המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מחקר: 67% מחולי הסרטן מרוצים מהטיפול במריחואנה

עוד עלה כי מרבית החולים קיבלו את הטיפול רק בשלבים מאוד מתקדמים של המחלה. 65% מהחולים העידו כי ימליצו גם לחולים אחרים על הסם

מחקר מקיף ראשון שנערך בישראל על הטיפול בחולי סרטן באמצעות מריחואנה רפואית מעלה ממצאים מעניינים על הטיפול החדש, המוביל לפי הנתונים ל-67% שביעות רצון בשיכוך הכאבים, לצד כשליש שלהם הוא לא הועיל.

במחקר שנערך במרכז הרפואי שיבא, ובמימון האגודה למלחמה בסרטן, נבדקו 264 חולי סרטן שקיבלו רישיון לשימוש במריחואנה רפואית במשך שנה. 61% דיווחו על שיפור משמעותי באיכות חייהם בזכות הטיפול ו-56% דיווחו על שיפור ביכולת שליטה בכאבים. 73% מהנשאלים אף דיווחו כי סביבתם הקרובה תומכת בטיפול, ורואה בו מועיל ביותר לשיפור תפקודם, ו-65% היו ממליצים עליו גם לחולים אחרים. תופעות הלוואי שתועדו במחקר בעקבות השימוש הוגדרו על ידי החוקרים "מתונות", וכללו בעיקר סחרחורות.

בשנים האחרונות זינק בישראל שיעור המשתמשים במריחואנה רפואית בהיקף של 66% בשנה, וכיום מאושר הטיפול ליותר מ-6,000 ישראלים המאובחנים במחלות שונות, בהם נשאי HIV, מחלות נוירולוגיות (כאב כרוני), טרשת נפוצה, אסתמה, גלאוקומה, ופוסט-טראומה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

טיפול במריחואנה רפואית בקרב חולי סרטן. לחצו להגדלה

בקרב חולי הסרטן, סוג המחלה השכיח ביותר שהוביל לאישור היה דווקא סרטן הריאות (21%), המקושר לנזקי עישון. כ-12% חלו בסרטן השד ו-10% חלו בסרטן הלבלב. רוב גדול של החולים הגישו בקשה לטיפול בעקבות כאבים (18%), לצד כאלו שביקשו זאת בשל בחילות והקאות (8%) או חולשה (8%).

המחקר מצא עם זאת כי זמן רב מדי חלף מאבחון הסרטן בקרב המטופלים לבין הגשת הבקשה לרישיון לגידול או אחזקה של מריחואנה רפואית - 325 ימים בממוצע. לטענת החוקרים, מרבית חולי הסרטן קיבלו את ההמלצה לטיפול בשלבים מאוחרים, והתברר אף כי יותר ממחצית מהמטופלים מתו סמוך לקבלת האישור לטיפול בחומר.

"למרות יעילות גבוהה ופרופיל בטיחות מועדף לטיפול במריחואנה רפואית - רבים מהמטופלים מתחילים את הטיפול רק בשלבים מתקדמים מאוד של המחלה, ויש להציע את הטיפול למטופלים בשלבי סרטן מוקדמים יותר", קבעו החוקרים. לצורך קיצור משך ההמתנה לצורך השגת אישור לטיפול, הוכשרו לפני כשנה אונקולוגים בכמה בתי חולים לתת ישירות אישורים למריחואנה רפואית לחולי סרטן, במקום הליך האישור הרשמי כיום, דרך ועדה מיוחדת של משרד הבריאות.

עם זאת, שאלונים נרחבים שחולקו ל-75 חולי סרטן המשתמשים במריחואנה רפואית העלו כי יותר משליש מהם - 39% מתוכם - לא קיבלו את ההמלצה הראשונית לטיפול מרופאיהם, ושמעו עליו דרך חברים, מטופלים אחרים או אמצעי התקשורת. לטענת החוקרים, "הטיפול צריך להיות מוצע למטופלים על ידי צוותים רפואיים מיומנים, כי מדובר בטיפול יעיל".

ממצאי המחקר - בראשות ד"ר עידו וולף, מנהל המחלקה האונקולוגית בשיבא, ובהשתתפות החוקרים יסמין לשם, דמיאן אורבן, אדאטו ברליז, תמר בן אפרים ומיטל גרטי - הוצגו בכנס איגוד האונקולוגים שנערך החודש באילת.

לדברי מירי זיו, מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן, "מריחואנה רפואית הפכה לאחד הטיפולים הזמינים לחולי סרטן בישראל בשנים האחרונות, ולפי עמדת האגודה, הנושא צריך להיות מוסדר על ידי אנשי המקצוע בתחום".

בשנתיים האחרונות נידונה הסדרת תחום המריחואנה הרפואית בישראל באופן נרחב, כאשר לפי הערכות, בתום תהליך ההסדרה לתחום צפוי מספר המטופלים לגדול ל-40 אלף. עם זאת, הגידול התלול בשימוש בשנים האחרונות, הביא גם לדיווחים על זליגה של החומר לסוחרי סמים. עד לשנת 2009 היו רשאים מטופלים במריחואנה רפואית לגדל לבדם את הצמח, והוגבלו לעשרה עציצים בגובה מרבי של מטר וחצי לעציץ. ואולם בשנתיים האחרונות הוגבלו האישורים להחזקת החומר בלבד, בהתאם למינון שהותאם למטופל, והגידול הועבר לחוות מקצועיות.

כיום בישראל 12 חוות בעלות אישור לגידול מריחואנה רפואית, מהן לפחות שבע פעילות. החומר מועבר למטופלים במרכזי חלוקה, והנחיות משרד הבריאות מגבילות את הסכומים שהם רשאים לגבות על אספקת החומר הגולמי למטופל, על גלגול הסיגריות ועל המשלוח.

עם זאת, במאמר שהתפרסם בדצמבר האחרון בביטאון "הרפואה" על ידי צוות רופאים מבתי החולים אברבנאל ואסף הרופא וחיל הרפואה - ובהם הממונה על פרויקט המריחואנה הרפואית במשרד הבריאות, מנהל אברבנאל הד"ר יהודה ברוך - נקבע כי "איכות החומר המסופק בישראל איננה אחידה, ואין בקרה על הצמח המנופק, הרכב החומר הפעיל וניקיון הצמח".

רק באוגוסט 2011 החליטה הממשלה לקיים אמנה של האו"ם בנוגע להפצת סמים, ולקבוע כי משרד הבריאות יתפקד כסוכנות ממשלתית לאספקת מריחואנה רפואית. בהתאם למודל המוצע תוקם יחידה לטיפול בתחום המריחואנה הרפואית במשרד הבריאות, במתכונת של מנהלת או גוף מלכ"ר, שתהיה אחראית על אישורי החזקה, שמירה על חיסיון רפואי, קביעת התוויות טיפוליות, הקצאת אישורים לגידול החומר, ניהול מלאי המריחואנה הרפואית במדינה ודיווח לרשויות האו"ם.

Read this article in English: Israeli researchers say more doctors should recommend marijuana to cancer patients




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בני נפטר לפני הרישיון. תודה ליהודה ברוך אמא של חולה
  • 07:09
  • 30.01.12

לא נשכח אותך בביתנו לנצח. שבועות של סבל שהיית יכול למנוע אם רק היית מתרכז בהצלת חיים ולא בעיכובים בירוקרטיים מטופשים. תתעורר דוקטור או שתעביר את התפקיד למישהו עם לב.

02 קנביס אילן
  • 08:21
  • 30.01.12

החומר ממכר ומסוכן

  •   כמעט כמו הבורות שממה נובעת התגובה שלך  (לת) צא ולמד
    • 09:31
    • 30.01.12

  •   מי מפחד מקנביס? לגליזציה של השימוש בחשיש תועיל לחברה אור לנו
    • 09:47
    • 30.01.12

    הסם הממכר והמסוכן ביותר בישראל, וגם בעולם, הוא האלכוהול, ומאז ביטול הפרוהיבישן בארה"ב הוא משווק לכל דיכפין וללא הגבלת הכמות. אם האלכוהול, ובצורתו המזוקקת ביותר, הוודקה, נמכר בכל מכולת, פיצוציה וסופרמרקט, על פי החוק רק למי שמלאו להם 18, אך בפועל צרכניו הם צעירים בהרבה, מה פשר המגבלות על השימוש בחשיש שאינו הורס את הכבד או את הריאות, כמו עישון טבק, ומי שמעוניין בו מגיע אליו גם למרות האיסור? האיסור הופך את המשתמשים לעבריינים וכל מי שנמצאה ברשותו כמות מזערית של הקנביס לשימוש עצמי נשלח מיד למעצר ונפתח לו "תיק" במשטרה, תיק שילווה אותו כצל בחייו.
    התועלת הרפואית הממשית והיחודית של הקנביס שנויה במחלוקת אך אם ציבור גדול משוכנע שהשימוש בחשיש מקל על כאביו מדוע להפנות חולי סרטן ואיידס במצב סופני לתחנת מכירה יחידה כדי שיבלו שעות בהמתנה למנה המגיעה להם? לדעתי המתנגדים ללגליזציה מאמינים שאם השימוש בחשיש יהיה חוקי כולנו נהפוך לנרקומנים, נתחיל בחשיש ונגמור בהרואין. התשובה היא שגם היום מי שמעוניין בחשיש משיג אותו ומי שאין לו עניין בסמים לא יצרוך אותם גם אם יהפכו לחוקיים.

  •   הם במילא חולים! א
    • 09:52
    • 30.01.12

    אמא שלי, שתזכה לשנים ארוכות, חולה כבר 20 שנה במחלה חשוכת מרפא (לא סרטן) , ומעשנת קופסת סיגריות ביום.
    מאחר שהיא כמעט בת 70, ומעולם לא עישנה קנביס, דוקא הייתי ממליצה לה לנסות. אולי זה יקל גם עליה ויפחית את כמות הסיגריות הרגילות :-)

  •   בניגוד למורפיום, קודאין ושאר משככי הכאבים Paz Nativ
    • 10:13
    • 30.01.12

    ודרך אגב - אם יש לך מחקר אחד שמוכיח את אמירתך - פרסם אותו פה. אם לא - אל תזרוק אמירות שפר לאוויר

  •   מאיפה אתה מביא את השטויות האלה? אסף
    • 10:26
    • 30.01.12

    פחד ושיפת מוח מוטעית הם שמונעים מאלפי חולים לשפר את רמת החיים שלהם!

  •   נסיון אישי שלך ? פרט, נשמח להשכיל.  (לת) איך אתה יודע ?
    • 10:30
    • 30.01.12

  •   every day driving is even more dangrus. alcohol is a big elad
    • 10:43
    • 30.01.12

    biger [problem.
    as cancer patiant MED. canabis made my life and pain berable.
    so please a bit of modasty, thanks

  •   לא להאכיל את הטרול  (לת) מיכאל
    • 13:40
    • 30.01.12

  •   צודק 100% !!!! חייבים להתקדם בנושא הזה כבר !!! אפילו לא מעשן (כמעט)
    • 23:15
    • 30.01.12

    המריחואנה הייתה צריכה להיות חוקית ממזמן. סיגריות ואלכוהול הייתי מגביל בחוק, הרבה יותר מהמריחואנה, ומי שלא מסכים איתי שילך לקרוא וללמוד כי אין לו מושג על מה הוא מדבר !!!

  •   פז נתיב ואילן ב
    • 11:37
    • 28.04.12

    פז למי התגובה שלך?
    ואילן, רק שתדע שקנביס לא ממכר(בניגוד לכדורים שחברות תרופות נותנות לך), לא מסרטן(בניגוד לסיגריות וגם כדורים שאתה קונה-ואלה הדברים החוקיים), ולא מוביל לשמוש בסמים קשים יותר כמו שתענו ב70 שנה האחרונות.. אה כן ולא היה מקרה אחד של מוות משימוש בקנאביס בכל ההיסטוריה שמשתמשים בו בעולם(5000 שנה).. אז לפני שאתה מדבר שטויות תקרא קצת ותבין שאתה מקשיב לשקרנים שאומרים לך "אל תיקח קנביס שהוא צמח טבעי- כי זה הסם הכי מסוכן בעולם, הינה קח את התרופות האלה שהם 100% כימקאלים ממכרים ואנחנו יכולים לקחת לך על זה מסים)

03 למידע נוסף על קנאביס רפואי: קנאביס רפואי
  • 08:24
  • 30.01.12

www.israel420.com

04 33% לא לקחו לריאות the dude
  • 08:34
  • 30.01.12

אבל עזבו את זה, לעזעזאל עם הביורוקרטיה והמוקיונים היושבים בכנסת

05 ממה חוששים מתנגדי הלגליזציה של החשיש? הגיעה העת להפוך את השימוש בו לחוקי אור לנו
  • 08:51
  • 30.01.12

הסם המזיק והמסוכן ביותר בישראל, וגם בעולם, הוא האלכוהול, ומאז ביטול הפרוהיבישן בארה"ב הוא משווק לכל דיכפין וללא הגבלת הכמות. אם האלכוהול, ובצורתו המזוקקת ביותר, הוודקה, נמכר בכל מכולת, פיצוציה וסופרמרקט, על פי החוק רק למי שמלאו להם 18, אך בפועל צרכניו הם צעירים בהרבה, מה פשר המגבלות על השימוש בחשיש שאינו הורס את הכבד או את הריאות, כמו עישון טבק, ומי שמעוניין בו מגיע אליו גם למרות האיסור? האיסור הופך את המשתמשים לעבריינים וכל מי שנמצאה ברשותו כמות מזערית של הקנביס לשימוש עצמי נשלח מיד למעצר ונפתח לו "תיק" במשטרה, תיק שילווה אותו כצל בחייו.
התועלת הרפואית הממשית והיחודית של הקנביס שנויה במחלוקת אך אם ציבור גדול משוכנע שהשימוש בחשיש מקל על כאביו מדוע להפנות חולי סרטן ואיידס במצב סופני לתחנת מכירה יחידה כדי שיבלו שעות בהמתנה למנה המגיעה להם? לדעתי המתנגדים ללגליזציה מאמינים שאם השימוש בחשיש יהיה חוקי כולנו נהפוך לנרקומנים, נתחיל בחשיש ונגמור בהרואין. התשובה היא שגם היום מי שמעוניין בחשיש משיג אותו ומי שאין לו עניין בסמים לא יצרוך אותם גם אם יהפכו לחוקיים.

06 מריחואנה רפואית עוזרת כאבים גם בבליעה, דרך עוגיות וכאלה? לא רוצה לעשן... שמישהו יענה בבקשה...  (לת) שאלה חשובה
  • 09:28
  • 30.01.12

  •   כן! א
    • 09:38
    • 30.01.12

    בהחלט כן! גם מספקים את התרופה באופנים שונים לבליעה דרך שוקולד עוגיות עוגות סוכריות ועוד

  •   כן 420
    • 09:38
    • 30.01.12

    אבל היתרון הגדול של עישון הוא שאתה מחליט בעצמך בדיוק כמה אתה רוצה להכניס לגוף באותו הרגע.

  •   THC זאב
    • 09:54
    • 30.01.12

    החומר הפעיל במריחואנה, משפיע גם בבליעה-באוכל או בערבוב במשקה, כמו יוגורט וכדו'

  •   smoking vs. eating one who knows
    • 09:57
    • 30.01.12

    Yes but it will take longer to feel the effects - your body will have to digest it first (1-2 hours). Also it's a bit harder to make, because you will need to extract the THC from the plan using some kind of oil through a cooking process. You can use milk, butter or regular oil, but it takes time and attention. You then risking not knowing the dosage you are consuming because you have no idea how much THC you extracted. Also you will end up using a lot more weed than if you are smoking it. Last but not least, the high will last many hours - 5-8 hours instead of 1-2 hours if you smoke

    I would recommend smoking If you are having a hard time smoking buy a water pipe. You can buy a really good quality pipe with many filtering tubes. They are expensive but they make it easy on the lungs.

  •   תשובה אביב
    • 10:05
    • 30.01.12

    אין סיבה להניח שלא, אלא שהזמן הדרוש לקבלת האפקט (כלומר שיכוך הכאבים) יהיה, בדרך-כלל, ארוך יותר.

  •   כן. אין קשר בין אופן הצריכה ליכולת הריפוי מגיב
    • 10:25
    • 30.01.12

    יש גם ספקים שנותנים שמן למי שלא יכול לעשן

  •   לא חייבים לעשן את זה בן של
    • 10:41
    • 30.01.12

    ויש עוד דרכים מלבד עוגיות. אתה יכול לקבל את זה בטיפות, אתה יכול לקבל את זה במשאף. יש המון דרכים לצרוך את הצמח, ולכולם יש אחוזי יעילות גבוהים במיוחד. בישראל יש בורות נרחבת בכל הקשור למריחואנה, ובכל מקום שיש בורות יש נחרצות שלא לדרך. אל תקשיב לטיפשים שיספרו לך סיפורי סבתא על זה ממכר, זה מסוכן וכולי. מריחואנה היא משכך כאבים טבעי, הרבה יותר אפקטיבי, והרבה פחות מסוכן ממשככי כאבים כגון אקמול, או אופטלגין או כל אחד מהדברים הללו. אל תמשיך לסבול בגלל שאתה מוקף בבורות. תוציא אישור ותבקש מהרופא שלך שיסביר לך איך לקחת את זה.

  •   אתה לא חייב לעשן מבין
    • 10:43
    • 30.01.12

    יש הרבה דרכים לצרוך את הקאנביס הרפואי.
    א. בליעה: עוגיות, תה וכאלה
    ב. נשימת אדים דרך מאייד (וייפורייזר)
    ג. עישון כסיגריה או באנג.

    אם זה נצרך בבליעה, זה עובד מצויין, רק שהאפקט מגיע כחצי שעה+ לאחר הבליעה (כמו שלוקחים כדור)

  •   תודה לעונים!!!  (לת) שאלה חשובה
    • 11:44
    • 30.01.12

  •   תודה רבה לעונים!!!  (לת) שאלה חשובה
    • 16:14
    • 30.01.12

  •   גם תה עלי פסיפלורה יגאל
    • 22:46
    • 30.01.12

    משכח כאבים טבעי סופר יעיל

  •   אתה לא חייב להכניס לריאות כל כך מבינה אותך
    • 12:42
    • 31.01.12

    בחיים שלי לא עישנתי או שתיתי אלכוהול כך שזה עדין הלם בשבילי לקחת קנאביס

    היתרון של השאיפה על פני שיטות האחרות הוא שההשפעה קוראת תוך כמה שניות
    לי קשה לשאוף לריאות (אפילו את האדים של המאדה) ואני פשוט שואפת לפה ומחזיקה בפה לכמה שניות, זה נכנס למחזור הדם דרך הנימים והורידים בגרון, ההבדל שהאתה מנצל פחות מהחומר
    יש באינטרנט כל מיני סוגים של מאדים ניידים שאין מגע ישיר בין הלהבה לחומר וזה יותר עדין

    בכלל, עדיף לך להתייעץ עם מרכז החלוקה שלך, בשביל זה הם שם, הם יעזרו לך למצוא דרך שימוש שתתאים לך

07 תשובה ל -4 מריחואנה עוזרת בבליעה!!! רועי
  • 09:43
  • 30.01.12

האפקט אפילו יכול להיות חזק יותר ולהימשך ליותר זמן.
הבעיה > לוקח זמן רב עד שהחומר מתחיל להשפיע - בין חצי שעה לשעתיים עד תחילת ההשפעה. כך שאם אתה סובל מכאבים כדאי לאכול משהו לפני שמתחיל הכאב

free@marijuana.org.il

08 ולמי שכן מעשן- חשוב לעשן נקי בלבד, או עם תחליף טבק לא ממכר רועי
  • 09:44
  • 30.01.12

אסור לערבב עם טבק כי אז או שמעשנים יותר סיגריות קנאביס בשביל לספק את הצורך בניקוטין או שמגבירים עידון סיגריות בגלל ההתמכרות.

www.honeyrose.co.il

09 כן, ובמרכזי החלוקה יידעו לייעץ לך  (לת) לא מעשן
  • 09:51
  • 30.01.12

10 שמעתי שאפילו לא חולים מרוצים מהטיפול במריחואנה  (לת) א.
  • 10:26
  • 30.01.12

11 אולי גם לך מגיע קנביס רפואי - ולא ידעת? שלומי סנדק
  • 10:42
  • 30.01.12

מדוע להמשיך לעבור על החוק בזמן שיתכן ואפשר לקבל את זה רפואי, איכותי וחוקי? אשמח לסייע גם לך! לפרטים כנסו לאתר www.osher.co.il

  •   מדוע שמישהו בכלל יעבור על החוק - לכולם מגיע סתם קקר
    • 11:23
    • 30.01.12

    סם לא קשה בעליל, שאם יש לא תופעוצ שליליות הם בטלות בששים לעומת הנזקים שגורם אלכוהול או אפילו טבק.

    מה גם שהוצאת המריחואנה מפקודת הסמים שומטת את הקרקע מתחת לרגליה של תעשיה עבריינית עניפה ומשחררת משאבים לטיפול בעבירות חמורות באמת.

12 בורות בפעולה - דיאלוג שהתרחש: הלוחש לסוסים
  • 11:16
  • 30.01.12

אזרח א': אדוני השוטר, למה באת להפריע לנו כאן במעיין? בשביל ה-2 גרם חשיש האלה? מה חשבת שתמצא כאן? סוחר סמים עם כמות מסחרית?

שוטר ש': קפלו את האוהל אתה וחברה שלך ובואו איתי לתחנה.

אזרח א': בשביל מה זה טוב? אין לך דברים יותר חשובים לעשות בזמן שמשלם המיסים משלם לך משכורת?

מכשיר קשר ק': כל היחידות הגיעו מיד למרכז העיר טבריה התרחשה דקירה.

שוטר ש': אני לא יכול להגיע אני באמצע אירוע.

אזרח א': אתה לא רואה את סדר העדיפויות המעוות כאן? במקום לטפל בפשע אתה מבזבז את זמנם של זוג שבא לנפוש!

שוטר ש': אלה מסוממים כמוך שדוקרים אנשים.

אזרח א': מי לעזאזל שטף לך את המוח ככה? אני נראה לך כמו מישהו שידקור מישהו???

האירוע באמת התרחש וממשיך להתרחש מדי יום ברחבי הארץ.

רוב צרכני הסמים (הקלים, לא שזה משנה) הם אזרחים ישרים שומרי חוק עובדים ומשלמים מסים.

צריכת הסמים אצל נרקומנים חולים ואלימים איננה מקור הבעיה אלא רק אחד הסימפטומים של מחלה נפשית וקשיים בהתאקלמות חברתית.
הבעיה היא בנרקומן ולא בסם.

המדיניות הנוכחית מעוותת.
השוטרים רודפים צרכני סמים קלים ללא הפסק וללא צורך, כאילו שזו בעיה או נטל על החברה או על הכלכלה.
זה נובע מבורות ודעות קדומות.
זה גורם, בין היתר, לאזלת יד של משטרת ישראל בטיפול בפשע.

13 לגליזציה של החשיש עכשיו נסיון שלישי
  • 11:49
  • 30.01.12

הסם הממכר המסוכן ביותר בישראל, וגם בעולם, הוא האלכוהול, ומאז ביטול הפרוהיבישן בארה"ב הוא משווק לכל דיכפין וללא הגבלת הכמות. אם האלכוהול, ובצורתו המזוקקת ביותר, הוודקה, נמכר בכל מכולת, פיצוציה וסופרמרקט, על פי החוק רק למי שמלאו להם 18, אך בפועל צרכניו הם צעירים בהרבה, מה פשר המגבלות על השימוש בחשיש שאינו הורס את הכבד או את הריאות, כמו עישון טבק, ומי שמעוניין בו מגיע אליו גם למרות האיסור? האיסור הופך את המשתמשים לעבריינים וכל מי שנמצאה ברשותו כמות מזערית של הקנביס לשימוש עצמי נשלח מיד למעצר ונפתח לו "תיק" במשטרה, תיק שילווה אותו כצל בחייו.
התועלת הרפואית הממשית והיחודית של הקנביס שנויה במחלוקת אך אם ציבור גדול משוכנע שהשימוש בחשיש מקל על כאביו מדוע להפנות חולי סרטן ואיידס במצב סופני לתחנת מכירה יחידה כדי שיבלו שעות בהמתנה למנה המגיעה להם? לדעתי המתנגדים ללגליזציה מאמינים שאם השימוש בחשיש יהיה חוקי כולנו נהפוך לנרקומנים, נתחיל בחשיש ונגמור בהרואין. התשובה היא שגם היום מי שמעוניין בחשיש משיג אותו ומי שאין לו עניין בסמים לא יצרוך אותם גם אם יהפכו לחוקיים.

14 67% מחולי הסרטן מרוצים מהטיפול במריחואנה מחלק לחברה
  • 11:54
  • 30.01.12

100% מהחברים שלהם מרוצים לא פחות

15 85% נותנים גם לחברים לעשן או מוכרים את זה הלאה..  (לת) יוסי
  • 12:47
  • 30.01.12

16 33% לא הצליחו למלא את השאלון....  (לת) :-)
  • 12:48
  • 30.01.12

17 זה לעולם לא יהיה חוקי ניצן
  • 13:15
  • 30.01.12

השרלטנים הלוביסטים של חברות התרופות יושבים בכנסת ומאיימים מדי יום על כל ח"כ שרק שוקל לבדוק הצעת חוק בנושא ליגליזציה. אין סיכוי. חברות התרופות עשירות ואכזריות.

  •   נכון בכל אשמות חברות התרופות, בהמשך למאמר של ד"ר מוזס אתמול לניצן
    • 17:35
    • 30.01.12

    אילו שטויות אתה משמיע? חברות התרופות מתנגדות ללגליזציה של סמים? מה אכפת להן למכור פרפארטים של טטרה הידרו קנאבינול, החומר הפעיל והממכר בחשיש לכל המעוניין? הממשלות הן המתנגדות החריפות ללגליזציה, וכך הן הופכות ציבור ענק ותמים לעבריין, שיש לו "תיק במשטרה" על אחזקת כמויות מזעריות של סם לצריכה עצמית.
    אגלה לך סוד. המדינה המזוהה יותר מכל עם תעשיית התרופות היא שווייץ. בציריך החלו לפני יותר מעשור בחלוקת הרואין בתחנות למכורים במחיר סמלי. כל צרכן הרואין שנרשם מקבל מנות הרואין לפי צרכיו. הסם מוזרק לסיגריה שאותה עליו לעשן בתחנה. הניסוי הוכתר בהצלחה רבתי. המכורים אינם נגמלים אך חלוקת הסם מאפשרת להם חיים נורמלים. תופעת NEEDLE PARK המחליאה נעלמה לחלוטין, שעור הפריצות לדירות ולעסקים ירד פלאים, זנות של נרקומניות הצטמצמה וכבוד האדם הוחזר לאומללים שהתמכרו ללא מוצא. הסם מגיע כמובן מחברות התרופות.

  •   אי אפשר לרשום פטנט על קנאביס, לכן הוא לא חוקי. דן
    • 19:51
    • 30.01.12

    מה הקשר איזו מדינה מזוהה עם תעשיית התרופות? מזוהה ע"י מי? מה זה הכשל המפגר הזה? איפה שיש לוביזם קפיטליסטי חזירי עיוור - שם גם קנאביס לא יהיה חוקי.

18 מה זה משנה כל ההמלצות מוטי אדטו
  • 13:29
  • 30.01.12

הרי יש הנחיית על של משרד הבריאות למנוע העלאה של כמות הרישיונות - ישנן עשרות מחלות שקנאבוס הוא הטיפול הטוב ביותר עבורן - ולא מקבלים אישור.

19 כל הסטלנים רוצי גראס חוקי כדי שיהיה ממי לקנות  (לת) בני
  • 14:09
  • 30.01.12

20 לחברות התרופות זה גרוע והם חזקות מהאזרחים-לוביסטים.  (לת) כולנו עבדים
  • 17:14
  • 30.01.12

21 לגליזציה עכשיו! די לממן טרור ומשפחות פשע!!!  (לת) דוד
  • 17:30
  • 30.01.12

22 גם 80% מהבריאים מרוצים ממריחואנה!  (לת) מצ'לס
  • 01:23
  • 31.01.12

23 מודה שהתפקחתי משה מירושלים
  • 06:32
  • 31.01.12

הייתי נגד כל השנים ועכשיו אני מבין איזו מתנה קיבלנו מהטבע, דבר כל כך פשוט כמו "סיגריה" משנה לי לגמרי את כל תקופת הטיפולים...
אני מטופל בחברת "שאיפה" אבל הבנתי שכל החברות מספקות צמחים טובים.

24 החצי השני מסטול מדי כדי לענות  (לת) אורן
  • 07:31
  • 31.01.12

25 טוב לחולים אכן...אך מי מרויח כאן חולה סרטן
  • 15:29
  • 31.01.12

הכתב לא שאל מה תפקיד קופות החולים במערכת החשובה הזאת של סיוע לחולי הסרטן.התשובה היא-אפס. אפס השתתפות בעלויות החוצות במרבית המקרים 500 ש"ח לחודש ללא עלות הנסיעות למרכזי החלוקה המעטים כל כך.קופות החולים שעד תחילת חלוקת הקאנאביס הרפואי מיממנו במלואן תרופות משככות כאבים כגון מורפין בעלות של אלפי ש."ח לחודש לכל חולה מצאו דרך קלה להפטר מעלויות אלה. הקאנאביס מחוץ לסל וגם שום ביטוח משלים או אף ביטוח פרטי אינו נושא אפילו באופן חלקי בעלות לחולה שעבר מצריכת מורפין לצריכת קאנאביס.מדוע? מי האטום כאן לסבל? סגן השר שאין כלל חמלה בליבו, פקידי האוצר ערלי הלב כרגיל? החולים כך כך נואשים בכאבם שישלמו כל מחיר לזכות בקאנאביס המושיע אך מי שצריך לדאוג להם חמק באלגנטיות אפינית מחובתו.עלאק מדינת רווחה. אולי רווחה למי שמקבל את הכספים של אלפי חולים בכפולה של 370-550 ש"ח לחודש. מי בעצם מקבל אותם? לרשויות המדינה פתרונים.

26 It's much esaier to understand when you put it that way! Bangsad
  • 10:38
  • 23.02.12

It's much esaier to understand when you put it that way!

27 עזרה ממטופל עמית
  • 21:14
  • 28.04.12

אני אשמח לשוחח עם מטופל בקנביס, כנגד סרטן. יש כאן אחד כזה שבא לו לעזור לי?