אזעקת אמת || הבית היהודי ממציא איום: ישראל תאבד חצי ממימיה

בסרטון המציג את הסכנות הצפויות אם תוקם מדינה פלסטינית, נטען כי ביו"ש יש מאגרי מים שישראל לא יכולה להתקיים בלעדיהם. לא מדויק

מפלגת הבית היהודי פרסמה בשבוע שעבר סרטון הסברה שבו מוצגות הסכנות שיאיימו על ישראל אם תוקם מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון. בין השאר מסביר הסרטון שיימסר לפלסטינים שטח ובו מאגרי מים המספקים מחצית מי השתייה של ישראל. איום זה מוזכר מיד לאחר האיום הביטחוני - הכנסת טילים ורקטות למדינה הפלסטינית.

המאגרים שהסרטון מתייחס אליהם הם מאקוויפר ההר, מאגר מי התהום המשתרע משני צדי פרשת המים של גב רצועת ההר. מי הגשמים היורדים על מדרונות הרי יהודה ושומרון מחלחלים לקרקע וזורמים לכיוון מזרח ומערב.

ישראל מנצלת במיוחד את החלק המערבי של אקוויפר ההר. הוא נקרא גם אקוויפר ירקון-תנינים. האקוויפר הזה הוא אכן מקור מים חשוב וחיוני. אבל הוא אינו מספק מחצית מי השתייה של ישראל, כנטען בסרטון. התלות בו פוחתת בשנים האחרונות, ככל שמתרחב כושר הפקת המים במתקני ההתפלה לאורך החוף.

לאחרונה פרסם השירות ההידרולוגי ברשות המים את הדו"ח האחרון של "התפתחות ניצול ומצב מקורות המים בישראל", הכולל נתונים מעודכנים לשנת 2010-2009. לפי הדו"ח בשנה זו נשאבו מאקוויפר ירקון-תנינים לצרכים שונים (שתייה, חקלאות ותעשייה) 330 מיליון מטרים מעוקבים של מים. מכלל מקורות המים נשאבו 1.7 מיליארדי מטרים מעוקבים. אקוויפר ירקון-תנינים סיפק אפוא כחמישית מכמות המים. משני מקורות מים אחרים, אקוויפר החוף ואגן הכנרת, נשאבו באותה שנה כמויות מים גדולות יותר.

מתקני ההתפלה מספקים היום כ-350 מיליון מטרים מעוקבים מדי שנה. בתוך שנתיים יספקו 600 מיליון, ובתוך עשור עוד הרבה יותר. ישראל עדיין תזדקק למאגרי מי התהום, אבל תהיה לה גמישות גדולה בניהול משאבים אלו, תודות למתקני ההתפלה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ים המלח--הכי כואב יהיה החזרת יותר מ 65% מנופי ים המלח למחבלים הנוודים שהגיעו מסעודיה  (לת) ד"ר כהן לוי
  • 09:19
  • 09.12.12

02 הארץ ממש משכנע. רק 20% מהמים בני ערובה.  (לת) פלא יועץ
  • 09:35
  • 09.12.12

03 איך אומר גוטליב? למה לשתות מים טבעיים מהאקוויפר כשאפשר לשתות מותפלים  (לת) רוני
  • 09:36
  • 09.12.12

04 זה סרטון קצר בפרטים יש עוד הרבה מה לומר הרבה מאד, העיקר מצאתםבקושי איזה הערה להעיר. מהותית הבעיה היא בעיה קשה. על הביוב והפסולת התעשייתית שהם ישפכו מההר אל מישור החוף למשל מה תעשה עם זה ? תסגור להם את החשמל?  (לת) יואב
  • 09:55
  • 09.12.12

05 שכחתם כמה עובדות דוסלה
  • 10:12
  • 09.12.12

אותם שמאלנים שטוענים שהתלות באקוויפר ירדה הם אותם שמאלנים המתנגדים להתפלה מטעמים שונים ומשונים. החל מטעמי סביבה, וכלה בנימוק שפתרון רק עבור ישראל יפגע בתהליך השלום ויעודד מלחמת מים.
בדיוק כמו שאותם שמאלנים שמתריעים על אובדן הרוב היהודי הם אותם אלה שמתנגדים למדינה יהודית. בדיוק כמו שאלה שמתריעים מפני לחץ בין-לאומי הם אותם אלה שמזמינים בחו"ל את הלחץ הזה. דבר והיפוכו באותו משפט כמיטב המסורת המהפכנית הקומוניסטית

06 הנתונים בכתבה מטעים. אקוויפר ירקון תנינים אינו האקוויפר היחידי ביו"ש. המידע המתייחס לאקוויפר זה בכתבה מתייחס למצב כעת בחסר של מים באקוויפר ולא במצב האופטימאלי שלו. ישנם הבטים נוספים הקשורים למשק המים התלויים בהרי יו"ש שהכתבה מתעלמת מהם. ככה לא כותבים כתבה מקצועית . זו עוד כתבה של הסתה אגב הסרטון לא פורסם לפני שבוע אלא לפני למעלה משבעה חודשים!  (לת) אריה
  • 10:49
  • 09.12.12

  •   אם כבר אתה מנסה לטשטש כאן כמה עובדות גיל
    • 12:21
    • 09.12.12

    ראשית- אקוויפר ירקון תנינים הוא אקוויפר היחיד המשמעותי מבחינת כמות המים. אקוויפר הגלבוע ואקוויפר הבקעה וההר הדרומי הם זניחים בכמויות המים בהשוואה אליו ובמיוחד בהשוואה לאקוויפר החוף והכינרת.
    שנית- גם במצב אופטימאלי מצבו של אקוויפר ירקון-תנינים הוא קטן לאין שיעור מזה של אקוויפר החוף. וחרף הגשמים שני האקוויפרים לא במיטבם כבר הרבה זמן.
    שלישית- ישראל שואבת את מי האקוויפר בעיקר מאזור הניקוז שלו בנחל תנינים וליד חדרה, שם הכי כלכלי לשאוב, רוב שליש מהאקוויפר כולו נמצא בשטח ישראל.
    לפלסטינים יעלה הרבה כסף תהליך השאיבה בהר ואני בספק אם הם יבזבזו אותו בשביל העיד לבדו, במיוחד במשאב מוגבל.
    רביעית- מה בדיוק הפלסטינים אמורים לצרוך כמקור מים?
    חמישית- אתה מתלונן על כתבה שהיא לא מקצועית? מה תאמר על הסרטון ששולף לך "עובדות" מצוצות מן האצבע?
    אני למדתי בדיוק השנה את ניהול משק המים בישראל ולמדנו על כל המאגרים והמקורות מכל מי שעוסק בתחום, ולקח לי בדיוק דקה להגיע למסקנה שזו שטות מוחלטת אם לא שקר גס מה שבנט אמר בסרטון.

  •   אינך חזק בנתונים לצערינו תקרא מה בדיוק כתוב בכתבה ועל מה היא מבססת את דבריה. אתה עושה סלט במונחים רבים לגבי פוטנציאל המלחת מים שימוש במי שטפונות ועוד... אריה
    • 17:04
    • 09.12.12

    בסרטון מותר וצריך לדבר קצר ובסיסמאות הוא מזמין את הצופה ללכת ללמוד את הנושא. אבל כתבה של עיתון הקובעת ומאשימה תוך הסתמך על ניתוח שגוי ומטעה של מסמך כלשהו זו כבר רשלנות עיתונאית. שמתה בכלל לב להבדל בין מי שתיה למי קולחין ?

  •   הבלים. על מי אתה מנסה לעבוד? גיל
    • 19:23
    • 09.12.12

    בוא ותביא לי את הנתונים המדוייקים אם הינך כל כך חזק ושולט בתחום.
    אם סרטון מדבר בסיסמאות אז לפחות שלא יפיץ שקרים גסים, ולספר לי שהפסלטינים ישבו על 50% מסך מקורות המים שלך המדינה הם קשקוש מוחלט נוכח הנתונים בפועל-
    מהכינרת שואבים כיום 350 מלמ"ק, מאקוויפר החוף 450-500 מלמ"ק כאשר בשפד"ן מחזירים סה"כ 150 מלמ"ק לשימוש חקלאי. 300 מלמ"ק נוספו ממפעלי ההתפלה הקיימים ועד סוף 2013 כבר המספר יעמוד על 600 מלמ"ק.
    כל המים שנשאבים מאקוויפר ירקון-תנינים עומד על 330 מלמ"ק יתרת ה150 מלמ"ק מסך צריכת ה1700 מלמ"ק השנתיים נשאבים או אקוויפרים מליחים בערבה ובנגב, או ממאגרים, או ממקורות זניחים אחרים.
    זה לא נשנה את העובדה שאקוויפר ירקון-תנינים הוא בסך הכל חמישית מהצריכה הכללית וגם אם נצמצם את זה למי שתיה בלבד הוא אפילו לא רבע מהכמות כאשר ההתפלה תוספת תאוצה.
    הכתבה קוטלת ובצדק את השקר הגס שבנט משדר בננ-שאלנטיות כאילו היה מובן מאליו ולא אנשים שרק חיפשו תירוץ כזה ימהרו להאחז בקרנות המזבח הזה כתירוץ נפלא לתמיכה בארץ ישראל בשלמה.
    אני בז לשיטת המצליח ובעד לחשוף פני שקרנים ברבים, בין אם הם מחבלים מהחמאס, רמאים מהרשות של אבו-מאזן, פוליטיקאים נלוזים מימין ומשמאל או אפילו "מלח הארץ" כמו יוצר הסרטון המיתמם.

07 השאלה לא כמה אנו שואבים עקב אוסלו אלא מה נפח האקוויפרים השונים.  (לת) דוד
  • 10:50
  • 09.12.12

08 שמאלנות זו מחלת נפש קשה ליהי (לא-פיד)
  • 10:59
  • 09.12.12

הם תמיד יחפשו תירוץ למכור את המדינה, אם תגיד להם שיש שמש בשמיים הם יגידו שזה ירח, וכל המומחים יאמרו להם שאקוויפר ההר זה מאגר מי התהום הגדול והחשוב במדינת ישראל הם יתחילו לספר לך סיפורים על התפלת מי ים.
הגיע הזמן לחלק כדורים פסיכיאטריים בעצרות שמאל, סימפטומים של הזיות חמורות, הכחשת מציאות, חזיונות שווא של יונת שלום, מציאות חלופית של המשך חייהם בוינה או בפראג, רצון להיטמע ולהתבולל בגויים, אובדן זהות, פיצול אישיות, ונטייה לתמוך בתוקף הידוע כתסמונת אמסטרדם, ופרסום כל שטות שעולה במוחם במגזין בוטיק שעומד בפני קריסה כלכלית.

09 בנט לא מתייחס לאנשים בשבילו הפלזטינים לא קיימים לכן לא צריכים מים אומניסט
  • 11:09
  • 09.12.12

מה לעשות שלמדינה הפלסטינית העתידית יהיו מתחת לקרקע מקורות כולל מים ששיים לה כמדינה ריבונית. אם יחסר לנו מים אז מה?? לא נמצא דרך להפיק אותו ממקור אחר?? האם חוסר מים מהווה זכות לגזול מקורות של האחר?? בנט ממלא לא רוצה מדינה פלסטינית ובשבילו הכל מותר למען מטרה זאת. המתנחלים היום גונבים את המים של הפלסטינים . התנחלויות ישלהם מים בשפע ועל ידם פחונים ואוהלים למשל בדרום הר חברון ללא שום חיבור למים מהמדינה למרות שהמדינה אחראית בכל שטח C .

10 אולי בהקשר הזה יש להבין את הרס בורות המים בהר חברון אביב
  • 11:15
  • 09.12.12

מתוך דאגה עמוקה לאקולוגיה של האזור, כמובן

11 ונניח שלא מדבור במחצית אלא בשליש, זה לא איום ? לא ניתן להקים מדינת טרור חמאסית ביו"ש ובירושלים, מספיק עם האשליות של השמאל ההזוי  (לת) אזרח
  • 11:23
  • 09.12.12

12 צודקים, הסרטון היה צריך לדייק יותר אלי
  • 11:25
  • 09.12.12

ובמקום לומר שהמאגרים ביו"ש מספקים 50 אחוז מתצרוכת המים בישראל היו צריכים לומר שהם 50 אחוז מעתודות המים של ישראל.

מכאן ועד לטענה המוזרה כאילו מדובר ב"המצאת איום" המרחק רב ועצום.

13 בוודאי שאפשר לנצל את משאבי הטבע ובהם המים של איו"ש א
  • 11:27
  • 09.12.12

אין קשר בין זה לבין הזכות או היעדר הזכות של הפלסטינים למדינה. משאבי הטבע שייכים לבעל הזכויות על הקרקע ולא קובעים את הזכויות.

14 כלומר דבריו של מר בנט די מחוזקים עקיבא
  • 11:29
  • 09.12.12

שוין, אז לא 'חצי' אלא קצת פחות.
הוא לא המציא ולא בדה.
אולי טיפה הגזים.

15 אל תזלזלו במלחמת המיים,יש אם גאז ויש בלי גאז.מי צריך מים כשיהיה שלום ?  (לת) מלח בעיניים
  • 11:29
  • 09.12.12

16 איזו צביעות! ללא קשר לטענותיהם הרי גם אם צבי
  • 11:33
  • 09.12.12

הפלשתינאים היו מלאכים הימין הקיצוני לא היה מוכן לקבל פתרון של שתי מדינות! אז למה להיתלות בתירוצים שקריים מבחינתם?

17 בגלל שיש שם מים, זו לא סיבה לוותר על מדינה ציונית- יהודית דמוקרטית. חוץ מזה יש גם נוף יפיפה בשומרון, זו לא סיבה לשלוט על עם אחר ועל המשאבים הדלים שלו- אפרטהייד. טילים על מדינת ישראל?- כבר יש טילים על כל מדינת ישראל, וככל שנהיה יותר חראות ככה הקרמה שלנו באיזור הזה תמשוך יותר טילים.  (לת) ע.
  • 11:34
  • 09.12.12

18 זאת אומרת שכל שאר הנתונים בסרטון נכונים? דוד הלל
  • 11:34
  • 09.12.12

תודה רבה על סרטון משכנע. כיף לראות דברים שפויים ב"הארץ"

19 המים הם רק צד אחד במשוואה- הצד השני מי הביוב הם המכה האמיתית. הביוב הפלסטיני זורם מערבה לישראל חופשי חופשי ומזהם את הסביבה כולל מי התהום. מאידך ראוי לציין כי בישובים היהודים הוקמו מתקני טיהור לשופכין.  (לת) משה
  • 11:34
  • 09.12.12

20 זה בעיקר מראה עד כמה ישראל שודדת את הפלסטינים  (לת) משה חוצב בורות
  • 11:40
  • 09.12.12

21 בנט משקר בשטח C יש 150000 פלסטינאים ולא 45000 כטענתו  (לת) לא טיפש
  • 11:41
  • 09.12.12

22 סתם שתדע כותב יקר - אקוויפר החוף גם תלוי בשאיבה ביו"ש ושאיבת יתר שם תוביל להמלחתו  (לת) א
  • 11:41
  • 09.12.12

23 ממ.. לא אמין. בנט הוא מפדל בשינוי אדרת נועם יצחקי
  • 11:44
  • 09.12.12

והתוכנית ההזויה לא נראית ישימה. אולי למי שלא מבין עניין, אבל למי שכן די ברור שהאשליה שבנט מנסה למכור פשוט לא תעבוד. חבל שמבזבזים כוכ הרבה כסף על פרסומות לקויות

24 העיקר שבסוף השבוע בגלובס בנט ניסה להציג מצע מפייס  (לת) הפרצוף האמיתי
  • 11:59
  • 09.12.12

25 אשמח לראות כעת סרטון שבו נראה נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, בעירום פרונטלי מלא. זו השעה הנכונה לכך. הוא יוכל להסביר באופן זה את דרכה של תנועתו המתחדשת והצומחת. ממשיכת המפד"ל שאני מאד מעריך.  (לת) אורלינג
  • 12:04
  • 09.12.12

26 לימין השקרני והמיתמם יש תמיד תירוצים: זה התחיל עם הצורך להחזיק בשטחים כ"עומק אסטרטגי" - טיעון מטופש בעידן הטילים והרקטות + נטל שיטור עצום על צה"ל ואיום של זליגת טירור שנעצר רק עם גדר ההפרדה (כן כן, הפרדה!!!); אח"כ נולדה המערכה להפרכת האיום הדמוגרפי ע"י מכון של שרלטנים מהימין ש"הוכיחו" שאין איום שכזה- בזמן האחרון המכון נעלם מעל פני התקשורת: כנראה שגם בעזרת השם לא ניתן להוכיח שבין הירדן לים יש היום יותר יהודים מלא-יהודים...; ועכשיו הכזב החדש: הצילו, לא יהיו למדינת ישראל מים אם תהיה מדינה פלסטינית! לא רק שזה עובדתית שקר, אפשר לומר שאם לא תהיה מדינה פלסטינית תהיה מדינה דו-לאומית = מדינה ערבית= סוף מדינת ישראל עם או בלי מים! לא בכדי כל ראש ממשלה שהחזיר שטחים היה מהימין: כשמגיעים לעמדות הכרעה מבינים כמה הימין הזוי  (לת) וגם בנט היה מחזיר שטחים אילו היה ראש ממשלה
  • 12:08
  • 09.12.12

27 כמו כרגיל הימין עוסק באיומים ושקרים אסתי
  • 12:10
  • 09.12.12

הלא כבר רובנו יודע שתוך מספר שנים חלק גדול ממי השתיה המתוקים יבוא ממתקני התפלה. אז למה לשקר ולספר סיפורים,העיקר להכשיר את ה "מצורע".

28 20 אחוז מים במדינה כזו זה לא מעט  (לת) קוקו
  • 12:11
  • 09.12.12

29 שקרים, איומים והפחדות הם התרבות החדשה של הבית היהודי...אז לא להתרגש מהם מפני שהם יעלמו כאשר נפנה ב"ה יתברך את הגדה המערבית ואז המתנחלים המפונים יקבלו הרבה מאד מאד $$$$$ (חוץ "מהמנהיג הלאומי" בנט שגר ב...רעננה...חחחחחחחהההה)  (לת) אלטמן הקטן
  • 12:11
  • 09.12.12

30 עם פחדן!!!!על מנת לזכות בכמה שיותר קול ות  (לת) סמי
  • 12:15
  • 09.12.12

31 תפסיקו לשחק כולכם בקאקא. הפתרון היחידי הוא סיפוח השטחים ואיזרוח התושבים, ולזה לא מוכן אף גזען יהודי משמאל ומימין.  (לת) ליאת
  • 12:18
  • 09.12.12

32 בנט למד מהפלשתינים. "תוכנית ההרגעה" שלו היא למעשה "תוכנית שלבים"  (לת) אבי
  • 12:25
  • 09.12.12

33 גם כשהימין הזהיר שיפציצו את אשדוד הם טעו כדבריכם. הפציצו כבר את תל אביב. יחזקאל פרנקל
  • 12:34
  • 09.12.12

אולי מה שלא מדוייק אלו צפירות ההרדמה שלכם ולא צפירות האזעקה של הימין. תתעוררו, סמאלנים סופניים.

34 נראה איך הירקון יראה אחרי ש10 מיליון פלסטינים יזרימו את שפכיהם אחת
  • 12:35
  • 09.12.12

לנחל קנה (מקור הירקון בגדה). כל מאמצי הטיהור של הירקון יעלו בתוהו. כל המיליונרים שהשקיעו את כל כספיהם בבית בשורה הראשונה ליד הפארק והנחל, ואולי בטמטומם כי רב עודדו את רעיון המדינה הפלסטינית יקבלו ריח ביוב זיהום וסירחון מטורף. אגב 10 מיליון זה כולל את זכות השיבה הרי מי אתם שתקבעו להם במדינה עצמאית שלהם את מי להכניס.

35 שאלה: אם בנט כזה אידיאולוג גדול אז למה הוא מתגורר ברעננה ולא ביצהר או איתמר? תשובה: החיים טובים ברעננה..האשה קרובה לחברות שלה...החינוך ברעננה הוא הכי טוב במדינה...אז השתגעתם? לעבור ליצהר???  (לת) דודי
  • 12:36
  • 09.12.12

36 כתבה מיותרת ופאתטית ישראל
  • 12:37
  • 09.12.12

ברור ברור שצדקת אפשר לתת לפלסטינאים גם את המים שיש וגם עוד כל מיני דברים. עוד כותרת מיותרת של עיתון הארץ שנועדה להרגיז ולהניע אנשים לעשות קליק

37 הפחדות הפחדות אירן מים פלשטינים פלישתים האויב האכזרי העולם כולו נגדנו בהפחדות מייצרים קולות לבחירות  (לת) חפיפים דרבנן
  • 12:43
  • 09.12.12

38 לפי הגיון מעוות זה של נפתלי בנט וחבר קיצוניו, ישראל חייבת לכבוש ומיד את כל רכס החרמון, שהרי זהו אגן ההיקוות של נחלי דן, שניר וחרמון המזינים את הירדן ואת הכנרת  (לת) הארי
  • 12:44
  • 09.12.12

39 חלום פלסטין שלום ובירת התעשיה של המזה"ת בגדה פלסטין
  • 12:52
  • 09.12.12

אחרית הימים לחזון שתי המדינות: פלסטין הופכת עד מהרה לבירת התעשיה של המזרח התיכון, ומקימה 1000 מפעלים כימיים, על ההר הקטן הסמוך לנו. התעשייה פורחת ומשגשגת, כל הפלסטינים גם מתאחדים עם הפלסטינים בירדן ויש להם הרבה מאוד שטח, וכל הגדה היא עמק הסיליקון והתעשייה של המזרח התיכון. יש "שלום" וכלכלה טובה והגדה שהייתה לאורך כל הסטורית הסכסוך ריאה ירוקה של גוש דן, הופכת במהרה לענן שחור משחור. נשמע טוב לא?

40 בנט פשוט רוצה שנמשיך לשדוד לפלסטינים את הקרקע ואת המים ואם היה אפשר לשדוד גם את האוויר שהפלסטינים נושמים בנט מן הסתם היה טוען שזה בדיוק מה שצריך לעשות.הישראלים והפלסטינים צריכים להיות שותפים במשאבי הטבע שקיימים כאן אבל בנט לא רואה בהם בני אדם אלא אוייב והוא מייצג בכך את רוב הישראלים הגזענים  (לת) עמית
  • 12:56
  • 09.12.12

41 אני בעד: אולי סוף סוף גם המתנחלים יהיו כפופים לחוק. איזשהו חוק (מלבד הצו האלוהי והלוינגרי, כמובן)  (לת) סתם אחד
  • 12:57
  • 09.12.12

42 הנה תוכנית מדינית שפויה! ולא החרטוט שהשמאל ממציא  (לת) אהוד המכבי
  • 13:02
  • 09.12.12

43 יופי של אנימציה, יופי של שטיפת מוח: הסרט נפתח בהנחה על שדכנים- אלעד
  • 13:09
  • 09.12.12

:כולנו יודעים ששלום לא יהיה, הנחה זו נשתלה בעשרת השניות הראשונות. אי אפשר להתווכח אז אם ממשיכים לצפות זו -אמת. (זה שקר עצוב ומסוכן). אחר כך מסבירים כי לא יהיה ניתן לעצור את המסתננים המסוכנים ליהודה ושומרון (הגירת הפליטים האחרונה היא כלום לעומת...) אבל אח"כ השדכן בעזרת התוכנית המהוללת מצליח לחסום הסתננות. איזה מזל שיש שדכן.
כרגיל: מי שמנסה לפשט יתר על המידה דבר מסובך, טיפש או מסתיר משהו. החוק הבינלאומי, הזלזול במה אחרים חושבים, העצמאות של מדינה קטנה וכה תלויה באהדת העולם יורקת לבאר אשר הוקמה בזכותו. הבאר שהפלסטינים החצופים מעזים לנסות לשתות ממנו היום.
יש לנו זכות חיים שקטים בחיינו, אך עליינו להוסיף למשפט גם את מצפוננו השקט. שכן עם שעבר כל כך הרבה, חייב להיות נעור יותר מחיה פצועה ותוקפנית, אלא כסמל ההגינות המתריס נגד התעלמות מסבלם של אחרים. גם אם הם אחראיים בכ-50% (מנסה להיות הוגן) למצב התוקפני באיזור.
כשמדברים אלינו כמו ילדים-רוצים שנחליט כמו ילדים, הבגרות היא בעיקר הכרה בצרכים של הסובבים אותי במקביל לשלי. תהיו אתם הבוגרים. (זה לא החינוך עליו נגדל את ילדינו?)

44 הפרכה לדמגוגיה ומניפולציות על נתונים בגרוש. משה
  • 13:13
  • 09.12.12

איך אני אוהב את עיוות העובדות של "הארץ".

הוא אומר 50% ממי ה-ש-ת-י-ה בישראל. לנקד לכם שם במגדל השן?

לעומת זאת, הנתונים כאן מדברים על שתיה חקלאות וותעשיה. - "לפי הדו"ח בשנה זו נשאבו מאקוויפר ירקון-תנינים לצרכים שונים (שתייה, חקלאות ותעשייה)."

שאלה אחת - דמגוגיה ומניפולציות טקסטואליות זה נחמד ונותן לכם רגע של גאווה לאומית (פלסטינית), אבל אתם יודעים מה קורה תמיד בסופו של כל ויכוח על עובדות בין שמאל לימין? אז למה להמשיך להביך את עצמכם ככה, למה

45 בעצם בנט אומר שאנחנו שודדים מהפלסטינים כמות אדירה של מים יהודה החשמלאי
  • 13:19
  • 09.12.12

זה די מביש שחברה תעשיתית ועשירה גוזלת כל כך הרבה מיים מחברה אגררית ועניה. יכול להיות שהמים בגדה המערבית מועילים מאוד לישראל הבעיה היא שהם לא שייכים לנו והאמת היא שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להסתדר בלעדיים.
בעיית הביוב קשה יותר ויש לעגן את הטיפול בו בהסכם עתידי עם הפלסטיניים. ישראל מומחית גדולה בבנית מתקני השבת מים ומן הראוי (והכדאי) שהיא תסייע לפלסטינים לבנות מתקנים כאלו בשטחה כדי להגדיל את הצע המים הכולל באזור ולמנוע את נזק סביבתי שהביוב שלהם גורם.

46 "משני המקורות האחרים"מפיקים ביחד 330 מליון.עברו חלפו הימים שבהם שאבו מהכנרת לבדה 360 מליון קוב נפיח
  • 13:22
  • 09.12.12

מצבו של האגם לא מאפשר זאת .בשנה האחרונה אף שהייתה שנה ברוכה נמנעו מלשאוב כמויות גדולות עמ לשמור על מפלס גבוה.רינת תבדקי.

47 הימנים הרעים צודקים בנוגע לזה - העובדה שאנחנו לא שואבים מאקוויפר ההר היא קונספירציה שמיועדת להגביר את התלות שלנו בהתפלה מטעם טייקוני ישראל, ולהעלות את מחיר המים בעשרות מונים. עצוב מאוד  (לת) אסף
  • 13:27
  • 09.12.12

48 בואו נניח שהם צודקים. סיבה מעולה למה לא לשפוך לשם כסף. יעל זילברמן
  • 13:31
  • 09.12.12

נו? הנה לכם סיבה ממש מעולה למה אסור לשפוך כסף לתוך יו"ש, במקום להשקיע אותו בטכנולוגיות להתפלת מי ים.
ומעבר לכך, אלה מים פלסטינים, לשימושם,לא לשימושנו.

49 זה סתאאאם. מה שבאמת חשוב לבנט זה להטריד את החרדים, ראה שירות לאומי  (לת) ג'וחא
  • 13:32
  • 09.12.12

50 שוב מפחידים אותנו. עוד מעט יגידו טילים.  (לת) עמוס
  • 13:34
  • 09.12.12

  •   כן, הימין מהלך עלינו אימים אדוני הארץ
    • 15:55
    • 09.12.12

    כל פעם ממציאים משהו חדש. פעם אמרו שלתת רובים לפלסטינים זה מסוכן, אחרי זה אמרו לנו שהעזתים עוד ישגרו עלינו טילים. חבורה של הזויים, עכשיו מדברים על השטות הזו של מים. מי צריך מים? יש מספיק אספרסו לכולם

    טילים חחחח

51 לפעמים נראה לי שהארץ פועלים במודע כדי להרגיז עוד סתם
  • 13:34
  • 09.12.12

לומר שהתלות פוחתת בשל המעבר למים מותפלים הוא שטות גמורה.

52 אחלה סרטון, מעורר למחשבה... אופיר
  • 13:38
  • 09.12.12

מזמן לא ראיתי מישהו משקיע כל כך בסרטון הסברה..

53 ומה עם כל הסביבה האקולוגית שתהרס בגלל זיהום האקוויפרים?? מנחם
  • 13:41
  • 09.12.12

ומה יהא על הנחלים שנובעים סוף סוף מחדש למרגלות יהודה ושומרון בעקבות השמירה על הזיהומים??

אבל למה להפריע לעובדות שהאקולוגיה תמות, העיקר שהצלחנו לפגוע במתנחלים..

54 מוצג מעולה ונשמע מענין  (לת) חיים
  • 13:54
  • 09.12.12

55 אז עכשו ישראל מודה שהיא גם גונבת מים  (לת) מדינת הגנבים
  • 14:00
  • 09.12.12

56 כל מצביעי מרץ בלד או חדש מה איכפת לכם לקבל עוד 50,000 מצביעים?  (לת) פוליטיקה בגרוש
  • 14:12
  • 09.12.12

57 עיתונאות גרועה ומטעה! הנתון של 50% מי שתייה בסרט נכון! אייר
  • 14:31
  • 09.12.12

וואו, שוב הארץ כותבים שטויות פלגניות בלי לעשות מינימום עבודה עיתונאית או הבנה בסיסית בנושאים
אז הנה בעבודות כפי שאני הצלחתי לבדוק אותן (ואני לא גיאולוג):

1. הכתבה מתייחסת רק לאקוויפר ירקון תנינים, בעוד הסרטון אומר "מאגרי המים שהמקור שלהם ביהודה ושומרון"-- כלומר גם אקוויפר תנינים וגם האקוופיר המזרחי, אשר ביחד מהווים את אקוויפר ההר שמספק 550 ממ"ק מים בשנה (לא 330)- כלומר שליש מכלל צריכת המים בישראל.

2. הסרטון אומר במפורש "50% ממי *השתייה* בישראל" בעוד הכתבה מתייחסת לכלל משק המים בישראל (תעשייה, חקלאות ושתייה).
אקוויפר ההר ואקוופיר הכנרת הם שתי מקורות מי השתייה של ישראל בשל האיכות הטובה של המים בהם, בעוד אקוויפר החוף מזוהם ברובו ואינו מספק כמעט מים הראויים לשתיה. אי לכך, למרות שאקוויפר ההר מספק *רק* שליש מצריכת המים הכוללת של ישראל, הוא מספק כ50% ממי השתייה שלה.

58 ראית את ים המלח לאחרונה? הנופים? אנחנו דואגים להשחיט אותם כל הזמן מנחם
  • 14:34
  • 09.12.12

מצידי שיקחו את זה הם ואז אני יכול להגיד שבמקרה הזה לפחות הדם על הידיים שלהם, זה לא שאנחנו רואים משהו חזרה מהשחיתות של כי"ל ושות' שהולכת שם

59 אחלה סרטון, תודה!  (לת) יעקב
  • 15:02
  • 09.12.12

60 תודה,חסכתם לי לחפש את הסרטון,לגבי התגובות,,יש המון סיבות למה לא כדאי לחיות אבל אני כן רוצה להמשיך לחיות ולכן לא ממש אכפת לי ממרבית התגובות כאן  (לת) שקד,ירושלים
  • 15:13
  • 09.12.12

61 אל תבלבל את הבית היהודי עם העובדות, הם עדיין טוענים שאין כיבוש א
  • 15:23
  • 09.12.12

פרט לכך, זה אינו טיעון ראוי לשמו. אם ישראל אינה יכולה להתקיים בלי המים המצויים במדינה אחרת, אז שתחתום איתה על הסכם שלום שיבטיח אספקת מים. אך כמובן שזה לא נכון, ולראיה - ישראל הסתדרה ב-1948-1967, וכמובן שקיימים מתקני ההתפלה כפי שהובהר היטב בכתבה.

אשר לכיבוש, זהו השם למשטר צבאי המוקם בשטח שלא סופח למדינה. זה המצב ביהודה ושומרון.

62 ואם הנתון היה מדויק, השמאל היה טוען שישראל מנצלת את משאבי הגדה. כלומר, בכל מקרה הייתה נמתחת ביקורת מצד השמאל.  (לת) קיבעון מחשבתי
  • 15:37
  • 09.12.12

63 זה נכון ולא רק-ברגע שישראל תוותר חד צדדית כמו בעזה-אפשר לסגור את המדינה  (לת) זה באמת יהיה הסוף
  • 15:50
  • 09.12.12

64 ל-55. זו גם דרך לראות מציאות. בכל זאת זה שידרוג ממעמד של מרעילי בארות.  (לת) פליטי התנועה האנטישמית.
  • 15:53
  • 09.12.12

65 הבנתי! זה רק חמישית מהמים שלנו! אז סבבה- בואו ניתן להם מדינה!  (לת) יוסי
  • 16:02
  • 09.12.12

66 רעיון מצויין. סרטון גאוני.  (לת) יואל
  • 16:05
  • 09.12.12

67 לא שכחנו את האיומים שהם המציאו לנו בהתנתקות! שפנוי רצועת עזה יביא לירי טילים על אשקלון ואשדוד. המומחים הבטחוניים של השמאל הוכיחו להם שהם מדברים שטויות. הם ניתחו להם את המצב והראו כיצד ההתנתקות משפרת את מצב הבטחון ואת המצב המדיני ללא הכר. סתם הפחדות של הימין לא יעזרו להם הפעם.  (לת) דן לב פועם
  • 16:21
  • 09.12.12

68 גם ביבי ממציא איומים - החמאס ארגון שוחר שלום, שאוהב יהודים (במיוחד אם הם גרים בארץ ישראל)  (לת) אבי
  • 16:31
  • 09.12.12

  •   אתם ציניים נכון? ימני שקצת השתגע מכם....
    • 19:00
    • 09.12.12

    זה בדיוק מה שקרה יש טילים על תל אביב (איפה שכל השמאלנים גרים) ההתנתקות ירקה לכם בפנים ואבי שמעת את נאום חאלד משעל אתמול?
    "אנחנו נרצח כל ציוני ש"כובש" את פלסטין"
    קצת פרזיט לא?!

69 כנראה שבלית ברירה אצביע לבנט. הראל מקיבוץ השמו"צ
  • 17:20
  • 09.12.12

אם במפלגה של שלי יחימוביץ היו יותר מפ"יניקים ופחות מירב מיכאלי הייתי שוקל להצביע לשלי שהשנים האחרונות עושות לראיית עולמה רק טוב.
אני מחפש בנרות מפלגה שבראשה נץ מדיני כרוך בשמאל חברתי.

70 טפשי מצדכם: נחשון
  • 17:27
  • 09.12.12

אתם מקעקעים קלות טיעון צדדי אחד מהסרטון (רב השגיאות והבעיות, אבל לא חשוב), אבל מביאים את הסרטון כולו, ובכך מפיצים את כלל הטיעונים שלו, שחזקים הרבה יותר מהכתבה הזו, לקהלים שלא היו רואים את זה בלעדיכם. בנט גאה בכם, אידיוטים שימושיים.

71 אגן ההיקוות של הכינרת הוא בסוריה ולבנון-לא? ובכן, הם לא בדיוק חברים שלנו-ואין בעיות  (לת) בנט=דמגוגיה בגרוש
  • 17:29
  • 09.12.12

72 בנימין נתניהו ממציא איום בת יענה
  • 17:35
  • 09.12.12

אם תהיה התנתקות מרצועת כזה יעופו טילים על גוש דן.
איש כזה הזוי...

73 הם לוקחים נשים הם לוקחים מים  (לת) נושאים מצטיינים להסתה
  • 18:01
  • 09.12.12

74 הבית היהודי יאבד חצי מהמצביעים שלו הספרדים בגלל רגשי קיפוח , התנשאות ודיכוי.  (לת) עקיבא
  • 18:02
  • 09.12.12

75 מה זו הכותרת המתלהמת הזאת? נועם
  • 18:09
  • 09.12.12

אז יופי, רק 20% מהמים שיש לנו לא יהיה, פשוט מצב תותים

76 בנט , למים יש התפלה לספרדים אין תחליף והקיפוח קורא לברוח ממך.  (לת) משה
  • 18:24
  • 09.12.12

77 למה ממציא ? איזה המצאה יש פה ? כתבת, תעשי בדיקה מינימאלית בבקשה  (לת) לאון
  • 18:25
  • 09.12.12

78 בנט מציע לספח את שטחי סי. ואם הפלשטינאים לא יסכימו? עוד כמה שנים נהיה מדינה דו לאומית. דניני
  • 18:46
  • 09.12.12

איך בדיוק יעכף הגבול בין שטחי סי וישראל? ההסתננות מסודן תראה כמו משחק ילדים.

79 עוד ניסיון מיותר לבלבל משיחיים מוכי ירח בטיעונים הגיוניים ובעובדות. בשביל מה?  (לת) חבל"ז
  • 19:39
  • 09.12.12

80 קודם צחקתם על החשש מהרובים שחילקתם לערפאת אחר כך צחקתם מהטילים של החמאס עכשיו אתם צוחקים מהמים.  (לת) ליכודניק
  • 19:42
  • 09.12.12

81 וואלה אותי הסרטון דווקא שיכנע מישהי
  • 19:49
  • 09.12.12

הפעולה הכי ברורה והגיונית ששמעתי לגבי טיפול במצב בשטחים

82 ישן מפני חדש תוציאו כנעני
  • 20:00
  • 09.12.12

כל זה רק מילים.

המושגים של צדק, זכויות, ההיסטוריה, אמו, הם רק כיסוי למה שבאמת מתרחש: הישן מפנה מקום לחדש.

החברה המתקדמת יותר תמיד תופסת את מקומה של החברה הפחות המתקדמת.

הקנדים תפסו את מקומם של האינואיט, המתיישבים האמריקאים תפסו את מקומם של האינדיאנים, היהודים שיצאו ממצרים תפסו את מקומם של הכנענים, ומתיישבים יהודים היום תופסים את מקומם של הפלסטינים.

כל המושגים של צדק, זכויות, ההיסטוריה, אמו, הם רק כיסוי למה שבאמת מתרחש: הישן חייב לפנות מקום לחדש.

אם הפלסטינים רוצים לשמור על המקום שלהם, הם חייבים לעשות את עצמם מודרניים. או לחכות שאנחנו נהיה יותר פרימיטיבים ומושחתים. (אנחנו בדרך...)

83 וואוו - איזו טעות איומה. זהו בגלל זה אני אצביע מר"צ שכנעתם אותי! יאיר
  • 20:06
  • 09.12.12

סמול קטן והזוי שמוצא שטויות להתעסק בהם במקום בעיקר!!
אתם נעלמים, למזלנו!

84 התכנית הזאת זה האם-אמא של האפרטהייד  (לת) אפריקנר
  • 20:22
  • 09.12.12

85 טילים על גוש דן- פחחחח חי בסרט הבנט הזה.  (לת) חנין זועבי
  • 20:54
  • 09.12.12

86 שאלה לבית האנטי יהודי : ואם לא נחזיר את השטחים , לא נתן ליושביהם מים ?  (לת) עדד
  • 21:53
  • 09.12.12

87 ואללה מה? איבן-טיבי
  • 22:09
  • 09.12.12

ומה עם ערביי ישראל בתכנית הבית היהודי? ואללה הם אחים של אלה משטח C .יא בנט תגיד משהו בחיאתכ.

88 הימין ישאר בשלטון ומוטב שנתאחד ונלחם יחד כנגד השחיתות יחדיו!
  • 22:39
  • 09.12.12

הגיע הזמן להספיק את הפרופגנדה, הציבור רוב ימני ואינו מעוניין לוותר על הארץ, השמאל מעוניין לוותר על הארץ בכדי שיהיה פאן פאן פאן. אבל שני הצדדים מסכימים שעושקים לנו את הצורה מימין משמאל מלמעלה ומלמטה ומהצדדים.
כולנו מסכימים שמוצרי מזון חייבים להיות זולים יותר, ודאי מוצרי בסיס. 12-17 ש"ח ללחם זה גניבה. חלב בישראל הוא היקר בעולם, מים כנ"ל. חשמל,ארנונה, קנסות חניה, לימודים, חינוך, ספרי לימוד, גני ילדים, כל מוצרי ההגיינה, טיטולים, ביגוד, הנעלה, דלק דלק דלק, ליסינג, ייבוא רכב, סלולר ומחשבים, אפילו טיסות זולות לחו"ל!!! לא יכול להיות שיותר זול להתקיים בברטניה או בגרמניה מבארץ הקודש!! זה פשוט ברור ששודדים אותנו לאור יום ולא המתנחלים או החרדים. המליארדים מצויים בין ההון לשלטון לבימ"ש והמעטפות שבינהם ועו"ד שמעבירים אותם מיד ליד. הגיע הזמן להתבגר ושכל הציבור יכנס בגורמים הללו אחד אחד ויפיל אותם!!

89 כן באמת ומה עם האויר גם אותו נאבד דיבילים חולי נפש  (לת) הדתים חולי נפש
  • 23:17
  • 09.12.12

90 לא רק את המים נאבד. ג'קי
  • 23:43
  • 09.12.12

אם תקום מדינה פלשתינאית, לא יהיה לנו מים לשתות ולא יהיה לנו אויר לנשום. כי 90% מהאויר הרים צלול כיין נמצא בשטחים. וגם לא יהיה לנו ביוב, כי 80% מהביוב שלנו זורם בשטחים. אבל מה? יהיה לנו ביבי שיסביר לנו כמה מצבנו טוב. מזל שיש לנו מסביר כל כך טוב, כי אנחנו הרי סתומים ולא מבינים.

91 מפלגת הבית הערבי דוד המכבי
  • 00:23
  • 10.12.12

בנט וחבורת ההזויים שלו רוצים לספח את מליוני הערבים כעזרחי מדינת ישראל. מילים ברורות בעניין השמיע נציגת המפלגה בראיון לרדיו.
מכאן השם המתאים להם "הבית הערבי"

92 אנחנו בכלל מדינה ענקית שיכולה בקלות לוותר על חצי משטחה לי להרגיש.  (לת) ד"ר טוקבק
  • 00:27
  • 10.12.12

93 סרטון יפה, הימין מתחיל להתפכח.  (לת) יובל
  • 00:44
  • 10.12.12

94 לא יפה - לעשות ספקולציה בנתונים Daniel Ventura
  • 07:22
  • 10.12.12

בסרטון נאמר: אקוויפר ירקון-תנינים מספק מחצית מי השתייה של ישראל,
ומה התגובה: שנה זו נשאבו מאקוויפר ירקון-תנינים לצרכים שונים (שתייה, חקלאות ותעשייה) 330 מיליון מטרים מעוקבים של מים. מכלל מקורות המים נשאבו 1.7 מיליארדי - גם לחקלאות ולתעשיה !!!!
לשתייה עדיין מאקוויפר ירקון-תנינים הוא המקור החשוב !!!!

95 רינת מצליח להטעות: לא קצב השאיבה עיקר - גודל המאגר האסטרטגי עיקר, והעיקר שלא נשכח!  (לת) אינפיניטי
  • 08:33
  • 10.12.12

96 התוכנית הטובה לישראל ולפלסתינים צביקה
  • 09:24
  • 10.12.12

התוכנית טובה גם ליהודים וגם לפלסתינים
תכניסו את זה טוב טוב לראש ולשכל שלכם.

97 תבדוק את מקור הסרטון ומתי הוא באמת עלה לרשת ותבין. כתב אמיתי.
  • 09:40
  • 10.12.12

הבעיה שאתה מפרסם פרשנות אישית על סרטון שצץ ב 2007 וחזר לכותרות עכשיו ככה שהכתבה שלך דיי מיותרת.

98 חשוב מאוד להפיץ, כדי שמועמדים יתחילו להיזהר במה שהם אומרים  (לת) עמית
  • 13:07
  • 10.12.12

99 על כבשת הרש שמעתם יה בני עלי חזירים שכמותכם! חזיר נשאר חזיר. גם אם הוא אוכל כשר למהדרין.  (לת) יואבחלב
  • 19:15
  • 10.12.12

100 כתבתם מי שתייה, אבל חישבתם לגבי כלל המים (כולל חקלאות ותעשיה) משה
  • 14:31
  • 11.12.12

מה לגבי הצגת נתונים רק למי השתייה כמו שנאמר בסרטון ?
מי שתייה איכותיים יותר מאשר מים המכוונים לחקלאות ותעשיה.

101 Precious Bodily Fluids .
  • 23:47
  • 11.12.12

http://www.youtube.com/watch?v=N1KvgtEnABY

102 מה נסגר איתכם... למי אכפת מזה.. גל
  • 21:00
  • 12.12.12

מדהים שבאמת עשיתם מזה כזה עניין והקדשתם לזה כתבה שלמה - כאילו כל הסרטון סובב סביב הטענה המונפצת הזו. מחפשים לעשות רעש מכלום...

פעילות
המלצות
פרסומת