המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ועדה של משרד הבריאות ממליצה להעסיק עוזרי רופא במוסדות רפואיים בישראל

הוועדה מציעה להעסיק בתפקיד אנשים שעברו הכשרה רפואית כמו פרמדיקים ואחיות ובוגרי תוכניות רפואה בחו”ל שנכשלו בבחינה לקבלת רישיון

ועדת מומחים שמונתה במשרד הבריאות בעקבות מצוקת כוח האדם הרפואי בישראל ממליצה להעסיק עוזרי רופא לפתרון המחסור ברופאים בבתי החולים במדינה. בדו"ח שהוגש השבוע למנכ"ל המשרד, פרופ' רוני גמזו, קובעת הוועדה כי אין צורך להסדיר מעמד של מקצוע חדש וניתן להשתמש באנשים שעברו הכשרה רפואית לרבות פרמדיקים, אחיות, בוגרי תוכניות רפואה במוסדות בחו"ל שנכשלו בבחינה הממשלתית לקבלת רישיון בישראל או כאלו שממתינים לסטאז' ואף עובדי מעבדות במחלקות מסוימות, כדי שישמשו עוזרי רופא. הוועדה בראשות ד"ר גיל פייר, סמנכ"ל רופאים בבית החולים איכילוב, ופרופ' ארנון אפק, ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות, בחנה את הצורך במיסוד...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
:



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני סטודנטית לרפואה בחו״ל. למה לי בכלל לחזור לארץ? יעל
  • 07:05
  • 23.07.13

כשאסיים את לימודי אוכל לעבוד בכל מדינות האיחוד האירופאי. מעמד הרופא במדינות אלה גבוה בהרבה ממעמדו בישראל. משכורתו טובה הרבה יותר ותנאי עבודתו כנ״ל. את הלימודים שלי משפחתי משלמת וזתאמינו לי זה יקר. המדינה לא מממנת כלום. אני לא רואה כל סיבה לחזור ולעבוד בארץ כרופאה ולהכניס את ראשי למערכת דפוקה ובעייתית. רבים מהישראלים שלומדים איתי חושבים כמוני.

  •   תכלס, אין כמו להיות בוגרת אוניברסיטה מפוארת בצכוסלוהונגריה למד בארץ
    • 13:59
    • 24.07.13

    או רומניה בשביל להתקבל ישירות לניהול מחלקה בסלפטרייר בפריז!
    מה שכן במדינה בה למדת לא תוכלי לעבוד כי את כנראה לא דוברת את השפה...
    בהצלחה לך

  •   בורות או קנאה? סטודנט בחו"ל
    • 16:17
    • 24.07.13

    הגבתי קודם לגבי ההתנשאות של הסטודנטים לרפואה בישראל, והנה לנו דוגמה מצויינת. עניין ההכרה הממסדית ברשיון לצורך קבלה להתמחות הוא רק ביטוי בירוקרטי לבעיה עמוקה יותר של יחס.

    באירופה הקבלה להתמחות היא ישירה (אין מדינה שמפקפקת בתואר) והיא נעשית על בסיס מריטוקרטי. יש כמובן מקומות טובים יותר וטובים פחות אליהם מגיעים הטובים יותר והטובים פחות, אבל בכל מקום היחס בין הרופאים הוא של אחווה קולגיאלית. בשביל מה לי לחזור למקום שמראש מפקפק בי ובהמשך מתנשא מעלי?

  •   ל- למד בארץ - נשמע שחצן כפי שמאפיין את רוב הרופאים בארץ  (לת) חסר חינוך!
    • 23:25
    • 24.07.13

02 ושרת הבריאות החשוכה שלנו מאין עתיד לא מאפשרת לרופאים ערבים מצוינים ממזרח ירושלים לגשת לבחינות ההסמכה! תמיד שיחקה אותה כאילו ליברלית ממרצ, ברגע שהתחברה ליהיר יצא השד הגזעני ממנה. בושה לך ולמצביעי יש עתיד.  (לת) חמודי
  • 08:02
  • 23.07.13

  •   כל רופא ערבי בישראל עדיף על פני הרופא הסובייטי שלמד "רפואה" ברוסיה. אין בכלל מה להשוות.  (לת) עובדה!
    • 12:03
    • 24.07.13

03 תקוע שנים אולה
  • 19:53
  • 23.07.13

לפני 13 שנה הוזמנתי לאיכולוב להיות בין הראשונים להיות עוזרי רופא ״מקצוע חדש״ סרבתי בטענה שיעברו שנים אם בכלל יתהווה בארץ מקצוע כזה ואיני רוצה לשחות נגד הזרם כל כך הרבה זמן, אני רואה שצדקתי.

04 לחזור לישראל? למה? סטודנט בחו"ל
  • 03:02
  • 24.07.13

1. המשכורת של רופאים מתמחים, באירופה כמו בישראל, גבוהה במעט מעל הממוצע במשק. זה לא באשמת מערכת הבריאות, אבל חשוב לזכור בתור התחלה שיוקר המחייה בישראל בשמיים, וגם משכורת של אלפיים אירו (בקירוב גס) מתפוגגת במהירות בין כל החשבונות וההוצאות. באירופה ממשכורת דומה מתמחה מתחיל יכול לחסוך קצת ולחיות ברווחה צנועה.

2. עוד הבדל משמעותי הוא שבישראל מתמחה עובד בהיקף שעות של שתי משרות, וגם לו היו מכפילים את המשכורת לא היה לו את הפנאי ליהנות מפרי עמלו. גם באירופה מתמחים עובדים הרבה ועושים תורנויות לילה, אבל באירופה עם 45-50 ש"ש ו-3-5 תורנויות (תלוי במדינה) אפשר לחיות. בישראל עם 60-65 ש"ש (לפחות) ו-6-8 תורנויות (לפחות) אפשר לשכוח מזה שרופא פרט להיותו בעל מקצוע הוא גם אדם.

3. רוב מי שלומדים איתי, אירופאים וישראלים, הן נשים. בלי להכנס לדיון למה זה ומבלי לחייב אף אחת, סטודנטית שמסיימת את הלימודים בגיל 27+ נוטה לקחת בחשבון את האפשרות להקים משפחה. כבר עכשיו אנחנו מכירים את עודף הביקוש להתמחויות כמו דרמטולוגיה וכיו"ב, ואין ספק שבזה העניין. תוך עשור 20-30% הסטודנטים (הגברים) לא יצליחו לאייש את התמחויות שכיום שלא סובלות מהיעדר ביקוש. (בסוגריים, בקרב הדור שלנו גם גברים מעוניינים להיות שותפים משמעותיים בגידול הילדים.) לכן כשמדברים על המחסור הצפוי ברופאים מסתכלים רק על הפרישה לגמלאות של הרופאים הרוסים שעלו בתחילת שנות ה-90, אבל לא לוקחים בחשבון את כל הנשים שלא יצליחו להתקבל להתמחות שמאפשר לחיות ופשוט לא יכנסו למקצוע.

4. בשולי הדברים, אפשר גם לעבוד קצת על היחס. בתוך המערכת ובקרב בוגרי בתי הספר לרפואה בישראל יש נטיה לדבר על בוגרי חו"ל כאילו שהם סוג ב'. לא רוצים? אל תעקמו את האף כאילו שאתם עושים לי טובה, באמת שלא צריך.

05 לדעתי חב
  • 08:11
  • 24.07.13

מדובר במקצוע שיעורר בילבול הן בקרב הרופאים והן בקרב המטופלים

06 כמובן, רק לא בשר"פ...לא נרצה לפגוע במאיון המתרפא ובמאיון המרפא - וכמובן לא עבור נבחרי הציבור. הללו בכלל נוסעים לחו"ל. האמת, גם אני במקום נבחרי הציבור לא הייתי סומך על אחות או רופא ישראלי שעובדים תחת התנאים שיצרו אותם נבחרים...  (לת) עמית
  • 12:30
  • 24.07.13

07 העסקת עוזרים רפואיים אלמוג
  • 12:37
  • 24.07.13

שלום יש לי שאלה .
האם האדם שהמליץ ,יראה בחיוב שהמטפל בו או בני משפחתו במקום רופא יהיה עוזר רופא ?

08 צביעות! עומס או חוסר רצון לשלם משכורת הוגנת?  (לת) אזרח
  • 12:46
  • 24.07.13

09 בדרך לשתי מערכות בריאות, האחת עם רופאים ממש לפציינטים פרטיים והאחרת לציבור שאין לו ביטוח משלים יקר מבוטחת
  • 13:32
  • 24.07.13

על פי ההשוואה שהבאתם בישראל שעור הרופאים ביחס לאוכלוסיה גדול מאשר בארה"ב ובבריטניה ששם דווקא הרפואה הציבורית נחשבת לטובה ומספקת. אז מה הסיבה למחסור ברופאים בישראל? האם רבים מהרשומים כרופאים כבר בפנסיה או שעוסקים בהתמחויות שאין להן ביקוש ולכן חסרים מרדימים, פנימאים וכירורגים? ואולי הרופאים הצעירים שיודעים איפה נמצא הכסף פונים לתחומים אקסקלוסיביים כמו רפואת פריון. על כל פנים עוזר רופא אינו רופא וברור שרק מי שאין לו ביטוחים משלימים ייאלץ לקבל טיפול מעוזר רופא, עם כל הכבוד לפראמדיקים, שהיום כבר מוסמכים לקבוע מוות.

10 למערכת הבריאות אכן יש רעיונות חולים. "עוזרי" רופא- אל תגעו בי, בלי טובות. וכל מיני נכשלי בחינות- כנ'ל. רק שנהיה בריאים! - ואם חלילה וחס נזדקק למערכת הזו- רק רופאים שלמדו בארץ או בחו'ל והוסמכו כחוק יטפלו. לא פלא שחסרים רופאים- כל אחד מכיר את התור הארוך לרופא טוב באמת ואת הקלות בה ניתן להשיג תור לרופא שאינו כזה. רק בריאות - ונשמרתם לנפשותיכם מאד  (לת) בריאה
  • 13:49
  • 24.07.13

11 במקום להקל על הלומדים בחו"ל לעמוד בבחינות עומדים להסמיך "סנדלים" והכל מסיבות כלכליות: לרופאים צריך לשלם משכורת מכובדת ו"לעוזרים" ישלמו משכורת מינימום ונקבל שירות מינימום מסוכן, הסטטוס "עוזר" מקובל בארה"ב בבריטניה שדרדר את רמת הרפואה לשפל בשתי המדינות, רפואה ברמה גבוהה במדינות אלה עולה הרבה מאד כסף  (לת) התרמית הגדולה
  • 14:39
  • 24.07.13

12 מה קורה כשמישהו מת ? שואל שאלה
  • 16:39
  • 24.07.13

נניח שקרתה תקלה או חוסר תאום בין הרופא והעוזר והחולה מת....האם הרופא או העוזר נושאים באשמה ?

13 מה קורה כשמישהו מת ? שואל שאלה
  • 16:39
  • 24.07.13

נניח שקרתה תקלה או חוסר תאום בין הרופא והעוזר והחולה מת....האם הרופא או העוזר נושאים באשמה ? האם יש ביטוח מקצועי לעוזר רופא?

14 זה עובד מעולה בארצות הברית. אני בת 76 ויש הרבה מקרים בהם אין לי צורך לבלבל את המוח לרופא, אך יש צורך בדרגה יותר רשמית מאחות. עוזרת הרופא שלי מעולה. מקשיבה ומקצועית ביותר. אני רוצה לציין גם שפעמים רבות בשלוש השנים האחרונות היא שאלה אותי אם אני רוצה לראות את הרופאה ועניתי בשלילה.  (לת) מרוצה
  • 16:39
  • 24.07.13

  •   המומחה העוזר כמעט קבר קרוב משפחה בארה"ב כאשר קבע דיאגנוזה שגוייה ללא הסמכה, בניגוד לחוק והחולה אושפז חודשיים בגלל העוזר השחצן כמעט מת.  (לת) מרוצה ברי ושוטה
    • 22:21
    • 24.07.13

  •   זה עובד כשהעוזר מחליף בפועל את הרופא ואז הוא למעשה רופא לכל דבר דוד
    • 01:22
    • 25.07.13

    זה אמנם מה שקורה בפרקטיקה וזה מצוין, אבל זה לא מה שאמור לקרות דה יורה.

15 מה אתם מקשקשים? יש טונות של רופאים ממדינות האיחוד שמתים להיכנס למערכת ואתם דופקים אותם בחוץ. תקשיבו לצורכי הציבור ולא לאיזה צורך איגודי עלוב  (לת) גאבור
  • 22:12
  • 24.07.13

16 גרמן, זאת דרכך להתנצל בפני הסטודנטים מהאיחוד הארופאי?  (לת) ד"ר פרוסקי
  • 00:06
  • 25.07.13

17 ירון לונדון חשף בתוכניתו שלא מקבלים בוגרי חו"ל מסיבות גזעניות משנות ה-70' דוד
  • 01:24
  • 25.07.13

אז המון סטודנטים ערבים נשלחו ע"י המפלגה הקומוניסטית לברה"מ וכדי למנוע את חזרתם לישראל נאסרה ההכרה בלימודיהם, וזה נמשך עד היום.

18 LESS IS MORE ניר צבר
  • 18:28
  • 26.07.13

כפי שגילה לנו סגן שר הבריאות לשעבר ליצמן, כאשר הרופאים עושים פחות (שביתת רופאים) התמותה יורדת. מה שחסר במערכת הבריאות הוא אנשים אמיצים שישמרו על הפציינטים מפני איבחון יתר וטיפול יתר. עוזרי רופא לא יביאו מזור לתחלואים אלו. עדיף להשקיע את המעט שיש בהכשרת אנשי סיעוד מקצוענים, בחינוך הציבור לשמירה על הבריאות (ושאפו לקמפיין "סבתא שתי מים" האחרון) ובמלחמה בשיווק מוצרי טבק, אלכוהול, "משקאות קלים" ו"קוטלי-כאב".

19 ומה כולם יעשו אחרי ההתמחות? רופא
  • 06:37
  • 29.07.13

העבדות תימשך