מסתמן: לפיד ידרוש את ועדת הכספים ומשרד השיכון כתנאי לישיבה בממשלה

הוועדה החשובה והמשפיעה בכנסת היתה בשליטת החרדים בשנים האחרונות. מקור ביש עתיד: חרדי בראשות הוועדה יעשה ככל העולה על רוחו ויתקע הכל

רגע לפני תחילתו של מצעד הסיעות אל נשיא המדינה, וימים ספורים לפני פתיחתו הרשמית של המשא ומתן הקואליציוני, מסתמן כי מפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד תתבע מראש הממשלה המכהן והמיועד בנימין נתניהו לקבל לידיה את ראשות ועדת הכספים של הכנסת. זאת, בנוסף לשורה של משרדים כלכליים-חברתיים, בהם משרד הבינוי והשיכון. כיום ובשנים האחרונות, עומד בראש הוועדה ח"כ משה גפני מסיעת יהדות התורה. לפניו כיהן בתפקיד עמיתו לסיעה, ח"כ יעקב ליצמן.

מקורות המקורבים לצוות המו"מ הקואליציוני של יש עתיד, אמרו אתמול כי ועדת הכספים היא למעשה הברז הראשי של ויסות העברות הכספים במדינה. "בקמפיין שאלנו איפה הכסף, ואין ספק שהכסף עובר בוועדה הזו", הסבירו. "אין טעם לקבל תיקים חשובים, אם בראשות הוועדה יעמוד ח"כ חרדי שיעשה ככל העולה על רוחו, ויתקע את פעילות המשרדים, בהתאם לסדר יום פוליטי שונה לחלוטין מזה של רוב אזרחי המדינה".

ועדת הכספים היא החשובה והמשפיעה בכנסת, לצדה של ועדת החוץ והביטחון. היא דנה בתקציב המדינה, היא אחראית על העברת מאות מיליוני שקלים לגופים ולמגזרים שונים, היא עוסקת גם במסים ובתקנות, וכן בהכנסות ובהוצאות המדינה. יו"ר הוועדה נחשב לאחד הח"כים החשובים במשכן וכמי שמעמדו אינו פחות מזה של שר.

לפיד. ועדת הכספים היא התשובה לשאלה "מאיפה הכסף"
לפיד. ועדת הכספים היא התשובה לשאלה "מאיפה הכסף". צילום: אוליבייה פיטוסי

להעברת הוועדה לידי נציג של יש עתיד יש לא רק משמעות מעשית אלא גם סמלית: במשך שנים רבות עמד בראש הוועדה ח"כ מטעם הסיעה החרדית האשכנזית, אגודת ישראל או יהדות התורה. חבריה ראו ורואים בראשות הוועדה את נחלתם הפרטית, ולעתים קרובות יעדיפו אותה על פני משרד ממשלתי. כך הם מצליחים לדאוג לאינטרס הסיעה ולהעביר תקציבים לישיבות חרדיות.

ההערכה כרגע במערכת הפוליטית היא שיהדות התורה לא תהיה חלק מהממשלה הבאה, בגלל הפערים האדירים בינה לבין יש עתיד בנושא גיוס חרדים.

מיש עתיד נמסר אמש כי "בשלב זה, המפלגה אינה עוסקת בתפקידים אלא בערכים", כשהערך החשוב והמכריע מכל הוא השוויון בנטל, שעליו תקום או תיפול השתתפותה של המפלגה בממשלה הבאה.


הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יאיר - קח גם את תיק הפנים. אל תיתן לביבי למכור את המדינה לחרדים הטפילים !!  (לת) ג
  • 06:10
  • 30.01.13

02 המלצה ליאיר לפיד מה לדרוש. יעקב
  • 06:16
  • 30.01.13

משרד החוץ ,משרד הפנים וועדת הכספים - חובה!!!
כמובן שעוד משרד או שניים מהתחום החברתי וסגני שרים אולי עוד ועדה ערכית בכנסת כמו ועדת הכנסת.

03 ומי יהיה שר החוץ?  (לת) בניהו
  • 06:26
  • 30.01.13

04 נאיביות ירון
  • 06:28
  • 30.01.13

יאיר יגלה מהר מאוד שבחיים זה לא כמו בבחירות... לא משנה איזה משרד יהיה בידו, נתניהו יתמרן אותו.

05 המבחן האמיתי אמיר
  • 06:34
  • 30.01.13

המבחן האמיתי של יאיר לפיד תהיה השאלה אם יהיה מוכן להתעמת עם הלובי החזק ביותר במדינה, והמשפיע הכי גדול על יוקר הקרקעות בארץ:
המיגזר החקלאי.

המיגזר החקלאי השתלט מזמן על מינהל מקרקעי ישראל, והפך את קרקעות המדינה לקרן השפע הפרטית שלו.

המינהל, במשך שנים, פועל כמי שמעכב שחרור אדמות לבניה לציבור ומונע הורדת מחירי הקרקע מצד אחד, ומצד שני, מעביר קרקעות לקבוצים ולמושבים לשימושים נדל"ניים, בכל מיני הסדרים של הרחבות, בנים ממשיכים וכד', למכירה ולהשכרה בשוק החופשי.

תזכורת: כל פיסת קרקע שניתנה לחקלאים לשימושם, ניתנה בחכירה בלבד, ותוך התניה מפורשת כי ברגע שהמדינה זקוקה לקרקע הזו, זכותה לקבל אותה, תוך מתן פיצוי לחקלאים, אם בקרקע חקלאית חליפית או בשווה ערך כספי לקרקע חקלאית.

התמודדות עם הלובי החקלאי שונה מהתמודדות עם הלובי הדתי או החרדי. היא איננה עם התמודדות עם "האחר". היא התמודדות עם המיגזר שהוא, בעיני רבים מאתנו, עצמנו ובשרנו.
ולכן, זהו המבחן האמיתי שבפניו עומד יאיר לפיד ועומדת מפלגת "יש עתיד":
אם יהיה מוכן להתעמת עם המיגזר החקלאי למרות שהוא "עצמנו ובשרנו" כאשר יש ניגוד אינטרסים מובהק בין האינטרס הכללי לבין האינטרס הפרטי של המיגזר החקלאי, יוכל לשפר במידה רבה את מצב הדיור בארץ מצד אחד, ואת תחושת השוויון והצדק של כל אזרח במדינה. בכך הוא יגרום לשיפור עצום במוראל הלאומי האמיתי.

אם לפיד לא יהיה מוכן להתעמת אתם, הוא לא יצליח להשפיע על יוקר הבניה, ולא יצליח לשכנע את כולנו שבאמת יש עתיד, וש"באנו לשנות".

06 טוב מאוד, הגיע הזמן, ובנוסף אדי
  • 06:37
  • 30.01.13

יש לשים סופסוף יד על ה-100 מליארד שהחרדים מקבלים כל שנה ( כשאתה מחבר את הסכומים שהם מקבלים מכל הגופים כולל משרד חינוך וב"ל) ולקחת את כל הכסף לטובת הפחתת מסים ורווחת התושבים שתורמים למדינה.

07 לפיד הוא אפיזודה חולפת יוסף
  • 06:45
  • 30.01.13

חבל לתפור תיקים גדולים מידי, עם כל הרעש של לפיד ומפלגתו לא צריך לשכוח שהם אפיזודה חולפת. כדאי להתפכח ולראות שהוא ממשיך את הדרך של אביו שחוץ מדיבורים רבים ופופוליסטיים לא עשה באמת משהו , חבל להתרגש מבנו ומחבר מרעיו

08 מילכוד חנוך
  • 06:48
  • 30.01.13

מי שמקבל את משרד השיכון חייב לקחת בחשבון שהמשרד מצוי בחוסר שווי משקל .מצד אחד הורדת מחירי הדיור באופן חריף של יותר מ10% תביא לבעיה קשה לנוטלי המשכנתאות והבנקים ובהמשך גם לקבלנים .ואם המחירים לא ירדו לפיד גמור .גם הקצאה לפי קריטריונים מיוחדים יוצרת בעיה -הרי זו היתה התלונה נגד החרדים ואת זה לפיד רוצה בצדק לעקור בנושא הגיוס .

  •   בוקר טוב חנוך רותי,ת"א
    • 08:46
    • 30.01.13

    מומחים גדולים ממני וממך העלו הצעות באשר להוזלת הבנייה , אך נתניהו לא רצה לשמוע כי הוא נסחט על ידי ש"ס. אפילו סטנלי פישר דיבר בנושא זה, אך גם לו נתניהו לא הקשיב. יודע למה? כי אם הוא היה עושה שינוי קל שבקלים, ש"ס היתה מערערת את יציבות הכסא שלו ומה , בעצם, היה חשוב לנתניהו? צדקת. הכסא שלו !!!!! עכשיו יש הזדמנות פז לבנות בהוזלה גם עבור צעירים שגדלו כאן, למדו כאן, שרתו בצבא, עובדים ומשלמים מיסים. צריך לעשות את זה מהר לפני שרבים וטובים יברחו מכאן. ואל תבוז להם. הם זקוקים לעבודה ולדיור נורמלי, לפחות, כמו הפרזיטים.

09 Separaton between religion and the money is a priority for the future Dr. Jay
  • 06:49
  • 30.01.13

Mr. Lapid, this is the motive for your electoral success. You were elected to fulfill this task. I hope Mrs Yacimovitch will not elect to be a by stander

10 השוויון בנטל, והשוויון בחלוקת המשאבים אמיר
  • 06:55
  • 30.01.13

ערך השוויון הוא ערך עליון.


השוויון בנטל הוא ערך חשוב ממדרגה ראשונה.
המשלים שלו, הוא השוויון בחלוקת המשאבים.

והמשאב החשוב ביותר, גם באופן סמלי וגם באופן ממשי, היא הקרקע שעליה אנחנו חיים.

את המשאב הזה, שהוא הרכוש של כולנו, אמור לנהל מינהל מקרקעי ישראל, למען כולנו ולמען רווחתנו.

לא זה מה שהוא עושה. המינהל מנהל מדיניות עצמאית, שכל כולה אינטרסים של קבוצות כח. קבוצת הכח המשפיעה ביותר על מדיניות המינהל היא המועדון החקלאי. המינהל אפילו מרשה לעצמו לשמור בחשאיות את החלטותיו. שם לא שמעו על שקיפות, וזה במוסד שמנהל את הרכוש... של כולנו !!!

מבלי לקבל לידיהם את מינהל מקרקעי ישראל, לא יוכלו אנשי "יש עתיד" להוריד את מחירי הקרקע בארץ. מצד שני, אם יצליחו לבצע פניית פרסה במדיניותו של המינהל, הם יצליחו לתקן את העיוות הנורא ביותר שקרה בהתנהלותה הציבורית של מדינת ישראל.

בהצלחה !!!

11 אהה, אנחנו כבר בשלב של "מקור ביש עתיד".... התקדמנו...  (לת) מקור
  • 06:57
  • 30.01.13

12 החלטה נבונה מאין כמוה  (לת) איפה הכסף
  • 06:59
  • 30.01.13

13 אזהרה אחרונה ללפיד ניקומאכוס
  • 07:03
  • 30.01.13

זכור: במקום בו נמצאים ביבי, ליברמן, ונתקה, אין ״פוליטיקה אחרת״. אם תחבור אליהם ותטבול ידיך ברפש, ״עתידך״ יהיה מאחריך. הנח להם, ובמקום זאת הנהג את המחנה הנאור שניצח בבחירות.

14 לפיד חייב לקחת את תיק החוץ במידה והוא רוצה להועיל במשהו אמיתי,אם לא ימיו בפוליטיקה ספורים. איתי
  • 07:14
  • 30.01.13

לפיד חייב לקחת את תיק החוץ במידה והוא רוצה להועיל במשהו אמיתי,אם לא ימיו בפוליטיקה ספורים.

15 למה בסקר הארץ לא מופיע משרד הבריאות?!?!  (לת) ישראל ישראלי
  • 07:27
  • 30.01.13

16 חילונים וחרדים מסרבים להיות אויבים הכסף אצל הטייקונים
  • 07:27
  • 30.01.13

די לשקר את העם, מספיק קיבלת על שנאת אחים 19 מנדטים, מר שוויון בנטל, עם גופה כמו שלך ודאגה כזו למדינה איך היית ג׳ובניק? כמה נטלת על עצמך בשוויוניות למעננו? אתה סוג של ביבי 2. רק הרחובות יביאו שוויון אמיתי בנטל, ולא, אני לא מדבר על גיוס, אני מדבר על מה שבאמת גורם לפערים בחברה שלנו.

17 מבחינתי הכי חשוב שיקחו את משרד המשפטים והחינוך  (לת) ע
  • 07:35
  • 30.01.13

18 נשמע רציני יותר משר החוץ. יונה
  • 07:38
  • 30.01.13

מי שקנה דירה למגורים, לא אכפת לו ערך הדירה ירד, דירה למגורים לא קונים לשנתיים. לעומת זאת מי שמינף עצמו יותר מידיי ומי שקנה גירה להשקעה, אם לא תמכרו עכשיו יקרה לכם מה שקרה לדנקנר. אני לא אחוס על מי שקיבל הזדמנות למכור ברווח גדול והעדיף להתמנף לעוד דירות במקום להשקיע במשהו אחר.

19 איפה הכסף ישששש
  • 07:39
  • 30.01.13

סוף סוף מתחיל ליפול האסימון ואנשים שואלים את השאלות הנכונות.הגיע הזמן שראשות הוועדה הזאת תלקח מהחרדים שעשו בקופה הציבורית כבשלהם

20 למרות שלא הצבעתי ליאיר אני מתחיל לחבב את הבחור.  (לת) אישכולית
  • 07:43
  • 30.01.13

21 יאיר, קח את תיק החוץ הפנים ועדת הכספים.  (לת) דני
  • 07:46
  • 30.01.13

22 טפשות אלי
  • 07:48
  • 30.01.13

ועדת הכספים חשובה פחות ממשרד ממשלתי. הסיבה הנקראת שהחרדים האשכנזים קבלו את ועדת הכספים היא בגלל שהם מסרבים לכהן כשרים. ביבי יוצא בזול לפיד יוצא פראייר

23 הבן של טומי שונא ZUABIS ולא מאמין ל HAREDIS -- ואת מי הוא אוהב? - את עצמו ואת ביברמן  (לת) דברים בשם אומרם
  • 07:49
  • 30.01.13

24 אם כבר נזיד עדשים - שילך על משרד התיירות וגמרנו.  (לת) התוהה ואינו טועה
  • 07:50
  • 30.01.13

25 שר חוץ הוא תפקיד כבוד מיותר לגמרי  (לת) חיים
  • 07:53
  • 30.01.13

26 נהנתיהו ועיווט יתנו ללפיד גם את האחריות על הגרעון, וגם את השרותים (באנגלית - WC) החשאיים צביקה - bb יצרף גם כסא-רם מ"רהיטי רים"
  • 07:56
  • 30.01.13

תמורת העיסה הזאת ונזיד העדשים, יתחייב לפיד לשמור אמונים ל"גוש אמונים".

27 תרשמו טוב, לפיד לא יהיה בקואליציה  (לת) אבי מהמרכז
  • 08:02
  • 30.01.13

28 משרד הפנים, משרד החינוך וועדת הכספים, לא פחות!  (לת) אור
  • 08:04
  • 30.01.13

29 מצטער רדו מהגיוס. רק להפסיק את תיקצוב האברכים רבני ועסקני הכסף והישיבות רובי
  • 08:06
  • 30.01.13

גם אם חלק יתגייסו עדיין הבעיה מספר אחת זה המשך תיקצוב אברכים וריפוד כיסי הרבנים והעסקנים שמצידם האברכים מהווים תעשיית כסף על חשבון כספי מדינה .
כנ"ל לגבי בתי ספר חרדים שלא מלמדים השכלה טכנולוגיה אזרחות חנוך לעבודה צבא ותשלום מיסים. לא לתקצב.

30 מפרידים את תעשיית הדת והקומבינות של החרדים מכספי מדינה. הליכוד לא עשה זאת חי- דת לחוד כסף של מדינה לחוד
  • 08:09
  • 30.01.13

רוב העם הנושא בנטל יעשה זאת.

31 ה-"מחרדים" ללא ועדת הכספים- חזון אחרית הימים!  (לת) Eddie Shor
  • 08:11
  • 30.01.13

32 עתיד חדש אם תרצו אין זו אגדה
  • 08:16
  • 30.01.13

פתאום קם אדם בבוקר ורואה כי הוא עם ומתחיל ללכת.

33 את המלחמה באויב יש להעביר אל שטחו ואל מאורתו! ע"כ, לפיד חייב לנטרל את מרכז העצבים של התועבה והבושה היהודית! רק משרד הדתות!  (לת) Eddie Shor
  • 08:16
  • 30.01.13

34 למר לפיד וחברי סיעתו אבי נווה
  • 08:26
  • 30.01.13

האמת היא שמאוד התחלתי לחבב אותכם, למרות הסתייגותי מכם מלכתחילה. נראה שעד לימים אלו, לפחות דקלרטיבי, אתם עומדים מאחורי ההבטחות שלכם. והיה ויהיה המשך כה מלבב בעשייה, אשר תחפוף להצהרות, הרי שיהיה לכם מצביע נוסף. תודה

35 יאיר לפיד לראשות הממשלה  (לת) צפונהוני
  • 08:28
  • 30.01.13

36 כנראה שלפיד לא באמת רוצה לשבת בממשלה.  (לת) י
  • 08:29
  • 30.01.13

37 יאיר - בחירה נכונה - אבל תזרוק את יעקב פרי שלא הצליח לשמור על רבין עובדיה סלמה
  • 08:30
  • 30.01.13

יעקב פרי גרם את הנזק הכבד ביותר למדינת ישראל כאדם יחיד. כבד עוונו מנשוא מאחר שלא הצליח למנוע את רצח רבין הגם שלא רצח אותו במו ידיו. עליו להסתתר בנקיקים אפלים ובמחילות עפר פן יסקלו אותו. יאיר בחייך זרוק אותו! על החתום עובדיה סלמה.

38 טוב מאד ! תחת גפני צמח הגרעון, שיילך ! עפר
  • 08:31
  • 30.01.13

בטח שצמח תחת ידו הגרעון, הוא דאג שהכספים יגיעו למגזרים שהוא חפץ בעיקרם.

  •   לא רק תחת גפנו בוטנאי
    • 19:19
    • 30.01.13

    ממש לא נכון. גפני היה יו"ר ועדה טוב מאוד, שמנע לא אחת הליכה פרועה לטובת בעלי-ההון, ודאג לזכויותיהן של הקבוצות החלשות בחברה (ללא קשר לכיסוי ראש). כך, למשל, היה שותף לדב חנין במאבק למניעת הפיכת חופים ופרקים ציבוריים למקור הכנסה פרוע ליחידים או לרשויות. ם ליצמן היה שר בריאות בפועל טוב. על אף אילוצים כבדים, דאג למערך בתי-החולים, לשיפור מעמד הרופאים ומספרם, ולבריאות האוכלוסייה. זיכרו את עניין טיפולי השיניים לילדים (שוב, אנא תרדו מהפופוליזם בעניין ילדי החרדים. שיניים ובעיות בהן, יש לכולם). הדמגוגיה של לפיד היא אם כל השסעים, ומקור לאין-ספור מאבקים (אולי אף אלימים). רוממות העתיד בתעמולתו עד הבחירות, שנאה עתיקה וחשוכה בדבריו שלאחר הבחירות. פופוליסט אופייני לימין במדינות רבות שסבלו ממשטרים בהנהגה ממין זה.

39 בלי תהליך שלום אין עתיד למדינה- חייב לקחת את תיק החוץ  (לת) בהצלחה
  • 08:36
  • 30.01.13

40 בלי תהליך שלום אין עתיד למדינה- חייב לקחת את תיק החוץ  (לת) בהצלחה
  • 08:36
  • 30.01.13

41 בוקר טוב יאיר לפיד רותי, ת"א
  • 08:40
  • 30.01.13

ראשית, כל הכבוד על המחשבה הנהדרת להוציא, סוף סוף, את וועדת הכספים של הכנסת ואת משרד השיכון מבין הציפורניים של ש"ס. אכן, הגיע הזמן !!!!!
שנית, אחד המשרדים החשובים ביותר שהגיע לתהום תחתיות - משרד החינוך חייב ואני חוזרת חייב לצאת מבין הידיים של הליכוד-ביתנו. אין שם אף אחד שמסוגל להתמודד ביושר ובאחריות עם חינוך ילדינו ונכדינו וראה לדוגמא את השרה לימור שרצה ליוון לעמוד על הפודיום עם המנצח האולימפי הישראלי, כאילו היא זו שהתאמצה והביאה את הניצחון. היא גם דואגה שבבתי הספר ישירו את ההימנון מדי בוקר. באשר לחינוך? מה היא מבינה???
לאחריה שר גרוע לפחות כמוה (ואולי יותר) גדעון סער , שמבין בחינוך כמו שהשכן שלי, המשורר שלומי , מבין בגידול תרנגולות. את תפקיד שר האוצר תשאיר לנתניהו. הוא הכניס אותנו לחובות עתק והוא חייב להוציא אותנו מזה אם אינו רוצה לעוף מהכסא עוד חודשיים !!!!!!!! בהצלחה !!!!!!!

42 שביבי יתן לו בשתי הדיים! כל העם ישמח.  (לת) הרב הבולגרי
  • 08:45
  • 30.01.13

43 אם לשפוט על פי הניסיון ,והכישורים ,והיכולות לפיד צריך להיות .... שר בלי תיק  (לת) האזרח מ
  • 08:46
  • 30.01.13

44 זה הכל? הוא קיבל אותם קולות כמו הליכוד ודורש מעט מידי  (לת) ד
  • 08:51
  • 30.01.13

45 עלוב !!! עם 19 מנדטים יכול לקבוע מדיניות וסדר יום - שיבקש את ועדת קישוט !!!!!  (לת) אליהו
  • 08:52
  • 30.01.13

46 הרכב הקואליציה ברכה
  • 08:54
  • 30.01.13

ביבי צריך להבין שהעם רוצה שינוי, די לחרדים שדואגים לאינטרסים שלהם בחלוקת הכספים,בתקווה שאכן מפלגתו של יאיר לפיד והוא עצמו יביאו את השינוי המיוחל,הציבור אמר את דברו בקלפי וביבי צריך להפנים את המצב החדש שצריך להיות.

47 לפיד.לא כל אזרחי המדינה הם מעמד ביניים יש גם אחרים.... שלי תיכנסי לקואליציה
  • 08:55
  • 30.01.13

הוא מרשה לעצמו להשתולל כי שתי היורו"ת שלי וציפי מאפשרות לו את זה

48 למה לא חינוך??? הכי חשוב העום  (לת) אא
  • 08:56
  • 30.01.13

49 לפיד מכוון נגד החרדים ורוצה לנשלם מכל עמדה חשובה בממשלה  (לת) מאתגר את ביבי
  • 08:58
  • 30.01.13

50 איפה התיק הכי חשוב - החינוך?  (לת) גדי
  • 09:00
  • 30.01.13

51 עלה והצלח יאיר העם אתך ונראה שגם אתה עם העם  (לת) אחד העם
  • 09:01
  • 30.01.13

52 אנחנו מאחוריך באש ובמים!! מנהיג יקר(לפיד)
  • 09:10
  • 30.01.13

מאחר ואתה (יאיר) מבין את גודל התמיכה של אזרחי ישראל במנהיגותך אל תהסס לרגע להפיל את הממשלה שתנסה בהזדמנות הראשונהלהוליך אותך שולל, כי אם נלך לבחירות חדשות היום אתה תקבל 40 מנדטים!

53 לפיד ותיקים פרידה
  • 09:20
  • 30.01.13

ביבי הפעל שיקול דעת מעמיק בנט נלחם על אדמת מדינת ישראל שמא תיפול לידי אוייבינו הוא לא מחפש להחליף אותך את אנשיו הצעקנים ניתן למתן תזהר מלפיד שאת הצהרותיו שמענו וראה איזה תיקים הוא מחפש הוא לא דואג לרווחת העם אלא לרווחתו שלו וכן להיות צנטרליסט ולשבת על השיבר הראשי ישנו פתגם שאומר מי שמחליף לחי בלחי מאבד את שניהם

54 מעולה !!! Yosef
  • 09:23
  • 30.01.13

מעולה !!!!!!

55 עושה רושם שהבחור באמת בא לעבוד...רק שיחבור לבנט ויגדיל הציבור התומך בו  (לת) פוליטיקה חדשה
  • 09:24
  • 30.01.13

56 זאת ההזדמנות לגאול את משרד הפנים מאלי ישי והנזק הכביר שהוא מחולל פה כבר כל כך הרבה זמן  (לת) !!
  • 09:29
  • 30.01.13

57 לפיד אל תציב תנאים. אם לא תכנס לממשלה הכל היה לחינם  (לת) תשיג יעדים בהדרגה
  • 09:29
  • 30.01.13

58 יופי! אבל גם תיק החוץ!  (לת) אוהדת חדשה
  • 09:31
  • 30.01.13

59 לא לקונן בקני הביבים זרזיר
  • 09:42
  • 30.01.13

שתי הערות---א. מי שלא מאמין בכשוריו להיות ראש ממשלה בתום הבחירות שלא יעמוד בראש מפלגה לפני הבחירות
ב.ברגע שיכנס לממשלה יהיה אדון לפיד טרף קל ליושבי הביבים הותיקים שיחסלו אותו ומפלגתו בשיטותיהם הנלוזות.

60 מתאים לשר ההסברה(הקומבינה והטיח) - טוב לא יכול לצאת ממרחנות זה רק מדאיג שהאיש עם הבלורית עלה כמו האיש עם השפם אאא
  • 09:43
  • 30.01.13

האם הכסף יבוא מהחרדים? משוויןן בנטל ? שמהוא ?
הרצון שכולפ ישתתפו בנטל דיכוי וגזל הפלסטינים ?
הרי הכסף האמיתי נישפך בשטחים
על המתנחלים(שם נמצאת מדינת הרווחה) ועל הכיבוש והמלחמות
שבעברית נקראים פרת הבטחון הקדושה

איך בדיוק עושים שלום עם אריאל(לא בגושים) ועם אבו דיס?

61 יאיר לפיד אם תמשיך כך אתה ראש הממשלה הבא. עצתי אליך כל מה שהחרדים מבקשים כך אתה. הם יודעים טוב מאוד היכן מקורות הכוח והם לא מבזבזים אנרגיה על תפקידים זניחים. לכן קח את ועדת הכספים הפנים השיכון האוצר רק מתפקידים אלו אפשר לעשות שינוי במדינה. עזוב את החוץ ,100 שנה מנסים לעשות כאן שלום ללא הצלחה וגם אתה לא תצליח,פשוט מאוד מפני שאבו מאזן לא יחתום על הסכם בלי שיבה ובלי הר הבית ואם כן הוא ימצא את עצמו מוכרז כבוגד עם כדור בראש.  (לת) ל
  • 09:50
  • 30.01.13

62 התיק הראוי ללפיד תיק הבינוי+תשתיות מורחב כנסו והבינו למה הצלף
  • 09:52
  • 30.01.13

הוא רוצה לצמצם את מספר השרים הגיע הזמן שהוא עצמו יטפל ב 2 תיקים מרכזיים ויהפוך אותם לתיק אחד שיפתור את בעיית הדיור לצד גידול בתשתיות והזרמת משאבים לצמיחה במשק זה פשוט הולך ביחד

63 לפיד, אנו רוצים שינוי אמיתי אתה חייב את משרדי הפנים, משפטים והשיכון + ועדת הכספים. כל היתר לא לגעת!!  (לת) מצביע יש עתיד
  • 09:55
  • 30.01.13

64 החלטה נבונה מאוד של לפיד. כל הכבוד.  (לת) מצביע מרץ
  • 09:56
  • 30.01.13

65 לפיד הכי מתאים להיות ראש האופוזיציה ואם נתניהו יהיה חכם שם יהיה מקומו....  (לת) שלמה כ
  • 10:03
  • 30.01.13

66 אין צורך לגייס חרדי אחד ,רק להפסיק את העברת הכסף לאברכים ותראו אותם עומדים בתור להתגייס בעצמם. לבטל כל מיני הטבות שמעודדות התבטלות והם יתחילו גם לעבוד.  (לת) ח
  • 10:13
  • 30.01.13

67 ועדת הכספים בידי החרדים זה לתת לחתול לשמור על השמנת!  (לת) אולי יש עתיד?
  • 10:16
  • 30.01.13

68 לפיד אם תלך על מנעמי משרד החוץ תאבד את כל התמיכה הציבורית  (לת) נדב
  • 10:19
  • 30.01.13

69 ומה עם תיק החינוך? גדי
  • 10:29
  • 30.01.13

למה לא מתעקש על התיק הכי חשוב?

70 להעיף מועדת הכספים את גפני העושק.  (לת) גיא
  • 10:44
  • 30.01.13

71 שקשוקת הביביזים ממשיכה...............  (לת) נביא הזעם..........
  • 10:46
  • 30.01.13

72 לפיד שלומי
  • 11:26
  • 30.01.13

הוא האיש שמוכר לנו חלום ,ככל חלום הוא לא צמוד למציאות שאזרחי ישראל חווים.הוא דומה ליושב ראש של קרן השקעות המבטיח תשואות גבוהות לא ריאליות למשקיעים,הנישבים בניתוחיו ולא נותן קבלות למשקיעים אך כולם נוהרים אחריו מין מיידוף חדש בפוליטיקה

73 שייקח את תיקי תאקה  (לת) מסי
  • 11:46
  • 30.01.13

74 המבחן האמיתי של לפיד אלמונית
  • 11:48
  • 30.01.13

מה יהיה אם הכסף לא אצל החרדים?
מה אם שוויון בנטל לא יביא לירידת מחירי הדירות ולכלכלה שפויה?
לפיד יצטרך להיות מספיק אמתי ולהגיד טעינו, הכסף במקום אחר ולחפש אותו...
ואז אתן לו כמה רעיונות איפה המיליארדים...

75 התעוררתי בבוקר, חשבתי מה לדרוש, ואז אמרתי לעצמי, יאיר למה לשבור את הראש ואז פניתי לחברה, חברה תדרשו מה שיש היום לש"ס הם הרבה יותר חכמים מאיתנו, יאללה ברקפסט וסיגר.  (לת) יאיר
  • 11:48
  • 30.01.13

76 ניהול ועדת הכספים בלי בגרות.....  (לת) חחחחחחחחחחחחח
  • 11:58
  • 30.01.13

77 לפיד דרוש את תיקי החרדים שינקו בעזרתם את כל כספי משלמי המיסים ומעמד הביניים כך לא תהיה להם ברירה והם ייצאו לעבוד ויתגייסו לצהל יהודית
  • 12:16
  • 30.01.13

ואז לא תהיה להם כל עניין לכנס לקואליציה

78 אצל יהיר הבעיה היחידה של המדינה היא גיוס חרדים חוץ מזה הכל מושלם  (לת) מי בחר בהזיה האנטישמית הזו
  • 12:22
  • 30.01.13

79 לפיד גדעון
  • 12:35
  • 30.01.13

ביבי וליברמן יוכלו אותו חי

80 במקום לקחת את המושכות לידים עם 19 מנדטים (כמו הליכוד )- משחק בנדמה לי ! אדם
  • 12:44
  • 30.01.13

ללפיד אותם מנדטים כמו הליכוד וזה הזמן לקחת את ההגה וליצור קואליציה משלו שיכולה לשלב את כולם כולל ליברמן וכולל ציפי ליבני שהוא יכול לתת לה את ראשות הממשלה (בלי שרים ) אם הוא כל כך חושש מקבלת ההגה . אבל מכסיל אוויל אין הרבה מה לצפות

81 שייקח כל וועדה שיירצה. את שוד הקופה הציבורית אי אפשר לעצור. ימצאו דרך חדשה לעקוף את הוועדה. הדרישה היחידה שלו (של לפיד) חייבת להיות פשוטה: מרחיקים את הקב"ה ועושי דברו עלי אדמות משולחן הדיונים. זה הלך לטומי די טוב. הבן חייב לסיים את המלאכה. הסיכוי לכך אגב שואף לאפס.  (לת) קופרניקוס
  • 13:06
  • 30.01.13

82 Yair Lapid - יאיר לפיד די מצחיק שהם טוענים שהם יודעים מה אני הולך לדרוש יותר טוב ממני..... תגובתו של יאיר לפיד
  • 13:07
  • 30.01.13

Yair Lapid - יאיר לפיד די מצחיק שהם טוענים שהם יודעים מה אני הולך לדרוש יותר טוב ממני.....

83 רק שלי תגן על העניים ממלתעותיו של לפיד  (לת) שמעון אמסלם
  • 13:11
  • 30.01.13

84 לפיד סבור שהתרופה לכל החלאים הם להכות בחרדים, זו תיאוריה ישנה.  (לת) יהודה
  • 13:17
  • 30.01.13

85 ומי ביש עתיד מסוגל להיות יו"ר ועדת הכספים? אחד
  • 13:26
  • 30.01.13

אין ברשימה שלו שום איש/אשת כלכלה מובהק, שלא לדבר על בעלי נסיון פרלמנטרי.

86 כל הכבוד!  (לת) איתי
  • 13:43
  • 30.01.13

87 תיק הבריאות? תיק הרווחה? מישהו לוקח? אורי ביתן
  • 14:09
  • 30.01.13

וד"ש מהבת של הזקנה במסדרון (ההיא כבר מתה), ששוכבת עכשיו במסדרון אחרי שהצביעה ללפיד

88 רק שבסקר שלכם מופיעה פעמיים האופציה "משרד הפנים" כמה חובבני  (לת) מיקי
  • 14:47
  • 30.01.13

89 מי מבין חברי הכנסת של יש עתיד מסוגל לנהל וועדה כמו וועדת הכספים?  (לת) מתן
  • 14:48
  • 30.01.13

90 לפיד אינו בקיא באף אחד מנושאי התיקים החשובים, לא הכלכליים, לא הבטחוניים ולא המדיניים. הרצל
  • 15:05
  • 30.01.13

הוא לקח ביס כזה גדול בבחירות, שהדבר יהיה בעוכריו. אין מה לעשות - צריך ניסיון בניהול גופים גדולים כדי להיות שר. מגיש טלוויזיה שמאוהב בעצמו (שכמעט התהדר בתואר דוקטור, על פי הטרנד החדש) - זה לא מספיק.

91 יאיר לפיד אל תוותר על משרד האוצר נאור
  • 15:18
  • 30.01.13

אפשר לתקוע שם כל רפורמה שלא תראה לפקידים.

92 לפיד מה עם וועדת חוץ וביטחון.ומה עם משרד הדתות.שכחת?גם הרבנות הראשית  (לת) לפיד אתה מחזיק את ביבי בביצים
  • 15:22
  • 30.01.13

93 לפיד .תגיד איך אפשר להצטרף למעמד הביניים?אני חסר מעמד  (לת) לפיד מלך ישראל
  • 15:25
  • 30.01.13

94 משרד הפנים - תחילתו של שינוי משמעותי! בשביל זה אנ י בחרתי בך
  • 16:04
  • 30.01.13

משרד הפנים לפני כל דבר אחר.

95 אני רואה שלפיד סחטן לא קטן -חוץ אוצר שכון חינוך פנים ועדת הכספים מה עוד? ציפי
  • 17:58
  • 30.01.13

כולם אותו דבר אל תתנו שירמו אתכם!

96 ללפיד תיאבון לא קטן רודף שררה  (לת) דליה איציק
  • 18:03
  • 30.01.13

97 יאיר לפיד העם איתך-אל תוותר  (לת) ניר
  • 19:04
  • 30.01.13

98 סבבה-ואז החרדים יעשו קציצות מראש הוועדה חסר הניסיון הפרלמנטרי אורון
  • 20:12
  • 30.01.13

כי עבור לפיד ובוחריו כל הפוליטיקאים עם הניסיון חייבים להיות מושחתים.

99 רק מקומות שיש כסף הרבה כסף שתדאג לבוחרים שלך כמו החרדים  (לת) כסף כסף כסף
  • 21:16
  • 30.01.13

100 איפה חינוך?  (לת) אני
  • 21:43
  • 30.01.13

101 לפיד הפג'עאן רוצה לאכול את כל העוגה מרוב תאווה לשלטון הוא לא מוצא את עצמו,,מרוב עצים הוא לא רואה את היער והזאב יואכל אותו !1  (לת) דויד מלמד
  • 04:57
  • 31.01.13

102 גפני וליצמן נחשבו לראשי וועדה מעולים. אבי
  • 08:59
  • 31.01.13

לפיד פשוט לא מוכן להשלים עם זה שחובשי כיפות שחורות ינהלו דברים בכנסת. הם צריכים רק לשטוף כלים ורצפות ולומר תודה לאדון יהיר לפיד.

103 למושבניקית שטוענת שקיבלו ביושר עירוני
  • 09:52
  • 31.01.13

המושבים והקיבוצים לא רצו לקלוט עירונים בגלל שקיבלו כסף מהמדינה
בטענה שאף אחד לא רוצה לבוא
קיבלו רק בפרוטקציה
אני בוגר פנימיה חקלאית שנדחה ללא סיבה

104 כל הכבוד לפיד , בכל הכוח גאים בך !! עידו
  • 16:35
  • 31.01.13

חסל את הפינגווינים

105 הצפונבונים המצקצקים בלשונם בלה
  • 23:24
  • 01.02.13

אם היה רוצה לפיד מעט יותר מאשר משכורת של חבר כנסת או שר בלי לעשות כלום, נאה היה אם עומד על מה שדרש בבחירות - צמצום מספר השרים ל18, ערך שהוא מהר לותר עליו עוד לפני שנכנס לממשלה. היה דורש את תיק החינוך ותיק הפנים ודואג לערכים עליהם הטיף בעודו מחפש קולות של צפונבונים.
אילו היה איכפת לו ממשהו שהוא קצת יותר מלדאוג לחבריו הפרטיים למשכורות, היה חושב איך במקום סגרגציה ושנאת האחר (כל הזועייביז למיניהם, שרות של דתיים שאינם דרושים כלל לצבא) לגרום לאיחוד, ולשוויון זכויות שמעוגן לפחות במגילת העצמאות...
כנראה שיש עתיד שו עוד מפלגת מרכז-קדימה-שינוי-צומת... היא תעלם מהמפה האקולוגית מהר מאד - או שכפי שנראה כעת, תיבלע עמוק עמוק בתוך לועו של הביביהו כוס קקאו.....

106 הוא ויש עתיד יתאדו כמו שינוי והגמלאים פולטקאים שקרנים  (לת) חזאי
  • 16:09
  • 02.02.13

107 קחו את משרד החינוך לפני שנהפוך לספרטה בשירות המתנחלים  (לת) אוריה
  • 16:31
  • 03.02.13

פעילות
המלצות