מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

עלייה של 76% בשימוש בריטלין בישראל

מנתונים שהגיעו למשרד הבריאות עולה כי בשנים האחרונות חלה עלייה בצריכת תרופות להפרעות קשב וריכוז. על פי הערכות, בישראל 55 אלף מטופלים

בתוך כשנה חל בישראל זינוק חד של לא פחות מ-76% בצריכת התרופות ריטלין וקונצרטה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, כך עולה מנתונים שעובדו באחרונה במשרד הבריאות. הנתונים נאספים מכורח פקודת הסמים המסוכנים, זאת מאחר שהחומר הפעיל בתרופות אלה - "מתיל פנידאט" - מוגדר בארץ כסם מסוכן. החל משנת 2005 נרשם בארץ גידול מדורג של 10%-15% מדי שנה בצריכת ריטלין וקונצרטה, והעלייה הנוכחית בהיקף של 76% היא העלייה החדה ביותר בצריכת תרופות אלו - מאז החל בשנת 1993 המעקב אחר שיווקן. מהנתונים - שהועברו באחרונה מאגף הרוקחות שבמשרד הבריאות לעמותת מגן לזכויות אנוש - עולה כי בשנת 2010 נופקו בישראל לא פחות מ-621 ק"ג של החומר "מתיל פנידאט". זאת בהשוואה ל-352 ק"ג בלבד מהחומר בשנת 2009.

במשרד הבריאות מבהירים כי העלייה משקפת את העלאת המודעות להפרעות קשב וריכוז, והשיפור ביעילות התרופה לטיפול בהפרעות אלה. אולם הזינוק המדווח ב-2010 מיוחס לעלייה התלולה בשימוש בתרופות אלו גם בקרב מבוגרים, וכן להיתר שניתן החל מהשנה שעברה להעלות את המינון היומי שניתן לרשום לריטלין מ-60 מ"ג ל-90 מ"ג ליום.

"עד לסוף שנת 2009 היתה מגבלה בכמות הריטלין, וניתן היה לרשום 60 מ"ג ביום בלבד, והיתה זו כמות קטנה מדי לטיפול במתבגרים מעל משקל של 50-60 ק"ג, ובמבוגרים", אומר מנהל המחלקה להתפתחות הילד במשרד הבריאות, פרופ' אשר אור נוי. "משנת 2010 ניתן לרשום עד 90 מ"ג ליום, דבר המאפשר מתן מינון יעיל, ומעלה את הכמות הנצרכת בעשרות אחוזים".

לחצו להגדלה

בהתאם להערכות במשרד הבריאות, לפיהן כל משתמש בריטלין או בקונצרטה צורך בממוצע קרוב ל-10 גרם חומר פעיל לשנה, יש כיום כ-55 אלף מטופלים בתרופות בישראל בכל הגילים. לדברי אור-נוי, מדובר עדיין במספר מטופלים נמוך בהשוואה למספר הסובלים מהפרעות קשב בארץ, בהתאם לאומדנים בינלאומיים, המוערך ביותר מ-100 אלף ישראלים.

"ילדים המטופלים בתרופה הופכים למבוגרים, ומרביתם עדיין נזקקים לטיפול התרופתי", אומרת מנהלת המרכז לקשב וריכוז בבית החולים גהה של הכללית, ד"ר איריס מנור. "גם בקרב מבוגרים שבילדותם לא אובחנו עם הפרעת קשב יש עלייה במודעות לתרופה, ולא מדובר רק בסטודנטים, אלא גם באנשי משפחה הזקוקים לסיוע תרופתי". מנור מציינת כי ההבדלים במינונים בין ריטלין וקונצרטה - הקשורים בשוני במהירות שחרור החומר הפעיל בתרופות בתוך הגוף - גם הם עשויים להסביר חלק ממגמת העלייה.

מגמה נוספת שעליה מצביע אור נוי בשנתיים האחרונות קשורה בערנות מוגברת לליקויי למידה בבתי הספר. "כעשירית מהילדים מאובחנים עם ליקוי זה. כמעט כל ילד עם ליקוי למידה מופנה לבדיקת רופא מומחה באבחנה משוערת של הפרעת קשב", אומר אור נוי. "מניסיוני, חלק לא מבוטל של הילדים הנשלחים לאבחון אינם בעלי הפרעת קשב. עם זאת, בשל היעילות הרבה של הריטלין, עולה בהתמדה מספר הילדים המטופלים".

העלייה משקפת גם מדיניות חדשה שהחלה במשרד הבריאות לפני שנתיים, המאפשרת גם לרופאי משפחה וילדים - בכפוף להכשרה מיוחדת - לתת מרשמים ראשונים לריטלין וקונצרטה. ככלל, מתן התרופות למטופל חדש נעשית על ידי פסיכיאטר או נוירולוג. לדברי מנור, "בשטח יש תורים ארוכים מאוד לעבור אבחון אצל רופא מומחה כדי להתחיל טיפול בתרופה". תורי ההמתנה אצל הפסיכיאטרים המומחים להפרעות קשב נאמדים בכחצי שנה, ותורי ההמתנה לנוירולוגים המומחים למחלות אלו אף מגיעים בחלק מהמרפאות ללמעלה לשנה. עם זאת, יש לציין כי כ-5% מהסובלים מהפרעות קשב וריכוז אינם מגיבים לתרופות המקובלות ריטלין וקונצרטה, וזקוקים לתרופות חלופיות שאינן מצויות כיום בסל הבריאות, למשל פוקלין, ויואנס וסטרטרה.

ממשרד הבריאות נמסר כי "לא ברור האם בשנת 2011 נהיה שוב עדים לעלייה במספר המשתמשים בריטלין, אולם ההנחה היא כי אם תהיה עלייה היא תהיה מתונה יחסית".

מנתונים שמפרסמת השבוע חברת הביטוח האמריקאית "מדקו" (- (Medco Health Solutions בהתבסס על 2.5 מיליון מבוטחים - גם בארה"ב חלה עלייה חדה במספר המבוגרים המטופלים בתרופות להפרעות קשב וריכוז. בין השנים 2001 ו-2010 חלה עלייה של מעל ל-250% בצריכת תרופות אלו בקרב מטופלים בגילים 20 עד 44. הנתונים מראים כי בעוד שבקרב ילדים, בנים מאובחנים בהפרעות קשב וריכוז יותר מאשר בנות, בקרב מבוגרים חל היפוך מגמה, ונשים משתמשות בתרופות לטיפול בהפרעות קשב יותר מאשר גברים.

מחקר שהתפרסם לפני כשנה וחצי, ובוצע על ידי ד"ר שלומי ענתבי - רופא ילדים בקופת חולים מכבי ובעבר מנהל בתי החולים קפלן, מאיר והעמק - הראה כי ילדים ישראלים מקבלים מרשמים לריטלין מבלי שהם עוברים אבחון להפרעות נפשיות נלוות כנדרש. המחקר מצא כי התרופות הפופולריות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז מסוג ריטלין וקונצרטה נרשמות למטופלים מבלי לוודא קיומן של הפרעות נפשיות נלוות. עוד עולה מהמחקר כי עד חמישית מהילדים טופלו בתרופה שלא לצורך.

במחקר הנסמך על נתוני 520 ילדים המאובחנים בהפרעת קשב וריכוז, נמצא כי 70% סבלו מהפרעות נפשיות נלוות שלא זכו להתייחסות במסגרות הרפואיות בהם טופלו, לרבות הפרעה מרדנית מתנגדת (40%), חרדה (28%), לקויות למידה (28%), הפרעות במצב הרוח לרבות נטייה לדיכאון (18%) והפרעת התנהגות (17%). לאחר בדיקה מקיפה נמצא כי 13.5% מהילדים אינם מתאימים לטיפול תרופתי בריטלין וקונצרטה, למרות שלחלקם הומלץ טיפול זה על ידי בתי ספר ורופאים בעבר. בנוסף, בקרב 8% מהתלמידים שכבר החלו לצרוך תרופות אלה, הטיפול נכשל.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 המחקר של ד"ר ענתבי - מוזר אמיר
  • 05:27
  • 22.11.11

לפחות לפי המתואר בכתבה, התנהלות הרופאים התוארים היא ענין לחקירת משטרה, או לטיפול משמעתי של קופות החולים.

יש כאן מעבר ברור על תקנות בשימוש בתרופות.

ריטלין היא תרופה מצוינת, והיא הצילה ילדים - ומבוגרים - רבים. כמובן שחיבים להשתמש בה באופן מבוקר, ורק ע"י מי שהיא מתאימה לו.

בתי ספר אינם ממליצים ואינם יכולים להמליץ על שימוש בתרופה. הם יכולים להמליץ להורים לבדוק עם רופא אפשרות - והתאמה - לטיפול בילד עם קשיי ריכוז, תוך מעקב ובקורת של הרופא.

  •   retalin in school dudi
    • 04:25
    • 25.11.11

    u so naive. i have seen many cases were the school counsellor recomended that the child will b on the medication or they won't be able to continue in school.

  •   פחות ציונות יותר צריכה של רטלין - כדי לאזן תפלורליזם ניר בן אמוץ
    • 13:13
    • 25.11.11

    המשחיט

  •   הכל סיפור אחד על חברות התרופות שממלאות את הכיסים על חשבון כל אלה שלא צריכים את התרופה. אותו דבר בארה"ב  (לת) רוני אנטי ציוני
    • 00:51
    • 28.11.11

02 ריטלין יוסי
  • 06:18
  • 22.11.11

תנו למורים ריטלין ולא לילדים והכל בסדר ילדים טובים

  •   אני בטוח שהרבה ימליצו על התגובה שלך - זו תרבות הטוקבקים גיל ג
    • 09:57
    • 22.11.11

    יש לאנשים רבים (מדי) איזו קוספציה בראש כאילו העולם יפה, הילדים נהדרים ואם לא אז קצת שמש ומשחקים בגינה יירפאו הכל.
    מול העולם האידיאלי הזה ניצבים לכאורה מורים מתוסבכים וייצרני תרופות תאבי בצע.
    המציאות היא יותר מורכבת:
    יש ילדים שלא מתפקדים בלי ריטלין. לפני 40 שנה הם היו חוטפים מכות רצח מההורים או מוגדרים כעצלנים או נפלטים למוסדות אחרים וכמובן לא היו מדברים על זה בגלל הבושה.
    תלמיד אחד כזה יכול להרוס כיתה שלמה וזה לא בגלל שהמורה עצלן וגם לא בגלל שההורה מתעקש לשלב אותו בכיתה רגילה - זה בגלל שיש לו הפרעה של קשב וריכוז או משהו כזה.

    והנה, יש כדור שפותר 70% מהבעיות. מצד שני ל 30% הוא לא מתאים ואפילו מזיק.
    אולי חלק מה 70% האלה צריכים ספורט כתחליף, אולי לא.
    בינתיים הפתרון של ריטלין מוכח כבר הרבה שנים כיעיל להרבה אנשים.
    אבל כאמור, זה לא מסתדר עם הקונספציה של "הכל בסדר, תנו לילדים להשתובב קצת"
    קל יותר להגיב בקלות ראש בטוקבק מאשר להתמודד עם קונפליקטים מורכבים.

  •   די להיסטריה מבוגר מטופל
    • 10:27
    • 22.11.11

    כאתיאיסט גמור אומר תודה לאל על האבחון כבעל הפרעת קשב ועל הטיפול בריטלין. שנתיים וחצי לאחר תחילת הטיפול חיי, שהיו כאוס מוחלט, השתפרו לאין ערוך! למזלי אני לא מאלה שסובלים מתופעות לוואי.
    כל התופעות שהוזכרו, כמו דיכאון וליקויי למידה (אבל למה לשים זאת תחת הפרעות נפשיות?!), היו חמורות הרבה יותר לפני האבחון והטיפול (שאינו רק תרופתי אלא גם פסיכולוגי, כדי לטפל בבעיות שנוצרו בתקופה הלא-מאובחנת האומללה), כולל משהו שלא הוזכר כאן - המחקר מצביע בוודאות שאחוז ההתמכרות לסמים בקרב בעלי הפרעת קשב וריכוז לא מטופלים הוא גבוה ביותר אך לאחר הטיפול הוא צונח.

    בקיצור - די להתלהמות! (ודי להסתמכות על עמותות סיינטולוגיה, ועוד ב"הארץ")

  •   העלייה בשימוש היא חדשות נהדרות!! יובל
    • 11:28
    • 22.11.11

    סוף סוף עולה המודעות להפרעה הבעייתית שנקראת קשב וריכוז. בתקופת התנ"ך כונו הילדים האומללים עם הבעיה "ילד סורר ומורה", בתקופה הויקטוריאנית הם ספגו הצלפות לאינסוף כאילו נכנסה בהם רוח שד ובעידן המודרני אלה "סתם" ילדים שאמרו להם שהם "עצלנים", "לא ממצים את הכישרון", "אסטרונאוטים" ועוד ועוד.

    אחד ממאפייני ההפרעה הוא ריבוי סימפטומים בעוצמה חלשה יחסית, כך שהם נראים די נורמליים למי שמסביב. זה אינו פיגור בולט לעין או הפרעה נפשית קשה. בסה"כ רצף של קשיים שביחד יוצרים תמונה קשה.

    לטובת הילדים והמבוגרים טוב שהמודעות עולה ואיתה הטיפול. כל זה לא בא לטעון שהפסיכולוגים כולם עושים עבודה טובה בהתאמת התרופה הנכונה (יש הרבה סוגי ריטלין) או בהימנעות מדחיפת ריטלין לכל ילד שקצת חורג מהנורמה. אבל המסקנה מכך אינה שלילת הריטלין, אלא מתן דגש על כך שהמטפלים יהיו זהירים ומקצועיים ככל הניתן.

    ומילה אחרונה - אף שהנתונים הם נתוני משרד הבריאות, על עיתון הארץ להימנע מכל מתן קרדיט לתנועה הסיינטולוגית או לכל עמותה מטעמה. ככל הידוע מדובר בתנועה בריונית וסחטנית המנצלת ומאיימת על אנשים שמתוך מצוקתם חיפשו תשובות במסגרתה.

  •   להפריע להכשיל כיתות שלמות בבגרויות לנהוג באלימות ולפגוע בילדים אחרים, כדי שההורים שלא משתלטים על ילהדיהם יתעללו במערכת החינוך כולה  (לת) בהחלט ניתן לילדכם
    • 12:30
    • 22.11.11

  •   נכון, ריטלין מציל את איכות החיים אבל לפעמים זה מלווה בהפרעות נוספות. פסיכי/אטר
    • 15:03
    • 22.11.11

    הרבה פעמים בפסיכיאטריה הפרעה היא לא נקיה, יכול להיות OCD עם הפרעת קשב או הפרעת אישיות גבולית עם הפרעת קשב. לפעמים ההפרעה בקשב היא תוצר של הפרעות אחרות...
    ולכן אם הפרעת הקשב לא מאובחנת ע"י פסיכיאטר אפשר לפספס את העיקר ואיכות החיים לא תשתפר בהרבה כיוון שההפרעות אלה לא מטופלות באמצעות ריטלין או קונצרטה והן אקוטיות . על זאת הקריאה כאן.

  •   Just like the Jewish Orthodox... Avi
    • 17:56
    • 26.11.11

    look at our government now, Biryonim and sahtanim.

03 וגם מסניפים את זה במקום קוק במועדונים  (לת) מבין
  • 06:38
  • 22.11.11

04 לדעתי ב-90% מהמקרים זו בעיה של הורים ללא סמכות הורית, שאינם יודעים לשים גבולות ופשוט לחנך. עובדה באירופה לא תראו ילדים משתוללים כי זה מתחיל ב ח י נ ו ך!!.  (לת) פרנסיס
  • 06:48
  • 22.11.11

  •   צודק- אבל את ההורים אי אפשר לשנות לכן חייבים ריטלין.  (לת) רוברט
    • 08:20
    • 22.11.11

  •   נכון.הבעיה,שהשורש עמוק יותר,בהורים שגדלו בארץ ללא גבולות/כיבוש,שרתו בצבא-גם שם הגבולות בספק,כי אתה כובש,אז למה שעם הילדים יתנהגו אחרת?  (לת) שומר חוק
    • 08:23
    • 22.11.11

  •   מעניין מה אחוזי השימוש בריטלין שם , ביחס לישראל?  (לת) איתמר
    • 08:49
    • 22.11.11

  •   תשובה חלקית לשאלה מה אחוזי השימוש רופא ישראלי בגרמניה
    • 10:36
    • 22.11.11

    קודם כל השאלה היא כמה אחוזים מאובחנים עם הפרעת קשב והיפראקטיביות. המספרים הרישמיים של ארגון הבריאות העולמי נעים בין 3 ל-7 אחוזים מאוכלוסיית הילדים, תלוי במדינה ובאיבחון (שהוא לא פשוט כמו שמספרים בארץ). בכל אופן בגרמניה מדובר על 33 ילדים לכל 1000, כלומר כ-3%. בגלל הנטייה של הגרמנים להמעיט בנטילת תרופות באופן כללי, הרי שריטלין אינו פופולרי כאן. אין לי שום מושג לגבי מספרים בארצות אירופאיות אחרות, אבל אני כן יודע שככלל לא ממהרים לתת ריטלין או תרופות אחרות לילדים (כמו אנטיביוטיקה למשל).
    מצד שני, חברים יקרים, אני מסיים את יום העבודה שלי בחמש בערב, בחמש וחצי נמצא בבית, יש לי זמן לשבת עם הילדים על שעורי בית (אם לא עשו אותם כבר קודם, מה שבדרך כלל קורה), או פשוט להיות איתם. אישתי עובדת בחצי מישרה ויכולה גם להשקיע בילדים. ברור לי שזה לא המצב בארץ (בין הסיבות לעזיבתי, נשואין לעבודה במקום למשפחה).

  •   אוי נו באמת !! כובש בצבא.. צודק, אני כבשתי כל יום כפר ערבי חדש david
    • 10:38
    • 22.11.11

    הטמטום/שמאלניות נשפכת לך מהאזוניים.
    לך לך תמכור תותים

  •   לדוד: לא הכיבוש עצמו, אלא כל מה שמסביב: המתח, העצבנות, השנאה והאלימות המילולית למשל 'הטימטום',ו 'לך תמכור..'
    • 12:30
    • 22.11.11

    כל אלה בחברה שלנו, באוירה אצלנו, במשפחות שלנו, וכמובן גם משפיעים על הילדים שלנו.
    עם סגנון תקשורת כזה הרבה אנשים ירוויחו 300000שח בקרוב.

    ולעניין עצמו:בלי קשר למושג החבוט "כיבוש", אילו היה שלום אפילו חלקי ואופטימיות אולי היו יותר משאבים נפשיים וכלכליים מושקעים בעתיד, במורים, בחינוך הילדים בכיתות קטנות עם יחס אישי, ועוד ועוד.

  •   לארה"ב גם לבריטניהועוד מדינות אירופה שם האלימות אכזרית ובוהה בעשרות מונים, עדיים אין בארץ למרות הכיבוש קבוצות גלוחי ראש שמכים כל מי שמזדמן בדרכם.  (לת) מזל שיש כיבוש
    • 12:34
    • 22.11.11

  •   במדינת ישראל השימוש בריטלין מופרז - פי 5-6 בהשוואה למדינות OECD - אבל אין ברירה זכי חלטורה
    • 20:59
    • 27.11.11

    מדינת ישראל היא ויברטור והפרעות קשב וריכוז הן תגובה טבעית לויברטור ולתנועה הספסטית המתמדת. אזרחי ישראל חיים בטונוס גבוה וחשופים ללחצים יומיומיים רציפים. בחמישי שישי הם מחפשים מרגוע ויוצאים לנפוש אבל מה שמחכה להם זה פקקים, צרחות של ילדים, מרוץ לתפוס מקום טוב ועצבים. רוב אזרחי המדינה לא ידעו יום אחד של מרגוע בעשור האחרון. המקום היחידי לכאורה שאפשר להירגע בו זה חדר המיון - לשם הם מגיעים באלפיהם מידי יום - אבל... ניחשתם נכון, גם שם הם נכנסים ללחץ כי התנאים שם מלחיצים ולכן המפלט האחרון - וזה גם מה שקורה - זה לאבד את ההכרה. ובמצב הזה של איבוד הכרה הם הולכים לקלפי ושמים פתק לאלה שדופקים אותם עם.... ניחשתם נכון - ויברטור כמובן.

05 תזונה נכונה, ספורט ותירגול.  (לת) על
  • 06:48
  • 22.11.11

06 תרשום היא אמרה לי תרשום  (לת) דוליטל
  • 07:04
  • 22.11.11

07 הפרעת קשב וריכוז - הפרעה למורה. הילד מרוכז וקשוב לעצמו. אורה
  • 07:26
  • 22.11.11

בל נשכח - מיטב ההמצאות בעולם הומצאו במוחם "המופרע" של ילדים בעייתיים שהחברה לא עכלה.
יש תו תקן להתנהגות בכיתה ומחוצה לה. מי שחורג ממנו מקבל תרופת הרגעה. הפוטנציאל ליצירתיות מוצא להורג. העיקר שיהיה שקט. הגיע הזמן להודות שמערכת החינוך היא לא יותר משמרטפות ומערכת חיברות, ולכן היא אוהבת כל כך את הסמים האלה.
"הפרעת קשב וריכוז" - הפרעה למורה. הריכוז והקשב פנימיים וטוב שכך!

  •   שהילד היצירתי שלך יפריע לך ולא לילדיי - רוברט
    • 08:18
    • 22.11.11

    באמת אני לא מבין הורים שמצפים שעל מנת שהיצירתיות של ילדיהם תפרח (גרפיטי על קירות בכיתה ) ילדיי השקטים והמתורבתים אמורים לסבול .

    להזריק להם מצדי הרואין על מנת שלא יפריעו לילדיי. לא מבים מה הבעיה בלהבין שהגבולות של הילד שלהם הוא המקום בו מתחיל הגבול של ילדי.

  •   בני מטופלים בריטלין ובכל זאת אני מסכים איתך יוסי
    • 11:26
    • 22.11.11

    אין שום סיבה שילד היפראקטיבי, שללא טיפול תרופתי מפריע בכיתה, יפריע לילדים האחרים, השקטים. כל אחד, בין אם ילד ובין אם מבוגר, יכול לעשות מה שהוא רוצה עד שזה מפריע לזולתו. באותו מקום יש לשים את הגבול ולומר עד כאן!

  •   מסכנים הילדים שלך נועה
    • 07:27
    • 03.02.13

    בכל מחיר צריכים להתאים את עצמם לכלל. תראה איך הסכמת לתגובה האלימה מלמעלה "להזריק להם הירואין" גם בגלל אנשים שחושבים כמו שניכם אני חוששת לשלוח את הילד שלי לחינוך הציבורי. עם ישראל אלים, מלא בשנאה ואפס סובלנות. איך הילדים יכולים להיות תרבותיים עם ההורים שלהם לא? חינוך בבית חשוב מאד. וכן, התרבות הכלכלית הישראלית הלחוצה בהחלט משפיעה גם על ההורים

08 עם ישראל מתמסטל כדי לשכוח פשעי ממשלות שרון-אולמרט-ביברמן  (לת) צבי
  • 07:50
  • 22.11.11

09 מדרון חלקלק ומלכודת לילדים באמצעות הוריהם אליעזר בר שדה
  • 07:55
  • 22.11.11

המערכת יצרה משפך מסוכן שלא מותיר כמעט ברירה להורים אלה להלעיט את ילדיהם בסם מסוכן ולא יעיל. הורים הזהרו יש לכם את הזכות המלאה לסרב. לטובת ילדיכם תגידו לא.

  •   כמה עובדות אובייקטיביות על ריטלין וזווית אחת סובייקטיבית רופא ישראלי בגרמניה
    • 10:47
    • 22.11.11

    כל תרופה היא סם, בהגדרה. בגלל ההתנגדות הכמעט מובנית לשימוש ברטלין נעשו אין סוף מחקרים (לא, לא ממומנים על ידי חברת התרופות) על מנת ל"הפיל" את התרופה. הממצאים הבולטים הם: 1. לגבי ילדים מסוימים היא עובדת, לגבי אחרים לא. 2. מדוע זה כך, אין תשובה. 3. ריטלין היא לא תרופה ממכרת, כלומר, ברגע שמפסיקים לקיחה אין תופעות גמילה (כמו לעיתים במששכי כאבים שכל כך פופולריים בארץ). לריטלין אין תופעות לאווי מעבר לאלו שיש לכל תרופה, כלומר, באם יש תופעות לאווי מפסיקים לקחת אותה.
    ועם כל זאת, ולמען הגילו הנאות, כאבא, וללא קשר לתוצאות האובייטיביות של המחקרים, לא אתן לילדיי ריטלין אלא לאחר שכלו כל הקיצין, ועשיתי כל מה שאפשר לעשות (תזונה, אפשרות לספורט על בסיס קבוע, טיפול פסיכולוגי התנהגותי וכד'). אני מקווה מאוד שלא צריך להגיע לשם. זה מצב קשה לילדים (הלרוב מוכשרים) ולהורים (שעומדים מולם ומול הלחצים הסביבתיים חסרי אונים).

  •   תודה תגובה אחת שקולה ואנושית במקום של כל כך הרבה התלהמות  (לת) תודה על המידע
    • 11:44
    • 22.11.11

  •   באמת תרופה? אליעזר בר שדה
    • 19:59
    • 22.11.11

    ריטלין הוא חומר כימי שניתן כטיפול תרופתי לא לטיפול במחלה מאחר ולא אובחנה כזו וגם לא תאובחן כזו אלה לתופעה התנהגותית שאינה תואמת את צפיות המערכת, כאשר בד בבד אינה קוראת לה לא נורמלית. ולכן נוצר מצב לא נורמלי של נתינת תרופה כימית קיצונית לטיפול בתופעה שאינה מוגדרת כלל כמחלה ולמעשה אינה מאובחנת באופן כימי. האם יש בדיקת דם שמוכיחה תפקוד לקוי של איזה מערכת שזקוקה לאיזון? האם יש מדד כימי שיודע להבחין איזה מינון טוב ויעיל? התשובה היא לא. רק המורה בכיתה יכולה לשלוח להורים מיסרון שהמינון לא מספיק. מדהים לא?

  •   טובת הילד או טובת המערכת והקלות??? הכל חוסר הבנה
    • 22:48
    • 26.11.11

    התנהגות היא לא מחלה!! ילדים זומבים יותר קלים למורים וההורים חסרי האונים - הכי קל לפנות לסם הזה!!!!
    יש שיטות אחרות והבנות אחרות את המציאות הזאת - שבאה לשנות את פני החברה וצורת החינוך שאינו בנוי על בסיס אינדיבידואלי אלא מנסה להכניס את כולם לאותה המסגרת. הקשיים האלה מפרקים את מערכת החינוך ואת הגישה וכך צריך - הרטלין רק מאריך את התהליך במקום לזרז אותו - חבל על האינטליגנציה של הילדים שהולכת לאיבוד. אני מאמינה שכל הורה בתוך תוכו שונא את התרופה שהוא נותן לילד שלו - כדאי לעשות קודם כל את הכל - כולל למצוא מסגרת אחרת ....

10 תופעה מדאיגה !!! אנחנו לא שולטים על חיינו יותר.... השתגענו לגמרייי!!!!!!!!!!!!!!!!!! אורן
  • 08:00
  • 22.11.11

איפה החבר'ה הטובים שהיו מדרבנים אותנו לפעילות גופנית ופעילויות בונות במקום לדחוף ריטלין כמו זבל לילדים חמודים שהופכים למפלצות על לא עוול בכפם!!! מישהו צריך לשלם על זה!!!!!!

  •   ילדיך בטח מתנהגים כמוך עם סימני הקריאה וצריכים ריטלין. רוברט
    • 10:32
    • 22.11.11

    גם לך לא יזיק לגימה של ריטלין ( או איזה ויסקי טוב)

11 גם מבוגרים יכולים להשתמש בריטלין - הסיפור שלי חי ברשת
  • 08:05
  • 22.11.11

אתם יכולים לקרוא מה עשה הריטלין עבורי בבלוג שלי
סיפור אמיתי וחושפני.
http://haibareshet.com

12 כדאי לחקור את הקשר בין המוביילים המפגרים שהורים תולים על העגלות כשהם יוצאים לטייל.ואם זה לא גורם הפרעת קשב...אז בטוח זה מסייע.למה תינוק שיוצא לגינה במקום לראות עצים,להקשיב לקולות צריך לראות מול העינים שלו את הערב רב הזה שחוצץ בינו לעולם?אבל להורים שמחפשים ילדים חכמים אינסטנט נדמה שעוד צעצוע כזה יחכים אותם, והם ישלמו על זה בריבית דה ריבית באבחונים,בטיפולים.כי זה-רק סמן אחד לפיגור ההורי  (לת) שומר חוק
  • 08:29
  • 22.11.11

  •   מסכימה עם כל מלה נטע ב
    • 13:48
    • 22.11.11

    והכי עצוב שאם המוביילים הללו מפריעים לתינוק הוא לא יכול לעשות שום דבר כדי להזיזם -לדעתי זו לא רק טפשות הורית אלא אולי אפילו גובל ברשעות (מי שרודף אחרי אופנות ולא בודק דברים בעצמו עלול לעשות עוולות לא קטנות)
    הצרה שנדמה לי שרק אתה אני ואולי עוד קומץ נאורים מבינים זאת.

13 הקרינה של הסלולריים גורמת להפרעות ריכוז קשות  (לת) דודו
  • 08:42
  • 22.11.11

14 הנה האמת! גדי
  • 08:51
  • 22.11.11

http://www.youtube.com/watch?v=XwoloGj4kx0

15 ריטלין עובד נועה
  • 08:52
  • 22.11.11

אם ההורים לא מסוגלים לחנך את הילדים שלהם ולא סמכותיים מספיק, שישאו בתוצאות ויחסכו את הסבל מהחברים של הילדים, הכיתה, המורה, מדריכי החוגים ועוד. שיתנו לו ריטלין!

16 כל מי שיקרא על ריטלין באתרים באנגלית לא יהיה מוכן לתת לילדיו את הסם הזה-קיראו!!  (לת) יעלה
  • 08:57
  • 22.11.11

17 המבדקים לא מספיק מדוייקים ערן
  • 08:59
  • 22.11.11

עדיין לא הגענו לרמת דיוק מספיק גבוהה במבדקים.
כשיהיו מבדקים אמיתיים חברות התרופות יוכלו להוכיח של-100% מהילדים יש הפרעות קשב וריכוז והם זקוקים לסמים כדי "לתפקד" באופן נורמלי (כלומר, לא להקשות על המערכת).

אנחנו מתקרבים בצעדי ענק ל"עולם חדש מופלא" של אלדוס האקסלי ומי שעיניו בראשו כדאי שלא יחפש מפלט בסמים לכל בעיה.

18 העלייה משקפת את העלייה במודעות? כן, אולי של חברות התרופות ד.
  • 09:08
  • 22.11.11

לשיווק שלהן. תבדקו באותה הזדמנות גם את צריכת התרופות נוגדות הדיכאון. גם הן בוודאי עלו באותו שיעור. קל לשווק כל בעיית התנהגות קלה כהפרעת קשב וריכוז. יותר נוח להורים לחשוב שלילד יש בעיה מאשר שהוא סתם שובב או לא כל כך מוצלח בביה"ס. יש באמת מקרים של הפרעת קשב וריכוז, אבל ההערכה שלי היא שאלה רק מיעוט ממשתמשי הריטלין. כנ"ל עם דיכאון.

19 כתבה מבוססת על נתוני עמותת הקש של הסיינטולוגיה השתגעתם?
  • 09:22
  • 22.11.11

דן אבו, גם אתה הצטרפת לכת?

20 כתבה בהחלט מדאיגה !. עפר מרגולין
  • 09:22
  • 22.11.11

אני רחוק מלהבין מה מרכיבי הריטלין ועד כמה הם עוזרים לריכוז
אבל: מבין בוודאות שמספרם/ן של נוטלי תרופות ממכרות עולה-!
אלכוהול לדעתי גורם בעייתי מס' 1 בארץ לתאונות,פציעות,ומוות
והצעירים מתמכרים לאלכוהול ומשתעבדים לתרופות מסוכנות !..
תפקידה של העיתונות לחנך את דור ההמשך והעתיד..שלא להתמכר
ותפקידם של ההורים המחנכים ובני המשפחה והחברים/ות להתריע

21 המגיבים מגזימים - יש ילדים עם בעיות תומר
  • 09:26
  • 22.11.11

הפרעת קשב וריכוז לא אומרת בהכרח שהילד משתולל בכיתה. לפעמים הילד דווקא לא מפריע, אבל הוא לא מרוכז, לא מסוגל לבצע את המטלות בכיתה ובבית, ולא מסוגל ליצור קשרים חברתיים.
וחלק מהם אכן מפריע בכיתה ושום עונש מההורים ומהמורה לא ממש עוזר.

  •   ריטלין למה כל העוינות הזאת iris
    • 10:48
    • 22.11.11

    מסכימה עימך כאמא לנער מתבגר וכאשה בת 44 ששנינו עם ADHD ושאני קוראת את כל התגובות של האנטי ריטלין .אומר רק שאתם טועים לי ולבני זה עזר מאוד בלי הריטלין הבן שלי היה בכלל לומד? לא היה נכנס לכיתה!

22 עם אירן על ראשנו ויוגורט יקר מזהב,,, רק 55,000 ?!  (לת) אני לבד מכירה כמה מאות אלפים,,,
  • 09:39
  • 22.11.11

23 אנחנו חברה של סתומים. הורים חלשים שלא משקיעים בחינוך ילדיהם ופותרים זאת כך  (לת) מיכ מיכ
  • 09:43
  • 22.11.11

24 בזכות הריטאלין גיליתי את האמת הפנימית  (לת) גיל
  • 09:46
  • 22.11.11

25 חטיפים גלאל אבדאח
  • 09:50
  • 22.11.11

אני חושב אישית שבעית קשב ורכוז נובעת בעצם מהממתקים והחטיפים שהילדים אוכלים כל יום. לכן על משרד הבריאות לקחת על עצמו קצת בנדון. ויאסור ייצור חטיפים עם כל כך אנרגיה הנמכרים לילדים. וגם על ההורים יש אחריות בנושא הזה.

  •   יש בזה בהחלט משהו: ידוע שעודף סוכר וצבעי מאכל בכלל, מחמירים תופעות אלה  (לת) לחזק את החינוך למזון בריא מגיל צעיר
    • 11:39
    • 22.11.11

  •   מזון בריא - חשוב מאוד אבל אינו מתקן הפרעת קשב. סוכר לא מחמיר הפרעת קשב - זה כבר נבדק במחקרים והוכח  (לת) ריטה
    • 14:17
    • 22.11.11

26 שעור בהיסטוריה - בנימין זאב הרצל - חוזה המדינה. אסי דיין - נביא הריטלין.  (לת) יהושע הפרוע
  • 09:51
  • 22.11.11

27 כמה נוח לכולם ילדים מסוממים. הילדים שאני מכירה מתנהגים גרוע יותר מבעבר  (לת) רק מה, יש שקט בכיתה
  • 09:56
  • 22.11.11

  •   ומה רע בשקט בכיתה? רוברט
    • 20:29
    • 22.11.11

    את מהאימהות הבהמות שצועקות לילד "תעשה מה שאתה רוצה ואף אחד לא יגיד לך מה לעשות" - לרוב בא מאב משפחה מעדה "מקופחת" .

28 בטח. במדינה שבה מטמטמים ילדים בשעשונים עלגים וברוטאליים - בטלוויזיה ומחוץ לטלוויזיה, למה ניתן כבר לצפות? אז זהו, הכל מתחיל בחינוך.  (לת) פלוני מודאג
  • 10:03
  • 22.11.11

29 אין לנו זמן איכות לילדים שלנו !!! הכל מהר מהר !!! אבא מבולבל
  • 10:13
  • 22.11.11

אבא לילד בן 7 בכיתה א ,לאחר ויכוחים רבים עם אישתי שכרגע עולים לי בגירושין הסכמתי לתת לילד ריטלין LA 20 . לא היתה ברירה לילד קשה ורואים את בבירור ניסיתי כל מיני דברים ללא הצלחה. אבל היום במקביל לכדורים אני מטפל בו גם באימון מוחי שנקרא בריין גיימס. מקווים להיפטר מהכדורים

30 צבעי מאכל ומזון מרוסס בכימיקלים - ההשפעות ההרסניות של המזון התעשייתי ויטמין סי
  • 10:20
  • 22.11.11

צריכת חלבונים (בשר,עוף,ביצים) עוזרת לטפל בפרעות קשב וריכוז אבל חשוב מאוד להבין ולהבדיל בין חלבונים מהחי אשר אינם אורגנים - זאת אומרת שהחיות הוזנו במזון באיכות ירודה וכימיקלים וההשפעות ההפוכות שיש לזה על האדם לבין חיות שהוזנו במזונות טבעיים נטולי כימיקלים. הבשר התעשייתי לוקה בערכים התזונתיים הנחוצים למזעור התופעה, סוכר (משקאות קלים), קפה, צבעי מאכל וחומרי טעם וריח מאיצים הפרעות קשב וריכוז. אז בבקשה מכם, בפעם הבאה שאתם קונים בשר, עוף, ביצים, ירקות פירות וכו' אנא הקפידו כי הם טריים, אינם מרוססים בכימיקלים והינם אורגנים. נכון, אורגני יקר יותר אבל אכילת מזונות מלאים מזינה יותר ומשביעה הרבה יותר כך שכמות הקניה והאכילה יורדת ואז יוקר המחיר אינו משמעותי. לבריאות - באהבה :-))

  •   אורגני??? שכום דבר שאת אוכלת אינו "אורגני...! אחד העם2
    • 13:00
    • 22.11.11

    העופות אכלו תירס (מזון חסר ערך תזונתי למעט שומן). אוכל טרי עבר עיבוד . ירקות ופירות - אין דבר כזה טבעי - אם מצאת תולעת בתפוח - זה טבעי ! אלא שהיום הכל מרוסס/מעובד/מתבשל במעבדה/עבר הנדוס.
    מה זה מזון "מלא" ??? אוכלים מה שיש ומקוים לטוב - כי זה מה שיש !
    בימים עברו היה מזון לא מעובד: דווקא אז תוחלת החיים היתה קצרה ...! בקיצור המרפא אינו במזון - אלא בתרופה !!!

31 הפרעות קשב ווהקשר לטלביזייה ש.
  • 10:20
  • 22.11.11

יש טעם לחקור את הקשר בין תכניות הטלביזיה לילדים בשני העשורים האחרונים והעלייה בהפרעות מהמין הנדון בכתבה ( בהנחה ואכן אובחנה הפרעה ואין זאת גחמה של משפחות מבוססות ).

  •   זה נבדק. חשיפה לטלויזיה ולא משנה איזו תוכנית מתחת גיל שנתיים מעלה את הסיכון להפרעת קשב. חשיפה לטלויזיה של יותר משעתיים ביום בכל גיל גם כן מזיקה. ראו המלצות איגוד רופאי הילדים בארה"ב  (לת) ריטה
    • 14:19
    • 22.11.11

32 זאת אווירה הולמת.סבבבה.ואין זה מקרה שהגנראלים שלנו הופכים למנהיגי המדינה עם פרישתם.כמו שכבר נאמר: Gegen Demokraten helfen nur Soldaten  (לת) סבא בבא
  • 10:21
  • 22.11.11

33 התחלתי השנה בגיל 32 גם אני קונצרטה
  • 10:25
  • 22.11.11

ובפעם הראשונה שלקחתי את הכדור המופלא הזה הרגשתי כאילו עברתי טיפול פסיכולוגי של 5 שנים ביום אחד. אין לתאר. סוף סוף, לא היה פער בין מה שחשבתי שאני מסוגלת לעשות לבין העשייה עצמה. אני מצטערת שבמהלך לימודי באוניברסיטה לא לקחתי את הכדור - זה נבע בעיקר בגלל סטיראוטיפים שלי על כדורים וכימקילים... בכל מקרה, הכדור באמת שיפור את איכות החיים שלי.

  •   כמוני כמוך בבר
    • 15:33
    • 22.11.11

    את כל כך צודקת. באוניברסיטה לא יכולתי לשבת שיעור שלם, או להתרכז ליותר מחצי שעה רצוף . היום אני יכול להתמקד בחומר של העבודה ולהעביר מצגות כמו אלוהים (קצת דומה לקוק ,לא?)
    צריך פשוט לשלוט במינון
    אה, וגם מרזים מזה שזה בכלל בונוס

34 יש אינסטנט פודינג ויש אינסטנט ריכוז ושיפור עצמי...  (לת) עינת גרוס
  • 10:39
  • 22.11.11

35 ריטלין שינה לי את החיים איש מקצוע בן 43
  • 10:56
  • 22.11.11

אוקיי, עברתי בית ספר, צבא, אקדמיה, חיים מקצועיים.. אבל בקושי.
לא הבנתי שחייתי ,מהרבה בחינות בתוך ענן ערפל. כמו אדם שרק לאחר שפעם ראשונה שם משקפיים, מבין שיש לו בעיית ראיה.
אני מבין שריטלין זה לא טבעי, אבל הסביבה בה אנו חיים לא טבעית, ונכון לעכשיו זה מה שיש.
לחיים שלי זה הוסיף המון, ואולי היה עדיף אם הייתי מקבל את זה גם בילדות, והיה נמנע ממני הדפוס הקבוע של לשבת בכיתה ולא להבין כ ל ו ם.
אינני מנסה לקבוע מה אבסולוטית נכון, רק לאמר שמאחורי כל מרשם יש סיפור חיים וזה לא מאוד נבון לצאת בהצהרות גורפות.

  •   ריטלין שינה לי את החיים שוש מעוז-אריה
    • 00:53
    • 23.11.11

    הצהרות גורפות והכללות הן רעה חולה!
    מתחברת למה שכתבת .
    אני פוגשת כל יום אנשים כמוך שהריטלין שינה להם את החיים.
    אני פוגשת גם כאלה, שהריטלין אינו מתאים להם.
    ואני פוגשת את אלה שניזונים מכל ההכללות וההצהרות הגורפות האלה ומונעים מעצמם ומילדיהם, את מה שעשוי, לשנות גם את החיים שלהם...
    לרוב, "המחיר" כבד מנשוא, לא רק עבורם, אלא גם עבור בני הזוג שלהם...הילדים שלהם...המעסיק שלהם וכו'.
    נדרשת מקצוענות, אחריות וצניעות מצד הרופאים המאבחנים ומטפלים בתחום מורכב זה.
    נדרשת גם אחריות ולמידה מצד הלקוחות/המתמודדים עם הפרעת הקשב של עצמם או של ילדיהם - לפנות לאנשי מקצוע, מומחים להפרעות קשב, לבחון את האופציות ולבחור את הנכונה עבורם
    ממקום מושכל.

36 כמה מילים על הסם ריטלין עירית ב
  • 11:02
  • 22.11.11

כשמורים ורופאים ממליצים על לקיחת ריטלין ,מתקבל הרושם שהם מתייחסים לתרופה הזו כאל סוכריה-אז זהו שלא.ריטלין זו תרופה לכל דבר עם תופעות לוואי כמו קושי לאכול אחרי לקיחת הכדור,כאבי בטן בחילות ותחושה של ריחוק רגשי.
רובם ככולם של לוקחי הריטלין עושים זאת כדי להסתגל למסגרת הלימודית ,אין ספק שהצורך העצום הזה בתרופה להסתגלות-הוא נורה אדומה לתפקוד הכושל של מערכת החינוך .
עד שלא ישונו תכניות הלימוד כך שהן תותאמנה לצרכי התלמידים ולא לצרכי הקריירה של האקדמאים המנותקים וההזויים שכותבים אותן.
עד שלא יוקטן מספר התלמידים בכתה ללא יותר מ 25.
עד שלא תהיה התיחסות אישית לצרכי התלמיד במקום ציות עיוור לגחמות משרד החינוך
עד אז-מספר צרכני הסם ריטלין רק ילך ויגדל.

  •   מאוד מדאיג דואגת
    • 13:56
    • 22.11.11

    בכיתה אחת בבית ספר יסודי במרכז הארץ, 39 ילדים מתוכם 10 צורכים ריטלין....
    איך ההורים לא צורחים?
    איך אפשר לשנות מערכת מסורבלת ומשומנת כמו משרד החינוך?

  •   מזעזע  (לת) פםפפםןםםןיוטואטאט
    • 20:07
    • 26.11.11

  •   "החינוך המיוחד" -- מפעל אצילי אשר הוקרב על מזבח הסטנדרטיזציה דוד
    • 12:54
    • 15.07.13

    .
    "החינוך המיוחד" -- מפעל אצילי אשר הוקרב על מזבח הסטנדרטיזציה.
    .
    הקדמה
    .
    ההומוגניזציה(1) ההולכת וגוברת בבתי-הספר שלנו היא ללא ספק הסיבה העיקרית שביסוד עלייתם הפתאומית והמהירה של עלויותיהם (על חשבון ההורים ומשלם המסים). להלן הייתי רוצה להתמקד בתוצאה היקרה, והמזיקה ביותר של הסטנדרטיזציה(2): העלייה האסטרונומית שחלה בעשורים הא חרונים במספר התלמידים המוגדרים כבעלי "צרכים מיוחדים"(3).
    .
    היסטוריה
    .
    נחוצה פרספקטיבה מסוימת כדי לטפל בנושא רגיש, באופן כה קיצוני. תקופה מאד ארוכה, בתי-הספרהרגילים לא טיפלו בילדים אשר סבלו מליקויים אורגניים שהיקשו באופן רציני על התפקוד הגופני ו/או השכלי שלהם. ילדים אלה נהפכו למצורעים; הם הוגלו למוסדות מחרידים אשר החזיקו אותם רחוק מהעין הציבורית והותירו אותם בלתי מצוידים להתמודדות עם החיים, למעשה בכל רמה. כאשר החלטנו באופן קיבוצי, במקום להוציא, לכלול את הילדים האלה, כחלק מהחברה, היה זה אות להארה נעלה של תרבותנו. אזרחי ארץ זו בחרו ברצון לשאת בטרחה ובהוצאה לספק מקום לילדים אלה בתוך מערכת החינוך, ועשו כל מאמץ להעניק להם חיים יצירתיים עד כמה שאפשר.
    .
    במילים פשוטות, כך קרה שהחינוך ל"צרכים מיוחדים" התחיל, ומעט אנשים היו צרי-עין לגבי ההוצאה הנוספת אשר הייתה נחוצה כדי לטפל באנשים מחוסרי המזל האלה שהיו אחינו ואחיותינו. אמות-המידה לקבלתם של ילדים לתכניות אלה היו מוגדרות במידה סבירה במונחים של חוסר תפקוד שניתן למדידה, מבוססות על נתונים פיזיולוגיים אשר ניתן היה לצפות בהם -- תגובות נירולוגיות, תפקודים ניורומוטוריים, תגובות ניורו-פסיכולוגיות, התנהגות קינסטטית, וכד'. את רוב האבחנות אפשר היה ליחס להפרעות ביולוגיות אשר ניתן היה לצפות בהן מתחת למיקרוסקופ.
    .
    המצב כיום
    .
    ואז, במהירות מדהימה, משהו נורא קרה ל"מערכת החינוך לצרכים מיוחדים", אשר נוצרה בתמימות, מתוך כוונות טובות: היא הפכה לכלי בידי מערכת חינוך הכפופה לסטנדרטיזציה. תוך שנים אחדות, מורים ויועצים ופסיכולוגים של בתי-ספר, ולבסוף הורים חרדים אשר דעתם הוסחה על ידי דרישות בתי-הספר, כולם התחברו יחד כדי לעשות מ"החינוך המיוחד" גנזך לכל הילדים אשר לא התאימו בדיוק לתבנית הסטנדרטית. ילדים אשר בימים עברו היו מצרפים אותם בחפץ לב לכיתות -- ילדים אשר היו יותר פעילים מאשר אחרים, או פחות מרוכזים, או יותר מעוניינים בדברים אחרים מאשר בשיעורים בהם השתתפו, או שהיו להם כשרנות ונטיות בלתי מקובלים, או שלמדו נושאים שונים בקצב שונה -- כל אלה נלקחו מהכיתה הסטנדרטית, לתוך כיתות של צרכים מיוחדים. ברדיפה המאוד אכזרית אחרי האחידות, בוטל הגיוון הנפלא של הכיתות מהימים עברו, למען המטרה, אשר גוברת על הכל, להשיג כיתה משוחררת מגורמים המסיחים את הדעת, אשר מכילה רק "ילדים טובים" שהם צייתנים, רגועים, קשובים, עושים את שעורי-הבית שלהם, ומעל הכל משיגים ציונים טובים בסוללה אחרי סוללה של מבחנים סטנדרטיים, אשר גדלים במספר ובהיקף כל שנה.

    כדי להשיג הומוגניזציה זו של הכיתה, צריך היה "לאבחן" ולהגדיר את כל הילדים הלא-סטנדרטיים כ..חולים במחלה איזושהי, אשר תצדיק את הוצאותיו של החינוך המיוחד. וכך, בעשור או בשני העשורים האחרונים, קם צבא רב של מה שקוראים הפרעות -- חסר בריכוז, הפרעה של היפראקטיביות, הפרעות בקריאה, הפרעות קוגניטיביות, ועוד רבות אחרות -- אשר לא התחקו, או לא ניתן היה להתחקות, אחרי אף אחת מהן כדי להגדירן כתפקוד פיזיולוגי לקוי כלשהו. אבחנות פסבדו-מדעיות אלו הביאו לידי כך שעל דור שלם של ילדים לא-סטנדרטיים תודבק תווית של בעלי תפקוד לקוי למרות שהם אינם סובלים משום דבר, חוץ מהמחלה: שהם מגיבים בכיתה בצורה שונה מהתלמיד הצייתן והנוח הממוצע. כאשר תהליך זה של הדבקת תוויות והפרדה מופעל על מבוגרים -- כפי שנעשה בברית-המועצות במשך דורות אחדים -- קמה זעקת מחאה כללית אשר מגנה את התופעה כביטול מרושע של החופש והגוון האינדיבידואליים. אבוי, כאשר אותו תהליך מופעל יום-יום על יותר ויותר ילדים דווקא בארצנו, בקושי קם קול מחאה אחד. והמעטים האלה אשר מתנגדים, ננזפים קשות על כך שהם תוקפים את בתי-הספר!
    .
    פתרון
    .
    ביטול הסטנדרטיזציה של הצעדה-הצפופה (lockstep system) בבתי-הספר, החל מטרום-בית-הספר והלאה, יכול לבטל למעשה בין-לילה את רוב ההוצאות של החינוך המיוחד המכבידות עלינו, ואשר מאיימות לסבך אותנו בסחרור עולה ואין סופי של דרישות מימון. כל מה שהיה נותר וכל מה שצריך להיוותר הוא ה"חינוך המיוחד", כפי שהובן עם היווצרותו, הדואג בשקידה לילדים בעלי לקויים אמתיים אשר ניתן לזהותם מבחינה פיזיולוגית.
    .
    מצב בבתי הספר
    .
    כפי שאני אומר חזור ואמור, מה שאנחנו רואים בבתי-הספר שלנו היא ההתנהגות המיואשת של מחנכים אשר דורשים להחזיק בפעולה מערכת מיושנת ובלתי שייכת. בתי-הספר הנפוצים היום מוקפים כישלון, וכפי שממשלות ומנגנונים ביורוקרטים תמיד עושים, הם חוזרים בעצמה מחודשת לנוסחאות הישנות אשר כשלו. הם הופכים למגבילים יותר, למכבידים יותר, ליקרים יותר, לנתונים יותר למליצות וקוראים לפטריוטיות מוגזמת או עיוורת. בינתיים, החיים עוקפים אותם, והם, או שישתנו בעצמם, או שההיסטוריה תאלץ אותם להשתנות בכוח.
    .
    מי יכול להטיל ספק בכך? רוב העולם הקומוניסטי התפטר תוך מספר חודשים מההומוגניזציה הנוקשה שלו. מחנכים יפנים בולטים מתמודדים עם נטישת מערכת חינוך המגבילה ביראה, אשר מפיקה כל כך מעט בדרך של מחשבה מקורית או של התנהגות עצמאית. כמה זמן יעבור בטרם תיפטר מדינת ישראל -- והעם היהודי – "אור לגויים", מהאזיקים של הסטנדרטיזציה הנוקשה בבתי-הספר שלה, ותיפתח סוף-סוף את מערכת החינוך שלה להשפעתם היצירתית של הגיוון, השוני, והשינוי ?
    .
    -------------------------------------
    (1) הומוגניזציה של בית-הספר / כיתה הומוגנית.- כיתה שתלמידיה שווים זה לזה בהתפתחותם, בכישרונותיהם, ובידיעותיהם.
    (2) סטנדרטיזציה של העיסוק של התלמידים ושל המורים.
    סטנדרטיזציה.- צמצום מספר הסוגים השונים של תוצרת מסוימת והעמדתו על דוגמה טיפוסית אחת או דוגמאות טיפוסיות אחדות.
    (מלון לועזי-עברי, דן פינס. הוצאת עמיחי, תל-אביב. 1964)
    (3) הומוגניזציה וסטנדרטיזציה המביאות לדהומניזציה של בית-הספר.
    .

37 ריטלין יותר קל לקבל מרשם מאנטיביוטיקה עג
  • 11:03
  • 22.11.11

לא יאומן "קלות על ההדק" בה מחלקים ריטלין.
יותר קל לקבל ריטלין מאשר אנטיביוטיקה.בתי ספר מעודדים שימוש בתרופה,
יותר קל להם להתמודד עם ילדים.
כשלון כולל של מערכת החינוך +מערכת הבריאות +בעלי אינטרסים (יצרני תרופות שפשוט "דוחפות" תרופות" ללא צורך או אבחון מעמיק)
עוד סימן לחולשה ולכשלים של מערכות רבות במדינה.........

38 די די די המדען הראשי
  • 11:14
  • 22.11.11

"במשרד הבריאות מבהירים כי העלייה משקפת את העלאת המודעות להפרעות קשב וריכוז, והשיפור ביעילות התרופה לטיפול בהפרעות אלה".
לא לא מדובר בדבר מה עמוק ומדאיג יותר והוא התייחסות פיסיולוגית לבעייתיות פסיכולוגית. קוראים לזה הטוטליטריות של הפסבדו מדע המתקרא פסיכיאטריה ובשמו נעשים דברים נוראים נגד בני אדם. זה לא מעניין אף אחד איזה מחיר משלמים בעתיד מי שנטלו את התרופות האלה ודומיהן. אבל, כרגיל, בעתיד הלא רחוק יתפרסם מחקר כלשהו שיספר לנו על תופעות לוואי מצטברות של ה'תרופה'. ואז היא תורד מן המדפים לטובת תרופה אחרת שגם לגביה יתפרסם משהו דומה וחוזר חלילה וכך מקדמים מכירות....

  •   המדען הראשי לשטויות ריטה
    • 17:51
    • 22.11.11

    ריטלין מצוי בשימוש למעלה מ-60 שנה ויש אין סוף מחקרים שמצביעים על כך שהתרופה בטוחה לטווח ארוך

39 משרד הבריאות עאלק !! משרד הסמים יותר מתאים !!  (לת) שלומי
  • 11:18
  • 22.11.11

40 כיף חיים- המדינה מארגנת חגיגות סמים לילדים אלי
  • 11:34
  • 22.11.11

יש פעמים שאתה קורא עיתונים ומופתע כיצד זרם מחשבה מסוים מכה גלים כמו וירוס, מתפשט כמגפה.
אתה מתבונן על הטירוף שמתהלך סביבך ונדהם לראות כיצד אנשים בעלי חשיבה עצמאית לא פוקחים עניים ומבחינים כי משהו אינו כשורה, משהו לא מסתדר פה....כנסו ל:
http://www.progressive-reality.com/2011/11/blog-post_22.html

41 לילד מאוד עוזר תוסף תזונה זום אמיר
  • 11:54
  • 22.11.11

אני לא בעניין של פרסומת , לפני כחודשיים התחלתי לתת לילד שלי 2 כמוסות של זום בהמלצת נוירולוג שעשה לו ( ולנו) איבחון.
אני חייבת לציין שיש תגובות מאוד טובות גם של המורה ( והמורים האחרים) וגם הבן שלי בעצמו אומר שזה עוזר לו והוא ממש מבקש / מקפיד לקחת את זה כל יום .
אין לי התנגדות לריטלין ,וכשעשיתי לילד אבחון חשבתי שזה מה שהרופא ימליץ אבל הרופא אמר שאם זה יעזור לו אז זה יכול להיות הפתרון גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך

42 נוירופידבק ת.
  • 12:15
  • 22.11.11

בדרך כלל אני לא כותבת בטוקבקים, מקסימום קוראת , אך הפעם החלטתי להגיב מתוך רצון ליידע על עוד אפשרויות
ביתי מאובחנת קשב וריכוז וכן קשיי למידה, היא אובחנה כבר בכיתה ג' וקיבלנו מרשם לריטלין, התחלנו אותו למשך כחודש שבו כבר התחילו תופעות של כאבי בטן וחוסר תיאבון, ומכיוון שהיינו קצת בהרגשה אמביוולנטית לגבי התרופה מלכתחילה החלטנו להפסיקה, במקום זאת החלטתי שאני עובדת מהבית (יש לי את האפשרות לעשות זאת) ופשוט להיות איתה לתת לה את כל העזרה הדרושה מהרגע שהיא חוזרת מבית הספר ( היא הייתה בכיתה רגילה) הילדה הזו הייתה בין המצטיינים בכיתה (נכון עם המון עזרה מהבית). היום היא בכיתה י' לקראת בגרויות והרגשתי שיכול להיות שלא יהיה מספיק העזרה מהבית ולכן התחלנו טיפול של נוירופידבק - זה לא טיפול תרופתי - וכבר אני רואה תוצאות, היא יותר מפוקסת, מציבה לעצמה מטרות ועומדת ביעדים,,,,אני מקווה שזה יעזור לה גם בבחינות. נכון שהיא גם מקבלת את ההקלות המיועדות לה אך היא בכיתה רגילה , אפילו לא במב"ר, כך שיש עוד אופציות מלבד ריטלין

43 רטלין לכת השלטת.יש להם בעיות בהקשבה לתושבים בישראל.  (לת) עדד
  • 12:17
  • 22.11.11

44 החלום של הכת השלטת מתגשם : מדינת הזומבים.  (לת) עדד
  • 12:19
  • 22.11.11

45 השיר שחושף את האמת על ריטלין - ביונד david
  • 12:23
  • 22.11.11

http://www.youtube.com/watch?v=XwoloGj4kx0

46 הסיבה להתגברות הפרעות קשב היא גם בשינויי אורח החיים, מתח, בדידות, צבעי מאכל, קרינות מייננות ולא, צבעי מאכל ושאר כימיקלים באויר במים ובמזון, שפוגעים במערכת הנוירולוגית זה לא רק איבחון יתר
  • 12:35
  • 22.11.11

תחשבו על זה כטיפול כימי בפגעים כימיים. עדיף היה ששניהם לא יהיו, אבל אם חייבים 1 - טוב שקיים השני להקל על הסבל של הילדים.

47 פעם היו נותנים לילד כאפה שיתעורר ויחזור לעצמו בובי
  • 12:55
  • 22.11.11

היום נותהים לו סם...ותשתוק.....מה עדיף.....????

48 עזבו ריטלין... רק נבוט בראש!
  • 13:25
  • 22.11.11

ילדים מסוממים מיסכנים, לא להאמין!

49 חצי הכמות הולכת להסנפות בשירותים בת"א גידול בצריכה
  • 13:29
  • 22.11.11

אסי דיין היה הראשון שאמר שהוא מעדיף להסניף ריטלין ע"פ קוקאין.
היום זאת התרבות, כדור ריטלין זול ונגיש בהרבה מקוקאין ויש הרבה אנשים שמקבלים מרשם במטרה לסחור בסם.
ההוכחה לכך היא הפיצוציות בת"א שמוכרות ריטלין כמו שפעם מכרו חגיגת.

50 מספקי הפרנסה- שיקחו בעצמם זה יעלה את הכנסת הממונים על בריאותנו  (לת) קורא
  • 15:31
  • 22.11.11

51 תרגיל בקריאה ביקורתית יעל י.
  • 17:46
  • 22.11.11

תרגיל בקריאה ביקורתית:

"במחקר הנסמך על נתוני 520 ילדים המאובחנים בהפרעת קשב וריכוז, נמצא כי 70% סבלו מהפרעות נפשיות נלוות שלא זכו להתייחסות במסגרות הרפואיות בהם טופלו, לרבות הפרעה מרדנית מתנגדת (40%), חרדה (28%), לקויות למידה (28%), הפרעות במצב הרוח לרבות נטייה לדיכאון (18%) והפרעת התנהגות (17%). "

משמעות: מהילדים שהיה להם קשה להתרכז בשיעורים, 40% היו כועסים, 28% היו מתוחים, 28% לא הצליחו לקרוא את הכתוב כמו שצריך, 18% היו עצובים ו-17% לא התנהגו יפה.

ככה היו מדברים לפני שפסיכיאטריה תקפה את החברה. ועכשיו לכל התנהגות יש "תרופה". חחחח.

52 נראה שמריחואנה בריא יותר מריטלין .  (לת) עדד
  • 21:24
  • 22.11.11

53 סרטון חדש ומפתיע!!! אורן
  • 02:06
  • 23.11.11

http://www.youtube.com/watch?v=XwoloGj4kx0

54 מדינה בהפרעה - תפסיקו לראות טלויזיה וצאו מהשטחים. הכל ישתפר  (לת) מיצי
  • 02:13
  • 23.11.11

55 מתןןן רטלייין עם שלוב טיפול קוגניטיבי אקבאל בדווי
  • 23:11
  • 23.11.11

שינווי משמעותי בין תפקוד הילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז אני ראיתי את זה ובדקתי לפני ואחרי מתן רטליין אבל צריך טיפול קוגנטיבייי

56 הפרעות קשב וריכוז ורטלין יפה הופמן קריזה
  • 12:49
  • 24.11.11

כתבה חשובה זו בעיתון הארץ, מביאה לידיעת האזרח את כל עניין הפרעות קשב וריכוז והשימוש בתרופות פסיכיאטריות, כדי שהורים או מבוגרים לא יקלו ראש בלקיחת תרופות, בגלל שביה"ס לוחץ שילדיכם יקחו או בגלל שהרופא אמר שתקחו

57 פרופסור אור: למה בדיוק הריטלין עוזר לדעתך? למורים שאינם יכולים להשליט משמעת בכתה? רחל
  • 16:16
  • 24.11.11

אין שום נתונים על השפעה חיובית של הריטלין או קונצרטה או אדרול לטווח ארוך -- לא על ביצועים אקדמיים ולא על התנהגות בכלל
אין שום שיפור בביצועים האקדמיים של הילדים שלוקחים את התרופה ושום עדות לכך שזה נותן להם איזשהו יתרון בחיים - אבל המורים וההורים מרוצים כי התרופה הופכת את הילד לפחות אקטיבי לזמן מוגבל
המורים וגם ההורים לומדים שבמקום להתאמץ כדאי לשלוח את הילד לקבל תרופה - והילד לומד שאיננו יכול לתפקד בצורה נורמאלית בלי תרופה
הרבה כסף בכיסים של חברות התרופות ואולי גם הרופאים המספקים את הטיפול - והילד נשאר עם אותן בעיות בדיוק כפי שהיו
לצערי התרופה ניתנת לילדים יותר ויותר צעירים - במיוחד בנים שהם מטבעם יותר אקטיביים מבנות
לתרופות יש תופעות נלוות כמו כאבי ראש איבוד משקל וגדילה מעוכבת
הילדים שהם באמת היפראקטיביים נשארים באותו סיכון בדיוק - לבעיות התנהגות - התנהגות לא חברתית - קשיי ריכוז וקשב -- לקויי למידה -- דכאון - והתמכרות לסמים ואלכוהול

בארה"ב המודה החדשה היא לאבחן ילדים עם מאניה דפרסיה -- לפעמים בגיל שנתיים או שלש --- כמות האבחונים במחלה אצל ילדים צמחה פי ארבעת אלפים אחוזים בעשור האחרון --- אני מניחה שלא ירחק היום ופרופסור אור ימליץ על ליתיום לתינוקות וידבר על ה"יעילות" של התרופה

הפסיכיאטריה צריכה להצדיק את קיומה והיא עושה זאת על חשבון ילדינו ואזרחינו התמימים הסבורים שילדים נולדים מחוברתים

58 The easy way Shimon
  • 18:01
  • 24.11.11

Keep doping up your kids to cover for your own ineptitude in raising them and educating them or sacrificing your own leisure time with them. I can just about guaranty you that they will dope you up when you will get old and need quality time and treatment from them. What goes around comes around. You are disgusting

59 רוב המגיבים כאן לא מתארים לעצמם את הקושי של חיים עם בעיה במיקוד וריכוז, מי שאין לו בעיה כזאת פשוט לא מסוגל להבין איך תפקוד פשוט והגיוני כל כך קשה- התרופה באה קודם כל להקל ולהעלות את איכות החיים של מי שסובל - ילדים ומבוגרים ולא כדי לפתור בעיות של מערכת החינוך או של ילדים אחרים, ברור שזה לא מתאים לכל אחד ויש לאבחן בצורה אחראית ומקצועית אבל למי שזה עוזר זה משנה את החיים.  (לת) גיא - מבוגר לא ממוקד
  • 01:55
  • 25.11.11

60 stop drugging children dudi
  • 04:29
  • 25.11.11

this is the result of lazy system who decided instead of teaching and educating children to drug them them and support drug company. this is absolutely wrong!!! retalin should use only in very small present age of population

61 פחות ציונות יותר רטלין = ציונות היא המפתח לצדק אביתר
  • 13:04
  • 25.11.11

של כולם

62 שימו לב לזה! אריאל
  • 13:13
  • 25.11.11

בתחילת המאמר כתוב במפורש: "הנתונים נאספים מכורח פקודת הסמים המסוכנים, זאת מאחר שהחומר הפעיל בתרופות אלה - "מתיל פנידאט" - מוגדר בארץ כסם מסוכן".
החומר הפעיל ברטלין מוגדר בתור סם מסוכן!
זה לא תרופה. תרופה מרפאת! האנשים הללו צריכים לצרוך את החומר ולא נרפאים אח"כ אלא זקוקים לצרוך אותו עוד ועוד. ככה זה עם סמים. הם מטשטשים, משנים את החשיבה ואת ההתנהגות גוררים תופעות לוואי קשות וכו'.
פשוט מזעזע.

63 להכניס את הרטלין לפקודת הסמים הקשים שירן דודאי
  • 22:35
  • 25.11.11

כאחד ש"סובל" מבעיות קשב וריכוז ודיסלקציה אני יכול לתמוך בך רק שהשינוי לא חייב להיות כלכך גדול. אחת הנגזרות של ה"בעיות" היא שבעצם ה"סובל" הוא לרוב אישות יותר עצמאית ובעל מודעות אישית גבוה מהיסוד הוא לרוב פעלתן ולא היפראקטיבי כמקובל לחשוב. ולכן כאשר הוא מעבד עניין בחומר הנלמד ולא מצה בו תכלית הוא לא יכול להמשיך לשבת ולהשתעמם. חוסר סבלנות זו עוד בעיה קשה של ה"סובל" והיא תוצאה של קצב מחשבה מוגבר. במכרה הטוב הוא מתחיל לרחף באוויר ומאבד תקשורת עם המורה במכרה הגרועה הוא יעשה הכל כדי לצאת מהכיתה בשאיפה לעסות משהו בעל תועלת ועניין. מחוץ לכיתה, כמו שהמערכת בנויה היום הוא לא ימצה כלום מלבד מורה שתיתרך עליו או תישלח אותו להנהלה, בגיל יותר מאוחר הוא יושהה לכמה ימים וכו'... כל מיני גורמי "הרתעה" אבל אישות עצמאית כזו לא נרתעת בכלות. (אחת הסברות לכך שרבים מהקרימנלים הגדולים הם בעלי לקויות למידה שונות) כלומר חוסר העניין -בצורה בה מועבר החומר- וכמות הילדים הרבה בכל כיתה דבר שמעת את הקצב הלימוד, הם הגורם לבעיה ולא הילד. כלומר החומר הנלמד הוא בסדר גמור האידילייה החינוכית גם היא לא רעה בכלל. זו רמת הלימוד והמורים, כמות הכיתות, חוסר אדיר בחומר אופרטיבי וציוד הם הבעיה וכולם נגזרת של תקציב. תקציב החינוך הוא עלוב וזו הבעיה!!! ולא כל מיני דברים שברומה של מחשבה או ברומו של עולם. לשמחתי מאולם לא נטלתי רטלין. רטלין הוא סם חזק מאוד וצריך להוציאו מחוץ לחוק לטעמי אסור להורה לתת לילד שלו רטלין אם ואם הוא חושב אחרת שינסה בעצמו ויחוש את התוצאות.

64 תל אביב כפיר
  • 15:06
  • 26.11.11

מסממים את הילדים שיהיו רובוטים בשירות הקפיטליזם הפאשיסטי

65 הטירוף הזה ירגע רק כאשר ילד ראשון ימות ממנת יתר שירנסקי
  • 10:00
  • 27.11.11

"ילדים המטופלים בתרופה הופכים למבוגרים, ומרביתם עדיין נזקקים לטיפול התרופתי"- נראה לי שקוראים לתופעה הזו התמכרות...

66 הפרעות קשב וריכוז-מהשפעות החיסונים די לחיסונים!
  • 13:41
  • 28.11.11

משרד הבריאות ממליץ יותר ויותר על חיסונים, ולא מידע את הציבור על השפעתם לטוח הארוך.
זאת במקום לפתח רפואה אלטרנטיבית שיכולה לסיע לבריאות הציבור בצורה בטוחה הרבה יותר!
רפואה בישראל=קפיטליזם של יצרני תרופות!

67 אולי צריך להתאים את הסביבה לילדים אלה, ולא את הילדים לסביבה, אשר דומה לכלא אם כבר מדברים  (לת) Picaso
  • 12:46
  • 29.11.11

פרוייקטים מיוחדים