ביקור בית || רק תנו לציפי להיכנס לחדר המו"מ

יו"ר התנועה מנסה למכור את פתרון שתי המדינות ברוח ז'בוטינסקי דווקא בבר-אילן. אך היא לא מדברת על שלום צודק חלילה, אלא על "גירושין כמו קיפודים"

אין ספק, משהו בוער בעצמותיה, אולי יותר מאשר אצל המתמודדים האחרים במערכת הבחירות המשמימה הזאת. אולי זאת תוצאת הריק של החודשים שעשתה מחוץ לפוליטיקה, אולי היא באמת משוכנעת, שהולך ומתרגש אסון. לבטח היא משוכנעת בכוחה למנוע אותו: "רק תנו לי להיכנס לחדר המשא ומתן - אני יודעת להגיע להסדר", אמרה בביטחון ובשכנוע פנימי עמוק שלא ברור על מה הם נשענים. חובת ההוכחה עדיין מוטלת עליה, למרות שצברה הרבה שעות עם אחמד קריע (אבו-עלא). אבל חייבים להודות: מרשים לראות פוליטיקאית כה נחושה ומשוכנעת בצדקת דרכה, כציפי לבני, גם אם ספק גדול עדיין מכרסם בלב.

מרשים גם לראות את הפוליטיקאית היחידה כמעט, שעוד מדברת על הסדר מדיני, בזמן שמרבית עמיתיה מימין ומשמאל, ויתרו עליו, נואשו ממנו, מחביאים אל מתחת לשטיח את הצורך בו, מוליכים שולל. אולי גם היא מוליכה שולל - ספק אם ניתן יהיה להגיע להסדר על פי עקרונותיה - אבל היא לפחות תנסה. הסיכוי: אולי תצליח. הסכנה: עוד התמכרות למשא ומתן, עוד התמסרות להזדמנויות צילום עם מחמוד עבאס (אבו-מאזן), עוד הצגת פנים יפות ונאורות לעולם, במחיר הרדמתו.

העולם הזה שהיא רוצה להחזיר את ישראל לחיקו, מדבר במונחים שונים ממונחיה: הוא מדבר על זכויות אדם, מוסר, פשעי מלחמה וכיבוש. לבני מדברת על מדינה יהודית ודמוקרטית, רק על אודותיה. היא רוצה הסדר (ולא מדברת על שלום) לא כי אי אפשר להמשיך ולהחזיק מיליוני בני אדם, בלי זכויות ובלי הגדרה עצמית - לבני רק רוצה מדינה יהודית ודמוקרטית לעצמנו, ולעזאזל הפלסטינים, והיא לא תגיד אף מלה על הכיבוש.

ציפי לבני באוניברסיטת בר אילן, השבוע
ציפי לבני באוניברסיטת בר אילן, השבוע. צילום: אלכס ליבק

לא צדק היא מחפשת, לפיכך, גם לא חיים בשלום ובשוויון. היא לא רוצה "להתחתן" עם הפלסטינים, כדבריה, היא רק רוצה "להתגרש מהם כמו קיפודים", וניחוח של לאומנות נפסדת עולה גם מדבריה של מנהיגת התנועה הזאת, הנאורה בעיני עצמה. אבל זה מה שיש במערכת הבחירות הזאת, זה מה שיש בחברה הישראלית 2012, וגם זה משהו.

יום שני, שתיים בצהריים, אולם מינץ, אוניברסיטת בר-אילן. יו"ר אגודת הסטודנטים הקודם מספר על פרויקטים גדולים, וגם איך השיב את החיים הפוליטיים לקמפוס, שהושתקו אחרי רצח יצחק רבין בידי הסטודנט יגאל עמיר. "אני שמח להזמין את יו"ר ‘התנועה', ציפי לבני".

לבושה טוב יותר מכל עמיתותיה, הדורה במקטורן עור שחור ומכנסיים תואמים, היא מדברת בשטף נמרץ, מהכתב, היישר לעניין: כאן היא למדה לפני 30 שנה, אבל מה שחשוב זה שבנימין נתניהו נשא כאן לפני ארבע שנים נאום. הוא קבר אותו, והיא תקים אותו לתחייה. הליכוד מסרב להכניס את נאום בר-אילן למצעו והעולם כולו יודע שהוא היה תרמית. "נאום בר-אילן היה לספין של חיינו, ועל זה צריכות להיות הבחירות". האולם כמעט והתמלא, כרזת בחירות תחובה על כל כיסא, דיוקנה מעטר אותה: "סוף סוף יש בשביל מי להצביע... מול הקומבינה אנו מציעים יושרה".

לצדי יושב קול צף עירני, צביקי אברמוביץ', סטודנט דעתן למדע המדינה. בן מושב תלמי יחיאל, שהדודה שלו מצביעה מרצ. הוא מלווה את נאומה בלחישות על אוזני: "בסך הכל היא אשה די ערכית מול כל הלווייתנים. אבל איך היא יכולה להציע אלטרנטיבה, כשעמדה במשך כמה שנים בראש המפלגה הגדולה ביותר ולא עשתה כלום? ציפי, קשה לי איתה. על מרצ לא חשבתי, לפיד טירון מדי, אולי אצביע עבודה, אולי לבני".

אברמוביץ' עוד יחווה דעתו עליה בהמשך. כל חייו הקצרים הצביע עבודה, אבל הבריחה של שלי יחימוביץ' מהנושא המדיני מרתיעה אותו. היא גם טירונית בעיניו: "מפריע לי שהיא נצמדת רק לאג'נדה החברתית". בילדותו עמד בחולצה כחולה בצמתים ליד המושב שלו וחילק כרזות תעמולה של העבודה, "אבל זו כבר לא אותה מפלגת העבודה", נאנח הצעיר, בפרץ של נוסטלגיה של בן 27.

לבני ממשיכה לדבר בלהט בזכות פתרון שתי המדינות, כמו שאורי אבנרי דיבר עליו עשרות שנים לפניה, בזמן שהיא עוד שרה "שתי גדות לירדן" בבית הוריה, ביקרה במערת המכפלה ובקבר רחל וחשה שהיא "חוזרת הביתה". עכשיו היא אומרת: "האלטרנטיבה לשתי מדינות היא מדינה אחת, דו-לאומית או ערבית. זאת לא המדינה שהוריכם חלמו עליה".

קהל הסטודנטים מגיב באיפוק, מדי פעם פרץ קצרצר של מחיאות כפיים צוננות. מי שמצפה מהסטודנטים הללו לפוצץ אסיפות כמו פעם, יכול לשכוח מזה. לא במערכת הבחירות המנומנמת הזאת, לא בקמפוס המנומס הזה. "ביום שתהיה מדינה אחת, כולם יילכו להצביע ואני רוצה למנוע את זה מהם. אני רוצה לקבע את אופייה היהודי של המדינה. אני לא רוצה שמדינת ישראל תהפוך למדינת כל אזרחיה או של כל מי שחי בין הים לירדן. אני פונה לסטודנטים הדתיים-לאומיים שביניכם: דווקא הקיצונים שלכם לוקחים מאיתנו את המדינה היהודית. אל תתנו לקיצונים להכתיב. לעם היהודי יש זכות על כל גרגר וגרגר בארץ ישראל, אבל עכשיו אנחנו צריכים לוותר על חלק ממנה. ועל זה צריך להיות המאבק האמיתי במערכת הבחירות הזאת". בקהל יושבת קבוצת סטודנטים ערבים ולא פוצה פה. לא קשה לנחש מה עובר בלבם: מדינה יהודית, מדינה יהודית.

שלב השאלות: "איך את מדברת על הסדר מדיני כשאהוד אולמרט היה קרוב להשיגו ואת אמרת לאבו-מאזן ולאבו-עלא לא לחתום?"; "איך אני יכול לצפות ממך למשהו, אחרי שחיכית במשך חודשים לאולמרט?"; "לא שמעתי את התורה הכלכלית שלך"; "האם תיכנסי לממשלת נתניהו?"; "האם הסדר יהיה כרוך בעקירתם של מאות אלפי יהודים?"

והתשובות: "צריך להכות את החמאס ביד ימין ולנהל משא ומתן עם אבו-מאזן ביד שמאל"; "התורה הכלכלית-חברתית שלי מתבססת על חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי"; "המדינה הפלסטינית היא הפתרון לבעיה הפלסטינית וגם לערביי ישראל"; "בכל הסכם יהיה פינוי. צריך להגיד את האמת"; "אני הקיצונית ביותר בנושא הפליטים הפלסטינים. אסור שאף פליט ייכנס למדינת ישראל. זה כמו בסרט אמריקאי זול: זר דופק בדלת, פותחים את הדלת עם השרשרת ואז ברור שיתפרצו פנימה בכוח. שום פלסטיני לא חושב שיקבל ממני יותר מאשר מאולמרט. אבל לא נכון שאמרתי להם לא לחתום".

"עכשיו היא הלכה לי ימינה מדי", נזעק הסטודנט אברמוביץ' מתלמי יחיאל, "אני איבדתי אותה". וכבר לבני מסתלקת במהירות מהדלת האחורית, לא מתעכבת כמקובל, לא סחבקית של אף אחד.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לבני התעוררה צבריקו מרוטשילד
  • 12:36
  • 28.12.12

כמו דוב שמתעורר מתרדמת החורף, כך ציפי קמה בחורף אחרי שינהב של קיץ.
הנפילה של ציפי לא פחות משאול, שניהם הם פסה.
תנו לדור הצעיר להמשיך בכנסת

02 כרגע היא הסיכוי היחידי ואני מאמינה שהיא רוצה, הוכיחה שעמדה מול ביבי ומול סחיטות חרדים שוש
  • 20:01
  • 28.12.12

היחידה שלא התפתתה ללממשלת ביבי, היחידה עמדה ולא מכרה את המדינה לחרדים, היחידה בקשה מכל ראשי המפלגות האחרות (אם אפשר לקרוא להן כך) להתחייב שלא יחברו לביבי ואיש מהם לא התחייב

03 היא מתכוונת להציע יותר ויתורים מאולמרט? כי לאולמרט הם לא ענו!!  (לת) ואז זו סכנה לישראל
  • 21:27
  • 29.12.12

04 הפלסתינאים הבהירו לאיזה "שלום" הם חותרים יאיר ל
  • 21:50
  • 29.12.12

השלום במזרח התיכון יכון כשישראל תחדל מלהתקיים, אמנם יהיו עימותים פנים ערביים בנוסח סוריה אך כידוע אלה אינם נחשבים כמלחמה.
החאמאס הבהיר זאת במפורש ואילו הפאתאח באמצעות מערכת החינוך שלו, התמיכה במחבלים והתנאים שהוא מציב להסדר, תנאים שלא יאפשרו קיום המדינה היהודית היחידה.
כל מחפשי השלום יכולים להתחיל בפתרון בעיות קלות שאין מאחריהן רקע דתי כמו הסכסוך בין קוראה הצפונית לדרומית או בין יפן לסין.

05 מי שיצביע ליבני או לפיד יצביע למעשה נתניהו כי ללפיד וליבני אין ברירה אלא להכנס לממשלת נתניהו  (לת) האמת המרה
  • 21:58
  • 29.12.12

06 והיא צודקת. את מי מענינים הרוצחים הפלשתינים. איזה זכויות אדם הם מציעים לבני עמם, תעופה מקומה 14? כבר שש או שבע פעמים הוצעה להם מדינה וכל פעם הם דחו את ההצעה כי היא לא כללה את חסול ישראל ורצח היהודים שבה. כולל גדעון לוי. בנסיבות האלה הדבר היחיד שצריך לענין את ישראל הוא הדרך להתקיים בלי שנצטרך לדאוג להם או מהם.  (לת) ע.ג.
  • 22:00
  • 29.12.12

07 ציפי לבני ביא בלוף קבוע על השמאל, שמפרק אותו כבר פעם שנייה לא למאגר הביומטרי!
  • 22:05
  • 29.12.12

לבני מקבלת קולות מהשמאל למפלגת המאגר הביומטרי. היא כבר הייתה בראש מפלגה שקידמה את המאגר הביומטרי וגם עכשיו מספר 4 שלה הוא מאיר שארית.
הכי עצוב זה שהיא מקבלת את הקולות שאמורים להיות הכי חזקים נגד המאגר הביומטרי.

08 לבני היא בלוף קבוע על השמאל שכבר לקחה ממנו קולות כדי לבצע מדיניות ימין כמו הקמת מאגר ביומטרי לא למאגר הביומטרי!
  • 22:11
  • 29.12.12

לבני כבר עמדה בראש המפלגה שיזמה וקידמה את המאגר הביומטרי. עכשיו היא לקחת את מאיר שטרית שיזם את המאגר הביומטרי שיהיה מספר 4 שלה.
איש שמאל שנותן לציפי לבני את הקול שיידע שנתן את הקול למאגר הביומטרי.

09 ניכנסה לחדר ועדיין לא יצאה,לכן לא מבינה מה הולך בחוץ  (לת) חדרן
  • 22:35
  • 29.12.12

10 ציפי לבני = כישלון ..... מי אמר שהיא באמת פוליטיקאית  (לת) מישהו
  • 22:38
  • 29.12.12

11 אין מה לדאוג תהליך "השלום" (ברוח הג'יהאד) יימשך עד שאחרון השמאלנים ישתכנע להיות פוסט.  (לת) אלכס
  • 22:42
  • 29.12.12

12 תעשה הסכם עם הפלסטינאים בערך כמו שהיא עשתה הסכם עם נתניהו ונכנסה לקואליציה איילה
  • 22:56
  • 29.12.12

ממש "מנהיגה" החלטית ונחושה..לא עשתה כלום אבל ממש כלום חוץ מלהגיד שהיא נשארת נאמנה למילים שלה אבל בדרך קפצה ממפלגה למפלגה ועדיין לא עשתה כלום חוץ מלדבר
אני מעדיפה לתת את הקול שלי אפילו לש"ס(וזה לא יקרה גם אם המשיח יגיע) מאשר לתת לאישה שרק מבושמת מהכוח ושיקולי אגו ולא יודעת להחליט או לעשות כלום מלבד לרוץ לראשות הממשלה. ושוב יזכירו שהיא הייתה במוסד ובלה בלה..אבל מאז היא לא עשתה יותר מידי לשנות את המצב בארץ מלבד לחפש הזדמנות לרוץ לראשות הממשלה...ובדרך לשחק את עצמה נאורה ושוחרת שלום

13 ברור שהיא לא תדבר כמו גדעון לוי, היא לא רוצה להיות בראש מפלגה בגודל של מר"צ או חד"ש.  (לת) ציפי לבני היא אופציית הצבעה ואפשר להרגיש שגם גדעון לוי לא פוסל אותה על הסף (וטוב שכך, ממש חסר לה לקבל ממנו יותר מדי מחמאות...)
  • 23:19
  • 29.12.12

14 זוהי ראית המציאות של ציפי לבני ב-8 שנים האחרונות, לא נגענו: ציפי ליבני 2005: "ההתנתקות מעזה תחזק את מעמדה של ישראל. היא תחזק את הפת"ח "המתונים" ברצועת עזה ותאיץ את האפשרות להגיע להסדר שלום. אני חושבת שההתנתקות טובה לישראל כי רצועת עזה לא תהיה יותר בעיה שלנו, לא נשלוט שם, בשביל מה אנחנו צריכים לשלוט על ציר פילדלפי ולמנוע הברחות? מצרים פועלת למנוע הברחות וזה יחזק את שיתוף הפעולה שלנו עם מצרים" בנימין נתניהו על ההתנתקות החד צדדית: "הטילים יגיעו לבאר שבע, אשקלון ואשדוד" . ציפי ליבני על דברי נתניהו על ההתנתקות, תחילת 2006: "שוב הימין מהלך עלינו אימים. טילי קטיושה על באר שבע, אשדוד.. אשקלון? בסדר, הימין מתלהם ומדמיין, אנחנו רואים שהגבול עם לבנון שקט שנים אחרי היציאה שלנו, אין טילים על הצפון, אותו דבר תשיג ההתנתקות מעזה". ציפי ליבני ואהוד אולמרט אחרי מלחמת לבנון השנייה, 2006: "עם הסכם 1701 שינינו את המצב בלבנון וגם אסטרטגית במזרח התיכון. החזבאללה לא יוכל להתחמש יותר ויחלש.. יש שינוי אסטרטגי מהותי לטובה." ציפי ליבני לאחר הבחירות האחרנות 11/02/09 "זכינו באמון הציבור ואנחנו נרכיב את הממשלה"- כך אמרה הערב יו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני בנאום ניצחון. "אני פונה לנתניהו: הצעתי לך להצטרף לממשלת אחדות בראשותי. נותר לכבד את בחירות אזרחי ישראל ולהצטרף לממשלת אחדות בראשותנו".  (לת) היתה ונשארה הזויה שלא מבינה מימינה ומשמאלה
  • 00:11
  • 30.12.12

15 עוד פעם השטויות האלה על צדק אלף
  • 00:17
  • 30.12.12

תסתכל מסביב,תבין איפה אתה חי יה גדעון.המסכנים האלה שלך היו נהנים לחתוך לי ולך את הגרון אם היו יכולים.לך תראה מה קורה בסוריה,במצריים,בלבנון.תבדוק מה קורה לנוצרים,תראה איך בסוריה רוצחים אחד את השני בלי להניד עפעף-ואז בוא נראה אם אתה תדבר על צדק.

16 כן. מדינה יהודית- יש לך בעיה עם זה גדעון? דור שלישי לשואה
  • 00:32
  • 30.12.12

אני יודע שהמילה "יהודית" עושה לך אלרגיות. לך לך למדינה לא יהודית כמו חברתך עמירה הס.

שלום ולא להתראות.

17 חברים פקחו עיניים: קול ללבני+קול לנתניהו סוציאל דמוקרט
  • 00:37
  • 30.12.12

יחימוביץ' היא האלטרנטיבה הריאלית היחידה, בין אם לראשות הממשלה או לראשות האופוזיציה. לבני, בהקימה רשימת פליטים מן הגורן ומן היקב, בחרה ביודעין בריסוק מחנה השמאל-מרכז. לוי, שמבעד לביקורת לכאורה מרמז על עדיפותה של לבני, משיא כאן עצת אחיתופל לשמאל. מי שרוצה באלטרנטיבה חדה וערכית לנתניהו צריך להצביע עבודה

18 לבני היא לא שמאל. היא קאפיטאליסטית קיצונית וגזענית שמעדיפה לראות את הערבים מאחורי חומת הגבול. יעל
  • 04:41
  • 30.12.12

לבני קידמה ותקדם חוקים אנטי דמוקרטים. לבנה הייתה אחראית על הפרטת משאבי המדינה בממשלת נתניהו הראשונה. לבני היא לא יותר מאחיזת עיניים.

19 מה שלום צודק מה, שנים שאין מו"מ אורי
  • 05:15
  • 30.12.12

העיקר שיהיה שלום, מצדי שכבר לא יהיה צודק, בחיי. כן קיפודים לא קיפודים שמישהו כבר יוציא אותנו מהקיפאון הזה.

אין שלום צודק ולא יהיה שלום צודק, תהיה הפרדה כלשהי שאף צד לא יהיה מרוצה ממנו ונגיד "זה מה יש". מבחינתם שלום צודק זה החזרת פליטים אז לא יהיה בחיים שלו צודק, זה משהו שגם השמאל הקיצוני הציוני לא מסכים לו.

ציפי לבני היא התקווה היחידה.

20 ציפי לקתה בשגעת הישתחרר לה בורג בראש  (לת) דורון
  • 05:21
  • 30.12.12

21 איזו התפלספות צדקנית ומיותרת. יציאה מהשטחים והסכם שלום הם אינטרס ישראלי, בטחוני, כלכלי וחברתי מובהק. מבחן התוצאה הוא הקובע, והאידיאולוגיות של הכותב, כמו גם של חבריו לשמאל המוסרי/מוסרני פשוט אינן רלוונטיות. מצידי לא "מגיעה" לפלשתינים מדינה, ואני לא מוכן להזיל בגינם ולוא דמעה אחת. כישראלי, האינטרס היחידי הוא האינטרס של מדינת ישראל ותושביה, והאינטרס הזה מחייב הפטרות מוחלטת מוירוס השטחים ותושביהם.  (לת) אובייקטיביבט
  • 05:25
  • 30.12.12

22 פרימדונה פוליטית בלי שום קבלות  (לת) הרצל
  • 05:35
  • 30.12.12

23 גדעון צודק אם לבני לא תהיה בממשלה היא עתידה להתפטר כמו שהיא רגילה! לכן מי שרוצה מדינה חזקה בלי סחטנים מצביע רק ליכוד !!  (לת) לפעמים גם הכלב צודק!
  • 05:37
  • 30.12.12

24 החל מבצע ההשמצות נגד ציפי הציונית שנוטלת קולות מהשמאל הרדיקלי  (לת) מושמצת
  • 05:44
  • 30.12.12

25 יש לי את אותה בעיה עם מדינה יהודית כמו עם מדינה ללא יהודים בלבד דור שלישי גם כן
  • 07:08
  • 30.12.12

טול קורה מבין עיניך!

26 לבני האישה הכי פתטית והכי חלולה בפוליטיקה הישראלית גדולה דיבורים חלשה במעשים. חסרת כישורים, יכולות והבנה בסיסית. האשה מסוכנת ברמות בגלל התחזותה והולכת הפרייארים בעיקר מהסמול שולל.  (לת) אליקו
  • 07:18
  • 30.12.12

27 חוץ מהשמאל ומציפי שעושה קריירה מהפלסטינים, הפלסטינים לא מעניינים אף אחד! תראו קצת חדשות חוץ ולא עיתונים עם סדר יום מפלגתי ותבינו באמת מה קורה.  (לת) אלי
  • 07:20
  • 30.12.12

28 שלום "צודק" יכון אם נכיר בזכות השיבה ורובנו נשוב להיכן שאנו ואבותינו הגיעו לדרמן
  • 07:35
  • 30.12.12

ערבי לוד והתנועה האיסלמית הפגינו בשבוע שעבר נגד "התנחלות " יהודית בלוד.
מסקנה: גם בתוך הקו הירוק, בגבולות 67 , אין לנו זכות "להתנחל".

29 למה מר לוי טורח לציין שהיא לבושה טוב יותר? אם היא היתה גבר גם היה טורח??? היא ראויה להרבה יותר כבור אדוני  (לת) פמיניסטית
  • 07:37
  • 30.12.12

30 אין מקום להשוואה- מצביעה לתנועה  (לת) היא אשת שלום
  • 07:37
  • 30.12.12

31 ציפי לבני יותר חכמה מימינוביץ  (לת) כל החיים הצבעתי מערך...
  • 07:39
  • 30.12.12

32 בוקר טוב לטוקבקיסטים של שלי יחימוביץ: במקום לטקבק אולי תגידו לה שתלמד קצת מלבני?  (לת) מערכניק לשעבר
  • 07:51
  • 30.12.12

33 ליבני הינה הדוגמה לפוליטיקה המלוכלכת לאחר שהובסה ע"י מופז ברחה עם עוד כמה ח"כים עלובים רודפי כסא והותירה חובות עתק ללא כל אחריות  (לת) דרושה חקירה פלילית בנושאים רבים נוספים לידיעתכם מנוע מלפרסם מפני שלא יעלו תגובה זו
  • 07:52
  • 30.12.12

34 חחח לגדעון לוי קשה להודות שהוא תומך בציפי לבני  (לת) מערכניק לשעבר
  • 07:54
  • 30.12.12

35 גידעון. באיזה כרך מפורט השלום הוצדק שלך? אני גם רוצה לקרוא ולפתוח את העיניים. דרור
  • 07:58
  • 30.12.12

תגיד, אחרי שנחתום שלום צודק זה יהיה מוצדק לשחוט כבש?

36 איזו התפלספות צדקנית ומיותרת. יציאה מהשטחים והסכם שלום הם אינטרס ישראלי, בטחוני, כלכלי וחברתי מובהק. מבחן התוצאה הוא הקובע, והאידיאולוגיות של הכותב, כמו גם של חבריו לשמאל המוסרי/מוסרני פשוט אינן רלוונטיות. מצידי לא "מגיעה" לפלשתינים מדינה, ואני לא מוכן להזיל בגינם ולוא דמעה אחת. כישראלי, האינטרס היחידי הוא האינטרס של מדינת ישראל ותושביה, והאינטרס הזה מחייב הפטרות מוחלטת מוירוס השטחים ותושביהם.  (לת) אובייקטיביסט
  • 08:00
  • 30.12.12

37 להתגרש מפלסטינים? זאת סתם אשלייה ותו לא מודי
  • 08:12
  • 30.12.12

כמו שמירון בנבנישתי אומר בספרו האחרון 'חלום הצבר הלבן' אין דבר כזה, הפרדה מהפלשתינים ואפילו חלום שתי המדינות הולך ונעלם מול עינינו (רק שלא ברור מה יבוא במקומו ולדעתי עדיף למצות, לשם שינוי עם כוונה אמיתית, את האפשרות למו"מ עם מה שנותר מהרשות הפלשתינית שאוטוטו מתכוונת להחזיר את המפתחות לישראל). רוב הישראלים חושבים שהפלסטינים יכולים להעלם, בין אם ע"י טרנספר או בעזרת חומות וגדרות ויצירת מובלעות מנותקות (בין הגושים של ההתנחלויות שיסופחו) שלהם הם יוכלו מדינה. באותה מידה אגב גם הפלשתינים, במיוחד מהחמאס, שחושבים שהישראלים יעלמו מפה חיים באשלייה דומה. במציאות של 2012 ציפי ליבני יותר אמיצה משלי יחימוביץ' שבכלל מכחישה את הכיבוש, אבל אפילו היא עוזרת למכור את האשליה של הפרדה והתנתקות, שבטח לא יביאו לשלום.

38 מהו "שלום צודק" שגדעון לוי טוען שזה הפתרון ? ( בכותרת ) דניאל דורון
  • 08:51
  • 30.12.12

על פי אחמד טיבי - לא חלילה משעל או הנייה - "שלום צודק" לא יכון בלי הכרה ומימוש זכות השיבה, וללא ביטול האופי היהודי של מדינת ישראל.
אם כך, מה שגדעון לוי מטיף וחותר הוא ביטול ההגדרה העצמית של העם היהודי בארץ ישראל וזאת בשם עשיית צדק לפלשתינאים.

39 קיראו את 14 !!! ציפי ליבני טעתה בניווט דן
  • 09:07
  • 30.12.12

צריך לקרוא את ציטוטיה מלפני כדי להבין שהיא קראה לא נכון את המפה. ליבני מוכרת אשליות, כי הפלשטינים אינם חפצים בהסדר, לו רצו היה כבר מזמן. הם רוצים כניעה לתנאיהם ואת זה לא יקבלו.

40 סוף סוף מנהיגה שבמקום להלך אימים על הציבור בנושאים המדיניים ולהבטיח הבטחות מופרכות בנושאי חברה וכלכלה מציעה פתרונות של ממש עם ראיה פרגמטית ועניינית.  (לת) איש העולם
  • 11:15
  • 30.12.12

41 אולי בכל זאת נצביע לבני? אתה מתחיל לשכנע אותי.  (לת) איתן
  • 11:33
  • 30.12.12

42 מצא חן בעיני הביטוי של ליבני, גרושין בין קיפודים. היא בן אדם מפוכח, אחרי כשלונה כראש האופוזיציה , .  (לת) בעד ליבני ועמיר פרץ
  • 12:37
  • 30.12.12

43 ומתן ומתן חבקוק
  • 13:11
  • 30.12.12

שמעון פרס קבע בזמנו כי עם "הפלשתינאים " ( ההיסטריון עזמי בשארה קבע בראיון עם ירון לונדון וקירשנבוים כי עד לסוף המאה התשע עשרה לא היה עם הנקרא "פלשתינאי" אלא ערבים השוכנים בדרום סוריה ולמרות זאת גם היהודים ממשיכים מאז לדקלם שם זה)
כי עם "הלשתינאים" אין משא ומתן אלא רק ומתן ומתן
כי "הפלשתינאים לא יכולים / מסוגלים / רשאים לוותר על "פלשתין השלמה"
וכל מה שנאמר לגב" לבני ועמיתיה במסעדה בראמאללה שווה כקליפת השום

44 "גירושין כמו קיפודים",כמו "הפצצה של נתניהו" באו"ם ,אפילו גולדה הית אומרת - רב עם זקן
  • 08:27
  • 31.12.12

"הם נחמדים,הפנתרים הלבנים שלנו".

45 מר לוי, אתה יודע איפה זה המושב תלמי יחיאל? היה מושב שכוח אל והיום - חקלאי
  • 08:31
  • 31.12.12

שכונת וילות לתיפארת מדינת ישראל.

46 היא ישבה בממשלה 8 שנים, הייתה שרת חוץ 3 שנים, למה לא השיגה הסדר? נתנו לה את הצ'אנס כבר ולא הצליחה. באותה תקופה עשתה את ההתנתקות שגרמה לחמסתן בדרום הארץ, חזבאלסתן בצפון ומאות הרוגים במלחמת לבנון הכושלת...למה להאמין לה ? חי
  • 10:32
  • 31.12.12

היא מתמודדת מול נתניהו. אז בואו נשווה מה היא עשתה כשהיא הייתה שרה בכירה בממשלה ומשנה לרה"מ בשנים 2005-2009, לבין מה שנתניהו עשה בין 2009-2012.
היא יצאה ל-2 מלחמות מיותרות עם מאות הרוגים משני הצדדים, פינתה יישובים, גרמה לקרע בעם..מילא אם זה היה מוביל לשלום..אבל זה גרם לחמסתן בפתח הבית. היא לא הצליחה לעשות שלום ולא השיגה הסדר כ"כ הרבה שנים !
מה נתניהו עשה ? נכון הוא גם לא השיג הסדר אבל לא ציפינו זאת ממנו. אבל כן ניסה קצת, נאום בר אילן, הקפיא התנחלויות - מה שקדימה והשמאל לא עשו - ובעיקר לא יצא למלחמות מיותרות, התנהג באיפוק בעמוד ענן. מעט מאות ישראלים ואזרחים פלסטינים נהרגו ב-4 שנות כהונתנו !

47 ציפורה האופורטוניסטית הקוראת בין השורות
  • 20:58
  • 31.12.12

ציפי לבני - ציפורה אופורטוניסטית , המעופפת ללא בושה בין מפלגות ובין הזדמנויות. ברוב יהירותה היא סבורה שאנשים לא שמים לב לפאשלות שלה : החמצת הרכבת הממשלה עם התפטרותו של אולמרט, כשלון המו"מ עם ביבי לאחר שזכתה עם "קדימה?" ל28 מושבים בכנסת - ומכאן נאלצה לשבת עם "קדימה" באופוזיציה וגרמה להתפוררותה , הובסה בבחירות מול מופז על הנהגת "קדימה", עזבה את "קדימה" בהותירה מאחוריה חובות עתק בסדרי גודל של עשרות מיליוני שקלים. ועתה היא כבר מכשירה את עצמה להצטרף לממשלת ביבי - וזאת לאחר שתקפה אותו כאילו היה השטן עלי אדמות. מתחבקת עם עמיר פרץ וביחד הם כה שלמים עם עצמם : כיצד הם שוב מצליחים לעבוד על ציבור הבוחרים . לא יאמן

48 לא מדויק. ישנה עוד מפלגה שמדברת בקול ברור על הסדר מדיני - הבית היהודי. פשוט זה לא ההסדר שגדעון רוצה, אבל זה בהחלט הסדר, והרבה יותר ריאלי מההזיות של ציפי ש"אם רק היו נותנים לה עוד שבוע עבאס היה מפריח יונות שלום"  (לת) ערן
  • 10:51
  • 01.01.13

49 צודק. אבל גם אם היא הייתה גבר לא היית מזכיר את מה שהיא לובשת.  (לת) פליטת פה שובניסטית
  • 13:21
  • 03.01.13

פעילות
המלצות