אזעקת אמת || מלחמת הליכוד בשוביניזם ובהומופוביה

מפלגת השלטון תוקפת את בנט, אך ברשימה אשה אחת ב-12 המקומות הראשונים; חבר ליכוד: שטייניץ נגד נישואי הומואים, ופייגלין הומופוב

במערכת הפוליטית קיבלו אתמול בזלזול את קמפיין הליכוד-ביתנו, שחשף את יחסם של מועמדים ברשימת הבית היהודי כלפי נשים וכלפי הקהילה ההומו-לסבית. מנהיג הבית היהודי, נפתלי בנט, הזכיר אתמול שהבית היהודי שיבץ יותר נשים בשורה הקדמית של רשימתו מאשר הליכוד-ביתנו. "מתוך 12 המתמודדים הראשונים בבית היהודי, יש שלוש נשים (מופלאות) והן נבחרו ללא כל שריון או העדפה מתקנת", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. לדבריו, "מתוך 12 המתמודדים של הליכוד ביתנו, יש נציגה אחת של ישראל ביתנו, ואף לא אשה אחת מהליכוד".

גם בליכוד היה מי שהסתייג מניסיון המפלגה להטיף מוסר למפלגות אחרות על התנהלותן בנושאים אלה. "ההתנהלות של בן דהאן או יוגב בענייני נשים באמת חריגה, אבל קשה לומר שהליכוד פעל מספיק כדי לקדם את הנשים או את הקהילה הגאה בקדנציה האחרונה", אמר פעיל בליכוד.

דו"ח שדולת נשים, שסקר את החקיקה בתחומי המגדר בכנסת החולפת, מצא שרק ארבעה מתוך 20 הח"כים הפעילים בנושא באו מהליכוד, ורק אחת מהן באה מישראל ביתנו. מבין 20 חברי הכנסת הבולטים בהגשת שאילתות בנושאים אלה, התברגו רק שתי נציגות מהליכוד (ציפי חוטובלי ומירי רגב), ואחת מישראל ביתנו (אורלי לוי-אבקסיס). לצד אלה, שני ח"כים מהבית היהודי, זבולון אורלב ואורי אורבך, בלטו בפעילותם בעניין.

שר האוצר שטייניץ בפגישה עם נציגי התא הגאה בליכוד. מתנגד לנישואים חד מיניים
שר האוצר שטייניץ בפגישה עם נציגי התא הגאה בליכוד. מתנגד לנישואים חד מיניים. צילום: הדר כהן

גם היחס לקהילה הגאה פילג אתמול את הליכוד. השרה לימור לבנת, אחת הפעילות הבולטות בכנסת למען הקהילה, פרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט בוטה נגד התנהלות הבית היהודי בעניין. "גם בשנת 2013 עדיין ישנם מועמדים הומופובים לכנסת. אין פלא שמשתדלים במפלגת הבית היהודי ל'החביאם בארון'". מנגד אמר אתמול חבר אחר במפלגה, "איך אנחנו יכולים להתלונן על הבית היהודי כששר האוצר, יובל שטייניץ, מודיע באופן פומבי שהוא מתנגד לנישואים חד-מיניים וכמוהו גם יאיר שמיר? לבנת שכחה שמשה פייגלין מגדיר את עצמו 'הומופוב גאה'? מדוע היא לא תקפה גם אותו?".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ניסתה לקדם בכנסת האחרונה שורה של חוקים שנועדו לקדם את שני המגזרים, אך במרבית המקרים נתקלה בהתנגדות מצד הממשלה. לפחות 12 חוקים שיזמה מרצ נדחו על ידי הממשלה או נתקעו בוועדות השונות. כך, למשל, הממשלה הפילה בהצבעה בכנסת הצעת חוק שביקשה לאסור אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית; הפילה הצעה נוספת להכרה בפגיעה מינית בעבודה כתאונת עבודה; והביעה התנגדות נחרצת לחוק שדרש ייצוג הולם לנשים בוועדה למינוי דיינים. "הליכוד והבית היהודי מגיעים האחד לשני", אמרה גלאון אתמול, "לא היתה ממשלה פוגענית ודורסנית יותר כלפי הנשים מממשלת הליכוד האחרונה".

גם יו"ר השדולה למאבק בהומופוביה, ח"כ נינו אבסדזה, תקפה את נתניהו: "כמו שמשרד החוץ השתמש בקהילה הגאה כדי לקדם את תדמית ישראל בעולם אך לא נקף אצבע למענה, כך הליכוד משתמש בתא הגאה של המפלגה כעלה תאנה, בניסיון להסוות את העובדה שזו מפלגה גזענית".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נאה דורש ונאה מז..ן (רק הליכוד יכול)  (לת) אלחנן הדרומי
  • 07:06
  • 04.01.13

02 שקר מוחלט. פייגלין אינו הומופוב. הוא אמר שילחם על זכויות הפרט של הומוסקסואלים ונפגש עם קבוצות של הומוסקסואלים. הוא אינו מסכים להכיר בנישואי הומוסקסואלים וזו זכותו. אגב, הוא בכלל טוען שזה לא תפקידה של המדינה לחתן. יש מאמר שנקרא "אני הומופוב גאה" אבל זה בלעג. הוא אומר ש-אם- התנגדות להכרה בנישואי הומוסקסואלים היא הומופוביה, אז הוא הומופוב. אבל זה לא. כדאי בפעם הבאה לקרוא את המאמר, לא רק את הכותרת.  (לת) יואב
  • 07:24
  • 04.01.13

03 מדהים כמה נושאים של מה אדם עושה בביתו מערערים את חיינבחריהימין  (לת) ירון
  • 08:06
  • 04.01.13

04 הציבורים הנורמטיבים במדינה עדיין בגלות. העצמאות הרוחנית תגיע רק כשהם יבינו שהליברליזם סיים את תפקידו ההיסטורי וכיום הוא האויב. דעה אחרת
  • 08:23
  • 04.01.13

הזדמנות להזכיר שמדינת היהודים היא המדינה היחידה בעולם הדמוקרטי ללא מפלגה שמרנית חילונית. זאת כאשר המתירנות והמופקרות הליברליות הן אויב מס.1 של הציבורים הנורמטיבים במדינה. אויב שמטפח את הפשיעה והפלגנות ונאבק בכל מה שמאחד ומלכד כמו הדת, המסורת ואהבת המולדת (מיפלטו של הנבל בשיח הליברלי). סוחרי הסוסים השמאלנים/הליברלים החמושים בשליטה במירב התקשורת גם משחיתים אצלנו, כמו בכל מקום אחר, את המערכת הפוליטית. זאת משום שבעוד שהימין מייצג נאמנה את הדעות ואת השקפת העולם של בוחריו, הרי המצביעים החשובים אצלנו של השמאלנים אלה הערבים שהליברליזם רחוק מהם כמזרח ממערב, והשמאל הליברלי קונה את קולותיהם, כמו את קולותיו של כל ציבור אחר במערב שמצביע עבורו, כמעט כמו שקונים ירקות בשוק.

  •   דעה מעט מבולבלת רפי בוסקילה
    • 13:13
    • 04.01.13

    בוא ונבקש את המושג, איזה 'ליברליזם, סיים את תפקידו ההיסטורי? ישנם הרבה פירושים למושג זה שעבר הרבה מטאמורפוזות מאז הגיח כשיח פוליטי. האם לדעתך גם השוק החופשי (אבן יסוד בגישה השמרנית אשר הייתה בעבר הליבראליזם עצמו) סיים את תפקידו? ועוד דבר, הליכוד הינה מפלגה חילונית שמרנית בארצנו, ערכים/תפיסות כמו (הדת, המסורת ואהבת המולדת) הינם מיוצגים נאמנה ע"י רבים מנציגיו. סביר להניח כי אינך יודע זאת, אך גם במפ' הרפובליקאנית השמרנית בארה"ב ישנם נציגים תומכי זכויות חד-מיניים ואפילו הפלות - כך גם בליכוד: ישנם בעלי גוון חילוני ופרוגרסיבי יותר כגון רובי ריבלין וישנם נאו-כהניסטים נבערים מדעת במסווה של ליכודניקים כפייגלין (עניין אשר לעצמו סותר את התיזה שלך בדבר השחתת הפוליטיקה רק מצדו האחד של המפה).
    לכאורה, נראה כי אתה גם סותר את עצמך: אם הליכוד אכן מייצג נאמנה את בוחריו הימניים, אז הרי שאלו מאוד דומים לליבראלים בהשקפותיהם בענייני זהות מינית וקידום ענייני מעמד האשה, שכן עניינים אלה הם חלק מן המצע הרשמי. לא ברור כיצד מסתדר זה עם רעיונך בקשר לציבורים הנורמאטיביים ועניינם בעצמאות רוחנית, אנא הסבר. תודה ושבת שלום!

05 הליכוד נמצא במילכוד...אם עוד יתמוך בנישואים חד מיניים, עוד 10 מנדטים יעברו לבנט...  (לת) רוץ בנט, רוץ
  • 08:42
  • 04.01.13

06 למה הומואים ולסביות צריכים "להתחתן"? מישהו בארץ מונע מהם לחיות יחד? איציק
  • 08:56
  • 04.01.13

אין לי כלום נגד בני אדם שמעדיפים לחיות עם בני מינם - אני מכיר כמה כאלה, והם ממש לא מזיקים לאף אחד. אבל נישואים זה טקס שמטרתו הקמת משפחה, גבר ואשה שרוצים לא רק לחיות יחד אל גם להוליד ילדים ולגדל אותם. כמו בהרבה שטחים, כל סטייה מהמקובל הופכת למשהו מקודש. פתאום יש לא רק זוגות של בני אותו מין, יש "קהילה לסבית" ועוד יותר מחוצף: "קהילה גאה". על מה הם גאים? ושוב: שכל אחד יחיה איך שנראה לו, אבל שלא יהפוך את סגנון חייו למשהו ציבורי.

  •   למה סטרייטים צריכים "להתחתן"? ועוד ברבנות???  (לת) מאיר
    • 13:01
    • 04.01.13

  •   אז בוא אני אסביר לך. יותם
    • 17:26
    • 04.01.13

    הסיבה שהמאבק הוא מאבק ציבורי היא בגלל שזה מאבק על זכויות כלכליות ומאבק על הכרה.

    אם המטרה רק ילדים, למה שלא תשלול את כל ההטבות הכלכליות שמגיעות לזוג נשוי לזוג סטרייטים שאחד מהם עקר?

    אולי לך זה לא איכפת מה הנטייה של מישהו, אבל במציאות בה בני נוער עדין עלולים להיזרק מהבית בגלל הנטייה המינית שלהם - זאת בעיה ציבורית.

    לא יהפוך את סגנון החיים שלו למשהו ציבורי? באותה מידה אני יכול להגיד שביום שבו סטרייטים יפסיקו לדחוף כל הזמן למרחב הציבורי את סגנון החיים שלהם, תוכל להתלונן על הומואים ולסביות.

    אף אחד לא ביקש ממך לקדש שום דבר - אנחנו דורשים שוויון.

  •   הבעיה אינה החיים ביחד גל
    • 14:34
    • 05.01.13

    הבעיה נובעת בכל מקום שבו נדרשת קרבת משפחה עפ"י החוק.

    למשל, סטרייטית שתתחתן, בן זוגה יהיה אוטומטית האב של הילדים הביולוגיים שלה. הוא יוכל לרשום את הילדים לבית הספר, לקחת את הילדים לרופא במידת הצורך, וכל דבר הנובע מכך. קרבת המשפחה תאפשר לו לקבל מידע רפואי על מצבה במידה וחו"ח תפגע בתאונה ועוד ועוד

    לעומת זאת, בנות זוג הרוצות לאמץ זו את ילדה של זו, לדוגמה, ידרשו לפנות לבית המשפט בהליך ארוך, יקר ומייגע. ואם ירצו לאפשר אחת לשניה לדאוג להן כאשר אינן במצב רפואי תקין, יש צורך לחתום על חוזים כאלו ואחרים.

    הגדרת זוגות חד-מיניים כמשפחה, היא לא רק הפגנת "סגנון חיים" כדבריך. היא הרבה יותר מכך.

07 זוכרים את הפעם ההיא שהליכוד פתח את מצעד הגאווה? גם אני לא.  (לת) הצביעות ביתנו
  • 09:27
  • 04.01.13

08 מה, הליכוד המפלגה הכי גיי-פרינדלי. ראש המפלגה נשוי לדראג קווין, כפרה.  (לת) הצביעות ביתנו
  • 09:28
  • 04.01.13

09 הקהילה הגאה צריכה להעניש חברים שמשתפים פעולה עם משרד החוץ  (לת) נדב
  • 09:48
  • 04.01.13

  •   אז זהו , הגענו לשלב שאתם "מענישים" ? וישמן ישורון
    • 11:57
    • 04.01.13

    לפני עשרים שנה דיברתם על "זכויות אדם" וביקשתם שירחמו עליכם , כמה אתם מסכנים ולמה זורקים אתכם לכלא.

    ועכשיו , בעודכם ממשיכים לבלבל את המוח ולאחוז במקל "זכויות אדם" , החלטתם כקהילה לעשות פה טרור לכל מי שלא חושב שאתם ממש נורמלים וממש נחמדים ... הגיע הזמן להעניש !!!

    לכל בדיחה יש פאנץ, וגם שלכם תגיע.

10 מעניין למה נתניהו,לקקן השמאל,מנסה לתת לליכוד תדמית שמאלנית "נאורה"? האם הוא דרור הנאור מרמת גן
  • 10:04
  • 04.01.13

לא מבין כי כל ליטוף מהתיקשורת השמאלנית,שהוא כל כך זקוק לו,רק מרחיק ממנו תומכים טבעיים.

11 ראיתם ליכודניק ברחוב? אברושמי, חנוכא ועוד בריונים הם הליכוד האמיתי, לא הפוליטיקקרים המלוקקים כמו הד"ר להרס הכלכלה והמסבירן עם הקריקטורה של הפצצה.  (לת) צבי
  • 10:05
  • 04.01.13

12 לא מאמינה שביבי נגד הומואים או בעד דתיים. הרי הוא חילוני ויש לשער שגם אתיאיסט. הבעיה שלו היא שרוב הימניים הם דתיים עובדי אלילים, ולכן אין לו ברירה אלא לצעוד אתם בדרכם.  (לת) הליכוד תקוע
  • 10:09
  • 04.01.13

13 ללא רגשי הנחיתות ההיסטוריים של המזרחיים כבר לא היה "ליכוד" בישראל  (לת) בני אסולין
  • 11:36
  • 04.01.13

14 לנינו אבסדזה, היחס ההוגן של הישראלים ללהט"ב הוא רע = חיילי צה"ל "גזענים" כי הם לא אונסים ערביות  (לת) יהב עצמון
  • 22:10
  • 04.01.13

15 רק מרץ מחויבת לזכויות הנשים והחד מיניים!!!  (לת) דורון
  • 23:47
  • 04.01.13

16 לגבי פייגלין הכתב לא דייק. נפגשנו איתו ומצאנו ליברל. הומו גאה
  • 02:22
  • 07.01.13

נפגשנו עם פייגלין.
הוא בהחלט לא הומופוב.
הגישה שלו מאוד ליברלית. הוא בעד חופש בחירה וחופש זהות.

לגבי מצעדי הגאווה אני קצת חולק עליו משום שהוא אומר שיש להתיר מצעדים כאלה רק בתוך סביבה שמקבלת את זה. הביא דוגמה את תל אביב במקום את ירושלים, כי שם זה מרגיז את כל הדתות.
באופן כללי עלי לציין שפגשנו אדם ישר, שנראה שמה שהוא חושב הוא גם אומר ולהיפך.
לא חשבתי אי-פעם שאגיד את זה, אבל עדיף לי פייגלין הישיר והישר מכל מיני פוליטיקאים שאני לא מאמין להם.

פעילות
המלצות