בחירה אישית || כמו ברוסיה, ולא בגלל המוצא

בדיוק כמו במדינה ההיא, חברי כנסת מודחים צריכים לנמק פרישתם בנימוקי בריאות. ככה זה כשראש המפלגה מגיע מרוסיה, אך מעולם לא יצא ממנה

בכנסת ה-19 יישבו יותר מ-50 נבחרים, שמעולם לא נבחרו; כמעט חצי הבית. היו"ר או הרב הם שבוחרים, ולאו דווקא בפינצטה: בלי שבועת נאמנות, אין כורסת חברות, גם לא שולחן. כך תיראה "הדמוקרטיה היחידה" באזור, וכך היא תישמע: קרונות ריקים נגררים על ידי קטרים, הצופרים כקומקום כל הדרך לתחנה הבאה.

זה קרה רק לפני 10 ימים. נקלענו שנינו לאולפן טלוויזיה אחד, והוא דיבר בסמכותיות רבה אך בלי רשות, כנראה. מיד שמתי לב שהפה שלו אינו מחובר לראש - שפתיו נעות, לסתותיו טוחנות, קולו נשמע - אך לדברים אין שום קשר למציאות. סגן השר טען בתוקף שהבנייה ב-1E אינה קשורה כלל להחלטת האו"ם. בונים, אמר, כי חייבים לבנות מטעמי ביטחון.

איך אתה יכול לומר זאת, כשראש הממשלה והבוס שלך טוענים את ההיפך והעולם מוחה, שאלתי אותו בתרעומת, ותשובה לא קיבלתי. היא התקבלה כעבור שלושה ימים. כבר אז היה הפה מנותק, אך מי תאר לעצמו שהראש עצמו כבר הותז. לו טלטל את כתפיו מבלי להשגיח, היה הראש נופל על השולחן באולפן - עריפה בשידור חי וסקופ לא קטן.

אין הכרח להצטער על לכתו של הלבלר, דני אילון, אם כי לרגע ייווצר חלל ריק ביומן הבוקר של רשת ב'. אל דאגה, הוא יתמלא במהרה; לא לזמן רב נשכים קום ונלך כל היום בחושך. האם לא לבלרים-מפעילי-מנגנונים המיטו אסונות על עמיהם בחריצותם הנרצעת? וזה שמינה אותם, הוא זה שמוחק אותם, וכך נמחקו להם גם סטס ואנסטסיה; כמו ברוסיה.

ליברמן.  תמיד ברוך הבא, ולא תמיד ברוך הנמצא
ליברמן. תמיד ברוך הבא, ולא תמיד ברוך הנמצא. צילום: גיל אליהו

כמו ברוסיה, הם אנוסים עכשיו לנמק את פרישתם בנימוקי בריאות או משפחה או "מיצוי עצמי" ועייפות. אל תבכו לערופים החרופים ואל תנודו להם: את הטוב היו מוכנים לקבל, ואת הרע לא יקבלו? מי שמקבל על עצמו חיים פוליטיים בחסד, בל יתרעם אם פתאום סר חינו, ואדוניו מסיר את חסדו מעליו.

בכו בכה להולכים, שעכשיו רצים לקדנציה הראשונה שלהם, שאולי תהיה גם אחרונה. מרגע שנאספו כח"כי-מחמד, הם כבר צפויים כקודמיהם להמתת חסד בזריקה, בעוד ארבע שנים.

"כמו ברוסיה", ולא מפני שאביגדור ליברמן בא מאי שם, אלא מפני שלא באמת יצא משם, ופוטין נשאר מודל החיקוי שלו. לא, לא בגלל המוצא - הוא תמיד ברוך הבא, ולא תמיד ברוך הנמצא. לא בחינם הלך אצלו, לקרמלין, והיה לשר החוץ הראשון והיחיד בעולם, שהכשיר בחירות חשודות בקלפיות מפוקפקות. גם בק.ג.ב., בגלגולו העדכני, תומכים כיום בדמוקרטיה, בתנאי שהיא מודרכת ומפוקחת ממעל; צריך להיות סדר בברדק, ו"האיש החזק" לבדו מסוגל לנהל אותו.

רק מי ש"לא דבק בו רבב" ממשיך בכהונתו, נרמז מ"ישראל ביתנו" - לא מתהולל בלילות, לא מתיזה מים עכורים, לא מתמכר לתקשורת. רק מי שממתין בעצמו לכתב אישום נגדו, זכאי לקבוע לנתיניו נורמות התנהגות כה גבוהות. גם אצלנו מתפעלים פרשנים מקומיים ממנהיגות כזאת, כל יכולה, וקושרים לה כתרים. זה "סטאלין הקטן", כפי שהכתיר אבא של דני את איווט - גדול יהיה. בפעם הבאה הוא כבר יתהלך בגדולות ובגדולים, ולא יתעסק עם נמושות. הייתי מציע לבנימין נתניהו להיזהר.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 סימפטום גדלות ריקה מתוכן ...ועלובה בכל קנה מידה סופר סתם
  • 06:22
  • 11.12.12

חבל רק שלא מדגישים את העובדה שהאיש המבקש את אמון הציבור ...לא דאג לנקות את עצמו מכל רבב ... בדיוק כמו שותפו ביביהו בביביטורס

02 ומה עם יאיר לפיד ? או ציפי ... ומה עם ש"ס וכ"ו וכי הרב עובדיה עם יתחשק לו או יבוא לו ליזרוק מרשימת המועמדים . אז על הרב עובדיה תומר כמו במרוקו ולא ביגלל המוצא ? אז אם זה בימין זו שחיתות דיקטטורה סטליניסטית ואם בשמאל או במתאימים להשקפתך זה בסדר סבבה ... אז יוסי פשוט די מהבולשיט .אגב אני לא ימני רחוק משם אבל כתבות מלאות שינאה לכל מה ששונה או לא אהוב עלינו רק גורמות למיאוס.  (לת) אדם גרין
  • 06:40
  • 11.12.12

03 האנשים שליברמן זרק ראויים ממנו לעמוד בראשות המפלגה. באופן יחסי כמובן.  (לת) גל
  • 08:39
  • 11.12.12

04 לקחת לי הפעם את המילים מהפה נתי ס.
  • 15:25
  • 11.12.12

כשנתניהו שוב יהיה ראש ממשלה, זה יהיה עניין זמני שליברמן יתפוש את מקומו.
משהו יקרה לנתניהו, שיאלץ אותו לפרוש. ליברמן ידאג לכך

05 אם שריד וחבריו היה באמת ציונים לא היינו אנו זקוקים ל"יבוא" מרוסיה. מלך כלומניק
  • 22:07
  • 11.12.12

הבריונים והמתנחלים מצילים אותנו

06 אמר הבן של המפא"יניק שבא לארץ מרוסיה... אזרח ישראלי
  • 22:12
  • 11.12.12

תודה יוסי שריד. שוב הראית לנו עד כמה אתה נאור, פתוח, ליברלי, אוהב אדם באשר הוא.
אצלך אין, חלילה, גזענות. מה פתאום. זה פשוט שליברמן (הרוסי הזה עם המבטא) פושט בא מרוסיה. זה באמת לא גזעני. מה פתאום. הוא פשוט רוסי מסריח שלא מבין מה זה דמוקרטיה. הוא לא כמונו, פאר היצירה האנושית, מי שאלהים סמןך על שולחנם ושנולדו למשפחות הנכונות. כמו יוסי שריד למשל.

ולסיום, אנא החליפו את שם המחבר בשם יעקב ליצמן. תוך חמש דקות בגץ כבר היה מדיח אתכם מכל תפקיד בישראל, ויוסי שריד היה מנפק מאמר נוטף ארס על זה שהחרדים כל כך גזענים, ולא כמונו.

07 לא הבנתי, יוסי שריד כותב על המפלגה של לבני? על קדימה? אולי על יאיר לפיד? מישהו
  • 22:14
  • 11.12.12

למי מתכוון המשורר (המוערך, בטח המוערך) כשהוא כותב על זה שכחמישים חברי כנסת לא נבחרו וכו' וכו'?
כי משהו חסר בפאזל, הוד יוסי שרידותו. ליברמן, וחשבון אפילו שר החינוך במשך פחות משנה לשעבר יודע, אין לו חמישים חברי כנסת. אז מי הם השאר? כולם עולים מרוסיה?

08 יוסף, קלעת בדיוק למחשבותיי. סגנון הכתיבה רענן כתמיד. תודה!  (לת) עידן
  • 22:23
  • 11.12.12

09 אני מעדיף שחברי כנסת שסרחו ילכו הביתה מאשר יחדרו שוב לבית המחוקקים תוך כדי קניית קולות בפרמייריז beetle
  • 22:26
  • 11.12.12

לפעמים שיטות לא דמוקרטיות עדיפות על שיטות דמוקרטיות עם חורים רבים.

10 מי אתה בכלל, אני אגיד לך: איש, כדור הארץ
  • 22:33
  • 11.12.12

אתה איש קטן, גזעני, ושפל שתוקף אנשים בעזרת המקלדת.
אותך אבו שריד, זרקו מהמפלגה שלך, ואתה עכשיו מבקר אחרים

מי שאינו יודע לעשות מלמד אחרים

11 יוסי שריד שם מסכה כבר 60 שנה על אלה שרוצים להשמידנו,בא ליברמן מרוסיה והסיר את המסכה,,,גם אם היה היטלר מסיר את המסכה הייתי בוחר בו ,,היטלר ביצע כי הוא נבחר לבצע כמו פרעה והמצרים שהיו עבדים לפני כן,,ככתוב שהציאנו מבית עבדים הכוונה שהמצרים היו עבדים ,,שהקב"ה מרים עם גבוה מעל ישראל ומענשים או מתקן אותנו או להוציא ניצוצות קדושה שאדם הראשון פיזר שם הסיבות עם סיבת הסיבות ועילת העלילות צריך ללמוד הרבה זהר ולדעת מחונן הדעת למתבוננים בתורתו !!  (לת) דויד מלמד :כל המזרחים והדתיים פתחו עיניים!!
  • 22:38
  • 11.12.12

12 ליברתן הבריון ימיט עלינו אסון ,צריך להוריד אותו מהשלטון  (לת) יצחק המודאג
  • 22:42
  • 11.12.12

13 Sarid adlai
  • 22:45
  • 11.12.12

how was it in Ben Gurion's time?

14 אחת הכתבות הגזעניות ביותר שקראתי בשנים האחרונות. אני לא מאמין שזה נכתב בעיתון הזה  (לת) חיים
  • 22:45
  • 11.12.12

15 הלו הדיקטטור שומר הסופרמרקט  (לת) קוזה
  • 22:50
  • 11.12.12

16 אכן כן. הסיכוי שאביגדור יימשח לצארות (מלשון צאר כמובן- הוא יימשח גם לצרות אבל זה כבר סיפור אחר) ויהיה הצאר הראשון שיחליף את המלך האחרון משושלת הביבים. עניין הכשרת שרץ הבחירות של פוטין (שאליו מתייחס שריד) הידק את הקשר בין השניים. כדאי להזכיר שפוטין משמש היום כספק העיקרי של אמלח לסוריה - (מטרפד כל ניסיון לעצור את ההרג שם), חיזבאללה, חמס וצפון קוראה. והבנדם האהוב הזה מדבר גבוהה גבוהה על ביטחון.  (לת) ייבגני אונייגין
  • 22:57
  • 11.12.12

17 נניח שטענתך לגבי מנהיגותו צודקת. מי שקיבל את מנהיגותו ושליטתו הוא הבעייתי. מדינה חופשית בחירה חופשית . אין לך להלין על ליברמן מי שמצטרף אליו ברצון וללא ערעור על מעמדו זו בחירתו.  (לת) דנוש
  • 22:59
  • 11.12.12

18 יוסקה כל האידיאולוגיה שלך מושתתת על שחיתות רוסית אתה האחרון שיכול לדבר נגד הפשיזם האדום.  (לת) אבי
  • 23:00
  • 11.12.12

19 אפשר להוציא את איווט מרוסיה הסובייטית, אבל אי-אפשר להוציא את הסובייטיזם ממנו.  (לת) גיליוטינה/קונצרטינה
  • 23:03
  • 11.12.12

20 גם יוסי שריד נבחר לראשונה לכנסת ע"י ועדה מסדרת של מפלגת העבודה, כמו שהיה אז גם בפוליטבירו ברוסיה...  (לת) מי שגר בבית זכוכית שלא יזרוק אבנים
  • 23:04
  • 11.12.12

21 ורק זה שמחלק פרסים לבני משפחה, כמו ברוסיה הסובייטית, יכול להטיף מוסר לאחרים. אלכס מהכרמל
  • 23:06
  • 11.12.12

מה אתה בכלל יודע על רוסיה, אדון שריד? ומה אתה רוצה מפוטין? הבנאדם קיבל מדינה שהייתה לגמרי על הקרשים והצליח להרים אותה.

22 נתניהו איפיזודה חולפת , ליברמן בשער!!  (לת) הקרמלין כבר כאן!!!
  • 23:08
  • 11.12.12

23 אתה צודק שריד..וזה מפחיד  (לת) רפ
  • 23:18
  • 11.12.12

24 יוסי שריד כרגיל כותב ביקורת גסה, לא-עיניינית, ומתחת לחגורה אחת
  • 23:19
  • 11.12.12

יוסי, לא חסרת, תרגיש חופשי לחזור אל בית האבות.

25 אני שמאלני,אבל לאוסף כזה של גזענות ,בורות ודעות קדומות -מיוסי שריד לא ציפיתי.מי לעזאזל סיפר לך שככה עובדים הדברים ברוסיה??? ויאיר לפיד הדיקטטור שייך לציבור הרוסי במקרה? מה עם אלי ישי? מה עם ביבי נתניהו? פשוט אכזבה מרמת הכתיבה (וההבנה) הנמוכה.  (לת) 40 שנה בארץ.
  • 23:33
  • 11.12.12

26 במרץ ה"דמוקרטית" עלאק יש רק כמה מאות בוחרים, כרגיל שריד חושף את הגזענות הטבועה בו  (לת) אזרח
  • 23:41
  • 11.12.12

27 החלילן מקרמלין  (לת) ועכברי המפלגה
  • 23:44
  • 11.12.12

28 אנחנו כבר מזמן אוליגרכיה קלפטוקרטי עם חזות דמוקרטית  (לת) תפרן
  • 00:05
  • 12.12.12

29 כל החרדים, עיוור. אילו היית מסוגל להרחיק ראות שלושה ס״מ מעבר לקצה חוטמך היית מבין בעצמך. וגם לא מצביע מוכנית כיתר מליוני המריונטות לליכוד ביתינו.  (לת) גולה
  • 00:06
  • 12.12.12

30 שריד ,התוחס לאקר של ספיר עם הפינקס השחור הקטן,וחבר טוב של מעריצי שמש העמים ממפ"ם בא להטיף מוסר...יוסי אתה פסקודניאק חצוף !  (לת) וילי
  • 00:06
  • 12.12.12

31 ליברמן מולדובי...  (לת) ערן
  • 00:07
  • 12.12.12

32 רק שאלה אחת ואני מחכה לתשובה ממנו חסקל מפאיניק לשעבר
  • 00:20
  • 12.12.12

אם ליברמן היה מהאסכולה של שמש העמים "סטלין" האם קומרד גסבדין שריד היה תוקף אותו בצורה הזאת?

33 כל מילה בסלע!!! צודק 10000 אחוז  (לת) גילה
  • 00:21
  • 12.12.12

34 ראו הוזהרנו. נתי
  • 00:33
  • 12.12.12

שלא נלין שלא ידענו.

35 מה לשריד היה לומר כשאורי שגיא הודח ממפלגת העבודה מסיבות "בריאותיות"? מתעניין
  • 00:56
  • 12.12.12

אה, כלום?
למה, כי יחימוביץ' לא באה מרוסיה?
יוסי שריד אוהב רק את יוצאי עדתו.

36 הוי כמה שנון - ממזמן לא צחקתי כל כך... אדם ק.
  • 00:57
  • 12.12.12

יוסי, תמשיך לכתוב למרות שהצחוק כאן ממש עצוב...

37 הבעיה אינה האיש שיצא משם וגרר איתו את רוסיה לפה.אלא הצביעות שלך ושל הממסד כולו שאינו מוכן להודות שההגירה הרוסית הרסנית לישראל ..כולם טוענים שהיא ממש ברוכה.ומסרבים להודות באמת.הבאנו עלינו צרה איומה בדמות רוב רוסים בעלי מנטליות של עולם שלישי כוחני פאשיסטי שסוגדים לדוצ'ה הזה והם גם יעלו אותו על ראש שמחתנו לראש ממשלה לפי מה שמסתמן.אורה נמיר בזמנו היתה קול בודד שאמר את האמת שאחרים סרבו ללהכיר בה.היא אמרה שהמוני רוסים שהעלנו מרוקנים את הקופה ומרוקנים את המדינה מתוכן שיצקו בה בוניה.ההגירה הרוסית האחרונה תרומתה זניחה לעומת נזקיה.באופן שהבאנו אותם הם קמים עלינו לכלותינו.אבל אתם הממסד שתקתם ולא התרעתם על המצב.עכשיו אתה בקול ענות חלושה מוקיע את התופעה .מעט מידי מאוחר מידי.  (לת) גייס חמישי רוסי
  • 01:01
  • 12.12.12

38 רק אצל ליברמן חולים? מנדוזה
  • 01:03
  • 12.12.12

יוסי, אוליי תזכיר לנו במה הצדיק שגיא את פרישתו ממפלגת העבודה?

39 בהחלט כן בגלל המוצא.. הרוסים הם ההוכחה שדמוקרטיה שיטה הרסנית בה רוב רוסי פאשיסטי מסוגל לחסל מיעוט ישראלי דמוקרטי  (לת) למה לומר חצי אמת?
  • 01:08
  • 12.12.12

40 כשיצאו ישראל ממצריים נדדו ארבעים שנה להכחיד את דור המדבר שלא ידעו חיי חופש ומושגי דמוקרטיה.את הרוסים הוצאנו ומיד איפשרנו להיות אזרחים שווי זכויות בלי שרכשו יכולת בסיסית להבין מהיא חשיבה דמוקרטית.במו ידינו הבאנו עלינו את הצרה.  (לת) עם עבדים מולך בנו ביד רמה
  • 01:21
  • 12.12.12

41 כן בגלל המוצא.לכל תפוצה יש ערכים ותכונות שהובאו מארץ המוצא.המזרחים הביאו את המזרח והרוסים הביאו את רוסיה.מי שחשב שלהעלות המוני רוסים שאין להם מושג בתפיסת עולם מערבי דמוקרטי יקבל פה אירופה ..טעה מאד.הבאנו רוסים משמע הבאנו את רוסיה.הבאנו מרוקאים משמע הבאנו את מרוקו.לכל מוצא יש תכונות וערכים ומנטליות שהושרשה בארץ המוצא.זו תורת ההגיון הפשוט שמאד אוהבים להכתיר במילה גזענות.שטויות במיץ עגבניות. זו אנטרופולוגיה .שהיא חשיבה אקדמית המגדירה תכונות של כל שבט ועדה. .ומי שמוצאו נחות ממהר להתכחש לכך כמובן.וצורח גזענות בלה בלה בלה.  (לת) רוסים הם ממוצא רוסי על כל המשתמע מכך.
  • 01:28
  • 12.12.12

42 סוף מעשה במחשבה תחילה. להעלות לפה מיליוני רוסים עם תפיסת עולם רוסית פירושה מדינה רוסית.ומי שלא הבין זאת והעניק להם זכות להכתיב פה סדר יום הזמין עלינו את המצב.מסתבר שהישראלים נכנעים למנטליות כוחנית בלי להתמרד נגדה...הם אפילו סוגדים לכוחנות הזו..עובדה.וזה לא רק הרוסים שמחקו להם את המוח בארץ מוצאם אלא גם חלק ניכר מהימין שמטבע נטייתו מעריץ כוח.התחזית היתה כתובה על הקיר רק לא היה מי שיקרא אותה.  (לת) .המלך הוא רוסי והנתינים הם ישראלים
  • 01:34
  • 12.12.12

43 ההיסטוריה אינה טועה והעתיד,מטריד. בן דויד
  • 02:38
  • 12.12.12

תודה לניתוח דברים נבון ושנון. כמה חבל שבישראל של היום: שנינות = גזענות. מי יתן ותחזיות ההוה של יוסי שריד לא תתממשנה כפי שהתממשו תחזיות העבר שלו.

44 מצחיק חשבתי שזה טור על גבי אשכנזי ארז the winer
  • 02:41
  • 12.12.12

דש חם מעימאד פארס ועוד אחד מצ׳יקו תמיר

45 יוסי אתה גאון  (לת) @@@@@@@@@@@@@@@@@
  • 03:35
  • 12.12.12

46 החמישים חברי כנסת כן נבחרו שי
  • 03:45
  • 12.12.12

הם נבחרו על ידי הציבור שהחליט לתמוך במפלגות האלו.

47 יוסי שריד בן לאבות הציונות החמדנית איך אתה מונע את הפיכתה לציונות משיחית  (לת) פלץ
  • 06:38
  • 12.12.12

48 לא יאמן יוסי שריד כאחרון הגזענים השפוי
  • 06:45
  • 12.12.12

השנאה של שריד העבירה אותו על דעתו כהנא מתהפך בקרבו מזריקת המרץ
שכרגע קיבל ממר שריד אתה צבוע שככל הנראה שונא מזרחים ערבים ורוסים

49 יוסף שריד, גזענות במיטבה  (לת) שחר
  • 07:01
  • 12.12.12

50 כל מילה בסלע. העיקר שיש מאחוריו בתצלום דגל ענק מאחור וזר פרחים מקדימה. 2 אלמנטים שלא יצליחו לכסות על הזאב שמתחפש לסבתא בכיפה אדומה.  (לת) שומר חוק
  • 07:13
  • 12.12.12

51 בורות אלכס
  • 07:26
  • 12.12.12

ליברמן בכלל לא מרוסיה

52 יוסי כשהיית ב"מערך" כמה וכמה קדנציות הכל התנהל באורח דמוקרטי יהויכין
  • 07:54
  • 12.12.12

לא היו ועדות מסדרות,ולא "דין התנועה" אתה מאד מאד לא זכור לציבור שחי פה אז כחבר כנסת נושכני להבדיל אלף אלפי הבדלות משולה אלוני גם בעבודה וגם במרצ
שבאמת טרם הגעת לקרסוליה עם כל השטיקים ועם מחילתה ,את סרחונו של אחד גולדפרב האלמוני המליכו באותה המפלגה ואידך זיל גמור .

53 הרמיזה על הלבלר שרק ממלא הוראות והאוסיציאציות הכרוכות בה מעודדים חוסר נוחות בקרב הקורא הנבון  (לת) אורי
  • 07:57
  • 12.12.12

54 מה הפחד מרוסיה?? שם השיטה עובדת. נקודה. הכוח תמיד גובר בסופו של דבר.  (לת) שלום
  • 08:27
  • 12.12.12

55 עדיף על השתלטות עוינת של קבלני קולות וחברי איגודים אזרח דמוקרטי
  • 08:38
  • 12.12.12

מסתבר שהשיטה של ליברמן יותר דמוקרטית מאשר שיטת שאר המפלגות. השיטה הזו עדיפה על השתלטות עוינת של כץ בליכוד או של כוחות הסתדרות בעבודה ראה דוגמת פרץ

56 כמה גזעני אפשר להיות בשם הליבראליזם  (לת) עולה ותיקה מרוסיה
  • 09:06
  • 12.12.12

57 ומחר, ילדים, נדון בשאלה מדוע העולים מרוסיה לא מצביעים לשמאל הנאור
  • 09:20
  • 12.12.12

השמאל מתייחס לעולים מרוסיה כאל אינפנטילים וחסרי תרבות, בז להם ותוקף אותם. זה ממש לא מפריע לו לגלגל עינים ולשאול איך זה שהעולים מרוסיה לא מצביעים עבורו.

58 מגיבים נכבדים, הילה
  • 09:22
  • 12.12.12

למה שלא תתייחסו למשל לתוכן המאמר? למה אנשים רבים כל כך מתקיפים ומגדפים את הכותב?

59 יוסי אתה צודק במאה אחוז צוחק מהצד
  • 09:39
  • 12.12.12

הבעיה של חלק גדול משונאי האחר(מה שנקרא הימין) היא החשיבה מהבטן ולא מהראש לכן רוב האנלפביטים לא מבינים מה כתוב הם מבינים רק שנאה.

60 חסר לי המשפט "מיטב חבריי הם ממוצא רוסי" שורה גורדון
  • 09:55
  • 12.12.12

חוץ מזה, הרשימה עומדת בכל דרישות הז'אנר של מאמר גזעני.

61 תתעוררו!!!!! עמית
  • 09:57
  • 12.12.12

יוסי צודק, ולא, אני לא שמאלני ולא, אני ממש לא גזען, תנסו רגע להתנתק מההגנות האלו ומהשד העדתי, איווט ליברמן הוא אסון למדינה בתור יישות ציבורית ואם אינכם רוצים שמדינת ישראל תהפוך לרוסיה 2 כדי שתתעוררו, ומהר!!!!!

62 הכותב מזלזל בבוחרים ובפתק שלנו בקלפי שריד2
  • 10:45
  • 12.12.12

בסוף כל בוחר שם פתק של מפלגה בקלפי לפי מי שהוא מרגיש או חושב שמייצג אותו יותר נכון.
חרדי ישים מפלגה חרדית, סמולני לבן מחסידות בגצ ישים מפלגה סמולנית לבנה כזאת או אחרת, רוסי חשוך שלא מסוגל להבחין באור הבוקע מישבנו של שריד ישים פתק של רוסי אחר שעוד נשאר שם. וחוק דרוין יקבע בדיעבד אם צדקנו או טעינו...
כמו שאמר חכם סיני לפני הרבה זמן - מי שיכול להיות חזק שיהיה חזק עד הסוף ומי שיכול להיות חלש שיהיה חלש עד הסוף והיתר הם יגמרו בתור שבויי מלחמה.
ובכלל מה זה משנה אם זה פריימריס פתוחים לכל הציבור או סגורים למתפקדים או וועדה מסדרת או ערב בינגו.
למשל בקדימה היה פריימריס למופת ובכל זאת ספק אם יעברו את אחוז החסימה כי התהליך הזה לא זכה לאמון הבוחר והנבחרת.
בסוף יש מוצר סופי שזה הרשימה שהתקבלה והבוחר רשאי לשפוט את איכות הרשימה והרקורד שלה.

63 פאשיסט נשאר פאשיסט לא משנה איך קוראים לו.  (לת) דמוקרט
  • 12:02
  • 12.12.12

64 איווט שלומי
  • 12:19
  • 12.12.12

יוסי. את רך מדי עם ליברמן, תאר לך לאיזה תפקיד יכול היה לשאוף ברוסיה . לי יש את התשובה עוזר לשומר סף לכל היותר.

65 הבנתי את הרמז, לא אצביע בבחירות הקרובות רונן, עולה מרוסיה
  • 12:56
  • 12.12.12

ולכל העולים מרוסיה האחרים:
כפי שאתם רואים, הצברים מאשימים את עולי שנות ה-90 בעוולות הכיבוש שלהם מ-1967 אז כדי שלא יוכלו להאשים אותנו (ולא משנה לאיזו מפלגה התכוונתם להצביע), אנא המנעו מהצבעה.
עדיף שנשקול גם לעזוב את הארץ, כי על פי התגובות אנחנו מהווים נטל על האזרחים האחרים והדמוקרטים יותר ואנחנו התגלמות הרשע בעולם.
מהר, לפני שפרעות הנגב יחזרו על עצמן.

66 איווט הוא לא ממולדובה? ויקטור
  • 12:57
  • 12.12.12

ככה זה, משלמים את המחיר על שהביאו אותם מברה"מ.

67 נו, בדיוק כמו בש"ס הרבובדיה ממליך ומוריד כשבא לו
  • 13:25
  • 12.12.12

גם במפלגות החרדיות זה כך. כך שאין הבדל גדול. אלו ואלו הם דיקטטורים...ומי שיבחר במילא ימכור כפי שעשו גם קודמיו את תקציב המדינה לחרדים, טייקונים ולחונטה הצבאית.

68 ליברמן חבר של פוטין ורוצה להנהיג את ה"דמוקרטיה" הרוסית בארץ, סכנה לדמוקרטיה דניאל
  • 08:46
  • 13.12.12

והבעיה היא שלא רק יוצאי רוסיה תומכים בו אלא גם ישראלים ותיקים שנופלים ברשת של "הדיבור הישיר שלו" וכנראה שוכחים מהי דמוקרטיה נוסח רוסיה.

פעילות
המלצות
פרסומת