מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

באסותא מקבלים תרומות זרע רק ממי ששירת בצבא

בנק הזרע הפרטי הפועל בביה"ח הוא היחיד בישראל עם הקריטריון יוצא הדופן; "זה מאפשר סינון נוסף, אין קשר למניעים אידיאולוגיים", אומרים בבנק

בנק הזרע הפרטי הפועל בבית החולים אסותא בראשון לציון הוא היחיד בישראל המצהיר בתנאי הקבלה שלו שהוא מקבל תרומות זרע אך ורק מגברים ששירתו בצה"ל.

בדומה לבנקי זרע אחרים בארץ, גם הבנק "קריו" באסותא עורך לתורמים הפוטנציאליים בדיקות גנטיות שנועדו לשלול את האפשרות שהתינוק יחלה במחלות שונות בעתיד, וכן ממיין את המועמדים על פי קריטריונים של גיל, גובה, משקל ורמת השכלה. למרות זאת, דרישת הבנק לשירות בצה"ל נחשבת ליוצאת דופן ואין קריטריון דומה בבנקי זרע אחרים.

"כיצד גברים בוגרי צבא הפכו לתו איכות לצורך תרומת זרע?", תהתה ד', תושבת מרכז הארץ בת 38, שנפגשה עם צוות הבנק באסותא וקיבלה פרטים על תורמים פוטנציאליים, "מדוע איכות הזרע של גבר שהשתמט מהשירות הצבאי אינה עומדת בקריטריונים?". באסותא הסבירו בתגובה כי "קריטריון השירות בצה"ל מאפשר מנגנון סינון נוסף לתורמים שהצבא אבחן כבריאים, ואין לכך קשר למניעים אידיאולוגיים".

מעבדת הפריון באסותא. לא מתמחרים את מנות הזרע לפי רמות ההשכלה של התורמים
מעבדת הפריון באסותא. לא מתמחרים את מנות הזרע לפי רמות ההשכלה של התורמים.

בישראל קיימים כיום 15 בנקי זרע ציבוריים ופרטיים. שבעה בלבד נחשבים לפעילים, והם קולטים תרומות זרע ומוכרים אותן. בחודשים האחרונים מתבססת פעילותם של שני בנקי הזרע הפרטיים היחידים, "קריו" באסותא ו"סופרם" בתל אביב, שיתרונם הבולט הוא שהם מאפשרים לנשים ולזוגות המעוניינים בילדים לקבל מנות זרע ללא המתנה. בניגוד לכך, בבנקי הזרע בבתי החולים הציבוריים, יש להמתין חודשים בתור, לצורך קבלת מנת זרע. מלבד זאת, בבנקי הזרע הפרטיים קיימת אפשרות לערוך בדיקה לעשרות מחלות גנטיות, לעומת בדיקה למחלות בודדות בלבד שנערכת בבתי החולים הציבוריים.

ד"ר מיכאל ברר, אחד השותפים בבנק הפרטי "סופרם", מסר כי הבנק אינו ממיין את המועמדים הפוטנציאליים לתרומה לפי שאלת שירותם או השתמטותם מצה"ל, נטייתם המינית או תכונות האופי שלהם. עם זאת, הדגיש ברר כי הצוות "משתדל שהתורמים יהיו משכבה חברתית סבירה". בנק "סופרם" חתם באחרונה על הסכם עם בנק הזרע האירופי, המאפשר לרכוש תמורת תשלום נוסף מנות זרע מזוהות מתורמים, כך שהילד שעתיד להיוולד יוכל לבקש לחשוף את זהותם במלאות לו 18. לעומת זאת, בתרומות הזרע המקומיות התורמים נותרים אנונימיים לצמיתות. בנק הזרע של אסותא חתום אף הוא על הסכמים עם בנקי הזרע "קריו בנק" בדנמרק ובקליפורניה, המאפשרים תהליך דומה גם הם.

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ועדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

מנות הזרע אינן כלולות בסל הבריאות. מחיר מנת זרע ישראלית בבנקי הזרע הציבוריים נע בין 600 לאלף שקלים, כולל ההוצאות הנלוות, ובבנקים הפרטיים המחיר גבוה יותר. מחירה של מנת זרע מיובאת נאמד באלף דולרים. שני הבנקים הפרטיים בישראל מבהירים כי אינם מתמחרים את מנות הזרע בהתאם לרמת השכלתו של התורם.

המנהלים של בנקי הזרע העידו בשנים האחרונות כי המחסור בתורמים ישראלים והשיקולים ההלכתיים הנוגעים להימנעות מגילוי עריות הובילו לעליית מחירי מנות הזרע ולגידול בביקוש למנות זרע מיובאות. מבקר המדינה התריע בדו"ח שפרסם במאי 2007 כי אין הנחיות ברורות המסדירות את תחום תרומות הזרע בארץ. ביוני 2011 פורסמה ב"הארץ" טיוטת הנחיות החדשות שמגבש משרד הבריאות בעניין, ולפיה יידרשו הנשים שיקבלו תרומות זרע לעבור בדיקות גנטיות בהתאם למוצאו העדתי של התורם שבחרו. מלבד זאת, מנהלי בנקי הזרע יהיו על תקן נאמנים של בתי הדין הרבניים ובתי המשפט וידאגו לכך שלא יהיה חשש מאפשרות של גילוי עריות.

ההנחיות החדשות אף יגבילו את תורמי הזרע, אשר יורשו להעביר מנות למרכז רפואי אחד בלבד. בינתיים כבר החלה יוזמה ליצירת רישום ארצי, שבו יזוהו תורמי זרע באמצעות רצפי מספרים מתוך תעודת הזהות. כך תישמר אנונימיות התורמים ותימנע אפשרות שתורמים ימכרו זרע לכמה בתי חולים.

מנתונים שנאספו מבנקי הזרע בארץ ב-2007, התברר כי מדי שנה נתרמות בארץ כ-5,000 מנות זרע, וכי תורם הזרע הישראלי הממוצע הוא רווק בן 20 עד 30. עוד נמצא כי מדי שנה נולדים בארץ כ-350 ילדים מתרומות זרע.

בקואליציית הארגונים החברתיים 'שותפות שראקה' הגיבו בחריפות על קיומו של בנק זרע הכולל תורמים יוצאי צבא בלבד. "טוב היה עושה בנק הזרע באסותא אם היה מצהיר כי הבנק מיועד לתורמים גברים יהודים בלבד, במקום להסתתר תחת המונח 'יוצאי צבא'. ההחלטה מעוררת תהיות קשות לגבי סוג ההפרדה עליה הוחלט לגבי מי הגבר הכשיר לתרום זרע ומי לא, וריח רע מאד עולה מהסיווג של 'יוצאי צבא', ריח רע של אפליה עד כדי גזענות של ממש".

Read this article in English: Sperm bank only taking donations from army vets




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ובמילים אחרות: אסותא מקבלת תרומת זרע רק ממי שהוכיח שהוא מסוגל לדפוק את הערבים. ותפרסמו את זה!  (לת) ישי
  • 06:57
  • 09.02.12

  •   לא נראה לי שזה קשור לערבים... יותר נראה לי, שזה משהו חברתי, כי גם בחברה, אנו נוטים לסלוד ממשתמטים וכאלה... האמת, אם אני צודק, אז כשזה מגיע לזרע, זה באמת דבילי מאוד ואף יותר מזה, אך בחברה הישראלית, ממש לא הגיוני שישנם ששירתו בצה"ל ואף ממשיכים במילואים, כאשר ישנם אחרים שאפילו שירות לאומי, לא עשו ואף לא יעשו... תתפלא, דווקא איני מתכוון לחרדים...  (לת) מילואומניק אובייקטיבי לחלוטין
    • 15:02
    • 09.02.12

02 דווקא נשמע הגיוני  (לת) הממיין
  • 06:58
  • 09.02.12

03 לא לקבל תרומות זרע מן האידיוטים ששרתו בצבא הגנה למתנחלים  (לת) המפלצת הצבאית אוכלת בנו בכל פה
  • 07:16
  • 09.02.12

04 רוצה משתמט? לכי לסניף מרץ הקרוב  (לת) מפריע לך של יוצא צה"ל?
  • 07:17
  • 09.02.12

05 זהו בלגן שלם, סדום ועמורה - יש ללדת ילדים רק בתוך משפחות נורמאליות (בני זוג נשואים) ד"ר חרד עד מוות
  • 08:22
  • 09.02.12

כל השאר רק יביא חורבן.

  •   ברור - כי כל מי שנשוי הוא "נורמלי"  (לת) אתה ד"ר לאטימות
    • 12:57
    • 09.02.12

  •   אמנם הוא ד"ר לאטימות, אבל כאלה בדיוק הם מנהלי בנק הזרע, שמבחינתם רק מי שקיבל תקן באפסנאות של צה"ל הוא "בריא", שעה שהמציאות דווקא מגלה יותר ויותר את ההיפך  (לת) ישראלי אמיתי
    • 22:33
    • 09.02.12

  •   דר' חרד עד מוות צודק. סכנת גילוי עריות היא אדירה. חוץ מזה, לדעתי הצנועה, ילד צריך שני הורים, בית, משפחה. יש לכם מושג מה היא ההרגשה לגדול ללא אב, ולא לדעת מי הוא האבא שלך? כל השאר זה הרבה פחות.  (לת) המלכה ויקטוריה
    • 15:24
    • 10.02.12

  •   מה המציאה להיות תורם זרע? מדוע צריך להאבק על הזכות הזאת? ומדוע חשוב לציין שבנק זרע פרטי מציב קריטריונים מסוימים? לישראלי אמיתי
    • 18:53
    • 10.02.12

    למען האמת המסחר בזרעונים, ביציות ורחם להחכרה מגעיל, הופך את הרוכלים לזונות ואת המתווכים בחלוקים הלבנים לסרסורים החיים מהאתנן של הזונות, גם אם המתווכת הראשית היא המדינה.

  •   שאלה טובה  (לת) ישראלי אמיתי
    • 09:40
    • 11.02.12

06 זה לא רק אסותא, גם בהדסה לא מקבלים. מישהו
  • 08:52
  • 09.02.12

אולי הם לא מצהירים בריש גלי על המדיניות.
אבל כשהייתי סטודנט, פסלו אותי מאותה סיבה ב"הדסה".
ואני מנחש שגם בשאר בתי החולים יפסלו.
עוד לא הבנם עד כמה עמוקה שטיפת המוח של המיליטריזם במדינה הרקובה הזאת ?

  •   אז תעזוב את המדינה "הרקובה" הזו חוצפן  (לת) אזרח
    • 09:11
    • 09.02.12

  •   עזבנו כבר מר אזרח. אנחנו מאחלים לך אפוקליפסה נעימה.  (לת) נ
    • 10:38
    • 09.02.12

  •   השרות בצבא הוא הדבר האיכותי היחידי שלך .הא לייצן.  (לת) מלח בעיניים
    • 11:05
    • 09.02.12

  •   לשם הבהרה, אני לא ערבי. מישהו
    • 13:15
    • 09.02.12

    אבל אחוז גועל מעומק הגזענות והמיליטריזם הישראלי,
    שלא משתנה כבר עשרות שנים.
    לא מקבלים זרע, לא מעסיקים מי שלא שירת בצה"ל.
    הלוואי ויכולתי להגר מכאן למדינה נורמלית,
    ולשם הבהרה נוספת, לא רציתי לשרת בצה"ל ואני גאה על כך שלא שירתתי.
    לא מתוך שנאת צבא באשר הוא,
    אלא מתוך זה שהבנתי כי צה"ל כבר לא באמת צבא שנועד להגנת אזרחי ישראל, אלא הפך זרוע צבאית של משטר פשיסטי, זה היה גם לפני מלחמת לבנון הראשונה, אבל
    התבהר לי במלוא העוצמה באותה תקופה.
    צה"ל הפך לכלי/זרוע מבצעת של חסידי א"י השלמה,
    שגוררים את כולנו לתהום כבר ארבעים שנה, אין לי שום רצון
    לשרת ,להפצע או להיהרג עבור מטורפי השטחים, שהשתלטו על רוב מוסדות המדינה.

  •   תכלס אתה פרזיט  (לת) מיתר מעוטף עזה
    • 14:48
    • 09.02.12

  •   באמת ? בוא נבדוק את הטענה הדמגוגית הזו. מישהו
    • 16:39
    • 09.02.12

    פרזיט= חי על חשבון אחרים, אתה ושכמותך טוענים כי אני
    חי הודות לשמירה על בטחוני שצה"ל מעניק לי, ואני מחויב לתרום לכלל, או כמו שאביגדור קהלני המבחיל התבטא:
    "כל חייל חייב לתת את גופו לצה"ל ל 3 שנים שיעשו בו
    כרצונם".

    צה"ל באופן מובהק מאז תחילת שנות ה 80 מבצע מדיניות ימנית שרק מסכנת את בטחון אזרחיו.

    אז מי פה הפרזיט ? אני, או כל אזרח קטן שלא מוכן שישתמשו בו למטרות אחרות מאשר הגנה על אזרחי המדינה, או צה"ל
    המנצל אזרחים/חיילים לשמירה על שטחי הכיבוש, תוקע בסיס ענק באמצע ת"א ויונק משאבי ענק מתקציב המדינה על חשבון אזרחים הכורעים תחת קשיי היום-יום ?
    תמשיך לעטוף את עזה, ולירות סיסמאות זה לא דורש מחשבה.



  •   So you are a parasit. Do you make any volunteer work? NO  (לת) Veteran combat soldier
    • 04:39
    • 10.02.12

  •   אדון "מישהו" התנדב לארבע (*) שנות שירות אזרחי למופת, וגם לחודש כל שנה עד גיל 40 מכיר אותו היטב :)
    • 12:26
    • 12.02.12


    - שנה בכיבוי אש
    - שנה במוסד גריאטרי
    - שנה בבית ספר לבעלי תסמונת כלשהיא
    - שנה בהדרכת נוער בעיירת פיתוח מרוחקת

    ואת חודש המילואים השנתי עושה בשתי משמרות ביממה במד"א.

    * ולמה ארבע? כי בכ"ז הוא לא מסכן את חייו

07 מצויין - ככה נשמור על האיכות שלנו ועל האצילות שלנו.  (לת) לא יהודי
  • 09:08
  • 09.02.12

08 מה איכפת ל"ארץ" שהבנק הפרטי החליט על הקיטריון הזה?  (לת) אזרח
  • 09:10
  • 09.02.12

09 מצויין!  (לת) אמא לילדים מבנק הזרע
  • 10:36
  • 09.02.12

10 בנק בלי מזומנים, בלי פקידים,בלי ריבית ובלי כסף ועם עתיד.  (לת) מלח בעיניים
  • 10:48
  • 09.02.12

11 אפשר להזמין שהתינוק ייוולד עם המדים והכומתה הרצויה.  (לת) מלח בעיניים
  • 11:02
  • 09.02.12

12 זה הרבה פחות מטופש אחד
  • 11:19
  • 09.02.12

מאשר סינון תורמים לפי גובה.

  •   אתה מה זה צודק... השרות בצהל אכן נובע מהגנים... אני מציע שאסותא ימיינו ויאפשרו לבחור גם לפי ג'ובניקים מול קרביים, ותרומות באמת יקרות יהיו מתורמים יוצאי יחידות מובחרות  (לת) עבודה נדרשת למשוחררים
    • 15:35
    • 09.02.12

  •   נשמע כמו רעיון לא רע אלי
    • 10:49
    • 10.02.12

    מי שנהנה מפרופיל רפואי גבוה והגיע ליחידה קרבית כנראה עדיף על פני פרופילניק למי שרוצה ילד בריא.

13 פופוליזם אביב
  • 11:32
  • 09.02.12

ילדים ערבים לא ייצאו בטעות מתרומת זרע כי האישה יודעת מה היא מקבלת.
אבל למה שיסננו ערבים אם אין סכנה?
כי אסותא הוא בי"ח פרטי. לרוב הערבים אין מספיק כסף לעבור שם טיפולי פוריות. מכאן שהביקוש לזרע ערבי שואף לאפס. וידוע שתרומת זרע זו לא באמת תרומה - התורמים מקבלים על זה כסף...הרבה כסף. באיזור ה-500 ש"ח בשבוע.
אסותא לא מעוניינים לשלם לתורמים שלזרע שלהם אין ביקוש.
מניעים כלכליים.

14 אם יהיה מחסור בתורמים אפשר יהיה לבקש ממי שלא שרת מסמכים שיסבירו מתבונן
  • 11:57
  • 09.02.12

מדוע לא שרת. ולוודא שזה אינו בגלל פגם גנטי.

15 התאומים של שרה נולדו עם קסדה ונעליים גבוהות,והבת עם נהג צמוד.  (לת) מלח בעיניים
  • 12:16
  • 09.02.12

16 כי אף אחת לא רוצה בן כמו אביב גפן / ג'קו אייזנברג או כול "אומן" מתוסבך אחר  (לת) הייטקיסט
  • 13:51
  • 09.02.12

17 החלטה נכונה כי ערבים נוהגים להתחתן בתוך אותה משפחה ופגמים גנטיים נפוצים אצל ערבים מסיבה זו  (לת) הזורע
  • 14:04
  • 09.02.12

18 צודק ! פרזיטיות עוברת בגנים .  (לת) ניר
  • 14:11
  • 09.02.12

19 הסיבה של אסותא הגיונית ומעשית, ומי שלא מתאים לו שירכוש זרע במקום אחר.  (לת) נגה
  • 14:24
  • 09.02.12

  •   אין ספק בכלל, גזענות היא הגיונית ומעשית, תלוי רק את מי שואלים -- את הגזען, או את זה שמפלים אותו  (לת) סייג לחוכמה שתיקה
    • 15:30
    • 09.02.12

20 יתכן שהמטרה היא לסנן את הערבים  (לת) רעיון
  • 14:37
  • 09.02.12

21 גם אני רציתי לתרום זרע - אבל לא רצו לקבל  (לת) אחמד TB
  • 15:32
  • 09.02.12

22 שיסננו תורמים חולים ב- CMV - עברתי הזרעה שם שבעקבותיה נדבקתי  (לת) אלמה
  • 15:36
  • 09.02.12

23 הרבנים מעודדים קבלת זרע מגוי אחד שמבין
  • 16:49
  • 09.02.12

מה שעצוב/מצחיק הוא שדווקא הרבנים ממליצים על קבלת תרומת זרע מגוי ולא יהודי על מנת למנוע נישואי קרובים בעתיד ללא כוונה.... לא לשכוח ש״מוצא״ הזרע לא משנה, אם מפרים בו יהודיה הילד יצא יהודי. טוב, את הזרע שלי אני אתרום במקום אחר. 

24 כל מי שלמד גנטיקה יודע שהשירות בצבא הוא תכונה גנטית שעוברת מאב לבן  (לת) @@@
  • 18:07
  • 09.02.12

25 כאילו, יוצא צבא יהודי או דרוזי יותר "שלם" גנטית?  (לת) יוצא צבא עם הלם קרב. זה עובר בגנים?
  • 18:07
  • 09.02.12

26 מבחינה הילכתית ברור וידוע שמעדיפים תורמי זרע לא-יהודים בדיוק מהסיבה המופרכת של חשש מגילוי עריות  (לת) לוגיקה חרדית או גזענית, לא ממש משנה
  • 18:09
  • 09.02.12

27 זה לא אידיאולוגי.....זה טמטום ערבי
  • 18:10
  • 09.02.12

הייתי מציע... לחשוב מעבר לקופסא של פוליטיקה ואידיולוגיה לאן חברה זו עלולה להגיע עם גרירת המחשבות ...למה לגרור את זה לגזענות גזעית.. הרי גם בלי כלי הסינון הזה המחשבה והמימוש בבנקים עלול להביא לאסון חברתי ..אולי ייחפשו קרטריון של זרע מצאצא טייקוני או חוכמה או אבירות ובכל מקרה לא לשכוח את חותמת הכשרות הנפלאה ובמיוחד למהדרין.....תבורכו עם הזרע שלכם ותרבו .....כי בסופו של דבר עתידה של אומה לא כאן טמון אלא בחוכמתה ותרבותה

28 מי הבעלים של אסותא? וןמי מנהל את הבנק הספציפי הזה?  (לת) סתם מסקרנות
  • 18:11
  • 09.02.12

29 בבנק רגיל לא שואלים מי המפקידים רק מי הלווים מנהלת סניף
  • 18:13
  • 09.02.12

השאלה לא אמורה להיות ממי הזרע אלא מהם כישורי ההורים לגדל את הילד/ילדה כראוי

30 ואולי זו קונספירציה להרבות ילודה בקרב חילונים ימניים? מורעל על צה"ל: אני כבר תרמתי לליבי
  • 18:17
  • 09.02.12

כי דתיים נמנעים במפורש מזרע של יהודים ומחפשים תורמים 'גויים' מטעמי הלכה.
וימניים יעדיפו ילוד עם מוטיבציה גבוהה

31 שכבה חברתית סבירה? :| דורון
  • 18:52
  • 09.02.12

האם הטיפשים הללו לא מבינים שכל אבותינו באו מאשפתות בשלב זה או אחר?

  •   דבר בשם עצמך. יש יהודים שהגיעו לכאן מתרבויות גבוהות ישראלית
    • 23:23
    • 09.02.12

    וממצב חברתי כלכלי איתן ומכובד.
    לא כולם
    הגיעו מעיירות פולין הנלאחות לא כולם "אוסטיודן" גסים ודוחים.

  •   אבל שלך כנראה כן.  (לת) לא שלי
    • 17:24
    • 10.02.12

  •   ישראלית - בורות זה לא משהו שמפגינים ברבים מיכל
    • 15:05
    • 13.02.12

    ברבות מעיירות פולין התפתחה תנועת השכלה, תיאטרון, ספריות, בתי ספר, מקהלות, בתי מדרש ועוד.

    דווקא ערי פולין כולל המרוחקות שבהן היו בעלות חיי קהילה מפותחים, חיי חברה קרובים ותחושת יחד שחסרה מאד בחיים המודרניים והמנוכרים.

    ישראלית יקרה, את הדוגמא לכך, הבדידות והניכור ניכרים לא רק מסגנון הכתיבה הגס והבוטה שלך אלא גם מבורותך האישית שאינך מתאמצת כלל להסתיר וחבל...
    קצת עידון, קצת יידישקייט - היה עושה עמך המון חסד או שאולי במקרה הקיצוני שלך - ממש צדקה לעניים.

32 צודק זרע של פרזיטים לא שווה !!!!!  (לת) נתן
  • 19:21
  • 09.02.12

  •   תשובה אינטליגנטית תוצר של 'יוצא צה"ל'. אם הבריאות הגנטית שלהם תואמת לאינטליגנציה, ההימור על זרעם הוא הימור גרוע  (לת) ישראלי אמיתי
    • 22:35
    • 09.02.12

33 עוד הוכחה שבישראל מיליטריזם הוא תורשתי.אם אני לא טועה היתה איזה מדינה שפיתחה חוות בהם יוולדו חיילי העתיד והאבות היו בלונדינים עם עינים כחולות .התנוקות שנולדו שם הצדיעו במועל יד מיד עם הגיחם מרחם.  (לת) עדד
  • 20:38
  • 09.02.12

  •   הדמגוגיה האינפנטילית הזאת ממש מתחילה לשעמם  (לת) חיים
    • 21:16
    • 09.02.12

  •   זאת לא דמגוגיה, זה בדיוק הכיוון שאליו אנחנו הולכים עם רעיונות כאלה איל אחר
    • 18:09
    • 10.02.12

    והיו זמנים (לפני לא הרבה שנים) שבהם להאמין שבנק הזרע יעשה העדפות מהסוג הזה, זאת גם היתה נחשבת היסחפות לדמגוגיה.

34 תרומת זרע תורם
  • 20:45
  • 09.02.12

בית החולים צודק ב100 אחוזים.אם תתקבל תרומת זרע מאדם שלא שירת בצבא {קרוב לוודאי ערבי} יתכן ויש בו גנים של מתאבד שיעי או תסמינים של אל קאעידה .ואת זה בית החולים מונע.

35 זה בסדר, אנחנו המשתמטים יש לנו די והותר דרכים להתרבות - אני מכיר הרבה בחורות שעוסקות ב"אפליה מתקנת" בתחום זה... קב"ניסט
  • 20:56
  • 09.02.12

אז בהצלחה לכל הגזעניות ופשיסטיות - הפריה נעימה.

36 ראוי שייקרא בנק הזרע על שם תורם זרעו הרוחני ומנחיל מורשתו, גם הוא שירת בצבא, אמנם רק רב"ט ולא בצבא שלנו, אבל אין דבר ישראלי אמיתי
  • 21:10
  • 09.02.12

שמו הוא אדולף שיקלגרובר (מוכר גם בשם אחר).

37 נשבעתי שלא אעמוד עוד דום ביום השואה, ולא אמצא עושה אקט של הזדהות משותף עם מנהלי בנק הזרע ואחרים, שהולך ומתברר שדרכם ישראל הופכת ליורשתו מקבלת תרומת-זרעו הרוחנית של רב"ט שיקלגלובר  (לת) ישראלי אמיתי
  • 21:41
  • 09.02.12

38 אילו טענת הבריאות הייתה נכונה, היו דוחים רק מי ששוחרר מטעמי בריאות א
  • 22:36
  • 09.02.12

אבל זה קשקוש. מדובר בתירוץ כדי לדחות ערבים. גזענות צרופה לשמה, בושה למדינה.

וגם כך, כיוון שאחוזי השחרור על רקע נפשי גדולים כמעט פי 2 מאחוזי השחרור על רקע בריאותי, ואין דרך להבדיל בין השניים - מרבית הסינון הזה היה נכשל במטרתו. דרך המלך היא בדיקה בבנק הזרע עצמו, לכל עניין בריאותי שנדרש. וחל איסור על פי חוק, דרך אגב, לדרוש פרופיל רפואי או מידע רפואי אחר.

39 ומה אם משפחה מוסלצית זקוקה לזרע ורוצה מתורם מוסלמי? שי
  • 23:26
  • 09.02.12

לא יודע להחליט אם זו יותר טפשות או יותר בושה

40 אם מישהו מצליח לעבור את הדרישות הסף המינימליות של הצבא ... כדאי שלא יתרבה  (לת) יריב
  • 00:17
  • 10.02.12

41 תבינו דבר! יואל
  • 00:21
  • 10.02.12

לא רוצים להתערבב עם ערבים ,
תודה.

42 האם הזכות לתרום זרע מעוגנת במגילת זכויות האדם? נסיון חמישי
  • 00:23
  • 10.02.12

"כיצד גברים בוגרי צבא הפכו לתו איכות לצורך תרומת זרע?", תהתה ד', תושבת מרכז הארץ בת 38, שנפגשה עם צוות הבנק באסותא וקיבלה פרטים על תורמים פוטנציאליים, "מדוע איכות הזרע של גבר שהשתמט מהשירות הצבאי אינה עומדת בקריטריונים?".
אז הגברת השמאלנית שהגיעה לבנק הזרע מעוניינת לקנות זרע כדי להתעבר ולממש את זכותה לאמהות חד הורית או להאבק על זכותם של מושמטי צה"ל למכור זרע? האם הזכות להפיץ את זרענו תמורת אתנן נאה מעוגנת בחוק?

43 בכל מקרה כולן רוצות תכול עיניים  (לת) יא-צק
  • 03:20
  • 10.02.12

44 Great!  (לת) Veteran combat soldier
  • 04:37
  • 10.02.12

45 איזה מגיבים טיפשים ! תרומת זרע היא בדר"כ באותה קבוצה אתנית ממילא גנטיקאי
  • 07:03
  • 10.02.12

כך שמלבד הביקוש (ואני לא שופט) לבלונדיני גבוה של חלק מהמקבלות, ערבים תורמים לערבים ויהודים ליהודים.
חרדים מן הסתם לא תורמים בכלל כך שעניין השירות הצבאי הוא מסננת רפואית/נפשית בלבד

46 האם הזכות למכור זרע מעוגנת במגילת זכויות האדם? מצנזרים?
  • 10:06
  • 10.02.12

"כיצד גברים בוגרי צבא הפכו לתו איכות לצורך תרומת זרע?", תהתה ד', תושבת מרכז הארץ בת 38, שנפגשה עם צוות הבנק באסותא וקיבלה פרטים על תורמים פוטנציאליים, "מדוע איכות הזרע של גבר שהשתמט מהשירות הצבאי אינה עומדת בקריטריונים?".
אז הגברת השמאלנית שהגיעה לבנק הזרע מעוניינת לקנות זרע כדי להתעבר ולממש את זכותה לאמהות חד הורית או להאבק על זכותם של מושמטי צה"ל למכור זרע? האם הזכות להפיץ את זרענו תמורת אתנן נאה מעוגנת בחוק?

47 צודקים מאוד - יש לזה משמעות ערכית ניר
  • 11:27
  • 10.02.12

יישר כוח לאסותא. יוצאי צבא זה קריטריון סינון משביח נוסף. מוודא שהבחור עבר מבדקים רפואיים בצה"ל, מבחני אישיות וכד'.
מה פסול בזה? זה מאוד נכון ומוצדק.

48 הצוות "משתדל שהתורמים יהיו משכבה חברתית סבירה". .............מה זה שכבה חברתית סבירה???????? ?????????????????????????????  (לת) בזזזזז
  • 15:14
  • 10.02.12

49 כל הכבוד לאסותא. קריטריון מתאים במדינה של יהודים.  (לת) די להתבכיינות שלכם
  • 02:25
  • 11.02.12

  •   אם זאת 'מדינה של יהודים' זה מוכיח כמה הרעיון של 'מדינה יהודית' דפוק ואולי הגיע הזמן לגמור איתו די לציו-נאציות
    • 15:20
    • 11.02.12

    לא הקמנו כאן מדינה כדי להציל את חזונו של היטלר באמצעות יהודים ההולכים בדרכו.
    המשתמטים בעבר וגם העתידיים (כן ירבו) מצבאה של מדינה זו הם הטובים שבאנשים, אבל לפאשיסטיות אני מאחל להמשיך לקבל תמורת זרע ממפגרים - התוצאות יהיו טובות לכל מי שמדינה ציונית נמאסה עליו.

50 יש לי חשש שאחד מזרעי עלול להיות לא ציוני. אולי אפילו לעבוד בשירות האוליגרכים  (לת) רב"ט איווט
  • 10:18
  • 12.02.12

51 זרע שלום
  • 00:20
  • 23.02.12

רק מיבחורים יוצאי יחידות קרביעות

52 בנקי הזרע גד
  • 06:06
  • 17.11.12

הגיע הזמן שיפסיקו לקרוא לפעילות של הגברים ״תרומה״ זו ״מכירה״. לא שמעתי על ״בנק״ העוסק בתרומות.

53 בנקי הזרע גד
  • 06:07
  • 17.11.12

הגיע הזמן שיפסיקו לקרוא לפעילות של הגברים ״תרומה״ זו ״מכירה״. לא שמעתי על ״בנק״ העוסק בתרומות.

54 למה לעשות סנסציה מכל דבר ד"ר
  • 10:39
  • 15.11.13

הכל בעיני המתבונן

פרוייקטים מיוחדים