בדעם מקווים שהפעם, המחאה החברתית תכניס אותם לכנסת

אסמא אגבארייה זחאלקה, יו"ר מפלגת הפועלים, מדגישה את ההבדלים בינם לבין חד"ש, וחושבת שהשטח הבשיל לאג'נדה שדעם מציעים

המפלגה

דעם - מפלגת הפועלים (פתק הצבעה: ק), הוקמה בשנת 1995.

החמישייה הפותחת

1. אסמא אגבארייה זחאלקה 2. ניר נאדר 3. דני בן שמחון 4. וופא טיארה 5. אורלי פלדהיים, מייסדת "מרק לוינסקי" למען הפליטים (ארבעת הראשונים ברשימה הם פעילים חברתיים ועובדים בארגון העובדים מען).

רעיונות עיקריים

דו קיום יהודי-ערבי, צדק חברתי וסיום הכיבוש. במצע המפלגה מופיעים הסעיפים הבאים: הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 ופירוק כל ההתנחלויות; תמיכה באביב הערבי ובמאבק העם הסורי; הלאמת שירותים חברתיים; העלאת מס החברות והורדת המסוי לעובדים; הרחבת הגירעון התקציבי וקיצוץ בתקציב הביטחון; הרחבת הפיקוח על מחירים וסבסוד תחבורה ציבורית; תמיכה באיגודי עובדים, החלת הסכמים קיבוציים על כלל העובדים במשק וביטול תופעת עובדי הקבלן; הפסקת ייבוא עובדים זרים ומתן מקלט מדיני לפליטים; שוויון הזדמנויות לנשים בעבודה והתנגדות להעלאת גיל הפרישה לנשים; הפרדת הדת והמדינה והסדרת נישואים אזרחיים; סגירת מרכזי הערים לרכב פרטי לטובת תחבורה ציבורית; העדפה מתקנת לקליטת עובדים ערבים בממשלה ובחברות ציבוריות; התנגדות לשירות לאומי חובה לערבים.

אסמא אגבארייה זחאלקה, יו"ר דעם
אסמא אגבארייה זחאלקה, יו"ר דעם. צילום: דניאל בר און

דבר היו"ר

אסמא אגבארייה זחאלקה, תושבת יפו, בת 39, עומדת בראש דעם משנת 2003. המפלגה לא הצליחה מעולם להתקרב לאחוז החסימה. המחאה החברתית, משוכנעת זחאלקה, תוביל את המפלגה לכנסת ה-19. "הצדק החברתי שדעם הציעה לא קרץ לציבור בעבר. אחרי האביב הערבי והמחאה ברוטשילד, השטח בשל לאג'נדה שאנחנו מציעים", היא אומרת.

החולצות והשלטים של דעם בלטו במחאה החברתית. זחאלקה אפילו נשאה דברים בהפגנה לציון שנה להקמת האוהל הראשון. "אין שום ספק שהימין מנסה לקבור את המחאה. ההפגנות נעלמו, אבל המרמור, האכזבה מהשלטון והמיאוס מהאלטרנטיבות עדיין שם. דעם פונה לציבור שמאס בקיים ובמפלגות שעברו את אחוז החסימה, הגיעו לכנסת ופשוט נכשלו כישלון חרוץ".

זחאלקה מתפרנסת מעבודתה בארגון העובדים "מען", שהוקם בידי המפלגה, ומאגד עובדים יהודים וערבים. היא מוסלמית, נשואה לשחקן תיאטרון שמשלים הכנסה בתור שיפוצניק ואם לילד בן ארבע. "אנשים שלא גומרים את החודש זאת לא סיסמה בשבילנו - זה אנחנו", היא אומרת. "אנחנו נקדם את האג'נדה שבה העבודה והרווחה יקבלו עדיפות ולא הרווחים והטייקונים. דעם היא היום השמאל הברור ביותר, שלא מתבלבל וקשור לפועלים. זה שמאל ערבי-יהודי, מעמדי, שנמצא בפועל בשטח ומארגן את העובדים. זה שמאל שבא לחבר את ישראל לערבים שבתוכה ולשבור את החומה שמפרידה בין הערבים ליהודים".

הקמפיין

"צדק אחד לכולם" היא סיסמת הבחירות המובילה של דעם. הקמפיין מתנהל בעיקר ברשתות החברתיות. הפעילות הענפה שם היא שנוטעת באנשי המפלגה תקווה שהפעם ההתמודדות תסתיים בבית הנבחרים. "פייסבוק חשף אותנו לקהלים עצומים שלא הכרנו קודם", מספרת זחאלקה. "פייסבוק היווה בשבילנו גם ערוץ תקשורת אלטרנטיבי להיכנס דרכו לציבור הערבי, בעיקר לצעירים בני 25-18, קבוצה שמאוד פעילה בדף שלנו. תוך חודש קפצנו מ-300 לכמעט 9,000 לייקים". נוסף על הפעילות ברשת, מקיימת זחאלקה חוגי בית ומפגשים פתוחים עם הציבור. גם התקשורת, היא מעידה, נותנת הפעם למפלגה ביטוי הרבה יותר משמעותי.

הצרות

בעבר, אומרת זחאלקה, הצרה העיקרית לא היתה אחוז החסימה אלא "אחוז החשיפה". הפעם, לדבריה, הבעיה הזאת אינה קיימת יותר. בזכות המחאה ופריחת הרשתות החברתיות, המפלגה הצליחה לחשוף את עצמה לקהל רחב הרבה יותר. ובכל זאת, יש לא מעט מכשולים בדרך לכנסת. בראשם, התמיהה עד כמה יש צורך בדעם ומה בכלל ההבדל בינה לבין חד"ש? "דעם מארגנת עובדים, מדברת בשפה אחת עם ערבים ויהודים - לא בשפה לאומנית אלא בשפה חברתית וסולידרית, נותנת ייצוג לנשים במקום גבוה ברשימה - שלוש נשים בחמישייה ושש בעשירייה, לא סוגרת דילים עם חמולות ותומכת באביב הערבי ובמהפכה הסורית", משיבה זחאלקה. שתי בעיות נוספות, המשותפות למפלגות רבות שאינן מיוצגות בכנסת: החשש של מצביעים לבזבז את קולם ותקציב נמוך, המבוסס רק על דמי חבר ותרומות קטנות יחסית.

ניסיונות קודמים

דעם התמודדה לראשונה בבחירות לכנסת ה-14 בשנת 1996. מאז שבה והתמודדה בכל אחת ממערכות הבחירות, אך תמיד היתה רחוקה מאוד מאחוז החסימה. ב-2006 קיבלה את מספר הקולות הגבוה ביותר - 3,692. בבחירות הקודמות הסתפקה ב-2,645 קולות, כ-0.1% בלבד מסך הקולות הכשרים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בלי הכרה במדינת ישראל-לא יהיה שלום.  (לת) מוש
  • 10:26
  • 03.01.13

02 trying to get something..... michal
  • 10:30
  • 03.01.13

so they want both to be equal and have all the rights, and at the same time no to do national service? if someone from the party can explain how is that work together.

03 היא מעוררת אצלי הערכה רבה מאד. אורלינג
  • 10:34
  • 03.01.13

היפותטית אם הייתי מרכיב את הממשלה עבור העבודה הייתי לגמרי מעדיף את דע"מ על פני חד"ש.

04 דעם היא איך שהעתיד שלנו צריך להראות.  (לת) מקווה שהפעם יצליח להם.
  • 10:40
  • 03.01.13

05 הסקרים מלמדים שהמחאה לא היתה יותר מפסטיבל רחוב עם הופעות חינם  (לת) י
  • 10:40
  • 03.01.13

06 למה לא להתאחד עם מר"צ?  (לת) ישראל
  • 10:46
  • 03.01.13

07 איך הסיסמה "צדק אחד לכולם" מתיישב עם שרות צבאי חובה ליהודים והתנגדות לשרות לאומי חובה לערבים?  (לת) BlackMamba
  • 10:52
  • 03.01.13

08 הגיע הזמן לשמאל חדש. לא לאומני. מחבר ומתחבר. צדק אחד לכולם.  (לת) שרון
  • 10:53
  • 03.01.13

09 חבל על כל קול שנשרף - חד"ש זה הדבר האמיתי עבד
  • 10:53
  • 03.01.13

גם כך דעם אפילו לא תגרד מחצית מאחוז החסימה, אז חבל. בפעם שעברה היה חסר לחד"ש 4000 קולות כדי להכניס את עאידה תומא לכנסת. לא הפעם בואו להתאחד

10 שיפסיקו לשקר לאנשים. בני
  • 10:56
  • 03.01.13

תנועה / מפלגה שתומכת מחד במדינה פלסטינית אבל מאידך מבקשת ליצור כאן מדינה יהודית-ערבית, למעשה מבקשים ליצור לפלסטינים שתי מדינות וחצי (ירדן, פלסטין, ישראל) וליהודים - חצי מדינה.

זה לא שיתוף פעולה, זה לא שוויון וזה לא צדק. זה אינטרס.

11 מישהו מהמפלגה יכול להסביר לי למה הם מתנגדים לשירות לאומי לערבים? סמדר
  • 10:56
  • 03.01.13

עם כל שאר המצע שלהם אני לגמרי מזדהה, חוץ מנקודה זו. שירות לאומי חובה לערבים לדעתי סוף סוף יתן פתח להשתלבות אמיתית בחברה, ויהפוך אותם לשווים, ויתן להם את הלגיטימציה לקבל את כל מה שאזרח זכאי לו, בזכות ולא בחסד

  •   שירות לאומי נועה
    • 11:12
    • 03.01.13

    נראה לי שהם מתנגדים להתניית הזכויות הבסיסיות שמגיעות לכל אדם בחובות. יש בישראל נטייה לצפות מהערבים שקודם כל יוכיחו את עצמם שהם ראויים לזכויות, לכן הם מופלים וזכויותיהם נרמסות מאז קום המדינה. קודם כל שיקבלו זכויות שוות, לפני זה אי אפשר לדבר על חובות

  •   שירות לאומי גלי
    • 11:23
    • 03.01.13

    סמדר , המצע שלהם חברתי ולא לאומני
    יש היום בעיה עם ערביי ישראל שהם אזרחים סוג ב' מאיזה כיוון שלא תסתכלי על זה. דעם , ממש לא נגד שירות לאומי או כמו שאומר הימין "חובות" אבל הסדר חייב להיות קודם כל שיוויון זכויות מלא ורק אח"כ שיוויון חובות. למדינה מאד נוח להשאיר את הערבים וגם את החרדים לצורך הענין מחוץ למשוואה.

  •   בעניין שירות לאומי נועה
    • 11:23
    • 03.01.13

    נראה לי שהם מתנגדים להתניית הזכויות הבסיסיות שמגיעות לכל אדם בחובות. יש בישראל נטייה לצפות מהערבים שקודם כל יוכיחו את עצמם שהם ראויים לזכויות, לכן הם מופלים וזכויותיהם נרמסות מאז קום המדינה. קודם כל שיקבלו זכויות שוות, לפני זה אי אפשר לדבר על חובות

  •   מדוע אנו מתנגדים לשרות לאומי חובה לערבים- ארז וגנר, דעם מפלגת פועלים
    • 11:44
    • 03.01.13

    השירות הלאומי הומצא בשל הצרימה שנובעת מכך שהחרדים לא מתגיסים לצה"ל ומתוך הרצון לשלב אותם במעגל העבודה.

    במקרה של האוכלוסיה הערבית גיוס לצה"ל איננו על הפרק. מאידך בתחום שילוב בעבודה הבעיה איננה חוסר רצון של האוכלוסיה הערבית לעבוד אלא מדיניות ממשלתית אשר מונעת מהן לעבוד- אין תחבורה ציבורית למקומות עבודה, אין אזורי תעשיה ומערכת החינוך לא מספקת השכלה מתאימה.
    כתוצאה- מלבד אליטה מצומצמת רוב האוכלוסיה הערבית חייה בעוני נוראי.
    כפייה של התנדבות לא תיצור שוויון ולא תקדם תעסוקה אלא תמנע מנוער וצעירים ערבים להשתכר כחוק ותיצור בכך קטאסטרופה חברתית נוספת.
    מי שרוצה שוויון צריך להתחיל בחינוך איכותי וביצירת מקומות עבודה ותחבורה מהכפרים (כן אנו מדברים על כפרים) אל אזורי התעשיה.

  •   אפשר לתת גם 100 נימוקים, אבל התנגדות לשירות לאומי חובה תמיד תיתפס אצל מי שלא בשוליים כהתנגדות לעצם קיום מדינת ישראל.  (לת) מפיסטו
    • 12:04
    • 03.01.13

  •   כאילו אין אבטלה דודי
    • 12:59
    • 03.01.13

    צעירי השרות הלאומי תופסים משרות שיכלו להיות של מובטלים, אלו שמופיעים בסטטיסטיקה ואלו שלא, לשמחתם הרבה של המעסיקים שמוציאים עליהם פחות ממה שיוציאו על עובד בשכר מינימום.

  •   מספר נקודות לתגובה ומחשבה אזרח חילוני עובד אשר מסמפט את המצע שלכם
    • 21:57
    • 03.01.13

    "מדיניות ממשלתית אשר מונעת מהן לעבוד" - די לתלות את כל האשם בממשלה. להלן מספר סיבות נוספות לאבטלה במגזר הערבי:
    * אזורי תעשייה. מי המשקיע שממנו אתה מצפה לבנות מפעל באיזור ערבי? למה זה תלוי בממשלה?
    * תחבורה ציבורית - גם ליישובים יהודיים מרוחקים יש בעיה כזו. למה אתה מדבר רק על ערבים? מעבר לכך, ראיתי במו עיני המוני פועלים מגיעים לעבודה לנתניה, חדרה, דרום ת"א ועוד. כלומר, יש דרכים להגיע ולא רק דרך התחבורה הציבורית. זה אולי לא בזכות המדינה, אבל בכל זאת מגיעים לעבודה
    * פחד של מעסיקים להעסיק ערבים. כבר היו מקרים מעולם. תוכל להתווכח אם הפחד מוצדק או לא אבל אין ספק שהוא קיים. אין לכך קשר למדיניות ממשלתית, אלא לרציחות שהיו בעבר.
    *מערכת החינוך (גם הממלכתית) לא מספקת כלים לעבודה ממש, רק בבתי ספר מקצועיים. דווקא אני מופתע מדבריך כי בכל המוסכים, השיפוצים ועוד עבודות מקצועיות רואים ערבים ישראלים בשפע. המסקנה שיש להם יכולת לקבל הכשרה מקצועית כזו או אחרת. אם כבר הבעייה אצל היהודים שכולם מתונתים לצווארון לבן ואנחנו נשארים עם עורכי דין כמו זבל...

    "כפייה של התנדבות" היא מה שרוב האזרחים היצרניים במדינה קוראים לו "שירות". וכן, מי ששירת מרגיש שמגיע לו יותר ממי שלא שירת. מי ששירת, מרגיש ש"המדינה, שייכת גם לו, שיש לו SAY. וטוב שכך. העמדה הזו לא תביא אתכם רחוק.

    בהצלחה, רועי

  •   אסביר לך. אגממנון
    • 10:12
    • 04.01.13

    אין שום סיבה לדרוש מהערבי לשרת בצבאה של מדינה שעל פי הגדרתה (המדינה היהודית וה'דמוקרטית') אינה גם שלו.

    רוצים שירות ערבי בצבא? תקימו פה מדינה שתהיה שייכת לכולם ולא רק לבני דת אחת.

12 הפעם דעם! דינה
  • 10:58
  • 03.01.13

לראשונה שמאל אמיתי חוצה סקטורים ומעמדות עם קול ברור ונחוש! אני איתכם!

13 כל הכבוד לדעם - אלטרנטיבה אמיתית לשלטון כושל!!  (לת) הדס
  • 10:58
  • 03.01.13

14 מדברים רק על זכויות אבל מה עם חובות..לקבל הכל בלי לתת זה לא מתאים לפועלים  (לת) שי
  • 10:59
  • 03.01.13

15 הפעם דעם בכנסת  (לת) להיסטוריה אין חסימה
  • 10:59
  • 03.01.13

16 המפלגה היחידה שפועלת וממשיכה את מסרי המחאה אסתי
  • 11:06
  • 03.01.13

התופעה של דעם מחזירה את התקווה ואת האמונה בפוליטיקה אחרת. פוליטיקה שמחוייבת לציבור.
יש משהו מאוד מרענן ומרגש במסרים ובפעילות של הקבוצה הזאת. יש אידיאולוגיה ברורה ויש המון התלהבות, יושר ותום במובן הנפלא והנדיר שלהם.
לדעתי אנחנו חייבים לעצמנו את דעם בכנסת. חייבים להכניס את הפעילות שלהם מהשטח לתוך בית המחוקקים.

17 שוויון לנשים והתנגדות לשוויון לנשים בגיל הפרישה... אישה ערביה שחיה על חשבון מילואיניק יהודי
  • 11:07
  • 03.01.13

אהבתי

18 כל עוד נמשיך לתפוס רק צד אחד ולהלחם על צדקתו לא יהיה שלום. יוליה
  • 11:12
  • 03.01.13

חייבים להבין שיש עוד צד וזה כל העם - ערבים ויהודים וכל האחרים שחיים בארץ הזאת, אוהבים וקשורים אליה, חובים אותה כבית שלהם, חולמים על סגסוג והפריחה שלו. את הצד הזה חייבים לתפוס ולהתעקש עליו.

19 יהודים, ערבים ומחאה חברתית - ברור שדעם  (לת) דנה
  • 11:12
  • 03.01.13

20 דעם לכנסת שחר
  • 11:21
  • 03.01.13

זחאלקה נשמעת מקסימה גרמה לי להתלבט בינם לבין מרצ

21 דעם היא בהחלט אור בתוך החושך הגדול שאנחנו חיים בו  (לת) גלי
  • 11:28
  • 03.01.13

22 הפעם הם יכפילו את כוחם. 5000 קולות!!! כל הכבוד. שרון
  • 11:31
  • 03.01.13

רק שבשביל להיות בכנסת הם צריכים 70,000 (שבעים אלף).

הזויים

23 דעם מפלגה שאינה מזגזגת. עמדותיה ברורות. עובדת עם השטח. עם כולם. אם לא היתה דעם לא הייתי בוחרת.  (לת) דעם
  • 11:36
  • 03.01.13

24 כל משמידי מדינת ישראל היהודית בכוח ובפועל יוצאים מחורים. רן לוי
  • 11:38
  • 03.01.13

כמה שאני מתעב את שלטון ההון של ביבים שקרניהו וכנופייתו המושחתת, ככה אני מתעב אנשים שרוצים להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה.
דעם ממש לא תעבור את אחוז החסימה.

25 רק דעם! רק דעם
  • 12:02
  • 03.01.13

רק דעם

26 מי מממן את הארגון שלה? רונן
  • 12:17
  • 03.01.13

זה מעניין.

27 שמאלנים - הצביעו דעם! או פתק לבן, או משהו. יהיה אחלה. מודרניסט .
  • 12:24
  • 03.01.13

שמאלנים - הצביעו דעם! או פתק לבן, או משהו. יהיה אחלה.

28 חוסר אחריות של דעם שלומית
  • 12:26
  • 03.01.13

בבחירות האלה דעם היא נזק לשמאל היהודי-ערבי. ברור להם שלא יעברו את אחוז החסימה. גם אם הם עצמם מרגישים ובצדק שכוחם עולה, עדיין אין מספיק יהודים שיצביעו לרשימה לא ציונית (המספרים נעים בין 10,000 ל20,000 מקסימום) ואין להם קול של ממש בציבור הערבי (ובטח לא קרוב ל-40,000 קולות שנדרשים להם במקרה האופטימי ביותר). ההישג היחיד שלהם יהיה החלשת השמאל ופחות חברי כנסת שייאבקו בפייגלינים ובבנטים.

29 אחת הנשים המדהימות שאני מכירה. לטובת כולנו, רצוי שמישהי כמוה אתי ל.
  • 12:32
  • 03.01.13

תהיה בכנסת, הפעילות שלה ושל חבריה, העבודה הסיזיפית ואש אמונתם מעוררי השראה. הם לא המפלגה שלי אבל כאדם הייתי רוצה שיהיו יותר אנשים כאלה מאשר מלחכי פנכה וקומבינטורים מזגזגים שנמצאים כרגע בכנסת ולא עושים כלום למען מי שבחרו בהם.

30 לא רק אישה מרשימה וראויה אלא גם מפלגה רצינית ומתקדמת. אחרי שנים של מפלגות שמאל חלשות מגיעה מפלגת שמאל אמיתית. גם סוציאליזם וגם אנטי לאומנות. חד"ש לצערי היא רשימה גוססת מפלגה תשוו רשימות ותבינו. .  (לת) מירב ל.
  • 12:34
  • 03.01.13

31 הבדלנות שלהם בעייתית... שיהוו קבוצה בתוך מרץ!!  (לת) דורון
  • 12:36
  • 03.01.13

32 בזבוז פושע של קולות שפויים, הצביעו חדש ועזרו לשמאל האמיתי להכנס לכנסת  (לת) שמש
  • 13:10
  • 03.01.13

33 ההתנגדות לשירות לאומי לאוכלוסייה הערבית טל
  • 13:16
  • 03.01.13

ראיתי פה נימוקים לנושא, בעיקר של תפיסה שאומרת שחובות אינן תנאי לזכויות ועם זה אני באמת מסכים. הבעיה היא, שברגע שמגדירים מראש שאוכלוסיה שלמה לא עושה שירות לאומי רק כי היא מלאום מסוים, או מוצא מסוים, הסוגיה מעלה בי קונוטציות גזעניות. אין שום סיבה שאזרח, רק בגלל שהוא ערבי, יהיה פטור מחובה כלשהי למדינה, אם כל שאר האוכלוסיה במדינה ממלאת את חובה זו (חרדים כנ״ל מן הסתם) אין שום קשר בין ״חובות אינן תנאי לזכויות״ לבין העובדה שאוכלוסיה שלמה לא תבצע חובות אלה על רקע גזעני. אם מאיזושהי סיבה, אזרח מסוים לא יכול לבצע חובותיו, יש לפטור אותו מכך באמצעות תהליך מוסדר. כמו כן, כל שאר הזכויות צריכות להתקיים מעצם היותו אזרח. ה״התנדבות״ כמו שקוראים לה פה אינה התנדבות. זוהי חובה הקבועה בחוק בדמות שירות בצבא. אם אוכלוסיה שלמה אינה מתגייסת בהגדרה, צריך לקבוע לה חלופה אחרת בחוק. זה שבתפיסתינו לעזור בבתי אבות/ בתי חולים וכו׳ נתפס כהתנדבות, אין בינה ובין חובה שכזאת למשך זמן מסוים הקבועה בחוק כחלופה לשירות בצבא של 3/2 שנים.

  •   המצב כרגע טמיר
    • 14:25
    • 03.01.13

    הוא שהמדינה עושה הבחנה בין אוכלוסיות בגיוס לצבא וקובעת שאת הערבים אין לגייס לצבא כמו את היהודים, משיקולים בטחונים (בין השאר), כלומר שהיא כבר מפלה בין אוכלוסיות. אי אפשר במצב בו ישנה אפליה ברורה כל כך גם לדרוש שוויון ולאלץ את האוכלוסייה הזו לתרום בכל מקרה. או שתתרום כמו כל אזרח, או שלא תתרום בכלל. בכל מקרה, לדעתי זה לא נכון לדרוש מאזרחים לתרום למדינה שירותים שהמדינה צריכה לספק בכל מקרה בצורת מקומות עבודה בשכר הוגן, ולעשות את זה בהתנדבות.

34 הפתרון המושלם למי שמשתתף ולוקח חלק בפוליטיקה אבל לא רוצה להשפיע לרעה על הטובים. רועי ב
  • 13:24
  • 03.01.13

הם הכרטיס שלי להצגה שנקראת פוליטיקה בישראל. שורה טובה באמצע.

35 "מפלגה" שבשבילה ישיבה בכנסת היא חזות הכל היא לא מפלגת פועלים תופעה מוזרה
  • 13:25
  • 03.01.13

פירוט התכנית שלה לא עושה אותה בשום דבר שונה מחד"ש אלא רק מגכחת אותה כאילו היא עומדת להרכיב ממשלה.
עם כל הכבוד לפעולות החברתיות והגנה על זכויות העובדים (בקטן) האובססיה שלה לשבת בכנסת היא על גבול הבדיחה. חבל...

36 אסמא היא מנהיגת פועלים אמיתית נטע
  • 13:36
  • 03.01.13

והיא הבחירה שלי לכנסת הבאה. נמאס לי מפוליטיקאים מושחתים, אני רוצה לראות אנשים כמו אסמא בכנסת

37 לא לזרוק קולות לפח! קול לדעם זה קול לליברמן! אין להם סיכוי בעולם לעבור את אחוז החסימה! אל תצביעו ליברמן, אל תצביעו ליברמן, אל תצביעו ליברמן!!!!!!!!!!!  (לת) אלכס
  • 13:42
  • 03.01.13

  •   קול לדעם זה קול לדעם טמיר
    • 14:15
    • 03.01.13

    הטיעון שהצבעה למפלגה קטנה הוא בזבוז קול או תורם לימין הוא שגוי ומזיק. זה מרתיע אנשים שעד עכשיו לא הצביעו כי התייאשו או לא מצאו כתובת פוליטית ראויה. ככה השמאל נותר עם מעט הקולות שהוא מצליח לקושש ושוב מרתיע קהל גדול שמחפש אלטרנטיבה. דעם מספקת את האלטרנטיבה הזו, ולכן מקבלת כל כך הרבה תמיכה לאחרונה. כניסה שלה לכנסת רק תחזק את השמאל, לא תחליש אותו.

38 מפלגה פושעת נגד חד"ש אין שום הבדל בינה לבין חד"ש חוץ משאין לה שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה, אם דעם לא היתה קיימת נפתלי בנט היה צריך להמציא אותה, זה קול ישיר לנפתלי בנט אל תצביעו לנפתלי בנט אחמד
  • 13:49
  • 03.01.13

بس الجبهة

39 את הגישה העל - לאומית שלך הלעיטה אותנו המפלגה הקומניסטית משך עשורים רבים מוסא זחלאווי
  • 14:01
  • 03.01.13

אנחנו הפלסטינים שהלאומיות שלנו דוכאה לא נקנה אשליות של אינטרנציולנליזם בגרוש. תצאי מהבועה התל- אביבית גב' אסמאא. בכל מקרה את נלחמת עם חד"ש על אותם 350 קולות של יהודים שנקינאים פלורנטינאים...

  •   זה מה שמבדיל בין דעם לחד"ש יואב
    • 14:55
    • 03.01.13

    דעם נפרדה מחד"ש בדיוק בגללה הסיבה הזאת - בגלל התמיכה שלה בהסכם אוסלו שדעם ראתה בתור בגידה בדרישה של העם הפלסטיני במדינה. דעם תמיד אמרה שזהו אסון ודרשה להגיע להסדר. כרגע זו המפלגה היחידה שקוראת בפה מלא לנסיגה לגבולות 67 והקמה של מדינה פלסטינית ותפעל לכך.

  •   טוב, שכנעת אותי, מוסא אצביע בל"ד
    • 17:39
    • 03.01.13

    אם כבר, נלך למקור. למה להפוך את חד"ש לחיקוי חיוור לבל"ד?

  •   עובדות היסטוריות יואב.. מה איתך? זחלאווי
    • 09:02
    • 04.01.13

    החבורה של אסמא מעולם לא הייתה בחד"ש. מדובר כמספר זעום של פעילים תל אביבים אשר מגייסים כסף בחו"ל למשכורות שלהם . הם מנהלים ויכוחים אידיאולוגיים לתוך הלילה ( וזה עיקר העבודה שלהם) בינם לבין עצמם ( הרי הם בקושי ממלאים איזה פאב שכונתי) ועוזרים למספר נשים ערביות עובדות בסגנון האמא תרזה באמתלה של "גיוס המוני העמלים", מצטלמים איתן ורצים לספר לחבר'ה ( כולמר למממנים מחו"ל). ועוד משהו: הם מתעבים את שיח' ראאד סלאח יותר מהרבנים היהודים הפנאטיים כי הוא ממש ממש לא cool

40 הבדל אחד למשל: אפשר להניח שמנהיגי דע"מ לא היו עולים לרגל ללוב לנשק את ידו של קדאפי דודי
  • 14:19
  • 03.01.13

כפי שעשו חברי הכנסת הערבים של חד"ש.

41 מהטוקבקים עולה צחנה קלה של זיוף. נראה שבחורה אחת כתבה את רובם ועונה באותם מסרים בדיוק לכל נושא. זה מה שיש לדע"ם להציע? מטקבקת משועממת?  (לת) חבל. זה נראה עלוב
  • 14:23
  • 03.01.13

42 אין הבדל גם בין מרצ לחד"ש וכמעט אין הבדל בין אבודה לחד"ש. חד"ש היא המקור, כל הייתר חיקויים  (לת) האידיוטים השימושיים של הקומוניסטים
  • 14:23
  • 03.01.13

43 אסמה אגברייה ודע"מ מפלגה ראויה -כבוד  (לת) אלעד כהן
  • 14:24
  • 03.01.13

44 שמאלנים מצביעים דע"ם או עושים עלייה לברלין  (לת) רק לא חד"שמרצ
  • 14:26
  • 03.01.13

45 אני מצביעה להם הפעם! חד"ש לשעבר
  • 14:27
  • 03.01.13

נמאס לי מחד"ש שהיא בעצם מפלגה של גברים יהודים וערבים בלי אף אישה במקום ריאלי.

46 עסמא תהיה ראשת האופוזיציה הטובה ביותר יוסף
  • 14:42
  • 03.01.13

ואולי יום אחד, מי יודע...

47 שוויון זכויות תל אביב
  • 14:50
  • 03.01.13

לפי ידיעתי דעם מקדמת פעילות חברתית והתנדבותית אך לא דרך משרד הביטחון . ההתנגדות לכפיית חובות נוספות על ציבור שגם כך מופלה לרעה ולא זוכה לשוויון זכויות הוא טבעי האבסורד הוא שבמגזר הערבי אין מוסדות ציבור מפותחים מספיק ובכמות מספיקה כדי להתנדב בהם בשל המדיניות הגזענית. השירות הצבאי במגזר הבדואי והדרוזי הוכיחו כי התיאוריה ששירות כזה יעזור להשוות את הזכויות אינה מתקיימת בלשון המעטה.

48 צריך להצביע למפלגות שעוברות בוודאות את אחוז החסימה, עם כל הכבוד  (לת) דור
  • 15:19
  • 03.01.13

49 המוניטין הטוב של חד"ש מבוסס על ח"כ אחד בלבד, דב חנין. הוא במקרה היהודי, אבל הוא בעיקר הח"כ היחיד שעושה שם עבודה פרלמנטרית רצינית וסוציאליסטית. להצביע חד"ש בשביל להכניס שוב לכנסת את ברכה, סוויד ואגבאריה, שמתנגדים לכל דרישה להעמיד לדין את אסד או אפילו להדיחו, ומבלים את זמנם בראיונות לערוץ התעמולה שלו, נראה לי מיותר.  (לת) נמאסתם
  • 15:23
  • 03.01.13

50 פשוט בא לבכות על כל המנדטים שהולכים לפח על מפלגות שמאל שלא עוברות את אחוז החסימהף דעם, ארץ חדשה, הירוקים, עלה ירוק. זה בדיוק מה שחסר לגוש המרכז-שמאל היום להשתוות לימין.  (לת) גורי
  • 15:23
  • 03.01.13

  •   גורי, כל שיח הגושים הזה מתעתע ופוגע בניסיון להביא שינוי מתי
    • 16:43
    • 03.01.13

    מרכז זה לא שמאל ולא אלטרנטיבה, כדאי שאלקטורט השמאל יתפכח מאשליותיו בקשר ליכולת של המפלגות הקיימות לעמוד מול מפלגות הימין, שאגב גם הן לא מאוחדות ולא מהוות "גוש".

    יש כאלה שבא להם לבכות על הקולות שהולכים לפח בהצבעה לחד"ש ומרצ, כי זה עוד מאותו הדבר, זה לא באמת שמאל אפקטיבי שעובד, זה 7-10 מחוקקים שחלקם ראויים וחלקם פחות. אבל אנחנו צריכים בכנסת יותר ממחוקקים טובים, אנחנו צריכים מפלגה שתחבר בין העם לפרלמנט, וזה מה שדעם תעשה. כי את עבודת השטח היא כבר עושה.

51 כל הכבוד. מצביע עבורכם  (לת) אייל
  • 16:53
  • 03.01.13

52 אסמא אשה מדהימה ומנהיגה נדירה  (לת) דעם לכנסת
  • 17:21
  • 03.01.13

53 הם אלופים בהצגת דרישות "מגיע לי" ואלופים בהתחמקות מחובות כלשהן "לא מגיע לכם".  (לת) סמולן מצוי
  • 17:23
  • 03.01.13

54 והיום בפינתנו מלחמה-היא-שלום, שקר-הוא-אמת: ע.ב.
  • 17:29
  • 03.01.13

המפלגה למען צדק חברתי פותחת את המצע בתוכנית לגרש 300000 איש מבתיהם.

55 שתצליחי אור
  • 17:57
  • 03.01.13

דעם דע מה להצביע

56 אני שוקל להצביע הפעם לדעם חזי
  • 21:24
  • 03.01.13

דעם זה שמאל רדיקלי ברור מאד, גם חברתי-כלכלי וגם מדיני, עם שותפות יהודית ערבית אמיתית.

57 יש לי סימפתיה רבה לדע"ם אך אין בכוונתי למנוע מחד"ש את המנזט החמישי הפעם. לחד"ש מסורת ארוכת שנים של עמידה על עקרונות, חקיקה עניפה ועמידה בפרץ הפאשיזם הגואה. לכן אצביע חד"ש.  (לת) אורי
  • 21:57
  • 03.01.13

58 אני מבין את הערבים שמצביעים למפלגה לא ציונית למרות שאני מצר על כך. לעומת זאת, היהודים שמצביעים למפלגה לא ציונית צריכים אשפוז בשלוותא.  (לת) א
  • 22:09
  • 03.01.13

59 בזבוז קולות פועל
  • 22:28
  • 03.01.13

בבחירות לכנסת ה-18 לא הגיעה דע"ם ל-3000 קולות.
בבחירות ב-2006 חצו את ה-3000 קולות .
בבחירות הקודמות הקולות של דע"ם יכלו להכניס את המנדט החמישי לחד"ש והיינו זוכים לנציגה ערביה בכנסת .
חבל , חבל שאסמה , בחורה כה רמינית , אינה משלבת כוחות יחד עם חד"ש . מהשילוב הזה יכול היה לצאת רק דבר טוב .

60 אתם מפלגה מצוינת, אבל אין טעם להצביע לכם ארז
  • 10:16
  • 04.01.13

צר לי אבל אתם מבזבזים קולות שיכולים ללכת לחדש ומרצ, אני כבר שנים מצביע למפלגות שלא עוברות אחוז חסימה - לא הפעם
חבל שלא התאחדתם עם חדש

61 למה להיות נגד שירות לאומי לערבים? חיפאית
  • 20:25
  • 06.01.13

מה רע בשירות לאומי? זה קלי קלות, התנדבות בקהילה ובערים שלהם ככה שזה יעזור להם בעיקר. חוץ מנסיון בעבודה, מפגש עם עוד חבר'ה צעירים מכל הארץ, זו גם הזדמנות לתרום ולפתח את החברה!

62 בזבוז קולות, בבקשה תבטלו את המפלגה ותחזרו הביתה ערבי
  • 13:12
  • 07.01.13

אין שום הבדל בין המפלגה הזאת לבין חד"ש, וגם אם יש, זו מפלגה שכל פעם רק מבזבזת קולות, לא חבל!!!!!
קולות אלה יכלו אולי להועיל בעוד כסא למפלגה ערבית או מרץ.
מעצבן אותי המפלגות האלה שמבזבות קולות, מי שמצביע להם זה בעיקר קרובי משפחה ומכרים של המתמודדים, ועוד מדברת על משפחות וחמולות, שאגב חד"ש ובל"ד נלחמים בעניין הזה, לעומת דעם שלא מתיחסים

63 That's an intelligent answer to a difficult qeutsoin xxx Hakan
  • 13:39
  • 21.01.13

That's an intelligent answer to a difficult qeutsoin xxx

פעילות
המלצות