אחוז החסימה || הסמים הפכו את עלה ירוק לרציניים

הקנאביס עדיין בראש סדר העדיפויות, אבל בעלה ירוק - הרשימה הליברלית מכוונים גם לסוגיות דת ומדינה, מצוקת הדיור ואפילו יש להם מצע כלכלי

המפלגה: עלה ירוק – הרשימה הליברלית (פתק הצבעה: "קנ"), הוקמה ב-1999. 

החמישייה הפותחת: 1. ירון לרמן, מהנדס תעשייה וניהול וממייסדי התנועה הליברלית החדשה 2. שמרי מסיכה, פיזיקאי ואיש היי-טק 3. צבי צוויג, יזם עסקי 4. כרמל קני, סמנכ"ל בית השקעות 5. אורן ליבוביץ', עורך מגזין "קנאביס" ואיש היי-טק. 

הרעיונות העיקריים: המפלגה מזוהה בעיקר עם המאבק למען לגליזציה של סמים קלים. עם זאת, בעקבות האיחוד עם התנועה הליברלית החדשה המצע הפעם מקיף הרבה יותר. הקו המוביל הוא צמצום מעורבות הממשלה בחיי האזרחים. בין השאר מופיעים במצע הסעיפים הבאים: אי-הפללה של צרכני קנאביס ובעתיד לגליזציה של תוצריו; ביטול רישומים פליליים בגין עבירות צריכת קנאביס; הפרדת הדת מהמדינה – הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הנהגת נישואים אזרחיים וסגירת משרד הדתות; קיצור משך השירות בצה"ל והעלאת שכר חיילי החובה; התנגדות למאגר הביומטרי; הרחבת ההימורים החוקיים והסדרת הזנות בחוק; הפרטה או סגירה של רשות השידור וגלי צה"ל; הוזלת הדיור באמצעות שחרור קרקעות של מינהל מקרקעי ישראל וצמצום הביורוקרטיה; הגברת התחרות במשק והפרטת מונופולים ממשלתיים כמו חברת החשמל והנמלים; קיצוץ קצבאות הביטוח הלאומי; הפחתת מסים וביטול מכסים; צמצום כוחם של ועדי העובדים החזקים; הפחתת שכר חריג וביטול קביעות במגזר הציבורי; ובתחום המדיני – משאל עם על כל הסדר שלום.

דבר היו"ר: ירון לרמן, רווק תל אביבי בן 33, עומד הפעם בראש הרשימה. הוא נבחר לתפקיד בידי בועז וכטל, היו"ר הראשון של עלה ירוק, שאמנם לא מתמודד לכנסת, אך עדיין מושך בחוטים. לרמן החל את פעילותו הפוליטית בשינוי של טומי לפיד המנוח ואחר כך היה ממייסדי התנועה הליברלית החדשה. הוא עזב את עבודתו בהיי-טק בעקבות הקדמת הבחירות. "החלטתי שחייבת להיות אופציה ליברלית שתאפשר לעם לבחור בחופש אישי וחופש כלכלי. החיבור של עלה ירוק לעקרונות הליברליים הוא טבעי מאוד", הוא אומר. חשוב לו להבהיר כי זו אינה מפלגה של נושא אחד בלבד, אף שהקנאביס עדיין בראש סדר העדיפויות. "הפעם אנחנו רצים עם אג'נדה מלאה. אנחנו אומרים לפוליטיקאים 'תפסיקו להתערב לנו בחיים'. זה אומר שאם אני מעשן קנאביס בבית ולא פוגע באף אחד שלא יבואו אלי ויעצרו אותי. אם אני גר בתל אביב ורוצה לנסוע בשבת בתחבורה ציבורית אז אני אוכל לעשות את זה".

ירון לרמן, יו"ר הרשימה. "אומרים לפוליטיקאים שיפסיקו להתערב לנו בחיים"
ירון לרמן, יו"ר הרשימה. "אומרים לפוליטיקאים שיפסיקו להתערב לנו בחיים". צילום: ניר קידר

את המצע הכלכלי של המפלגה הציג השבוע פרופ' עומר מואב, לשעבר יועצו הכלכלי של שר האוצר יובל שטייניץ. לרמן מתגאה בתוכנית כלכלית מפורטת עם עקרונות ברורים: "ממשלת נתניהו העלתה את כל סוגי המסים – את המע"מ, המס על ההון, על דלק, מס ההכנסה ואפילו את המס על הבירה. אנחנו ניאבק להוריד חזרה את כל המסים האלה. אנחנו יודעים שהמסים שאנחנו משלמים לא חוזרים אלינו, אלא לקבוצות לחץ באוכלוסייה – הוועדים, הטייקונים והמפלגות החרדיות. אנחנו אומרים להיפך – בואו ניקח פחות מסים ואז יישאר לאנשים בכיס יותר כסף והם יקבעו בעצמם מה הם עושים עם הכסף הזה". לרמן מצהיר כי אם המפלגה תעבור את אחוז החסימה, תיאבק רק על תפקיד אחד – יו"ר ועדת הכספים.

הקמפיין: בערב הראשון של תשדירי התעמולה בחרה המפלגה להתמקד בנושא הכלכלי ולא בסמים הקלים. "רצינו להפתיע, כולם יודעים מה עמדתנו בעניין קנאביס", מסביר לרמן. קהל היעד של המפלגה הוא בעיקר צעירים. לרמן מדגיש שלושה הישגים שמעידים לדבריו על סיכוייה הגבוהים של עלה ירוק להיכנס לכנסת: הצלחה במדגמי הבחירות באוניברסיטאות ובסקרים אינטרנטיים ופעילות ענפה בדף הפייסבוק של המפלגה, שקיבל יותר מ-45 אלף לייקים. "אני מאוד אופטימי. המסרים שלנו מדברים מאוד לקהל הצעיר", אומר לרמן. פעילי המפלגה מחלקים חומרי הסברה, שלטים נתלו על מרפסות ברחבי הארץ ויש גם חוגי בית, או יותר נכון חוגי פאבים. המצע מופיע בשלוש שפות – עברית, אנגלית ורוסית. סיסמת הבחירות המובילה היא "אומרים קן לחופש".

הצרות: רבים מבוחריה הפוטנציאליים של עלה ירוק עשויים להישאר בבית ביום הבחירות. אחרי ארבעה ניסיונות כושלים לעבור את אחוז החסימה, האדישות והייאוש עשויים לנצח. בעיה נוספת היא סירובה של ועדת הבחירות המרכזית לאפשר הצבעה באוניברסיטאות ובמכללות לסטודנטים שלומדים רחוק מהבית. מצביעים פוטנציאליים עשויים גם להירתע מההגמוניה הגברית ברשימה, כאשר האשה הראשונה רק במקום השביעי. "הרכבנו במהירות את הרשימה", מסביר לרמן, "אנחנו נפעל לקדם שוויון מלא בין גברים ונשים". כמו שאר המפלגות שאינן מיוצגות בכנסת, תקציב המפלגה מצומצם מאוד.

ניסיונות קודמים: עלה ירוק התמודדה לכנסת בארבע מערכות הבחירות האחרונות. ב-1999 קיבלה כ-34 אלף קולות וב-2003 כ-38 אלף קולות, אך זה לא הספיק כדי להיכנס לכנסת. ב-2006 נרשם הישג השיא של המפלגה, כאשר 40,353 איש הצביעו לה, כ-1.3% מכלל הקולות הכשרים. בבחירות 2009 היתה התמיכה הנמוכה ביותר בעלה ירוק מאז קמה, עם 13,132 קולות, כ-0.4% בלבד.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שנים הצבעתי להם ולא עברו את אחוז החסימה. הפעם מצביעים לחנין זועבי !  (לת) זה יותר בטוח
  • 09:12
  • 10.01.13

02 הקנאביס כבר לא על סדר העדיפויות בכלל. "התנועה הליברלית" השתלטה על "עלה ירוק" ורוקנה אותה מתוכן. צבי
  • 09:18
  • 10.01.13

הם הפכו אותה למפלגה הליברטיאנית הישראלית. זה לגיטימי. חבל רק שהם לא כנים עם הציבור, וחוסמים כל מי שמנסה לשאול אותם על זה.

03 הפעם הם יעברו! אני אצביע להם, ואם גם אתה, הם יעברו. מנחם
  • 09:43
  • 10.01.13

זה אפשרי.

04 הבעיה אחד שישב בועדת קלפי
  • 09:51
  • 10.01.13

הבעיה היא שמצביעי עלה ירוק מסטולים בזמן ההצבעה ואז הם לא מוצאים את הדרך לקלפי, או שמוצאים ואז שמים 30 פתקים במעטפה או מגלגלים את הפתק.

05 "עלה ירוק" הם מלכודת ליברטריאנית קיצונית מיכאל ג'
  • 09:58
  • 10.01.13

השם "עלה ירוק" נועד לגרום לכמה סטלנים להצביע להם אבל הפוקוס האמיתי של המפלגה הזו היא מצע קיצוני שעיקרו, תחת כסות של "חופש", הפרטה גורפת, ביטול מערכות הרווחה, לגליזציה של זנות והימורים, והשלטת מערכת כלכלית קיצונית וחסרת רחמים.

06 עלה ירוק - מחזירים את הכח לפרט! בניה
  • 10:04
  • 10.01.13

כל מקום שהמדינה מתערבת-נרקב.

07 בפעםה ראשונה אני מצביע עלה ירוק ישי
  • 10:07
  • 10.01.13

בתור מישהו שלא מעשן קנביס ולא הבין עד היום להמ צריך להתעסק בנושא, אותי הם הצליחו לשכנע.
אין סיבה שהמדינה תרדוף 700,000 אזרחים שלא פשעו, תתעלל בחולים ותעזור לממן את אנשי העולם התחתון.

08 השנה בקלפי, במקום לבן -ירוק עמרי
  • 10:08
  • 10.01.13


הנושא הכי פחות חשוב במצע השנה הוא עניין הקנאביס. הגיע הזמן להפסיק את התערבות הפוליטיקאים בחיינו, לאפשר שוק חופשי , חופש מדת, לפרק משרדי ממשלה מיותרים ומושחתים, ושיפסיקו להגיד לכם איך לחיות, כל עוד אתם לא פוגעים באחרים. תפסיקו לחשוב כמו עבדים ותתחילו לדרוש את החירות שלכם ושל ילדיכם. זו המפלגה היחידה שבמקום לשעבד את כולם לרצונות של אחרים, מקדמת מצב בו כל אחד יוכל לחיות על פי דרכו בלי להיות עבד לרצון מיעוטים הזויים, או משוגעי דת.

השנה בקלפי, במקום לבן- ירוק.

09 אני לא מצביע עלה ירוק יותר קול צף
  • 10:13
  • 10.01.13

אחרי שלוש מערכות בחירות, בגלל האיחוד עם המפלגה בעלת האופי הכלכלי-ימני המובהק שלה. אני אמנם תומך בהפרדת דת ממדינה, אבל לא תומך בכלכלה קפיטליסטית יותר ממה שהיא עכשיו. סתם שתדעו פשוט שזה מה שהם מציעים, גם אני רוצה לשלם פחות על הבירה, אבל לא איכפת לי לשלם עליה כמו שאני משלם עכשיו אם הכבישים נורמאליים, אם יש חינוך סביר לכולם (כולל מידה של מימון לחינוך גבוה), אם לכולם יש מה לאכול ודברים מהסוג הזה...
הבעיה היא לא בסוציאליזם המתון, אלא בעובדה שהממשלה לא מעוניינת ליישם אותו. בסופו של דבר היא מאמללת את החלשים וגורמת לאנשים להתייאש מהצורה שבה הם צורכים את המוצרים (תחבורה צבורית יקרה שלא עובדת בשבת(!!!), כבישים שגורמים לתאונות, מערכת חינוך רעועה שלא מעריכה את המורים שלה בשום צורה ועוד...), עד שכבר אנשים לא יכולים לסבול את השיטה. ואז מוכרים את הכל לחברים שלהם... נוחי, האחים עופר, האריסון ושותפיהם...

  •   בוא ניקח תחום אחד לדוגמה: החינוך היום הוא סביר בעיניך? יבגני
    • 10:25
    • 10.01.13

    מה שהמפלגה מציעה בתחום הוא שיטת ואוצ'רים - ז"א שיטה שבה ההורים מקבלים "תלוש חינוך" מהמדינה, ובוחרים בעצמם לאיזה בי"ס לשלוח את הילד, כולל פרטי. מה שקורה היום הוא שפקיד כלשהו בעיריה קוע את העניין, ולמנהל ביה"ס אין שום מוטיבציה או סמכות לפטר מורים גרועים. בשיטת הואוצ'רים בי"ס כושל פשוט לא יוכל לתפקד כי אף אחד לא ישלח לשם את הילד שלו, מה שאומר שהוא יפשוט רגל. השיטה הזאת עובדת בשבדיה ובצ'ילה כבר עשרות שנים, ובשני המקרים הביאה לשיפור ברמה של מערכת החינוך המקומית.

10 הגיע הזמן לאופציה ליברלית אמיתית משלם המיסים
  • 10:16
  • 10.01.13

נמאס מפוליטיקאים שחושבים שהם יודעים יותר טוב ממני, מה טוב בשבילי.
צאו לנו מהחיים.
הפעם עלה ירוק.

11 סוף סוף מפלגה ליברלית בישראל דניאל
  • 10:16
  • 10.01.13

אלטרנטיבה ראויה למי שאהב את מה שעשו בשמאל למען חופש הפרט, אבל לא התחבר בכלל לסוציאליזם / קומוניזם שלהם.

צריך להיות פתק למי שבעד הפרדת דת ומדינה, זכויות להט"ב, נישואין אזרחיים, מאבק במאגר הביומטר, לגליזציה לסמים קלים אבל מתנגד בתוקף לקריאות חסרות אחריות כמו "להלאים את הבנקים!"

12 הפעם הם יעברו את האחוז החסימה ובגדול זה וודאי! דנה
  • 10:16
  • 10.01.13

וכל מי שחושב לא להצביע בגלל החשש שלא יעברו תצביעו.. רק ככה ננצח. בדרך זו נוכל להשפיע ולהכניס מפלגה אמיתית שתדאג לנו! אומרים קנ לעלה ירוק!

13 הצבעתי בעבר לעלה ירוק שהיתה עם אג'נדה של שמירה על הטבע, ועכשיו בגלל השתלטות בעלי ההון הפכה למפלגה שרוצה לפגוע בטבע יוסי
  • 10:24
  • 10.01.13

הם בעד לתת לטייקונים לחצוב ולחפור בכל מקום שהם רוצים.
בעלי הון אצל יפגעו בטבע רק בשביל שיעשו עוד כסף.

14 כל הכבוד להם?!?!?! נעם המלך
  • 10:34
  • 10.01.13

כל מה שהם אומרים, זה סבבה. אבל מה אם שוויון בין היהודים והערבים. לערבים לא מגיע לחיות בשקט ושלום. מה אם נושא הפלשתינאים? מה אם שלום במזרח התיכון?

  •   ליברליות כמובן אומרת שוויון זכויות מוחלט לאזרחי ישראל דניאל
    • 11:37
    • 10.01.13

    אני מכיר כמה וכמה ערבים ישראלים שמתכוונים להצביע עלה ירוק.
    למה?
    כי קול לעלה ירוק זה נגד הלאמת קרקעות.
    קול לעלה ירוק זה קול נגד רישיונות בנייה והיתרי בנייה מסובכים, שמונעים מערבים ישראלים לבנות עוד קומה על הבית שלהם לילדים שלהם.
    קול לעלה ירוק זה קול נגד מונופול הקרקעות של המנהל וקק"ל, שלא מוכרים קרקע לערבים.
    קול לעלה ירוק זה קול נגד הקרטלים של מועצת הלול ומועצת החלב, שלא נותנים לערבים רשיוניות.
    קול לעלה ירוק זה קול נגד המונופול של הדת על החיים שלנו.
    זה היופי במפלגה ליברלית. היא רואה בבני אדם בני אדם חופשיים. חופשיים לעשן מריחואנה, או חופשיים לבנות עוד קומה על הבית בשביל הילדים.

15 עלה ירוק בכנסת הקרובה 7 מדנטים!!!  (לת) אליחי
  • 10:35
  • 10.01.13

16 בעוד שיש אלמנטים ראויים במצע של עלה ירוק,אי אפשר שלא לחוש שרוב הציבור הישראלי לא רוצה לחיות במדינה מופרטת שבה כל אחד לעצמו ולגורלו.וטוב שכך.  (לת) נדב
  • 10:39
  • 10.01.13

17 "עלה ירוק - הרשימה הליברלית" זו תרמית של אנשים ציניים לא קונה
  • 10:51
  • 10.01.13

הרשימה של 'עלה ירוק' מהשנים הקודמות הוחלפה ברשימה של חסידי איין ראנד שדוגלים באידיאולוגיה קפיטליסטית קיצונית ואנטי-סביבתית. רבים מהם ימניים מובהקים מבחינה מדינית. זה ניסיון ציני לתת נופך "מגניב" לתוכן לגמרי לא מגניב...

18 תנו להם את הקול. זו הבחירה המשכילה ביותר היום. ביחד נעשה ונצליח ! ! !  (לת) דליה
  • 10:54
  • 10.01.13

19 סוף סוף יש מפלגה ליברלית אמיתית בישראל! המפלגה היחידה שמציעה אידיאולוגיה ולא פולחן אישיות של המנהיג.  (לת) דניאל
  • 10:55
  • 10.01.13

20 נראה כמה חופש יהיה לנו במדינה מופרטת לדעת כשכל אחד מופקר לגורלו  (לת) חיבור מאכזב
  • 11:12
  • 10.01.13

21 מכרתם עצמכם לקפיטליסטיתם גיל
  • 11:16
  • 10.01.13

מזל שיש אלטרנטיבה. אני מצביע ארץ חדשה עם דוד דקל. היחידי בארץ שבינתיים גם עושה משהו עם בעיית ההפללה.

22 הבחירה השפויה דני
  • 11:16
  • 10.01.13

מציע לכולם לקרוא את המצע שלהם, אחרי זה שאר המפלגות נראות כאילו הן על סמים כבדים עם עשן בעיניים.

23 בבחירות האלה כן יש אופציה טובה וזה רק עלה ירוק מאיה
  • 11:20
  • 10.01.13

שינוי קיצוני במפלגה, אלמנטים חשובים חופש ליברליות הפחתת מיסים. מי שלא יצביע הפעם עושה טעות כי המפלגה תדרוס את אחוז החסימה ובגדול!!

24 בעד שלא יתערבו לנו בחיים הפוליטיקאים. שלטון מושחת
  • 11:21
  • 10.01.13

עלה ירוק חופש הדמוקרטיה האמיתית.

25 למה עלה ירוק נדב
  • 11:26
  • 10.01.13

אני מאמין בהרבה ממה שאומרת שלי יחימוביץ`, אבל לא בפתרונות שלה. זה עובד לי כי על פי תפישת עולמי אפשר להיות גם ליברל וגם לדאוג לאזרח שלך. אני לא מאמין שחברתי-כלכלי זה צמד בלתי ניתן להפרדה - אפשר (או לפחות צריך) מדינה מתחשבת ודואגת לאזרח, וגם ליישם מדיניות כלכלית ליברלית. עם זאת ואל אף כל זה מה שהכי חשוב לי זה להוציא את ידי הממשל מהכיס שלי (כמיסים מוגדלים כשברור שהמנגנון כולו מנופח ומושחט וכסף יש), ומהחיים שלי (לגלזיציה, ביטול המאגר הביומטרי) ותהליכים כאלה כדוגמאת החוק שעכשיו בתהליכים שיאפשר לכל קצין משטרה להוריד ללא צו בית משפט אתר אינטרנט, והכלת אגרת רשות השידור על מסכי מחשב המסמלים בשבילי הידוק מטפורי ולא מטפורי של אחיזת הממשל על החיים שלי - ולכן אצביע לעלה ירוק.

26 עלה ירוק הנוכחית היא הונאה: ליברטריאנים קיצונים תחת מחסה דמגוגי של לגליזציית קנביס  (לת) אם אתם רוצים לגליזציה- הצביעו ארץ חדשה
  • 11:27
  • 10.01.13

27 הפעם אומרים קנ לחופש!!!  (לת) אורן
  • 11:30
  • 10.01.13

28 גראס בשקל חשיש בדול"ר דניאל דילר
  • 11:31
  • 10.01.13

כי מחשיש יצא משיח חדש יותר מהשלג דאשתקד

בדול"ר = ר"ת בדין ומשפט ללא רחמים

29 בעבר גיחכתי מהאזכור של עלה ירוק. אך כיום אני מתרשם לטובה עד כדי כך שאני שוקל להצביע. 1
  • 11:37
  • 10.01.13

העובדה שהדרישה לליגליזציה היא חלק מפילוסופיה של חירות ושהתועלת הברורה שתצמח מזה הם הסיבות לדרישה ולא ״כי בא לי לעשן״ התוכנית הכלכלית שהוצגה על ידי עומרי מואב הרשימה אותי ברצינותה וביכולת המעשית שלה לבוא לפועל ולהקל על חיי ועל חיי שאר האזרחים.

30 הצבעתי בעבר לעלה ירוק ולא אצביע להם בגלל תנועת בעלי ההון (המפלגה הליברלית של מעריצי הכסף) שהשתלטה עליה שימו לב מה קרה לעלה ירוק
  • 11:39
  • 10.01.13

זה בדיוק הפוך ממה שהיתה פעם עלה ירוק.
פשוט שחטו את עלה ירוק תמורת כסף כשהשתלטו עליה.
בעבר עלה ירוק הזדהתה עם מטרות המחאה החברתית, ועם ערכים של שמירה על הטבע.
עכשיו הם בעד לתת לבעלי הון לעשות מה שהם רוצים עם הטבע תמורת רווחים כספיים ונגד כל טיפול של הממשלה באזרחים, אפילו לא בעניים ואפילו לא בקשישים ניצלי השואה.

31 מה שחסר לנו זה עוד קפיטליזם??? הפרטה והפרטה והפרטה - ראינו איך הפרטת משק המים עזרה לאזרח הקטן....  (לת) ריקי1
  • 11:44
  • 10.01.13

32 רק ארץ חדשה!  (לת) י
  • 11:44
  • 10.01.13

33 בהולנד סגרו 8 בתי כלא ב 2010 ,בת"א נשדדתי פעמיים,עוד שאלות ?  (לת) רוני
  • 11:53
  • 10.01.13

34 בחיים לא חשבתי שזה יקרה הפעם אני אומר קנ לחופש שלומי
  • 12:26
  • 10.01.13

למי שמפקפק פשוט תקראו את המצע.
www.aleyarok.org.il/agenda

35 זה כבר לא עלה ירוק שירן
  • 12:27
  • 10.01.13

זה הרשימה הליברלית (שהיא לא ליברלית, היא ליברטיארנית).
הדבר היחיד שנשאר מעלה ירוק זה הלגליזציה של סמים קלים.
השאר- יביא עלינו את אסון ההפרטה.

  •   תגידי נשמה מה ההבדל בין ליברלית לליברטאנית? סאמוואן
    • 13:42
    • 10.01.13

    אולי השני נשמע יותר כמו קללה?

  •   אסון ההפרטה כפי שאת מכנה, אינו אסון... ל-שירן
    • 14:06
    • 10.01.13

    כל עוד נעשה נכון, כלומר הפרטה לציבור דרך הבורסה של נכסים ממשלתיים.

    הפרטה היא אחת התופעות הכלכליות החיוביות ביותר שהתרחשו בעולם המערבי. כל עוד נעשית נכון, היא מביאה שגשוג לקבוצות רחבות באוכלוסיה, ולא רק ל"עשירים" כפי שכולם נורא אוהבים לציין ולהתבכיין על כך.

    מאות מיליוני אנשים, גם בעולם ה"שני" וה-"שלישי"(כפי שמציינים במערב) נהנו ועודם נהנים מפריחה כלכלית מרשימה, אנשים הרוויחו קורת גג, מזון מים וחשמל, והכי חשוב, חיים יותר חופשיים.

    צר לי שזה נורא לא חופף למאווייו של השמאל הכלכלי ששואף לאידאלים נאצלים כמו עבודות כפייה, כליאת מתנגדי שלטון, שוויון ורציחות עמים. אז רגע, תזכירי לי שוב על איזה אסון דיברת?

    ליברטריאניזם? הפרטה?

    אין שום רע בליברטריאניזם, אין שום רע בליברליזם כלכלי. גם אדם אלטרואיסט שאכפת לו מהחברה יותר מאשר הוא עצמו יוכל להתקיים בחברה של שוק חופשי, כי שום ממשלה לא תאסור עליו לתרום את כספו(שיישאר הרבה יותר ממנו בעקבות הורדת מיסים דרסטית תחת משטר ימני-כלכלי) והוא לא יכנס לכלא על כך. להיפך.

    זו החכמה של האסכולה הנקראת בטעות "קפיטליסטית", ושאני קורא לה ליברליזם קלאסי. היא יכולה להכיל את כל השיטות האפשריות לניהול הכסף ברמת הפרט.

  •   מה ההבדל בין קומוניסט לרוצח המונים?  (לת) ל-סאמוואן
    • 14:07
    • 10.01.13

36 אם עלה ירוק לא נכנסת לכנסת זה אומר שהפרזיטים במדינה הגיעו ל99% יניב
  • 12:37
  • 10.01.13

אין סיבה הגיונית שבן אדם שמרוויח את לחמו ביושר יצביע למפלגה אחרת. המדינה כולה נמצאת הכתפיים של מיעוט, ועלה ירוק היא המפלגה היחידה שאומרת: לא רוצים טובות, לא רוצים הקלות, פשוט רדו מהגב שלנו.
עלה ירוק היא התקווה היחידה של המדינה לא לסיים כמו יוון, ואפילו יותר גרוע, ואישית זה התקווה היחידה שלי לא לרדת מהארץ רק בגלל שיש גבול לאחוז הכסף שלי שאני מסכים שהמדינה תיקח ממני בכוח, כדי לממן ועדי עובדים, חרדים, שאר דברים שאין לי קשר אליהם. הגבול הזה נחצה מזמן.

37 מפלגה מזעזעת - מצע כלכלי מחליא!  (לת) הביאס קורפוס
  • 13:14
  • 10.01.13

38 אני בעד לגליזציה ובעד הפרדת הדת מהמדינה, אבל לא בעד ליברטניות א
  • 13:19
  • 10.01.13

חד"ש יקבלו את הקול שלי

39 הפעם הם יעברו בגדול את אחוז החסימה, הנבצר האחרון
  • 13:37
  • 10.01.13

מזמין את כולם לקרוא את המצע שלהם ואת המצע הכלכלי, אולי תופתעו מכמה שתזדהו.

40 חשבתי להצביע להם אבל אז גיליתי שהם בכלל התנועה הליברלית ולא באמת עלה ירוק, למי שלא יודע מדובר בליברטריאנים שדוגלים באנרכו קפיטליזם.  (לת) רמי
  • 13:59
  • 10.01.13

41 מי שמצביע 'עלה-ירוק' עלה ירוק= ליכוד
  • 14:02
  • 10.01.13

שלא ישאל את עצמו אחר כך-
איך קרה ששוב קיבלנו ז(ב)יבי
!

  •   כמה הבדלים בולטים לטובת עלה ירוק הרשימה הליברלית אור
    • 18:54
    • 11.01.13

    לעלה ירוק יש מצע (אפילו אם את/ה לא מסכים/ה איתו), לליכוד אין.
    לעלה ירוק יש תוכנית כלכלית, לליכוד אין.
    לעלה ירוק אין את מירי רגב, לליכוד יש.
    עלה ירוק הרשימה הליברלית לא היו בכנסת, הליכוד כן והרבה. למה זה חשוב? כי אפשר לבחון את האפקטיביות שלהם. לדוגמה, עלה ירוק, כמו הליכוד, רוצה להוריד מיסים. בקדנציה האחרונה המיסים רק עלו. משמע, בליכוד יודעים לדבר יפה, ולעשות הפוך. בינתיים עלה ירוק גם יודעים לדבר יפה, אבל לא הייתה להם הזדמנות לעשות. הזדמנות זו מגיעה להם.

42 מפלגת עלה ירוק אמנו
  • 14:15
  • 10.01.13

תראו אני בוחר במפלגה הזאת כמה שנים אני יכול להגיד לכם רק דבר אחד תפסיקו להכניס ליצנים למפלגה (קופטש) הוא רק הרס את השם שלה אז תנסו לפעול נכון תנו סיסמאות יותר לעיניין כמו ״תחשבו אל הסבים והסבתות שלכן הם צריכים אתכם או כול מיני סוגים תחפרו יותר לעומק כי הצמח הזה יכול לעשות רק טוב בחיים של האנשים הבעיה שהמדינה הזאת לא מקבלת דברים שלא עוברים דרך הכיס שלה

43 לא מצביעים לרשימה בלי נשים. נקודה. יפעלו "לקדם שוויון מלא בין גברים ונשים"? כן, בטח.
  • 14:18
  • 10.01.13

המסרים שלהם בטח "מדברים מאוד לקהל הצעיר" שרוצה ללכת לזונות.

44 הצבעתי פעמיים לעלה ירוק גיא
  • 14:24
  • 10.01.13

בטמטומי כי רב התרשמתי מהבטחות ריקות שהם פיזרו במצע שלהם (שנמחק ושונה מיסודו בינתיים ללא בעיות רבות) כולל הבטחה מפוצצת לחוקק את חוק יסוד זכויות בעלי החיים. הזדעזעתי לגלות מה נהיה מהמפלגה הזאת ומי השתלט עליה. הצליחו להפוך מהמפלגה שהכי תמכתי בה לכזאת שאני ממש מקווה שלא תעבור את אחוז החסימה.

45 סוף סוף מפלגה רצינית!!! עומר
  • 14:25
  • 10.01.13

אני איתכם

46 המפלגה היחידה שמציעה פתרונות ריאליים לסוגיות הכלכליות הסבוכות של ארצנו שרון
  • 14:31
  • 10.01.13

וההוכחה היא התמיכה של פרופ' מואב לכלכלה שמסכים בהחלט עם האג'נדה של המפלגה.
בבחירות האלה מצביעים קנ לעלה ירוק! הציבור הוא זה שירוויח!

47 איך "עלה ירוק" (התנועה הליברלית החדשה) עובדת על בוחריה ועל הציבור הישראלי בעיניים - כנסו. זיו
  • 15:08
  • 10.01.13

אנשים שלא בקיאים בפילוסופיה פוליטית עשויים להניח שהמילה "ליברליזם" היא תמימה למדי. ליברליזם בשימוש הפופולרי נתפס פשוט כדבר חיובי. כולנו ליברלים לא? אז קודם כל: זהו, שלא.

מאוד בקצרה, ליברליזם מייצג את הפילוסופיה של תנועת הנאורות. כלומר, הרעיון של הדמוקרטיה (שיצאה כנגד המלוכנות הדיקטטורית של פעם) יחד עם פילוסופיה כלכלית של שוק חופשי (קפיטליזם\ליברליזם קלאסי, שיצא כנגד פיאודליזם של פעם, כאשר סוציאליזם וחשיבה חברתית עוד לא היו בתמונה).

אבל למי שבקיא בתיאוריה פוליטית וניהל שיחות עם חברים בתנועה הליברלית ששולטת כעת ב"עלה ירוק", ברור מאוד שלכל זה אין שום קשר אליה. לתנועה הליברלית אין קשר אמיתי לליברליות במובן הפופולרי של המילה, וגם לא ממש במובן הקפיטליסטי של המילה. למעשה, היא צריכה להיקרא: "התנועה הליברטריאנית", מלשון "ליברטריאניזם", משום שאלה באמת הרעיונות שהיא מקדמת.

ליברטריאניזם היא תנועה קפיטליסטית קיצונית. ליברטריאנים מאמינים בהפרטה כוללת של... הכל בעצם. החינוך, הקרקעות, הכבישים, משאבי הטבע, המים, הבריאות... אפילו בתי הכלא. חלקם מדברים אף על הפרטה של הצבא והמשטרה (!). הם מציעים סבסוד ששואף לאפס, אפס רווחה, אפס שירותים ציבוריים, תשכחו משכר מינימום (אם השוק החופשי ירצה שתעבדו ב-5 שקל לשעה? מה לעשות! זה מה שהיד הנעלמה רצתה ותצטרכו להתמודד - החיים קשים!) תשכחו מפנסיה והטבות וכו', תשכחו מבתי חולים ציבוריים (בחדרי המיון לא יטפלו בכם אם אין לכם כסף לביטוח פרטי).
לדעתם, אם הכל יופרט והמיסים ייפחתו כמה שיותר זה יעודד את התחרות ו-"היד הנעלמה של השוק" פשוט תפתור את כל הבעיות.

כן, הרעיון ההזוי הזה משווק עכשיו ע"י התנועה הזו בצורה צינית כ"הומני" או "נאור" באמצעות שימוש במילת הקוד "ליברלי".

עכשיו כשאנחנו יודעים את כל זה, בואו נבחן כמה מהשינויים המעניינים שעבר המצע של עלה ירוק מאז שהתנועה הליברלית נכנסה לתמונה. הנה כמה סעיפים שהיו שם ו... פוף... נעלמו:

- חינוך גבוה חינם והעלאת משכורות למורים וגננות – כנראה שנצטרך לוותר על הרעיון. אין ארוחות חינם אצל הקפיטליסטים הקיצונים.
- טיפול בנפגעי אלימות, סמים קשים ואלכוהול ובבני משפחתם – כנראה שנפגעי האלימות יצטרכו לטפל בעצמם מעכשיו. רווחה? עזרה לחלשים? לא אצלנו.
- עזרה ממשלתית לאומנים ואומנות - הצחקתם אותם.
- זכויות חיות והפסקת ניסויים למען קוסמטיקה – מסתבר שגם כאן נצטרך לוותר.

עכשיו בואו נעבור על המצע החדש של "עלה ירוק – התנועה הליברלית". כן, הרשימה עדיין מציעה במצע שלה דברים שחילונים אוהבים לשמוע כמו הפרדת דת מהמדינה ונישואים אזרחיים. אבל בואו נעבור על שאר הסעיפים המעניינים:

- "שיווק חופשי של קרקעות מנהל לציבור" שם קוד ל"הפרטת הקרקעות".
- "צמצום משרדי הממשלה ו'אחריות תקציבית'" – שם קוד לפגיעה בשכבות החלשות וצמצום כוחה של הממשלה לטובת בעלי ההון.
- "הורדת מיסים" – באמת? על חשבון מי? את זה בטח כבר הבנתם.
- "צמצום כוחם של הועדים הגדולים" – הפיכתם של עוד חלקים מתושבי ישראל לעובדי קבלן של בעלי ההון. והכסף שייחסך למי אתם חושבים שיילך? אליכם? תמשיכו לחלום.
- "הפיכת ישראל לאיזור סחר חופשי" – פשיטת רגל של עשרות אלפי ישראלים יצרניים והפיכת ישראל למדינת עולם שלישי שנשלטת ע"י תאגידים זרים.
- "מדיניות סביבתית 'רציונלית'" – למה להשתמש במילה המשונה "רציונלית" ולא פשוט להגיד "לשמור על הסביבה"? כי קשה לשמור על הסביבה ולקדם שוק חופשי. כל הרעיון הרי בצמיחה כלכלית הוא לנצל את משאבי הטבע. איך אפשר לעשות את זה כשכל הפעילים הסביבתיים המעצבנים האלה מפריעים? כפי שהם מסבירים באתר: "נפעל לאימוץ מדיניות רציונלית המגנה על הסביבה מפגיעה מחד, אך לא פוסלת מידית יוזמות קידמה ושיפור מאידך".
- "בחירה אמיתית בחינוך" – מדובר בייבוא שיטת הואוצ'רים משבדיה שמעודדת תחרות בתחום החינוך. העניין כאן הוא שבניגוד לשבדיה, עם הפערים החברתיים העצומים במדינת ישראל ויוקר המחיה, סביר להניח שכאן זה יתבטא שוב במערכת חינוך לעשירים בלבד. במקום יישום של חוק חינוך חינם, יש כאן למעשה קביעה שתקבלו חינוך, אבל כמה חינוך? איזה חינוך? תלוי כמה כסף יש לך.

48 עד היום חשבתי שהם סטלנים, אבל קראתי את המצע שלהם בעקבות הכתבה ואני אסיר תודה כי אוהד ברנובסקי
  • 15:19
  • 10.01.13

עכשיו נגמרו כל ההתלבטויות. אני שם "קנ" בקלפי. עלה ירוק הם הדבר שלו חיכיתי כל השנים. סוף סוף מפלגה רצינית שמנסחת מצע ריאליסטי ונבון. מישהו צריך לתת להם צ'אנס להיבחר ולשנות. המישהו הזה הוא אני ואני כולי תקווה שיהיו עוד רבים אחרים שיעשו כמוני.

49 קן- היחידים שמציעים דרך ברורה ולא פופוליסטית. כל מי שמבין ולו מעט בכלכלה יודע. עט
  • 15:20
  • 10.01.13

אפשר לעבור סעיף אחר סעיף, ולראות את מלאכת המחשבת שהושקעה במצע הכלכלי של עלה ירוק. מדובר בתפיסה הכלכלית היחידה עם קבלות.
בכל מקום בו קיימת התערבות ממשלתית כולנו משלמים יותר בעבור מוצרים פחות טובים. השיא של השחיתות הממשלתית הוא בוועדים (חברת החשמל והנמלים), שמתנהלים כאחרון ברוני הסמים עם כספי הציבור. כאשר מדובר בחברה ממשלתית, אין כל אפשרות לפשיטת רגל, ולכן החברה מקבלת תמריצים על פזרנות (בכל פעם שהחברה מראה הפסדים היא מקבלת יותר כסף). זה אבסורד שאין כדוגמתו! בשוק חופשי קיימים מספר ספקים המתחרים זה בזה על יעילות ועל קהל לקוחות. ללא התערבות ממשלתית המחירים צונחים (ראו את שוק הסלולר, רק שבתחומים אחרים זה יהי מורגש עשרות מונים יותר).
אנחנו במו ידינו תורמים למצב הכלכלי הרעוע- אנחנו תומכים בוועדים חזקים ומושחתים (משכורות עתק בנמל תוך כדי חוסר יעילות משווע ובריונות כלפי הלקוחות), אנחנו מחזקים את ההתערבות הממשלתית (התנגדות להפשרת אדמות, הטלת מכסים שמעלים את מחירי המזון לשמיים)...
אם אכפת לכם באמת מהמצב במדינה, אני ממליץ לקרוא את המצע שלהם, ולהשתקע על כל סעיף. לבחון את האלטרנטיבות ולשאול במידה ומשהו נראה לכם בעייתי.

50 מצע כלכלי מעולה! רווחה אמיתית לכולם! רק קן
  • 15:36
  • 10.01.13

מספיק ועלה ירוק יצליחו להעביר ולו סעיף אחד מהמצע שלהם, על מנת שכולנו נחיה טוב יותר-
וואוצ'רים בחינוך- מה שישים קץ לבור הכספים הנוראי של המערכת הזו (סכומים שרק צה"ל מצליח לשבור), ומבלי ליצור חינוך נפרד לעניים ולעשירים! פשוט שיטה גאונית ליצור תמריץ וייעול בתחום הנחשל הזה.
דיור- הפשרת קרקעות, הורדת מכסים (כמו המכסים ששלי תומכת בהם, למען חבריה טייקוני הבטון), חיתוך בביורקרטיה. כל אלו יובילו לירידה חדה במכירי הדיור ולהאצה בתחום הבנייה (כולם מרוויחים! למעט הפוליטיקאים).
מזון- ההוצאה העיקרית של משפחות מעוטות יכולת- ע"י הורדת מכסים (מאות אחוזים על כל מוצר! כדי לשמר את השוק המקומי). איך זה שהפרה הישראלית כל כך טובה, ומחירי מוצרי החלב בשמיים? פשוט וקל- אין תחרות. לא משתלם למכור קוטג' במחיר נמוך. ככה זה כשיש קרטל בדגם קומוניסטי ארכאי של מועצת החלב, מועצת הפירות והירקות, מועצת הלול...
פגיעה בכוחם של הועדים המושחתים- נפוטיזם, מחירים מופקעים מאין כמוהם, בריונות ועוד. ראו מה קורה בנמל אשדוד. אנחנו כמו מדינת עולם שלישי בתחום הזה! פועל פשוט בנמל (הבן של) מרוויח מעל 43,000 ש"ח. והועד כמובן מנסה בכל מחיר למנוע תחרות (הרי איך הם ימשיכו להרוויח את משכורות העתק שלהם, ועוד על תפקידים כמו אוצר מוזיאון הנמל?) ומה בנוגע לחברת החשמל? עם חוב שכזה, כל חברה פרטית הייתה מתרסקת אינספור פעמים. לא כך בשוק חסר תחרות. הם תמיד יכולים לגבות יותר מאיתנו, ולשמר את חוסר היעילות המשווע שלהם. מאות שקלים למשפחה, מינוי מקורבים, ושחיתות חסרת מעצורים. ועל הרקבת דיברנו? הגיע הזמן להעיף את הממשלה מההתערבות לטובת הקרטלים הממשלתיים הרקובים.
הפרדת המדינה מהדת- במקום לממן עוד ועוד זרמים, הגיע הזמן ליצור הפרדה בין השניים. חסכון אדיר בכספי ציבור.
לגליזציה של הימורים זנות ומריחואנה- ייצירת תקבולים ישירים ממסים, פיקוח רשויות החוק, וצניחה מיידית ולאורך זמן בפשיעה (ייבוש נתיבי הברחה, מכת מוות לארגוני פשע וטרור).

51 אם רק יצליחו להעביר סעיף אחד מהמצע שלהם- דיינו! עלה ירוק!!!
  • 15:38
  • 10.01.13

כל סעיף בנפרד יכול להעלות את רמת החיים שלנו פלאים. כל מי שמבין ולו קמצוץ בכלכלה יודע.
קן- הבחירה השפויה היחידה שקיימת היום.

52 מפלגה ליברלית אמיתית? סוףסוף!!!  (לת) שש
  • 15:48
  • 10.01.13

53 מה עמדתם של עלה ירוק בנושא של תשלומי האגרה המיותרים?  (לת) דיויד
  • 16:04
  • 10.01.13

  •   בעד ביטול ראשות השידור וכמובן האגרה - מהמצע: נדב
    • 20:18
    • 10.01.13

    "משחררים את שוק התקשורת ומאפשרים ריבוי ערוצי טלוויזיה וחברות כבלים. אנו נפעל לניתוקה המוחלט של העיתונות בפרט, והתקשורת בכלל, מהממשלה. תקשורת שקיומה תלוי בגוף שאותו מוטל עליה לבקר אינה מסוגלת למלא את תפקידה כראוי. יש לאפשר לכל אדם להפעיל ערוץ טלוויזיה ללא צורך בזיכיון וללא פיקוח ממשלתי ולאפשר לכל אדם לספק שירותי טלפון ואינטרנט, בארץ ולחו"ל, ללא צורך ברישוי ממשלתי. יש לסגור את משרד התקשורת, את הרשות השנייה, את המועצה לשידורי כבלים ולווין, את מנהלת הסדרת השידורים לציבור ואת המועצה לביקורת סרטים. יש לבטל את אגרת הטלוויזיה ולסגור את רשות השידור ואת גל"צ; אלו אינם מתפקידיה של המדינה."

54 סוף סוף מפלגה ליברלית! קנ לחופש!! אדם
  • 18:07
  • 10.01.13

מפלגה רצינית, עם מצע חברתי וכלכלי רציני. פעם ראשונה שיש למי להצביע.

55 הפעם עלה ירוק! תום
  • 18:18
  • 10.01.13

הפעם מצביעים עלה ירוק - מפלגה שפויה וליברלית שתחזק את האזרח והקהילה על חשבון הממשלה, הכנסת והרשויות המושחתות והמסואבות

56 יש כבר 47,000 תומכים לעלה ירוק הרשימה הליברלית אלון
  • 18:37
  • 10.01.13

ראיתי שיש כאן כמה משמיצים שמעולם לא קראו את המצע או את התכנית הכלכלית וכנראה שגם לא את הכתבה הנוכחית.

זה רק נותן לנו מוטיבציה להמשיך. בסקרים שכוללים מספרים סלולריים יש לנו 3 מנדטים, בקמפוסים בין 8 ל-10 מנדטים ובסקר וואלה בקרב 20,000 גולשים קיבלנו 12 מנדטים.

זה מדהים לראות שפתאום אנשים מבינים למה האוכל יקר כאן ואיך אפשר להוזיל מחירים במזון ובדיור (תקראו במצע את החלק של תחרות חופשית).

פעם ראשונה שאני מצביע להם וזה המצב גם אצל הרבה מחבריי. הפעם אומרים "קנ" לחופש!

57 מייגאד ...
  • 18:44
  • 10.01.13

לליבליזם יש סיכוי!

58 אני מצביע עלה ירוק פעם ראשונה. בגלל הרצינות.  (לת) שם קנ בקלפי
  • 18:52
  • 10.01.13

59 זאת המפלגה עם המצע הרציני ביותר בבחירות האלו. ובשאלון של מאקו הם עונים על כל שאלה בול. יש להם את הקול שלי  (לת) אחד
  • 19:10
  • 10.01.13

60 רק בישראל נותנים במה למסוממים  (לת) אולמרי
  • 19:14
  • 10.01.13

61 זהו שהחשישניקים מכרו את רשימתם (ונשמתם)לקבוצה הזויה של ניאו-שמרנים כדוגמת מסיבת התה הימנים.  (לת) העלה נשר והוא כבר לא ירוק יותר.
  • 19:38
  • 10.01.13

62 שטויות, 'הרשימה הליברלית' היא לא יותר ממפלגת קש של יבגני קופל הקומוניסט החבר סטלין
  • 19:39
  • 10.01.13

ידוע שהוא מושך בחוטים מאחורי לרמן.

63 מסתבר שזו המפלגה הטובה בעולם! Tony Wolkovitzky
  • 21:57
  • 10.01.13

~~~~~

64 "הרשימה הליברלית" כל כך שקרנים, שהם כבר משקרים מתוך שינה או במקלחת או השירותים  (לת) כשהטיעונים מתמוטטים - מתחילים לשקר
  • 00:15
  • 11.01.13

65 לא למפלגת עומר מואב!  (לת) שבענו!
  • 01:02
  • 11.01.13

66 במהלך השירות הצבאי הכרתי חבר טוב, שלאחר מספר שנים הפך לליברטריאן קיצוני אלון
  • 02:11
  • 11.01.13

שמדקלם את כל המנטרות המוכרות של קומוניזם וכפייה שוק חופשי.
בשלב מסויים הוא ביקש לנתק את הקשר איתי, משום שלטענתו יש לי "תודעת עוני" ושאני "מפסידן" בכך שאני עובד כשומר בבית מלון (מה לעשות, הייתי סטודנט בעוונותיי).
כנראה שלא עמדתי לדעתו בסטנדרטים של עליזה רוזנבאום (איין ראנד).
אינני טוען שהוא משקף את כל הליברטריאנים או האובייקטיביסטים, אך הוא נתן לי טעימה מהרוח המנשבת ומה"פסיכה" שלם.
מעניין אגב שהוא לא הפסיק להטיף לי על עישון החשיש שלי ועל הסכנות הצפויות לי מכך.

67 Drugs ONLY For rich people ?? Adios, Ale Yarok. you did a good job yakirov
  • 10:47
  • 11.01.13

I used to think that smoking pot opened your mind to the 'other' and enhanced compasion not just making sure that 'other' is not sharing your resorces....ALe Yatrok got much too liberal for me. Socialism even at its worst interpretation will NOT penalize drugs, it would only make sure that everybody gets the same shity quality..and FURTUNATELY there are other forms of socialism. I would have vote Meretz

68 לכבוד: "עלה ירוק" אביטל
  • 16:44
  • 11.01.13

באמת שאני לא מבין אתכם!!!!! בעולם של היום, בשנת 2013 הנאורה, החברה הבריאה והחכמה נלחמת יותר ויותר בסיגריות, רק לאחרונה הועלה שוב המס על הסיגריות, כמות מעשני הסיגריות כיום נמוכה מאי פעם, כי לכולם ברור שהעישון מזיק, מסרטן, גורם לסבל, מחלות, פוגע בסובבים, ומביא למוות בטרם עת.
אז אתם באים ומדברים על לעשן סמים ?!?!?!?!?!?@#$%

באמת שזה הזוי ולא נתפס בעיניי...!!!!!!

ואם חשובים לכם כל הנושאים האחרים שהוגדרו במצע של עלה ירוק (כמו למשל הפרדת דת ומדינה וזכויות הלהטב"ים), אז כבר יהיה הרבה יותר חכם הרי להצביע למרצ.

69 אם נפריד דת ממדינה המדינה לא תיחשב עוד יהודית אלא מדינת כל אזרחיה- זה מה שאתם רוצים מדינה פלסטינית ושסודנים ופיליפינים יסתובבובמדינה??  (לת) אזרח שאכפת לו
  • 20:53
  • 12.01.13

70 חבל שלא מתמזגים לתוך ארץ חדשה. לרוץ רק על טיקט של לגליזציה (למה רק קאנאביס לעזאזל? כל אדם בוגר שיחליט מה טוב לו כל עוד לא מזיק לחברה) כשאנו יושבים על חבית חומר נפץ איסלאמית ומחזיקים עם שלם כבוש ללא זכויות זה כמעט בדיחה.  (לת) ד
  • 14:34
  • 19.01.13

פעילות
המלצות