עבודה למרחקים ארוכים || יחימוביץ' מול נתניהו - ראש בראש

על פי תפישתה, יחימוביץ' היא המנהיגה היחידה שקוראת תיגר על ביבי, אבל האם יש לה את זה? תחנה שנייה במסע: על הבר עם מנהיגת העבודה

את שלי יחימוביץ' אני פוגש על דלפק בר בתל אביב. יש לנו היסטוריה: איננו חברים אך אנחנו מכירים זה את זו זמן רב וחולקים כמה וכמה ערכים משותפים. כאשר התמודדה על ראשות העבודה תמכתי בה כיוון שחשבתי שרק היא יכולה להחיות את המפלגה ההיסטורית אשר ישראל כה זקוקה לה. אבל אחרי שיחימוביץ' נבחרה הצטערתי לראות שהיא לא בונה צוות מנהיגות ראוי ולא מקדמת רעיון מדיני ראוי בעוצמה. מפלגת העבודה שלה איננה בדיוק המפא"י של המאה ה-21 שעליה חלמתי. כך כאשר אנחנו יושבים על כוס של יין אדום אני מנסה להבין האם המועמדת שבה תמכתי בעבר היא אכן המועמדת הנכונה. האם לשלי יש את זה? האם היא החלופה האמיתית של המרכז-שמאל לראש הממשלה נתניהו ולגוש הימין-ימין?

לפחות במובן אחד לשלי יש את זה. היא אינטליגנטית והיא אידיאולוגית ויש בה את הבעירה הפנימית הנדרשת. על פי תפישתה מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה אשר עדיין מנסה להחליף את ביבי והיא עצמה המנהיגה היחידה הקוראת עליו תיגר. להערכתה, גם ציפי לבני וגם יאיר לפיד נמצאים בדרך לממשלתו הבאה של נתניהו. לפיד אומר זאת במפורש אבל גם ללבני זה עשוי לקרות. לעומת זאת, העבודה-בראשות-יחימוביץ' היא המפלגה המאתגרת המובילה אשר גם החרדים היו שמחים לחבור אליה אם הנסיבות יאפשרו זאת. הסבירות של תרחיש שלי-מאיימת-על-ביבי היא נמוכה אבל זה התרחיש היחיד בנמצא חוץ מהתרחיש של עוד ארבע שנות ימין. כך שאם יש אנשים מפוכחים במרכז ובשמאל, הם אמורים להתגבר על העכבות שיש להם בעניין העבודה או בעניין העומדת בראשה ולהצביע עבור החלופה האמיתית היחידה הקיימת בשטח.

אבל האם שלי עצמה לא תחבור אף היא לנתניהו ביום שאחרי הבחירות? כאן יחימוביץ' נזהרת מאוד. היא אינה רוצה לאבד את קולותיהם של אלה הרוצים אותה בממשלה ואינה רוצה לאבד את קולותיהם של אלה הרוצים אותה באופוזיציה. ואולם ההתרשמות שלי היא שהסבירות לכך שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ליכוד-עבודה אינה גבוהה. ימים אחדים מאוחר יותר, שלי מקבלת החלטה דרמטית. הליכוד של אלקין-פייגלין הוא לא הליכוד שאתו היא אולי היתה יכולה לעבוד. ממשלת נתניהו-בנט היא ממשלה שתפגע אנושות בשלטון החוק ובערכים הדמוקרטיים היסודיים. שלי יחימוביץ' לא תשב בממשלה שכזאת. מערכת הבחירות נפתחת מחדש וכעת המאבק הוא מאבק ראש בראש בינה לבין ביבי על דמותה המוסרית של מדינת ישראל.

פצצה מתקתקת

לפני המפגש עם יחימוביץ' שוחחתי עם כמה וכמה כלכלנים אשר קרעו לגזרים את התוכנית הכלכלית-החברתית השאפתנית של העבודה. היו שטענו כי היא חסרת אחריות והיו שטענו שהיא מנותקת מהמציאות והיו שטענו שהיא תמיט על ישראל אסון. איך שלי תממן את עשרות המיליארדים שהיא מייעדת לתיקון החברה הישראלית? הגירעון שאותו היא תיצור יגרום לאובדן האמון במשק הישראלי ולאובדן חסינותו והתוצאה תהיה צמיחה אפסית ואבטלה המונית.

שלי יחימוביץ' במסיבת העיתונאים, היום
שלי יחימוביץ' במסיבת העיתונאים, היום. צילום: תומר אפלבאום

רק אבי טיומקין אמר לי דברים הפוכים. איש קרנות הגידור אשר צפה מראש את המשבר העולמי של 2008 חושב שדווקא יחימוביץ' קוראת נכון את המפה הכלכלית של אחרי המשבר. לשיטתו, בעולם החדש שבו אנו חיים המדינה חייבת לתמוך בשוק המקרטע בכך שתרחיב מאוד את פעילותה. כיוון שכך, טוב שהגירעון התקציבי יוכפל ושבנק ישראל יממן אותו כפי שעושים בנקים מרכזיים אחרים בעולם. יחימוביץ' לא רק מקדמת מדיניות חברתית נכונה, אמר לי טיומקין, אלא היא השחקנית היחידה בזירה המסוגלת להתמודד עם האתגר הכלכלי שבפניו ישראל עומדת, באמצעות הגדלה ניכרת של ההוצאה הממשלתית.

ושלי עצמה? כיוון שהיא מכירה את מגבלותיי, היא לא מדברת אלי במספרים ובאחוזי גירעון ובמיליארדים תקציביים. היא מדברת אלי ציונות. התחושה הבוערת בה היא שהכישלון הגדול של הדור של שנינו הוא שהפסקנו לעשות אידיאולוגיה. המעשה הגדול האחרון שלנו היה ההפגנה נגד הטבח בסברה ושתילה בשנת 1982. אבל מאז ועד היום הרעיונות שלנו עצרו מלכת. הבאנו ילדים לעולם ובנינו את בתינו ופה ושם גם תרמנו לאיזה עניין נשגב. אבל לא שמנו לב למה שהתרחש במשך 30 שנים בחברה הישראלית. לא שמנו לב לכך שלקחו לנו את המדינה והפריטו את המדינה והשאירו אותנו ללא מדינה.

על כן מה שהיא מנסה לעשות הוא להחזיר למרכז חיינו אידיאולוגיה רלוונטית. בעיניה זאת הציונות. בעיניה חידוש הציונות הוא העיקר. הלוא היו כאן הישגים מדהימים. היתה כאן רפואה מונעת ששמה יצא לתהילה בעולם. הרפואה המונעת הזאת הביאה לירידה בתמותת תינוקות ולהארכת תוחלת החיים באמצעות שירותים מופלאים כמו טיפת חלב ואחיות בית ספר. אבל כאשר אנחנו היינו עסוקים בעצמנו וכאשר המדינה נסוגה, טיפות החלב הופרטו והשירות של אחיות בית ספר הופרט והופרטו אינספור מנגנונים אחרים שקיימו את הסולידריות הישראלית. כך שמה שבאמת עומד מאחורי התוכנית הכלכלית-חברתית של יחימוביץ' ומאחורי המסע שלה אל ראשות הממשלה הוא הניסיון לבנות את המדינה מחדש. להחזיר לישראלים את אותה מדינה ציונית וסוציאל-דמוקרטית שנגזלה מהם.

ליחימוביץ' חשוב להדגיש שהיא לא נגד ההון ולא נגד בעלי ההון ולא נגד השוק החופשי. היא מבחינה בין טייקונים שעשו שימוש בכספים ציבוריים כדי לצבור כוח כלכלי ריכוזי ודורסני לבין תעשיינים שבנו מפעלים ויצרו מקומות עבודה וקידמו את ישראל. כסוציאל-דמוקרטית, היא אומרת, היא דוגלת בשוק חופשי תחרותי לצד מדינה בעלת משקל מוסרי וחברתי. והוועדים הגדולים? היא לא בת ערובה של הוועדים הגדולים? לשלי יחימוביץ' היה נוח מאוד לזרוק מעליה את אבני הריחיים הפוליטיות הללו אבל היא באמת מאמינה בעבודה מאורגנת. היא לא רוצה שעובדי הבנקים יהפכו לעובדי קבלן אך ורק כדי שהרווחים של שרי אריסון יגדלו. היא מונה שורה של מפעלים מצליחים שבהם יש ועדים חזקים ומוחה על ההסתה הפרועה נגד האיגודים השומרים על שכרו, על כבודו ועל רווחתו של האדם העובד.

אבל את סלחנית ביחס למתנחלים, אני מתריס. את גם משתפת פעולה עם החרדים. הסירוב שלך לצאת נגד שתי קבוצות האוכלוסייה האלה הופך אותך למשוקצת בעיני קבוצת האוכלוסייה של השמאל אשר מתוכה את ואני באנו.

יחימוביץ' סבורה שמפעל ההתנחלות היה שגיאה. היא מאמינה שמפת-קלינטון היא המפה ושבסופו של דבר ישראל תשמור בידיה רק את גושי ההתיישבות שבהם מתגוררים 80% מהמתנחלים. אבל היא לא מוכנה להשתלח במתנחלים ובחרדים. היא לא חושבת שההשתלחות מועילה והיא לא חושבת שהיא מוצדקת. בסופו של דבר, מי שהקים את ההתנחלויות הן ממשלות ישראל – כולל ממשלות השמאל. על כן עכשיו מדינת ישראל לא צריכה לרדוף אף אחד אלא להתמודד עם הטעות שעשתה.

היישוב איתמר. ההתנחלויות היו טעות
היישוב איתמר. ההתנחלויות היו טעות. צילום: מוטי מילרוד

אין זה נכון שיחימוביץ' לא מודעת לכך שמהצב הקיים טומן בתוכו פצצה מתקתקת. היא ערה לסכנה הגלומה בבידוד הבינלאומי של ישראל ובהתקרבותה של המדינה הדו-לאומית. אבל יחימוביץ' רוצה לפעול מתוך אמפתיה ולא מתוך שנאה. היא רוצה לנהל משא ומתן עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים, אך גם ללא אשליות. אף על פי שבעבר היתה מהלוחמות למען נסיגה חד-צדדית מלבנון, היא אינה מתלהבת היום מנסיגות חד-צדדיות. מה שהיא מאמינה בו הוא תהליך מדיני אשר בסופו של דבר יוביל אל היעד של שתי מדינות החיות זאת לצד זאת בשלום, אחרי שהגיעו להסכם של קץ סכסוך וקץ תביעות הדדיות.

טוענים כלפי יחימוביץ' שהיא רעה וטוענים כלפיה שהיא גולדה חדשה. כאשר אני מקשיב לה אני רואה אשה חזקה שאינה עדינת נפש ואיננה האם תרזה. אבל האם אריאל שרון היה טוב לב? האם יצחק רבין ואהוד ברק ואהוד אולמרט היו רחומים?

טענת הרוע היא טענה שניחוח סקסיסטי עולה ממנה, אבל טענת גולדה היא טענה רצינית: יש ביחימוביץ' איזו עקשנות, איזו קשיות עורף ואיזה סירוב לקבל דבר ביקורת. היא נעולה בתוך ביטחון צדקני בצדקתה. יחד עם זאת היא מעשית ופרגמטית ויש לה עמוד שדרה. אף על פי שהיא עקרונית ואידיאולוגית, יכולתה לתמרן בתוך מציאות מורכבת היא בלתי מבוטלת. אחדים מעמיתיה למפלגה, שאינם מחסידיה, נדהמו בשנה האחרונה לגלות עד כמה באמת יש לה את זה. אחרי הכל, גם גולדה מאיר של עד 1970 היתה דמות ציונית סוציאליסטית מרשימה למדי. אז האם האשה היוקדת היושבת לצדי על הבר היא מנהיגה בהתהוות? האם בתום מרתון ארוך היא אכן תגיע לשם?

עד כה שלי יחימוביץ' יכולה לזקוף לזכותה שני הישגים חשובים: היא אכן החייתה את תנועת העבודה והיא הצליחה לתעל אל תוך העבודה את המחאה החברתית. העבודה של שלי היא היום הביטוי האותנטי של המהפכה התודעתית והמושגית שהתרחשה בישראל בקיץ 2011.

היה רגע שבו נדמה היה שיחימוביץ' תהיה מסוגלת לנצל את המומנטום כדי ליצור דינמיקה של שלי-או-ביבי. אבל ברית נתניהו-ליברמן וההצטרפות של ציפי לבני למרוץ טרפו את הקלפים. כך שהמרוץ המפרך שממנו ראשת העבודה נחה מעט הערב נראה כרגע כמרוץ למרחקים ארוכים. תודות ליחימוביץ', כאשר מפלגות האופנה יתפוגגו, עדיין תהיה לישראל מפלגת עבודה צעירה, ערכית ורלוונטית. ותהיה עבודה. תהיה הרבה עבודה. צריך יהיה לפנות הרבה מאוד הריסות.

יחימוביץ' - אלטרנטיבה לנתניהו? הגיבו כאן באמצעות הפייסבוק
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נזק אלקטוריאלי ל"עבודה" לדעתי - סתיו שפיר \ איציק שמולי, שכן הם ריסקו אפשרות להפוך את המחאה למשהו עממי וטוב! הסקרים - אמת. וטוב מאוד מאוד שכך! נחכה כבר לפעם אחרת... אולי תהיה מחאה חברתית - ולא פוליטית...  (לת) מוחה ורע לו
  • 16:55
  • 03.01.13

02 רק יחימוביץ תוביל את העם לטובת הכלל, ומתוך ראייה מכלילה, מפשרת, מחברת בין קצוות. שלי מנהיגה אמיצה, והיא זו שתוביל למהפך. אם לא עכשיו אז בסיבוב הבא. יחימוביץ תעלה ותצליח בענק!
  • 16:58
  • 03.01.13

ומי שמצביע לבני או לפיד במקומה, פשוט מטומטם

03 השאלה הגדולה היא אם שלי יחימוביץ בנויה להיות שנים באופוזיציה כמו מנחם בגין בזמנו, לבנות אט אט את המפלגה ולנצח בבחירות?  (לת) דניאל
  • 17:11
  • 03.01.13

04 הצהרתה שלא תשב בממשלת ביבי, היא תיקון הכרחי בדרך להיות מנהיגה אחת העם
  • 17:14
  • 03.01.13

וזה לקח חשוב לשלי: דברי בקולך, ואל תלכי לעולם אחרי יועצי אחיתופל שייעצו לך להיות עמומה. מקווה שהלקח ייחרט בה.

05 היא שלי המנהיגה של ישראל וצרכה להיות ראש הממשלה. ואת האפס לשלוח הביתה גנב מספיק.  (לת) Gm
  • 17:14
  • 03.01.13

06 רק שלי ירושלמי
  • 17:16
  • 03.01.13

הצבעתי למוקד, לשלי, למר'צ בכל גלגוליה.
אני מאמין בשלום ואני מאמין בזכויות האדם העובד.
בבחירות האלה רק שלי.

07 באיחור ניכר Kobi Harkavy
  • 17:20
  • 03.01.13

באיחור ניכר הבינה ימינוביץ את הטעות שעשתה כשנמנעה מלהצביע על ההתנחלות כמקור כל חטאת. אילו הבינה במועד את מה שהיא אומרת כעת, לבני היתה מצטרפת אליה וה"ויבערס" היו מצליחות על אפם וחמתם של ביברמן. חבל. שתיהן אינטליגנטיות, דעתניות, ויכלו להצליח. חבל ששלי לא הבינה זאת בזמן

08 באיחור ניכר Kobi Harkavy
  • 17:21
  • 03.01.13

באיחור ניכר הבינה ימינוביץ את הטעות שעשתה כשנמנעה מלהצביע על ההתנחלות כמקור כל חטאת. אילו הבינה במועד את מה שהיא אומרת כעת, לבני היתה מצטרפת אליה וה"ויבערס" היו מצליחות על אפם וחמתם של ביברמן. חבל. שתיהן אינטליגנטיות, דעתניות, ויכלו להצליח. חבל ששלי לא הבינה זאת בזמן

09 She lost me when she said m
  • 17:24
  • 03.01.13

that the AVODAH party was never a LEFT

10 מרחקים ארוכים מיכל
  • 17:25
  • 03.01.13

מערכת הבחירות היא רק אבן דרך בבניה ארוכה של מדינה סולידרית ודמוקרטית מפלגת העבודה -האלטרנטיבה היחידה

11 היא ממשיכה להגיד שהיא היחידה למרות שחברי מר"צ עשו יותר ממנה בכל תחום, כולל החברתי  (לת) מיגל
  • 17:33
  • 03.01.13

12 רק בראש שלכם לעבור מ-12 מנדטים ל-16 מנדטים זה "להחיות" מפלגה.  (לת) העבודה מתה בגלל שהפסיקה להיות שמאל
  • 17:33
  • 03.01.13

13 מאמר מצויין. תומך בשלי  (לת) יהודה
  • 17:33
  • 03.01.13

14 שלי אדירה  (לת) טלי
  • 17:33
  • 03.01.13

15 ארי שביט קורא נכון את המפה חגי סבוראי
  • 17:33
  • 03.01.13

מפלגת העבודה בראשות שלי היא האלטרנטיבה הרצינית היחידה לממשלת ביברמן, הן בתחום הכלכלי-חברתי והן בתחום המדיני. יתכן ששלי טעתה, כשדחתה עד היום את ההחלטה להתחייב לא לשבת בממשלת ביבי לאחר הבחירות, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. התגובה השלילית של מפלגות המרכז (לפיד וליבני) להצהרה החד-משמעית של שלי מדברת בשם עצמה, ואפשר להבין ממנה שהם כבר השלימו עם הניצחון של ביבי בבחירות, ורוצים לשמור אצלו דלת פתוחה.

16 המסוכנים ביותר הם שוטים חרוצים HMJE
  • 17:33
  • 03.01.13

המסוכנים ביותר הם שוטים חרוצים והיחימוביץ היא חרוצה להפליא. יש הבדל מהותי בין הפחת חיים בגוויה פוליטית כמו ה"אבודה" לבין הנהגת מדינה. ליחימוביץ אין נסיון מינימלי של מילוי תפקיד שר אבל היא היתה מספיק שוטה וחצופה להכריז על עצמה כמועמדת לראשות הממשלה.

17 היום השתכנעתי להצביע ליחימוביץ'  (לת) זיוה
  • 17:33
  • 03.01.13

18 איזו שטות, שלי יחימוביץ' מאמצת ריאלטי: "כוכב נולד בפוליטיקה" - "המחאה החברתית"? כבר נראה לי היא היתה אולי הבמאית, כאשר דב חנין היה אולי המפיק...  (לת) מתעב תכניות ריאלטי
  • 17:34
  • 03.01.13

19 ציפי ויאיר יחממו כסא אצל ביבי, מה הטעם להצביע להם?  (לת) אורן
  • 17:34
  • 03.01.13

20 נחמד שארי שביט עכשיו שוחה חזרה מ"האי לבני" ליבשת "שלי", האסימון בסוף ירד  (לת) דניאל
  • 17:35
  • 03.01.13

21 ארי,טוב שנפגשת עם שלי היום ולא בסוף החודש. אני אדם פשוט (לא פוליטיקאי) שומע המון שידורי אקטואליה ולא הצלחתי להבין מה קרה לשלי, איך היא יכולה לכסות גרעון ענק שיש למדינה עם המשך (!!!)שפיכת כספים בשטחים הכבושים ו....להמשיך להעביר כספים לחרדים-טרוף מוחלט! יכול להיות שהיא החליטה לעזוב את מדינת ישראל בתוך הקו הירוק ולהקים מדינה בשטחים ... היא פשוט גרמה לי ללכת לרעות בשדות זרים,היא בילבלה אותי לגמרי. שלי, את בטוחה שאת יושבת ראש של --------מפלגת העבודה------------?  (לת) חבל,נפלנו ביגלל שטויות (של יועץ)!
  • 17:36
  • 03.01.13

22 יחימוביץ' נותנת תקווה  (לת) רענן
  • 17:36
  • 03.01.13

23 ארי מצא עכוז חדש ללקק  (לת) חמורו של משיח
  • 17:37
  • 03.01.13

24 שלי יחימוביץ' בהצצהרה שלא תשב עם נתניהו עשתה את הדבר הכי נכון - עכשיו היא האלטרנטיבה היחידה. יוסי
  • 17:38
  • 03.01.13

חשוב מאוד שגם ציפי לבני תצטרף ליחימוביץ' כי הליכוד בירידה.

25 למי אכפת? עלה ירוק-הרשימה הליברלית הולכים סוף סוף להכנס לכנסת! ליברל
  • 17:39
  • 03.01.13

שלי וביבי יכולים לריב כמה שהם רוצים בזמן שהליברלים בכנסת יתקנו את כל העיוותים שהסוציאליסטים החזיריים הכניסו לנו לכלכלה.

26 אפשר לא להסכים איתה, אבל אי אפשר להגיד שהיא לא אידאליסטית וישרה. אין לנו כבר הרבה פוליטיקאים כאלו.  (לת) בני
  • 17:46
  • 03.01.13

27 אם תשב גם עם אנשים אחרים בתל אביב תבין שהנושא של שלום מעניין מאד מאד ת'סבתא שלהם.  (לת) תל אביבי
  • 17:47
  • 03.01.13

28 שלי רצה למרחקים ארוכים - יש סיכוי טוב שנתגבר על ביבי אם לפיד ולבני יישרו קו ולא ירוצו ישר אליו. ואם לא - נבנה אלטרנטיבה באופוזיציה. אל תהיהו טפשים ותצביעו למפלגות שיתפוגגו כמו קדימה.  (לת) יוסי
  • 17:54
  • 03.01.13

29 יחימוביץ איבדה אמינות כשסרבה להבהיר את עמדותיה המדיניות והצהירה שאינה מסרבת לשבת עם ממשלת הימין.היא לא אופציה רצינית.מזגזגת ומשנה דעה זה רע ומאוחר מידי  (לת) הבחירות הללו אבודות בכל מקרה
  • 17:54
  • 03.01.13

  •   הבחירות לא אבודות! ג'קי
    • 09:32
    • 07.01.13

    אתה יכול להצביע לאלדד יניב וארץ חדשה. אתה יכול להצביע לדב חנין. כן. זה יחד עם מוחמד בארכה. אבל לא רק דב חנין לא חנין זועבי, גם בארכה הוא לא זאחלקה. ואפילו לא טיבי ולא א סאנע. בעיקר אתה יכול להצביע למפלגה ציונית רצינית ואחראית, שהוכיחה שאפשר לעשות דברים טובים במדינה, ועשתה לא מעט. אתה יכול להצביע - מר"צ.

30 שלי ראש הממשלה שלי! האלטרנטיבה האמיתית לממשלת נתניהו  (לת) נירה ארבל
  • 17:56
  • 03.01.13

31 נאה דרשת. שלי יחימוביץ' היא המנהיגה האמיתית היחידה של מחנה המרכז שמאל. היא ואין בלתה. אוהב אותה ומצביע לה.  (לת) אלמוג
  • 17:58
  • 03.01.13

32 אור חדש זרח צביקה שחם
  • 17:58
  • 03.01.13

יש "ביומרתה" של של שלי יחימוביץ כוח ממריץ ואני מאמין בה ובאמת שהיא זורה, על נחישות ועוצמה שנובעת מאמונה בצידקת הדרך אני סומך את שתי ידי, על כולנו לשנס מותניים ולהתגייס למען יעצר תהליך ההידרדרות המוביל אותנו תהומה כחברה ולמען נמשיך לבנות חברה איתנה הוגנת וצודקת הן כלפי פנים בתוכינו והן כלפי שכנינו אתם עלינו לחיות, ולא על החרב בלבד, והמסקנה הבלתי נמנעת
תנו לה את הכוח כי יש לה את המוטיבציה והיכולת.

33 שלי תבריח מהארץ את הטייקונים וטוב שכך. לא חייבים לגור במגדלים-לחזור לשכונה  (לת) רק שלי
  • 18:00
  • 03.01.13

34 דרושה בדחיפות!! ועידה בין יחימוביץ ליבני ולפיד. דרושה נחישות, דרושה בגרות, דרושה תחושת השליות הלאומית. לא רק להתכנס אלא להביא את האגו למקום הנמוך ביותר ואת הצלחת ההליכה המשותפת למקום הגבוה ביותר.  (לת) המשימה הבלתי ניתנת לדחייה בעוד סיבוב היא לסלק את חונטת נתניהו מהשלטון עכשיו ולתמיד. אתם לא מחפשים אליבי לבוא להגיד שניסיתם. אתם לטובת השפיות, הישראליות והעתיד חייבים להצליח. הליכה משותפת היא הסיכוי היחידי לכך ויביא איתו מנדטים רבים נוספים. לכו על זה
  • 18:03
  • 03.01.13

35 יחימוביץ לעולם לא תכהן כראש ממשלת ישראל אבל היא תהיה זו שתבנה את הפלטפורמה הפוליטית והאידאולוגית שתשרת את המנהיג הבא של מפלגת העבודה (שלא נמצא ברשימתה לכנסת הבאה ואיני יודעת את זהותו) ותאפשר לו להדיח את נתניהו ואת הימין המשיחי ולהשיב את מפלגת העבודה ואת ערכיה לשלטון.אם יחימוביץ תפנים את העובדה הזו ותצליח להתגבר על האכזבה הבלתי נמנעת,היא תהפוך לדמות חשובה ביותר בהיסטוריה הפוליטית של ישראל.  (לת) הדס
  • 18:03
  • 03.01.13

36 נו באמת, אישה שהצביעה למפלגה לא ציונית (חד"ש) תהיה ראש ממשלה? זה הסוף של המדינה כמדינה יהודית. beetle
  • 18:04
  • 03.01.13

בנוסף לזה היא מציגה תוכנית כלכלית שכל תכליתה למוטת את כלכלת המדינה, מציעה לפזר 130 מיליארד שקל, אך לא אומרת מאיפה הכסף. נו באמת...

37 אכן, האלטרנטיבה היחידה. אל יאוש, מערכת הבחירות נפתחה היום מחדש סציאל דמוקרט
  • 18:05
  • 03.01.13

האופציה היחידה להחזיר ציונות הומנית וריאליסטית ליושנה. כל מי שעתיד המדינה חשוב לו וחרד מביבי וחבר מרעיו, שיכלול אחרי הבחירות כנראה גם את ציפי ויאיר, חייב לתמוך בעבודה. האלטרנטיבה היחידה.

38 מרכז מפלדת האבודה בחר בעב"ם כראש המפלגה רונן
  • 18:08
  • 03.01.13

מפלגת האבודה היא מפלגה אובדנית זה התחיל בבחירת שלי יחימוביץ לראשה. המשיך בבחירת המועמדים לכנסת , אוסף בלתי ברור של עב"מים.
וממשיך עם ניהולה של מערכת בחירות שתילמד בבתי הספר. איך לא מנהלים מערכת בחירות.

39 שמאל הזוי יאיר
  • 18:09
  • 03.01.13

לא םלא ששמאלן קיצוני תומך במי שהצביעה חד"ש בעברה ובמי שמספר 4 שלה קוראת שלא לשרת בצה"ל.
הזויה מבחינה מדינית, תכנית כלכלית הזויה- לא פלא שהעבודה מתרסקת.

40 כך מנהלים את הקמפיין שילמד באונברסיטאות. איך לא מנהלים מערכת בחירות. רונן
  • 18:11
  • 03.01.13

מרכז מפלגת העבודה בחר בשלי שתעמוד בראשו. באותו הרגע השתנה שם המפלגה למפלגת האבודה.
בשלב שני נבחרה רשימת עב"מים כרשימה לכנסת.
בשלב שלישי מאפשרים למנהיגת העב"מים לנהל את מסע הבחירות.
הדרך לאבדון רצופה בעב"מים בעלי כוונות טובות.

41 אם שלי יחימוביץ' נציגת ועדים גדולים כוחניים - ולא רק בעדם, אז היא סוציאליזם חזירי שזה קפיטליזם לכל דבר ועניין!!!  (לת) אחד חברתי
  • 18:15
  • 03.01.13

42 קדימה שלי! אני
  • 18:15
  • 03.01.13

אם לא הפעם, אז עוד ארבע שנים!
בסוף זה יקרה

43 רק לא נתניהו, הוא כשל בכל, הוא מוליך לחורבן בית שלישי !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 18:15
  • 03.01.13

44 אגו יהובל
  • 18:29
  • 03.01.13

הדבר היחיד שמתחרה בשלי יחימוביץ' זה האגו שלה.
היא לא מאפשרת לאף אחד לנשום על-ידה והמחיר עוד בוא יבוא.
מפלגת העבודה תתרסק כפי שמעולם לא נפלה.
ההתחמקות מאמירה ברורה וחד משמעית בסוגיה המדינית כבר מראה את מחירה הגבוה; אבל מראה בעיקר שהגברת הזאת לא בדיוק סופרת מישהו חוץ מעצמה. העיקר שהסקרים יגדילו. אבל ההתפכחות תופיע אחרי ספירת הקולות שלהערכתי לא תוציא את מפלגת העבודה ביותר מ-10 מנדטים.

45 חרתה ברטה. רק מרץ.  (לת) יקי
  • 18:37
  • 03.01.13

46 כתבה טובה. תודה.  (לת) מיי שהוו
  • 18:39
  • 03.01.13

47 לא נראה לי שטיומקין אמר לך שהוא בעד הכפלת הגרעון. בכל אופן על פי ה" תכנית " של שלי הוא ישולש. מה לעשות - מתמתיקה.  (לת) א
  • 18:40
  • 03.01.13

48 מאמר יפה והוגן!  (לת) תודה
  • 18:49
  • 03.01.13

49 אין לה את זה, והיא תצטרף לקואליציה של הבית היהודי + הליכוד ביתנו + העבודה = 70 מנדטים לפחות לשנתיים.  (לת) אינפיניטי
  • 18:50
  • 03.01.13

50 אותי שכנעת מתלבט שהשתכנע
  • 18:52
  • 03.01.13

או שלי או ביבי

51 ברק הלך אז שביט מראיין אדונים חדשים לתפקיד  (לת) משה
  • 18:52
  • 03.01.13

52 שלי יחימוביץ - ITS NOW OR NEVER  (לת) תחברי לציפי ליבני וליאיר לפיד. ההבדלים בניכם לא מצדיקים את ההתעקשות. תסכימו על אג'נדה משותפת: ביחד מחליפים את השילטון
  • 18:53
  • 03.01.13

53 אבל המחאה היתה מלאכותית ומזוייפת לדעתי, צבועה שלי יחימוביץ' - סוציאליזם חזירי ואנוכי  (לת) איבדתי כל תקווה
  • 18:55
  • 03.01.13

54 שלי יחימוביץ = "הכל דיבורים"  (לת) לאו
  • 18:58
  • 03.01.13

55 אין ספק, שלי יחימוביץ' תהיה ראשת-ממשלה. אם לא מחר אז מחרתיים.  (לת) הבועה
  • 18:59
  • 03.01.13

56 איציק שמולי = נחש  (לת) עבדו עלינו
  • 19:00
  • 03.01.13

57 איפה אנשי המחאה ?(סתיו שפי, איציק שמולי) למה נעלמו מקמפיין הבחירות  (לת) יפה
  • 19:07
  • 03.01.13

58 אז מה היה לנו אריסטו
  • 19:14
  • 03.01.13

"רמטכ"ל לשעבר, שר ביטחון לשעבר,מודע לזיקה בין מדיניות חוץ לביטחון, נקי כפיים וחף מפוזה. מכל המועמדים בעת הזו לראשות הממשלה -- מופז לטעמי הוא הכשיר והמצויד מכולם. אם לא לראשות ממשלה, בטח לשר ביטחון. אלא שהוא נכשל בפוליטיקה". ציטוט מאמנון אברמוביץ'.

יחמוביץ' לעומת מופז היא פוליטיקאית שמתמצאת בכל השטיקים וההתנהלות בפוליטיקה, אבל היא חסרה את מה שדרוש למנהיג אמיתי -- לכהן כראש ממשלה. אולי היא תצליח לכהן כשרה, אבל לא ראשת ממשלה.

59 יאללה די, מנוולים! ארי שביט קפיטליסטי לדעתי, שלי יחימוביץ' קפיטליסטית לדעתי... עיתונאים \ פוליטיקאים שאינם עשירים - פשוט עושים פוליטיקה ממצוקות של אנשים עניים... אין כזה דבר "דמוקרטיה". יש חד-מפלגתיות קפיטליסטית-לאומנית, וזה בכל מקום בעולם. אל תעבדו עליי!!!  (לת) אל תעבדו עליי!!!
  • 19:16
  • 03.01.13

60 "סוציאל-דמוקרטיה" זה לא "דרך האמצע", אבל אצל שלי יחימוביץ' כן! היא מתכוונת למשהו שהוא חרטא - כמו של טוני בלייר לדוגמה. זה משהו שפוחד להלאים את מה שאולי שווה לנסות להלאים!  (לת) מישהי עובדת עליכם... מפלגת "העבודה" בעיניים?
  • 19:21
  • 03.01.13

61 עכשיו הבעיה למי להאמין, לשלי של היום או לזו מלפני חודש !  (לת) Too late !
  • 19:22
  • 03.01.13

62 עם כל הכבוד, מפלגה של אנשי תקשורת והקרן החדשה היא אלטרנטיבה ראוייה למרץ, יש עתיד ולבני. אבל לא ממש מפלגת שלטון. יחימוביץ דומה לילד המתרגל קול בס כדי להדמות לגדולים. זה יפה, אבל זה לא מספיק. בן הארץ
  • 19:27
  • 03.01.13

שנים של הפניית גב לציונות וליהדות עשו את שלהם.
הפלסטינים צחקו עליכם, ואת היהודים הפסדתם.
אתם לא אלטרנטיבה.

63 שלי בנעליו של בן גוריון-הצחקתם אותי היא תטבע בהם.  (לת) בן תנועת העבודה
  • 19:27
  • 03.01.13

64 כל הכבוד תפסת אומץ יוני
  • 19:28
  • 03.01.13

השלום הוא גם מדיני ולא רק חברתי ! בהצלחה !

65 כל הכבוד תפסת אומץ יוני
  • 19:28
  • 03.01.13

השלום הוא גם מדיני ולא רק חברתי ! בהצלחה !

66 היא הכי טובה במפה הקיימת כתחליף לביבי. גלאון גם טובה אך נתפסת לצערנו כשוליים  (לת) לכן אצביע לשלי
  • 19:31
  • 03.01.13

67 אני קורא את שביט כבר 20 שנה. זו הפעם הראשונה שאני מסכים איתו לגמרי. הוא העיתונאי הראשון שפיצח את שלי.  (לת) חרפושטל
  • 19:32
  • 03.01.13

68 נזכרה קצת מאוחר- היא כבר ממוצבת כמנהיגת מפלגת נישה אורון
  • 19:37
  • 03.01.13

רק לבני היא האלטרנטיבה לביבי

69 נזכרה קצת מאוחר- היא כבר ממוצבת כמנהיגת מפלגת נישה אורון
  • 19:37
  • 03.01.13

רק לבני היא האלטרנטיבה לביבי

70 ביברמן יותר חזק, שלי... אל תתלהבי. יש לך שם רשימה מוזרה למדי. ביבי יחזור עם 70 מנדטיים ימניים, ואולי אף יותר  (לת) הייתם צריכים להקשיב למי שהתיימרו להראות שהם מבינים. אתם רק אוהבים להשמיע, לא לשמוע
  • 19:39
  • 03.01.13

71 חפה מכל צניעות!!!  (לת) מיכל
  • 19:43
  • 03.01.13

72 אני אוהבת שלטון :) "שלי יחימוביץ'"
  • 19:44
  • 03.01.13

"שינוי חברתי" כל אחד וסביבתו האישית? העם, הפוליטיקה והמדינה אולי לא מסוגלות... כל אחד רוצה להיות פוליטיקאי, או מה?! גועל נפש!!!

73 ארי שביט טועה פעם נוספת! אלי מרמת גן
  • 19:48
  • 03.01.13

כל עונה בשנה יש לארי שביט כוכב-ת חדש-ה , אחרי שאחליף את הכוכבים עכשיו הוא בונה על שלי יחימוביץ.
הבעיה של ארי שביט היא האמת הפנימית שלו , כאשר הוא רואה את הירידה של העבודה בראשות שלי יחימוביץ המזגזגת הוא חושש מאוד שתעלה דמותה של ציפי לבני עליה אמר דברים איומים בבחירות האחרונות.
ארי טול קורה מבין עינייך תעבוד עם הראש לא עם הרגש בעיקר הרגש האנטי.
ראשות ממשלה גדול על שלי יחימוביץ היא צריכה לצבור נסיון להוכיח את עצמה ורק אחר כך אולי תהיה מועמדת ראויה.
אתה הבנת את זה ארי...!

74 בהצלחה - סוף סוף קראה את המפה aaa
  • 19:51
  • 03.01.13

לא מחפשים מישהו שיחבור לנתניהו אלא ההפך .

75 "על דלפק בר בתל אביב"... מדוע לא בגינה שבשכונת התקווה לדוגמה? אתם צבועים קפיטליסטים. לא חסר לכם כסף!  (לת) מפלגת העבודה קפיטליסטית
  • 19:54
  • 03.01.13

76 מדהים לראות שהשיקולים בבחירות הם שיקולים של בחירות אישיות ולא של דרך פלוני אלמוני
  • 20:03
  • 03.01.13

עם ישראל צריך לבחור בין ממשלה ש"דפקה" אותו ביודעין, חלקה את העושר והאמצעים הלאומיים לפרטים מספר והגדילה את השכבה העניה וחסרת האמצעים באופן משמעותי, ובין דרך צודקת יותר, הומנית יותר וחברתית יותר.
ובכל זאת יש מסה עצומה (ומקופחת) שצועקת "רק ביבי" ושוקלים האם לשלי יש את זה או לא. אבסורד מושלם.
לאה רבין כנראה תעתה. לא גנבו לנו את המדינה. גנבו לנו את העם...

77 מי לעזאזל מייעץ לה לדבר שטויות?!  (לת) רמי
  • 20:03
  • 03.01.13

78 גם מי שאוהב אותה ותומך בה,,לא יכול להכחיש,,את האמת,, יעקב יעקב
  • 20:34
  • 03.01.13

כשליברמן אמר עליה שהיא מייצגת את השבעים והמדושנים מצפון תל אביב רמת אביב ועד בואכה כפר יונה,,הוא צדק,,זאת האמת,,ורק האמת,,הכותב פגש אותה לראיון ,,בבר,,בתל אביב,,שתינו יין ביחד,,יין אדום,,שניהם מאותו הכפר,,טוב להם ככה,,רוצים שלום ,,לא חשוב איזה שלום,,שייתנו לחיות,וחזרה למה שאמר ליברמן,,במקום לענות לו לעניין,,ולהסביר לו שהוא טועה,,הגיבה בקללות,,אתה,,פושע,,אתה מושחת,,איך גנב כמוכה יושב בממשלה ,,תגובה של מי שמתיימרת להיות ראש ממשלת ישראל ולהוביל את העם הקשה הזה אל חוף מבטחים,,

79 אנא שלי, אל תעשי את הטעות של ציפי! רם גרנות
  • 20:54
  • 03.01.13

אל תבטלי מראש את אפשרותך להשתתף בקואליציה של נתניהו. ישיבתך בממשלה עשויה לבטל את מארת החרדים וסחטנותם. ישיבתך בממשלה עשויה להעלות את אחוז החסימה בחוק. ישיבתך בממשלה עשויה להביא לשוויון בנטל השירות לכל. נצלי את הכח שתקבלי בקלפי. זה עלול לא לחזור על עצמו!!!

80 זאת הפעם הראשונה שאני אוכל לממש את זכותי להצביע בבחירות, אני בחרתי דווקא במפגלת העבודה בראשות שלי יחימוביץ', למה? כי האמנתי לאישה הזאת... היא אישה עם אידיאולוגיה מרהיבה היום לאחר שהכריזה בפומבי שהיא לא תחבור לממשלת נתניהו שעלולה למשול במדינה לאחר הבחירות הגעתי למסקנה ברורה וחד משמעית שאני מצביע רק א-מ-ת. אבל אני מקווה ששלי תחזיק מעמד אם תשב באופוזיציה בקדנציה הבאה ושתנהל אופוזיציה פורייה תורמת שונה לגמרי מאופוזיציה של קדימה ושל ציפי לבני, מקווה שתעמוד בראש אופוזיציה משפיעה ביקורתית פעילה לא אופוזיציה סטטית רק כדי לקבל משכורת כפי שעשה שאול מופז.  (לת) ערבי מצביע עבודה
  • 23:01
  • 03.01.13

81 לכל עיתון מפלגה שהוא רוצה בשלטון שלי עיתון
  • 00:03
  • 04.01.13

ידיעות אחרונות עם לפיד/לבני - הכי בולט נגד ביבי אבל מסתירים את שלי.
ישראל היום עם ביבי - כל יום ציטוט של מישהו אחר מהליכוד.
הארץ עם מרצ - פוחדים מהצדק החברתי של שלי, כל הטורים נגדה חוץ מזה (שבה אחרי כמה וכמה טורים בהם הוא תוקף את שלי) והטור הבודד של שלמה אבינרי

82 טיומקין הוא לא כלכלן אלא משפטן ולכן אין תימה על דבריו המופרכים.  (לת) כלכלן
  • 02:03
  • 04.01.13

83 הטעות של נתניהו שלא נענה להזמנה לעימות מול שלי בכל הסוגיות שח מט
  • 03:51
  • 04.01.13

ההתנהלות של מערכת הבחירות עד להטלת הפצצה על ידי שלי יחימוביץ
היתה ברמה של גן ילדים פעוטון בני שנתיים
בגיל שנתיים כל ילד משחק עם עצמו לבד ולצד ילד/ים מהגן
לוקח תהליך התבגרות שבו משחקים זה עם זה וזה מול זה
מערכת בחירות שבה המועמד לראשות הממשלה בנימין נתניהו משוכנע שאין לו צורך להתעמת על שום סוגיה עם אף אחד זה משמים מרדים ולא רציני.
עכשיו נטרפו הקלפים ביבי יהיה לחוץ מאוד לפיד יהיה לחוץ והמנהיגה האולטימטיבית של עמיר פרץ ציפי ליבני גם תכנס ללחץ

84 הטעות של נתניהו שלא נענה להזמנה לעימות מול שלי בכל הסוגיות שח מט
  • 04:24
  • 04.01.13

ההתנהלות של מערכת הבחירות עד להטלת הפצצה על ידי שלי יחימוביץ
היתה ברמה של גן ילדים פעוטון בני שנתיים
בגיל שנתיים כל ילד משחק עם עצמו לבד ולצד ילד/ים מהגן
לוקח תהליך התבגרות שבו משחקים זה עם זה וזה מול זה
מערכת בחירות שבה המועמד לראשות הממשלה בנימין נתניהו משוכנע שאין לו צורך להתעמת על שום סוגיה עם אף אחד זה משמים מרדים ולא רציני.
עכשיו נטרפו הקלפים ביבי יהיה לחוץ מאוד לפיד יהיה לחוץ והמנהיגה האולטימטיבית של עמיר פרץ ציפי ליבני גם תכנס ללחץ

85 אני אוהב לקרוא את מאמריו של ארי שביט. הם לרוב הגיוניים ואפילו מאוזנים. אבל לא הפעם. לכתוב בפעם המי יודע מה על יחימוביץ', במיוחד כשזה מאמר מפרגן - עד כמה שהאתיקה מרשה ותוך עמידה בגבולות האבסורד - זה כבר מוגזם. הרי בסופו של יום, גב' יחימוביץ' היא לא יותר מקוריוז. פסאודו-עיתונאית, נערת-עידוד-בוסים של ארגוני העובדים ויו"ר מאוד זמנית של מפלגת העבודה בדרכה ה"ארוכה" מה-17 מנדטים בממוצע ב-3 מערכות הבחירות האחרונות, ועד ל...17 מנדטים בבחירות הנוכחיות. ב-22.1, עם הוודע גזר דין הבוחר, תתחיל המערכה להעפתה של הנ"ל בחזרה לשולי סדר היום הציבורי, כהערת אגב היסטורית ותו לא.  (לת) אובייקטיביסט
  • 05:04
  • 04.01.13

86 לפרק את השחיתות- הצביעו ארץ חדשה http://eretzchadasha.com/the-method  (לת) דנדן
  • 10:29
  • 04.01.13

87 כל זמן שפואד מככב בעבודה - אנחנו לא שם!!  (לת) ז'אק
  • 13:16
  • 04.01.13

88 בחירות דרור פרידמן
  • 15:26
  • 04.01.13

עם כל הכבוד ויש כבוד שלי היא "מתלהבת" רצה נורא מהר, עושה רעש מסביב ורוצה הכל ועכשיו.
השאלה אם יש לה את היכולת לרוץ למרחקים ארוכים?
הצוות שלה לא מפיל אותי לרצפה ועם זאת משאיר אצלי תקווה, בחופש הדיבור עיתונות ויחסי ציבור היא מצטיינת, אם היא טובה או רעה זה בכלל לא רלוונטי, השאלה אם היא טובה לעם היהודי או רעה? האם היא תהיה ראש ממשלה מוצלחת ותדאג לביטחון מדיני וכלכלי וגן ליחסי החוץ, הדבר המדאיג העקרי שלא ממש קבלתי עליו תשובה הוא: האם היא מספיק חזקה להתמודד מול הועדים? ועד טוב וחזק זה מעולה לעובדים אבל בא לעיתים על חשבון הכלל, חברת החשמל לדוגמא היא חברה צבורית, הועד הוא המנהל בפועל והשחיתויות הקטנות או הגדולות אינן סוציאליסטיות לחלוטין ופוגעות בכלל, ועד עובדי הנמל היושב על הברז של בעלי הממון למעשה... מחזיקים אותה חזק בביציות, איך היא מתכוונת לדאוג לזכויות הסוציאליות שלהם בלי לפגוע בי??? ולסים מי מהמגיבים יכול להתחייב בשמה שלא תחבור לביבי בשעת צרה? הבטחות לחוד ומעשים לחוד את השיעור הזה כבר למדנו,
מהמאר של ארי שביט אני יצאתי וחצי תאוותי בידי...

89 בי-65% ל-45% מכל המצביעים חושבים שנתניהו המתאים ביותר מלרשות הממשלה, אלה יחשבות הפעם פעמים אם להצביע לשלי, הציבור לא רוצה להחליף את ראש הממשלה בטח לא בשלי ולא בלבני, אז הגיונית יחזרו לחזק את נתניהו.  (לת) לא הגוני ומבריח
  • 16:01
  • 05.01.13

90 ארי שביט יודע על מה הוא מדבר--רק שלי יחימוביץ רוצה ומסוגלת להחליף את הימין הקיצוני שושי ויזנפלד
  • 13:52
  • 06.01.13

ארי שביט,אמרת נכון,שלי יחימוביץ,היא אידאליסטית,ציונית,ואישה חזקה,ובזכות תכונות אלו,ובגלל המיאוס בשחיתות השלטונית והבריונית של נהנתנייהו,היא תביס את שלטון האימים,הימין קיצוני,ותגרום בפעם השנייה בתולדות הפוליטיקה הישראלית,למהפך והמדינה תשוב להיות בידי אזרחיה..אנחנו שדורנו ידע והכיר מציאות אחרת,משווע ליום הזה,תבורכי שלי יחימוביץ,ובהצלחה רבה
שושי ויזנפלד

91 נתניהו בעד תחרות ושלי יחימוביץ' רוצה מונופולים  (לת) מוטי
  • 01:42
  • 11.01.13

92 ארי שביט אחרי שיחימוביץ' נבחרה הצטערתי לראות שהיא לא בונה צוות מנהיגות ראוי  (לת) שמעון
  • 09:37
  • 11.01.13

93 שלי עלולה להביא למיליון מובטלים  (לת) עוזי
  • 09:42
  • 11.01.13

פעילות
המלצות