הסיסמוגרף || המשולש של ש"ס

כל פעולה של ש"ס מבוססת על יצירת פרדוקס שגורם למצוקה, הסתרתו והבלטת הפתרונות. הרי איך אפשר להתקיים כמפלגה שדואגת לשכבות חלשות בלי שיהיו כאלה?

ש"ס היא מפלגה שקיומה היא צורה של ניגוד אינטרסים מובנה: היא מתקיימת כל עוד האינטרס הרשמי שהיא רוצה לקדם לא מתממש. האינטרס המוצהר של ש"ס הוא דאגה לשכבות החלשות באוכלוסייה. אלא שכדי להמשיך ולהתקיים כמפלגה דו-ספרתית היא לא יכולה להרשות לעצמה שהשכבות החלשות יתחזקו באופן ממשי, כי אז דינה יהיה היעלמות. הפתרון של ש"ס לפרדוקס הוא פשוט: היא עוזרת לחלש באמצעים חומריים – סלי מזון וכו'; ומנציחה את חולשתו באמצעים רוחניים – רשת חינוך תורנית ללא לימודי ליבה למשל. למעשה, ש"ס הופכת אנשים חלשים לאסירי תודה. תודה - על הדאגה ותשומת הלב; אסירים - בתוך מערכת שמנציחה את נבערותם.

הפרדוקס הוא היסוד המכונן של ש"ס, המנוע שמפעיל את המפלגה. אבל הוא אפקטיבי כל עוד הוא חבוי מתחת לפני השטח, מוסתר מעיני הציבור. אם ייחשף, יגרום לאי-נוחות בקרב המצביעים, שיצטרכו בשלב מסוים לחתור לאחת משתיים: פתרונו או התרתו. בש"ס יודעים שפתרונו אינו אפשרי, ואילו התרתו תוביל לפירוק המפלגה. לכן, כדי להמשיך להתקיים, כל פעולה של ש"ס מורכבת תמיד משלושה שלבים קבועים: 1. יצירת פרדוקס מייצר-מצוקה 2. הסתרת הפרדוקס מהציבור 3. הבלטה של פתרונות למצוקה (שנוצרה על ידי הפרדוקס שהוחבא מהציבור).

משולש אחר בש"ס. שתי צלעות חשופות ואחת מוסתרת
משולש אחר בש"ס. שתי צלעות חשופות ואחת מוסתרת. צילום: רמי שלוש

כל העידכונים, הסקרים והפרשנויות במדור הבחירות המיוחד

הקמפיין של ש"ס נאמן לאותה שיטת פעולה משולשת. בשלט אחד נראה יו"ר הליכוד ביתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולצדו הכיתוב "רק ש"ס חזקה תדאג לחלשים"; ובשלט נוסף נראה חברו להנהגת הליכוד ביתנו, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, חובש כיפה שחורה ולצדו הכיתוב "רק ש"ס חזקה תמנע התבוללות". הנה השילוש הקדוש בפעולה: יצירת פרדוקס - ש"ס תחבור לליכוד ביתנו, על אף שהיא מפלגה שמשלבת קפיטליזם חזירי (ביבי) ואנטי מסורתיות/דתיות (ליברמן); החבאת הפרדוקס מהציבור – מדוע הנחת המוצא היא חבירה לליכוד ביתנו?; ופתרונות למצוקה: ש"ס תתנגד לקפיטליזם ולאנטי מסורתיות/דתיות מתוך הקואליציה.

בתוך המשולש של ש"ס יש שתי צלעות חשופות ואחת מוסתרת. שתי הצלעות החשופות - שתמיד מובלטות על ידי הנגדתן כ"רעה" ו"טובה" - הן הקפיטליזם והאנטי מסורתיות/דתיות של הליכוד ביתנו (רע), ופעולות התגמול הצפויות של ש"ס למיגור הבעיה (טוב). אלא שדווקא הצלע המוסתרת היא הסיפור האמיתי. כי השלב החשוב ביותר בשילוש הקדוש של ש"ס הוא החבאת הפרדוקס – מקור כל התסביכים.

במקרה זה, ההחבאה מגולמת בהקניית מעמד אקסיומטי לחבירה לקואליציה של הליכוד ביתנו. האקסיומה הופכת לכזו על ידי כך שהיא לא מטופלת בשום שלב. היא מוצגת כנתון ומגובה בראיונות תכופים שמעניקים ראשי ש"ס לתקשורת. אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס מכריזים ש"השותפה הטבעית" היא הליכוד ביתנו. מה זאת אומרת "שותפה טבעית"? זאת אומרת שהדבר הכי טבעי עבור ש"ס הוא להצטרף תמיד לזה אשר יאפשר את קיומה של המפלגה, כלומר לקואליציה שתנציח את מצוקת השכבות החלשות – ולכן תחזק את ש"ס.

מדוע ש"ס לא מעלה על דעתה את האפשרות לחבור למפלגת העבודה למשל, שבתצורתה השלי יחימוביצ'ית דווקא קרובה הרבה יותר לייעודה הרשמי של ש"ס, בכל הקשור לעזרה לחלש וכו'? כי מדיניות סוציאליסטית ממשית עלולה לפתור בעיות בקרב ציבור מוחלש ולייתר את קיומה של ש"ס. ש"ס תחבור לליכוד ביתנו דווקא בגלל שנתניהו הוא "קפיטליסט" ודווקא בגלל שליברמן הוא "אנטי מסורתי/דתי". ש"ס חייבת צל שנגדו ניתן להילחם, כי רק באופן הזה היא יכולה להסתיר את הצל שלה עצמה. היא חותרת לפרדוקס כי רק בתוך פרדוקס היא יכולה להתקיים. היא חייבת מצוקה, כי בלי מצוקה של מצביעים, תהיה מצוקה של מפלגה. "רק ש"ס חזקה תדאג לחלשים", נכתב על אוטובוסים וגשרים ברחבי המדינה. זה כמעט מדויק: רק ש"ס חזקה תדאג שיהיו חלשים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יחמוביץ זה לא רבין ואפילו פרס אנטי שמאל
  • 05:53
  • 17.12.12

היא לא יכולה לתת מענה בטחוני יש עניים מאושרים

02 ש"ס דואגת לחלשים שהיא מחלישה הברברן
  • 06:08
  • 17.12.12

יש הרבה חלשים ונבערים במדינה 20 מנדטים לפחות וש"ס עושה הכל שהמצב ישמר

03 ניתוח מבריק שמעלה תחושת קבס אמיר
  • 06:09
  • 17.12.12

לדעתי הם לא בוחלים גם במפלגת העבודה, אלא חוברים לחזק כדי לשמר את מקומם קרוב לצלחת
גם מול מפלגת העבודה יהיו להם ניגודי אינטרסים ושוב תהיה צלע "נסתרת"

04 הצלע הנסתרת נובעת מכך שקיים פרדוקס מובנה למפלגה דתית במדינה חילונית  (לת) פיתגורס
  • 06:10
  • 17.12.12

  •   יתכן, אלא שישראל אינה מדינה חילונית. טל שובל
    • 12:01
    • 17.12.12

    מדינה שמשאירה את המפתח לשכפול השיטה בידי רבניה, (ראה חוק השבות) שאי-אפשר להתחתן/להתגרש בה בלי הרבנים (או הקאדים או הכמרים), מדינה שיש בה חוקי כשרות אינה מדינה חילונית. עצם ההגדרה יהודית-"דמוקרטית" מקדימה את היהדות - שהיא דת - לפסיאודו-דמוקרטיה שיש כאן.

05 ש"ס זה רק הקצה הפוליטי של התנהלות החרדים, זה ממשיך דרומה גם להרבה רבנים, מנהלי בי"ס ומורים. נשמור את הציבור קרוב ועני וכך נהנה מהמשך השפעה עליו. הרבה ילדים -> יותר עוני + יותר מצביעים בעתיד  (לת) בנצי ציון
  • 06:16
  • 17.12.12

06 אין הון בלי שלטון ולהפך כך אין ש"ס בלי עוני ולהפך  (לת) פלץ
  • 06:31
  • 17.12.12

07 עקרונית אתה פורץ לדלת פתוחה,אם כי אהבתי את התובנה לגבי ה"שותפות הטבעית" עם הליכוד.  (לת) קובי
  • 06:32
  • 17.12.12

08 נו באמת לא מבין
  • 06:32
  • 17.12.12

למי מיועד המאמר, לכאלו שלא מבינים אותו- ומצביעים שס

09 בהחלט מאמר מענין בנצי
  • 06:33
  • 17.12.12

הכותב מאיר את עיני הקוראים בתיזה מענינת אולם : א. מצביעי ש"ס לא קוראים הארץ ב. המאמר הגיוני ואתה מחפש היגיון אצל מצביעי ש"ס ? ב. רוב מצביעי ש"ס הולכים בעיניים עצומות אחרי הרב עובדיה יוסף. ג.

10 מילים גבוהות תלושות מהמציאות היומית!!! (הכותב לבטח אדם עשיר)  (לת) ישראלי
  • 06:35
  • 17.12.12

11 רק בש"ס יש אסירי תודה..קחו למשל את דרעי..בניזרי קובי
  • 06:36
  • 17.12.12

אלה אסירי תודה בכל מובן. כתיבה מצויינת של המצב

12 ניתוח קולע ומצוין שרון אברהמוב
  • 06:44
  • 17.12.12

נאה דרשת, אלון עידן

  •   רק דבר אחד חסר במאמר הזה כולם אחראים להנצחת הבערות
    • 19:25
    • 17.12.12

    האחריות על הנצחת הבערות היא של כל מי שיושב אתם בממשלה ומסכים כאתנן לשיתוף הפעולה העיוור שלהם, לאפשר את הנצחת הבערות בקרב האוכלוסיה, ובכך הוא מפלה את האזרחים האלה לרעה ולא מגן עליהם מפני "דורשי שלומם"

13 מתוך כתבה שלמה על ש״ס רק לזה התחברת?  (לת) יורם
  • 06:53
  • 17.12.12

14 כמה.... המפוכח
  • 07:11
  • 17.12.12

כמה שזה נכון.

15 הגזמתם י
  • 07:12
  • 17.12.12

מימי לא קראתי מאמר כל כך רדוד ושטחי. דמוניזציה ודמגוגיה מעורבבים לעיסה דביקה המתעלמת מהמציאות. הכותב מייצר לעצמו הנחות בלי להבין בקצה קצהו של נפש ההמון של הציבור החרדי. אבל חשוב מכל הוא ההתעלמות הבוטה מהמציאות. ההתעלמות מכך שש״ס מצטרפת באופן אוטומטי לכל קואליציה ולא גרוטה בעצמה שותפה טבעית לליכוד. להיפך מרבית הפרשנים מצביעים על הסכסוך בין נתניהו לדרעי ועל כך שיתכן שדרכי יחבור ליחימוביץ.

16 כל עוד הליכוד וגדול מתקצבי החרדים:ביבי יתקצבו דת ופולחן, מקורבי ש"ס טולדנו
  • 07:14
  • 17.12.12

ימשיכו לחוגג על כספי מדינה וצאן המרעית יתבוסס באמונות התפלות, בבערות ושאר הבלים גלותיים.

17 יש להתייחס לחקיקה החברתית של ש"ס, שאינה קיימת לעומת חד"ש  (לת) מרדכי
  • 07:16
  • 17.12.12

18 מפלגות מושחתות מורי
  • 07:19
  • 17.12.12

זהוא תפקידם של בעלי המאפיה בכלל ושס. לא לבד הם למדו מהליכוד כיצד לדכא את נציגיו ולא לעזור לו באמת

19 כמו הכניסייה הקתולית  (לת) כבוד לפני כסף
  • 07:23
  • 17.12.12

20 יחימוביץ בראשות הממשלה-אסון!!!  (לת) גילה
  • 07:24
  • 17.12.12

21 נראה שאתה מייחס לש"ס והנהגתה - תיחכום יתר שאין בהם..נכון שהם לא באו לפתור את מצוקת המוני מצביעיהם שהיא היא הנותנת להם הזדמנות נהדרת לפתור את מצוקותיהם האישיות ואף לזכות בכבוד ויקר אישי משפחתי וחברתי, אבל ההצטרפות לליכוד [אפילו הוא כולל ביתנו] היא הצעד הרגשי האטביסטי של מצביעי ש"ס. הם הם האלקטורט של הליכוד בעצמם, ובלי להבטיח שש"ס תלך עם הליכוד ועם קבוצה ימנית נוספת שעדיפה להם על פני הסמולנים שנואי נפשם - הם ילכו אל הליכוד והמפלגות הימניות בלי ש"ס - ומה תעשה אז נהגת ש"ס? תחזור לקתדרה שלה באוניברסיטה? לרפת בקיבוץ?  (לת) זה הכל שימור עצמי ורפלקסים אטאביסטיים
  • 07:25
  • 17.12.12

22 ש"ס לא דואגת לאף אחד יוסי
  • 07:32
  • 17.12.12

האנשים שניבחרים ביגלל אותם אנשים שמצביעים להם דואגים יותר לעצמם ,אני חושב שצריך להעלות את החוז החסימה שיהיו במדינה רק 5 מיפלגות ולא יותר כך יבזבזו פחות כסף על הבחירות בישראל.

23 הפרדוקס כאן הוא שמי שצריך לקרוא את זה,לא קורא הארץ. וחבל מאוד!  (לת) אור
  • 07:37
  • 17.12.12

24 הנחת יסוד מוטעית לכותב עודיש
  • 07:41
  • 17.12.12

אינני מתומכי ש״ס אבל קשה להסכים עם הנחת היסוד של הכותב. ככלל , כל גוף או קבוצה העוסקים בפתרון בעיה כלשהי לכאורה אין להם אינטרס לפתור אותה באמת . לדוגמא חוקרי הסרטן, עובדים סוציאליים ועובדי ״תעשיית השלום״. לכולם אינטרס ראשוני לא לפתור את הבעיה וכל אחד עם מצפונו איך לנהוג. כך שש״ס עומדת באותו מקום בהיבט זה כמו כולם.

25 המנדט של ש"ס הוא הזהות העדתית, לא התורה ולא העוני  (לת) אבי זריהן
  • 07:43
  • 17.12.12

26 מעניין. תודה.  (לת) מוטי
  • 07:47
  • 17.12.12

27 לצהל ומשרד הבטחון יש אותו פרדוקס.  (לת) חייל משוחרר
  • 07:47
  • 17.12.12

28 אה , ברור. תכתוב משהו נורמלי
  • 07:49
  • 17.12.12

סה"כ נוח לזרוק משפטים פופליסטים נגד מפלגה, וחס וחלילה שתגבה את זה בעובדות. איפה הצעות חוק של ש"ס שמראות שמילה אחת ממה שכתבת אמת? או שעל סמך הקמפיין של ש"ס אתה מבסס את כל המאמר המנוסח בצורה ילדותית הזה?

אם רצית לנגח את ש"ס, שיש מספיק איך, ואני בטח לא אתנגד, היית יכולה לכתוב

  •   תכתוב משהו נורמלי??? המגיב עם בחילה
    • 09:34
    • 17.12.12

    אתה מדבר על נורמליות וילדותיות? כל הפוסל במומו הוא פוסל!!! רק לאחרונה התפרסם מחקר שמראה הבטחות בחירות וקיומן ע"י מפלגות שונות. המובילה בהבטחת דברים ועשיית ההיפך מהם היא יקירת ליבך ש"ס, דוגמה קטנה היא "הצדיק הזכאי" דרעי והתנגדותו הבוטה לחוק הדיור הציבורי של רן כהן. עכשיו אותו דרעי מכבב במודעות של צדק חברתי ודיור ציבורי. מה שיש להוסיף הוא שש"ס אחראית לחילולי שם שמיים, מן הגדולים שנעשו לפחות בדורות האחרונים. זה פרצופה האמיתי של יקירת ליבך, שמהותה הינה חליפות וורסצ'ה ועשיית כספים מהכשרי בית יוסף ודומיהם לאילה שיושבים ליד העוגה. פשוט מגעיל!!!

29 גם לי יש רעיונות מוזרים שהייתי יכול לכתוב... מוטי
  • 07:50
  • 17.12.12

לפעמים אדם יושב בשירותים ועושה צרכיו, ופתאום עולה לו רעיון!

30 ואיך אפשר לדאוג למעמד הביניים בלי שיהיה כזה(עבודה), או לעשירים בלי שיהיו כאלה(הליכוד ביתינו)  (לת) כ
  • 07:54
  • 17.12.12

31 באמת?!? לא ידענו....  (לת) נדב
  • 07:59
  • 17.12.12

32 אמנה של שוד סחיטה זה ש.ס אפי שינה 17/12/12:7:56
  • 08:02
  • 17.12.12

כול כספי הציבור מועבר ישיר למטרות צרכי דת למכוניות שרד לחליפות לבניה לחרדים לעצרות דת הי לו מדינית לו כללית לו ביטחונית לו חברתית הי רק חראדת

33 ניתוח יפה ומבריק.  (לת) שלמה
  • 08:02
  • 17.12.12

34 מצוין ! עכשיו כתוב מאמר על הפרדוקס שמחבר בין הימין היהודי והימין המוסלמי  (לת) הלוחש לסוסים
  • 08:02
  • 17.12.12

35 כמה שזה נכון מ
  • 08:02
  • 17.12.12

מה רע לייצר בערות ואחר כך לעזור לאוכלוסיה
הרבה דיברו על שיטת המשטר הנה חומר למחשבה
למה חברי כנסת ראשי ערים שרים יכולים לכהן לנצח
למה לא להגביל לשני קדנציות בלבד.
אבל כמו בישראל מי שמחוקק מחוקק גם לעצמו ולא תמיד לטובתינו
אלא לטובתו תחשבו על זה

36 השמאלנים הליברלים הרבה יותר גרועים. בכל מדינות המערב הם מבססים את כוחם הפוליטי על האוכלוסיות שמהן צומחת הפשיעה האלימה. שרות מידע
  • 08:03
  • 17.12.12

התמורה שהם מעניקים למצביעיהם הם חוקים שמיטיבים עם העבריינים, ומקשים על שלטונות החוק. גם חוקים כמו "ההעדפה המתקנת" בקבלה למוסדות חינוך ולמקומות עבודה ציבוריים. ולבסוף, הליברלים הם אלה שחוסמים כל נסיון להאבק בילודה הלא מבוקרת, כי זה מרגיז (מאד) את המצביעים שלהם. סיבה מרכזית להרס כדור-הארץ.

37 לדעת אלון עידן אף אחד לא ראוי לדאוג לעניים בגלל הפרדוקס  (לת) חיים
  • 08:05
  • 17.12.12

38 ניתוח מצויין  (לת) פרויד
  • 08:06
  • 17.12.12

39 שס טובה בעיקר לח"כ של שס, אלא שהיו בכלא, ואלא שעוד יהיו בכלא, כולם בחליפות איטלקיות יקרות וברכבי פאר. מאיפה למרן, שכבר שנים פנסיונר, כסף למכוניות יוקרה? שנמכרות בזריזות לפני הבחירות ונקנות בשקט מיד לאחריהם?  (לת) דן
  • 08:10
  • 17.12.12

40 מה שמעניין את ש"ס זה ש"ס ולא שום דבר אחר, ונעזרת במטומטמים להיבחר שוב ושוב!  (לת) אבי
  • 08:18
  • 17.12.12

41 שריטה תודעתית רצינית  (לת) הזוי
  • 08:19
  • 17.12.12

42 מספיק יהיה שלא יאפשרו לש"ס לשבת בקואליצה שתי קדנציות רצופות והמפלגה הזאת נמחקת.  (לת) חבל רק שראשי מפלגת ש"ס לא היו באוטובוס שנסע לבית-אורן ביום אסון השרפה בכרמל.
  • 08:20
  • 17.12.12

43 אין לכם זכות מוסרית להעביר ביקורת על ש"ס. כדי להתנכל ללפיד (רק משום שאינו מתאים לאג'נדה של הארץ) הייתם מוכנים גם להגן על החרדים, על כל טפילותם ובורותם. ולא למותר לציין, שההתעמרות בלפיד נעשתה על סמך עניינים שוליים, כמו סוג הספרים שהוא מחזיק אצלו (הווו, כמה רעש עשיתם מזה...) ועוד כמה סיפורים מגוחכים. זאת לא היתה עיתונאות, ובוודאי שלא במיטבה.  (לת) עכשיו תבלעו את החרדים בשקט!
  • 08:21
  • 17.12.12

44 טעות יסודית פרדוקס אלון עידן
  • 08:25
  • 17.12.12

עם כל הכבוד לכתיבה שמצביעה על הרמאות הש"סניקית, את הפרדוקס שתיארת בהתחלה ניתן להדגים בכל ארגון לזכויות אדם, בכל תנועה נגד הכיבוש, או למעשה בכל תנועת נגד או בכל איגוד שנועד לשנות משהו בעולם. כמובן שגם אתה לא חף מכך, שהרי ממה היית מתפרנס לו העולם היה נקי יותר ממפלגות שאתה כותב נגדן? Welcome to the loop

45 כנופית נוכלים אזרח בישראל
  • 08:28
  • 17.12.12

מאז קום המדינה ,אנו סוחבים פרזיטים אלו על הגב !!!
שנוררים מקצועיים - שלא עבדו שום עבודה מיום הוולדם !!!
למה לתת להם ??
אולי לשם שינוי - תתנו גם לי ???

46 הפוסל במומו פוסל יוני
  • 08:29
  • 17.12.12

לצערי יש כשלים רבים בתיאורית הכותב. ש"ס טוענת שתחבור לימין כי היא רוצה לזכות בקולות העניים שרובם ימניים בדעותיהם. הקשר בין טענתך למציאות הוא מקרי ביותר. בנוסף לפי טענתך גם רופא השיניים חיי בפרדוקס הרי אם לכולנו לא יהיו בעיות שיניים פרנסתו תפגע. חבל שהכותב מנסה לתפור סיפור כיסוי

47 מאמר של חוסר הבנה וחוסר כבוד דן הקטן
  • 08:30
  • 17.12.12

מטרתה המוצהרת של ש"ס היא ל"להחזיר עטרה ליושנה", כלומר לשחזר את הדומיננטיות של היהדות הספרדית בציבוריות הישראלית, (כפי שהיה בארץ ישראל עד המאה ה-19) והמנגנון לכך הוא שיתוף בשילטון ודגש על החינוך התורני. כל עוד החינוך הכללי ליברלי נחשב ככזה שמבזה את הקהילה הספרדית ומסורת ישראל, - אין סיבה לעודד אותו. עני שיש לו תמיכה קהילתית ואמונה אינו אומלל! השקפת היהדות היא שתמיכה בעניים היא מיצווה (ולא חובה) והצלחה כלכלית של אדם נגזרת ממעשיו ומברכת האל. היהדות מאמינה בחופש כלכלי שבו העשיר ישגשג בזכות חריצותו ויפנה את עושרו לטובת הקהילה מרצונו החופשי ולא בכפיה - זו בדיוק ההשקפה הליברלית-קפיטליסטית. בנוסף, השמאל הישראלי בז בגלוי למסורת ישראל. לכן אין שום סיבה שבעולם שש"ס תתמוך במפלגות השמאל.

48 דרעי סוכן שמאלני-בגלל זה שס תיפול  (לת) דרעי סוכן שמאלני
  • 08:36
  • 17.12.12

49 הכותב הוא... חכם מאד  (לת) ניתוח מבריק ומדויק!
  • 08:37
  • 17.12.12

50 ש"ס ניזונה מבורות וטיפשות המצביעים שלה. לא חסרים דפקטים.  (לת) ג'ו
  • 08:37
  • 17.12.12

51 כדי להלחם בש"ס צריך להלחם בעובדיה יוסף - שהוא הארכי גנב-מאפיונר שהקים את התועבה הזאת אפי
  • 08:41
  • 17.12.12

מן הראוי למדינה יהודית לגשר גרים כעובדיה יוסף. בושה שנתנו לפושע תואר של רב ראשי - מגוחך התואר ככל שהוא - מן הראוי לדון ולשפוט את הפשעים של משפחת יוסף ולא לאפשר להם להמשיך לפגוע ביהודים!

52 לפי ההגיון הזה כל העובדים הסוציאלים מנציחים את הבערות והעוני כדי להצדיק את קיומם. אותו ההגיון לגבי מר"צ. הרי אלמלא מר"צ היינו מגיעים להסכם עם הפלשתינאים.  (לת) רוני תל אביב
  • 08:41
  • 17.12.12

53 אמת - מתי הם יבינו זאת. אחד שדואג
  • 08:42
  • 17.12.12

אמת - מתי הם יבינו זאת.

54 אמת לאמיתה אז למה.. אלישע
  • 08:44
  • 17.12.12

למה אף עיתון לא מוציא לאור את הנהנתנות והחיים הטובים של ראשי ש"ס
את כל גדודי העוזרים והיועצים שמקבלים משכורות עתק על חשבון המדינה
את כל תעשיית "הכשרות" שמגלגלת כמויות אדירות של כסף.

55 למה לחבור לסוס מת? תומר
  • 08:45
  • 17.12.12

החברה רוצים לנצח. חוץ מזה, המסר: הליכוד יכסח את הערבים, אנחנו נדאג לכם.
מה לא ברור?

56 אמת כתבת, אבל מה עושים בכדי להעביר לעם את המסר הזה ? kazza
  • 08:48
  • 17.12.12

אותו דבר גם הליכוד מפלגה שפוגעת במצביעים שלה והם ממשיכים להצביע לה כעיוורים, תסמונת האישה המוכה !!!

57 אפשר להגיד את כל זה בשני משפטים. אפילו אחד להעליב את האינטליגנציה בעודף מלל
  • 08:50
  • 17.12.12

לא כל טור צריך להיפתח ב"האדם הוא יצור ההולך על שתי רגליים. 2 הוא מספר שלם גדול מ-1 וקטן מ-3", וכו'.
בהצלחה!

58 העוני משתלם נפתלי
  • 08:50
  • 17.12.12

ש"ס וחמס חד הן.
זו שיטה להשאיר את הבערות ואת חוסר היכולת להשתכר בשכבות החלשות,זה משאיר לש"ס קאדר של מצביעים מבולבלים שסומכים על בכירי ש"ס עם חליפות שלושת החלקים שיוציאו אותם מהעוני.
אם בוחרי ש"ס ימשיכו לשלוח את ילדיהם למוסדות של ש"ס אזי שיקחו גם את האחריות למשפחותיהם ולא יפילו את פרנסתם על גבי.

59 השמאלנים הליברלים הרבה יותר גרועים. בכל מדינות המערב הם מבססים את כוחם הפוליטי על האוכלוסיות שמהן צומחת הפשיעה האלימה. אוכלוסיות שבארה"ב זה עתה העניקו לאובמה את הנשיאות. שרות מידע
  • 08:55
  • 17.12.12

התמורה שהם מעניקים למצביעיהם הם חוקים שמיטיבים עם העבריינים, ומקשים על שלטונות החוק. גם חוקים כמו "ההעדפה המתקנת" בקבלה למוסדות חינוך ולמקומות עבודה ציבוריים. ולבסוף, הליברלים הם אלה שחוסמים כל נסיון להאבק בילודה הלא מבוקרת, כי זה מרגיז (מאד) את המצביעים שלהם. סיבה מרכזית להרס כדור-הארץ.

60 לא רק ש"ס יעקב
  • 08:56
  • 17.12.12

כל מהות השלטון היא להחליש את האזרח במכוון, ולהציע לו "פתרונות".
"ביטוח" לאומי שהוא לא ביטוח ולא לאומי, אלא מנגנון מיסוי, "מנהל" מקרקעי ישראל שהוא מאפיה ששולטת על הקרקעות שלנו, "בשבילנו", "משרד" התקשורת שמונע בכוח הזרוע תחרות במשך שנים, חברת החשמל שמשרתת כמה אלפי משפחות על חשבון מליוני צרכנים שמשלמים מחירים מופקעים, וכן הלאה והלאה.

61 נו, נו, כל ההסבר הזה נכשל בתער של אוקהם א
  • 08:57
  • 17.12.12

יש הסבר פשוט הרבה יותר ללמה ש"ס לא חוברת לעבודה - האלטרנטיבה עבוד ציבור מצביעי ש"ס היא הליכוד - הם לא מעוניינים באליטיזם הפטרנליסטי של מפלגת העבודה והם לא יצביעו לה לעולם, ולכן על ידי הפיכת הליכוד ל"שותף הטבעי" היא מאפשרת למצביעים הפוטנציאלים ללכת עם ולהרגיש בלי.
חוץ מזה שאר המאמר נכון, אם כי מעט טריוויאלי.

62 יש התולים בהצבעה לס"ש בציבור של בורים,טיפשים דפקטים ושאר סופרלטיבים.אם כן למה ומדוע בוחריה ונבחריה נוהים אחרי ממשלה קפיטלסטית.?? כי ממשלת הליכוד הם "מקבלים יותר", ממשלות השמאל דאגו למושבים ולקיבוצים. דאגו לקבוצות כדורגל וכדורסל של הפועל. מדוע ההסתדרות קרסה ,כי בזבזה את משאביה על תמיכה במפעלים חילוניים. גזזה את פיאות המוסדות החינוכים הדתיים.אז מדוע החרדים צריכים לתמוך במפלגה עם אגנדה אנטי יהודית,אנטי מצוות. שלי היא ליצן שמאלני בתחפושת ימנית. עובדה הכרת הטוב נמצאת דווקא בממשל קפיטלסטי. מי שמר על קרנות הפנסיה של ההסתדות. לא תנועת העבודהץ מי קרקס אותן חיים ......ועמיר  (לת) תות אוהב המון,
  • 09:07
  • 17.12.12

63 ש"ס היא הגורם לעוני ?? לא !! שנים של אפליה אשכנזית , בבית ספר , בצבא , ובכל הזדמנות להתפתח העדפתם אשכנזים על שחורי עור מוכשרים גיא תל אביב
  • 09:12
  • 17.12.12

תמיד דאגתם לקדם את החבר שלכם מהשבט הלבן על פני ספרדי מוכשר ...
אשכנזים אפסים !

64 ש"ס תחבור גם לשטן תמורת מנדטים,תקציב, הסכמים קואליציוניים ושרים מישה
  • 09:15
  • 17.12.12

חבל שרק מדברים פה על השמאל-ימין חברתי-כלכלי, ש"ס היא גם ימין וגם שמאל תלוי למי היא צריכה לחבור. היא תחבור גם לשטן אם הוא יבטיח להם מנדטים, תקציב שמן, הסכמים קואליציוניים שמשפיעים על מדיניות ציבורית ואיך לא?! עוד פעם שר הפנים שאחראי על הרשויות המקומיות ושר השיכון לחרדים.

65 נכון ולא נכון רותי
  • 09:16
  • 17.12.12

נכון שבתחילת דרכה הגה אדון דרעי החכם (לא תקחו את זה ממנו) את הרעיון לסחוט הון עתק מהמנהיג השליט בתמורה להסכמה שבשתיקה של ש"ס על כל דבר . הכסף "הלך" לטיפול בשכבות מצוקה שלא טופלו עד אז ע"י אף גורם משמאל או מהימין. דרעי החכם ניצל את הנישה הלא מטופלת הזו וצרף אל ש"ס עשרות אלפי בוחרים פוטנציאליים. לא עבר זמן והוא החל לחלק את ה"עוגה" כך שמעט פוזר לנזקקים, עוד מעט ללומדים בישיבות (ואלה שכרשומים אך מסתובבים ברחובות כי אין ביכולתם לעמוד בדרישות הלימוד הקשות) . החלק הארי "הלך" למנהיגים. ראו את מצבם הכלכלי, את היועץ הלבוש במיטב החליפות ונוסע במכונית יוקרתית. ראו את בתיהם וחיי הנהנתנות שהם מנהלים. אם הם אינם עובדים מי משלם את זה? הציבור המטומטם. עכשיו חזר דרעי לפוליטיקה והוא , שוב, מסביר כי הוא מטפל בנזקקים. יקומו, בבקשה הנזקקים ויספרו לנו את האמת !!!!!!!!!

66 בסרט הזה כבר היינו..... יעקב
  • 09:26
  • 17.12.12

יש לציבור זכרון קצר.
מה עושה שם דרעי לכל הרוחות.
גם אם ריצה את עונשו, עדין אין לו מקום כנבחר ציבור.
עבירה שיש עימה קלון צריכה להוציא עשבים שוטים מהפוליטיקה
לעד וללא הגבלת זמן.

67 כל מנהיגי ש"ס והעסקנים מסתובבים עם חליפות וורסאצ'ה 3 חלקים!! גדי
  • 09:40
  • 17.12.12

מפלגה שחיה על הבורות והעוני של בוחריה!!!

68 גם אני מישתטח קברים אהבל מבקש טוטו לוטו ועדיין דפוק  (לת) אברם
  • 09:48
  • 17.12.12

69 איזה חליפות יווארדי ורק לי אין אוכל בבית  (לת) אברם
  • 09:49
  • 17.12.12

70 כתבות סידרתיות נגד מפלגה ספרדית ניסים הסמוראי
  • 09:53
  • 17.12.12

אני מאותם האנשים שמתנגדים למפלגת ש"ס ומעניין מה שגורם לאנשים כמוני לעמוד לצידה דווקא בעת הזאת היא בגלל הכתבות הסידרתיות נגד המפלגה הזאת.. כל אחד מן המאמרים שלכם פותח באיזו עוולה שעשתה מפלגה זו..לדעתי אתם גזענים בגלל שדווקא מפלגה זו טוענת לייצוג שכבות החלשות בחברה, אבל כשאתם סתם תקפים ותוקפים, באים אנשים כמוני שייחלצו לקראתה, דווקא בגלל העויינות של הכתבים שלכם.

71 בעית העוני המזרחי היא בעיה של כל ממשלות ישראל, כל ממשלה היתה יכולה לפתור אותה, עם שס או בלי שס, כך שכנראה לכל ממשלות ישראל יש אינטרס לשמר את הבעיה כי כך יש להם שס (בית תמחוי) בתוך הממשלה תמשיך עם ההגיון הזה עד הסוף
  • 09:55
  • 17.12.12

העוני של המזרחים הוא אינטרס של האשכנזים.

72 באותה מידה, הימין של ביברמן וספיחיו הקיצוניים צומחים מדרדור למלחמה, בידוד מדיני ורמיסת המעמד הבינוני שנוהר להצביע להם  (לת) אדמור
  • 09:56
  • 17.12.12

73 לא נמאס לכם מלחפור ולטחון בנושא שימור הבערות (והצדקה הכרוכה בה) במתחמי ש"ס בפרט, ובשכבות החלשות בכלל? כי יש לזה פתרון אפקטיבי ופשוט, "Bolsa Familia" תכנית השיקום החברתי (לא !סתם סעד!) של ברזיל שהתנתה את קצבאות הילדים בהשתתפות בחינוך הממלכתי. לימודים חילוניים חובה בבוקר, וכל השאר (כנסיה, ישיבה, סמבה, כדורגל) לפי בחירה והטעם האישי. ספרו את זה לחבר'ה שלכם בביטוח-לאומי. יחסוך להם המון קצבאות קיום לדור הבא!  (לת) Luis Inacio da Silva - "לולה" ארבע שנות לימוד, אבל מה זה שכל ונשמה!
  • 10:43
  • 17.12.12

74 שס יושבת בכל ממשלה של הימין מזה 25 שנה,לא עשו דבר למען העניים יעקב
  • 10:48
  • 17.12.12

אלה רק לציבור החרדי,ובחוצפתם עוד טוענים שהם מיצגים את השכבות החלשות. אם 25 שנה אתם עוזרים לחלשים אז איך הפערים הולכים וגדלים?? על מי שס עובדים??

75 נמאסו שס ,  (לת) שס
  • 10:49
  • 17.12.12

76 אלי ישי ומפלגתו-התנגדו לכל החוקים החברתיים-פגעו קשה במעמד הביניים-לא עושים כלום למען החלשים-  (לת) גדי
  • 10:55
  • 17.12.12

77 יותר מפרדוקס יש כאן הצבעת נגד. נגד חילונים נגד חרדים נגד ערבים נגד רוסים נגד שמאלניים ונגד בכלל. יהודים נו...  (לת) חגי
  • 11:08
  • 17.12.12

78 מצביעי ש"ס לא יודעים מה זה פרדוקס, מה זה חבירה ו מעמד אקסיומטי גם אני לא הבנתי  (לת) רונן, עפולה
  • 11:13
  • 17.12.12

79 הם מחלקים דגים במקום חכות. מאמר נחמד.  (לת) פסבלוצי
  • 12:04
  • 17.12.12

80 שס שותפה טבעית לליכוד כי 95% ממצביעיה הם תומכי ימין מובהקים! כל השאר נכון...  (לת) אמיר
  • 12:17
  • 17.12.12

81 ניתוח מבריק!!!  (לת) רועי
  • 12:23
  • 17.12.12

82 המשולש הקדוש עמרם
  • 12:52
  • 17.12.12

הכותב הנכבד כתב מאמר פילוסופי שהוא נכון לכל מפלגה מגזרית כדוגמת ישראל ביתנו או מפלגת השנאה של יאיר לפיד אך חשוב לזכור בחברה שמנסה לחלן את תושביה באמצעות הפיכת תרבותה לתרבות מערבית גרידא ש"ס בסולם ערכיה שמירת ערכיה היהודים של ישראל היא בראש מעיינה גם במחיר של כביכול חוסר השכלה במוסדות החינוך שלה מה שעובדתית זו המצאה תקשורתית


83 חבל שמצביעי ש"ס לא יודעים לקרוא...  (לת) מיכל
  • 12:54
  • 17.12.12

84 ש,ס מפלגת העם משה
  • 12:56
  • 17.12.12

נראה שהכותב הנכבד ורוב המגיבים מעולם לא ביקרו בעיירות הפיתוח ובשכונות המצוקה ולא במעלי התעשייה שאותם מייצגת שס קח את מפעל פיניציה שאמר יו"ר הועד ששרי שס הם היחידים שעזרו להם

85 המפלגות ביראל בני
  • 12:58
  • 17.12.12

נתניהו קפיטליסט ציפי פלשתינאית יחימוביץ דמגוגית לפיד בורגני היחידים ששייכים לעם הם שס

86 ש"ס - הגזענות,השחיתות,הזלזול בעבודה, העדפת האשכנזים  (לת) ע.הלל
  • 13:14
  • 17.12.12

87 לא רלוונטי, אדון אמסלם מתחיל את הקמפיין שלו היום, ייקח לש"ס 4 מנדטים שפויים ויפורר את הכנסיה הקתולית הזאת עד הבחירות הבאות, ואת קולי וקולות בני משפחתי וקולות חבריי הוא יקבל למען קידוש השם ואחדות עם ישראל.  (לת) אסף
  • 13:40
  • 17.12.12

88 כול הכבוד למאמר שמניח את הקלפים על השולחן.  (לת) אייל
  • 14:05
  • 17.12.12

89 לצערי, אתה מפנה כתבה מבריקה לאנשים שאינם בוחרי ש"ס, מן הסתם בוחריה לא יבינו על מה אתה מדבר  (לת) לא שסניקית
  • 15:13
  • 17.12.12

90 מפלגת המחבלים=ש"ס היא האוייבת המרה ביותר של המדינה,הקידמה,ההשכלה,העבודה,החירות,עידן האורות והדמוקרטיה  (לת) ההתחרדות היא הסכנה הקיומית מס.1
  • 15:28
  • 17.12.12

91 לפי הבנת הכותב אין עניים במדינה רק ש"ס מייצרת אותם...  (לת) חיים
  • 15:44
  • 17.12.12

92 הפרדוקס זה משהו שמפרנס טוב את כולם כולל יצחק
  • 15:49
  • 17.12.12

את העיתונות שהרי בלי הסודות שהעיתונאים כביכול מנסים לחשוף טפח מהם ובאותה עת להסתיר שניים אנשים לא יקנו עיתונים ומהו הסוד הגדול? רוב אזרחי מדינת ישראל רוצה בשלום. רק מה ללא הסיכסוך הפנימי והאיבה שדואגים לטפח וללבות בין אזרחי המדינה לא יהיה צורך בעיתונים והרי אי אפשר למכור עיתונות שרק מבוססת על רכילות צריך גם דם אז מה נשאר לעשות זה לצור עיתונות כביכול לוחמת נלחמת שיוצרת עניין ובאותו הזמן להסתיר את האמת שכן אנחנו יכולים לחיות יחד כן יש לכולנו מטרה משותפת לחילונים ודתיים ליהודים וערבים לוותיקים וחדשים. החברה שלנו היא בעיקרה סובלנית ומקבלת ואת זה לא יספרו לנו. עדיף לשמור על ס״ש מפלגה נצלנית מאין כמוה לספר לנו שממילא הבחירות מכורות מראש והביברמן יעמדו בראש כי הם מספקים את החומרים שמהם אפשר למכור עיתונים.

93 הפרדוקס זה משהו שמפרנס טוב את כולם כולל יצחק
  • 15:50
  • 17.12.12

את העיתונות שהרי בלי הסודות שהעיתונאים כביכול מנסים לחשוף טפח מהם ובאותה עת להסתיר שניים אנשים לא יקנו עיתונים ומהו הסוד הגדול? רוב אזרחי מדינת ישראל רוצה בשלום. רק מה ללא הסיכסוך הפנימי והאיבה שדואגים לטפח וללבות בין אזרחי המדינה לא יהיה צורך בעיתונים והרי אי אפשר למכור עיתונות שרק מבוססת על רכילות צריך גם דם אז מה נשאר לעשות זה לצור עיתונות כביכול לוחמת נלחמת שיוצרת עניין ובאותו הזמן להסתיר את האמת שכן אנחנו יכולים לחיות יחד כן יש לכולנו מטרה משותפת לחילונים ודתיים ליהודים וערבים לוותיקים וחדשים. החברה שלנו היא בעיקרה סובלנית ומקבלת ואת זה לא יספרו לנו. עדיף לשמור על ס״ש מפלגה נצלנית מאין כמוה לספר לנו שממילא הבחירות מכורות מראש והביברמן יעמדו בראש כי הם מספקים את החומרים שמהם אפשר למכור עיתונים.

94 היום מי שיש לו דירה הוא עשיר - וש"ס דואגת לבוחריה בעניין זה. אני
  • 16:04
  • 17.12.12

מה שאי אפשר לומר על המפלגות החילוניות. אולי זה עובד גם בכיוון זה - אם יהיו לכולם בתים אז הם לא יצביעו לליכוד...

95 זה טוב לבכות שלום שלום
  • 18:20
  • 17.12.12

מקווה שישטוף לכם את הטמטום החוצה

96 בלבולי מוח הרב
  • 18:37
  • 17.12.12

לא מענין אותנו פלטיקה ולא חזק חלש אנחנו מצביעים הרב עובדיה מחר הוא יגיד להצביע אחמד טיבי נזרום מרץ נזרום אתה הבנתה את זה ברוך

97 הפרדוקס לא ייחודי לש"ס יואב
  • 18:39
  • 17.12.12

באותו האופן גם ביבי חי על הבטחת הביטחון לעם ישראל בלי סיבה לספק אותו שכן אם יהיה בטוח בישראל לא יהיה צורך בביבי

98 ש"ס זה מעמד האצולה של הספרדים. כמו כל מעמד אצולה הוא משגשג על חשבון המעמד הנמוך פרה-דוס
  • 18:41
  • 17.12.12

הרב יוסף הוא המלך, המפלגה וכל מי שמקורב אליהם הוא מעמד האצולה שעושים מה שבא להם, ושאר הבוחרים שלהם הספרדים הם העם הנבער מדעת שממשיך לסגוד למלך וחבורתו, בתקווה שיזרקו להם איזה פירור.
השכלה? קידמה? עלייה במעמד החברתי/כלכלי? זה ממש לא קשור לסיפור הזה.
נ.ב. אותו סיפור בדיוק בכל שאר חצרות החרדים למיניהן, בלי קשר למוצא עדתי או לסגנון התפילה. מטרת הרבנים להמשיך למלוך ולכן לשמור את המבנה המגזרי/מעמדי. לחלק מדי פעם איזה ממתק לילידים והעם הפשוט ימשיך להריע להם בכיכרות.
מה הפלא שהם משתיקים נשים. זה פשוט בגלל שנשים תמיד מתלוננות ורוצות משהו יותר טוב (לטוב ולרע...) ו"משהו יותר טוב" ו"יותר הוגן" אלו דברים שמאיימים על בתי המלוכה שקמו כאן.

99 הכותב לא מבין שום דבר באשר לש״ס טוקבקיסט שחושב
  • 20:25
  • 17.12.12

אנשים מצביעים לש״ס כי הם גאים בכך שהם יהודים והם גאים בכך שהם מזרחיים. ש״סניק לעולם לא יצביע לאחת כמו שלי יחימוביץ׳ כי היא מייצגת בדיוק את ההיפך. את הסלידה מהיהודי הגאה שבה. בעולם של שלי יחימוביץ׳ ושל אלון עידן, הדבר היחיד שאפשר להיות גאה בו זו מסכנות. שלי יחימוביץ׳ מוכנה להיות בעד המזרחיים כי הם מסכנים, כמו שהיא תהיה בעד הסודנים והערבים. אבל את הש״סניק החשיבה הזו מגעילה - הוא לא רוצה שיהיו בעדו כי הוא מסכן. הוא רוצה שיהיו בעדו כי הוא יהודי, עם מורשת ואמונה. מה יש לו לחפש אצל שלי יחימוביץ׳, שהמורשת והאמונה הזו לא מעניינת אותה בגרוש.

100 אלון עידן מעמיד פני תם משה
  • 21:39
  • 17.12.12

מצביעי ש"ס לא רוצים לחבור לשמאל כי הם דואגים למדינה יותר מאשר לכיס שלהם. פשוט מאד. הם לא רוצים להיכנע לאויב הערבי ולא רוצים למסור חלקי מולדת. בעיניים התמהות של אלון עידן "איך זה שהם לא חוברים לעבודה"? המסר כנראה לא ברור מספיק: השמאל, בשורה עגומה של החלטות שהביאו את מדינת ישראל עד הלום, גרר אותנו למצב מדיני ובטחוני לא פשוט. שום מדיניות כלכלית לא תסתיר זאת

101 כמה פשוט ככה נכון שמאלני גאה
  • 02:00
  • 18.12.12

וגם עצוב מאד.... מצביעי הליכוד הם אלו שבוחרים שבמפלגה שפוגעת בהם הכי הרבה על ידי זה שהיא מעבירה את התקציבים לאחרים במקום לעצמם. כבר 35 שנה שהימין בשלטון אבל איכשהו השמאל עדיין אשם...

102 ניתוח טיפשי הנובע מהתנשאות על הנייטיז. מצחיקים ומגוחכים
  • 02:25
  • 18.12.12

הכותב כלל לא מבין איך עובד ראש חרדי.
דרך אגב, יש לכם נס שהילידים לא קוראים את מאמריכם המתנשאים.
כי כל מאמר שכזה, מביא עוד מצביעים לש"ס.
אתם מחליטים בפטרוניות מה הציבור מצפה מש"ס, ומסבירים מדוע הוא סובל.
אתם בטיפשותכם שלא הבנתם את התרבות של אנשי ש"ס, או יותר נכון לא מסוגלים להבינה ממרום האגו בו אתם שרויים. ולכן לא הצלחתם לפצח את הקוד של ש"ס, ובעקבות כך, החלטתם כי כל מצביעי 11 המנדטים שלהם הם מפגרים.
התנשאות של משוגעים.

תראו איך המגיבים מגיבים כך גם על הליכוד.
פשוט מתנשאים שלא רואים כלום מעבר לאגו שלהם המנופח.

אגב, אני מצביע ש"ס, לשעבר בשמחה ובאהדה
וכיום, אע"פ שאני מאוכזב מהתמסדותם והסתאבותם, בינתיים לא מצאתי מפלגה פחות גרועה מהם.

נ.ב. אתם יכולים לעשות לי כמה דיסלייק שתרצו [או להעיר על שגיאות כתיב וניסוח].
זה רק מראה את התנשאותכם על הנייטיז [לפי דעתכם המתנשאת.

103 טוב שהכתבה מאוזנת ואוביקטיבית ולא מזכירה אפילו במילה את ****האקדמיה החרדית *** שהקימה הבת של הרב עובדיה יוסף  (לת) תקנו אותי אם טעיתי
  • 14:41
  • 19.12.12

104 בוא נתקדם .. צפוני גאה ברב אמסלם
  • 22:10
  • 30.12.12

הרב אמסלם אמיץ .נקי .ללא עבר ובעל תושיה מנהיגות וכושר ביטוי מצויין.
אין מחלוקת על כך נכון ?
הטובים לטייס
והטובים לישיבה
והעיקר לשמור על כבוד הרב עובדיה יוסף.היחיד בדורו.. השבוי בביתו במקום ללמוד וללמד תורה "קודחים" לו בראש ומפרעים לרב זה ביטול תורה!!

פעילות
המלצות