • 12.02.13

62 אני חוששת לצאת לרחוב. יש כאן נשים מסוכנות, גרוע מרוצחות? לא! יש כאן חרא של מדינה, יש כאן ימי הביניים, יש כאן שלטון מטומטם, אולי בממשלה החדשה שתקום יבינו זאת, אולי?????  (לת) עמליה
  • 08:01
  • 12.02.13

63 10 דירות נפרצו בזמן שהתעסקו בשטות הזאת...  (לת) צ'יקו
  • 08:02
  • 12.02.13

64 אל תוותרו!! אתם שומרים על זכות כל יהודי להתפלל בכותל! נתן
  • 08:03
  • 12.02.13

הקהילה היהודית באמריקה מראה שוב שהיא ידידת אמת של הקול השפוי בישראל.

65 לנשים מותר אף יותר מהגברים, הסירו מיד את העוצר המטופש הזה!!! יחי החופש!!!!!!!!!!  (לת) דור
  • 08:03
  • 12.02.13

66 עד שנת 1948 התפללו גברים ונשים ביחד ליד הכותל ויש על כך מאות צלומים בספרים ובארכיוניםץ כמו כן יש גם כמה סרטים שצולמו בזמן המנדט על הכותל ובו רואים בברור נשים וגברים יחד ליד הכותל. בשנת 1946 בתור ילדה בת 12 הלכתי עם אימי לכותל יחד עם משפחתי כולל גברים ונשים. החרדים גנבו לנו את הכותל בלי בושה י  (לת) שלומיתי
  • 08:15
  • 12.02.13

67 עושים קרקס בכותל! מחר ירקדו שם בבגד ים וטלית! מעניין אם בותיקן יאפשו לנשים עם חולצות כתפיות לשיר ולרקוד! או בהודו, במקדשים...רק אצלינו הכל מותר! הרי רק אצלינו יש דמוקרטיה...  (לת) אבי
  • 08:16
  • 12.02.13

68 חברי 'יש עתיד' מתחילים להתאמן על תשובות בנאליות וחסרות משמעות אורלי
  • 08:28
  • 12.02.13

והשפעה. כל הכבוד.

69 כל הכבוד לנשות הכותל! מגיע להן לנצח. אריאל
  • 08:41
  • 12.02.13

ואחר כך מגיעה לכולנו הזכות לנישואין אזרחיים!

70 ברגע שיבינו שאין אלוהים הבעיה תיפתר מאליה רעות
  • 08:57
  • 12.02.13

עד אז נראה מלחמות אינטרסים של החרדים הנבערים

71 ומה עם מליוני הגברים שעושים את הפעולה הזאת? לא צריך לעצור גם אותם? תומר
  • 08:59
  • 12.02.13

די חלאס הגיע הזמן לסיים את מנהגי הפולחן המטורפים האלה ולאשפז את כולם

72 בגצ -בית גבירים צבועים קובי
  • 09:07
  • 12.02.13

מי השופט האדיוט שיושב בבגצ וקובע את הכותל כשייך לחרדים

73 על איזו עבירה הן נעצרו ? ישראלי
  • 09:13
  • 12.02.13

המתפללות לא הפריעו לסדר הציבורי, מפני שהן התפללו במקום המיועד לתפילה. אינני מכיר כל עבירה אחרת שאפשר "להדביק" למתפללות, פרט , אולי, לפגיעה ברגשות הציבור... החרדי. אולם, לציבור החרדי אין מונופול על רחבת הכותל, וכל אחד ואחת רשאים להתפלל בדרכם.

74 קפיטליזם ופאשיזם ביומטרי מפריעים לי קצת יותר מההשתלטות של חרדים על חלק מהקיר שבנה הורדוס, אבל כל הכבוד להן  (לת) ירושלמי
  • 09:14
  • 12.02.13

75 כל הכבוד לנשות הכתל שנלחמות עבור כולנו. הפסיקה של בג"צ מבזה את כולנו. האם כך נראה שיוויון במדינהיהודית ודמוקרטית???  (לת) פטריוט ישראלי
  • 09:22
  • 12.02.13

76 הכותל זה לא שטח כבוש?! הכיבוש משחית
  • 09:26
  • 12.02.13

איך עיתון הארץ תומך בנשות הכותל הדורכות על אדמה כבושה?!

77 יש לפנות בבג"צ נוסף - הטיעונים הגיוניים ונכונים ובהחלט רגשות הציבור מורכבים (ב-50% לפחות) מרגשי הנשים  (לת) שולה
  • 09:32
  • 12.02.13

78 החקירה תעלה כנראה שהן התעטפו בטלית.גאוני.  (לת) פסולת
  • 09:38
  • 12.02.13

79 כל הכבוד אסתי גילי
  • 09:45
  • 12.02.13

אוהבים אותך!

80 בושה למדינה החשוכה שלנו...  (לת) אייל
  • 09:46
  • 12.02.13

81 כמה הבהרות: אין שום הלכה חד משמעית האוסרת על נשים להתעטף בטלית ולהניח תפילין. ישנן נשים, כמו בנותיו של רש"י הגדול, שאינן חשודות ברפורמיזם, שעשו בדיוק את זה. אם כך - מהי הבעיה האמיתית? פרטים בפנים.... ריקי1, דתל"שית ברוך השם
  • 10:20
  • 12.02.13

מצוות טלית ותפילין הם חלק ממצוות רבות אשר נשים פטורות מהן, ז"א אינן חייבות לקיימן, אך זה לא אומר שאסור להן לקיימן. לדוגמא - נשים אינן חייבות בישיבה בסוכה או ב-3 תפילות ביום - אך זה לא אומר שאסור להן לקיים מצוות אלה.

אם כך - מה העניין הגדול עם טלית, תפילין וקריאה בתורה (בעיקר כשהיא נעשית בפני ציבור נשים בלבד, ואז אין בעיית "צניעות")?

כל הפעולות הללו הם סמלי סטטוס של המעמד השליט, ז"א, של הגבר היהודי. אלו הסממנים של המעמד היחידי המותר בלימוד החוק היהודי והכי חשוב, המותר בפסיקת הלכה.
כאשר אשה עוטה את סמלי המעמד השליט - היא למעשה רומזת על כך שהצעד הבא יהיה - הדרישה לקחת חלק בעיצוב בחוק, ז"א הדרישה לפסוק הלכה (וכמובן, יש כבר נשים אורתודוקסיות שעושות בדיוק את זה
).
כידוע בהסטוריה, אף מעמד בעל פריבילגיות לא וויתר בקלות על זכויות היתר שלו. ובקצרה: הם מ-פ-ח-ד-י-ם!

82 באיזו מין מדינה חשוכה ומטומטמת אסור לאישה להתפלל בצורה מסוימת?  (לת) אסף
  • 10:26
  • 12.02.13

83 אני מתפעל מחריצותה של המשטרה.היא תמיד מתייצבת לעצור את הנשים בכותל.כנרה שאין כבר בעיות אחרות בארץ:לא רצח,לא שוד,לא אונס, לא בניה בלתי חוקית,משעמם.  (לת) חיים
  • 10:46
  • 12.02.13

84 כל הכבוד, שיהיה לכן כוח להמשיך להתעקש על זכויות האדם והאזרח.  (לת) כל הכבוד לנשים
  • 10:59
  • 12.02.13

85 איראן זה כאן. גברים איראניים שולטים בנו.  (לת) חומייניזם
  • 10:59
  • 12.02.13

86 חרדים בישראל = טאליבן באפגניסטן.  (לת) רפאל
  • 11:03
  • 12.02.13

87 מעניין אבל לאורך השנים נשים וגברים התפללו במעורב בכותל וכל אחד בסגנונו די לכפיה
  • 11:46
  • 12.02.13

לפי תמונות התפילה הייתה בעירוב, לא הייתה הפרדה בין נשים וגברים. פלג אחד ביהדות השתלט על הכותל והוא הפלג האורתודוכסי - שהינו מיעוט בעם היהודי! הגיע הזמן שהרוב בעם היהודי יוכל להתפלל כראות עיניו בכותל המערבי.

88 יש למנוע בנחישות רבה את כל מעשי הפרובוקציה השמאלניים האלו!!  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 11:56
  • 12.02.13

89 המשיכו בנות והצליחו במאבקכן בכוחות השחור...כל הלכות הדת נכתבו בידי גברים אבל אתן רשאיות להחליט אחרת  (לת) הניחו תפילין ושאו תפילה, אם זה רצונכן
  • 12:13
  • 12.02.13

90 מדינה הזויה- מדניה פשיסטית- זה כבר לא מצחיק . כל יום מתקדמים צעד נוסף לכיוון מדינה חשוכה, לא שיוויונית, לא נאורה- למה ? אנחנו העם "הנבחר" אנחנו יכולים ליותר טוב מזה...  (לת) המפחדת
  • 12:19
  • 12.02.13

91 לא נראו חרדים בין משחררי הכותל ב- 1967 יורם סלומון
  • 12:57
  • 12.02.13

אפרופו חלוקת הנטל, אפילו בעת שחרור הכותל, קודש הקודשים, תלמידי ״תורתם אומנותם״ חיכו בצד פן יפגעו. אבל היום, מדוע משטרת ישראל בשליחות החוק עוצרת אזרחיות ותיירים תמימים בשם ״כוהני הדת״ הפועלים כאינקוויזיטורים ומדירי נשים? יש לכלוא את שומרי הדת האגרסיביים מאחורי סורג ובריח, ולהזכיר לשוטרים את תפקידם, לטפל במפירי חוק בלבד. אינני חשוד בשמירת מצוות אך תנו לנו ולהן להסתובב בכל איזורי הכותל בביטחון.

92 "עוכבו לחקירה"... מעניין אותי לדעת פעם מה שואלים בחקירה כזו: "את מודה שהנחת טלית??"; "את שייכת לארגון מניחי טליתות?"; "מי מממן את הארגון האנטישמי והמסוכן הזה??" וכו'. ומעניין איזה חוקרים חוקרים אותן. חוקרים "בכירים"? נגיד, אחד שקוראים לו "ש."? כזה שיושב בחדר החקירות האפלולי עם משקפי שמש ריי-באן? והנשים - הן לא זכאיות להיות מיוצגות ע"י עו"ד מול האשמות שכאלה?  (לת) אלעזר החורני
  • 12:58
  • 12.02.13

93 מה שצריך להוסיף ולא נאמר כאן, הוא שגם מבחינת האורתודוקסיה אין בעיה הלכתית בהתעטפות נשים בטלית (או הנחת תפילין). אף שאינן חייבות במצוות אלו, מותר להן לבצען ולברך עליהן, בדיוק כמו נטילת לולב, ומצוות נוספות. החרדה החרדית נובעת מהזיהוי של מעשים אלה עם הרפורמיות  (לת) דתי
  • 13:01
  • 12.02.13

94 החרדים הפכו לעובדי אלילים ומבזים כל חלקה טובה ביהדות. מדינת ישראל צריכה להפסיק להיות מדינה פגנית ולחזור להיות מדינה יהודית אמיתית. זו חוצפה מה שקורה פה.  (לת) שמול
  • 13:19
  • 12.02.13

95 מצד אחד כל הכותל זה קשקוש ואין שם שום קדושה, מצד שני שכל אחד יתפלל איפה שהוא רוצה, הכותל זה לא בית כנסת פרטי של אף אחד אחד
  • 13:49
  • 12.02.13

חוצפה שהפכו אתר לאומי ששייך לכולנו, ולמעשה לכל העם היהודי, לבית כנסת. מי זה בכלל רב הכותל? ממתי יש לכותל רב? מי ממנה אותו? מתי בכלל הוכרז הכותל כבית כנסת? אני לא זוכר הכרזה כזו ואני בטוח שלפחות עד שנות ה-80 לא היה הכותל בית כנסת וגם לא היה לו רב. בודאי שמניעת כניסה מחצי מהעם לאתר לאומי היא חוצפה. ובענין פסיקת בגץ - אז בגץ טעה. לא פעם ראשונה.

96 "חופש פולחן" בכאילו...  (לת) ציניקן
  • 13:52
  • 12.02.13

97 על מה עצרו אותן? איזו עבירה פלילית הן עשו? בושה
  • 16:59
  • 12.02.13

בושה שמשתמשים באופן כזה במשטרה. אין למשטרה די כח לטפל בפריצות, ובאלימות במשפחה, ולזה יש לה כח? נשמע כמו מדינת משטרה. של מי הכותלל הזה לעזאזל?

98 נגד הדרת נשים רותי הפמיניסטית
  • 22:25
  • 12.02.13

נמאס. לא ייתכן שנרמוס את זכותן של נשים להתפלל לפי הבנתם כדי שלא לפגוע בקבוצה של גברים שמאמינה שרק להם הזכות להתעטף תטלית

99 זכות הקריאה בספר התורה - עדות לזכויותיתר של הגבר - שאין להן מקום היום!!! אחד העם
  • 08:48
  • 13.02.13

היהדות לא היתה מצואיסטית. היא נתנה לאישה מקום רב, אבל בבית, בשורה השניה, ולא בשורה הראשונה.

טוב היהדות לא היתה יוצאת דופן בזה. אבל כיום העולם משתנה.

רק בישראל משיקולים פוליטיים היהודים הישנים - כן בואו וניתן להם שם מגונה - שומרים את כוחם.

טוב יעשו יהודי ארה"ב הרפורמים אם ינתקו עצמם מכל גוף שלטוני שאינו מכיר בהם.

מאד לא ברור לי למה תרומות של יהודים רפורמים צריכים לתקצב מקווה וישיבה של מתנגדיהם ורומסי כבודם.

כמו שכבר אמרתי בעבר : "לא זה הדרך" !!

פעילות
המלצות