מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בניגוד להמלצות, ליצמן אישר הכשרת תיכוניסטים כאחים

סערה במערכת הבריאות בעקבות אישור תוכנית ניסיונית שלא אושרה על ידי הדרג המקצועי; משרד הבריאות: "המחסור באחיות מחייב צעדים לפתרון"

סערה במערכת הבריאות בעקבות אישור שנתן סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לפיילוט שיאפשר לתיכוניסטים לקבל הכשרה למקצוע אח ואחות מוסמכים - ללא תואר אקדמי - בבתי ספר של רשת אורט. בהסתדרות האחיות מאיימים במאבק אם התוכנית תאושר.

מנכ"ל רשת אורט, צבי פלג, טוען כי באחרונה השיג מליצמן ומשר החינוך גדעון סער את האישורים שיאפשרו לו להתחיל בפיילוט כבר בשנת הלימודים הקרובה, לכ-200 תיכוניסטים של רשת אורט בדרום הארץ, ביישובים אשקלון, ערד ואבו בסמה. הלימודים יתייקמו בשני מסלולים: האחד לתלמידות ותלמידים מכיתה ט' עד י"ד, והשני, מסלול מקוצר לבעלי תעודת בגרות בכיתות י"ג-י"ד. לדברי פלג, בתום הלימודים יעברו התיכוניסטים את בחינת ההסמכה בסיעוד של משרד הבריאות, ויקבלו רישיון לעבוד כאחים ואחיות מוסמכים בבתי החולים, מרפאות הקהילה, טיפות החלב והמוסדות הרפואיים השונים במדינה. בהמשך, בכוונת פלג להרחיב את התוכנית לתיכונים נוספים ברשת, המונה מעל ל-200 מוסדות חינוך ושתי מכללות אקדמיות.

אולם בינתיים מעוררת התוכנית סערה במערכת הבריאות. זאת מאחר שליצמן נתן את האישור לפיילוט מבלי שהתוכנית אושרה על ידי הדרג המקצועי במשרד. בימים האחרונים פנו לסגן השר גורמים בכירים בתחום הסיעוד, והתריעו כי התוכנית עלולה להכניס למוסדות הרפואיים אחים ואחיות שאינם בוגרים דיים - וללא הכשרה מבוקרת - באופן העלול לפגוע ברמת הטיפול הרפואי.

סטודנטים לסיעוד בבית החולים הלל יפה בחדרה, אתמול. מספר בוגרי תוכניות ההסמכה הקיימות צפוי להגיע לפחות ל-2,100 בשנת 2014
סטודנטים לסיעוד בבית החולים הלל יפה בחדרה, אתמול. מספר בוגרי תוכניות ההסמכה הקיימות צפוי להגיע לפחות ל-2,100 בשנת 2014. צילום: אלון רון

כיום מתקיימת הכשרה למקצוע אח או אחות מוסמכים במשך שישה סמסטרים בעשרים בתי ספר אקדמאים לסיעוד הפועלים במסגרת אוניברסיטאות, מכללות ובתי חולים. הכשרה מקוצרת למקצוע "אחות מעשית" הופסקה בישראל ב-2007 במסגרת תהליך אקדמיזציה המקודם בעשור האחרון במשרד הבריאות, וכיום ניתנים במשרד היתרים רק לאחיות מעשיות בוגרות בתי ספר ללימודי סיעוד בחו"ל.

בשנים האחרונות התפתח בישראל מחסור באחיות, ובהשוואה לעולם המערבי ממוקמת ישראל בתחתית הרשימה עם שיעור של 476 אחיות למאה אלף איש. עם זאת, בדרג המקצועי במשרד הבריאות מבהירים כי בשנים האחרונות בוצעו פעולות להגדלת מספר מקומות ההכשרה: ב-2010 הושקה תוכנית בבתי הספר לסיעוד המאפשרת לימודי הסמכה במשך שנתיים וחצי, והחל מהשנה אף נפתחה תוכנית לשנתיים בלבד. לפי נתוני מינהל הסיעוד, מספר בוגרי תוכניות ההסמכה צפוי לזנק מ-880 בשנת 2011 ללפחות 2,100 ב-2014.

בקהילת האחיות והאחים מתרעמים על התוכנית שתוביל לפגיעה בתדמית המקצוע. לדברי דינה סילנר, יו"ר איגוד מנהלות הסיעוד בבתי החולים בישראל, "המחסור באחיות לא התפתח בגלל מחסור במקומות לימוד, אלא בגלל העומס במחלקות ותנאי השכר של האחיות. עשינו לאחרונה מהלכים של הוספת מלגות לסטודנטים, ובתי הספר לאחיות מתמלאים". באיגוד התריעו השבוע בפני ליצמן כי יסרבו לאפשר לאחיות שיוכשרו בתיכוני אורט לבצע הכשרות במחלקות בבתי החולים.

בעמותה הישראלית למחקר בסיעוד הפיצו בימים האחרונים עצומה נגד המהלך ברשת הפייסבוק, שכבר זכתה לתמיכה של 2,165 אחיות. לדברי ד"ר מירב בן נתן, יו"ר העמותה ומנהלת בית הספר האקדמי לסיעוד בבית החולים הלל יפה בחדרה, "הכשרת אחיות במסגרת הפיילוט עלולה להוביל לפגיעה באיכות הטיפול הסיעודי".

בהסתדרות האחיות התריעו כי אישור התוכנית עלול להוביל לשביתת אחיות. לדברי היו"ר אילנה כהן, "אין תקדים בעולם שמקצוע האחיות נלמד בבית ספר טכני, אחיות הן לא מהנדסים. עם כל הכבוד, ילדה בתיכון לא יכולה לקבל את גודל האחריות שנלווה למקצוע".

אחד מתומכי התוכנית הוא מנהל בית חולים איכילוב, פרופ' גבי ברבש, המשמש גם חבר בדירקטוריון של מכללת אורט בראודה בכרמיאל, השייכת לרשת מוסדות החינוך. אתמול השיב ברבש לטענות כי פעל לקידום התוכנית, ואמר כי "כיום אנו נאלצים לפעמים להשבית חדרי ניתוח בגלל מחסור באחיות. אין זה הזמן לחישובים פרופסיונאליים, ויש לעשות כל דבר כדי להביא אחיות ברמה גבוהה למערכת".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "עמדת סגן שר הבריאות איננה נוגדת את העמדה המקצועית. יש לאפשר הגשת תוכנית ללימודי סיעוד לכל מי שעומד בתנאים הקפדניים של משרד הבריאות. המחסור החמור ההולך וגובר באחיות, מחייב צעדים לפתרון, ומדובר בפיילוט שייבדק במקביל לאישור שניתן להכשרת אחיות. אין כל חשש לפגיעה באיכות המוסמכים, ומשרד הבריאות והממונים יעמדו על הכל בקפידה".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רעיון מעולה, צריך ללמוד בתיכונים עוד מקצועות,כמו לפני 20 שנה רונית
  • 13:24
  • 18.04.12

היום הילדים מבזבזים זמן בתיכון. במשך 4 שנים הם לומדים חומר שניתן לשנן 4 חודשים לפני הבגרות. כך יותר נערים ונערות יצאו עם משהו ביד. לא כולם יהיו אחיות או מהנדסים, אבל יהיה להם ממה להתחיל. יש מדינות אירופאיות מתקדמות שכך עובדת כל מערכת החינוך שלהם. אצלנו היה אותו המצב, אבל בגלל החשש שמפנים את יוצאי עדות המזרח למקצועות יצרנים (חשש אמיתי ומצודק) זרקו את התינוק עם המים. ועכשו צריל להתחיל מהתחלה

02 ביזיון ימני מסריח. הזניית הסיעוד כמו הזניית הצבא , התקשורת ובתי המשפט. הכול בחסות הביברמן. יסדרו אחים/ות בשקל, כמו מחלקי החינמון של ביבי. הגיע הזמן שהעוסקים בסיעוד ולא רק- יתחילו להבין מה גורל הבחירות שלהם בקלפי. איך קשורה הבחירה בליכוד, במולדובה ביתם- בהזניית המקצוע. זה מה שקורה בארץ כובשת, ללא גבולות- מחרתיים רופאים ילמדו בתיכון רפואה ויעשו התמחות בצבא. כי גם הצבא הפך לזונה פוליטית - שמגיירת, שעושה משרד תעסוקה לחרדים, שעושה כיבוש ומנהל אפרטהייד בשטחים. והרשימה ארוכה. רציתם ימין? קבלתם ותמשיכו לקבל. זרג. זה מה שימין יודע לתת לאזרחים  (לת) שומר חוק
  • 13:32
  • 18.04.12

03 אולי אברכים ובנות חרדיות יטלו חלק במשימה?  (לת) לא בא בחשבון, כי הם "קדושים"!
  • 13:32
  • 18.04.12

04 כל הכבוד לליצמן. אמיץ וחושב  (לת) ינקול
  • 13:33
  • 18.04.12

05 "הדרג המקצועי" במשרד הבריאות הוא זה שיצר את המחסור המיותר והמסוכן באחיות. אפשר ורצוי להתעלם מדעתו ינקול
  • 13:39
  • 18.04.12

המחסור נגרם על ידי זלזול ומחיקת ההכשרות לאחיות מוסמכות שהיו מאגר עצום ומצויין שהחזיק את המערכת שנים רבות (רוב מנהיגות הסיועד בארץ, גם כיום, צמחו ממנו) למול עמדות הגיוניות של מנהלי בתי חולים שראו את הנולד וצדקו (ד"ר שמעון שרף למשל), והנהגת כיוון יחידני של אחיות אקדמאיות. כך סגרו את מסלול ההכשרה המבטיח כוח אדם לאורך זמן,וממול עודדו מצב שמועמדת שיש לה פוטנציאל אקדמי תפנה למסלולי קרייירה אחרים ולא סיעוד.

06 תאשרו קודם לאחיות המעשיות שהוכיח את עצמם והביאו כבוד למקצוע נסי
  • 13:40
  • 18.04.12

רק הסתדרות האחיות תמיד התנכלה לאחיות המעסיות עד שנעלמו

07 כנסו כנסו הפתרון~! רוצה להיות אחות
  • 13:44
  • 18.04.12

;יותר פשוט להוריד את הסף באוניברסיטאות ללימודי סיעוד.. כיום עומד על 500 סף כניסה לפסיכומטרי -הגיון?- אין

  •   איפה את חושבת שאת חיה? למה שיורידו את המינימום פסיכומטרי הזה? את רוצה להיות אחות? כאן זה לא רוסיה. למרות שבתי חולים עם כל תוכניות ההסבה הכניסו למערכת עולים חדשים רבים שלא מתאימים למקצוע, שהביאו איתם לשטח תרבות מקולקלת בדיוק כמו בפוליטיקה. הבעיה אינה במספר האחיות. יש די אחיות. אבל בתנאים ובמשכורות = רבות מהן בחרו לעזוב. זו האמת. הבעיה רק הימין שיעשה הכל בשביל עובדים בשקל. רק לעצמם ולקרובים להם הם יקחו והרבה. וזה שאין לך 500- זה קרוב לוודאי בגלל חינוך סוג ז' שקבלת בזכות הימין, במקום לקבל חינוך כמו שצריך בבתי הספר. אבל הימין צריך בורים, שימשיכו לבחור בו- אז תמשיכו  (לת) שום פתרון לא הבאת.
    • 14:39
    • 18.04.12

  •   למה בשביל להחליף סדין צריך 500  (לת) תזבירי
    • 09:57
    • 20.04.12

  •   מפני שאחיות מתפלות בבני אדם  (לת) חכם
    • 04:23
    • 24.04.12

  •   תזבירי.??? אחות
    • 18:42
    • 08.05.12

    זה בעברית?

08 האחיות רוצות עוד אחיות בבתי החולים או לא רוצות? לא מבין
  • 13:44
  • 18.04.12

בכל אופן, יש להגדיל את מספר האחיות בבתי החולים, ולא להגדיל את שכרן.

  •   אחיות טובות בורחות מהמקצוע, בדיוק כמו בכל מקצוע אחר במדינה. ומי שנשארים- זו הבררה ומיעוט שהוא טוב. הבעיה בתנאי עבודה שהם תת תנאים ומשכורות מחורבנות. השחיתות, כמו בימין בממשלה נוגעת גם בבתי החולים. ביד רוחצת יד. מעבר לחדר ניתוח.  (לת) יודע
    • 14:41
    • 18.04.12

  •   שכר אחות
    • 21:16
    • 18.04.12

    אתה לא חושב שכדי להגדיל את מספר האחיות צריך להגדיל את השכר? אין דרישה למקצוע בגלל שכר נמוך. יותר היגיון מזה?

09 יש לאשר בחינת הסמכה לכל האחיות המעשיות מי שתעבור את הבחינה תוסמך נסי
  • 13:49
  • 18.04.12

על ההסתדרות שפעם תעשה מעשה למען האחיות

  •   מי שרוצה להיות אחות מוסמכת- שתעשה קורס הסבה. די לחלטורות. ממתי עושים בחינה והופכים למשהו אחר? איפה נשמע דבר כזה? רק בשלטון מושחת כל מצורע יכול להיות אחות מוס, או רופא במסלול מהיר. חמסטן פוטיניסטי זה מה שביברמן מסדרים לנו ואנחנו טרם יצאנו לרחובות למחות על הארץ שהם הורסים לנו  (לת) אין לאשר ואין בטיח
    • 14:43
    • 18.04.12

  •   מי שרוצה להיות אחות מוסמכת- שתעשה קורס הסבה. די לחלטורות. ממתי עושים בחינה והופכים למשהו אחר? איפה נשמע דבר כזה? רק בשלטון מושחת כל מצורע יכול להיות אחות מוס, או רופא במסלול מהיר. חמסטן פוטיניסטי זה מה שביברמן מסדרים לנו ואנחנו טרם יצאנו לרחובות למחות על הארץ שהם הורסים לנו  (לת) אין לאשר ואין בטיח
    • 14:44
    • 18.04.12

  •   אני חושב שאחיות מעשיות עם ניסיון רב מגיע להם הסמכה לפני תיכוניסטים0 נחמה
    • 10:20
    • 19.04.12

    די לגרור רגליים יש חוסר של אחיות וצריך לתת מענה ומיד מבלי אגו מיותר

10 מתברר שהאחיות שהציגו פנים שהן דואגות לחולים, דאגו רק לעצמם.  (לת) גלי
  • 14:11
  • 18.04.12

11 ליצמן אני בעד! בתנאי שהתיכוניסטים יטפלו בך ובמשפחתך בלבד!  (לת) אזרח
  • 14:45
  • 18.04.12

12 אפסים תעלו את המשכורות כי בקרוב גם לא יהיו רופאים!  (לת) חולה
  • 14:46
  • 18.04.12

13 אני בעד ה כ שר ת ק ו פ י ם למשימה  (לת) שני
  • 14:47
  • 18.04.12

14 מי יטפל בך? אחות גאה
  • 15:03
  • 18.04.12

לכל התומכים והתומכות בזילות מקצוע הסיעוד. יש לזכור שכיום האחים והאחיות המועסקים בבתי החולים ובקופ"ח עברו הכשרה מקצועית ואיכותית בהיקף של 3-4 שנים. האחים והאחיות היום מחזיקים בהרשאות שלאהיו להם בעבר ולוקחים חלק נכבד בניהול הטיפול בחולה.
השאלה הנשאלת האם אתם מוכנים להפקיד\ להפקיר את חחיכם\ חיי ילדיכם והוריכם בידי אדם שלא מחזיק בידע והכישורים האישיים והמקצועיים הדרושים למשימה יקרת ערך זו?
איך שלא תסתכלו על זה מבחן ההסמכה אינו המדד היחיד לאיכות המטפל ואין דין הכשרה תיכונית כהכשרה אוניברסיטאית .
הפתרון שמציע ליצמן הינו פתרון לזמן קצר בלבד. בעקבות זילות המקצוע עד מהרה יסגרו התוכניות האוניברסיטאיות מחוסר בנרשמים וכוח האדם האיכותי כבר נמצא במקצוע יאלץ לשקול את צעדיו....( אני משערת שתנאי השכר וההכרה המקצועית לא ישתפרו).

15 מחסור באחיות? מה עם שירות לאומי ? נגיד לחרדים ? מעניין שזה בא מליצמן..
  • 15:06
  • 18.04.12

אולי חלק מהם אפילו יגלה עניין במקצוע ו... יחליט לעבוד לפרנסתו
(או סתם ירגיש סיפוק ששנתיים הוא לא עושה רק לביתו !!!)

16 בשנות ה-90 במאה הקודמת היו מגמות סיעוד ברבים מביה"ס למשל במת"ג בחולון ובעוד רבים במסגרת ה"טיהור" שעשה משרד החינוך לביה"ס הטכנולגיים, בוטלו כל המגמות המקצועיות גם בעיוניים נוהל קמפיין אגרסיבי שדימה את החינוך המקצועי כנחות, נזרק ציוד במאות אלפי שקלים, פוטרו מאות מדריכים ומורים, הכתות הקטנות שהונהגו בחינוך הטכנולוגי אוחדו כולם היו לעיניים ומספר התלמידים לכיתה קפץ ל-40 ויותר. החינוך הנשען על לוח וגיר הכי זול  (לת) ממש לא חדש ליצמן בונה מה שנהרס
  • 15:18
  • 18.04.12

17 ולבזבז זמן של אנשים בהסבת אקדמאים שזו תוכנית בתת רמה עם צוות מגעיל שאין לו מיומנות איך להדריך אנשים.... קודם שידאגו לצוות נורמלי של רכזות ואחרכך שיתחילו בתוכניות.....
  • 16:23
  • 18.04.12

שטויות אין להם שום מחסור באחיות להפך רק מחלקות מסוימות אף אחד לא רוצה להיות שם כי זה זוועה אם באמת היה מחסור בהסבות לסיעוד לא היו לוקחים אנשים ואז מעבירים אותם עינויים נפשיים ואז זורקים אותם מהתוכנית סתם אחרי שלקחו את כספם .....שום מחסור סתם מנסים לבלבל את המוח.....מבזבזים זמן וכסף לאקדמאים התמימים שהולכים להסבת אחיות וחושבים שהם משנים את חייהם לטובה ובפועל הם נתקלים ברכזות ממורמרות ששונאות את העבודה שלהם ומוציאות את העצבים שלהם על אותם אנשים בהסבה לא להאמין שאלו האחיות שמתקדמות שם והופכות לרכזות אם הם מתייחסות ככה לאנשים בהסבה מפחיד לחשוב איך הם התיחסו לחולים......

18 פתרון נהדר של ליצמן וברבש, אני מציע גם מסלול מהיר להכשרת רופאים בבתי ספר תיכוניים  (לת) אחיתופל
  • 16:34
  • 18.04.12

19 אולי באורטים ילמדו מקצוע רבנות - שיהיו רבנים חילוניים בני 19 - מה רע? יעשו ברית מילה לבנו של ליצמן  (לת) רב ראשי
  • 16:42
  • 18.04.12

20 רמת הטיפול המקצועי של האחיות בחולים אחות ותיקה
  • 16:43
  • 18.04.12

רמת הטיפול המקצועי של האחיות בחולים נפגעה מאז האקדמיזציה של מקצוע האחות, שביטלה את ההתנסות הקלינית במחלקות במשך הלימודים, ואת ההיכרות החשובה עם התחום, והבטיחה לנערות הצעירות "מקצוע זוהר"! אז זהו שזה לא מקצוע זוהר! זה מקצוע קשה מאוד שדורש הרבה כוח נפשי וכוח פיזי. רוב האחיות "האקדמאיות" הצעירות מגיעות לעבודה בבתי החולים, ורובן בטוחות שבתוך זמן קצר הן תהיינה מנהלות מחלקה, מפקחות, כלליות משמרת בבית החולים ושאר "משרות בכירות", אשר למעשה לא כוללות טיפול סיעודי קרוב בחולה. כמובן שאין מצב שבו כל האחיות תהיינה מנהלות וכו', ואז העבודה הסיעודית בשטח מתגלה כדבר שהן לא ציפו לו! ויש לכך תוצאות המתבטאות באופי העבודה שלהן במחלקות.

אף שכיום יש יותר אחיות במשמרת ממה שהיה לפני שנים, הן פחות מיומנות ומקצועיות. החולים מקבלים פחות טיפול סיעודי, פחות תשומת לב ויש פחות זיהוי בעיות שמתעוררות ופתרונן. אצל חלקן גם המוטיבציה לא משהו. יותר מאי פעם, בעשרים השנים האחרונות האחיות מתפקדות כטכנאיות. רוב שעות המשמרת הן מחוברות לקרדקס ולמחשב. בעיקר עבודת ניירת ודברת. מוטב שלוש שנות לימוד כפי שזה היה פעם, כולל לימוד קליני במחלקות ועמידה בבחינות הגמר. זה היה מתכון ליצירת דור של אחיות טובות מאוד. הן לא חששו לטפל בחולים ולגעת בהם! זאת הליבה של מקצוע הסיעוד. טיפול קרוב בחולה עם ידע והבנה מרביים!

במסגרת העבודה אחות מוסמכת כזו יכולה ללמוד לתואר אקדמאי בתוך שנה, אם היא רוצה. לדעתי חשוב יותר לעבור השתלמויות חיוניות, כמו טיפול נמרץ לב, טיפול נמרץ נשימתי, או התמקצעות בחדר מיון וחדר ניתוח. תחזירו את מה שהיה פעם, והיה מוצלח הרבה יותר!

  •   בתור "אחות ותיקה" כפתורית
    • 09:04
    • 19.04.12

    לא שמת לב שסטודנטים לסיעוד נמצאים במחלקות ועברים השתלמות קלינית מעשית ע"י מדריכים קלינים שהם אחים מוסמכים אקדמאים שהוכשרו במיוחד?
    אם לא את כנראה עיוורת לחלוטין, ההכשרה שלך לא הכשירה אותך באמת להיות אחות, כי אחד התפקידים החשובים יותר של אחות זה לשים לב לה-כ-ל. בגלל "אחיות" כמוך לא מפחדים לתת לילדות בנות 14 ללמוד סיעוד. מה הן כבר צריכות לעשות סה"כ?!?!

  •   כפתורית לא הבנת נכון. לימודי סיעודי של שלוש שנים אחרי תיכון בגרות וצבא! את "המחמאות" שלך תשמרי לעצמך.  (לת) מי דיבר על גיל 14 אין לך מושג בהבנת הנקרא!
    • 15:36
    • 21.04.12

21 ליצמן מכשיר קרקע להעברת ההכשרה גם ל"אל המעיין" - עוד מעט קורס טייס החל מהגן...  (לת) כואב
  • 16:49
  • 18.04.12

22 בזיון סטודנטית לסיעוד
  • 16:59
  • 18.04.12

כך הם רוצים להפתר מהאוכלוסיה- מה שנקרא דילול אוכלוסין....
תיכוניסטים פחחחחחח הם יעשו הכל רק בשביל לא לתת תנאים נורמליים, טיכוניסטים, מי ילך לצבא? יבואו כל מיני ווחשים סתומים שיהרגו את המטופלים כמה חבל

23 במקום לגרום לאנשים לבוא ללמוד את המקצוע הם גורמים להורדת הרמה שלו!!! סטודנטית לסיעוד
  • 17:17
  • 18.04.12

אולי תבנו תוכנית שתגרום לאנשים לרצות ללמוד את המקצוע הזה ותתחילו לתת שכר הולם במקום להוריד את הרמה של המקצוע!!! ממש כמו לשים פלסטר על נמק

24 מכתב לליצמן ממנהלות סיעוד המדליפה
  • 17:20
  • 18.04.12

איגוד מנהלות הסיעוד בבתי חולים בישראל
ASSOCIATION OF HOSPITAL NURSING DIRECTORS IN ISRAEL


‏16 אפריל, 2012


לכבוד
ח"כ יעקב ליצמן
סגן שר הבריאות.

אדוני,

הנדון: מפגשך עם נציגות מנהיגות האחיות מיום 15.4.12

בהמשך למפגשנו עמך מאתמול, אנו סמוכות ובטוחות שהצלחנו לשכנעך בדעתנו המקצועית הנחרצת כנגד אישור הפעלת תוכניות הכשרת אחיות במסגרות שונות מהמסגרות המעולות המוכיחות את עצמן הקיימות היום, כמו האוניברסיטאות, המכללות ובתי הספר לאחיות שליד בתי החולים הכללים.

בחרנו לחזור ולהציג בתמצית את עמדתנו המקצועית לפיה –
1. לאזרחי מדינת ישראל שעל בריאותם אתה אמון, זכות לשירותי בריאות בכלל וטיפול סיעודי בפרט, הניתן ע"י אנשי מקצוע ברמת איכות גבוהה ובטוחה.
2. החוגים לסיעוד באוניברסיטאות ובמכללות, בתי הספר לאחיות שליד בתי החולים פועלים עשרות בשנים, עומדים בכל סטנדרט בינלאומי ומכשירים אחיות ואחים אקדמאים ומוסמכים מצויינים.
3. הטיפול בחולים במצבים קשים ומורכבים מחייב אח/ות מקצוענים בעלי הכשרה גבוהה., ידע מתקדם ומיומנויות קליניות עצמאיות ומבוססות ידע עיוני כדי הבטחת שרידותם.
4. קיימות עדויות מחקריות מבוססות ורבות על השפעת רמת ההכשרה של האחיות על תוצאי תחלואה ותמותה של חולים בבתי החולים.
5. מסגרות ההכשרה הקיימות מעסיקות סגלי הוראה שהתמחו בחינוך אחיות אקדמאיות ומוסמכות והפעלת תוכניות לימודים בסיעוד.
6. מסגרות ההכשרה הקיימים, מכשירים ומסוגלים להכשיר את כלל צרכי ההכשרה בסיעוד בישראל.
7. פתיחת מערכות הכשרה נוספות על אלו הקיימות, ולו מעט ככל שיהיו, יביאו לריקון בתי הספר לסיעוד המקצועיים דהיום ויביאו לדרדור מקצוע האחות לרמות נמוכות בלתי סבירות ולפיחות במקצועיות ובמקצוע האחות עצמו.

במילים אחרות, אין מקום לפתיחת מסגרות תיכוניות, כמו ע"י רשת בתי ספר תיכון "אורט" ודומיהם.
8. הסטודנטים בתוכניות האקדמיות מביעים תרעומת קשה על הונאתם. הם אמורים לשלם כ - 40 אלף ₪ ו – 4 שנות לימוד קשות תמורת הצטרפותם למקצוע אותו המדינה בוחרת להרוס במחי יד.

אנו, מנהיגות האחיות והאחים, ובראשן הסתדרות האחיות והאחים, לא ניתן לדרדר את המקצוע. לא נשתף פעולה עם רשתות אלו או אחרות ונכונים למאבק קשה וממושך במסגרות ההכשרה, בבתי החולים ובשירותי הקהילה על מקצועיותו ותדמיתו ועצמאותו של מקצוע האחות הייחודי.

אנו עומדות ועומדים כחזית אחת ומאוחדת כנגד החלטת סגן השר לאפשר לרשת "אורט" להגיש תוכנית הכשרה בסיעוד לפיתחם של האחות הראשית הארצית ומנכ"ל משרד הבריאות

אנו דורשות להציג את כל השיקולים הענייניים, כמו גם הזרים, באשר לאופן קבלת ההחלטה, שנעשתה ללא הוועצות עם הגופים השונים במערכת הבריאות בישראל וזאת, על אף התנגדותה הנחרצת של האחות הראשית הארצית.

לא נתיר ולא נסכים להחלטות כוחניות עד בריונות של גורמים שונים בעלי אינטרסים כלכליים זרים לבריאות הציבור להשפיע על מהותו, איכותו, ועתידו של מקצוענו.

ולראיה, נסיון כושל מן העבר הלא רחוק –
משרד הבריאות והאוצר הובילו מהלך להפרטת אחד השירותים המפוארים ובר ההישגים של מדינת ישראל – השירות לבריאות התלמיד. גם שירות זה הופעל ע"י האחיות המקצועיות. תוצאות החלטה אומללה זו פגעה, פוגעת ותפגע בבריאותם של ילדינו וכיום, אחיות מתנדבות לסייע לעמיתותיהן בדרום הארץ בתיגבור הכיסוי החיסוני שהגיע לשיעורים מזעזעים באוכלוסיית הילדים שלנו.

אנו מדגישות ומתריעות, כי לא ניתן יד לפגיעתך בהכשרת אחיות. החלטתך, במידה ולא תשונה, תפגע בבריאות העם בישראל ותרשם לחובתך לדראון עולם.

25 ההסתדרות לא מייצגת בצורה הוגנת את אחיות בריאות התלמיד הסתדרות
  • 17:41
  • 18.04.12

יש לפרוש מהסתדרות האחיות בריאות התלמיד לא נחשב בעיני האחיות האמורות לייצג גוף זה מוריה/אילנה

26 ביזיון ועסקנות סטודנט לסיעוד
  • 18:01
  • 18.04.12

ממש בושה וחרפה לצעד האומלל הזה , זה רק יביא להדרדרות מערכת הבריאות,,,,,ביום שהאחים והאחיות יתעשתו וישבתו את המערכת אז מישהו יפול לו את האיסמון

27 וככה הורסים משהו טוב שבנו במשך שנים! אבל...אם ילמדו רפואה בתיכון אז אסכים גם לזה!  (לת) אחות פראיירית
  • 19:26
  • 18.04.12

28 מעולה, אני בעד, לקבל גם מבוגרים מובטלים!  (לת) יופי, הידד!
  • 19:50
  • 18.04.12

29 למה הופכים מקצוע חשוב כל-כך, המציל חיים, לזנות????? אלינה
  • 21:08
  • 18.04.12

אני באתי למקצוע בעקבות חוויה מדהימה שהייתה לי באחד מבתי חולים בארץ. עזבתי מקצוע קודם, שהיה אגב רווחי בערך פי 3 ממה שאוכל לקבל אי-פעם בתור אחות, ובאתי ללמוד סיעוד בגיל 30. ללא קיצורי דרך. מסלול אקדמאי מלא.
למה?
כי אני מאמינה שלא משחקים ולא מזלזלים בחיי האדם. ולזה אין קיצורי דרך!
מתי בפעם האחרונה מר ליצמן היה בבית חולים בתור חולה? כי אם כן היה, היה אמור לראות מי באמת(!) מטפל בו. בתבונה/הגיון של מי תלויים חייו.
האחיות הן אלו שעושות את כל ההבדל לאנשים. בזכותן יש מעט תלונות על רשלנות רפואית. בזכותן האנשים יוצאים מבית חולים עם חיוך על הפנים. בזכותן החולים מרגישים טוב יותר. בזכותן תינוק השוכב על שולחן הטיפולים מפסיק לבכות.
ומר ליצמן הופך את המקצוע הזה לזנות!
אז אני קוראית לכל האחיות לפתוח בשביתה! בזה הרגע!

  •   שחיתות מירב אחות
    • 22:25
    • 18.04.12

    משהו מריח שיש פה משהו מושחת ? ברבש ליצמן מנכ"ל דירקטריון לא מריח טוב! ביבי לא כדאי לך עוד ועדת חקירה!

30 זוועה מירה
  • 21:17
  • 18.04.12

אני לא רוצה שאחיות כאלו יטפלו בי או במשפחתי!!!זה לא קורס עזרה ראשונה,אלא חי אדם!!!!על מה הממשלה חושבת לעזעזל???!!!

31 סכנה סטודנטית לסיעוד
  • 21:47
  • 18.04.12

בעיני כסטודנטית לסיעוד במסלול אקדמי 4 שנים ההחלטה של ליצמן היא קטסטרופה
רק לחשוב על ילדים שנכנסים למקצוע שדורש בגרות רבה והמון אחריות
ניסיון ואמפטיה .
בעיני לאפשר לבני 18 לטפל יוריד את איכות הטיפול ומתוך כך גם יוריד את מקצוע הסיעוד נמוך מאוד
הפיתרון לדעתי הוא: קיצור שנות הלימוד ל3 ,
מלגות רבות לסטודנטים לסיעוד ( כמעט ואין )
לעלות את השכר של האחיות כך שישתלם לבוא למקצוע

  •   לא נעים אבל הרבה מהאחיות "המבוגרות" כביכול, שמגיעות לבתי החולים, לא מגלות אמפתיה, בגרות ואחריות, ודאי לא ניסיון..... חלקן עסוקות בדברת בסלולר או ביניהן..........  (לת) אז.........
    • 10:34
    • 19.04.12

32 ליצמן סקטוריאלי בכל הכח צפוני
  • 12:53
  • 19.04.12

ליצמן לא יכול לארגן לכל הסקטור שלא הכשרה בתור אחים ואחיות במקום לשלוח אותם לצהל עכשיו שחוק טל לקראת סיומו זאת נוכלות מדרגה ראשונה וניצול ציני של מצב מערכת הבריאות. זה נשמע פיתרון טוב אבל זה פיתרון, גרוע , מגדרי ומסוכן אפילו.

33 תוכנית "נהדרת" - אפשר גם אולי ללמוד רפואה ברשת אורט- חסרים לנו רופאים אורלי
  • 14:14
  • 19.04.12

זה רק מה התיחסות הרופאים והממשלה למעמד האחיות בישראל

34 בושה וביזיון!!!! דר
  • 15:24
  • 19.04.12

אני לא מצליחה להבין.... אף אחד לא מבין שיש מקצועות שילדים בני 17-18 לא יכולים לעבוד בהן טרם קיבלו קצת שכל וניסיון חיים, ערכים והבנה?! מה נסגר? איזה מטופל ירצה להיות בידיים של תינוק שעדיין לא יודע מה הוא רוצה מהחיים! וכמה מאיתנו שינו את דעתם לגבי העתיד שלהם מאז גיל 18, ב180 מעלות?! ליצמן לא מבין איזה בור הוא חופר לעצמו, וזה ביזיון שכזה בור חסר השכלה מלכתחילה נמצא בממשלה.... בושה לארץ שלנו.... אין מקום לילדים ברפואה-לפחות לא במאה ה21!!!!

35 אקדמיזציה של אחיות טמטום בן הארץ
  • 16:20
  • 19.04.12

לרחוץ חולה ע"פ 3,001 מחקרים השואתיים

36 הכשרת תלמידי תיכון לעסוק בסיעוד- באמצעות רשת אורט. אפרת
  • 00:31
  • 20.04.12

תלמידים יקרים. לפניכם מס' שאלות. אנא ענו בהרחבה, פרטו, הסבירו והביאו דוגמאות:
1). האם יש מקום לפרגן לאחיות בשטח- הן ע"י שיפור תנאי שכרון, האדרת עשייתן וכו'- ובכך לעודד את כל אילו שנטשו את המקצוע- לחזור אליו בשמחה ?

2). האם קיימת חשיבות לפירגון האחיות שלעיל מתוך מגמה לשיפור תמיד האחות ולהגדלת הנהירה ללמוד את המקצוע ?

3). האם עפ"י תקנון משרד הבריאות קיימת הגבלת גיל מינימום לקבלה ללימודי החוג בסיעוד באוניברסיטאות ובבתי"ס לסיעוד ?

4. האם תלמידות ערביות אחרי תיכון ( גיל 18 ) יכולות להתקבל ללימודי סיעוד בגיל 18 ?

5). האם קיים מסלול עתודה בסיעוד- מסיימות תיכון ישראליות ( גיל 18 ) לומדות ואח"כ מתגייסות לצבא ומשרתות כחובשות ?

6). האם זה בסדר לקצר את מסלול הלימודים מ- 3 שנים לשנתיים וחצי ואף לשנתיים - אבל זה לא בסדר לעשות מסלול של שנה וחצי לאחיות מעשיות בעלות וותק ?

8). האם יש הסבר הסבר הגיוני להפחתת סף פסיכומטרי ללימודים ( באשר הם ) ?



37 "מכירת" המקצוע ,תיכנסו זה חשוב!! אחות וותיקה
  • 20:31
  • 20.04.12

מקצוע הסיעוד הינו מקצוע מקסים!!!! יחד עם זאת העוסקים במקצוע זה נדרשים לבגרות נפשית, אחריות והפעלת שיקולי דעת. בנוסף מקצוע זה הינו אקדמאי לכל דבר וכן... קיים תואר שלישי בסיעוד וכן אחים ואחיות לא רק מחליפים טיטולים ורוחצים חולים.אחים ואחיות מנהלים את הטיפול בחולה הם אלה ששוהים ליד מיטתו ואומדים את מצבו. (הרופאים שעובדים איתי אף טוענים שבלעדי האחים והאחיות הם לא זזים ולא ידעו מה קורה עם החולים באופן שוטף הם אף מתייעצים איתנו בנוגע לטיפולים שונים). אז כן האחים והאחיות מבצעים את עבודם מבוססת ראיות ומחקרים על מנת שהציבור הרחב יקבל טיפול הולם ובטוח כפי שמגיע לו. האם ילדים וילדות בני 17-18 חכמים ומוכשרים ככל שיהיו מסוגלים לכך???. הגיע הזמן שהציבור התעורר ויעזור לנו להעלות את מעמדינו הציבורי על ידי שיפור תנאי עבודתינו והעלאת שכרינו וכך....אנשים ישאפו ללמוד את המקצוע המקסים היפה והמספק הזה.
די לתוכניות הזויות ולקיצורי דרך למענכם ציבור החולים וגם הבריאים!!!

38 לימוד אחים ואחיות החלך מכיתה ט טלי
  • 20:59
  • 20.04.12

יופי של פתרון למצוקת החים ואחיות. עכשיו נישאר לפתור את מצוקת הגננות . אפשר גם גננות להכשיר בכיתה ט עד יב

39 זילות המקצוע אחות ותיקה
  • 21:23
  • 20.04.12

תוכנית רשת אורט מעידה על התפיסה הציבורית ועל מעמד הסיעוד בעיני הציבור. הגיע הזמן לעשות סדר. הסיעוד הינו מקצוע אקדמאי וכן..יש אף תואר שלישי בסיעוד. אחים ואחיות לא רק מחליפים טיטולים ורוחצים חולים. האחים והאחיות מנהלים את הטיפול בחולה, הם עושים זאת בשיקול דעת וסדרי עדיפויות.האחים והאחיות עובדים על סמך ביסוס ראיות ומחקרים!!! הם אלה ששוהים רוב הזמן ליד מיטת החולה ואומדים את מצבו. (אצלי במחלקה הרופאים טוענים שבלעדינו הם לא זזים והם אף מתייעצים איתנו בטיפולים מסוימים). הגיע הזמן לשפר את מעמדינו על ידי שיפור תנאי העסקה והעלאת השכר-כן זו לא מילה גסה.כך אנשים ירצו ללמוד את המקצוע המקסים הזה. האם את עבודתינו זו ילדים בני 17 יכולים לעשות, מוכשרים וחכמים ככל שיהיו??? הגיע הזמן שהציבור התעורר למען קבלת טיפול איכותי ובטוח!!!
החלטת כבוד הרב ליצמן שגויה ומטופשת. לכולנו אותה מטרה הן לאחים ולאחיות והן לציבור המטופלים בואו נעצור את המחדל!!!!!

  •   כל הכבוד! מירב אחות
    • 10:10
    • 21.04.12

    מצטרפת לכל מילה

  •   תגובה מצויינת. למרות שלדעתי, עצם התעסקותנו ב-ADL - זה אחות חדשה
    • 16:06
    • 21.04.12

    בדיוק מה שמעיב על התפיסה הציבורית וגורם לתפיסה ציבורית ירודה ומעמד ירוד. אף אחד בציבור לא חושב שמי שמתעסק ב-ADL למד 4 או 6 שנים באקדמיה ויודע הרבה מעבר.
    הציבור לא חושב שאותו אחד שמחליף טיטול יודע גם לזהות מצב מסכן חיים, VT או VF או אסיסטולה או PULMONARY EDEMA או MI - וזו הבעיה הגדולה. הגיע העת להבין שאין שום מחסור באחים אקדמאים. יש מחסור במטפלים סיעודיים. כאלה שיעסקו רק ב-ADL. ובשביל זה מספיק להכשירם במשך שבועיים. אין צורך אפילו לא בשנתיים. ולהשאיר את הכשרת האחים אקדמאית. ואת עיסוקם כיאה לאקדמאים.

  •   מי שרוצה להיות אקדמאית ולתתקדם שתלך לאוניברסיטה, לא בסיעוד. האקדמיזציה של הסיעוד חיסלה את מהות הסיעוד.  (לת) רופא שמכיר
    • 18:30
    • 25.04.12

40 פגיעה במקצוע אחות מוסמכת, סטודנטית לתואר 2 בסיעוד
  • 12:37
  • 21.04.12

זהו אחד הרעיונות הגרועים ביותר ששמעתי בחיי!! כיצד תיכוניסטים יתפקדו בתור אחים ואחיות??? המקצוע דורש אחריות, בגרות, גילוי אמפטיה והגדלת ראש ועוד הרבה תכונות חשובות ומרובות!! האחיות של היום אינן האחיות של פעם! הן לומדות בין שנתיים לארבע שנים כדי להשיג את הסמכתן, בעלות תארים מתקדמים, מבצעות מחקרים ודואגות למשפחות של כל אחד ואחת מאיתנו.זוהי אינה הדרך לקידום המקצוע ולהקלה במקצוע אלא תהליך שיוביל לקריסת המקצוע ולחזרה לאחיות של פעם!

41 מה הבא בתור? לימודי רפואה מכתה ג'? איפה השכל היהודי?
  • 12:45
  • 22.04.12

נכון שראשי מערכת הסיעוד גרמו בעצמן למצב שנוצר, כשלמעשה, בפועל, נתנו מכת מוות לאקדמיזציה של התואר בסיעוד, כאשר הכשירו את השרץ של תארים אחרים, כמו מינהל מע' בריאות, וכו'.
אבל עדיין, כשמסתכלים לעתיד הרחוק, ההחלטה של לייצמן מתדרדרת את המחסור באחים ואחיות אפילו עוד יותר.
לא תהיה יותר שום יוקרה (גם ככה היא כבר בשפל) למקצוע, המקצועיות של בני נוער לעולם לא תעלה על מקצועיות של אדם בוגר - במיוחד במקצוע כזה המצריך הבשלה ובגרות, מה שיגרום ליותר טעויות שעלולות לעלות בחיי אדם.

אולי גם נכשיר מורים כבר בבתי הספר התיכוניים? הרי יש גם מחסור במורים...

42 בעזרת השם ג'יני
  • 19:17
  • 22.04.12

אוי לאותו כותב שבכדי להגיש סיר לחולה לא צריכים פסיכומטרי מעל 500.
ליד מיטת החולה בבתי חולים רוב שעות היום הן נמצאות שם. לידיעתך אחיות הם מצילות חיים וללא ידע לא יגיע רופא.
כמו שהרסו בארץ את מערכת המשפט, כל מי שהקורב לצלחת נעשה שופט.אלה לא השופטים של פעם שהמילה כבודו היתה ראויה.
אלה גם לא רופאים של פעם. כשדברנו לרופא כאל אלוהים.
עכשו גם לא אחיות .ליצמן תחזיר את המפתחות ולך כי עוד מעט גם לא יהייה בעזרת השם

43 הכשרת אחיות מוסמכות בתיכונים= פגיעה באיכות הטיפול לנו, אזרחי מדינת ישראל! בן
  • 23:58
  • 22.04.12

מתנגד בתוקף לקבל טיפול מאחיות מוסמכות שילמדו במסגרת תיכון. כבר היום אני מרגיש הבדל בין אחיות אקדמאיות שמעניקות לי טיפול לבין האחרות: הטיפול איכותי יותר, מקצועי יותר ומיומן יותר. אני קורא לכל האזרחים להתנגד לתוכנית כלכלית גרידא ללא התחשבות בצורכי הבריאות שלנו -האזרחים.

44 למה אני משלם 22 אש"ח לשנה ללימודי סיעוד? ימונה שר בריאות אמיתי.  (לת) בוגר צבא פריאר
  • 04:21
  • 24.04.12

45 חרדה להתפתחות שלילית של המקצוע אחות ותיקה אקדמאית בעלת הכשרה על בסיסית בטיפול נמרץ
  • 18:54
  • 24.04.12

קראתי את הכתבה ואני מזועזעת מהרעיון של השר ליצמן,לדעתי הוא אינו יודע מהו סיעוד, אני מאמינה שאם הוא היה צריך טיפול סיעודי מאחות הוא היה מעדיף שתטפל בו אחות עם ידע מעמיק,הכשרה טובה ,עם אמפטיה וניסיון קליני רב מאשר אחות שהוכשרה ברמה של תיכון.אני מקווה שלא יורידו את רמת הסיעוד מטה ושהרעיון יפסק ,עוד לפני שיהיה רעיון חדש להתחיל ללמוד סיעוד בחטיבת הבניים.

46 אחיות מתיכון גאורגי
  • 10:52
  • 25.04.12

גאורגי

47 טיפש זורק אבן לים ... המגזר החילוני
  • 10:15
  • 28.04.12

נפלאות דרכיו של הפרופסור המלומד והרופא הדגול ד"ר ליצמן..........
בשום מקום בעולם לא נותנים לנערים ונערות להתקרב למקצוע הזה זנוגע לחיי אדם. ההכשרה המוקדמת ביותר מתחילה בגיל 18 לפחות . כל מי שעבד פעם בבית חולים יודע מצויין מי מחזיק את המערכת והחולים : אלו האחיות והאחים .
המגזר החילוני תומך בהכשרת ילדים למקצוע זה בתנאי אחד : הם יורשו לטפל רק במגזר החרדי ובעיקר במשפחת ליצמן .
נ.ב
לאידיוט שכתב מטה כי זה קיים בפינלנד : מכשירים שם למקצוע בבית הספר בתחומים של נגרות, חשמלאי וכד' , לאחיות צריך ללמוד שנים אחרי בית הספר .

48 רעיון גאוני! ואני כאחות קובעת זאת!לא להקשיב  (לת) לאחיות 'הלל יפה'..
  • 14:49
  • 29.04.12

49 כן ירבו רעיונותיו הגאוניים של מר ליצמן!  (לת) העם מאחוריך-יהודית
  • 13:34
  • 30.04.12

50 אחיות 'הלל יפה' -שידאגו קודם לא להרוג חולים....  (לת) אבי
  • 13:35
  • 30.04.12

51 אחיות והנהלת הסיעוד של הלל-יפה הן ביזיון..  (לת) ליצמן ישר-כוח ! מירה
  • 13:37
  • 30.04.12

52 בוכים שאין אחיות אבל תנאי הקבלה גבוהים מור
  • 22:23
  • 02.05.12

אני אישית מאוד רוצה ללמוד את המקצוע...שיורידו מתנאי הקבלה אפילו קצת ויהיה יותר קל להתקבל!!!!

53 מר ליצמן- הלל יפה מנסים להסית נגדך אך העם..  (לת) איתך! נאוה
  • 08:08
  • 06.05.12

54 ליצמן כבודו- דע שבי"הח הכושל הלל-יפה מנסה להסית..  (לת) נגדך! העם איתך! שולה
  • 08:11
  • 06.05.12

55 I read your post and wished I'd wirtten it Janaina
  • 17:38
  • 07.05.12

I read your post and wished I'd wirtten it

56 אחיות בית החולים הלל יפה לא לוקחות חלק בהסתה כנגד תוכנית ליצמן מנהלת בית הספר לסיעוד עושה את כול הבלגן אחות מהלל יפה
  • 23:16
  • 09.05.12

אחד שחייה במרומי האקדמיה , לא חייה ולא מבינה כלל את השטח - מסיתה , מנפחת ומפחידה אנשים בחצאי אמיתות ודברים כלל לא מדויקים.

57 מע' הבריאות קורסת בושהההההההה
  • 13:11
  • 10.05.12

דבר כזה לא יכול להיות! זה לא פתרון ראלי והגיוני בכלל!!! זה לא ניסוי וטעייה.מדובר פה בחיי אדם. נוער בתיכון הוא ילדים, לרוב הם לא רוצים ללמוד ולא מעניין אותם מה שהם רוצים זה ללכת לרבוץ בים! אי אפשר לאפשר להם להיות בחלקות זה אסון ! הפתרון הוא לעלות את המשכורות ולשפר את התנאים של האחיות,הם עושות עבודת קודש ועובדות קשה זה מגיע להן!

58 הלל-יפה זה לא דוגמה לכלום פרט לפשע!  (לת) דניאל ט.
  • 19:19
  • 10.05.12

59 הצביעות של מנהלות בתי הספר וגברת שושי ריבא ליהי
  • 22:25
  • 10.05.12

למנהלות בתי הספר לסיעוד יש אינטרס כלכלי מובהק והן מתכסות בהילת הדאגה לאיכות אחיות ועתיד המקצוע . והצביעות חוגגת.
ומה הן טוענות :
1. ילדים לא בשלים יטפלו בנו - עובדתית זה לא נכון , לפי התוכנית של ליצמן מדובר על תוכניות שיתחילו בתיכון אבל ימשיכו ב יג-יד , כך שנקבל אחים ואחיות מוסמכים בגיל 20 (להזכירכם שבמדינת ישראל ילדים בני 18 מבצעים תפקידים מסוכנים ודורשי בגרות רבה הרבה יותר ) אז תסלחו לי אבל השיקול הזה הוא לא לגיטימי בעיני . חוץ מזה אחיות בכירות מאוד במערכת ובעלות תארים אקדמאים (אפילו דוקטור ) החלו דרכן כאחיות שלמדו בבתי ספר - ואני לא מדברת על לפני 50 שנה !!
2. פסיכומטרי - הרמה תרד מכיוון שאין דרישה לפסיכומטרי בביתי ספר תיכון - אני לא יודעת אם שמעתם על מסלול עוקף הפסיכומטרי החדש בתוכניות להסבת האקדמאים - אדם לומד תואר במכללה בה אין דרישה לפסיכומטרי , או בתוכנית באוניברסיטה בה דרישות סף הן מינימליות - החוג לאומנות למשל או לחילופין מגיע עם תואר מאוניברסיטה בעמאן או אוזבקיסטן ששם ממש "מקפידים " על פסיכומטרי גבוה - ואז מתקבל כסטודנט מהמניין לתוכנית להסבת אקדמיים. תבדקו ותראו שכול מילה נכונה- בנוסף בתוכניות ההסמכה התקבלו סטודנטים עם פסיכומטרי מתחת 500 - יש חוזר מנהל סיעוד על תנאי הקבלה - רק תבדקו
3. מעמד הסיעוד בישראל - וזאת הבעייה הקשה - וזה באמת נכון , מעמד העיסוק שלנו (אנחנו לא מקצוע ) הוא נמוך . ומשך 30 שנותי כאחות בשטח ראיתי איך הוא הולך ומתדרדר , ואתם יודעים זוית שיפוע המדרון הפכה חדה יותר מרגע כניסת גברת שושי ריבא לתפקיד . בשנת 2002 היא החליטה מהיום למחר לסגור את בתי הספר לסיעוד , היא גם אמרה מספר שנים לאחר מכן שאין שום מחסור באחיות בארץ , ועכשיו על מנת לסכל את תוכניתו של ליצמן היא הורידה וקיצצה את תוכנית הלימודים לאחיות מוסמכות - כך שכול מי שלומד עכשיו בתוכניות להסבת אקדמאים , ובתוכניות הסמכה יוצא לאחר שנתיים עם ידע ברמה מאוד נמוכה - אלה עובדות - כנסו לאתר מנהל הסיעוד ותעשו השוואה בין התוכנית משנת 2006 ששם למדו 3140 שעות לבין התוכנית היום שבה לומדים 2650 בקירוב . בנוסף התוכנית עצמה כול כך אינטנסיבית שאין להם גם את הזמן לעכל את המידע . ובמחלקה הם שווי דרגה כמו אחות שלמדה 4 שנים באוניברסיטה .
והדבר שהכי מרגיז אותי הוא שמנהלות בתי הספר לסיעוד לא התנגדו אז כשקיצצו בשעות הלימוד ואיכות הלימודים , שמעתם משהו על כך ? ואתם יודעים למה - כי לא היה איום על בתי הספר - נהפוך הוא - הם פורחים כעת - עם כול מיני תוכניות הסבה והסמכה שלמעשה שהקשר בינהם לאקדמיה רחוק מאוד.
הכול סובב סביב הכסף - נקודה
דבר חשוב - ציינתי כבר כי אני מכירה אחיות רבות ,חברות למקצוע, שהחלו דרכן כאחיות מעשיות ועלו והתפתחו מבחינה אקדמאית ומבחינה תפקודית . הדבר נכון גם לגבי בוגרי קורסי הסבות אקדמאים - יש בניהן אחיות איכותיות ומצטיינות . אני לא רוצה להכליל או לחילופין להוציא דיבה רעה על אנשים טובים .
אני לא מתנגדת לאנשים איכותיים - אני כן מתנגדת לצביעות של מנהלות בתי הספר וגברת שושי ריבא - שהפעם האחרונה שבה ביקרו בשטח הייתה לפני שנים רבות - הן חיות בקתדרלת האקדמיה אי שם בשחקים מנותקות . אנחנו כאן עם החולים

60 הנהלת הסיעוד בהלל-יפה 'שולחת' את ביה'ס לאחיות  (לת) לספוג 'אש' בחזית..שרה ב.
  • 14:28
  • 11.05.12

61 האחיות הקיימות כיום-הן בושה למקצוע.ליצמן תבורך.  (לת) שאול('טופלתי' בהלל יפה)
  • 12:05
  • 13.05.12

62 ממליצה להוציא רופאים ואחיות ישר מגני ילדים. חבל רק שמדובר בחיי אדם. חן
  • 00:27
  • 21.05.12

בעבר הייתה הכשרה של שנתיים בבתי ספר תיכוניים ודתיים לאחיות מעשיות בלבד, נראה שליצמן לא יודע ולא מבין מה קורה בבתי החולים ושולף שפן מכובעו.

63 חוסר אינטיליגנציה שמרית
  • 04:03
  • 18.09.12

מה נותר עוד להגיד ? גם ככה המקצוע פשט את הרגל . אין כבוד כלפי אחיות , אין יוקרה מקצועית , ובנוגע לשכר ? לא משקף כהוא זה את העשייה . אנחנו האשפה של מקצועות הפרה רפואיים לייתר דיוק קולבוייניק .

פרוייקטים מיוחדים