המהפך של שאול מופז: הפוליטיקאי הכי דחוי עשוי להפוך לשר מרכזי

יו"ר קדימה עבר בעור שיניו את אחוז החסימה, אך, כעת, בניסיון להפוך למפלגה הגדולה בכנסת, ינסו הן הליכוד והן יש עתיד לספח אליהן את המפלגה בת 2 המנדטים

ימים אחדים אחרי שיו"ר קדימה הצליח – בעור שיניו – להיכנס לכנסת ולזכות בשני מנדטים, עשוי ח"כ שאול מופז להפוך ל"סינדרלה” של הבחירות האחרונות: במערכת הפוליטית לא פוסלים את האפשרות שהליכוד, כמו גם יש עתיד, ינסו "לבלוע" את קדימה המצומקת ובכך להגדיל את כוחן במשא ומתן הקואליציוני. המחיר עשוי להיות בדמות חזרתו של מופז לתפקיד משמעותי בממשלה הבאה. גורמים בקדימה אמרו אתמול (שבת) כי יוזמות לא רשמיות ברוח זאת כבר הוצגו לדרגים זוטרים במפלגה, אך פניות מבוססות בנושא עדיין לא נעשו. "זאת תקופה של גישושים, בינתיים לא קיבלנו שום הצעה רצינית", אמרו בכירים במפלגה.

בליכוד חוששים מפני פרישה של ישראל ביתנו מהרשימה המשותפת. שר החוץ אביגדור ליברמן לא פסל בשבוע שעבר את האפשרות ששתי המפלגות יתפצלו שוב בתוך כחודש, אך העריך כי הסיכויים לכך אינם גבוהים. גורמים פוליטיים אמרו אתמול כי "ההצהרות האלה הן דרכו של ליברמן להפחיד את נתניהו לקראת המשא ומתן הקואליציוני כדי להרוויח ממנו כמה שיותר תפקידים".

יחד עם זאת, בליכוד יודעים היטב כי אם ישראל ביתנו תפרוש, סיעת הליכוד בכנסת הנוכחית תמנה 20 ח"כים בלבד, ח"כ אחד בלבד יותר מאשר יש עתיד. אם הליכוד יספח אל שורותיו את מופז ואת מס' 2 ברשימתו, ח"כ ישראל חסון, יגדל הפער מיאיר לפיד.

מופז, עם היוודע על כניסת קדימה לכנסת
מופז, עם היוודע על כניסת קדימה לכנסת. צילום: הדר כהן

לחלופין, לפיד עשוי לנסות ולאמץ את קדימה אל מפלגתו וכך לעקוף – הלכה למעשה – את מספר המנדטים של הליכוד ולהפוך למפלגה הגדולה בכנסת (ללא האיחוד עם ישראל ביתנו). רעיונות דומים הושמעו לאחרונה גם באשר לחיבור אפשרי של לפיד עם התנועה של ציפי לבני, המונה שישה מנדטים.

בכירים בליכוד לא פסלו בסוף השבוע האחרון את התסריטים הללו, אבל הדגישו כי כוחה של קדימה היום כמעט זניח, וכי ממילא היא אינה משמשת לשון מאזניים בהרכבת הממשלה כך שאין טעם "לקנות" את חבריה במחיר גבוה. "ברור שעדיף להכניס את מופז, אבל אסור לנו לעשות זאת בכל מחיר או תפקיד. קדימה מונה היום, בסך הכל, שני מנדטים", אמר אתמול בכיר בליכוד, שהעריך גם כי האיחוד עם ישראל ביתנו רחוק עדיין מפירוק. בכיר אחר במפלגה אמר אתמול: "מופז לא מכריע כיום לשום כיוון, לכן למה לנו לשלם לו ביוקר?".

הליכוד כבר "החזיר הביתה" בעבר סיעות מתפוררות ופוליטיקאים בצניחה. כך, ב-2003  נטמעה מפלגת ישראל בעלייה בראשות השר לשעבר נתן שרנסקי, בעקבות כישלונה בקלפיות. לאחר הבחירות ב-1977, התמזגה מפלגת שלומציון בראשות אריאל שרון עם מפלגת הליכוד, לאחר שזכתה בשני מנדטים בלבד.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 למופז "יש עתיד" ב"ליכוד ביתנו"  (לת) קדימה, בית לא עוזבים..
  • 17:01
  • 27.01.13

02 נו, מופז לא לומד כלום? ערן
  • 17:04
  • 27.01.13

הוא לא הבין ששום תועלת לא יוצאת לו כאשר הוא מדבר עם נתניהו?

03 רק לא האידיוט הקטן צר העין, התככן והגאוותן!  (לת) לא!
  • 17:06
  • 27.01.13

04 או לחלופין ישראל בתינו תלך עם הבית היהודי-23,מנדטים  (לת) שקד,ירושלים
  • 17:09
  • 27.01.13

05 ללפיד כדאי לצרף את מופז: ירויח בטחוניסט, יתנה את תפקיד השר בפרישתו מהכנסת ואז ירויח את פלסנר. למופז כדאי לבא גם בלי שיריון לבחירות הבאות - כיוון שאין פריימריס, מיקומו בבחירות הבאות יהיה תלוי בתיפקודו ואצל ביבי הוא כבר יודע שיאכל אותה לא משנה מה יבטיחו לו.  (לת) קדימה לעתיד
  • 17:10
  • 27.01.13

06 שאול מ ופז חלי
  • 17:16
  • 27.01.13

חשוב מאד לצרף את מופז לליכוד הוא אכן מתאים לשר הבטחון ,הצבעתי לו כי אני חושבת שהוא רצוי מאד בממשלה.גם סגנו ישראל חסון.

07 וואללה שיחקת אותה, מופז. רותי,ת"א
  • 17:18
  • 27.01.13

פעם היה חבר כנסת מאשקלון, גולדשטיין שמו (כנראה). בעת הצבעה חשובה בכנסת היה חסר קול אחד. מכל הכיוונים חיזרו אחרי האיש, שהפך פתאום ליקיר הכנסת. הוא דרש וקיבל רכב חדש ואז נתן את קולו. פעם זה היה במחיר רכב וכמה זה "עולה" הפעם לציבור?????????

08 כשמופז בביטחון, אני יכול לישון בשקט. אריאל שרון
  • 17:24
  • 27.01.13

לת

09 שאול מופז=פולישוק, גרסת המציאות, שקיצונית יותר מהסדרה  (לת) איך הפשפש עלה למעלה
  • 17:42
  • 27.01.13

10 אם מופז סנדרלה... אני פוקוהנטס .... (נתניהו, ראה הוזהרת..) הממשלה בראשותי, זוכרים?!
  • 18:11
  • 27.01.13

עד לאיזה שפלות מופז עוד ידרדר?
אין מישהו מה"יועצים" סביבו שמסוגלים להציל את מופז מעצמו?

איך הוא לא ממאיס את עצמו על עצמו עם כל השקרים , התככנים , והמניפולציות שהוא מייצר? מתי נשאר לו זמן לשרת את הציבור?

11 מופז מוטב שיפרוש. חסר יכולת וכישורים, קשקשן וזגזגן בלתי נלאה.  (לת) דידי
  • 18:22
  • 27.01.13

12 סינדרלה? קוסם! תוך חודשים ספורים הצליח להעלים 26 מנדטים  (לת) חיים
  • 18:24
  • 27.01.13

13 מצחיק... מתאים גם לליכוד, גם ליש עתיד וגם לתנועה חןברק
  • 18:26
  • 27.01.13

אני לא יודע אם מופז הוא הבדיחה או שהמפלגות הם הבדיחה.

14 מצחיק מאוד. שר לענייני הכלום.  (לת) מיכאל
  • 18:28
  • 27.01.13

15 למה יוצאים נגד מופז ? אם המדינה הייתה עסק שלך אישית YOSS
  • 18:34
  • 27.01.13

לא הייתה רוצה לגייס אותו ואת מספר 2 שלו במקום כל מיני בחורים ששיחק להם המזל ונכנסו לכנסת האמת הרבה מם לא חלמו בכלל על זה?
תהיה כן עם עצמך

16 על שאול ליברמן שלנו אומר רוסי
  • 18:36
  • 27.01.13

דה-חוי

17 יונתן מאיפה אתה יודע ? שמופז יהיה שר בכיר? מאיפה ? סתם עיתונאי  (לת) קוקוריקו
  • 18:51
  • 27.01.13

18 למדריך ג'ודו של לפיד יש מקום בכנסת,למירי דליה
  • 20:00
  • 27.01.13

כפיים יש מקום ולמופז אין?תגידו,השתגעתם?

19 זה לא שהגבר הוא זו&&, פשוט המחיר שלו לא ידוע . . .  (לת) אוסקר ויילד
  • 20:00
  • 27.01.13

20 פוליטקאי נכלולי, אבי משפט האלמותי "בית לא עוזבים".  (לת) ציניקן
  • 20:17
  • 27.01.13

21 נפלתם על הראש ? סיעה של שני מנדטים עלובים, לא תקבל תיק בממשלה..  (לת) cs
  • 22:08
  • 27.01.13

22 עלוב..... העם דחה לחלוטין את מופז, והליכוד ויש עתיד מנסות לעקוף זאת? אני
  • 23:17
  • 27.01.13

איזו פוליטיקה מלוכלכת.
שוב אנו נוכחים שכאשר נבחרים אנשים לשלטון, הם "לא יודעים" שהמדינה היא דמוקרטית. שוב אנו נוכחים שהנבחרים בוחשים כראות עיניהם בשלטון. איך היו נוהגים לומר בבחירות קודמות? "עכשיו אני מלקק לכם, ואחרי שאיבחר תלקקו אתם לי".

23 מקסימום יחזור להיות שר התחבורה  (לת) רק לא ש"ס
  • 23:32
  • 27.01.13

24 העם נבער מדעת. מופזד נכנס לממשלה כדי להיטיב, כשלמד שאין מטיבין, היה מספיק ישר והגון לעזוב. מה לא ברור? מתי העם ישכיל דעת, מתי???  (לת) שרה ו.
  • 09:32
  • 28.01.13

25 אם זו בדיחה, הרי שהיא מאוד לא מוצלחת!!!!!!!  (לת) רותי, ת"א
  • 10:48
  • 28.01.13

26 בושה ללפיד שמצרף את הסחטן שעם 2 מנדטים רוצה להיות שר בטחון  (לת) בוזגלו
  • 10:59
  • 28.01.13

27 לפיד כבר מוכיח שהוא סחטן ופוליטיקאי עלוב  (לת) שלי
  • 11:00
  • 28.01.13

28 כשאר האזרחים אני ניזון מהתיקשורת גם בקשר למופז- בעיני הוא אדם ציוני הגון וצנוע אריה
  • 11:13
  • 28.01.13

כנראה שהוא עם היושר הגינות הפשטות הצניעות שלו ואהבת ישראל לא מוכן להתפשר כדי להיות פוליטיקאי מהסוג המתפשר ומוותר על מוסר - ולכן הוא לא הצליח כפוליטיקאי . בעיניו כנראה המפלגות הן רק אמצעי ולא מטרה ולכן ראינו אצלו את המעבר בין המפלגות במהירות ואמירות בית לא עוזבים- הוא כנראה התכוון לומר בית= "ישראל " לא עוזבים ולא מפלגות לא עוזבים . הוא מתאים להיות שר וחבר הקבינט המצומצם . ראש הממשלה יקבע מי יהיה שר ביטחון - יש גבול למה שאזרח כמוני יכול לדעת מהתיקשורת .

29 ברור. מופז יכנס ליש עתיד, יחתור תחת לפיד (ארגזים) ובסוף יעיף אותו.  (לת) לילי
  • 11:38
  • 28.01.13

30 לפיד! זה לא מה שהבטחת! לא הצבענו למופז! שביבי יקח אותו! תישאר אותנטי - שלא יעלה לך לראש.  (לת) קומבינת אולמטרו-מופז פוליטיקה ישנה ומסריחה
  • 14:28
  • 28.01.13

31 בשביל חבירה של מופז ללפידיז צריך קודם שלפחות שני שליש ממופז יסכימו לערוק מקדימה.  (לת) אורון
  • 06:56
  • 29.01.13

32 מה לעזעזל ההבדל בין "יש עתיד" ל"תנועה"? מבחינת מצע? אין שום הבדל מישהי
  • 13:16
  • 29.01.13

רק מבחינת החומר האנושי- ב"יש עתיד" אנשים לא פוליטיקאים (נראים חביבים למדי אך לא מוכרים), וב"תנועה"- פוליטיקאים שלא הצליחו להיבחר לקדנציה נוספת, לא יודעת אם זה אומר שהכרח שהם כושלים...כנראה שכן

33 אני רוצה ללמד סנגוריה על שאול מופז. וכל מי שקורא לו בכינויים מעליבים, ראוי שיסתכל בראי. משה
  • 17:16
  • 29.01.13

לא, אינני שליחו של מופז ואף לא הצבעתי לו. אבל כמה מהפוסטים כאן גובלים ברשעות ואפילו טפשת נפוצה.
מופז זגזגן לא יותר ולא פחות מהפוליטיקאי הממוצע. מעבר לכך, הוא לא זגזג בין ימין ושמאל אלא בסה"כ בין ביבי לקדימה, שהיא בעצמה חברה בת של הליכוד. זה לא זגזוג, רחמנא ליצלן כמו ליבני בין הליכוד, לקדימה, לעשות לביתה ואז לתנועה. רק שהיא לבנה וכחולת עין. והיא עוד תזגזג המיידלע הזו. היא עוד תזגזג.
מופז הוא לא כלומניק. הוא רחוק מלהיות כזה. מי שיושב בקפה מהבוקר וכותב טוקבקים ארסיים על צנחן באנטבה ורמטכ"ל לשעבר, הוא כנראה הכלומניק האמיתי.
מופז לא ראוי להיקרא סחטן. האמת היא, שלמדנו כבר שלא משנה כמה מנדטים יש לך, אם אתה ראוי להיות שר - מגיע לך. הנה למשל, לטרכטנברג אין אפילו מנדט אחד ואף אחד לא מלין שהוא סחטן שרוצה להיות שר האוצר.
ומעבר להכל - אין באמת הרבה הבדל בין לפיד לביבי למופז ולליבני, ולכן הוא יכול לדרוש מה שהוא רוצה וראוי בדיוק כמו מוכר הג'ל של לפיד או המאמן האישי של ציפיטפוט.

34 העם אמר את דברו שלום
  • 12:32
  • 30.01.13

העם אמר את דברו, מופז בקושי עבר את אחוז החסימה. הרוב המוחץ של העם לא רוצה בו כלל, לכן זה לא דמוקרטי שהוא יקבל איזה שהוא תפקיד בכיר

35 מופז אחד
  • 01:19
  • 31.01.13

נכון שבפוליטיקה הכל אפשרי, אבל התאור של הכתב בא ממוחו ההוזה, ולא נסמך על שום דבר מציאותי.

36 הופ אופ אופורטיוניסט. עזוב את קדימה - היה שוב רוויזיוניסט..., והצטרף לאחרים - זו מומחיותך הגדולה (והיחידה?)  (לת) מישהו שמבין
  • 11:13
  • 31.01.13

37 ואף על פי כן מופז איכותי ותרם יותר מכל אחד שהגיב פה בגנותו  (לת) ארי
  • 11:53
  • 31.01.13

38 מייצג את כל מה שרע בשיטה הדמוקרטית שלנו אורי
  • 12:50
  • 31.01.13

שיטה שמאפשרת למי שעבר בקושי את אחוז החסימה להיות שר בכיר בזכות היותו "לשון מאזניים" *חייבת* לעבור תיקון.

39 מופז היה שר תחבורה, שם הדברים מדידים, זה לא ביטחון עם רמטכ"ל ושאר ירקות זוכר
  • 22:50
  • 31.01.13

הוא לא השאיר שם שום חותם, נכנע לכל ועד לא הזיז תקציבים, לא נקט יוזמות , פשוט אפס, תשוו לשר הנוכחי ישראל כץ, שהוריד את מספר נפגעי תאונות הדרכים ויצר מחלפים וכבישים למכביר. מופז ממש כמו אלי ישי במשרד התמ"ת, פשוט שני אפסים. שיעזוב אותנו במנוחה, יש רבים רבים טובים ממנו. לא ברור לי איך הגיע להיות רמטכ"ל, כנראה אלוף צה"ל בהתגנבות יחידים.

40 מה עשיתם לילד הקטן שעלה מאירן?  (לת) תשדיר הבחירות שלו היה המסמר האחרון
  • 12:22
  • 01.02.13

41 המאפיה הפולנית בצבא חי תמי
  • 18:38
  • 01.02.13

סוף סוף יהיה שר ביטחון אמין וטוב לא כמו הפולני.שעשה את כול הצבא מאפיה פולנית.גנץ גאלנט הוציאו אשל ברק איזנקוט איזנברג ויש עוד מלא

42 אסור להאמין לפולנים חי תמי
  • 18:46
  • 01.02.13

לכול האשכנזים שהיה גבור בחוה הסינית זה בסדר כפווי טובה

43 די פולנים נמאסתם כאן רינו צרפתי
  • 18:48
  • 01.02.13

ברק עשה מהצבא כולו מאפיהפולנית חבר מביא חבר,כמו בעליון אין מיזרחי ראווי.ברק גנץ אשל איזנקוט איזנברג ועוד מלא פולנים.גנץ ואיזנקוט היו ראשים בלבנון השניה.איךנראנו מיקמואסים

44 יש נבוט ענק רינו צרפתי
  • 18:49
  • 01.02.13

רק רדיפת הסמואלנים כאן יהיה טוב

45 כותרת שנאה. שוקי.
  • 00:07
  • 03.02.13

דברי הגזענות של הכותב הגזען. השנאה תביא לפירוק העם .

46 מופז תהיה לויאלי למשהו  (לת) אלי
  • 00:08
  • 03.02.13

47 מופז חס ושלום בני
  • 00:32
  • 03.02.13

יש להעיף את הנבלה שקרן תחמן לא שווה כלום זבל מגעיל אל תכפה את עצמך לך הביתה

48 מופז תמיד חי מהיותו בינוני פגוע. ככה נבחר לרמטכ"ל ע"י איציק מרדכי במקום וילנאי. ככה יקבל תיק על שני מנדטים וריסוק קדימה דוה ןיבור בהפוכה
  • 20:57
  • 03.02.13

ככ

49 הרווח הגדול מהתרסקות קדימה - לא רואים ולא שומעים את דליה איציק עו"ד בראון מופז - תודה לאל  (לת) מכוערי צמרת מגעילים
  • 05:45
  • 04.02.13

50 הודות לאיציק מרדכי הגיע לרמטכלות, שרון השתמש בו לצורך בריחה מגוש קטיף ובכך להפוך את עזה לחמאסטאן. התנדנד כלולב בין מפלגות, העיקר לשמור על כסא. הציבור הביע את דעתו בבחירות האחרונות ולכן לאולמרט השושבין, למופז ולקדימה אין מקום בפוליטיקה שלנו.  (לת) בחרנו בפוליטיקה שונה, בתקווה ש"יש עתיד" לא יאכזבו
  • 17:13
  • 04.02.13

51 מק איט סימפל, נעלם מכם שביש עתיד יש הרבה מקום לשר נוסף שהרי כולם אפילו לא ח"כים ואילו בליקוק להכניס "שר בכיר", ליברמן ובין סער ובין מחבר הפשקוויל נגד סער, זה עיוורון פוליטי יוצא דופן.  (לת) Yigal Cohen
  • 05:25
  • 10.02.13

פעילות
המלצות