המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מה הביג דיל || יחימוביץ' לא רוצה שנדע את תוצאות הפריימריז

במפלגת העבודה החליטו לא לפרסם את תוצאות הבחירות המקדימות על פי אזורי הצבעה. הרעיון פשוט: אם לא נדע על הדילים - לא נוכל לבקר אותם

שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, הודיעה שלא תפרסם את תוצאות הפריימריז לפי אזורי הצבעה כדי לשמור על בחירות "נקיות, דמוקרטיות, חשאיות ומשוחררות מלחצים", כלשונה. זוהי גישה מעניינת למלחמה בשחיתות: פשוט להתעלם. 

מעבר על נתוני הקלפיות השונים, היה יכול ללמד אותנו מה היו הדילים מאחורי הבחירות המקדימות. בדיוק כפי שביום שישי האחרון דווח ב"הארץ" על עלילות קלפי הליכוד ביפיע. ביישוב הערבי שבו קיבל הליכוד בבחירות 2009 רק 31 קולות, הצביעו בפריימריז לפני שבוע 307 חברי מפלגה ללימור לבנת ורק אדם אחד נתן את קולו לרובי ריבלין - הכל הודות לפעילות קבלן הקולות המקומי.

גם למפלגת העבודה היה ביפיע קלפי, למרות שבעיר יש רק 163 מצביעים. מי הרוויח ומי הפסיד ביפיע? האם היה דיל? ומה היו התוצאות במרכז קבלני הקולות רהט, היכן שלעבודה היו בבחירות האחרונות 130 מצביעים, אך יש בה מאות חברי מפלגה? ובמג'דל כרום? ובכסיפה? וכמה אנשים הצביעו למרב מיכאלי בשדרות? האם זה היה בגלל מאמצי הקמפיין שלה או אולי בגלל התמיכה שקיבלה מעמיר פרץ? ואיפה פואד היה חזק? איפה מיכל בירן, העוזרת של שלי קיבלה קולות? איזו התאמה הייתה בין התמיכה בכבל לתמיכה בפרץ?

יחימוביץ' סבורה שעדיף לא לדעת. אם לא נדע, לא כואב. אם לא נדע מה הדיל, כאילו לא היה דיל. אם לא נדע על מפקדי ארגזים אז אין מפקדי ארגזים. אם העיתונות לא תכתוב על השחיתות, לא תהיה שחיתות.

 

יחימוביץ' והנבחרת החדשה. מעדיפה שלא נדע איך בדיוק הם נבחרו
יחימוביץ' והנבחרת החדשה. מעדיפה שלא נדע איך בדיוק הם נבחרו. צילום: דניאל בר און
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יחימוביץ דיי דומה לפוטין בעניין זה - דיקטטורה המושתתת על מניעת גישה לארכיונים ונתונים  (לת) קוסם
  • 21:36
  • 01.12.12

02 החלטה נכונה של יחימוביץ' יואב
  • 21:56
  • 01.12.12

צריך לברך על כך. פרסום התוצאות בישובים הוא השטר שאיתו הולך העסקן לפוליטיקאי ואיתו קונה את הג'וב הבא. אין פרסום - אין שטר - אין ג'וב וזו יכולה להיות מכה קשה למעכרים.
אני משוכנע חיים לוינסון שאתה מודע לכך. חבל שבחרת לא להציג זאת.

  •   כמו שלא מצלמים את האוהד הערום על המגרש כדורגל rubi
    • 22:24
    • 01.12.12

    לא לתת לא פרסום חינם

  •   ליואבצ'וק היקר והתמים (שמזדהה גם בשם מומי). אי פרסום הדילים בהצבעות אין פירושו שבתוך המפלגה לא יודעים את חלוקת המצביעים השונים. אני מבטיח לך שקבלני הקולות למיניהם (מימין ומשמאל) יודעים היטב את תוצאות האמת וכך גם קוני הקולות למיניהם. היחיד שלא יודע הוא אתה. החלק היפה הוא שאתה ממש מעוניין לא לדעת וזה באמת מוזר.  (לת) מ
    • 23:59
    • 01.12.12

  •   המועמד שנבחר יודע בדיוק בזכות איזה קבלן קולות הוא נבחר ואינו זקוק לפרסום תוצאות  (לת) Zברה
    • 00:47
    • 02.12.12

03 עיתונאים רואים רק את קצה האף שלהם ונדמה להם שכולם כך. לופט
  • 22:02
  • 01.12.12

אם היו דילים מהסוג הזה במפלגת העבודה, ליחימוביץ דווקא יש אינטרס לחשוף אותם, שהרי הם נעשו נגדה (נו, למה הצביעו למרב מיכאלי בשדרות? באמת למה?). ההחלטה לא לחשוף היא נכונה ונובעת מצורך לייצב ולא מאינטרס אישי.

04 בדיוק להפך - אם לא תפרסם תוצאות, קבלני הקולות לא יוכלו להראות תוצאות מומי
  • 22:02
  • 01.12.12

בליכוד הקבלן מיפיע יכול לבוא אחרי החירות לסילבן שלום ולומר לו ״אתה חייב לי״. בעבודה זה לא יוכל לקרות.

  •   כרגיל תומכי העבודה עובדים על עצמם עם השטויות שהם כותבים.את דוח הקלפי הקבלן כותב לאחר שבמו ידיו ספר את הקולות ושיפץ היכן שצריך.הסמולנים אהבלים ופרייארים  (לת) סמולני לשעבר
    • 00:59
    • 02.12.12

  •   אל תדאג ראשי המפלגה וקבלני הקולות יודעים את התוצאות. רק מאיתנו מסתירים אותם.  (לת) אדום
    • 01:04
    • 02.12.12

  •   רואים שאתה לשעבר תמיר
    • 21:40
    • 02.12.12

    הבחירות הפעם היו ממוחשבות והקולות נספרו במרוכז במטה הארצי. לקבלן קולות למיניהם אין דרך לדעת עם ״הקולות שלהם״ הצביעו כפי שהורו להם.

    זה עושה רק טוב למפלגה, ולטוהר הבחירות וממחיש את משמעות המושג בחירות חשאיות.

  •   אתה טועה, אף אחד לא ידע.  (לת) אריאל
    • 23:05
    • 02.12.12

05 אם קוני הקולות לא ידעו אם הקבלנים עמדו בהסכם - לא יהיה טעם לשלם לקבלנים רותם
  • 22:09
  • 01.12.12

ככה עובדת מלחמה בשחיתות. אנשים לא מוכנים לקנות חתול בשק. אם הם לא יודעים אם קיבלו תמורה לכסף שלהם - הם לא ישלמו. לפחות לא בפעם הבאה.
המהלך של יחימוביץ' נכון וצודק.

06 כל הכבוד לכתב, אבל למה התקשורת מתעלמת מהשאלות החשובות שהוא מעלה? אם נתניהו היה עושה אותו דבר הוא כבר היה בחקירה אצל היועץ  (לת) ענת
  • 23:17
  • 01.12.12

07 עכשיו נשאר להפטר מעמיר פרץ החצוף שחושב שהוא יושב הראש של המפלגה ושוכח את כישלונו החרוץ בתקופת אולמרט. האיש שבגללו לא אצביע יותר לעבודה מתכנן פוטש!!!  (לת) רק מרצ
  • 23:19
  • 01.12.12

08 יחימוביץ אינה אלא מושחתת בעטיפת משי  (לת) רועי
  • 23:59
  • 01.12.12

09 כמה מגוחכות המפלגות האלה עם ה"פריימריז" שלהן. את מי הן מרמות? הקומבינות והדילים פשוט יוצרים רשימות פחות אטרקטיביות. ביום הבחירות הן משלמות על כך במנדטים.  (לת) יניב
  • 00:11
  • 02.12.12

10 אמממ... אחותי , אורלינג, HFA
  • 00:29
  • 02.12.12

לא נעים, אבל הכותב באוף-סייד רציני אם הוא מעלה "ידיעה" כזאת ופיספס את אחת העובדות המרכזיות שמאפיינות את הבחירות שנערכו ב"עבודה": הבחירות לא התקיימו ע"פ מפתח אזורי או יישובי. הקלפיות לא אורגנו עם רשימות מצביעים מקומיות. המצביעים יכלו (ואכן עשו זאת) לממש את זכות ההצבעה שלהם בכל מקום בישראל לפי נוחיותם, ולא דווקא באזור שלהם. זה סיכל כל אפשרות לדיל על בסיס גאוגרפי או יישובי. העובדה המהותית הזאת מבדילה את הפריימריז האחרונים לא רק מאלה שנערכו במפלגות אחרות אלא גם מאלה שנערכו ב"עבודה" בכל השנים הקודמות. כלומר, הכותב הנכבד, גיברת לוינסון (שכבר הביע את תמיכתו במרצ), עשה עבודה של "עיתונאי" חפיפניק ונמהר עד להביך. עמיר פרץ הצביע בקלפי בגבעתיים, עובדי פלאפון שנמצאים בחופשה באילת הצביעו באילת, ואם הייתי מעוניין הייתי מצביע במאג'ד אל-כרום, כל זה מבלי שתהיה חשיבות לוקאלית להצבעתי או להצבעו של כל מתפקד אחר.
אז גיברת לוינסון, מי שהצביע למרב מיכאלי (שזה לא אני) עשה זאת כי הוא מאמין בה וסומך על מי שקידם אותה, לאנשי עמיר פרץ גם אם הם רוצים אין ולא תהיה דרך לבדוק או לאמת דפוסי הצבעה קבלנית מהטעם שהצבעות שכאלה נותרו נחלת הליכוד ואילו בעבודה הארגזים היחידים הם ארגזי השמפניה שייפתחו ב-23 בינואר. חבל שאת חמוצה.

  •   אז אבי
    • 11:49
    • 02.12.12

    אז אם ככה מה היה לגב יחימוביץ לא לפרסם ? הרי אין בחירות אזוריות משהו בקשקוש שלך לא מסתדר

  •   ברור שהקבלן מרהט פיזר את מאות חברי העבודה בקריות וגוש דן גוגו
    • 21:27
    • 02.12.12

    הצבעה קבלנית מרוכזת לא משקיעה מאמצים להתפזר יותר מדי (זה עולה יותר מדי וקשה יותר לארגן אנשים לטיול של חצי יום)ולכן סביר שברוב המקרים תזהה דפוסים חריגים.

11 בנוהל הרגיל-‏ הארץ נגד שלי טל
  • 00:32
  • 02.12.12

שלי יחימוביץ' הצהירה לפני הפריימריז כי התוצאות המקומיות לא יפורסמו כדי למנוע הפעלת לחץ-‏ צעד ראוי.‏ לא רקהציבור לא יודע-‏ המועמדים וקבלני הקולות.‏ בארץ תמיד ידעו לסובב הכל נגדה.

12 למה בישוב עם יותר מתפקדים ממצביעים נותנים להם להצביע? שאול
  • 00:38
  • 02.12.12

מנגד - מה רע בתמיכה של עמיר פרץ במיכאלי? אסור לו לתמוך בה? לקרוא לאוהדיו להצביע לה? זה דיל? האם מיכאלי הביאה בתמורה גדודים להצביע לפרץ?

13 שלי כמו לבני רוממות הדמגוגיה בפיהם 'פוליטיקה נקיה' כאשר בפועל שתיהן מזנות ומדרדרות את הפוליטיקה בישראל. בזיון של 0מולנים פתטיים שכוחם בפיהם אך הם 0 במעשיהם.  (לת) אליקו
  • 00:56
  • 02.12.12

  •   נכון לגמרי, אם אתם רוצים פוליטיקה נקייה משחיתות הצביעו לליכוד ביתנו. במפלגה זו מרוכז כל מה שטהור במדינה.  (לת) מיקי כהן
    • 17:42
    • 02.12.12

14 עשו נכון במפלגת העבודה כשלא נתנו את התוצאות לפי ישובים שבהם יש לחץ על דילים. היא הצליחה לנטרל בבחירות האלה את מפקדי הארגזים הפוך גוטה
  • 01:20
  • 02.12.12

מי שבחר בסוף היו המצביעים החופשיים.

15 שלי ימינוביץ אינה התרופה, היא המחלה, היא מרשה לעצמה לפלרטט עם ביבי בגלוי וברק עשה זאת בסתר.  (לת) Yigal Cohen
  • 02:16
  • 02.12.12

16 יחימוביץ' לא אמרה שאין דילים. היא יודעת שיש דילים, אבל מנסה להקהות מעוקצם  (לת) סתם אחד
  • 04:16
  • 02.12.12

17 חיפושיות זבל ארלוזורוב
  • 05:54
  • 02.12.12

נמאס כבר מכל העיתונאים שחופרים (בשליחות ביברמן?) בכל הזבל הזה במקום לראות את הבדלי האידיאולוגיה ואיכות האנשים. זה לא רק קרתני, זה משעמם.

18 העיתונאית לשעבר אינה דוגלת בזכות הציבור לדעת? אזרח מן השורה
  • 06:47
  • 02.12.12

העבודה היא מפלגה מלאה בעיתונאים לשעבר ומסתירה מידע מהאזרח שמא יתבררו דברים לא נעימים? מה עוד מסתירים מאיתנו?

19 נראה שבהארץ שכחו את ההפרדה בין עמודי החדשות והדעות לא מצביע עבודה ולא חבר מפלגה
  • 07:05
  • 02.12.12

טור דעה, לא מעמיק במיוחד וחד-צדדי, מתפרסם תחת הכותרת של "חדשות". חבל ש"הארץ" ממשיך להתדרדר.
לגופו של עניין - לוינסון לא מנסה אפילו להפריך את הנימוק שהמפלגה נתנה לסירוב לפרסם את התוצאות. הסיבה, לדברי המפלגה, היא שפרסום התוצאות מאפשר לקבלני הקולות להוכיח לקוני הקולות שהסחורה סופקה. זו סיבה טובה מאוד, לדעתי, אם כי ייתכן שגם השיקול שלוינסון מעלה שיחק תפקיד.

20 איזה קשקוש. התוצאות מוכיחות שלא היו דילים ורוב המצביעים הם חופשיים לחלוטין טוני
  • 08:51
  • 02.12.12

זה שקטלתם את הליכוד לא אומר שאתם צריכים לבקר גם את העבודה. אין סימטריה. פרץ יכול להפיץ כמה רשימות שהוא רוצה עובדה שהבוחרים לא הקשיבו לו. הכוח של עופר עיני במפלגה מתברר ששווה 2,500 קולות ביום טוב ולא יותר מזה, כבל, פואד ובוז'י נבחרו בכוחות עצמם ולא בגלל תמיכה כזו או אחרת. מרב מיכאלי לא היתה יכולה להיכנס לכנסת רק עם תמיכתו של פרץ, היא זוכה לפופולריות רבה בכל שדרות המפלגה. וכן הלאה והלאה. הכל אגדות עירוניות חסרות בסיס.

21 לוינסון, אתה עיתונאי? תקרא תגובה עשר ותחליט מה אתה. תקראו כולכם בעצם ואז תבינו איזו ידיעה/כתבה/מאמר/דיעה/טור מחופף ומכוון פרסמו כאן.  (לת) אני
  • 09:26
  • 02.12.12

22 המטרה הייתה למנוע לחצים על מצביעים ביישובים קטנים, ובדיוק למנוע את הדילים רועי
  • 12:17
  • 02.12.12

איזה טור מלא בקשקושים וסילוף המציאות - גועל נפש

23 למה מצפים מבולשביקית.  (לת) מתי
  • 12:42
  • 02.12.12

24 כן, הפריימריז הם "חגיגה לדמוקרטיה"... איניגו
  • 13:06
  • 02.12.12

כן, הפריימריז הם "חגיגה לדמוקרטיה"... חוגגים עלינו יופי. פשוט גועל נפש.
ואחרי זה יש להם את החוצפה לרדת על לפיד על זה שב"יש עתיד" יש ועדה מסדרת.

25 עשיה? השכלה? רקורד מוכח? הצחקתם אותי!!!  (לת) ראו אותי בטלויזיה= בקרוב ח"כ!!
  • 15:19
  • 02.12.12

26 לא ניתן לדעת בוודאות רונן
  • 16:39
  • 02.12.12

מאחר וכל אחד יכול להצביע בכל קלפי - עמיר פרץ הצביע בגבעתיים.
תצביעו ציפי, שלי או אפילו כהנא חי או בנט - רק לא ביברמן!!! איש שהלך לבחירות כי פחד לעשות גזירות על הציבור לפני הבחירות ומתכנן את אותן גזירות לאחר הבחירות - כמה יכול להיות נחות אדם כדי להצביע לו?

27 תנו כבוד לעבודה ולצעירים שלא העיפו את זקן השבט פואד בן אליעזר שילוב דורות
  • 18:05
  • 02.12.12

בליכוד הודחו המבוגרים במועמדים מרידור בגין ואיתן

28 די לחפור ולחפש בעיות - הנבחרת טובה מאוד - וגם טוב עשה עמיר פרץ שמחייבת את שלי יחימוביץ לדון גם בתוכנית מדינית . מפלגת העבודה מחוייבת לדבר ברור ללא עמימות !!!!!  (לת) מיכאל גלזר
  • 18:13
  • 02.12.12

29 הפוך גוטה, הפוך תמיר
  • 21:38
  • 02.12.12

אי פרסום התוצאות לפי איזורים אכן נועד כדי להסתיר דילים. וכשמסתירים דילים, אי אפשר לאכוף אותם וכך מצליחים לצמצם את התופעה הבזויה הזאת.

30 שיטת הפריימריז כשלה ..אף אחד לא יצביע למפלגת העבודה אשר בראשה יעמוד עמיר פרץ כבל ומירב מיכאלי אליוי
  • 12:06
  • 03.12.12

איך מירב מיכאלי אשר מצהירה שהיא מצביעת מר"ץ הגיעה למקום חמישי ברשימת העבודה לכנסת ?

31 אל תעשו בחירות ולא יהיו קבלני קולות.זו הדמוקרטיה עם כל החסרונות שלה. אהרון
  • 18:52
  • 03.12.12

ייתכן ואי פרסום התוצאות מונע מעשה כזה או אחר של קבלני קולות. מאידך זה פוגע בשקיפות ובדמוקרטיה הפשוטה. הבסיס הדמוקרטי זה לדעת את התוצאות. זה שלא ניתן לבדוק מי בחר במי זה מעשה אנטי דמוקרטי בעליל.נניח שהתמודדתי ולא נבחרתי בגלל שבחיפה החליטו לא לבחור בי .האם אני לא זכאי לדעת זאת ע"מ לפעול שם לבחירתי בעתיד ?
זה הבעיה בגישתה של שלי "אשם עד שלא הוכחה חפותו" כך היא נהגה בקצב וככה היא נהגה בשגיא וכך היא נוהגת בכל מתמודדי מפלגת העבודה.

32 המזכ'ל עני השפוט והארנב של ח'כ אמיר פרץ מארגן שביתות במשק SOS . ניסים מנתניה צועק גוואלט מפרץ ומעני ומהועדים,
  • 23:36
  • 03.12.12

שביתת האחיות בבתי-החולים ועוד שביתות בדרך מאורגנות על-ידי שני המזכלים של ההיסתדרות אמיר פרץ ועני שנהם עסו סולחה ופרץ אחרי שנכשל בפוליטיקה החליט להפעיל את הועדים במשק ולהשבית את המדינה כליום שביתה זה פשע ונזק כספי לתושבי ישראל המצביעים והתומכים של אמיר פרץהם שמולנים וערבים כדי שימשיכו ליבחור ליתמוך בו הוא משליט טרור בשם הדמוקרטיה פרץ פועל להפיל את יחימוביץ ונתניהו יש שגעון בגנים שלו אני מתחייב ליכתוב כתבה בנושא הגנים והדם של אנשי הועדים ומאיזה עדה הם בן -גוריון צדק .ולעיתון אני לא אנטישמי פשוט הורסים לנו את הכלכלת המדינה על-ידי הפעלת שביתות במשק שזה טרור שיגעוני עדתי אין אמת אחרת ואתם יודעים במה מדובר אז תפרסמו כתבה זאת. ואפשר לימחוק מילים שלו ניראות לכם ממני ניסים מנתניה שרואה ח'כ שאמיר פרץ נציג הערבים בכנסת שהפך למנהיג האיסלם סלח-אדין וזה מקרב את סוף חלום המדינה ליהודי העולם. אני לא צוחק .אני רואה את העתיד.גוואלט SOS.