המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

שמיים פתוחים || חברות התעופה הישראליות שובתות; טיסות רבות הוקדמו

עובדי אל על, ארקיע וישראייר הפגינו מול קרית הממשלה במחאה על אישור ההסכם הצפוי. מניית החברה בבורסה רשמה ירידה חדה

חברות התעופה הישראליות, אל-על, ארקיע וישראייר, פתחו היום (ראשון) ב-5:00 לפנות בוקר בשביתה ללא הגבלת זמן במחאה על כוונת הממשלה לאשר בישיבתה את הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי.

מאות מעובדי שלוש חברות התעופה הפגינו הבוקר מול קרית הממשלה בירושלים, בעת ישיבת הממשלה, במחאה על אישור ההסכם. אחד המפגינים שניסה לפרוץ למקום נבלם בידי המשטרה. מניית אל על ממשיכה לרדת בשעה זו בבורסה, והיא משילה עוד 6.5% מערכה.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי אישרו במסגרת ועדת חריגים של ההסתדרות להוציא טיסת אל על של "עמותת חיים". זוהי טיסה מיוחדת של עשרות אבות לילדים חולי סרטן, שתמריא בשעה 19:30. ועדת החריגים של ההסתדרות צפויה לאשר גם הוצאת מטוס מטען עם כ-60 טון תוצרת חקלאית מתכלה.

הטיסות הנכנסות נוחתות בישראל כסדרן לאורך היום, ומחצות עד השעה 6:00 בבוקר נכנסו ארצה כ-5,000 נוסעים. מרשות שדות התעופה נמסר כי הטיסות של חברות התעופה הזרות יתקיימו כסדרן.

הטיסות הבודדות של חברות ארקיע וישראייר המריאו כסדרן לפני השעה 5:00, כך שלא היתה כל פגיעה בנוסעים. מחזור טיסות נוסף של חברת אל על, שלא יצא לפני 5:00, מתוכנן להמריא החל מהשעה 12:30 בצהריים. הנהלת החברה טרם הודיעה על ביטול 25 הטיסות המתוכננות במחזור זה. אם בשעות הבוקר תתקבל החלטה חדשה ביחס להסכם "שמיים פתוחים", שתהיה מקובלת על ועד החברה, ייתכן שהשביתה תיפסק והטיסות ימריאו כסדרן. חברת אל על הנחתה את נוסעי טיסות הצהריים להתעדכן במצב דרך אמצעי התקשורת.

 בשל השביתה שמאיימת להשאיר בישראל נוסעים רבים, אישרה רשות התעופה האזרחית להקדים בשעה - ל-4:00, את פתיחתו של נמל התעופה בן גוריון להמראות מטוסים, כדי לאפשר לטיסות רבות ככל הניתן להמריא מישראל. בעקבות כך, המריאו בין 28 טיסות של חברות התעופה הישראליות, עליהן ארבעת אלפים ו-500 נוסעים בין השעות 4:00-5:00. במקביל, ביטלה החברה 7 טיסות לאירופה שצפויות מחר. הטיסה האחרונה שהוקדמה שמספרה 007 היתה אמורה להמריא לניו יורק ב-10:40 והוקדמה כבר להלילה ב-1:10.

הטיסות אותן ביטלה אל על הן 393 לברצלונה, 315 לונדון, 337 לאמסטרדם, 611 למוסקווה, 321 למארסיי, 573 לבוקרשט ו-365 לבודפשט. טיסה 319 לפאריס אמנם בוטלה אך נוסעיה הועברו לטיסה שתצא לבירת צרפת לפנות בוקר. 

בשלב זה השביתה היא אמנם ללא הגבלת זמן, אך אפשר שאם הממשלה תאשר את ההסכם לפתיחת השמיים לתחרות - אולם תוסיף לכך תנאים למשא ומתן עם חברות הטיסה הישראליות - השביתה תיפסק.

חברת התעופה ארקיע קראה לנוסעיה להתעדכן על הקדמה וביטול של טיסות. מנתוני החברה עולה כי ביום ראשון מתוכננות להתבצע 42 טיסות (הלוך ושוב) פנים ארציות לאילת וממנה ועוד שמונה טיסות (הלוך ושוב) בתעופה הבינלאומית מנתב"ג ואליו. בכיר מארקיע אמר ל-TheMarker כי נוסעים אשר יגיעו לנתב"ג ויתברר כי טיסתם התבטלה, יוכל לקבל את כספו בחזרה.

הסכם השמיים הפתוחים נועד לפתוח את ענף התעופה לתחרות מלאה בין חברות התעופה הישראליות לאירופיות וצפוי להגדיל את מספר חברות התעופה הזרות שפועלות בישראל וכן יעלה את נפח הפעילות של חברות התעופה הישראליות והחברות הזרות הפועלות כבר היום.

חברות התעופה הישראליות טוענות כי משמעות ההסכם במתכונתו הנוכחית היא חיסול חברות התעופה הישראליות ופיטורים ישירים ועקיפים של עשרות אלפי עובדים. לטענתם, ההסכם יביא לתחרות לא הוגנת מול חברות התעופה האירופיות בשל הוצאות הביטחון הגבוהות שלהן, בריתות תעופה גלובליות שישראל לא שותפה להן, זמני פעילות לא אטרקטיווים בשדות התעופה באירופה. 

יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי, טוען להימצאותו של דו"ח ממשלתי סודי שנגנז שקובע כי חברת אל על תקרוס במקרה של פתיחת השמיים לתחרות. הדו"ח, שפרטיו פורסמו הערב בערוץ 10, מציג מספר תרחישים בנוגע לעתידה של אל על, המתייחסים לאפשרות שהממשלה תתערב או לא תתערב בהתנהלותה.

לפי אחד התרחישים, ללא מעורבות ממשלתית תהפוך אל על לחדלת פירעון. במצב כזה או שהיא תוחלף בחברת תעופה ישראלית אחרת או שלא יהיה לה תחליף כלל. ביחס לתרחיש זה הוצגו שתי תוצאות נוספות. לפי הראשונה, גורם כלשהו ירכוש את החברה בתנאי שייערכו שינויים מהותיים במבנה העלויות בה. לפי השנייה, גורם פרטי ירכוש את אל על כולל מבנה העלויות הנוכחי שלה.

התרחיש הנוסף, שמציג מעורבות ממשלתית באל על, מתייחס אף לשלוש תוצאות אפשריות. לפי הראשונה, הממשלה תזרים סיוע חירום לחברה כעסק חי, שיהיה מותנה בהליכי התייעלות. תוצאה זו אינה תלוית בהשארת הבעלות על החברה בידי בעליה הנוכחיים או בהעברתה לידיים פרטיות. לפי התוצאה השנייה, החברה כעסק פרטי תיסגר, תולאם בידי המדינה באופן זמני לצורך שמירת נכסיה ועובדיה ותעבור הכנה לקראת הפרטה מחודשת. לפי התוצאה השלישית, החברה תולאם ותתקבל החלטה עקרונית לפיה הפרטתה נכשלה ויש להפעילה כחברה ממשלתית לטווח ארוך. 

מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, הכחיש אמש את טענת ועד העובדים על אפשרות הפיכת החברה לחדלת פירעון. לדבריו, הדו"ח מסכם עבודת מטה שהוא יזם, שעניינה ענף התעופה הישראלי בכללותו. הוא הוסיף כי מופיעים בעבודה זו מספר תסריטים שלא מתייחסים אך ורק להשפעת פתיחת השמיים לתחרות, אלא למקרה שאל על תהפוך להיות חדלת פירעון ללא כל קשר.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני הביע אמש התנגדות לכך שהממשלה תאשר את הסכם "שמיים פתוחים" מבלי להעביר לשרים את הדו"ח המזהיר מקריסת חברת אל על. "אי הצגת הדו"ח הסודי בפני חברי הממשלה מהווה הטעייה והכשלה אפשרית של הממשלה ושריה בנושא בעל חשיבות לאומית רבה", כתב עיני לראש הממשלה בנימין נתניהו. עיני ביקש שהממשלה תימנע מחר מקבלת "החלטות היסטוריות קשות והרסניות, ללא דיון ענייני ועל בסיס מידע חסר ומטעה, ביחס להסכם "שמיים פתוחים". 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "שביתת צרכנים" שאול
  • 20:21
  • 20.04.13

כאזרח שטס מספר פעמים בשנה לחו"ל במסגרת עבודתי אני מכריז בזאת על הפסקת טיסותי בכל חברה שתשבות מחר. מוזמנים להצטרף

02 המונופול נגמר...לטוס רק עם חברות תעופה זולות  (לת) שורול
  • 20:21
  • 20.04.13

  •   אין מאושר ממני סביח
    • 23:34
    • 20.04.13

    לצפות בקריסת אל על. החברה השנואה בעולם. שהאנשים שעובדים שם (טינופת אנושית מתקדמת) לא ימצאו עבודה לעולם ושהקרקס הזה שנקרא אל על יסגר בבושת פנים. אל על, אני שונא אותכם.

  •   זה הקפיטליזם הנורא שיוזיל עלויות בניגוד לצדק החברתי שהיה נהוג פה מימי מפא"י, כיף לראות שאנחנו יוצאים משנות החמישים  (לת) אבי
    • 12:41
    • 21.04.13

  •   אני לעומתך מתה מפחד שני
    • 13:01
    • 21.04.13

    באל על אני מרגישה ביטחון בטיסה יותר מאשר כל חברה אחרת..

03 הקדמת טיסות - הכצעקתה? המקדים
  • 20:28
  • 20.04.13

ואני חשבתי לתומי שיש איסור על המראות לפני השנה 5 בבוקר???
יכול להיות שהאזרח התמים נדפק פעמיים??? הוא גם לא יכול לצאת מהארץ, וגם מתעורר מוקדם מרעש המטוסים שהקדימו טיסתם בשל השביתה

04 אפשר להתקיים ללא חברות תעופה ישראליות - על מי הם מאיימים בהצמדת אקדח לראש של עצמם  (לת) אמנון
  • 20:39
  • 20.04.13

  •   לא בטוח דני
    • 10:45
    • 22.04.13

    בזה בכלל. יצא לי לטוס באייר פרנס ובאחרות ואם כל התלונות נגד הישראליות, שם היה הרבה יותר גרוע.

05 חברות תעופה ישראליות מפעילות איומים אליימות וסחטנות. אסור לוותר להן. יש מיד להכניס תחרות כמו בסלולר. יגאל
  • 20:46
  • 20.04.13

מדינת ישראל לא עובדת אצל אדון שקדי וחבריו. לא יודעים להתחרות לכו הביתה .יש לכם פנסיה טובה שאנו משלמים לכם, ממשרד הבטחון.

06 מספיק זמן סבלנו מיה
  • 20:48
  • 20.04.13

איפה עוד נראתה התעללות בנוסעים שמוכרחים לצאת ב 2 לפנות בוקר כדי להספיק לטיסה ב 5:30 טיסות מאחרות מושבים צפופים ותוכנית בידור שמשאירה אותך מוטש בסוף הטיסה כי המסך תקוע לך מול העיניים.

07 שקר השוק החופשי המצליף
  • 20:59
  • 20.04.13

כל הזמן מקדשים לנו את כוחות השוק, קפיטליזם, שוק חופשי בלה בלה בלה...

אבל למעשה השוק אינו חופשי, כל מיני חברות מוגנות ע"י כל מיני חוקים דביליים.
רמת הבטחון בטיסות הן עניין של היצע וביקוש. אם מישהו חושב שהבטחון של אלעל שווה את ההפרש במחיר שימשיך לטוס איתה. מי שלא חושש לטוס עם חברה שמשקיעה פחות בבטחון, זכותו לעשות זאת ולשלם פחוץ.
זה[!] שוק חופשי במהותו.

השביתה הזו רק מדגימה עד כמה הנוסעים שבויים של חברות שמנפחות מחירים ללא סיבה מוצדקת ועד כמה הסכם שמים פתוחים נחוץ בדיוק כמו שינוי הרגולציה בסלולר.

גם שימו לב מי הבעלים לשעבר שחלבו את החברות האלה - בורוביץ' [אלעל] דנקנר [ישראייר]. אין ספק שאלו הן חברות בצרות אחרי שחו את מגע הקסם של הטייקונים.

08 "שמים פתוחים" טוב מאוחר מכלום רועי
  • 21:04
  • 20.04.13

כשאני רואה את המחירים הנמוכים בארופה . אני מבין כמה דופקים אותנו.
או שיתיעלו או שיסגרו.

09 שביתה. בנתבג אבי
  • 21:34
  • 20.04.13

חברות. התעופה מתנהגות. כמו. פיראטים

10 בשם הפילבוקס של שרה נתן
  • 21:42
  • 20.04.13

ביבי, היית השבוע בלוייה של מאגי. לך בדרכה ותייבש את חברות התעופה הישראליות ששובתות. מי שלא עובד לפי כללי השוק אין לו הצדקת קיום ואין סעבה לעזור לו. יעלה פחות להחזיק שני מטוסי נוסעי בבסיס של חיל האויר מלסבסד את הבדיחה הזו.

11 הם יכולים לשבות כמה שבא להם מספיק לשדוד אנשים! שני
  • 21:45
  • 20.04.13

המשכרות שלכם לא על חשבון האזרח הפשוט! שלום

12 לא נטוס עם החברות השובתות...לעולם  (לת) ציבור הנוסעים
  • 21:47
  • 20.04.13

13 אל על הייתה צריכה כבר מזמן להסגר. הסבא שלי צעיר יותר מצי המטוסים שלהם.  (לת) פישלזון
  • 22:11
  • 20.04.13

14 מי ימממן את הנזק העצום שעושות לעצמן חברות התעופה?אני פשוט לא מבינה את הטמטום שלהן עירית
  • 22:20
  • 20.04.13

הן גם תפסדנה הון כסף על ביטול הטיסות וגם תפסדנה לקוחות שלא יסלחו להן על הסבל והנזק האישי שהן גורמות לכל נוסע ונוסע.
חברת טיסה שמבטלת טיסות ביזמתה כדי להשיג זכויות של מונופול תמצא את עצמה ללא לקוחות .
בהכרזת שביתה ,חברות התעופה שמות את המסמר הראשון בארון הקבורה שלהן-אף אחד לא יכסה להן את הנזקים הכספיים העצומים שהן גורמות לעצמן ולא ישכחו להן את המלחמה הבריונית שלהן בעד מונופול ונגד תחרות בריאה.
אני מקווה מאוד שהשרים כץ ולפיד לא יכנעו לחבורת הגברתנים האופורטיוניסטים הזאת-העם עם השרים!
אם השרים אכן יעמדו על שלהם אולי לאט לאט קבוצות הלחץ בחברה הישראלית ילמדו שכללי המשחק השתנו ולא משתלם יותרלסחוט את העם עבור טובות הנאה של קבוצות קטנות בחברה.

  •   אחרי אלעל, נמל אשדוד וחברת החשמל...  (לת) אזרח מיואש
    • 01:01
    • 21.04.13

  •   אל תדאגי להם - ביבי ולפיד ימצאו תירוץ לממן את השביתה שלהם מכספי המדינה - ככה שהציבור יפסיד 3 פעמים - גם מהשביתה, גם מביטול התחרות וגם פיצויים לשובתים.  (לת) לעירית
    • 03:14
    • 21.04.13

15 אל-על מחזיקה סה"כ 34% מהשוק הישראלי. כלומר, הרוב כבר קבעו שהם רוצים מחירים הוגנים יותר. הרפורמה תביא למחירים שפויים בהרבה לטובת כלל האזרחים! גם חברות הסלולר "בכו" לפני הרפורמה, והנה אף חברה לא קרסה, אלא הצטרפו 7 חברות לתחום הסלולר. שמים פתוחים טובים ל- 8 מיליון אזרחים, ולא טובים ל- 5800 עובדי אל-על, הידועה באבטלה הגלויה שבה.  (לת) אמיל
  • 22:30
  • 20.04.13

  •   אני מאחל לך שמיים פתוחים ...וברגע של מלחמה יהיו לך שמיים סגורים כי אף חברה זרה לא תטוס לכאן !!! וחברות ישראליות יעלמו כי הן במיילה מיותרות לדעתך...כך תשאר רק עם החברות הסוללריות שלך תוכל לפחות לדבר !!!!  (לת) סופר סתם
    • 08:40
    • 21.04.13

  •   ברור, כי הרי הכי פטריוטי זה לטוס לחו"ל במלחמה !!!  (לת) סתם סופר
    • 09:57
    • 21.04.13

  •   כרכור אלי מכרכור
    • 10:13
    • 21.04.13

    במקרה חרום, לא עוזבים את הארץ. ישראלי אמיתי

  •   תפסיקו לאיים הטוקבקיסטים של רני רהב התעוררו
    • 10:58
    • 21.04.13

    הרי מה קורה היום? רק חברות זרות טסות לישראל וממנה, על הישראליות הלא אמינות אי אפשר לסמוך במצבי חירום.

16 טיסה בשבת מיכל
  • 23:25
  • 20.04.13

אם אל על תשוב לטוס בשבת, היא תפסיד פחות, וכולנו נרויח. די לכפיה הדתית!

17 איך מנכ"ל אל על מי שהיה מפקד חייל אויר לא יודע איך להתמודד עם תחרות בשוק האזרחי שמעון
  • 23:30
  • 20.04.13

זה מעלה שאלות לגבי הכישורים של המנכ"ל
איך זה הפך להיות טייס, מפקד החייל, מנכ"ל אל על

  •   מי נתן לך זכות לשפוט אדם אלי
    • 23:59
    • 20.04.13

    מה שעשו לפניו מנכ"לים אתה לא מזכיר? הוא קיבל חברה עם בעיות ומנסה להעמיד את החברה על רגלים. לעשות שינוי בחברה לא כול אחד יכול לעשות וזה בכלל לא קל.
    פגיעה באלפיי משפחות (עובדי חברות תעופה) זה לא נשמה נורמלי. זה שיגדיל משרות מלצרות ומלונאות זה בסדר אבל לא על חשבון משרות קיימות

  •   בתור טייס מחפשים מטרות וסומכים על רפלקסים. כמפקד מורידים פקודות. מנכל חברה אזרחית דורש כישורים שונים לגמרי, והשאלה לא למה הוא לא מצליח, אלא למה ממנים גנרלים למשרות בכירות.  (לת) לשמעון
    • 03:16
    • 21.04.13

  •   בעלי אל על הבורוביצים שודדים את החברה, ההנהלה לוקחת משכורות עתק כמה? ציונה
    • 09:28
    • 21.04.13

    אם מנכ"ל אל על שקדי מרוויח 2 מיליון שקל בשנה כמה מרוויחים המסכנים אלה שמעליו והבורוביצים המסכנים בעלי החברה? מה כל אלה באמת עושים למענה?

  •   אם אני מממן את אל על בטח שיש לי זכות לשפוט! אני אשפוט וחצי
    • 10:56
    • 21.04.13

    כספי המיסים שלי ממנים את המשכורת הלא מוצדקת של שקדי (לא מוצדקת כי הוא נכשל!) ועוד נוסף על זה הוא מבקש לפגוע בתחרות או במילים אחרות שאני אשלם יותר כשאני טס, רק בגלל שהוא כישלון ניהולי? איזו חוצפה שגם כל הטוקבקיסטים בתשלום של רני רהב לא יוכלו לה. ואגב ההשבתה הזאת רק מוכיחה כמה חשובות החברות הזרות דווקא...

  •   בדיוק בגלל שהיה מפקד חיל האוויר טל
    • 13:49
    • 21.04.13

    הוא לא איש עסקים ולא בנוי להתמודד עם קשיים שכל איש עסקים לומד להתמודד איתם. הרי לחיל האוויר אין מתחרים עסקיים

18 הגיעה הזמן אל על שדדתם את כספנו המלך
  • 23:39
  • 20.04.13

אכשיו תשלמו לנו את הכסף חזרה

19 לרסק את מונופול אל על המרושע!  (לת) אלכס
  • 00:23
  • 21.04.13

20 אין צורך באלעל יודע דבר
  • 00:33
  • 21.04.13

אין שום צורך בחברת תעופה לאומית שאינה יודעת להיות כלכלית ומהווה מונופול חוסם. כלכלה חופשית היא המפתח. לא יותר השחיתות של נמל אשדוד ושל חברת החשמל. מישהוא שיודע לנהל יקח את אל על מפשיטת רגל ויביא אותה לרווחיות בשוק תחרותי אם יחסלו את ועדי העובדים שעולים לנו, האזרחים כסף רב לחינם. זה יהיה הכישלון הדרמתי של לפיד כשר אוצר אם יכנע לועגים הללו. שיילמד מרייגן וטצ׳ר איך לטפל במונופולים.

21 התנהלות ביריונית של אל-על ושות' ! א.ל. רמת-גן
  • 00:44
  • 21.04.13

את השביתה היו צריכים להתחיל בהפסקת מכירת כרטיסי טיסה לציבור. לא ייתכן שאל-על תמכור כרטיסי טיסה בידיעה שקוני הכרטיסים לא יוכלו להשתמש בהם, כי היא עצמה משביתה את הטיסות. לכל אחד שיש בידו כרטיס טיסה, יש עילה לתבוע נזיקין מאל-על. הפעם לא מדובר בשביתת עובדי רשות התעופה או גורם חיצוני אחר.

22 נמאס מטרור של ערסים ישראלים. יאללה הביתה שיחיו על חשבון מישהו אחר
  • 00:46
  • 21.04.13

נמל אשדוד הבא בתור

23 עוד ספין של טייקונים רוני בנימין
  • 01:07
  • 21.04.13

אל על זו חברה המתיימרת להיות לאומית, אך מתנהלת כמו חמולה- אינה ראויה להמשך קיומה! אל על זוהי חברה פרטית לחלוטין עם ניהול כושל וגרוע מכך, היא אינה מאפשרת תחרות הוגנת בין החברות שיכולים להביא לירידה של מחירי הטיסה המופקעים שלה.

24 עלות המטוסים הדלק וחלקי החילוף של איזיגיט, זהים לאלו של אל על. איזיג'ט הרויחו ב-2012 1.75 מיליארד ש"ח. אל על הרויחו ב-2012 13 מיליון ש"ח. באיזיג'ט כולם כולל המנכלי"ת עובדים באופן ספייס ולא מבזבזים שקל על הוצאות מיותרות. השכר של מנכ"ל אל על כפול מזה של מנכלי"ת איזיג'ט. זה כל הסיפור.  (לת) הבלוף של אל על
  • 01:11
  • 21.04.13

25 אם אל על יפשטו רגל, הממשלה תקבל את החברה חזרה בחינם ותוכל להפעיל אותה כחברה ממשלתית עם צוות ניהולי שישתכר כמו בחברות ממשלתיות ולא כמו טייקונים...אם אנחנו מסבסדים את אל על-לפחות שתהיה חברה ממשלתית ללא שכר מוםקע ובעלים שמחד מושכים דיבידנדים ושכר כמו בחברות פרטיות ומאידך דורשים מאיתנו לסבסד אותם. רוצים להיות חברה פרטית? בבקשה...תעבדו כמו רמי לוי שלא מקבל שקל מהמדינה.  (לת) הכי טוב שאל על יפשטו רגל
  • 01:15
  • 21.04.13

26 אל על, ארקיע וישראייר פשוט חצופות. מעדיפים להמשיך לגנוב את הציבור במקום להתחרות ולעבוד באמת.  (לת) המתריע
  • 01:34
  • 21.04.13

27 נקוה שאל על תהיה קוביית הדומינו הבאה שתיפול אחרי סלקום ושאר גזלני הסלולר. השלבים הבאים זה מונופול החשמל, הנמלים והבנקים.  (לת) צרכן זועם
  • 03:10
  • 21.04.13

28 נסחפנו בריצת האמוק למחיר זול יותר בתמורה לזריעת הרס כלכלי חברתי במדינה.  (לת) יוני
  • 04:11
  • 21.04.13

  •   לפי הגישה הזו היינו צריכים להמשיך לשלם 3.5 ש"ח לדקת שיחה לארה"ב. שהרי, חברת בזק קרסה אחרי שהמחיר הוזל לחצי ש"ח בעקבות כניסת חברות נוספות לשוק השיחות הבינלאומיות.  (לת) חסיד
    • 10:51
    • 21.04.13

29 קרטלים ומונופולים לא אוהבים להתפרק  (לת) Val
  • 05:33
  • 21.04.13

30 כץ:אתה מוזמן להיות כחלון הבא.  (לת) מנשה.
  • 06:58
  • 21.04.13

31 אם נתב"ג יושבת - יש לפטר את כל עובדי רש"ת השובתים ולהחליפם! להיכנס ברש"ת
  • 07:02
  • 21.04.13

די לסחיטה באיומים של המשק הישראלי! התגמול שם מופרז והשירות לקוי.

עדיף להתחיל מאפס, ואם הם שובתים (ועוד בשביתה לא להם) - זו הזדמנות.

אל-על חברה כושלת. לא צריך להגן עליה ועל מבנה העלויות הבלתי אפשרי שלה (ולא... הבעיה היא לא "אבטחה", אלא מבנה העלויות הכולל שצריך להשתנות משום שהוא לא תחרותי).

32 חשבתי שאל על נמכרה על ידי המדינה אדר
  • 07:11
  • 21.04.13

אל על אינה חברת התעופה הלאומית של ישראל, בעצם לישראל כמו להרבה מדינות אין חברת תעופה לאומית. אבל לבעלי אל על נוח להציגה ככזו וגם נוח להם למנוע מאזרחי המדינה, כולל חילוניים, מוסלמים, נוצרים ולא יהודים אחרים להשתמש בשרותיה כאשר הם רוצים לטוס בשבת לחו"ל (וכמובן לחזור).
בגלל האפליה הזאת אני כבר שלושים שנה לא טס באל על שיסתפקו בדתיים ובחרדים.

33 ישראל כץ ייזכר כמחרב התעופה הישראלית  (לת) מורן
  • 07:20
  • 21.04.13

34 שקדי מול ישראל כץ. למי אתם מאמינים ? יוני
  • 07:24
  • 21.04.13

אני לא הייתי קונה מכונית משומשת מישראל כץ

35 ישראל כץ רומה להיות כחלון ובדרך משמיד את התעופה הישראלית  (לת) סיוון
  • 07:25
  • 21.04.13

36 עוד אבן בולשביקית זזה מחומת המגן על טייקונים  (לת) פלץ
  • 07:37
  • 21.04.13

37 מדינת הגנרלים דוד
  • 07:38
  • 21.04.13

כל התעופה נמלי הים ורוב החברות והמשרדים הממלכתיים מנוהלים על ידי גנרלים המקבלים פנסיה של עשרות אלפי שח-חומר למחשבה

38 בגלל שאל-על עלולה לקרוס, מחזיקים מדינה שלימה בת ערובה?  (לת) אל-על היא חברה פרטית!
  • 07:41
  • 21.04.13

39 פתיחת השמיים ??? שאלה של רצינות!!!! סופר סתם
  • 08:20
  • 21.04.13

פתיחת השמיים במדינת ישראל ...סיסמה טובה למי ??? לישראלים??? לתיירים שאולי יגיעו ??? אז לא זה ... ולא זה ..למה !!!!
יוקר סידורי הקרקע (מלון ותחבורה) במדינת ישראל הן מהיקרות בעולם ..כי בחשבון האישי יוצא לך לטוס לטורקיה והכל כלול עולה פחות משהיה מסובסדת באילת או בים המלח ..והעובדות ... הישראלים מצביעים ברגליים ... התיירות הזרה לישראל נמצאת באותו מצב ..מי שמגיע לכאן זו תיירות יהודית או תיירות עם זיקה יהודית ..או תיירות צליינית ..אנחנו מזמן לא פינת החופש של האירופים או האמריקאים .. כך שלתקן צריך גם לגעת בסידורי הקרקע ... וזה צד אחד של המטבע .. לגבי השמיים הפתוחים .. זה אומר דבר פשוט ..שכל החברות האירופאיות מסוגלות לנחות כאן .. ואלה חברות עם הוצאות תפעול בטחוני שווה לאפס ...טיסות לילה לא נוחות עם זמני שהיה לא נוחים שתאפשר הבאת תיירים המחפשים סידורי קרקע זולים במדינה שאין לה מה להציע ...
ויש להוסיף לזאת את הטיעון המכריע הסופי ..שכל החברות הקיקיוניות האלה יעלמו ברגע של עימות אזורי ...שלצערינו הרב זה המצב בארץ כנען .. אז אם תפתחו שמים ..אל-על תעלם ..וזה לא מתוך עודף אנשים ... אלה חוסר כסף !!
ללא חברות תעופה ישראליות ...ישראל תשאר סגורה ומסוגרה ..ואז יגיע מושיע
עשיר שישלם הרבה כסף להביא מטוסים לארץ ישראל ..האם זו התמונה שאתם או ממשלת ישראל רוצה לראות .. אל על כמו שהיא היום העלויות תפעול שלה גבוהות ..רק בגלל בטיחות טיסה (טכנית) והוצאות הביטחון ...
האמינו אין שמנת שם ...תשאלו את הבורוביצ'ים ..אז אם תוסיפו שמיים פתוחים .. זה התמונה לדעתי

40 כמה מנכ״ל אלעל מרוויח? בטח שכר רעב לא? כמה אפשר לממן אותם? שילכו הביתה חזירים
  • 08:21
  • 21.04.13

נגמרו החגיגות

41 חייבים הפרטה. כמו בכל התחומים לצרכן דינה
  • 08:43
  • 21.04.13

חייבת להתקיים תחרות בכל הענף הישראלי. כמו התחבורה, הסלולרי. אני מקווה שזו רק ההתחלה. חייב שינוי בכבלים, באגרה, בחשמל ובמיסי עירייה.

42 האמת-----על--------אלעל עמי
  • 09:26
  • 21.04.13

ראשית יבואו ויציפו חברות זרות במחירי הפסד רק בשביל דריסת רגל
אח"כ אלעל תקרוס וכולם יגידו "ברוך השם" "רמאים" "שירות"
ופתאום שלא תהיה אלעל יחזרו המחירים לעלות
ואז כ ר ג י ל גם איזה טיל מעזה יעצור את החברות הזרות מלהגיע
וכל הישראלים בכיינים יישבו על המדרכה ויגידו "מחדל" "גוועלד" "הצילו אותנו טורקים נדיבים"
הרי זה כבר קרה כמה פעמים
מאחל לכם עתיד כזה
להיות תלויים בטורקים ובחברות צ'רטר שמתרסקות על ימין ושמאל

43 באל על משלמים הרבה מקבלים מאט נתין הולנדי
  • 09:41
  • 21.04.13

האוכל במטוסים מחורבן הכסאות צפופים ושבורים והמחירים גבוהים ואין מקום לתיקי יד כי הישראלים נכנסים עם מזוודות למטוס והדיילים מאפשרים את זה בניגוד לתקנות

44 הגזלנים מהשמאל(ובראשם עייני)חברו לבריונים הימנים המונופוליסטים מחברות התעופה מהימין כדי להמשיך ולסחוט מהעם דפנה
  • 09:47
  • 21.04.13

שרי הממשלה והעומד בראשם חייביים לעשות סוף לבריונות ולגזילה מכיסו של האזרח.
זו שעת כושר נפלאה להראות לטייקונים מכל צבעי הקשת שהשלטון דואג בראש וראשונה לאזרחים שבחרו בו .
ביבי,אנחנו מתחננים על ברכיים-אל תתרפס אל תכנע ואל תתפשר,
תוכיח במעשייך שהמשחק הזה נגמר,תוכיח שבריונות וסחטנות כבר לא מועילים .
שים סוף לנבזות של מתן משאבים לקבוצות לחץ על חשבון כל יתר אזרחי המדינה.
הגיע הזמן.

45 די להתבכיינות. התחרות טובה לצרכן. חברות לא יעילות נסגרות
  • 10:43
  • 21.04.13

במקום ליבב תשקיעו את הזמן בהיערכות לתחרות בהתייעלות ושיפור השירות.

46 אם מדובר בהצבעה אנונימית מדוע עלינו להתחבר?  (לת) זיהוי IP ימנע כפילויות
  • 10:57
  • 21.04.13

47 יופי עכשיו יהיה אפשר לבודד את ישראל מתי שנרצה עלי
  • 11:14
  • 21.04.13

ראשית יבואו ויציפו חברות זרות במחירי הפסד רק בשביל דריסת רגל
אח"כ אלעל תקרוס וכולם יגידו "ברוך השם" "רמאים" "שירות"
ופתאום שלא תהיה אלעל יחזרו המחירים לעלות
ואז כ ר ג י ל גם איזה טיל מעזה יעצור את החברות הזרות מלהגיע
וכל הישראלים בכיינים יישבו על המדרכה ויגידו "מחדל" "גוועלד" "הצילו אותנו טורקים נדיבים"
הרי זה כבר קרה כמה פעמים
מאחל לכם עתיד כזה
להיות תלויים בטורקים ובחברות צ'רטר שמתרסקות על ימין ושמאל

48 ספין של טייקונים. לחזירות יש מחיר. רוני בנימין
  • 11:18
  • 21.04.13

אל על זו חברה המתיימרת להיות לאומית, אך מתנהלת כמו חמולה- אינה ראויה להמשך קיומה! אל על זוהי חברה פרטית לחלוטין עם ניהול כושל וגרוע מכך, היא אינה מאפשרת תחרות הוגנת בין החברות שיכולים להביא לירידה של מחירי הטיסה המופקעים שלה.
שקדי המנכ"ל - השכר שלו היא 16.8 מיליון בשנה.
אם לאל על יש כסף לזה אז הם יתמודדו בקלות עם הסכם השמיים הפתוחים.
לחזירות יש מחיר- צריך לעצור ומיד את סבסד החברה המשתוללת הזו

49 הציבור תומך חד משמעית בשר התחבורה, די לחברה הבזבזנית הזאת!!  (לת) שולי
  • 11:46
  • 21.04.13

50 בריוני הימין (בעלי חברות התעופה הישראליות)חברו לסחטני השמאל (וועדי העובדים בראשות עייני) דפנה
  • 11:48
  • 21.04.13

כדי לחבל בהסכם תעופה מעולה לכלכלת ישראל ולתושביה.
אסור להתפשר ואסור להכנע להם אפילו בפסיק-הם כבר קיבלו דחייה הדרגתית של חמש שנים לביצוע ההסכם ,והשתתפות המדינה במימון הוצאות הבטחון
זה די והותר.
יש לשים סוף לשלטון הסחטנים בכלכלה הישראלית..

51 יש להחרים את החברות אל על, ישראייר וארקיע יוסי
  • 11:50
  • 21.04.13

ישראלי שדואג לכלכלת ישראל לא טס בחברות המשביתות! מדיניות השמים פתוחים תוריד דרמטית את מחירי הטיסות - כך הישראלים יהנו מצד אחד בחופשות זולות ומצד שני גידול עצום בתיירות הניכנסת וכניסה גדולה של מטבע זר. יש לשים סוף לניצול והגניבה של המונופולים השולטים ועושקים את המשק הישראלי

52 יש להחרים את החברות אל על, ישראייר וארקיע יוסי
  • 11:50
  • 21.04.13

ישראלי שדואג לכלכלת ישראל לא טס בחברות המשביתות! מדיניות השמים פתוחים תוריד דרמטית את מחירי הטיסות - כך הישראלים יהנו מצד אחד בחופשות זולות ומצד שני גידול עצום בתיירות הניכנסת וכניסה גדולה של מטבע זר. יש לשים סוף לניצול והגניבה של המונופולים השולטים ועושקים את המשק הישראלי

53 כשיפלו פה טילים רק חברת תעופה לאומית תקיים טיסות. אבל דרך החור של הגרוש העולם נראה אחרת, יחי הלופטוואפה! רגע חושבים
  • 11:59
  • 21.04.13

כשיפלו פה טילים רק חברת תעופה לאומית תקיים טיסות. אבל דרך החור של הגרוש העולם נראה אחרת יחי הלופטוואפה!

54 נמאסה לגמרי הסיסמה "הכי בבית בעולם".  (לת) רוצים שקט בטיסה
  • 12:19
  • 21.04.13

55 עיני, משפחתו וכל חבריו + כל עובדי אל על, ארקיע וישראייר ומשפחותיהם נהנים משיחות בניידים כמעט בחינם..מדוע?? עיני = אבו נפחא
  • 12:25
  • 21.04.13

כי לקחו את המונופול מפלאפון סלקום ופרטנר...ועכשיו משלמים עבור שיחות בנייד 40 שקל לחודש במקום 400 שקל..!
הציבור לא יתמוך בעיני ובשביתה כי אנו רוצים תחרות בענף!
טיסה לניו יורק ב 800$ ולא ב 1800$!
טיסה לפריז ב 180$ ולא ב 550$!!

אתה הבנת את זה עיני?
איש לא יתמוך בהסתדרות!
איש לא יתמוך בעובדים!

56 אם רק המנכ"ל מקבל 16 מיליון בשנה, כנראה יש שומן מיותר וחוסר יעילות באלעל. הפרטה תועיל לכולם חוץ מלשקדי ולחונטת המיליונרים הטסים בחינם שלו  (לת) חזירים, נמאסתם
  • 00:30
  • 22.04.13