רק מפלגה אחת ללא חברי כנסת מכהנים עברה את אחוז החסימה מאז 1999

הגמלאים היו המקרה היחיד בארבע מערכות הבחירות האחרונות, שבו מפלגה ללא חברי כנסת מכהנים הגיעה לכנסת

רק פעם אחת בארבע מערכות הבחירות האחרונות הצליחה מפלגה חדשה, ללא חברי כנסת מכהנים, לעבור את אחוז החסימה. היתה זו מפלגת הגמלאים בבחירות לכנסת ה-17 בשנת 2006. הגמלאים בראשות רפי איתן קיבלו יותר מ-185 אלף קולות, זכו בשבעה מנדטים והדהימו את הסוקרים. המפלגה נכנסה לקואליציה וקיבלה שני תיקים בממשלה ואת ראשות ועדת העבודה והרווחה. אך ההצלחה הגדולה הסתיימה במפח נפש. הסיעה הסתכסכה, התפצלה והמפלגה מצאה עצמה בחוץ. בבחירות לכנסת ה-18 הצביעו לגמלאים רק 17 אלף אזרחים, כ-0.5% מכלל הקולות הכשרים.

למעט הגמלאים, משנת 1999 נחלו כישלון כל שאר הניסיונות של מפלגות חדשות לזכות בייצוג בבית הנבחרים. למעשה, אם בוחנים את ארבע מערכות הבחירות האחרונות, כניסתה הצפויה לכנסת של מפלגת יש עתיד, דומה רק להישג של הגמלאים. כל זה אינו מרתיע את אלה שחולמים לזכות במושב בכנסת הבאה. מפלגות חדשות וותיקות, שאין להן ייצוג בכנסת, ממשיכות לנסות ומשוכנעות שהפעם יש להן סיכוי לעבור את אחוז החסימה, העומד על 2%.

32 מפלגות מתמודדות לכנסת ה-19 (אחרי פרישתן בימים האחרונים של "נצח" ו"עתיד אחד"). בנוסף ליש עתיד, ל-17 מהן אין ברשימה חבר כנסת בהווה או בעבר. הסקרים מנבאים כי רק 11 מפלגות עוברות בוודאות את אחוז החסימה. עוד שלוש, שלכולן חברי כנסת מכהנים – קדימה, עוצמה לישראל ועם שלם – מתנדנדות. כמה מפלגות אחרות הצליחו לכל היותר לעבור את אחוז החסימה בסקר אחד או שניים אך אינן מתמידות בכך.

רפי איתן חותם אחרי בחירות 2006 על ההסכם הקואליציוני עם ראש צוות המו"מ של קדימה יורם טורבוביץ'
רפי איתן חותם אחרי בחירות 2006 על ההסכם הקואליציוני עם ראש צוות המו"מ של קדימה יורם טורבוביץ'. צילום: אלון רון

בניגוד לסברה הרווחת, להצבעה למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה דווקא יש משמעות. פתקי ההצבעה הללו נכללים בחישוב מספר הקולות הדרוש כדי לעבור את אחוז החסימה ומקשה עוד יותר על שאר המפלגות הקטנות. לאחר קביעת הרף, בוחנים אלו מפלגות עוברות אותו ומחלקים ביניהן את 120 המנדטים. בשלב חלוקת המנדטים, הקולות למפלגות שנותרו מתחת לאחוז החסימה אינם נספרים. בדרך זו "נזרקו לפח" כ-104 אלף קולות ב-2009 (3.8 מנדטים), כ-183 אלף קולות ב-2006 (7.4 מנדטים), כ-132 אלף ב-2003 (5.2 מנדטים) וכ-197 אלף קולות ב-1999 (7.6 מנדטים).

גם בבחירות האלה יזרקו לפח קולות רבים. כמה בדיוק? קשה להעריך. זה תלוי מאוד בהצלחתן של המפלגות המתנדנדות. על פי שקלול תוצאות שני הסקרים האחרונים שעשה מכון "דיאלוג" בראשות פרופ' קמיל פוקס ל"הארץ" ולערוץ 10, קדימה צפויה לקבל 2.6% ולעבור את אחוז החסימה. עוצמה לישראל בשקלול שני הסקרים מקבלת 2.1%, ממש על רף החסימה. מפלגות אחרות שאינן עוברות את אחוז החסימה קיבלו בשקלול הסקרים עוד 5.3%.

אם עוצמה לישראל, קדימה, או שתיהן, יתקרבו לאחוז החסימה אך לא יעברו אותו, ואף מפלגה קטנה אחרת לא תפתיע, צפויים להיזרק במערכת הבחירות הנוכחית לפח 7%-9% מקולות המצביעים - קולות שעשויים לשנות את המאזן בגושים. כך למשל, אם הקולות של ארץ חדשה, עלה ירוק, הירוקים ודעם היו מתגלגלים למפלגות שעוברות בוודאות את אחוז החסימה (בהנחה שקדימה נכנסת לכנסת ועוצמה לישראל לא) ייתכן והיה נוצר גוש חוסם של המרכז-שמאל. מהצד השני, עוצמה לישראל וכח להשפיע, מפלגתו של הרב אמנון יצחק, שעשויות לא לעבור את האחוז החסימה, גוזלות קולות מעיקר מהימין.

על סף אחוז החסימה. נציגי רשימת עוצמה לישראל
על סף אחוז החסימה. נציגי רשימת עוצמה לישראל. צילום: אמיל סלמן

אנשי עלה ירוק, ארץ חדשה, כח להשפיע, הירוקים, הישראלים, דעם, דור (הגמלאים) ומפלגות נוספות מתייחסים בביטול לסקרים ומאמינים שיש באפשרותם להפתיע את כולם. אך זו לא המוטיבציה היחידה של אותן מפלגות להישאר במרוץ. על פי החוק, מפלגה שזוכה ל-1% ויותר מקולות המצביעים אך אינה עוברת את אחוז החסימה, זכאית ליחידת מימון מפלגות אחת, בסך 1.33 מיליון שקלים. המפלגות הקטנות מתבססות על תרומות והשקעה אישית של המועמדים, לעתים בסך מאות אלפי שקלים. מימון המפלגות יכול לסייע להן להחזיר את ההשקעה.

כך או כך, רוב המפלגות המתמודדות לכנסת ה-19 יישארו בסופו של דבר בחוץ ויישכחו במהרה. אחדות מהן ינסו כנראה שוב את כוחן בפעם הבאה, אחדות יתפרקו ואחרות יחברו למפלגות גדולות יותר (כמו התנועה הירוקה למשל, שקיבלה כ-28 אלף קולות בבחירות הקודמות וחברה למפלגת התנועה בבחירות האלה). מה שיוותר מרובן בזיכרון הציבורי הם בעיקר תשדירי התעמולה. חדים או משעשעים במקרה הטוב, והזויים במקרה הרע.

באיסוף ובחישוב נתוני ההצבעה במערכות הבחירות הקודמות סייע עו"ד ידין עילם.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "הולכים לפח" עידו
  • 18:05
  • 21.01.13

אולי אני לא מפרש נכון את "חוק הבחירות לכנסת" סעיף 81 (ד), אבל למיטב הבנתי הקולות של מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה אינם הולכים לפח, אלא מחולקים (כמו הקולות שלא מעניקים מנדת שלם) באופן מחזורי בין המפלגות בכל פעם למפלה שהכי קרובה לקבל מנדט נוסף.

02 אין משמעות לספירת "מנדטים אבודים" קצת חשבון והיגיון
  • 18:21
  • 21.01.13

לומר ש"נזרקו לפח 7.4 מנדטים" זה בעצם לומר ש"אם כולם היו מצביעים למפלגות שעברו את אחוז החסימה, היו בכנסת 127.4 ח"כים". במציאות, אם היינו מצביעים רק למפלגות שעוברות את אחוז החסימה, מספר הקולות למנדט היה גדול יותר, ותנודות, אם היו, היו מזעריות.

03 ארץ חדשה עוברת את אחוז החסימה  (לת) אל תסיחו את הדעת
  • 18:27
  • 21.01.13

04 אני שם ז' בקלפי - ארץ חדשה, בלי פחד ! התקווה היחידה למדינה מתוקנת, כל השאר פוליטיקה ישנה ורקובה.  (לת) זיו
  • 18:30
  • 21.01.13

05 כל מי שתמך במחאה החברתית צריך להצביע לארץ חדשה גם אם לא יעברו זה הדבר הנכון
  • 18:33
  • 21.01.13

חייבים את ארץ חדשה בכנסת להילחם בשחיתות!

06 למען האמת, אין שום השפעה לקול בודד, לעשות חישובים אסטרטגיים לגבי הקול שלך זה מגוחך. אז... אלון
  • 18:34
  • 21.01.13

הצביעו למי שנוטה ליבכם ולמה שמורה לכם צו מצפונכם ולא למה שהעיתונאים רוצים שתצביעו. אני מצביע עלה ירוק בידיעה שלמה שאולי הם לא יעברו את אחוז החסימה. ולמה? כי קראתי את המצע שלהם והסכמתי איתו ואין זה הוגן מצידי לא לתת להם את קולי כי אולי הם לא יעברו את אחוז החסימה. כי, בדיוק בגלל אנשים שעושים זאת הם לא עוברים את אחוז החסימה. גם אם הם לא יעברו אהיה שלם עם עצמי שבחרתי במפלגה שהכי קרובה להשקפותי ואקווה שבבחירות הבאות יותר אנשים יבחרו בחופש. יום טוב, ושתצביעו למה שאתם מאמינים ללא "שיקולים אסטרטגיים"...

07 כל הכתבה הזו מזכירה לי את הסיפור אם לסבתא היו גלגלים  (לת) סיפורי סבתא
  • 18:35
  • 21.01.13

08 מרצ מייצגת היטב את המאבק בשחיתות אלדד
  • 18:39
  • 21.01.13

למה להצביע עבור פנטזיות שלא יתגשמו?!? עדיף להצביע למפלגה קיימת שלא איכזבה אף מצביע שלה... אני מצביע מרצ - השמאל של ישראל! ... וגם אתם.

09 אני גם תומך בשלי מולי
  • 18:43
  • 21.01.13

רוצים לשמור על הדמוקרטיה? רוצים שלא נהיה מדינה מבודדת ובמקום לחזק את הקיצוניים בקרב הפלסטינים, נחזק את המתונים? רוצים מדינה חופשית ששומרת על זכויות האזרח? רוצים צדק חברתי? רוצים מדינה סוציאל-דמוקרטית עם שוק חופשי ומשגשג שלצידו מדיניות רווחה?
גם אני!
ולכן אני מצביע למפלגת העבודה.
לא למפלגות הקטנות (גם אם חלקן מוצאות חן בעיני) כי אני חרד מכך שקולי לא יחשב וכי למפלגות קטנות יכולת מוגבלת להשפיע.
לא למפלגות המרכז. מפלגות שאין בבסיסן מכנה משותף בדמות אידיאולוגיה או ערכים. אוסף של אנשים שעשוי להתפצל בהמשך או לשמש גלגל עזר בממשלת נתניהו. בסרט הזה כבר היינו.
שלי יחימוביץ' - כי יכול להיות כאן יותר טוב!

10 בקיצור, החזרתם אותי מ"ארץ חדשה" ל-מרצ.  (לת) אלון
  • 18:44
  • 21.01.13

11 אילן ליאור היחצן של מפלגת העבודה אני
  • 18:45
  • 21.01.13

לא רוצים לבחור במפלגה הרקובה והדלוחה הזאת !!!
לא רוצים שלי !! לא רוצים עיני !! לא רוצים פואד !! לא רוצים עסקנים ואנשים בינוניים דו פרצופיים !!

רוצים ארץ חדשה. רוצים #ארץחדשה !!!

12 כשזה מתבזבז אומרים עלול ולא עשוי אחרת עלול השימוש ב"עלול" להיכחד.  (לת) העלול הגדול
  • 18:46
  • 21.01.13

13 ארץ חדשה הולכת להפתיע. שמים ז בקלפי, בלי פחד ! ישראלי
  • 18:47
  • 21.01.13

החזית למלחמה בשלטון ההון.

14 חלאס עם ההתחשבנויות האלה... רואה חשבון
  • 18:48
  • 21.01.13

זה כמו לחשוב שקול אחד לא חשוב כי יש הרבה מצביעים, כל החישובים האלה ממש מטופשים, כל אחד צריך להצביע לפי דעתו למפלגה שהוא חושב שמייצגת
את מה שהוא חושב שנכון ומתאים למדינה בה הוא חי, כל היתר פתפותי ביצים...

15 ארץ חדשה עוברת בקלוּת, המסר שלה נחוץ, סביר וטבעי ומקובל על 70% מהבוחרים  (לת) אילן .
  • 18:51
  • 21.01.13

16 שם ז על אילן  (לת) דוד
  • 19:01
  • 21.01.13

17 המצב הפעם מאוד שונה. המונים רוצים שינוי ועלה ירוק תתן אותו. יעקב
  • 19:09
  • 21.01.13

היו מקרים רבים בעבר שמפלגות עברו את אחוז החסימה, ללא חברי כנסת מכהנים. ראו למשל, כהנא, שנכנס בפעם החמישית, הרשימה המתקדמת לשלום, מולדת וישראל בעליה.

עלה ירוק עונה על צורך של רבים, חרדים, דתיים וחילונים, לחופש וכלכלה שפויה. אם תומכיה יצביעו בשבילה היא תעבור יפה את אחוז החסימה.

18 ולהצביע ל'עבודה' שזחלה לקואליציה של ביבי לא היה בזבוז קול? ומופז לא?  (לת) מה זה לבזבז קול?
  • 19:10
  • 21.01.13

19 רגע, כלומר מפלגה שיש לה 1% יכולה להכניס מיליון שקל לכיסה ולמעשה לחשבון הבנק של אחד מחבריה? אלון
  • 19:20
  • 21.01.13

על פניו זה נשמע פתח לדיל מפתה

20 לא רק שעלה ירוק נכנסת הצפי הוא ל5 מנדטים !!  (לת) dk
  • 19:20
  • 21.01.13

21 חייבים את ארץ חדשה בכנסת.  (לת) רמי
  • 19:21
  • 21.01.13

22 לפי סילברסטין משה
  • 19:21
  • 21.01.13

לפי הבלוגר האמין סילברסטין. ארץ חדשה עוברת את אחוז החסימה בסקרי עומק של מפלגה אחרת. חפשו את הבלוג תיקון עולם

23 ארץ חדשה תהיה הפתעת הבחירות! היסטוריה בהתגלמותה- סוף העידן המסורתי.  (לת) בתיה
  • 19:23
  • 21.01.13

24 גם דעם נכנסת הפעם לכנסת !!!  (לת) אחד שרואה
  • 19:24
  • 21.01.13

25 גם ככה אין למי להצביע.  (לת) פיראט
  • 19:27
  • 21.01.13

26 נמאס כבר לכתוב ארץחדשה. מחר נפסיק עם זה ונתחיל את המהפכה.  (לת) אורי
  • 19:28
  • 21.01.13

27 חזרתי מעוד פגישה אצל קצינת המבחן. היא עדיין מנסה לשכנע אותי שקנביס מזיק לי. רוני
  • 19:29
  • 21.01.13

נשפטתי על גידול קנביס. על אחזקה ושימוש. ישבתי במעצר חודש, מעצר בית של שנה, ועכשיו אני מחכה עוד חצי שנה לפחות לגזר דין. בינתיים אני צריך להיות בפיקוח קצינת מבחן שלוחצת עלי ללכת לטיפול בנפגעי סמים ולא מקבלת את טיעוני שאני לא מכור לקנביס וגם אם כן, ההתמכרות לא מזיקה יותר מהתמכרות לסוכר/לאינטרנט/לסקס ובטח פחות מהתמכרות לסיגריות או לאלכוהול. היא בשלה. זה מזיק לך.
הנזק היחיד נגרם לי מכיוון שקנביס לא חוקי. כל זמן שהחוק ישאר כזה, כל מערכת החוק של המדינה ביחד עם שליחיה בצורת קצינות מבחן ועובדות סוציאליות וכמובן המשטרה והשופטים, יתיישרו עם האמת של המערכת- שקנביס מזיק וחייבים לטפל בהתמכרות.
חייבים להצביע עלה ירוק. היחידים שיעשו משהו בנידון ויחזירו קצת שפיות למדינה. מה אכפת לכם אם אני מעשן גראס בבית שלי. מה אכפת לכם אם אני מגדל? כל זמן שאני לא מפריע לאף אחד אחר. מה אכפת לכם, לעזאזל? למה אני צריך להיות מתוייג כעבריין לכל החיים שלי כשהייתי אזרח משלם מיסים נורמטיבי, חייכן, מנומס, אדיב ותורם לחברה כל חיי ומעולם לא פגעתי בזבוב?
למה מרץ, שלגליזציה אצלם במצע, לא פועלים בכיוון?

28 אולי צריך להקשיב לרחשי לבו של הציבור עיינה
  • 19:31
  • 21.01.13

ולשנות את השיטה. אולי יש יותר הגינות בשיטת ייצוג אחרת, למשל בחירות אזוריות. עובדה שקיים ריבוי מפלגות, אולי זה מצביע על רצון העם.

29 הקולות הצפים והחסרים צריכים להגיע לביבי בלבד ! קמילה
  • 19:36
  • 21.01.13

המפלגות הקטנות הם רק ניסיון ליצור גוש חוסם לשמאל. הגוש האמיתי הוא רק ביבי והליכוד ביתנו !!!

30 הקואליציה הבאה-ליכוד ביתנו-הבית היהודי-יש עתיד-קדימה זהו ההימור האידיאלי והנכון ביותר ניפגש אחרי הבחירות (:
  • 19:41
  • 21.01.13

בתחום המדיני-זו תהיה קואליציה ימין מרכז ואם זה יהיה נוח לביבי ללכת על כל מהלך מדיני
בתחום הכלכלי- לבנט ויאיר יש להם את אותו מצע בתחום הכלכלי
בתחום גיוס החרדים (שוויון בנטל)- ביבי מבין שעם החרדים הוא לא יוכל ללכת על הסדר כי אז ש"ס יפילו את הממשלה ואת ביבי לא ירצה בקואליציה שלו
מה שהוא צריך עכשיו זו ממשלה חזקה ויציבה שתדע לעמוד באתגריים של היום
שהם בתחום הכלכלי מדיני חברתי ושוויון בנטל

31 ויש את העיוות משנות ה-70 של חלוקת הקולות לפי חוק באדר-מיינהוף  (לת) אולריקה מיינהוף
  • 19:42
  • 21.01.13

32 הלוואי ונתבדה והמרכז שמאל יתפח  (לת) כי חרא כלכלית חברתית בריאותית
  • 19:44
  • 21.01.13

33 מבחינתי יש רק 2 אפשרויות - או שאצביע לארץ חדשה ,או שלא אצביע בכלל כמו בבחירות הקודמות ניר
  • 19:48
  • 21.01.13

כך שבכל מקרה אין לי מה להפסיד. הטענה שהצבעה למפלגות קטנות מפרה את מאזן הגושים היא מטופשת, כי מבחינתי אין שום משמעות לגושי שמאל ימין - כולם משוחטים שעושים יד אחת עם בעלי ההון על חשבון הציבור.

34 איזה התקפה על ארץ חדשה! דני
  • 19:52
  • 21.01.13

אין ספק שיש לחץ מארץ חדשה
אוסף הכתבות על הבזבוז שבלנסות להכניס מפלגות חדשות ושונות לכנסת יחד עם הביקורת הנקודתית על ארץ חדשה והניסיונות להסיט את קהל הבוחרים הפוטנציאלי לעלה ירוק בתירוץ שלהם יש יותר סיכוי להכנס מראה בלי ספק שמדובר על איום אמיתי על בעלי האינטרסים

35 עלה ירוק עוברת על אפכם וחמתכם נדב
  • 19:52
  • 21.01.13

ושאף אדם הדוגל בחופש לא ישאר בבית. תצביעו כולכם "קנ" לחופש, למפלגה הליברלית.

36 קריאה לתושבי ירושלים ולתושבי ישראל בכלל כנסו כנסו קריאת אזהרה כנסו
  • 19:59
  • 21.01.13

כירושלמי אני פונה אליכם תושהבי י-ם ובכלל תושבי מדינת ישראל ערב הבחירות
כולנו זוכרים את הפיגועים של 1994-1996 מרחץ הדמים בירושלים , אוטובוסים מתפוצצים ויאוש
כאשר מפלגת העבודה בשלטון יש פיגועים עראפת הרשה לעצמו אז , כאשר פרס ההזוי (אוסלו אוסלו) הלך לעוד ועוד ויתורים
רק נתניהו שהגיע ב-1996 עצר את הדימום הירושלים.
הפלשתינאים יודעים שכאשר מפלגת העבודה בשלטון אפשר להתפוצץ בירושלים
ממילא המצביעים שלהם יושבים במדינה אחרת . מדינת ת"א.
הזהרו שלא נחזור לימי מרחץ הדמים.
הימים בהם לא הרשנו לילנינו לעלות על אוטובוס
היום , כשנתניהו הנחוש והדגול בשלטון , חלפו הימים. אפשר לעלות הבבטחה על אוטובוס , אפשר לעלות בבטחה על הרכבת הקלה
המצב בין הגושים מאוד שברירי עוד כמה קולות ושלי מקימה קואליציה יחד עם חנין זועבי ואחמד טיבי
חייבים לחזק את נתניהו ועל תרשו לעצמכם להגיד אח"כ יכולתי ולא עשיתי.

37 מרצ הפתעת הבחירות!  (לת) הכי טובה לישראל
  • 20:16
  • 21.01.13

38 שלטון העם? ממש
  • 20:19
  • 21.01.13

"רק פעם אחת בארבע מערכות הבחירות האחרונות הצליחה מפלגה חדשה, ללא חברי כנסת מכהנים, לעבור את אחוז החסימה."

היש נתון מדאיג מזה?

39 עוצמה לישראל עוברת את אחוז החסימה ב ו ד א ו ת . אל תתפעלו מהעולם. שמים נץ בקלפי. עוצמה לישראל
  • 20:22
  • 21.01.13

תפילה קצרה לאומרה לפני הצבעה: רבונו של עולם !תן לי "כח להשפיע" על "עם שלם",לקום ב"נץ" ולעשות את "העבודה" ב"מרץ" לגמור את ה"שס" וללכת "קדימה", למען "יהדות התורה" ואזי תהיה "עוצמה לישראל", שיהיה בעמנו "איחוד לאומי" "וליכוד" של כל חלקי העם וש"ביתנו" יהיה "בית יהודי" אחד גדול. "יש עתיד"... ויכניס מיד פתק-נץ- והוא סגולה גדולה. :להצלת עם ישראל!:-)

40 בואו נדייק בבקשה... אייל
  • 20:23
  • 21.01.13

כדי שגוש השמאל-מרכז (כמובן ללא ערבים...כי הערבים אינם בגוש השמאל-מרכז הציוני)... צריך מעל 25% שיישנו את דעתם דקה לפני הבחירות.. וזה לא יקרה! הבחירות גמורות!!! תודה.

41 אחוז חסימה נמוך מדי סבא
  • 20:33
  • 21.01.13

אם אלו שמצביעים למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה היו מצביעים עבור המפלגות שכן עברו את אחוז החסימה, חלוקת קולוציהם לא היתה סימטרית. מכיוון שאין באפשרותינו לדעת את חלוקת קולותיהם, היה עדיף שהן (המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה) לא התחרו בכלל. אבל, מכיוון שאין באפשרותינו לדעת איזו מפלגות כן יעברו ואלו לא יעברו כולם רוצים (ורצים) להציג מועמודותם. הדרך היותר טובה (לדעתי) היא להעלות את אחוז החסימה, נאמר ל5%) ע"מ ל"שכנע" קבוצות שונות באוכלוסיה לנסות ולהשפיע מבפנים.

42 למה שיאיר לפיד ישב עם חדש ובלד? איזה גוש חוסם ואיזה גוש שמאל?  (לת) דני
  • 20:38
  • 21.01.13

43 אני חושב שליכוד חזק מספיק לכן אני שם מהלב אמסלם!!! דודו
  • 20:49
  • 21.01.13

ליכוד 32 עבודה 16 אין סיכוי בעולם לסגור פער והלב אומר לי אמסלם

44 רק ארץ חדשה! המתקן
  • 20:55
  • 21.01.13

ושלא יבלבלו את המוח על "קול אבוד".. נקודת שיווי המשקל של נאש קובעת כי אם אינך יודע מה האסטרטגיה של השני, אל תשנה את שלך.
שיקולי בחירה המונעים מחשש שהיא לא תעבור את אחוז החסימה, אינם נכונים.

45 תצלום מדהים... כבוד לאמיל סלמן!  (לת) כיעור בהתגלמותו
  • 21:07
  • 21.01.13

46 שמים ז בכלפי ארץ חדשה
  • 21:35
  • 21.01.13

לגמור עם ההון שלטון עולם תחתון

47 כשהכתבה הזו באה בהמשך לכתבה קודמת של אילן ליאור שניסתה להקטין את ארץ חדשה, קשה להשתחרר מהתחושה שמישהו מפעיל את הכתב, ומונע בעיקר מפחד  (לת) סתם אחד
  • 21:45
  • 21.01.13

48 ארץ חדשה בפנים!! שמאלני ומפרגן
  • 21:50
  • 21.01.13

סופסוף אופוזיציה אמיתית

49 אני מעדיף שהקול שלי יזרק לפח מאשר להצביע למפלגות ישנות.  (לת) מצביע לצדק חברתי (צק)
  • 21:52
  • 21.01.13

50 הבנתם את זה? אסור להצביע לקטנות. רק עבודה. חייבים לחזק את היחידה שיש לה איזשהו סיכוי לנצח.  (לת) רני
  • 21:55
  • 21.01.13

51 גוש חוסם???? יותר נכון המירוץ לעלה התאנה. אלון
  • 21:56
  • 21.01.13

גם יאיר גם ציפי וגם שלי יכנסו לממשלה כמו גדולים. חאלס לאחז עיניים.

52 לא מספיק הכנסנו את יוליה שמואלוב ברקוביץ? משה
  • 21:57
  • 21.01.13

להכניס עוד עבמים לכנסת ? הפעם בוחרים ארץחדשה בלי פחד ושמים ז על השיטה

53 הלוואי ודעם יעברו.  (לת) צדק לכולם
  • 22:02
  • 21.01.13

54 הארץ למה אתם לא מפרסמים את הרעיון עם אבו מאזן היום ?מכחיש שואה  (לת) אילן
  • 22:03
  • 21.01.13

55 עלה ירוק תעבור גם תעבור. וזו המפלגה הליברלית היחידה! אריה
  • 22:05
  • 21.01.13

חשוב לא לשמוע לפרופגנדה של המפלגות שרק הרסו את המדינה ומנסות לשכנע אותנו לתת להן להרוס אותה עוד יותר.

56 עלה ירוק ויש עתיד אמיר
  • 22:13
  • 21.01.13

הן שתי המפלגות החדשות שהולכות להיכנס לכנסת ה- 19.
נותר רק לקוות שעלה ירוק - הרשימה הליברלית תהיה מספיק חזקה כדי להיכנס לקואליציה ולהשפיע לטובת כולנו ונגד הוועדים, הטייקונים ושאר קבוצות הלחץ.

אז שימו קנ בקלפי!

57 אחוז החסימה אבידן
  • 22:14
  • 21.01.13

זו ב-ד-י-ו-ק הבעיה - אחוז החסימה! בכל מדינה מתוקנת אחוז החסימה עומד על (לפחות!) 5%!!! איך היתה הכנסת נראית לו אצלנו היו סוף, סוף מחילים את החוק ההגיוני הזה?!

58 עוצמה לישראל צבי
  • 22:35
  • 21.01.13

לכל בוחרי הימין דחוף הכניסו עוצמה לישראל כדי לא לסכן לימין 70000 קולות לפי כל הסקרים הם או עוברים את אחוז החסימה או קרובים לאחוז החסימה הצילו הצילו הצילו

59 אלדד יניב זה אח  (לת) ככ
  • 22:37
  • 21.01.13

60 כך ביזבזתי את קולי: כחול לבן
  • 22:37
  • 21.01.13

בבחירות הקודמות, הצבעתי למפלגה גדולה שקרובה לדעותי למרות שהיתה מפלגה שהתאימה יותר לייצג את דעותי, רק מה - מפלגה פיצפונת, שלא בטוח תעבור את האחוז. מסיבות שונות, המפלגה הגדןלה יותר, הפנתה עורף למרבית הבטחותיה לי ולמצביעים רבים. מה זה שווה לי שהמפלגה הזו שבחרתי בה נכנסה לכנסת ואפילו לקואליציה? נתתי להם את קולי וחטפתי יריקה בפרצוף ובעיטה בתחת. זה נקרא לבזבז קול.

61 יש הרבה מפלגות וזה לא טוב . רבי
  • 22:44
  • 21.01.13

לדעתי יש יותר מדי מפלגות וזה לא טוב , זה יקשה מאוד על הרכבת כל קואליציה , ואם תורכב קואליציה זה יבוא על חשבון סחטנות וכוחניות.

62 עדיין לא מאוחר מדי. אנא הצביעו בעד אחת משתי המפלגות המובילות-עבודה או ליכוד רם גרנות
  • 22:52
  • 21.01.13

כח רב לשתי מפלגות אלו יביא להעלאת אחוז החסימה בכנסות הבאות וגם לשיוויון בנטל וגם להפרדת דת/מדינה!!!

63 הייתי מצביע לעלה ירוק גם אם היא הייתה מקבלת מספר שלילי של מנדטים בסקרים יניב
  • 22:57
  • 21.01.13

למי שמאמין בחופש אין שום אלטרנטיבה. מה גם שיש לנו סיכוי סביר בהחלט להיכנס

64 אין דבר כזה קול מבוזבז עיברי
  • 23:05
  • 21.01.13

מי שטורח להשתתף בפולחן הדמוקרטי קולו נספר. העובדה שהוא אחד מ4.5 מילון מצביעים אומרת שאען משמעות לגבי תוצאות בחירתו

65 מי שקוראים לא להצביע למפלגות שלא עוברות את % החסימה (לפי הסקרים) קורא להצביע הצבעה כפויה. מי שקורא להשליך לפח את המצביעים שלא הצביעו לאחת המפלגות הגדולות מקומו בפח הזבל של הפוליטיקה. אריה
  • 23:11
  • 21.01.13

כל עוד זו שיטת הבחירות וזו צורת הממשל הנוהגת, על כל אחד להצביע עבור מי שקרוב אצלו.

66 הקולות לא נזרקים, אלא הולכים למפלגה הגדולה ביותר (כלומר לביבי וליברמן) דני
  • 23:14
  • 21.01.13

פחות או יותר. החישוב המלא מסובך יותר, בהתאם לחוק באדר-עופר.

67 ניצחון ראשון לימין מעשה אבות סימן לבנים
  • 23:16
  • 21.01.13

בית"ר ירושלים השיגה ניצחון ראשון במבצר של השמאלנים המסוממים.

68 אני מצביע ארץ חדשה. הכל נראזה פה כמו משחק מכור וציני. הגיע זמן שמישהו יפעל בנושא  (לת) עפר
  • 23:17
  • 21.01.13

69 ניצחון ראשון לימין מעשה אבות סימן לבנים
  • 23:19
  • 21.01.13

בית"ר ירושלים , השיגה ניצחון במבצר של השמאלנים המסוממים.

70 מרצ מרצ מרצ :)  (לת) 10 מנדטים מחר בערב!
  • 23:26
  • 21.01.13

71 למה לא עושים הסכמי עודפים?  (לת) שאול
  • 23:29
  • 21.01.13

72 מצביע אחראי מהשמאל מרכז שם מחר אמת בקלפי ולא שום פתק אחר. חברים, בלי שטויות, אה?  (לת) שמאל מרכז
  • 23:32
  • 21.01.13

73 להרים את אחוזה החסימה זאת סתימת פיות !!!  (לת) די לסתימת פיות
  • 00:28
  • 22.01.13

74 למרות שאני רוצה את ביבי כראש ממשלה, אצביע עבור ישראלה
  • 01:11
  • 22.01.13

עם שלם. רב אבסאלם הוא אדם בעל אומץ ותבונה, וראוי שיהיה בכנסת, וישים קצת אבני נגף ברגלי ש"ס.

75 חייבים להעלות את אחוז החסימה!!! חיפאי
  • 02:25
  • 22.01.13

אי אפשר כבר עם כל המפלגות ההזויות האלה......

76 הרבה מפלגות קטנות היו עוברות את אחוז החסימה ונכנסות לכנסת אם כל אלו שתמכו בהן היו גם מצביעים להן, אבל מצביעים שחששו "לבזבז" את קולם היו האחראים הישירים לבזבוז של עשרות אלפי הקולות של מצביעים אחרים, שהצביעו על פי אמונתם וצו מצפונם.  (לת) אוהד
  • 02:31
  • 22.01.13

77 ארץ חדשה  (לת) אילן
  • 05:11
  • 22.01.13

78 לכתב!קראתי את הכתבה ה1 וכעת.בזכותך נחשפתי לאתר של למפלגת ארץ חדשה  (לת) ושוכנעתי להצביע להם!תודה
  • 05:57
  • 22.01.13

79 "נזרקים לפח" קובי
  • 07:34
  • 22.01.13

הטיעון שרק קולות למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה "נזרקים לפח", אחיזת עיניים תעמולתית! כול קול מעבר לכמות הנדרשת לקבלת מנדט ועד ל-50% מהקולות הנדרשים למנדט נוסף, נזרקים לפח, בכך שהם מועברים למפלגה שבמיקרים רבים אין המצביע עניין לתת לה את קולו. הצביעו רק על פי המצפון!!!

80 ארץחדשה - להמשיך את קיץ 2011 מתוך הכנסת אבא לא תל אביבי
  • 07:46
  • 22.01.13

כל המפלגות הקיימות נושאות באחריות למצב ההון-שילטון שאליו הגענו.

81 זו גישה תבוסתנית, שלא מאמינה ביכולת לעשות שינויים. המפלגה החדשה היחידה שמנסה להמשיך את המחאה החברתית מקיץ 2011 היא "ארץ חדשה". את עקרונות המחאה ההיא לא ניתן ליישם ללא קרב. ובקרב הזה אני רוצה לוחמים "לא נחמדים" כמו אלדד יניב. ובשביל הסיכוי שזה יצליח אני מוכנה לקחת את הסיכון שקולי "ילך לאיבוד". בלי לקחת סיכונים לא מנצחים קרבות.  (לת) תמר
  • 08:40
  • 22.01.13

82 שכנעתם אותי TIBERIVS GRACCVS
  • 10:47
  • 22.01.13

להצביע לעוצמה לישראל כדי שיעברו את אחוז החסימה.

83 המנדטים הצפים והאבודים היו צריכים להגיע להגיע לליכוד !! בני חולה על ביבי !
  • 11:05
  • 22.01.13

הליכוד זו הברירה הטבעית, ביבי זה המנהיג הטבעי והכי טוב לישראל !
הנה יש כבר 11.4% הצבעה תמשיכו ככה כולם שמים מחל בקלפי !!

84 הצביעו לאמסלם ותנו סטירת לחי מצלצלת לש"סניקים...  (לת) נמרוד
  • 12:12
  • 22.01.13

85 כל הכבוד למגיבים! קניסט
  • 12:25
  • 22.01.13

הצבעה על פי צו המצפון למפלגה שאותו אדם מאמין בה, אמורה להיות כל מהות ההצבעה! אחוז חסימה או לא.. אני מצביע עלה ירוק ולו רק בשביל לנסות לקדם את חזון הליברליזם של המפלגה. אין ברירה, לוקחים סיכון!

86 דעם.דעם דעם.  (לת) ואמוס אסמא
  • 13:48
  • 22.01.13

87 אחרי מה שראינו עם הגמלאים עוד סיבה לעלות אחוז חסימה. קדימה יש עתיד לטיפולכם!! שינוי שיטת ממשל
  • 14:37
  • 22.01.13

32 מפלגות?! נו באמת!

88 #ארץחדשה - בלי פחד!  (לת) ד"ר ק.
  • 17:42
  • 22.01.13

89 מה עם לפיד?  (לת) באמת?
  • 10:48
  • 24.01.13

90 גימלאים שהכזיבו. בגדו בחבריהם החלשים באמת.  (לת) מיכל
  • 11:40
  • 24.01.13

פעילות
המלצות