המל"ג: הכשרת הסטודנטים לרפואה מהונגריה לא חוקית

מאות ישראלים הלומדים מעבר לים באים מדי שנה להכשרה בבתיה"ח בישראל - שמקבלים על כך תשלום מהמוסדות בחו"ל; המועצה: לא אישרנו זאת

מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), משה ויגדור, העביר בימים האחרונים חוות דעת להנהלת משרד הבריאות וקופת חולים כללית נגד התוכניות המופעלות בבתי החולים בישראל להכשרת סטודנטים לרפואה מהונגריה. במסגרת תוכניות אלו שהחלו בשנת 2006, לוקחים בתי חולים בישראל חלק בהכשרת מאות ישראלים הלומדים רפואה בהונגריה, וזאת מבלי שמסלולים אלו יאושרו על ידי המל"ג.

בעבור בתי החולים נחשבות תוכניות אלו לרווחיות ביותר: מחד מקבלים המוסדות הישראלים תשלום מהאוניברסיטאות ההונגריות על כל סטודנט שעובר אצלם הכשרות קליניות בשנות הלימודים המאוחרות. מאידך, מתאפשרת הכשרת הסטודנטים לעבודה בבתי חולים בישראל. כתוצאה מכך נוצרה בשנים האחרונות סיטואציה שבה בתי החולים מתחרים על התוכניות שבהן ניתן לקבל סטודנטים ישראלים מהונגריה.

כך מפעילה קופת החולים הכללית בבתי החולים שבבעלותה - לרבות בילינסון וסורוקה - תוכניות הכשרה לבוגרי שנים שלישית ורביעית וללימודים בשנה שישית, ללומדים רפואה בהונגריה. תוכניות דומות נפתחו במקביל גם במרבית בתי החולים הממשלתיים, לרבות שיבא, איכילוב ורמב"ם. בחלק מבתי החולים אף מציעים לסטודנטים ביטוחים רפואיים, ארוחות ועזרה בשכר דירה כדי שיבצעו אצלם הכשרות קליניות.

מנכ"ל המל"ג, משה ויגדור
מנכ"ל המל"ג, משה ויגדור. צילום: אוליבייה פיטוסי

למעלה מ-200 בשנה

כיום, כ-600 סטודנטים ישראלים לומדים רפואה בהונגריה בשנות הלימוד השונות, ועל פי הערכות, למעלה מ-200 מתוכם רשומים השנה לתוכניות ההכשרה השונות בבתי החולים בארץ. ויגדור מסתמך על סעיף 25 א' לחוק המל"ג 1958, הקובע כי על המועצה להשכלה גבוהה לאשר כל תוכנית לימודים המקנה בסיומה תואר או נקודות זכות לקראת תואר - נקודות הרלוונטיות במיוחד במקרה זה.

מאחר שההכשרה הקלינית המבוצעת בבתי החולים בארץ לסטודנטים לרפואה בישראל נמצאת בפיקוח המל"ג, מבהיר ויגדור כי גם הכשרת הסטודנטים מאוניברסיטאות זרות אמורה להיעשות באישורה ובפיקוחה של המועצה. "ההוראה הקלינית המתקיימת בישראל עבור הסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בהונגריה, ללא אישור המל"ג, הינה בניגוד לחוק", קובע ויגדור. התראה בעניין נשלחה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' רוני גמזו ולמנכ"ל הכללית, אלי דפס, הבעלים של בתי החולים הציבוריים במדינה. במשרד הבריאות והכללית הוחלט לפי שעה להמשיך את ההדרכות, חרף חוות הדעת יוצאת הדופן.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ועדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

מנהל שיבא, זאב רוטשטיין
מנהל שיבא, זאב רוטשטיין. צילום: אלון רון

נכון לעתה אין בידי המל"ג סמכות להפסיק את תוכניות ההכשרה המתקיימות בבתי החולים בישראל, אולם בכיר המקורב לסוגיה מבהיר כי אם ההכשרות יימשכו במתכונת הקיימת שאיננה חוקית, למל"ג יש סמכות להכריז כי תואר הרפואה של הסטודנטים הלומדים בבתי ספר בהונגריה לא יוכר בישראל. זאת אף על פי שמרבית הסטודנטים הללו מבקשים להשתלב בהמשך בעבודות במערכת הבריאות בארץ. ויגדור זימן את גמזו ודפס לדיון בנושא "כדי לבחון את הצעדים הנדרשים להסדרת הנושא ללא דיחוי נוסף".

עמדת המל"ג גובשה על רקע המאבק שדווח לפני כחצי שנה ב"הארץ" במסגרתו טענו ראשי האוניברסיטאות בישראל נגד תוכנית בינלאומית ללימוד רפואה של המרכז הרפואי שיבא בשיתוף אוניברסיטאות סנט ג'ורג' בלונדון וניקוסיה בקפריסין, בה לומדים השנה 30 סטודנטים. תוכנית זו מיועדת לבוגרי תואר ראשון, בכפוף למבחן ידע במדעים המוכר בבריטניה (MCAT), ומאפשרת תואר רופא תוך ארבע שנים. ואולם דווקא התוכנית שהעלתה לדיון את שאלת חוקיותן של תוכניות ההכשרה לסטודנטים מהונגריה, נמצאת בימים אלה בשלבי אישור מתקדמים במל"ג, וזאת לאחר שאוניברסיטת תל אביב שינתה את עמדתה נגד התוכנית והחליטה להצטרף אליה .

"המל"ג בבעיה קשה"

בכיר במערכת הבריאות אמר כי "מדובר בסיבוך חמור, והמל"ג נמצאת בבעיה קשה. אם תוכניות ההכשרה לסטודנטים מהונגריה אינן חוקיות, יהא עליה להגיש תביעות פליליות נגד כל הרופאים המשתתפים בהדרכות הללו. עד כה נמנעה המל"ג מקביעת סטנדרטים להוראה קלינית בישראל, וזה הזמן לעשות זאת, כדי להסדיר את התוכניות החשובות". בכיר אחר אמר כי "מדובר בעיקר בעניין של כסף, כיוון שהתשלום עבור הדרכת סטודנטים לרפואה מישראל מתקבל ישירות אצל הרופאים המדריכים, המשמשים מרצים באוניברסיטאות, ואילו התשלום על הדרכת הסטודנטים מהונגריה מגיע ישירות לבתי החולים. אך גם אם מדובר בכמה מיליוני שקלים בשנה, הכסף מושקע בהמשך בשיפור הרפואה הישראלית".

מנהל המרכז הרפואי שיבא, הפרופ' זאב רוטשטיין, אומר בהתייחס להתפתחויות כי "הדרכה קלינית בארץ לסטודנטים ישראלים מהונגריה מאפשרת להם לתקשר עם חולים המבינים את שפתם ולעשות רפואה טובה יותר". לדבריו, "המל"ג אמורה לשרת את מדינת ישראל ולפעול לסייע למדינה, ויש לחפש כל דרך ומוצא לאשר את תוכניות ההכשרה הללו".

גם בכללית מתחו ביקורת על הכרזת המל"ג שעלולה בהמשך לפגוע במספר הרופאים שיוכלו להיקלט בישראל, במציאות של מחסור ברופאים: בישראל שיעור של 3.38 רופאים עד גיל 65 לאלף נפש, נכון לסוף 2010, אולם דו"ח מבקר המדינה ממאי 2009 התריע כי עד שנת 2020 צפויה הפחתה של 19% לשיעור של 2.76 רופאים לאלף נפש. "התוכנית להכשרת הסטודנטים הישראלים מחו"ל היא משימה לאומית מהמדרגה הראשונה שהכללית שותפה לה", נמסר מהכללית. "איננו סבורים כי ההוראה הקלינית המתקיימת בבתי החולים המובילים הינה בניגוד לחוק המל"ג. יתרה מזאת, אנו נמצאים על ספו של משבר אמיתי בתחום, ומשוכנעים כי המל"ג תיתן כתף למאמץ של החזרת סטודנטים ישראלים הביתה, ולא תערים קשיים מיותרים".

ממשרד הבריאות נמסר כי "מנכ"ל המשרד הכין טיוטת חוזר להסדרת מתכונת הלימודים של הסטודנטים לרפואה מהונגריה בבתי החולים בישראל, והחוזר צפוי לצאת בחודש הקרוב. כדי לתאם את כל הפרטים, טיוטת החוזר הועברה למועצה להשכלה גבוהה. משרד הבריאות גאה על הידוק הקשר עם סטודנטים בחו"ל, גם כאשר מדובר במתכונת אוניברסיטאית שאינה קונבנציונלית".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי היא "לא התנגדה מעולם לעצם הרעיון של הכשרת רופאים מחו"ל ולשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות בחו"ל, אלא שדרשה שהכשרה זו תעשה לפי הנחיות המל"ג ודרך בתי הספר לרפואה באוניברסיטאות בארץ".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יש לשלול תארים אקדמים שממילא חלקם פיקטיבים מחלק ממנהלי בתי החולים פרופסור שיודע
  • 05:53
  • 03.02.12

ומראשי משרד הבריאות. חלק מתארים אלה הם ממילא על כלום עשייה ומזכירים את מסלול יאיר לפיד. בידקו את רוטשטיין, גמזו, גרוטו....רופא מהשורה לא היה מקבל תואר עם CV כזה. גם התארים שלהם בד"כ "מסוג ב'" דרגת חבר קליני

02 שיקולים זרים של המלג יהודה
  • 06:00
  • 03.02.12

לסטודנט ההונגרי לרפואה עומדת האופציה לסיים את ההתנסות הקלינית בשנה השישית גם בהונגריה ובכל מדינה אחרת באירפה הבחינות לשנה השישית מתבצעות בכל מקרה בהונגריה היעד שלנו בישראל חייב לגרום שכמה שיותר רופאים ישראלים יחזרו לארץ-יעדי המלג שונים?

03 ואני שואל למה הם צריכים ללמוד בחו"ל? שיפתחו להם כיתות בארץ !!!  (לת) לא מבין
  • 06:26
  • 03.02.12

04 המל״ג אסון גיורא
  • 06:44
  • 03.02.12

המל״ג כבר מזמן לא משרת את טובת המדינה אלא את עצמו. במקום להרתם למאמץ להגדיל את מספר הרופאים בארץ הוא תוקע מקלות בגלגלים

05 אוניברסיטת תל אביב לא שינתה עמדתה אוהב ישראל
  • 06:54
  • 03.02.12

בעוד כשבוע יש הצבעה על "אוניברסיטת תל אביב שינתה את עמדתה נגד התוכנית והחליטה להצטרף אליה " הפקולטה לרפואה. באם זה יאושר זה יצטרך אישור של סנט האוניברסיטה. נכון לעכשיו נשיא האוניברסיטה תומך ובבתי חולים השונים אין הסכמה. נהיה חכמים רק לאחר ההצבעה.

06 ולזה ניקרא: הרצחת וגם ירשת שמואל
  • 07:13
  • 03.02.12

גם חסרים רופאים בארץ
גם לא מגדילים את כמות הסטודנטים לרפואה בישראל
וגם ישראל שנהנית באופן ישיר מהכסף העצום שהורים משלמים על הלימודים בחו"ל לא מאפשרת לאותם רופאים. ייפיי היי, מי רוצה בכלל לעבוד בישראל כרופא.
ד.א. לא הבנתי את אוניברסיטת ת"א, מה הם פתאום מקנאים ברמה הגבוהה של האוניברסיטאות מחו"ל????

07 מעניין אותי את ה-&@:;?! פציינט מן השורה
  • 07:19
  • 03.02.12

חוקי או לא חוקי להכשיר אותם בארץ... מהו מבחן התוצאה? הסטודנטים טובים? הלימודים שלהם טובים? הם יודעים את החומר? אז מה לעזאזל אכפת לי אם על פי חוק שנכתב בסוף שנות החמישים הם לא ראויים להמשיך את לימודיהם בארץ?. גם ככה אין די רופאים אז אדון מנכ״ל המל״ג , לך לחפש דברים יותר מועילים לעשות כי אם דברים כאלה את. רק מזיק ולא תורם.

08 מדובר במאבק אינטרסנטי עמליה
  • 07:51
  • 03.02.12

הסטודנטים הלומדים בהונגריה, ויש גם ברומניה, צכיה, קרואטיה, איטליה ועוד מדינות באירופה, תואריהם מוכרים לעבודה במדינות האיחוד האירופאי. כל האוניברסיטאות האלה עומודות בתקני האיחוד האירופאי. אני לא מבינה מדוע רופא שיכול להשתלם ולעבוד בגרמניה, בצרפת ובשאר המדינות באירופה, לא יכול לעבוד בישראל. אפשר לחשוב שזה ביג דיל לבוא כרופא ולעבוד כאן. המשכורות לרופאים בעולם גבוהות בהרבה ממשכורותיהם כאן ובזה שמקשים עליהם להקלט כאן בגלל אינטרסים צרים, הם ירדו מהארץ. בארץ כנראה לא צריך רופאים כי כידוע יש הרבה חרדים המתפללים לאלוהים והוא כבר יעזור לחולים להרפא. בדיוק כפי שהוא עזר לחולים להיות חולים. מדינה מטומטמת.

09 המל״ג רוצה לאשר למוסדות הלימוד הזרים ???  (לת) נאור
  • 07:54
  • 03.02.12

10 משה ויגדור, מה עובר עליך? עופר
  • 08:47
  • 03.02.12

רוצה להיות כוכב תקשורת על חשבון הקריירה של אחרים?

11 אין להכיר בסודנטים מהונגריה בשום אופן ! א.דוויל
  • 08:56
  • 03.02.12

אין להכיר בסודנטים מהונגריה בשום אופן !

יש למנוע לאלתר כל אפשרות לקבל מספר של 600 עד 800 סטודנטים בשנה, מהסיבה הפשוטה שמערכת הבריאות שלנו לא ידעה ימים טובים מאלו, בתי החולים מלאים ברופאים אשר נלחמים על כל שעת עבודה נוספת ואין לגזול זאת מהם.

להביא סתם רופאים יביא למצב דומה למה שקורה עכשיו, שיהיו יותר רופאים במחלקה ממיטות. אם בכל זאת להעסיק אותם, יש לדרוש מבתי החולים בארץ להצמד לתוכנית לימודים מסודרת אשר תבנה על ידי מר משה ויגדור, בעל תואר בהנדסת תעשייה וניהול, או לחילופין להעביר שילומים ישירות לכיסו.

שיבוא כבר מבול וישטוף את כולנו

בברכה

זה שהרים ידיים

12 צרות עין! מדוע לא ירחיבו את לימודי הרפואה בארץ? מדוע צריך ללמוד בחו"ל?
  • 09:21
  • 03.02.12

יש ביקוש ללימודי רפואה ואף צורך בהכשרה של יותר רופאים.

  •   נקודה למחשבה סטודנט בחול
    • 10:48
    • 03.02.12

    אתה יודע משהו? אני וחברי משלמים בשנתון שלי קרוב ל10 אלפים דולר היום שכר הלימוד למי שמתחיל השנה בבודפשט הוא 16.5 אלף דולר אם לא יותר , ובאוניברסיטת דברצן 13.5 אלף דולר... אם תגיד לכל אותם סטודנטים לשלם את הסכום הזה לאוניברסיטאות בארץ ולחתום שהם ישלמו את זה ללא תלונות כולם בלי יוצא מן הכלל יחזרו! ויותר מזה האוניברסיטאות ירוויחו כסף ושקל יחזור לארץ ולא יומר לטובת הדולר ואנחנו מדברים על כמה עשרות אם לא מאות אלפי דולרים בשנה (בהתחשב בהיקף ההוצאות של לימודים , מחיה, טיסות וכו') סתם נקודה למחשבה

13 הצעה לסטודנטים מהונגריה: סעו להתמחות לארה"ב. ישראל מכירה בהתמחות אמריקאית וגם תהיה לכם אופציה להשאר שם ולחיות כמו בני אדם  (לת) זה לא קשה!
  • 09:36
  • 03.02.12

14 הנושא הרגיש באמת הוא שכדי להתקבל בארץ לרפואה יש לעבור מבחני אישיות. הנוסעים להונגריה הם אלו שנכשלו שוב ושוב במבחנים אלו מסיבות מהותיות, והוחלט שאינם יכולים, אישיותית, להיות רופאים. הם נוסעים להונגריה וחוזרים לישראל עם תואר, משתלבים בהתמחות במחלקות, ועוקפים מערכת שעלותה מיליוני שקלים לניפוי בלתי-מתאימים לרפואה. יוצא, שחלק גדול ממי שבסוף הופך לרופא, עבר מבחני אישיות שקבעו לגביו באופן חד-משמעי וע"י מיטב המומחים בארץ למיון מסוג זה, כי אינו יכול להיות רופא! תארו לעצמכם שמי שלא התקבל לקורס טיס היה נוסע להונגריה, עושה שם קורס טיס, חוזר לארץ, מגוייס ע"י צה"ל כטייס קרב מן המניין, ומקבל לידיו מטוס קרב כמו כל טייס אחר. אם זה נראה לכם אבסורד משום שאתם סומכים על מערכת מיון המועמדים לטיס של צה"ל, ומקבלים שלא ייתכן שמי שלא עבר אותה יהפוך לטייס קרב בשירות סדיר בצה"ל דרך הונגריה, אתם יכולים לסמוך גם על מערכת מיון הרופאים, שנבנתה לפחות באותה העמקה ומומחיות - ככל הנראה הרבה יותר.  (לת) בעילום שם
  • 10:38
  • 03.02.12

  •   מה פתאום מבחני אישיות? ענת
    • 11:23
    • 03.02.12

    הרי לוקחים את הרוםאים מהארץ ללמד אותם תקשורת בין אישית. הם נבחנים פסיכומטרי קשה מאוד, אבל במבחן הרגש?
    החברה מחול לומדים קשה, מתמודדים עם מציאות קשה מאוד, רחוק מכל דבר מוכר. ובסוף בארץ בוחנים אותם שוב. אם הבעיה הייתה מבחן אישיות, היו מוסיפים אותו למבחן הקבלה לרופאים.

  •   כיום, מבחני אישיות הם חלק מהקבלה ללימודי רפואה.  (לת) רופא
    • 11:58
    • 03.02.12

  •   תגובה לשניכם (עילום שם וענת): יש היום מבחני אישיות, אבל הקביעה לגביהם אינה נכונה סטודנט לרפואה
    • 12:21
    • 03.02.12

    מבחני האישיות - מו"ר ומרק"ם - אינם מבחני ניפוי כפי שקבע "עילום שם" אלא מבחנים לדירוג. בהנחה שיש להם תקפות גבוהה (וזה בכלל לא בטוח, האישיות שלי קפצה ב-30 נקודות מתוך מאה בערך בתוך שנה...), מי שלא התקבל אינו מי שלא עבר אותם, אלא מי שלא הספיק המקום עבורו בפקולטה.
    נניח יש 100 מקומות בפקולטה, ונבחנו 500 איש, אז כל אחד מה-400 התחתונים לא התקבל, וזה לא אומר דבר על אישיותו.

  •   איזה קשקוש הערבים עושים לסטודנטים ערבים את המבחני אישיות ולכן בטכניון הם יותר מ70% לונדוני
    • 17:09
    • 03.02.12

    שנה אחת לא היו מספיק ערבים אז אחמד טיבי צרח.
    השאלה הגדולה היא למה אחי עם פספורט אירופאי בכלל יטרח לחזור למדינה עם האנשים הכוחניים הדוחים האלה ועם משכורות הרעב והמשמרות של 24 שעות כשבכל מערב אירופה הוא יכול להרוויח פי 5 מהיום שהוא מקבל את התואר ולעבוד משמרות נורמליות. הם צריכים לתת תנאים עודפים לא לאיים שהתואר לא יוכר. חיים בסרט. שיתעוררו ויבינו שלא כולם חייבים לחיות במדינת הפרוטקציה והקשרים, יש אנשים עם אפשרויות ויש הרבה כאלה. מישהו ששירת 3 שנים שירות קרבי וסיכן את חייו צריך תנאים עודפים בקבלה לרפואה בארץ, היגיע הזמן שמישהו יפנים גם את זה, בעוד שכל הבנים של המיליונרים והמקושרים לא משרתים בכלל או משרתים בתור עוזר ארכיטקט,עוזר רו"ח בקריה או ממר"מ. בסוף הם יקבלו רופאים הודים ונראה איך הם יתלהבו מהם כשלמעמד הביניים ימאס, להרבה כבר נמאס.
    מר מבחני אישיות נראה לך הגיוני שבמדינה עם 8 מיליון תושבים יש 5 פקולטאות קטנות לרפואה? לא נראה לך הגיוני להקים פקולטה עם 1,000 מקומות בדימונה אפילו פרטית וליצור אלפי מקומות עבודה יחד עם רופאים זמינים לאיזורים עניים? בגלל אנשים כמוך המדינה בקנטים וזה רק יחמיר. הרוב המוחלט של הסטודנטים לא רצו לנסוע להונגריה, ולידיעתך ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם מבחינת הקושי של קבלה לרפואה יחד עם נורווגיה. מבחני האישיות שאתה מדבר עליהם לא מתבצעים ברוב הפקולטאות בעולם או מתבצעים בתור מבחנים מצחיקים.

  •   תגובה לך, סטודנטית לרפואה אופיר מהונגריה
    • 11:34
    • 04.02.12

    מו"ר ומרק"ם הם לא מבחני אישיות, נקודה.
    מבחני אישיות הם כלי עזר פסיכולוגי, לומדים עליהם בפסיכיאטריה (למי שמתענייו כמובן) אי אפשר לקמט אישיות במספר. מלבד זאת אני מסכים עם שאר ההערות שלך.
    לגבי הטרול בעילום שם..הוא טרול.. לא להאכיל את הטרולים!

  •   לכמת, אופיר, לכמת נעה ל
    • 12:51
    • 05.02.12

    מלשון כמות.

  •   חוצפן !!! אתה בכלל לא יודע על מה אתה מדבר נטע
    • 12:01
    • 15.02.12

    אחותי לומדת בהונגריה , הסיבה היחידה שלא התקבלה בארץ כי היו חסרות לה מס' נקודות בודדות בפסיכומטרי , אין שום קשר לאישיות !!!!! מדינת אוכלת יושביה דואגת לקבל לפה רוסים נוצרים שיעבדו ברפואה במקום לטפח אנשים כמו אחותי . אני מאחלת לך שיטפל בך רופא שלמד בהונגריה..אולי ככה תבין יותר מהחיים שלך!!!!!

15 התכניות האלו אושרו ע"י האוניברסיטאות ההונגריות סטודנט בהונגריה
  • 11:02
  • 03.02.12

בתור מי שיקבל תואר מאוניבררסיטה הונגרית - התוכנית של שנה שישית בארץ = בהדסה, רמב"ם או שיבא (איכילוב לא בתכנית הזאת) או באחד מבתי החולים של כללית - התכניות האלו אושרו ע"י האוניברסטיה שלי. לאחר שאסיים את השנה השישית ואעבור את מבחני הרישוי האירופאים - אקבל תואר מהאוניברסיטה שלי. לא מהמל"ג.
על המל"ג להבין שתכניות הלימודים בחו"ל לאו דוקא חופפות את אלו שבארץ, אבל את התואר שלי אני לא מקבל בארץ. אני לא לומד בארץ. המל"ג לא צריך להתערב בתואר שלי, זה עניין שבין האוניברסיטה שלי לבתי החולים בארץ שרוצים מאוד לקלוט אותי לכשאסיים את לימודיי.

16 אבסורד מכסות הקבלה סטודנט לרפואה
  • 12:28
  • 03.02.12

כל מי ששאלתי אומר שהמגבלה על גודל הפקולטות היא לפי הקיבולת של המחלקות בבתי החולים ללמד סטודנטים במקביל לעבודה השוטפת. אם זה החסם, אז מדוע יש אפשרות בכלל ללמד סטודנטים מחו"ל?
אני כן חושב שחשוב לקדם תוכניות של חילופי סטודנטים ולכן להקצות מקומות עבור סטודנטים _זרים_, אבל עבור ישראלים יש להרחיב את הפקולטות באוניברסיטאות בארץ ולא לשלוח אותם למסלול יקר ועקום (ללמוד בבית חולים בארץ כחלק מתוכנית הונגרית לסטודנט ישראלי שיחזור לעבוד בארץ). אם רוצים יותר תקציבים לבתי החולים יש להקצותם ישירות ממיסי הציבור כולו ולא מ(הורי )הסטודנטים לרפואה עצמם.

17 השאלה שלי היא למה מדברים רק על ההונגרים? מה עם כל שאר הסטודנטים משאר הארצות?  (לת) לא מבין
  • 12:29
  • 03.02.12

18 המדריכים לא מקבלים גרוש מדריכה סטודנטים
  • 13:32
  • 03.02.12

מובאה ממהכתבה:"... התשלום עבור הדרכת סטודנטים לרפואה מישראל מתקבל ישירות אצל הרופאים המדריכים, המשמשים מרצים באוניברסיטאות ..."
לא נכון. בשנותי כמתמחה וכמומחה (ללא תואר מרצה באוניברסיטה) לא קבלתי כל תשלום על הדרכה קלינית בבי"ח. מהסיבה הזאת יום אחד אמרתי "די" וסרבתי להמשיך. רוב העבודה נעשית ע"י מתמחים בכירים ומומחים צעירים שלרובם אין תואר מרצה. אז איפה הכסף שהאוניברסיטה משלמת?

19 לימודי רפואה א ש
  • 14:10
  • 03.02.12

המל"ג עוסקים בפוליטיקה , הם אינם מצעים חלופה טובה והולמת לסטודנטים
צריך ליבדוק מי מהם או מקורביהם הולך להרויח מהעיניין

20 אל תשוו לארה"ב מלכה
  • 14:26
  • 03.02.12

רופא שמגיע לארה"ב (חוץ ממספר מועט של מדינות וישראל לא כלולה בהם) חייב לעבור הסמכה (רזידנט) מחדש.
לדוגמא: אם גמרת כמנתח לב בישראל לא תוכל לעשות זאת בארה"ב - היות ובארה"ב חייבים לגמור כרוגיה כללית לפני התמחות בלב ובישראל לא חייבים. וישנם עוד הרבה דוגמאות.

בוודאי שאי אפשר ואסור לשלב מיידית רופאים שגמרו רפואה במדינות שבהם רף הקבלה נמוך יותר. הם חייבים להבחן ולעבור שלב לימודים להתאמה למסגרת ישראלית.

21 ארץ אוכלת יושביה אבי
  • 14:51
  • 03.02.12

ראשית אגיב לתגובה 14 שנאלץ להסתתר מאחורי עילום שם, גיבור גדול.
לידיעתך מר עילום שם רמת הלימודים בהונגריה עולה על זו של האוניברסיטאות בארץ. אנחנו לא המצאנו את הרפואה וגם לא את התעופה כך אתה ואנשים כמוך חושבים. בנים ובנות של רופאים בארץ לומדים גם הם בהונגריה האם גם רמתם של אלו נמוכה. אתה בושה וחרפה כלום ושום דבר.
לעצם העניין המל"ג כנראה רוצה להשתתף ב"חגיגה" ולגזור גם הוא קופון רווח והחליט להחליט שהדבר נעשה באופן לא חוקי.
כל המדינה הזו והאנשים המנהלים אותה שווה לקליפת השום הכל פוליטיקה רקובה ומאוסה. אנחנו ההורים נאלצים להוציא כסף זר מהמדינה לטובת הילדים שלנו שנלחמו פה והשקיעו את מיטב שנותיהם במדינה הרקובה, ה יא מדינת ישראל, שלא נותנת מענה הולם ומוצאת פתרונות להקמת פקולטות חדשות לרפואה בארץ. אני מקווה שמר משה ויגדור מינהלן קטן שמחפש פרסומת על חשבון סטודנטים שהוריהם מוציאים את מיטב כספם על לימודים אלו, בשביל לחזור ולשרת אותך אם תצטרך אישפוז.
אני מקווה שהבת שלי תסיים את לימודיה בהונגריה עם רשיון אמריקאי לרפואה ולא תצטרך סיבה לחזור למדינה המאוסה והמגעילה שנותנת לאנשים כמוך לנהל מוסדות שכנראה אינך ראוי להם. בושה חרפה וכלימה.

  •   תגובה ל 21 אברהם
    • 07:56
    • 05.02.12

    כאב לסטודנט מהונגריה אני מחזק את כל מה שאמרת,מדינה רעה לאזרחיה,מאבדת את טובי בניה בנכר ,אין למלג שום תירוץ למעט כסף על מנת לסחוט את ההורים

22 אז המל"ג יכיר בתואר מוסמך לעסוק ברפואה של סטודנטים ישראלים שישתלמו בבתי חולים בהונגריה סחיטת פרוטקשן?
  • 13:13
  • 04.02.12

אך לא יכיר בתעודות של רופאים שלמדו בהונגריה אך עברו השתלמות בבתי החולים המצוינים של ישראל. המועצה להשכלה גבוהה אינה רשאית להתערב בתוכניות לימוד של סטודנטים ישראלים בחו"ל, רק לאשר או לדחות את התואר, לכן איש אינו זקוק לרשות ממנה להדריך סטודנטים לרפואה מאוניברסיטאות בחו"ל. מנכ"ל המל"ג, אדון ויגדור, נוהג כגנגסטר שמאיים על מי שמסרב לשלם דמי חסות. ישראל רק יוצאת נשכרת מהסטודנטים לרפואה שלומדים את מקצועם בחו"ל בלי להעמיס על מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ. ושהחוליגן יפסיק לאיים. מי זקוק למל"ג?

פעילות
המלצות
הפופולריות בבריאות
פרסומת