המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מד"א הקים ועדת רבנים שתפקח על הארגון

בסמכות הוועדה מתן הנחיות בנוגע ליחסים בין המינים, מדע וסוגיות אחרות. בראשה יעמוד הרב אליהו, שקרא בעבר לא למכור דירות לערבים

לאחר שנים של התקפות מצד גורמים חרדים, מד"א מקים ועדת רבנים שתנחה את פעולות ארגון ההצלה. בניגוד לארגונים ממלכתיים אחרים, למד"א לא היה עד כה רב קבוע בתשלום. בשנים האחרונות נמצא מד"א במתקפה מצד הציבור החרדי, המתלונן על היעדר צניעות והעירוב בין גברים ונשים. עיקר הלחץ הוא במחוז ירושלים, היכן שיש עובדים חרדים רבים ומתנדבות רבות של השירות הלאומי.

בפברואר 2011 אף פורסם פסק הלכה של גדולי הרבנים החרדים האוסר להתנדב במד"א. "אין להתנדב בארגון אף לצורך הצלת נפשות. התנדבות עלולה חלילה להביא לידי איסורים חמורים הן בהנהגה הכללית ובהשפעה הרוחנית והן באיסור תורה ובפרט בהלכות שבת", נכתב בפסיקה. כיום מתנדבים במד"א ובארגוני הצלה אחרים כ-2,500 חרדים. במד"א מתנדבות 170 בנות שירות לאומי.

הרב אליהו. האם מותר לפנות פצוע בשבת?
הרב אליהו. האם מותר לפנות פצוע בשבת?.

אמנם אין במד"א הנחיות על היחסים בין המינים. אך בסניפים בהם יש מתנדבים דתים וחרדים רבים, מקובל לשמור על הפרדה באופן וולונטרי, כך שצוותים באמבולנסים מורכבים רק מגברים.

בשל הלחץ, והביקורת גם מצד הציונות הדתית, הוחלט במד"א להקים ועדת רבנים שתנחה את פעולות הארגון. בראשות הוועדה יעמוד הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, ופוסק הלכה מקובל בציונות הדתית. חברים נוספים בוועדה הם הרב יוסי בן שחר מהרובע היהודי, וכן מומחי הרפואה וההלכה הרב פרופ' אברהם שטיינברג והרב יגאל שפרן.

הרב אליהו, שנבחר לעמוד בראשות הוועדה, נחקר בעבר בחקירה פלילית בחשד להסתה לגזענות. אליהו עורר מחלוקת רבה כאשר קרא שלא להשכיר דירות לערבים. על בימות שונות אמר הרב ש"לא למכור נכסים לנוכרים, כי החברה הערבית היא חברה אלימה".

בכנס בשנה שעברה, בו זכה בהוקרה "על פועלו, מעשיו ומסירותו למען שמירת הצביון היהודי בארץ ישראל" אמר אליהו כי "יש היום מלחמה לרכוש אותנו בכסף. ברוך ה' שיש לנו הלכה ברורה. אני יכול לומר שאני גאה בציבור. בצפת פסק ההלכה עבד! ברוך ה' בצפת לא מוכרים אדמות לנוכרים. וגם לא שוכרים ולא מוכרים דירות. ללא הבדל בין דתיים וחילוניים".

סמכותה של ועדת הרבנים החדשה של מד"א, שהחלה לפעול לפני כמה שבועות, כוללת מתן הנחיות בנוגע ליחסים בין המינים, מדע וכן סוגיות אחרות. למשל על שולחנה של הוועדה עלתה לאחרונה סוגיה, האם מותר לפנות לבית חולים בשבת פצוע תאונה, המבקש להתפנות לא מסיבות רפואיות אלא כדי לעמוד בתנאי הביטוח. הוועדה פסקה כי סיבה זו לא מצדיקה כמובן חילול שבת.

הוועדה שוקלת גם את האפשרות להקצות חדרים לנשים וגברים בתחנות מד"א, כדי שהמתנדבים לא יחויבו לשהות יחדיו כל הלילה

הרב שמואל אליהו אישר ל"הארץ" את הפרטים.

ממד"א נמסר בתגובה כי "במד"א עובדים ומתנדבים רבים שומרי תורה ומצוות והפעילות מבוצעת בכל שעות היממה וגם בשבתות ובחגים. על מנת להקל על העובדים והמתנדבים מונתה 'ועדת יהדות והלכה', שתפעל במטרה לבחון ולהמליץ להנהלה על נהלים ואמצעים שיאפשרו לכל יהודי שומר תורה ומצוות לעבוד ולהתנדב במסגרת מד"א. הוועדה בראשות הרב שמואל אליהו שליט"א, רבה הראשי של צפת, תחל את פעילותה בימים הקרובים. לצורך עבודתה תסייר הוועדה במתקני מד"א, תיפגש עם עובדים ומתנדבים וכן תתייעץ עם רבנים נוספים ועם גורמים מקצועיים רלוונטיים".

גלעד קריב, מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, מסר בתגובה: "מינויה של ועדת הרבנים תמוה ואנו מתכוונים לערוך בירור מקיף ביחס לסמכויותיה ותפקידיה. דבר אחד ברור מאליו – העמדתו של אדם המסית לגזענות על דרך קבע, אינה עולה בקנה אחד עם חובתו של הארגון לשרת בנאמנות את כל אזרחי ישראל, בני כל הדתות. צעד זה הוא בגדר קהות חושים ועיוורון מוסרי ויש לבטלו לאלתר. הרב אליהו ראוי להוקעה ולא למתן במה וסמכויות, ומשנתו הגזענית – אסור שתכה את שורשיה במערכת הבריאות הציבורית או בכל מערכת אחרת".
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הנחיות בנוגע למדע?!  (לת) אור
  • 12:03
  • 25.06.12

02 בס"ד. ההתחרדות היא עובדה מוגמרת. אני רק לא תופס איך גם במגן דוד אדום הם הצליחו להתברג. פיקוח נפש דוחה שבת והפעילות של מד"א בכל פיגוע ותאונה מבוססת על מהירות ועל החוק ה"לא יעבור" - כל דקה יכולה להציל חיים. ה"סכנה" בעירוב נשים וגברים (שומו שמיים) במיקרה כזה לא חייבת להלקח בחשבון. אבל הטרוף להפרדה והדרה כבר כל כך גדול ומשרש עד כדי פיקוח נפש. ה"נחמה" היחידה של כל הרבנים שגרמו לאסון מסוג כזה הוא שהם חיו ומתו לפי ההלכה. תהיה נשמתם צרורה בצרור החיים. טהורים היו בחייהם ובמותם.  (לת) הרב ₪
  • 12:07
  • 25.06.12

03 לא יאומן! גיא
  • 12:18
  • 25.06.12

פשוט לא יאומן...
אבדון, זה כל מה שמצפה למדינה הזאת!

  •   לא גיא, לא אבדון, הבעיה המרכזית היא שלכל דבר מתרגלים...  (לת) מגיב חפוז
    • 12:32
    • 25.06.12

  •   מה שלא יאומן, זה העיסוק האובססיבי בטפל והדחקת העיקר. סביב ישראל מתהדקת חגורת החליפות האיסלאמית עם מלחמה באופק מול מצריים . את מי מעניינות השטויות האלה ?  (לת) אא
    • 12:39
    • 25.06.12

  •   בכל תרומת דם אדרוש התחיבות בכתב שדמי לא יציל חיי זכר חרדי  (לת) תאמין, הדתיים דומים לגזענות נאצית
    • 12:41
    • 25.06.12

  •   לא נורא, אז ימותו כמה אנשים (למה כתוב איפשהו שפיקוח נפש זה חשוב?!). העיקר שהחברה' יהיו מרוצים!  (לת) הרב בריח
    • 12:50
    • 25.06.12

  •   מה שקורה במד"א (ובכל המדינה פנימה) הרבה יותר מסוכן מהשטויות של "חליפות איסלאמית" וקשקושים אחרים.  (לת) ל "אא"
    • 12:54
    • 25.06.12

  •   הם לא דומים לנאצים, הנאצים למדו את טוהר הגזע מהיהדות. חשוב על נושאים כגון התבוללות, דת עפ’י האם, מה אלו אם לא דאגה לטוהר הגזע? וגיור כהלכה? יהודי צריך לשאת יהודיה, גיור לא בזכות אהבה לבן זוג וכו'  (לת) רונית
    • 14:35
    • 25.06.12

  •   יש אנשים שמעניין אותם אם תהיה פה ישראל ששווה להציל, או סניף של אירן.  (לת) גיא אחר
    • 14:48
    • 25.06.12

  •   בשביתת הרופאים מתו הרבה יותר  (לת) אס
    • 15:27
    • 25.06.12

  •   ניסיתי את זה,... גיא
    • 16:09
    • 25.06.12

    אמרו לי שאין אפשרות להציב תנאים בתרומות מסוג זה...
    אז קמתי והלכתי בלי לתרום...

  •   אבדון? עד כדי כך? פסימי אתה! ישראל
    • 12:33
    • 27.06.12

    אולי בעצם הייתי אומר מקובע בדעה קדומה? או בקוטב הנגדי, שטוף שנאה לתורת ישראל?

    או בעצם ניזון ממידע המוצג חד צדדית ומוטה כנגד שמירת מצוות.

    עצוב

04 צריך לתת להם רשיון להקים רשת הצלה משלהם (מכספי תרומות בלבד, לא מתקציב המדינה!) אורי
  • 12:32
  • 25.06.12

ובתמורה, למנוע מהם כל דריסת רגל במד"א.

  •   בלי המתנדבים החרדים מדא יקרוס תוך יום. התשובה האמיתית ביא 2500 מתנדבים חילוניים חדשים במד"א אבל מישהו רואה שהם יבואו ???  (לת) מתנדב חילוני
    • 12:45
    • 25.06.12

  •   החרדים באים כי הם לא עובדים...  (לת) יש לתגמל
    • 13:40
    • 25.06.12

  •   נחמד לשמוע שלפחות משהו הם עושים.  (לת) אחת
    • 13:45
    • 25.06.12

  •   טוב, מה לעשות שאנחנו עובדים והם משחקים בנדמה לי?...  (לת) מישהו צריך לפרנס אותם
    • 13:45
    • 25.06.12

  •   כבר יש להם רשתות הצלה משלהם, זו בדיוק הסיבה שמד"א מנסה כעת להתחרות בהם!  (לת) פחחח
    • 13:52
    • 25.06.12

  •   החרדים מתנדבים כי הם מקבלים מה בדיוק? ממי בדיוק? מתחת לשולחן של מי בדיוק? הם נמצאים שם כי זה מתאים לביבי. לימין. שלא יתנדבו ולא יעשו טובות לאף אחד. לא צריכים אותם כדי לזכות בכפייה דתית. שיקימו לעצמם מערך משלהם ויתנדבו שם כמה שהם רוצים בחינם. לא על חשבון כספי ציבור, שביבי מעביר במקום למד"א או לשרותי הכבאות למתנחלים, לחרדים, לטייקונים  (לת) לסגור את מד"א
    • 14:08
    • 25.06.12

  •   מתים ולא מתנדבים  (לת) אס
    • 15:28
    • 25.06.12

  •   לסגור את מד"א ושהאחריות תעבור למדינה  (לת) אס
    • 15:29
    • 25.06.12

  •   שהחרדים ילכו לעבוד ויפסיקו להתנדב א
    • 15:37
    • 25.06.12

    נמאס לי מהחרדים המתנדבים ונדחפים לכל חור וכופים את עצמם ואת תרבותם על הכל. שילכו לעבוד וישתלטו על היצרים הרעים שלהם.

  •   חי חי חי, בלי החרדים לא יהיה מד"א  (לת) נע ונד
    • 16:11
    • 25.06.12

05 מה דוחה באמת שבת ומה שדוחה ברבנים הללו  (לת) פלץ
  • 12:32
  • 25.06.12

06 טוב, אמצא מקום אחר להתנדב בו. אני עם מד"א גמרתי.  (לת) מתנדב במד"א כבר שנים
  • 12:33
  • 25.06.12

07 הוא יקבע שלא מפנים ולא נותנים טיפול לגויים בשבת.  (לת) הרב הגאון מרמלה
  • 12:33
  • 25.06.12

08 צעד חיובי - זו הכנה לשירות לאומי  (לת) עידו
  • 12:37
  • 25.06.12

  •   הכנה לשירות לאומני  (לת) אחת
    • 13:45
    • 25.06.12

  •   שום צעד חיובי. הם חייבים בשירות צבאי כמו כל אזרח. אין צעדים ואין בטיח. הם לא יקבלו שירות לאומי כשאחרים צריכים להגן עליהם. הם יצביעו לימין, יעשו שירות לאומי, יקבלו בוחטות של כסף ואח"כ ישריינו להם תפקידים כמכשירים וכדומה. אם הם לא משרתים כמו כולם, הברזים נסגרים. אבל ביבי מפחד מהם. הוא גם מפחד מהמתנחלים ומליברמן  (לת) לסגור את מד"א
    • 14:10
    • 25.06.12

09 כמו במצרים ואיראן יעל
  • 12:38
  • 25.06.12

כמו במצרים ואיראן

10 כמו במצרים ואיראן יעל
  • 12:38
  • 25.06.12

כמו במצרים ואיראן

11 זה התחיל במינויו של חיים בין, קצין צבא שלא מבין הרבה ברפואה לראשות הארגון, והכניס אליו דברים שלא צריך (כמו דרגות). ההמשך הוא טבעי במדינת החיבור בין חושך מיליטריסטי לחושך דתי  (לת) אהרתור דענט
  • 12:38
  • 25.06.12

  •   יש מקום בלי דרגות?או סימון תפקיד בעיקר בחירום..... חובש קרבי
    • 13:55
    • 25.06.12

    בהתקפת אב"כ לדוגמא איך תדע למי לפנות ללא סימון.....אין לי בעיה עם זה....דברים אחרים כמו מה שהכתבה מדברת עליהם צריך לנטרל במיידי....הצלת חיים זה לא מקווה.

  •   באמת? אם כן תמהני איך מד"א הסתדר לפני שמיסטר בין הגאון הכניס את הדרגות  (לת) שלגיג
    • 22:36
    • 25.06.12

12 אריאן זה כאן. ישראל הולכת והופכת שחורה, ימנית, גזענית ומלאת שינאה  (לת) ישראל כבר לא ביתנו. וזה סופי
  • 12:39
  • 25.06.12

13 איפה בדיוק נבחרו האחים המוסלמים?..... במיצרים או בישראל?  (לת) ניר
  • 12:39
  • 25.06.12

14 אז שהחרדים יקימו ארגון משלהם ולא יצילו אחד את השני בשבת  (לת) די להתחרדות
  • 12:41
  • 25.06.12

15 חוצפה! להקים מייד גוף חילוני מקביל ושפוי מירי
  • 12:41
  • 25.06.12

די לכפייה הדתית
חבורה של תנים וצבועים
בואו לספריות הציבוריות ותראו את המוני החרדים שיושבים ליד מחשבים לא מצונזרים, בניגוד להוראות הרבנים. אם החרדים עצמם לא מצייתים להנהגה שלהם, למה שאזרחים חילוניים יצייתו לחוקים מפלים שאבד עליהם הכלח? איפה מפלגת קדימה? איפה הליברלים שבין חברי הליכוד? תעצרו את הגל העכור הזה שפוגע בנשים, או שבבחירות הבאות תגלו שנשים מצביעות למפלגות אחרות. פה זה לא מצרים!!!

16 בכל תרומת דם אדרוש התחיבות בכתב שדמי לא יציל חיי זכר חרדי  (לת) צבי
  • 12:41
  • 25.06.12

17 על הציבור החילוני ושאריות השפויים בין הדתיים לאומיים לפרוש מכל ארגון המאמץ אמות מידה כאלו. זה גם מה שיקרה בטווח הרחוק.  (לת) אמפי
  • 12:41
  • 25.06.12

18 על הציבור החילוני ושאריות השפויים בין הדתיים לאומיים לפרוש מכל ארגון המאמץ אמות מידה כאלו. זה גם מה שיקרה בטווח הרחוק.  (לת) אמפי
  • 12:41
  • 25.06.12

19 המדינה נהיהת מגעילה יותר מיום ליום... מה הלאה? סקילה באבנים על ניאוף? עונש מלקות?  (לת) אלי
  • 12:41
  • 25.06.12

20 צבועים עידו
  • 12:41
  • 25.06.12

מדברים על הקיצוניות בעולם הערבי << ומה זה בדיוק << קידמה !!!

21 למישהו יש את כתובת הדואר האלקטרוני של מנכ"ל מד"? בבקשה לפרסם כאן מירי
  • 12:44
  • 25.06.12

כדי שאפשר יהיה להציף אותו בתגובות נזעמות.

  •   אלי בין הוא חסין תגובות ענת
    • 18:19
    • 25.06.12

    לא את מזיזה לו ולא אף אחד עושה
    פוליטיקאי ומניפולטיבי שיודע בדיוק מה הוא רוצה להשיג

22 מה קורא במדינה ,גזען חשוך יקבע הלכות בארגון "מציל חיי יהודים" ,אוי לנו  (לת) יצחק המודאג
  • 12:45
  • 25.06.12

23 להפסיק לתרום דם במד"א ולתרום ישירות בבתי החולים  (לת) גיא הירשפלד
  • 12:45
  • 25.06.12

24 לסלק את החרדים ממד"א, לא להיכנע לדרישותיהם. אתמול צה"ל, היום מד"א, מחר המדינה כולה אור שמח
  • 12:45
  • 25.06.12

אין לי שום התנגדות לפתרונות אד הוק לבעיות שמטרידות חרדים המבקשים להשתלב בחברה הכללית. יש לברך על כל נסיון של החרדים להשתלב במשק ובחברה, אך חייבים לשים גבולות. שהחרדים ידאגו לצניעותם בעצמם בלי לדרוש מהחברה להתאים עצמה, להדיר נשים, לפטר נשים כדי שגברים חרדים לא ייאלצו לשהות בקרבתן, להחזיר את הנשים ל"עזרת הנשים". לא כך. פסק ההלכה של הרבנים החרדים לפיו "אין להתנדב בארגון (מד"א) אף לצורך הצלת נפשות" מעיד על העולם ההזוי בו הם חיים, מוטב שימות יהודי ובלבד שפראמדיק שהיא אשה לא תתקרב אליו. ובכל זאת מעודד לקרוא על 2500 חרדים שעושים עבודת קודש במד"א ולא שומעים לרבנים.

25 בושה!!! איריס
  • 12:46
  • 25.06.12

אני לא מאמינה שבמדינה שמגדירה את עצמה מודרנית וליברלית שבה יש חשיבות גדולה לתחום ההתנדבות והעזרה יש מקרים כמו איסור על התנדבות ועוד למעו הצלת חיים, יותר מזה איך זה הגיוני שלדת יש חשיבות על פני בריאות והצלת נפשות!!!! בעיניי זכותו של כל אדם להגיע למיון ביום שבת וגם אם זה למטרות ביורוקרטיות ככה שכל מה שכתוב פה בכתבה הוא ממש אבסורדי בעיניי

26 עקרונות ההפרדה במד"א: גברים בקבינה ונשים על הגג. די ברור שזה סופו של מד"א, וצריך להעביר אותו לידי משרד הבריאות, שיפעל בתקצוב ממלכתי ועל פי חוקי המדינה, ולא כחונטה דתית-מורבידית.  (לת) אינפיניטי
  • 12:46
  • 25.06.12

27 כל המגיבים טיפשים. אף אחד לא מבין מה קורה כאן. מד"א לא נכנעה ללחץ החרדים. היא פשוט מתחרה בשוק החופשי מול שירותי ההצלה החרדיים. פשוט וקל. אם אתה רוצה לפנות למגזר צרכנים מסויים אתה מתאים את עצמך אליו. הלקוח תמיד צודק. מד"א לא חייבת, יש ארגוני הצלה אחרים. אם היא רוצה, סבבה, לא רוצה גם סבבה.  (לת) תרגום לעברית
  • 12:49
  • 25.06.12

28 Iran Ze Kan Miko
  • 12:50
  • 25.06.12

Find the differences

29 חילונים מטומטמים, עד מתי תתנו לחרדים לירוק על עקרונותיכם? עד שתבוטל הועדה - אף אגורה למד"א! איש
  • 12:51
  • 25.06.12

ומי שמכיר תורמים מחו"ל יעביר להם, בבקשה, את הסיפור עם בקשה להפסיק לתרום לארגון שנכנע לפונדמנטליסטים ולגזענים.

30 עכשיו יאלצו חובשים להציל גברים לפני נשים כמו שמצווה ההלכה?  (לת) חילונית
  • 12:52
  • 25.06.12

  •   אין הלכה כזו. למה את מסיתה סתם? בתור מי שמשתייכת לציבור ה"נאור" את יודעת שהסתה ולשון הרע הם עבירה על חוקי המדינה.  (לת) קשקוש
    • 13:03
    • 25.06.12

  •   ההלכה קובעת שגבר קודם לאישה להצילו שקרן חרדי.
    • 13:54
    • 25.06.12

    כיוון שהוא חייב במצוות שהזמן גרמן.

  •   ההלכה כן קובעת כך, ועוד כמה דברים מעניינים: מוריה
    • 17:42
    • 25.06.12

    גבר לפני אישה, תלמיד חכם לפני סתם אדם, ושאינו יהודי (המילה הדוחה הזו- גוי) לא מצילים בשבת. גם לא ממוות, אם כלול בזה חילול שבת. אם היה לי חשק לנבור בכתבים החשוכים האלה, הייתי מוצאת גם את המקור.

31 אהלן, אנו שמחים שהצטרפתם לאחים המוסלמים. אלוהים הכביר. דר מוחמד מורסי
  • 12:53
  • 25.06.12

בשלב הבא נכפיף את המדינה לחוקי השרייה השל היהוד

32 NO PASARÁN!!!!!!!  (לת) דורון
  • 12:53
  • 25.06.12

33 חרפת מד"ע והעומדים בראשה בן דוגית
  • 12:55
  • 25.06.12

מד"א אינו יכול להכפיף עצמו לסמכות רבנית מטורפת וקיצונית. הצעד הזה מחייב הקמת ועדת חקירה ממלכתית ללמוד ולהבין מהיכן פורצת הצחנה הזאת של מד"א. ברור כי העומד בראשה הנוא חותמת הרבנים ועליו לעוף לדרכו. ודוב: הדבר החשוב ביותר בישראל הוא הפרדה חדה וברורה בין הדת היהודית וכוהניה המחורפנים לבין המדינה.

34 המדינה הזו בדרך למטה דניק
  • 12:56
  • 25.06.12

ממתי רבנים הם בעלי סמכות לקבוע מה מותר ואסור בגוף ציבורי?!
וואלה יופי השתלטו לנו על החיים אלה. קודם שירת נשים עכשיו אמבולנסים אח"כ כל השאר. איראן בדרך לכאן.

35 יופי למדינתנו, חלום הדורות מתגשם והאביב הערבי הגיע גם אלינו גדעון א.
  • 12:57
  • 25.06.12

הרצל היה מתהפך בקברו.

זה התחיל מעניין קטן, 600 בחורי ישיבה מצויינים פטורים משירות צבאי (עלובי חיים, שטופים בבערות נוראה, טמטום מוחין ואמונה אדיוטית באלוהים) ועכשיו הגענו עד הלום.

אחר קום המדינה נתנו לחבר הבטלנים האלה (מתנדבי זק"א), הבורים, הטפשים, חסרי כל ידע מדעי אך ידענים גדולים בתפילות אויליות חסרות שחר, לעסוק בזיהוי חללים ולהצטרף למד"א בארועי פיגועים המוניים.

ככה נתנו לחבורה חשוכה מדרס בתחום לא להם. מה הכלומניקים האלה מבינים במדע ו-DNA ?

עכשיו יש שדרוג ומד"א גם משלם משכורות לרבנים.

בקרוב תהיה משרת רב ראשי במד"א. כמו שיש משגיח כשרות (עלוקה וטפיל) בכל מטבח בית מלון.

36 רבנים שחר
  • 12:57
  • 25.06.12

יחי השעמום של הרבנים.

37 אולי גם אנחנו נעביר את השלטון לאחים המוסלמים? שפוי
  • 12:58
  • 25.06.12

נשמע לי עדיף על פני החלאות הפרזיטים האלה.

38 בסך הכל מד"א מנסה להשתלב במזרח התיכון החדש... צריך גם לערוך בדיקה אם חברת חשמל יכולה לעבוד בשבת. לא נראה מתאים להלכה.  (לת) גדעון
  • 12:59
  • 25.06.12

39 "בושה" זו הבעיה הקטנה. אילה
  • 12:59
  • 25.06.12

הבעיה הגדולה היא סכנת החיים שתיגרם מעירבוב בין דת לרפואה, כמו שקורה בכל פעם שמערבבים בין התחומים האלה, וכמובן שהקורבנות הראשונים יהיו הנשים, עיינו ערך ההורמונים שניתנים לנשים לעיכוב/הקדמת הוסת כדי לשמור על חוקי הנידה.

40 רציתם מדינה יהודית? אז קיבלתם.  (לת) ביי
  • 13:00
  • 25.06.12

41 הבחירה בין להישלט בידי חולי נפש, לבין מושחתים, היא באמת בחירה קשה ומה עם ועדה במד"א לטיפול בוודו? עד מתי יתעלמו מהוודואיסטים?
  • 13:00
  • 25.06.12


42 שום דבר נבלה שקשור ל- מד"א אינו מפתיעני. הייתי שם. ארגון רקוב בלשון המעטה.  (לת) Eddie Shor
  • 13:02
  • 25.06.12

43 איסלאם קיצון? חרדים-מתנחלים קיצוניים זה כאן  (לת) HELP!!!!!!!
  • 13:03
  • 25.06.12

44 מיום ליום אנחנו מתקרבים לשכנינו המקצינים דתית ישראל היהודיסטית על משקל איסלמיסטית
  • 13:05
  • 25.06.12

בקרוב תתחיל הבריחה של העובדים למחיתם והחיים ליברליים חופשיים
מקוה שנוכל לקבל מעמד של פליטים במדינות ליברליות נאורות
כל השנים המדינה שיכנעה את היהודים לעלות לישראל ולחיות כאן היום אני מבינה שזו היתה טעות יהודים לא סובלניים לא פתוחים לדעות מגוונות לא מתקדמים ולא יכולים להקים חברה מודרנית

45 העיקר זה לא לשרת. רק לעבוד תמורת שכר, לפקח ולכפות על אחרים  (לת) ראש יהודי....
  • 13:05
  • 25.06.12

46 בושה וחרפה! אסתר
  • 13:06
  • 25.06.12

ההשתלטות של החרדים על חיינו היא בלתי נסבלת ... יותר פשוט היה אילו הם היו מקימים לעצמם ארגון נפרד, אבל למה לא להישען על המשאבים של הציבור החילוני ולהשתלט עליהם, הרי זה מה שהם עושים תמיד, לא?!הכניעה להם, פעם אחר פעם מייאשת!

47 אין ברירה א. זרח
  • 13:06
  • 25.06.12

נתחיל לחייג לסהר האדום....

48 מצרים להתקרב לאירן... אנחנו פה לידם ובעלי אותה פנאטיות דתית קיצונית מחורבנת.  (לת) MOMO
  • 13:09
  • 25.06.12

49 איזה מרגיזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) חילונית ומתנדבת במד"א (מעכשיו לשעבר)
  • 13:11
  • 25.06.12

50 מי זה המנכ"ל האידיוט, הסמרטוט, שנתן הסכמתו למהלך ההזוי הזה? בני
  • 13:19
  • 25.06.12

במקום לזרוק את הטאליבן החרדי לכל הרוחות, הם כובשים עוד חלקה ועוד חלקה. הם יכולים לרשום לעצמם עוד נצחון קטן בדרך להפיכת ישראל למדינה דתית קיצונית ופונדמנטאליסטית, והדמוקרטיה הישראלית עומדת אדישה וחסרת אונים.
לא לילד הזהה פיללו החותמים על מגילת העצמאות. כמה חבל.

51 מזעזע. מי נותן לדתיים לנהל גוף לרפואת חירום??? טל
  • 13:20
  • 25.06.12

מדא תמיד היה גוף מגעיל מלא הכפייה ודביליות.

52 איכס  (לת) פיכס
  • 13:24
  • 25.06.12

53 כשהחילונים יתחילו מלהתנדב תהיה להם זכות דיבור eli, דתי לאומי.
  • 13:26
  • 25.06.12

א. במד"א לרוב לא מדובר בחרדים אלא בדתיים-לאומיים. החרדים הבינו שלא רוצים להתחשב בהם והקימו ארגונים מתחרים כמו הצלה וזק"א, בהם מתנדבים אלפי חרדים. לעומתם הדתיים לאומיים עדיין מאמינים שהם חלק מהציבור הכללי ולא ידירו אותם לגמרי.
ב. אלפי בני נוער דתיים לאומיים מתנדבים במד"א. אני מכיר רבים מהם אישית. הדרישה החצופה של החילונים לא לאפשר להם לחיות לפי אמונתם היא בושה וחרפה, כפייה מצפונית, וימוש בכוח השלטון לרעה. הייתי אומר פאשיזם לולא היה מותר לומר את המילה במקרים מסוימים בלבד...
ג. לא מדובר בוועדה שתכפה על החילונים לעשות דברים בניגוד לאמונתם אלא בוועדה שתעזור לדתיים לחיות על פי אמונתם. האם 'הארץ' מתנגד לזה? ואיפה הדמוקרטיה?
ד. העובדה שהוקם גוף כזה מלמדת על השינוי באופיו של מד"א: יותר מתנדבים דתיים ופחות חילוניים. בלי ציניות - אם החילוניים רוצים שהאופי החילוני יישמר הם צריכים להיות שם. ממש כמו בצבא.
ה. תפסיקו להלך עלינו אימים.

  •   LIKE!  (לת) LIKE!
    • 13:44
    • 25.06.12

  •   עוד יותר עצוב אם מדובר בדתיים-לאומיים.  (לת) אוף עם הדת הטפשית הזאת כבר:(
    • 13:49
    • 25.06.12

  •   כשהדתיים ישרתו שלוש שנים בצבא תהיה להם זכות דיבור דתי לאומי לשעבר
    • 14:23
    • 25.06.12

    א. אתם חלק מהציבור בכללי בתנאי שזה קורה בתנאים שלכם.
    ב. אני יודע שזה נשמע לך דמיוני, המיוחד אחרי שטיפת המוח שעשו לך בישיבה, אבל גם לחילונים יש ערכים, ברוב המקרים טובים משלך. אחד מהערכים האלו הוא לא להדיר נשים או בכלל להפלות בני אדם בגלל מינם, דתם וגזעם. וכן, חובה וזכות לכפות אותך ושכמותך לא לעשות זאת.
    ג. עוד דבר שלא למדת בישיבה הוא שדמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב אלא גם מחוייבות לזכויות אדם ולשוויון חוקי. ולא, זכותך להפלות ולהדיר לא נחשבת זכות.
    ד. צודק.
    ה. יש לנו ללמוד מכם עוד אי אלו טקטיקות בהילוך אימים. ע"ע גבעת האולפנה.

  •   התנדבתי במדא לפני 20 שנה - אז לא היתה בעיה של עירוב חילונית
    • 14:55
    • 25.06.12

    בנים ובנות נסעו יחד להציל חיים גם בימי חול וגם בשבת.
    לא קרה לנו כלום. מה השתנה ביחס של אלוהים לדת ב-20 שנה האחרונות? אלוהים לא השתנה וגם הדת לא, רק כמות המחמירים גדלה.

  •   לא יודע מה קורה היום, אבל אני התנדבתי במד"א, וכמוני היו (בירושלים!) עוד מאות  (לת) גידי
    • 15:30
    • 25.06.12

  •   אלוהים נתנה לך פה אבל לא שכל אידיוט!
    • 19:33
    • 25.06.12

    כשאתה מחליט להיות דתי אתה מקבל על עצמך מגוון מגבלות ואיסורים שאמורים להפוך אותך לחביבו של הקב"ה.
    מה שלא ברור לי הוא למה יהודים דתיים החליטו שכל שאר המדינה צריכה להתיישר בדום מתוח כדי שיהיה להם פשוט להתמודד עם כל הגזירות השונות והמשונות שצצות חדשות לבקרים.
    החלטת לשמור נגיעה וצניעות? תלמד להתעלם מבנות עם גופיות (בינתיים תקרא חז"ל - איזהו גיבור וכו').
    החלטת לא ליסוע בשבת? אז תלמד להתעלם מאלו שכן נוסעים.
    למה זה קשור אלי????

    ודרך אגב לא ברור לי למה נדמה לך שיש רק דתיים במד"א ושמפריע להם החילוניות מסביב. בכמעט עשר השנים שלי כמתנדבת בתחנת רחובות לא זכור לי מתח כזה, למרות שהינו חילוניים, דתיים וחרדים (שומו שמיים) באותה תחנה.

  •   בשביל מה זה טוב? רב כזה, בשבילי לא!
    • 17:14
    • 09.08.12

    אני לא מבין אותך, עד היום לפי דבריך היו מתנדבים הציבור הזה במדא. אז מה קרה עכשיו בשביל מה צריך את הרב הזה? ומה הוא יתיר ואת מי הוא יאסור? ואח"כ גם יגיד שאסור לצאת למקרים מסויימים בשבת ומה נעשה? כשתיתקל בתאונה בשבת כבר לא יוציאו לך אמבולנס ממד"א כי זה לא פיקוח נפש? דביל!

54 על מד"א לא לתת שירותים לחרדים. כולל מצילי חיים  (לת) מרציאנו
  • 13:27
  • 25.06.12

55 עפ"י ההלכה מותר להרוג גויים בשבת אם לא מפנים אותם כי אז זה חילול שבת. בגרמניה החוקים היו מעט שונים כי התירגום לגרמנית של גויים זה יודה  (לת) guss
  • 13:27
  • 25.06.12

56 נמאס כל כך אחלה חמודה
  • 13:29
  • 25.06.12

נמאס, נמאס, נמאס לחיות כאן. חרדים, שירת נשים, משטרה מגויסת, הון שלטון, קאסמים, אנסטסיה, ביבי, ליברמן, אסון הכרמל, שטחים ומתנחלים לנצח, טילים איראנים, קואליציה של 94 חברי כנסת, די, כמה בן אדם יכול לסבול? מילא לסבול, אבל למה בעצם אנחנו ממתינים?

57 תראו, אם בסוף יהיו פה כבישים נפרדים לגברים ונשים, זה שווה הכל  (לת) שמאלניסט גאה
  • 13:30
  • 25.06.12

58 לא למכור דירות לחרדים רב-רבן
  • 13:30
  • 25.06.12

גם אני מוציא פסק הלכה ומגדל זקן

59 החרדים בישראל = התנועה האיסלמית במצרים = חמאס בעזה = חיזבאללה בלבנון !!!  (לת) יואב
  • 13:31
  • 25.06.12

60 בראשית ברא האדם את האלוהים ,ובאחרית קם ה"שם" על יוצרו .הפנטיות הדתית בכל הדות ,ובשם האלוהים תביא לסוף התרבות האנושית !  (לת) נביא הזעם...............
  • 13:32
  • 25.06.12

61 בקרוב? לא הנחת תפילין - אין אמבולנס בשבילך.  (לת) אהממ
  • 13:33
  • 25.06.12

62 זה שעד היום אין רב בכל אמבולנס זה וואחד מחדל!  (לת) טירמיסו
  • 13:33
  • 25.06.12

63 קריאתו לא למכור דירות לערבים היא רק לזכותו, ולזכותנו. אנחנו, הרוב היהודי ציוני (ללא הערב רב האשכנזי) לא רוצים להפוך את ישובינו ל"מעורבים". אנחנו, אגב, לא אוהבים ערבים, ואנחנו מציעים לכם למלא את רמת אביב בערבים (שהם, כידוע, אהובים עליכם מאד, רק מה, חב"דניקים אתם לא אוהבים). גם מסתננים אתם אוהבים, אז תשכירו להם דירות אצלכם, כי אתם כידוע גם נאורים (על חשבון אחרים).  (לת) בן דוד
  • 13:34
  • 25.06.12

64 מגן דוד אדום קוראת קבועה
  • 13:35
  • 25.06.12

הגיעו מים עד נפש. מה למד"א ולרבנות, מה גם החרדית?
אנו קוברים את עצמנו בבור עמוק!

65 כמה זה יעלה למד'א? האם כספי התרומות למד'א ישמשו למימון הכפייה הדתית?  (לת) גד
  • 13:36
  • 25.06.12

66 העבירו את מד"א לניהול זק"א אלי
  • 13:39
  • 25.06.12

אני קורא לאזרחים השפויים להשתמש בכל מקרה אפשרי באמבולנסים פרטיים

67 כל הכבוד! גם צה"ל צריך ועדת רבנים! כמה וועדות! וגם השב"כ! והמוסד!  (לת) תנו לקב"א לנצח
  • 13:39
  • 25.06.12

68 עד עכשיו החרדים התערבו בהליכי הקבורה. עכשיו גם בהליכי הפנוי. מתי הם ימנו רופאים? מתי לא ירשו לרופאות לעבוד בבתי חולים? גד
  • 13:39
  • 25.06.12

לא ייתכן שמד'א כגוף ציבורי ייכנע לחרדים ויממן את ההבלים הללו. לא מוצא חן בעיני החרדים? שיקימו להם אירגון חדש.

69 לא יאומן! מד"א ירושלים מורכב בעיקר ממתנדבים חרדים, שחושבים רק על עצמם! ולא מעורבים בקהילה כמונו! בושה וחוצפה! אני מחרדי לא מקבל טיפול, ואחכה לאמבולנס עם מתנדב חילוני בעוד יומיים!  (לת) משה
  • 13:39
  • 25.06.12

70 2 הערות בלבד: הלוחש לסוסים
  • 13:41
  • 25.06.12

1. קטנוני אבל חשוב. למיטב הבנתי, בנות השירות הלאומי, ויתר 2500 החרדים שאוזכרו, אינם ״מתנדבים״ במדא כי אם משרתים במדא. זו חובתם. כמו שאני לא התנדבתי לצבא כי אם שירתתי בו. 2. בן העוולה חבוש המגבת האזרח אליהו המכנה את עצמו רב, לא ראוי לפתוח את פיו בציבור, ויותר טוב היה לחברה הישראלית שישב בכלא. יחד עם שאר העצירים הביטחוניים חבושי המגבת.

71 יואילו נא הגאונים מוילנה להקים מד"א חרדי נפרד ולהשאיר לנו את הצלת חיינו בידינו פסבדרץ
  • 13:42
  • 25.06.12

עד מתי יבואו ויתערבו בחיינו?
הם רק משיגים בזה השפעה הפוכה של הגברת הריחוק ושינאת האחים, עד שיום אחד משטות קטנה זה יתפרץ למלחמה גדולה!
מעניין מה חושב הישוב במרומים על נציגיו עלי אדמות שמנכסים אותו לכל שטות, כולל דחיית הצלת נפשות.

72 להפסיק לספק ללוחצים שירותי מד"א אחת
  • 13:43
  • 25.06.12

מי חייב להם משהו בכלל??

73 טליבן באפגניסטן אייטולות באירן האחים המוסלמים בעזה ומצרים הרבנים הקנאים במגן דויד ואין כבר הבדל בין ישראל אירן או אפגניסטן  (לת) משטרת התורה
  • 13:43
  • 25.06.12

74 גם צפרדע אפשר להרתיח אם זה נעשה לאט לאט  (לת) אלי
  • 13:45
  • 25.06.12

75 חב"ד הם השקרנים הכי גדולים וצבועים כאן. אולי יש ביניהם אחד שניים שהתגייסו לצבא בתור משגיחי כשרות, אבל בגדול רובם לא מתגייסים ואפילו מטיפים לצעירים נגד גיוס, כמו שנוכחתי במו אוזניי. ועוד יש להם את החוצפה לבוא לטכס סיום מסע של צנחנים בכותל, לחטוף את המיקרופון ולצעוק שמי שלוחם את המלחמות זה לא הצבא אלא הקדוש ברוך הוא. הם יותר גרועים מהאחים המוסלמים כי האחים המוסלמים לפחות לא משקרים וירוצו למלחמה כשהיא תפרוץ, בעוד שחב"ד ירוצו לנתב"ג לטיסה הקרובה לניו יורק.  (לת) חב"ד הם השקרנים הכי גדולים
  • 13:47
  • 25.06.12

76 Tagidu lee,atem stumim? Ohh man..."Anahnu stumim " for real. It's not a jock anymore
  • 13:49
  • 25.06.12

What the fuck is happening to you Israelis ... where are you ?

77 עוד סימן לליקוי המאורות המוחלט בישראל ולאובדן דרך טוטאלי  (לת) המכנה המשותף לכל הקילקולים כאן: בנימין נתניהו
  • 13:49
  • 25.06.12

78 מגן דוד שחור שחר
  • 13:50
  • 25.06.12

עוד צעד בדרך למדינת ההלכה הנבערת מדעת שצומחת פה...

79 די!!!!!! הגזימו אזרחית
  • 13:52
  • 25.06.12

כל פעם מגיעים לשיא חדש של כפייה והתערבות של הרבנים בעניינים לא להם. אבל כאשר מתערבים בנושאים רפואיים, זה ממש הקו האדום.
מה עוד יעשו? יחליטו שאסור לנשים לטפל בגברים ולהיפך? נשמע שכבר מרחיקים נשים, אם מחליטים שצוותים יורכבו מגברים בלבד.

80 ואף כתבה על המהפכה האיסלאמית במצרים, ואלימות וסחטנות ערבית כאן. איזה עיתון שמאלני. בושה!  (לת) אסי
  • 13:56
  • 25.06.12

81 ועדת רבנים תקבע נהלי הגעת הנפטרים לגן העדן/לגהינום.  (לת) דון קישוט
  • 13:59
  • 25.06.12

82 להפריד דת ממדינה! פה זה לא אירן, די לטימטום, מדינת הלכה לא פה!!!!  (לת) אחת העם
  • 14:00
  • 25.06.12

83 הפרדה מוחלטת גם במתים- לא רוצה למות עם דוס מצחין  (לת) דין לחרדים (עם סקילה) ודין לחילונים
  • 14:02
  • 25.06.12

84 80 שנה מאז הקמתו הארגון הסתדר בלי ג'ובים לרבנים. פתאום חייבים כאלו? עמית כהן
  • 14:02
  • 25.06.12

הכל ענין של כסף, ג'ובים למקורבים ותקציבים לאנשי שלומנו.
הדת וההלכה מעניינת אותם כקליפת השום

85 תמשיכו להצביע לממשלת הזוועות של ביבי ברק ליברמן ישי ישראל נהיית פרימטיבית
  • 14:04
  • 25.06.12

הדוסים מנסים כרגיל לכפות עלינו הציבור את סגנון חייהם האפל והחשוך

86 שהחרדים והחרדלים יקימו מד"א שלהם ולא יתנו לי הנחיות מה לעשות  (לת) ג'נטילי
  • 14:13
  • 25.06.12

87 החלטה חכמה ומוצדקת ! אין כמו הרב שמואל אליהו לטפל בנושא חזקיהו
  • 14:15
  • 25.06.12

ושאלת אגב- למה יהודים לא גרים באום-אל-פאחם ?

88 לא צריך ללכת רחוק למד"א. לכו לסופר של נוחי בגלילות, ותראו איך משגיח הכשרות מנהל את מחלקת הבשר , אולי גם את כל הסופר. מה שקרה עם חייל האוויר שונה? ממש לא. שאלה- האם יש קשר בין כתבה שפורסמה בזמנו על מתנחלים שמחרימים את מד"א כי התבקש להוריד את סמל מגן דוד אדום ממכוניותיו ע"י איזה ארגון שתרם לו כסף ?  (לת) אני רק שאלה
  • 14:17
  • 25.06.12

89 כמה מליונים מתקציב מגן דוד יועברו לפירחחים האלה. הדתיים עובדים כמו מאפייה. פרוטקשן בחסות החוק  (לת) אצבע מאשימה לאחראי הראשי והעיקרי: ראש הממשלה, מגלומן מנותק מהמציאות שהורס את ישראל עד היסודות
  • 14:18
  • 25.06.12

90 מה הקשר שהרב קרא לא למכור דירות לערבים!אין קשר!!!!!!!!!!  (לת) הדס
  • 14:22
  • 25.06.12

  •   יש קשר הדוק!!! טיפוס מפוקפק כמו אליהו שבכל מדינה נורמלית היה מזמן עף לכל הרוחות, איש השוליים הסהרוריים, בישראל הופך להיות במרכז הקונצנזוס  (לת) תחת שילטון נתניהו אפילו ברוך גולדשטיין היה מקבל מישרה בכירה, אפילו הופך לשר
    • 14:35
    • 25.06.12

  •   הקשר: הפאשיזים והדת החשוכה הולכים יחדיו  (לת) ציניקן
    • 14:39
    • 25.06.12

  •   אהה.. הקשר הוא שאדם שאלו דעותיו ואלו התבטאויותיו, לא צריך לעמוד בראש שום דבר פרט לספסל הנאשמים. והוא בטח לא צריך להחליט החלטות בוועדה ציבורית האחראית על גוף ציבורי חשוב שמספק שירותים לכלל האוכלוסיה. חלק ממנה, אגב, ערבים. או שמא הם לא זכאים לטיפול רפואי, כי הם נוכרים? הלוחש לסוסים
    • 14:50
    • 25.06.12

    תחשבי על כומר בכפר קטן בהררי שוויץ, שמכנס את כל התושבים ומכריז קבל עם ועיתון שאסור להשכיר או למכור דירות ליהודים.

    מה היתה תגובתך?
    מה היתה תגובת ממשלת שוויץ?

    אתם פשוט חיים במין בועה כזאת, אני לא מבין מאיפה זה מגיע ואיך אני אשכרה צריך להסביר את הדברים האלה...

91 אם כבר אני מעדיף למות בבית ולא להתקשר אליהם  (לת) ערירי
  • 14:35
  • 25.06.12

92 מלחמת העצמאות 2 דרקולה
  • 14:35
  • 25.06.12

ממשלת ישראל החילונית חייבת להפסיק מימון כל פרקטיקה דתית המעורבת במרחב הציבורי. במיוחד הגיעה השעה להציל מאות אלפי ילדים דתיים מעריצות הרבנות על סוגיה. יותר מדי זמן הפקירה המדינה העיברית הדמוקרטית את בניה ובנותיה. המשיכיות תעלם לאחר מלחמת האזרחים, אם חלילה לא יטופלו בחודשים הקרובים על ידי ממשלת הגבס של ביבי

  •   ממשלת ישראל כבר מזמן לא חילונית. ראה כמה חובשים כפות ושים לב לחוקים הנוראים לטובת הדתיים.  (לת) חילוני
    • 16:15
    • 25.06.12

93 היהדות החשוכה פוגעת בחיים וממאיסה אותה על ישראל.  (לת) יעקב
  • 14:36
  • 25.06.12

94 לא אכפת לי אבל רק אם הוא רב רפורמי  (לת) Dan
  • 14:37
  • 25.06.12

95 להחרים את החרדים, שילמדו רפואה ויטפלו באחיהם ,כנ"ל בכל שירותי הרפואה ,אחיות מכונים ,ילמדו את המקצועות הנ"ל ויטפלו בצאן מרעיתם  (לת) איציק
  • 14:38
  • 25.06.12

  •   יש הנכנעים לחרדים ויש שאינם מתנדבים בושה למי?
    • 16:15
    • 25.06.12

    נכון אמר 94 להלן. מד"א הולך ונעשה דתי, כי רוב המתנדבים באים מהציבור הדתי. במקרה זה, הזהר שהדתיים האלה לא יחרימו אותך.

96 צעד נכון וחשוב דר' מוחמד מורסי
  • 14:38
  • 25.06.12

שיאפשר לאזרחי מדינת ישראל להשתלב במרחב המזרח תיכוני.

97 בואו להתנדב במד"א שלמה
  • 14:38
  • 25.06.12

המצב הוא שרוב המתנדבים במד"א הם דתיים וחרדים, ולא כל כותבי התגובות הרעילות פה.
עד עכשיו לא הייתה בהם שום התחשבות, ועכשיו רוצים להכניס להנחיות הטיפול התחשבות בהם, לא בהיבט של טיפולים בחולים ובפצועים
בשם איזה אג'נדה סובלנית ומכילה מגיעה הכתבה הזאת והתגובות האלה?

98 כנראה לא מספיק בישראל שאין שירותי כיבוי אש.. רוצים גם להשמיד את מגן דוד אדום ! כי הדתיים במדינה הזאת לא גונבים מספיק.. תמיד צריך עוד.. יוני
  • 14:47
  • 25.06.12

יאללה באירוע מרובה נפגעים הבאה נצעק לשמיים, ואחרי שנתיים יצא עוד דוח שלא יצא ממנו כלום...
תחי מדינת ישראל..

99 מה הקשר? שאכפת לו
  • 14:48
  • 25.06.12

מה בין שמיטה להר סיני?מה הקשר בין מה שהוחלט במד״א לסרובו של כבוד להשכיר דירות לערבים,אגב טענה מאד נכונה.

100 תגידו אתם התחרפנתם לגמרי מה אנחנו איראן. איפה ישראל שלי.  (לת) יעל
  • 14:48
  • 25.06.12

101 המדינה שלנו הופכת להיות מדינת עולם שלישי שלומי
  • 14:49
  • 25.06.12

מה שקורה במצרים
ומה שקורה באיראן קורה גם כאן

102 החליפו משא בכל גוף אחר במדינה  (לת) דורון
  • 14:57
  • 25.06.12

103 planet of the apes -- when science and dark religions collide jo
  • 15:00
  • 25.06.12

It was a great film- highly recommended. The gorillas and chimps are taking over.

104 יש לי הצעת יעול: גברים שאמבולנס מפנה אותם יקבלו כריך עם גבינה, נשים יקבלו כריך עם נקניק. בעניין יחסים בין המינים, אם מקיימים יחסים בתוך האמבולנס, רק בנוכחות משגיח מטעם הרב  (לת) מספיק עם הבלגן. אליהו יעשה סדר
  • 15:09
  • 25.06.12

105 מעולם לא ציפיתי ליותר מאלי בין. רם
  • 15:09
  • 25.06.12

הטמטום והבערות בהתגלמותם.

106 השטלתות הדתית מפחידה אותי!!!!!!!  (לת) גיו
  • 15:13
  • 25.06.12

107 סיבה האמיתית היא מנכ"ל מד"א מדאי
  • 15:17
  • 25.06.12

מנכ"ל מד"א שמעד סדרה של מעידות, וזכה לכתבות מסמרות סיער מצידו של העיתונאי מרדכי גילת, רוצה להבטיח את המשך כהונתו ולכן מתחנף לחרדים.זה גם לא פלא שזה קורה בתקופתו של נתניהו כראש ממשלה שמוכר אותנו לחרדים.
אם החרדים לא רוצים להשתמש בשרותי מד"א שיקימו ארגון משלהם ושיעזבונו בשקט.הגיע הזמן שנשלח אותם ואת דרישותיהם המטורפות לכל הרוחות.

108 אפשר להזמין את הוד מעלתו נשיא מצריים מר מוחמד מורסי להיות חבר בועד הרבנים אדר
  • 15:20
  • 25.06.12

הוא יהיה מבין הפלורליסטים שבניהם

109 מד"א ארגון חולה  (לת) אס
  • 15:24
  • 25.06.12

110 שמאול אליהו הוא כהן דת אלילית, גזען ונבל. אני קורא לו להמיר את דתו  (לת) אורי וייס
  • 15:41
  • 25.06.12

111 שלא יתנדבו, העיקר לא להיכנע להם.  (לת) נגה
  • 15:43
  • 25.06.12

112 כל מי שצעיר וכשיר חייב לברוח מכאן.המדינה הזאת מתאבדת לאט אך בטוח  (לת) אין מה לחפש פה
  • 15:44
  • 25.06.12

113 מדא הוא גוף ציבורי ואסורה בו כל אפליה שתובעים החרדים  (לת) רחלי
  • 15:44
  • 25.06.12

114 שיעשו להם מדא משלהם ושיעזבו אותנו לפריצותנו  (לת) איה
  • 15:44
  • 25.06.12

115 זו לא צניעות זו עוד דרך השתלטות עלינו. גם אנו צנועים וערכיים.  (לת) רוני
  • 15:45
  • 25.06.12

116 לדרוש מהממשלה ביטול הצעד הזה במדא.  (לת) יושע
  • 15:46
  • 25.06.12

117 עם האיסלאם במצרים והחרדים פה האיראניזציה היא כבר במלוא עוצמתה  (לת) חן
  • 15:47
  • 25.06.12

118 מזעזע אנחנו בדרך לאבדון  (לת) יערה
  • 15:48
  • 25.06.12

119 צריך לאסור על פראמדקיות לשיר באמבולנסים  (לת) שירה בזיוף מסכנת את החולים
  • 15:50
  • 25.06.12

120 תגובהניר גובה לשלמה 94 ניר
  • 15:50
  • 25.06.12

נתונים מופרחים!! רוב המתנדבים במד״א חילוניים !!! במדא ירושלים רוב דתי/חרדי מובהק. באיילון כרמל דן נגב אשר רוב חילוני מובהק של עובדים ומתנדבים

121 חרדים נמאסתם! חיו ותנו לחיות !!!  (לת) חיים
  • 15:53
  • 25.06.12

122 הכפייה החרדית חייבת להיעצר ועכשיו ! הכל בגלל כוחם בממשלה כי בורים(כגון ערסים ומסורתיים) מצביעים להם בנוסף לחרדים.  (לת) ''בזכות'' החרדים אני רוצה לברוח מהארץ !
  • 15:58
  • 25.06.12

  •   אני אישית לא מאמין לחרדים דתיים בכלל משה
    • 16:29
    • 25.06.12

    האם צריך רב שבשבת לא עונה לטלפון לשאול אותו שאלות בנוגע להצלת חיים. האם זה באמת חשוב מי זה או זאת ? רק מה יש כאן נסיון לא ישר לכפות על אחרים את רצון הדתיים. כמו בכל מקום שהם נמצאים. רוב המתנדבים הם חרדים, דתיים מצויין לפחות עושים משהו ,אבל בבקשה בלי תנאים .

  •   כל הכבוד לך ששילבת את הדתיים עם החרדים. מנסים להציג את הדתיים כאילו הם קרובים לחילוניים אך זה לא נכון הם חרדים שעוד לא השתלבו לחלוטין בקהילה החרדית.  (לת) נגה
    • 23:12
    • 25.06.12

123 המחלה החרדית מתפשטת  (לת) רפי
  • 15:59
  • 25.06.12

124 לא מספיק גברים יצילו רק גברים ונשים יצילו רק נשים הפרדה גם לילדים וילדות  (לת) הצילו
  • 16:03
  • 25.06.12

125 במקום שיפרידו בין גברים לנשים - שיפרידו בין דתיים וחילוניים רוני
  • 16:05
  • 25.06.12

מדוע גופים חברתיים נכנעים לדיכוי הדתי? הרי כולנו יודעים שהמטרה היא לבנות מדינת הלכה, וכולנו יודעים מה יהיה השלב הבא. אם החרדים לא מרוצים ממגן דוד אדום - שיקימו לעצמם שירות בריאות עצמאי. במקום שיפרידו בין גברים לנשים - שיפרידו בין דתיים וחילוניים

126 אם קרתה תאונה מעורבת צריכים לצאת 2 אמבולנסים אחד לנשים השני לגברים  (לת) הצלה כשרה
  • 16:05
  • 25.06.12

127 יש להחליף במיידי את כל הנהלת מד"א ,אין לעבור לסדר היום על התנהגות זו רונן
  • 16:09
  • 25.06.12

רוצים במדא למשוך לדת שיעשו זאת על זמנם החופשי בביתם.
אין לאפשר בשום צורה לפגוע בשרות שמדא נותן עקב הרצון של הנהלת משא למצוא חן בעיני הקיצוניים החרדים .
במידה והם לא יבטלו את המינוי הבזבזני והחצוף. יש להקים גוף חדש שימשוך את כל המועסקים של מדא כמו גם הציוד של מדא למעט הנהלת הגוף.

128 עוד אח אחד ירד אל הקבר.... נועה
  • 16:17
  • 25.06.12

מה הלאה? במקום לצמצם את הכפייה הדתית אנחנו רק נותנים לממסד הדתי להכנס לנו עוד ועוד לורידים! ראו הוזהרתם, ועדת הרבנים עוד תחליט שצריך להציל רק יהודים! רוצים לעצור את הכפייה הדתית והגזענות? הצטרפו לישראל חופשית בפייסבוק ואולי ביחד נצליח להציל את המדינה מכליון.

129 עליהום מלחמה !!! המרדים משתלטים עלינו !!! נעם
  • 16:20
  • 25.06.12

בדם ואש נשחרר את חיינו

130 יתכבדו כל אותם פאנטיים עובדי אלילים שהמנירות יותר חשובות להם מהמהות היהודית לשים סביב צווארם פתק המאפשר לעובדי מד,א לא להעניק להם החייאה במידה והניידת שבאו איתה אינה "צנועה". איבדנו את הצפון!  (לת) רופא
  • 16:20
  • 25.06.12

131 מבלבלים את המח. חוה
  • 16:25
  • 25.06.12

לא רוצים לא צריך, רק כדאי לזכור מד"א חי מכספי המדינה ומכספי תרומות. להחזיק עוד כמה רבנים שיקבלו שכר בחינם ? רק פרזיטים דתיים שלא עובדים יכולים לחשוב כך. כאשר עוסקים בהצלת חיים אין אלוהים יש רק אנשים בשר ודם.

132 כרגיל אצל החרדים, מעוניינים רק לדפוק נשים טל
  • 16:27
  • 25.06.12

אמבולנס המורכב מגברים בלבד אומר בטווח הארוך דחיית מועמדת אישה בשל היותה אישה. גזענים.

133 אז אותי החרדים לא יצילו??? אשה, הצילו!
  • 16:29
  • 25.06.12

ואם אמות יטשטשו את התמונה של גופתי? שלא יעלו להם מחשבות זימה? יאללה נתאסלם כבר וזהו, עדיף.

134 לא ניתן גם פה לחרדים לשלוט  (לת) די לכפייה הדתית
  • 16:29
  • 25.06.12

135 כפייה דתית חיים
  • 16:34
  • 25.06.12

כפייה דתית לשמה, הצלת נפשות היא אחד מעמודי התווך של היהדות חשבתי, אולי שיקימו החרדים אירגון משלהם ושאלוהים יעזור להם

136 היום האחד באפריל????  (לת) Ana
  • 16:39
  • 25.06.12

137 הפתרון - אולטימטום החסיד
  • 16:53
  • 25.06.12

במידה והארגון לא יחזור בו מהחלוטתו, יש להפסיק את ההתנדבות של כל מי שאינו חי על פי הכללים שמומצאים חדשות לבקרים על ידי רבנים הזויים.
בואו נשאיר את הארגון לאדון בין שינהל ארגון חרדי ויהיה בריא.
ואילו אנחנו נקים לעצמנו אלטרנטיבה.
שימו לב איך החרדים משתלטים על כל יצירה שיצרנו כאן, בדם יזע ודמעות.
הם סירבו להשתתף בתנועה הציונית, הם סירבו להשתתף במאבק על הארץ, הם סירבו להיות חלק מהצבא ומהמדע ומההתפתחות.
וכך עשינו את הדברים ללא השתתפותם כשהם עומדים מנגד ואינם מעורבים וגם אינם משלמים שום מחיר.
ובאופן הדרגתי הם מנצלים את הדמוקרטיה ואת העקרונות שלנו, בעיקר את אלה של השוויון ומבקשים בחסות העקרונות הללו לשנות את הבריאה שאנחנו בראנו, תוך שהם כופרים בעקרונות שבשמם הם מבקשים את השוויון.
ועכשו הם דורשים לעצמם את היצירה שלנו.
אין חוצפה גדולה מזו.
האם נשכיל ללמד אותם לקח? לא באלימות, לא בהזנחה, אלא פשוט לקרוא להם להצטרף למעשה הציוני כפי שהוא. take it or leave it, אם יש לכם דק=רישות משבקשות לשנות את אורח לחיינו, אז אנחנו מוותרים על תרומתכם.
חברי החילוניים והמסורתיים - בנפשנו הדבר, עוד מעט לא נוכל לחיות את חיינו כפי שאנחנו רוצים.
והם מדברים על שמירת הסטאטוס קוו......

138 יבוטל מוסד הרבנות לאלתר, מאפיה של כסף  (לת) חיים
  • 17:11
  • 25.06.12

139 שלא יתנדבו! המתנדב
  • 17:19
  • 25.06.12

חד וחלק! על כל מתנדב חרדי שפורש כי לא נעימה לו חוסר הצניעות, נביא חילוני שיחליף אותו

140 שיטת הסלמי...  (לת) אפלטון
  • 17:20
  • 25.06.12

141 מי שלא רוצה נשים חילוניות במדא מוזמן להתפגר, ושייהנה
  • 17:30
  • 25.06.12

אחרי שש שנים כמתנדבת אני יכולה להעיד שבנות השירות הלאומי בדרך כלל נמצאות עד שתיים בצהריים ובזמן הזה בעיקר סורגות כיפות. את העבודה האמיתית אנחנו עשינו. ומי שלא נאה לו להציל נפשות בצוותא מוזמן לפרוש. נמאס כבר.

142 מה נראה לכם!!! להם!!! נס
  • 17:52
  • 25.06.12

כאילו מה אתם רציניים!! חיי אדם זה לא משחק ומד"א זכאית ליד חופשית בחגים, בשבתות ובצומים... ולא משנה מה...
אפילו בתנ"ך היקר שלכם חשוב שחיי אדם עולים על כל דבר.
זה שטות גמורה.... אתם תראו כמה אנשים ימותו בגללם בשבת או בחגים... באמת שהאנשים האלה כבר נהיו חולניים...
עלק האם מותר לפנות פצוע בשבת... בטח שמותר טיפש!!!
אני פשוט זועמת... הוא כאילו אומר "טוב שבת קדושה אז זה לא נורא שאנשים ימותו העיקר שמד"א ישמור שבת" זו כל הכתבה במילים אחרות...
לא פלא שהרוב שונא אותם!

143 אנחנו יכולים לייעץ  (לת) האחים המוסלמים
  • 17:53
  • 25.06.12

144 בעניין הנשמה מפה לפה תנאי הוא שהמונשמת תהיה מעל 85 ואף אחד מהצדדים שלא יהנה חס וחלילה  (לת) הגשש החיוור - המצילים של ש"ס. אתמול מערכון, היום מציאות
  • 18:05
  • 25.06.12

145 פקוח נפש של גוי לא דוחה שבת.המשגיחים יפשפשו בציציות ויאשרו משלוח אמבולנסים רק להצלת יהודים. המלך המשגיח ממרומיו
  • 18:13
  • 25.06.12

אור לגויים ומגנט לפצצה איראנית.

146 הכותרת ההגונה היתה צריכה להיות: אלפי חרדים וחרדיות מתנדבים למד"א !  (לת) מירי שוהם
  • 18:20
  • 25.06.12

147 מה זה השטויות האלה . מרינה
  • 18:33
  • 25.06.12

הם פשוט יותר מידי מגזימים !הם יוצרים גזענות והפלייה.

148 מדא יצאו מדעתם. לא פחות. גם בבתי החולים יש למנות רב צמוד לכל רופא. שי
  • 18:35
  • 25.06.12

שם הסכנה הרי כפולה ומכופלת.
והכי חשוב - יהיו הרבה ג'ובים לעלוקות.

149 אתם נורמאלים????? מתנדב חרדי
  • 18:44
  • 25.06.12

התגובות כאן מראים כ"כ בבירור שלא משנה כמה ננסה להתערב בחברה תשנאו אותנו, אתם הגזעניים האמיתיים!!!

150 הדת מאיימת על ישראל כמדינה דמוקרטית מתקדמת דורון06
  • 19:31
  • 25.06.12

אולי "ישראל חופשית" תוכל לעזור

151 סיבה נוספת להיות בריא  (לת) שש
  • 19:35
  • 25.06.12

152 עד לאן יגיעו הרבנים האידיוטים האלה בזמן שלטון הימין? רב"ט גמליאל
  • 19:36
  • 25.06.12

מבחינתי שיקימו וועדה שתבדוק כיצד לנשק לי את התחת בשבת ואם אפשר, לגייס למטרה זאת גם את האלוהים שלהם. התחת שלי מוכן!
סליחה שלא יכולתי להתאפק.

153 תמשיכו להצביע ליכוד וכולכם תחזרו בתשובה...:)  (לת) פראיירים
  • 19:41
  • 25.06.12

154 בקיצור, איראן זה כאן! יהודי מסורתי גאה
  • 19:54
  • 25.06.12

הרבנות בישראל נהפכה בדומה לכנסיה בימי הביניים למוסד כלכלי כוחני שמשתמש באלוהים כדי לצבור כוח. כיהודי מסורתי אני יודע שאלוהים שונא את זה, שונא את המסחר הזה ואת הצביעות הזאת. על זה אמר הנביא - אם אני מצטט נכון: חודשכם ומועדיכם שנאה נפשי, היו עלי לטורח. ובפרישכם כפיכם אעלים עיני מכם, גם כי תרבו תפילה אינני שומע, ידיכם דמים מלאו! כי תבואו לראות פני - מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי. לא תוסיפו הבא מנחת שוא קטורת תועבה היא לי, חודש ושבת קרוא מקרא... לא אוכל און ועצרה!״. כיהודי שומר מסורת ישראל (על חשבוני בלבד) אני בוש ונכלם ממה שקרה ליהדות כאן, היא נעשתה קרדום לחפור בו, היהדות בישראל נעשתה מקצוע משתלם יותר מכל יתר המקצועות. די לך שתהיה משגיח כשרות כדי לאיים על מסעדה או בית מלון בהסרת תעודת הכשרות ולקבל אתנן זונה! במרוקו ארץ הולדתי נשמרה היהדות היטב בלי שמישהו קיבל משכורות על כך, בלי שמישהו הפך אותה לכוח פוליטי ששכרו בצידו. אני בוש ונכלם! בושה וחרפה גם לפולטיקאים המשלמים אתנן זונה!!!

155 מתי תחזור המדינה שבא נולדתי להיות שפויה, לא גיזענית דתית ואכולת שינאה? אולי כשהאחראי הראשי בנימין נתניהו יעוף לכל הרוחות  (לת) ישראל כבר לא ביתנו
  • 20:37
  • 25.06.12

156 מדאיג מאד. חרם על מדא. אם אדרס אלוהים יציל אותי.  (לת) מדא יג
  • 20:48
  • 25.06.12

157 מי שרוצה לא לגעת שלא ייגע- מה הקשר למד"א ולשאר הציבור?  (לת) לי
  • 21:02
  • 25.06.12

158 מדא והרבנים יוסף
  • 21:16
  • 25.06.12

לדאוגוהרבנים לדאוג גם לרבנים בכיבוי אש

159 אני מפסיק לתרום דם בעקבות זאת. כעת אני תורם דם אחת ל 3 חודשים. מכיוון שיש מחסור קבוע בסוג הדם שלי, כשאני לא מגיע, מד"א בד"כ מתקשרים. בפעם הבאה שיתקשרו, אסביר להם שאני לא תורם כל עוד יש להם פיקוח רבני עומר
  • 21:35
  • 25.06.12

אני תורם דם וחתום על כרטיס אדי בשמחה. אשמח לתרום לכל אדם (עם העדפה למי שמוכן לתרום בעצמו) אך אני לא מוכן להיות חלק ממערכת פוליטית שמדכאת את חופש הדת שלי ופוגעת בזכויותי.

160 הארץ מנסים להתנכל לרב סתם נועם
  • 21:51
  • 25.06.12

אין קשר בין מה שאמר בעבר לבין הוועדה הזו. הקמת הוועדה היא צעד מבורך כדי לאפשר שוויון בין אלה שלא דתיים לדתיים. אם מדא מעוניינת לשמור על מתנדביה הדתיים הדבר מתבקש

161 לכל המתלהמים שעדיף בלי הדתיים, לא כל כך נועם
  • 21:59
  • 25.06.12

מי משכיר את המספרים יודע שרוב מוחלט של הארגון מגן דוד אדום (כ90%) מבוסס על מתנדבים, מתוך אותם מתנדבים הרבה מעבר למספריהם באוכלוסייה ישנם מתנדבים דתיים וחרדים. בשנים האחרונות יש זליגה מתמשכת וגדלה של דתיים החוצה לארגונים אחרים בשל הבעיות ההלכתיות הרבות בארגון. כיוון שמדא רוצים מונופול על שירותי ההצלה הם רוצים לשכנע אותם לחזור למדא, וכך גם לשפר את מערך המתנדבים. אפשר להגיד שכל מתנדב דתי שיפרוש יוחלף על ידי מתנדב חילוני, הבעיה היא שמבחינה פרקטית הדבר פשוט לא קורה, כנראה שלחילונים איכפת יותר מהזמן הפנוי שלהם מאשר מחייהם של אחרים

162 אם אני מבין נכון,הועדה תמנע מגע מיני בין מתנדבים חרדים לבין מתנדבות חרדיות. לאחד האדם הועדה הזו אינה נוגעת.  (לת) עדד
  • 22:25
  • 25.06.12

163 להציב משגיח כשרות בכל אמבולנס ומיד מגן דוד
  • 23:25
  • 25.06.12

עד מתי נמשיך לפרנס את האוכלי חינם.
יוצרים לעצמם גובים

164 לפי אליהו יהיה אמבולנס לגויים בנפרד ( בחו"ל) מגן דוד
  • 23:29
  • 25.06.12

או אולי הם כלל לא צירכים....
על פי ההלכה, אם גוי נפצע מותר לא לעזור לו. מבחינת חילול קדושת הארץ

165 איזה בושה מתנדב חרדי
  • 00:49
  • 26.06.12

איזה בושה שחרדי שמתנדב יעיז לעבוד בהתאם להשקפתו ולשמור שבת, ובכלל לא לישון באותו חדר עם בנות?!
הרי כל המטרה זה "לצמצם את החרדים", אם שום דרך לא יעבוד כנראה שצריך לבנות להם מחנות...

166 כמה דברים שבגללם חרדים בכלל מגיעים למד"א גאס (מתנדב לשעבר במד"א - חילוני)
  • 08:19
  • 26.06.12

מבלי להכליל למד"א מגיעים לא מעט חרדים שיושבים מול טלויזיות פעולות בין נסיעה לנסיעה בלי לבקש שיסגרו אותה בייחוד אם מדובר בערוץ האופנה.
מתנדבים שנלחמים להגיע לכל קריאה של יולדת (מעניין למה?) מתנדבים
שעל פי נוהל וסכמות טיפול בסיסיות בפצועים מבצעים הפשטה ובדיקת הפצוע לגילוי פגיעות גם שהדבר לא מחייב (מה עם קצת שיקול דעת?)
בקיצור יש לא מעט חוסר תמימות בכל הנוגע להתנדבות הזו במד"א ושוב עלי להדגיש אלו לא כל החרדים ויש גם חילונים הנוהגים כך במד"א אז שלא יעבדו פה על כולנו

167 אם מד״א לא תפסיק את השטויות שלה מחזיר את כרטיס האדי שלי
  • 08:48
  • 26.06.12

אם מד״א לא תפסיק את השטויות שלה

168 לפני שאתם מתחילים להתלהם קראו... חי
  • 23:46
  • 28.06.12

זה לא סוד שהתגלו בעיות רבות ביחסים שבין מתנדבות קטינות לעובדי מד"א מבוגרים, והשתקת כל הפרשיות ע"י מד"א (שיטוט קצר ברחבי הרשת יתן הרבה מידע).
והרבה מתנדבים דתיים (מבני הציונות הדתית) הפסיקו להתנדב.
אז מה הפתרון? להמשיך לטמון את הראש בחול?
לא יזיק "ניעור" קל של המערכת....
לא צריך להתנגד לכל דבר ש"מריח" דתי.

169 אם גם לכם נמאס מהכפייה הדתית יאיר
  • 17:04
  • 29.06.12

עמותת ישראל חופשית עומדת בחזית המאבק להפרדת דת ומדינה. הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלה

170 עד מתי תיתנו יד לדתיים מטורפים ועובדי אלילים , מספק חוזרים לימי הביניים החשוכים  (לת) שפיץ
  • 14:11
  • 01.07.12