הבית היהודי: פיצול שמוצג כאחדות

הטקטיקה של בנט היא הפרדה בין התוכן לסגנון: מתחת לשפה המלטפת מסתתרת הקיצוניות. כעת זה שלב הנפתלי, מאוחר יותר יגיע שלב הבנט

איילת שקד, מספר חמש ב"בית היהודי", התראיינה אתמול בבוקר וניסתה להגן על מנהיג מפלגתה, נפתלי בנט, שאמר באותו ראיון מדובר לנסים משעל שהוא "מעדיף ללכת לכלא מאשר לפנות יהודי מביתו". כדי להצדיק אותו הסבירה שקד ש"הוא דיבר מדם לבו". אחרי כמה שניות אמרה ש"זו התבטאות לא נכונה". בסוף הסבירה את הטעות בכך שהיה "ראיון ברוטאלי".

השאלה היא באיזה מובן אמירה אותנטית, כזאת שמגיחה מ"דם לבו" של אדם, יכולה להיות מתוארת כ"לא נכונה"? נדמה לי ששקד התכוונה לומר שבנט אכן חושב שצריך לסרב פקודה לפנות יהודי מביתו, אבל זה "לא נכון" לומר את זה, כי יש בחירות בעוד כחודש, ויש אנשים רבים שמתלבטים, ומה שחשוב להם זה בעיקר לא לשמוע אמירות קיצוניות, ובמובן הזה המנהיג שלה לא הצליח להתאפק, והסגיר את הדבר הזה, שתנאי הכרחי למימושו הוא האיסור לדבר עליו.

ההפרדה הטקטית הזאת - שמאפשרת חיתוך בין מה שנאמר מ"דם לבו" של אדם לבין הגדרת אותה אמירה כ"לא נכונה" מטעמים אלקטורליים - היא מהותו של "הבית היהודי". הרעיון המרכזי של המפלגה הוא פיצול שמוצג כאחדות. "הבית היהודי" היא מפלגה שרוצה לאפשר לשני טיפוסים עקרוניים של מצביעים להזדהות איתה - אנשי ימין ואנשי מרכז – ולכן היא עושה שימוש בשפה כפולה.


שני הטיפוסים האלו מיוצגים כבר בשמה של המפלגה, "הבית היהודי". בעוד שבמונח "יהודי" משמר בנט את הזרם הבסיסי שלו, הזרם הדתי-לאומי, המושג "בית" נבחר כדי לייבא אנשים מהמרכז. בנט מבין שפוטנציאל גדול של בוחרים הם אנשי-אמצע בורגניים, שבהיעדר תפישת עולם פוליטית מובהקת, מעדיפים להזרים את ה"אנרגיה" שלהם למושגים נעימים כמו "בית", "משפחה", "חום", "אהבה", "חיבוק" "נשמה" ו"ערכים". בנט מספק להם את המושגים האלה בסיטונות, כחלק מ"דיבור" לכאורה טבעי. באותו ראיון אצל משעל, למשל, הוא שתל אותם כמעט בכל משפט: "סיימנו בטוב, בחיבוק" (על נתניהו); "אני אוהב את נתניהו"; "נתניהו, לבו במקום הנכון"; "ניתן לנתניהו גב ערכי-לאומי חזק"; "נשמה, אני רוצה לספר לך..." (בתגובה לנסים משעל שקם מכיסאו כדי להשתיק אותו).

כמובן שהרטוריקה היא טקטית, ולכן מדי פעם אפשר להבחין בתפרים הגסים. למשל, כשבהמשך אותו ראיון עמוס "אהבה", "חיבוקים" ו"נשמה", הסביר בנט מה הוא חושב על הסביבה בתוכה הוא פועל: "אין אהבה, אין שנאה, יש אינטרסים".

בנט הוא למעשה המופע הקונקרטי של אותו פיצול אידיאלי שמגולם ב"הבית היהודי": הוא מפריד בין מחשבה לדיבור, בין תוכן לבין פרזנטציה. הוא מאמין שהשלב הזה בבחירות הוא שלב הפרזנטציה, ושרק לאחר שיצבור מספיק מנדטים, יוכל לנטוש את הפסאדה ולממש אידיאולוגיות. אפשר לנסח זאת גם כך: זה שלב הנפתלי, מאוחר יותר יגיע שלב הבנט.

בנימין נתניהו התראיין ביום שישי לכל ערוץ טלוויזיה אפשרי, בדיוק בגלל שהוא זיהה "נפילה" טקטית אצל יריבו, רגע שבו הבנט קפץ לנפתלי, רגע של הונאה שצריך לחשוף בפני הציבור. אלא שביבי לא לקח בחשבון ש"הנפילה" של בנט רק חיזקה את האפקט של הפיצול, משום שהיא אוששה בפני המתבלטים שאכן מדובר בפסאדה; כלומר, שמתחת לשפה המכילה והמלטפת (ניו אייג'), מסתתרת תפישת עולם קיצונית.

במידה רבה, נתניהו שכח את השיעור הבסיסי שהוא מעביר פה כל כך הרבה שנים: שהשילוב הלכאורה בלתי אפשרי בין מערכת אמונות ומחשבות לאומנית-דתית לבין מעטפת ליברלית-דמוקרטית – הוא השילוב שמנצח בחירות בישראל; כי זה בדיוק השילוב שמשמש תמונת מראה אידיאלית לבוחר הישראלי, שרוצה לחשוב על עצמו במונחים מערביים-נאורים, ובמקביל לאפשר לנהרות של גזענות, שנאה לאחר ותוקפנות קורבנית, להמשיך לזרום מתחת לפני השטח.

למעשה, כשנתניהו מביט בבנט, הוא מביט בעצמו, וזה עד כדי כך מפחיד אותו.

האם אתם מאמינים שפיהם ולבם של הפוליטיקאים בישראל שווים?
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בדיוק להפך: מחנה השמאל בישראל הוא זה שרוצה להציג עצמו כנאור ובו בזמן לתמוך בג'יהאד להשמדת מדינת ישראל בדרך להשתלטות על העולם.  (לת) ירון
  • 09:47
  • 24.12.12

02 הקנאה אוכלת. אתכם... רחובותמ
  • 09:50
  • 24.12.12

למרות כל השמצות הבית הלאומי ינצח.

03 קריאה לכל החילונים - אל תצביעו לבית היהודי !  (לת) חגי
  • 09:52
  • 24.12.12

04 אין הבדל בין בנט למורסי  (לת) יי
  • 09:52
  • 24.12.12

05 כולנו רוצים ילדים כנפתלי בנט: קצין ולוחם מצטיין, ג'נטלמן, הייטיקיסט מצליח, יהודי עם נשמה. שרה אברהמוב
  • 09:54
  • 24.12.12

ובעתיד הקרוב מנהיג ישראל.

ולא הוא לא פוליטיקאי!

06 יפה  (לת) LIOR
  • 09:59
  • 24.12.12

07 בנט תמשיך בקו שלך אין ויתור על אף שעל מארץ ישראל , הציבור יתמוך בך ואל תשמע לשמלנים שונאי ישראל  (לת) צחי
  • 10:01
  • 24.12.12

  •   שמאל משה גליק
    • 11:20
    • 24.12.12

    השמאל לא שונא ישראל, השמאל מביט ללבן של המציאות בעיניים. נפתלי ,בנפתוליו המתוחכמים,משקר לבוחריו. הוא מספיק חכם בכדי להבין שדרכו (בבחירות)מובילה למדינה דו לאומית אבל מתעלם מכך על מנת לרצות את אוזן בוחריו. מעשה אריק שרון ומעשה ביבי (נאום בר אילן). כך מתנהג אדם השונא את עמו

08 בנט ניר
  • 10:02
  • 24.12.12

האיש הכי טוב בפוליטיקה- בנט

09 שנאה לאחר יש בכל מדינה ובכל חברה עקיבא קורוסאווה
  • 10:06
  • 24.12.12

שנאה עצמית פתולוגית כמו של הסמול בישראל היא תופעה נפשית יחודית בעולם.

10 ללא ספק חומר למחשבה  (לת) ארנון
  • 10:07
  • 24.12.12

11 באתם לקלל מרק
  • 10:14
  • 24.12.12

אבל ללא ספק הכתבה תתרום עוד כמה קולות לבנט. בקרב הזה בין תקשורת לכל גורם אחר התקשורת תפסיד כי השתמשה יותר מדי ובמשך יותר מדי זמן בכוחה על מנת להכפיש וללכלך פוליטיקאים מהצד הימני של המפה הפוליטית. נגמר לכם הסוס , העם לא מטומטם ולא פראיר.

12 בנט התגלמות הישראלי היפה, מלח הארץ. לא רצה לפנות גם כפרים ערבים! שכחתם מזה.  (לת) האיש תותח על ואצביע עבורו
  • 10:15
  • 24.12.12

13 בנט למד היטב מרבו, נתניהו. הוא בדרך לרשת את מקומו, אם יסחוף עוד מנדטים מצעירי הליכוד.  (לת) k,
  • 10:15
  • 24.12.12

14 הצביעות חוגגת, תקשיבו לזה יורם הרר
  • 10:16
  • 24.12.12

הנה דברי שרון בקולו הוא אומר את אותם הדברים. וראה זה פלא, בתקשורת שכולנו יודעים ממה היא עשויה לא טרחו הפעם ללכת לארכיון, הם ברפלקס מותנה עשו על בנט עלהום, צביעות אמרנו? http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jEa2YO3lWHA

15 מה ההפתעה?אלה שמופתעים מהדו-פרצופיות הם צבועים או שזו טקטיקה שלהם כמו שלבנט ומרעיו הטקטיקה שלהם.וכרגיל הבוחר הישראלי נלכד בקורים או בדבש.  (לת) חיים
  • 10:16
  • 24.12.12

16 לא ברור לי מה קיצוני בזה שאנשים לא רוצים עוד עזה ביו"ש ? פלוני
  • 10:19
  • 24.12.12

אולי קיצונים הם אנשים שרוצים עוד עזה ביו"ש ?

17 המשפט האחרון, ספרות  (לת) אריק
  • 10:21
  • 24.12.12

18 בנט גנב המנדטים הסידרתי מליברמן וביבי, מש"ס ומברוך מרזל ובן ארי, יש לעצור את גנב המנדטים עכשיו ויפה שעה אחת קודם...  (לת) אדם גרין
  • 10:21
  • 24.12.12

19 פסיכולוגיה בגרוש. פטריוט
  • 10:23
  • 24.12.12

איך יכול להיות שאתה מיצג מיעוט שחורג אף מהטעות הסטטיסטית ועדיין חושב שאתה יכול ללמד אותנו משהו שאנחנו לא יודעים? . המאמר כתוב כמו מתוך כעס ולא מתוך ניתוח הגיוני שמאפשר לשכנע את הלא משוכנעים.
מוזר איך לכל ההזויים שכותבים ב"הארץ" תמונת המציאות זאת שמעמידה אותם בשלולית שמחוץ לאגם לא אומרת דבר כאילו דבריהם דברי אלוהים חיים הם. אז הנה, אני ימני תומך בנט ועכשיו ברור לי למה הוא ולא אתה ושכמותך כי אנחנו לא כאלה חכמים.

20 בנט גנב המנדטים הסידרתי מליברמן וביבי, מש"ס ומברוך מרזל ובן ארי, יש לעצור את גנב המנדטים עכשיו ויפה שעה אחת קודם...  (לת) אדם גרין
  • 10:25
  • 24.12.12

21 נפתולי נפתלי שניים העם
  • 10:28
  • 24.12.12

האיש הזה, נפתלי בנט, הוא מאיר כהענא בכסות של כבשה - הוא אסון למדינת ישראל - עם אנשים כאלה בכנסת ובממשלה, לא יהיה שלום אף פעם בין ישראל לבין כל שכנותיה, כולל מי שקוראים לעצמם פלשתינים, כך שאנו ובנינו ובני בנינו ובני בני בנינו וחוזר עוד ועוד לא נדע שלום מהו - אף פעם לא!
כמה חבל!

22 למעשה, כשנתניהו מביט בבנט, הוא מביט במה שהוא היה רוצה להיות, וזה עד כדי כך מפחיד אותו. טעית בגדול במשפט האחרון
  • 10:29
  • 24.12.12

ביבי בסתר ליבו יודע, שהוא בלון מלא באויר חם, ללא עקרונות ועם הזעת יתר מכל פיפס, בעוד שבנט הוא הדבר האמיתי.
תוסיפו לזה את העובדה שבנט הוא ג'נטלמן מושלם, שלא אמר ולא יאמר מילה אישית אחת רעה על ביבי או שרה, (למרות שכנראה יש לו הרבה מה לומר)...והוא ממקד את כל הביקורת על ביבי בנושאי מדיניות בלבד-ותבינו מדוע הביבי מזיע בלחץ!

23 עוד לא הבנתם שעמדות בנט מייצגות את עמדות רוב הציבור השפוי?  (לת) אור
  • 10:32
  • 24.12.12

  •   זו כנראה באמת עמדת הרוב בתקווה לשפיות
    • 11:45
    • 24.12.12

    אבל אין זה אומר שהרוב הזה הוא שפוי.
    כנראה שהשעה נכונה, והציבור מוכן ורוצה לשמוע עמדות גזעניות וקיצוניות, שאנחנו, אנשי השמאל המתון, לא מסוגלים להכיל אותן.
    ויותר מזה- אנחנו גם לא מסוגלים לשכנע אנשים מסונוורים ומהפונטים בעמדה שחורגת מתחום ההפנוט שלהם.
    כל מה שנותר לנו הוא לתת את קולנו למפלגה שפויה ולקוות לטוב.

24 אבל תודה שבגלגולי עיניים הם לא פחות טובים מהמפד"ל נשמתה עדן  (לת) בסוף לא הבנתי - יסרב או לא?
  • 10:32
  • 24.12.12

25 בנט כלל לא מסתיר את מה שאתה קורא לו "תפיסה קיצונית", הוא אומר בגלוי שאין סיכוי לשלום עם הפלסטינים, שאוסלו, ההתנתקות ונאום בר אילן היו טעות ושיש לספח את שטח C. זכותך לחשוב שכל אלו מעידים על קיצוניות, אבל אתה לא יכול לומר שבנט לא מפרסם את דעותיו אלו בגלוי בכתב (ראה את אתר הפייסבוק שלו), או בעל פה.  (לת) התבלבלת חבוב
  • 10:34
  • 24.12.12

26 ראיתי את הראיון המלא: אצלי דוקא התחזקה ההרגשה שבנט אדם אמין ואמיץ וישר -דוגמא למנהיג אמיתי ולא פוליטיקאי תחבלן-ציוני מדור הנפילים ואוהב אמיתי של כל יהודי---ולכן גם השמאל הקיצוני וגם הימין הקיצוני והליכוד לא אוהבים אותו---אני אצביע בשבילו  (לת) נימרוד כנעני--רמת השרון
  • 10:35
  • 24.12.12

27 הבנו את הקטע של "נהרות של גזענות, שנאה לאחר ותוקפנות קורבנית", אבל איך לא מצאת אצל מצביעי הימין אף תכונה שלילית?  (לת) לא יכול להיות
  • 10:42
  • 24.12.12

28 "נהרות של גזענות, שנאה לאחר ותוקפנות קורבנית" זהו? מה קרה לך? מאמר שלם בהארץ בלי פאשיזם? בלי לאומנות? בלי שובניזם? בלי משיחיות? בלי קנאות? מה זה, התחלת לעשות הנחות לימין? או שאולי אתה בעצם "שתול" של הימין בהארץ?  (לת) אלון עידן, שובר חזק ימינה
  • 10:45
  • 24.12.12

29 בנט יגיע לשלטון כי הוא תואם ביבי מלפני 20 שנים.ההבדל שיש לו קבלות על הצלחה עסקית.בנט טוב לאיו"ש לא טוב לשמאלנים ובסוף הוא יגמור כמו שרון עם החלטת הניתוק הבלתי נמנעת.  (לת) tush
  • 10:47
  • 24.12.12

30 לא תעזור כל ההסתה נגד בן האדם בנט אני
  • 10:48
  • 24.12.12

נמשיך להצביע לו כי שם האמת!

31 אחי נשמה אלון קשה לך להתחבר לעמך ישראל הא?!  (לת) אריה
  • 10:51
  • 24.12.12

32 בנט משה
  • 10:52
  • 24.12.12

האיש התראיין בדה-מרקר וכדי לקושש קולות נוספים השתמש בהסתה שיקרית כלפי גימלאי חברת חשמל שיש להם "פנסיה הזויה" ובכן, זה המסר שמגיע מאיש שעומד בראש מפלגה עם שם יומרני כמו "הבית היהודי", אולי יואיל מר בנט להסביר לי האם שימוש בהסתה שקרית הינה דרך היהדות אותה הוא מתיימר לייצג? ומי עושה את זה מישהו שהתלונן שהטענות כלפי המתנחלים הם "שיח של שינאה" . לעומת זאת סבור כנראה האיש ברוב צביעותו שהסתה שיקרית היא "שיח של אהבה" . היה עדיף שמי שעושה את הדת קרדום לחפור בה, יסכור את פיו, ולא יספר שקרים על "פנסיות הזויות" בעוד מה שכנראה הזוי זה רוחיו מ"האקזיט" שעשה בזמנו. כל הפוסל במומו הוא פוסל!!!

33 אל תלכו שולל אחרי צחות לשונו אלון
  • 10:52
  • 24.12.12

בנט ושקד יובילו אותנו לאבדון. יבודדו אותנו מהעמים ויגרמו למלחמות פנימיות עד אובדן. כמו הסיקריקים ערב חורבן בית שני.

34 זה מאמר מצוין וקולע כמו המאמרים האחרים של אלון עידן  (לת) כל הכבוד
  • 11:03
  • 24.12.12

35 מאמר שגוי מתחילתו ועד סופו הומר סימפסון
  • 11:05
  • 24.12.12

האמת הפשוטה היא שבנט מתבטא בצורה ימנית קיצונית על מנת לקבל קולות מהימין. בפועל הוא לא כ"כ ימני.

36 מה כל כך קיצוני בערכים לאומיים בסיסיים??? אתה קיצוני בתבוסתנות שלך.. לא בנט  (לת) אורן
  • 11:07
  • 24.12.12

37 במקום להתבטא כמו זואולוג שמגדיר מין חדש של זוחל או מכרסם, תתייחס ברצינות לנושא פינוי יישובים ויקטור חסון, גבעת חלפון
  • 11:08
  • 24.12.12

ניסים משעל, כמו דנה וייס ומראיינים אחרים, התרגלו להתנהג בצורה בהמית וצעקנית. אני צופה מידי פעם בתוכניות ב- BBC ו- CNN ולעיתים נדירות מרים המראיין את כולו תוך התקפת שאלות הדומה לחוקר במרתפי המוסד או השב"כ. אני בכלל לא בטוח שהתקפה בהמית כזו הובילה לתשובה שהיא 'מדם ליבו' של המרואיין. משום מה כאשר אנשי תוכניות האקטואליה מראיינים אנשי שמאל, התנהגותם הרבה יותר 'אצילית ומנומסת'. כאשר המרואיין הוא נפתלי בנט, שהוא פוליטיקאי פחות משופשף ומנוסה- בקיצור יותר א מ י ת י, לגיטמי בעיני 'חיות הטרף' המראיינות להתנהג כמו בהמות! לגבי העניין עצמו, שאלת משעל (לא חאלד, ניסים...), היא לא רלוונטית מכיוון שכמו בהתנתקות, מצד אחד המתיישבים התנהגו למופת ומצד שני בצה"ל שרר היגיון ולא נשלחו חיילים שהעלולה היתה להיות להם בעייה מצפונית. מכיוון ששלום לא נראה באופק, לא מצפון וגם לא מדרום- עזה, וגם לא מרמאללה, השאלה לא רלוונטית אלא היפוטתית ומעידה על פאתטיות המראיין.

38 שאפו, אלון. מדויק  (לת) נועה
  • 11:14
  • 24.12.12

39 ביבי אבי המדינה הדו-לאומית! ישראל
  • 11:22
  • 24.12.12

ביבי מקים פה מדינה דו לאומית שתהיה בסוף גם איסלמיסטית...זה הכל עיניין של זמן. במקום להפרד מהפלסטינים הוא טוען שאין פרטנר ולהלכה מספח את הגדה לישראל...מדיניותו של ביבי היא סכנה לציונות.

40 הם מפחדים..... הם מפחדים..... יהודה
  • 11:33
  • 24.12.12

עד לא מזמן הבן אדם היה אנונימי, ופתאום כזה עליהום אפילו ךדרעי לא עשו את זה.

41 אצל השמאל-מלמלנים - גם הסגנון הגס וגם התוכן מציגים תפישת עולם אולטרא-קיצונית.  (לת) הפתרון אינו מדיני ושלום לא עושים עם אויבים
  • 11:35
  • 24.12.12

42 אילו ההבטחות לבוחר במצע מפלגה היו מחייבות בחוק את נבחרי המפלגות, היינו מאמינים לפוליטקאים וקרנם בציבור היה עולה  (לת) שבירה של ח"כ ממצע מפלגה=עברה פלילית
  • 11:36
  • 24.12.12

43 אני לא מצביעה למפלגת אשכנזים של מתנחלים . לא רוצה להיות שואבי המים שלכם ענבל
  • 11:40
  • 24.12.12

גם לי יש מקום בחברה ועד כה מה שיצא לי הוא שאני עושה כמזרחית את כל העבודה עבור המתנחלים האשכנזים. כעת אני לא מצביעה לכם.

44 ראיון ברוטלי זה לא מילה. קובי
  • 11:51
  • 24.12.12

לא יכולתי להמשיך להסתכל על הראיון. זה פשוט היה גועל נפש.
לא נתנו לנפתלי לדבר ורק השמיצו אותו. את דעותיו הפוליטיות הפכו ל"זריית חול בעיני הציבור", יכול להיות שדרכו יכולה להביא לאסון, אבל הוא מאמין בדרכו, הוא לשיטתו לא זורה חול.

45 בנט, כל הכבוד, אל תיכנע ל"עליהום" התקשורתי שעשו לך,ותמשיך בדרכך הנפלאה. ניסים משעל הוא מראיין גרוע וחתרני אשר במקום לראיין אותך כפי שצריך ,בחר לחפש את נקודות התורפה ולהתעסק בפרטים משניים! תחזיק מעמד התמיכה בך רק עולה ועולה!!!  (לת) יוני
  • 11:57
  • 24.12.12

46 ומה שלי יחימוביץ' עושה אם לא בדיוק את אותו הדבר?  (לת) אחד
  • 12:00
  • 24.12.12

47 הניתוח הבלשני של "הבית היהודי" הוא כל כך פתטי אריאל
  • 12:04
  • 24.12.12

הניסיון המגוחך ליצור מגמתיות כפולה בשם תמים הוא פתטי. עוד מעט גם "הליכוד ביתנו" יהיה שם בעל משמעות כפולה. תפסיקו לבלבל במח

48 ריבוניתו של יקום! אי אפשר לקרוא כתבה על פוליטיקאי (לא משנה אם ימין מרכז או כאילו שמאל, באמת שלא משנה) בלי לקרוא אחר כך את תגובותיהם המשוכפלות של חייליו בתשלום, שהועתקו מאותו דף (אולי על ידי אותו מגיב בשמות שונים)? טלגרם סאם
  • 12:23
  • 24.12.12

ריבוניתו של יקום! אי אפשר לקרוא כתבה על פוליטיקאי (לא משנה אם ימין מרכז או כאילו שמאל, באמת שלא משנה) בלי לקרוא אחר כך את תגובותיהם המשוכפלות של חייליו בתשלום, שהועתקו מאותו דף (אולי על ידי אותו מגיב בשמות שונים)?

49 בנט מסוכן, הוא זאב בתחפושת של איש עסקים חילוני, וזה מסנוור חילוניים צעירים  (לת) איה
  • 12:24
  • 24.12.12

50 שאלוהים ישמור אותנו מבנט וממעריציו  (לת) חילונית
  • 12:25
  • 24.12.12

51 ההצלחה של בנט היא העליבות שלנו. מחפשים איש חזק להישען עליו. סכנת נפשות הבנט הזה.  (לת) רוני
  • 12:26
  • 24.12.12

52 נאום נפתלי בנט הבית היהודי עמוס
  • 12:30
  • 24.12.12


הקשיבו היטב למה שאומר בנט, אל תתפתו להזיות של נתניהו, למרות שאני מצביע נאמן לליכוד וכך אעשה בהמשך, אך מטריד אותי תגובתו של נתניהו ואני דוחה בשאט נפש את תגובתו המתלהמת, אשר נותנת פרשנות מסולפת בתכלית מאשר בנט קורא לציבור שיהיה נאמן לדרכו של הליכוד האמיתי , לא מגרשים ולא מפנים יהודים אחים מבתיהם, חל על זה איסור גמור ועל כך שילמו רבים וטובים אותם מנהיגים שפעלו וזרקו יהןודים מבתיהם דוגמה אריק שרון אבי ההתיישבות היהודית בכל חלקי המולדת, שבר שמאלה גרש יהודים מבתיהם בגוש קטיף, הביא להרס משפחות רבות, לעולם לא יסולח לו, גם בשמים לא רוצים אותו וגם האדמה לא רוצה לקבל אותו, אני קורא לנתניהו מעל במה זו, הפסק את ההסתה נגד בנט, יהודי שורשי אמיתי, יהודי חם, איש אשכולות, מה לך כי תפנה את חיצך כנגדו הרי הוא עצם מבשרינו, הפנה את חיצך לשמאל הבזוי, הפנה את זעמך לאותם שסניקים החומסים את קופת המדינה, למרות שאני מעריך מאד את תורתם אומנותם, אין בהם יושר אמיתי, הם עשו זאת פעם והתחברו עם ממשלת שמאל, הם אלו שיסחטו מאותך לתת להם תיקים בכירים בממשלתך, ראה מה קורה בתיק הדתות שאין בו איזון מתאים למי שאינו משלהם, בסופו של דבר ימשכו לדעות שמאלניות תחת מסווה

53 הבית היהודי עמוס
  • 12:39
  • 24.12.12


המשך לתגובה קודמת שנקטעה
אין לסמוך על שותפות אמיתית עם ש"ס רק הבית היהודי אשר בנט עומד בראשו יתן תשובה אמיתית גם למרבית מדינות העולם גם לשמאלנים הבזויים, וגם יאחד את השורות בקרב מצביעי הימין, נתניהו כולנו רוצים לחזק אותך, אל תירא ואל תחשוש, בנט אוהב יהודים הנאמנים לדרכם, בשמירת המולדת, ארץ ישראל לעם ישראל, אל תתן פתחון פה למלעיזים, שים לב נתניהו כמה שמחו השמאלנים שאתה תוקף את בנט את "הבית היהודי", נתניהו חזור לשורשים של בית אביך, כבד את משנתו, מכאן אני קורא לך, האיש המתאים ביותר לעמוד בראש משרד הבטחון בממשלתך שתקום בעזרת השם, הוא מר בנט, אני כולי תקווה כי קריאתי זו תמצא אוזן קשבת אצלך, זה רצון העם, נפתלי בנט ימונה שר הבטחון וכולנו נאמר אמן כן יהי רצון

54 מי שדואג לעתיד ילדיו ונכדיו לא יצביע לימין  (לת) זהבה גלאון מנהיגה אמיתית
  • 12:49
  • 24.12.12

55 הלוואי ואתה צודק, וסוף סוף יצמח כאן מנהיג ישראלי אמיתי, שלא יפחד לפעול במלוא המרץ למען האינטרסים הקיומיים של העם היהודי.  (לת) תודה לשמאלן על הניתוח היפה
  • 12:50
  • 24.12.12

56 השם בנט הרה אסון. ביבי ימות בביקור ברוסיה. ליברמן ונפתלי ישעטו להרי אדום עם צבא סרוגים בציצית. מחנות ההסגר לסמולנים יגדשו ויהיה צורך בדילול. אי"ה החמור דכאוני.  (לת) השם ישמור
  • 13:04
  • 24.12.12

57 אצביע לבנט איש
  • 13:28
  • 24.12.12

בנט אדם ישר כנה ואמיתי סוף סוף משהו נורמלי בפוליטיקה.

58 למה אין סקר של אחרי "פליטת הפה". מה מסתירים מאיתנו? י
  • 13:32
  • 24.12.12

יומיים בלי סקרים במדינה שבה כל שעה נערך סקר...
כנראה שהמציאות הכניסה את כל המערכת לפאניקה.

59 אל תפחידו עופר
  • 13:33
  • 24.12.12

נמאס מההפחדות שלכם
כלנו זוכרים את המלחמות שהבטחתם אם יעלה בגין לשלטון והיום בראיה לאחור נראה כי הוא היה בין ראשי הממשלה הטובים והאמיצים שקמו לנו

די די די

אניחנו לא מפחדים

60 זו ללא ספק תגלית מרעישה שמפלגה מציגה את עצמה לפני בחירות כדלי למקסם קולות (ושלאחריהם ההתנהגות שונה במשהו מהדיבורים). שאפו גדול למר עידן שהעלה את הסקופ הזה בחכתו!  (לת) דני, ת"א
  • 14:22
  • 24.12.12

61 בתל אביב כולנו שלי. לא מפריע לי שהוא ישמור עלינו עם ההתנחלויות שלו. בניטו
  • 15:12
  • 24.12.12

בסך הכל הלב של המדינה הוא בתל אביב. אז אם הוא נשאר שם בהתנחלויות שלו והן שומרות עלינו בתל אביב לי הוא לא מפריע.

62 דווקא כן בנט אם הוא בעד סירוב פקודה לפנות התנחלויות הוא כנראה גם יצדד בסירוב פקודה לשרת בשטחים  (לת) המרחיב
  • 15:18
  • 24.12.12

63 מה ההבדל בין בנט לחנן פורת? גם הוא היה מדבר בלשון רכה דברים קיצוניים. איה
  • 15:20
  • 24.12.12

לא מעט מהמחנה הזה מדבר במתק שפתיים. אבל התוכן? שיא הקיצוניות.
מי שמתק שפתיים עושה לו את זה - זה רק מלמד עד כמה קל לעבוד על מוחות אנושיים.

64 ת'כלס הוא נראה כמו פוטין...אבל גם בהתנהגות כנראה שהוא לא שונה בהרבה.  (לת) ק.ג.ב
  • 15:37
  • 24.12.12

65 ניסים משעל ישעיהו קרונמן
  • 16:13
  • 24.12.12

כל בר-דעת אובייקטיבי נוכח לדעת שהגסות של נסים משעל בראיון עם נפתלי בנט, היא נקודת שפל חדשה של מראיינים פוליטים בתקשורת הישראלית.
אילו אני הייתי מרואיין אצלו, הייתי משתמש בשיטת אנסטסיה מיכאלי, שופך על משעל מים ואומר לו: כשתלמד אדיבות ואורך רוח, אבוא להתראיין אצלך.

66 בנט=אוטונומיה לערבים=מדינה לפלסטינים, מצביעים לימין האמיתי! עוצמה לישראל!!  (לת) עמיחי בן משה
  • 16:51
  • 24.12.12

67 הבית היהודי זה לא ימין ביכלל!!!!  (לת) מצביע עוצמה לישראל.
  • 16:52
  • 24.12.12

68 רק אלדד ובן ארי יודעים לדבר ערבית. רק הם יטפלו בחמאס  (לת) אוריין, ירושלים
  • 16:53
  • 24.12.12

69 עוצמה לישראל זה המפלגה היחידה ששווה להצביע בעבורה, שמעון אמיתון
  • 16:53
  • 24.12.12

רוצים את בן ארי בכנסת!!!!!

70 רק בן ארי יחזיר את העוצמה לישראל! עוצמה בכל הכח!!  (לת) שמואל קרלין
  • 16:55
  • 24.12.12

71 עוצמה לישראל! עוצמה לישראל! עוצמה לישראל! עוצמה לישראל! עוצמה לישראל!  (לת) יאלה מרזל ובן ארי!!
  • 16:56
  • 24.12.12

72 הבית היהודי זה מפלגת שמאל !!! רק בן ארי דבק בעקרונות.!!!!!  (לת) אורן אחיטוב
  • 17:00
  • 24.12.12

73 לא אבחר בבית היהודי שכבר לפני הבחירות מזגזגים וחסרי עמוד שדרה. איל-חיים, רמת גן
  • 17:02
  • 24.12.12

אבחר רק בבן ארי ואריה אלדד שעומדים נחרצות על הערכים ולא מוותרים!!! פועלים שנים למען עמ"י, עוד הרבה לפני הבחירות!

74 יאללה בן ארי לראשות הממשלה! אין עלייך!! חוליים עלייך!!! יא מלךך  (לת) דוד אוחיון מנתניה
  • 17:05
  • 24.12.12

75 כולם בוחרים בבחירות הקרובות ב"עוצמה לישראל" של מיכאל בן ארי ואריה אלדד!!!  (לת) בנימין ארליך
  • 17:09
  • 24.12.12

76 עוצמה לישראל הכי טובייים ! הבית היהודי ובנט סתם צבועים!  (לת) שרון בן-דוד, יבנה
  • 17:21
  • 24.12.12

77 הבית היהודי פשוט צבועים!!! מירי יגל
  • 17:26
  • 24.12.12

דיי נמאס לי כבר מאנשים שעוברים מפה לשם. לאף אחד אין עקרונות וכולם הולכים לפי לחץ התקשורת.

אבחר בבן ארי. הוא היחיד עד עכשיו שלא נכנע ללחץ ולא מתפשר על עקרונות

78 כבוד לבנט שב"הארץ" תוקפים אותו. אגב, "הבית היהודי" הוא שם המפלגה עוד מהבחירות הקודמות, טרם עידן בנט.  (לת) מצביע לבית היהודי
  • 18:04
  • 24.12.12

79 תגידו אין לכם אף כתב שחושב קצת לעומק? מה נסגר אתכם? דורון
  • 18:37
  • 24.12.12

אתם יכולים להגיד הרבה דברים אבל אי אפשר להתעלם מכמה עובדות שהם זרמי עומק השאר באמת ניצול הזדמנות וכל השאר.
1. כיום ברשת ג' משמיעים שירים של משפחת רזאל ולא רק של צביקה פיק. מי שלא את משמעות הענין שימשיך ללהג ויופתע או יאמין שרק כסף מסובב את העולם.
2. תם עידן השנאה והפילוג לכן ש"ס יורדת. בתוך ש"ס עצמה יש מחלוקת פנימית מבחוץ מכים אותה אמנון יצחק והרב אמסלם. כך שאין מצב שתקבל 11 מנדטים. הערכה זהירה לא יעבורו את ה-8
3. החרדים עברו שינוי מהותי והם רוצים להתקרב לחברה הישראלית יש אלפים שלהם שלומדים והם מאסו בהנהגה שלהם וגם שם יש מריבות. להם הבית היהודי הוא פתרון מושלם.
4. אצל בנט יש חברה שמשרתים את המדינה במעשים ולא בפאראפזה, הדור הצעיר קולט את זה והוא יצביע בהמוניו. לבנט

80 הוא מומחה בלהגיד כלום כך שישמע יפה. בהחלט תוצר של ההיי טק הישראלי  (לת) רון
  • 18:38
  • 24.12.12

81 לא ייאמן, אני איש ליכוד כ10 שנים ואני לראשונה מסכים עם עיתון "הארץ", צודקים בכל מילה! בנט מסוכן מאוד לדמוקרטיה הישראלית ולצה"ל!  (לת) אלון
  • 19:00
  • 24.12.12

82 תכל'ס, אם הייתי ימין הייתי מצביע לעוצמה לישראל  (לת) רונן - תל אביב
  • 19:52
  • 24.12.12

83 רק עוצמה לישראל חזקים באמונתםם ! וישמרו על המדינה כמדינה יהודית!  (לת) אורה מרים
  • 21:27
  • 24.12.12

84 אני מאמינה רק בעוצמה לישראל שבאמת ילחמו למען מדינה יהודית וישיבו באמת את העוצמה לישראל!!  (לת) איתיה בן משה
  • 21:28
  • 24.12.12

85 הבית היהודי צבועים!!! אני בוחר רק עוצמה לישראל!!!  (לת) משה בן יעקב
  • 21:37
  • 24.12.12

86 כולנו מצביעים נץ! יאללה כפיים!  (לת) רגב מרים
  • 22:28
  • 24.12.12

87 הכינוי "הבית היהודי" לא נבחר על ידי בנט א
  • 22:57
  • 25.12.12

הוא נבחר ב-2008, לקראת הבחירות הקודמות, ובנט כלל לא היה שם.

88 הבעיה של בנט שהוא לא רוצה לפנות כפרים ערביים, כי אם יישארו כאן ערבים לא יישארו יהודים, וכל היתר הוא סיפורי סבתא אופטימיים. זה המשחק, או יהודים או ערבים ואל תדחיקו את המציאות הלא יפה אבל הקיימת כי כל זמן שישבו בארץ יהודים וערבים יהיה דם והרג ושכול - למען השלום הפרדה, שערבים לא יהרגו יהודים ויהודים לא יהרגו ערבים  (לת) צופה
  • 10:07
  • 28.12.12

89 ימין קיצוני ביותר ומסוכן.מדינית וכלכלית. דווקא משום שמדובר בזאב בעור של כיפה אדומה.  (לת) האיש המסוכן במערכת כרגע.
  • 12:37
  • 31.12.12

פעילות
המלצות