למה המרכז הפוליטי כל כך עלוב, רופס ומפוצל?

פלסנר היה אמור להיות בנט, שי פירון רוצה שתכירו את התלמוד ולבני מחפשת את אהבת העולם. מסע התלבטות במרכז, כתבה שלישית בסדרה

בדרך אל ציפי לבני אני פוגש את יוחנן פלסנר. פלסנר היה אמור להיות הבנט של המרכז הישראלי. כמו נפתלי בנט הוא היה בסיירת מטכ"ל וכמו בנט היתה לו הרפתקה עסקית, וכמו בנט הוא עבד בלשכתו של מנהיג לאומי חשוב (אריאל שרון). פלסנר צעיר כמו בנט ואנרגטי כמו בנט וממזרי כמו בנט ולא פחות נאה. הגיליון הביוגרפי שלו הוא גיליון של הצטיינות. כך שאם לישראל היה מרכז ראוי לשמו, הוא היה מריץ את יוחנן פלסנר באותו אופן שבו הימין-ימין מריץ את נפתלי בנט. אבל כיוון שלישראל אין מרכז ראוי לשמו, בנט חוגג עכשיו בסקרים 16-12 מנדטים בעוד פלסנר (מספר 3 בקדימה) ניצב על המחסום של אחוז החסימה.

מה קרה לנו, אני שואל את השחיין הפוליטי הנמרץ היושב מולי בבית קפה ברעננה. מה קרה להבטחה הגדולה של אריאל שרון וקדימה והמרכז הישראלי? איך ייתכן שאל מול ימין כל כך קיצוני וחזק עומד היום מרכז כל כך עלוב ורופס ומפוצל?

פלסנר. צילום: מוטי מילרוד

פלסנר מגדיר לי את המרכז: מצד אחד ספקנות כלפי הפלסטינים ומצד שני נחישות לקבוע גבול. מצד אחד שמירה על הלגיטימיות הבינלאומית של ישראל ומצד שני שימוש בלגיטימיות הזאת כדי להפעיל כוח רב שייצור הרתעה ויקיים את השקט. ובמקביל: דרך אמצע בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית ובין שוק חופשי לצדק חברתי.

לכל הסקרים, פרשנויות ומדורים בעמוד הבחירות >> 

על פי פלסנר שרון גילם את כל זאת ואהוד אולמרט יישם את כל זאת ועל כן קדימה היתה למפלגה המובילה בארץ, שייצגה רבים מהישראלים. אבל הכישלון הגדול היה רעיוני ואנושי: קדימה לא עשתה עבודה רעיונית ולא גיבשה סדר יום כולל ולא בנתה גרעין קשה של אנשים אשר באמת מאמינים ברעיון הנכון של המרכז. על כן, אחרי המחאה החברתית, לבני התרסקה בסקרים והפסידה בפריימריז ופרשה. על כן המרכז איבד קולות לעבודה והתפצל לשלושה גופים פוליטיים שונים.

בבחירות האלה אפשר היה לנצח את נתניהו, טוען פלסנר. התמיכה בו רדודה והוא כלל איננו חזק. אבל כיוון שהמרכז לא התאחד ולא התגבש ולא התעלה על עצמו, נתניהו יהיה ראש ממשלה וממשלתו תהיה אחת הממשלות המסוכנות ביותר שהיו כאן אי פעם. כך שאחרי הבחירות צריך יהיה להתחיל מההתחלה. בין אם על הבסיס של קדימה (שדווקא במתכונתה החדשה והצנועה, פלסנר רואה בה מפלגה איכותית) ובין אם על בסיס אחר, צריך יהיה להגדיר את המרכז מחדש כדי שישראל תחזור להיות מדינה שפויה.

לפרוץ את המגזר

בדרך אל ציפי לבני אני פוגש גם את שי פירון. פירון הוא הרב הנאור (בוגר ישיבת מרכז הרב ובוגר ישיבת שבי חברון ותלמידו של הרב מרדכי אליהו) אשר ייצג בכנסת הבאה את החילונים של יאיר לפיד. בעשור האחרון הוא עשה רבות למען מתינות דתית ועשה רבות בתחום החינוך והתנגד להתנתקות. היישוב שבו הוא מתגורר, אורנית, הוא התנחלות של על-הקו-הירוק. מדוע פירון נעתר לבקשתו של חברו הטוב יאיר להיות מס' 2 ברשימתו? בגלל תחושת שליחות. צריך לפרוץ את המגזריות, הוא אומר. צריך לשנות את הדימוי של היהדות. צריך להחזיר לילדים את החלום.

הרב שי פירון הוא אדם כבד גוף ובעל משקל סגולי גבוה, המאמין שישראל צריכה להיות מדינה יותר יהודית. הדתיים לבדם לא יכולים לעשות את ישראל ליותר יהודית, הוא אומר. ארון הספרים היהודי חייב להיות ארון המשותף לכולם. כל ילד בישראל צריך להכיר את סידור התפילה ואת התלמוד ואת יהודה עמיחי. צריך ללמד את הצעירים שהיהדות איננה רק חלות-נרות-מצוות. אסור שהיהדות תהיה פוליטית וכיתתית, עליה להיות מקור ההשראה של כלל ישראל. היהדות היא גם היחס לעובדים זרים והיחס לקשישים וצדק חברתי.

בשעה הראשונה של שיחתנו, בבית קפה כשר בתל אביב, שי פירון איננו אומר ולו מלה מדינית אחת. אבל כיוון שהעיתונאי שואל הרב עונה: ירושלים מאוחדת, סירוב לזכות השיבה, שמירה על גושי ההתיישבות.

שי פירון (מימין) ולפיד. מתנגד להקפאת בנייה או לנסיגה חד צדדית
שי פירון (מימין) ולפיד. מתנגד להקפאת בנייה או לנסיגה חד צדדית. צילום: ניר כפרי

האם יש איזשהו סיכוי לשלום המבוסס על ירושלים מאוחדת? פירון מעריך שבין הפלסטינים לישראלים אין פסע אלא שסע, וכי הסיכוי להסכם שלום נמוך, אך כיהודי הוא רוצה להיות רודף שלום. נסיגה חד-צדדית? לא. הקפאת בנייה? לא ולא.

בתו של פירון מתגוררת בקרית ארבע וכל ניסיון למנוע ממנה להרחיב את ביתה או למנוע מילדיה בית ספר יהיה בלתי מוסרי. בבחירות הקודמות פירון הצביע מפד"ל וגם היום הוא חושב שהבית היהודי אומרת אמירות ציוניות, אבל ההעדפה שלו היא מפלגה של אנשים ולא מאחזים.

רק בנקודה אחת בשיחה הרב הערכי מאורנית ממש מתלהט. כאשר אני שואל אותו אם לא היה על לפיד ולבני להתעלות על עצמם ולרוץ יחד לכנסת כדי שמול הימין יעמוד גוש מרכזי חזק, הוא עונה בשצף קצף: "מה זה גוש מרכז? אם יאיר היה מתאחד עם התנועה של ציפי אני הייתי פורש מהרשימה. לבני, מצנע, פרץ ושטרית התמודדו במפלגותיהם והפסידו. הם התעלמו מהחלטת הבוחר ולקחו כספים של המפלגה שממנה שניים מהם פרשו. ההתנהגות שלהם מעוררת בציבור מיאוס. זאת פוליטיקה נקייה? זה רקב מוסרי. זאת השחתה. זה אות קלון לחברה הישראלית. התנועה של ציפי לבני היא פשע מוסרי".

נקודת האל-חזור

התנועה של ציפי לבני יושבת בבניין משרדים ברחוב המסגר. בכרזת הענק התלויה על הבניין אותו תצלום זוהר של לבני משנת 2009 ואותה נקודה אדומה של לבני מ-2009 ואותו כחול פטריוטי בוהק. אבל לבני 2013 איננה לבני 2009. דווקא אחרי שהפסידה בקדימה ועזבה את הפוליטיקה וחזרה את הפוליטיקה, היא הרבה יותר נינוחה משהיתה. חייכנית, תבונית, נעימה.  מקרינה ביטחון עצמי חדש ונדיבות רגשית חדשה ועניינות. אפילו על המשקעים המובנים שיש לה ביחס לאורח המפתיע שלה היא התגברה.

לבני אומרת שהיא חשה תחושת דחיפות שאנשי מרכז אחרים כנראה לא חשים אותה. הדברים שאמר לי נפתלי בנט בסדרה זו לפני שבועיים החרידו אותה. היא חוששת שבבחירה בין ארץ ישראל לבין מדינה יהודית-דמוקרטית אנחנו עלולים להגיע בקרוב לנקודת האל-חזור. כך גם בבחירה בין מדינת הלכה לבין מדינת חוק. כרגע הקהילה הבינלאומית בהמתנה והעולם הערבי בהמתנה והפלסטינים בהמתנה והאינתיפאדה בהמתנה. אבל מאחורי הפנים היפות של בנט מסתתרים רבני הטרנספר של האיחוד הלאומי ומאחורי הפנים היפות של גדעון סער וגלעד ארדן, מסתתרים פייגלין ודנון.

הקיצונים הללו לא יאפשרו לנתניהו להיכנס למשא ומתן רציני אחרי הבחירות והם אף עלולים לעשות זאת כפי שהם אוהבים לעשות זאת – באופן מתריס ומתגרה. אם כך יקרה ישראל עלולה להיקלע במהירות לבידוד מדיני חמור ואף עלולה להיות הידרדרות לאלימות. האם במצב כזה באמת אפשר להתעקש על עקרונות סוציאל-דמוקרטיים או על פוליטיקה-של-חדשים? מול החזית המסוכנת של הקיצונים חייבים להציג חזית מעוררת תקווה של מתונים.

לבני. צילום: אילן אסייג

אל הפגישה השנייה שלנו לבני מגיעה מיד אחרי ההתנפצות של היוזמה שלה לשלב ידיים עם שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד. הפעם כרזת הבחירות ברחוב המסגר היא רצינית ומאופקת והפעם יושבת הראש והעיתונאי יושבים במסעדה תל אביבית סמוכה ואיכותית אשר בתוך כתליה השחורים מתנגנת מוסיקה צרפתית רכה.

אחרי שהיא מכלה מרק ירקות סמיך, לבני מסבירה לי מה בדיוק הציעה לשני עמיתיה: הצהרה משותפת וקמפיין משותף והמלצה משותפת לנשיא על מועמד לראשות הממשלה. אם יצליחו להרכיב ממשלה – שמחה גדולה. אם לא – יוכלו לכפות על נתניהו ממשלת אחדות לאומית אמיתית, שתאזן, תרסן ותבלום את הקיצונים. אבל יאיר ושלי לא הסכימו לחשוב בגדול. הם היו מתואמים מראש ולא היו מוכנים לצאת מהסקטוריאליות של ש"ס-של-מעמד-הביניים ומההתעקשות לא לצאת נגד המתנחלים והחרדים. שניהם לא נהגו כפי שלבני קיוותה שינהגו לנוכח האיום הימני הגדול שבפתח, ולבסוף אף הגיבו באלימות מילולית.

אז עכשיו אנחנו בפיצול, אני אומר למועמדת הנאה והתקיפה הלבושה ז'קט זמש. עכשיו צריך לבחור בין העבודה, קדימה, יש עתיד והתנועה. מדוע דווקא התנועה? למה ציפי לבני? שרת החוץ לשעבר אומרת שהתשובה הראשונה היא אישית: לבני היא היחידה בעלת הניסיון הנדרש כדי לשבת בחדרים שבהם מתקבלות החלטות ולמנוע את מה שדיסקין מזהיר מפניו. התשובה השנייה היא רעיונית: לבני היא היחידה שמייצגת היום את מכלול הערכים של המרכז המבקש להציל את המדינה היהודית-דמוקרטית.

רק היא נחושה להיאבק את המאבק המדיני החיוני בשעה שהיא גם נאבקת למען שוויון בנטל ושינוי שיטת המשטר. לבני מאמינה שאנחנו באמת נלחמים עכשיו על הבית הציוני. ובמלחמה הזאת ההבדלים הקטנים בינינו מתגמדים. לכן צריך להתגבר על שיקולים אישיים ומפלגתיים וצריך לעבוד יחד כדי שישראל תחזור להיות מקום שהבנות והבנים שלנו יוכלו להיות גאים בו.

אני שואל את לבני אילו לקחים הפיקה מהצלחות העבר ומכישלונות העבר שלה, במה השתנתה?

יושבת ראש התנועה מרימה את ראשה ומתבוננת בגשם הניתך בחוץ ואחרי הרהור ארוך עונה בכנות מפתיעה. היא חושבת שאין לה יותר כעסים. היא באה ממקום יותר נקי. הלוא היא היתה שם. היה לה נוח מאוד לפרוש בשיא. היא לא אוהבת את כל זה ועכשיו היא מתחילה את הכל מחדש אחרי שכבר היו לה 28 מנדטים.

אבל כשהסתכלתי מה קורה סביבי, אומרת לבני, ראיתי שאין מי שייצג את מה שאני מאמינה בו ואת מה שרבים במרכז מאמינים בו. הבנתי שאין לי את האופציה להישאר בבית. לכן חזרתי לזירה כשאני יותר ממוקדת במשימה וכשאני מקדישה פחות תשומת לב לעניינים אישיים ולרעשי רקע. אני באמת מאמינה שאני יכולה להחזיר את ישראל בתוך חודשים לחיק העולם. אני יכולה להחזיר לנו את הלגיטימיות הבינלאומית ואת המעמד האזורי שאנחנו מאבדים. לכן אני עושה עכשיו את מה שאני עושה כשאני יותר בטוחה בעצמי. אני לא מסתכלת אחורה בזעם אלא קדימה בתקווה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שי פרון מסיט ודמגוג  (לת) שרון
  • 23:26
  • 11.01.13

02 מר שביט אם מפלגות המרכז כפי שאתה קורא להם היו מתאחדות לא היו מקבלות יותר מנדטים, ועל כן לא הפיצול אשם אלא מה שהן משדרות לצבור. אריאל שרון בתוקף אישיותו ונסיונו הארוך שידר מהות מרכזית. נציגי המפלגות הללו משדרים ברובם מסרים שמאלנים שהצבור עייף מהם. המסרים של המרכז קיימים בכתובים, ראה את עמדותיו של בן דרור ימיני במעריב ותבין מהו מרכז. שם הם היו צריכים להיות. בשביל למשוך קולות מהימין המתון, זה שהצביע ליכוד , היה עליהם לפתח במאבק מר נגד ארגוני השמאל הקיצונים ועוזריהם באקדמיה , בעתונות ובמערכת המשפט. רק מאבק כזה היה מביא להם את הקולות ומאפשר להם אחרי כן להאבק בימין הקיצוני הפרשן
  • 09:12
  • 12.01.13

מר שביט אם מפלגות המרכז כפי שאתה קורא להם היו מתאחדות לא היו מקבלות יותר מנדטים, ועל כן לא הפיצול אשם אלא מה שהן משדרות לצבור. אריאל שרון בתוקף אישיותו ונסיונו הארוך שידר מהות מרכזית. נציגי המפלגות הללו משדרים ברובם מסרים שמאלנים שהצבור עייף מהם.
המסרים של המרכז קיימים בכתובים, ראה את עמדותיו של בן דרור ימיני במעריב ותבין מהו מרכז. שם הם היו צריכים להיות.
בשביל למשוך קולות מהימין המתון, זה שהצביע ליכוד , היה עליהם לפתח במאבק מר נגד ארגוני השמאל הקיצונים ועוזריהם באקדמיה , בעתונות ובמערכת המשפט. רק מאבק כזה היה מביא להם את הקולות ומאפשר להם אחרי כן להאבק בימין הקיצוני

03 הצרה שאין כאן מנהיג שאפשר לסמוך עליו . שלושתם מרמלדה ולא ברזל . שוקולד מנטה מסטיק. אניהו
  • 09:18
  • 12.01.13

מי שרצוצה שלום זרק את אולמרט שיכל להנהיג לשלום. וגרם לליבני לא לעשות קואליציה עם הדתיים תמורת התשלום הרגיל שלהם. רוצים שלום אבל לא מוכנים לשלם למציאות. אז זה מה שקיבלנו.

04 טעות בידיך ארי שביט. הבעיה אינה הגוש שאתה מכנה. הבעיה היא העדר מנהיגים. בנט יכול היה לעלות על משבצת שלא ביברמן ולא שאר הימין סיפקו. הבעיה, שבנט מוכר שקרים- כי כל מה שהוא מייצג, הוא תוצר של ישראל טרום עליית הימין לשלטון 77 , טרום ההרס שהימין הביא עימו לשלטון. הוא כמו ש"ס, כמו ביברמן- שמשדרים תדמיות לא להם, שגם לא מספקות את הסחורה, וכידוע לך הונים צריכים חלומות, אח"כ הם יצאו לרחובות עם סיסמאות של צדק חברתי. ביום שיכאב להונים ולפריירים (2 אוכלוסיות שונות) יכאב באמת- גם המנהיג הראוי יעלה, כמו עם מוכנות התלמיד והופעת המורה. שי פירון מסוכן כמו בנט. הוא משחק אותה עם לפיד, עובד על לפיד על ארון יהודי וכל החארטה שריקנים כלפיד יכולים לאמץ, בלי להבין את הפוליטיקה של הדת. פירון=סכנה. לפיד-סכנה מסוג אחר, היות ואין לו עמוד שדרה. פירון מזכיר את דרעי של המזרחים. היענו נחמדות, שמאחוריה הזאב. ולגבי לבני- היא כנראה טובה בהצהרות, ולא בעשייה. כל הדמויות שהזכרת אינן מנהיגות.  (לת) שומר חוק
  • 09:22
  • 12.01.13

05 חבל שבגללם נקבל הפעם ממשלת ימין קיצנונית.  (לת) שמואל
  • 09:22
  • 12.01.13

06 שמאל מוקטן מלש
  • 09:26
  • 12.01.13

את השמאל חיסל עראפת, הנייה ונסראלה ומבית כל אותם תומכי אוסלו, ההזויים והתבוסתנים. להזכיר שבשנים 92-96 בשלטון יקירי השמאל רבין ופרס קיבלנו את אוסלו וגל המתאבדים שגבה מעל 1500 הרוגים ואיך הגיב רבין שהוא ימשיך בדרך לשלום ויפעל נגד הקיצונים מכאן ומכאן. נשארנו עם הבדיחה של "מורשת רבין" וחצי אתרי מדינה על שמו ופרס נו סיפר שוב ושוב על מזרח תיכון חדש ומה קיבלנו, עוד פוליטיקאי שצריך להיזהר ממשנתו המסוכנת כמעט והספיקו הוא ורבין להחזיר את רמת הגולן לידי אלקאידה.

07 דמעות התנין של עיתונאי החצר. התשובה לשאלה של ארי שביט בראש המאמר היא ארי שביט עצמו אשר היה ועדיין שותף לשקרים בדבר ה"אין פרטנר" ו שאוסלו גרם לפיגועים.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 09:27
  • 12.01.13

08 אריאל שרון - מרכז?! . וולטר
  • 09:31
  • 12.01.13

"מה קרה להבטחה הגדולה של אריאל שרון וקדימה והמרכז הישראלי?"
אם שביט מאמין בזה, זו אולי גם התשובה לשאלה שלו...

09 "וכמו בנט הייתה לו הרפתקה עסקית"?!? איזו הצלחה הייתה לו? פלסנר הוא כל הזמן יועץ...מעולם לא הקים חברה ומעולם לא ניהל אחת על כל המשתמע  (לת) הרשל
  • 09:32
  • 12.01.13

10 יש עתיד מורכבת מאיש ימין מובהק כמו שי פירון שהעיד על עצמו השבוע שהיה מצביע לבית היהודי אלמלא צירף אותו לפיד לרשימתו ומאנשי שמאל מובהקים כעפר שלח,יעקב פרי ויעל גרמן.פלא שלפיד מפיק כל מיני אמירות שסותרות זו את זו ? מי שיצביע לפיד ולבני יצביע למעשה לקואליציית הימין של נתניהו.  (לת) סתם אחד
  • 09:39
  • 12.01.13

11 ..עד שהרצון לאחדות וקונצנזוס יבוא מהבוחרים. הפוליטיקאים, טובים ומחויבים ככל שיהיו, ממשיכים לאחז עיניים ולהפריד ולסכסך.  (לת) עודד
  • 09:41
  • 12.01.13

12 שי פרון - מספר 2 ב"עתיד" - יכל להיות בקלות מספר 2 ב"בית היהודי" הצבעת לפיד קיבלת ביבי
  • 09:41
  • 12.01.13

מצביעי המרכז-שמאל שירצו להצביע ללפיד צריכים לזכור שבמפלגתו יושב אדם ימני פר-אקסלנס. אדם ששורשיו המשפחתיים נטועים חזק בהתנחלויות ובהתנגדות לכל הסדר נורמלי עם הפלסטינים. תוסיפו לזה את העובדה שלפיד מוכן לזחול לכל ממשלת ימין שתקום כאן ותקבלו מפלגה שהצבעה בשבילה = הצבעה לביבי.

13 התשובה בגוף השאלה כי כאילו הם ומניעיהם תחשוב טוב!!!  (לת) איתמר
  • 09:43
  • 12.01.13

14 כל "מנהיגי השמאל-מרכז" נשלטים ע"י האגו, לא שולטים ביצרים, ומפצלים עצמם לדעת כמו חיידקים בצלחת פטרי. רמי - חילוני עם ערכים
  • 09:49
  • 12.01.13

והכי עצוב/מצחיק זה שלמרות כל הדיבורים, אין שם אף מנהיג אחד לרפואה.

15 מילה אחת המגדירה את לבני : א-ג-ו !  (לת) כבשה פועה
  • 09:50
  • 12.01.13

16 המרכז הוא הליכוד יעקוב
  • 09:58
  • 12.01.13

התכוונתם לכותרת: למה השמאל רופס ומפוצל?

17 קשה לי להחליט: "מרכז רפוס" או "ימין חזק" שיחסל את מדינת ישראל ויהפכה למדינה דו-לאומית ???  (לת) החלטות, החלטות
  • 10:00
  • 12.01.13

18 #ארץ חדשה גדי
  • 10:02
  • 12.01.13

למה לא מדווחים עליהם? למה לא מסקרים אותם? שמישהו אצלכם יעז.... בלי פחד!!! #ארץ חדשה

19 המפלגה של לפיד זה בדיחה כמו קדימה - שי פירון הביע התנגדות לנישואים אזרחיים - אז שלפיד לא ימכור לנו את עצמו כמגן החילוניים יהודי חילוני
  • 10:03
  • 12.01.13

יש עתיד = קדימה - וגם שינוי לא הביאה לשום שינוי
המפלגה היחידה שבאמת מייצגת חילונים (שהם באמת חילונים ולא מסורתיי צעצוע) זה מרצ

20 מי שמצביע ללפיד חייב להיות טמבל כמוהו לפחות  (לת) כ
  • 10:03
  • 12.01.13

21 משום מה, אני מאמין יותר לארי שביט של 2009 שנזעק להזהיר את עם ישראל מהסכנה הטמונה במועמדת ציפי לבני, אשר התואר שהוצמד לה (לדבריו) על ידי אחד האנשים הכי נחשבים בציבוריות הישראלית (כנראה, השופט העליון אהרון ברק) היה "חלולה". למרבה הצער ציפי לבני אכן הצדיקה את התואר המפוקפק ו-28 המנדטים שהיו לה התאדו. בכנסת לא זוכרים אותה, אפילו חוק אחד, למצער, לא העבירה, הצבעותיה שנויות במחלוקת והדבר היחיד בו התמחתה היה נאומים משתלחים ונמוכים בראש הממשלה. במקום לשקם את המפלגה המפוארת ששרון הקים, דרדרה אותה לערב רב של אנשים שכל רצונם היה להמלט ממנה. עתה היא מציעה חלומות באספמיה, מנותקת לחלוטין בתמורות שהיו בעולם הערבי ומבטיחה שרק אם יתנו לה, יהיה הסכם בתוך מספר חודשים (כמובן שהיא לא מזכירה את העובדה שאבו מאזן לא השיב עד היום על ההצעות הנדיבות שנתנו לו על ידי אולמרט). לא ברור איך תממש את החלומות עם 6-8 מנדטים, כאשר עם 28 מנדטים לא עשתה דבר. אם זו היתה חברה פרטית ולא פוליטיקה נמוכה, היא היתה נתבעת על מצג שווא. כמובן, שלא ניתן להכחיש שהיא מאוד נאה, אלגנטית, עם מבט נוקב ועם ז'קט זמש - מאוד מפתה שאשה כל כך נאה ורהוטה תהיה ראש הממשלה שלנו, אבל בעצם גם נתניהו נאה, רהוט אינטיליגנט ויודע אנגלית ברמת שפת אם. לנו הספיק עם נאים שמפזרים הבטחות שווא - עדיף שילכו להיות דוגמנים ויתנו לאנשים שפויים ישרים וריאלים להוביל ויש כאלה.  (לת) קול צף
  • 10:06
  • 12.01.13

22 הרפיסות שלך מול ליבני מדהימה! שרון
  • 10:06
  • 12.01.13

רואה אותך בערוץ 1 מאוהב מחדש בליבני והיות ואני זוכרת היטב היטב את מה שכתבת עליה איני מבינה ומקבלת את הלקלקנות שלך!
בדיבורים כולם מעולים. במעשים כל יוצאי וחברי קדימה אפסים גדולים!

23 המרכז הוא המקום הכי נמוך בפוליטיקה... Eldad
  • 10:06
  • 12.01.13

דווקא היום כשלכולם כ"כ רע חייבים להצביע למפלגה עם אג'נדה ברורה. יש רק מפלגה ציונית אחת שמדברת הפוך מהימין המשתולל וזו מרצ!
הפעם אנחנו מצביעים למרצ - השמאל של ישראל!

24 טרם קראתי את המאמר אבל חייבת להביע את צחוקי למראה התמונות של ציפי בהן היא נראית כאילו הייתה ג'ון לנון, בעד שלום עולמי  (לת) שרית
  • 10:06
  • 12.01.13

25 התשובה פשוטה עמוס
  • 10:06
  • 12.01.13

כי הם לא רלוונטים למציאות כפי שהיא. זו הסיבה.

26 לא יאומן! חיים
  • 10:11
  • 12.01.13

כל מהותה של ליבני זו שנאה, אגו, אגו ואגו. טובה בדיבורים, אפס מוחלט בביצועים ואדון שביט קונה את הגיגיה!
אנחנו קצת יותר חכמים!

27 הכל אגו אישי חיגז
  • 10:15
  • 12.01.13

4 מנהיגי המרכז --ליבני ,יחימוביץ,לפיד ,מופז
היו צריכים לעשות מספר סקרי עומק ומי שהיה מקבל מקום 1--הוא המנהיג.
הבעיות הם האגו שלהם.

28 "דווקא אחרי שלבני הפסידה בקדימה ועזבה את הפוליטיקה וחזרה את הפוליטיקה, היא הרבה יותר נינוחה משהיתה. חייכנית, תבונית, נעימה. מקרינה ביטחון עצמי חדש ונדיבות רגשית חדשה ועניינות. אפילו על המשקעים המובנים שיש לה ביחס לאורח המפתיע שלה היא התגברה." וואאללהה? לא מאמינה לה!  (לת) שביט נאיבי שחבלז. לבני משחקת את המשחק הפוליטי רק כדי להיות שם "ולהנהיג". עאלק מנהיגה!
  • 10:18
  • 12.01.13

29 כתבה מעולה. חכם ומדויק.  (לת) רונית
  • 10:21
  • 12.01.13

30 למה? כי אצל הדוסים הרב אמר ו- 200% (לא כולל נפטרים) מצבעים ואצלנו, החילוניים יש פלגנות, התפנקות, פלצנות, התלבטות ושאר מרעין בישין...  (לת) Eddie Shor
  • 10:24
  • 12.01.13

31 לקח לי הרבה זמן עד שמצאתי את ההגדרה הנכונה למנהיגה הנערצת שלי , וכיום אני התפכחתי לאמר , שהיא האשה המחריבה יודעת להחריב ולהרוס ההורסת
  • 10:31
  • 12.01.13

היא הרסה מפלגת קדימה שהיתה חזקה ורעננה עם אישים משכמם ומעלה , לכן אני כיום חושש שהיא תהרוס ותחריב את המדינה , עם האיגו שלה , כנראה שבתוכה שוכן שד ,

32 באין מנהיגותהבחירה היא מפלגתית ואני בוחר בעבודה כי יש לה את הסיכוי הגדול ביתר לגרוף רוב בבחירות שביום שאחרי -  (לת) פלץ
  • 10:36
  • 12.01.13

33 מה בדיוק היה דחוף לך לכתוב את השטות הזאת עכשיו משה
  • 10:42
  • 12.01.13

מן הרס עצמי מין חוכמולוג צמרת אדם שמשוכנע שפיו מפיק פנינים בכל פרשנות שהוא אומר כך אתה נשמע. והרי שמענו אותך משבח את ברק שמענו אותך משבח את ביבי והנה אתה מכפיש ללא צורך 10 ימים לפני הבחירות את השמאך מרכז? תראה אם אתה יכול לדבר עם משהו עלזה לא נורא יקר - כמה שיחות זה יעזור לך ולנו

34 החטא הקדמון ...והוא האגו סופר סתם
  • 10:44
  • 12.01.13

פשוט לא??? כולכם כל שלושת המפלגות ... הגעתם למצב שבו לכאן או לכאן תהיו רק חברי כנסת ...ו .. באופוזיציה ...!!!
ביביהו לא ינטוש ...את הקיצוניים במדינה ... וראיתם לבד מי באמת איים עליו
ובמי הוא התמודד ... וזה לא היה עניין של ראיית עתיד ...זה פשוט גחמת ליבו.
כי הוא חי בגחמות .. !!! ואין מזור ממנו הוא רק מיסר את העם הזה בגחמותיו ותו לא ..היסטורית האיש לא עשה דבר בפרק זמן שלטונו ..וגם לא יעשה בדיוק כמו יצחק שמיר ... חיוורון בינוני עלוב ..עם קבוצה של לקקנים צעקנים חסרי דמיון עלובים .. המעבירים כספי מדינה למפלגות חרדים התומכים על תנאי והתנאי הוא הכסף ...כלומר הליכוד שולט במדינה לא מתוך ציונות ..אלה על שוחד כספי ...החוסן הלאומי אינו חי על כסף ... החוסן הלאומי הולך ונשחק
כתוצאה ישירה מסוג השלטון הקיים היום במדינה ... החלפת צורת השלטון נדרשת לצורך המשך הקיום שלנו בארץ ישראל ... האיחוד של מרכז שמאל הינו חיוני למהלך כזה ... הדבר היה מאלץ העלמות כל המפלגות הקיקיוניות
ומייצב שלושה זרמים או שני זרמים עם ממשל נשיאותי שיוכל לשלוט הרבה יותר קל במדינת ישראל תוך כדי שמירת צביונה הלאומי יהודי תוך שמירת זכויות המיעוטים במדינה כמעלה ראשונה ..
חוסר האיחוד רק חשף מי אתם באמת ... הניסיון של ליבני היה מאוחר ..אבל היה בזמן קריטי וחשוב בתזמון שהיה פוגע אנושות בליכוד ביתנו .. ברם היה טיפש אחד שבלם בטענות מטופשות כאשר הוא סומא לחלוטין מהמטרה וזה מר לפיד ... ואף אחד לא הסביר לו לשם מה העניין באיחוד ..וזה חבל

35 מפני שמה שמאפיין את השמאל הוא פלורליזם וגמישות מחשבתית וחשיבה לעומק ובלי נחרצות פסקנית.לעומת הימין החד מימדי והלוחמני והפסקני והכוחני.והעדר רובו מתרשם מנחרצות וכוחנות שמעניקה לו תחושת יציבות .העדר אינו מסוגל לחשיבה מורכבת המטילה ספק ומצריכה שיקולים מורכבים.לכן רוב העדר נוטה להצביע ימינה בעוד בליבו פנימה הוא מזדהה עם השמאל.  (לת) המסבירה לצרכן
  • 10:49
  • 12.01.13

36 מה שחסר לי ברשימה הזאת הוא איזה ז'קט לבש המראיין. כל היתר ברור כמו כוכב שביט בליל אפל.  (לת) אריאל
  • 10:53
  • 12.01.13

37 ולכן אריאל שרון היה כל כך מוצלח ומשכנע.הוא היה נחרץ ונחוש ומספיק כריזמטי לשנות כיוון בלי להחשד בזיגזוג הוא לא שידר גימגומים ספקניים .כשהיה ימין היה שם עד הסוף וכששינה דעתו הלך עם זה בכל הכוח בלי להותיר ספקות.זו הסיבה מדוע הציבור בטח בו גם הימין וגם השמאל.דרוש לעם מנהיג עם פרספקטיבה נכונה בצירוף אישיות נחושה.לביבי אין את זה.וכרגע אין לאף דמות ציבורית את התכונות הנדרשות ולכן הפיצול הזה שתוקע אותנו.כל אחד מושך את האמת לכיוון שלו ולא מצליח לחלץ אותנו מהבוץ.  (לת) המשך המסבירה לצרכן
  • 10:55
  • 12.01.13

38 הרגעת המצביע לימין בהמלצת ארי שביט, שיפסיק להתלבט וישים את הפתק הגאה והמאוחד יאיר
  • 11:04
  • 12.01.13

עבודה עיתונאית למופת. מאמר "מאוזן" להפליא בלי כל מימון אבל עם נטיעה שאינה משתמעת לשתי פנים, מצד אחד העלובים, הרופסים, והמפוצלים ומצד שני החזקים, הגאים והמאוחדים. אם היו לך, המצביע דאגות או ספקות, הסר אותן מליבך והצבע הבית היהודי הליכודי השסי הפייגלינים הבנגבירים. הבנת או צריך עוד הסברים והמלצות יותר ספציפיות? זו לא עיתונאות חצר,זו עיתונאות הבית, הסלון ואף חדרי השינה. מאחורי דמעות התנין של שביט אפשר לראות את חיוך הימין שלא היה יכול לחלום על מאמר כזה ב TIMING כה מעולה. הידד לעדר בדרך לתהום

39 כי זה לא מרכז.זה שמאל.ברובו קיצוני,המתחרה על מי יזיק יותר לאזרח ולמדינה.יש שרוצים רק לתלות אותי,יש שרוצים גם לירות בי וגם לתלות אותי,ויש שרוצים גם לתלות,גם לירות וגם לשרוף. איך יצליחו להסכים על דרך אחת לחסל אותי ??  (לת) אזרח תאב חיים.
  • 11:14
  • 12.01.13

40 "והפעם יושבת הראש והעיתונאי יושבים במסעדה תל אביבית סמוכה ואיכותית אשר בתוך כתליה השחורים מתנגנת מוסיקה צרפתית רכה."  (לת) כי מה....? את מי זה מעניין?
  • 11:17
  • 12.01.13

41 כי הם אגואיסטים... אביזו
  • 11:23
  • 12.01.13

המהלך של לבני לפרוש מקדימה והמהלך של פרץ לפרוש מהעבודה אחרי שקידם בכח סוסים טרויאנים ראויים להוקעה.
ההתיימרות של לפיד להריץ מפלגה ללא שום אג'נדה אלא רק ססמאות - ראויה להוקעה...
כשמפלגה כמו קדימה מורכבת אך ורק מאינטרסנטים בשרות השד יודע מי ושראשיה מואשמים בפלילים בזה אחר זה (שרון אולמרט הירשזון...).
כשרשימת הליכוד נקבעת ע"י קבלני קולות.
כשש"ס היא אירגון לחלוקת ג'ובים לעסקניה שכדי להשאר בעמדות כח מכריזים שהם נציגי האל עלי אדמות.
אז אין פלא שהציבור מואס בכולם ופונה למפלגות אידיאולוגיות משמאל או מימין.

42 "רק היא נחושה להיאבק את המאבק המדיני החיוני בשעה שהיא גם נאבקת למען שוויון בנטל ושינוי שיטת המשטר...... אני באמת מאמינה שאני יכולה להחזיר את ישראל בתוך חודשים לחיק העולם. אני יכולה להחזיר לנו את הלגיטימיות הבינלאומית ואת המעמד האזורי שאנחנו מאבדים." אני ואני ואני.....  (לת) אני ואני ואני.....
  • 11:23
  • 12.01.13

43 דווקא במאמר הזה יכולת לפאר את הישגי ברק שחיסל את השלום ואת ה"מרכז-שמאל"  (לת) אהוד ברק
  • 11:25
  • 12.01.13

44 שביט, למה הקדשת כה מעט לקדימה, ולמה אין אזכור של מופז לחלוטין? הפכתם אותו למוקצה? אם יש אדם אחד בפוליטיקה כיום שראוי ויכול להתמודד מול נתניהו על ראשות הממשלה -- זה רק מופז. חבל שאתם מתעלמים מקיומו לחלוטין. תתביישו לכם.  (לת) מה פה קורה פה?
  • 11:27
  • 12.01.13

45 לא צריך להיות גאון כדי להבין מה שקורה שלמה גרינברג
  • 11:28
  • 12.01.13

הבוחר הישראלי הממוצע (זה שאינו משוכנע ממילא ומלכתחילה בהחלטתו) מתבונן בכול עדת המועמדים ואין לו אמון באיש מהם אבל כאדם עם הגיון שכן רוצה להצביע ולהשפיע הוא בוחן את העובדות. מה שמעניין אותו, לפי סדר החשיבות, הן העובדות בתחום הכלכלי, הבטחוני והחברתי. בתחומים האלו, למרות ברבורי המועמדים נגד נתניהו ולמרות התקשורת שאינה מחבבת את נתניהו ומהלכת אימים על הציבור בכול התחומים, המצביע ההגיוני, שעובד, מתפרנס ואינו מתחת לקו העוני (ואלו למעלה מ % 85 מהאוכלוסייה) רואה את העובדות ויעדיף את הקיים על ההבטחות ובמיוחד שהוא מכיר הן את הקיים והן את המבטיחים. שים לב מר שביט מי מייצג את המרכז שמאלה. אתה באמת מאמין שלבני, לפיד, יחימוביץ או מופז משרים אמון ובטחון גדול מנתניהו? על סמך מה? ולגבי בנט, מה הפלא שהאיש מתחזק? הוא "הראי של המדינה", יש בו הכול מכול ולכול, מייצג את כול הזרמים והשכבות, נראה אמין מאוד ועובר כפרגמטי. בעולם של כותרות הוא הפתרון לדור הפייסבוק.

46 שלי יחימוביץ' היא היחידה שראויה לעמוד בראש המחנה כיוון שהיא מציגה תפישת עולם כוללת ורחבה ולא אג'נדה צרה שעוסקת רק באבו מאזן. לבני ולפיד היו צריכים להתאחד אחריה.  (לת) אלמוג
  • 11:31
  • 12.01.13

47 ארי, אני רק שאלה (בגיאומטריה)... חיים מיפו
  • 11:47
  • 12.01.13

תגיד ארי, אם יש ימין קיצוני וימין, איך זה שמהצד השני יש רק מרכז ושמאל הזוי? לא נראה לך שיש איזושהי בעיה ברצף (האוטיסטי)??? כל עוד תמשיך לשקר לציבור קוראיך, על ידי נסיון להגדיר מחדש את המציאות במילים חדשות, שמעידות כאלף עדים, עד כמה אתה ודומיך מבינים שהסחורה שלכם פגומה ולא ניתנת למכירה (אפילו לא לקונה עני, עיוור ורעב), שום שינוי לא יצמח. גם למנהיגים מותר לטעות, אבל מצופה מהם להיישיר מבט אל העם ולהודות בטעותם, רק כך הם ימשיכו להיחשב מנהיגים, אחרת, הם סתם סמרטוטים!!!

48 to the voter not yet decided for the right, dont hesitate anymore benjamin
  • 11:47
  • 12.01.13

Shavit writes an article the right could not dream of at this timing. Now the voter knows, instead of choosing the miserable split, weak center he has the option of the proud strong united right. He can choose the jewish likudish shasish home. Under the pretense of a neutral political analysis shedding tears over the pitiful center, the right gets comfort on her way to the abyss of a binational state. The Feiglins, Bennets, Natanyahus, Derys, could not ask of nothing better at this time coinciding casually with the elections. No house journalist could have done it better because he could not pose as an independent one as Shavit does. Congratulations, well done

49 הקטע של ליבני עם ג'ינסים ופוזות עלק ג'ון לנון מגוחכות ופטתיות. היא משקיעה מאמצים רבים כדי להראות יפה, וקולית, והיא לא!  (לת) מיכאלה, שלא קראה את הכתבהה
  • 12:00
  • 12.01.13

50 זה לא המרכז רופס ועלוב. זו כל הפוליטיקה הישראלית, והמקור הוא שיטת הבחירות. דברים שרואים מפה
  • 12:24
  • 12.01.13


שיטת בחירות שמקנה בכורה לבנים ממשיכים של פוליטיקאים, מנציחה את הרקבון והקבעון הקיים, ומחמירה אותו.

המדינה נשלטת על ידי חברת החשמל, הרכבת, מקורות, הצבא, וכמה בעלי הון, ואילי תקשורת.

51 תשובה פשוטה לארי אני ממעלות
  • 12:28
  • 12.01.13

בשנאה תמיד קל להתלכד. באהבה הרבה יותר קשה.

52 בא לי להקיא אדיר
  • 12:40
  • 12.01.13

אורי מתוק שלי אני קורא וקורא בא לי להקיא לא יודע לאן נגיע איתך שתיהיה לך שנה אזרחית טובה המון פרנסה אולי במקצוע אחר ואנכנו נרגיש טוב יותר

53 מענין שכאשר מציגים רב מצרפים אמרות חסרות ריקות מתחסדות כגון "הרב הנאור""בעל משקל סגולי גבוה" - למה תמיד מלקקים להם?  (לת) os
  • 13:22
  • 12.01.13

54 ציפי לבני כבר פירקה פעם אחת את השמאל כדי להקים מפלגה ימנית וגם עכשיו היא עם מאיר שטרית ואלעזר שטרן לוקחת קולות שמאל כדי לשבת עם ביבי ציפי לבני=מפרקת השמאל
  • 13:31
  • 12.01.13

מקווה שהפעם המצביעים בשמאל לא יתנו לה עוד פעם לפרק את המחנה.

55 ציפי לבני צילי
  • 15:31
  • 12.01.13

ציפי, כולם יודעים שבבחירות הבאות אנו נפגוש אותך שוב בליכוד!!!

56 הגדרה מצוינת של פלסנר למרכז. אגב - כך, פחות או יותר, הוגדר השמאל מאז 67'. דג קר
  • 15:42
  • 12.01.13

כל המתלהמים על "התכווצות" השמאל שוכחים שפעם "שתי מדינות לשני עמים" היתה סיסמה הזויה של שלום עכשיו, ועכשיו היא רלוונטית מאמצע הליכוד שמאלה.

57 וואקום מנהיגותי סמי
  • 16:18
  • 12.01.13

אין מנהיג רציני בעל שיעור קומה ונסיון שהמצביעים יתאחדו מאחוריו ושאר המועמדים יעשו לו כבוד ויוותרו על אגו אישי. יש בעם ישראל מנהיגים ראויים, אך הם לא נמצאים בין חברי הכנסת הנוכחית וגם לא בין המועמדים לכנסת הבאה. רק שינוי שיטת הממשל תאפשר כניסה של איכות גבוהה של מועמדים.

58 "ראיתי שאין מי שייצג את מה שאני מאמינה בו"...מישהוא ידוע מה זה? חוץ מהסקרים?  (לת) הכי טבו אצל לבני זה ההומור
  • 16:23
  • 12.01.13

59 Lama Shavit ?? Really you don't know ? After years of your trash writing..  (לת) And you still don't know..Hmm
  • 17:12
  • 12.01.13

60 אין שמאל ואין ימין... יש רק אינטרסנטים אופורטוניסטים אגואיסטים! אביזו
  • 17:28
  • 12.01.13

אין שמאל ואין ימין:
יש ועדי עובדים
יש קבלני קולות.
יש בעלי הון. ויש אינטרסנטים ולוביסטים.
יש מגלומנים בעלי עבר צבאי ואמביציונרים בעלי קריירה בתקשורת.
יש יחצ"נים ופרסומאים -וסיסמאות קליטות ומילות מפתח ומשפטי מחץ.
יש אנשים כוחניים שדוחפים מרפקים מתוך המערכת ומתקדמים בתוך מפלגת השלטון.
ויש אחרים שמנסים לאתגר את מפלגת השלטון מבחוץ.
ציפי לבני ומופז בכלל היו בליכוד.
מצנע ופרץ בכלל היו בעבודה.
שלי ולפיד בכלל היו אנשי תקשורת (עאלק אוביקטיבים).
אמסלם היה עד לאחרונה בש"ס ודרעי היה בכלל בכלא.
בנט היה איש אמון של נתניהו ועכשיו הוא תוקף אותו.
וברק היה היריב האידיאולוגי של נתניהו ואז חבר אליו.

אין שום משמעות לאידיאולוגיה בקלחת הפוליטית בישראל 2013

אולי ליהדות התורה למרצ ולערבים יש אידיאולוגיות סדורות.

בעצם היחיד שלא מזגזג הוא נתניהו - הוא ממשיך לדבוק באותן עמדות ובפועל לא לבצע כלום כדי לקדם אותן בצורה מרשימה- כנראה גם בשנת 3000 נשמע ממנו על האיום האיראני ועל אותה בנייה בE1 (שכבר 20 שנה מעוכבת).

61 לואו קוסט......ליצנים  (לת) דני
  • 18:38
  • 12.01.13

62 "ציפי לבני חלולה. לטענתם לבני חסרה את המטען התרבותי, את המעוף ההיסטורי, את הכלים הנפשיים ואת היכולות האנושיות של מנהיג. מעולם לא הפגינה אומץ לב אזרחי, לא רשמה לזכותה הישג ביצועי ולא הלכה נגד הזרם. היא מדקלמת שורה של אמירות נכונות בעניין חלוקת הארץ, אך לא יודעת להפוך אותן למדיניות. לכן המשא ומתן שלה עם אחמד קריע (אבו עלא) כשל והאמונה שלה באנאפוליס הופרכה. ואולם, הכשל הפלסטיני של לבני הוא כאין וכאפס לעומת המחדל האיראני שלה. שרת החוץ לא הבינה בעוד מועד את האתגר האיראני, לא הפנימה אותו ולא עשתה מעשה מדיני של ממש כדי להתמודד אתו. הגרעין האיראני הוא ההופך את כהונת לבני כשרת חוץ לכישלון קולוסלי. "  (לת) כך כתב ארי שביט עלי לבני-ואנחנו שואלים, חוץ מזה היא בסדר?
  • 18:51
  • 12.01.13

63 "ציפי לבני אומרת שהיא חשה תחושת דחיפות...הדברים שאמר לי נפתלי בנט בסדרה זו לפני שבועיים החרידו אותה." ומאז היא לא ישנה בלילה ונפתלי שפיצר לא מבין לה היא קוראת לו בנט...  (לת) 50 גוונים של בנט
  • 19:00
  • 12.01.13

64 ארי, האם אתה אוכל ארוחות ערב עם הפולטיקאים אותם אתה מסקר? אם כן פרסם את שמם כחלק מגילוי נאות כדי שאנו הקוראים נדע איך להתייחס לחלק מהדברים אותם אתה כותב.  (לת) אייל
  • 19:01
  • 12.01.13

65 הגיע הזמן להבין שאין דבר כזה שנקרא "מרכז" מי שאין לו דיעה ודעת מצביע "מרכז"
  • 19:08
  • 12.01.13

האם צפורה לבני היא לא אותה אחת שהכותב הזהיר מפניה בבחירות הקודמות? האם אהרון ברק לא הזהיר אותנו מהאשה הזו?האם השנאה התהומית שלה לנתניהו פגה?אז במה היא השתנתה?הגברת חדלת האישים הזו,היתה שותפה לממשלה מושחתת שעשתה 2 מלחמות,והיא מזהירה אותנו מאלימות שתפרוץ בקרוב?האם היא עדיין מתרועעת עם המורשע המין רמון?מה קרה ליושרה של ארי שביט?הכל כשר כדי להפיל את נתניהו?בוש והיכלם!!לאחר זאת תתפעם מחדש מהגברת הנאה שסעדת בחברתה עם מוסיקה צרפתית ברקע.

66 הנסיון שציפי מנפנפת בו שווה ערך לנסיון של מזכירה שרושמת פרוטוקול. שתיהן ישבו בישיבות... מצביעה
  • 19:09
  • 12.01.13

אלה בעצם מלים נדיבות. האמת היא שבמידה וציפי השתתפה באופן יותר פעיל ממזכירה שותקת ורושמת היא גרמה נזקים ונכשלה בכל.
עכשיו היא משחקת אותה "מעל" כל זה. ציפיבלוף.

67 אין אף אחד שיאמר לציפי שלמורת כל התסרוקות, התלבושות, הסטייליסטים,היא עדיין אישה גסה וחסרת עידון וחן  (לת) דניה
  • 20:01
  • 12.01.13

68 בישראל אין שמאל ואין ימין. כנסו... ידיד יבנאל
  • 20:58
  • 12.01.13

USA בוחרת רפובליקנים = שמרנים (סוג של דתיים שהם הימין של ארהב) וכן כל אירופה שמרנות מול ליברליות. כאן בישראל יש לנו בעיה של ריב על שטחים ונסיון להגיעה לאיזה סוג של שלום בנינו ובין השכנים שלנו. יש ימין. ויש שמאל. השמאל אומר בוא ונעשה איתם שלום תמורת שטחים. הימין אומר גם אם ניתן להם שטחים לא יבוא השלום. ולכן לא ניתן להם שום שטחים. עד כאן מובן, שגם הימין וגם השמאל מוכנים לתת שטחים (למרות הכאב שבזה) תמורת השלום. ומה שיוצא מזה שכולם רוצים את השלום. אז בוא ונסתקל אחורה וניראה אם קיבלנו שלום תמורת שטחים? אז אין שום ויכוח ניתן שטחים נקבל שלום לדעת כולם ימין והשמאל. אבל אם זה לא היה כך נתנו שטחים וקיבלנו טילים וטרור, אז צריך להיות פשוט חמור כדי לשוב על אותם שגיאות. עכשיו כבר מובן לכונו, שאין ימין ואין שמאל. יש רק חמורים בדמות אנשים אשר מאמינים שלא יפלו באותו בור שכולם נופלים, ולכאלה אנשים המדינה חייבת לאשר להם תרופות בסיפסוד כמו לכול חולי נפש רגיל.

69 ה"מרכז" רופף כל כך כי הימין הואהמרכז הרציונאלי. נתניהו שומר על הכלכלה, לא מביא מלחמה ומבין שהתנאים להסכם שלום שעונה לציפיות המינימום של ישראל עדיין לא קיימים.  (לת) רואה הכל
  • 21:06
  • 12.01.13

70 מה תעשה ציפי ליבני המאנפפת בחמישה מנדטים שהיא לא עשתה עם עשרים ושמונה? כלום! שם טוב
  • 21:33
  • 12.01.13

כן הייתה לה כבר הזדמנות להשפיע על המצב המדיני באזור עם 28 מנדטים.
מה היא עשתה איתם? זרקה אותם לפח. משיקולי אגו אינפנטיליים היא חשבה שהיא ראויה להיות ראש ממשלה יותר מנתניהו. הכל או לא כלום. מה יצא לה מזה? לא כלום.
עכשיו שתקבל 5 מנדטים מה היא תוכל לעשות לשינוי המצב? אפס אפסיים.
מי שמצביע לה הוא אידיוט נאיבי שישן בהקיץ.
אני לא מצביע למופז. אני לא מצביע ללבני. אני רק מקבל בחילה מהתנועה שלה.

71 איזו פסימיות. אלהים ! ואיזה צורך במנהיגים.. המרכז מצוין וכנראה גם ינצח בבחירות  (לת) רונה
  • 21:48
  • 12.01.13

72 The problem is that Israel is going FAIFEN moshe
  • 22:13
  • 12.01.13

The right wing MOB becomes majority, very simple.

73 לבני זקוקה לפטרון כי היא חלולה. בתחילה היה זה נתניהו (בהפרטה) אחר"כ שרון, אחר"כ אולמרט ועכשיו פרס.... הגיון והסטוריה
  • 23:36
  • 12.01.13

פרס הוא ששכנע אותה לחזור לפוליטיקה כי הבטיח להדריך אותה ולפלס לה את הדרך. הוא גם שלח את חברו עמוס עוז להשמיץ את שלי, המתחרה.

74 כל הכבוד לציפי ליבני. ה"גבר" האמיתי היחיד במדינה.  (לת) גדי כהן
  • 07:58
  • 13.01.13

75 הרב עובדיה אושפז . אני מציע לכל יהודי להתרחק מהמחלוקת . שלש מפלגות מסוכסכות ומסכסכות . שומר נפשו ירחק מהכיעור ומהדומה לו . יש עוד 31 מפלגות לבחירה . כדי לשמור את עצמנו מגזרה לא להצביע לא לשס , לא לאמסלם ולא לאמנון יצחק . שיריבו בלעדנו . שומר נפשו ירחק משלושתם. רפואה שלמה לרב עובדיה . אם שס תקטן ואמסלם ואמנון יצחק לא יעברו את אחוז החסימה תהיה לרב מנוחה בגילו המופלג .  (לת) מזרחי
  • 07:58
  • 13.01.13

76 "המועמדת הנאה"? זה מאמר סאטירי?  (לת) ציפי ליבני?
  • 08:12
  • 13.01.13

77 אין מרכז יש שמאל נתמך באירגונים אנטי שמיים באירופה....  (לת) לכן השמאל/מרכז חלש..לשמחתנו.
  • 09:05
  • 13.01.13

78 ציפורה, פרס (גם סוג של עוף) - כולם חתרנים עם אגו כמו הכינרת.  (לת) די עם העופות
  • 09:40
  • 13.01.13

79 כי פלסנר הוא פשוט בנט חיוור. זה הכל.  (לת) תן לי סיבה אחת טובה להצביע לו ?
  • 09:55
  • 13.01.13

80 איך ייתכן שאל מול ימין כל כך קיצוני? נסיונך להכפיש את בנט באמירה "כל כך קיצוני" לא תצליח  (לת) אזרח
  • 10:33
  • 13.01.13

81 כמו גנגרנה (נמק) מתפשטת תופעה מדאיגה ומסוכנת מאד.העיתונאים להוטים לקדם אדג'נדה.אלה רצים לכנסת לשם כך ואלה מחליטים שהם יכולים לעשות זאת טוב יותר מעל דפי עיתוניהם..הרצון להשפיע על דרך באמצעות כלי תקשורת הפך להיות לגיטימי ואף רצוי..מי מסקר את מציאות היכן עיתונאים שאמורים להאיר את ציבור בגישה ביקורתית לכול רוחב הביצה הפוליטית?אם על אגו עסקיננו אז האגו של העיתונאים ברצונם להיות גורם משפיע מבלבל את תבונתם..ראו ניסים משעל בן דרור ימיני ארי שביט איילה חסון ורבים רבים אחרים...הפכו לפודלים משרתי אדונם.  (לת) פלוטו
  • 13:20
  • 14.01.13

82 הליכוד הוכיחה את עצמה במעשים וכל יתר המפלגות הם רק דיבורים  (לת) שמעון
  • 15:41
  • 14.01.13

83 כי "המרכז" חסר אידיאולוגיה מלבד שנאה לאחרים ואובססיה נרקיסיסטית.  (לת) גיל
  • 23:57
  • 14.01.13

84 מרכז הפוליטי אילתי
  • 12:02
  • 16.01.13

מרכז הפוליטי כול כך עלוב מסיבה פשותה - הוא לא מרכז אלא שמאל מפוצל ומבולבל . כול החכמים של שמאל שניסו להמליך את ציפי על חשבון מפלגות מרץ ועבודה ריסקו מרכז פוליטי ואופציה לאחדות העם

85 למה ארי שביט כזה שטחי וצדקן שש
  • 14:18
  • 17.01.13

למה ארי שביט לא מסוגל להיות פובלציסט אחראי?
כי הוא אדם שטחי אחד שקובע את דעתו לפי כיוון הרוח, כי הוא חסר דעה משל עצמו ובמיוחד משום שהוא חנפן חסר תקנה לכוחות הגדולים.
את המרכז שמאל הוא מייסר את הימין וביבי הוא מבין.
חלס נמאסת...

86 זה לא כזה מסובך להבין.תשימו לב שירי
  • 19:05
  • 17.01.13

כל מי שהולך לקראת היהדות מצליח.
הקדוש ברוך הוא מחכה שנתעורר ועוזר לנו בשליחים שמדברים אלינו יהדות,
כדי להזכיר לנו שאנחנו העם היהודי שחי בארץ ישראל ושנתחיל לשאול באמת מה זה יהודי?

כל השאר מה יש להם להציע?
נהנתנות?
זה כבר יצא לנו מכל החורים!!!

תאמינו לי- אני באה מתל אביב ולאט לאט יותר ויותר מתקרבת ליהדות!!!

87 הצביעו ליכוד או עבודה בלבד רם גרנות
  • 17:16
  • 20.01.13

ריכוז הקולות אצל המפלגות הגדולות בלבד יביאו מדינה שפויה ללא סחיטות ועם סיכוי להעלאת אחוז החסימה לקראת הבחירות הבאות.

פעילות
המלצות