גדעון סער אמר שבתקופתו לא היו שביתות. אז אמר

שר החינוך, שנהנה משקט יחסי בגלל הסכם אופק חדש, שכח כנראה את שביתות הסגל הזוטר באוניברסיטאות או של מורי נוער בסיכון. צפו בדברים

"אנחנו הוכחנו שאפשר לנהל קדנציה שלמה, ארבע שנים, בלי יום אחד של שביתה בבית ספר או בגן ילדים או באוניברסיטה או במכללה", הצהיר בחגיגיות שר החינוך גדעון סער (הליכוד) בפתיחת מטה המפלגה בדליית אל-כרמל. "לפתוח כל שנת לימודים כמו שצריך, ולנהל את המערכת הגדולה, המורכבת והמסובכת הזו כמו שצריך".

אף כי סער נהנה מפירותיו של הסכם אופק חדש - שנחתם לפני כניסתו לתפקיד וסייע למתן שקט יחסי מהסתדרות המורים בארבע השנים האחרונות - בפתיחת שנת הלימודים הקודמת רק צווי מניעה סייעו לפתיחתה כסדרה. הסכם עוז לתמורה, נחתם עם ארגון המורים רק לאחר שהחלה שנת תשע"ב.

אולם נראה כי סער שכח כמה שביתות שעברו את שלב האיומים ויצאו אל הפועל בתקופתו כשר חינוך. מורי היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) לנוער נושר, למשל, השביתו במשך למעלה מעשרה ימים - בשנתיים האחרונות - את עשרות מרכזי ההשכלה של התוכנית (עד להשבתה מלאה של 150), שבהם לומדים כ-6,000 בני נוער בתוכנית לימודים מופרטת. המורות מחו על תנאי העסקה עלובים ופוגעניים, המבריחים אנשי חינוך מהעיסוק החשוב. כששופרו תנאיהם, שבתו שוב - על כך שהדבר נעשה על חשבון שעות הלימוד של התלמידים.

צפו בדברי סער (הקטע המדובר מתחיל ב-07:55)

גם אם ניתן היה לחשוד, חלילה, שעניין זה נשכח מאחר שזו תוכנית מופרטת, הרי ששביתה אחרת, שהתרחשה לפני פחות משנה, פגעה בכלל הסטודנטים באוניברסיטאות המחקר: הסגל הזוטר - המונה למעלה מ-10,000 חברים - השבית למשך כשבועיים את עבודתם של כלל האסיסטנטים, מתרגלים, עוזרי הוראה, מורי שפות ומכינות, והביא לביטול כמחצית משעות ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה. הסגל הזוטר מחה על תנאים עלובים ועשור אבוד של מרצים שלא קודמו בשל מחסור בתקנים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נו באמת, אתם מתייחסים להשכלה הגבוהה וגם שם זה היה מזערי יקי
  • 12:52
  • 09.01.13

סער דיבר על בתי הספר.
איך אתם משווים שביתה של כמה מורי הוראה לשביתות הענקיות בפתיחת השנה שהיו כל שנה לפני סער??

  •   מה שאמרת פשוט לא נכון אורי
    • 16:42
    • 09.01.13

    היל"ה זה לא באוניברסיטאות. וחוץ מזה, סער אמר: "בלי יום אחד של שביתה בבית ספר או בגן ילדים או באוניברסיטה או במכללה". מאיפה הקרצת שהוא דיבר רק על בתי הספר? והוא אמר "בלי יום אחד", ללא שום מילת סיוג. הוא לא אמר "כמעט בלי", הוא לא אמר "בלי אף שביתה גדולה בכל המערכת". הוא אמר שלא הייתה אף השבתה באף אגף של המערכת. וזה בהחלט במקום להעמיד אותו על "טעותו" (במרכאות, כי בתור שר החינוך הוא אמור *לדעת* שהוא לא דובר אמת).

  •   לא מזערי ולא נעליים סטודנט
    • 16:50
    • 09.01.13

    אכן, לא היו שביתות בבתי ספר, וזה נהדר.
    אבל תגיד שלא היו שביתות בבתי ספר, ותו לא. לא צריך לשקר ולומר שלא היו שביתות באוניברסיטאות.

    (ההגדרה של "לשקר", דרך אגב, זה לדעת את האמת ולהגיד משהו שסותר את האמת.)

  •   סתם, פרט קטן. יעל
    • 20:02
    • 09.01.13

    "אנחנו הוכחנו שאפשר לנהל קדנציה שלמה, ארבע שנים, בלי יום אחד של שביתה בבית ספר או בגן ילדים או באוניברסיטה או במכללה", הצהיר בחגיגיות שר החינוך גדעון סער (הליכוד) בפתיחת מטה המפלגה בדליית אל-כרמל.

    או באוניברסיטה, או במכללה.
    קראת את השורונת הזו, או שלמדת לקרוא בכיתה של המורה שמלמדת בגיל שלוש, בחינם, ש-3x5=20?
    גאווה בליכוד.

  •   הבנת הנקרא - סער אמר: "בלי יום אחד של שביתה בבית ספר או בגן ילדים *או באוניברסיטה או במכללה*" א
    • 22:10
    • 09.01.13

    זה נכון שהשביתות פחתו, בזכות החתימה על ההסכמים הקיבוציים וההסכמה לרפורמות - "אופק חדש" בתקופת השרה יולי תמיר, ו"עוז לתמורה" בתקופת השר גדעון סער. שני השרים גילו, בסופם של דברים, יכולת ראויה לחתום על הסכמים ולמנוע את סכסוכי העבודה, וספק אם נכון לייחס זאת לגדעון סער ולו בלבד. אפשר אפילו לומר שדווקא בגלל השביתות הגדולות וההסכמים שנחתמו אחריהן, היום יש הרבה פחות שביתות.

    ובכל מקרה, אין זו עילה לסלף את העובדות: היו גם היו שביתות בעוצמה פחותה, כמפורט בכתבה.

  •   יופי..לפחות תשנו את התוכן של התגובה כשאתם מנסים להתגונן.. לב
    • 12:48
    • 13.01.13

    פתטי..

02 אתם נראים ממש מגוחכים עם כל ההתקפות האלו על סער אתם יודעים? מצחיק
  • 12:57
  • 09.01.13

לא יעזור לכם כל כך...
אוניברסיטה באריאל יש, סיורים לחברון יש, סיורים לירושלים יש ונכבה כבר אין.. אז כדאי שתקבלו את המצב במקום להנפיץ כל יום כתבה חדשה עם חצאי פרטים

03 נו באמת הזיז לי את ה
  • 15:05
  • 09.01.13

ביחס לטרור שסבלנו ממנו מארגוני המורים במשך שנים, שכל שנה בפתיחת הלימודים היו משתקים את המדינה, אתם נתפסים לקטנות כל כך..
תמצאו משהו יותר טוב לכתוב עליו

04 לזה אתם קוראים התקפה על סער? הצחקתם חפשו את גדעון סער האמיתי
  • 15:10
  • 09.01.13

אם אתם ממש רוצים להתקיף את סער- אז במקום זוטות אנו התכבדו והקישו במנוע החיפוש את הביטויים: גדעון סער, רי'צרד סילברסטיין (ואם אתם ממש רוצים להיות מפורטים תוסיפי את הביטויים, מועדון, תל אביב, שירותים וקטינה).
וכל זה התפרסם בזמן שכבוד השר (שרוה ללמד את כל נערי ישראל 'נאמנות' מה היא) היה נשוי.

אם זה לא מספיק לכם- אתם מוזמנים לבחון איזה סוג ו מ י ן יחסים ניהל לכבוד השר עם חברות כנסת שחלקן עמדו בראש האופוזיציה בכנסת היוצאת.

(ואפשר גם להזכיר את בחישתו בנושא פרשיות 'עיר ללא אלימות' וכו' וכו'- נראה לי שאחרי שלוש הדוגמאות הללו הקוראים מבינים את המסר).

ולמי שחושב שבעקבות כך צריך להתייאש מהפוליטיקאים - אז הוא צודק- אך היאוש האמיתי הוא לשים ז בקלפי (במקום לשים אותו על הקלפי והמשחק הדמוקרטי) ולהכניס את רני בלייר ואלדד יניב לכנסת שיעשו רעש ויוציאו את כל הרפש לאור השמש המחטא (בינתיים כולם מסתתרים תחת השלג בירושלים).

05 הרבה דברים אפשר להגיד...אבל בתקופת שר החינוך האחרון היו פחות שביתות...זאת עובדה.  (לת) ערן
  • 15:14
  • 09.01.13

06 ככה זה במפלגת השקרנים והממציאים  (לת) פינוקיו
  • 15:22
  • 09.01.13

07 ככה זה במפלגת השקרנים והממציאים  (לת) פינוקיו
  • 15:23
  • 09.01.13

08 איזה שיפור ואיזה נעליים? כמה חרטא יכול למכור אדם אחד?  (לת) דמגוג
  • 15:36
  • 09.01.13

09 לא הבנתי, טלילה נשר לא אמורה להיות כתבת ניטראלית?? אבסורד
  • 15:36
  • 09.01.13

הכתבה הזאת נראית יותר כמו טור דעה עצבני ודיי קטנוני האמת, טלילה השמאלנית ממשיכה במגמתיות שלה לחפש ולתקוף את סער בגלל דעותיו הפוליטיות וזאת תוך כדי התעלמות מוחלטת מההישגים בקדנציה שלו שאותם-ללא קשר לרקע הפוליטי- לא ניתן לשלול

10 שקרן סדרתי אחד שזוכר
  • 15:42
  • 09.01.13

סער גם אמר שבבחירות הקודמות לליכוד לפי הסקרים חזו 23 ורק בשבוע האחרון המגמה השתנת. זה היה נכון לגבי ציפי וקדימה. הליכוד היה במגמה הפוכה, ולכן יום לפני הבחירות , כשהם היו בדיכאון, הם הגו את הרעיון החכם והזדוני שבעצם הגוש ניצח, דיקלמו אותו כולם כמנטרה מיד לאחר פרסום התוצאות, פרס הסמרטוט והתקשורת הימנית הלכו שבי אחרי הסיסמא , והשאר היסטוריה רעה.

11 מה ואיפה המהפכה? שואל ותוהה!
  • 15:44
  • 09.01.13

מס' התלמידים בכיתות ירד?
רמת הלימוד בפריפריות זהה למרכז?
מבני רוב ביה"ס הדומים לחורבות מנדטוריות השתנה?
שכר ותנאי המורים שופרו באמת?
רמת המורים עלתה?
700 מפקחים בטלים ממעש פוטרו?
6 מחוזות מיותרים/הזויים אוחדו?
והמנכל"ית שלו פחות הזוייה מהקודמות?
קשקשת ובבל"ת זה הכ ל!
משרד בושה בראשות שר אופורטוניסט,קיצוני וחובבן!
רוב התקציב לא מתבזבז עדיין על משכורות מינהליים?

12 סער, מה זה הטריק של הגשם שסידרת לפני הבחירות ?  (לת) חוני המעגל
  • 15:49
  • 09.01.13

13 הכותבת שכחה - עיצומים בגני ילדים (גני חובה בחינוך הממלכתי) תמיר
  • 15:53
  • 09.01.13

גננות לא מקיימות באופן רשמי מפגשי עדכון עם הורים, ואירועים כגון מסיבות חנוכה וכו' מתקיימים בשעות הבוקר בלבד (במקום שגננת תבוא לשעה אחר הצהריים 35 הורים מחמיצים עבודה בשעות הבוקר)

14 יהללך זר ולא פיך. נו אז מה?בעיני הייה סער צר חינוך ולא איש חינוך.  (לת) מגיב
  • 16:02
  • 09.01.13

15 עקרון מצע הליכוד: שטח שהמדינה מוסרת לעולמי עד לא יחזור לחיקה קוסם
  • 16:12
  • 09.01.13

למי שראשו על כתפיו כדאי שיחשוב על הנקודה הבאה: מדינה יכולה להדפיס כסף ולקחת הלוואות בכדי לתת פתרונות כלכליים וחברתיים.
מדינה אינה יכולה להדפיס שטחים או ללוות שטחים. מדינה גם אינה יכולה להדפיס חיים של בני אדם שנפגעו מטרור עקב מסירת שטחים
זו הסיבה מדוע אסור למדינה לוותר על אף שעל אדמה ואם זה נעשה אז מתוך הבנה שלעולם לא נראה את השטח הזה שוב ושהוא אינו חיוני לבטחון המדינה ולמורשתה.
על רקע זה כדאי להרהר בציפי ליבני ויחימוביץ וגלאון, אשר בזחיחות הדעת ולמען מטרה ערטילאית יחלקו את המדינה וימסרו שטחים לפלסטינים מבלי להניד עפעף

16 ל-1 ו-2 היקרים... רפי
  • 16:16
  • 09.01.13

ואת מורי הקבלן(אלפי מורים בישראל) אתם לא סופרים??

17 אכן צודק סער, בכל מערכת החינוך היסודית ועל יסודית מזה זו הפעם הראשונה ב-15 שנים שהלימודים נפתחו כל שנה בכהונתו בזמן וללא תקלות. מורי הילה הם פרי באושים של שלשת השרים לפניו, ואופק חדש זה פרי הבאושים של יולי תמיר שסער עמל לנסות לשפר את התנאים של המורים, כולל הפחת הפנסיה שתמיר דאגה שווסרמן איש העבודה יחתום עליו, הגיע הזמן שטלילה תלמד את החומר ובעיקר תסגור את מפעל החפירות שפתחה להכפשת השר בלי להיות מתומכי מפלגתו אבל בהיכרות מעמיקה של מערכת החינוך הוא הטוב ביותר מאז זבולון המר לפני 35 שנים.  (לת) טלילה חפשי היטב- נראה לי כי תצנזרו
  • 16:20
  • 09.01.13

18 ממש היום שובתות הגננות והמטפלות במעונות נשי חירות....  (לת) חיים
  • 16:24
  • 09.01.13

19 האם יש קשר בין נוער בסיכון למצביעי הליכוד? כנראה שכן. אבל הם לא קוראים הארץ... ולא יסיקו זאת בעצמם.  (לת) מבין עניין
  • 16:35
  • 09.01.13

20 הביקורת אולי מעט קטנונית אבל בהחלט במקום אדם
  • 16:35
  • 09.01.13

סער מצוטט באומרו שלא היו שביתות כלל, גם לא באוניברסיטה (הוא אומר זאת במפורש). חשוב שפוליטיקאים לא ינצלו את העובדה שהציבור לא אמון על הפרטים, ובמובן זה הכתבה עושה את התפקיד העיתונאי המוטל עליה - ליידע את הציבור ולהרתיע את הפוליטיקאים. האם בגלל הטעות או ההטעייה של סער נובע שהוא לא ראוי? לא, אבל זה לא אומר שהביקורת על דבריו חסרת טעם.

21 שבועיים שביתות בארבע שנים זה באמת לא נורא דוד
  • 16:50
  • 09.01.13

מה אתם רוצים?

22 נו באמת, אתם כותבים עובדות ועובדות זה של הסמול ההזוי והאנרכיסטי  (לת) משה
  • 17:22
  • 09.01.13

23 אבל אתם יוצאים קטנים, קטנוניים ומגוחכים לא מאוהבי
  • 17:35
  • 09.01.13

לא מאוהבי סער, אבל בתקופתו היתה השקעת משאבים אדירה בחינוך, ולא כזו שקוטפים ביום, ובאמת כמעט שלא היו השבתות, החופש הגדול קוצר ועוד ועוד. נסו להיות טיפה מאוזנים ויחשבו שאתם עיתונאים

24 הליכוד מפסיד מנדטים ומנצח בשקרים  (לת) ירון
  • 17:43
  • 09.01.13

25 גדעון סער הוא פשיסט צר אופקים. ביזיון של שר חינוך.  (לת) תמר
  • 17:59
  • 09.01.13

26 תפסיקו לחפש בקטנות, השביתה של הסגל הזוטר הייתה חלקית, המערכת כמערכת לא הושבתה, סתם אתם עושים ספין!  (לת) חחחחח אתם מצחיקים בהארץ
  • 18:00
  • 09.01.13

27 הסגל הזוטר שבת ומאחוריו עמדו גורמים בעלי אינטרס זר, גם השביתה הייתה קצרה ולא קטעה את רצף הלימודים, שיבשה במעט!  (לת) סטדונט מבן גוריון
  • 18:04
  • 09.01.13

28 גם אסאד אמר שאצלו בסוריה הכל שקט  (לת) אז אמר...
  • 18:33
  • 09.01.13

29 שר יהיר ! לא ייזכר! עסוק בפוליטיקות  (לת) האמת הערומה
  • 19:16
  • 09.01.13

30 סער עסוק בליחצן את הזוגיות וההוללות שלו  (לת) טל
  • 19:18
  • 09.01.13

31 גדעון סער מאמין מנהיגות ישרה
  • 19:20
  • 09.01.13

האיש שקרו פתולוגי. גם אתמול, בהופעתו בטלוויזיה, הוא שיקר במצח נחושה (כאשר רואיין בנושא מל"ג). השיטה: הפץ קרים ללא הרף - בסוף יאמינו שהם האמת...

32 זה לא הוא, אלו הידדים שלו האחראיות על דבריו. ידיו הן דעתו. בכחוס
  • 19:24
  • 09.01.13

כל הזמן ידיים ידיים ידיים...

33 נו באמת ? שהאבא הרוחני שלו זה פינוקו ביבי השקרן, אז זה שקרון קטנטן  (לת) ע
  • 21:29
  • 09.01.13

34 כפי הנראה,לסער עולים ההורמונים לראש.  (לת) עדד
  • 21:32
  • 09.01.13

35 כמעט אין תקדים למה שגדעון סער עשה בועז
  • 15:59
  • 10.01.13

אחד משרי החינוך היותר טובים

36 גם שר חינוך גרוע, גם שקרן , אולי סתם שכח, אופס......  (לת) רותי
  • 17:01
  • 10.01.13

37 השמאל משתמש בזכות השביתה לנגח את הליכוד  (לת) אפרת
  • 01:04
  • 11.01.13

38 השביתות הם פוליטיות, ההסתדרות שייכת למפלגת העבודה  (לת) נמרוד
  • 01:06
  • 11.01.13

39 כשהחינוך היה בידי גוש השמאל החינוך היה גרוע, כל הכבוד לגדעון סער  (לת) עופר
  • 04:03
  • 11.01.13

40 חינוך חינם מגיל 3  (לת) יובל
  • 04:11
  • 11.01.13

41 כשהחינוך היה בידי גוש השמאל החינוך היה גרוע, כל הכבוד לגדעון סער  (לת) עופר
  • 04:12
  • 11.01.13

פעילות
המלצות