אזעקת אמת || יחימוביץ' מתרפקת על רבין "הסוציאליסט"; הרצוג שוכח שהפריט

"הארץ" בוחן את הצהרות המועמדים לכנסת מול המצב בפועל. הפעם: שלי יחימוביץ' ובוז'י הרצוג על מדיניות כלכלית, הפרטה ומה שבינהן

בראיון ל- TheMarker בשבוע שעבר נשאלה יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' על תמיכתה הבלתי מסויגת בעובדי חברת החשמל. "עקב האכילס של חברת חשמל הם עלויות העובדים שלה והוועד החזק מדי", הקשו המראיינות מירב ארלוזרוב וסיון קלינגבייל, "העובדים, כך על פי דו"ח מבקר המדינה, קיבלו הטבות שכר שאינן מגיעות להם".

בתשובה לכך קבעה יחימוביץ' כי "עלויות החשמל, כמה שעולה החשמל במדינת ישראל, אחוז עלות השכר מהן הוא 10% בלבד". ואולם על פי דו"חות חברת החשמל, הוצאות השכר בחברה עמדו על כ-4.4 מיליארד שקלים ב-2011. עלות הפעלת מערכת החשמל באותה שנה, מנגד, נאמדה בכ-20 מיליארד שקלים, ואילו סך כל ההוצאות בחברת החשמל בשנה זו הגיעו לכ-24 מיליארד שקלים. בהתאם, חישוב פשוט מראה כי הוצאות השכר בחברה גבוהות בכל מקרה מ-10% מכלל הוצאותיה, ואפילו כפולות מכך- וזה עוד בלי לקחת בחשבון את כל עלויות הפנסיה התקציבית שכבר הופרשו עבור עובדי החברה מימים ימימה; אם משקללים את נתון זה, הרי שהעלות האמיתית של שכר העובדים בחברה נושקת ל-25%.

מהמטה הכלכלי של מפלגת העבודה נמסר בתגובה כי "מתוך הדו"חות הכספיים של חברת החשמל עולה כי עלויות השכר הישירות של החברה בשנים 2010-2011 לא עלו על 10% מעלות הפעלת המערכת. עם זאת, כפי הנראה ישנם מרכיבי שכר אחרים אשר אינם נכללים בעלויות השכר הישירות ואם מחשיבים גם אותם הרי שעלויות השכר מגיעות לכ-20% מעלות הפעלת המערכת. חשוב לציין כי אין זה משנה את הטיעון הבסיסי של ח"כ יחימוביץ', לפיו עלויות השכר הינן מרכיב נמוך באופן יחסי לשאר המרכיבים בתוך מחיר החשמל".

כעומדת בראש מפלגת העבודה וכמי שמעידה על עצמה כממשיכת דרכו של מנהיגה שנרצח, נשאה יחימוביץ' נאום נלהב בכנסת ביום השנה לרצח רבין. "רבין לא דיבר רק על סוגיית הגבולות אלא גם על הדבר 'השולי' שבתוך הגבולות- על מדינת ישראל שלנו", ביקשה יחימוביץ' להאיר את משנתו הסוציאליסטית של ראש הממשלה המנוח. אלא שגם במקרה זה יחימוביץ' חוטאת לאמת ההיסטורית; רבין היה ידידם הקרוב של אנשי עסקים מובילים רבים, ומנכ"ל משרדו, שמעון שבס, הורשע בהפרת אמונים בשל הסיוע העסקי שנתן לבעלי הון. גם ידועה אמרתו של האחרון על העבודה המאורגנת ולפיה אינו מודאג מהתנגדותם של האיגודים המקצועיים לתהליך ההפרטה שקידם, כשם שאינו מודאג מ"קבוצות טרור אסלאמיות המבקשות לפגוע בתהליך השלום".

בין השבחים שחלקה לרבין, ציינה יחימוביץ' כי "רבין היה הראשון, כן אומר זאת כאן, רבין היה הראשון שהטיל מס על רווחי הון". ברם רבין לא היה הראשון שביקש להטיל מס על רווחי הון; קדם לו פנחס ספיר, שבספטמבר 1963 רעשה הארץ לאחר שהודיע כי יטיל לראשונה מס על ההכנסות מהבורסה. אנשי העסקים הודיעו כי המס יביא לקריסה של הבורסה, ואחרי מאבק ארוך אכן הושת המס ב-9 ביוני 1964. כעבור שנה, בעקבות ירידה משמעותית במחזורי המסחר, הוא בוטל.

יחימוביץ' והרצוג
יחימוביץ' והרצוג. צילום: מיכל פתאל

יחימוביץ' המשיכה לפאר את רבין והוסיפה כי בעניין המס על הבורסה "הופעל עליו לחץ אדיר, איימו עליו שזה יהרוס את הכלכלה הישראלית, והוא התעקש, התעקש לבצע חלוקת משאבים הוגנת". גם תיאור זה חוטא לאמת. רבין אולי התעקש בהתחלה, אבל תוך פחות מחודש התקפל בפני הלחצים וביטל את המס על הבורסה. אגב, מי שבאמת לא התקפל ולא חזר בו בסוגיית המס על הבורסה, הוא סילבן שלום מהליכוד. באוגוסט 2002, עת כיהן כשר האוצר, הביא האחרון לאישור של מס על רווחי הון, ששריר וקיים עד היום.

עוזריה של יחימוביץ' ניהלו עם "הארץ" שיחות ארוכות בעניין, אך בסוף סירבו להגיב.

גם מועמד מוביל לרשימת העבודה לכנסת, שר הרווחה לשעבר יצחק בוז'י הרצוג, ביקש לייחס למפלגתו את מונופול העשייה הכלכלית-חברתית. בראיון בתוכנית "יומן" של הערוץ הראשון לפני כעשרה ימים, תקף הרצוג את האיחוד בין מפלגות הליכוד וישראל ביתנו. לדבריו, לרשימה החדשה "השקפת עולם אנטי חברתית. ליברמן הוא המפריטן הכי גדול, מקצץ התקציבים הכי גדול והחברה בישראל היא לא בראש מעייניו".

התשובה לטענה של הרצוג מורכבת. בדיקה מגלה כי מעולם לא בוצע מחקר שבוחן את חלקם של הפוליטיקאים בהפרטה. אך האם ליברמן הפריט יותר מנתניהו, או מבייגה שוחט וממשלת רבין? האם הרצוג כשר רווחה לא נתן יד להפרטת שירותי הרווחה למגזר השלישי? על פי מאמרו של אסף שפירא מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, למפלגת העבודה שבה חבר הרצוג, יש חלק נכבד בהפרטה בישראל. כך, למשל, כבר במצע העבודה לקראת בחירות 1988 נכתב כי "תבוצע תוכנית רחבה של מכירת מניות של חברות ממשלתיות... תצומצם מעורבות הממשלה במשק...".

בהצעת התקציב ל-1986, בעת ששמעון פרס כיהן כראש ממשלה במסגרת הסכם הרוטציה עם יצחק שמיר (משה שחל היה שר האנרגיה ויצחק מודעי שר האוצר), נקבע כי מכירת חברות ממשלתיות תואץ, וב-1988 אימצה הממשלה את המלצותיו של בנק The First Boston Corporation להפריט 25 חברות, בכללן כמה מהחברות הגדולות במשק: כימיקלים לישראל, בתי הזיקוק, בזק, חברת החשמל, צים, אל על, התעשייה האווירית והשק"ם.

אף בעניין זה, חוזרת שאלת מורשת רבין בתחום הכלכלי-חברתי לקדמת הבמה, שכן על פי מאמרו של שפירא תהליכי ההפרטה צברו תאוצה יתרה בימי ממשלת יו"ר העבודה שנרצח: כבר בישיבתה הראשונה ביולי 1992, החליטה ממשלת רבין על הקמת ועדת שרים לנושא ההפרטה; בינואר 1993 קבעה ועדת השרים לראשונה יעדים להפרטה; ובאוגוסט של אותה שנה הוכנס תיקון לחוק החברות שהקל על ההפרטה. ההחלטה על הפרטת כימיקלים לישראל, בין היתר, התקבלה בתקופת ממשלת רבין, ומי שקידמה היה שר האוצר אברהם בייגה שוחט מהעבודה.

ההחלטה על הפרטת בתי הזיקוק, מנגד, התקבלה בזמן ממשלת שרון הראשונה, כשליברמן היה שר התשתיות, אולם יצאה לפועל בפברואר 2007, ביושבה של ממשלת אולמרט, שהרצוג היה חבר בה וכיהן כשר התיירות. שר התשתיות דאז היה בנימין (פואד) בן אליעזר, אף הוא מהעבודה. גם ההחלטה הראשונה על הפרטת אל על ביוני 1994, התקבלה בתקופת כהונתה של ממשלת רבין. ההפרטה באמצעות מכירת גרעין השליטה אמנם יצאה לפועל ב-2003, כשליברמן שימש כשר התחבורה. הפרטת בזק יצאה לפועל ב-2005, בתקופת כהונתו של נתניהו כשר אוצר. כך גם חברת הספנות צים. ליברמן היה אז שר התחבורה, והיה שותף לרפורמה בנמלים שנחתמה ב- 2005 וקבעה מתווה להפרטתם.

ומה לגבי הרצוג עצמו? תהליכי ההפרטה במשרד הרווחה החלו כבר בשנות ה-90, אולם הרצוג כשר רווחה, המשיך מגמה זו ולא התנגד לה בארבע שנות כהונתו, בין 2007 ל- 2011. יתרה מכך, בתקופת הרצוג נסגרו שתי השלוחות של המוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי והמוקד החדש שהוקם מופעל בשיטת מיקור חוץ על ידי חברת טלאול. על פי הדו"ח השנתי של פרויקט "אחריות המדינה וגבולות ההפרטה" במכון ון ליר שנכתב על ידי אמיר פז פוקס וזהר כוכבי, "לעובדי חברת טלאול נגישות לאחד ממאגרי המידע הרגישים ביותר, ובדו"ח של נציב תלונות הציבור נטען כי נציגי טלאול אינם יודעים לענות על שאלות המבוטחים".

באוגוסט 2011, כשהתמודד הרצוג בפריימריז על ראשות מפלגת העבודה, כינתה מירב ארלוזורוב ב-TheMarker את האחרון כ"אחד מאבות ההפרטה בישראל", בין השאר על כך שהוביל את המדיניות של משרד הרווחה, והיא להעביר כמה שיותר פעילויות לידי עמותות חברתיות. כיום, חלק ניכר מפעילות הרווחה בישראל נעשית בידי עמותות המגזר השלישי: המדינה מפקחת ומתקצבת, דרך משרד הרווחה, והעמותות הן שמבצעות את העבודה בשטח. כך למשל, הטיפול בקשישים נשלט בידי עמותות כמו "משען", וגם בידי גופים פרטיים למטרות רווח. הטיפול בחוסים אוטיסטים נשלט על ידי עמותת "אלו"ט"; הטיפול בנכים בידי עמותת "איל"ן"; הטיפול בסובלים מפיגור שכלי על ידי עמותת "אקי"ם"; ועמותת "מגדל אור" מסייעת לעיוורים. ארלוזורוב כותבת כי "כל הגופים האלה הם גופים חוץ-ממשלתיים, הניזונים אמנם מכספי ממשלה, אבל הממשלה אינה שולטת בהם ואינה מנהלת אותם. לפיכך, לכל דבר ועניין מדובר בהפרטה- ועוד הפרטה של שירותים ממשלתיים רגישים במיוחד- רק שזוהי הפרטה שכולנו חיים עמה בשלום".

בתגובה לדברים אמר הרצוג: "עמדותיו של ליברמן הן חד משמעיות בצד הקפיטליסטי ביותר של הכלכלה, גם בחיבור שלו בעולם העסקים. הוא תמיד מצביע בעד קיצוצי תקציב. ההפרטה באל על, ברכבת ובנמלים החלו בתקופתו. ועדי עובדים לא מעניינים אותו ועבודה מאורגנת לא מעניינת אותו. הוא תמיד נתן רשת ביטחון לנתניהו בדברים האלה. למפלגת העבודה היו את הטעויות שלה בעבר, אין ספק שהיו תהליכי הפרטה שהיא נקטה בהם. אני לא מתנגד מוחלט להפרטות, יש דברים מסוימים שצריך היה לעשות אותם. אני חושב שמותר להפיק לקחים ולבוא ולהגיד לציבור שהליכוד ביתנו הוא לא חברתי, הוא בוודאי לא מה שאנחנו מייצגים. במשרד הרווחה עשינו מאמץ אדיר להגביר את הפיקוח. התקשרות עם נותני שירותים במגזר השלישי זאת התקשרות שהיא לא ההפרטה שעליה מדברים כהעברת ההון למספר מצומצם של משפחות".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מעמד הביניים ימשיך לשלם את חברת חשמל, הנמלים קצבאות החרדים והבדואים. יוסי
  • 14:09
  • 05.11.12

שלטון קבוצות הכוח ושחיקת מעמד הביניים ימשיכו גם עם ביבי הקפיטליסט וגם עם שלי שליחתו של מיקו ( מי מתעסק) צרפתי לכנסת

02 שלי אחמד
  • 14:39
  • 05.11.12

מה שתעשי אנחנו בעד לפיד

03 מעולה ביותר !!! כך צריכה התקשורת לעבוד אל מול כל הפוליטיקאים (כולל אלה שהארץ תומך בהם !!!)  (לת) יעל
  • 15:01
  • 05.11.12

04 אז למי להצביע? התבלבלתי
  • 15:26
  • 05.11.12

חשבתי להצביע למפלגת העבודה בגלל ההפרטות של ביברמן, עכשיו מתברר שהם לא פחות טובים... מישהו יכול להציע לי מה לעשות?

05 לרבין ולממשלתו היתה הזדמנות לטפל בנושא החשמל מן היסוד. כאשר הסתיים תוקף זיכיון/רשיון חב' החשמל-הזיכיון שניתן היה ל50 שנה. אבל הממשלה לא נקפה אצבע בנדון, חידשה את הזיכיון ואנחנו במחדל, פרופ' זילכה העיר היום כי- חב' החשמל במצב של פשיטת רגל והגרעון שלה, עשרות מילארדים ממומן ע"י המדינה  (לת) משה
  • 15:35
  • 05.11.12

06 מפלגת העבודה היא בדיחה ישראלי
  • 15:38
  • 05.11.12

הם כבר מעל עשור שנים בדייה עצובה. אין מנהיגות , אין ערכים, אין אמינות, רק רדיפת שררה. אני הפעם אצביע מרצ. מפלגה אמינה ישרה וערכית.

07 מס הבורסה ניסקו
  • 15:50
  • 05.11.12

עם המס על הבורסה הייתי בשוק. שמעתי בשידור ישיר את הנאום ותהיתי אם זכרוהי כה בוגד בי. חוסר הדיוק של שלי מקומם ומעיד על שטחיות שלה או של כותבי נאומייה

08 כל הכבוד לעבודה עיתונאית ללא פניות בהארץ!  (לת) עודד
  • 15:54
  • 05.11.12

09 זה בדיוק העיניין שבתקופת רבין ז"ל התרכזו יתר על המידה בנושאים מדיניים ביטחוניים ופחות בנושאים חברתיים. אפרים
  • 16:00
  • 05.11.12

תהליך אוסלו כיכב אז באג'נדה הפוליטית ובכלל האג'נדה של הימין גם היא לא הייתה אז כלכלית חברתית כפי שעיצב בהמשך בינימין נתניהו. בכל מדינה דמוקרטית אמיתית כמו בבחירות הנוכחיות בארה"ב ולא רק שם המאבק הוא בין שתי תפיסות עולם כלכליות חברתיות ואין צורך להתרפק על שום דבר מהעבר משום שהתפיסה הניאוליברלית התפתחה בימין ולקח קצת זמן עד שמפלגת העבודה גיבשה את עמדתה כשחלק מהעיכוב ניגרם עקב היות אהוד ברק מנהיג המפלגה והאג'נדה שלו שהיא ביטחונית מובהקת.

10 מפלגת הדמגוגיה המניפולטורים ושליחי הטייקונים הפוחדים שנתניהו ימשיך להוריד אותם על הברכיים בעוד להטוט מניפולציה על הציבור.  (לת) גדי
  • 16:29
  • 05.11.12

11 אצל רביןם יחימוביץ, אופנהיימר, שפיר, יוסי יונה ומיכאלי לא היו מקבלים מקום ריאלי אם בכלל.  (לת) ציוני
  • 16:30
  • 05.11.12

12 מדיניותו הכלכלית של רבין יוסי כץ
  • 16:33
  • 05.11.12

מעטים יודעים שרבין יזם את החוק לצמצום מימדי העוני ומה שאפיין את תקופתו אינו המיסוי על הבורסה שבוטל אלא ההשקעות המאסיביות בתשתיות והצמיחה שאפשרה הגדלת מרכיבי הרווחה תוספת של עובדים סוציאליים השקעות בחינוך בכלל ובמגזר הערבי בפרט אבל הוא גם ומרפד את היוזמה להגדיל את שכר המינימום בחקיקה בלחץ חבריו התעשיינים
הייתי שם ועל כל אלה אני מעיד באופן אישי

13 השמאל השחרחר שלנו אורי א.
  • 16:39
  • 05.11.12

"יש לנו בציונות אגף, שקוראים לו "שמאל". מדוע "שמאל" – אינני מבין. השם "שמאל" ניתן בראשונה לגוש אחד בבית הנבחרים של המהפכה הצרפתית – ב"קובאנט"... אם אינני טועה – גוש שהרחיק לכת מכל יתר המפלגות בכיוון הדרישות הדמוקרטיות. מאז ועד היום משמש השם הזה סמל לטהרת ההשקפה הדמוקרטית. בפרט לטהרת השקפה, הדורשת שיווין זכויות גמור בין אביון לבין עשיר, וגם פיקוח ישיר של ההמונים על הנהלת עניני השלטון... והנה אצלנו, תומכות מפלגות הפועלים בשינוי משטר, המתנגד באופן בולט וגס לכל עיקרון הדמוקרטיה...
...רציתי להפנות פעם אחת לאותם מנהלי ה"שמאל" השחרחר שלנו ולשאול שאלה תמימה מאד: ואתם רבותי, מהו קלסתר הפנים הסוציאלי שלכם, במה רואים אתם את ההבדל שבין השקפותיכם אתם (ציונות סוציאליסטית א.א) ובין השקפותינו אנו (הציונים הליברלים א.א)?.. מפלגות הפועלים בארץ ישראל אין להם פרוגרמה שלמה ומסוימת של בניין הארץ. לו היתה, ז"א לו העיזו לנסח אותה, כי אז היה מתגלה מאליו "קלסתר פניהם הסוציאלי" הנכון, שהוא – קלסתר פנים בורגני מכף רגל עד ראש... הנני מתכבד בזה להציג את השאלות האלו לפני התורנים הנכבדים של הציונות ה"פרולטרית", ואומר להם מראש, שאם ינסו הם לענות עליהם מענה רציני, תהיינה תשובותיהם כתשובתנו: בורגניות מאלף ועד תו. אנה לנסות, אם יעיזו, ונראה.
זאב ז'בוטינסקי, מתוך המאמר "קלסתר פנים סוציאלי" (1929)

14 שלי יחימוביץ אדם מסוכן ביותר למשק הישראלי!  (לת) ניסן
  • 16:47
  • 05.11.12

15 הבלון של שלי יחמוביץ מכיל הרבה חצאי אמיתות ודמגוגיה זולה! עדי
  • 16:48
  • 05.11.12

בסוף הבלון יתפוצץ בפרצוף להרבה אנשים, גם לטוקבקיסטים בשכר!!!

16 רצוי להקשיב לדברי פרופ' יקיר פלסנר על שלי יחימוביץ  (לת) חפשו ביוטיוב
  • 16:54
  • 05.11.12

17 שלי יחימוביץ מזייפת בעובדות כדרך חיים!  (לת) איתנה
  • 16:55
  • 05.11.12

18 דהמרקר - יוזמה ברוכה, ביצוע דמגוגי עופר
  • 17:10
  • 05.11.12

לבדוק אמיתות של דברי פוליטיקאים זה אחלה, אבל זה מה שהצלחתם להוציא? נו באמת, דברו על מצע, על דבקות בו, על זיגזגים... המאמר הזה הוא בדיחה. יש הרבה על מה להתרפק, בתקופת רבין נעשה שינוי סדרי עדיפויות אדיר, זה לא קשור לסוציאליזם, שאת הקישור הזה כאילו זה משהו שיחימוביץ' אמרה, רק אתם עשיתם. די ברור שהכתבה הזו נכתבה כדי שתהיה כותרת "סנסציונית", וחבל.

19 להתרפק על רבין הסוציאליסט זה בסדר-אך מדוע סולקה תמונתו של ד.ב.גוריון?! מייסד המדינה וראש הממשלה הראשון
  • 17:20
  • 05.11.12

על הקיר מאחורי יחימוביץ מימינה ומשמאלה הוצבו שתי תמונות של רבין. תמונת ד.ב. גוריון הוסרה . על כך העיד נכדו דר' יריב בן אליעזר בתכניתו של גבי גזית בערוץ103F.M . הוא הוסיף ואמר כי לא יצביע לעבודה יותר. נראה שעוד רבים ילכו בדרכו. ידוע כי יחימוביץ מבקשת ועושה להצערת (להוסיף צעירים) המפלגה. אך היא בהחלט עברה את הגבול וגורמת בכך לצער ולזעם לוותיקי המפלגה.

20 היא לא בחרה בחד"ש כל השנים ...?? יבין
  • 17:23
  • 05.11.12

איך היא הצליחה להסתנן למפלגת העבודה ולהשתלט עליה ??
אני עם העבודה גמרתי עד שהיא תעוף

21 שמאלנים קפיטליסטים נמאסתם!!!  (לת) זאת עבודה עיתונאית?!
  • 17:23
  • 05.11.12

22 שלי ענתה תשובות מצויינות ולעניין!  (לת) דמגוגים נמאסתם!
  • 17:28
  • 05.11.12

23 אתה כותב שמי שקידמה היה שר האוצר אברהם בייגה שוחט מהעבודה. אבל שוכח לציין שבייגה (אחד מהחבר'ה) משמש עד היום כדירקטור במס' חברות מופרטות  (לת) איש תם וישר
  • 17:29
  • 05.11.12

24 הארץ וביבי חברו להם יחדיו יחימוביץ-פוביה
  • 17:30
  • 05.11.12

כנראה שאין להם מה לעשות שם בהארץ. בשם "בדיקת האמת " הם שולחים את "מירב ארלוזרוב" העיתונאית "הנייטראלית" וחבר מרעיה לעשות "מחקרים".
ברור שמפלגת העבודה סטתה מנתיבה ההיסטורי ונתנה ידה להפרטה. עדיין, בלי לעשות מחקר מעמיק, אני יכול לקבוע שצורת ההפרטה שהובלה ע"י ביבי כשר אוצר וכראש ממשלה בשתי-קדנציות היא ללא אח ורע בהיקפיה, בדורסנותה ובהשלכותיה.
כנראה שבהארץ ממש מפחדים שתהליך זה יעצר, אחרת אין הצדקה ליחימוביץ-פוביה שפשטה בקרב כמה מעיתונאי הכלכלה ה"אובייקטיביים" שלו. בכל מקרה לכל אלו נאמר - אתם לא לבד. "גם ביבי", כמאמר המפורסם ההוא...

25 רבין אכן הפריט אבל אם היה יודע שזה יגיע לשירותים חברתיים, הוסטלים, בריאות התלמיד וטיפות החלב הוא היה מתפלץ. רבין גם הגדיל את תקציב החינוך ב-60%, העביר כספים לפריפריה, הכפיל את הדיור הציבורי ועוד ועוד ועוד. שלי לא טועה.  (לת) חיים
  • 17:47
  • 05.11.12

26 בעניין תמונתו של רבין מאחורי יחימוביץ' יצחק לוסטיג-בדיחי
  • 18:00
  • 05.11.12

מעשה ביהודי שנכנס למסעדה ושאל את הבעלים אם המקום כשר.

ודאי, השיב הבעלים והצביע על תמונה גדולה של הרמב"ם התלויה על הקיר.

אמר היהודי: אילו היה הרמב"ם עומד כאן ואתה תלוי על הקיר, הייתי סועד כאן ללא חשש.

(ניסיון שני)

27 הסוציאליסט מרמת אביב... אמיר
  • 18:22
  • 05.11.12

מפלגת העבודה כבר 30 שנה נמצאת בארון הקבורה ומקבלת הנשמה מלאכותית מבעלי עניין, שעדיין שומרים על הג'ובים והקופה.

28 יחי הרצוג- מלך העמותות הבלתי מעורער.  (לת) אמיר
  • 18:22
  • 05.11.12

29 חצאי אמיתות דמגוגיה ושטויות בעירבוביה ראיתי כבר הכל
  • 18:24
  • 05.11.12

נו, אז לוינסון הצליח להוכיח שגם מפלגת העבודה חטאה בהפרטה, ו(עצרו את הנשימה) אפילו בתקופת רבין לפני עשרים שנה הפריטו איזה חברה.
אז מה?
האם מפלגת העבודה היא זו ששלטה בממשלות האחרונות?
האם ראשי הממשלות בעשור האחרון הגיעו ממפלגת העבודה?
האם מפלגת העבודה הגתה ויזמה את המדיניות של הפרטה כוללת, העברת חלק עיקרי מהאחריות של המדינה לאזרחיה, מהשירותי הרפואה, מהחינוך מהמתנסים ועוד ועוד ועוד לידיים פרטיות תוך כדי הפיכת אנשי עסקים לעשירים ורישוש מתמד של הציבור? לא. זה היה נתניהו וממשלות הליכוד לדורותיהן.

אבל למה להתעסק בעובדות. אפשר לקשקש במוח

30 די להיתממות יואב
  • 18:27
  • 05.11.12

כדאי לשים את הכתבה המיתממת הזו בהקשר הנכון- עיתון "הארץ" הוא עיתון ניאו-ליברלי קיצוני שתמך בעקביות בכל מהלכי ההפרטה. הניסיון הקטנוני והלא משכנע של כותביו להוציא דברים מהקשרם ולהיטפל לכל בדל התבטאות של יחימוביץ' (ממשלת רבין הראשונה, אגב, קידמה מדיניות רווחה חסרת תקדים. ממשלת רבין השנייה אכן לא הייתה סוציאליסטית אך בהחלט כן היתה חברתית והשקיעה בחינוך ובאזרחי המדינה יותר מכל אלו שבאו אחריה) נובע בפשטות מכך שהם פוחדים מכך שלראשונה מזה עשרות שנים מתהווה כוח פוליטי סוציאל דמוקרטי משמעותי במדינת ישראל העלול, חלילה, להוציא אותה מידי ההון ולהחזיר אותה לידי אזרחיה. יש כאן ממש ניסיון נואש למנוע את השינוי הפוליטי שמחאת הקיץ ובחירתה של שלי יחימוביץ' לראשות העבודה סימנו. אבל מאוחר מדי. הציבור הישראלי התפכח ממקסם השווא של ההפרטה ש"הארץ" היה ממקדמיו הראשיים. והספינים העבשים האלו כבר לא עובדים על אף אחד.

31 הרצוג אינו מייצג את מפלגת העבודה וערכיה והוא גם ממילא עף מהרשימה לכנסת עוד 3 שבועות אורלינג
  • 18:38
  • 05.11.12

את יצחק הרצוג יש לטאטא מרשימת המפלגה בבחירות המקדימות הקרבות. לא להשאיר מקום לספק: באותה מידה שיחימוביץ' מייצגת הרוח הרעננה, הרסטורטיווית, של התנועה - הרצוג הוא הפרדיגמה של הניוון, ההסתיידות, הסיאוב, השחיתות, המפריטנות, הדוגמה האישית המפוקפקת והדימוי הקשה שדבק בעבודה במרוצת הדור החולף. לנקות את רשימת המפלגה מהאיש הזה.

32 הכתבה הזאת וקודמותיה מעידות שהארץ מפחדים שיחימוביץ' תנצח תמיר
  • 18:50
  • 05.11.12

כנראה שהם מעדיפים את המשך שלטון הליכוד ביתנו

33 הארץ זה פתאטי הניסיון הזה להחליש את שלי!  (לת) שלי העם איתך
  • 19:09
  • 05.11.12

34 הציבור מצביע העבודה ולא אכפת לנו מה אתם במגדל השן של הארץ אומרים  (לת) עפולאי
  • 19:09
  • 05.11.12

35 שלי יחימוביץ את המלכה שלי! את שווה אש! את גדולה!  (לת) הארץ שקרנים!!!
  • 19:10
  • 05.11.12

36 ביבי מוכר עיתון! תרתי משמע! הון שלטון עיתון עולם תחתון  (לת) יחימוביץ לשלטון
  • 19:10
  • 05.11.12

37 שלי יחימוביץ לראשות הממשלה  (לת) רוני יידוב
  • 19:10
  • 05.11.12

38 דווקא אפשר ללמוד מההשקעות של רבין ז"ל בחינוך אם שלי תהיה באותה עמדה: סוציאליזם כהלכה
  • 19:13
  • 05.11.12

רבין שפך הרבה כסף על החינוך אבל למרות ההשקעה הכספית הגדולה מה שמשרד החינוך עשה עם התקציבים הוא הרחבת המנגנון של משרד החינוך והרבה תקני "יועצת" שנוספו ללא הקטנת מספר התלמידים בכיתות. כוונות טובות וסוציאליסטיות אינן סיבה לא לעשות דברים כהלכה תוך לימוד מעמיק של כל בעיה ובעיה שהרי אם שלי תהיה בעמדת מפתח היא תמצא לא מעט שרותים ממשלתיים "מורעבים" תקציבית והפיתרון להם הוא בוודאי לא הפרטה כדרך הימין אבל גם לא שפיכת כספים ללא חשבון.

39 Bye Bye Shelly m
  • 19:15
  • 05.11.12

You lost me

40 מרצ פתאום הפכה למפלגה חברתית ? נו די עם הדאחקות, כל מה שמעניין אותה רות
  • 19:16
  • 05.11.12

לנשק טוכס לערבים.

41 היה מחטף, שדדו אותנו, מי שמצביע ביבי סובל מעוורון מוחלט, להצביע ישראל ביתינו משמעו התאבדות המונית.  (לת) אבי מזרחי
  • 19:24
  • 05.11.12

42 די להתנגחויות חסרות הטעם! קרן
  • 19:30
  • 05.11.12

לא צריך להיות חכם גדול כדי להתנגח ולבקר!
מעניין מה הממשלות הקודמות עשו?
מספיק עם הכתבות חסרות הטעם האלה. צריך לברך על יוזמות כלכליות וחברתיות ודי עם הציניות!

43 אל תתנו למגלומני ביברמן להסית את נושא שוד המיליארדים שושי ויזנפלד
  • 21:03
  • 05.11.12

על שוד המיליארדים שהחוק בגינו עבר היום ככה בשקט בשקט--בממשלה--עוד ידובר רבות. היום אישרו לכל הטייקונים וויתור על כל חובות העבר שלהם למס הכנסה בגובה מאות מיליארד שקלים.ואם זה לא מספיק,פטרו אותם גם מתשלום מס על הכספים הכלואים.- זהו, כבר אי אפשר יותר לדרוש מהם את הכסף.. מאות מיליארדים שגרמו לבור הענק בקופת האוצר- והעיקר שהם לא מפסיקים לפמפם על מיליארד אחד של חברת חשמל-- בושה, ויריקה בפרצוף..ולטייקונים לצחוק כל הדרכה דרך אל הבנק-- וכמו שהם עושים כבר למעלה מעשור עם הדוד העשיר ביבי ---שושי ויזנפלד-- רמת- גן

44 לא יעזור לכם! שלי תנצח! מולי
  • 21:21
  • 05.11.12

כלי התקשורת ברובם ובכלל זה הארץ, שונאים את שלי ופועלים נגדה.
מפלגת העבודה אכן לקחה חלק במדיניות כלכלית אנטי-חברתית בעבר וגם הפריטה שירותים וחברות ממשלתיות באופן חסר אחריות אך כעת מנשבות רוחות חדשות במפלגה. שלי הפכה ועודנה הופכת את המפלגה לחברתית ואיכותית יותרף מנקה את האורוות. כך עשתה במפלגה וכך תעשה במדינת ישראל אחרי שתבחר!

45 משחק כיסאות ותו לא-זאת הפוליטיקה אחת
  • 21:22
  • 05.11.12

הכל בלוף...

46 עד שיש אלטרנטיבה אמיתית שלי - אלטרנטיבה יחידה
  • 21:30
  • 05.11.12

להקמת ממשלה ציונית-חברתית שתבטיח את שגשוגינו ורווחתנו,
אתם מעדיפים לתקוף השקם וערב כדי שנשאר עוד 4 שנים עם ביבי...
איך אתם מצליחים לישון בלילה?

47 הרצוג רחוק מלהיות סוציאל דמוקרט. כשר רווחה אכן הפריט שירותים רבים. הוא פוליטיקאי שלא יתבייש לשקר לך במצח נחושה כפי שהוא עושה כאן  (לת) מצביעה עבודה
  • 21:45
  • 05.11.12

48 הדגש של יחימוביץ' נכון. רבין לא היה רק משמעותי מבחינת המהלך המדיני, אלא גם בשינוי סדר העדיפויות הפנימי - רבין גם דאג לצמיחה שתגיע לכל השכבות ולא רק לעשירים כרמל
  • 21:50
  • 05.11.12

חבל שב"הארץ" סתם מנסים להתנגח באופן קטנוני ולא משכנע...

49 מה באמת הרצוג חשב כשהקריא את התגובה של יועץ התקשורת שלו קורא בין השורות
  • 21:53
  • 05.11.12

בשנים בהם רבין ז"ל, שוחט, בן אליעזר, ואני הפרטנו את המדינה, זה היה אופנתי. היום זה לא אופנתי, אז אני מנצל את זה כדי לתקוף את נתניהו ופוטין, סליחה - ליברמן. נכון שאנחנו עשינו לא פחות טעויות מנתניהו ופוטין, סליחה - ליברמן, אבל אנחנו הטובים והם הרעים, לכן צריך לסלוח לנו ולהאשים רק אותם. מה שחשוב זה לא המעשה אלא הכוונה, והכוונות שלנו היו טובות כל הדרך לגיהנום, סליחה - ליברמן.

50 זה לא חדש ששלי יחימוביץ היא קשקשנית שלא מבינה בכלכלה אורי
  • 21:55
  • 05.11.12

אין לה מושג בכלכלה או בכוחות שוק. היא רק יודעת לדבר דמגוגיה ולתמוך בוועדים גדולים שמפריעים לתחרות ולצמיחה של המשק. זה סוציאליזם? זה בדיחה. אני חושב שביבי הוא מראשי הממשלה הכי גרועים בתולדות המדינה אבל שלי לא טובה יותר ממנו, לצערי, באף קנה מידה. ולא חשבתי שיבוא היום שאעדיף את ביבי על יו"ר מפלגת העבודה אבל היא פשוט בדיחה.

51 יחימוביץ- כולה ראש כרוב וקול של קרפדה מקרטעת!  (לת) כל ממזר חושב שהוא מלך
  • 22:38
  • 05.11.12

52 שללי יחימוביץ' צודקת בעניין של רבין, אני זוכר את הרעש שהיה כשהוא רצה להטיל מס על הבורסה יוסי, בעל עסק קטן
  • 22:47
  • 05.11.12

עד אז לא דיברו על העניין הזה שנים.
כאילו שבבורסה אפשר להרוויח מיליונים ככה סתם, בלי לשלם מסים

53 מפלגת העבודה בראשות יחימוביץ שינתה כיוון לעבר התחום החברתי כלכלי. כל הכבוד לה. אזרחית
  • 23:30
  • 05.11.12

מאד מצער לקרוא כתבה כזאת שמטרתה להכפיש את נציגי מפלגת העבודה. ההכפשה מעוררת תחושה שהעיתונאים שכתבו כתבה זו מייצגים את הצד הפוליטי האחר ולא את הדמוקרטיה. תפקיד העיתונאי הוא לשרת את הדמוקרטיה. לא להיות שליח של פוליטיקאים. הפרטים המופיעים בכתבה על מס רווחי הון ידועים. אין צורך להתאמץ ולהדגיש כאילו שלי אינה בקיאה בפרטים. זה לא נכון. גם לגבי הרצוג. הניסיון להכפישו מיותר. כל הפרטים ידועים, כולל התנהלות מפלגת העבודה בהפרטות. דברי הרצוג אינם סותרים את אמירת העיתונאים. הרצוג הוא דובר רהוט ויודע להעמיד דברים על דיוקם, כפי שעשה.

54 גם שטרסלר הילל ופיאר את רבין כחברתי ושכח שמנע מס בורסה. שאול שש ון
  • 08:42
  • 06.11.12

גם לי צרם שיחימוביץ מייחסת לרבין את המס על הבורסה. אבל מה זה חשוב. היא היום בעד המס. גם שטרסלר פירסם טור מתרפק על רבין החברתי. אומנם לא המציא דברים שרבין לא עשה, אבל שכח לו את הכתם של כניעה לדוב לאוטמן ושאר חבריו.
גם אצל בן גוריון לא היה מס. אבל לא היה מצב ששר האוצר רצה מס והוא נפגש עם טיקונים וביטל אותו.

55 רבין הגדיל במידה משמעותית את חלקה של המדינה במשק עמרם
  • 09:42
  • 06.11.12

אמנם רבין היה שותף למספר תהליכי הפרטה, אך בד בבד קידם את מדינת הרווחה יותר מכל ראש ממשלה אחר ב-35 השנים אחרונות. בתקופתו גדלה ההשקעה בחינוך, בתשתיות, במערכת הבריאות הציבורית וברווחה. הציבור שנהנה מהשקעה זו יותר מכל היה הציבור הערבי, שבתקופת ממשלת רבין הצטמצמו משמעותית הפערים בינו לבין הציבור היהודי. למרבה הצער, איש מראשי הממשלה שבאו אחריו לא המשיך בדרך זו.

56 ארלוזורוב עשתה ממנה קציצות עכשיו עושים ממנה פירה ---בתאבון לכם מצביעי שלידיוק  (לת) shmulik
  • 10:36
  • 06.11.12

57 האם יש עדיין שמן להחליף את הפליפינית , ולא חשוב מי במקומה , יכולה להיות טלי פחימה או גילה אדרעי  (לת) זאב כץ
  • 19:52
  • 07.11.12

58 יופי של כתבה. לגבי בוז'י- שיטת המענה החיצוני של משרדי ממשלה על ידי חברות שנותנות תשובות חלקיות, שולטות בפרטים אישיים של אנשים, ולבסוף לא מסוגלות לטפל בפנייה, זה אחד מהרעות החולות באבדן אמון בין אזרחים לבין משרדי ממשלה. אני גם מניח שעורך דין הרצוג מבין את זה היטב. נדמה לי, שיכל גם הפעם, כמו בפעמים קודמות, לשמור על זכות השתיקה...  (לת) אחד מהשמאל
  • 07:19
  • 09.11.12

59 ה. הרצוג פטפטן בלתי נלאה א. אביב
  • 06:13
  • 13.11.12

זו דעתי.

פעילות
המלצות
פרסומת