תוצאות הבחירות: 248 אלף קולות למפלגות שלא יכנסו לכנסת

לפי שעה, 7% מהמצביעים נתנו קולם למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה, יותר מפי שנים מבחירות 2009. עוצמה לישראל היתה הקרובה ביותר

תוצאות הבחירות אינן סופיות עדיין, אך מסתמן כי כ-7% מהמצביעים נתנו את קולם למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה. הנתון הזה נכון בהנחה שקדימה תהיה בכנסת הבאה ואילו עוצמה לישראל לא תפתיע בגדול ותעבור את אחוז החסימה לאחר פתיחת המעטפות הכפולות. רק מחר (חמישי) בבוקר צפויות להתפרסם התוצאות הסופיות, הכוללות את המעטפות הכפולות, שבהן הצביעו בצה"ל, בבתי החולים, בבתי הסוהר, בנציגויות ישראל בעולם וכמוז כן חברי ועדות קלפי ומוגבלים בניידות.

לכל הטורים של מדור אחוז החסימה

לפי שעה, לפחות 248 אלף ישראלים הצביעו למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה, העומד על 2% מכלל הקולות הכשרים. המספר הזה צפוי עוד לעלות לאחר פתיחת המעטפות הכפולות. קולות אלה אינם נספרים בחלוקת המנדטים. זו עליה גדולה לעומת הבחירות הקודמות, אז קיבלו מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה 103,904 קולות (3.1%). אילו הקולות המבוזבזים היו עוברים הפעם למפלגות שצלחו את אחוז החסימה, ייתכן והיה שינוי במפת הגושים.

אלדד יניב
אלדד יניב. צילום: עופר וקנין

המפלגה הכי קרובה לאחוז החסימה (בהנחה שקדימה עוברת אותו) היא עוצמה לישראל, בראשות חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, שקיבלה 61,825 קולות (1.73% מהקולות שכבר נספרו). כדי לעבור את אחוז החסימה יידרשו ככל הנראה יותר מ-74 אלף קולות ולכן נראה כי סיכוייה של המפלגה להיכנס לכנסת קלושים. אנשיה יוכלו להתנחם בכך שעל פי חוק, מפלגות שמקבלות יותר מ-1% מקולות הבוחרים זכאיות ליחידת מימון אחת, בסך 1.33 מיליון שקלים.

עם שלם, בראשות ח"כ חיים אמסלם, קיבלה 43,095 קולות (1.2%), עלה ירוק 35,109 (0.98%), כח להשפיע של הרב אמנון יצחק 26,744 (0.75%), ארץ חדשה בראשות אלדד יניב 26,331 (0.74%), הישראלים (מפלגת העולים) 18,687 (0.52%), הירוקים 7,538 (0.21%) ודור (הגמלאים) 5,658 (0.16%). חמישית ממצביעי ארץ חדשה היו מתל אביב. מפלגתו של הרב אמסלם התקרבה לאחוז החסימה בירושלים, אך קיבלה קולות מעטים בלבד בבני ברק.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מדוע לא רשום את מספר הקולות שקיבלה דע"ם? חיים
  • 15:50
  • 23.01.13

מר אילן ליאור,
מדוע לא כללת את מספר הקולות שקיבלה דע"ם?

02 חוק אחוז החסימה מטופש לא המצביעים למפלגות הקטנות  (לת) דניאל
  • 16:13
  • 23.01.13

03 מי זרק את קולו לפח ? ירה עלוק
  • 16:14
  • 23.01.13

בחרתי בעלה ירוק-הרשימה הליברלית.

מדוע ? כי אני רוצה ממשלה פיצפונת שלא נכנסת לי לוורידים, ולא שולחת ידיים עמוק לתוך הכיס שלי. אני רוצה מדינה של אנשים חופשיים מהתערבות הממשלה בכל תחומי חייהם.

אכן, בחירתי לא תתממש בכנסת. אבל, האם הקול שלי "בוזבז" ? נזרק לפח ? ממש לא !

אילו נתתי את קולי לכל מפלגה אחרת - ימנית או שמאלית, חילונית או חרדית, סוציאליסטית או מתחזה ל"קפיטליסטית" - או אז קולי היה נזרק לפח. מראש, וביודעין.

04 אחוז החסימה חוק שמוביל לדיקטטורה דורון
  • 16:36
  • 23.01.13

לשיטתך צריך להצביע למי שיכול להיבחר ולא למי שמשקף נאמנה את הדעות שלי. כך בדיוק עשו בחירות במצרים, רומניה ועוד כל מיני דיקטטורות שבהם מצביעים למי שיכול להיבחר. הקולות שהלכו למפלגות הקטנות הם לא בזבוז אלא תעודת כבוד לאותם מצביעים שהלכו אחרי הלב שלהם ועשו את מה שהם מאמינים. כל אלה שמצביעים רק עבור אלה שיכולים לעבור את אחוז החסימה הם עדר והם בטח לא מסוגלים להביא שינוי. השינוי יבוא רק מהאמיצים!

  •   דמוקרטיה בשיטה פרלמנטרית ייצוגית אינה סיבה לזלזול במהות השיטה פתק לבן
    • 17:02
    • 23.01.13

    כרעיון מופשט אתה צודק. בשיטה הנהוגה בישראל יש משהו דמוקרטי ביכולת להקים רשימה תחת רעיון מסויים ולנסות ולהשפיע פעם בארבע שנים.
    אבל ניצול ציני של השיטה הוא גרוע יותר מאחר והשיטה נועדה לשרת מטרה והיא לבחור מפלגת שלטון שתרכיב קואליציה עם מפלגות אחרות. ומאחר שאדם יודע מראש שסיכויו אפסיים הוא מנצל את השיטה. כתוצאה מכך יש רסיסי מפלגות שמחלישים את היכולת להקים ממשלה שתוכל ליישם מדיניות ובית נבחרים בלי בסיס אלא פלורליסטי על גבול האנרכיה.
    לכן הרעיון נכון. הישום דפק את השיטה. אין צורך להעלות את אחוז החסימה כי תמיד יהיו מפלגות קיקיוניות אלא לשנות את השיטה.
    מקווה שבפעם הבאה לא ייזרקו לפח 250 אלף קולות! זה מספר בלתי נתפס.

  •   הם לא נזרקו לפח, די עם הדמגוגיה בשקל האזרחית
    • 18:05
    • 23.01.13

    הם העלו את אחוז החסימה והשאירו את עוצמה לישראל מחוץ לכנסת.

05 אני הצבעתי לדעם אורי
  • 16:50
  • 23.01.13

אני קצת מאוכזב שדעם קיבלה כל כך מעט קולות. יכול להיות שיאיר לפיד יעלה את אחוז החסימה לבחירות הבאות - הוא רוצה להעלות את אחוז החסימה ל-6 אחוזים ואז אולי מיליון קולות יצביעו למפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה.

06 אני מעדיף לזרוק את הקול שלי לפח בנסיון להביא שינוי מאשר לתת אותו למפלגה שתשמר מושחתות 3l4d2
  • 16:52
  • 23.01.13

שמתי ז' בקלפי וטיעון הצבעה אסטרטגית נועד לשמר כוח ולא לעודד שינוי

07 יותר קולות ימניים מבוזבזים והנה המספרים
  • 17:05
  • 23.01.13

אם נניח שאפשר לחלק את המצביעים בחלוקה גסה לימין ושמאל:

מצביעי ימין:
עוצמה לישראל: 61,825
עם שלם: 43,095
אמנון יצחק: 26,744

סה"כ: בערך 131,000 קולות

מצביעי שמאל:

ארץ חדשה: 26,331
עלה ירוק: 35,109

סה"כ: בערך 61,000

אז פי 2 יותר קולות ימניים בוזבזו וחסכו כמעט 5 מנדטים (!) דווקא לגוש הימין, לעומת גוש השמאל שבזבז קרוב לשני מנדטים.

  •   אתה ממש לא בכיוון תומך עלה ירוק
    • 17:19
    • 23.01.13

    עלה ירוק לקחה יותר קולות מהימין מאשר מהשמאל. היא אומנם רצה כמפלגת מרכז שקורצת לכולם אבל בפועל רוב התמיכה בליברליזם וכלכלה חופשית נמצאת באופן טבעי בימין.
    ועם שלם דרך אגב לפחות מהקולות החילוניים שהיא גייסה, וזה לא מעט, היא לקחת יותר מהשמאל.

  •   עלה ירוק זאת מפלגה ליברטריאנית מלכישוע סס
    • 17:19
    • 23.01.13

    ולכן היא מפלגת ימין, בטח שלא שמאל.

  •   מה זה ליברליזם בימין... אולי ליברביביזם
    • 17:51
    • 23.01.13

    מה שבטוח זה שהשמוקים מעוצמה לישראל והפסיכים מאמנון יצחק (יכול להיות שהתבלבלתי והשמוקים הם בעצם מאמנון יצחק והפסיכים מעוצמה לישראל) הם ביחד כ90 אלף ליברלים שהשפעתם נחסכה מאיתנו.

    ואם באמת יש יותר מצביעים ימניים לעלה ירוק אדרבה ואדרבה, הימין נחלש עוד יותר. ואם יש הרבה שמאלניים בעם שלם, זה מתקזז בכל מקרה עם הימניים של עלה ירוק.


08 שמתי ז' 1 העם
  • 17:23
  • 23.01.13

ואני שמח על כך.
כי עכשיו תראו 120 חברי כנסם שמים עליכם ז' .

09 אלדד יניב שיקר לבוחרים כשהבטיח שיפרוש אם לא יעבור בסקרים שקרן נשאר שקרן
  • 17:52
  • 23.01.13

ועבריין נשאר עבריין.
באמצעות השיטה שהוא פירסם הוא גנב את קולי .

ואם הוא לא אוהב את הטוקבק שלי אז ...שייתבע אותי...

10 ארץ חדשה  (לת) בוחרים מהלב עבור מה שאתה מאמין בו
  • 18:00
  • 23.01.13

11 זה בדיוק למה חייבים להוריד את אחוז החסימה ולאפשר פלורליזם ודמוקרטיה אמיתית אדם
  • 18:06
  • 23.01.13

את אחוז החסימה העלו המפלגות הגדולות כדי למנוע תחרות ולתת להן שלטון טוטאלי ,טוטאליטרי ! מי שמדבר על דמוקרטיה אמיתית חייב לאפשר לכוחות חדשים לצמוח !!!

12 והיום מי שהצביע למי שנבחר איתי
  • 18:09
  • 23.01.13

ילמד שגם המפלגות שלהם הצביע נשארו אותו דבר ולמעשה הוא לא הצביע לשום כלום

13 ממש לא. הצבעתי למפלגה שאני מאמינה בה וביושרה שלה אלונה
  • 18:14
  • 23.01.13

הצבעתי למען מפלגה שהמצע שלה העיקרי הוא שמירה על חופש הפרט. אם הייתי בוחרת משהו אחר, הייתם יכולים לקרוא לי קרנפה, אבל אני לא, מעדיפה שידברו איתי בגובה העיניים, בפשטות, בלי סיסמאות ריקות, לכן הצבעתי קנ, כדי להיות חופשייה מתעתועי הכלומניק

14 ומה היה בבחירות הקודמות? ניצן
  • 18:31
  • 23.01.13

יותר מ750 אלף קולות הלכו לפח (קדימה). זה שמפלגה נכנסה לא אומר שהקולות לא הלכו לפח... צריך לראות מה היא עושה עם כל הקולות האלו... חבל שלא נתנו צ'אנס לארץ חדשה

15 יש פתרון לבעיית ביזבוז הקולות ולבלקניזציה של הכנסת. פותר הבעיות.
  • 18:48
  • 23.01.13

הפתרון הוא הצעת הגושים (חפשו בגוגל).

לשנות את החוק כדי לאפשר לקטנות לרוץ בתוך גושים עם אידאולוגיה דומה. כל אחד יבחר לפי אמונתו. אם המפלגה הקטנה והאידאולוגית מוכיחה את עצמה וזוכה במנדט אחד לפחות, מה טוב, נבחריה יכנסו לסיעת הגוש, ואם לא, לפחות הקול ילך למפלגות האחרות באותו הגוש במקום להתפזר לכל עבר.

במקום שראשי מפלגות שמתאחדות יצטרכו לשבור את הראש ולנחש את מי הציבור אוהב וכמה כדי לדעת איפה לשבץ ברשימה את מי, הציבור יכריע ביום הבחירות.

16 7 אחוז זה לא 6 מנדטים, יותר קרוב ל9  (לת) גבינה 5 אחוז
  • 21:41
  • 23.01.13

17 חייבים לשנות את השיטה אייל
  • 01:04
  • 24.01.13

ולא רק בגלל אחוז החסימה והקולות שנזרקים לפח, אלא גם ובעיקר בגלל שהמוני אנשים הצביעו ללפיד ואין להם מושג ירוק את מי הם הכניסו לכנסת אחריו.
ישראל, כמדינה קטנטונת, צריכה לעבור לבחירות אזוריות לפרלמנט, כך שלכל חבר כנסת יהיה ברור מי הבוחרים שלו, ולבוחרים שלו יהיה ברור מי מייצג אותם. חיזוק הקשר בין חברי הפרלמנט לבוחרים הוא הכרחי לחיזוק המעורבות של הציבור והאמון שלו במערכת הפוליטית. בשיטה כזאת גם האפשרות לשחיתות קטנה או לפחות קנה המידה שלה עובר לרמה האזורית במקום השחיתות השלטונית המוחלטת שאנו רואים היום.

18 מספיק עם הפסטיבל הזה! אוחז חסימה
  • 11:46
  • 24.01.13

לא מדובר בקולות "מבוזבזים". בחלק גדול מהמקרים מדובר באנשים שלא היו מגיעים להצביע בכלל. מה גם שהמפלגות הללו חשובות בדמוקרטיה. אנשים בוחרים במפלגה שמתאימה להם ומצביעים לה. מה שבעיני הכתב נחשב כבזבוז, בעיני המצביעים נחשב כהשמעת קול.
דמוקרטיה צריך לקבל גם אם היא לא לפי התוכניות או המשאלות

19 כשהקטנים לא מסוגלים להתאחד הגדולים שולטים בהם  (לת) חוח
  • 16:24
  • 24.01.13

20 שמתי עליכם ז' זובין
  • 17:31
  • 24.01.13

לא ממש מעציב אותי שהקול שלי לא הלך לדניאל עטר מהעבודה, לאבו וילן ממרצ, ליואל חסון מהתנועה לנבילה אספניולי מחד"ש או לטל אל-על מיש עתיד.
אני גם לא צריך לדאוג שהקול שנתתי למרצ הגיע לתנועה או שהקול שנתתי לעבודה הגיע ליש עתיד בגלל הסכמי העודפים.

21 "ארץ חדשה" הםמ בדיוק כמו יאיר לפיד רק בלי האריזה של יאיר לפיד . אלדד יניב - תתגלח שים על עצמך בגדים נורמאליים ואל תיראה כמו מישהו תלוש מהמציאות- לגבי החבר שלך - עם זקן עבות כזה חשבת להיבחר ? אחרי הרצל אף אחד במדינת ישראל לא נבחר עם זקן כזה . שתיכם נראיתם כמו תל אביבים ללא משפחות תלושים מהמציאות וקודרים - אנשם רוצים תקווה וחתם שידרתם חשש ופחד - קשה היה לסמוך עליכם עם כל האפילה הזאת, הזקנים, כובעי צבא ומראה הצ'ה גווארה במאה ה 21 - פשוט לא עובד.  (לת) רוברט
  • 08:36
  • 25.01.13

22 כי מי שמצביע, בוחר בשיטה גרועה, כי הוא חסר שכל בעצמו להבין שהשיטה בלתי אפשרית תהנו
  • 14:51
  • 25.01.13

צריך גם כוח פוליטי לפתקים הלבנים. אין להם מסגרת.
מסגרת בראשות שופט שתקבל הצעות מהעם ותוכל להגיש הצעות חוק ללא לוביסטים

פעילות
המלצות