המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

יאיר המלך

ישראל אמרה אתמול בבירור ובנחרצות מה היא רוצה: היא לא רוצה כלום, רק שיניחו לה בשקט

אדם לא פוליטי בעליל הוא המנצח הגדול של הבחירות הכי לא פוליטיות בעליל הללו שידעה ישראל. בעל טור ומגיש טלוויזיה לשעבר, שכמעט ולא כתב ולא אמר פוליטיקה מעודו, לא בטוריו המשפחתיים ולא בהגשת היומן של המדינה, עבר כהרף עין לפוליטיקה וגם בה לא אמר הרבה פוליטיקה. ישראל אמרה לו אתמול: כן. כן, לצעיר; כן, לחדש; כן, ללא פוליטי.

לפיד נמשח להיות נסיך הכתר, השני בחשיבותו רק אחרי ביבי-קינג, שאתמול התברר שגם הוא לא יותר ממלך עירום כמעט. אלמלא האיחוד עם ישראל ביתנו – ספק אם הליכוד היה יוצא כמפלגה הגדולה ביותר. מערכת בחירות חלולה הולידה תוצאת בחירות נבובה לא פחות: קצת מכל דבר והרבה מכלום.

ישראל אמרה אתמול שוב: תיקו. תיקו בין ימין ושמאל, אם אפשר לקרוא להם בכלל ככה בישראל. היא הזימה לא במעט את אגדת נפתלי בנט. הבית היהודי, כעוד ש"ס בגודלה, לא פחות ולא יותר, לא מה שחשבנו, לא מה שחששנו. היא אמרה כן מהוסס מאוד, כמעט ואמרה לא, לתקוותה של שלי יחימוביץ' להפוך לאלטרנטיבה של ממש – העבודה בראשותה אפילו לא נבחרה להיות המפלגה השנייה בגודלה, אוי לאותה בושה. הקץ ליומרת המשקמת הגדולה של המפלגה, שחשבה להיבנות על מחאת הקיץ ועל המון צעירים-זקנים, צייתנים וקונפורמיים, שמילאו את שורותיה, שהרבה קולות הם לא הביאו לה. התעלול הנורא של יחימוביץ', שאמרה להסתיר את הכיבוש מתחת למרבד, לא הועיל לה הרבה.

לפיד, אמש. אדם לא פוליטי בעליל הוא המנצח הגדול של הבחירות הכי לא פוליטיות בעליל
לפיד, אמש. אדם לא פוליטי בעליל הוא המנצח הגדול של הבחירות הכי לא פוליטיות בעליל . צילום: דניאל בר און

מנגד, ישראל אמרה כן למפלגה ישרת דרך כמרצ, שהכפילה את כוחה, בצעד מעורר כבוד. היא גם אמרה לא לשברירי המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. החדשות הטובות: עוצמה לישראל הגזענית בינתיים בחוץ. החדשות הרעות: גם ארץ חדשה החתרנית בינתיים בחוץ.

אבל מעל לכל, ישראל אמרה אתמול בבירור ובנחרצות מה היא רוצה: היא לא רוצה כלום, רק שיניחו לה בשקט. היא רוצה חיים שקטים וטובים, בורגניים ושלווים, ולעזאזל עם ההתמודדות עם כל הבעיות המנג'סות ההן. לפיד הוא התגלמות כל זה: מודל החיקוי הגדול לחלום הכל-ישראלי. נראה היטב, מתלבש היטב, מתנסח היטב, נשוי היטב, נוסע בג'יפ הנכון, מתגורר בשכונה הנכונה – ולא אומר כלום. חלילה לא קיצוני, זה לא אנחנו, חלילה לא שולח ידו לאש, גם זה לא אנחנו, מרחיק ידיו מכל נושא שנוי במחלוקת, בדיוק כמו שהישראלים היו רוצים.

הרי גם כשהם יצאו כבר לרחובות, בקיץ המופלא ההוא של 2011, ששרידיו ניכרו אתמול, התגלתה מחאתם בדיעבד כמחאת שלמה ארצי ואייל גולן. ומי כלפיד ידמה להם, שרים בכיכר את השירים שכולנו אוהבים, שכולנו מזמזמים, בלי זעם קדוש ובלי מטרה ברורה. "תנו לחיות בארץ הזאת" הייתה סיסמת הבחירות של הציונים הכללים בשנת 1951. תנו לחיות בארץ הזאת אמרו גם אתמול חלק גדול מהישראלים. תנו לחיות בלי ערבים ובלי חרדים, בלי מלחמות ובלי הפצצות, בלי העולם ובלי הטפותיו. כאז כן עתה, מדובר באסקפיזם - וישראל אמרה אתמול כן לאסקפיזם.

בחיקו של לפיד נפל אתמול כוח שספק אם חלם להשיגו, ספק אם ידע מה לעשות בו. קשה להניח שידע עכשיו ליצוק בו תוכן של ממש, אבל אולי לא מאוחר מדי לאבד תקווה. מי ששינה את הלכותיו במהלך מערכת הבחירות הזאת, השכיל להשיל מעליו במקצת את חליפת המאמי הלאומי, השתחרר מחלק ניכר ממחוותיו הדביקות מהטלוויזיה ומהטורים של המקרר, הרצין והתבגר קמעה, אולי יגדל עכשיו עם התפקיד שהוטל. אולי עם בוא הכוח, תבוא גם, סוף סוף, האמירה וההתמודדות.

שחר של יום ישן עולה הבוקר על ישראל, שחר של יום בו ישראל רוצה שיניחו לה בשקט, עם כל הנופשונים והג'יפונים שלה: רק תנו לה לפיד ושקט, השקט הנורא על פי התהום.
 


הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יא מבאסת  (לת) רפול
  • 02:46
  • 23.01.13

  •   למדינות והישויות הפאשיסטיות מסביבנו יש רק להתקנא בדמוקרטיה הישראלית די לפאשיזם החמאסי-אסאדי-איראני
    • 09:36
    • 23.01.13

    למדינות והישויות הפאשיסטיות מסביבנו יש רק להתקנא בדמוקרטיה הישראלית

  •   ממש מעורר קנאה, אזרחים שלא יודעים להבדיל בין בחירות לבין גמר "האח הגדול"  (לת) יובל המבולבל לראשות הממשלה!
    • 17:16
    • 23.01.13

02 absolutely right.  (לת) Yaron
  • 02:46
  • 23.01.13

  •   כל מילה בסלע מר לוי וירון. לפיד=אסקפיזם. מקופחים מקפחים רוצים להמשיך לחיות בחלום הכיבוש כמו בשאר חלומות הג'ל. חלומות ריקים מתוכן. לתת את האחריות על חייהם בידי שרלטנים. וזה לא משנה אם אלה הצמד ביברמן, או לפיד, או בנט או שלישיית ש"ס.  (לת) שומר חוק
    • 07:20
    • 23.01.13

  •   בתמצית: הישראלים חפצים בחיים נורמליים מאיר
    • 11:40
    • 23.01.13

    כל אחד בתוך תוכו הוא קצת זעיר בורגני. רוצה קצת רכוש, קצת שקט נפשי, קצת אופק לעתיד .
    הישראלים הם גאונים: את כל זה הם רוצים כאן, בלב הג'ונגל. אולי, אולי יש סיכוי שינסו להגשים להם את זה. אל תיקחו לנו את התקווה הקטנה הזו.
    ובאשר לדברים הגרנדיוזיים כמו שלום ואהבה עולמיים, מזה הם כבר עייפו מזמן, אם לא נואשו.

  •   אתה מאיר מתמצת את מה שלוי כותב. אהבל מצוי, שרוצה אגדות, ארוחות חינם, ולא מבין שמדינה כובשת, גוזלת ומדכאת אחרים, גם אותו זה יעקוץ בתחת בסופו של דבר  (לת) לאהבל מאיר
    • 14:29
    • 23.01.13

  •   לזה שקורא לי אהבל מאיר
    • 19:39
    • 23.01.13

    בסה''כ תיארתי מצב. מי שקרא בין השורות היה אמור להבחין בציניות מסויימת. ("הישראלים גאונים, מנסים להשיג את זה בג'ונגל").
    זה שהישראלים נואשו - ברור מתוצאות הבחירות.
    אילו היתה להם עוד טיפת תקווה - היו מצביעים בהמוניהם למרצ ושמאלה ממנה.
    אלא שהם מעדיפים את המשך מסיבת הריקודים על הטיטניק שלהם.

03 גדעון, שוב לא הבנת.  (לת) גיא
  • 02:50
  • 23.01.13

04 במצע של לפיד הוא הרי נגד חלוקת ירושלים,הוא לא שמאל קיצוני כמו מר"ץ האבודה,והתנועה  (לת) לגבי הגושים
  • 02:50
  • 23.01.13

  •   כלומר , או שהוא נגד הסדר , או שהוא משקר , או שהוא בכלל בעד היפרדות חד צדדית. יעל
    • 04:21
    • 23.01.13

    כי הסדר ללא חלוקת ירושלים לא קיים בעולם שבו אנחנו חיים.

  •   התיחסותו לנושא מראה שהוא טירון פוליטי שלא מבין ששאיפה להסדר מחייבת הפרדה בירושלים. נראה אותו מרבע את המעגל.  (לת) חוה
    • 08:46
    • 23.01.13

  •   ?? נו באמת
    • 11:25
    • 23.01.13

    הסדר שלום ממש לא מחייב חלוקת ירושלים. תתעוררו!! מדינה קטנטונת ולוקחים לכם הכל מתחת לאף!!! הקשר שלנו לירושלים מוכח היסטורית זאת הבירה שלנו!!!!

  •   הסדר יציב חייב לכלול עזיבת כל היהודים את ארץ ישראל כל הסדר אחר יהיה זמני
    • 17:01
    • 23.01.13

    האפשרות השניה היא לסלק את כל הערבים מארץ ישראל. גם פתרון כזה יהיה יציב.
    כל פתרון אחר יהיה זמני בלבד ולא יביא שקט.

  •   גם עזיבת היהודים לא תקנה פה שקט  (לת) חביזה
    • 17:29
    • 23.01.13

05 גדעון איתי
  • 02:52
  • 23.01.13

אני בדרך כלל לא סובל אותך, אודות לטרחנות המעושה שלך שעטופה בשנאה דביקה עם שבבי הגיגים התלושים מהמציאות. אבל הפעם הפתעת. התחברתי לכל מילה. שאפו.

  •   גם אני לא סובל את גדעון אלמו-נימי
    • 09:31
    • 23.01.13

    והפעם (כנראה יחידה) אני נאלץ להסכים איתו, כי הבחירה של כמעט 16% מהעם בלפיד היא בחירה של אנשים שלא מצפים ליותר מדי ופשוט רוצים שיהיה מישהו שאולי יפעל לשיפור מצבם היום-יומי...

  •   גם אני לא סובל אתכם  (לת) גמני
    • 10:43
    • 23.01.13

  •   בדיוק מה שחשבתי גם אני. אני בדר"כ לא מחובביו אבל הפעם חייב להודות שנראה שקלע בול.  (לת) מצטרף
    • 12:12
    • 23.01.13

  •   וגם אני רואה בו תרנגולת עיוורת שהפעם תפס תולעת שמנה . אניהו
    • 13:23
    • 23.01.13

    לפיד זה בלון ממולא אויר חם. והצביעו לו כמו למפלגת הגמלאים. וכמוה הוא יגמור. ( סליחה מהגמלאים להם היתה לפחות אגנדה לכאורה)

06 לפיד לא צריך להכתיר את המלך העירום נבות
  • 02:59
  • 23.01.13

לפיד יכול לבנות קואליציה מרכז שמאל ולמנוע מאיתנו את המשך עונשו של ראש הממשלה .
יש עתיד לא תשרוד אם היא לא תלמד מההיסטוריה.
עליהם להנהיג, ולכן עליהם לעמוד מאחורי הצהרותיהם לייצג את הציבור השפוי- לשלום בגבולות ברורים בני הגנה ,לחלוקה בנטל ושיויון וצדק לכל.

07 כולם רוצים שקט Ron
  • 03:02
  • 23.01.13

אמנון יקירי. גם חבריך הפלסטינים רוצים שיניחו להם לחיות חיים בורגניים שקטים וטובים. זוהי שאיפה אנושית לגמרי. נכון מריך לסיים את הכיבוש, אבל גם לפיד ומצביעיו, אלו שרוצים שקט, מבינים שבלי סיום הכיבוש - שקט לא יהיה פה. אז תמוך בהם, סייע חהם, כוון אותם! הכל יצאו מזה נשכרים. גם הם גם אנחנו.

  •   שקט... הקורא בין השורות
    • 14:01
    • 23.01.13

    "חבריך הפלסטינים רוצים שיניחו להם לחיות חיים בורגניים שקטים וטובים..."
    בוודאי, ואם אפשר שזה יהיה מעל הקבר הטרי שלך ושל בניך ובנותיך - מה טוב...

08 גדעון הנכבד יצחק
  • 03:08
  • 23.01.13

לא הצלחתי להבין מה אתה רוצה? השקט והנימוס וקצת התלהמות זה משעממם ולא מספיק ריאקציונרי בשבילך, אתה צריך דמוקרטיה אמיתית ובועטת כמו בסוריה!! שם יוצאים מהכלים בצורה קלאסית, אולי כמו במצרים שהחילונים הצעירים התחילו בהפיכה שנגנבה מהם על ידי האחים המוסלמים וגם שם רק אחרי שהראו קצת להט ואיכפתיות ונהרגו כמה עשרות אזרחים, או אולי בלבנון הסוציאל דמוקרטית ועם נגיעות קלות של דת בלבד של החיזבלה,,אולי כמו המלוכה הצודקת והשוויונית בירדן,, רק לפיד הוא חלול והדמוקרטיה פה משעממת ואנשים רק רוצים שיעזבו אותם לנפשם ויתנו להם לחיות,,לו מושא הערצתך הפלסטינים גם היו חושבים כך הרי היה לנו שלום מזמן, אני לא מאמין לך כשאתה מטיל את האשמה על העדר שלום רק על ישראל, עד היום חשבתי שאתה עיתונאי רציני שאני לא מסכים לדעותיו, טעיתי !! אתה לא רציני אתה חד צדדי עד כדי פנטיות ואיבוד כושר השיפוט, אבל זאת בעיה שלך , תתמודד

09 למה עורך ישראל היום לא מתפטר? גם הקמפיין שלו כשל  (לת) הסקת מסקנות והפקת לקחים
  • 03:13
  • 23.01.13

10 שני אירועים חשובים התרחשו בבחירות האלו: 1) ישראל לא זזה לשום ימין קיצוני, כמה הפחדת אותנו, גדעון לוי... 2) הדיבר ה-11 שאמר "בישראל בחירות קמות ונופלות על נושא בטחוני" - התגלה כקישקוש מוחלט.  (לת) אזרח לא מודאג
  • 03:35
  • 23.01.13

  •   הכי כיף לא להתעמת - אבל עדיין יש לנו פה "חברים" כמו חמאס, חיזבאללה, אירן, סוריה ושות שלא הולכים לשום מקום  (לת) אזרחית כן מודאגת
    • 08:12
    • 23.01.13

  •   אולי הבחירות לא קמות ונופלות על הנושא הביטחוני חוה
    • 08:50
    • 23.01.13

    אבל העולם שנפשו קצה מישראל. יתחיל מיד אחרי הבחירות ללחוץ על ישראל. ואז נראה כיצד הממשלה תתמודד. להערכתי היא לא תצליח להתמודד כי יש מרחק רב בין אי הרצון של נתניהו להסדר מדיני לבין לפיד שרוצה הסדר מדיני.

  •   גדעון לא טען שהוא נביא אלא הביע דאגה מהשפעת הימין הקיצוני. טוב מאוד אם ישראל לא זזה לימין יותר מהמצופה, אבל המנטליות הקיצונית עדיין מהווה סכנה לחברה שלנו. וגם פה הבחירות הושפעו מהמצב הביטחוני - מהרצון להתעלם ממנו.  (לת) כן מודאגת
    • 11:18
    • 23.01.13

11 יפה כתבת, גדעון.  (לת) קורא
  • 03:44
  • 23.01.13

12 צודק כתמיד!  (לת) אדם ק.
  • 03:46
  • 23.01.13

13 מאמר מעולה, נהניתי לקרוא אורי
  • 03:57
  • 23.01.13

מאמר מעולה.
רק שנראה לי שנקום בבוקר לגלות שהוא רה"מ ברוטציה. ואז נראה אותו מתמודד :)

14 מדויק. עם חלול חסר תוכן. ש
  • 04:03
  • 23.01.13

בוא נראה את אותם אנשים שהצביעו למפלגת הכלום התורנית איך יגיבו כשהמציאות תתפוצץ להם בפרצוף (literally).

  •   זה מה שאני אומר, רק בישראל בן אדם יכול להיבחר על סמך הג'ל בשיער, אני מתבייש בזה שיהיר הריק מתוכן קיבל כל כך הרבה כח, אני רק מקווה שזה לא הולך להיגמר רע, אין מה לעשות ישראל זה לא אירופה.  (לת) ברקוד
    • 11:23
    • 23.01.13

15 אותו תקליט שרוט ופאתטי של לוי. יצא X בבחירות - זה כי אף אחד לא מספיק שמאלני. מחיר העגבניות עלה, זה בגלל ששלי לא התמקדה במו"מ המדיני, ירד שלג באלסקה - זה בגלל שלא עשינו מו"מ עם החמאס, לא ירד שלג באלסקה - זה בגלל שלא החזרנו את טבריה לאחמדינג'אד  (לת) גבינצ
  • 04:07
  • 23.01.13

16 שותפות-- וחברה CEO
  • 04:32
  • 23.01.13

בעולם המסחרי, יש הבדל בין שותפות וחברה.
שותפות מתכוונת לספק הכנסה לשותפים, לא לכבוש את העולם. בדרך כלל אין שום מנהיג בשותפות, רק מה מנהל שמתווך בין השותפים.
חברה, לעומת זאת, משלמת משכורות רק אם היא חייבת, ומטרתה היא לגדול, להתרחב, ולכבוש שווקים.
ישראל בהקמתה הייתה חברה / תאגיד: היא רצתה לגדול ולכבוש. אבל אנשיה עכשיו רוצים שותפות: מספיק עם כיבוש אדמות חדשות, "שווקים" חדשים, מספיק עם להקריב משכורת היום לטובת (אולי) העתיד. מה שישראל רוצה היא לא מנהיג (ביבי) אלא מנהל (יאיר לפיד). הישראלים רוצים לחלק את הרווחים בין האזרחים, לא להשקיע בכיבוש והרחבה.
לכן, מן ראוי הוא ששיטת הבחירות בישראל תשונה לזו של שותפות: כיום הייצוג הוא מגזרי ואידיאולוגי. עדיף ייצוג אזורי: זה מעגן את המצב הקיים.
תחשבו על זה.

17 הפעם לא מסכים: עדיף בנט על פייגלין, מפלגה נבחרת על פני כמה אלפי איש שמכשכשים בכלב. שנית, העבודה אינה מרכז ואינה שמאל וראוי שתפוצל בין מרץ ללפיד/מרכז והתהליך החל. עופר עיני נחלש. יותר שקיפות=פחות מניפולציות מלחמתיות על הבוחר  (לת) ושיפור בחלוקת הנטל ועומס המחיה יגביר הסובלנות המדינית ויפנה לה משאבים
  • 05:19
  • 23.01.13

18 גדעון "הלוחם" הגדול!! mmm
  • 05:24
  • 23.01.13

מילים, מילים , מילים. נו מה בדיוק אתה עשית בשביל המדינה?
פרט להשפריץ הרבה שנאה לעמך, פשוט כלום! הגיע הזמן להודות שאתה דברן שמבקר את כולם מבלי לעשות משהו מעשי באמת.

  •   מילים הן ערכים רעות
    • 11:38
    • 23.01.13

    הוא עיתונאי עם יושרה. זה הרבה. ובעיני הרבה נשים הוא מציג בעולם את הישראלי הנבון והשפוי. רגע, ומה אתה עשית?
    כולנו עושים כראות עיננו, את הטוב ביותר האפשרי. תרגיע

19 ג.לוי הינו מאיר כהנא של הששאל ההזוי  (לת) נלוי
  • 05:36
  • 23.01.13

20 יש עתיד זה התחליף של קדימה עידו
  • 06:19
  • 23.01.13

שום בשורה גדולה, אותם חסרי דעה בנושאים החשובים התפזרו הפעם בין לבני ללפיד, העם לא אמר כלום. הוא אמר שאין לו דעה, והצביע למועמד שלא הביע עמדות, לברירת מחדל. לא ברור לי למה מספידים את נתניהו וטוענים שהעם מאס בו, 31 מנדטים זה המון שכן רוצים אותו.

21 מד"ש>>> לשינוי>>> ליש עתיד הריקנות מתוכן של יגאל ידין>>> טומי לפיד>>> ובנו יאיר --- רק מדשדשת את האזרחים עיניים לראותEYES2C
  • 06:44
  • 23.01.13

מחצית הערבים לא בוחרים - והיהודים שמים את מבטחם על קרן הצבי הבורח.

22 ניסחת-ניתחת היטב את הדברים. תודה!  (לת) שרונה
  • 06:56
  • 23.01.13

23 קראתי שוב ושוב ולא מצאתי: אף מילה על אהובתך ציפי לבני שמנעה מהמרכז שמאל ניצחון  (לת) יוסף הפקיד
  • 06:59
  • 23.01.13

24 נכון גידי לפיד הוא לא קיצוני דן
  • 07:00
  • 23.01.13

כלומר, אמרו לא, לקיצונים כמוך משני צידי המפה הפוליטית וטוב שכך.

  •   מה שאתה לא מבין דן, שליאיר לפיד אין שום אג'נדה. ובגלל זה הוא נבחר על ידי הונים כמוך. אי אפשר למרוח ג'ל וללהג כל היום על כלום. האמת שהוא מסתיר מעצמו וממך- תתפוצץ לכולנו בסופו של דבר  (לת) שומר חוק
    • 12:12
    • 23.01.13

  •   מניין לך שהצבעתי לפיד? ואיזה אג'נדה יש לגידי?  (לת) דן
    • 17:57
    • 23.01.13

25 מדויק ויפה  (לת) הומניסט
  • 07:26
  • 23.01.13

26 "נראה היטב"??? בניגוד לְמה? ל"נראה מטושטש"? נראה טוב, חביבי.  (לת) הבלשן הביישן
  • 07:27
  • 23.01.13

27 The Simple Reality  (לת) newyorker
  • 07:36
  • 23.01.13

28 תסמונת 19 המנדטים האזרח מ
  • 07:43
  • 23.01.13

נגזר גורלנו ובכל עונת בחירות אנחנו נידונים למפלגת כוכבים חדשה, מפלגת חלומות, שתציל אותנו מעצמנו,תהיה תשובה לכל תחלואנו ,תזכה ב15-19 מנדטים בבחירות הבאות ,תפצל את המערכת הפוליטית לעוד מספר רסיסים ,רק כדי להעלם בבחירות שאחריהם לתהום הנשיה ולא נודע כי באה אל קירבנו.
דש הייתה החלוצה -ואחריה באו עוד גרועות כמוה וגרועות ממנה, מפלגת המרכז, מפלגת הגימלאים, מפלגת שינוי תמי ,מפלגת קדימה הן רק חלק מהדוגמאות -ו15 המנדטים לעולם לא יילמדו את הלקח ,תמיד יילכו אחרי מפלגה שזה מקרוב קמה, פעם בגלל כוכב צבאי, פעם אחרי כוכב אקדמאי, פעם בגלל כוכב טלוזיה ,פעם בגלל קשיש חביב מהמוסד -ופעם סתם בשביל הדאחקה.
פרופסור יגאל ידין, רפול, רפי איתן ,אמנון ליפקין שחק, לפיד האב הם רק חלק מהדוגמאות שהתחילו דרכם ככוכבי לכת- וסיימו ככוכבי שביט.
ו15-19 המנדטים הם בשלהם ,לעולם ילך ליבם שבי אחרי הכוכב החדש, בבחינת המשיח שבא להושיענו, תמיד יהיו בטוחים שיש בכיסו את התשובות ,למרות שמעולם לא אמר דבר ברור בשום נושא חשוב -ואולי בליבם הם מקוים שלא יאמר דבר כדי לא להרוס להם את האשליה.
אחת הדוגמאות היותר בוטות ,הייתה מפלגת שינוי בראשות לפיד האב, מפלגה שהתגלתה כאבירת החזירות הקפיטלסטית ,קיבלה את 15 המנדטים שלה מהמעמד הבינוני ,אותו מעמד שרק לפני מספר חודשים זעק צדק חברתי, לא במקרה לאחר שהתגלה פרצופה האמיתי נעלמה כלא היתה, אולם מדוע 15 המנדטים לא גילו את פרצופה האמיתי לפני הבחירות ? אולי כי לא רצו לדעת אולי כי האשליה היתה מתוקה מדי -ואולי כי היו נואשים מדי מהמערכת הפוליטית -וזו שיבשה את חשיבתם הרציונלית .
הנה הגיע לשמי השכונה כוכב חדש, יאיר לפיד הבן -ושמחה וצהלה בקרב 15-19 המנדטים ,סוף סוף משיח חדש ללכת אחריו ,הנה אשליה חדשה יפה וזוהרת ,מתדפקת בפתח, עוד מעט יתוספו הטרמפיסטים שאין בינהם שום דבר משותף למעט הרצון לשבת בכנסת ,הנה כבר שיתוף הפעולה בין כל הטרמפיסטים, להסתיר את כונותהם האמיתיות לפני הבחירות -והנה כבר המריבות שלהם אחרי הבחירות- והכל כמובן למען המדינה .
ו15 המנדטים בשלהם ,אוטמים את אוזנהם עוצמים את עינהם, רק כדי להתעורר ביום שלאחרי הבחירות ולגלות שהמציאות שוב טפחה על פניהם.
יאיר לפיד הוא איש נחמד וקרוב לודאי שוחר טוב, שויתר כפי הנראה על קריירה מצליחה והרבה כסף ,אולם מה ברזומה שלו מכשיר אותו להיות מנהיג מפלגה? האם השכלתו היא זו שמכשירה אותו ?עברו הצבאי? האם הכתיבה רבת השנים בעיתונות שלא ניתן לזכור ממנה ולו גם רעיון אחד שעשוי לשנות משהו ?האם הותיר בספריו הגות שניתן ללכת לאורה ? האם היה שותף למאבקים חברתיים שמהם ניתן ללמוד על כוונתיו, על דעותיו -ועל הדרך בה הוא מתכוון להוביל?
יש עתיד תתפוגג בבחירות הבאות כמו קודמותיה ,מעניין מי יהיה הכוכב החדש שיספק ל15-19 המנדטים את האשליה בבחירות הבאות.

  •   מילים כדורבנות. כנראה שזה ממש מה שיקרה. וניגזר עלינו עוד ארבע שנים של כלום. מה יהיה?  (לת) חוה
    • 08:56
    • 23.01.13

  •   תגובה מדויקת.  (לת) /
    • 09:30
    • 23.01.13

  •   התגובה טובה יותר מהמאמר! והרשה לי להוסיף... אזרחית שומרת חוק
    • 11:40
    • 23.01.13

    שכל השקרים של לפיד רשומים שחור על גבי לבן במצע שלו, רשומים בתוכנית הכלכלית שלו!

  •   ראינו לאן הגענו ממעשי מנהיגי הדור; אנשי צבא, מותירי חותם, הגות ודרך. ג'ק
    • 13:01
    • 23.01.13

    קצנו ומאסנו.
    נכון, אפשר ואף נמשיך ונטעה. אך כל עוד נאמין כי ישנה דרך לקום ולשנות ולשפר- לא נפסיק לתת את 19 המנדטים שלנו.
    ותיקי השבט המנוסים, מביטים בציניקניות מהולה ברחמים ברודפי הטרנדים 'החולפים' ואינם מבינים כי זו אותה נקודת המבט הקבועה והסטגנטית שלהם שמונעת את השינוי.
    הפוליטיקה הישנה מתה. הרגנו אותה. אולי היא תקום לתחייה. אבל עד אז נמשיך לנסות.

  •   האזרח מ. אתה צודק, רק חבל שאתה לא רואה מעבר לחוטם. כשאני מביטה מעבר לחוטם אני יכולה לחשוב על שתי סיבות טובות למצב שתיארת: אסתר
    • 13:22
    • 23.01.13

    1. אפסותן של המפלגות ה"היסטוריות". תראה מה נשאר מה"כחולים" (ימין-בגין), תראה מה נשאר מה"אדומים". המפלגות המובילות יושבות על תשתית העבר אבל הן שינו פניהן. ולכן איבדו את הרלוונטיות שלהן ואת כוחן.
    2. גם התקשורת שינתה פניה והיא מונעת כיום מאינטרסים של בעלי הון. אזרחי ישראל אולפו לצרוך תקשורת בלי פרופורציה, והם חשופים לשטיפת מוח מתמדת ולקשקושי סרק. התוצאה הבלתי נעימה היא שחלק גדול באוכלוסיה - אני לא יודעת בדיוק לכמה מנדטים לתרגם את זה - הם זומבים לכל דבר ועניין. כפי שהם קונים מכונית או קוקה קולה או אבקת כביסה או טמפון - ככה הם בוחרים מנהיג ומפלגה.
    ה'קיטורים' שלך הם 'ההצלחה' של האנשים שמאחורי הקמפיינים. אם להתקרצץ על "סוחרי הגומי" של חנוך לוין - אז לפנינו סיפור ההצלחה של "סוחרי הקולות". לא יותר ולא פחות. העדר נוהג כעדר בדיוק כפי שמצפים מעדר, ואין על מה להלין.

  •   כל מילה בסלע יצוק!!!! למה אי אפשר לעשות לייק לתגובה הזו? הארץ?  (לת) אני
    • 14:14
    • 23.01.13

  •   אני יודע מי מנהיג השקר הבא... בוסטרו
    • 01:06
    • 24.01.13

    גבי אשכנזי.

    ולא, לא שהוא בנאדם רע.
    גם לפיד לא בנאדם רע וכך גם לא שרון ואחרים.

    פשוט הם מגיעים כמי שהעם מעריך, אז מי אוסף אותם? בעלי ההון שמממנים להם את הקמפיין ומוודאים כי עמוק בפנים ישבו אנשים שלהם. אנשים שיוודאו כי "הצבעת מחאה" תהפוך להצבעה של בעלי ההון. להושיב שוב מישהו ששייך להם.

    תשאלו את עצמכם - איך זה הגיוני שמפלגה ללא מנדטים בכנסת יכולה להוציא לפועל קמפיין כמו מפלגה עם 20 מנדטים בכנסת? מי שמכיר את העלויות יודע שמדובר על מיליונים ומיליונים של שקלים. איך זה הגיוני שיש מפלגות חדשות שיש להן את הסכומים הללו ואילו אחרות לא מצליחות לגרד 2 מיליון?
    יפה מאוד.. מימון... ומי שמממן גם מוודא שהזוכה ילך אחריו.

    חייבים להפסיק את היכולת של מפלגות לקבל תרומות, זה הבסיס לכל השחיתות במדינה שלנו. זו הסיבה שבגלל העם איבד את האמון בפוליטיקה והדמוקרטיה הישראלית. כי הח"כים, עם כמה שירצו- לא יכולים לצאת כנגד מי שמחזיק אותם בHUEVOS...

29 לפיד הוא המסטר שף של ישראל  (לת) יצחק יצחקלו
  • 07:45
  • 23.01.13

30 "אבל אולי לא מאוחר מדי לאבד תקווה", פיסקה לפני האחרונה איתן
  • 07:47
  • 23.01.13

...מניח שהכוונה ל"אולי מוקדם מדי"... וסחתיין על השערת והשארת האופציה של התקווה. לא נותר לי אלא לנצל במה זו לקריאה לבזר כמה שיותר מהכוח, להשתתף בתהליכים המעצבים את חיינו, לנהל דיאלוגים עם השונים מאיתנו, לקנות בעסקים קטנים, לקנות פחות... לאהוב יותר... ימים טובים לכולם -בשאיפה/בעזרתכם/בעזרת השם/אינשאללה

31 גדעון - איך אתה חי ומסתדר עם עצמך?? רינת
  • 07:56
  • 23.01.13

כל יום אתמול הסתובבתי באווירת נכאים שתואמת את השקפותיך הנצחיות, לא האמנתי בחלומותי הוורודים שגוש הימין יספוג טלטלה שכזו. הלכתי להצביע לגוש השמאל ביראת קודש ועם תפילה בלב. עם הצגת המדגם בלילה, חשתי שמחה מתפרצת ואפילו לרגע וחשבתי שניתן אולי לחולל סוף סוף שינוי. בבוקר זה, עדיין אני מקווה אבל כשאני קוראת את כתבך אתה לא משאיר שום מקום לתקווה, לשמחה ואפילו קטנה. מה יש לך? לא חייב להיות המטיף המדכא בשער בכל מחיר. תקוותי היא שדכאונך התמידי לא ידבוק בנו - אלה שהלכו עם שיר קטן בלב ותקווה גדולה לחולל שינוי.

32 יאיר לפד כתב פעם בטור שלו למתנחלים - אתם לא אחים שלנו איה
  • 07:56
  • 23.01.13

אז אל תכתוב שהוא לא כתב דעות פוליטיות בטורים שלו הוא כתב גם כתב והיה ברור שהוא שמאל ואפילו הדגיש את השוני מאביו רק כשהוא פזל לפוליטיקה התחיל לעמם קצת את דעותיו ואולי בצדק - אחרת לא היה נבחר
המסקנה העצובה שלי מהבחירות שאולי עירות הפיתוח רוצות להשאר עניות.....

  •   יאיר לפיד גם הבטיח שחור על גבי מסרון שלא יצטרף לממשלה של חרדים/קיצוניים דיה
    • 11:55
    • 23.01.13

    אז אמר למתנחלים אתם לא אחים שלי, מעניין, האם יצטרף לממשלה עם בנט אביר המתנחלים הזאב בעור הכבש? איך יסביר את הקונטרסט, אלא אם בנט לא נחשב בעיניו לקיצוני, ומה עם פייגלין? ומה עם ישראל ביתינו "הלא קיצונית"? אם ינפנף נתניהו לפני עיניו בתיק קורץ, אני בטוח כי יבלע גם יבלע את הצפרדע וישב גם ישב עם ש"ס. יאיר לפיד הוא זירקוניה שמתנוצצת כיהלום אבל בצבעים מזוייפים.

33 הישראלים רוצים שנתניהו ימשיך להרדים אותם. עד לפיצוץ הגדול  (לת) תיק תק תיק תק תיק תק תיק תק תיק תק
  • 07:59
  • 23.01.13

34 פעם ראשונה שאני מסכים עם לוי רם זניט
  • 08:03
  • 23.01.13

חלולים חלולים קטנים כגדולים

35 ג"ל חי בסרט של קלישאות ודימויים, עבד לבטויים מתחרזים חסרי משמעות  (לת) דני
  • 08:05
  • 23.01.13

36 הכי כיף לברוח מהמציאות, אנחנו עם ה "יהיה בסדר", אבל אז המציאות באה וטופחת על הפנים בעוצמה? ומה יהיה אז?? יקמבנו משהו אסתריקה
  • 08:10
  • 23.01.13

כך היה, כך יש וכך יהיה - זה הישראלי וזה המדינה

37 מדויק להפליא  (לת) אחד
  • 08:23
  • 23.01.13

38 פוליטי זה לא רק פלסטינים יואב
  • 08:34
  • 23.01.13

גדעון לוי מצייר תמונה שבה אם אני אדם נורמלי שרוצה חיים שקטים מוצלחים וטובים אז משהו לא בסדר אצלי? עוד אחד שנתקע באיזשהו שלב בהתפתחות החיים שלו כנראה. להיות פוליטי זה לא רק להתעסק בסכסוך אלא במה מעסיק את רוב בני האנוש. נקווה שיאיר לפיד ואני הרשימה יממשו את פוטנציאל הכריזמה. יש אנשים טובים ברשימה: יעל גרמן, עופר שלח, ועוד. בהצלחה לכולנו

39 להוריד את הפרזיטים מהגב זה מאוד פוליטי. וכאשר הערבים יקבלו את קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, יהיה גם עם מי לדבר בצד השני.  (לת) AA
  • 08:36
  • 23.01.13

40 הפחדגיל פחד מלהיות שמאל יביא אותנו לאיבדון גיל
  • 08:37
  • 23.01.13

צודק גדעון עם ישראל בחר לא להצביע לא להגיד כלום לא להחליט ולא רוצה כלום מדהים עד כמה אנחנו פוחדים מעצמנו מדהים עד כמה אין מנהגים שיכולים להוביל מהלך או בכלל מפחיד...

41 הפוליטיקה הישנה מתה סינבד
  • 08:42
  • 23.01.13

הוויה לפני הכל

42 מדוייק כל כך!  (לת) שוליים ללא מרכז
  • 08:50
  • 23.01.13

43 מדוייק ועצוב!  (לת) אמת לאמיתה
  • 08:52
  • 23.01.13

44 פוליטי זה לא רק שטחים! אתה האיש הכי חד מימדי ששמעתי יניר
  • 08:52
  • 23.01.13

בא נודה על האמת - גם מרץ לא יכולה לחתום על חוזה שלום. אין מנהיג פלסטיני שיחתום על חוזה שלום ללא החזרת פליטים ולא משנה מה השטח שיקבל. פעמיים בעבר הונחו על השולחן הצעות שטחים מפליגות והמנהיג ממול העדיף לפוצץ את השיחות.
אז במקום להתווכח ביננו על הלא מושג בא לפחות נטפל במה שביכולתנו לשנות.
באשר לשטחים, נראה ששני הצדדים מעדיפים מגעים ושיחות על הסכם.

45 מצויין  (לת) שרון
  • 08:57
  • 23.01.13

46 לא פוליטי, לא רודף צדק חברתי, סתם אחד אחת זקנה
  • 08:58
  • 23.01.13

חבל

47 יפה ביותר עמרי
  • 09:11
  • 23.01.13

אומר בדיוק מה שלפיד עומד עליו ומה מצביעיו הטיפשים רצו, חלום שלא יתגשם באף ממשלת ביבי שהיא

48 אי אפשר היה לנסח את מה שקרה פה אתמול יותר טוב:)  (לת) ליזי מוזס-ר.
  • 09:16
  • 23.01.13

49 u r right..israel wants to be little bourgeois...live and consume..  (לת) yoel
  • 09:20
  • 23.01.13

50 לייק ענק  (לת) אשר
  • 09:21
  • 23.01.13

51 גדעון לוי עיתונאי חושב, מפוקח ומעמיק. לצערי הרב הוא צודק.  (לת) מוטי ד, עומר
  • 09:48
  • 23.01.13

52 מדוייק ,כרגיל.  (לת) שמרית
  • 09:55
  • 23.01.13

53 גדעון, המסר גם אליך, עזוב אותנו מהכיבוש, אנחנו לא הרעים בסיפור  (לת) עופר
  • 10:05
  • 23.01.13

54 כל כך נכון מה שכתבת ! הערבייה
  • 10:09
  • 23.01.13

יש עתיד הינה מפלגה " טרנדית " חסרת אופי ונשמה . כך רצו בוחריה .
ואם לחלק את הליכוד ביתנו לשני מרכיביו , הרי שהלפיד קיבל את רוב הקולות של מערכת בחירות זו !הוא המלך החדש ! זה מה שרצה הרוב וזה מה שהוא קיבל .
האנשים אינם מעוניינים בימין קיצוני - זה לא מצטלם ולא נשמע טוב בחברה ליברלית דמוקרטית ונאורה כפי שטוען העם הנאור שיושב פה . רק שעבורו שמאל אינו האלטרנטיבה , השמאל האמתי הוא אכן הקול השפוי האמתי שיכול להיות - והעם החליט לא תת לו ביטוי . לא בבחירות ולא ברחובות .
לפיד הוא מלך פליט ריאליטי , בחר בו עם אוהב ריאליטי שחיי בסרט .
דיברתם על מהפכה בקיץ האחרון - הצחקתם אותנו !
שילך הדוב המפוטם לנמנם לעוד כמה שנים , מה שהיה אתמול יהיה היום ויהיה גם מחר . שום חזון ושום חידוש , ולעד ישאר כיבוש . הבעיה תהיה כשהדוב יתעורר וכשהסרט יגמר .

55 גם מי שלא אומר כלום הוא פוליטי התוצאה: לא לעשות גלים עד שהגלים ממש מאיימים להטביע
  • 10:23
  • 23.01.13

לא פוליטי אין חיה כזאת. מה שלפיד מייצג זה את הסטטוס קוו המדיני והכלכלי. הבוחרים דחו את שינוי הסטטוס קוו בענין השטחים לטבת ההתנחלויות הסיפוח נגד עמדת ארה"ב. בכלכלה הבוחרים העדיפו המשך הקפיטליזם בתיקונים הנדרשים על מנת לשמרו על פני תיקונים שמסכנים מדי את השיטה.
לסיכום כל זמן שהסטטוס קוו לא ישבר מבחוץ או כתוצאה מהסתירות הפנימימיות שלו הרוב תמיד יעדיף לבחור במה שהוא כבר מכיר.

56 "הארץ" לא חדל מלתקוף את לפיד מיום שהודיע שירוץ ועדיין לא ברור למה. ורטר ממשיך לתקוף אותו גם אחרי שניצח בגדול שמאלן מתון
  • 10:25
  • 23.01.13

ראשית, מר ורטר, מדינת ישראל הוקמה אך ורק משום הסיבה שאתה מגנה: כדי שכל יהודי יוכל לחיות בה בשקט, ולא משום סיבה אחרת (אלא אם אתה חלק מהימין המשיחי), כך שלא רק שאין בכך כל פסול, אלא הדבר ראוי לשבח. שנית, לא נכון בעליל לקבוע שלפיד לא אמר כלום במסע הבחירות שלו. הוא התחייב בפירוש לפעול לתיקון האיום הקיומי של התנהגות המגזר החרדי, בניגוד לגב' יחימוביץ' שהתחמקה מהנושא מסיבות ברורות (ולא הגונות). לפיד גם תקף בגלוי את בזבוז הכספים בהתנחלויות, נושא שיחימוביץ' התחמקה גם ממנו, מאותן סיבות ברורות. אז מדוע השנאה הזאת כלפיו? האיש שוחר טוב, אינו מתפרנס מהפוליטיקה ויש לתת לו את הקרדיט שבכוונתו לשנות דברים לטובה. לפי התוצאות המסתמנות נתניהו לא יוכל לשחזר את הקואליציה הקודמת שלו שגרמה לנו נזק רב, ושמי שאיפשר אותה היתה מפלגת העבודה. שלושת השרים של מפלגת העבודה ששמחו מאוד לבגוד בבוחריהם יחד עם ברק ונדבקו לכסאותיהם בממשלה הנוכחית עד שנבעטו מהם ישבו, לצערנו, גם בכנסת הבאה, וזו כשלעצמה סיבה מספקת לא להצביע לעבודה.

57 לא יכול להיות ... רוני
  • 10:29
  • 23.01.13

ישראל כמהה לנורמליות. מעדיפים שקט ושפיות על נביא זעם כמוך על הבוקר, ועל פוליטיקה של פחד ושנאה

58 יאיר לפיד שחר
  • 10:32
  • 23.01.13

גדעון לוי אין כמוך בעולם אם לא עוד קומץ אנשים אמיצים כמוך הינו צריכים לסגור את המדינה מזמן רק שתמשיך כך אדם הכי אמיתי ומוסרי שהכרתי אי פעם

59 למה הצבעתי "יש עתיד"- תשובה לגדעון לוי האנטי ישראלי הנצחי. אזרח אחד
  • 10:37
  • 23.01.13

אכן, מצביעי "יש עתיד" רוצים לחיות חיים טובים , לחיות בשלום עם כל שכנינו, חינוך טוב לילדינו, פרנסה ראוייה למשפחותינו, ו"דרך האמצע" בכל אורחות חיינו. במילים אחרות: איננו קיצוניים כמוך, איננו חד מימדיים כמוך ואנו רוצים שישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית- שלא כמוך.
איננו קומוניסטים ואפילו לא סוציאליסטים , שדוגלים במעורבות ממשלתית בכלכלה ובחיי האזרחים. אנו ליברלים בהשקפת עולמנו, סובלניים לדעות השונות מדעתנו, איננו משמיצים את יריבינו , משום שזכותם לדעתם לא פחות מזכותנו לדעתנו.
לצערי, עד כה מפלגות "מרכז" לא הצליחו לשרוד פוליטית משום שעמנו הוא "עם קשה עורף" , שמקצין עמדותיו, אם לימין ואם לשמאל. אולי הפעם תצלח "דרך האמצע". אין לי ספק שאם אצל הפלשתינאים המתונים יגברו על הקיצוניים, נוכל להגיע עמם לשלום אמיתי.

60 בולשיט אלעד
  • 10:56
  • 23.01.13

לא בחרו את הפייבוריט שלך אז אתה מתבכיין.

61 כיתבו ביבי חביבי ביוטיוב אחלה שיר מחאה סאטירי מצחיק שי
  • 10:59
  • 23.01.13

ביבי חביבי אחלה שיר מחאה סאטירי לא לפספס http://youtu.be/jKzQguLSC8o

62 גדעון, לא שבחת מספיק את מרץ. הישג גדול מאוד , מיסדי מרץ שולמית, ו שריד ,יכולים להתגאות ביושר שלהם ובבסיס האידיאולוגי.  (לת) מתגאה במרץ
  • 11:02
  • 23.01.13

  •   גם אני מתגאה במרצ. לולא המליצות העבשות של יוסי שריד, לולא אברך המשי ביילין ולולא הדחתו המבישה של רן כהן, לא הייתה מרצ מידרדרת. תנו כבוד לזהבה גלאון הצנועה, שעשתה את זה בלי תופים ומצלתיים. יישר כוח, גב' גלאון!  (לת) יואל
    • 12:58
    • 23.01.13

63 גדעון לוי כמו כל השמאל הקיצוני, חושב ש"הסכסוך" מסובב את העולם רונן
  • 11:03
  • 23.01.13

כי הרי בלי החפירה האין סופית על הסכסוך הוא והחברים שלו לא רלוונטים.

64 "השקט הנורא על פי תהום" כמה מדויק וקולע. אבל אולי לפיד יפקח עינים. אולי.  (לת) מגיב
  • 11:04
  • 23.01.13

65 חלק מהעם התעורר מהכישוף שי
  • 11:05
  • 23.01.13

ביבי חביבי אחלה שיר מחאה סאטירי לא לפספס http://youtu.be/jKzQguLSC8o

66 שחר חדש לברק שהיה עלה תאנה ואיבד את דרכו. ושוב הולך לעשות כסף. כסף כסף תרדוף.  (לת) מגיב
  • 11:06
  • 23.01.13

67 אנחנו זקוקים לפוליטיקאים ישרים כמו יוסי שריד. כל הפוליטיקאים צריכים לקחת דוגמא משריד. לא הכסא עיקר. שולה
  • 11:08
  • 23.01.13

וראו מכתבים למערכת .

68 לדעתי מפלגת יש עתיד היא מפלגת ימין שמתחזה למרכז. מה דעתכם?  (לת) ?
  • 11:19
  • 23.01.13

  •   צודק צודק צודק! כבן כאביו: יוסף לפיד היה איש ימין מובהק (לכן התמנה ע"י בגין למנכ"ל רשות השידור), ומשנוכח שדעת ה"אליטה התרבותית" איננה נוחה מאוריינטציה ימנית, התחזה לאיש מרכז.  (לת) יואל
    • 12:46
    • 23.01.13

  •   תגובה מאור
    • 15:32
    • 23.01.13

    לצערי זה ברור שכן.
    ממש כשמש

69 הוצאתי מילים מפי!  (לת) תודה
  • 11:21
  • 23.01.13

70 מלכת הכיתה חיבלה ופגעה מאז 2009 בבחירות במדינת ישראל. בבחירות האלה היא הרגה סופית את היכולות של שמאל-מרכז לגבור על הימין. שמישהו ישלח אותה לחופשי. היא עלולה לחבל עוד ועוד. היא לא יודעת איזה הרס עצמי יש בה.  (לת) מלאך חבלה
  • 11:22
  • 23.01.13

71 הכתבה ישנה  (לת) רוברט פלנט
  • 11:31
  • 23.01.13

72 סגנון הכתיבה הדביבון
  • 11:32
  • 23.01.13

על גבול הפואטי
ממש תענוג הן הסגנון והן התוכן
תודה

73 יכול היה להיות הרבה יותר גרוע... יש תקווה
  • 11:39
  • 23.01.13

אומנם לאף אחד אין מושג מה לפיד אומר (ואולי גם לו אין), אבל בטוח שהוא גורם מאזן בממשלה ימנית קיצונית שכולנו פוחדים ממנה.

74 ניתוח מעולה ונכון, של תוצאות הבחירות ושלנו.  (לת) פטריוט ישראלי
  • 11:39
  • 23.01.13

75 עוד כתבה צינית, מתנשאת מעל פשוטי העם ואופיינית של גדעון לוי מי שרוצה להבין את גדעון לוי אבל אף פעם לא יכולה
  • 11:51
  • 23.01.13

חבל מאד שהכתב לוקח מגמה כל כך יפה של התחדשות בעם, אמירה שרוצים משהו אחר, משהו נקי, לתת סיכוי למישהו עם דף לבן וריק מטעויות או שחיתויות והופך אותה לנאיביות, לאסקפיזם, כאילו לנו המצביעים אין אומץ להתמודד עם הקשיים של המחייה בישראל, כאילו רק מר לוי מבין את כל תחלואות הארץ והאזרח הפשוט לא. אדון לוי, גם אנחנו יודעים באיזה בוץ טובעני אנו חיים, לא רק אתה, רק שאנחנו- בניגוד אליך, עוד נושאים תקווה ונותנים הזדמנות למשהו במדינה הזו, בעוד שאתה רק עסוק בלהטיף ומתיימר לנתח את כולם בהינף עט, או מקלדת. חבל אבל צפוי.

76 כתוב היטב !  (לת) הנחמה הקטנה שנבלם קצת הימין הקיצוני לאומני
  • 12:01
  • 23.01.13

77 ישראל אמרה שהיא רוצה ח"כים עובדים וניהול אמיתי של מדינה א.ביקורת
  • 12:21
  • 23.01.13

לא להמרח רק על הנושא הפלשתינאי (לימין או לשמאל) וכתוצאה מכך לא להתעסק עם שום דבר אחר אלא התעסקות יומיומית וקשה במה שמשפיע לנו על החיים.
נושא גאולת אדמת ישראל/סיום הכיבוש/שתי מדינות הוא אומנם ערכי וקריטי ויש חשיבות להמשך משא ומתן ובירור אמיתי, אבל זה לא חזות הכל, שאלות של דת ומדינה, שוויון בנטל והקצאת משאבים אינן שאלות שוליות ועם ישראל (זה שלא שם אוטומאטית ליכוד) אמר שהגיע הזמן להצביע למי שמדבר עליהן - לפיד, בנט, יחימוביץ', מרצ וש"ס ולא למי שרואה בהפחדה (הליכוד ביתנו) או בהסכם (התנועה) את חזות הכל.
ולגבי המחאה, לא בונים תרבות של מעורבות עממית יש מאין, העם בישראל נרדם והתחיל להתעורר בקיץ 2011, וכמו שכתבת, הסימנים ניכרו בבחירות הללו.
נקווה שלפיד יעמוד בהתחיבויותיו (לבוחריו שאני לא ביניהם) וייתן קדימות לעמידה בהתחייבויות גם אם המשמעות היא אופוזיציה. רק כך נלך בטווח הארוך לשינוי אמיתי וזה ממש לא נובע מרצון ל"עזבו אותי".

78 אביו התמנה למנכ"ל רשות השידור ע"י בגין כמינוי של איש ימין מובהק , ועכשיו בנו עומד להצטרף לממשלת נתניהו-בנט-חרדים. זאת ישראל החדשה.  (לת) משה
  • 12:23
  • 23.01.13

79 איזה גבב של שטויות!!! סבתא אינגה הייתה אומרת
  • 12:25
  • 23.01.13

אייש, איך הגעתי לעמוד הזה.
פ.צ. לוינטל - אתה אשם!!

כבר מכנים את הבחירות של אתמול כיום הכיפורים של העיתונות.
אז גדעון לוי, בתור עיתונאי, קח חופש, תירגע - יורים בחוץ, שלא תיפגע.
מוטב לשתוק קצת ולהפנים, לקבל את עוצמת הסטירה,
מאשר לשלוף עוד אוסף של מלים, כאילו יש כאן אמירה.
הרי אין לך מושג מה יהיה, כמו שלא ראית את תוצאות אתמול מראש,
ותן ליאיר לפיד כבוד על המפעל וההצלחה. סחתייין עליו איך נתן לכולם בראש!

מחר תאכל את המלים שלך, ואם לא מחר את עוד שבוע, עוד שנה,
אז באמת תסתום. ועדיף מאתמול.

80 חחח תאכל את הכובע שמאלן קיצוני שכמוך  (לת) אחת
  • 12:25
  • 23.01.13

81 עמיר פרץ צדק רק לא שלי
  • 12:32
  • 23.01.13

האישה היא בדיחה מהלכת .
שמאל שאין לא בעיה עם כיבוש , גזל ואטימות
האישה הנה בושה לכל מפלגות השמאל בעולםםםםםםםם

82 איזה צחוקים, ג.לוי על תקן המשוגע שצועק שכולם משוגעים - איש הכלום, האיש שמנותק מהחברה שממנה הוא יונק את שנאתו, האיש שאפילו מר"ץ מתחלחללת כשהוא כותב בעדה.  (לת) דרעק
  • 12:33
  • 23.01.13

  •   ההתנחלויות הן שיגעון  (לת) כנ"ל גם מטקבקי ימין דרעקים
    • 15:17
    • 23.01.13

  •   חבוב, במקרה הצבעתי עבודה, שג.לוי מטינה אישית אופיינית הפליא בה את מכותיו בחודשים האחרונים. מסקנה, צא מתבניות מחשבה שבלוניות - ג.לוי הוא לא שמאל, הוא צבוע, מתחסד ובעיקר אדם תלוש.  (לת) דרעק
    • 12:12
    • 24.01.13

83 גדעון לוי, אתה טועה בנקודה אחת יובל
  • 12:59
  • 23.01.13

ישראל לא אמרה שוב : תיקו.
ישראל אמרה לא לשלטון הימין, והטתה את הכף קצת שמאלה. לא מספיק בשביל מהפך, אבל מספיק בשביל הכתובת על הקיר עבור הימין

84 רוצים חיים נורמליים - וזה לא אסקפיזם תרצה
  • 13:08
  • 23.01.13

ראשית, אנחנו לא מתעלמים מבעיות והן מטרידות. אבל לומר שמי שמבקש "תנו לנו לחיות בארץ הזאת" הוא אסקפיסט?! איזה הגיון מביא אותך לטעון כך??!! שנית, איזה הגיון מביא אותך לטעון שגם הציונים הכלליים של שנות ה-51 היו אסקפיסטים?? יש לך דעה מוטעית על החיים.

85 מר גדעון: קוראים לזה סדר יום אזרחי! ואין בזה שום רדידות סדר יום אזרחי
  • 13:11
  • 23.01.13

נמאס מהבעיה הפלסטינית. את האנשים מעניין כמה מס יקחו להם, איזה תקציבים יעברו למגזר החילוני ואיזה לחרדים, את האנשים מעניין דיור בר השגה ועוד נושאים כלכליים. הפלשתינאים כרגע לא מעניינים את אף אחד וטוב שכך! רוצים לחיות ברמת חיים טובה בלי כל הבלבולי מוח של הנושאים המדיניים

86 על השקר שמר"צ היא "ישרת דרך". מונימייקר
  • 13:27
  • 23.01.13

ספק אם יש יותר צבועים מאנשי מר"צ, שמנהלים מזה עשרות שנים מלחמה נגד מפעל ההתנחלות, ובאותה העת ממש רואים בו קלף מיקוח מרכזי של ישראל במו"מ על שלום. הם אפילו הסתייגו (מפי היו"ר ד"ר ביילין) מההתנתקות של שרון, משום שהיתה חד-צדדית, דהיינו בלי הסכם.

87 כל כך נכון! טל
  • 13:29
  • 23.01.13

פעם ראשונה שאני מסכימה איתך לגמרי! תיארת זאת במדויק, עצוב שזו האמת , תחושה של דפוס הצבעה לתכנית ריאליטי..

88 עוד בולשיט מבית היוצר של לוי והשמאל ההזוי, העוור. ישראל השפוייה רוצה איזון שפוי ואת הלב במקום הנכון.  (לת) ס.ל.
  • 13:35
  • 23.01.13

89 גדעון אתה הוא הנביא המוכיח בשער טעות אופטית
  • 13:49
  • 23.01.13

וטוב שכך. אבל הפעם גדעון אתה טועה. בהינתן המצב, לעם ישראל מגיע ציון טוב (נכון לא ציון טוב מאוד) על הבחירות. מרבים לצטט אותך בעולם ולכן הטעות שלך בקריאת המפה תסב לישראל נזק שלא בצדק. א' צריך ליזכור שרק 'אתמול' נורו טילים על תל אביב ע"י אירגון שנשבע לזרוק אותנו לים. אחרי אירוע כזה כל עם חפץ חיים נוטה ימינה. ב' לשמאל ביטחוני מרכז (מי שבעבר הצביע למשל ליצחק רבין) לא היה למי לבחור. ציפי נכשלה בגדול ולכן לא הגיע לה שוב לקבל את אמון הבוחר, העבודה החביאו כפי שציינת את המצע המדיני מהבוחר ומרץ היא קיצונית מדי לשמאל הביטחוני. ולכן לא היתה ברירה לשמאל מרכז אלא לבחור בלפיד (שהצהיר על תמיכתו במטווה 2 המדינות ל2 העמים). שאפו לישראל שלא גלשה ימניה. זה צריך להיות המסר שלך לעיתונות העולמית.

90 תאכל את הלב גדעון. לא הבנת דבר. ידעתי שציפי בצרות כשהתרשמת ממנה.  (לת) אמיר
  • 13:55
  • 23.01.13

91 עכשו נשאר לו לקיים את כל הבטחותיו  (לת) רחלי
  • 13:56
  • 23.01.13

92 עליך להפנים את השינוי התודעתי יפעת
  • 13:58
  • 23.01.13

וזה אומר שפיות, איזון. כן - חיים טובים של אנשים שלומדים ועובדים ומגיע להם לחיות כך. חיים טובים של אנשים ישרים שמאסו בריבים, בשליטים ציניים ואטומים, בפוליטיקאים נבובים שלא אומרים כלום.
צריך להפנים את המגמה, שאינה חדשה, אבל אתמול הראתה את פניה בגדול. וזו רק ההתחלה.

93 עולם הפוך עיתונאי הכי פוליטי, לא מלכלך את הידיים, על זה נאמר נאה דורש ונאה מקיים  (לת) יוספוס
  • 14:00
  • 23.01.13

94 שינוי סדר יום אומר שגם הפסיכופתים של בנט וגם כאלה כמו גדעון לוי עפים לנו מהחיים. הארץ תפנימו כבר או שגם אתם תעלמו לנו מהחיים  (לת) שינוי סדר יום
  • 14:08
  • 23.01.13

95 לעתים ממש נדירות זה קורה: גדעון לוי כותב לעניין ומאבחן בול בנקודה. המאמר הזה הוא אחת מהפעמים הללו. משתאה
  • 14:34
  • 23.01.13

ויכולת להוסיף, שהמראות בקניונים הגדושים אתמול, עם מאות אלפי האנשים שנורא קשה להם לגמור את החודש, ונורא קשה להם לחיות כאן, בלה בלה בלה, מסתערים על אלילי המותגים, כדי שגם לילדים שלהם יהיה מה שיש לחבריהם -- המראות האלה היו ביטוי פומבי מדוייק למה שהם הצביעו אתמול בקלפי.

96 שגדעון לוי יחליט בשבלנו וזהו.  (לת) למה לנו בחירות בכלל?
  • 14:37
  • 23.01.13

97 תוצאות הבחירות, הוכיחו כי העם שבע ומלא תחושת ביטחון. כנראה הודות לביבי  (לת) אוריאל
  • 15:05
  • 23.01.13

98 מה שמשעשע זה שגדעון הכין את הדברים הללו כתובים כבר מזמן, רק שיבץ בהם הבוקר את נתוני תוצאות הבחירות. מה שקרוי לא נותן לעובדות לבלבל אותו. לפחות הוא עקבי.  (לת) מכיר אותו
  • 16:52
  • 23.01.13

99 יכול להיות שהישראלים רק רוצים חיים נורמליים אבל זה בלתי-אפשרי כיוון שישראל היא מדינה לא-נורמלית - היא מדינה כובשת כמו אף מדינה אחרת בעולם והיא גם המדינה היחידה שמקימה כפרים וערים מחוץ לגבולותיה, מה שאף מדינה אחרת לא מעלה על דעתה לעשות.  (לת) אהרון
  • 16:53
  • 23.01.13

  •   קצת כבוד לגיבורים שנהרגו על השטחים הכבושים שאתה מדבר עליהם, כל מהליכנו עד היום היו מוצדקים. איתמר
    • 20:58
    • 20.02.13

    ''ואראה אותך מתבוססת בדמייך, ואומר לך בדמייך חיי ואומר לך בדמייך חיי'' [הגדה של פסח] בכל פעם שאני קורא את הפסוק הזה עובר לי צמרמורת בכל הגוף, ארץ ישראל נקנית בייסורים, ישראל לא מדינה כובשת לך תלמד היסטוריה אין מטר במדינה כיום שלא שייך לנו, את רמת הגולן כבשנו מהסורים שטווחו בדייגים ישראלים יהודים שדגו בכינרת. איו''ש [איזור יהודה ושומרון למתקשים] כבשנו מהירדנים אחרי שהם תקפו אותנו, הם בינתיים עוד לא ביקשו אתזה בחזרה, את עזה כבשנו ממצרים והם ממש לא רוצים את הפלסטינים בחזרה. מה שאני בא להגיד זה צא מהסרט ההזוי שאתה חי בו. הסיכוי היחיד שלך לשלום, זה לקחת את המזוודות ואת החפצים שלך ולהמיר את הדת שלך [עדיף לאיסלאם היא פשוט מתפתחת הכי מהר] כדי שיהיה לילדים של הילדים שלך סיכוי לשרוד את הפעם הבאה שינסו להשמיד אותנו. מדינות אחרות מונעות מאינטרסים נטו ראה סוריה, או כשרוסיה נכנסה לגיאורגיה, איראן וכל הדיקטטורות האחרות. אז אל תזיין לי את השכל חתיכת שרוט, זה יפה מאד המצפון שלך, מצפון זה חשוב. צא מהבועה של העולם ה''נאור'' תראה מה קורה בעולם..! לחיות בדו קיום לא מסתדר עם העקרונות של הדת האיסלאמית מבחינתם אתה כופר מעצם זה שאתה יהודי בקיצור אבאלה תראה טיפה אלג'אזירה תבין על מה אני מדבר...

100 במזרח התיכון נחתמו 1,000 חוזי שלום במאה השנים האחרונות. כמה אתם מוכנים לשלם עבור הסכם זמני נוסף?  (לת) שיחזיק מעמד חודשים אחדים עד שיופר
  • 17:02
  • 23.01.13

101 לא ישראל אמרה מיכל
  • 17:34
  • 23.01.13

אחרי שהכרנו את גדעון לני הנכבד בתכנית״מחוברים״ למדנו להכיר את גדעון לוי מקרוב ולא נראה שהאדון לוי מחפש משהו אחר מאשר חיים טובים אז למען הדיוק שיכתוב בבקשה שבעצם כולנו מחפשים חיים שקטים וטובים ולא רק ישראל אמרה...

102 למה אתה שונא את שלי? שימון
  • 17:59
  • 23.01.13

ועד כדי כך שאתה מציין נקודות חיוביות אצל לפיד שהוא לא חביבך ושממש לא צריך אותך בהיותו מעורה היטב בסבכי השלטון הרבה יותר ממך המתבדל והיהיר

103 לא הבנתי איך תיקו? הרי ברור שחלק גדול ממצביעי לפיד וליבני הם תומכי ימין  (לת) חשבון בעייתי
  • 18:28
  • 23.01.13

104 בריחה בתוך עצמנו אזקפיסם
  • 19:42
  • 23.01.13

יש כאלה שבחרו בלפיד בי הוא חתיך, זה היה ההסבר של לא מאטים. הסבר כדי להכביא את הפחד לחשוב עמוק יותר .אולי להרבה אין רצון שמתחיל להיות אי יכולת להתמודד אם קולוניאליזם. ומחפשים בידור. ישראל הגיע הסטורית מאוחר לקולוניאלזם. ארצות אירופה עדין משלמות ביוקר על הביבוש לשעבר. הימין שלנו מרגישה שבלי כיבוש ישראל לא יכולה להתקיים ולא מוכנה להכיר שאם כך רק תחייה בתוך אמבטיות של דם. הסיפור של זכויות תנכ"יות כבר לא משכנע אפילו למשוכנעים. אם היחיוך הסמפאטי של לפיד והאסרטיביות ההזוייה של נתניהו ושל בנט בין היתר ישראל רק תברח בתוך הכלוב שהיא בנתה סביב עצמה. ולא צריך להיות נביא כדי להבין את זה.

105 לפעמים מחפשים את המילים והמילים מוצאות אותנו. תודה גדעון!  (לת) Ofira Roll
  • 21:06
  • 23.01.13

106 אין ולא היה גוש חוסם - יש עתיד היא מפלגה ימנית מומחה למקורות גלויים
  • 21:36
  • 23.01.13

שלי צריכה להנהיג אופוזיציה לוחמנית

107 מגיע לקוראי העיתון פרשנים המחוברים למציאות ולא אידאולוגים עיוורים מלאי שנאה ד"ר לוי אמריטוס
  • 22:14
  • 23.01.13

פרשני העיתון מעזים לבקר, להציע לפסול את הפוליקטאים ולהציע להם הצעות אך את הגיבנת של עצמם אינם רואים. הציבור הרחב איבד אמונו בכתבי הארץ רק בגלל ששהאידאולוגיה הפנטית מלאת הכעס השנאה בהובלת גדעון לוי מוליכה אותם יום אחר יום שנה אחר שנה לטעויות מביכות ולדרך אין מוצא וחבל.
מדוע יש לגדעון לוי העיצתואני הכושל ביותר בהסטוריה ההעיתונאית קביעות?

108 לא שומעים, לא מבינים אליה
  • 22:17
  • 23.01.13

הבחירה ביאיר לפיד, בליברמן ובנתניהו כמובילי המהלכים המדיניים והפנימיים בישראל בשנים הקרובות, - בחירה זו היא לא רק מביכה, בהיותה עירוב לא מובן ובלתי אפשרי של המעין נאורות טלוויזיונית-סלבריטאית של לפיד עם הגזענות והשחיתות בעליל של ליברמן והאנטי-דמוקרטיות המובהקת של נתניהו (והסרוב המתמשך לשאת ולתת על הסכם הקבע עם הפלסטינים).
אפשר להבין את הבלבול הזה על רקע הבורות של הציבור עצמו בכל הנוגע לתהליכים המתבקשים מהמצב הנוכחי. כפי שגדעון לוי מציין בציבור בחר ב'נורמליות' לכאורה. וכן נוכחותו של לפיד היא 'נורמלית' בנסיבות הנוכחיות כמו שנוכחותו של שוטר המשמר האזרחי היא נורמלית ביחידה לחקר פשעים חמורים - אין האחד ממינו של השני. במקום להבין שהשאיפה בקיומה של חברה נורמלית בישראל חייבת להתמקד בביסוסן של המערכות האזרחיות במדינה - וזה כולל השמירה על הזכויות פוליטיות (זכויות האדם) של תושבי המדינה ותושבי השטחים הכבושים - בחר הציבור במי שהצליח לא לומר שופ דבר על שום דבר במהלך מערכת הבחירות ובכך הגדיר עצמו כמגבת לחה, שאולי עוזרת ביום חמסין כאשר המזגן מקולקל, אך בוודאי שאינה מהווה טיפול ראוי לטיפול בפצע הפתוח של הכיבוש וההתדרדרות של המערכת האזרחית והציבורית בישראל. הציבור בחר, בבורותו הפוליטית, בפרפו'צינו מלוקק וחסר ערך תזונתי במקום באלה מהשמאל הישראלי שיש להם הכלים והכוונה לשפץ את המערכת האזרחית שעדיין נמצאת בישראל בינקותה. זו תעודת עניות לאזרחי המדינה, כולל האזרחים ממוצא ערבי ופלסטיני שמשום מה החליטו שאין ממה לבחור. הבחירה הזאת מסמנת מגמה שאם תמשיך בבחירות הבאות תביא לאימפוטנטיות עוד יותר גדולה של מדיניות החוץ הישראלית ואכן תוביל בטווח של עשרים וחמש השנים הבאות להפיכתה של ישראל לגרורה אמריקנית חסרת כוח מניע משלה. מעניין בהקשר הזה לראות גם שנושא הבסיסים האמריקניים הגדולים שנבנו בארץ בעשר השנים האחרונות - כולל זה הנמצא בהקמה כיום - כלל לא עלה לדיון. העובדה שבסיסי ענק של הצבא האמריקני קיימים בישראל מעמידה באור מגוחך את הדיבורים על עצמאותה המדינית של ישראל. הברית האיסטראטגית שיש לישראל עם ארה"ב הפכה בעשרים השנים האחרונות לכיסוי סמנטי עבור 'ישראל כיחידת פיקוד אמריקנית קדמית במזרח התיכון'. לפיד הוא הכיסוי תחת המודל עבור נתניהו וליברמן - הוא יאפשר להם לעשות לביתם שלהם, לעכב את התהליך המדיני עד אין-סוף, ובסוף ייאלץ לעזוב את הממשלה ברגע הנוח לשני הלצים המסוכנים האלה.

109 למר גדעון לוי: למה רק השמאל יורה לעצמו ברגל? יעל
  • 22:59
  • 23.01.13

למה כל העיתונאים, השמאלנים-לכאורה, מכפישים את שלי יחימוביץ' במקום לחזק אותה?
למה כולם רק מקטרים על השמאל והשמאלנים ומחזקים את הפיצול ומחלישים את הגוש?
לכם העיתונאים היה חלק גדול בהחלשת גוש המרכז-שמאל בקמפיין הבחירות האחרונות.
ממליצה לאמץ גישה קצת שונה מכאן והלאה.
די להתבכיינות!
אלה תושבי המדינה הזו, שהצביעו בבחירות הללו, ועם זה צריך לעבוד..
אם אתה רוצה להעביר מסר, אנא עשה זאת בדרך חיובית בבקשה. "התעלול הנורא של יחימוביץ', שאמרה להסתיר את הכיבוש מתחת למרבד..." היחידים שאמרו כך היו העיתונאים. יחימוביץ' אמרה מלכתחילה שהיא מאמינה במתווה קלינטון. זאת לא חוכמה לצפות ולרצות שהבחירות יושפעו מהמחאה החברתית, אבל כשקמפיין מתמקד בנושאים חברתיים, להשמיץ אותו על כך.
בקיצור, הרושם שלי הוא שהעיתונאים במדינה הזו הפכו לדרמה קווינס. לא היה אף סיקור רגוע ונורמלי, שמתייחס לתכנים. התקשורת פישטה את כל המסרים ורוקנה אותם מתוכן, ואח"כ באו בטענות לאנשים, שניזונים מהתקשורת, ואמרו שכביכול הם לא יכולים להבין מסרים מורכבים.

110 גדעון הנכבד, כמה בוז והסתכלות מלמעלה על מי שבאמת רק רוצים חיים שקטים. על-מונית
  • 23:04
  • 23.01.13

נולדתי עם המדינה לתוך מלחמה ומאז אין שקט ושלווה. למה לדעתך הרצון לראות את ילדי ונכדי חיים בשלווה המובנת מעליה בחלק ממדינות העולם ראויים לבוז? האם מאבק בלתי פוסק ועליה על בריקדות הם הראויים הבלעדיים לכבוד?

111 יש משהו בדבריך אבל אתה חוטא לאמת ומכליל דנה
  • 07:24
  • 24.01.13

"מרחיק ידיו מכל נושא שנוי במחלוקת, בדיוק כמו שהישראלים היו רוצים"?. גיוס חרדים ושוויון בנטל הוא לא נושא שנוי במחלוקת וסופר נפיץ? לא מרגישה שיאיר מפחד "להתלכלך". יתכן שהסכסוך הישראלי- פלסטינאי עוד גדול עליו, אבל האם עדיף לפזר הבטחות שווא? והאם כל מי שלא מדבר ישירות על ה"כיבוש" ומתווה תוכנית מפורטת הוא אסקפיסט? והאם עם שנמאס לו לבחור רק על סמך קריטריון בטחוני וקורא לשינוי חברתי הוא אסקפיסט? לא נראה לי.

112 פולישוק.  (לת) Yigal Cohen
  • 09:45
  • 24.01.13

113 ההפך הגמור. גיא צ
  • 10:17
  • 24.01.13

הישראלים אמרו כן לשינוי. רוצים פוליטיקאים לא מקצועיים. רוצים שייראו את העמוס על המעמד הבינוני ואת הניצול הציני שלו. רוצים שוויון בין כולם. רדיפת האושר הינה זכות בסיסית של כל אדם וזה מה שחסר לנו פה. אני הצבעתי ללפיד לא בגלל מעשיו או אי מעשיו בעבר ולא בגלל דעותיו הפוליטיות שכרגע לא מעניינות אותי אלא רק בשביל לתת סיכוי לשינוי בעתיד. יש עתיד נקראת כך רק מסיבה זו ולא בגלל שליאיר לפיד יש עתיד. נחכה ונראה

114 אין חכם כבעל נסיון. . . מני
  • 10:49
  • 24.01.13

לפיד ניסה דוקטורט - לא הצליח, עכשיו הוא מנסה
כפוליטיקאי אולי הוא יצליח, אם לא אולי כפסנתרן -
מי יודע. . .

מותר לנסות, לא. . .

[23:17]

115 גדעון אתה איש מסכן אורי
  • 21:03
  • 24.01.13

אני תומך בפרויקט התיעוד הפלשתינאי שלך ומכבד אותך על כך אבל לגביי כל השאר אתה פשוט בנאדם ממורמר, נורא כועס שלא מקשיבים לך, מנסה לשכנע את כולם בדעותיך ומלא שנאה לסובבים אותך. אחרי שראיתי מחוברים אני מבין אותך יותר וקצת מרחם עליך.