משרד הבריאות מגבש נהלים מחמירים ללידות בית

בשנים האחרונות זינק מספר הלידות האלו פי שלושה. פעילים בתחום מעריכים כי התוכנית החדשה מושפעת מההפסדים של בתי החולים שנגרמים מכך

משרד הבריאות מנסח בימים אלה נוהל חדש ומעורר מחלוקת המחמיר בכללים לביצוע לידות בית בישראל. טיוטת הנוהל החדש - המעדכן נוהל קודם מינואר 2008 - הופצה באחרונה למנהלי מחלקות היולדות ולגינקולוגים בכירים ברחבי הארץ לצורך קבלת הערות - אולם היא כבר מעוררת ביקורת בשטח. פעילים בתחום לידות הבית מעריכים כי החמרת הנהלים קשורה במגמת העלייה בתופעה בשנים האחרונות, לצד הכנסות בתי החולים מלידות.

בין ההגבלות החדשות שעשוי הנוהל החדש להטיל חלה החובה על יולדת המתכננת לידת בית להציג בפני מיילדת או רופא המבצע את הלידה מכתב מרופא המשפחה המעיד כי היא בריאה גופנית ונפשית, כתנאי לביצוע לידת הבית. לדברי רותי קרני הורוביץ - ראש ארגון הגג של מקצועות הליווי וההדרכה הסב-לידתיים בישראל, המייצג דולות ומדריכות הכנה ללידה - "מדובר באפליה חמורה של יולדות הבית. חופש הבחירה בלידה בישראל הופך בדיחה עצובה, ואם לא די בציד המכשפות של המיילדות, עכשיו גם כל יולדת בית תצטרך להוכיח את שפיותה. בשלב הבא נשים מיניקות יצטרכו להפיק תעודות יושר במשטרה".

כיום קיים תנאי המחייב את הרופא או המיילדת לוודא כי הבית מתאים ללידה, ויש בו מים חמים זורמים, חשמל, חימום, טלפון וכי הוא נקי. כעת עשויות להתווסף מגבלות נוספות: על הבית להימצא במרחק של 30 דקות מבית חולים לצורך העברה במקרה הצורך, וכי על החדר שבו מבוצעת הלידה להיות בגודל של לפחות עשרה מטרים רבועים, כדי לאפשר פעילות של שלושה אנשים - הגבלות העשויות להוביל לירידה במספר לידות הבית.

לידה בבית. לחצו להגדלה

בין ההנחיות החדשות הנוספות המופיעות בטיוטת הנוהל החדש: חובת המורשים ליילד בבית בקורסי החייאה מתקדמת ותרגול אחת לשנה במקום אחת לשנתיים; אי קבלה ללידת בית יולדת עם חום מעל 37.8 מעלות בסמוך ללידה; וחובה על המיילדת או הרופא לבצע ביקור חוזר אצל היולדת יממה לאחר הלידה.

כמו כן כוללות ההנחיות החדשות חובה לפנות את היולדת מהבית לבית החולים בשתי סיטואציות חדשות: אי יציאת השליה בתוך שעה ומצב המעורר מחלוקת של עיכוב בלידה פעילה כעבור שש שעות לאחר ירידת מים נקיים. לדברי קרני הורוביץ, "אמנם ידוע שירידת מים מעלה את הסיכון לזיהומים, אולם הסיכון עולה בבית חולים שהוא סביבה מזוהמת. אם אין סימנים לזיהום, כמו עליית חום, אין סיבה שהאשה תעבור בתוך שש שעות לבית החולים". כמו כן הוחלט להוסיף להנחיות הוראה להעברת יולדת לאחר לידת בית לבית חולים אם מופיעים אצלה סימנים נפשיים ופתולוגיים.

הנוהל החדש כולל אף הנחיות לטיפול בתינוק, המיועדות ליולדות שלמרות הצורך הרפואי בכך מסרבות להתפנות לחדר לידה, ובהן: מריחת עיני התינוק במשחה, הזרקת ויטמין K לתינוק בסמוך ככל האפשר ללידה על ידי המיילדת או הרופא ולקיחת התינוק בתוך יום לטיפת חלב לצורך קבלת חיסון.

בקרב צוותים רפואיים המבצעים לידות בית, מעוררת יוזמת משרד הבריאות תרעומת, וזאת עקב המגבלות והעמדה הרשמית המופיעה בחוזרי המשרד בנושא, ולפיה "ככלל, יש להעדיף ביצוע לידות בחדרי לידה בבתי חולים מוכרים ומורשים". לדברי ד"ר אבנר שיפטן, רופא מיילד בבית החולים פוריה ובלידות בית, "יש התנגדות חזקה של הממסד הרפואי בכלל ומשרד הבריאות בפרט ללידות בית וההתנגדות לא מבוססת על ראיות מדעיות, כי רוב המחקרים לא מצביעים על סיבוכים עודפים בלידות בית". לדבריו, "הסיבה להתנגדות בישראל היא בעיקר כלכלית, לאור שיטת התקצוב הקיימת". בתי החולים בישראל, שחלקם בבעלות משרד הבריאות עצמו, מקבלים עבור כל יולדת סכום קבוע של 11,232 שקלים - סכום ההופך לידות לפעילות אטרקטיבית והוביל בשנים האחרונות להגברת התחרות על היולדות בין בתי חולים.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות ישירות אליכם

קרני הורוביץ קובלת על כך שעדכון נוהלי לידות הבית מבוצע ללא התייעצות עם הצוותים הרפואיים המבצעים אותן בשטח, לרבות מיילדות ורופאים. "יש ניסיון להלך אימים על ציבור הנשים במטרה להדיר את רגליו מן הבחירה בלידות בית, למרות שזו הוכחה כבטוחה ובריאה לנשים שהריונן מוגדר בסיכון נמוך".

הנוהל החדש נוסף על ההגבלות שהופצו בתחילת 2008 על לידות בית, לפיהן צוותים רפואיים לא יוכלו לבצע לידות בית לנשים עם השמנת יתר ובהריון מרובה עוברים וכשמשקל העובר המוערך הוא פחות מ-2.5 קילוגרמים או מעל ל-4 קילוגרמים וכן לנשים הסובלות ממחלות שונות, לרבות מחלת לב ואלכוהוליזם, ובמקרה של מחלה נוירולוגית או מחלה פסיכיאטרית המאוזנת בתרופות - רק בתיאום עם הרופא המטפל.

אף כי בשנים האחרונות גדל מספר לידות הבית בישראל פי שלושה, הן עדיין מוגדרות כחריגות. משרד הבריאות אינו אוסף מידע מספרי על לידות בית, אולם לפי נתונים שמרוכזים זה כעשור על ידי ד"ר שיפטן בקרב 18 מיילדות ושלושה רופאים המבצעים לידות בית, בשנת 2003 דווח על 258 לידות בית מתוכננות בארץ, ומאז נרשמה עלייה עקבית עד ל-735 לידות בית בשנת 2010. עדיין מדובר בשיעור נמוך של כחצי אחוז מתוך 161 אלף לידות בשנה. לשם השוואה, בארה"ב עומד אחוז לידות הבית על 0.67%, בניו זילנד על 2.5% ובהולנד על לא פחות מ-30% - שזהו האחוז הגבוה ביותר מבין מדינות המערב. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בכך שבמדינה קיים מערך לאומי של לידות בית.

לפי הנתונים שאסף שיפטן, ב-10.2% מלידות הבית בשנת 2010 בישראל דווחו העברות לבית חולים: 7.9% מהיולדות הועברו לפני הלידה, 1.3% מהיולדות הועברו לאחר הלידה ו-1% מהתינוקות הועברו לאחר הלידה. יצוין כי לידות בית אינן כלולות בסל הבריאות והן למעשה "לידות פרטיות" שעלותן נאמדת בכ-4,000-5,000 שקלים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "החוזר עדיין בגדר טיוטה להערות, ונכתב על ידי מומחים בנושא בהנחיית מינהל הרפואה, מינהל הסיעוד והמועצה הלאומית לרפואת נשים ומיילדות. אכן, הצהיר משרד הבריאות לא אחת שמבחינה מקצועית ישנה העדפה ברורה ללידה בבית חולים, שכן לידה תקינה לאחר הריון תקין יכולה להידרדר למצב שמסכן את שלום היולדת ושלום העובר/ולד, דבר המחייב כמובן התערבות מהירה של רופאים, מיילדות וייתכן חדר ניתוח. משכך, משרד הבריאות קובע אמות מידה מחמירות הנוגעות הן לבריאותה ומצבה הרפואי של היולדת, הן למהלך ההריון ובריאות העובר והן למיומנות הנדרשת מהצוות הרפואי העוסק בלידות בית".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הם מ פ ח ד י ם אזוב שבקיר
  • 06:16
  • 15.12.11

מספר התאונות בלידות בית קטן לאין שיעור מזה של בתי החולים, גם כאשר מנקים את כל המקרים הבעייתיים שממילא מופנים מראש לבי"ח.
אישה בריאה, הריון תקין ומלווה מקצועית - זה כל אשר באמת דרוש ללידה בריאה ומאושרת - חדרי הלידה לא מתקרבים לחוויה הזו, ואין להם מה להתרברב אודות בטיחותם המפוקפקת.

02 צייד מכשפות מודרני NM
  • 06:19
  • 15.12.11

צאו לנו מהרחם!
משרד הבריאות מאוים מחצי אחוז לידות בישראל.
יותר טוב שיתמקדו בבתי היולדות העמוסים וביחס המחפיר והמשפיל ליולדת ולתינוק.
קרוב ל-30% ניתוחים קיסריים, והסכין עוד נטויה.

03 נהלים הגיוניים, מכוער לייחס למשרד הבריאות שיקולים אינרסנטיים כל כך הורה לשניים
  • 06:35
  • 15.12.11

הנהלים החדשים הגיוניים ומוצדקים. מדהים שישנם אנשים שאינם מייחסים חשיבות ללידה בבית החולים. ברור כי ברוב המקרים לידה בבית תסתיים בטוב, אך תמיד קיים הסיכון לסיבוכים. נשים לא מעטות מופנות לחדר ניתוח באמצע הלידה בגלל מצוקה של העובר או של האם, פרבילגיה הקיימת רק בבית החולים.

מדוע מייחס הכותב שיקולים כל כך צרים למשרד הבריאות?
מה תהיה כותרת הכתבה המדווחת כי לידת בית שהסתבכה והסתיימה באסון בגלל העדר נהלים ברורים וקפדניים של משרד הבריאות?

  •   מדהים שישנם אנשים... מיילד
    • 13:12
    • 15.12.11

    שמגיבים תגובות "מטעם" בצורה חובבנית כל כך. האם אתה עובד משרד הבריאות או כותב טוקבקים שכיר מטעם המשרד?
    " ברור כי ברוב המקרים לידה בבית תסתיים בטוב" - איפה אתה חי, באיזה עולם?

  •   נשים רבות חוות לידה טראומתית בגלל נהלי בית חולים מיושנים ולחוצים ג'
    • 15:38
    • 15.12.11

    נשים שהוכנסו לניתוח קיסרי, עברו זירוז מכאיב, ליד וואקום או מלקחיים או שלחצוי להן על הבטן בפראות (זה קורה לא מעט, תתפלא לשמוע) בגלל נהלי בית חולים מיושנים או כאלו המבקשים שאישה תסיים את תהליך הלידה בפחות מ24 שעות.

    בהולנד קיים נוהל ברור: לידה אינה הליך רפואי, תלדי בבית, אם יש סיבוך - אז פונים לבי"ח. בלונדון וצרפת הולכים בעקבותיהם. וכאן? ימי הביניים.

  •   חשוב ללמוד לפני שמקשקשים אבא לילוד בית
    • 15:54
    • 15.12.11

    מחקרים רציניים בארצות מערביות מראים שאין סיכון עודף בלידת בית להריונות שאינם בסיכון, במרחק של פחות מחצי שעה מבית חולים.
    יש סיכון עודף לסיבוכים "פשוטים" דווקא בבית חולים, כמו זיהומים שמטופים בתרופות, ניתוחים מיותרים, לידות וואקום ועוד ועוד...
    המילדת (המעולה) שעזרה לנו בבית נהלה מעקב הריון קפדני. בבקרה אצלינו בבית לפני הלידה להכיר את הדרך, הבית והתנאים. היא הייתה גם שלוש או ארבע פעמים אחרי הלידה (מי בבית חולים היה מתעניין בכלל אחר כך?) כדי לשקול, לשאול ולתרשם. אם יש חשש אפילו קל, היא תפנה לעזרה מקיפה יותר.
    לדעתי לידות הבית הן המקצועיות יותר (נכחתי גם וגם), כל עוד מקפידים על הכללים.
    למי שיגיד עכשיו - "כן אבל בבית חולים אם קורה משהו יש ציוד ואנשים", אפנה לשורה הראשונה: לידות בית הן לא מסוכנות יותר (ואפילו מסוכנות פחות) מלידות בבית חולים להריונות תקינים!
    אם תגיע לקראת סוף משמרת, או סוף חודש או בכל מועד בירוקרטי מיוחד אחר לבית חולים ללידה (מה, לידה זו מחלה?) גדל הסיכון פי כמה בבית החולים להליכים שדומים יותר לעולם הקצבות מאשר ללידה. בהצלחה

  •   צודק!  (לת) חגי
    • 18:20
    • 15.12.11

  •   ומה עם אסונות בבתי חולים? אליזבט
    • 01:58
    • 16.12.11

    מה שעצוב הוא שיש עליה מתמדת (חדה ביותר) של נשים רבות עוברות ניתוחים והתערבויות רפואיות בלידות בית חולים.
    חדר ניתוח אינו פריוילגיה והוא מתאים רק ללידות שמסתבכות.
    השכבת אישה על גבה, אפידורל ומזרזים גורמים לסיבוכים אלו ויש על כך הסברים רפואיים מוכחים.
    לא משנים הנהלים- אני לא מאחלת לעצמי ללדת בבית חולים.
    אם לשני ילדים שנולדו באהבה בבית

04 דקטטורה!! כמו החיסונים כך גם לידות מושפעים מכסף  (לת) ציון ישראלי
  • 06:54
  • 15.12.11

05 הכל כסף בחיים... גיא
  • 07:03
  • 15.12.11

למי איכפת מה אנחנו רוצים?

06 מסוכן ללדת בבית אורה המיילדת
  • 07:17
  • 15.12.11

לידה בבית מסוכנת. במחלבת רוצה להרויח על גב היולדת מסתכנת ולא מעבירה יולדת לבית החולים. החוק חשוב וטוב ליולדת. נזהרו משרלטנות!

07 יש להוסיף גילוי נאות - המתראיינים (קרני הורביץ וד"ר שיפטן) מתפרנסים מלידות בית Dr Dr
  • 07:21
  • 15.12.11

כל אחד יכול לקחת את הסיכונים שמקובלים עליו, אבל על משרד הבריאות להיות זהיר ולהפיץ נהלים שמרניים שיקדמו את בטיחות הלידה.
האופנה הזו נחמדה מאד, ובמספרים קטנים (שבניגוד לכתוב אינם מאיימים כלל על בתי החולים). אבל אם ימות ילוד אחד ח"ו מזיהום כתוצאה מירידת מים ממושכת כולנו נהיה מזועזעים ונבדוק בציציות את הגורם האחראי - משרד הבריאות והנהלים שהפיץ.

  •   חבל רק שאין פה מילה אחת מדוייקת אעלק רופא
    • 15:43
    • 15.12.11

    במפתיע, הכותבים המתרעמים מתפרנסים מהתחום.
    במפתיע, בתי חולים שמתפרנסים מהיולדות (9000 ש"ח ליולדת, לא הולך ברגל) - מתנגדים.
    ממש מפתיע...

    ירידת מים לא מטופלת גם בבית חולים פחות מ - 12 שעות, ובחלק מהמקרים גם יותר מזה. לפני שהתינוק מת, ולפני אפילו שיש סיכון, ישנם המון סימנים מקדימים, שלו היית רופא באמת, היית מודע אליהם, ואל כל אלה מתייחסת מיילדת הבית, והיולדת המושכלת בהתאם, ושוקלת את צעדיה, כולל פינוי לבית חולים במידת הצורך.
    הפחדות זולות ואיומים בתמותת תינוקות - החוצה!

  •   אולי כדאי שנפסיק להתלהם ונמצא פתרונות יותר בטוחים וסבירים Dr Dr
    • 21:25
    • 15.12.11

    המגיבה שלפני, שהיא ללא ספק מיילדת המרוויחה לכיסה הפרטי אלפי שקלים מכל לידה פרטית יורה מהמותן ותוקפת אותי כי היא רואה בי איום על פרנסתה.
    אכן, כשלידות פרטיות מתרחשות בסביבה מבוקרת, כמו בהולנד, שיעור הסיבוכים בהם דומה מאד לשיעור הסיבוכים בלידות בבית חולים. זה בתנאי שמדובר בלידה בסיכון נמוך על פי הגדרות מקצועיות. הנתונים מהולנד מדברים, לעומת זאת, על תוצאות גרועות מאד במקרים של לידות בסיכון גבוה.
    לכן אני כרופאה מיילדת כמו הרבה מחברי איננו מתנגדים קטגורית ללידות כאלו.
    עם זאת, תפקידו של משרד הבריאות להגדיר נהלים שיבטיחו בטיחות ליולדות הבוחרות בדרך זו. הנהלים המוצעים (מדובר בטיוטה להתייחסות שהודלפה, לא נהלים שהוכרזו) הם נהלים ליברלים ביותר לעומת הנהלים הקיימים בהולנד, שם, למשל, המילדת חייבת להיות בעלת רשיון נהיגה לאמבולנס, והיא מחנה את האמבולנס שלה מתחת לדירת היולדת, כדי שיהיה לה אמצעי פינוי מתאים. בהולנד לא היו מסכימים לעולם לקיים לידת בית במקום מרוחק מעיר ומבית חולים. כאן מתקיימות לידות בית במצפים מרוחקים בגליל ואין פוצה פה ומצפצף.
    הדרישה לטלפון, מים חמים וחשמל היא בסיסית ונדרשת, והייתי מתפלאת מאד אם הייתה נעדרת מהוראות משרד הבריאות. אינני רוצה לראות לידות המתרחשות באוהל במדבר או בכל מקום מאולתר אחר. זה פשוט לא מספיק בטוח. ותאמינו לי שתימצא הרוח'ניקית שתחשוב שלידה באוהל במדבר היא המקום הטבעי והטוב ביותר ללידה .
    אני מוצאת את הדרישה לביצוע הלידה בחדר של 10 מ"ר לפחות חיונית ביותר. בכל לידה יש סיכון ויש צורך באפשרות גישה וטפול לראש היולדת . לכן יש להמנע גם מלידות בחדרים קטנים. במיוחד יש להזהר מקיום לידות בחדרי אמבטיה בשל סיכון ליולדת, לילוד ולמיילדת (סכנת החלקה).
    הפיקוח המקצועי על המיילדות גם הוא נושא בעייתי שצריך להיות מוסדר. בניגוד למיילדות העובדות בבתי חולים בצוות שבו אנשים מחפים איש על חולשת רעהו ולומדים איש מרעהו המיילדות הללו עובדות לבד ואינן מקבלות שום משוב על פעולותיהן. אני מכירה באופן אישי חמש מיילדות המבצעות לידות בית. כולן נשים מקסימות והלקוחות שלהם מאוהבים בהן. רק מה - שתיים מהן פוטרו בעבר מבתי חולים על רקע חוסר מקצועיות. שלוש האחרות נהדרות, והייתי שמחה לו היו מיילדות אותי או את בתי. הבעיה היא שהציבור אינו יודע להבחין בין המיילדת המקצועית לבין המיילדת הנחמדה, וכאן תפקידו של משרד הבריאות להתערב.
    שיעור לידות הבית בישראל נמוך מאד, ואני מאמינה שיישאר כך בגלל היחס המחמיר ביותר של האוכלוסיה בישראל לבטיחות הריון ולידה.
    במידה והדרישה תעלה משמעותית, אולי ייטיב משרד הבריאות אם יוציא את התחום מידי העוסקות והעוסקים בו כעת וייצור שירות ממשלתי ללידות בית.

  •   אכן מיילדת. לא מרויחה שקל מלידות פרטיות נו, 50%
    • 23:40
    • 17.12.11

    כי אני לא מיילדת בית. עדיין. אולי בהמשך הקריירה שלי.
    אני לא "יורה מהמותן", אני כותבת אמיתות, ואכן קשה להתמודד עם האמת, והדרך הטובה ביותר היא להגיד "יש לה אינטרס".
    אז לא, "דר" נכבדה, אין לי אינטרס. לא מרויחה שקל מעבר לשכר החודשי שלי בחדר לידה.
    בהתייחס לטענותייך - שטויות. אין שום מקום בפרוטוקול ההולנדי שמחייב מיילדת להיות נהגת אמבולנס (!) או אפילו להחנות אמבולנס מתחת לבית (!!), ואת זה אני יודעת מניסיון אישי - שתי חברות שלי ילדו, האחת לפני שלוש שנים והאחת לפני ארבעה חודשים באמסטרדם. אז בבקשה, לא להמציא נהלים....
    לגבי לידות באוהל - את מוזמנת לסוע לרהט ולאיזורי מגורים של בדווים - תראי לא מעט לידות באוהל, בסביבה מאד נקיה ומסודרת, את כנראה שכחת שלידה זה לא עסק סטרילי במיוחד. את כנראה שכחת את סמלוויז ואת תנאי הסניטציה המזויעים שהיו בעבר בבתי חולים, את כנראה שוכחת את מכת החיידקים העמידים שנמצאים בבית החולים ועוברים דרכנו, דרך הצוות, לכל מאן דכפי. את כל אלה מאד קל לשכוח.
    את מדברת מאד בקלילות על שלילת רשיונם של העוסקים במלאכה היום, על סמך הכרות לכאורה עם חמש מיילדות, ותוך מה שהיה עלול להיות עילה לתביעת דיבה אילוליא היית חכמה מספיק לא לכתוב את שמות המיילדות שאותן השמצת.
    לו היית טורחת ללמוד משהו מעט יותר לעומק, היית מבינה שעצם הבעיה היא לא קיום הנוהל, אלא הדרישות המגוחכות החדשות בו (למשל, הדרישה לאישור על כשירות נפשית!) והעובדה שעדכון זה בוצע ללא שום התייעצות עם אלה העוסקים במלאכה בפועל, לא אלה ששופטים ומבקרים אותה בלי להכיר את העובדות נכוחה.

08 ואיפה מענק הלידה והכסף שלא משלמים לביח? ליולדת?  (לת) לידת בית
  • 07:56
  • 15.12.11

09 נשמע סביר לחלוטין. בסופו של יום, חובת המערכת לוודא יולדת בריאה ותינוק בריא ענת
  • 08:00
  • 15.12.11

כל מי שמוכן להוסיף סיכון ליולדת או ילוד, אכן רצוי שיעבור בדיקת שפיות.
כמה מהר אנשים שוכחים שלפני רק 100 שנה כל תינוק רביעי, וכל יולדת עשירית היו מתים בלידה או כתוצאה מלידה 'טבעית'
ועוד לא דברנו על הסיכונים המינורים של חוסר חמצן לדקות ספורות העלולות לגרום לפגיעה קשה במוח עובר

10 זה נובע מהעדר בתי חולים פרטיים ללידות זה תחליף לבית יולדות פרטי.
  • 08:28
  • 15.12.11

אני רוצה לידה פרטית, בחדר פרטי, ללא אישפוז במחלקה או במלונות הצמודים לבית החולים. מקום קטן ורגוע. פעם היתה אפשרות כזו. היום כבר אין. אז עדיף בבית.

11 רמיסת חופש הבחירה בשם הקפיטליזם  (לת) דוד
  • 08:35
  • 15.12.11

12 האוכלוסיה גדלה ובתי היולדות נשארו בגודל שהיה לפני 40 שנה. התנאים מחפירים. אין פלא שמעדיפים ללדת בבית!! יעלה
  • 08:41
  • 15.12.11

לפני 40 שנה יולדת נשארה 3 ימים בבית החולים. החדרים היו מרווחים ונקיים. היום נשארים 24 שעות בחדרים צפופים. אין בקרה על כמות המבקרים ועל שעות הביקור ובית החולים הפך לתחנת רכבת. המלוניות מלאות משפחות וילדים רועשים ואין רגע מנוחה. על העלויות אין מה לדבר.

לכן אין תמה שיותר נשים מעדיפות ללדת בבית. אחרי השינויים בחדרי הלידה הגיע הזמן להגדיל את בתי הילדות ולשפר את תנאי האישפוז. 11000 שקל לא צריכים להינתן לבית החולים תמורת כמעט אפס.

קשה להאמין שניתן יהיה לאכוף את ההצעה אם התנאים לא ישתנו.

  •   את מטעה! אמא חיפאית
    • 23:09
    • 17.12.11

    ילדתי שני ילדים בבית החולים כרמל בשלוש השנים האחרונות.
    בשתי הלידות אושפזתי ליומיים בערך. לצדי שכבה יולדת נוספת בלבד. ההיגיינה במחלקה היתה ראויה לשבח לאורך כל שעות היום, גם בסבבי הנקיונות וגם ע"פ בקשה מיוחדת. הצוות הקפיד מאוד לאכוף את שעות הביקור ולא נתקלתי ברעש בלתי נסבל גם במהלך הביקורים עצמם.
    הגזמת, התגובה שלך צועקת מגמתיות נגד לידה בבית חולים.

  •   יעלה צודקת א
    • 10:09
    • 19.12.11

    אני ילדתי שלושה ילדים באיכילוב ב-10 השנים האחרונות, ומלידה ללידה החדרים הפכו להיות יותר צפופים (בפעם הראשונה הייתי לבד, בשנייה עם עוד יולדת ובשלישית היינו 4 בחדר).
    צודקת הטענה נגד אי אכיפת נהלי ביקורים - המבקרים מתיישבים בחדרי היולדות ללא התחשבות ולא מקשיבים לאחיות.

    כל הכבוד ל"כרמל" שאיפשר לך להתאושש בכבוד ובנעימות - לא כל המקרים כאלה!!

13 כסילים. התוצאה תהיה לידות בית בלי מיילדת.  (לת) יעקב
  • 08:55
  • 15.12.11

14 סוף-סוף יש מקום לזקנה מהמסדרון איתן הבת-ימי
  • 09:38
  • 15.12.11

אבל ,היי ,היא לא מכניסה כסף לבה"ח...
ממתי מכניסים אנשים בריאים לבה"ח ?- מקומה של היולדת לדעתי אננו שם.
אך בה"ח מוזמן להשקיע ולבנות מבנה נפרד ליולדות שבוא חדרים כמו צימר עם מטבחון ראוי ומקלחת ראויה וכל הטריקים והשטיקים שעוזרים ליולדת בזמן הלידה.והכי חשוב אינטימיות ברגע הנפלא הזה.
שהיולדת תוכל לבחור מיילדת מבחוץ אם כך ברצונה וללא התערבות בה"ח.
שהרופאים לא יתערבו וישבו בקומה התחתונה במבנה ויבואו רק במקרי חירום.

תחשבו על זה - בה"ח ירויח את הכסף שלו הוא זקוק והיולדת תקבל תנאי סופר-בית ולא תצטרך לשכב על מיטת מיילדת קרה וסביבה מכשירים מצפצפים, כריזת אחיות וסקרנים.

15 מש' הפנים יודע כמה לידות בית היו מתנגדת לצייד המכשפות ולבצע הכסף
  • 09:39
  • 15.12.11

יש פקיד אחד בירושלים אחראי על רישום לידות בית כשהיולדות אינן מגיעות לבתי החולים. לכן, לפחות בירושלים ניתן לדעת בדיוק כמה לידות בית היו. דרך אגב, בלי רישום זה לא ניתן לקבל מספר זהות ושירותי קופת חולים. כל הדרישה לביצוע בדיקה בקופת חולים תוך 24 שעות הופכת למשימה בלתי אפשרית והיא מיועדת הן לעצור את המגמה המתחזקת של לידות בית, הן להתנער מאחריות הטיפול לאחר הלידה בתואנה כי לא התבצעו הבדיקות הנדרשות בזמן על ידי היולדת. פעם ניתן היה להגיע לבית החולים מיד אחרי הלידה לבדיקה, לרישום התינוק ולקבלת המענק (ובית החולים היה מקבל את מלוא כספו מהמדינה כאילו הלידה התבצעה בתוך כותליו), אך היום היולדת צריכה להתאשפז כדי להסדיר עניינים אלה - מה שמדיר את רגליהן של היולדות מבתי החולים ומהבדיקות המיידיות שמש' הבריאות טוען לחשיבותן. נוסף על כך, הוכח באירופה כי הערכת משקל העובר בשליש האחרון להריון אינה מדוייקת כלל באולטרה-סאונד. על כן, המגבלה שלא ללדת תינוקות מעבר ל-4 ק"ג בבית למעשה מכריחה עוד בדיקת אולטרה-סאונד (מטעה אך מכניסה עוד כסף למש' הבריאות) ומעודדת זירוז במקרים של איחור תאריך הלידה (שמא חס וחלילה העובר יעבור את המשקל), דבר המסכן את בריאות האם והילד ובמקרים רבים מוביל להתערבויות נוספות וכמובן לאשפוז. ברור שנהלים חדשים אלה של מש' הבריאות הם מגמתיים, חסרי ביסוס מדעי ועלולים לפגוע בבריאות היולדות והתינוקות ,שלא לדבר על חופש הבחירה.

16 מחקרים הראו שלידה בבית מעלה את הסיכון לתמותת האם והתינוק.  (לת) אודי
  • 09:44
  • 15.12.11

17 מידע מפתיע רעות גלבלום
  • 09:51
  • 15.12.11

עיתון הארץ בחר להצטרף לדיון כשופר נגד לידות בית. הנה מעט מידע סטטיסטי על בתערבות רפואית ועל תוצאות של לידות בית לעומת לידות בי"ח בארה"ב:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3100879,00.html
והנה בלוג שמפריך כמה מיתוסים בעניין הסכנות הטמונות בלידה בבית:
http://pregnant-nowwhat.blogspot.com/search/label/%D7%94%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%AA
והנה המידע הסטטיסטי המלא מהדו"ח של ד"ר אבנר שיפטן
http://www.leida.co.il/page.asp?id=99514

18 גישה פטרונית ומיותרת. ואגב, מי שאין לו "חימום, חשמל ומים זורמים" בבית נעמה
  • 09:58
  • 15.12.11

(בהתאם לדרישה הקיימת, לא התכנון החדש) הוא כנראה בדואי או פלסטיני, ולא בדיוק קהל היעד שמדובר בו כאן.

19 ניסיתי לחשוב על נושא שימצה את התוגבה שלי, אבל הצלחתי לחשוב רק על 'איכס' דנה
  • 10:02
  • 15.12.11

הסטטיסטיקות מוכיחות שבלידות בית יש פחות סיבוכים מאשר לידות בבתי חולים.
הנתון הזה בטח מושפע מכך שלידות בסיכון מתבצעות בבתי חולים ממילא, במקרה כזה אין סיבה להערים קשיים על היולדות בבית.
הנתון הזה מושפע גם מכך שיש כל מיני פרמטרים של הלידה שהתקדמות או אי התקדמות בהם מוגדרת כסיבוך, והגדרתם כסיבוך מאפשרת למערכת הרפואית להפעיל לחץ על היולדת לוותר על השאיפות שלה לגבי הלידה, ולהפקיר את עצמה לשיקולי המערכת. צריך לשים לב ששיקולי המערכת הם שיקולים שמיטיבים עם המערכת, ולאו דווקא עם הלידה הספציפית.
למשל- ברגע שאישה נכנסת לחדר לידה מחברים אותה למוניטור. למרות שיש אפשרות להיות מחוברת למוניטור לסירוגין או להיות מחוברת בכלל, רוב בתי החולים לא יידעו את היולדת בפרט הזה. ידוע ומוכח בעולם הלידה שלמוניטור יש אחוז גבוה של false positive, מה שמביא להרבה התערבויות מיותרות. נהוג לומר בעולם הלידה שמוניטור אינו מכשיר מהימן, ולא עזר לשום לידה, אבל כן גרם לבעיות בהרבה לידות. מוניטור מגביל את חופש התנועה של היולדת (מה שכבר מזיק ללידה), אבל גם ויותר חמור, מעביר את הקשב של הנוכחים מהיולדת שהיא למעשה היחידה שיודעת מה קורה עם הלידה (שנזכיר לכולנו- מתרחשת בגוף שלה- לדוגמה היא היחדיה שיודעת מתי יש צירי לחץ, ולכן מתי לדחוף, אבל הנהלים של בית החולים יגידו לה ללחוץ בהתאם לפרמטרים אחרים ולא קשורים), אל מכשיר שהמידע שהוא מעניק לא אמין ולא נחוץ.
עוד שאלה מעניינת היא למה צריך ללדת בבית חולים. הריון אינו מחלה ולידה אינה מצב פתולוגי. יותר מזה, התקדמות הלידה מושפעת מהמצב הפסיכולוגי, ואני מזמינה את כולן וכולם כאן לשאול את עצמם מה המצב הפסיכולוגי ששהייה בית חולים משרה עליהן.
לגבי לחייב משחות חיסונים וזריקות לתינוק- באופן כללי קיים דיון האם זריקות וחיסונים אלה הם נחוצים או לא, ויש שיקולים לכאן או לכאן. מעבר לזה, ויותר חשוב- כיום הבחירה אם להעביר את התינוק/ת טיפולים אלו נתונה ממילא בידי ההורים (אם כי בית החולים לא אומר את זה להורים שלא ידעו מראש). כלומר, לפי ההצעה החדשה, כאשר לידה התרחשה בבית חולים, נתונה בידי ההורים הרשות לא להסכים לחיסונים וזריקות. מי שילדה בלידת בית כעת תחוייב להגיע עם הרך הנולד לבית חולים, ולאחר שתגיע מה? היא תחוייב בטיפולים לתינוק, או שהיא תגיע, תאמר שלום ותלך הבייתה? האין זה טרטור מיותר? מי שרוצה לתת טיםולים אלו לתינוקת החדשה שלה- בכיף. אבל למה להכריח גם את מי שלא רוצה לחסן להגיע לבית החולים?
דבר נוסף- החדר בו תתבצע הלידה צריך להיות לפחות בגודל של 10 מ"ר (?!) אמנם יש הסבר בשביל הנייר, כדי שנדע שזו לא החלטה שרירותית: לאפשר פעולה של 3 אנשים. האם יש מקרים מדווחים שמערכת הבריאות מתבססת עליהם, בהם כל ההבדל בין לידת בית מוצלחת ללידה לא מוצלחת היה גודל החדר? אני ממש בספק. גם היו כאלו מקרים מקרים, אז לא- אחוז זניח של מקרים הוא לא סיבה מספיק טובה להחיל חוק דרקוני על כולם. (להבדיל- אנשים נהרגים בתאונות דרכים, אבל אף אחד לא חושב להוציא את התחבורה הממונעת אל מחוץ לחוק).מזוית אחרת- למי בכלל יש חדר בגודל של 10 מ"ר?? מה אתם אומרים? לידת בית לעשירים בלבד? והחלק לגבי השמנת יתר? למה הוא קשור? האם יש קשר בין השמנת יתר לסיבוכים בלידה? האם לא 30% מהאוכלוסיה סובלת מהשמנת יתר? לי זה מריח כאילו לקחו אוסף של פרמטרים, כך שהרוב המוחלט של הנשים ייפול בטווח שמחוייב בלידה בבית חולים.
שימו לב שמשרד הבריאות לא בא וטוען 'לידת בית זה מסוכן ולא ניתן להעלות על הדעת שלידה תתרחש מחוץ לבית חולים'. משרד הבריאות יודע שטענה כזו היא לא נכונה ולא תצליח לעבור. מה שמשרד הבריאות עושה זה להערים קשיים על נשים וזוגות שהחליטו על לידת בית, כאשר כל קושי כזה ניתן לתרץ (גם אם התירוץ לא מחזיק מים), במטרה להקשות ככל האפשר על כל המעוניינת. יותר קל להערים קשיים בירוקרטיים, ויותר קשה לציבור להלחם בזה. אם קיימת החלטה ערכית נגד לידות בית- שיתכבד משרד הבריאות ויסביר מה היא אותה הבעיה. משרד הבריאות יודע שאין בעיה כזאת, ולכן הוא כופה עלינו את עמדתו, המונעת משיקולים קפיטליסטיים, באמצעים בירוקרטיים. מחוכם, מלוכלך.
בתי החולים מקבלים 11,000 ש"ח עבור כל לידה (למה?) מכספי הביטוח הלאומי. יולדת שילדה בבית לא מקבלת את הכסף הזה במקום בית החולים (ודרך אגב, מי שילדה בבית לא מקבלת גם מענק לידה (למה?)), גם לא המיילדת שיילדה אותה. למעשה היולדת משלמת למיילדת הרבה כסף בשביל הזכות ללדת בביתה. זו החלטה שמתקבלת חרף לחצים כלכליים, חרף לחצים חברתיים, וחרף לחצים שלטוניים-קפיטליסטיים, החלטה זו מגיעה לאחר הרבה שיקולים והתחבטויות, והיא ערכית ואידאולוגית.
אבל למשרד הבריאות לא מתאים שיהיו לנו ערכים ואידאולוגיה. משרד הבריאות רוצה שבתי החולים יקבלו תקציב מהביטוח הלאומי (ועל אף שלכאורה מדובר בתקצוב מהמדינה, אלו שתי זרועות כלכליות שונות, אם בתי החולים לא יקבלו את הכסף מהביטוח הלאומי, הם עוד עלולים לפנות למשרד הבריאות בבקשה לתקציבים, ומשביתת הרופאים כבר למדנו מה יחסו של משרד הבריאות לנושא תקצוב בתי חולים. זה לא מעניין אותו).

כדי לסבר את האוזן, אספר שבמדינות רבות באירופה לא רק שרואים לידות בית בעין יפה, אלא שבגרמניה ובהולנד, למשל, הן גם מסובסדות על ידי הממשלה. הגישה החיובית ללידות בית לא רק שלא הגדילה את מספר/אחוז הלידות ש'הסתבכו', אלא אף הקטינה אותם.
כמובן שבמקביל לשיקול האידאולוגי, יש פה גם שיקול כלכלי- ככה מתפנים מקום ותקציבים בבתי החולים, וניתן להשקיע אותם בעוד מיטות לחדרי מיון למשל, או כל מדור אחר של בית החולים לצורך העניין.
ולסיכום- יש פה עוד נוהל ממשלתי שלמעשה מגביל את החופש של אזרחים, וספציפית של אזרחיות, לקבל החלטות עצמאיות ואוטונומיות לגבי הגוף והחיים של עצמן. אחרי שדני דנון החליט להשתלט לי על הציצים בא משרד הבריאות ומנסה להכפיף אליו גם את תעלת הלידה שלי. קרב היום בו אאלץ לבקש מקלט מדיני במקום בו הביטוי 'זכויות הפרט' הוא יותר מקוריוז בספר אזרחות לחטיבת הביניים.

20 ביזיון שמיל
  • 10:03
  • 15.12.11

ככה זה כשהפשיזם משתולל, זה מחלל לחופש הבחירה שלנו בכל תחום.

21 בגלל 0.6% לידות בבית מחלקות הלידה בבתי חולים עומדות בפני קריסה ?? קצת מוגזם.!  (לת) משה
  • 10:07
  • 15.12.11

22 אז עכשיו גם ידירו את רגלינו ממקום הלידה? יולדת בבית חולים
  • 10:08
  • 15.12.11

מה זה ענינכם איפה אני יולדת? אם אני מטופלת באופן מקצועי סביב ובמהלך הלידה, מה זה ענינכם? אתם הרי מתים שאגיע לבסוף לבית חולים, כי ככה תוכלו גם להרוויח עלי משהו, במקום להפסיד הכל. במקום לבנות מערך לידה בקהילה, שגם יעלה לכולם פחות, נאחזים בקרנות המזבח של המנהגים הישנים. לא רק אריק איינשטיין שר על זה, גם דן שכטמן, זוכה פרס נובל, היה צריך לחכות שהדינוזאור האחרון ימות, כדי לקבל הכרה בתגלית שלו, שלא התאימה לספרים ולמוסכמות של המדענים (הלא) מכובדים הישנים.

23 למשרד הבריאות אין אינטרס לשלם עוד לבתי חולים נעמה
  • 10:10
  • 15.12.11

ודווקא הוא הוציא את ההנחיות החדשות אז הטיעון הזה מתבטל אני בעד לידות בית אבל רב ההנחיות החדשות נשמעות לי הגיוניות מאד

  •   מי שמשלם על הלידות זה הביטוח הלאומי - כלומר את ואני פולינה
    • 10:29
    • 15.12.11

    ובוודאי שיש למשרד הבריאות אינטרס שנלד בבתי החולים כך שהכסף של הלידות יוכל לממן את שאר המערכים הרפואיים הקורסים. מימון הלידות ע"י הביטוח הלאומי (תזכורת - הכסף שכולנו משלמים מכיסנו כל החיים) זו אחת הדרכים היחידות של בתי החולים לקבל תקציבים מזומנים מהסוג הזה. לכן כל בתי החולים משקיעים מאמצעים אדירים ביח"צ כדי למשוך אליהן את היולדות.

24 המספר גדול יותר רמון
  • 10:28
  • 15.12.11

צריך לקחת בחשבון שאם נעשית לידת בית, והאם רוצה לקבל את מענק הלידה, היא צריכה לקום מיד אחרי הלידה, בטווח של 24 שעות, ולגשת עם התינוק לבית החולים. שם נרשם מבחינת המדינה כי הילוד נולד בבית החולים. ואגב, אנחנו עשינו שתי לידות בית, והגישה אכן פטרונית. אבל בימים אלו במדינה אני לא מופתע מכלום. הרי דנידין דנון מצפה עכשיו מהיולדות שיחתמו בחקיקה אם הן מוותרות על הנקה. (מה קרה לקומוניקט הסברה ידידותי בקופת החולים/בית המרקחת/בית החולים?)

25 נשים יוסיפו ללדת בבית, ושום ממסד לא יוכל לעצור את זה אישה
  • 10:34
  • 15.12.11

דרך אגב, שמעתי על כמה זוגות שמקיימים יחסי מין בבית, ללא אישור רופא על בריאותם הפיסית והנפשית, בחדרים קטנים מ10 מ"ר.

חתרני

26 בהולנד לידה בבית היא הסטנדרט יעל
  • 10:52
  • 15.12.11

את שתי בנותי ילדתי בבית בעזרת מיילדת. המיילדת בדקה אותי במשך כל ההריון כדי לוודא שהעובר מתפתח כראוי, שאין סיבוכים ושהעובר לא בתנוחת עכוז. במיקרים כאלה הלידה היא עם אותה המיילדת אבל בבית החולים. לפי המסורת ההולנדית לידה היא תהליך טבעי שצריך בשבילו זמן סבלנות ורגיעה.בבית אין זריקות זירוז או אפידורל, רעש או בלגנים. פשוט מאוד, בקבוק מיים חמים שמשמש להרגעת כאב מקומי בזמן הצירים, שקט בחדר בעל, וחברות שעוזרים להשאר רגועה. הרעיון הוא שהיולדת צריכה להתרכז בצירם ולראות אותם כגלים שבאים והולכים. הגוף דואג בינתיים לאספקת חומרים מרגיעים. עד שמותר לך ללחוץ , בישיבה זה לשחרר, אז את כבר בעולם אחר בריכוז מקסימלי.
המיילדת באה רק לעזור בלידה עצמה שהייתה בישיבה כדי להשתמש בכוח המשיכה ולמנוע נזקים וקריעות.
מייד אחרי הלידה נתתי לבנות שלי לינוק מה שגרם לשליה לצאת מייד.
ממליצה לכל מי שמאמינה בעצמה, בהצלחה.

27 הפטרנליזם הרפואי צריך לפוג מהעולם מישי
  • 11:03
  • 15.12.11

אט-אט ברוב העולם המערבי מאמצים גישה של החולה במרכז והכוח להחליט בידיו של החולה, על הרופא/מטפל לספק לחולה את כל המידע, אבל זכותו של כל אחד להחליט על גופו. משרד הבריאות, משרד ללא שר ועם ליצמן הליצן, מתנהל בצורה פטרנליסטית ושוביניסטית ולא טובת החולה או הנשים היולדות לנגד עיניו. החתמה של נשים על טופס ויתור הנקה והחמרת התנאים על לידות בית, מה הלאה?
אני ממליצה למשרד לאמץ גישה חיובית ולא שלילית: לתמוך במי שבוחרת להניק! לתמוך במי שבוחרת בלידת בית, כי עם החוקים האלו נשים עלולות לבחור ללדת לבד, ללא ליווי וללא תמיכה, וזה יותר מטריד.
אבל הממשלה הזאת מבינה רק כח ויודעת רק להעביר חוקים על דרך השלילה.

28 בושה - מדינת ישראל הולכת לאחור עידן
  • 11:22
  • 15.12.11

השמרנות והריאקציונריות שמשתלטות על כל חלקה טובה בחברה הישראלית פולשות גם לזכותה של האשה לבחור את המקום בו תלד. לידות בית מתוכננות בליווי מקצועי הן בטוחות בדיוק כמו לידות בית חולים ואולי אפילו יותר. מחקרים בישראל ובעולם מוכיחים זאת אבל אל תבלבלו את משרד הבריאות (ואת המומחה הרפואי הנאור שעומד בראשו) עם עובדות

29 כל יליד בית - היאורה ישליכוהו  (לת) עדד
  • 11:38
  • 15.12.11

30 יש הפנייה לתרגום לגרמנית של ההנחיות?  (לת) נאון אציל
  • 11:54
  • 15.12.11

31 נשמע חכם, הגיוני ונכון למניעת נזקים לולד ולאם. מצטערת. הטבע לא מתיישב עם הבולשיט נעה
  • 11:58
  • 15.12.11

"הרוחני", העלול להוות סכנה ממשית לאם ולולד.
הולכים לקראתכם עם מקדמי ביטחון. יפה תודה, וקדימה להתחבר למציאות.

32 לממשלה איכפת רק מהכסף. האזרח לא רלוונטי...  (לת) שי
  • 12:09
  • 15.12.11

33 ממה חושש משרד הבריאות? 99.5% מהנשים יולדות בבית חולים אם ואשה
  • 12:36
  • 15.12.11

רק נשים שכבר חוו לידה, שחשות בטוחות בעצמן, שמצבן הבריאותי ומצב העובר מצוין, שלמדו והתעמקו בנושא והתכוננו היטב ללידה בוחרות בישראל בלידה ביתית. אף אשה חסרת אמצעים אינה בוחרת באלטרנטיבה היקרה של לידת בית ולכולן חשוב בראש וראשונה שלום תינוקן. הנהלים החדשים כמובן לא ירתיעו את הנשים שמתכננות לידה בבית מכוונתן. ההתערבות הפטרונית מיותרת. לידות עלולות להסתבך גם בבית החולים וכבר קראנו השנה על כמה וכמה לידות שהסתימו במות היולדת, בבתי חולים בישראל.

34 המחיר עלה לפי מיטב ידיעתי אליזבט
  • 14:01
  • 15.12.11

אני שילמתי 6000

35 פחד!חח....מי שואל אתכם? אני אלד איפה שאני ארצה!! מימי
  • 14:40
  • 15.12.11

ילדתי בבית 2 מתוך 3 בנותיי בבית. חוויה קסומה.

36 מדינה חשוכה טוטאליטרית הולכת אחורה קרין
  • 16:15
  • 15.12.11

ההחמרה משקפת הליכה אחורה ולא קדימה - בעולם וגם עפ"י ארגון הבריאות העולמי לידת בית אינה לידה מסוכנת יותר, המיילדות מונחות להעביר לבית חולים בכל חשד לבעיה ולעולם לא ברגע האחרון.

זו התערבות בוטה בחופש הפרט והגבלה של זכות האישה וכבודה..

ברור שאלו מניעים כלכליים של לובי בתי החולים אבל לא רק.. מדובר במדיניות פחדנית וחשוכה של ימי הביניים מבלי להתייעץ עם הגורמים הקשורים ללידות בית, שהם מניסיוני מלאי אחריות ומקצועיות.

בתי החולים היום עמוסים מידי, מזוהמים מידי, צפופים מידי ומתערבים מידי ואינם ערוכים באמת ללידה טבעית עם מינימום התערבויות.

מחקרים הוכיחו שככל שהיולדת מרגישה בטוחה וככל שנשמרת אוירה אינטימית הלידה תעבור יותר בקלות והגוף יתגייס לפצות על הכאב בעצמו. זה לא באמת מתאפשר בבתי החולים ולא, גם לא במרכזי הלידה הטבעיים שלוקחים הון כסף מהיולדת...

אני מכירה מספיק נשים שילדו בבתי חולים והיו מאושרות ומרוצות, אבל לא לכולן זה מתאים, תנו לנו לבחור, עם פיקוח כמובן, אבל במידה סבירה ולא מתוך ראייה חשוכה שלידת בית זה לא טוב וזהו. הדרישות החדשות נועדו לפגוע ולא לסייע ליולדת הבית.

זה רק יגרום לנשים ללדת בבית בלי מיילדת - כך קרה במדינות שלא התקדמו בראייתן ולא עידכנו מדיניות בהתאם - ראו הוזהרתם....

37 לידת בית !!מומלץ למי שרק יכולה!! יעלה
  • 18:55
  • 15.12.11

ילדתי 3 ילדים , את השלישי זכיתי ללדת בבית . בלי לרוץ באמצע צירים לבית חולים (אני לא חולה) בלי פלורסנטים בלי "פרוצדורות" היתה איתי מילדת מסומכת מקצוענית ואחראית. הרגשתי את כל התהליך מבלי להיות עסוקה ברופאים אחריות מוניטורים ומסמכים..ילדתי במיטה שלי , התינוק שלי הגיע ישר הביתה לאור נעים, ולסביבה בה הוא המשיך וגדל. זה היתה תיקון גדול לשתי לידות ,אחת שהסתבכה בגלל בית החולים , חד משמעית , והשניה שהיתה לידה טבעית מקסימה ,עלתה לי בנסיעה מטורפת עם צירים ופתיחה כמעט מלאה .
כל מי שחושב שהוא יכול לעצור את התענוג של לידת בית טועה! אנחנו נשים חזקות עצמאיות וחכמות. ואנחנו מחליטות @@

38 זכות האשה ללדת כרצונה! מיטל
  • 19:10
  • 15.12.11

אני מתכננת בקרוב לידת בית ושלמה מאוד עם ההחלטה שלי. הסיבה שאני עושה זאת כי אני יודעת שלידת בית היא דרך יותר בריאה ובטוחה ללדת בה. מחקרים רבים מראים כי הדימומים בלידת בית פחותים, זמן הצירים קצר יותר, והסבל מופחת. זוהי זכותה של כל אשה לקבוע היכן וכיצד היא רוצה ללדת. וזה שבישראל אנו סוגדים לרופאים ולרפואה הקונווציונאלית זה רק בעוכרנו. כדאי לנו ללמוד ממדינות אירופה בהם לידת בית לא רק שמקובלת אלא מקבלת כיסוי כספי מלא מקופת החולים..... הגיע הזמן להתעורר...

39 ילדתי בלידת בית והיה נהדר מרובת ניסיון
  • 21:05
  • 15.12.11

ישראל מכסת"חת, וזה מגיע לכל תחום. חובה לתת לנשים את החופש ללדת לפי האיטואיציה הטובה שלהן. משרד הבריאות צריך לתת המלצות בלבד ותו לא, ולדאוג שיהיה ביטוח למיילדות הבית. במקביל צריך להכשיר בתי יולדות טבעיים אמיתיים בסמוך לבתי "חולים" בו יעקרו את הפחדים העמוקים של הרופאים ומיילדות.

40 חתמו על העצומה יסמין
  • 22:15
  • 15.12.11

https://www.atzuma.co.il/freebirth

41 https://www.atzuma.co.il/freebirth עצומה
  • 23:35
  • 15.12.11

חשוב לחתום ולא לתת לבריונות של הממסד לדכא את חופש הבחירה שלנו על גופנו וחיינו

42 למה לא לומדים ממדינות מפותחות אליזבט
  • 01:54
  • 16.12.11

ומאפשרים לנו ללדת בשקט???????????
פגיעה חמורה בחופש בחירה בלידה וחרות האישה על גופה!

43 בכל החיים אין החלטה יותר מטומטמת שאפשר לקבל מאשר ההחלטה ללדת בביתללדת בבית זאת ההחלטה הכי מטומטמת שאפשר לעשות בכל החיים אני
  • 23:27
  • 17.12.11

באחריות !!!!!!

44 אין כמו ללדת בבית רן
  • 23:35
  • 17.12.11

ממליץ בחום לכל משפחה/אשה, אם הכל תקין- ללדת בבית.

45 אנחנו עדיין מדינה דמוקרטית? מרי
  • 09:44
  • 18.12.11

ילדתי פעם אחת בבית חולים ופעמיים בבית ואם תהיה לי עוד לידה - רק בבית!
ואף אחד לא יקח לי חופש בחירה.

46 הנמקה ראו
  • 21:45
  • 21.12.11

http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=22334&blogID=39

פעילות
המלצות
הפופולריות בבריאות
פרסומת