אזעקת אמת || כמה כסף מקבל תלמיד ישיבה בכל חודש

קמפיין הבחירות של קדימה משווה בין שכר החיילים לבין שכר האברכים ונוקט מספרים מנופחים. אפשר להבין מדוע החרדים פירשו זאת כהסתה

“החיילים נותנים הכל למדינה אבל הם הכי מקופחים: מרוויחים 350–650 שקל לחודש. לעומתם, האברכים החרדים שאינם משרתים מקבלים 2,500–3,400 שקל לחודש” ‏(מתוך מסע הבחירות של קדימה שהושק בשבוע שעבר וסיסמתו "לשלם לחיילים כמו לאברכים"‏)

קמפיין מפלגת קדימה קיבל תשומת לב תקשורתית השבוע לאחר שחברות האוטובוסים אגד ודן סירבו לפרסם אותו על האוטובוסים שלהן, בטענה שהוא פוגע ברגשות החרדים. אגד חזרה בה לאחר פנייה מוועדת הבחירות המרכזית ודן ממשיכה להתנגד. בשנים האחרונות לא היה כמעט קמפיין פרסומי שלא “פגע ברגשות החרדים”, אבל המקרה הזה שונה - הקמפיין הזה פוגע כי הוא מציג עובדות מסולפות ומטעות, ולא קשה להבין למה רבים בקהילה החרדית רואים בו הסתה של ממש.

יו"ר קדימה שאול מופז
יו"ר קדימה שאול מופז. צילום: ניר קידר

לפי דו”ח הוועדה לקידום השוויון בנטל, שבראשה עמד חבר הכנסת מקדימה יוחנן פלסנר, “האברכים זכאים למלגת קיום מהמדינה העומדת בשנת 2012 על כ–828 שקל בחודש. למלגה זו מתווסף לרוב סכום כסף נוסף שמקורו בקרנות צדקה ובנדיבים שונים, בהתאם ליכולת הגיוס של ראש הכולל או ראש הקהילה”. אם כך, “המשכורת”, שניתן להשוות לשכרם של החיילים, היא מעט יותר מ–800 שקל. יתר הכסף שעליו נכתב בפסקה הזאת אינו כסף של המדינה, אלא כסף שמגייסים החרדים בעצמם, לרוב מקהילות בחו”ל.

אלפי השקלים הנוספים שאליהם מתייחסת המודעה של קדימה מגיעים כמובן מתשלומים שונים - הבטחת הכנסה, קצבאות ילדים, הנחה בארנונה וכו’ - תשלומים שהמדינה מעבירה לאזרחים לפי קריטריונים כלכליים ומשפחתיים ולא משום שהם אברכים או לא.

הטעיה נוספת בקמפיין נעוצה בכך שהמספר המציג את הסכום שמקבלים האברכים כולל מיני תוספות, והמספר המציג את הסכום שמקבלים החיילים כולל רק את השכר. הרי חיילים מקבלים במהלך שירותם הצבאי לינה, מזון, ביטוח רפואי - וגם תשלומים נוספים התלויים במצבם הכלכלי.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 למה בכלל שחרדי יקבל מלגת קיום????? למה אני לא מקבל מלגת קיום? כן, אבל...
  • 12:37
  • 28.12.12

מלגת הקיום עושה את החרדי בישיבה מקביל לחייל וזו הטעות!!!
לא רק שאברך מקבל 33% יותר מחייל קרבי (850- מול 650)
הוא מקבל יותר מכפול מחייל רגיל שמקבל רק 350!!!
ואין שום סיבה שיקבל גרוש!!
המדינה נותנת למי שמשרת אותה והביזיון הוא שהם הצליחו ליצור משוואה כאילו תלמיד ישיבה מקביל לחרדי!
שלא לדבר על כך שמי שלא משרת ומתחיל להקים משפחה וקונה דירה במקום,
הופך מקביל לחייל בגיל שמקבל מהמדינה אלפי שקלים בגלל שהוא יכול לעשות דברים שחייל לא יכול לעשות.
פשוט חלם!!!

02 חייל בגיל 18 מקבל מהמדינה 350 ש"ח (650 אם הוא קרבי), אברך מקבל מהמדינה 2000 ש"ח. זו עובדה. למה שחייל לא יקבל אלפי שקלים על הבטחת הכנסה, ילדים וכו'? אההה כי הוא בצבא ולא יכול לקבל!!! אז מי שקרן פה? מי??? מי משקר???
  • 12:45
  • 28.12.12

א. האברך מקבל קצבה ישירה (850 ש"ח) יותר מכפולה מחייל
(אין מה להשוות אברך לחייל קרבי שמקבל תוספות סיכון עד ל 650 ש"ח).
ב. האברך מקבל עוד אלפי שקלים על "הבטחת הכנסה, קצבאות ילדים, הנחה בארנונה וכו’" - למה שחיילים לא יקבלו אותם???
אה... כי הם בצבא ואז לא מתחתנים, עושים ילדים וכו...'
זה לא אומר שזה בר השוואה??????? ברור שכן!!!

03 קדימה לא מקבלת מנדט אחד,אז מה ההתרגשות מהשטויות????  (לת) יהודה
  • 14:20
  • 28.12.12

04 החיילים לנים באוהלים במוצבים וכו מסכנים את חייהם אלי
  • 14:30
  • 28.12.12

התשלום של ההורים לעזרה לבניהם המשרתים בצבא גבוה ולראיה מנויןת הציוד לחיילים הצבא נונן את המינימום . לא כל חייל הוא בנו של נתניהו שישן כל לילה בבית.

05 חיילים אייל
  • 14:32
  • 28.12.12

שקרנים אברך מקבל 300 שח בחודש ואברך נשוי מקבל 1600 שח בחודש גם עם 10 ילדים זה סתם שקר בשביל השינאת חינם

06 חייל רווק מקבל 350-650 שח. כולל נסיעות חינם ועוד הרבה הטבות. חרדי רווק לא מקבל שקל. האמת היא
  • 14:36
  • 28.12.12

חחייל נשוי (ללא ילדים) מקבל 1200 שח בחודש כולל שכ"ד ארנונה ועוד . אברך נשוי (עם ילדים או בלי) מקבל 800 שח בחודש והוא צריך לשלם שכ"ד וארנונה כמעט מלאה.
חייל נשוי עם ילדים מקבל 4500 שח ועוד מלא הטבות.
אז מה אתם רוצים????

07 אז למה כל מעוטי היכולת ממשיכים להצביע לביבי שעושק אותם ??? דן, תל אביב
  • 14:42
  • 28.12.12

איזה עם מטומטם ! ! ! ! ! !

08 החידה היא למה חיילים ממשיכים להגיע ללשכות הגיוס ולשרת, כשהם מקבלים כזו יריקה בפרצוף - החיים בצבא קשים ומסוכנים, ואפילו משכורת מינימום או כפול מזה לא הייתה גורמת לאנשים לעשות זאת ברצונם החופשי, אז למה הם מאפשרים לאברכים להתחמק ? את התשובה אפילו פרויד לא מסוגל לספק.  (לת) קשה תפיסה
  • 14:47
  • 28.12.12

  •   אברך הוא לא אויב, אלא קורבן של שיטה מעוותת עמוס
    • 15:36
    • 28.12.12

    פרויד לא היה צריך לענות או להסביר כאן כי לא מדובר בפסיכולוגיה אלא בפוליטיקה. מי שחתוך על ההסדרים עבור הבחורים האלה הם פוליטיקאים, ורובם הם חילוניים, שאין להם ולדת שום דבר במשותף. הכל עניין של תמיכה עבור עניינים אחרים. חלק מן הסחטנות המקובלת בעולם האינטרסים הפוליטיים. כשאנשים ידעו להצביע בעד אלה שבאמת דואגים להם ולא לאלה שלועגים להם, אז יהיה שינוי של תפיסות...הצרה היא שקשה לזהות את אותם הטובים, כי הרבה מסתירים את הנוף...התרבות הפוליטית שלנו התדרדרה לתהומות שעושה קשה להאמין באמרות של מנהיגינו-העכשויים או העתידיים. נקווה לטוב! בינתיים, הכעס לא צריך להיות על האברכים, אלא על מנהיגיהם ומנהיגינו, המאפשרים את הביזיון הזה. וגם זה מנציח את עליבות החיים ואת העוני שבהם גרים אותם אברכים, שאם ברבנים והגבירים שלהם היו מאפשרים לצאת לעבודה ולשרת בצבא תמורת חיים נורמליים, אני משוכנע שרוב-רובם היו עושים את הצד הנכון: ס"ה הם אוהבים את המשפחות שלהם והם רוצים גם לחיות בכבוד...

  •   האברכים הם לא אויב אלא קורבן של שיטה מעוותת עמוס
    • 15:37
    • 28.12.12

    פרויד לא היה צריך לענות או להסביר כאן כי לא מדובר בפסיכולוגיה אלא בפוליטיקה. מי שחתוך על ההסדרים עבור הבחורים האלה הם פוליטיקאים, ורובם הם חילוניים, שאין להם ולדת שום דבר במשותף. הכל עניין של תמיכה עבור עניינים אחרים. חלק מן הסחטנות המקובלת בעולם האינטרסים הפוליטיים. כשאנשים ידעו להצביע בעד אלה שבאמת דואגים להם ולא לאלה שלועגים להם, אז יהיה שינוי של תפיסות...הצרה היא שקשה לזהות את אותם הטובים, כי הרבה מסתירים את הנוף...התרבות הפוליטית שלנו התדרדרה לתהומות שעושה קשה להאמין באמרות של מנהיגינו-העכשויים או העתידיים. נקווה לטוב! בינתיים, הכעס לא צריך להיות על האברכים, אלא על מנהיגיהם ומנהיגינו, המאפשרים את הביזיון הזה. וגם זה מנציח את עליבות החיים ואת העוני שבהם גרים אותם אברכים, שאם ברבנים והגבירים שלהם היו מאפשרים לצאת לעבודה ולשרת בצבא תמורת חיים נורמליים, אני משוכנע שרוב-רובם היו עושים את הצד הנכון: ס"ה הם אוהבים את המשפחות שלהם והם רוצים גם לחיות בכבוד...

09 יישר כוח על הכתבה האמיתית דניאל
  • 14:53
  • 28.12.12

יישר כוח על הכתבה האמיתית

10 סוף יהודה ב
  • 14:58
  • 28.12.12

סוף סוף קצת דברים נכונים תודה לכותבת על האומץ ולעיתון הארץ על היושר תודה

11 אברכים ליז
  • 15:07
  • 28.12.12

תבדקו טוב ותיראו שאין אברך שמקבל סכום כזה הם מקבלים מקסימום 1,000 ש"ח ואני אומרת זאת וודאי.

12 כל האמת בפנים!! ל1 אתה קשקשן !!! שי
  • 15:13
  • 28.12.12

גם אתה זכאי למלגת קיום.
אם לא תשתכר בעבודתך שכר שתוכל להתקיים ממנו תוכל לקבל השלמת הכנסה.
אם אתה לא עובד תוכל לקבל דמי אבטלה וגם ...... ללמוד מקצוע או יותר על חשבון המדינה...
אם אתה נכה או מוגבל אתה גם זכאי לקצבאות והטבות כאילו ואחרות.......
החרדים מזמן אמרו והכריזו שאינם מעוניינים לשלם למדינה דמי ביטוח לאומי ומסים וגם מוותרים על כל הזכויות וההטבות שהמדינה ""נותנת להם""...
אך המדינה לא מעוניינת והיא יודעת למה.
יתרה מזאת ישנם פלגים מסויימים שאכן נוהגים כך חיים בארץ כתיירים עם אזרחות זרה "שלא יגידו שאנחנו חיים על חשבונכם" בלי טובות ובלי הטבות לא מעוקצך ולא מדובשך.....
אז המיעוט שאינו עובד ומקבל את "זכויותיו המינימליות" בגין תשלומי חובותיו. (אגב בכל מדינה מתוקנת היה מקבל יותר).
עליו אנו נבוא בטענות?... הרי הציבור הזה מזמן היה מוותר על זה (וגם על החובות).
מה גם שהסכומים אינם מדויקים בעליל רוב הכסף מגוייס מתורמים שמעוניינים בכך הסכום הזעום שמתקבל מהמדינה כביכול אינו מספיק לפיצוחים לשבת לאלמן בודד כל שכן לא למשפחה ובטח לא ליותר מזה.
אז בואו נעריך קצת אנשים שמוכנים לחיות הרבה מתחת לקו העוני המקובל בישראל בשביל אמונתם.
(אותה האמונה שהם מאמינים ששומר רוחנית על המדינה והארץ).

13 אמא יהודיה מלאת בושה דינה
  • 15:17
  • 28.12.12

יש לי שלושה בנים אחד קצין בפלסר צחניים השני במודיעין ביחידה נחשבת השלישי ויתר על הצרפות לפרוייקט תלפיות והתחרד דרכו נחשפתי לעולם החרדים וראיתי שכולנו טועים בעובדות הם פשוט שותקים וממשיכים בדרכם ובני האחרים כועסים על סילוף העובדות ודווקא החרדי מרגיעם ואני מתבוננת ומהרהרת אוי לנו אולי אלה שוב ימי פעמי הגולה כי מי שנהנה מהתנאים הם יכולים לטייל בקניונים ללא בושה בהמוניהם לקנות בכסף שחור בכמויות לנסוע בגיפים להצהיר בועדות על מחלות מפוברקות לקבל כספים מבטוחי רכב תוך תאונות מתואמות והכל ידוע לכולם ואין אנו שונאים אותם כי הם לא יהודים ואילו בני החרדי שותק אוכל לחם לבן ולבן לבן הוא וילדיו ומתנגד לפינוקים שחלילה לא יתרגלו ואני כאמא יהודיה מתביישת בכם המשסים בעם

14 נא להביא את כל המספרים של הכספים המוזרמים לאברכים hguy
  • 15:42
  • 28.12.12

כולל הבטחת הכנסה משום שאינם עובדים. שילכו לעבוד ולא יזדקקו להבטחת הכנסה. זה כסף שלא מגיע להם כולל כל ההנחות הנובעות מכך שאינם עובדים.

15 מה חדש? למה שיעבדו? דניאל
  • 17:10
  • 28.12.12

לא די שהם מקבלים משכורת מלאה חינם , הם גם משלימים הכנסה בשעות "הפנאי" כשהם "הוגים" בספר יומם וליל ו... קצת ברחובות ובצמתים ומתנפלים על עוברים ושבים [ חילוניים ] וכמעט בכח גובים מהם צדקה , [ הם לא פונים חלילה לדתיים, וגם אם עובר לידם חרדי מלא פאות וכיפות הוא מתעלם מהם וחלילה לא מכניס יד לכיס, כי הוא יודע לאן "הצדקה" הזאת זורמת ! ] עלוקות כבר אמרנו ?? אבל... מה לעשות ? הכל בחסות החוק והפוליטיקה, אם היתה לעניים האמתיים מפלגה אולי גם הם יכלו לחיות בכבוד !

16 חבל שהכתבת לא מתייחסת לשאלה מדוע החרדי פנוי להתחתן ולהוליד ילדים ואז לקבל.. בנימין מאי
  • 17:43
  • 28.12.12

את כל הקצבאות הנובעות מהעניין, בעוד שחייל
צריך לזחול שלוש שנים בבוץ.

לגופו של עניין קדימה צדקו, עובדה היא שהחרדים מקבלים
מהמדינה סכומים שחיילים המשרתים את המדינה אינם מקבלים.

17 3 מדינות לשלושה עמים אבג
  • 18:09
  • 28.12.12

אם רוצים שלום אמיתי צריך להפריד בין אנשים ככ שונים באמונות שלהם אם אי אפשר למצוא דרך שוויונית לחיות כאן כולם יחד

18 בוקר טוב שאול מופז דוד
  • 19:30
  • 28.12.12

מופז מיתגאה ששירת בצהל 40 שנה וגם היה רמט"כל ושר בטחון

כעת הוא ניזכר שבחורי ישיבות מרוויחים יותר ובהרבה

שאול שתקת 40 שנים לעולם לא נישכח לך את המחדל הנוראי

בקבר יוסף נתת למדחת יוסוף לדמם למוות כעת אתה נילחם על

אחוז החסימה החטא ועונשו

19 זאת תעמולה שקרית וגבלסית מהסוג הגרוע ביותר רפאל
  • 19:54
  • 28.12.12

מעבר לשאלה האם מגיע לחרדים או לא. זו תעמולה שקרית ביודעין שנועדה להשניא את ציבור החרדים על העם. בשיטות אלו (כסף כסף ) השתמשו הנאצים. שקר ענק של איש קטן המנסה לקושש קולות בעזרת תעמולה נבזית

20 "אלפי השקלים הנוספים שאליהם מתייחסת המודעה של קדימה מגיעים כמובן מתשלומים שונים - הבטחת הכנסה, קצבאות ילדים, הנחה בארנונה וכו’ - תשלומים שהמדינה מעבירה לאזרחים לפי קריטריונים כלכליים ומשפחתיים ולא משום שהם אברכים או לא." - בדיוק. ואלו בדיוק התשלומים שצריכים למנוע ממי שהחובה האזרחית היחידה שהם ממלאים היא להצביע בבחירות עבור מי שדואג להמשכיות התשלומים. אז אדרבא, יבוטלו כל התשלומים האלו, ואולי בדרך זו, יתחילו אוכלי החינם לעבור למדינות אחרות ויפטרו אותנו מעונשם.  (לת) אובייקטיביסט
  • 21:42
  • 28.12.12

21 משכורת של אברך גדי
  • 00:20
  • 29.12.12

בעיתון מרקר מפרסמים משכורת של אברך-מעל 7000שח נקי ממס הכנסה
פלוס מגוון הטבות

22 להפסיק כל מתן כסף לחרדים טוביה
  • 00:51
  • 29.12.12

מי שלא תורם לא מקבל דין אחד לכולם כמו שאני לא מקבל אני לא רוצה לתת להם

23 אוסף של פרזיטים שחורים ומגעילים שהסריחו את המדינה ובוכים כל היום  (לת) גם לגנבים יש רגשות?
  • 00:53
  • 29.12.12

24 אוסף של ליכלוך שלא תורמים כלום לאף אחד פשוט מושחתים ופרזיטים שרוצים לנהל לנו את החיים ויושבים על הקופה ומחלקים אותה לעצמם- למחוק את גפני ודומיו עד עפר!  (לת) אנו מתעבים אותם!
  • 01:09
  • 29.12.12

25 כמה אלפים לחודש משלמים בנוסף לישיבה עבור כל תלמיד משתמט אמיתי או פיקטיבי?  (לת) שאלה
  • 01:31
  • 29.12.12

26 בוא נתחיל עם זה שהפושע דרעי יחזיר את הכסף, גם אטיאס, גם יאיר לוי וכו....  (לת) צעד קטן
  • 01:40
  • 29.12.12

27 חרדים מושחתים ! - מה עוד חדש???  (לת) חגית
  • 02:09
  • 29.12.12

28 עיקרון הוא השוויון לא רק ההקצבות משה א
  • 03:51
  • 29.12.12

מגזר שלם החרדי הוא מגזר מתבדל עם חוקים משלו חוקים ייחודים עבורו .אינו נושא בנטל הקיומי של המדינה ,אבל מתוקצב /סוחט תקציבים ממש בור ללא תחתית . ועלות "אחזקתו" במסגרת המדינה גדל ללא סוף שיביא לקריסת הכלכלה בישראל.

29 הורי החיילים משלמים והתעלמות מהפיתרון של שרות לאומ רפי
  • 04:33
  • 29.12.12

כולם מתעלמים מעובדות בסיסיות : א. בפועל ההורים ממנים את ילדיהם בצבא. "ילד" בן 19 יכול לחיות מ 400 ש"ח בחודש הוא צריך קצת בגדים אזרחיים טלפון קצת כבף לבילוי שהצבא חוסך ומוציא את הילדים לחופשה כמעט כל חמשוש. מי משלם ? ההורים. מי עושק אותם? כרגיל המדינה! ב. הפוליטיקאים מכל הצדדים והתקדורת מתעלמים מהפיתרון היחידי האפשרי שממנו לא יוכלו לא החרדים ולא המיעוטים ולא המשתמטים לברוח שרות לאומי ! מי שלא יכול או לא רוצה לעשות שרות צבאי יעשה שרות בבתי אבות בתי חולים ילדים במצוקה וכו וישרת את החברה שלוש שנים. החרדים יכולים לתרום לקהילות שלהם. יאורגנו מסגרות מתאימות. כולם בוחרים להתנגח על שרות צבאי ביודעם שהצבא לא יכול ולא מוכן לקלוט עוד עשרות אלפים אצלו וכך מנציחים הפוליטיקאים את המצב הקיים.

30 קשקוש שלא מתאים לעיתון הארץ אדי
  • 04:45
  • 29.12.12

כבר לפני שנים רבות חיבר עיתון הארץ את שווי הכספים וההטבות שמקבלים החרדים והסכום יצא מעל 10,000 ש"ח למשפחה ומאז הסכום עוד גדל בהרבה, איפה הבטחת ההכנסה של 2400 ש"ח שכל תלמיד ישיבה מקבל? איפה קצבאות הילדים של 3000 ש"ח למשפחה חרדית טיפוסית? איפה הפטור מארנונה? ואני לא מדבר על עשרות אלפי הג'ובים במשכורות עתק על חשבון המדינה במועצות דתיות, משגיחי כשרות ושאר פרזיטים, אני לא מדבר על מערכת החינוך החרדית ששותה שליש מתקציב משרד החינוך ולא היתה צריכה לקבל אגורה שחוקה בגלל שהם לא מלמדים שום מקצוע מועיל ועוד הרשימה ארוכה מאוד, בשורה התחתונה, החרדים שותים את כל התקציב הפנוי של המדינה (למעלה מ-100 מליארד בשנה) ובגללם לא נשאר כסף לכלום וצריך להעלות מסים.. בבקשה, הפסיקו לטייח את עיניי האנשים...

31 עדין מדובר ב800 ש״ח ללא סיבה דרור
  • 04:53
  • 29.12.12

עדין מדובר במשהו בלתי צודק בעליל שחייל המשרת את המדינה יקבל 200 ש״ח פחות מאברך שאין לא כלל קשר למדינה ולומד לימודים שאינם קשורים למדינה בשום דרך או צורה!!!

32 עדין מדובר ב800 ש״ח ללא סיבה דרור
  • 04:53
  • 29.12.12

עדין מדובר במשהו בלתי צודק בעליל שחייל המשרת את המדינה יקבל 200 ש״ח פחות מאברך שאין לא כלל קשר למדינה ולומד לימודים שאינם קשורים למדינה בשום דרך או צורה!!!

33 עדין מדובר ב800 ש״ח ללא סיבה דרור
  • 04:56
  • 29.12.12

עדין מדובר במשהו בלתי צודק בעליל שחייל המשרת את המדינה יקבל 200 ש״ח פחות מאברך שאין לא כלל קשר למדינה ולומד לימודים שאינם קשורים למדינה בשום דרך או צורה!!!

34 הם לא צריכים לקבל כלום!!! דרור
  • 04:59
  • 29.12.12

ממתי סטודנטים במדינת ישראל מקבלים כסף המדינה!! מדוע הם צריכים לקבל כסף כי הם בחרו ללמוד יהדות ולא פסיכולוגיה או כל נושא אחר!!! פשוט שערורייה!!!!!

35 אברכים אל מול החיילם מנחם אבן חן
  • 05:32
  • 29.12.12

מה שעשתה הגברת מאיה לקר ,יצרה מכבסה רב גוונית , וצימצמה את הכנסתם , שלא מן הצדק, כי את שאר ההטבות מכספי ציבור הם מקבלים בגין היותם אברכים ענים, ולא בגלל אוסף של פרמטרים, כמו נכות,עבודה בעלת הכנסה נמוכה ועודועוד.
סוג הכביסה השניה ,שאסור לנתק את המימון ואת העזרה , למי שנהפך לאויב המדינה בתחומים רבים, לדוגמא , חייל למען ביטול משטר דמוקרטי , ולעבור למשטר תורני . וזה על קצה המזלג, גם קצת הומור לא יזיק,ולכן שם משפחתה לקר בתרגום מאידיש , מלקק, אז בבקשה מאמר מלקק לחרדים.

36 מופז ברוך
  • 05:52
  • 29.12.12

מופז תגיד שלום לכנסת אתה בסה"כ ליצן לא יותר מי זה

37 מדובר על עלות כללית שכוללת תמיכה ישירה והרבה פטורים לו ולמשפחתו  (לת) אבי
  • 06:32
  • 29.12.12

38 הנזקקות בלתי נפרדת מהאברכות אדמור
  • 07:34
  • 29.12.12

אך ההשוואה לשכר חיילים סתמית. הדוסים גם צריכים לשרת בלי קשר לנושא כספי.

39 שכר האברכים האמיתי נובע מאין סוף הנחות בארנונה, ביטוח לאומי, מס בריאות, צהרונים, היעדר תשלומי לבי"ס לילדים וכו  (לת) ששווים למשפחות מרובות ילדים אלפי ש"ח בחודש
  • 08:00
  • 29.12.12

40 יש חרדים רבים שלא לומדים בישיבה ורק רשומים ככאלה לצורך הקיצבה. כיוון שאם יעבדו הם יאבדו את הזכות לקיצבה, הם עובדים בשחור. זו בעייה רצינית ביותר שהמדינה לא מטפלת בה. שיוויון בנטל חשוב ביותר.
  • 08:11
  • 29.12.12

המדינה צריכה לפקח ולאכוף.
אם בית ספר לא מלמד לימודי ליבה, להפסיק לתקצבו.
אם ישיבה רשמה שלומדים בה אברכים והם לא לומדים בה, יש לקנוס את הישיבה והעומדים בראשה ולהשליכם לכלא על מירמה.
בקרוב המדינה תקרוס כי מעל חצי לא ישרתו בצבא ולא יעבדו.

41 עלות אברך שי
  • 08:13
  • 29.12.12

לא יודע כמה השכר המדוייק של אברך, מעל ומתחת לשולחן, אבל מישהו צריך לחשב פעם כמה העלות של משפחת אברך, כולל הנחות בדיור, קצבאות שונות (כמו לעניים אחרים), קצבת ילדים, הנחה בביטוח בריאות, הנחה בארנונה, סיוע בדיור וכו וכו

ניחוש שלי, רק ניחוש, משפחה עם עשרה ילדים מתקרבת ל-20 אלף בחודש

42 אוסף שקרים  (לת) yon
  • 08:24
  • 29.12.12

43 "הרי חיילים מקבלים במהלך שירותם הצבאי לינה, מזון" !! ואת עוד מדברת על סילוף והסתה?!! האם הצבא מונע "הטבות אלה מחרדים שמתגייסים. חבל שלא הוספת כהטבה לחיילחם את מחיר הכדורים שהם יורים ואולי גם את אפוד המגן  (לת) עד כמה רחוק ניתן לסלף ולהסית?!
  • 08:29
  • 29.12.12

44 אני מסכים עם ההנחה שאברך שרק Efi
  • 08:42
  • 29.12.12

מזיק למדינה מקבל יותר מחייל המסכן את נפשו למענה. זוהי שגיאה למורה של הליכוד !! אם הליכוד לא יפריד בין דת למדינה לא אתמוך בו. נזירים בודהיסטיים בטיסת אוכלים מה שתורמת האוכלוסיה והם מסתובבים עם מסטינגסים ברחובות מצדי שגם האברכים ינהגו כמוהם כי הם הפראזיטים par excellence ושילמדו להשתמש בקנדונים ולהפסיק לחרבן ילדים המדברים אידיש ונהפכים לפראזיטים כמוהם .

45 אברכים הם פסיכונאורוטיים כי הם אפי
  • 08:49
  • 29.12.12

עובדים ויראים ממשהו לא קיים הקרוי יהוה שהומצא ע״י משה כדי לשלוט על שישים ריבוא אנלפבטים מאמינים ברוחות ושדים אבי היהדות אברהם רצה להקריב את בנו לשטן וברגע האחרון נמלך בדעתו ובמקום אדם שלם הקריב למולך חתיכת זין הלא ברית המילה זהו שריד של קורבן אדם במילניום השלישי עדיין עוסקים בזבלה הזאת . אדם הפוחד ממשהו לא קיים ומתנהג בהתאם מוגדר כפסיכונאורוט !

46 היות והקריטריונים האחרים הושגו במירמה ובכוח על ידי המפלגות החרדיות - אין כאן כל "ניפוח" פשוט שמים את האמת על השולחן אפי
  • 08:50
  • 29.12.12

חילונים לא מקבלים הנחות ארנונה וקצבאות בכזאת קלות.
כמו כן - הסתות הרבנים בדרך כלל עוברות לסדר היום. עובדיה יוסף אמר שזה בסדר להרוג חילונים אם הם לא מסכימים איתו פוליטית והאיש עדיין מקבל משכורת מהמדינה. מלגות הקיום של החרדים זה עבודה בעניים - אין לחרדים על מי להלין חוץ מעצמם.

47 דתות בכלל הן קללת האנושות איפה אפי
  • 08:58
  • 29.12.12

ששלטו דתות הייתה שפיכת דמים זה התחיל עם קיין שהרג את אחיו כי העשן של קורבנותיו עלה גבוה יותר מהעשן של קורבנות קיין דרך הרציחות של יאשיה של אנשי עומרי בהמשך נרצחו 200.000 אנשי מונטזומה ע״י הקונקיסטדורס הספרדים שעשו זאת בשם הצלב הקדוש המלוכלך .נמשך ע״י הדתיים הפאנאטיים של דת הנאציזם 50.000.000 מיליון רוסים נרצחו ע״י חסידי בקומוניזם ע״י סטאלין עוד מיליונים ע״י פול פוט מאו טסה דונג ועוד פושעים רבים רבים אחרים כולם סוגדים לאלוהויות מתועבים .את העולם הזה מצווה להשמיד כי הוא בנוי מחרא אנושי אין סופי !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

48 כל שקל שאברך מקבל מהמדינה הוא שקל אחד יותר מדי יותם
  • 09:05
  • 29.12.12

במסגרת ׳הרצחת וגם ירשת?׳- האברכים לא רק שאינם משרתים, הם גם לומדים את מה שהם רוצים ללמוד וגם מקבלים על זה כסף. אין להשוות אותם לחיילים אלה לסטודנטים שגם משלמים (!) שכר לימוד וגם עובדים ימים כלילות בכדי לפרנס את עצמם ועוד צריכים בנוסף לעשות מילואים, כי הם כן שירתו בצה״ל. אם אברך רוצה ללמוד תורה- שיבושם לו. איני מבין למה הוא זכאי ליותר זכויות ממני, סטודנט מהשורה לביולוגיה, קצין במיל׳, שזאת היא ׳תורתי אומנותי׳

49 כל אחד שיפרסם בפייס שלו כדי שכולם יתעורר ויזכרו למה היו הפגנות,נמאס להיות פראיירים של האוכלוסיות האלה א
  • 09:10
  • 29.12.12

ולמה שגימלאי לא יקבל יותר,הוא לא עבד כל חייו ופירנס את הג'וקים האלה

50 עבדו עליך מאיה לוקר אחד
  • 09:21
  • 29.12.12

"תשלומים שהמדינה מעבירה לאזרחים לפי קריטריונים כלכליים ומשפחתיים"?? חלקנו לא מטומטמים: זה שיש קריטריונים לא מבלבל אותנו מלראות שזה "קריטריונים" שהונדסו במיוחד למטרה הזאת. לא לספור את הכסף הזה זה תמימות ילדותית.

51 זעקת הקוזק הניגזל. שיעשו צבא ו מפרנס זרים בעל כרחו
  • 09:34
  • 29.12.12

יפרנסו את מישפחתם. נימאס!!!

52 סטודנטים- אברכים כולם אוכלי חינם
  • 11:09
  • 29.12.12

בסיס ההשוואה אמור להיות סטודנט 'במדעי הרוח' מול אברך, שכ"ד לימוד באוניברסיטה הוא 9000 ש"ח, שכ"ד לימוד במכללה 30,000 ש"ח, עולה מכאן שסטודנט באוניברסיטה מסובסד בכ 20,000 ש"ח כל שנה. ובכ800000 ש"ח לתקופת לימודים שהתועלת היחידה ממנה היא לתלוש השכר של הסטודנט שקרוב לודאי מתברג למגזר הציבורי המנופח, ונהנה מנקודות זכות לשכר עקב 'לימודיו'. יש להפסיק כל תמיכה וסבסוד ב'ישיבות' וב'לימודים גבוהים' מלבד מקצועות נדרשים, בהם יוחתמו הלומדים על עבודה מראש בשרות המדינה בתנאים קבועים. ולא עורכי דין ומקצועות רוח וחברה אינם מקצועות נדרשים.

53 שכחת את הכדור האדום הבוקר  (לת) יגאל
  • 11:24
  • 29.12.12

54 בעיה מספר אחת של ישראל, המגזר הציבורי. הסרטן האמיתי המגזר הציבורי
  • 11:48
  • 29.12.12

מי שיגרום לקריסת ישראל מבחינה כלכלית הוא המגזר הציבורי, כן כולל אחיות עובדות רווחה וכמובן כל יתר אוכלי החינם עובדי רשויות חשמל נמלים רכבת ועוד, האחיות טענו כי הן עובדות קשה, סליחה במגזר הפרטי לא עובדים?. ישראל מספר אחת בעולם בהוצאה לשכר במגזר ציבורי.

55 בכנסת הבאה לא ישב פלסנר-וחבל. נבות היזרעאלי
  • 12:20
  • 29.12.12

מי היחידי שמכיר אתכל תעלולי הסחיטה שלהחרדים? רק פלסנר.

56 יש סוג של חילונים שנגועים בקינאה,רוע לב,וצרות עין בכל מה שנוגע לאחים החרדים מאור
  • 15:41
  • 29.12.12

יש לי אח חרדי שבקושי חי ובקושי מתפרנס, תתביישו לכם על השנאה הזאתף

57 קדימה - קמפיין פוגע בחיילים פינטו
  • 18:09
  • 29.12.12

קמפיין פופוליסטי, שמשאיר את מצב החרדים כפי שהוא היום ומבקש להעלות את שכר החיילים. אם חייל יקבל יותר שכר על כך שמשרת ומסכן את עצמו על הגנת המולדת, זה יהיה בסדר שחרדים לא ישרתו? קדימה עושה פרובוקציה כדי להישאר ברדאר של התקשורת ומכשירה את דרכה לממשלה הבאה של נתניהו (אם יעברו את אחוז החסימה) יחד עם החרדים. אז יגידו שהם נכנסים לממשלה לקידום שכר החיילים והמלחמה לשיוויון בנטל האמיתית תיפסק. קבוצה של עסקנים שכל מה שמעניין אותם זה כסא אחרי הבחירות!

58 מפלגה של בדיחה אומרת בדיחות  (לת) n
  • 18:40
  • 29.12.12

59 שטויות במיץ יגאל לוין
  • 13:22
  • 30.12.12

הרי אין פה ולו חצי דבר נגד האברכים באשר הם- מדובר פה באפליה לא נחוצה. אין שום סיבה שהאברכים יקבלו כאלו סכומים על חשבון משלם המיסים ואילו החיילים שמגנים על המדינה יצטרכו להסתפק בסכום זעום שאי אפשר לקנות איתו אפילו קניה אחת נורמלית בסופר לשלושה ימים. אילו האברכים היו קבוצה אחרת שמקבלת סכומי עתק, גם אליהם היו באים עם דרישות להשוות את שכר החיילים. שומדבר לא אישי. כן. מדובר כרגע באברכים. מחר תהיה קבוצה אחרת. מה זה משנה?? קדימה היחידה ששמה במרכז את החיילים והצבא. די כבר להתעסק בשטויות!

60 אם כבר אז לסטודנטים ולחיילים צריכים לתת מלגת קיום ולא לחרדים!!!!!! לא ברור למה מזרימים להם שני שליש מתקציב המדינה....
  • 13:22
  • 05.01.13

עד שחילוני חושב האם להוליד ילד ראשון לחרדים יש כבר 4 ילדים . פעם מישהו אמר משפט שמתאים לנושא" עד שהחכם חושב הטיפשים מתרבים " אכן זאת המציאות עד שהחילונים חושבים על ילד ועל איך לקנות דירה החרדים כבר עם 4 או יותר ילדים ועם דירה שניתנה להם על חשבון החילונים ......פשוט אפליה.....רומסים את החילונים שמחזיקים את כל המדינה לטובת חרדים ששונאים ולא מכירים במדינה ושונאים את החילונים.....באמת אבסורד טוטאלי......לא ברור למה מנהיגי מדינה מקריבים את החילונים לטובת החרדים??????

61 אנחנו חלשים היום יותר מתמיד... חרדי מאוכזב
  • 10:45
  • 06.01.13

חשבתם רגע למה תמיד לפני הבחירות מתגברות המחלוקות?
השאלה הנשאלת היא - למה אתם נותנים לפוליטיקאים לפלג אותנו?
אחדות ישראל היא הכח של עם ישראל והיום אנחנו חלשים יותר מכל זמן בהיסטוריה.
במקום שנתאחד כנגד האויבים הקמים עלינו מסביב, אנחנו רבים אחד עם השני. עם ישראל הוא רב גוני ותמיד היו מחלוקות, אבל למה להפוך את זה לענין אישי.
מי שחושב שאם אברך לא יקבל 800 ש"ח הכסף יכנם לו לכיס - חי באשליות. השחיתות הפוליטיקאית גדולה הרבה יותר מ 800 ש"ח בחודש לאברך אבל הם מעדפים להחביא את השחיתות שלהם מאחורי 800 ש"ח לאברך. ואני מדבר גם על חברי הכנסת החרדים!
למה המפלגות עסוקות במה שרע אצל המתחרים? האם אין אף מפלגה שיכולה לעמוד רק עם המצע שלה ומה שטוב אצלה?
תחשבו קצת ותראו שכל המריבות האלה זה גימיק פוליטי של המפלגות.
אז במקום לריב, בואו נתאחד ונהיה חזקים מול האויבים האמיתיים!!!

62 נכון אברך מרויח 2500 ש"ח אבל המדינה נותנת רק 800 ש"ח היתר מגיע מתורמים חרדים בארץ ובחו"ל, חחחחח איך עבד עליכם שאול מופז.. אהה וגם חייל חילוני מקבל 3400 ש"ח בצבא, אם הוא נשוי כמובן, כמו האברך, אלא מה חשבתם, חחחחח שוב עבד עליכם שאול מופז, שקרן נשאר שקרן מה לעשות  (לת) יוסי ירושלמי
  • 01:11
  • 11.01.13

63 ביטולך חוק גיוס חובה, ישרתו מתנדבים ומקצוענים. להקטין את המפלצת הצבאית לעשירית מגודלה.  (לת) שיוויון בנטל
  • 07:37
  • 18.01.13

פעילות
המלצות