הסיסמוגרף || המפלגה שהולכת בלי (לבחירות)

במרצ מתגאים שהם "בלי עריקים, בלי מודחים, בלי נוטשים ובלי...", אלא שמה שבעיקר חסר שם הם סימנים של מפלגה חפצת חיים

"בלי עריקים, בלי מודחים, בלי נוטשים, בלי פורשים, בלי נעלבים, בלי בוגדים, בלי סכסוכים, בלי לכלוכים, בלי מפצים, בלי אופורטוניסטים, בלי אגואיסטים, בלי טינופת, בלי סירחון, בלי גועל, בלי בחילה. מרצ - השמאל של ישראל"

המודעה הזאת, שפורסמה ביום שישי, היא ההסבר המקיף והמדויק ביותר שנופק עד כה לחוסר האטרקטיביות של מרצ. העובדה שמרצ עצמה היא שניסחה את ההסבר, ואף שילמה כסף כדי לפרסמו ברבים, היא אירונית. זו אירוניה שנולדת מהמפגש הטראגי בין גאווה לחוסר מודעות: גאווה על מה ש"אין"; חוסר מודעות ביחס להיעדר חמור של "יש".

מדובר ברשימה ארוכה של היעדרויות ("בלי"); מרצ ממצבת את עצמה כמפלגה שהיא היעדר; מפלגה שכוחה באינותה; מפלגה שמופיעה/מתקיימת רק על רקע "רע" של אחר; מפלגה שבאופן תיאורטי תחדל להתקיים במידה ששאר המפלגות יהיו "טובות". הבחירה להגדיר את עצמך על ידי האחר, היא צורה לא מודעת של ביטול עצמי.

מרצ פורטת את האין לפרוסות דקות, מסמנת וי ליד כל "רעה" שנעדרת מהאטמוספרה הצחורה שלה, ואינה מבחינה בכך, שככל שרשימת ה"בלי" מתארכת, כך דוהה ונעלמת המפלגה עצמה. מרצ היא אותו אחד שהולך לראיון עבודה ובמשך דקות ארוכות מונה עשרות תכונות שליליות שאין בו, עד שהמראיין תוהה "ובכן, אם אין לך כל כך הרבה דברים, למה שאשכור את שירותך?".

באופן לא מודע, מרצ מסגירה את ההיעדר המרכזי שלה: יצריות. יצריות היא מלה אחרת לאמוציה, ואמוציה היא מלה אחרת למעורבות רגשית. כל אותם "פגמים" שעליהם מצביעה מרצ הם בסך הכל סימפטומים מוקצנים של סממני חיים. מפלגות שבהן יש "עריקים", "מודחים", "נוטשים", "פורשים", "בוגדים", סכסוכים", "מפצים",

אופורטוניסטים", אגואיסטים", טינופת", "סירחון", "גועל", "בחילה" – הן מפלגות ש"סובלות" מעודף רצון לשלוט בדבר הזה שנקרא חיים. בניגוד להנחה המקובלת, העודף הזה מתורגם אצל הבוחר באופן אמביוולנטי: מעל לפני השטח הוא אמנם זוכה לגינוי תרבותי ("קרקס!", "מושחתים!"), אבל מתחת לפני השטח הוא מופנם כיצר הישרדותי חזק, שמלמד משהו על עוצמת הכוחות שעשויים להגן על האזרח והמדינה.

המודעה פורסמה על רקע המעבר של עמיר פרץ מ"העבודה" ל"התנועה" ו"עריפת הראשים" של אביגדור ליברמן בצמרת הליכוד, סניף ישראל-ביתנו. כמובן שיש משהו בוטה, לעתים מעורר בחילה, במניפולציות האכזריות שנעשות כדי לממש כוח. אלא שהדרך להילחם בעיוותים מסדר גודל כזה, אמורה להכיל אמוציות קוטביות בעוצמות דומות, ולא רשימת היעדרויות של סממני חיים. אי אפשר להילחם בשחיתות שלטונית על ידי האמירה "אני לא מושחת". מפלגה שחורתת על דגלה מלחמה בשחיתות, צריכה לפעול באופן אקטיבי: לחשוף את השחיתות, להצביע על מחולליה, לפעול כדי למגר אותה.

מודעת הבחירות של מרצ - לחצו להגדלה

בניגוד לעמדה הנפשית הנוכחית שלה – שמוציאה את עצמה מהכלל ולכן כופרת בעיקר – במרצ צריכים לשאוף למצב שבו גם הרשימה שלהם מתכתבת עם "עריקים" (מוצלחים), מטפלת ב"סכסוכים" (אידיאולוגיים), מריחה מ"סירחון" (תולדה של מאבקים מרים), ומעוררת מידה מסוימת של "בחילה" (כי היריון ולידה של משהו חדש כרוכים בבחילות). נדמה שבמרצ מתקשים להתמודד עם הצל של החיים ("בגידות", "אגואיזם", "גועל"), ובמקום להכיר בו, הם מבטלים אותו – ועל ידי כך מבטלים את עצמם.

הסיסמה הרשמית של מרצ היא "שמאלנים הביתה!". זו סיסמה שתפקידה להחזיר למפלגה את מאוכזבי "העבודה", שלא מצליחים לאתר מושגים כמו "שלום" ו"תהליך מדיני" ברטוריקה של היושבת ראש שלי יחימוביץ'. אלא שגם "שמאלנים הביתה" היא עוד מאותו דבר: אמירה נטולת "יש", סיסמה שרוכבת על פרוצדורה - תעזבו את ההיא, תבואו אלינו. השאלה נותרת בבסיסה אותה שאלה: למה לבוא אליכם? מה אתם מציעים? איזה כוח אתם יכולים להעמיד מול כל ה"רע" הזה? האם רק כוח של ביקורת? האם רק התמחות בהצבעה על פגמים?

במרצ צריכים להבין שאת הוואקום שהותירה יחימוביץ' צריך למלא בתוכן ממשי. אחרת בעוד כמה שבועות יהיה צורך להוסיף לרשימה הארוכה גם את הצימוד: "בלי מנדטים".

ועידת מרצ בחודש שעבר
ועידת מרצ בחודש שעבר. צילום: תומר אפלבאום
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני לא מצליח להבין מדוע הם אינם אומרים בפשטות: זכויות אדם - ישראל הדמוקרטית - מרצ. מול הרוח הרע מחנה רצ יחדיו.
  • 19:04
  • 09.12.12

זה מה שמייחד את מרצ. מול השתלטות ישראל "היהודית" צריך מישהו לקחת את ה"דמוקרטית" לידיו. נמאס מן הקמפיין "המאגניב" של מנהיגים מתנשקים, של סיסמא מאגניבה וכיוצ"ב. אני חושש שאתם לא מבינים מה קורה איתכם. היום אתם "רצ" של פעם. לכו על זה. מול הרוח הרע מחנה רצ יחדיו.

02 נכון. אנמיה שבאה מחוסר רצון להתמודד עם הליבה של הפוליטיקה, שזה כוח ושליטה. לופטוס
  • 19:23
  • 09.12.12

כעושים פוליטיקה, מחסלים אנשים, אקטיבית או מטפורית. אין שם בזירה הזאת משהו אחר. מי שלא מוכן לשאת את זה שילך לעשות משהו אחר. העמידה עם הגב לחרא מצביעה על התנשאות יותר מאשר על איסטניסיות אמיתית - שהרי אתה מעוניין שכולם יראו איך נעמדת עם הגב. אני הפסקתי להצביע עבורם בגלל זה.

03 ניתוח נפלא.  (לת) שאול
  • 19:31
  • 09.12.12

04 בלי כוח, בלי מנדטים, בלי השפעה.. אנשים מצויינים אבל מפלגה איזוטרית במשקל נוצה.  (לת) קיטו
  • 19:55
  • 09.12.12

05 המפלגה ובוחריה טהרנים מדי. אני לא אסלח להם על כך שלא המליצו לנשיא על לבני בבחירות הקודמות ויציוסון
  • 19:57
  • 09.12.12

מוכנים כנראה להמליץ רק על זהבה גלאון.

  •   אתה זוכר שזה כבר לא היה משנה כלום?? עניין של קונסטלציה
    • 12:08
    • 10.12.12

    לא בא להתווכח איתך באופן כללי על הטהרנות של מרצ, אני גם לא מצביע להם ולא אכפת לי:

    אבל העובדה שלא המליצו לנשיא על ציפי לבני ממש לא מעידה על טהרנות. זו הרי היתה הצהרה חסרת כל משמעות מעשית, בשלב הזה זה כבר לא שינה כלום: הרי גוש השמאל הפסיד את הבחירות, וציפי לבני כבר נכשלה בניסיון לשכנע את ליברמן להמליץ עליה ובעצם לערוק מחנה עם המפלגה שלה. ברגע שליברמן המליץ על נתניהו כל הדילמה של מרצ חדלה להיות דילמה מעשית, והם היו חופשיים להשתמש בזה בתור הצהרה על דעתם לגבי שיתוף הפעולה עם ליברמן.

    טהרנות זה עניין של קונסטלציה - אם מרצ היו אלה שמטרפדים את קואליציית ציפי-ליברמן, היית יכול לדבר על טהרנות. אבל בפועל ליברמן היה זה שטירפד את הרעיון, הוא כנראה רק השתמש בציפי לבני כדי לגרום לביבי להזיע.

    ובמאמר מוסגר: אתה באמת מאמין שקואליציית ציפי-ליברמן היתה יכולה להיות טובה לישראל??

06 ניתוח מדויק להחריד, אבל לאחר נטישת פרץ, אין משהו אחר ראובן
  • 20:05
  • 09.12.12

ההיתי מרחיב את הדברים לכמעט כל השמאל (האמיתי כן...) ולכן הוא נראה כמו שהוא נראה.

אני יכול להבין לליבה של שלי למה היא בורחת מהשמאל, אבל היא שופכת את התינוק עם המים ואנחנו יכולים ללכת להזד**ן

עצוב
)-:

07 יש עוד בלי אחד שהם שכחו להוסיף, הם בלי ועד עובדים שמנהל אותם כמו שעיני מנהל את יחימוביץ וכץ את הליכוד. חשוב לזכור את זה מכיוון שמר"צ ממש לא במקרה היא המפלגה היחידה שיצאה נגד השחיתות של הוועדים הגדולים. הדגש המאבק בשחיתות של הוועדים הגדולים יכול להביא לבדו חמישה מנדטים לפחות!!!  (לת) יחימוביץ' וביבי הבובות של עיני וכץ!
  • 20:08
  • 09.12.12

08 בכלל לא מסכימה איתך הקול שלי הולך רק למרצ
  • 20:18
  • 09.12.12

מרצ היא האופציה השפויה היחידה, שלא מתביישת לומר שאין צדק חברתי ללא סיום הכיבוש ולא מתביישת בדמוקרטיה וברצון להגן על זכויות אדם.

09 וגם בלי הגיון, לא לשכוח. 65 שנה נלחמים במציאות.  (לת) שלינקה
  • 20:20
  • 09.12.12

10 תחשוב טוב - מה האג'נדה שלך שמוציאה מראשך מחשבות כזב? אג'נד
  • 20:32
  • 09.12.12

תקח סבון וליפא ותקנה את הלכלוך שלך

11 הכותב הוא דרמה קווין סביח
  • 20:33
  • 09.12.12

מי שמחפש דרמות במקום הצעות חוק, סנסציות במקום מצע וביצוע במקום דיבורים הוא הישראלי הממוצע. וזו בדיוק הסיבה למה למרצ אין הרבה מצביעים בארץ. הכותב עסוק בדרמות, מרצ אומרת הרבה יש - כמו יש לשמאלנים בית. אין אצלנו שחיתות ודרמות בגלל שיש את ההיפך - אמון ועשייה. זה בעיה מאוד קשה שהעירבוב הפוליטי בחיי האזרחים (והעיתונות אשמה במרבית הדברים האלה) הגיע לרמה כזאת קיצונית - שהפוליטיקאים שלנו מתנהגים כמו שחקניות פורנו שזקוקות לדולרים ותשומת לב. מרצ מראה איך מפלגה כן צריכה להתנהל כאשר חברי הכנסת הפעילים ביותר - ניצן הורביץ ואילן גילאון עומדים בראשה ביחד עם זהבה גלאון שהיא להבדיל משלי יחימוביץ' - אישה חזקה עם חוט שדרה שלא מתכופף לימין ולא נותן לגיטימציה לאלימות של הימין. אם מרצ לא תזכה להרבה מנדטים, משהו דפוק פה (וזה ידוע לי מזמן)..

12 פשטני מדי האדם העוקב
  • 20:51
  • 09.12.12

מרצ מוציאים בכל יום מספר תגובות על סדר היום, כדי לבדל את עצמם ממפלגות אחרות. מי שעוקב אחרי פעילות מרצ יודע בדיוק למי הוא מצביע וכמה הרבה הוא יקבל תמורת הקול שלו. אין צורך להיתפס לקטנות, אם מרצ הייתה מדברת על זהבה כראש הממשלה הבא, אלון היה לועג לחוסר המודעות שלה.

13 בוחרי מרצ הם אנשים אינטליגנטיים והומאניים, שרואים את הערבי כאדם, חותרים לשלום וחושבים מהראש - לא מהמעיים. אולי יש מקום לשיפור בתעמולה של מרצ, אבל רוב הדברים שנכתבו לעיל הם התחכמות מתפתלת ומלל ריקני למדי. כל מי שערכי הדמוקרטיה וההומאניזם יקרים ללבו, יודע היטב איזו מפלגה מייצגת ערכים אלה באופן העקבי והמזוקק ביותר כבר שנים רבות.  (לת) תומך במרצ
  • 21:35
  • 09.12.12

14 גם אני מצביעה; לנכה, ההומו והמורה מפ"ת כי גם פרסומאים גרועים צריכים עבודה.  (לת) מרפי שולתת
  • 23:37
  • 09.12.12

15 נהדר. ניסחת מצוין את מה שאני לא מצליח לנסח לגבי מרצ - מפלגה אנמית.  (לת) ר.ח.
  • 00:26
  • 10.12.12

16 מרצ היא המפלגה האחרונה שאפשר להגיד עליה שאין לה מה להציע א
  • 00:37
  • 10.12.12

אם כוונתך לקמפיין הבחירות - אין לי בעיה עם הטענה (אך הקמפיין נועד בהחלט להיבנות מהמיאוס מפוליטיקה ומתחושת "אין למי להצביע, כולם מושחתים"); אך אם כוונתך לעצם הפעילות של מרצ - הרי זו טעות מצדך. מרצ היא דווקא אחת המפלגות הפעילות ביותר בכנסת, ביוזמות חקיקה, בהצעות לסדר היום, בהעלאת נושאים לדיון, וגם בהעברת חוקים. תקצר היריעה מלתאר את החוקים החיוביים שהם העבירו, אך המבקש יוכל לעיין באתרי הכנסת והכנסת הפתוחה. אין הם, כמובן, היחידים שעושים זאת - וטוב שכך. מרצ מייצגת באופן כן ואמיץ את השמאל בכנסת כאשר המפלגות המכנות עצמן "מרכז" מגמגמות לא פעם (פעם, אגב, גם היא גמגמה בכמה מקרים, אך אצל זהבה גלאון מדובר בנחלת העבר), והיא מפלגה ראויה לתמיכה בידי מי שתומך ברעיונותיה, שכן היא תייצג אותו היטב.

אגב, מפלגות אידיאולוגיות ככלל, משני הקצוות של המפה הפוליטית, הן באופן כללי יותר פעילות ופחות "כיסאולוגיות" ומושחתות. יש לזה משמעות. במקום להילחם על הכיסא (ויש מן הסתם גם דברים כאלה - אך לא באותו אופן שבו זה מתבצע קרוב למרכז המפה), המפלגות האידיאולוגיות מבצעות ופועלות. עם זאת, יצוין שמידת ה"קיצוניות" אינה מייצגת בהכרח את מידת ה"אידיאולוגיה" - כך, למשל, בטור באתר "הארץ" פורסם (ובדקתי) שח"כ מיכאל בן ארי לא עשה הרבה ככל שזה נוגע ליוזמות חקיקה, והיה עסוק בעיקר בלדבר ולהסית. אך פרלמנטרים מעולים נמצאים בדרך כלל במפלגות האידיאולוגיות, ועליהן גם אפשר לסמוך שלא יסטו מהמצע שלהן באמצע הקדנציה (או בתחילתה).

17 אני רציתי להצביע מרצ, אבל הקמפיין שלהם וההופעות הציבוריות של זהבה מצביע
  • 01:05
  • 10.12.12

משפיעים עלי רק לשלילה. אני משתדל להתעלם מן הקמפיין הגרוע הזה ולזכור את העשייה הרבה שלהם בחקיקה. ועדיין זה מטריד.

18 תתרכז בביקורות טלויזיה יואב
  • 01:28
  • 10.12.12

לפחות זה משהו שאתה מבין בו

19 הם בכלל בלי אבל מרגישים עם ואז הם ישארו בלי כלום  (לת) בלה כהן-חן
  • 02:02
  • 10.12.12

20 כתבה פופוליסטית ודמגוגית שמתעלמת בבירור מהעובדות בשטח נטע
  • 02:08
  • 10.12.12

אפשר להתווכח על קמפיין הבחירות הנוכחי של מרצ ולמצוא לו כל מיני פרשנויות פוליטיות עקומות, אבל בסופו של דבר אי אפשר להתעלם מהעובדות הקונקרטיות: מרצ היא המפלגה שפעלה באופן האינטנסיבי ביותר בכנסת הקודמת לקידום חוקים חברתיים. היא המפלגה הראשונה שהציעה חלופה לחוק טל כדי לקדם את השיוויון בנטל ולאורך שנים היא מפלגה עם מצע מדיני ברור שפועלת בארץ ובעולם לקידום תהליך השלום. מרצ היא מפלגת שמאל אמיתית עם אידיאולוגיה ברורה ופוליטיקאים נקיים ובין הפעילים ביותר בכנסת האחרונה ובכלל. בקואליציה או באופוזיציה- זה לא משנה, זו המפלגה היחידה שאפשר באמת לסמוך עליה.

21 נראה לי שהכותב עצמו הוא חם, רגשי, מתעצבן, חותך אותך בכביש או בועט בחתולים להראות שאכפת לו, העיקר שיגידו שהוא גזעי ולא סובל אשכנזים ושמאלנים.  (לת) עצבני
  • 03:23
  • 10.12.12

22 מאמר מרושע ושטחי שמסתמך על מודעה ולא על עשיה ושמירת ערכים פרלמנטר
  • 08:26
  • 10.12.12

לך ולמד על עבודה פרלמנטרית.

23 עידן שכח שמרץ היא האופוזיציה הציונית היחידה במדינת ישראל ושהיא בעד שלום ומ"ומ עם שכנינו! ישראל
  • 09:30
  • 10.12.12

המרץ לא יושבים מחפשי כסאות לטובת עצמם ונגד טובת המדינה כמו במפלגות שקוראות לעצמן "מרכז" שכולן תזחלנה לממשלה בעד כסאות והמשך שלטונו של ביבי!

24 ואתה מכיר כתובת טובה ממרצ לאדם שהלב שלו בשמאל?  (לת) מתי
  • 10:57
  • 10.12.12

25 טוב שמרצ מתמודדת: היא תשרוף רבבות של קולות שמאלניים שיושלכו לפח. זה יחליש את הגייס ה-5 השמאלני ויחזק את הכוחות הלאומיים והפטריוטיים. כשמרצ תעוף מהכנסת תיחלש גם שליטתה במערכת המשפט ובאקדמיה  (לת) זה טוב ליהודים
  • 11:49
  • 10.12.12

26 דמגוגיה לא מוצלחת חובב ינאי
  • 13:29
  • 10.12.12

כל הרעיון הזה כאילו בשביל "לחיות" צריך להראות סימנים של מניפולציות, חתירה תחת אחרים, לערוק, לבגוד, לעורר בחילה הוא רעיון גרוע. הרי כל האמירה כאן היא - חברים וחברות, בזמן שזה מה שמפלגות המיינסטרים עושות, אנחנו פועלים ביושר ובניקיון כפיים ועושים הרבה כדי לקדם את הקו האידיאולוגי שלנו - בחקיקה, בהעלאת נושאים למודעות הציבורית ובעשייה. מרצ מייצגת בדיוק את אותה "פוליטיקה אחרת" שאנשים רוצים לראות.
ולגבי הקשקושים הדמגוגיים כאן בטוקבקים - עאלק בלי יכולת השפעה, מרצ עם שלושה מנדטים היייתה האופוזיציה היחידה לממשלה האחרונה, העבירה בכוחה הדל שורה של חוקים (סיוע לנשים מוכות, חוק התספורות, איסור אפלייה על רקע נטייה מינית) ונחלה הצלחה בשורה של מאבקים (החזרת מעונות החוסים לידי המדינה, הארכת שעון הקיץ, הנגשת מוסדות ציבור). כל אלה רק מהאופוזיציה, ורק עם שלושה מנדטים. עוד קשקושים מופרכים - בלי ערבים? מה חברי הכנסת הערבים עשו בשביל החברה הערבית? איזו חקיקה העבירו? בלי מזרחים? איזה חבר כנסת העביר חקיקה בנושא? מתי? מה החוק?
כלום בפיתה.
אני מצביע למרצ כי אני אוהב אנשים ישרים, כנים, שרואים רחוק ופועלים מתוך תחושת שליחות ולא מתוך תאווה לכסא כזה או אחר.

27 הייתי רוצה לראות במיפלגת השמאל היחידה, יותר להט ויותר כאריזמה מנהיגותית. לצערי מאז נטש יוסי שריד, אין רוח במיפרשים. אילן גילאון יכול היה לתת תוקף רלוונטי למר"צ. אבל הם העדיפו את זהבה גלאון המשמימה. לא בשר ולא חלב..  (לת) מר"צ נטולת מרץ
  • 15:08
  • 10.12.12

28 מתנצל, לא היה לי מה לכתוב. מורן שריר
  • 09:36
  • 11.12.12

אני לא מבין את הצורך הדחוף הזה שלי לכתוב גם כאשר אין לי בעצם מה לכתוב. טוב, אני חייב לכתוב - משלמים לי. אז על מה? כבר כתבתי על כל תכניות הטלויזיה. אולי אכתוב על ספורט, למשל על גיא פניני. אופס סליחה אני לא מבין בספורט, וחוץ מזה כבר נכתב על זה בלי סוף. אולי אכתוב על מורסי. אבל אני באמת לא מבין בזה. אה - פוליטיקה - כל אחד מבין בזה. אז בטח גם אני. הנה תראו כמה מגיבים יש לי.

29 במרץ יש את כל הדברים הטובים אבל אין דמוגגים, פופליסטים ומניפולטרים טל
  • 16:21
  • 11.12.12

אנשים אינטלגנטים והגונים מחליטים לאיזה מפלגה להצביע על סמך המצע שלה, ועל סמך העשיה הפרלמטרית ונקיון הכפיים של מנהיגיה.
נכון אין למרצ הורטורים מוכשרים כמו ביבי, ליבני ויחימוביץ אבל זו לא סיבה לא להצביע לה, זה רק הסבר למה אנשים רבים שמצביעים מהבטן במקום מהראש לא עושים זאת. מצער שבישראל 2012 רוב המצביעים הם כאלו.

30 כאילו שגם מרץ הושפעה משקר ההסכמה הלאומנית(וההפרדה השקרית בין מחלת הסכסוך עם הערבים ומחלת העושק בחברה הישראלית) ---המסר חייב להראות שזאת אותה המחלה, שאותה שתלטנות אונס וביזה מתדלקים גם את הכיבוש והמלחמות וההתנחלות וגם את החזירות והפאודליזם בכלכלה ובחברה מרץ הביתה
  • 10:11
  • 12.12.12

שמעתי אתמול הטי ווי שצחקו על זהבה גלאון שקשרה את הבניה בשטח E1
לסכסוך האחיות כאילו הכסףהולך לשם כשבכלל לא התחילו לבנות שם

אז קודם כל היגיע הזמן לספק עובדות ולהראות את סל ההשקעות בכיבוש
במלחמות ובהתנחלות (ראיתי ונדהמתי כמה גדרות וכבישים עוקפים ובנייה
נישפכו בשטחי הגדה מסביב לירושליים ---- אפשר להראות גוגל)

הקטע של E1 הוא קטע קלאסי להראות את השקר והנוכלות של הביב
"התומך" ב2 מדינות

אבל לדעתי העיקר להראות את ההוויה והכוונה שהיא המחלה התוקעת את עם ישראל בגהנום עכשיו בנכשלות ופערים חברתיים ומדרדרת אותו לפאשיזם להקזת דם לחיים בצל הפרנוייה והפחד
וזאת אובססיית השתלטנות אובססיית האונס והביזה
זה מה שמניעה את הישראלים לבזוז את השטחים ולגרש את הערבים
וזה גם מה שמניעה אותם לבזוז אחד את השני במחירים מופקעים
ואת הממשלה לשעבד את עובדיה כמו את האחיות
כי זאת ממשלה שרוצה להשקיע בהתנחלות ומבססת את שלטונה
על הפחדה שנאה ונקמה ממשלה שאת בוחריה היא אוספת אחרי שהיא
הפחידה אותם במלחמה ושילהבה אותם לניצחון גזעני
(ובשביל זה צריך הרבה כסף אותו בוזזים מהעם ע"ח בריאות וחינוך
בשק האין ברירה----- וכי למה מר ביבי לא נפגש עם אבו מאזן שגר חמש דקות ממנו !!!!)

פעילות
המלצות
פרסומת