המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

החיסון החדש נגד פוליו: האם המתנגדים ישתכנעו?

המבצע לחיסון ילדי הדרום מפני הנגיף יוצא לדרך על רקע מגמה גוברת של סרבנות הורים לחיסונים. במשרד הבריאות מנסים להרגיע: הסכנה אפסית

ביום שישי האחרון הושקה ברשת הפייסבוק קבוצת "אמהות אומרות לא לחיסון המוחלש". אמש היו בה כבר כ-600 חברות וחברים לוחמניים שהכריזו מעל הבמה המקוונת: "אין לך כוונה שהתינוקת שלך תהיה שפן ניסיונות". חברים בקבוצה מזכירים כי חיסון מוחלש לנגיף הפוליו "הוצא משימוש (בישראל) בשנת 2005 והוכרז כמסוכן על ידי אנשי מקצוע במשרד הבריאות בארץ ובכל המדינות המערביות בעולם, וזאת מכיוון שהוא גרם לעשרות ילדים לחלות במחלת פוליו פעילה ולשיתוקים". הקבוצה מתייחסת לחיסון שהיה נהוג בישראל עד 2005 ובו ניתנו לילדים שלושה זנים מוחלשים של נגיף הפוליו, אלא שהשימוש בו במדינות המערב הופסק מחשש לתופעת לוואי של התפרצות...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
:



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יש למסור את ילדי המתנגדים לאימוץ כדי להגן עליהם ועל הסביבה  (לת) עמוס
  • 08:00
  • 05.08.13

  •   אני לא אסכן את בנותיי כדי להגן על הסביבה אמא אוהבת
    • 11:55
    • 05.08.13

    בתור אמא אוהבת ודואגת, אשר שמה את טובת בנותיי מעל הכל דאגתי לכך שהן יחוסנו נגד הפוליו הן מוגנות מהחיסון המומת שניתן להם במסגרת טיפת חלב ואין סיכוי בעולם שאסכים להכניס לגופן נגיף חי כדי להגן על מי שלא התחסן

  •   לידיעת האמא האוהבת: ילדייך המחוסנים בעבר עלולים להיות נשאים כעת והפיץ את הנגיפים ולפגוע באחרים. מה תאמרי על כך ?  (לת) האגואיסט
    • 14:09
    • 05.08.13

  •   היא כלבה , לא איכפת לה, הלוואי ובאמת יש קארמה בעולם.  (לת) י
    • 17:33
    • 09.08.13

  •   מסכים לגמרי עם אמא אוהבת אב ל2
    • 00:28
    • 10.08.13

    ילדים שלי לא צריכים לקחת אחראיות על הורים שלא מחסנים, בעיה שלהם !

02 עמוס ,אתה כמו פיגוע ,אנשים כמוך או שהם בורים או באים מהמערכת המושחתת  (לת) jjjjjjjjjjj
  • 10:45
  • 05.08.13

03 אחלה דוגמא שפעת החזירים שהם
  • 11:02
  • 05.08.13

אני שמח שבחרתם את שפעת החזירים כדוגמא להתנגדות הציבור לחסן. היו מקרי מוות מהשפעת, לצערי זה נכון. אבל למה אף אחד לא משווה את מספר מקרי המוות משפעת החזירים לשאר השפעות "הרגילות"? תפסיקו לדבר על קנוניות. שימו לב שדוקא אנשים משכילים (וסקרנים) הם אלו ששואלים למה לחסן. אף אחד לא מפקפק ברצון הכן של ההורים בבריאות ילדיהם. אף אחד גם לא חושב שמשרד הבריאות מפקיר (בכוונה) את דמנו. פשוט ברור לכולם שבכירי המשרד שייכים לאסכולה שמצדדת בחיסונים כפתרון לכל בעיה, ולא מוכנים לשמוע גם את הגישה האחרת לחיסונים. שקיפות אין כאן, כי כל המחקרים המצוטטים באים ישירות מיחצנ"י חברות התרופות. גם כל המספרים מראים שהחיסונים תמיד מצילים את העולם... נו באמת, גם לאסד היו 97 אחוזים בבחירות! אתם לא רואים פה הטיה גסה של הנתונים המוצגים לציבור בתור האמת לאמיתה, מפי גדולי וחכמי הממלכה?

  •   פאניקה מיותרת? 300,000 איש מתו מהמחלה ב 2009-2011, רובם המכריע לא חוסנו. הנגיף עדיין מסתוסבב בעולם.  (לת) שפעת החזירים
    • 00:37
    • 06.08.13

04 עמוסי הטיפש לילי
  • 11:10
  • 05.08.13

רוצה לגרום לילדים לחטוף תסמיני פוליו בגלל חיסון הזוי ולא מוכח שעוזר,רק מוכח שמזיק.
טפשים כמוך גרמו למפגפה הקודמת ב 88

05 נפתחה עצומה נגד כנסו דני
  • 11:29
  • 05.08.13

נפתחה עצומה "גם אנו לא נחסן את ילדנו בחיסון הפוליו האוראלי" כנסו לחתום בכתובת http://www.atzuma.co.il/vaccinepoisen

מידע חשוב על חיסוני פוליו אוראלי ניתן למצוא בספר "האמת על החיסונים" של ד"ר ריצארד הלבורסן מבריטניה שבהוצאת פוקוס ספרים, ניתן לרכוש בסטימצקי או בצומת ספרים

  •   מיהו דר' הלבורסן הבריטי? לדני
    • 02:36
    • 06.08.13

    זהו רופא המפיץ מידע לא מדוייק על נזקי החיסונים. למשל הוא טוען שילדים צעירים לא יכולים להגיב טוב לכמה חיסונים הניתנים יחד ושצירוף של כמה חיסונים כפי שנהוג לתת היום גורם לנזקים חמורים. זה כמובן שטות ונוגד את הממצאים של עשרות מחקרים. דחיית חיסונים ופיצולם מסכנת את הילדים וחןשפת אותם למחלות זיהומיות בגיל רך, גורמת להם לקבל יותר זריקות חיסון וגם לא מפחיתה תופעות לוואי.
    הוא גם עושה כסף מהעניין. בבריטניה חיסוני הילדים ניתנים חינם. דר' הלבורסן מציע חיסונים בודדים (למשל אדמת לחוד, חצבת לחוד ועוד). על כך הוא גובה מההורים התמימים מאות לירות שטרלינג לכל סדרת חיסונים.

06 מי החדיר את נגיף הפוליו לארץ? אבי
  • 11:37
  • 05.08.13

אמרו שהנגיף חדר לארץ ממצרים. כיוון שאין לנו תיירות מצרית מפותחת נשארו רק שני מקורות: מבריחים בדואים (כמות קטנה), ומסתננים אפריקנים (עשרות אלפים). ההסתברות אומרת שהאפריקנים הם מקור החיידק ולכן צריך להוציא אותם מייד מכל יישוב ישראלי ולרכזם בנגב ללא יכולת שיטוט בארץ. מיד לחפש מקום לקליטתם באפריקה. מי ישלם? אותם סוחרי עבדים הנקראים "ארגוני זכויות אדם" שהביאו אותם לפה במימון אירופאי יצטרכו לשאת בחלק מהמימון לסילוק הנגיף מישראל.

  •   להחרים את כל רכושם של חלאות ה"סיוע" - לכיסוי הנזקים האדירים שהם והאפריקאים שלהם גורמים למדינת ישראל ולאזרחיה. אזרחים - תתחילו לתבוע לחלאות הסיוע את התחת. שיתעסקו בתביעות נגדם במקום בעזרה לאפריקאים.  (לת) לשגע את פושעי ה"סיוע" באמצעות אלפי תביעות, תלונות במשטרה וקובלנות פליליות פרטיות. זה בידיים שלנו. אם כל אחד יעשה טיפה, השיטפון יטביע אותם.
    • 16:01
    • 05.08.13

  •   תגובה לאבי דודו
    • 16:02
    • 05.08.13

    אתה סתם מקשקש ולא בודק מה אתה כותב אוליי ממצרים אולי מאפריקה ואולי אתה לא יודע ,ולמה לרכז את הארתראים בחלק הדרומי של הארץ? למה לא להחזיר אותם לארץ שלהם ואני מציע לך לקרוא ולהפנים יותר לגבי הנגיף ולא סתם לזרוק סתם ככה

07 המשותף למתנגדים אסף
  • 15:27
  • 05.08.13

אכן הם נוטים להיות משכילים יותר, אך לעולם לא יהיו אנשי רפואה או מישהו שיודע לקרוא מאמר רפואי ולעשות ניתוח סטטיסטי ראוי לשמו של מאמר כזה. אין קשר בין השכלה להיסטריה והגרועים מכולם הם אלו שחושבים שהם מבינים יותר מכולם בכל תחום. מעניין איזה שיעור מתוכם גם הצביע ליאיר לפיד

  •   בנוסף לדבריך הנכונים , בשביל לקרוא מאמרים רפואיים במלואם צריך להיות מנוי של העיתונים וזה לא מעט כסף. אני שם את ראשי שכל החכמים הללו לא מנויים. יתר על כן בכדי לגבש דעה שקולה יש לקרוא גם את המאמרים המתנגדים למתנגדים, ואת זה עושים ממילא איגודי בריאות עולמיים יותר טוב מכל בוגרי "אוניברסיטת האינטרנט".  (לת) צדיק באמונתו יחיה
    • 17:16
    • 05.08.13

08 בבקשה - השכילו אותי. שמישהו יראה לי מחקרי בטיחות רחבי היקף של החיסון החדש.  (לת) אמא שלא תחסן
  • 21:30
  • 05.08.13

09 רגע רגע רגע.... עודד
  • 23:07
  • 05.08.13

שימו לב מה כתוב: רק 11 אחוז התחסנו נגד שפעת החזירים הנוראית והמסוכנת שאיימה להכחיד את האנושות. ומה קרה?
כ-ל-ו-ם !!
סתם שפעת עונתית רגילה.
רק שהמדינה הוציאה בינתיים מליונים על החיסונים, וחברות התרופות חגגו.

אז מה אפשר ללמוד מזה על נחיצות החיסון ההוא, למרות ההיסטריה המוגזמת שפימפמו לנו (ותנחשו למי היה אינטרס לעשות את זה...)

  •   שפעת החזירים היתה היסטריה? לעודד
    • 14:23
    • 06.08.13

    בישראל מתו משפעת החזירים כ 100 בני אדם ב 2009-2010, חלקם צעירים ובריאים ואף אחד מהם לא מחוסן. בעולם מתו כ 300,000 איש ורובם המכריע לא מחוסנים. הנגיף עדיין פה.

    מה אתה מציע לנו במקום חיסונים לשפעת , לפוליו ולמחלות זיהומיות אחרות? איזה קוקטייל צמחי? שמן נחשים? רמדי הומיאופתי?

10 5 סיבות מדוע כן לחסן עם החיסון החי-מוחלש אבגדה
  • 00:42
  • 06.08.13

א. הביוב בישראל מזוהם חזק, יש בוודאי כבר כמה אלפי נשאים, ישנם עשרות אלפי ילדים לא מחוסנים ומאות אלפי מבוגרים לא מחוסנים, או שהחיסון אצלם פג תוקפו. מבצע החיסונים הנוכחי נועד להבטיח שלא נחזור להיות עולם שלישי.
ב. החיסון החי-מוחלש דרוש כדי למנוע התפרצות מגיפה במקומות שם יש זיהום מסיבי בנגיף והרבה נשאים, כמו אצלנו. חיסון מומת לא עושה זאת. חיסון מומת גם לא מקנה רמת הגנה כמו החיסון החי-מוחלש. גם היום החיסון החי-מוחלש עדיין ניתן בכ 140 מדינות. משנת 1988, אז החל מבצע חיסון עולמי מסיבי, פחת מספר חולי השיתוק מיותר מ 350,000 בשנה ב 125 מדינות ל 223 חולים, בעיקר ב 3 מדינות, בשנת 2012. במדינות מפותחות, כאשר רמת ההתחסנות גבוהה וכאשר לא מתגלים הרבה נשאים או זיהום מסיבי בביוב, ניתן להסתפק בחיסון מומת. זה לא המצב אצלנו עכשיו.
ג. הסיכון לפתח שיתוק מהחיסון החי -מוחלש אצל ילדים בריאים הוא מקרה אחד ל 1-2 מיליון מנות חיסון. במידה והילדים חוסנו קודם לכן עם החיסון המומת (כמו אצלנו) הסיכון הוא קטן הרבה יותר . בהודו הוכחד פוליו הבר לפני שנתיים כאשר לפני כ 20 שנה מדי יום חלו שם בשיתוק 500-1000 ילדים!! השנה חוסנו בהודו כבר מעל 10 מיליון ילדים בחיסון החי-מוחלש והתגלו רק 4 מקרי שיתוק כתוצאה מהחיסון, אחד מהם אצל ילד שסובל מדיכוי במערכת החיסון.
ד. החיסון החי-מוחלש שבו משתמשים עכשיו בישראל יצא לשוק ב 2009 ועד כה חוסנו בו מיליוני ילדים באסיה. חיסון זה מכיל רק 2 זנים של הנגיף (בניגוד לחיסון הקודם שהכיל 3 זנים) והוא בטוח יותר לשימוש. במשך כ 40 שנה (עד 2005) חוסנו מיליוני ילדים בישראל בחיסון החי-מוחלש הקודם, לבדו או בשילוב עם החיסון המומת, ודווח רק על מקרה שיתוק אחד מהחיסון. לפי דו"ח עדכני, יותר מ 2.5 מיליארד ילדים חוסנו בעולם בחיסון החי-מוחלש ולמעלה מ 10 מיליון ילדים ניצלו כך משיתוק.
ה. תנועת מתנגדי החיסונים נמצאת עכשיו במסע תעמולה אגרסיבי נגד חיסון זה ואחרים ומפיצה פאניקה וסיפורים חסרי בסיס על נזקיו האיומים של החיסון לפוליו (ראו למעלה כמה מתגובותיהם). חלקם אף מייעצים באתרים שלהם לגונן על ילדינו מפני הפוליו באמצעות תזונה חסרת עמילן וסוכר, מתן ויטמין C וגם הומיאופתיה....

11 אולי שמישהו יהיה הגיוני יוסי
  • 15:27
  • 06.08.13

1. אם היה למדינה כל כך חשוב לשמור על הסביבה מזיהומים או כל מיני מחלות אחרות הם היו צריכים לחשוב לפני שהכניסו לפה את כל הסודנים וכו'..

2. אם כל העיניין הזה ודאי ומסוכן אז לדעתי לא מספיקים 150,000 חיסונים

3. הדרום הוא לא שפני ניסיון ולא מעברה חיים שם אנשים זה לא אמיתי שרק בדרום יש את הנגיף. כל יום אלפי אנשים מהדורם שעולים למרכז והפוך ישראל היא מדינה קטנה מאוד אם מחליטים להוצאי את מבצע החיסון הוא צריך ליהיות כלל ארצי!!!

12 יש המון סיכון החיסון הפוליו אורלי
  • 10:28
  • 08.08.13

אף אחד לא אומר לכם זאת בשביל שמשרד הבריאות לא יוציא כספים נוספים לחיסון לאיזור הצפון הסיבה יותר כלכלית ובנוסף הפרופסורים לא מחסנים את ילדיהם על חשבוננו

  •   הסיכון לחלות בשיתוק מהידבקות בנגיף הפוליו גבוה לפחות פי אלף מהסיכון לחלות בשיתוק כתוצאה מהחיסון לאורלי
    • 12:40
    • 08.08.13

    בשנים 1990- 2004 חוסנו כ 2 מיליון ילדים ישראלים בחיסון מומת + חיסון חי- מוחלש ולא התגלה בישראל אף לא מקרה אחד של שיתוק כתוצאה מהחיסון. בנוסף, מיליארדי ילדים ברחבי העולם חוסנו באופן כזה והתגלה רק מקרה אחד של שיתוק כתוצאה מהחיסון.
    גם עכשיו יחוסנו בחיסון החי- מוחלש רק ילדים שחוסנו בעבר עם החיסון המומת ולכן הסיכון מהחיסון הזה קרוב לאפס.

13 חיסונים נגד פוליו טלי
  • 16:58
  • 08.08.13

הדור החדש אינו זוכר את התקופה שפוליו היתה מחלה שפחדו ממנו ולא היה חיסון. גם לא ידעו מה מקור המחלה. בת כיתתי חלתה ויצאה מזה עם צליעה. בעל קרובת משפחה שהה זמן מה בראית ברזל. חלק מהחולים נותרו עם נכויות קלות ועד קשות. המחלה לא נעלמה מהעולם. חבל לא לחסן את הילדים עם המוחלש.

14 חוסר אמון או שריטה עמוקה דר' התחכמות
  • 19:42
  • 09.08.13

כמישהו הנחשב משכיל מעדיף לסמוך על עצמו ולא על מערכת בבריאות זהוא אוקסימורון. אם אותו אחד משכיל יחלה האם לא יפנה לרופא ? כאן מדובר על רפואה מונעת. אי חיסון פרושו מתן סיכוי להריגה של בני אדם. מדובר בצייד מכשפות של המאה ה 21

15 מדוע חשוב לחסן עכשיו בישראל עם החיסון הזה? TWO TIPOT
  • 19:58
  • 11.08.13

נכון שמי שחוסן בתרכיב הפוליו המומת במסגרת החיסון המחומש מוגן (אם כי לא ב 100%) מפני תחלואה בשיתוק במידה ויידבק בנגיף הבר האלים, אבל אותו ילד יפריש את הנגיף האלים בצואה במשך מספר שבועות ובכך יסכן את הלא מחוסנים.
אם אותו ילד, שחוסן בעבר בחיסון המומת, יקבל עכשיו מנה נוספת של החיסון החי-מוחלש, גם החיסוניות שלו תגבר וגם תצומצם במידה משמעותית הפרשת נגיף הבר האלים במידה ויידבק בו.
חיסון מומת אינו יוצר חסינות במעי, חיסון חי-מוחלש יוצר חסינות במעי. זה משפיע על הפרשת הנגיף בצואה.
ניסיון של עשרות שנים בעשרות מדינות מלמד שרק חיסון חי-מוחלש, בניגוד לחיסון המומת, יכול למגר התפרצות נרחבת של הנגיף. אנחנו עכשיו במצב הזה וזה מה שנחוץ. סיכונים יש, אבל הם זעומים ביחס לתועלת האפשרית.