רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תבשיל שעועית שחורה ואורז

השעועית דלה בשומן ועשירה בסיבים תזונתיים והתבשיל הנוכחי יזכיר לכם חורף באיים הקריביים

תגובות
תבשיל שעועית שחורה ואורז
אנטולי מיכאלו

מבשלים בריאות

השעועית השחורה מככבת בכל רשימות "המזונות הבריאים ביותר", ולמה? השעועית (כמו יתר הקטניות) דלה בשומן ועשירה בסיבים תזונתיים. הסיבים שבשעועית מסייעים להורדת רמות הכולסטרול בדם וגם עוזרים לאיזון רמות הסוכר בדם. הפחמימות שבשעועית מעלות בצורה אטית את רמת הסוכר בדם וכך תורמות ליצירת תחושת שובע ממושכת. ולא רק זה, השעועית השחורה מובילה בכמות נוגדי החמצון שבה. מחקרים בדקו מספר סוגים של שעועית: לבנה, צהובה, חומה ושחורה ונמצא כי ככל שעולה תכולת הצבע השחור, עולה הכמות של נוגדי החמצון שבה. התבשיל שמוצע פה הוא תבשיל חורפי ומחמם שמקורו באים הקריביים. השעועית והאורז יחד מהווים חלבון בעל ערך תזונתי גבוה.

חומרים:

חצי ק"ג שעועית שחורה

8 כוסות מים

פלפל ירוק חתוך לקוביות

כוס בצל קצוץ

כף שמן

2 עלי דפנה

2 שיני שום מעוכות

חצי כפית מלח

כף רוטב וינגרט או מיץ לימון

6 כוסות אורז מבושל (אפשר אורז מלא)

ההכנה:

1. לברור את השעועית ולהשרות במים למשך הלילה, לייבש.

2. בסיר גדול לערבב יחד שעועית, מים, פלפל ירוק, בצל, עלי דפנה, שום ומלח, ולהרתיח במשך שעה.

3. להנמיך את האש, לכסות ולבשל 4-3 שעות או עד שהשעועית רכה מאוד. לערבב מדי פעם ולהוסיף מים במידת הצורך.

4. לקחת כשליש מהשעועית, למעוך ולהחזיר לסיר, לבחוש ולחמם ביחד.

5. להוציא את עלי הדפנה, להוסיף לפני ההגשה את רוטב הוינגרט או את מיץ הלימון.

6. להגיש מעל אורז (רצוי מלא).

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות