למופז יש בית || למה נתניהו צריך לפעול להחזרת יו"ר קדימה לליכוד

מהלך של צירוף מופז ומינויו לשר ביטחון, יגדיל הן את סיעת הליכוד והן את גוש הימין - ובכך יוריד את מחירו של יאיר לפיד

חצרו של ראש הממשלה תבליט בימים הקרובים את סיפור הכימיה המופלאה, הדימיון הפיזי והתאימות הרעיונית בין בנימין נתניהו ליאיר לפיד. זה טוב ליצירת אווירה נעימה במו”מ הקואליציוני, וטוב להרגיע את העולם שעכשיו תקום בירושלים ממשלה מתונה “שתקדם את התהליך המדיני”. אבל האינטרס הפוליטי של נתניהו מחייב שהמו”מ האמיתי יתחיל במקום אחר. כדי לחזק את כוחו שנחלש בבחירות, נתניהו צריך לצרף לליכוד את שני חברי הכנסת של קדימה, שאול מופז וישראל חסון, שצלחו את אחוז החסימה ומחכים לג’וב.

צירוף קדימה יגדיל את סיעת הליכוד ביתנו ל-33 ח"כים, וחשוב מזה, יעמיק את הפער בין הגושים הפוליטיים ל-63:57. תוצאה כזאת תוריד דרסטית את המחיר שלפיד יוכל לדרוש במו"מ הקואליציוני, ובייחוד בסעיף שהכי לוחץ על נתניהו: הגבלת מספר השרים בממשלה. עם רוב מוצק בכנסת לממשלת ימין-מופז, לפיד ייאלץ להתגמש, ולאפסן במגירה את כותרות סוף השבוע שתיארו אותו כמלך, נסיך, מנצח הבחירות וגאון פוליטי.

למהלך כזה, שבו סיעה קטנה מתמזגת עם מפלגת השלטון, יש תקדימים. אריאל שרון חזר לליכוד עם סיעת שלומציון ושני המנדטים שלה, אחרי הבחירות של 1977. עזר ויצמן וסיעת יחד חברו למפלגת העבודה ב-1984 עם שלושה מנדטים. נתן שרנסקי הצטרף עם שני המנדטים של ישראל בעלייה לליכוד הגדול של אריאל שרון, אחרי בחירות 2003. מופז התחיל את דרכו הפוליטית בליכוד, וחסון בישראל ביתנו. הם לא יתקשו לשוב למקורות.

נתניהו ומופז בימי ממשלת האחדות
נתניהו ומופז בימי ממשלת האחדות. צילום: מיכל פתאל

המחיר של מופז ידוע, מוכר, וניבט מכל שלט בחירות ותשדיר של קדימה בקמפיין האחרון: הוא משתוקק לחזור לתפקיד שר הביטחון. במערכת הבחירות הביע מופז את רצונו העז לכהן בממשלה, ולמרות שקדימה הגיעה אחרונה במירוץ, הנסיבות הפוליטיות מאפשרות לו לדרוש מנתניהו את הלשכה הנכספת בקריה. נתניהו ידרוש בתמורה שמופז וחסון יצטרפו לליכוד, כדי לנטרל את יכולתם לחולל משברים ולאיים בערעור הקואליציה בעתיד. שרי הליכוד יבלעו את העיסקה ויסכימו לתת למופז את הביטחון, כדי לכופף את לפיד ולהגדיל את מכסת השרים של סיעתם.

לפי כל הסימנים, נתניהו לא נלהב למנות לשר הביטחון את המועמד-הטבעי-בעיני-עצמו, השר בוגי יעלון. יו”ר קדימה מציע לו חלופה ראויה. מופז המנוסה מתאים לתפקיד. הוא בקי בפרטים, יסודי בעבודת המטה, ובעל יכולת מוכחת לשליטה פוליטית בצבא - נקודת החולשה של השר היוצא אהוד ברק, שגרמה להסתבכות המביכה ב”פרשת הרפז”.

הבעיה היחידה שעשויה להעיב על הברית נתניהו-מופז היא התנגדותו המוצהרת של יו”ר האופוזיציה הנוכחי לתקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באיראן. אך יש בכך גם יתרון. מינויו לשר הביטחון יבשר שישראל מתרחקת ממלחמה, ויעניק לנתניהו פתיחה טובה בהתמודדות הצפויה עם הממשל החדש של אובמה. הוא ישלח את מופז “המתון” להידברות עם שר ההגנה האמריקאי צ’אק הייגל. ממילא הסיכויים לתקיפה ישראלית פחתו, ואם הנסיבות ישתנו והרעיון יחזור לסדר היום, מופז ישנה את עמדתו.

מופז הוכיח בהתנהלותו בעבר, שהוא אופורטוניסט ללא שום עקרונות פוליטיים. כך נשאר בליכוד והכריז “בית לא עוזבים”, ואחרי שעה קלה חבר לשרון בקדימה. כך נכנס ויצא מהממשלה לפני כמה חודשים. כך ניהל גם את הקמפיין הנוכחי, שהתמקד במעמדו וניסיונו ולא במצע או אידיאולוגיה.

אין שום אמון או קרבה בין מופז לנתניהו. יו”ר קדימה הטיח בעבר דברים קשים בראש הממשלה. זה לא הפריע להם בהקמת ממשלת האחדות קצרת הימים באביב שעבר, ולא צריך להכביד עליהם עכשיו. מן הסתם, גם בממשלה הבאה יהיו ביניהם חיכוכים ומריבות, אבל האינטרס הפוליטי המשותף יגבר. מופז סיים את דרכו בראש מפלגת המרכז הגדולה. הגיע הזמן לחזור הביתה, לליכוד.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 וזו רבותי שירת הברבור של הלפיד'ז למינהם שחשבו שהפוליטיקה היא כמו ריצה בחדר כושר.  (לת) דרך "כוכב" מיעקב
  • 10:18
  • 26.01.13

02 תנו לנתניהו להקים ממשלת ימין צרה. שייחנק עם כל שותפיו הטבעיים וייצטרך לצאת לבחירות חדשות תוך שנה. הגיע הזמן לגוש עבודה-לפיד-לבני.  (לת) c
  • 10:26
  • 26.01.13

03 Sad to see that your main headline is a speculatio V
  • 10:26
  • 26.01.13

What about mofaz pride from last time?

04 עוד סברת כרס פרשנית. עשיתם עוול מספיק למופז בכך שקראתם לחוק על שמו (והוא לא פרש!). תן לו את הקרדיט שהוא לא יבגוד גם הפעם בבוחריו  (לת) פרשנויות כרס
  • 10:27
  • 26.01.13

05 מופז מתאים ביותר לשר הביטחון .  (לת) חי
  • 10:27
  • 26.01.13

06 מופז - דמות נלעגת ופטתית הראויה למחזה סאטירי. ילד המעברה שהפך לרמטכ"ל ורץ אחרי כל ילדי הרחוב כדי שישחקו איתו. עלוב כמו שרק הגנרל המכסיקני קסטניאטס היה.  (לת) כסיף
  • 10:28
  • 26.01.13

07 זה מה שיהיה....כול כך ברור....איך הפרשנים מתעלמים מזה.....  (לת) קואליציה ימנית יציבה!
  • 10:29
  • 26.01.13

08 מי לעזאזל הצביע לאיש העלוב הזה??  (לת) איחסס
  • 10:30
  • 26.01.13

09 אני הצבעתי לקדימה מתוך אמונה שמופז סוף סוף יהיה אדם הגון ויפסיק לזגזג כמו עסקן סוג ז' אך אם מופז ילך עם ביבי ולא יתן יד לרפורומות שהציבור דורש - אני מבטיח לעשות כל מאמץ יחד עם חברי שפעלו בקדימה כדי שמופז לעולם לא יחלום להיות בפוליטיקה! אגב, חסון הוא הגון הרבה יותר ממופז ואני מצפה לשמוע ממנו הכחשה מוחלטת של האופציה לחבור לליכוד!  (לת) דני, פעיל שטח בקדימה
  • 10:36
  • 26.01.13

10 כמה חבל שמופז עבר את אחוז החסימה... אכן, האופורטוניסט הנצחי, ותמיד מזיק  (לת) אחת העם
  • 10:37
  • 26.01.13

11 המשימה היחידה שבה צריכה ישראל להתרכז: סילוקו הסופי והמוחלט של נתניהו מהפוליטקה והציבוריות הישראלית. למיד  (לת) לסלק את חומטת נתניהו מהשילטון ויפה שעה אחת קודם. אין לו רוב מוחלט, יחסי או אחר. תומכים בו אולי, אולי 25%. לא יותר
  • 10:38
  • 26.01.13

12 כתבה פושרת ובינונית. מה קורה לאלוף בן?  (לת) מירי
  • 10:38
  • 26.01.13

13 עוד הצעות לנתניהו ולתקשורת: לגייס 7 עריקים מ"יש עתיד" שיעברו לליכוד תמורת תפקידים של שר בלי תיק קונספירציות
  • 10:40
  • 26.01.13

כשאין על מה לכתוב לא עדיף לשתוק? במיוחד כשהכותב הוא עורך העתון ולכן אינו צפוי לפיטורין אפילו אם לא יטחן מיים במשך כמה שעות.

14 רעיון לא רע בכלל ונכון מכל הבחינות.  (לת) רואי
  • 10:40
  • 26.01.13

15 יש בכך יתרון גם נגד ליברמן!  (לת) ישראל
  • 10:43
  • 26.01.13

16 לו יהי . לו יהי. לו יהי . מרגיז אותי לפיד מאוד... אבא גוריו
  • 10:43
  • 26.01.13

בנימין נתניהו מנסה כל הזמן לפזול למרכז ותדיר מגורש משם בבושת פנים . הצעתו של בן היא ההצעה הכי טובה והכי חכמה שמישהו יכול לייעץ לו. לפיד אין בו שום אמירה הוא פשוט ניצל את הוואקום ושיחק לו קלף . לטובת המדינה עדיף את ליבני בקואליציה מאשר הפרחח הזה שבטוח שהוא נבחר לראשות הממשלה.

17 מופז צריך להיות אדיוט לחלוטין אם יעשה את העסקה הזאת בנימין מאי
  • 10:44
  • 26.01.13

אורך חייה של הממשלה הבאה יהיה קצר ובפריימריז הבאים
בליכוד הוא יושלך לפח. המצביעים לא ישכחו לו את כל הזיגזוגים.

18 אני לא מאמין כי מופז וישראל חסון ישמשו כלי משחק בידי נתניהו ויחסל להם מפלגה שעמלו הרבה להחזרתה למפה הפוליטית לא לחסל מפלגה
  • 10:46
  • 26.01.13

ישראל חסון ומופז יכולים להצטרף לממשלה מבלי לחסל טוטלית את המפלגה שלהם ובמו ידיהם ירמסו את כבודם ,

19 טובים השנים מן האחד ד"ר קנלר
  • 10:47
  • 26.01.13

"ידע עם ישראל כולו כי ראש הממשלה שלו הוא שקרן חסר תקנה". כך זימר מופז לפני זמן לא ארוך, תוך שהוא נשבע כי לעולם לא יצטרף לממשלת ביבי. אחר כך הצטרף, כעבור חודשיים פרש, וכו'. בזמנים מוקדמים יותר גרס "הליכוד זה בית ובית לא עוזבים". בערבו של אותו יום עזב וזחל ל"קדימה". ללמדך: מופז הוא שקרן סדרתי, ואינו נופל בעניין זה מביבי. לפיכך אין שום מניעה שיחברו עכשיו, בחינת מצא מין את מינו. אחר כך יצרפו את לפיד כהוכחה לכך שמדובר ב"פוליטיקה אחרת".

20 בקיצור משתלם לנתניהו לפעול ברוח מרצ ונכד בוחריו. יקבל מחיאות כפיים מ״הארץ״  (לת) אחיתופל
  • 10:49
  • 26.01.13

21 מופז הוא כישלון מהדהד הנה דוגמאות
  • 10:54
  • 26.01.13

כרמטכל לא עשה דבר מועיל, למעט המופזית. כשר תחבורה הוריד את דירוג הבטיחות בתעופה.

22 אתה פשוט הוזה אין לך מושג
  • 10:55
  • 26.01.13

אין לך מושג אלוף בן אתה ממציא שטויות על ימין ועל שמאל. ממש שרלטן

23 גם הממשלה הבאה תיהיה קצרת ימים ללא ספק
  • 10:56
  • 26.01.13

ובכל מצב

24 מופז - פעם אחת בחיים הפוליטיים העגומים שלך - תחפש עמוד שידרה ותגיד לביבי "לא"  (לת) אבי
  • 10:57
  • 26.01.13

25 מעניין: עורך הארץ מציע לימין תרגילים אופורטוניסטיים מסריחים בלי מילה אחת של הסתייגות.  (לת) אותי זה מגעיל
  • 10:58
  • 26.01.13

26 רגע האמת של ביבי לשנות את שיטת הבחירות (כלומר לנצח את עצמו) משה א
  • 10:58
  • 26.01.13

ההסטוריה תישפוט את ביבי לא לחיוב (בלשון עדינה) ,אבל עם יקום היום ויפעל יחד עם לפיד שלי וליברמן לשינוי שיטת הבחירות (למודל האמרקני) כלומר ישים את טובת המדינה ועתידה לפני טובתו האישית .זה יזקף לזכותו לנצח וזה הרגע שלנו כעם להיות או לחדול

27 ואולי דווקא הפוך? רב אלוף
  • 10:58
  • 26.01.13

מה אם,

לפיד יציע למופז להצטרף אליו?
בליכוד מופז יתאדה בהמשך הדרך. אצל יאיר לפיד הוא יכול להתבלט ולהשלים את הרשימה הלוקה "בבטחונה".

28 המשימה הבאה שהצבתי לעצמי . לקרוא פחות , עד למינימום , הבלים של ורטר ובן . לאחד את חסון ומופז לליכוד ..  (לת) אהרון
  • 11:02
  • 26.01.13

29 אולמרט החזיק את קדימה בחיים כדי שיהיה לו לאן לחזור. נתניהו יטרפד את זה  (לת) ידין
  • 11:03
  • 26.01.13

30 נכון! ונוסיף על כך, שביישורת האחרונה של הבחירות, כבר סלחו למופז (בצדק לטעמי) על כל הפאשלות הטאקטיות שעשה... גבי
  • 11:05
  • 26.01.13

ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה, המטרות מקדשות את האמצעים, ובמיוחד כאשר המטרות הן ראויות לשני הצדדים - הן למופז והן לביבי, ולדעתי, גם לעם.

31 מופז בבטחון = אינטיפדה בליכוד  (לת) אם ביבי ימשיך בתרגילים שלו..
  • 11:08
  • 26.01.13

32 המשימה הראשונה חזרה למשא ומתן לשלום.  (לת) מגיב
  • 11:09
  • 26.01.13

33 חשבתי שהבוחרים כבר הביעו את דעתם על הפוליטיקה הישנה. מופז נבעט על ידי הבוחר מכל המדרגות. הוא יכול להיות לכל היותר סגן השר לאיכות הסביבה.  (לת) מצביע
  • 11:10
  • 26.01.13

34 למה ביבי בטוח שבנט"בכיסו"?  (לת) אולי לא כדאי לו להצתרף לממשלת "שיתוק לאומי"?
  • 11:13
  • 26.01.13

35 הרי סימי קונדום כתבה כבר בידיעות אחרונות של סוף השבוע כי ונניח שזה כך
  • 11:17
  • 26.01.13

נתניהו יחכה ללפיד עם סיגר ודברי חנופה בעוד שהוא יגלה כי לפניו אדם שנגמל מעישון והוא קשוח הרבה יותר ממה שזה נראה. אבל סימי שכידוע הכל אצלה אישי לא יודעת כי הנ"ל יושב בביתו כארנב מפוחד וחושב לעזעזל מה עשיתי, אני שאין לי מושג בכלום למעט איזה ג'ל הולך עם איזה חליפה ואיך לעמוד הכי יפה על השולחנות במסעדה של הזמרת המקרקרת, מה לי ולכל זה לכל הרוחות?

36 מי זה מופז??? אורטל
  • 11:18
  • 26.01.13

מופז הזגזגן שפעם היה בליכוד קפץ לקדימה נכנס לממשלה ומייד יצא ממנה. מופז שהצהיר הצהרות קבע שביבי שקרן ומייד התחבק איתו. כל זה בעבור מה?... תפקיד בממשלה. זהו מופז הרמטכל שהכין צבא קטן וחכם למלחמת לבנון השניה (לא לבדו) שנתש את מדחת יוסף כי רצה לתת לפלשתינים הזדמנות..זה מופז. והמצביעים ידעו מה הם עושים. אז למה להכניס אותו לממשלה? כבר עדיף לבני וחבורת האופורטויניסטים שלה. להם יש שש חכים.

37 הלו...הארץ...בכל שאר העיתונים הכותרת היא 'מצריים בוערת'.... איציק
  • 11:19
  • 26.01.13

אבל בהארץ האובססיה סביב נתניהו ומעלליו...פרשנות על כל פרט..כל גירוד...כל ציוץ...אוף...לא נמאס לכם ??

38 בן, ואני חשבתי שהארץ עיתון למען השלום. אני טועה?  (לת) שואל
  • 11:21
  • 26.01.13

39 מופז איש ראוי. לא הצליח לשכנע את ביבי ופרש. אז מה עכשיו ישכנע?  (לת) שואל
  • 11:22
  • 26.01.13

40 ביבי צריך טייחנים דוגמת מופז, כמו שצריך היה את ברק, את ויינשטיין, נאמן ושאר הפמליה- לטייח את מעשי ההרס שלו בכל תחום במדינה, בשטחים הכבושים ובעולם.  (לת) שומר חוק
  • 11:25
  • 26.01.13

41 ביבי חכם ויודע בדיוק איך לנווט את העינינים.  (לת) שרה
  • 11:26
  • 26.01.13

42 הקרע בעם הוא עצום - לא בטוח שניתן להקים קואליציה - וגר לפיד עם דרעי? לא בטוח שזה אפשרי.  (לת) יהודי
  • 11:27
  • 26.01.13

43 את מופז?? איתי
  • 11:28
  • 26.01.13

אותו מופז שישב בקואליציה והחזיק מעמד שבועיים?אותו מופז שכמעט ולא עבר את אחוז החסימה?אותו מופז שפורר את קדימה?

44 קדימה לא נותנת כלום שחקן
  • 11:30
  • 26.01.13

ההבדל בין 61 ל 63 הוא פסיכולוגי בלבד.
נתניהו עדיין יצטרך את כל מפלגות הימין והדתיים בכדי להקים ממשלה, עם מופז או בלעדיו.
אם היה שיוויון בין הגושים, מופז היה מקבל את שר הביטחון בקלות.
המנדט הנוסף לבנט עלה למופז בהכל ...

45 זאת כתבה חסרת ביסוס, הנמצאת בכתבה ראשית. זאת שרלטנות יותר גרועה מ ynet  (לת) קצח
  • 11:32
  • 26.01.13

46 ביבי הנאלח כל היום מתעסק בתחבולות במקום במדיניות - בא להקיא כבר!  (לת) זה ממש יותר מדי
  • 11:33
  • 26.01.13

47 מופז שלא תתבייכן אח,"כ ותגיד טעיתי!!!! אריה
  • 11:36
  • 26.01.13

מופז שלא תתבייכן אח,"כ ותגיד טעיתי!!!!אם תעשה צעד כזה מוטב לך לא ללכת ברחובות אח"כ ומוטב שלא תופיע בציבור כי המילה זונה פוליטית תיהיה מחמאה עבורך

48 סליחה לפיד לא חייב להצטרף בכל מחיר והבה נתלהבה
  • 11:43
  • 26.01.13

לקדימה רק 2 מנדטים

49 מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה  (לת) בייחוד עם אוכל חורשט סבזי
  • 11:45
  • 26.01.13

50 שכחת שאולמרט צריך את קדימה בחיים עצמאית, כפלטפורמה עתידית לחזרה לפוליטיקה - ומופז חייב לו על התמיכה  (לת) ארז
  • 11:46
  • 26.01.13

51 מפלגת המדף של אולמרט. ככה יורדת מן המדף? העכבר אכל את השמנת
  • 11:50
  • 26.01.13


חשבתי שקדימה שמורה במעטפה. אז חשבתי..

52 חיבור נפתלי
  • 11:54
  • 26.01.13

מתנהלים מגעים רצינים בין בנט ללפיד {ידיעה אישית }

53 ומה בעניין עלה התאנה? כסות לערווה
  • 11:56
  • 26.01.13

לפיד חזק כי נתניהו אינו רוצה קואליציה בה יהיה סמן שמאלי; צירוף קדימה לליכוד לא יחליש את לפיד, ולכן אין לנתניהו אינטרס (מלבד ניטרול יעלון).
לפיד הצהיר שלא יצטרף לבדו אל ממשלת ימין, וקדימה מספקת לו תירוץ טוב להצטרפות. בהעדרה, לפיד ידרוש את צירוף "התנועה". לפיד+לבני בקואליציה = יהדות התורה והבית היהודי בחוץ. ש"ס מודעת לכך ומחירה יעלה בהתאם.
בעייה נוספת: לפיד דורש ממשלה עם 18 שרים - יהיה שמח...

54 מסכים עם כל מילה. זה בדיוק המהלך שנתניהו צריך לעשות על מנת להחזיר את לפיד לגודלו הטבעי.  (לת) אבי
  • 11:58
  • 26.01.13

55 איפה השכל שלך אלוף בן? יוסי מ
  • 12:02
  • 26.01.13

לפעמים קשה להאמין לאן יכולה תפיסת עולם להשפיע על עיתונאי שמוגדר כבכיר בעיתון שמגדיר את עצמו כאיכותי.
הנחת העבודה שקדימה תצטרף לליכוד היא משרלת לב יותר מענין ממשי. הרי אין מי שמכיר את נתניהו כמו מופז ומאחר ומופז ישראל חסון וקדימה חפצי חיים הםם לא ישקלו אפילו מהלך בדיד כזה.
נתניהו היה רוצה את זה ואולי כמה מתומכיו אבל ההיתכנות היחידה היא בניר חסר הערך והמשמעות שיצא מתחת לעט של אלוף בן.
לתומי חשבתי שמדובר בעיתונאי שמכבד את מה שהוא כותב. אני בספק. זה מעבר לעובדה שמופז אולי טעה אבל הוא אדם ישר ופטריוט,ולא מסוג אלה שמערכת הארץ מיחסת לי.ואולי, מישהו מנסה להחיות את מה שהולך להיות הפגר הקרוב בפוליטיה "התנועה" עם חביבת העיתון ,לבני.

  •   אינך מסכים , אבל מדוע הפגיעה האישית באלוף בן ? מרצה לניהול מנוי הארץ
    • 14:23
    • 26.01.13

    קדימה בקושי נכנסה ולא תשרוד עם 2 מנדטים , מופז שייך לפוליטיקה הישנה שהעם מאס בה ואין לו זכות קיום כשבריר מפלגה . מופז וחסון יכולים לחבור לחבריהם בליכוד ולחזק שם את החלק המתון , מפלגת ליכוד + קדימה חזקה יותר משני החלקים בנפרד . זה ניתוח הגיוני וריאליסטי ., אם 2 המפלגות יתמזגו זה כבר סיפור אחר .

  •   לך. יוסי מ
    • 18:19
    • 26.01.13

    אדוני המרצה.
    יתכן שהדברים שאמרת יתממשו. מה שדוחה בדברים של אלוף בן הם ההתנשאות והפטרוניזים. נכון שמופז טעה שנכנס לממשלת נתניהו אבל לא היה בזה אופורטוניזים במשמעות השלילית. הוא קיבל מפלגה שחובלה מבפנים והיה צריך זמן להתארגנות. זה הלך נכון עם מה שנראה כהזדמנות לשנות לטובה והעובדה היא שהוא נכנס בלי כל הכיבודים שיכול היה לקבל, ויצא מיד כשהתברר ההיפך. והוא יצא למדבר הפוליטי וזה לא אופורטוניזים הכותב ועיתונו שתמכו ותומכים בלבני שהפעילה מטען חבלה באופוזיציה, הם חסרי נקיון כפיים.

  •   למרצה יוסי מ
    • 18:24
    • 26.01.13

    אדוני המרצה.
    יתכן שהדברים שאמרת יתממשו. מה שדוחה בדברים של אלוף בן הם ההתנשאות והפטרוניזים. נכון שמופז טעה שנכנס לממשלת נתניהו אבל לא היה בזה אופורטוניזים במשמעות השלילית. הוא קיבל מפלגה שחובלה מבפנים והיה צריך זמן להתארגנות. זה הלך נכון עם מה שנראה כהזדמנות לשנות לטובה והעובדה היא שהוא נכנס בלי כל הכיבודים שיכול היה לקבל, ויצא מיד כשהתברר ההיפך. והוא יצא למדבר הפוליטי וזה לא אופורטוניזים הכותב ועיתונו שתמכו ותומכים בלבני שהפעילה מטען חבלה באופוזיציה, הם חסרי נקיון כפיים.

56 ספקולציות של אלוף בן חבר ב"קדימה"
  • 12:02
  • 26.01.13

כל פרשן מתחיל מבין כי לליכוד ולקדימה כדאי פוליטית להתמזג , קדימה עם 2 מנדטים עלולה להתמסמס באופוזיציה , ותוספת 2 מנדטים תחזק את ליכוד - ביתנו . אבל מופז וחסון בשום אופן אינם שייכים לגוש "שמאל" וגוש שמאל מרכז לא קיים כלל , כמו כן מצירוף קדימה ועד מינוי מופז לשר בטחון ארוכה הדרך , בין שר בטחון לראש הממשלה חייבים לשרור יחסי אימון טובים , וזה לא המצב כיום .

57 ביבי שולט בעזרת תרגילים מאוד לא דמוקרטיים. מתי העמיד את עצמו לבחירה נורת אזהרה
  • 12:03
  • 26.01.13

הרשות לייצוג מטעם הבוחרים אינה כוללת את הרשות להחלפתם. את ההמלצה "להחליף את העם" מבצע הביב בהצלחה מזה שנים. תוצאות הבחירות מורות כמה רחוק מנגנון מפלגה מבוחריו: ציפי שהודחה קיבלה פי כמה ממופז שהדיחה. וזו חייבת להיות נורה אדומה לכולנו. רק אל תבכו כשלא תהיה כבר דמוקרטיה להגן עלינו

58 יש גבול לרפש שניתן להשליך על בוחרים אודי
  • 12:07
  • 26.01.13

כ 80000 איש בחרו בקדימה כמפלגת מרכז מכיוון שהם רצו ורוצים לראות אותה ככוח מרכזי במדינה. יריקה בפרצופם לא בהכרח תביא לתוצאות המקוות...להבדיל - מינוי מופז כשר ביטחון עשוי לאפשר את התהליכים אותם רוצה לפיד לקדם - הוא יודע גם לקצץ וגם לשמור על הביטחון ובדרך יוכל להציב אלטרנטיבה ללפיד

59 צירוף מופז יבטיח מעט שפיות בליכוד ביתנו  (לת) המשקיף
  • 12:14
  • 26.01.13

60 משחק צפוי והגיוני, נראה כמו שחמט  (לת) לא חשוב
  • 12:21
  • 26.01.13

61 מופז מוכן למכור את אמא שלו בשביל כסא בממשלת ביברמן לפידיהו  (לת) עדי
  • 12:31
  • 26.01.13

62 זה הדבר המטומטם ביותר ששמעתי מעודי!!! אוסי
  • 12:33
  • 26.01.13

בזכות מי אתה חושב שמופז זכה בשני המנדטים העלובים שלו? צדקת חבר בזכות אולמרט! אולמרט יהיה הושיע של מופז בבחירות הבאות בהם הוא יסחוף את המפלגה ההזויה הזו למספר דו ספרתי תחת ההנחה שלפיד ישיג נאדה (כמו שהוא מתנהל היום) למעמד הביניים. אולמרט מתעב את נתניהו, כל חבירה מעין זו לא תהיה בנוסח הזה אלא תהיה תוך שמירה על הסיעה - דבר שחשוב לאולמרט...אבל שכחת משהו קטן גאון: גם מופז דורש את גיוס כל החרדים שנפל אגב גם שהוא היה בפנים עם מספר ח"כ עצום, שביבי תקע לו סכין ארוכה בגב עבור שותפיו האמיתיים החרדים שכלכך מאוהבים בנתניהו והוא מאוהב ברעיון של תשלום עבור שירות - קפיטליזם - אתה משלם אתה מקבל פשוט מאד.

63 נו...ואז החשבון יהיה אחר?? אביבה
  • 12:34
  • 26.01.13

אם יצרף את קדימה לליכוד אז הם יהיו 33 עדין יש עתיד תהיה המפלגה
השניה בגודלה!!!
ואם יעשה כך - יגרום למרד בתוך הסיעה שלו מופז יעקוף את אנשי הליכוד?? לא די בכך שישראל ביתנו עקפה אותם???

64 על מה אתה מדבר?!? ארז
  • 12:36
  • 26.01.13

כמה שטויות אתה יכול לכתוב?

65 הו. כן. כן. החזר אותי הבייתה. בית לא עוזבים! הייתי ילד רע. עכשיו אהיה בסדר. באמת.  (לת) שאול
  • 12:42
  • 26.01.13

66 ביבי צריך להחליט איך תיראה הקדנציה האחרונה שלו, כמו של מובראק או כמו של קלינטון, זיכרו את הקריאות של שליכודניקים ביום הביחירות - רק לא ש"ס! משה בארי
  • 12:42
  • 26.01.13

ביבי ירסק את הליכוד ואת העם אם ימשיך לנסות להקים ממשלת ימין חרדים.
כך או אחרת, הגענו לקו פרשת המים.
למרות אדיוטיותו של ביבי הוא מבין זאת, נקווה שיש לו את היכולת המנטלית ליישם.

67 אבל מהן הדעות של מופז? מה המצע שלו? אני כבר מבולבלת ממנו. הוא גם וגם וגם וגם? אירית
  • 12:47
  • 26.01.13

הוא מייצג כיסא וכיסא בלבד? מעניין מה הוא רואה כשהוא מסתכל בראי.

68 מעניין אילו חומרים אלוף בן לוקח לפני שהוא כותב מביך,מביך ביותר
  • 12:53
  • 26.01.13

טורים הזויים מהסוג הזה

69 אלוף בן נא לא לדאוג לליכוד תשבץ את מופז עם אמיר פרץ וליבני  (לת) ברוך
  • 13:02
  • 26.01.13

70 הליכוד ספינה טובעת. מופז יצטרף ללפעד.  (לת) רועי
  • 13:03
  • 26.01.13

71 ניתוח מטופש י
  • 13:08
  • 26.01.13

נתניהו חייב את לפיד בלעדיו תהיה לו ממשלת סחטנים חרדית ובבחירות הבאות הליכוד יעלם
נתניהו מודע לכך ויהיה מטופש מצידו לא לבצע את מה שרוב העם רוצה

72 מופז היה ונשאר סמרטוט שחסל מפלגה  (לת) אבי
  • 13:20
  • 26.01.13

73 שאול , בבקשה אל תצטרף לליכוד. רחלי.
  • 13:24
  • 26.01.13

שאול. כבר דובר על עצות האחיתופל שקיבלת בעבר מיועציך. על עיצות אלו שילמת בדימוייך הציבורי , בהשפעה הפוליטית ומן הסתם גם בכסף. הא לך עיצה אחת בחינם: אל תצטרף לליכוד , כך תשמור על כבודך העצמי וכך גם תוכל לבנות מפלגה מחדש, זאת על ידי גם שיקום הדמות שלך. (בהנחה שתוכל להימנע מפליטת פה כמו "בית לא עוזבים" או ש"קדימה תוביל את המחאה " . שאול, למרות שניכר שביבי מזלזל באינטליגנציה של ציבור הבוחרים בארץ , לציבור זה יש זיכרון ארוך . מאחלת לך בהצלחה.

74 ביבי אלוף הנוכלות zmir
  • 13:30
  • 26.01.13

לא חלפה יממה וביבי אלוף הנוכלות והבזות כזה שלא יבחל בדבר חוזר לסורו כאילו לא ארע דבר. אך מה שמדאיג יותר זה הנחמדות הזאת של לפיד לביבי וממשיך דרכם של בן ארי ואלדד כלועג בגסות רוח לח"כ ( חנין זועבי) ולמצביעיה שנבחרה על פי חוק כמוהו. איכשהו הוא שכח את הפוליטיקה האחרת והנה זה יוצא החוצה.

75 הארץ ממשיך עם הפנטזיות אור
  • 13:31
  • 26.01.13

"צירוף קדימה יגדיל את סיעת הליכוד ביתנו ל-33 ח"כים, וחשוב מזה, יעמיק את הפער בין הגושים הפוליטיים ל-63:57. תוצאה כזאת תוריד דרסטית את המחיר שלפיד יוכל לדרוש במו"מ הקואליציוני"

הלו? 2 מנדנטים זה מה שישנה דרסטית את כושר המיקוח של לפיד?

76 אין גבול לטימטום -זו מדינה של כולנו מאיר
  • 13:32
  • 26.01.13

אם ביבי ימשיך לחשוב רק על הכיסא שלו הצבעת הנחה שהייתה נגדו תהפוך להצבעת מחאה כנגד הליכוד ואז הוא בטוח ישב עם שרה בבית

77 ביביעע עוד לא הבין שהעם מאס בו ובשטויות שלו  (לת) מוטי
  • 13:38
  • 26.01.13

78 מופז עוד לא התאושש מהזובור הראשון שביביהו עשה לו פחחחח  (לת) מוטי
  • 13:39
  • 26.01.13

79 שני מנדטים זה סגן שר הביטחון , אולי, ו30 מיליון שקל חוב, זה הרבה מאוד חוב! למה שנתניהו יתן לו? מי המפגר שיעשה דבר כזה?  (לת) מי שלם על זה?
  • 13:44
  • 26.01.13

80 אם מופז יצטרף לליכוד, גורלו נחרץ.  (לת) אמנון
  • 13:47
  • 26.01.13

81 תגובה לפני הקאה ישראלי
  • 13:48
  • 26.01.13


מה שחשוב זו טובת תושבי ישראל ולא טובת קואליציה או גועליצייה
כזו או אחרת ,יש סיכוי מסויים לשפור וצריך למצות אותו,עצם העלאת הרעיון המגוכך הזה מוכיחה שאנשים עדיין בסרט .
חשיבה כזו רדודה ו

82 שאול מופז שר בטחון ולא בליכוד שמעון
  • 14:07
  • 26.01.13

קדימה עוד תתאושש ולא הגיעה לסוף דרכה

83 הבוחרים של קדימה לא בחרו בליכוד בתינו ולכן אין סיכוי שמהלך של איחוד יעבור ...  (לת) רון
  • 14:08
  • 26.01.13

84 ההילכו השנים יחד אם כי בלתי נועדו? הם כבר חירבנו באותם השרותים יחד  (לת) קוקוריקו
  • 14:17
  • 26.01.13

85 אז תסבירו לי, בפעם המאה: מי האידיוט שהצביע מופז? ד"ר ק.
  • 14:24
  • 26.01.13

שהראם מופזזקר, אתה לא ראוי להיות בכנסת...

86 קשה לי להאמין ששאול מופז ימכור את המעט שנשאר משמו הטוב עבור שר. אם יעשה זאת אביגדור
  • 14:30
  • 26.01.13

יזכר כעוד ח"כ עלוב שנרכש על ידי הפירומן נתניהו.

87 וזה יוכיח שוב, שהפוליטיקאים מהמיין סטרים נאמנים לעצמם וזה לזה אבל לא לציבור
  • 14:42
  • 26.01.13

לא שחלילה אי פעם האמנתי למופז יותר מלנתניהו, אבל כל כך הרבה בלופים עומדים להיחשף עם הרכבת הקואליציה, שאולי כדאי לאנשים להתחיל להקשיב ולהתבונן במה שקורה להם ממש מתחת לאף. מופז ולבני ליכלכו על ביבי, אבל הם ירוצו להיות איתו בשביל תיק נכסף, ציפי אמרה שהיא שמאלנית ומופז אמר שביבי מסכן אותנו, אבל הם ילכו איתו. לפיד אמר שישנה את הפוליטיקה, אבל גם הוא "יתגמש" וימכור את מצביעיו התמימים, ובטח מתישהו גם העבודה (עם או בלי שלי) תבגוד באמון בוחריה, כמו ששלי כבר בגדה בפועלי ישראל כשחברה לעיני שמנהל פה מונופול דורסני על חשבון הסקטורים שלא יושבים על הברזים. והחרדים? הם ימשיכו להיות מנוצלים על ידי מנהיגיהם לובשי חליפות הארמאני, שגם לבטח ישבו בממשלה הזו, עם לפיד ה"נקי". מי שרוצה פוליטיקה אחרת, שיבדוק אם זה בכלל אפשרי ומה ההקרבה שלשם כך הוא צריך לעשות בקלפי. או שאולי התשובה בכלל לא טמונה בקלפי, אלא ברחובות.

88 עוד טור מקיאווליסטי שכל מטרתו להקדים תרופה למכה וללחוץ על מופז שלא להצטרף לליכוד  (לת) זוהמה עיתונאית
  • 14:48
  • 26.01.13

89 מופז שלא תעיז להתחבר לביבי העם כולו ילעג לך ובבחירות הבאות לא נבחר בך  (לת) אחד שבחר קדימה
  • 15:12
  • 26.01.13

90 לשפן יש בית בין עצי הזית. הופ רגלים קפוצנה, אך לשבת אל תחפוצנה. הופ-ללה. קפוץ ההביתה קפוץ החוצה קפוץ קפוץ קפוץ שפן. זאת הגברת שפנפנית שרה
  • 15:19
  • 26.01.13

בית אחרון:

יש עשרת שפנפנים לי, מסבירים כולם פנים לי, שפנפני, שפנפני,
מה יפה רוקדים בני! הופ רגליים קפוצנה, קפוצנה, אך לשבת אל תחפוצנה.
הופ-ללה, הופ-ללה, טרלה-ללה-לללה.

91 אם ביבי יעשה לו תרגיל כזה לפיד צריך להפסיק השיחות לאלתר  (לת) משה
  • 15:27
  • 26.01.13

92 אני מקווה מאוד שמופז לא יעשה זאת, בשבילו. כנראה טעיתי כשהצבעתי עבורו. זו תהיה עבורו התאבדות פוליטית . אני לא יכול לסלוח לעצמי שבחרתי בו. האופציה הזו לא עלתה במחשבתי.  (לת) אילון
  • 15:40
  • 26.01.13

93 חייבים לקצץ את לפידונציק למימדיו הקטנים והטבעיים. הוא מנופח מכל כיוון לני
  • 15:40
  • 26.01.13

זו הדרך הנכונה לצמצם אותו ואת חבורת ד״ש/רמקול/גמלאים/קדימה/אבא שלו

94 מופז ימכור את עצמו ואותנו תמורת גו"ב  (לת) בני
  • 16:05
  • 26.01.13

95 אלוף בן טועה, לשם שינוי אבנר בוק
  • 16:24
  • 26.01.13

שתי בעיות עם התיאוריה הנ"ל:
1. מופז לא יכול למזג את "קדימה" לתוך הליכוד. גם כך, לא ברור עד כמה ישראל חסון ירוץ אחריו לתוך ברית שתחסל את סיכויו להבחר בבחירות הבאות.
2. ונגיד שלנתניהו יש רוב של 63 ח"כים - במה משתפר מצבו? שילך ויקים ממשלת ימין צרה - נראה אותו. בבחירות הבאות, אחרי שלא יהיה שיוויון בנטל, לא תהיה התקדמות מדינית והמצב הכלכלי לא ישתפר - הוא והליכוד יחטפו חזק יותר. לכן, צירוף קדימה לא עוזר לו מול לפיד, הוא עדיין זקוק ל"נסיך", בשביל לקדם את הנושאים האלו מול החרדים ומול הימין.

96 האיש ימכור את אמו בעבור טיפת כבוד מקינג ביבי  (לת) שרה
  • 16:26
  • 26.01.13

97 הקונספט של ביבי כמותג על והליכוד, ישראל ביתנו, וש"ס כמותגי דמוגרפיות קרס בבחירות האחרונות מיקי
  • 18:27
  • 26.01.13

הליכוד, ש"ס, וישראל ביתנו הם מותגים משלימים כמו Old Navy, Gap, Banana Republic. ש"ס מושכת את דמוגרפיית הדתיים למטריית הליכוד, ישראל ביתנו משכה את דמוגרפיית הרוסים והליכוד את המצביעים המסורתיים.
הליכוד עשתה טעות כאשר אחדה את המותגים של דמוגרפיית הרוסים והמזרחיים. בצורה דומה, ללא קשר לשיוויון בנטל, אם "יש עתיד" תמנע את כניסת ש"ס לממשלה, ש"ס תתרסק בבחירות הבאות.

98 ללפיד יש רק 19 מנדטים, ברור לכל מצביעיו שהשפעתו תהיה בינונית חסוס
  • 19:13
  • 26.01.13

הוא חייב לא להתפשר על נקודה אחת מכל מה שהבטיח. כל השאר נתון לפשרנות. כך שבעם הבאה הוא יגיד לבוחריו, אם אתם רוצים את כל החבילה, אני צריך להיות ראש ממשלה

99 למה שמופז לא יקיים את הבטחתו המפורסמת שבית לא עזבים ויחבור לליכוד. למה להתחשב בלפיד שהוא בלון שהתנפח במקריות ביום הבחירות. בני רופא
  • 19:26
  • 26.01.13

מה שהחק מחייב צריך להתחשב בו אבל שיקול מוסרי להתחשב בבלון ללא ריקורד של עשיה
על מופז לפעול נגד מצב שלבלונים ריקים תהיה השפעת יתר
מופז מבין "פרסית" וחייב להיות חלק מהמשפיעים באמת ללא כפיפות לבלונים

100 ביבי מנהל הקרקס ותיאטרון הבובות-והמדינה והאזרחים בזבל... חג פורים
  • 21:56
  • 26.01.13

איזה צחוקים ודאחקות..
מופז עם כסא ורבע יחזיק את הביצים
ש"ס ימשיכו להחזיק בעטינים
לליברמן יתנו להחזיק בזנב
והאזרחים-שיתחבאו מתחת למסקין טייפ ולניילונים-קרקס הפרעושים זה כאן!

101 מינוי מופז אזרח חושב
  • 01:55
  • 27.01.13

כתבה לא חכמה במיוחד, ואינה עושה שכל. מדוע לתת למופז, שקיבל 2 מנדטים, את תיק הביטחון, אם הוא יסכים להצטרף לקואליציה בתפקיד שר זוטר, אם בכלל. הדבר גם לא יוריד את מחירו של לפיד בכהוא זה.החשיבה של הכתב היא ברמה נמוכה ביותר.

102 כל מפלגה לקחה קהל מאוד ברור. יש עתיד = בורגנות אשכנזית ושבעה ובעלי ההון, העבודה = קהל אשכנזי ברובו של הוועדים הגדולים, הקיבוצים והפקידות, הליכוד = מזרחים מעיירות הפיתוח ומתנחלים, ישראל ביתנו = בעיקר רוסים, ש"ס = דתיים ומסורתיים מזרחים, יהדות התורה = אשכנזים חרדים, הבית היהודי = אשכנזים דתיים ומתנחלים, מר"צ = אשכנזים מגוש דן ומהקיבוצים, חד"ש = ערבים ואשכנזים מתל אביב, קדימה = פרסים ומבוגרים מזרחים, התנועה = אשכנזים מגוש דן ומחיפה  (לת) סוציולוג
  • 01:59
  • 27.01.13

103 אולי מופז ולבני צריכים לחבור ללפיד ולעשות מומ מעמדת 27 מנדטים? אורי
  • 03:17
  • 27.01.13

27 מנדטים מול 31 מנדטים זה כבר יותר הגיוני, הם יכולים לקבל ככה חצי ממשלה.

קצת יותר הגיוני שמופז יחבור למפלגת המרכז הגדולה ולא לליכוד. אחרי שאולמרט הריץ אותו הדבר האחרון שהוא יעשה זה לחזור לליכוד.

וממתי אלוף בן מציע תרגילים פוליטיים מסריחים בשקל ב"הארץ"? ללא תוכן מהותי - סתם פוליטי - ממש מוזר.

104 למופז יש בית - והוא קדימה דני ג.
  • 09:09
  • 27.01.13

זוהי כתבה גזענית שמנסה לצור נזק לאדם מזרחי שבסה"כ עבר פעם אחת למפלגה אחרת בעוד שאחרים שעברו מפלגות כמו מצנע, שרון, וכו' לא זכו להקרא "אופורטוניסט ללא שום עקרונות פוליטיים". יותר מכך התשקורת לא המציאה לגביהם רעיונות של הצטרפות למפלגה כמו שמוצע כאן שמופז יצטרף לליכוד. להזכירכם שרון היה בשלוציון, ליכוד וקדימה. הוא הקים את הליכוד שהיה ביתו ולבסוף לא רק עזב ופיצל את הליכוד והקים את קדימה, אלא ריסק אותו בבחירות שלאחר מכן.

105 קורא מכר
  • 09:55
  • 27.01.13

מאמר יוצא דופן. הוא מוציא את הקורא משיווי-משקל: האם זו יצירת בדיה אמינה לצורך יצירת ערנות פוליטית/אזרחית או דיווח פיסות של ידיעות על בישול 'שכבר על האש'? הבעת חשש של 'הארץ' על מנת להשפיע על תוצאה אחרת או קפיצה אינטליגנטית לתכלס שלאחר הברבורים והרכילויות? הבעת דעה בדבר השבריריותיות הבלתי-נסבלת של גיבוש האופרטיבי של המחאה (בממשלה) או ניחוש מושכל לגבי דינמיקה אפשרית?

נקווה שהדיון יהפוך לויראלי. או לפחות שמופז/חסון ישמיעו קול.

106 מופז יקבל בכל מיקרה את תפקיד שר הביטחון אלא שדרך השרים של הגוש מרכז שמאל. עליו לחבור ללפיד וכך גם ליבני, יחימוסיץ לא יכולה להיתמזג ע"י ביטול מיפלגת העבודה השורשית, אולם תוכל לחבור כגוש. וכך יכתיבו הכל לביבי החל ממי יהיה בקואליציה וכלא בחלוקת תיקים, והכי חשוב קבינט מצומצם של 7 חברים שלגוש רוב בו (4) ולליכוד 3, כולל ביבי, החלטות הקבינט יחייבו את ראש הממשלה והשרים בכל תחום. אם ביבי רוצה את הכתר, זה המחיר, כך גם יהיה לו קל לתרץ לחוטיבילי ולהזויים במיפלגתו מדוע הוא הולך בקו כזה או אחר שאינו לרוחם.  (לת) לפיד ליבני מופז ושלי אינם טיפשים ביבי לא יצליח לעבוד עליהם
  • 10:51
  • 27.01.13

107 כשהנגבי או אורלי לוי או אחד המתונים יראה שביבי מיתקשה להקים ממשלה מתונה והברירה תהיה חבירה לבנט, הוא בטח יהיה יותר קשוב להזמנות להיצטרף לגוש המרכז שמאל תמורת תפקיד נאה, ואז לגוש הימין יהיו רק 60 חכים כלומר אין ממשלה בלי הגוש, ואז הגוש יתן לביבי להיות ראש ממשלה (אולי עם רוטציה עם לפיד,) אבל יכתיב לו הכל. לביבי לא תהיה ברירה.  (לת) ממליך מלכים
  • 10:56
  • 27.01.13

108 ממתי אלוף בן מחלק הצעות לנתניהו איך להקים קואליציה? ברוך
  • 12:44
  • 27.01.13

בדרך כלל הוא מבקר של ראש הממשלה ולא יועצו. אז למה זה? תשובה בגוף המאמר -מופז נגד תקיפה באירן ואלוף בן רוצה שבתפקיד שר בטחון הוא לא יאפשר תקיפה. בשביל זה, מר בן ,הולכים לפוליטיקה. לכתוב עצות במסווה פרשנות זו פגיעה באתיקה עיתונאית , אבל למי איכפת. בגלל זה אנשים מפסיקים לקרוא עיתונים , כי מחפשים איתונאיות ולא תכסיסים

109 צר לי להגיד.. אבל מופז זה המנהיג הספרדי האחרון בסדר שעשה שטויות מתוך אגו נפוח של בכיין בלתי נלאה.. כשבדרך במקום להנהיג מפלגה בכה כל הדרך לתקשורת... לך הביתה ילד ויטב לכולנו.  (לת) אהרן
  • 13:29
  • 27.01.13

110 פוליטיקה ישרה יהודה
  • 17:49
  • 27.01.13

הגיע הזמן לפוליטיקה ישרה ולא מניפולטיבית.
מי שיכניס את מופז בעמדה בכירה כדי להשיג יתרון זמני וקצר טווח - יציג עצמו כמנהיג מניפולטיבי הנוגד לדרישה המאוד ברורה שעלתה מהעם לפוליטיקה חדשה ולפוליטיקאים ישרים, נקיים ולא מניפולטיביות.
הנקמה של העם תבוא בזמן הנכון.
התוצאות מאוד ברורות - קואליציה על בסיס הליכוד, יש עתיד והבית היהודי עם עוד נספחים. כל דבר אחר יראה רע ויריח רע.
אם אפשר לצרף גם את החרדים על בסיס הגברת השוויון בנטל השרות והעבודה - מה טוב.

פעילות
המלצות