אזעקת אמת || משפטם של שני מועמדים: בנט ומעוז פספסו את מערכת המשפט

יו"ר הבית היהודי חשב שישראל היא היחידה שבה שופטים ממנים שופטים, המתמודד החדש בליכוד לא מדייק בהיסטוריה האוסטרו-הונגרית

נפתלי בנט, היו"ר החדש של הבית היהודי-מפד"ל, הוא דובר רהוט המתבטא בביטחון רב גם כשאינו מדייק בעובדות. בעימות עם זבולון אורלב, שפורסם לפני כשבועיים וחצי בעיתון "בשבע", אמר בנט כי "מדינת ישראל מתנהלת בממלכה משפטית, גילדה סגורה, שופטים ממנים שופטים. המדינה היחידה שזה קורה בה".

התוצאה הראשונה שעולה בגוגל בחיפוש "שיטות מינוי שופטים" היא מחקר מקיף של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שכותרתו "שיטות מינוי שופטים לערכאות עליונות – סקירה משווה". מהמחקר עלה כי ישראל כלל אינה היחידה שבה אנשי הרשות השופטת חברים בגופים הממנים שופטים. התברר כי מצב דומה קיים גם באיטליה, באירלנד, בהולנד, בהונגריה, בספרד, בפולין, בפורטוגל ובצרפת.

נפתלי בנט
נפתלי בנט. צילום: קובי קלמנוביץ
שלמה מעוז
שלמה מעוז. צילום: דודו בכר

משה קלוגהפט, מנהל הקמפיין של בנט, מסר בתגובה כי "באופן כללי אין עוד אף מדינה בעולם שבה לשופטים, הממנים עצמם לוועדה לבחירת שופטים, יש זכות וטו על מינוי שופטים. המדינה הדומה ביותר לישראל היא ספרד, שבה פועלת מועצת השפיטה הכללית הממנה שופטים. 12 מתוך 20 החברים בה הם אמנם שופטים, אולם הם נבחרים על ידי הפרלמנט ולא בידי שופטים אחרים. השיטה יוצרת איזון, שכן הפרלמנט בוחר את השופטים לוועדה בהתאם למזג השיפוטי ולאידיאולוגיה השיפוטית שלהם".

עוד נמסר מהקמפיין של בנט כי "במדינות אחרות אמנם קיימת מעורבות שופטים בהליך המינוי, אבל רק בישראל השופטים שולטים במינויים לבית המשפט העליון, שהוא למעשה גם בית דין לחוקה". 

יוצאי האימפריה במשפט הישראלי

גם המתמודד החדש לרשימת הליכוד, שלמה מעוז, גילה ביטחון עצמי רב ומתח ביקורת על מערכת המשפט. בראיון ל"גלובס" בתחילת החודש אמר מעוז כי "האליטה השולטת, האוסטרו-הונגרית, שולטת בבית המשפט העליון ובאקדמיה. המספרים מדהימים". אוסטרו-הונגריה היתה אימפריה ששלטה בחלקים רחבים מאירופה והתפרקה בתום מלחמת העולם הראשונה. בדיקת אילנות היוחסין של עשרה מנשיאי העליון לדורותיהם העלתה כי רק שניים מהם מאוסטריה-הונגריה: יואל זוסמן מקרקוב, ויצחק כהן מברודי. לעומת זאת, מקובנה, עיר קטנה בהרבה, יצאו שני נשיאים: אהרן ברק ויצחק אולשן. זו האליטה האמיתית של העליון.

בחירות 2013: כל הסקרים, כל העדכונים, כל הפרשנויות

נראה שאם מעוז התכוון דווקא ל"אשכנזים" יש לבחון גם את אחוז האשכנזים בליכוד, ולראות מי האליטה השולטת שם. לליכוד היו ארבעה מנהיגים עד היום: מנחם בגין, יצחק שמיר, אריאל שרון ובנימין נתניהו. כולם אשכנזים. שמונה מבין חברי הכנסת הממוקמים כיום בעשירייה הראשונה של המפלגה אשכנזים. כלשונו של מעוז, "המספרים מדהימים".

אחרי שסיים עם בית המשפט העליון עבר מעוז לתקוף את מובילי המחאה החברתית, הדורשים לכונן מדינה סוציאל-דמוקרטית שעלולה להוביל, לטענתו, למה שקרה בעולם, בין היתר ל"עוני משווע" כמו בספרד. גם אם מתייחסים להגדרה המצומצמת ביותר של ה-OECD, לפיה קו העוני הוא 40 אחוז מההכנסה החציונית, שיעור העוני בספרד הוא 8.1. ובישראל 12.1. ישראל מדורגת שנייה בטבלת העוני של מדינות ה-OECD ושיעור העוני כאן כפול מהממוצע במדינות אלה. לפיכך, נראה שלהידמות לספרד אינו מצב כה גרוע.

מעוז מסר בתגובה כי "הנתונים מה-OECD הם נתוני עוני יחסי, כלומר אחוז מהשכר החציוני. לפי נתונים אלה אכן שיעור העוני בישראל גבוה יותר לכאורה, אך הם מטעים לגבי המצב במציאות, שבו העוני בספרד נרחב יותר".

ביחס לשימוש בביטוי "אליטה אוסטרו הונגרית" נמסר כי "הכוונה היתה לכך שאין ייצוג הולם למזרחים בבית המשפט העליון. הניסיון להטות את הדיון מהרמה העניינית לרמה הגזענית הוא מיותר ופופוליסטי".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מי שיצביע בנט עוד יתחרט השאלה איזה מחיר החברה הישראלית תשלם  (לת) נעמי
  • 19:46
  • 11.11.12

02 איזה תגובות מטומטמות  (לת) אנשים חסרי מודעות
  • 20:25
  • 11.11.12

03 לגבי זכות וטו - הפרחים הם לגדעון סער ולא לאף אחד אחר א
  • 20:47
  • 11.11.12

זכות הווטו נועדה דווקא להגדיל את כוחם של הפוליטיקאים בוועדה: הרעיון הוא שגם לקואליציה השלטת בכנסת וגם לשופטי בית המשפט העליון תהיה זכות וטו, ועל כן הם יהיו חייבים להגיע להסכמות - וזה מה שקרה. אפשר לחלוק על שיטה זו, אבל בוודאי שאי אפשר להתלונן מתוך ממשלת ימין על כך שאיש הימין סער יצר אותה.

04 לא רק אהרן ברק... היסטוריון
  • 22:05
  • 11.11.12

לא רק אולשן ואהרן ברק מליטא, גם אהוד ברק...

05 גאוןשפג און הדור ממש. אולי נוער הגבעות והוא ימנו שף
  • 22:21
  • 11.11.12

שופטים בישראל?

06 אוסטרו הונגריה , פולין, קובנה, מרכז אירופה, מה זה משנה, אשכנזים. י.
  • 22:28
  • 11.11.12

ו"אוסטרו- הונגריה" נשמע יפה ומתוחכם.

07 לא הכמות מלמדת על האורינטציה-בכירי ש"ס למדו אצל הליטאים ולכן נראים ופועלים כמוהם  (לת) משה
  • 22:29
  • 11.11.12

08 אויבער חוכעם... למה לא לנהל דיון יותר רציני?? נדב
  • 22:38
  • 11.11.12

הוי, הארץ.. רמת העיתון מצטמקת והולכת

09 אכן, כנכדה לסבים אוסטרו הונגרים אני מוחה קשות נגד האפליה מול המזרחים ווס איגן?
  • 22:54
  • 11.11.12

כשסביי שוחררו ממחנה המעצר בעתלית שלחו אותם הישר למעוז האליטות האשכנזיות, מעברת בית מזמיל בי-ם. איפה הירושה האוסטרו הונגרית שלי??? דאמיט, אם רק הסבים שלי לא היו עסוקים בלחיות הם היו יכולים לבסס עצמם כטייקונים מהסוג שמעוז שירת כה יפה. נשארה לי מהמורשת שלי רק חיבה לבלינצ'ס וללצ'ו.

10 "הניסיון להטות את הדיון מהרמה העניינית לרמה הגזענית הוא מיותר ופופוליסטי"- ברצינות!?  (לת) BBPP
  • 23:07
  • 11.11.12

11 מעוז צור טעותי  (לת) גדעון
  • 23:09
  • 11.11.12

12 תכונן האימפריה מחדש ולאלתר  (לת) שטרודל
  • 23:10
  • 11.11.12

13 אז בנט צדק לגמרי, והכתב מנסה להטעות אותנו  (לת) זה מה שלמדתי מהכתבה
  • 23:23
  • 11.11.12

14 אוסטרואונגרים ואשכנזים אחרים:) מיכאל
  • 23:48
  • 11.11.12

אם האוסטריים ואירופיים אחרים לא היו ממצאיים את העולם המודרני- מהציונות של הרצל עד לכלכלה של פרידריך הייק.... אדון מעוז היה עדיין מוכר נעליים בבזאר של בגדד.אדון מעוז עדיין כלכלן מכמה שידוע לי ו הכלכלה המודרנית מקורה לא בחאלב ולא בקזבלנקה.עם כל הצער.ו LS of E עדיין בלונדון לא בקהיר.

15 מעוז בור ועם הארץ גם לגבי ספרד. ערב הקריסה היה להם עודף, אני חוזר, עודף תקציבי. המשבר שלהם לא קשור לגרעונות ולא לכלום, אלא לבועת נדל"ן.  (לת) עמית
  • 23:49
  • 11.11.12

16 אבוי לנו עם בנט והבית היהודי מירה
  • 23:50
  • 11.11.12

בנט ונוער הגבעות שווים בעיני ומייצבים את ישראל כמדינה פשיסטית. מפחיד לחשוב עליהם על תג מחיר על עקירת עצי זיתים הכל בשם ההתנחלות הקדושה.מדינת ישראל עם פנים כאלה מאבדת את הסיכוי להמשך מדינה יהודית ומאבדת את הלגיטימיות להתקיים ככזאת.

17 מה מעוז מתלונן על "רמה גזענית"? הוא העלה את הנושא העדתי, השתמש בו בצורה שגויה וקיבל תיקון. הרי הוא רצה לומר "אשכנזים" (מה שנכון, אגב) ורק כדי לא לומר מפורשות את המילה הוא המציא את הקשקוש האוסטרו-הונגרי. בכל מקרה, הפופוליזם הוא שלו.  (לת) דמוקרט
  • 23:54
  • 11.11.12

18 מעוז ובנט - ה"ישראלים החדשים" שביבי מצמיח בגינתו  (לת) גאון ואכזר? לא, סתם טמבל כוחני
  • 01:06
  • 12.11.12

19 רק אל תבלבלו אותם עם עובדות. האחד (בנט), רהוט אך נבוב ואילו השני (מעוז), רקוב. 1984
  • 01:15
  • 12.11.12

מוצא איננו פרנסה וקצה ותשה הנפש מן הפלגנות והחמדנות של מעוז.

20 Spanish judges are appointed to the wishes of the ruling party - and this is precisely why they are 100% politicised  (לת) dennis
  • 01:15
  • 12.11.12

21 חבל שאין באמתחתנו את בנש (אדווארד), ואנו נאלצים להסתפק בבנט  (לת) תומאס מסריק
  • 02:45
  • 12.11.12

  •   מי מכיר אייל
    • 06:15
    • 12.11.12

    לצערנו היום אפילו כמעט ולא זוכרים שהיתה פעם מדינה כזו - צכוסלובקיה , מעוז תרבותי באירופה.

  •   דווקא בכתבה העוסקת באוסטרו-הונגריה, ראוי לתת לצ'כוסלובקיה את הכבוד הראוי לה עוכר ישראל
    • 08:30
    • 12.11.12

    הקמת צ'כוסלובקיה נועדה לפתור את בעיית המיעוטים הבוהמי, המוראבי והסלובאקי, אבל בפועל גזלה שטחים גדולים ורצופים המיושבים ע"י אוסטרים (בבוהמיה ובמוראביה) והונגרים (בסלובאקיה). כך היה גם באיטליה וברומניה, שקיבלו שטחים המיושבים ע"י אוסטרים (איטליה) והונגרים (רומניה), ובמידה מסוימת גם במדינה החדשה יוגוסלביה. לאחר מלחמת העולם השנייה "פתרו" הצ'כוסלובקים, בשיתוף עם חייליו של הדמוקראט סטאלין, את הבעיה הדמוגראפית ע"י גירוש האוסטרים וחלק מן ההונגרים, גירוש הנושא את שמו הנכבד של בנש ולווה גם במעשי טבח.(עיינו בויקיפדיה: Brno death march, Ústí massacre).

    אין פלא שצ'כוסלובקיה (ויורשותיה צ'כיה וסלובקיה), איטליה ורומניה תומכות בדרך כלל במדינת ישראל. אין להן עניין להעלות את השאלה המשפטית והמוסרית בעניין הכיבוש, הגירוש והטבח.

  •   דווקא בכתבה העוסקת באוסטרו-הונגריה, ראוי לתת לצ'כוסלובקיה את הכבוד הראוי לה עוכר ישראל
    • 08:31
    • 12.11.12

    הקמת צ'כוסלובקיה נועדה לפתור את בעיית המיעוטים הבוהמי, המוראבי והסלובאקי, אבל בפועל גזלה שטחים גדולים ורצופים המיושבים ע"י אוסטרים (בבוהמיה ובמוראביה) והונגרים (בסלובאקיה). כך היה גם באיטליה וברומניה, שקיבלו שטחים המיושבים ע"י אוסטרים (איטליה) והונגרים (רומניה), ובמידה מסוימת גם במדינה החדשה יוגוסלביה. לאחר מלחמת העולם השנייה "פתרו" הצ'כוסלובקים, בשיתוף עם חייליו של הדמוקראט סטאלין, את הבעיה הדמוגראפית ע"י גירוש האוסטרים וחלק מן ההונגרים, גירוש הנושא את שמו הנכבד של בנש ולווה גם במעשי טבח.(עיינו בויקיפדיה: Brno death march, Ústí massacre).

    אין פלא שצ'כוסלובקיה (ויורשותיה צ'כיה וסלובקיה), איטליה ורומניה תומכות בדרך כלל במדינת ישראל. אין להן עניין להעלות את השאלה המשפטית והמוסרית בעניין הכיבוש, הגירוש והטבח.

  •   את בנט לפחות לא ישליכו מהחלון zs
    • 10:38
    • 12.11.12

    שדרכו הוא נכנס{למפד"ל}...
    והמבין יבין.

22 מעוז זה הדוד לוי של המאיון העליון. והוא נופל לכל סטיגמה של מקופח מקצועי  (לת) ונכון- ליכוד מפלגה אשכנזית
  • 04:07
  • 12.11.12

23 הנתונים לגבי העוני בארץ כולם כאחד שקריים ונובעים אך ורק מהשליטה של חסידי הסוציאליזם על מערכת הנתונים והתוצאות, לו היו עורכים סקרים אמיתים היו מוצאים שאחוז העוני קטן בהרבה ואז גם ניתן היה באמת לעזור לאותם עניים, כרגע המצב הוא שהמדינה ממנת המוני עניים לכאורה ומי שנפגעים הם העניים האמיתיים, אבל למרכז אדוה ושאר חסידי הסוציאליזם זוהי חגיגה אמיתית  (לת) שרון
  • 05:43
  • 12.11.12

  •   כל כך נכון!!! אלי
    • 10:55
    • 12.11.12

    למה אני כאיש מעמד הביניים צריך לממן מעלימי הכנסה, חד הוריות מרצון (נשואות באופן לא רשמי), עובדי שחור וסתם בטלנים???
    כי זה מה שהפוליטקלי-קורקט השמאלני רוצה שנעשה.
    די נמאס!!

24 מאוד אופנתי לדבר במחוזות בנט ומעוז על פגעי מע' המשפט שומר מצוות שעוד חושב
  • 06:13
  • 12.11.12

חתירה נגד אושיות הדמוקרטיה מיתוך שאיפה למדינת הלכה היא חלק מהשאיפות האידאולוגיות של קהל השומעים של המפד"ל ופייגלין. תתבישו לכם!!! בני נעוות המרדות!! מה הרב קוק האבא היה אומר עליכם!!

25 גם מחפש אי הדיוקים לא מדייק-בימיו של השרלטן המשפטי אהרון ברק רק השופטים קבעו מי יכנס חמועדון.ובעוד נפיח
  • 07:46
  • 12.11.12

המערכת קורעת תחת עול המשימות המרחיבות שהוטלו עליה ע'י הרחבת סמכויוציה(זכות העמידה למשל)הוא סרב להגדיל את מספר השופטים בעליון כי המועדון חייב להיות שיא היוקרה.באשר לספרד הרי אחוז האבטלה בקרבהדור הצעיר הוא 50% אז שום מחקר כלכי או נתונים סטאטיסטיים לא ישנו את המצב הבסיסי.הכלכלה בישראל תודה לאל מוצלחת יותר.

26 שלמה מעוז הוא האסקופה הנדרכת של אשתו האשכנזיה ומכאן גזענותו החולנית. או  (לת) שהוא סתם נהליסט שרוצה כיסא בכנסת.
  • 08:17
  • 12.11.12

27 בנט ומעוז, שתי אבנים בפסיפס של הימין העשיר והשבע שלא נותן לעובדות לבלבל אותו כמו אתל נאו שמרנים רבים.  (לת) ריקבון מסיבת התה הישראלית.
  • 08:22
  • 12.11.12

28 זכרו את אמירתו של בנט שלא תורת הרצל (הציונות) ולא תורת ז'בוטינסקי(חמשת המ"מים?) נחשנות,  (לת) רק ספר התורה. (כלומר ספר יהושוע.)
  • 08:34
  • 12.11.12

29 האליטה של ליטא דפנה למד
  • 08:35
  • 12.11.12

יורם טהרלב כתב מקאמה יפה על כך. ליטא הקטנה ייצאה אושיות רבות בתחומים שונים ומגוונים. גאה להיות צאצאת ליטאים.

30 בנט ומעוז - זה בריון וזה בכיין. הקלאסיקה של הימין הברברני. להחליף את השלטון כבר!  (לת) אסף בארי
  • 08:38
  • 12.11.12

31 מעוז גזען ושכמותו רבים בפוליטיקה כאן, המייצרים הון פוליטי מהיותם מזרחים, או רוסים, או אחרים. אבל לא על זאת יפול בית שלישי: הוא יפול בגלל תפיסת עולם משיחית של מיעוט שיגרור אותו לתהום החורבן. אגב, כפי שכבר קרה. בהצלחה לכולנו  (לת) שאול
  • 08:50
  • 12.11.12

32 מעוז גזען ושכמותו רבים בפוליטיקה כאן, המייצרים הון פוליטי מהיותם מזרחים, או רוסים, או אחרים. אבל לא על זאת יפול בית שלישי: הוא יפול בגלל תפיסת עולם משיחית של מיעוט שיגרור אותו לתהום החורבן. אגב, כפי שכבר קרה. בהצלחה לכולנו  (לת) שאול
  • 08:52
  • 12.11.12

33 בועט לעצמו ב... י. וייס-ויזתא
  • 09:20
  • 12.11.12

לא לעיתים קרובות אני מסכימה לדיעותיו של מעוז. לרוב הוא מונע מרגשות קיפוח כלפי המזרחיים. אבל תשמעו מה הוא אמר בהיסח הדעת: "הניסיון להטות את הדיון מהרמה העניינית לרמה הגזענית הוא מיותר ופופוליסטי" . מעוז, כמה שאתה צודק. קח לתשומת ליבך, יבבות "קיפחוני כי אני מזרחי" - מזמן לא לענין. ביחוד שגם האשכנזים יש להם מספיק סיבות ליבב.

34 בועט לעצמו ב... י. וייס-ויזתא
  • 09:23
  • 12.11.12

לא לעיתים קרובות אני מסכימה עם מעוז. לרוב הוא מונע מרגשות קיפוח כלפי המזרחיים, מה שבמקרה שלו ממש מיותר, כי גם אשכנזים, אפילו מוצלחים מאד, לא תמיד מקבלים מה שהם משוועים לו (לשבת בנוחיות בדירקטוריון זה או אחר). אבל תשמעו מה הוא אמר הפעם: "הניסיון להטות את הדיון מהרמה העניינית לרמה הגזענית הוא מיותר ופופוליסטי"
מעוז, קח לתשומת ליבך: בחכמה - או בלי לשים לב - אמרת משהו ממש נכון.

35 אנסה שוב, ושוב, ושוב. י. וייס-ויזתא
  • 09:24
  • 12.11.12

לא לעיתים קרובות אני מסכימה עם מעוז. לרוב הוא מונע מרגשות קיפוח כלפי המזרחיים, מה שבמקרה שלו ממש מיותר, כי גם אשכנזים, אפילו מוצלחים מאד, לא תמיד מקבלים מה שהם משוועים לו (לשבת בנוחיות בדירקטוריון זה או אחר). אבל תשמעו מה הוא אמר הפעם: "הניסיון להטות את הדיון מהרמה העניינית לרמה הגזענית הוא מיותר ופופוליסטי"
מעוז, קח לתשומת ליבך: בחכמה - או בלי לשים לב - אמרת משהו ממש נכון.

36 בעיה - שילוב של אדם שיש לו רגשי נחיתות +פוליטיקה  (לת) נ.ב
  • 10:19
  • 12.11.12

37 אתם קשקשנים ובנט צודק eli
  • 10:50
  • 12.11.12

תראו את התגובה המפורטת שלו, שמסבירה את האמת בדיוק.
בנט לא דיב רעל "מעורבות שופטים בתהליך בחירת שופטים", אלא על "ממלכה שיפוטית... שופטים ממנים שופטים".
ישראל היא המדינה היחידה בה הכוח המכריע בבחירת השופטים מונח בידי שופטים שאינם נבחרים לוועדה בידי הציבור או הכנסת.

במקרה זה הפוליטיקאי צודק והעיתונאי טועה ומטעה, ומצער לראות שזו רמת העיתונות שלנו.

מצפה שהאנשים החושבים הקוראים את הכתבה הזו ישימו לב לפרטים הקטנים.

שיהיה אחלה יום!!

38 הפוליטיקה הורסת את החיים. פוליטיקאי שלא ידבר על השחיתות והבעייתיות הוא חלק מהבעיה ומהשחיתות. צביעות ואינוס של דיעות בשימוש בכח (המדיה). סדום ועזאזל. להעיף ת'פושעים מהכנסת והממשלה.  (לת) מפלגת הפילוג הפלוגתי
  • 11:04
  • 12.11.12

39 שלמה מעוז, שחור המחמד של הליכוד, בולט כתמיד בחוסר הידע שלו  (לת) אני
  • 11:25
  • 12.11.12

40 ומאחר שהרצל נולד בבודפשט והתבגר בוינה, אז מדינת ישראל היא אוסטרו הונגרית אלה
  • 11:27
  • 12.11.12

ושמעוז יחזור לבגדד, שם היה לו טוב וגם לנו.

41 כותרת לא רגישה מסתייגת מהכותרת
  • 11:57
  • 12.11.12

בתור תושבת הדרום הכותרת "אזעקת אמת" הקפיצה אותי. רצוי להשתמש במטפורות אחרות, לפחות בימים מתוחים כמו אלו.

42 איזה נכס מביא עמו ,חוץ מ"מזרחי" ???......נחס לליכוד.  (לת) מעוז
  • 12:16
  • 12.11.12

43 האימפריה העיראקו-פרסית שולטת במסחר הגרעיני שלומי
  • 13:03
  • 12.11.12

אזהרה לכל תושבי ישראל. במחקר סודי שביצע המוסד למבצעי סופר סודיים, נתגלה כי האימפריה העיראקו-פרסית שולטת בשוק הגרעיני בארץ. 99.97% מהפיצוחיות בארץ שייכות ליוצאי האימפריה הנ"ל. בסקר שערך המוסד למבצעי סופר, מכולות ומעדניות סודיים נתגלה כי בעת קניית פיצוחים, נדרש הקונה לומר למוכר מילות קוד ב- ערבית!!!! על מנת לקבל את הפיצוחים. ביטויים כמו אהלן, על הכיפק ו- סבבה, מושמעים לרוב ונראה כי הם דולפים לשיח הציבורי.

אכטונג, אכטונג, אכטונג. הישמרו לנפשותיכם. מסוכן לאכול פיצוחים ויש אנשים, כך שמעתי, שאף אלרגיים לבוטנים.

ראו הוזהרתם!!!!

44 גם אם הם לא דייקו עד הסוף, רוח הדברים היתה נכונה  (לת) דורון
  • 13:13
  • 12.11.12

45 מעוז-שקרן במודע,צבוע וגזען  (לת) ע.הלל
  • 14:11
  • 12.11.12

פעילות
המלצות
פרסומת