מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ארגון "תגלית" צפוי לאסור על משתתפיו להגיע להלוויות צבאיות

הארגון נדרש לנושא בעקבות נוכחות של משתתפים ומדריכים בהלוויית חייל שהגיע לארץ במסגרת התוכנית, דבר שגרם לביקורת ותמיהה בארה"ב ובארץ

ארגון "תגלית", המביא מדי שנה עשרות אלפי צעירים יהודים לסיורים בישראל, שוקל לאסור על משתתפי הסיורים להשתתף בלוויות צבאיות. זאת, בעקבות נפילתו של בוגר התוכנית מקס שטיינברג בלחימה בעזה ונוכחותם של כמה מהמשתתפים בהלוויה שנערכה בהר הרצל.

הארגון נדרש לנושא בעקבות בקשות של משתתפים ומדריכים להגיע ללוויית שטיינברג, שהתנדב לשרת בגולני לאחר שביקר בישראל לראשונה במסגרת "תגלית". בשבוע שעבר הצטרפו עשרות מצעירי "תגלית" שסיירו בהר הרצל להלוויית חלל אחר, עמית יאורי. "הם התנהגו בצורה מכובדת", אמר אחד מקרובי המשפחה, "אבל זה היה מוזר למדי. הם עמדו מאחורה עם כובעי מצחייה וקצין שהיה איתם הסביר להם על הטקס באנגלית. הם לא הפריעו, אבל לא ברור מה בדיוק הם עשו שם".

שטיינברג בסיור "תגלית" ב-2010
שטיינברג בסיור "תגלית" ב-2010. צילום: AP

מנכ"ל "תגלית", גידי מארק, אמר כי לא ידע שמשתתפי התוכנית נכחו בלוויה צבאית. לדבריו, בימים האחרונים הונחו מדריכי הקבוצות שלא להצטרף להלוויות הנערכות בהר הרצל, ושהחלטה דומה התקבלה גם בעניין הלווייתו של שטיינברג. "זה נושא חדש, ולכן לא היתה לנו מדיניות קודמת", הסביר מארק. "הכיוון הוא לאסור, מכיוון שההשתתפות מחייבת הבנת ההקשר של מה שקורה כאן, והם באים לביקור ראשון, כך שאין להם את ההבנה הזאת".

בעקבות נפילת שטיינברג, מתחו כמה כלי תקשורת בארה"ב ביקורת על הארגון, בטענה כי הוא מבצע במשתתפי הסיורים "שטיפת מוח". התוכנית פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל, שאלפים מחייליו משתתפים בסיורים מדי שנה במטרה ליצור קשרים אישיים עם בני גילם מהתפוצות, וכך לקרב אותם להוויה הישראלית.

 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא מבין מה הבעיה, ומה מסובך להבין בהלויה של חלל מלחמה יעקב
  • 04:50
  • 04.08.14

מה בדיוק הבעיה? צעירים יהודים אמריקאים מבקרים בארץ כדי להכירה, חלק מהחיים בארץ הם גם מלחמות ושכול, אז מדוע לאסור השתתפות בהלווית חייל, מה מסובך להבין את העניין?

  •   צריך למממן את התוכנית הזאת כי בזכותה לוחמים זוכים לסקס בשירות. אסף
    • 14:53
    • 04.08.14

    אני כלוחם יצאתי בסוף השירות לתגלית של אמריקאים (אזור בוסטון) ופשוט כיף. כיף שבוע לקבל יחס כזה מבנות. הפתיחות, התשומת לב.
    כל חייל שיצא לתגלית יכול לספר את אותו סיפור. ודי כבר עם הפמניזם הרדיקלי. במקרה הזה שני הצדדים נהנים ונוצר חיבור מדהים וככה צריך.

  •   יש יהודים מטורפי נחיתות ושינאה עצמית. ד"ר גדעון ארליך
    • 19:22
    • 04.08.14

    אין צל של ספק שיהודים (?) אלה לא יראו פסול בהליכה לעידוד משפחת הטרקטוריסט הרוצח הערבי שנהרג היום בירושלים במסגרת המאמץ הערבי ךהשמיד אותנו .

  •   יאללה, יאללה, ארליך. עדיף שתתמקד במקרוני  (לת) ובביצים הקשות
    • 08:00
    • 05.08.14

  •   ד"ר ארליך איזה חשיבה עקומה רחל
    • 09:53
    • 05.08.14

    אי אפשר אפילו לענות לך ולטיעוניך העקומים. רק להצטער עליהם.

  •   רחל, איזו טענה מנומקת מצדד בד"ר ארליך
    • 19:07
    • 05.08.14

    מה עקום בחשיבה של ד"ר ארליך? אולי גם את מאילה שלא יהססו ללכת לווית המחבל הטרקטוריסט אך ללוות חללי צה"ל תפסלי?

  •   מוכרים להם כיף. למות זה לא כיף אלון
    • 04:22
    • 11.08.14

    הבנת? מה השלב הבא ביקור בלכת אבטלה?

02 צהל טוב רק בשביל לעשות להם הצגות? מסיבות בר/בת מצווה? יר
  • 11:12
  • 04.08.14

הם באים לפה בשביל להכיר ולהבין את הארץ.

מה לא בסדר שהשתתפו בלוויה של חייל וראו את עם ישראל באבלו ובגדולתו?

ומה בדיוק יש לבני עשרים פלוס לא להבין? הם לא יודעים מה זו לוויה?

אני מקווה שהבעייה בכתבה ולא בכוונה.

03 כל המדינה הזו שטיפת מוח אחת גדולה. 'חטיפה' במקום 'לקיחה בשבי'.  (לת) 'חיסולים' במקום רצח ללא משפט, 'נזק כולל' במקום הרג חפים מפשע
  • 11:17
  • 04.08.14

  •   שכחת לקחת את הכדורים היום  (לת) נו באמת
    • 17:13
    • 04.08.14

  •   אנו מודים לנציג חמאס על נסיונו הנואש לסנגר על פשעי המלחמה של אדוניו. לא ״לוקחים בשבי״ חייל עם מזרקים כדי להתמקח על שחרורו. זוהי בדיוק חטיפה. כשיורים באוייב, זה חיסול או פגיעה. רק מנוול כמוך, שאיבד צלם אנוש מוסרי, מסוגל לכנות זאת רצח. ״נזק סביבתי״? נו, כאשר מחבלים מסתתרים מתחת מסגד, בית חולים או גן ילדים, דם הקרבנות על ידיהם. אה, גם אצלנו הקריה בתל אביב? אהה. בכל בית ספר יסודי כאן יש משגרי טילים, נכון? הרמטכ״ל מתחבא מתחת מחלקת היולדות באיכילוב? גם בתל אביב, כמו בעזה, לא מרשים לאזרחים להכנס למקלטים כדי שימותו יותר? יצור מאוס שכמוך, עבדם הנרצע של פושעי מלחמה. מודרניסט
    • 18:19
    • 04.08.14

    אנו מודים לנציג חמאס על נסיונו הנואש לסנגר על פשעי המלחמה של אדוניו. לא ״לוקחים בשבי״ חייל עם מזרקים כדי להתמקח על שחרורו. זוהי בדיוק חטיפה. כשיורים באוייב, זה חיסול או פגיעה. רק מנוול כמוך, שאיבד צלם אנוש מוסרי, מסוגל לכנות זאת רצח. ״נזק סביבתי״? נו, כאשר מחבלים מסתתרים מתחת מסגד, בית חולים או גן ילדים, דם הקרבנות על ידיהם. אה, גם אצלנו הקריה בתל אביב? אהה. בכל בית ספר יסודי כאן יש משגרי טילים, נכון? הרמטכ״ל מתחבא מתחת מחלקת היולדות באיכילוב? גם בתל אביב, כמו בעזה, לא מרשים לאזרחים להכנס למקלטים כדי שימותו יותר? יצור מאוס שכמוך, עבדם הנרצע של פושעי מלחמה.

  •   ברור, קודם שירצחו אותנו, אח"כ נבקש לארה"ב לשפוט אותם ואם מגיע להם עונש מוות - כסא חשמלי.
    • 19:10
    • 05.08.14

    למה שמאלני רדיקלי חושב שינצל? אחרי הכל, הוא יהודי.

04 זו באמת תכנית לשטיפת מוח, מה לעשות  (לת) אבל שלא תהיה ליהודי ארהב טעות: לא באמת צריכים שתבואו לפה כבשר תותחים. רק תשלחו את הצ'ק
  • 11:17
  • 04.08.14

05 כל המהות של "תגלית" היא שטיפת מוח פשיסטית  (לת) איתמר
  • 11:20
  • 04.08.14

06 אז תנו לי להבין רני
  • 11:22
  • 04.08.14

אם צעיר מתגלית נמצא בארץ, ומישהו שהוא מכיר, או סתם רוצה להוקיר את זכרו, נהרג, הוא לא יכול ללכת להלויה שלו? מי אתם בכלל???

  •   בחייאת רני. זה לא מה שהם אמרו . הם רק אמרו שהלוויה של חייל זה לא אתר מורשת קרב צפוני
    • 01:07
    • 05.08.14

    וגם לא אתר תיירות שאפשר להביא אליו תיירים בשביל החוויה

07 צעירים באים מחיים נוחים ועתירי סרטי מלחמה דמוסתנס
  • 11:47
  • 04.08.14

קח אותם ללוויה של "אח לנשק" שהם מזהים כאחד משלהם, וקיבלת ג'יהאדיסטים שאתה בכלל לא רוצה לתת להם נשק. לא כולם, כמובן שאין להכליל.
עם זאת, הבעיה המיידית עבור המארגנים היא ככל הנראה תלונות ההורים. הילדים שלהם מרדנים גם ככה, ורק חסר להם שהילד יתעקש לצאת לארץ רחוקה כדי ללמוד את אמנות הג'יהאד. ישראל תמצא את עצמה ממלאת את התפקיד של סוריה עבור הורים צפון אמריקאים.

  •   רק חלאה שמאלנית פוסט ציונית- או בקיצור: קורא הארץ - מסוגל לכתוב שהלוייה של חייל שנפל תהפוך צעירים יהודים לג'יהדיסטים. לא יעזור לכם, שמאלנים בזויים -מספרכם הולך ומתמעט וכולם בזים לכם  (לת) ישראלי אמיתי
    • 12:56
    • 04.08.14

  •   אם מספר השמאלנים הולך ומתמעט, מדוע הימין כל כך מקצין?  (לת) או שאולי המספר דווקא גדל?
    • 23:15
    • 05.08.14

  •   רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר לא בא מקיבוץ או מסניף מרץ  (לת) לימני בעל הזיכרון הקצר
    • 17:26
    • 07.08.14

08 Hard to understand the problem. Believe it or not, there are fallen Dan, USA
  • 11:48
  • 04.08.14

solidiers in the US as well. The concept is known to virtually every culture on the planet and is universally repsected.

09 לא מצליח להבין מה הבעיה - ניראה שמישהו חושש מגל העליה הצעירה לארץ מור
  • 11:49
  • 04.08.14

ממש מוזר הרי מ. שטיינברג נפל בעזה בגלל שהוא נטל חלק במסעות של תגלית בארץ. הוא הגיע עם תגלית התאהב גילה שייכות החליט להתגייס ולהיות ישראלי נפגע בעזה ומאז ועד עולם הוא כאן. מה הבעיה? למכתם הזה יש ריח לא נעים. יותר ויותר צעירים כל שנה מגיעים לארץ מצרפת מארצות הברית ומאוד מקומות - הזרם הולך ומתגבר - קראו את הנתונים של משרד העליה.

10 לא מבין למה מכל דבר צריך לעשות סיפור  (לת) אזרח
  • 12:01
  • 04.08.14

11 ממה חוששים, שמא יתחשק לצעירים מ"תגלית" ליהרג במבצע צבאי כמו חברם? ריאליטי למתקדמים, השתתפות בלוויות
  • 12:03
  • 04.08.14

להבנתי במבצע "צוק איתן" מתחוללת תופעה חדשה. בעקבות קריאה בפייסבוק להגיע ללווייה של חייל "בודד" הגיעו רבבות גולשים ללוויה שבה התברר שלחייל הבודד יש משפחה, אחים ואחיות שגרים בישראל והורים שהגיעו מחו"ל, וגם מכרים וחברים. בבית הקברות הצפוף אין מקום למלווים כה רבים. אתמול, בלווייתו של הדר גולדין, כבר נדרשו אלפי המלווים, שלא הכירו כמובן את המנוח ולא היו ברשימת ה'מוזמנים' שהכינה המשפחה, להשאר מחוץ לבית הקברות. יש לציין שכפי שפורסם ב"הארץ" המשפחה ביקשה "מכל עם ישראל להגיע וללוות את הדר הגיבור בדרכו האחרונה". הטרנד מניפולטיבי ומיותר. ניתן להביע השתתפות בצער בלי להתקהל בהלוויות ולהידחק קדימה כדי לראות מקרוב איך מתאבלת המשפחה. זה לא "ריאליטי" למתקדמים.

12 הו כמה הזוי ריצ׳רד
  • 12:32
  • 04.08.14

הצעירים יבינו שישראל אינה גן עדן ויש פה גם מלחמות ויש בהן הרוגים ואולי ישקלו פעמיים אם ״לעשות עלייה״. זהו החשש של מי שאוסר עליהם להשתתף בהלוויות. נכון, עדיף לקחת אותם רק לים ולפסטיבלים.

13 דווקא טוב. מפתים אותם לעלות, שייראו מה המחיר שמשלמים עבור הכיבוש  (לת) שיבינו מה מצפה להם כאן
  • 12:39
  • 04.08.14

14 שיגיעו ללויות ויראו שחלק נכבד מעם ישראל מעוניין במתים כי הם קדושים  (לת) חיים
  • 12:56
  • 04.08.14

15 לא ברור מה הם עושים שם??? למי לא ברור???  (לת) ציוני
  • 13:22
  • 04.08.14

  •   אם הבנתי נכון עינב
    • 14:03
    • 04.08.14

    אם הבנתי נכון חלק מהבעיתיות היא העובדה שהם עמדו בהלוויה עם מדריך שהסביר מה שקורה. הלוויה צבאית היא לא עוד אבן דרך בטיול.

16 מה הם עושים שם? אולי הם מזדהים?! אולי בעצם מפחדים שהצעירים מתגלית, אחת שמכירה עשרות יוצאי תגלית
  • 13:30
  • 04.08.14

יפקחו את העיניים ויבינו.. איפה סיבנו אותם והשתמשו בהם? אולי תגלית לא רוצים את הדיון על האינטרסים הכלכליים והפוליטיים של המפעל התמוהה הזה שלהם.. שתופס אלפיי צעירים יהודים ו"מסביר" להם את הבלה בלה בלה שהוא רוצה שהם ישמעו..

אני מכירה אישית ובקשר עם עשרות צעירים מתגלית... קשר יום יומי, והנושא הזה מ ס ר י ח ונצלני, לא רק ביחס לאותם רבבות צעירים, אלא גם ביחס לאופן שבו רואים את ישראל מבחוץ..
עוד סיבה להתבייש במדינה היהודית... ושוב אומר - כל עוד ישראל היא מדינה יהודית, היא איננה דמוקרטית. שם קבור הכלב. וגם המון צעירי תגלית מסכימים על כך, אחרי תקופה מסוימת בארצנו..

17 ילדי השמנת של אמריקה הקטנה  (לת) מאיר
  • 13:42
  • 04.08.14

18 אם הכותרת הזאת נכונה צריך לפטר את הנהלת תגלית מיד!  (לת) ביזיון
  • 14:13
  • 04.08.14

19 המממנים חוששים שהזהות היהודית תיקלט יותר מדי טוב - כלומר: מיכל מירושלים
  • 15:11
  • 04.08.14

ירצו להתגייס לצה"ל. צריך לבדוק מי המממנים ולהוציאם מן הפרויקט. מדינת ישראל יכולה בעצמה לממן זאת.
כבר שמענו מיוסי שריד שבהיותו שר חינוך משרד החינוך מימנו למעלה מ-75 אחוז מפרויקט "קרב" ואילו הציבור חשב ש"קרב " עצמו מממן הכול.
כנראה שגם פה מדובר במין עניין כזה.

20 אין מה לגייס חיילים בודדים לצה"ל....אך הצעירים מחפשים הרפתקאות  (לת) הכל פרופגנדה
  • 16:00
  • 04.08.14

21 מדובר בילדי ישראלים יורדים שבס"כ באים לטיול חינם לישראל ע"ח המדינה  (לת) פרוייקט מיותר, ממילא הם ישראלים (ברובם)
  • 16:27
  • 04.08.14

22 0מול: ליהודי אסור להשתתף בהלוויה של יהודי אחר. הגלשנית
  • 16:28
  • 04.08.14

כי חס וחלילה הקשר בין יהדות התפוצות עם ארץ ישראל יתחזק.

23 What's wrong with paying respect to a fallen soldier??I do not Old Soldier
  • 17:26
  • 04.08.14

UNDERSTAND that new policy of BIRTHRIGHT

24 מה זה השטויות האלה? "כלי תקשורת בארה"ב מתחו ביקורת"? מה זה עניינם?  (לת) אם הם רוצים, למה שלא ישתתפו בלוויות? הקשר ההדוק שלהם לישראל מעורר את קנאת "הארץ"? מרירות הסמול? מה אתם מתערבים בזה בכלל? מה פשר ה"ידיעה" הזאת? הזוי לגמרי.
  • 18:36
  • 04.08.14

25 תגלית- זכות מולדת( בשורוק)birth-right פריץ היקה
  • 19:45
  • 04.08.14

לא ידעתי ממה השם באנגלית עד שקראתי את ספרו של יוסי ביילין מ1999,יוזם התכנית ושם הופיע הבטוי זכות מולדת. אז ליהודים בחו''ל שנטען שגלו לפני 2000 או 2500ש.יש זכות מלידה לבוא הנה בתקוה שחלק מהם יהגרו לישראל. אבל לפלסטינים מחוץ לפלסטינה-א''י הכבושה כולה בידי ישראל שעזבו גורשו מ1947 ואילך אין זכות כזאת. אז מה אתפ מתפלאים על הביקורת כלפי ישראל?בינתים את חלק ה ממון הלא ממשלתי-הרוב בא מהימנים שעושים את הונם מעסקי הימורים וכמו שמגיבים אחרים כותבים : שטיפת מוח לאומנית. אבל יש גם תכנית birth-right,unplugged בלתי תלויה ולהשומע ינעםע''י יהודים המתנגדים לימין היהודי.

26 הרבה יותר זול לממן מתנדבים נוצרים מדרום לבנון שישרתו בצהל מאשר מתנדבים ספקן
  • 19:58
  • 04.08.14

מאמריקה.

27 לוויה זו לא הצגה דיד
  • 20:46
  • 04.08.14

ככה''נ מארגני תגלית מגלים אחריות ואינם מעוניינים שהלוויות יהיו יעד תיירותי. זו לא הצגה. לכן הוסיפו את התיאור התמוהה על כך שהם עמדו בקבוצה עם כובעי מצחייה ו''מדריך'' (קצין שהסביר את מהלך העניינים).

28 To see a funeral? much better to take them to a tour in Shoken St. Suzi Surprise
  • 21:36
  • 04.08.14

So they can learn how bad this country in and how it is better instead of fighting for it, to call yourself an artisit and demonstrate against it in Kikar Habima while rockets are being intercepted by the IDF over TLV

29 Someone is afraid Muki HaTuki
  • 21:55
  • 04.08.14

that after attending thsee funerals, they will loose their appetite to make ALIAH and/or join IDF

30 השתתפותם חיונית מדריך בתגלית
  • 22:01
  • 04.08.14

השתתפותם חיונית לטובת הכרת הארץ והזדהות עם חיילי צהל והקרבת חייהם. לרוב, אופן ההכרות שלהם עם הצבא ושכול היא תיאורטית. אין פסול כאשר יהודי מהתפוצות מכבד בכל ליבי ונפשו את החייל שמובא למנוחות. הטענה של כובע מצחיה היא תמוהה מאחר וכיסוי לראד תקפה עפ"י היהדות ומדובר בזלזול ציני במשתתפים. תודה למדריכי התגלית שהספיקו להראות את החיים והקרבת החיים במדינת ישראל.

31 רוב רובם באים בשביל הכיף ומשמשים כמצגת  (לת) למערכת השינור המשומנת היטב שבגולה
  • 22:06
  • 04.08.14

32 לא מספרים להם שם, שגם מתים פה - לא רק ארץ זבת חלב... עמית
  • 23:12
  • 04.08.14

מצד שני לשם הם צריכים להגיע - המחיר חשוב מאוד ולא בדולרים...

33 האמריקאים אוהבים לגדל ילדים בבועה אוטופית שבה מלחמות זה בסרטים לאה מקליפורניה
  • 01:28
  • 05.08.14

והם בטח לא רוצים שיתחילו להעריץ חיילים גיבורי מלחמה וירצו להיות כמוהם.
התוכנית אומנם מראה את הצד הישראלי אבל היא ממש לא פשיסטית.

34 “טוב למות בעד ארצנו” -תראו איזה הלויה נסדר בעבורכם! הלל הזקן
  • 08:02
  • 05.08.14

"מבצע במשתתפי הסיורים "שטיפת מוח"."

כמובן- הפרוגרמה הציונית
“טוב למות בעד ארצנו”
תראו איזה הלויה נסדר בעבורכם!

35 כל הכבוד למשתתפי תגלית שהראו איכפתיות ובאו ללוויה. טיפשים המארגנים שלה רחל
  • 09:51
  • 05.08.14

מה הם צריכים להבין ולא הבינו? שחבר שלהם נהרג? חוששים שלא ירצו לבוא הנה. זה הכל.

36 ההסברה הישרעלית = שטיפת מוח אזלו
  • 11:43
  • 05.08.14

ע"י פרסומים כוזבים וצנזורה מנסה ישרעל להפחיד את יהודי התפוצות, אך האמת היא שישרעל היא מדינת אפרטהייד תיאוקרטית

פרוייקטים מיוחדים