המפלגות הנשכחות: בעיית לבני ולפיד

מד"ש דרך צומת, הדרך השלישית, הגמלאים וקדימה: בתי הקברות מלאים במפלגות שמיום הקמתן היו להן יותר מדי תחליפים, אולם הלקח עדיין לא נלמד

כבר היו דברים מעולם: אטלנטיס נבלעה במעמקי האוקיינוס, אימפריות קרסו ונמחקו, מפלגות נעלמו והיו כלא היו. גם אצלנו היו דברים. ד"ש המעוטרת ועתירת הכוכבים ריצדה מיומה הראשון עד שכבתה כליל; אבק כוכבים לא נותר ממנה. דרך אז כוכב-על, לשעבר רמטכ"ל, אך הפוליטיקה דרכה עליו, הוא עצמו היה מעדיף להיזכר כארכיאולוג בלבד.

רפאל איתן (רפול), עוד רמטכ"ל, הקים לימים את התחייה-צומת. בשיאה, שיגרה שמונה חברי כנסת למשכן - שגר ושכח. גם היא נקברה קבורת חמור, ואתה נקברה קריירה שלמה של מצביא מלחמת לבנון הראשונה, הארוכה במלחמות ישראל. וכמעט שכחנו את אביגדור קהלני ואת הדרך השלישית שלו, שנחסמה מיד כדרך-לא-דרך.

אז קמו גמלאים נועזים, ובמקום ללכת למועדון השכונתי בבוקר, רצו בבחירות. הם הגיעו רחוק, ובעקבותיהם השתרכו אנשים צעירים לרוב. שוב ירדו שבעה מנדטים לטמיון.

אביגדור קהלני. הדרך השלישית נחסמה מיד
אביגדור קהלני. הדרך השלישית נחסמה מיד. צילום: דרור ארצי - ג'יני

אבל שום פארסה לא תשווה לעלילות קדימה, כמפולת הזאת לא היתה עדיין. מהבחירות הקודמות יצאה כמפלגה הראשה, ועד מהרה נהייתה לזנב. אמנם לשלטון לא באה, אך גם לא לאופוזיציה. היא שקעה בתרדמת חורף וקיץ. אחריתה מעידה על ראשיתה: חבריה נפוצים לכל רוח כפליטי אסון מחפשי מקלט. ורמטכ"ל מבוזה נוסף מנסה כעת, בשארית כוחותיו, לשבור את מחסום האחוז; איך נפל משמים. קדימה לא נפלה על חרבה, כי חרב מעולם לא היתה לה; החורבה נופלת עליה.

כל ההתנסויות הללו עד כה דיברו שווא, הלקח לא נלמד. גם בבחירות הבאות ישימו מאות אלפים של בעלי זכות את קולם היחיד על קיקיון דיונה, שבן לילה היה ובן לילה אבד. חבל על דאבדין בקלפי ולא נחשבים, מי סופר אותם בקואליציה מרבה רגליים וידיים, או באופוזיציה ראויה לתפקידה. לאחרונה ניצלו כמה קולות כשהחליט רמטכ"ל רביעי לקטוע את עצמאותו באיבה.

אין זה מקרה שרק "מפלגות היסטוריות" מחזיקות מעמד לאורך ימים. פעם יורדות ופעם עולות, מצליחות יותר או פחות, נאנקות מכאבים פנימיים, ואף על פי כן - שורדות, כי יש להן שורשים. ואילו "מפלגות אווירה", לעומתן, פורחות באוויר וסופן הקרוב להתאייד. אין דבק טוב שיחבר אותן, לא דבק אידיאולוגי ולא דבק ארגוני. אין להן תרבות פוליטית משותפת ועבר מלכד, על כן גם עתיד אין להן, וההווה הוא בסך הכל אופנה, שתתחלף בעונה הבאה.

יש עתיד, לדוגמה, היא מפלגה כזאת, ש"באה לשנות" כמו שינוי של אבא טומי, שנפחה זה כבר את נשמתה, וציוותה את גופתה למדע המדינה. עוד גופה פוליטית בשורה ארוכה-ארוכה. בתי הקברות בישראל מלאים במפלגות, שמיום הקמתן היו להן יותר מדי תחליפים: יכלו לקום, ויכלו שלא לקום, מה זה שינה אז, ומה זה בעצם משנה עכשיו. בינינו, גם רשימת המועמדים של לפיד ג'וניור אינה מפילה אותנו מהכיסא, אנחנו נשארים ישובים. המפלגות הוותיקות מציגות לפחות מצג של בחירות מקדימות, בעוד אצל יאיר - הכל עבודת יד, ידו שלו, והתוצאה היא לא מי-יודע-מה.

הוא הדין במפלגתה של ציפי לבני - אותו ערב-רב, מין בשאינו מינו, אותו מיש-מש. הקאמבק של לבני עוד יתברר כמוקדם מדי, אולי כמאוחר; כך או כך, מאכזב לעקוב אחריו כפי שהוא מתנהל.

הצביעו כאשר תצביעו - לליכוד או לעבודה, למרצ או למפד"ל, בכל זאת יש בהן משהו. אבל אל תיתנו קולות לפטריות אחרי גשם, היזהרו, כי גשמים חולפים עוברים להם מהר. אל תשחיתו פתקים על רשימות מזדמנות, שאמנם צצות כחדשות, אך אין בהן חידוש.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יוסי, מאמריך מתחילים להיות דומים לי.בורג ובנו עם הוויצים וההתחכמויות. נתי ס.
  • 10:01
  • 04.12.12

עודף התחכמויות לשוניות, דימויים ומשלים במאמר אחד קטן.
אנחנו מכירים היטב את יכולותיך הלשוניות, לא צריך להעמיס את הכל בתוך כל מאמר של כמה עשרות שורות...
אבל אני מבין שמשלמים לפי מספר המילים?

02 יוסי ,אינך הוגן כלפי ליבני. היא בסך הכל משחקת בקלפים הפוליטיים ממש לפי שיטת זקן השבט, מר שימון הצדיק הבלתי נלאה..  (לת) פוליטבירו לת
  • 11:18
  • 04.12.12

03 פלצן מאמין בפוליטיקה חדשה
  • 11:18
  • 04.12.12

מי אתה שתגיד לאיזה מפלגות צריך להצביע, אז אם כמה מפלגות נכלו ונפלו זה אומר שצריך להפסיק לנסות. אותו הדבר אפשר היה להגיד על המפלגה של ליברמן או אפילו על הליכוד עצמו כאשר הן הוקמו.

04 אחת ההברקות היפות של יוסי שריד פסח שרון
  • 12:16
  • 04.12.12

אחת ההברקות של יוסי שריד. לא רק שאני מסכים עם כל מילה, גם נהנתני מהשפה והביטוי החד והמבריק.

05 מפלגת תנועה מיקי
  • 12:30
  • 04.12.12

ציפורה ליבנה אל תדאגי סופך יהיה כסופה של קדימה גם מפלגתך תיעלם מקסימום עוד 4 שנים את באמת חושבת שעם 7 או 8 מנדטים במקרה הטוב את יכולה להיות תחליף לשלטון הרי עם 28 מנדטים שניצחת בהם את הבחירות האחרונות כמעשי קסמים עומדים להיעלם בבחירות הקרובות

06 מר"צ היא מפלגה קיקיונית שלא עושה כלום עם המנדטים שלה יואב
  • 13:12
  • 04.12.12

התרומה של קדימה בקדנציה אחת או שתיים גדולה לאין ערוך מזו של מרץ בעשרות שנים.
מרץ היא סידור עבודה לכמה עסקנים + דאווין של כמה "חברה טובים" שבוחרים בהם.
אז אין סיכוי שאצביע למרץ.
לליכוד ומפד"ל בטח שלא אצביע.
אז בדרך האלימינציה נשארהלי רק מפלגת העבודה. אבל המצע הכלכלי שלהם
ממש לא תואם את השקפתי.
ובלית ברירה, אצביע ללבני.

07 מפלגות נשכחות הרצל יצחק
  • 13:18
  • 04.12.12

כל הכבוד . זהו תיאור מדוייק של המציאות. אסור לבזבז קולות על מפלגות החולפות עם הרוח. מדינה צריכה שתיים או שלוש מפלגות רציניות ולא יותר.

08 רגע נדיר של תמימות דעים עם יוסי שריד.  (לת) אלכס
  • 13:19
  • 04.12.12

09 כל מי שחשב שלא צריך כבר אידאולוגיות, באה המציאות ןטפחה על פניו. Reuven Holzer
  • 13:20
  • 04.12.12

מר שריד קורא למפלגות האלה "מפלגות אוירה", אבל מה שמאפיין אותן יותר מכל זה ההתרכזות ב"אגו" של מי שעומד בראשן.
יצחק רבין חיכה 13 שנה בצילו של ש. פרס עד שקם ואמר "אני אחליט אני אנווט".
וכל אלה האחרים , רק בקעו מן הביצה כבר אומרים אני אני ועוד פעם אני. כי אם האידאולוגיה מתה מה שקובע זה מ גדול יותר ביכולותיו ה"ביצועיות", כלומר לנהל משרד ממשלתי ולהוביל אג'נדה (אשר איננה אידאולוגית חו"ח).
טבעי הדבר שמי שלא ניבחר באופן דמוקרטי נפגע אישית מן התוצאה כי הרי בו הטילו דופי ואמרו שחברו זה שהתמודד מולו ואמר שזה הוא הוא אשר איננו יכול "לספק את הסחורה" והבוחרים קיבלו את עמדתו.
כי כשאין אידאולוגיה הכל עיניינים אישיים והאופוזיציה היא מדבר צחיח ונורא אשר בו יכולותיו התרומיות של אדון מתמודד לא יבואו לידי ביטוי ואנה הוא בא? כי מי שאינו בשלטון איננו קיים.
והמתמודדים השונים בורחים מעמדות אידאולוגיות כמו מאש. זה מסוכן. יכול עוד להיות שיאבדו פלח שוק עם האידאולוגיה המטופשת הלזו.
חג חנוכה שמח לכל בית ישראל וברכות מיוחדות למחמוד עבאס על הצלחתו באו"ם

10 רק מרצ  (לת) איתי
  • 13:21
  • 04.12.12

11 רב המפלגות ז"ל האלו שינו את האגנדה של הממשלה בזמן כהונתן !!! דן, תל אביב
  • 13:24
  • 04.12.12

ובעיקר שינוי שבמשך 4 שנים הזיזה את השד הדתי ממרכז צלחת הכסף !

12 מעולם לא כתב יוסי שריד מאמר מדויק ונכון כל כך. שדלון-תן לו הצעה מטעם ישראל היום שלא יוכל לסרב לה. אם זהבה גלאון כותבת אצלך גם יוסי יכול, והכתיבה הרבה יותר משובחת, למרות שבדרך כלל התוכן שנוי במחלוקת.  (לת) תגובה מימין
  • 13:37
  • 04.12.12

13 אשמח לקבל עותק של הרשימה המעניינת ללא דברי המליצה המייגעים  (לת) הכובען
  • 13:40
  • 04.12.12

14 יוסי , אבדת את התיקווה, יש עוד כאלו שמאמינים בעתיד טוב יותר !  (לת) איתי
  • 13:41
  • 04.12.12

15 הפעם לשם שינוי אני מוצא תבונה רבה בכתבתך האלכימאי
  • 13:44
  • 04.12.12

הנכונה והצודקת

16 שימו לב שיוסי לא אמר דבר על ליברמן וחובריו מימין . אכן יש להם ערכים אך הפחד הוא הגדול שבהם  (לת) עופר
  • 13:50
  • 04.12.12

17 נכון, מדוייק, מבוסס ומשכנע ביותר. כל מפלגות הבלון הצבעוני שצצות בקול תרועה נופחות את האוויר שלהן בנפיחה מצחינה. אכן חבל על כל קול שניתן למפריחי הסיסמאות הנבובות ולצעקני קלישאות ההבל בבחירות שיהיו אחרי אלה הקרובות איש לא יזכור את ראשי מפלגות הסרק הללו. כך היה תמיד כפי שמתאר המאמר הנכון וכך יהיה גם הפעם הזו.  (לת) גלי
  • 14:01
  • 04.12.12

18 תנו בחירה לאזרח אם הוא רוצה להיות אסיר של הועדים או אזרח שמשלם מיסים כחוק.  (לת) אבי
  • 14:12
  • 04.12.12

19 כאחת שחולקת עליך בכל בכל בכל פעם ראשונה שכתבת דברי טעם  (לת) נעמי
  • 14:24
  • 04.12.12

20 נכון ויפה יפת
  • 14:30
  • 04.12.12

אידאולגיה (של המפלגות הקלסיות) אל מול אופרטוניזם ואני ואני של החדשות ...

21 אבל,אבל רק עלה ירוק
  • 14:31
  • 04.12.12

מרצ הוקמה בשנת 1992, מערבוב גופים רבים.
מה ההבדל בין יש עתיד של שנת 2012 לבין מרצ של 92?

  •   מפ"ם ורצ היו הבסיס של מרץ. מפ"ם הוקמה ב- 1948 ורצ ב- 1973 סייג לחוכמה שתיקה
    • 19:44
    • 04.12.12

    והבסיס של מפ"ם הולך עוד יותר לאחור. הבסיס של רצ - התנועה לזכויות האזרח, הוא אידיאולוגי מובהק. זכויות שהיום מוקנות ע"י חוקי יסוד וחוקים אחרים, היו אז רק חלום.
    "יש עתיד" היא מפלגה של איש אחד שאף אחד לא יודע מה הוא רוצה. יש לו המון כוונות טובות, אבל זה ממש ממש לא מספיק.

  •   ומאיפה צמחו מפלגות אלו? מצביע עבודה
    • 20:29
    • 04.12.12

    מתישהו,אי שם, היו חייבות להיות מוקמות מפלגות חדשות,
    הטיעון קצת מזכיר תומכי מונרכיה-הרי למשפחות אצולה יש עבר ארוך עם מנהגים ומסירות ובסיס אידיאולוגי, נראה לכם שלתת לכל משפחה שנוצרה לפני דור אפשרות להשפיע?

22 דברים כדורבנות מיכה
  • 14:40
  • 04.12.12

האמת לאמיתה מתוך בית הקברות של מפלגות האווירה. נותרו עוד מספר מקומות. ואחר כך יקברו אותם בקומות...

23 והמסקנה היא? אנוש
  • 14:41
  • 04.12.12

בעבר הבחירות היו בעיקר רעיוניות ומאבקים בין מפלגות היו רעיוניים בעיקר. גם כשהתחלפו מנהיגים, נותרו הרעיונות להחם זה בזה. רעיון עשוי להשאר שנים רבות לאחר מות יולדיו. (ראו למשל האחים המוסלמים). אבל כאשר המפלגה היא "עסק פרטי" והמאבק הוא בין אישים בלבד, הרי משנפלה קרנו של איש מוביל מפלגה, מתה מפלגתו. וזה מבחנה של מפלגה פוליטית. ועוד נותר לנו לראות מה יהיה עתידה של ש"ס כאשר מורה ורבה עובדיה יוסף ימות - האם המפלגה תתמיד או שתתפלג בין עסקניה הנצים זה עם זה?

24 פספסת את הנקודה ארי
  • 14:52
  • 04.12.12

מצביעי צומת לא באמת תמכו ברפול אלה יותר רצו למחות על חדלות האישים של שמיר. מצביעי שינוי מחו נגד חוסר התפקוד של מרצ, עבודה וגם ליכוד. מה שנקרא הצבעת מחאה. יש מסר מאוד חשוב שכל המפלגות הללו העבירו. תמיד קל להגיד שהמצביע טיפש ולא ללמוד את השיעור. אבל יש פה שיעור שהפוליטיקאים שלנו מסרבים ללמוד.

25 אל תקשיבו לדינוזאור אדי
  • 14:59
  • 04.12.12

מה לעשות שהנסיבות השתנו? מה לעשות שהפלשתינאים לא רוצים לעשות הסכם של שתי מדינות (הוכח גם ע"י ברק וגם ע"י אולמרט)? כל המפלגות העתיקות שציינת פועלות על פי עיקרון אחד - כדי להשיג את מטרתי ( מו"מ במפלגות השמאל ומניעת מו"מ במפלגות הימין) אני מוכן בינתיים למכור את המדינה לחרדים. אז קמה מפלגה שהיא לא כזו ובאה לתקן את זה (יש עתיד), מי שיש לו שכל ולא תקוע בעבר ובהרס עצמי, יצביע עבורה.

26 מר שריד, למרות שאינני נמנה על מעריציך או תומכיך, אלו הם דברי חכמה.  (לת) רון
  • 15:05
  • 04.12.12

27 שכחת את חד"ש ברשימת המפלגות הוותיקות המומלצות, לפי טעם הבוחר. מקרי ששכחת? לא, כי היא מתחרה מובהקת של מרצ.  (לת) ש
  • 15:06
  • 04.12.12

28 #ארץ חדשה. אחרי שתכנס לכנסת, דברים לא ישארו כפי שהיו. קובי
  • 15:13
  • 04.12.12

צריך קצת אנרכיסטים בכנסת, להעיר אותה משנים של סיאוב, קומבינות והון.

29 לשריד: יש בישראל עדיין די הרבה אנשים שמיואשים לחלוטין מהמצב. ששלי יחימוביץ המאובנת איננה משכנעת אותם. ריבוי המפלגות המציעות חלופה מעידות על הבילבול, הייאוש והפחד שתפס כאן רבים  (לת) מה שחשוב עכשיו זה איחוד של כל מי שמציעים להיות חלופה לשלטון הימין
  • 15:15
  • 04.12.12

30 יוסי האינטליגנט: איך זה שאתה כולל הזמן מפספס את האשם בשיטת הבחירות הקלוקלת שלנו  (לת) 80% כישורים לאנליסט
  • 15:20
  • 04.12.12

31 מהמם! כל הכבוד ליוסי שריד על הדברים החשובים  (לת) אמיתי
  • 15:30
  • 04.12.12

32 בכל מערכת בחירות מבליחים משיחי שקר חדשים שבתאי צבי
  • 15:35
  • 04.12.12

ומה שתמוה שדווקא השכבות היותר משכילות נופלות בפח כל פעם מחדש.

33 מר שריד תחזור לפוליטיקה בבקשה. גם המפלגה שלך גוססת והמחנה שלך ללא רועה!  (לת) עופר
  • 15:49
  • 04.12.12

34 בכוונה התעלמת מש"ס? דורון
  • 16:39
  • 04.12.12

ומעבר לזה, האם זה המבחן? כמה בחירות המפלגה תשרוד? מרץ שורדת וחדש שורדת, אבל ההשפעה שלהן על המדינה היא אפסית. ההצבעה שלי אינה סמלית אלא עם תכלית - להשפיע

35 יחי מלך הג'ל שלא ניהל צוות ורוצה לנהל מדינה......המלך הוא ערום  (לת) הילד שראה אמת
  • 16:48
  • 04.12.12

36 אחת הפעמים הבודדות שאני מסכים עם שריד  (לת) אשר
  • 16:54
  • 04.12.12

37 מנהיגות , בעיקר מנהיגות, מול מסחר קולות עבור שליטה של" אידאולוגיה " חיים לב העיר ים
  • 16:55
  • 04.12.12

כאשר בראש התנועות העבודה, ואו חרות עמדו אנשים אשר כל חייהם עמדה מטרה עליונה להקיים את המדינה היהודית בארץ ישראל, היה לבוחר את זכות הבחירה בין העבודה לבין חרות, כל השאר היו כחלקים במעשה מרכבה שהשלימו שילטון או אופוזיציה,כאשר נרצח ראש ממשלה מכהן , נשברה התנועה המתחרה לחרות, במכוון ושותפים למעשה רבים היום בשלטון הימין.
מאז ועד היום טרם קמה התנועה עם מנהיג ראוי שייצר אפשרות אמיתית לבחירה בין השתים, כנגד כל שילוב שימציא הימין , אם עדין רוח חירות קימת ביסוד בכלל, כאן ועכשיו צריך לבנות מחנה אחר עם מנהיגות גדולה שהולכת חזק על קיומה של מדינה יהודית, החייה בשלום עם השכן הפלסטיני , כח פוליטי חזק שמסוגל לקשור את העולם החופשי למטרה חיונית זאת, מנהיגות שתדע לשמור על ההיצירה הישראלית בכל התחומים , גם לקדם את כל רבדי העם היהודי והערבי כאחד לחיים איכותיים. לדעתי יש ויש מנהיגה כזאת בישראל, והיא ציפי ליבני , עליה לבנות בתהליך לא פשוט את האיחוד הגדול מול הימין, מפני שרק מנהיג בעל נסיון וכח התמדה יוכל להביא לנו את האפשרות האחרת.
כל נסיון לגמד את התהליך הזה הוא מעשה רע ומתוסכל, כל המתוסכלים נא לזוז ולא להפריע, כי בנפשינו היום יותר מתמיד.

  •   מילים יפות חיים, אבל... רועי
    • 18:43
    • 04.12.12

    ראשית, הציבור לא תומך במחנה הזה שאתה מדבר עליו. מקסימום 30% מהציבור היהודי!
    שנית, ציפי ליבני היא המנהיגה?! נסיכת הליכוד שערקה לקדימה, הרסה אותה ומ 28 מנדטים הפכה אותה למפלגה בחובות שלא עוברת אחוז חסימה...
    ומעבר לכך, מה היא בדיוק עשתה ביותר מעשר שנים בפוליטיקה?
    יום טוב לך, רועי

38 עבודה ומרצ - שמאל. ליכוד - ימין ואפילו קיצוני. למי יצביעו השפויים?  (לת) משועשע
  • 16:57
  • 04.12.12

39 תיקון חשוב לפסקה האחרונה עוכר ישראל
  • 17:30
  • 04.12.12

מאז 2007, מפלגת העבודה היא מפלגה מהסוג המתואר בטור, חסרת דרך וחסרת תכלית (ומאז הבחירות של 2009 הדבר משתקף בגודל הסיעה בכנסת: 13 לאחר הבחירות, 6 - 7 בסקרים בתקופה שלפני פרישת ברק, 8 לאחר פרישת ברק וחבריו).

לעומת זאת, דווקא קדימה ב-2009, שהתכוונה להיות מפלגת מרכז, תפשה בעל כורחה את מקומה הפנוי של מפלגת השמאל, וכך הוא כיום מצבה של "התנועה" של לבני - במיוחד עם הצטרפותו המבורכת של עמרם מצנע, נציג אותנטי של מפלגת העבודה האמיתית. ניתן להשוות זאת למצב אצל מיני דגים ודוחיים, שבהם כאשר מת הזכר היחיד הופכת הנקבה הבכירה לזכר (הנמשל הוא בעמדות הפוליטיות, לא במינם של המועמדים :) ), או אף לדבריו של הלל הזקן (אבות ב, ו): "במקום שאין אנשים (שמאלנים) השתדל להיות איש (שמאלן)".

40 מאסתי כבר מהציניות והאד-הומינים שלך  (לת) גדעון
  • 17:52
  • 04.12.12

41 רגע רגע יוסי, אל תשכח שזה לא הליכוד, אלא הליכוד ביתנו מתי
  • 19:24
  • 04.12.12

וכשליש ממנו הוא מפלגת בוטיק מעשי ידו של ליברמן, שבה אין זכר לדמוקרטיה וחוץ מהתבטאויות נחרצות גם אין זכר למעשים אידאולוגיים.
הליכוד היום הוא פשוט חבורה עצומה של אליטסטים מושחתים.
אז אל תעשה כמו נתניהו ותשחיל את ליברמן למילה דמוקרטיה.

42 מה קרה לשריד ? חסקל מפאיניק לשעבר
  • 20:31
  • 04.12.12

לרוב אני לא מסכים עם דעותיו של שריד, אבל הפעם אני מסכים על מה שהוא אמר בהחלטיות רבה, אבל הוא שכח דבר קטן והוא להמליץ להעלות את אחוז החסימה ל5%, שזה יעזור לעם להתבגר ולשאוף לשתי מפלגות עיקריות, ולכל היותר לשלושה, ואז לא יהיו פילוגים ורסיסי מפלגות.

43 ציפי לא היתה מוכנה לזחול לממשלת נתניהו ונותרה באופוזיציה. ומה עשתה מפלגת העבודה? מפלגות עם דבק
  • 21:09
  • 04.12.12

באמת העבודה היא מפלגה עם דבק: גנבי הקולות של מפלגת העבודה, הרצוג-ברוורמן-בן אליעזר, הנמושות שכיהנו בממשלת נתניהו עד שנבעטו משם בכוח שוב נמצאים במקומות ריאליים ברשימה. נכון שהיה להם הרבה דבק, בעיקר בין אחוריהם לכסא. וזה מה שיקרה בבחירות הנוכחיות.

44 oneall allone
  • 22:21
  • 04.12.12

התקשורת כלכך מפמפמת לנו בחירות , ואקשן , ומפלגות חדשות ואיחודים ופילוגים ורשימות ... אך יום למחרת הבחירות כולנו נתעורר ונראה דבר מדהים : שום דבר לא השתנה !!! עם כל מה שקרה פה ב4 שנים האחרונות : המחאה החברתית , הפצצה האירנית , המבצע בעזה , המדינה הפלסטינאית , וכווו וכווו – אצלנו בכנסת שום דבר לא השתנה !!! ... הליכוד ביתנו בסה"כ יחלק כמה מנדטים למפלגות גושו ... קדימה תחלק את כל מנדטיה למפלגות גושה ... אך אפילו מנדט אחד לא יעבור מגוש אל גוש !!! אז על מה כל המהומה ??? די לקרקס הפוליטי שהיא מדינת ישראל ! האם אנו דמוקרטיה יציבה ונאורה – אור לגואים ? או שאנו הממשל הכי לא יציב ולא פרקטי במזרח התיכון ? די כבר לטמטום הזה ! רק 2 פתקים בקלפי ! רק 2 מפלגות ! זוכה ומפסידה – מבצעת ומבקרת – שולטת ואופוזיציה ... כן , כן כמו באמריקה ... למה לא היום את שמילא יקרה עוד 100 שנה ???

45 גם המפלגות הישנות היו פעם חדשות מיכאל
  • 22:24
  • 04.12.12

אני באמת מתקשה להבין את הבעיה הגדולה עם מפלגות חדשות.
מה גם שזה נראה לי אבסורד לבחור לפי גילה של המיפלגה ולא לפי מי שמוביל אותה. לדוגמא נניח שאדם תומך בדעותיה של יחימוביץ והיא מחליפה כסאות עם לבני אז עכשיו הוא אמור לא להצביע לה יותר כי היא במלפגה חדשה?
מה שחשוב זה הרכב האנשים ודעותיהם ולא תחת איזה מותג הם מתגודדים.
לדוגמא, לפיד(האב), שרון ורפול, דבקו בעמדותיהם גם לאחר שנבחרו, וזה הרבה יותר ממה שאפשר להגיד על ראשי העבודה והליכוד בשנים האחרונות.

מה שהכי הזוי שאני בכלל מצביע מרץ, אבל אין מה לעשות... כל המבנא הלוגי של הכתבה הזאת הוא מופרך מיסודו

46 מצנע הוא המסמר האחרון בארון המתים של ציפי לבני גרמושקה
  • 23:42
  • 04.12.12

לא מאמין שסובל אותה. עדיף אחרון בעבודה או בליכוד מראשון אצל לבני

47 אני סבור שיש צורף במרכז הבעיה הייתה עם כל ראשי המפגלגות הללו שלא בנו את המפלגה כתוכן פעילות ומצע ברור עובדה שיש הרבה אנשים המחפשים את דרך האמצע רק שיטרח מישהו ויכתוב מהי הדרך הזו במדוייק שיפתח מוסדות פגשיות ודיונים  (לת) רק אני
  • 06:44
  • 05.12.12

48 שכחת מפלגה ממש חשובה איגי
  • 11:23
  • 05.12.12

מפלגת מרכז המבטיחה בראשותו של איציק מרדכי

49 לא יאומן! אני מסכים עם יוסי שריד!!  (לת) אלי, מפדלני"ק
  • 13:28
  • 05.12.12

50 בולשיט משה מהערבה
  • 04:38
  • 07.12.12

אין מגבב מילים ריקות מוכשר יותר מיוסי שריד. אני נהנה לקרוא בכל פעם ולהתענג מהניגוד העצום בין העברית הנפלאה שלו לבין דעתו הפאתטית. אין מחלוקת על העובדות. מקום המדינה עד היום דאגו המפלגות ההסטוריות שלא תהיה כאן חוקה, ובמאמציהן השקריים לבדל עצמם מזולתם ולהשתלט על הובלת המדינה,- יעני "מחנה לאומי" לעומת "מחנה השלום"- מכרו את הרב הדומם ל"מחנה הטפילים". הטפילים זה בדרך כלל חרדים אך לא רק. עכשיו יוסי תכניס לך לראש, כל עוד ימשיכו אלה שמנכסים לעצמם את הלאומיות ליצור את הבידול השיקרי בינם לבין אלה המנכסים לעצמם את ה"שפיות", ימשיכו לקום מפלגות כמו דש שינוי קדימה וכיו"ב.
אחת מהן תכה שרש, תלבלב ותרחיק מאיתנו את האבדון. זו תקוות רבים. גם אם תתמהמה, בא תבוא.

51 כל הכבוד. מדוייק.  (לת) אא
  • 17:45
  • 07.12.12

52 יוסי בלבלת אותי. האם לשיטתך אסור להצביע אף פעם למפלגה חדשה? רק לקיימות? מיי שהוו
  • 07:31
  • 09.12.12


קצת מגוחך לא?

53 פעם ראשונה שאני לא נגעל ואפילו מסכים עם מאמר של יוסי שריד  (לת) ימני
  • 15:15
  • 09.12.12

54 ממש צודק צדיק
  • 17:57
  • 09.12.12

ממש צודק

55 מפלגות מרכז נעלמות כי אין כזה דבר מרכז. קהל היעד שלהם הם חסרי דעה ומתלבטים שלא מסוגלים להחליט.  (לת) דעה
  • 22:54
  • 10.12.12

פעילות
המלצות
פרסומת