סוף המסע בשמורת השמאל

עכשיו מותר לגלות מי עמד מאחורי המחאה ומה סוד האופטימיות של מרצ. תחנה רביעית במסע: מעוז השמאל, לב תל אביב, עם דב חנין, זהבה גלאון ואלדד יניב

לדֹב חנין יש כמה וכמה הצעות מעשיות: להלאים את הגז הישראלי ששוויו עשוי להגיע ל-250 מיליארד שקלים; להלאים את הבנקים הישראלים שגובים מאתנו עמלות נשך העומדות על 11 מיליארד שקלים; להלאים את ים המלח שאותו משפחת עופר גם בוזזת וגם מייבשת; להלאים את מרבצי הפוספטים ואת שאר משאבי הטבע של ישראל. ואז, עם כל הכספים שיוחזרו מהטייקונים אל העם, לבנות דירות לצעירים ולמוחלשים ולשקם את המערך הממשלתי שאמור היה לתת לאזרחי ישראל שוויון ורווחה וצדק חברתי.

פעם, לפני המחאה החברתית, הצעות כאלה היו נתפשות כהזויות, מודה חבר הכנסת המחונן חנין. אבל היום, אחרי המהפכה התודעתית של קיץ 2011, כמעט בכל מקום שהוא שוטח את הפרוגרמה הסוציאליסטית שלו, הישראלים מקשיבים. הפתיחות היא פתיחות שלא היתה כמוה. אפילו אנשי ליכוד בדרום תל אביב כבר לא שרופים על הליכוד ואינם מתלהבים מנתניהו. הם מוכנים לשמוע רעיונות מתקדמים שבעבר הם דחו על הסף.

המחאה החברתית היתה הפרויקט האסטרטגי הסודי של חד"ש. את מה שהוכחש בעבר אין מכחישים עוד: החברות והחברים של חנין הם אלה שעמדו מאחורי הכמעט-מהפיכה שטילטלה את ישראל לפני שנה וחצי.  הם היו החושבים והם היו המארגנים והם היו המבוגרים האחראים שעמדו מאחורי דפני ליף וסתיו שפיר והרבבות שאותם הן לכאורה הובילו. אבל כיוון שקומוניסטים הם אנשים רציניים, הם מעולם לא גזרו קופון ולא רצו לתקשורת ולא עשו הון פוליטי מהיר מהמהלך החתרני ההמוני שאותו הוליכו. רק כעת, כשאנחנו יושבים בבניין המפלגה הישן ורב הקסם שברחוב אחד העם בתל אביב, סיפור רודף סיפור. דב (חנין) ושרון (שחף) ואלון (לי-גרין) מספרים לי כיצד הם עשו את אשר עשו כדי שהעם שהממשלה נגדו, יקום נגד ממשלתו.

לפני הרבה מאוד שנים חנין ואני היינו שותפים בתנועת סטודנטים קיקיונית שנאבקה למען חברה צודקת. צדקנו: ראינו מראש את הכשלים של ההפרטה הגורפת ואת הסכנה שבהיווצרותה של חברה מעמדית קוטבית שבה מאיון אחד מתעשר ו-99 מאיונים נרמסים. חנין היה המוכשר והרציני והמרשים שבינינו, אך תמיד ליווה אותו סימן שאלה מעיק: האם הוא פועל בכנות או שמא הוא מקדם איזה סדר יום נסתר שהמפלגה הבולשביקית שלחה אותו לקדם? כך שגם כעת אני מציב בפניו את אותה שאלה עצמה. האם אין פער בלתי נסבל בין הליברלים המשוחררים של השמאל התל אביבי המצביעים חד"ש לבין המפלגה הנוקשה והסגורה וההיררכית שעבורה הם מצביעים? ומדוע במפלגה הקומוניסטית אין ייצוג הולם לנשים? והאם הומו היה יכול להיכלל ברשימתה לכנסת? והאם אין דבר מוזר בצירוף של לאומנים ערבים ואנטי-לאומנים יהודים, שלכאורה מקדמים סדר יום משותף?

דב חנין בהפגנת המחאה החברתית בתל אביב
דב חנין בהפגנת המחאה החברתית בתל אביב. צילום: הדר כהן

חנין לא נרתע. העיניים שמאחורי המשקפיים העגולים שלו הן עיניים רגועות שכמוהן קשה למצוא במפלגות שמאל אחרות. נשים? הוא אישית נאבק שתהיה אשה במקום השני ברשימת חד"ש. הומואים? יחד עם הח"כ הערבי עפו אגרבייה הוא הוביל את חקיקת החוק המגן על הומוסקסואלים שעובדים בשירות המדינה. לאומנים ואנטי לאומנים? כוחה של התנועה הוא שבתוך סכסוך מר רק היא מצליחה לשמור על שותפות יהודית-ערבית אמיתית. חנין ער לכך שיש פער בין האתוס של הבניין ברחוב אחד העם לבין האתוס של הסביבה שבתוכה הוא ניצב, אך הוא מבטיח לי שלקחי העבר נלמדו. לא יכול להיות סוציאליזם בלי דמוקרטיה ולא יכולה להיות דמוקרטיה בלי סוציאליזם, הוא קובע.

וסוריה? אני מקשה. כיצד מפלגה המתקוממת נגד הפקעת אדמות בגליל ונגד כל התנחלות בשומרון, יכולה לצדד ברודן שטובח עשרות אלפים מבני עמו?

חנין אומר שהתשובה הקצרה היא שחד"ש נגד משטר אסד. התשובה הארוכה היא שחד"ש גם נגד אל-קעידה ונגד האחים המוסלמים. מי שמנסה לתאר את מלחמת האזרחים הסורים כמלחמה בין בני אור לבני חושך לא רואה את המציאות. מה שמתרחש בפועל הוא מאבק בין דיקטטור חילוני שאותו חנין מוקיע, לבין ארצות הברית, סעודיה, קטאר וטורקיה, אשר בשל שיקולים אימפריאליסטיים, תומכות בפונדמנטליזם איסלאמי.


צודק, אני אומר לחנין, צודק לחלוטין. אבל מעולם לא שמעתי גישה מורכבת כל כך ובוגרת כל כך של חד"ש בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-הפלסטיני. כאן אתם רואים את הכל שחור-לבן ואילו כשאתם מגיעים לדמשק, אתם פתאום מגלים את האפור.

חנין אומר שגם בארץ הוא רואה מורכבות, אבל הוא גם רואה שבמרכז החדר ניצב פיל ענק הנקרא כיבוש. בניגוד לאחרים הוא מעולם לא סגד ללאומנות החילונית של אסד. אבל התפקיד של חד"ש הוא להיות כוח מתקדם באזור שיש בו פחות ופחות כוחות מתקדמים. גם בתוך ישראל המאבק קשה. הלחצים של האיסלאמיסטים הערבים והשוביניסטים היהודים יוצרים מציאות מכבידה. אבל הוא דווקא אופטימי. הוא לא חושב שהעתיד פאשיסטי. יום אחד, השאלה שתישאל תהיה היכן היית בימים המשוגעים שבהם יהודים וערבים אחזו אלה בגרונם של אלה. וכשאותו יום יגיע, הוא יוכל לומר ביושר שהוא עמד עם החברים הערבים שלו והביא לעולם מסר אחר: של שוויון ושלום.

הון, שלטון ועיתון

ואלדד יניב? התוכנית האסטרטגית של השמאל הרדיקלי החדש של יניב היתה להעלות לרשת כעשרים סרטי הון-שלטון, לאלץ את התקשורת לעסוק בהם ובתביעות הדיבה שיוגשו בעקבותיהם, ולחולל מהומה שתביא את ארץ חדשה לכנסת. למרבה ההפתעה, התקשורת לא שיתפה פעולה. למרות שבארצות הברית כל האשמה של צהובון בעניינו של כל מועמד גורמת לבוקה ומבולקה, בישראל ההאשמות המזעזעות של אלדד יניב ורני בלייר לא הביאו בעקבותיהן דיון תקשורתי. רק TheMarker דיווח על סיפורי יניב בעוד שהאחרים דממו. קשר השתיקה הזה הטריף את היועץ המשפטי לשעבר של מפלגת העבודה והיועץ האישי לשעבר של אהוד ברק והפרקליט לשעבר של דוד אפל, אברהם הירשזון ובני שטיינמץ. האיש המחובר ביותר בתקשורת לא הבין איך זה קורה לו. מדוע חבריו העיתונאים לא חוזרים אליו? מדוע הוא לא מוזמן לטלוויזיה? מדוע כלי התקשורת המובילים במדינה לא מביאים לידיעת צופיהם, מאזיניהם וקוראיהם, את פרשות השחיתות העסיסיות שאותן הוא לכאורה חשף?

אחרי כמה שבועות של תדהמה יניב חש שהוא פיצח את החידה: נוני מוזס.  המו"ל של "ידיעות אחרונות". לטענתו, בכל פעם שניסה להבין מי חוסם אותו, הוא הגיע אל נוני מוזס. בכל מקום שאליו הוא תחב את אפו הוא הריח את ניחוח האפטרשייב של נוני מוזס. שנתיים אחרי שהגיע למסקנה שישראל היא נוחילנד (דנקנר), יניב הגיע למסקנה שהיא בעצם נונילנד. על כן, בבת אחת הוא החליף את היעד של מתקפת הסרטונים שלו. אחרי שטיפל בראש הממשלה, שר החוץ, היועץ המשפטי לממשלה ומזכיר ההסתדרות, יניב החליט להתמקד במו"ל הנסתר מן העין. או דמוקרטיה או נוני מוזס, קבעו שלטי החוצות החדשים של ארץ חדשה. בעקבותיהם באו פשיטות מצולמות על משרדיynet  ועל אירועים של העיתון-של-המדינה.  מוזס היה לאויב העם התורן. על האוכף הלוהט של שנאת-מוזס יניב החל את הדהירה המחודשת שלו אל הכנסת.

קשה להתרכז: הבר שעליו אנחנו יושבים עמוס בבחורות מסעירות. אחת לרבע שעה אחת מהן ניגשת לחבק את אלדד בחום. גם המטורזנים הנלווים אליהן אומרים לו שהם מעריצים אותו. רק הוא. שים זין גבר, עונה להם יניב. ביום שלישי הבא כולם שמים בקלפי זין.

פעם אלדד יניב רצה להיות משה שחל: למקסם את הממשק שבין משפטים, תקשורת, עסקים ופוליטיקה, להפוך למקף שבין ההון לשלטון. היום אלדד יניב רוצה להיות אורי אבנרי: לנהל את הג'יהאד נגד ההון-שלטון תוך שימוש במידע סנסציוני וברדיפה אישית ובשבירת כלים. אין לו ספק שהוא יגיע לכנסת ואין לו ספק שהוא יהיה חבר כנסת רב עוצמה. היישום של שיטת אורי אבנרי בעידן הפייסבוק-טוויטר-אינסטגרם-וואטסאפ יעניקו לו כוח שלעולם-הזה-כוח-חדש לא היה מעולם. כפי שאבנרי תרם תרומה מכרעת לנפילת מפא"י, יניב ימוטט את שלטון ההון בישראל.

אלדד יניב
אלדד יניב. צילום: עופר וקנין

אבל כשאני רואה את צעירות הבר ואת צעירי הבר נוהים אחרי הרלף ניידר שלהם אני שואל את יניב, האם אין כאן סכנה של מקארתיזם? האם המהפכה שלו היא לא מהפכה של גליוטינות? הלוא אין דבר יותר מסוכן מאשר רובספיירים קדושים המעלים אל הגרדום את כל מי שעומד בדרכם.  אין דבר יותר דוחה מזונות ההופכות לנזירות וממרקות את עצמן בכך שהן כופות על אחרים בכוח את המוסרניות החדשה והמוחלטת שלהן.

יניב מהיר ואינטליגנטי ומבין מיד על מה אני מדבר. הוא מקבל את המטפורה של זונה-נזירה. הוא מודה שדפוס האאוטינג יכול להפוך לאלים.  אבל הבחור המזוקן בכובע גרב מבטיח לי שעכשיו הוא אמיתי. הוא לא ספין.  הלוא ההון-שלטון הוא מאפיה ויניב שבר את הקודים של המאפיה. לכן לעולם לא יקבלו אותו חזרה. אחרי ששרף את כל הגשרים הוא יילחם עד חורמה באוליגרכיה של המקורבים. הוא ידאג שתהיה כאן שקיפות מוחלטת:  האזנות בכל משרד ממשלתי, הקלטות ותיעוד בכל לשכה ציבורית. כי זה מה שהנורמות החדשות מחייבות וזה מה שהטכנולוגיה החדשה מאפשרת.

נחזור לנוני מוזס, אני אומר, מה יש לך מנוני?. הרי בסופו של דבר מה שאתה אומר הוא בדיוק מה שבנימין נתניהו אומר. אתה מתאר אדם שהוא בסך הכל הבעלים של עיתון כאיזה תמנון רב-זרועות השולט בפועל במדינת ישראל. לא מוגזם? לא מופרך? לא משרת את הליכוד?

אני מתנגד לנתניהו ואני נגד נתניהו ואני אהיה האופוזיציה הכי חזקה נגד נתניהו, עונה יניב. אבל בעניין של  מוזס והתקשורת, נתניהו מאה אחוז צודק. כשאתה קורא את "ישראל היום" אתה יודע שלא תמצא מלה נגד ביבי, אבל אתה יודע בדיוק מה אתה מחזיק ביד. יש שקיפות. זה קצת כמו העיתון "חירות" של המפלגה. אבל כשאתה לוקח את ידיעות, אין לך מושג מה אתה קורא. אתה לא יודע מי ברשימה השחורה, מי ברשימה הלבנה.  עשר שנים ליברמן מוגן ופתאום ליברמן לא מוגן – למה? מה קרה? אפילויודעי חן לא יודעים באמת מה קורה ומה סדר היום שאותו המו"ל מקדם.

נוני הוא לא רק ידיעות, אומר יניב. לטענתו, נוני הוא גם ynet וגם השפעה עקיפה בערוצי טלוויזיה ובכלי תקשורת שונים. לכן אף אחד לא מעז לצאת נגד מוזס. לכן כולם פוחדים ממוזס. גם אני פוחד, מודה יניב.  אני מאוד פוחד. אני יודע מה עלול לקרות לי ואני מנסה לא לחשוב על מה שעלול לקרות לי. אבל החלטתי שאני לא יכול להמשיך כך ושמדינת ישראל לא יכולה להמשיך כך ואני מוכן לשלם על כך את המחיר.

לא נסיכה

כמו דב חנין, גם זהבה גלאון מפתיעה באופטימיות שלה. בחירות 2013 מתנהלות בתחושה שישראל הופכת ללאומנית ודתית וחשוכה. בבחירות 2013 השמאל לכאורה לא קיים. היוזמה היא בידי הימין והתנופה היא של הימין וסדר היום הוא סדר היום של הימין. אבל כשזהבה גלאון נכנסת לבית הקפה אחת-העם שברחוב אחד העם בתל אביב, היא מביאה אתה משב בלתי צפוי של אנרגיה ונחישות ותקווה.

נכון, היא אומרת לי, המאבק הוא הפעם מאבק עז בין ישראל הנאורה, המודרנית הליברלית לבין ישראל האתנוקרטית, הגזענית והחרדלית. המלחמה היא מלחמת תרבות של ממש בין הריבון לבין הרב ובין מלכות שמים לבין מלכות האדם. אנחנו רואים עכשיו את ערוגת היבלית המתנחלית של הציונות הדתית במלוא כיעורה ואנחנו רואים בעיניים את הקנאים המנסים להרוג את פתרון שתי המדינות ולהביא לחורבנה של המדינה היהודית-דמוקרטית. אבל בשעה שבתחילת מערכת הבחירות קשה היה לראות מי יעמוד נגד הלאומנים – כעת רואים. פתאום יש התעוררות.  פתאום יש רוח של התנגדות. בכל מקום שאליו היא מגיעה, גלאון מגלה שרבים מתגודדים מחדש סביב מרצ. הסטודנטים עם מרצ. התיכוניסטים עם מרצ. מרצ חוזרת להיות מפלגת השמאל הגאה החזקה של ישראל.

גלאון מוחה על כך שבכתבה זאת היא מופיעה אחרי אלדד יניב. לדעתה, אין מקום להשוואה בין רשימה שאינה עוברת את אחוז החסימה ועלולה לבזבז קולות שמאל נדירים, לבין רשימה מוצקה וערכית המכפילה את כוחה. גם אין מקום להשוואה בין מי שהפך את עורו לאחרונה לבין מי שהוכיח את דבקותו בעקרונותיו לאורך שנים. במובן מסוים גלאון צודקת. ההישג שאליו היא ככל הנראה הגיעה במערכת הבחירות הזאת הוא הישג מרעיש. תחת הנהגתה מרצ חזרה להיות למפלגה המובהקת היחידה של השמאל הציוני.

זהבה אינה נסיכה שמאלנית. היא נולדה בווילנה וגדלה במשפחה קשת יום וגם היום היא מתגוררת בפתח תקווה. אחרי שהשתתפה במאבקי השבת של עיר מגוריה בשנות השמונים, היא פילסה את דרכה אל מפלגת רצ (של שולמית אלוני) ואל "בצלם" ואל המרכז לשלום במזרח התיכון ואל הכנסת.  אבל הנוכחות הרגשית שלה שונה מאוד מזאת של מרבית הגוהרים על הלפטופים שלהם בשולחנות הסמוכים. את גלאון אי אפשר להאשים בהתנשאות או בהתחסדות או בזיוף. בגלאון אין ריחוק או קרירות או העמדת פנים. גם כשהיא נאבקת נגד עוולותיה של ישראל, מנהיגת השמאל הישראלי עושה זאת בלהט ישראלי ובאותנטיות ישראלית ובגובה העיניים.  היושב מולה אינו יכול שלא לחוש כלפיה הערכה עמוקה ואהדה גדולה.

זהבה גלאון
זהבה גלאון. צילום: מוטי מילרוד

גם בתוך מרצ דרכה של גלאון לא היתה סוגה בשושנים. האצולה הגברית הלבנה של השמאל הציוני מעולם לא נטתה לה חסד וביכרה על פניה את חיים אורון (ג'ומס). כאשר ג'ומס נכשל בבחירות 2009 דווקא גלאון היא זאת  שנותרה מחוץ לכנסת. אבל הקמבק של זהבה היה מהיר ועוצמתי: לפני שנתיים שיבה לסיעת מרצ ולפני שנה זכייה בראשות המפלגה וכעת החייאה מפתיעה של מרצ. הקול החזק של גלאון והפרופיל האידיאולוגי החד שלה העניקו למפלגה המאובנת חיים חדשים וצעירים. לפתע פתאום מרצ היא טרנד. עם 22 מנדטים באוניברסיטה העברית ועם 26 מנדטים באוניברסיטת תל אביב ועם 13% מבין מצביעי-הפעם-הראשונה, השמאל המתחדש של גלאון חי ובועט.

על הטעויות ההיסטוריות הגדולות של השמאל הישראלי איננו מתווכחים הפעם. גלאון יודעת את דעתי (למשל, שצריך היה להתמקד במאבק בכיבוש ולא בהבטחת השלום) ואני יודע את דעתה (למשל, שלמרות הכל אפשר להגיע להסדר קבע עם מחמוד עבאס). גלאון בגרסתה (אהוד ברק הוא האשם בכך שנוצרה תחושה מוטעית של אין-פרטנר) ואני בגרסתי (השמאל הוא האשם בכך שלא נוצרה אסטרטגיה מציאותית המנסה להביא לסיום הכיבוש גם באין פרטנר).

אבל הפעם אין טעם להעמיק בדיון הזה. אל מול הכוחות שהשתלטו זה עתה על הליכוד והצמיחו זה עתה את הבית היהודי הפערים בין מרכז-שמאל לשמאל הם פערים זניחים. בסופו של דבר, מי שנלחם על הדמוקרטיה הישראלית בארבע השנים האחרונות היו שלושת הח"כים הבודדים של מרצ. מי שנלחם על שלטון החוק ועל כבוד האדם ועל שוויון האשה ועל ישראל נאורה היתה זהבה גלאון. השמאל איננו חף מטעויות, אומרת האשה החזקה היושבת מולי. אבל בימים של חשיכה אנחנו שמרנו על הגחלת. בלילות אפלים אנחנו היינו האור שדלק במגדלור.

גלאון מספרת לי על הימים הקשים. לעמוד אל מול שנאת הזרים היוקדת בעיניו של אלי ישי, לעמוד אל מול הפופוליזם הלאומני המטורף של מירי רגב ודני דנון. לעמוד אל מול התחכום של הפאשיסטים קרי הרוח המנסים לקעקע בית המשפט העליון ולסרס את התקשורת ולסתום פיות. ואני לבד מולם בג'ננה שלי, צוחקת גלאון. אני מרססת אותם בלי חשבון מטווח אפס.  במשך הרבה מאוד זמן נדמה היה שזה אבוד. נדמה היה שהם הצליחו לעשות לנו דה-לגיטימציה מוחלטת. אבל אני התעקשתי להישאר שמאלנית גאה מולם. אני עמדתי על כך שנצא מהארון ונעמוד מולם כפי שאנחנו, בקומה זקופה.

שמאלנים, שובו הביתה, אמרתי. שמאלנים, אל תפחדו להיות מה שאתם. בתחילה אמרו לי שאני משוגעת, שזה לא יעבוד. אבל אני תמיד זכרתי את המשפט הנפלא של אנשי תנועת סולידריות בפולין: גם החורף הכי קשה לא ימנע את בוא האביב. וכעת, כשאני רואה כל כך הרבה סטודנטים נוהרים שוב לכנסים של מרצ, נדמה לי שאני באמת מתחילה לראות את האביב. יהיה נורא תחת הממשלה הנוראה שנתניהו יקים אחרי הבחירות. אבל הממשלה הזאת לא תאריך ימים ומולה תעמוד אופוזיציה חזקה של מרצ חזקה, אשר תילחם בממשלה ללא מורא וללא רחמים.  בשבוע הבא, אחרי שמרצ תכפיל את כוחה, היא אומרת, יהיה כאן שוב שמאל שחוזר אל עצמו וחוזר אל האמונה בעצמו ונלחם על הבית.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כשחד"ש "נגד העם", "העם נגד" חד"ש? אותו דב חנין נדרש לבדוק: לא היו אולי מוחים שעברו דברים ממש לא נעימים במחאה? יאללה חלאס, האזרח דב חנין! לא אתה ולא פעילים שלך - מעל החוק במדינה הזאת, והכוונה (האזרחית בלבד): ישנו או אמור להיות שוויון אזרחי בפני החוק, והוא כמובן אמור לחול על --כל-- אחד מאיתנו...  (לת) שומר חוק
  • 10:44
  • 18.01.13

02 דב חנין אולי מחונן, אבל גם בהחלט יתכן שהוא סתם נחש פוליטי אנוכי...  (לת) אזרח קטן אחד
  • 10:45
  • 18.01.13

03 דב חנין, אתה ופעילים שלך חתומים ל"יש גבול"? האם נכון אולי, שגם אין לך בעיה לקחת עוזר פרלמנטרי שלא עשה צבא? דע לך: אחרים עושים צבא - אפילו קרבי. אף יש אנשים שמראש יודעים שיהיה להם קשה, ובכל זאת עושים, כי הם פשוט חברתיים - חלק מהחברה... תתבייש לך מאוד, אם צריך! מאוד!!!  (לת) אחד שעשה צבא כמובן
  • 10:49
  • 18.01.13

04 "שמאל" זה מושג דמוקרטי בכלל, פעיל פוליטי דב חנין, פעילה פוליטית זהבה גלאון ואחד ממש לא-חברתי (זה לדבריו...) לשעבר אלדד יניב... "שמאל" בא בכלל מהמהפכה הצרפתית - כפי שודאי ידוע למלומדיי... מה רצתה המהפכה ההיא שבכלל נכשלה? היא רצתה דמוקרטיה!!!  (לת) עכשיו כה ברור: "המחאה החברתית" לא היתה דמוקרטית מעולם
  • 12:25
  • 18.01.13

05 אחרי הבחירות נהייה חייבים ללכת לבחירות חדשות - אחרי שתתוקן פה הדמוקרטיה המזוייפת. היא מזוייפת לגמרי בשתי המחנות (מהימין ומהשמאל) - משני הכיוונים. העם יהיה הריבון! ברור שעובדים עלינו... ברור שתהיה ממשלת אחדות במסווה של חירום...  (לת) העם הוא הריבון
  • 12:39
  • 18.01.13

06 אז במילים אחרות(...): כל הסיפור על דפני ליף, הדירה והפייסבוק היה שקר? האם דפני ליף אולי בכלל הובאה מפעילות ב"שלום עכשיו"? היא בכלל בת-עשירים זאת, וכלל וכלל לא ידוע על ילדות קשה שאולי היתה לה... אז מה, יונתן לוי לדוגמה - פשוט שיקר בשידוריים חיים בטלויזיה? סתיו שפיר קיבלה מראש הבטחה, שהיא תועמד לכנסת? אלון-לי גרין - לדוגמה (או שכלל לא בהכרח) יודע בכלל להתנהג לאנשים אחרים? אילו שקרנים צבועים מצחיקים... בהחלט הוצאתם אולי גם את איציק שמולי שקרן - להבנתי!!! העיקר הוא יהיה ח"כ... בא לי להקיא עליכם, אז זה שמאל, ובשם הדמוקרטיה ובשם הצדק החברתי, אני בהחלט רוצה שתגובתי זו תיראה כאן בעמוד...  (לת) יצור עממי שכמותי. ראיתי מחאה, גיליתי שקר חברתי גס ומתנשא
  • 13:19
  • 18.01.13

07 חד"ש, "השמאל ה.חד"ש." שאתם בונים - עוד יהרוג כל פיסת שמאליות שאולי עוד נשארה... עשיתם עם "המחאה" ובה - בסה"כ פוליטיקה מזה שאנשים אחרים - כה רע להם בחיים בארץ הזאת... רובכם לדעתי אנשים שחיים מצויין. דב חנין ניסה להיות ראש מדינת ת"א... בתי קפה שם היו מלאים השנה - כאשר ניסו להחיות את המחאה... אני ראיתי במו-עיניי את הדבר הזה!!! התושבים שם כנראה לא רוצים שום נאו-קומוניזם מזוייף...  (לת) מקיאטו שמאלני
  • 13:27
  • 18.01.13

08 "צדק חברתי": מחאה היפית-נאו-קומוניסטית, שבסוף מודים שהיא היתה חרטא ברטא...  (לת) תתביישו לכם
  • 13:30
  • 18.01.13

09 חנין ממשיך להפיץ את התעמולה של אסד בנוגע לסוריה. קצת יושר אינטלקטואלי
  • 15:42
  • 18.01.13

האמת היא מה שמתרחש שם הוא מהפכה אותנטית לכל דבר. כולנו זוכרים איך הכל התחיל לפני שנתיים בהפגנות עממיות גדולות, שהמשטר טבח בהן ללא רחם. חוסר התוחלת בלהיקצר מול הטנקים של אסד הוביל לעריקה הדרגתית של עשרות אלפי חיילים, שהחלו במאבק צבאי הרואי מול כוחו העדיף של המשטר שנתמך בכסף, בנשק ובכוח אדם באדיבות אחמדינג'אד ופוטין. על ההתערבות הבוטה הזו אין חנין מדבר, היא לא מפריעה לו משום שאיראן ורוסיה נמצאות בציר האנטי מערבי החביב עליו. מה כן מפריע לו? התחמושת הקלה והכסף שהאופוזיציה מקבלת מטורקיה ומקטאר, אפילו שעד כה כל זה לא מצליח למנוע את הטבח המתמשך ובטיהור האתני של האזרחים הסונים. חנין יודע לפרוט על הרגשות האנטי איסלאמיים של הישראלים בכלל ושל ארי שביט בפרט. לכן הוא מנסה לתאר את המאבק העממי הסורי כמאבק של "האחים המוסלמים ואלקאעדה". למעשה, האחים המוסלמים חוסלו כמעט לגמרי בטבח חמה ב-82, והנוכחות של רסיסי אלקאעדה בסוריה אמנם קיימת אך מינימלית. אבל שימו לב לצביעות האפיינית: האם אי פעם שמעתם ח"כים של חד"ש תומכים במלחמה בעזה או באיראן בגלל ה"איום האיסלאמי"? למעשה, הם אפילו חתמו על הסכם עודפים עם התנועה האיסלאמית לפני מספר שבועות. חנין וחד"ש אימצו כמעט מילה במילה את גרסת אסד לגבי "המזימה האימפריאליסטית נגד העם הסורי". מאז הראיון המבחיל של חבר הכנסת מוחמד ברכה בערוץ הטלויזיה של אסד ועד הראיון הנוכחי עם חנין- הם משרתים את התעמולה שלו ללא בושה.

10 ארי מה עם גילוי נאות? מי הם הפוליטיקאים איתם אתה אוכל ארוחות ערב? לציבור הקוראים יש זכות לדעת.  (לת) אייל
  • 18:43
  • 18.01.13

11 but there's a slight problem anarchist
  • 18:44
  • 18.01.13

I am an arab
I'm not a communist (far from it) and i'm not a nationalist (ever farther from the case)
but I do vote for Hadash

in short, you are wrong to conclude that all arabs that vote for Hadash are nationalists.

12 שקיפות מלאה בבית הנבחרים זה רעיון מעולה, למרות שתמיד אפשר להיפגש מחוץ לכנסת לקמבן קומבינה...  (לת) אייל
  • 18:54
  • 18.01.13

13 דב חנין בוודאי איננו קומוניסט, אבל רעיונותיו עלולים בכל זאת לעצבן את הקפיטליסטים YGH
  • 18:58
  • 18.01.13

הוגים כמו קלוד אנרי דה סן-סימון, קארל מארכס, פרידריך אנגלס או ולדימיר איליץ' לנין הגו רעיונות הוליסטיים לארגון החברה מחדש. רעיונותיהם מוליכים לחזון מרחיק לכת לפיו המשק היצרני כולו מהווה תאגיד אחד, וכל אזרח מחזיק מניה אחת בדיוק של התאגיד הזה. זוהי מניה שאינה ניתנת למכירה. כך, כל אזרח הינו מעסיק ומועסק בעת ובעונה אחת. כמו-כן, איש אינו יכול לצבור איזה שהוא עודף המהווה הפרש בין ערך תוצרי עבודתם של אחרים לבין ערך העבודה עצמה של אותם אחרים (צבירת העודף הזה היא-היא הקפיטליזם). לפי החזון הזה אין עשירים ואין עניים (למרות שהתגמול לאזרחים על עבודתם יכול להשתנות לפי מדדים שונים). דב חנין, אשר מצדד בכלכלת שוק קפיטליסטית, בוודאי חף לחלוטין מרעיונות קומוניסטיים או סוציאליסטיים מן הסוג הזה.

אולם, רעיונות שהעלה דב חנין כגון הלאמת הבנקים ואוצרות הטבע, ובמיוחד הרעיון שלפיו הזקנה בבית החולים חשובה יותר מרווחיו של טייקון, עלולים בכל זאת לעצבן את הקפיטליסטים

14 מעורבות חדש קברה את המחאה מודרניסט
  • 18:59
  • 18.01.13

ברגע שהמפגינים הבינו מי מושך אותם באף, שליף ושפיר ושות היו בעצם הבובות של חדש - המחאה מתה. אין שקרן כמן קומוניסט. אין מנוול כמו קומוניסט. הפשיזם האדום מתועב כמו החום. לא מאמינים? נסו ךהפגין בלי לשקר ולרמות. כמה יבואו? שלושים פסיכים... זה מה שאתם שווים.

15 תגובה יעקב יעקב
  • 19:04
  • 18.01.13

אדון שביט,,באמת התעייפנו,,אנחנו קוראים וקוראים ולא מגיעים אפילו לחצי מהכתבה ,,ווחייאת דיננאק ,, באמת התעייפנו ,,אולי בכתבה הבאה עלינו לשלום תקצר קצת,, אבווס,,אידאק ,,תתחשב קצת,,אי אפשר לקרוא הכל,,אנחנו או שבאנו מהעבודה או שהולכים לעבודה,,או שרוצים לישון ולקום לעבודה,, אחרי תפילת שחרית,,אבווס עיניאק,,אנשאללה ,,את הכתבה הבאה נקרא עד הסוף,,תהיה בריא,,גם המשפחה ,,תודה,,

16 מי תומך בלדבר עם החמאס? מוריס
  • 19:05
  • 18.01.13

בלי נכונות לדבר עם החמאס לא קיימת אפשרות למו"מ אמיתי והסדר - זמני כנראה - עם הפלשתינאים. כל מי שלא מבין את זה חי בהשלייה שאינה רלוונטית. הפרטנר הפלשתיני, הוא זה עם הזקן, ולא זה עם העניבה.

17 ה"חזון" של דב חנן התרחש כבר. בעבר. במקום אחר. דב חנין הוא נביא מסוג חד"ש. נביא שמנבא את העבר. נביא שיש לו רק זמן אחד. זמן עבר. נביא שחי בצעדים לאחור.  (לת) רוני תל אביב
  • 19:08
  • 18.01.13

18 רק בגלל שלא הצלחתם להתאפק בשמאל ובתקשורת,בבליץ של שנאה אובססיבית כלפי נתניהו,הצלחתם לגבש,להרגיז ולדרבן את המחנה הימני שייצא ביום שלישי בהמוניו להצביע רק לראש הממשלה נתניהו,כול הכבוד תמשיכו בעבודה..  (לת) נועה
  • 19:09
  • 18.01.13

19 זהבה גלאון ומרצ - ישר כוח - המפלגה הכי ישראלית וישרה שיש!  (לת) אפי
  • 19:09
  • 18.01.13

20 שכחו גם שצריך גולאגים  (לת) מוטי
  • 19:10
  • 18.01.13

21 ארץחדשה תביא את המהפכה שרשורית
  • 19:12
  • 18.01.13

עצתי לכל המפלגות שמבקשות להביא שינוי בנורמות? במקום להדוף אותנו ולהתנגד, תחשבו כמה תועלת נוכל כולנו להפיק משיתוף פעולה פורה.

22 כתבה מוזרה זו רק אני או ש...
  • 19:13
  • 18.01.13

אלון לי ושרון היו חלק בלתי נפרד מהצד של דפני וסתיו שפיר, נכון, אבל אלדד יניב לא ממש קיבל במה אוהדת מהאנשים שישבו ברחובות והגיעו להפגנות. הגישה האגרסיבית שלו לא קיבלה התייחסות ידודית בכלל. היה דווקא נראה שנוני וזרועותיו דווקא תומכות במחאה ופחות מתנגחות בה.
מוזר שלא התראיינו גם צדדים נוספים של המחאה שהיו כח בלתי נפרד ואף מורגש גם על ידי הציבור הרחב...
כתבה מוזרה.

23 צביעות yotam
  • 19:17
  • 18.01.13

אני לא מבין את דב חנין, הוא רוצה שנהיה מדינה קומוניסטית בעולם שזנח את התאוריה הזו. והיה ונהיה קומוניסטים, זה יוביל אותנו לבידוד בינלאומי, ולא העובדה שאנחנו לא חותמים עם הפלסטינים על הסכם שלום שלא יחזיק מים. חבל שכל שמאלן מצוי מקבל במה להציג דעות הזויות ומנותקות מהמציאות, זה בזבוז זמן. נמאס מזה שכל מי שלא שמאלן נתפס כטיפש, שמאלני ארצנו איבדו את הצפון, הם אליטה סגורה של אשכנזים שמלאים בשנאה עצמית, חבורה של סמרטוטים.

  •   הנה דוגמא^ סתם עברתי פה
    • 10:11
    • 19.01.13

    לאדם חשוך וממורמר שחושב שדיעות אחר צריכות להיגנז. הגם מלא ברגשי נחיתות על איזו תאוריה לא קיימת בדבר טיפשותם של תומכי צדדים אחרים מן השמאל.

24 הפעם אצביע מרצ לראשונה  (לת) מה נשתנה
  • 19:23
  • 18.01.13

25 מה פשר תאוריית הקונספירציה של הפסקה הראשונה? פנין
  • 19:26
  • 18.01.13

המחאה החברתית נוהלה מאחורי הקלעים על ידי סוכנים בולשביקים של חד"ש?? ארי שביט אף פעם לא היה כתב אינטילגנטי במיוחד, מעין גרסה דהויה של תום פרידמן שגם הוא לא משהו. הכתבה הזו כבר ממש מוגזמת.

26 מר"צ/מר"צ/מר"צ יניב {סופ"ש בעזוז}
  • 19:35
  • 18.01.13

כולם!!

27 וביבי החלוש עשה במכנסיים ומינה את טראח טנברג המזיק מודאג
  • 19:37
  • 18.01.13

חבל שביבי נבהל מהמחאה ומינה את טרכטנברג שליישום המלצותיו הטיפשיות יש חלק נכבד בגירעון הענק שנפער בתקציב המדינה. הוא היה צריך לבוא לציבור ולהזהיר שמדובר בתרגיל פוליטי מסריח שתוצאותיו לא יועילו למעמד הביניים. ביבי עושה שגיאות חמורות לעיתים קרובות מדי אבל לדעתי אין כרגע מנהיג טוב ממנו. עצוב אבל זה המצב.

28 השקר הגדול ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית הוא דב חנין. קומוניסט נוסח סטאלין וצפון קוריאה ש"דואג לעם", שותף צמוד לדעות מנהיגו מוחמד ברכה, ערבי לאומני ימני קיצוני הלוחם למען חיסולה של ישראל ומציג את חד"ש כמפלגה ערבית, משחק אותה כנציג השכונות בעירית ת"א ונלחם למען הצפת העיר במסתננים מוסלמים מאפריקה, ועושה פרצוף תמים לכל עיתונאי, וכשאין ערבים בסביבה מתיימר להיות כמעט ישראלי. לא היה ולא יהיה זיוף יותר גדול מהאיש הזה, והסכנה בו, כמו בכל מתחזה, היא הערמומיות החלקלקה שלו. יואיל דב חנין ויענה של כמה שאלות פשוטות, אחת ולתמיד: האם דב חנין בעד "זכות השיבה" שפירושה חיסול מדינת ישראל? כן או לא. האם הוא בעד קליטתם בארץ של מאות אלפי סודנים ואריתראים? כן או לא? האם הוא בעד שרות בצה"ל (לא מדברים על ערבים. שרות של יהודים)? כן או לא? אחרי שלוש התשובות האלה נראה. אבל ברור לכל שהוא לא יענה, כי הוא חכם.  (לת) אבינועם עוקבי
  • 19:37
  • 18.01.13

29 כשארבעת התגובות הראשונות הן נגד דב חנין מיכל
  • 19:40
  • 18.01.13

ברור שמישהו בתשלום עומד מאחורי זה. עצה ידידותית: נסו להיות פחות שקופים.

30 דב חנין איש גדול!! רוצה את טובת הציבור!!!!!!  (לת) אלכס
  • 19:44
  • 18.01.13

31 אין דבר מוזר בצירוף של לאומנים ערבים ואנטי-לאומנים יהודים, שלכאורה מקדמים סדר יום משותף לא בטוח שאצביע חד"ש אבל מבין אותם
  • 19:45
  • 18.01.13

לאמיתו של דבר אין בכך כל מוזרות: הבעיה כרגע היא האג'נדה הלאומנית היהודית , ולא זו הערבית. ההבדל בין שתיהן גדול. הראשונה מתבטאת בעשיה (מזיקה) והשניה ברעיונות, דיבור וזעקה על קיפוח. רק תסתכלו מי בשלטון ואיך מתנהלות ישיבותיו ומיד תסכימו עם זה. תסתכלו מי מניף דגלים על הגבעות, מי בונה חומות ומיד תסכימו עם זה.
לאור כל אלה אין זה מוזר במפלגה (לאומית ככה-ככה) של יהודים וערבים יחד.

32 זבל קומוניסטי  (לת) רעמסס
  • 19:45
  • 18.01.13

33 מה זה הכתבה המחניפה הזו? ולמה "ארץ חדשה" בפנים ולא "דעם" או כל מפלגה שמאל קצה אחרת? ולמה אלדד יניב מקבל כל יום כתבה או אייטם בערוץ תקשורת מרכזי וממשיך לבכות שאין לו תקשורת? ולמה הכותב לא עושה פולו-אפ לסיפור הזה של מעורבות המפלגה הפוליטית בארגון המחאה שאותה עיתון הארץ בעצמו פמפם ושיווק כמו משוגע? האם זה לפתע בסדר שעיתון שלם, כולל מוספו הכלכלי, פועלים בשירותה של מפלגה פוליטית? או שמא יש כאן מקום לחשבון נפש קטן, ולבקשת סליחה מכל אותם אנשים שנאלצו לעלות לגרדום התקשורתי רק בגלל שהעזו לטעון שאולי המחאה הזו היא לא כל כך ספונטאנית? ותסבירו לי בבקשה איך הכתב הכי רציני של עיתון הארץ מתלכלך ערב הבחירות בפמפלט בחירות חנפני ואוהד כל כך לשלוש מפלגות פוליטיות - האם זו לא תעמולה מטעם?  (לת) אורן
  • 19:48
  • 18.01.13

34 שגלאון חנין ויניב יהיו שרים-ישראל תהיה אימפריה חברתית וכלכלית  (לת) באר שבעי
  • 19:52
  • 18.01.13

35 איך ששמת את זהבה גלאון דב חנין עם אלדד יניב - לא נסלח לך  (לת) שמוליק
  • 19:53
  • 18.01.13

36 Reveal. adlai
  • 20:01
  • 18.01.13

Why is only now that you are aloud to reveal.
I thought you guys are for the freedom of the press.
You're aloud to report everything immediately.
Double standards???

37 מה באמת? חסקל מפאיניק לשעבר
  • 20:02
  • 18.01.13

התגובה לדב חנין וזהבה , היא: אל תבלבלו את המוח, עשו את תוכניתכם במשך 75 שנים ברוסיה הסובייטית ועוד כמה גרורות, ועדיין עד שנות התשעים האזרחים במדינות אלו היו רעבים ללחם, ולרשות כל עשרים או שלושים נפשות בארצות אלו היה בית שמוש אחד בלבד, והרג עשרות מליוני אזרחים בידי השליטים הדמוקרטים, דאז, זה נחשב למהפכה? לא! לא! חנין וזהבה , תראו איך העמים האלו התנערו מהאלים שלכם, ברוסיה, סין, ווייטנאם שממשיכים לקרוא לעצמם קומוניסטים, אבל אימצו להם שיטת הכלכלה הקפיטליסטית, וזנחו את תורתו של קרל מרקס, כי דרכו לא צלחה באף אחד מהמקומ ות הללו, על הכתב זה היה יפה ומבטיח אבל במציאות זה היה אויבו של האזרח התמים שחלקו האמין בו ואכל אותה בגדול.

  •   תמים.  (לת) לך תצביע שוב ברק שיזחל לממשלת נתניהו.
    • 21:18
    • 18.01.13

  •   יש גם באמצע חי בהווה
    • 15:19
    • 19.01.13

    נכון שקומוניזם בסגנון רוסיה הוא עיוות שנכשל, אבל נכון גם שקפיטליזם קיצוני בסגנון ביברמן ודנקנר הוא עיוות לא פחות וגורם לעוני ופערים נרחבים בציבור - אחרת חצי מליון איש לא היו מפגינים. יש גם מדיניות סוציאל דמוקרטית, ולאורך זמן היא המאוזנת ביותר ופועלת תוך הגנה על האינטרס הציבורי. חזרה למדיניות העבר בה מדינת ישראל הצליחה לקלוט המוני פליטים חסרי כל ולקיים שוויון וצדק חברתי בתנאים קשים, אין פירושה קומוניזם בנוסח רוסיה. הפסיקו להפחיד את הציבור עם השד הקומוניסטי, זו לא היתה מטרת המחאה החברתית. המפלגה שמייצגת את מטרות המחאה נאמנה היא מרצ, וכל מי שנותרה בו טיפת שפיות יכול לראות זאת וצריך להצביע בהתאם.

38 חיים מצויין והכל בזכות נתניהו והרפורמות , תפסיכו להפחיד ותספרו את ההצלחות להלן רשימה , כנסו כנסו
  • 20:06
  • 18.01.13

טוב לנו עם נתניהו ושטייניץ ואנחנו לא אוכלים את ההסתה . נתניהו ושטייניץ מנהיגים חברתיים עובדה:
1. עלית המדד 1.6% וזה אומר שהמחירים עלו השנה בשיעור זה בממוצע וכל צעקות השבר לא מתייבות עם ההוזלות הרבות.
2. בישראל שעור האבטלה הנמוך בעולם המערבי
3. חינוך חינך לילדי ישראל מגיל 3 . טרכטנברג רצה לפרוס על פני 3 שנים נתניהו קבע מהשנה הראשונה
4. נקודות זיכוי להורים לפעוטות : שטייניץ העניק נקודות זיכוי להורים לפטעוטות
5. ביטוח שיניים חינם: 60 שנה של מדינה . אף מנהיג לא נתן רק ליצמן ונתניהו , לפני 3 שנים נתנו טיפולי שיניים חינם מגיל צ8 ובשנה שעברה הגדילו עד לגיל 12 - חברתי .. סופר חברתי
6. העלאת שכר המינימום לעובדים פעמיים במהלך הקדנצייה . כל הכבוד לשטייניץ
7. הסכם שכר והגנת המדינה לעובדי קבלן . כל הכבוד לשטייניץ
8. תמלוגי הגז : שטייניץ יזם והוביל חקיקה לשינוי תקבולי המדינה מאוצרות טבע. למרות כל הגנת העולם העסקי וההפחדות על שטייניץ וראש הממשלה הצליחו בשניים להעביר את החוק כך שרבחי הגז מגיעו לקרן ורווחה וחינוך של המדינה.
9. יציבות כלכלית - כל העולם המערבי בסחרחורת , משבר בארה"ב ובאירופה . וישראל בראשות נתניהו ושטייניץ אי של שקט על מיים סוערים
10. הצלחה מנופהלים במבחני המייצב . כל הכבוד וסער וביבי
לסיכום : הליכוד ממשלה חברתית למען העם
וששלי תמשיך לנסוע באופניים

39 עבדתם עלינו בעיניים, פעם אחרונה שתהיה כזו מחאה.  (לת) אבי
  • 20:07
  • 18.01.13

40 זה ארי שביט? פתאום לא רואה.... לא שומע.... הקומוניסטים העלובים והמנודים הביאו מאות אלפים להפגנות ברחבי הארץ? איזה בדיחה. נחשון
  • 20:17
  • 18.01.13

הנכון הוא שכפי שאמר השר שטייניץ, לא היתה שום מחאה חברתית ב-2011. כי ללא ההסתה המרוכזת בכל ערוצי הטלביזיה ויתר התקשורת ההמונית, מאות האלפים של 2011 הפכו לכמה מאות ב-2012. מה שמוכיח שבפועל ההפגנות היו של הטייקונים ששולטים בתקשורת.

41 כל כך הרבה כתבות ארכיון יש לכם על אלון-לי גרין, אז למה "אלון (לי-גרין)"?  (לת) דליה וירצברג-רופא
  • 20:21
  • 18.01.13

42 אין ספק שהקמפיין הכי מוצלח בבחירות האלה היה של מרצ : "הקול שלך בטוח נגד נתניהו" ש.דובי
  • 20:22
  • 18.01.13

הצבעת המחאה היחידה השפויה והליברלית שקיימת בישראל תהייה גם הפתעת הבחירות הגדולה.

43 I said it all along...Chadash was behind the bs...  (לת) 5th column
  • 20:22
  • 18.01.13

44 בלי פחד ארץ חדשה
  • 20:23
  • 18.01.13

יאללה אלדד! העם איתך!!

45 מצער. עוד כתבה שבעיקר מתעסקת בפילוג העם בכלל ופילוג השמאל, שגם ככה סובל מהמעטה, בפרט . מתי נזהה את הפוטנציאל האנושי שבאיגוד תחת רעיון משותף ולא נתעסק ברמיסת אחינו למאבק ושותפנו לחברה . הגיעה הזמן להתעורר החברה בוכה ומדממת ואנחנו טובעים כבר.  (לת) אני אתה
  • 20:25
  • 18.01.13

46 אפילו הפרופוגנדה בבטאון מפלגת הבעת' עודד
  • 20:26
  • 18.01.13

יותר אמינה ורצינית מה"עיתונות" שלכם

47 הכל הזוי. הבחירות ועכשיו שביט, רשימה אפילו לא מאמר הזוי, אבל זה בסדר, כנראה בעת הזו רק מה שהזוי ראוי, אין תימה ששביט נכנס לתחרות שהיא הבסיס החדש של מה, השד יודע של מה, אולי זו פשוט הזיה שאיש לא מבין, ומחר הכל יתבהר. מיכאל
  • 20:37
  • 18.01.13

הכל הזוי. הבחירות ועכשיו שביט, רשימה אפילו לא מאמר הזוי, אבל זה בסדר, כנראה בעת הזו רק מה שהזוי ראוי, אין תימה ששביט נכנס לתחרות שהיא הבסיס החדש של מה, השד יודע של מה, אולי זו פשוט הזיה שאיש לא מבין, ומחר הכל יתבהר.

48 האמת היא שמכל השלושה, זהבה גלאון היא היחידה ששווה להצביע לה. יניב לא יעבור את אחוז החסימה, וגם כך מדובר במישהו מהברנז'ה שהיה עמוק בתוך הסחי והרפש ופתאום כביכול חזר בתשובה, אני לא מאמין. חנין אולי חושב שהוא פרולטר גאה, אבל מדובר בבורגני די צבוע מצפון ת"א, שנהנה להוציא סיסמאות על אחווה יהודית ערבית ביחד עם איומים מפני "סכנת האחים המוסלמים" בסוריה, ויושב במפלגה שמדברת גבוהה על פמיניזם אבל דוחקת נשים למקומות לא ריאליים. גלאון, שגרה בדירה שכורה בפתח תקווה ועלתה מבריה"מ, לפחות ישרה ומחוייבת במאה אחוז לדמוקרטיה ולשוויון.  (לת) אזרח
  • 20:46
  • 18.01.13

49 אז למה הוא לא כותב איך בדיוק חד"ש היו מאחורי ההפגנות? גונן
  • 20:48
  • 18.01.13

ומה זה אומר שהם היו מאחורי ההפגנות? ואני חשבתי שהמפגינים היו מאחורי ההפגנות...

50 מופתעת מהתגבות העוינות לדב חנין. גם מי שלא תומך בדעותיו חייב להודות שהוא שליח ציבור מסור ומוכשר. כן ירבו כמוהו  (לת) שי
  • 20:52
  • 18.01.13

51 סגנון נפסד של כתבה מיקי
  • 20:57
  • 18.01.13

מוטב היה לו ראיין את הפוליטיקאים ולא סיכם את דבריהם. אין סיכומיו של שביט אמינים בעיניי והיה מוטב בהרבה לו הביא את דברי המרואיינים כלשונם ומשאיר לנו את מלאכת הסיכום.

52 "הם מעולם לא גזרו קופון ולא רצו לתקשורת ולא עשו הון פוליטי מהיר מהמהלך החתרני ההמוני שאותו הוליכו" אתם לא רואים את האירוניה? דוד
  • 21:04
  • 18.01.13

העיתון הזה פשוט צריך לשנות את שמו לפראבדה וזהו...

53 חנין כל כך פתטי. אני אני אני . כמו הזבוב על הפיל. המחאה שייכל לו ...... איזה בדיחה. היו באים 20 איש אם זה היה של חדש. גם סתיו שפיר בעבודה , ושמוליק, הם מנהיגי חדש הניסתרים בעבודה? קשקשן . ללא כל קשר חדש היא מפלגהלאומנית ערבית יותר מכל דבר אחר. אניהו
  • 21:12
  • 18.01.13

למה להסתיר את האמת ולהפריח בלונים קשקשניים?

54 זהבה מנהיגה של השמאל בישראל גולדה
  • 21:20
  • 18.01.13

בעבר הצבעתי חד״ש. אצביע מרץ לראשונה, אני מוקסמת מהקול הברור והעקבי של זהבה-זכויות אדם. מציעה לכל החדשניקים להצטרף

55 דב חנין חד"ש
  • 21:28
  • 18.01.13

אנחנו המזרחיים נולדנו רק לבחור ליקוד (מחל) וזהו אפילו זכויות אין לנו זאת האמת המרה
צריך פעם ולתמיד לגיד את האמת
אנחנו דרגה "ג"
חברים עוד פעם לא להתביש זה אנחנו

56 90% מהמגיבים פה הם של ביבי  (לת) דנה
  • 21:33
  • 18.01.13

57 WOW חצאית ששמחה ב-17.5.1999
  • 21:41
  • 18.01.13

כל כך הרבה תשובות, בלי להתאמץ לשאול.

למדתי המון מהניתוח המשותף עם חנין. לא משנה באיזה צד אנחנו, את הכובע מורידים בפני חכמה.

תודה ארי!

ולכו להצביע! לא משנה למי!

58 המחאה היתה עממית, וכל מניפולציה שתעשה על זה לא תשנה את זה ד
  • 21:55
  • 18.01.13

החברים שלי שבאו איתי להפגנות לא מצביעים חד"ש, חצי מיליון אזרחים לא מצביעים חד"ש ומרצ ביחד. תפסיק לחפש איזה קונספירציה מאחורי כל דבר, צא קצת לשטח. לא יזיק לך.

59 הייתי בהפגנה הראשונה בירושלים. אין קשר לחד"ש  (לת) בולשיט
  • 22:04
  • 18.01.13

60 חד"ש רוצה להביא לשלטון ערבי במקום מדינת ישראל.גי עם האשליות!!! אמיר
  • 22:29
  • 18.01.13

וכל השאר יחסי ציבור .אפשר להיות חברתי אבל לא אנטי נגד המדינה באופן כל כך קיצוני!
די כבר!!

61 אופטימיות נגועה י
  • 22:49
  • 18.01.13

מן הכתבה נודף ריח חזק של " השמאל מתחזק, אבל אין לנו סיכוי". על הפסקה האחרונה של הכתבה הייתי מוותרת כמעט לחלוטין, נדמה שגם גלאון עצמה לא מאמינה שאנחנו השמאל, העם, הקול השפוי, מסוגלים לנצח ואם כך, מה הטעם בכלל לגשת אל הקלפי? האם יש טעם בכתבות וסיקורים? בשכנועים האלו האומרים כי השמאל מתחזק? הגוש הזה, גוש השמאל מתנהג בצורה קצת תבוסתנית. אולי הגיע הזמן שעכשיו, פחות משבוע לפני הבחירות נסגל לעצמנו תמימות ילדית ונצא להצביע מתוך אמונה שהשמאל ינצח.

62 ארץ חדשה קובי
  • 22:56
  • 18.01.13

6מנדטים הסיוט שלהם מתחיל...

63 i'm truly sorry for all the good people AR
  • 23:15
  • 18.01.13

but the battle is lost already
its a dark country filled with extreme polarities
anyone who can leave will leave

64 אני אצביע למרצ, המפלגה הכי יהודית בישראל, יהודית מפני שהיא המפלגה שמייצגת את הערכים שמאפיינים את רוב היהודים בעולם, פתיחות, סובלנות, עמקות, יצירתיות ומודעות היסטורית. לחד"ש אין סיכוי שאצביע. יחד עם זאת, עשיתי חיפוש קצר בגוגל ומצאתי נתונים לגבי דב חנין ורשימת החוקים שהעביר. האיש הזה הוא כנראה אחד הפרלמנטרים הטובים ביותר שהיו אי פעם בישראל. מדובר ברשימה ארוכה ומרשימה בנושאי זכויות אדם מכל המינים וכל הסוגים. צריך להסיר את הכובע בפניו. האיש עובד. (אני זוכר גם שפעם בטיסה הוא ישב לפניי במחלקת תיירים)  (לת) שלום
  • 00:22
  • 19.01.13

65 distortion of the reality Rina
  • 00:34
  • 19.01.13

One can think that the Arabs are queing to make peace with Israel

66 שטויות. איך בדיוק דב חנין הביא 400 אלף איש? הוא טילפן לכולם אחד אחד? תום
  • 01:52
  • 19.01.13

פוליטיקאים אמיתיים לא גוזרים קופון כשלא צריך. הם מחכים לבחירות ומעלים כתבה ב"הארץ"

67 המחאה החברתית צודקת לא חשוב מי הוביל אותה  (לת) סאיב
  • 03:12
  • 19.01.13

68 גב' יחימוביץ', הפנית גבך לקיבוצים, תפנימי, "העבודה" מפסידה 3-4 מנדטים של בני וחברי קיבוצים. הקיבוצניקים, גם אלו לשעבר, היו לב תנועת "העבודה" עוד מימי מפא", מפ"ם ואחדות העבודה, את, ח"כ שלי יחימוביץ', עפר לרגליהם.  (לת) daym
  • 07:27
  • 19.01.13

69 מה מפלגות השמאל במשך השנים נתנו יד ויד חזקה כמו שאומר אלדד בכתבה שלו לנוני מוזס שכל נושא התיקשורת בידים שלו אם זה בעיתונות הכתובה , הטלויזיה, הכבלים, האינטרנט נתנו לו כוח רב ועכשיו כולם בוכים שאין תיקשורת מענין שהוא מפרסם רק את סילבן שלום מעניין למה? חיביים להוציא ממנו את התיקשורת מהידים חיבים לשים את גולן טלקום שיעשה מהפכה כמו שעשה בסילולר וכמו שהתחיל בצרפת.  (לת) דן
  • 07:28
  • 19.01.13

70 "מי שנלחם על הדמוקרטיה הישראלית בארבע השנים האחרונות היו שלושת הח"כים הבודדים של מרצ." אכן.  (לת) דודו אמיתי
  • 08:39
  • 19.01.13

71 מי שעיניו בראשו הבין מיד שמדובר בנסיון לפוטש קומוניסטי! אידיאולוג הכלכלה הנו פרופ יונה - קומוניסט מוצהר, ושלי יחימוביץ( אקס חד"ש) עושה את דברו  (לת) סטאלין שמש העמים
  • 09:19
  • 19.01.13

72 בישראל השלטון מעל החוק (וגם הביטחון) . בשעה טובה קמה תנועה פוליטית שתחזיר (אולי) את שלטון החוק לחברה השוקעת  (לת) יובל
  • 09:34
  • 19.01.13

73 מי עומד אחרי המחאה? לאו
  • 09:59
  • 19.01.13

ממשיכי דרכו של סטאלין "שמש העמים".

74 הלאמת הגז = שוד הגז א
  • 10:34
  • 19.01.13

הרי הגז נמצא לאחר השקעות עתק פרטיות.

75 ארי, איך הערצת והרצת את התפלצת ברק???איך הרצת את השמאל להכחדה???  (לת) לא אסלח ולא אשכח
  • 11:21
  • 19.01.13

76 לכל המתלהמים- בנתיים מי שהכי רע לבני האדם כאן זה נהנתניהו יונתן
  • 11:30
  • 19.01.13

שקרניהו פחדניהו ויש לו "תעודות הצטיינות"מכל רחבי הגלובוס !

77 מה זה משנה מי בכלל התחיל או לא התחיל את המחאה החברתית?! אתם באמת חושבים שכחצי מיליון איש צעדו ברחובות כי אז למה לעסוק בזוטות...?
  • 11:39
  • 19.01.13

הם קומוניסטים או לא קומוניסטים?!

לא יותר חשוב שבאמת היתה בכל הארץ הרגשה שלכולם נמאס מהמצב הכלכלי העגום של כולם (או לפחות של רוב אנשים)?

מי מנסה למצוא "אשמים" במחאה החברתית מפספס את העיקר.

והעיקר הוא שלאנשים קשה לחיות מבחינה כלכלית בישראל והמצב היה אז (ועדיין נשאר) מאוד קשה!

אני לא מדבר על כל האיומים של המוסלמים הקיצוניים מכל הכיוונים, כי זה תמיד היה, אבל לפחות היתה פעם הרגשה של "ביחד" והיה אפשר עוד איכשהו לפנטז על יותר מ"הישרדות" מבחינה כלכלית).

ועוד משהו - לאלה מכם שמרגישים שהם "מעמד ביניים"... אתם באמת משתייכים למעמד הזה? או שאלה ההורים שלכם שמשתייכים למעמד הביניים, ואתם רק תופסים עליהם טרמפ? ומה ההגדרה בכלל של מעמד ביניים בימינו...?

78 תמיד הצבעתי מרצ, עכשיו התלבטתי והחלטתי שוב מרצ כי הם הטובים ביותר  (לת) יוסי
  • 11:43
  • 19.01.13

79 תכליס אזרח מודאג
  • 11:45
  • 19.01.13

להלן תמצית המאמר והמאבק וזה מחייב אחדות שורות , או כשלון
"המאבק הוא הפעם מאבק עז בין ישראל הנאורה, המודרנית הליברלית לבין ישראל האתנוקרטית, הגזענית והחרדלית. המלחמה היא מלחמת תרבות של ממש בין הריבון לבין הרב ובין מלכות שמים לבין מלכות האדם. אנחנו רואים עכשיו את ערוגת היבלית המתנחלית של הציונות הדתית במלוא כיעורה ואנחנו רואים בעיניים את הקנאים המנסים להרוג את פתרון שתי המדינות ולהביא לחורבנה של המדינה היהודית-דמוקרטית"

  •   ואני לא כל כך מלא התפעלות מרעיונותיה וומשנתה של גברת גלאון אלכסנדר
    • 15:26
    • 19.01.13

    בעמוד עם ישראל בפני תוקפנות טירוריסטית של מחבלי אל אקצא והחמאס מרצ יצאה למאבק בכוונה להתגונן מהם כפי שנעשה ( ומאוחר מידי עבור רביםן מידי)בחומת מגן :כמו שאמר יוסי שריד למנוע מלחמת שלום ההתנחלויות . באופן לא מפתיע התנגדה גברת מרצ סליחה גברת גלאון למלחמת לבנון השנייה ,לעופרת יצוקה ולגבי עמוד ענן כבר נחששה להתבטא .וכמובן הפיאסקו עם רצונה לדון על הגרעין הישראלי בכנסת.
    הגישה שכולם עם זיכרון של ציפור לא תמיד עובדת .
    ולגבי תוכנית המדינית של מרצ כעת היא בסך הכל מצפה ל"הסדר" עם הפלסטינים ותמורת זאת לאמלךל מאות אלפי אזרחי ישראל .
    ועדיין מפלגה ציונית??

80 לא מוכן להיכנס לפיססבוק (משלון PEE + בוק בעברית) בשביל להצביע שטויות  (לת) לא מוכן
  • 12:19
  • 19.01.13

81 אשכרה בדיחה מוזרה. חד"ש אירגנו את המחאה ההמונים יצאו אל מסרים שדברו אליהם
  • 12:29
  • 19.01.13

היה נסיון אמיתי לדבר כאן על כלכלה /חברה.
נכשל.

82 ‎מי מהמגיבים שמע על פינלנד? ועם איזה ישראלי נפגש שר החוץ הפיני החודש? - עם איש חד"ש עיסאם מ ח' ו ל عصام مخول Suomi-Finland
  • 12:32
  • 19.01.13

גם בישראל פינלנד - היא מודל לחיקוי - למי שרוצה לשפר את מערכת החינוך. ["כשנהיה פינלנד" - אומר אפילו אהוד ברק]... אך, למרות כל השבחים --שמגיעים לפינלנד-- שר החוץ של פינלנד לא שש לפגוש את שגריר ישראל בהלסינקי, והטיל את מלאכת הנזיפה בנתניהו שהבטיח לבנות עוד התנחלויות בשטחים על פקיד במשרדו... אך לפני שבועיים השר (שאת שמו מתקשה ישראל לבטא) נפגש עם עיסאם מ ח' ו ל عصام مخول, לשיחה של שעה. (מח'ול, ח"כ [חד"ש] לשעבר הגיע להלסינקי כדי להשתתף בכינוס שקרא לביטול הסכנה הגרעינית במזה"ת, שבו השתתף גם השר הפיני.).

83 אני לא מאמין שרימו אותי ככה!!!!!!! אני לא מאמין שמפלגה קומוניסטית פוסט ציונית שמתנגדת לזכות ההגדרה העצמית שלי שיקרה למאות אלפי אנשים-סטודנטים, אנשים עובדים, אנשים הגונים ורציניים מעם ישראל, פטריוטים וישרים, רק בשביל פוטש אנטי דמוקרטי נגד ביבי. זה מזעזע. זה הרבה יותר גרוע מכל סרטי השיטה גם יחד. תושב נס ציונה מהמחאה החברתית
  • 12:33
  • 19.01.13

אפס שקיפות. מאה אחוז שקרים. ניסיונות פוטש מניפולטיבים ומזעזעים בעזרת התקשורת.
אלה פניו של השמאל ההגון?

בין כל הקומבינטורים והשקרנים שמנסים לנווט אותו ,בין כל הפקה פקה שיודעים לדבר יפה ולעשות ספינים בפייסבוק- האזרח ההגון והחרוץ ממעמד הביניים, שעושה מילואים, ועובד קשה בהייטק ומחזיק דירה ומחנך ילדים ותורם לחברה, נותר מבולבל.
חד"ש מנסים לנווט אותי בשביל בראכה והפלסטינים האנטישמים, ביבי מנסה לנווט אותי בשביל המתנחלים המשיחיסטיים, נוני בשביל המילארדרים המרושעים, ש"ס בשביל החרדים הרמאים והמנוונים.

אין אדם אחד הגון בפוליטיקה הישראלית????????????????

84 אחלה כתבה  (לת) ארי
  • 12:55
  • 19.01.13

85 עם איזה ישראלי נפגש שר החוץ הפיני החודש? - עם איש חד"ש עיסאם מ ח' ו ל عصام مخول Suomi-Finland
  • 13:43
  • 19.01.13

גם בישראל פינלנד - היא מודל לחיקוי - ולא רק למי שרוצה לשפר את מערכת החינוך. ["כשנהיה פינלנד" - אומר אפילו אהוד ברק]... אך, למרות כל השבחים --שמגיעים לפינלנד-- שר החוץ של פינלנד לא שש לפגוש את שגריר ישראל בהלסינקי, והטיל את מלאכת הנזיפה בנתניהו שהבטיח לבנות עוד התנחלויות בשטחים על פקיד במשרדו... אך לפני שבועיים השר (שאת שמו מתקשה ישראל לבטא) נפגש עם עיסאם מ ח' ו ל عصام مخول, לשיחה של שעה. (מח'ול, ח"כ [חד"ש] לשעבר הגיע להלסינקי כדי להשתתף בכינוס שקרא לביטול הסכנה הגרעינית במזה"ת, שבו השתתף גם השר הפיני.).

86 מרצ מייצג את השמאל האמיתי... Eldad
  • 14:03
  • 19.01.13

מרצ מייצגת מערכת ערכים שכוללת גם שלום, גם סביבה, גם צדק חברתי וגם הפרדת דת-מדינה ופמיניזם... אין מפלגה אחרת שעובדת בצורה מגובשת כ"כ למען הערכים האלה.
מרצ מייצגת אותי ולכן היא תקבל את הקול שלי בקלפי!

87 מחאת ההמונים היא של 7+3/4 מיליון אזרחים OPHIR FLOMENBOM
  • 14:18
  • 19.01.13

לשייך האת המחאה לדוב חנין/ מרץ/ ואלדד יניב זה זילות המחאה. המחאה של כלל הציבור נגד הניהול של "מושכי חוטים": כל אחד על סמך החיים שלו והראיה שלו את המציאות והתובנות שלו את המציאות. דוגמא פשוטה היא מקרה מפלגת כחלון שצפו לה 13 קולות כנסת ממצביעי ליכוד: האזרחים קולטים שהליכוד "עובד" עליהם כלכלית, גם אלו שתומכים בליכוד מסיבות נוספות

88 לזהבה, כדי שתצליחי להפריד דת ממדינה, את צריכה להביא את הדתיים לרצות בזה. רק תנועה של רבנים בעד כבוד האמונה תצליח בפעולה כזאת. במקום חילוניות קולנית תפעלי בשקט לתנועה רבנית קולנית.  (לת) לזהבה
  • 14:28
  • 19.01.13

89 כמה סקסיזם בכתבה אחת מיכל
  • 14:32
  • 19.01.13

"קשה להתרכז: הבר שעליו אנחנו יושבים עמוס בבחורות מסעירות." הניסיון להישאר פוליטיקלי קורקט ולהשתמש במלת תואר ערטילאית כזו רק מגחיכה יותר את שביט הסקסיסט. אגב, גלאון לעומת זאת היא "אישה חזקה". חנין ויניב לא צריכים להוכיח שהם "גברים חזקים", כמובן. אבל גלאון מזוהה ראשית דרך המגדר שלה. מביך.

90 הצביעו מרץ - די לכיבוש ולפאשיזם הימני  (לת) מפ"ם
  • 14:38
  • 19.01.13

91 ‎מי מהמגיבים שמע על פינלנד? ועם איזה ישראלי נפגש שר החוץ הפיני החודש? - עם איש חד"ש עיסאם מ ח' ו ל عصام مخول Suomi-Finland
  • 14:51
  • 19.01.13


‎גם בישראל פינלנד - היא מודל לחיקוי - למי שרוצה לשפר את מערכת החינוך. ["כשנהיה פינלנד" - אומר אפילו אהוד ברק]... אך, למרות כל השבחים --שמגיעים לפינלנד-- שר החוץ של פינלנד לא שש לפגוש את שגריר ישראל בהלסינקי, והטיל את מלאכת הנזיפה בנתניהו שהבטיח לבנות עוד התנחלויות בשטחים על פקיד במשרדו... אך לפני שבועיים השר (שאת שמו מתקשה ישראל לבטא) נפגש עם עיסאם מ ח' ו ל عصام مخول, לשיחה של שעה. (מח'ול, ח"כ [חד"ש] לשעבר הגיע להלסינקי כדי להשתתף בכינוס שקרא לביטול הסכנה הגרעינית במזה"ת, שבו השתתף גם השר הפיני.).

92 הרי מרצ, וחד"ש ואפילו העבודה ילחמו בשחיתות ובטייקונים. אז למה צריך את הנחש יניב?  (לת) יוסי
  • 14:53
  • 19.01.13

93 עוד פעם שכחו אותי. זה הגורל שלי: לעשות את העבודה השחורה שרונית
  • 15:58
  • 19.01.13

ולהזרק לפח הזבל של ההיסטוריה. קשים חייו של המזרחי .

94 אתה בשביל צדק? זקנתך מבישת את נעוריך? איך הפכת עיתונאי חצר של ברק? איך?  (לת) תוהה
  • 16:01
  • 19.01.13

95 אז מה אם היא מפתח תקוה ולא במגדל של חברך ברק? כמו שאמרת על נאוה שהיא מטבריה, נו אז מה?  (לת) תוהה
  • 16:02
  • 19.01.13

96 שביט יחד עם ברק הפכו את התקשורת לתשקורת. לא נסלח להם.  (לת) קורא הארץ
  • 16:03
  • 19.01.13

97 דב חנין באמת מחונן, וראוי מעין כמוהו כמו זהבה.  (לת) מגיב
  • 16:04
  • 19.01.13

98 מרב עצים לא רואים את היער במאמר הזה. מסוג של קשקשת ברשת.  (לת) קורא
  • 16:10
  • 19.01.13

99 כל אדם שלוחם לשלום וצדק חברתי הוא ראוי. מרץ בעיני הכי ראויה  (לת) מגיבה
  • 16:10
  • 19.01.13

100 שמאל ושמאל. החיים בתוך קופסת גפרורים  (לת) זאביק
  • 16:58
  • 19.01.13

101 רואים שלארי יש יותר משקעים מול גלאון, חבל אבל לפחות היה לה מקום אחרי כל הגברים  (לת) אלי
  • 17:31
  • 19.01.13

102 כל הכבוד, הפאשיזם לא יעבור!!!  (לת) תומר
  • 17:33
  • 19.01.13

103 "הם (אנשי הליכוד) מוכנים לשמוע רעיונות מתקדמים שבעבר הם דחו על הסף." אריה
  • 19:34
  • 19.01.13

הארץ- באמת??? "רעיונות חדשים"??? איך הלאמת מפעלים ואוצרות טבע הם רעיונות חדשים?? אלו רעיונות שהתפתחו באמצע המאה ה19 וגובשו במניפסט הקומוניסטי ב1848. (על מרקס ואנגלס שמעתם? אולי לנין מצלצל מוכר?)

הרעיונות האלו יושמו בארץ ענקית עשירה באוצרות טבע הרבה יותר מאשר ישראל. הפוטנציאל היה עצום אך הרעיון הזה נועד לכישלון!!
אין, לא היה ולא יהיה שום מקום בעולם לחברה שמתבססת על התעלקות אלא על יצרניות כשרון וחדשנות.
אומרים לא לקומוניזם ולא לסוציאליזם!!

רק כלכלה חופשית מסוגלת להביא צדק חברתי, צמיחה והתפתחות!

104 "התנועה החברתית" הרק כאילו חברתית - של איזו סתיו שפיר אחת - קשורה לחד"ש - אולי פשוט בגלל מכון "שחרית"? האם הפרופסורים שהיו בה - לא היו אולי הקרן החדשה? תקשורת מגמתית ואף עויינת??? נמאס כבר. אתם לא הוגנים בכלל!  (לת) תקשורת מגמתית ואף עויינת?
  • 20:51
  • 19.01.13

105 מנוולים שרק כאילו וכאילו חברתיים - בעזרת עיתונאים שרק כאילו שמאליים, נכון הכל היה מתוכנן להפוך לתעמולת בחירות בלבד - ולמעשה לא רציתם שום צדק חברתי? אוהלים הפכו לבמות, מהבמות זה עבר לכנסת, בכנסת זה הלך לאיבוד, והופ הנה תעמולת בחירות. לא דיור בר-השגה, לא קוטג' בזול ובעצם כלום!  (לת) בוחר לכנסת
  • 21:01
  • 19.01.13

106 ביבי יורד בנט יורד מרצ עולה! המהפך מגיע
  • 22:30
  • 19.01.13

רק הפתק שלך בקלפי יקבע!

כל הסקרים מוכיחים שזה אפשרי!

107 זהבה חיה בסרט מהכפלת כוחה מול 70 מנדטים של הימין  (לת) מאיר
  • 23:02
  • 19.01.13

108 גם העיתונות המתחרה מפחדת לומר האמת על ארנון מוזס... Pali madár
  • 04:44
  • 20.01.13

ולפרסם שבגיל 14 לקח את מכונית אביו, נח מוזס ואביה של ג׳ודי מוזס-שלום המתפרעת....לקח ללא רשות ויצא לנהוג ברחובות עירו. בתוך 15 דקות דרס ולקח חיי ילדה צעירה. אביו נח, עשה עיסקה עם שר המשטרה וישב בכלא 4 חודשים עבור בנו ארנון. אך אלוהים אוהב צדק ואחרי שנח יצא מן הכלא, נדרס למוות ליד משרדיו במערכת מחראות אחרונות...עדיין מפחדים לפרסם עובדות? הרי ויקיפדיה מלאה עובדות יה מפגרים שכמותכם.

109 חבריי אמרו לי שזו תוכנית של שמאלנים, אך למרות זאת השתתפתי בהפגנות יונתן
  • 09:29
  • 20.01.13

והטענה שלי היא שזו אולי הפעם הראשונה , אולי היחידה , שאנשים כמו חנין וגילאון באמת תרמו משהו לחברה הישראלית.

110 במדינה דמוקרטית באמת דב חנין היה בכלא על חתרנות נגד הדמוקרטיה דודינקה
  • 09:53
  • 20.01.13

אנשים רפה שכל נוהים אחריו , אלה אותם מופרעים שמשתמטים מחובתם האזרחית לשרת בצה"ל (שרות אזרחי הוא בדיחה) מתוך פחדנות ונהנתנות , דב חנין הוא זאב בעור של כבש ,מדבר יפה צפונבוני חמוד כמו פודל אבל זה בן אדם מרושע ומעוות נפשית שמוכן להפקיר את כולנו לו זה היה בידו לברברים המוסלמים שמקיפים אותנו , תומכיו הם פורעי חוק ואנרכיסטים שצריך להוציא אותם אל מחוץ לחוק , הדמוקרטיה צריכה להגן על עצמה מווירוסים דוגמת דב חנין ותומכיו.

111 גילית לנו את אמריקה... תן קצת יותר כבוד לאינטיליגנציה של ה"נייתיבס" כאן נו באמת
  • 11:04
  • 20.01.13

רק אם הימין היה מצטרף למחאה לפני שנה וחצי, הממשלה היתה נופלת. אבל היה ברור כשמש שדפני ושאר הילדונים הם בעצם בובות המופעלות מרחוק, לכן הימין לא הצטרף.

112 אלדד יניב מעיד על עצמו כמי שקידם את הון השלטון. DR NU
  • 11:32
  • 20.01.13

אלדד יניב מעיד על עצמו כמי שקידם את הון השלטון. האם לא מגיע לנו שיקח 7 שנות קלון לפני שישב בכנסת? האם הוכיח שאפשר לסמוך עליו? הבטחות לא שוות כלום. ברוב המקרים מה שעשה אדם מעיד על מה שיעשה. די לבזבוז קולות של אנשים טובים על נביאים מזדמנים.

113 מעניין שפרסטרויקה נחשבת "רעיונות מתקדמים"  (לת) ריף
  • 11:38
  • 20.01.13

114 "עכשיו ניתן לגלות"??????? עיתונאי פושע!!! כאילו לא ידענו- דגלים אדומים התנוססו בכל חור  (לת) לכן לא יצאתי להפגין
  • 12:39
  • 20.01.13

115 בהולנד הולאם הגאז הטבעי עוד לפני שהופק ושום טייקון לא נגע בהכנסות. המדינה כולה נהנית מההכנסות וזו גם הסיבה שלמרות המצב הכלכלי היום מצליחה הולנד להחזיק מעמד.  (לת) אנה פרנק
  • 14:39
  • 20.01.13

116 יצא המרצע מהשק! רימיתם מדינה שלמה! אילנה
  • 21:41
  • 20.01.13

הנאיבים שהאמינו לכם, כמובן, ויצאו להפגין בהרגשה שסופסוף עם ישראל התעורר ושזו מחאה אמיתית, שבאה מהבטן ולא מאינטרסים.

117 רמת הגולן tzfoni
  • 15:50
  • 21.01.13


הבעיה בכל המפלגות השמאל שהם בעד החזרת רמת הגולן וחבל שאין מפלגה שמאל נגד החזרת רמת הגולן

פעילות
המלצות