אזעקת אמת || כמה פלסטינים מספיקים ליאיר שמיר

מספר 4 ברשימת הליכוד ביתנו, טען כי "לא על כל מיליון או שני מיליון עושים מדינה בעולם הזה". דווקא כן, וגם אם לא - יש הרבה יותר ממיליון פלסטינים

"ניתן להם ‏(לפלסטינים‏) ליהנות ממה שאנחנו יכולים לתת להם בצד התרבותי־לאומי שלהם: שפה, תרבות, בחירה של ראשי הערים שלהם - בלי הסממנים של מדינה. זכויות הבחירה שלהם יהיו למוסדות המוניציפליים הפנימיים שלהם... אין לי בעיה שהקהילה הזאת תתנהל. זו קהילה יחסית קטנה. לא על כל מיליון או שני מיליון עושים מדינה בעולם הזה, זה לא הולך ככה. צריך לתת להם את המינימום שנדרש על ידי האוכלוסייה הזאת כדי לקיים את עצמם... שיחגגו את החגים שלהם"

(יאיר שמיר בריאיון לרדיו של המרכז הבינתחומי בהרצליה, יום שני השבוע‏)

איש העסקים יאיר שמיר, מספר 4 ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת, הציג השבוע את עמדתו נגד פתרון “שתי מדינות לשני עמים”, פתרון שמקובל גם על יו”ר מפלגתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדברי ההסבר שלו, הוא הסביר כי “לא על כל מיליון או שני מיליון עושים מדינה בעולם הזה”.

יאיר שמיר
יאיר שמיר. צילום: אוליבייה פיטוסי

ראוי לומר בהקשר הזה, שיש הרבה מדינות בעולם שיש בהן פחות משני מיליון אזרחים, חלקן הכריזו על עצמאות או קיבלו הכרה בשנים האחרונות, ביניהן קוסובו ‏(כ–1.8 מיליון תושבים, הכריזה על עצמאות ב–2008, מוכרת כמדינה על ידי עשרות מדינות אך לא חברה באו”ם‏), מזרח טימור ‏(כ–1.06 מיליון תושבים, מוכרת כמדינה עצמאית מאז 2002 וחברה באו”ם‏), מונטנגרו ‏(כ–650 אלף תושבים, הוכרה כמדינה עצמאית ב–2006‏). הקמת מדינה או הכרה במדינה הן תוצאה של תהליכים היסטוריים ופוליטיים - וגודל הקבוצה השואפת לעצמאות אינו שיקול של ממש.

אבל אם כבר מדברים על מספרים, גם אם “לא על כל מיליון או שני מיליון עושים מדינה בעולם הזה”, מספר הפלסטינים בעולם גדול הרבה יותר. לפי נתוני מפקד האוכלוסין הפלסטיני מ–2008, בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורצועת עזה, חיים כמעט 3.8 מיליון פלסטינים. מספרם הכולל של הפלסטינים בעולם הוא יותר מעשרה מיליון - ולפי אונר”א, סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו”ם, חמישה מיליון מהם מוגדרים פליטים.

בזמן הכרזת העצמאות של ישראל ב–48’ חיו בארץ כמה מאות אלפי יהודים. בעולם כולו היו כ–11 מיליון יהודים, מספר דומה למספר הפלסטינים כיום.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אביו המנוח לא יצחק אבל גם הוא לא יאיר  (לת) כי הוא חשוך
  • 12:58
  • 04.01.13

02 כמה יהודים היו פה כאשר בן גוריון הכריז על הקמת מדינה, היא מדינת ישראל?  (לת) לא חייבים להקשיב לו
  • 18:47
  • 04.01.13

03 מר שמיר רוצה לומר שב1948 לא היו 7 מדינות יהודיות אלכסנדר
  • 14:28
  • 05.01.13

והיום אין 22 מדינות יהודיות ודווקא יש 22 מדינות ערביות צ
כלומר , ייתכן והלחץ עלךינו יחייב הקמת מדינה אבל היא חייבת להיות כזאת שלא מהווה שטחי כינוס דמוגרפיים להסתערות על מדינת ישראל

04 מהיכן תבוא הישועה שתשחרר אותנו מעונשו של השחצן-זחוח-סכל הזה, שחוץ מלהיות בן של, הוא לא כבוד גדול.  (לת) מיכל
  • 12:04
  • 06.01.13

05 טיפש בן טיפש ברגמן
  • 12:17
  • 06.01.13

מספיק מבט אחד על הפרצוף הזחוח של האדון הנכבד
בשביל להבין שיש עוד בסטה בשוק.

ובאופן כללי לכל הקוראים עצמם 'פוליטיקאים' והמתהדרים ללא סיבה
בייחוס אבותיהם המפוקפק,
תפסיקו לחתום על צ'קים שלא אתם תפרעו את המחיר.

  •   קצת כבוד אריה -יבנה
    • 09:04
    • 07.01.13

    מר ברגמן, קצת כבוד כלפי מי שהיה טיס בצ.ה.ל והשתחרר בדרגת אלוף משנה.והיה יו"ר התעשיה האוירית,ועוד. ואביו היה במוסד וסיכן את חייו.הם לא עשו לעצמם ולביתם, לכנות אותו ואת אביו טיפש, זו סכלות ושפל המדרגה.אני מקווה שאינך מחנך את ילדיך על הסטוריה מסולפת הנובעת משנאה שאינה יודעת גבולות. מה היתה תגובתך אילו היו מכנים אותך ואת ילדיך בשמות גנאי?

06 כמה תושבים יש במיקרונזיה, המדינה היחידה שעדיין תומכת בישראל?? מי אנחנו, מעצמה בגודל ראש סיכה, מזלזלים ב- 3.5 מיליון איש, גם אם על פי משנת שמיר ג'וניור 3.5 פלסטינים שווים תושב אחד.  (לת) קבצן לא יכול להיות בררן
  • 12:20
  • 06.01.13

07 אז מה? הפלסטינאים שלך לא שונים במאומה מאזרחי ירדן או סוריה. יצחק
  • 12:21
  • 06.01.13

הדת - אותה דת. השפה - אותו ניב ערבי. המוצא - מהארצות שסביבנו. בעידוד השמאל הפכנו אותם ל"עם" נפרד. והם? הם קפצו על המציאה! ברור, הרי כעת יש להם נשק נפלא נגד ישראל: אנחנו "כובשים", "מנצלים", מנהיגים "אפרטהייד" וכו'.

08 מעורר פלצות!!  (לת) וזה רוצה להיות שר חוץ?? ישמיד את המעט שנותר אחרי ליברמן
  • 12:23
  • 06.01.13

09 ההבדל הוא שרוב הפלשתינים מומצאים  (לת) לילך
  • 12:23
  • 06.01.13

10 טיפש לא פותח את הפה לא נתפס בחכה,די לנו עם השטויות שלו  (לת) ניניו
  • 12:28
  • 06.01.13

11 אביו המנוח אולי לא היה חכם גדול, אבל ידע היטב את הפיתגם "סייג לחוכמה שתיקה". הבן אפילו את הפתגם הזה איננו יודע להוותו ולמרבה הבושה,.  (לת) שי
  • 12:34
  • 06.01.13

12 מר שמיר , הסתבכת עם הנחשים הארסיים שכותבים ב'הארץ' וכותבים טוקבקים אנטי ציונים ואנטי יהודים.  (לת) ד"ר חפציבה החי-על-המת (לייבסון) .מרצה למיגדר
  • 12:39
  • 06.01.13

13 פרנקו או סטלין היו לוקחים מיד את שמיר לממשלתם  (לת) ע.הלל
  • 12:39
  • 06.01.13

14 מדהים לא חשבתי ששפם זו תכונה גנטית בוכה פטרוזיליה
  • 12:49
  • 06.01.13

מסתבר שטעיתי

15 10 מיליון פלסטינים? כלומר, יש יותר פלסטינים משווייצים? מאוסטרים? משוודים? מהונגרים?יותר מהאירים והנורבגים ביחד?  (לת) אני
  • 12:51
  • 06.01.13

  •   כן, כאילו דה?! רועי
    • 17:09
    • 06.01.13

    ב-1947 היו בפלשתינה המנדאטורית 1300000 ערבים. אלו הם הפלסטינים. אחרי מלחמת 1948 נותרו בשטח מדינת ישראל כ-150000 "בני מיעוטים" שהפכו לאזרחי המדינה. אותם 150000 הפכו בחלוף 64 שנים ל-1600000, דהיינו, התרבו פי 11 כמעט. אלה נתונים של הלשכה המרכזית לסטאטיסטיקה של מדינת ישראל. תכיל את אותו ריבוי טבעי על 1300000 הפלסטינים של 1947, ותגיע ללא פחות מ-14 מיליון.
    אז נכון, בזכות הרפואה המתקדמת בישראל, הריבוי הטבעי של הפלסטינים בישראל היה קצת גבוה יותר משל אחיהם בשטחים ובמחנות הפליטים במדינות ערב השכנות. אבל כן, ה-1300000 הפכו ל-11 מיליון לפחות.

  •   מרכז ב
    • 18:52
    • 09.01.13

    להוסיף על דברי רועי: זה בניגוד לשוודים ולאוסטרים שהריבוי הטבעי אצלם נמוך יחסית.

16 שאלה... אביזו
  • 12:55
  • 06.01.13

אם הגדה המערבית של ממלכת ירדן היא לא הגדה המערבית של ממלכת ירדן אלא חלק מפלסטין למה אתם ממשיכים לקרוא לה הגדה המערבית של ממלכת ירדן?

17 למעשה יש למעלה מ 300 מיליון בלסטינים כי כל ערבי הוא בלסטיני וצר המקום בארצות ערב ורק פה בפלשתינה יש מקום לכל 300 מיליון הבלסטינים  (לת) גיחי גיכי
  • 12:59
  • 06.01.13

18 ואם הפלסטינים יטענו שיש 50 מיליון פלסטינים והאו"ם שמתפרנס ממספר הפליטים שהוא מייצר, יטען שיש 100 מיליון פליטים פלסטינים, ושכדור הארץ שטוח לגמרי, האם גם אז אזעקת האמת, שמדברת אך ורק אמת, תצטט אותם? הרי יש גבול גם לשקרים. חמישה מיליון פליטים פלסטינים? מאיפה? מתי? הרי כל חישוב מינימלי והגיון פשוט מוכיח שזה שקר מוחלט. אזעקת אמת? אמת היא שקר ושקר הוא אמת, כבר אמר ג'ורג' אורוול ב-1984 (או ליתר דיוק לפני 1984)  (לת) אבינועם עוקבי
  • 13:46
  • 06.01.13

19 היהיר הזה במקום לצאת לפנסיה ולשבת בבית, לשחק עם הנכדים ולטייל בפארק, החליט לקפוץ על משרה מכניסה שעושים בה כלום, ועדיין נשאר לך מלא זמן חופשי, ונסיעות-תור בעולם, ובאותה הזדמנות לקדם את הדעות הפוליטיות הקיצוניות שגם כך השתלטו על המדינה. הצייייייייייללללללללללללוווווווווו  (לת) דייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי
  • 13:49
  • 06.01.13

20 לפי מאיה והגיונה אפשר לפרק את מצרים לעשרים מדינות לגיטימיות. למה מחכים?  (לת) אינפיניטי
  • 13:53
  • 06.01.13

21 לא נכון. הגדרת הפליטות על ידי אונר"א היא שקרית ומגמתית. ירון
  • 14:14
  • 06.01.13

אין עוד עם שההצליח להגדיר מחדש את הפליטות כתכונה העוברת לצאצאים. רק הפלסטינים קיבלו את זה בגלל הערבים.
לכן אין ולא יהיו 11 מליון פליטים ערבים. אולי ישנם מליון או קצת יותר. כל השאר זה בלוף שרק ב'הארץ' קונים.

22 "לפי נתוני מפקד האוכלוסין הפלסטיני ..." (מן המאמר): המפקד היחיד שייתן תוצאה גדולה יותר זה מפקד השקרים הפלסטיני. שמיר התכוון שלא מקימים עבור מיליון איש מדינה נוספת מעבר למדינת הלאום שתהיה להם בירדן כאשר השלטון של יעבור לעם.  (לת) ירון
  • 14:17
  • 06.01.13

23 מהיכן מביא מר שמיר את החוצפה לנסות לקבוע עבור בני אדם אחרים את צורת חייהם בלי לשתפם בתהליך? אחד העם
  • 15:35
  • 06.01.13

וכי הוא אלוהים?

24 בניו יורק יש 1.1 מליון יהודים יהונתן
  • 15:49
  • 06.01.13

בארה"ב יש מעל 7 מליון יהודים האם מגיעה להם מדינה עצמאית?

25 אני מסכים dd
  • 17:40
  • 06.01.13

אני מציע לרדת מרעיון שתי מדינות ולהקים מדינה אחת

26 יאיר שמיר ליכודניק  (לת) 2511
  • 20:10
  • 06.01.13

27 נו טוב הוא חכם ואנושי בדיוק כמו האבא שלו  (לת) רביב
  • 23:54
  • 06.01.13

28 חברה פרטית, וחברה ציבורית מנהל בבורסה
  • 05:42
  • 07.01.13

לא כל חברה פרטית מתאימה להיות חברה ציבורית הנסחרת בבורסה.
אם המנהלים גונבים את שכר העובדים, וממנים כספקים בלעדיים רק בני משפחה, ומועלים בתקציב האחזקה של החברה ושמים אותו בחשבונותיהם הפרטיים בפריז, אז הבורסה לא תהיה מוכנה לקבל אותם כחברות ציבוריות.

בדומה לכך, לא כל שבט ראוי להיות מדינה מוכרת ב"בורסה "למדינות -- האו"ם.

בן גוריון ובגין לא גנבו כספי ציבור, לא נתנו מונופולים בשירותים ציבוריים לבני המשפחה שלהם, ולא מעלו בכספי פיתוח. הפלסטינים עשו זאת, ועדיין עושים זאת.

לכן, לפלשתינים תגיע מדינה כאשר הם ישנו את התנהגות של מנהיגיהם, והתנהגותם שלהם.

29 כן ולא אילן .
  • 06:30
  • 07.01.13

שמיר הוא ימני אטום קלסי,
הפלסיטנים אולי התגבשו ללאום במאבק עם ישראל,
אבל לא כל לאום זוכה למדינה, ההפך.
כל העולם מכיר בהם וזה משמעותי.
וזכותנו להגן על עצמנו בכל מחיר.

30 קשה להבין קשה קשה
  • 11:26
  • 07.01.13

נשגב מבינתי שיהודי העולם החכמים נותנים ליהודים המקומיים הטפשים למלוך

31 יאיר שמיר האמיתי בליידי גלובס ינואר 2013 רודף אמת
  • 18:41
  • 07.01.13

תקראו את הראיון של יאיר שמיר עם ד״ר אילן רבינוביץ בגיליון של ליידי גלובס של ינואר ותראו את פרצופו האמיתי ומה הוא באמת חושב על נתניהו ובכלל. חובה! תעשו גוגל.

32 אין לי מושג למי תועיל המילה מציצה  (לת) אנטוני הופקינס
  • 14:40
  • 08.01.13

33 כנראה שכל מי שמצטרף לחבורת ליברמן עובר טיפול במכונה מכווצת מוחות כדי להיות חלק ממדינת הגמדים של ולדימיר.  (לת) פוטין
  • 14:09
  • 09.01.13

34 עיתונאי יקר א-א אמת
  • 16:54
  • 09.01.13

הראתה בקאות מרובה במנין האוכלוסין ההפלסטינית ןהחסרתה בכוונה או לא
את המספרים החשובים 1;כמה פלסטנים היו בכל ישראל 1948 2;כמה יהודים
גורשו ממיצריים +יהודי עירק+יהודי סוריה ולבנון ,ואז תבין שיאיר שמיר צודק,

35 ויש עוד מלא מדינות ב
  • 18:50
  • 09.01.13

שהאוכלוסיה שלהן מונה פחות ממליון, ואפילו פחות מ-100K, חלקן אפילו תומכות נלהבות של ישראל (פלאו, נאורו, מיקרונזיה, איי מרשל, ואני משוכנע שאפשר למנות עוד 10 לפחות).

36 שתי הערות, נוסף על התיקונים הראויים והנכונים א
  • 22:20
  • 09.01.13

הערה ראשונה: אם ה"פיתרון" מקובל על ראש הממשלה נתניהו, הרי שמדובר בסטייה מעיקרון שתי המדינות שקבע בנאום בר-אילן. נתניהו הבהיר מספר פעמים שהוא עומד מאחורי הנאום. ובלי קשר לשאלה האם הוא מתכוון לכך באמת (כנראה שממש לא) - האם נתניהו הביע אי פעם תמיכה ברעיונות שהציע שמיר? כי לא ראיתי הצהרה כזו.

הערה שנייה: "פיתרון" זה אינו אלא שם אחר ל"תוכנית ההרגעה" של בנט, והוא פסול מכל וכל בשל סתירתו את עקרונות הדמוקרטיה. אין לי שום בעיה שייתן לפלסטינים את כל מה שהוא רוצה, לרבות בחירות מוניציפליות - בתנאי אחד: שהוא ייתן להם גם אזרחות ישראלית מלאה ושווה וזכות הצבעה לכנסת. אם מספרם כל כך קטן (ומובן שהוא לא), אז אין בעיה בכך, וזה מתבקש: אם הם יחיו במדינה, עליהם לקבל את אזרחותה.

אה, אתה לא רוצה את זה כי המדינה יהודית? אז דע לך שהיותה של ישראל יהודית אין פירושה מדינת אפרטהייד. האו"ם הוא שקבע ש"הציונות היא גזענות" וחזר בו, וזה לא נכון. הציונות כשלעצמה אינה גזענות, ומדינה יהודית אין פירושה בהכרח מדינה גזענית. אך חובת ההוכחה עלינו. עד כה עמדנו חלקית במבחן, אם כי נכשלנו בכמה וכמה דברים חשובים וחיוניים. חלילה לנו מלהקים מדינת אפרטהייד גזענית.

הפיתרון היחיד השומר על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית היא פיתרון שתי המדינות. כל פיתרון אחר, לרבות המשך המצב הקיים כמצב קבע, ולרבות הפיתרון שהצגתי ("שכלול" הפיתרון של שמיר על ידי מתן אזרחות ישראלית), גם אינו בר קיימא מבחינה מעשית, וגם פוגע קשות באופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית - ויגרום בוודאות כמעט גמורה לכך שהיא תהיה מדינה לא יהודית ולא דמוקרטית.

שמיר ואחרים הם דוגמה מובהקת לכך ש"הכיבוש משחית". בלהט העקרונות והשנאה של פיתרון שתי המדינות, מציעים פתרונות גזעניים של אפרטהייד, שאינם עומדים במבחנים דמוקרטיים בסיסיים, ומעזים לטעון שזה כלל לא אפרטהייד. אז יובהר כאן ועכשיו: אם אוכלוסיה החיה במדינה מסוימת אינה מקבלת אזרחות וזכויות מלאות בגלל בסיס קריטריונים של גזע ולאום, קוראים לזה אפרטהייד. אינני קורא לתת לפלסטינים אזרחות ישראלית - אני קורא לכך שישראל לא תשלוט עליהם ושהכיבוש יופסק.

37 יאיר שמיר, לך לצפות ב"שומרי הסף" מירי
  • 21:25
  • 10.01.13

שישה ראשי שב"כ לשעבר חושבים אחרת. ועבורך יש גם תזכורת, כי מתברר שאבא שלך לא ממש אמר אמת בפרשת קו 300.

38 ממתי מעניינים העובדות את הימין אצלנו?  (לת) נפתלי אור-נר
  • 15:59
  • 11.01.13

39 כמה מהיהודים שנמלטו וגורשו "מוגדרים כפליטים"? התשובה, אף אחד. כמה פלסטינים? חמישה מליון. מגיעה להם מדינה? בטח, למה לא. הם רוצים מדינה? רק על חורבות ישראל וגוויות תושביה. אז לא. מודרניסט .
  • 22:08
  • 11.01.13

כמה מהיהודים שנמלטו וגורשו "מוגדרים כפליטים"? התשובה, אף אחד. כמה פלסטינים? חמישה מליון. מגיעה להם מדינה? בטח, למה לא. הם רוצים מדינה? רק על חורבות ישראל וגוויות תושביה. אז לא.

40 אתם לא מבינים את המציאות משה
  • 13:21
  • 28.01.13

לכולנו ברור שהקמת מדינה פלסטינית לא באה בחשבון מסיבה אחת ברורה - זה יהיה הרס המדינה שלנו, כי זה ישנה את המאזן הדמוגרפי ביו"ש ולאחר מכן הסכסוך עם הפלסטינים רק יגדל, כאשר המנהיגים שלהם ברשות הטרוריסט אבו מאזן והחמאס יגידו שצריך להיאבק כדי להחזיר את ה"שטחים הכבושים" כדוגמת תל אביב... כל כותבי עיתון הארץ חיים בסרט (וגם חלק מהמגיבים פה)... ברור גם ליאיר שמיר שזו הסיבה האמיתית...

פעילות
המלצות