המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

נציב האו"ם לפליטים: ישראל מחזירה אריתריאים בניגוד לחוק

לדברי הנציב ויליאם טול, "הסכמה לשוב תחת אולטימטום של כלא או הביתה לא יכולה להיחשב התנדבותית". רשות האוכלוסין: כרגע אין כוונה לגרש פליטים

המדינה מודה לראשונה כי אזרחי אריתריאה השוהים בישראל חתמו על מסמכי “חזרה מרצון” לארצם. לפני כשבוע פורסמו ב”הארץ” עדויות ראשונות מתוך כלא סהרונים על התופעה. על פי העדויות, נציגי רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים מציבים בפני אזרחי אריתריאה הכלואים שתי אפשרויות: כליאה של שלוש שנים לפחות או חתימה על טופס “חזרה מרצון”, לפיו הם מעוניינים לכאורה לשוב למדינתם. על פי דו”חות נציבות האו”ם לפליטים, אריתריאה היא מדינה טוטליטרית המפרה זכויות אדם.

במכתב ששלח השבוע מנכ”ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן-עמי, לחבר הכנסת דב חנין (חד”ש), הודה בן-עמי כי “לאחרונה אכן הגיעו לרשות מספר פניות של מוחזקים אריתריאים שביקשו להסדיר את יציאתם מרצון מישראל, והנושא מצוי בבחינה”. בשיחה עם ”הארץ”, נציב האו”ם לפליטים בישראל, ויליאם טול, מותח ביקורת על התופעה. “כנציבות האו”ם יש לנו גישה לכלא, ושמענו מה המדינה הציעה להם”, מספר טול, “הסכמה לשוב לאריתריאה תחת אולטימטום של כלא או הביתה לא יכולה להיחשב התנדבותית בשום קריטריון, זו בפירוש לא חזרה מרצון”.

טול תוקף בחריפות את התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה וטוען כי הכלואים “לא מקבלים גישה מלאה למנגנון המקלט, וכשאין גישה למנגנון מקלט שיכול להביא לשחרורם אז גם אין חזרה מרצון”. בניגוד להחתמה המתנהלת כעת, ללא שיתוף פעולה עם האו”ם, מספר טול כי בעבר, בהחזרת אזרחי דרום סודאן, למשל, “היינו מעורבים, ראיינו את האנשים, היו קריטריונים ברורים. אחד הכללים הברורים היו שאין ריאיונות מתוך הכלא כי עובדתית מהכלא אין חזרה מרצון, כי אין רצון חופשי”.

מתקן הכליאה סהרונים. אריתריאים שנכנסו לישראל לאחר יוני מוחזקים בכלא לזמן בלתי מוגבל
מתקן הכליאה סהרונים. אריתריאים שנכנסו לישראל לאחר יוני מוחזקים בכלא לזמן בלתי מוגבל . צילום: אליהו הרשקוביץ

“ההליך צריך להיות ברור. הממשלה צריכה לתת גישה למקלט לאדם אריתריאי, זה לא מה שקורה. כתבתי לממשלה בבירור שאנחנו מודאגים שהחזרות האלו יעשו בלחץ, במקום לתת גישה למנגנון המקלט, ושאי אפשר יהיה לראות בהן התנדבות לחזור לאריתריאה. כתבנו בבירור שבשום נסיבות, חזרה באיום של כליאה, בלי גישה למנגנון המקלט, לא יכולה החזרה כזו להיחשב התנדבותית”.

בעקבות הפרסום ב”הארץ” לפני כשבוע, שיגר חנין למנכ”ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן-עמי, מכתב שדרש הסברים דחופים לעדויות שנאספו. בן-עמי השיב לחנין לאחר “בדיקה דחופה” של פנייתו. הוא טען כי איש לא גורש עד כה לאריתריאה וכי אין בעת הזו שינוי במדיניות זו או סכנה “לגירוש” לאריתריאה, אך הודה כי נושא “החזרה מרצון” נמצא בבדיקה לאחר שהתקבלו פניות ממוחזקים אריתריאים, שביקשו להסדיר את יציאתם מישראל.

מדינת ישראל, למרות היותה חתומה על האמנה בדבר מעמדם של פליטים של האו”ם, אינה מכירה באריתריאים כפליטים, ולפיכך אינה מעניקה להם זכויות המגיעות לפליטים, על פי האמנה. יחד עם זאת, היא מאפשרת להם הגנה קבוצתית מפני גירוש לארצם. ביוני האחרון נכנס לתוקף התיקון לחוק ההסתננות. אריתריאים שנכנסו לישראל לאחר יוני מוחזקים בכלא לזמן בלתי מוגבל. מנתוני דו”חות נציבות האו”ם לפליטים לשנת 2011, שפורסמו במאי האחרון, עולה כי בניגוד לישראל, שיעורי ההכרה באזרחי אריתריאה כפליטים ברחבי העולם הם גבוהים ביותר, ועומדים על 74%.

אריתריאה היא מדינה טוטליטרית שבה מופרות זכויות אדם - כך על פי דו”חות נציבות האו”ם לפליטים. בדו”חות מוגדר השירות בצבא האריתריאי כ”גורם הסיכון” הראשון במעלה. גברים ונשים חייבים בגיוס חובה ובשירות לאומי כמעט כל שנות חייהם ונענשים בגין הימנעות מגיוס, כולל יציאה מן המדינה לצורך כך. הענישה בפועל נעשית שלא באמצעות מערכת בתי המשפט, וכוללת הריגה בירי, מעצר לפרקי זמן ממושכים בתנאים קשים ביותר, עינויים ועבודות כפייה.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לשלוח את האריתראים לשכונתו של ויליאם טול. זה מותר לפי ה"חוק" ? איזו מדינה יכולה להרשות למסתננים להסתובב חופשי, ויליאם ? אולי אצלך.  (לת) לכלא כל מסתנן.
  • 06:59
  • 25.02.13

02 ההגירה המסיבית דרך הגבול הפרוץ עם מצרים היא הסיבה הראשית לעליית מחירי הדיור בישראל הם שוכרים דירות
  • 09:37
  • 25.02.13

120,000 מסתננים, 6 גרים בדירה, 20,000 דירות בכל רחבי הארץ אינו עומדות לרשות זוגות צעירים, חיילים משוחררים, עניים. כרישי נדל"ן קונים עוד ועוד דירות ומשכירים אותם ביוקר למסתננים. ואנחנו, הדור הצעיר, עומדים מול שוקת שבורה.

03 עייפנו. כל שבוע נפיחה חדשה, עם קצת העתק/הדבק מהכתבה שדיווחה על הנפיחה הקודמת. למרות דבריו של טול, לאריתראים יש אפשרויות בחירה. ל.
  • 09:38
  • 25.02.13

אפשרות ראשונה היא בכלל לא להגיע לכאן, מהלך שדורש מעבר של מספר מדינות, בזמן שהם יכולים פשוט לעבור למדינה שכנה. אפשרות נוספת היא לנסות ולהתקומם באריתריאה עצמה. אפשרות שלישית היא לשבת במתקן השהייה, או כמו שהאו"ם קורא לזה במתקנים שהוא מקים בסוריה, לבנון, טורקיה, דרפור, סומליה, קניה, אתיופיה ועוד - מחנה פליטים. גם במחנות הפליטים של האו"ם יושבים אנשים במשך שנים, נכון? אותו כנ"ל פה. האמת, נראה שהתנאים בישראל קצת בלבלו את טול, ונדמה לו שהוא נמצא בלה-לה-לנד. תתכבד נציבות האו"ם לפליטים ותשלח את האפס המאופס הזה למחנות הפליטים הסורים בלבנון, טורקיה וירדן. אם לכולנו יהיה קצת מזל, הפליטים יוציאו עליו את העצבים, בשם הפליטים באשר הם (והם ממש לא אריתראים בישראל) והמדינות הקולטות.

  •   למגיב ל- אתה מעולה בעצות לאחרים, חוץ מלעצמך. איפה אתה בדיוק מתקומם נגד עוולות הטרור שביברמן מפעילים על כולנו? שהפכו אותנו לפרה חולבת למתנחלים, חרדים, טייקונים ושירות ציבורי נפוח בדמותם? שהם בורחים מפשלות ולא משלמים על כלום- כמו השריפה בכרמל? איפה התקוממת? איפה התקוממת נגד חינוך חינם פשיסטי ע"י מורי קבלן? איפה התקוממת על ניצולי שואה רעבים? איפה התקוממת על התפשטות תופעת העוני? סתום את הפה הימנוני שלך, לפני שאתה מציע פתרונות למי שבורחים ממלחמות בארצם  (לת) שומר חוק 1
    • 11:36
    • 25.02.13

04 האם נשאר עוד משהו, לא חוקי או נבזי, שישראל לא עשתה ?! ישראל איבדה לגיטימיות.
  • 09:43
  • 25.02.13

אבל הממשלה תקרא לביקורת "אנטישמיות", ושנאת ישראל, והשואה,,, ועם לבדד ישכון, ובמדינות אחרות יותר גרוע,,, ותרגיש טוב עם עצמה.

  •   כן,לשלול ממך את אזרחות המדינה שאתה כה בז לה נו,באמת
    • 11:38
    • 25.02.13

    אבל נהנה לחיות בה.
    זו תהיה פעולה לגיטימית לחלוטין.

  •   ישראל אכן מאבדת לגיטימיות. זו מחלת הכיבוש, הסרטן עם הגרורות שהפך אותנו לחברה של עולם 3, עם חונטת ביברמן בראש. הונים בשלטון יכולים רק לילל כל הזמן אכלולי שתולי . ורואים את זה בתעמולה שלהם שמקיאה כאן את הזבל שלהם. כאילו זה מה שישנה את עוולות מעשיהם  (לת) שומר חוק 1
    • 11:38
    • 25.02.13

  •   אוי צדקן צבוע ומגלגל עיניים מקצועי במימון הקרן החדשה, האם מדינות אחרות ששות לקלוט בקירבן פולשים מוסלמים מאפריקה? מסופקני. די לשנאה העצמית הגובלת בפסיכוזה אובססיבית.  (לת) איתי
    • 11:51
    • 25.02.13

  •   באמת שטויות ,איבדנו לגיטימיות כי אנחנו לא רוצים הצפת מסתננים?! מתי תקשיבו גם לציבור?
    • 11:55
    • 25.02.13

    האשמה מוגזמת וחסרת פרופורציות אני לא בתפקיד הסנגור של המדינה אבל כאזרח במדינה המוכה הזאת מטרור ומלחמות ואי ודאות ובליל עדות בסכסוך עם אחרות שלא יודעת להתמודד עם קצת גשם בחורף לא חושב שהתפקיד שלנו גם לדאוג לעוד אומללים ובמיקרו קוסמוס שאני חי מפריע לי שהם ישנים במדשאות ומהלכים לי בשכונה זה פשוט איום שנוסף לרשימת הצרות ושכמותך צרה נוספת ,גם אתכם קשה מאוד .לא זו בלבד שמעמיסים עלינו צריך להתמודד עם הביקורת הבלתי פוסקת של הומניסטים צבועים שפתאום נזכרו שיש אומללים -שנים אני רואה חסרי בית גוססים ברחובות ת"א אף "הומניסט" לא ניגש להציע עזרה ..אז בוא תפסיק להתנשא עלינו חוצפן!

  •   אכן תגובה אנטישמית.אתה לא אשם.....  (לת) rubi
    • 13:06
    • 25.02.13

  •   כן - לחסל את השמאלנים הקיצוניים,סייעני האוייב הפלשתינאי.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 17:11
    • 25.02.13

05 ממי למדנו? בושה להיות יהודי, בושה להיות ישראלי.  (לת) ואפילו רב אחד אינו זועק.
  • 09:45
  • 25.02.13

06 על פי דו”חות נציבות האו”ם לפליטים, אריתריאה היא מדינה טוטליטרית המפרה זכויות אדם. אזרח
  • 09:46
  • 25.02.13

ולמה זה צריך לעניין אותנו? האו"ם כגוף פיקוח עולמי יטפל בזכויות האדם באריתראה. הא שכחתי את האו"ם מעניין "רק" מצב זכויות הפלתשניאים שנהנים מזכויות שרק בחלומות היו מקבלים

  •   לישראל קשרים דיפלומטים עם אריתריאה בנו של הציניקן
    • 11:39
    • 25.02.13

    זה למה אנחנו צריכים להיות מוענינים.

  •   מה שאתה לא מבין אזרח- שמה שישראל היום בחסות ביברמן וישי עושה לפליטים, בחסות ברק עושה לפלסטינים, בחסות ביברמן עשו למחאת הקיץ, מחרתיים יעשו לך. ואז נראה אותך בלי זכויות. למי תצפצף בדיוק  (לת) שומר חוק 1
    • 11:40
    • 25.02.13

  •   ולמה היה צריך לעניין את העולם שבגרמניה העבירו גל חוקים אנטי יהודיים והם מחפשים מקלט? כמה קל לשכוח את הרעב, כשהבטן מלאה.  (לת) ריקי1
    • 12:10
    • 25.02.13

07 האו"ם הוא גוף אנטי ישראלי בוטא שמשמש שוב ושוב לניגוח ישראל ואין צורך להתפעל מאנשי או"ם שמבקרים אותנו  (לת) אום שמום
  • 09:46
  • 25.02.13

08 מציע לאדון וילאלם טול כי ייקח את כל האריתראים שלנן יליד הארץ
  • 09:47
  • 25.02.13

למדינתו שלו מבחינת ' נאה דורש-נאה מקיים'.

09 ישראל פועלת נכון ועל משרד הפנים להמשיך להחתים מסתננים ולהחזירם לארצם אזרח
  • 09:49
  • 25.02.13

שילחמו על הזכויות שלהם מאריתראה ולא מרביצה על הדשא מגינת לוינסקי בת"א, והשהסודנים יבנו את ארצם ולא להמשיך לשכב על הדשא בגינת לוינסקי

10 לאאאאאאאאאאא......בשום פניפ ואופן לא להחזיר אותם לאריתריאה. יש שם שירות צבאי, יוקר מחיה ואין אינטרנט בפס רחב  (לת) ישראל חייבת לקלוט את כל אפריקה
  • 09:51
  • 25.02.13

11 אם אני אחזור על השקר הכי גדול (פליטים) מספיק פעמים, הוא הרי יהפוך לאמת. כבר הוכחתי זאת בעבר  (לת) יוזף
  • 09:51
  • 25.02.13

  •   תיראו כמה נמוך יורד ההמון הציוני המוסט, מצטט את יוזף גבלס בציניות כדי לגרש אנשים הומללים ממקלטם. נו, לפחות הוא לא מקים מחנות השמדה רק מחנות ריכוז.  (לת) זוועה ישראלית אופינית
    • 10:40
    • 25.02.13

12 שאירופה ואמריקה הענקיות יקבלו את הפליטים ורד
  • 09:54
  • 25.02.13

הם אינם רוצים אותם כמו שלא רצו את היהודים הפליטים שיכלו להינצל מהנאצים לו אמריקה ואירופה הענקיות היו נותות להם מקלט. לחיי הצביעות!

13 אריתראים לא מגיעים לאירופה כי כל הדרכים חסומות כמה צביעות
  • 10:00
  • 25.02.13

אלא שכן מצליחים מוחזרים בלי חוכמות או רעש תקשורתי. ישראל לא צריכה לקבל אצלה את מה שהאירופאים לא מוכנים לקבל. כל השאר זה פלפולי או״ם שלא צריכים להדאיג אף אחד. ישראל לא תמתין שהאריתראים יבקשו לחזור, רק אם נראה להם שמה שמצפה להם פה זה מאסר ממושך זה ישכנע אותם לחזור.

14 הפרת זכויות אדם מיקי
  • 10:00
  • 25.02.13

באפריקה יש עוד עשרות מדינות שמפרות זכויות אדם. על כן, ישראל חייבת להביא מיד חצי מיליארד שחורים הסובלים מהפרת זכויותיהם. איפה מורשת היהדות, זכר השואה, הצהרת זכויות האדם ואמנת ז'נבה?

15 שהנציב יתן דוגמה אישית ישראל
  • 10:06
  • 25.02.13

וימליץ למדינתו לקבל כמה פליטים...

16 נציב האו"ם יכול לחפש את החברים שלו ולקחת את כל הפולשים מאפריקה לגור אצלו בשכונה. אם לשפוט לפי דוחות האו"ם, ישראל מצטיירת כמדינת אפרטהייד טוטליטרית ונטולת זכויות אדם- ולכן רק עושים טובה בכך שגואלים את הפולשים מאפריקה מחיים בישראל ומחזירים אותם לגן העדן הדמוקרטי והנאור בארצות האיסלאם. כנראה שאין גבול לצביעות הצדקנית והחצופה של האו"ם ושלוחיו, שונאי ישראל מוסתים.  (לת) איתי
  • 10:07
  • 25.02.13

17 מעניין אם נציב האום לפליטים עושה את אותו ה נו נו נו גם למדינות אירופה או שהוא גיבור רק על ישראל?  (לת) י
  • 10:11
  • 25.02.13

  •   הוא גיבור על מי שלוקח אותו ברצינות אריתראה לאריתראים וישראל ליהודים
    • 10:49
    • 25.02.13

    לא צריך להחזיק בכלא לשחרר מיד מאחורי הגבול את כל מי שהגיע ללא אישור.

18 זיכרון של 3000 שנה ושיכחה של 65 שנה. מדינה באלצהיימר.  (לת) רונית
  • 10:12
  • 25.02.13

  •   רונית הזכרון שלנו טרי מאוד את מוזמנת לקלוט אותם לביתך  (לת) את לא רשאית לכפות אותם עלי
    • 10:50
    • 25.02.13

  •   מה עשו לך חולי האלצהיימר?  (לת) אשתו
    • 11:18
    • 25.02.13

  •   אנחנו אזרחי ישראל, בחרנו בממשלה (זו ואחרת) ואנחנו מסכימים למדיניות שהממשלה נוקטת  (לת) ושתתפוצצי. זו משמעותה של דמוקרטיה
    • 11:18
    • 25.02.13

  •   הלוואי שלסבתא שלי היו מציעים מעצר כזה ב 43. דווקא זוכר
    • 13:33
    • 25.02.13

    כאשר אדם באמת נמלט על חייו, האפשרות לשבת במעצר, לקבל מזון, מקום לינה וטיפול רפואי, היא כמו זכייה בפיס עבורו.

    כל אחד מקרבנות הנאצים היה מוכן בשמחה לקבל את מה שישראל מציעה לנמלטים מאריתריאה.

  •   מבלי להיכנס לרמיזה האידיוטית והשכיחה כ"כ, חלק מחיזוק זהותה של אומה בהחלט נעשה באמצעות (זכרון ו-) שיכחה.  (לת) ל.
    • 13:59
    • 25.02.13

19 "על פי דו”חות נציבות האו”ם לפליטים, אריתריאה היא מדינה טוטליטרית המפרה זכויות אדם" (פסקה ראשונה) עוכר ישראל
  • 10:15
  • 25.02.13

יפה. אולי זו ההזדמנות לברר שאלה עקרונית: האם מצופה מישראל לקלוט אנשים שחייהם בסכנה, ושהם היו בסכנה עד לרגע הגעתם לגבול ישראל - או כל מי שמדינתו אינה עומדת בכללי הנימוס המערביים. בפרט, האם ישראל אמורה לשמש עיר מקלט לכל עריקי אפריקה ואסיריה הנמלטים?

  •   החמאס שומר באדיקות על זכויות אדם, וכמוהו סוריה, לבנון, מצרים, סודן קצת מציאות
    • 10:58
    • 25.02.13

    אז מה? אגב בדוחו,ת של האו"ם גם אנו איננו נראים כל כך טוב..

20 פליטים? רק פרומיל (אחד לאלף) מהמסתננים לישראל מוגדרים בחוק הבינלאומי כפליטים. ייטיב הארץ לדרוש מהנציב (העליון?) של האו"מ להתייחס בדבריו לפליטים כאלו בלבד, וברוב העצום של המסתננים הלא חוקיים נטפל כפי שראוי לטפל בכל בוזז שבא לגזול את פרי עמלנו.  (לת) אינפיניטי
  • 10:16
  • 25.02.13

21 שגריר אריתראה בישראל אמר בשידור טלויזיה שלא נשקפת כל סכנה למסתננים מאריתריאה והם יכולים לחזור לחזור לארצם ללא כל חשש.  (לת) להחזיר אותם לארצם
  • 10:24
  • 25.02.13

  •   מה ציפית שיגיד שגריר שמשרת את הרודן ששולט באריתריאה ? גם שגריר צ׳ילה בישראל בתקופת פינוצ׳ה דיבר כך בימים שבהם מתנגדי המשטר נחטפו,נרצחו ונקברו בקברי אחים.  (לת) סתמאחד
    • 11:37
    • 25.02.13

22 מה חושבים שכאן מחלקים אוכל פיקסי שוין
  • 10:26
  • 25.02.13

נשלח לכם לאום את כולם הם רעבים גם אנכנו

23 הם יהנו שם מאוד יזרקו להם קליפות של בננות חיריק שיק
  • 10:28
  • 25.02.13

למה לא ננשכן את כולם ברמת אביב ואפקה עם אוהלים זה סידור טוב.הפולנים מישם יכאלו לקחת ישר משרתים שחלמו עוד בפולין על משרתים.

  •   תלמד לכתוב קודם. אח"כ תעבור להערות גזעניות.  (לת) מישו
    • 10:48
    • 25.02.13

  •   אני מציע לך ללכת ללמוד עברית - לפני שאתה מציע הצעות של קוף מגן חיות, מה שאתה בחייך. ברמת אביב ובסביון יש הרבה זבל ימנוני כמוך. לא בטוח שהם רוצים קופי אדם כמוך. אתם בימין מחרבנים אחד על השני. מלקקים אחד לשני. אתה המשרת של ביברמן והטייקונים מסביון וצהלה. חבל שהתבלבלת עם פליטים שברחו ממלחמות בארצם.  (לת) שומר חוק 1
    • 11:43
    • 25.02.13

24 טול מתבלבל קצת, הוא לא הנציב העליון פה, נא יטריד את רשויות ההגירה האמריקאיות, נראה אותו...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:30
  • 25.02.13

25 די שלי גלרון סתיו וציפי נמאסתם עלינו תנו למיזרחים לטפל
  • 10:30
  • 25.02.13

אוי כמה חבל הפולנים כאן בוכים הם חלמו עוד מפולין על משרתים.לקחו בתחילה את התימנים עד שהם ברחו,אחר כך את עליזה מיזרחי וזה לא צלח להם.מי יבשל וינקה.כן הם אוכלים גם אוכל נו כזה עם עובש,בטח טעים יותר מהמרק המשלשל.

26 בטח נוח בשכונת התקוה שפירא לא הישרזון לא הירש
  • 10:31
  • 25.02.13

הכול בגלל אלה עם טראומת השואה שכנו אותם אצלכם ברמת אביב

  •   תושבי שפירא והתקווה מאד מרוצים - יש להם שוכרים למאורות שכלב לא היה חי בהן. אז למה לקלקל לקהל הימנוני שאתה שייך לו? כולכם מצביעים לביברמן. על מה הקנאה? תקנא לפחות בביבי שקונה גלידה על חשבונך, במקום ממשכורתו. הוא את משכורתו חוסך לקניית דירות לילדים שלו. וחי על חשבונך. גם ליברמן בהתנחלות שלו. לכו לילל לפאפאות שלכם. להתעלק על מסכנים- לא חאראם?  (לת) שומר חוק 1
    • 11:46
    • 25.02.13

27 זה מה שנקרא רצון במילון המונחים הציוני. או שתעזוב או שנמרר את חייך. כך גם אם הפלסטינים, או שתחתמו על "שלום" לפי התנאים שלנו או שנמרר את חייכם. או שתעזבו מרצון "טרנספר מרצון" או שתחיו כמו כלבים.  (לת) ככה זה ציונות, הצדק זורח לה מהתח...
  • 10:39
  • 25.02.13

28 התלבטתי : מה יותר מתועב , הצביעות של האו"ם או הצדקנות המתחסדת של טלילה נשר .בסופו של דבר נתתי לשניהם את המקום הראשון .  (לת) מתנחל אנושי
  • 10:41
  • 25.02.13

29 נציב האום לפליטים עלאק עזרא מועלם
  • 10:42
  • 25.02.13

כואב הלב על כל גרוש שמשלמים לו משכורת. להטיס את האורחים החביבים הביתה לאפריקה. עברתי אתמול בדרום תל אביב. אשים נהיה שם סומליה.

30 נו ומה תעשו? תביאו אותם שוב?  (לת) ...
  • 10:42
  • 25.02.13

31 מדינת טרור שהקימה מחנה ריכוז לשחורים. רק סנקציות בנלאומיות יכולות להשפיע על מדינה פושעת שכזאת המפירה בקביעות זכויות אדם. אח"כ תספרו לי על איראן וסוריה, טמבלים.  (לת) בן
  • 10:42
  • 25.02.13

32 אלה לא פליטים, אלא מסתננים  (לת) סאלם
  • 10:44
  • 25.02.13

33 להחזיר את כולם ומייד מ ד
  • 10:48
  • 25.02.13

איפה חוקי. האום בסוריה אום שמום

34 ישראל לא תהיה יעד למסתנני עבודה אפריקאים. מודדניסט
  • 10:48
  • 25.02.13

פליט, אדון טול תעלול, לא משלם אלפי דולרים כדי להבריח את הגבול ממדינה בה אינו נתון לסיכון - מצרים - לישראל, רק מסיבות פרנסה. אבל אנחנו לא מצפים להרבה משלולית הגללים המבעבעת המכונה האומות המאוחדות... הנציב מוזמן לגלגל את פניותיו איפוא, ולתחבן בעכוזי עמיתיו מהועדה לזכויות האדם, זו שעיקר דאגתה זכות האדם האוניברסלית לפוצץ אוטובוסים של יהודים.

35 האו"ם הצבוע הירוקה
  • 10:51
  • 25.02.13

לגבי ארה"ב לדוגמה, לא הייתם מעיזים לפצות פה. פחד איימים להסתובב באזורים הדרומיים של תל אביב. כן וכן, לגרש את כל המסתננים לבלי יוצאים מהכלל.

36 כמה שאתם פאתטים בעיתון לאנשים מתוכנתים: ציטוט "אריתריאה מדינה טוטאלטארית המפרה זכויות אדם". חה חה חה. גם סין מפרה זכויות אדם, ועובדים כאו כחוק אלפי סינים, שלאחר סיום עבודתם חוזרים לסין מרצונם. עשרות מדינות מפרות זכויות אדם. זה לא הופך את אזרחיהם לפליטים נרדפים, אלא אם כן קיימת רדיפה ספציפית של מישהוא. וזה אגב יכול להיות אפילו במדינות דמוקרטיות. ראו מקרה מייסד ויקליקס..  (לת) דורון
  • 10:53
  • 25.02.13

37 כשמדובר על אריתראים, החוזים שישראל חותמת איתם "לא חוקיים". כשמדובר במחבלים של החמאס ששוחררו בעסקת שליט החוזים "חוקיים" ויש להבטיח שהאסירים המשוחררים לא יכלאו שוב. עיתון לאנשים חושבים במיטבו. חשבתי על מה שאמרתם.  (לת) קורא
  • 10:54
  • 25.02.13

38 לא מצפה מישראל אז לא מתאכזב לפחות היא לא מעלימה אותם
  • 10:57
  • 25.02.13

תגידו...לא עדיפ שיעזבו לפני מטר הטילים שביבי הולך להנחית עלינו בתל אביב שוב??

39 דב חנין מרגל ובוגד, כל פעולה שלו, נגד מדינת ישראל  (לת) מיקי
  • 10:58
  • 25.02.13

40 האום לא יכול על סוריה של אסאד גם לא על שאר העולם ומה נשאר לו? רק ישראל.. האם צריך כאן בעייה מתקתקת נוספת שהדורות הבאים יצטרכו לה תמודד איתה?  (לת) רחמים עליכם
  • 10:59
  • 25.02.13

41 במילה אחת : מעולה!!! ג.
  • 11:04
  • 25.02.13

שהמידע יזרום חזרה לאפריקה - אין תועלת ותוכלת לבוא לישראל.
א. קשה להכנס ותשלמו הרבה כסף למבריחים
ב. לא תוכלו לעבוד ולא תכסו את ההוצאות
ג. תשבו בכלא/מחנה מעצר בלי תוכלת
ד. בסוף תחזרו לנקודת ההתחלה.

לפליטים אמיתיים עם סכנת חיים - תמיד יש מקום.
למשפר תנאים - אני מעדיף לשפר את התנאים למקומיים (ערבים/יהודים/נוצרים/דרוזים וכד')

42 הגיע הזמן ממזמן לזרוק מפה את אלה שכבשו את דרום ת״א  (לת) שי
  • 11:05
  • 25.02.13

43 אבל גם ישראל היא מדינה בה מופרים זכויות אדם אז המוחזרים לא מרעים מצבם  (לת) דניאל דורון
  • 11:07
  • 25.02.13

44 אם לנציב האו"ם כל כך איכפת הוא מוזמן לקחת את המסתננים אליו לארצו. רואה צאן
  • 11:08
  • 25.02.13

פה הם לא ישארו.

45 בהסכמה או בלעדיה, גרשו את כל האריתראים למצרים ממנה באו לכאן.  (לת) עדי
  • 11:09
  • 25.02.13

46 זה בהתאם למדיניות החזרים: עד שבועיים באריזה המקורית עם הצגת הקבלה  (לת) כחלון
  • 11:13
  • 25.02.13

47 נציב האו"ם יכול לקלוט אותם בביתו אם הוא רוצה. לא אצלי
  • 11:14
  • 25.02.13

אז מה אם הם חייבים לשרת בצבא אריתריאה?

48 הצדעת כבוד לטלילה נשר ולעיתון 'הארץ' על המאבק למען זכויות האדם והצדק!!!!  (לת) כל הכבוד - מעלי קרן ישראל בתוכנו ובעמים
  • 11:24
  • 25.02.13

49 שיפסיק לבלבל את המוח, הם בסך הכול משתמטים מהצבא  (לת) חלאס
  • 11:25
  • 25.02.13

50 אמש בכניסה לסינימה סיטי ברמת השרון, מסתנן תפקד כאיש בטחון  (לת) משטרת ישראל נרדמה בשמירה
  • 11:28
  • 25.02.13

51 מר אדון נציב או"ם לזכויות חיסול ישראל, ההסכמה היא מרצון לא מהתנדבות.  (לת) לאו
  • 11:36
  • 25.02.13

52 אז שנציג האו"ם ישכן אותם אצלו על המרפסת. אנחנו לא צריכים עוד מוסלמים פה.  (לת) רעמסס
  • 11:40
  • 25.02.13

53 העולם שלח יהודים אחמד
  • 11:43
  • 25.02.13

למחנות השמדה ואף אחד לא פצה פה

54 למות או למות? נועה
  • 11:45
  • 25.02.13

אל תגידו שאין בחירה! או שתישארו בכלא לזמן בלתי מוגבל או שנחזיר אתכם לאריתריאה ומה שיקרה יקרה. כלומר - יש בפניכם שתי אופציות של חוסר ודאות ועליכם לבחור איזו חוסר ודאות עדיפה. העניין הוא שאפשר היה לקוות לחזור לאריתריאה דרך אתיופיה ולא להיתפס או בכלל להישאר באתיופיה אבל אם ישראל מטיסה אותם בחזרה אז ודאי שיידעו על בואם, ודאי שהם ייכנסו לכלא, ודאי שהם יעונו וודאי שמשפחותיהם יירדפו, ינושלו, ואולי גם כן יעונו. כך שבאמת אין חוסר ודאות. להיות כלוא פה או להיות כלוא שם. למות פה או למות שם.

55 "אריתריאה הינה מדינה טוטליטרית " המסקנה : האם ישראל חייבת לקבל לתוכה את כל יוצאי המדינות הטוטליטרוית? .  (לת) שי
  • 11:46
  • 25.02.13

56 לא די בבעיות שיש לנו עם השכנים, יפי נפש רוצים עד זרים כדי לגמור עם המדינה דודו
  • 11:49
  • 25.02.13

רוב האנשים לא רוצה אותם כאן. יפי נפש מוזמנים לאמץ אותם, לתמוך בהם ולתת להם את הבית שלכם וכל מאשר החברה אלו רוצים.
משוגעים רדו מהעצים!

57 רגע, השמאל תמיד טוען שישראל היא מדינה טוטליטרית, ומפרה זכויות אדם. אז אנחנו מצילים אותם מישראל ע"י החזרתם לאירתראה!  (לת) ימני
  • 11:49
  • 25.02.13

58 נו באמת. איטליה עושה את זה לפליטים האפריקאים שמגיעים מתוניס, צרפת עושה את זה, אוסטרליה עושה את זה, ורק אלינו נטפלים. צביעות לשמה. מיסטר קראולי
  • 11:58
  • 25.02.13

שילך לעזאזל הtool האנטישמי הזה עם הdoubl standard for kikes שלו

59 במקום שהאו"ם יטפל בבעיות באריתראה וילחץ שם על הממשל הוא פונה למה שהוא יודע הכי טוב לעשות וזה לצאת נגד ישראל. אם את כל האנרגיה של הגוף הזה היו הלכות לטיפול בבעיות העלום ולא לנגח את ישראל העלם היה נראה יותר טוב.  (לת) גל
  • 12:16
  • 25.02.13

60 אם היו נוהגים עמנו כך היינו צורחים מקצה העולם ועד קצהו: "געוואלד אנטישמיות!!"  (לת) מה שמותר לנו אסור לאחרים
  • 12:17
  • 25.02.13

61 אנו העם שנרדף בגולה, שעברנו שואה - הפכנו לחזירים  (לת) ציניקן
  • 12:18
  • 25.02.13

62 שימצא להם מקום אחר בצרפת או אנגליה או גרמניה שיעזוב אותנו בשקט
  • 12:39
  • 25.02.13

אלה לא פליטים - אלא מחפשי עבודה....

63 ERITREA TO THE ERITREO!!! חוה
  • 12:40
  • 25.02.13

להחזיר את כולם, הם פשוט מהגרי עבודה, שגם לוקחים את העבודה לערבי הארץ!!!

64 נו - העיקר שהיהודים מתבכיינים, על ה"""שואה""", שכביכול היתה להם... דניאל קלטי
  • 12:48
  • 25.02.13

ליהודים לא היתה שום שואה.

עם שעבר שואה, יהיה רגיש ומקבל ויקלוט אצלו, פליטי-חרב נרדפים, בזרועות פתוחות!!

ליהודים לא היתה, מעולם, שום שואה; הכל סתם אגדה.

  •   אבל הם לא פליטי-חרב. הם משתמטים במקרה הרע, ומסתנני עבודה שהפקירו את המשפחות שלהם מאחור, במקרה הטוב. או להיפך.  (לת) ל.
    • 14:38
    • 25.02.13

  •   הכחשת שואה היא פשע במדינת ישראל ואני מקווה שיאתרו אותך לפי הIP ויעצרו אותך  (לת) א
    • 16:00
    • 25.02.13

  •   יש מצב דניאל שעלית על משהו הם לא פליטי חרב הם שכירי חרב אתה יודע כמה מהם השתתפו בטווח?
    • 16:20
    • 25.02.13

    אני גם לא.

65 אני לא מבין. אם אריתראה מדינה נוראית כל כך, למה שימישהו ירצה לחזור לשם במקום לבלות בכלא הישראלי, לאכול טוב ולהיות בטוח?  (לת) משהו פה לא מסתדר
  • 13:18
  • 25.02.13

66 הם באו ממצרים לא מאריתריה  (לת) ת"א
  • 13:50
  • 25.02.13

67 שישלחו אותם לאוגנדה. אחת ממדינות אפריקה המקיימת מדיניות ליברלית חנה דרום ת-א
  • 14:32
  • 25.02.13

ביותר ביחס למבקשי מקלט. היא אפילו מאפשרת למבקשי מקלט שמסוגלים לקיים את עצמם, שלא לשהות במחנה אם הם בוחרים בכך. אז למה הם רוצים השאר בישראל ?! לאחרונה הוענק מעמד של פליט ל 17 חברי קבוצת הכדורגל הליאומית של אריתראה שנעלמו במהלך המשחקים. 5 בחרו לשוב לאריתריאה.

68 נפלא הגיע הזמן וחבל ששכחתם לדווח לנציבות האום על האונס הברוטלי של בת 83  (לת) זיכרון לא קצר
  • 15:01
  • 25.02.13

69 האו"ם - המוסד האנטישמי הממוסד הארסי ביותר עלי אדמות. ההתנהלות של ישראל צריכה להיות - פעילות הפוכה לגמרי מהצעותיו של האו"ם. יש לגרש את הפליטים לאריתריאה או למצרים (משם הגיעו) או לגייס אותם לגולני ואודרוב - לשחרר אותם בסמטאות עזה. משה
  • 16:37
  • 25.02.13

לת

70 ישראל מפרה זכויות אדם, לכן צריך לעזור לאריתראים לצאת מישראל  (לת) אום שמום
  • 17:32
  • 25.02.13

71 בקרוב נחזיר את הערבים לירדן. מזרחית לירדן.  (לת) אל דאגה
  • 18:51
  • 25.02.13

72 כמה מפתעיה - מהומה על שום דבר מעת טלילה נשר הנצחית יוקו
  • 23:16
  • 25.02.13

לפי הציטוט של מר בן עמי - לא היה ולא נברא הסיפור של "גירוש". נקודה.

ולמר וילאם טול - ברצוני להפנות את תשומת לבך הנדיב להתעללות והעדר הגנה טוטאלי של פליטים אריטראיים במחנה בג'יבוטי - הכל באי השגחה רוממת מצד האו"ם.

גם כדאי לך לטפל בדיווחים אחרונים של חטיפות האריתראים ממחנות הפליטים בסודן - מתחת לאפכם "הרחום" ולאור היום.

אבל כמובן, למה שאו"ם תיקח אחריות על העבודה שהיא אמורה לבצע, בשביל זה יש את מדינת ישראל "החשוכה והגזענית". נכון, מר טול?

73 שהאו"ם ידאג לאותם פליטים סורים. לאותם הקורבנות של מלחמת אסאד .שיפסיק לזיין את השכל לישראל. כל זמן שהא"ם מתנהג כאילו ישראל מצורעת . כל פקידי האו"ם הם מצורעים וצריכים לקבל יחס המתאים לנושאי מחלות מדבקות.  (לת) רונן
  • 07:15
  • 26.02.13

74 6 מיליון אריתראים עלולים לבוא לכאן אם ידעו שאין לגרשם  (לת) אילנה
  • 07:55
  • 26.02.13

75 שיחזרו מאיפה שבאו, אנחנו לא צריכים להיות הקדושים של האזור שמואל
  • 09:02
  • 26.02.13

שיחזירו אותם הביתה כל אחד למדינה שלו ואם לא אז שישבו בכלא למה לא פותחים להם שערים במדינות ערביות? למה אנחנו צריכים להיות הקדושים הפראיירים של המזרח התיכון יאלה בארה

76 גם אנחנו היינו פעם פליטים מיכל
  • 09:14
  • 26.02.13

קשה לי להבין איך אנחנו שוכחים שגם אנחנו היינו עד לא מזמן לפליטים ושגם אותנו ראו כטפילים.
יש בישראל מקום וגם אם אין עדיף לישון על חצי מיטה ולא לתת לאנשים אחרים למות ולהשפיל ארתיראים כמו שאני רואה שנעשה כל יום מחדש על ידי אנשים קטנים... מאוד ...

  •   היינו פליטים כי אנו יהודים ואין לנו מדינה אחרת חוץ מישראל הקטנה ! לאריתריאים יש את שאר העולם , מה שאין לנו! אנחנו מדינה שלישית...הם יכלו לעצור במצרים או בכלל ללכת לכיוון מערב או דרום אבל הם בחרו לבוא לכאן מסיבות שלהם! מינה
    • 11:10
    • 26.02.13

    אין בישראל מקום אפילו שאת חושבת אחרת , ואם תגורי בבניין שהם מסביבו לא תרצי להמשיך ולגור שם! אף אחד לא השפיל אותם מלכתחילה ! רק אחרי שהבינו את מימדי האסון שהם יוצרים התחילו לדרוש את חזרתם לארצם! שילחמו על הארץ שלהם כפי שאנחנו עושים! הם לא יהיו שותפים שלנו ברגע שיפלשו לכאן אלא להיפך.