המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בית החולים איכילוב יבודד מהגרים מאפריקה בחלק מהמחלקות

הנהלת המוסד הודיעה כי מהגרים שיאושפזו יעברו צילום כדי לבדוק אם הם נשאי שחפת, וכי תאסור על מהגרים לבקר קרובים מאושפזים

בית החולים איכילוב בתל אביב אוסר על מהגרי עבודה ועל פליטים להיכנס למוסד ולבקר מאושפזים. הנחיות חדשות שהפיצה היום (ב') הנהלת בית החולים קובעות כי מהגרים ופליטים יורשו להיכנס לבית החולים רק כדי להיבדק בחדר המיון או להתאשפז. מלבד זאת, מקרב אוכלוסיית המהגרים יהיו רשאים להיכנס גם בעלים של נשים יולדות והורים לילדים מאושפזים, אשר יידרשו להציג תוויות זיהוי על ידיהם. בהנהלת איכילוב מסרבים לפרט כיצד יבוצע זיהויים של מהגרי העבודה והפליטים בשערי בית החולים, אולם טוענים כי "המאבטחים יבצעו תשאול לפליטים, ויאשרו כניסה רק בהתאם להנחיות החדשות".

ההנחיות קובעות כי כל מהגרי העבודה שיאושפזו בבית החולים, וכן בעליהן של יולדות והורי ילדים מאושפזים, יופנו לצילום חזה כדי לשלול את האפשרות שהם נשאי שחפת ריאתית. מנכ"ל בית החולים, פרופ' גבי ברבש, אף הורה לטפל ביולדות מבין המהגרות במתחם נפרד, וכן לבודד את תינוקותיהן באגף נפרד בתינוקייה ובפגייה.

גם בבית החולים לילדים "דנה" יופרדו ילדי מהגרים ופליטים מילדים ישראלים מאושפזים, ויטופלו במתחם נפרד ומבודד שיוכשר החל ממחר (שלישי). "נשקול את המצב וננקוט צעדים נוספים ככל שיידרש, על מנת לצמצם למינימום את הסיכון הבריאותי למטופלים שלנו ולצוות בית החולים", אמר ברבש.

מהגרים מגיעים לטיפול בביה"ח איכילוב. למצולמים אין קשר לכתבה
מהגרים מגיעים לטיפול בביה"ח איכילוב. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: ניר כפרי

ההנחיות מופצות לאחר שבשבוע שעבר אותרה באיכילוב תינוקת נשאית שחפת, שאמה, החולה בשחפת פעילה, מאושפזת בבית החולים שמואל הרופא שבבאר יעקב. התינוקת, בת שישה שבועות בלבד, מאושפזת בבידוד מלא ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, ומצבה מוגדר קשה. מאה ילדים שבאו עמה במגע, הן בפגיית בית החולים והן ביחידה לטיפול נמרץ, זומנו לבדיקות בבית החולים כדי לברר האם נדבקו בשחפת, ומקבלים טיפול תרופתי מונע באנטיביוטיקה, בהתאם לתוצאות הבירור.

באיכילוב ניסו להדוף טענות כי ההנחיות נושאות אופי גזעני. בכיר בבית החולים הסביר כי ההנחיות החדשות נובעות מ"מניעים רפואיים בלבד", ומתפרסמות על רקע חששות הציבור להגיע לבית החולים, בשל אפשרות של הידבקות בשחפת. ברבש עצמו הבהיר כי "אני משער שהצעדים יגרמו מעט אי נוחות, ואולי גם ביקורת, אבל אני נחוש בעמדתי למנוע כל סיכון לצוות שלנו ולמטופלים הישראלים, שזכאים להגנה מחשיפה במחלות מדבקות לא מאובחנות".

במכתב שהופץ לעובדי בית החולים הוסיף ברבש כי "האירוע מלפני יומיים (החשיפה לשחפת, ד"א) ממחיש באופן בוטה עד כמה אין אנו יכולים לחזות או לתחום את הסיכון להעברה של מחלקות מדבקות מאוכלוסיית מהגרי העבודה והפליטים לאזרחים ישראלים הנזקקים לשירותנו או לצוות בית החולים הנחשף אליהם".

הנהלת איכילוב קובלת כבר שנים על טיפולים רבים הניתנים לאוכלוסיית מהגרי העבודה המתגוררים בדרום תל אביב מבלי לקבל לכך תמורה כספית כלשהי. עם זאת, במשרד האוצר טוענים כי עלות תוספת הטיפולים הניתנים למהגרי העבודה, מעבר לפעילות השוטפת של בית החולים, היא שולית.

יש לציין כי כל מהגר עבודה שנתפס בגבול ומועבר לכלא סהרונים עובר שיקוף ריאה במטרה לאתר שחפת. לדברי ד"ר זוהר אליאל, מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי זיו בצפת, ומומחה בטיפול בשחפת, "למהגרי עבודה ופליטים יש סיכון גבוה יותר שזיהום בחיידק השחפת יהפוך לזיהום פעיל, בין השאר גם מסיבות גנטיות, אך בעיקר מסיבות סביבתיות, לרבות מגורים בתנאי צפיפות ותזונה לקויה".

ד"ר עידו לוריא, המנהל הרפואי של המרפאה הפתוחה בארגון רופאים לזכויות אדם וסגן מנהל מרפאת החוץ בבית החולים אברבנאל, אמר בתגובה כי "הבעיה המרכזית בטיפול במבקשי מקלט אינה קשורה לבית חולים כזה או אחר, אלא לכך שהמדינה לא לוקחת אחריות על תהליכי הבדיקה והטיפול ומטילה אותה על בתי החולים. זאת במקום לאפשר לכלל אוכלוסיית מבקשי המקלט בישראל נגישות לקופות החולים תוך השתתפות בתשלום, מהלך שהיה מאפשר בדיקות וטיפולים רפואיים לכולם, תוך הפחתת הנטל הכלכלי על בתי החולים".

גם במוקד הסיוע לעובדים זרים הביעו תרעומת על ההחלטה: "מקומם שדווקא במערכת הבריאות המחויבת לצדק ולשוויון, בקרב רופאים האמונים על שבועת הרופאים, אנו נתקלים בעוד ביטוי של הכפשה ודה-לגיטימציה של אוכלוסיית הזרים. לצערנו, אין זו הפעם הראשונה בה משרד הבריאות עורך הבחנה בין דם לדם, ודי אם נזכיר את פרשת השמדת מנות הדם שנתרמו על-ידי עולי אתיופיה. לו היה פרופ' ברבש מפנים את חובתו כרופא ולו אכן היה מזהה תופעה רפואית שמצריכה טיפול, היה עליו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לחסן, לרפא ולשמור על בריאותם של כלל השוהים בישראל. במקום זאת, בחר פרופ' ברבש לדאוג רק לבריאותם של האזרחים הישראלים בתוך בית החולים, להכפיש, להשתלח ולכפות סטיגמה על קבוצה שלמה, וליצור הפרדה גזעית בין מטופלים שונים ובני משפחותיהם. אנו מקווים שפרופ' ברבש יתעשת ויבין את מחויבותו כרופא".

עוד הוסיפו במוקד כי הניסיון לייחס מחלות וזיהום רק לאוכלוסיית מהגרי העבודה והפליטים וכך לכפות עליהם הפרדה ובידוד, מתעלם מנתוני משרד הבריאות המצביעים על אוכלוסיות אחרות שנוטות שלא לחסן את ילדיהן בהיקפים גבוהים בהרבה: "נתונים שפורסמו לאחרונה מלמדים כי בקרב אזורים יהודיים מבוססים רבים ברחבי הארץ, מאות הורים, בעיקר משכילים, מסרבים לחסן את ילדיהם נגד מחלות כמו חצבת, שעלת או אבעבועות רוח, מסיבות אידיאולוגיות, בטענה שהחיסונים יזיקו לילדיהם. יחד עם זאת, לא ידוע על אף כוונה לכפות על תושבים אלה בידוד והפרדה או לאסור את כניסתם לבתי חולים ללא בדיקה. לאור נתונים אלה, הניסיון לטפול האשמת מחלות והדבקה דווקא על אוכלוסיית הזרים, נראה בעיקר כחיפוש שעיר לעזאזל, הדבקת סטיגמה וכפיית הפרדה על רקע רפואי והיגייני, המזכיר זמנים אחרים מההיסטוריה היהודית".

בשנת 2010 חלו בשחפת 8.8 מיליון איש בעולם, בעיקר בדרום מזרח אסיה, באפריקה ובאזור המערבי של האוקיינוס השקט. בישראל דווח במהלך 2010 למשרד הבריאות על 344 חולי שחפת חדשים, מרביתם (87.5%) נולדו מחוץ לישראל, בעיקר במדינות אפריקה' בהם שכיחות המחלה גבוהה. משנת 1997 מופעלת בישראל תכנית לאומית למיגור השחפת, ובמשרד הבריאות מדווחים על ירידה במספר חולי השחפת המאובחנים.

במאמר שהתפרסם בביטאון ההסתדרות הרפואית "הרפואה" במארס השנה הבהירו חוקרים ממשרד הבריאות, בראשות מנהל המחלקה לשחפת ואיידס ד"ר זהר מור, כי שיעור מהגרי העבודה מכלל חולי השחפת בעשור האחרון מצוי בעלייה, והגיע בשנת 2009 ל-22%, בהשוואה ל-5% לפני עשור. אולם מאחר ואוכלוסיית המהגרים נבדקת באופן פעיל לשחפת בכלא בישראל או במדינות המקור, "היקף התחלואה המדווח בה גבוה מזה של אוכלוסיות שאינן נסקרות באופן שגרתי", טוענים החוקרים.

במשרד הבריאות נמנעו אתמול מהתייחסות ישירה לאירוע, והבהירו כי ההנחיות שהופצו באיכילוב יובאו לדיון ואישור בהנהלת המשרד. "המשרד מתריע זה זמן רב על הבעיה המתעצמת של שימוש בשירותי אשפוז, עומסים מצוקות והשפעות מתלוות בצד הרפואי על בתי החולים, כתוצאה מהטיפול הנדרש לרבבות פליטים וסודנים. סגן שר הבריאות אף קרא לממשלה ולאוצר להקצות לכך משאבים מיוחדים שיקלו על כובד ההוצאות למערכת הבריאות. משרד הבריאות מגבש מעת לעת הנחיות תפעוליות לבתי החולים ומעורב במצבים מורכבים המתרחשים, לרבות מקרי השחפת והחצבת האחרונים".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גזענות! למה שהם יהיו חולים לבד? למה אנחנו טובים מהם? לא מזכיר לכם את השואה?  (לת) אשר
  • 13:47
  • 02.07.12

  •   אם היית הורה לפג שחיכה לילד הזה 10 שנים אני בטוחה שלא הייתה מדבר כך.  (לת) הפקת בריאותנו
    • 09:24
    • 03.07.12

  •   אני לא מבינה איך הידיעה לא בראש הכתבות? אני לא מבינה איך ההורים של הילדים שנדבקו לא תובעים את בי"ח והמדינה. האם ירדנו מהפסים? אנחנו מוכנים לפגוע בילדים שלנו? תנו להם טיפול אבל אל תסכנו את הציבור.  (לת) הפקת בריאותנו
    • 09:26
    • 03.07.12

  •   מוקד לסיוע לעובדים זרים זאת לא הכפשת זרים אלא שנאה עצמית . אתם מוכנים שילד שלי יגבק בשחפת ולא לנקוט אמצעים למניעת הדבקה. אתם גורמים לכך שהאזרחים יכעסו ובצדק. תרדו מהעצים הגבוהים עלהם טפסתם. צאו למדינות אפריקה ותעזרו להם במדינותיהם.  (לת) הפקרת בריאותנו
    • 09:34
    • 03.07.12

  •   אני לא מבינה איך ההורים לא תובעים את בי"ח והמדינה על הפקרת בריאות ילדיהם?  (לת) הפקרת בריאותנו
    • 09:35
    • 03.07.12

  •   לא קשור לגזענות. אף אחד לא הטיל עליהם אשמה או אחריות. הם חולים או נשאים של מחלות בגלל התנאים בהם חיו. מצד שני, גם אי אפשר לחשוף את המאושפזים, שהם אנשים חולים, עם מערכת חיסון מוחלשת למחלות שכבר נעלמו מהארץ לפני שנים. נראה אותך חכם אם הילד ייכנס לבית החולים בגלל בעיה באוזניים ויצא משם עם שחפת. אתה מבין כמה זו מחלה נוראית?  (לת) לא PC
    • 10:21
    • 03.07.12

  •   אשר, אתה אדם לא מציאותי לחלוטין. זו לא גזענות! אחרי שאתה או יקירך תידבקו במחלה מדבקת שהם נשאים שלה, אחרי ששהית כמה שעות בחדר מיון באיכילוב או ביח אחר, אז נשמע מה יש לך לומר. לדעתי יש להקים עבורם מערכת בריאות נפרדת, וחדר מיון נפרד!!!  (לת) אחד שכבר נדבק!!!
    • 10:52
    • 03.07.12

  •   מספיק עם השנאה העצמית המתמשכת. צביעות לשמה היית מוכן שהילד שלך או מימא של תדבק? האם תסתפק בחצי מליון מהגרים או שאתה צריך עוד?  (לת) הפקרת בריאות הציבור
    • 13:41
    • 03.07.12

02 מצויין אבי
  • 13:47
  • 02.07.12

בשם ה"פפוליטקלי קורקט" רצו שמסתננים בלתי חוקיים יביאו וידביקו אותנו בכל המחלות המדבקות שלהם שהצלחנו למגר אותן בארץ? טוב מאוד עשה איכילוב אבל רצוי שהמחלות ונושאיהן יחזרו לארצות מהם באו.

03 אם זה היה קורה בבית חולים בפריפריה הייתם אומרים שזו גזענות !  (לת) .
  • 13:56
  • 02.07.12

  •   ארגוני הסיוע אומרים גם אומרים. מה איכפת להם אם נדבקו בפגייה ובטיפול נמרץ בשחפת?  (לת) הפקרת בריאותנו
    • 09:37
    • 03.07.12

04 נראה לי סביר  (לת) ירון
  • 13:58
  • 02.07.12

05 ולמה שלא ייבדקו כל באי ביה"ח? כך גם תנהגו זהירות שכנ אולי אנשים נדבקו כבר קודם וגם תימנעו מנימה גזענית  (לת) א
  • 14:03
  • 02.07.12

06 100 תינוקות מקבלים אנטיביוטיקה בגלל תינוקת חולה אחת. טמטום  (לת) אסף
  • 14:04
  • 02.07.12

07 תודה לך ביבי שי
  • 14:07
  • 02.07.12

בתור אזרח שומר חוק ,משרת בצבא ומשלם מיסים אני מודה לכם
השרים ברק,ישי,אהרונוביץ ולראשי הממשלות ביבי ואולמרט על כך שמעלתם בתפקידכם והצפתם את המדינה שגדלתי בה ושהגנתי עליה בעשרות אלפי אפריקנים מי יתן וישלמו לכם על כך .

  •   גם אותי זה מרתיח !!! - פשוט ממשלה בפשיטת רגל  (לת) לוי
    • 08:59
    • 03.07.12

  •   להקים וועדת חקירה משה קורח
    • 09:02
    • 03.07.12

    זה נראה כמו ארוע מכוון.
    מי אישר את ההסדר של לקבל אותם מלכתחילה .
    מי קיבל את ההחלטה לשלוח אותם לת״א ולשאר הערים.
    מי ממן את כל זה.
    מי מנסה להשאיר אותם כאן ואח״כ ( לא לשכוח ) איחוד משפחות.
    יש למישהו תשובות.

08 למה לבודד? שוקי
  • 14:14
  • 02.07.12

אסור להכניסם!!!!לא נראה שמערכת תאשר את התגובה

09 שחפת נגרמת ע"י חיידק ולא נגיף ידע כללי
  • 14:16
  • 02.07.12

ממליץ שתתנו רק לאנשים בעלי ידע בסיסי לכתוב כתבות.

10 לא יאומן איך איפשרנו למאות אלפי זרים פולשים מאפריקה מלאי מחלות להשתחל ללב ליבה של המדינה?!!! מדינה מעוררת גועלת שמפקירה את עתיד ילדנו ....  (לת) רן
  • 14:21
  • 02.07.12

11 לשכן את ה"מסתננים "החולים בביתם של פעילי עמותות הסיוע עמית אלתם
  • 14:25
  • 02.07.12

כאן הם יוכלו להפגין את גודל "חמלתם" ולחסוך מהזקנה במיסדרון להדבק בשחפת

12 מצלצל רע אבל הכרחי!  (לת) עדיף להיזהר מאשר להצטער
  • 14:30
  • 02.07.12

13 גם סבי וסבתי בגרמניה נשאו חיידקים והפיצו אותם ואז המציאו את הטלאי הצהוב... יורם טלמון
  • 14:55
  • 02.07.12

למה שאיכילוב עושה קוראים הכללה , כלומר : גזענות
כבר עשו זאת לאבותינו, הבה נעשה זאת לאחרים...מחנה ריכוז...ונמשיך...

14 מחלקות רפואיות לפי צבע עור? נשמע להם הגיוני?!  (לת) יעל
  • 15:06
  • 02.07.12

  •   אפריקה מס׳ 1 בשחפת והאיידס, שתי מחלות שאוהבות להדביק גם לבנים.  (לת) דין דין
    • 21:42
    • 02.07.12

  •   הבהרה ל-1 גרי
    • 23:13
    • 02.07.12

    יעל יקרה ,עם ילדך -נכדך,או כל מי שקרוב לך לא היית מתקרבת לחדרים בהם מאושפזים חולי השחפת לו גם היו מולדבים או ויקינגים.ורק להזכירך המחלה הזו מקננת גם בקרב תושבי הארצות השכנות לאריתריאה,לרענון הזכרון קראי שוב את מאמריו של העתונאי שמואל שניצר.

15 עצוב וצודק  (לת) מצדיק
  • 15:08
  • 02.07.12

16 תתנצלו לאלי ישי. התיקשורת ירדה עליו כשאמר שהמהגרים מביאים איתם מחלות  (לת) מודה ועוזב ירוחם
  • 15:08
  • 02.07.12

17 תצנזרו ותחיו בשקר ובצביעות עמי נבון הירושלמי
  • 15:16
  • 02.07.12

לו הייה מדובר במניעת כניסת חרדים לא מחוסנים המסכנים את הציבור לא הייתה באה כתבה לעולם,בארצות מתקדמות לא הייו נותנים טיפול לעבריין מסתנן,עד איפה תובילו מרמורכם ושנאתכם רק ןאך ורק לבני עמכם

18 שחפת זה לא נגיף  (לת) tb
  • 15:17
  • 02.07.12

19 מתי כבר יגרשו אותם בחזרה לארץ מוצאם?! ועוד משהו שאולי לא כולם שמו לב אליו: אורי
  • 15:19
  • 02.07.12

הם גם מתחילים להוליד כאן ילדים.
ככל שנדחה את הטיפול בבעיה הזו היא רק תלך ותגדל.

  •   50% מהילודה באיכילוב הוא של מסתננים! ז"א יחסית למספרם באוכלוסייה, הילודה אצלם הרבה יותר גבוהה מאשר באוכלוסייה של התושבים במרכז.  (לת) וזה כבר פורסם לפני מספר חודשים!
    • 10:58
    • 03.07.12

20 הפקרות ובורות מאפיינים את רב המטפלים בעובדים הזרים כולל השרים
  • 15:27
  • 02.07.12

ואנחנו חסופים לכל הצרות.....

21 מי שחולה צריך לקבל טיפול, בית חולים שלא רוצה לטפל בחלק מהאנשים לא צריך להיות קיים. ואם היה מגיע רוסי או חוזר מהודו עם מחלה מדבקת וקשה אז היתם מבודדים את כל השבים מהודו או הרוסים? הפליטים צריכים טיפולים רפואיים, חיסונים, עבודה ותנאי חייים נאותים. מי שמפחד להיות מטופל בבית חולים שפליטים מטופלים בו- שיסתדר לבד. אבל אולי העניין האמיתי הוא העניין הכלכלי? המטופלים הפליטים הם לא ריווחיים והישראלים כן- אולי מכאן החשש לרגשותיהם ה"עדינים" של הגזענים המקומיים?  (לת) די לגזענות
  • 15:35
  • 02.07.12

  •   לפחות צדיק אחד בסדום  (לת) היפוקרטס
    • 13:35
    • 03.07.12

  •   מי שחולה מקבל טיפול דודי
    • 22:43
    • 03.07.12

    אם צריך - בבידוד.

  •   אם משהוא חוזר מהודו אם תסמינים למחלה מדבקת הוא יאושפז בבידוד רן
    • 09:44
    • 04.07.12

    וראיתי את זה קורה
    אז אל תנסה לתת דוגמאות שאתה לא מבין בהם.
    אם למען פוליטקלי קורקט אתה מוכן לסכן את בריאותך עד רבה ,
    לא מדובר על מניעת טיפול , מדובר על צימצום סכנת ההדבקה.

22 אהה תגרשו את הגונבי הגבול האלו כבר. כמה הם עולים למדינה (כלומר לאזרחים)? חינוך+בריאות+פשעים+כלא..למה אין מחאה חברתית על זה? ולפני שמישהו ידבר על מתנחלים וחרדים או אפילו ערבים שידבר על מחיקת החובות לקיבוצים ומושבים של למעלה מ-30 מיליארד! איפה המחאה האמיתית ולא של NIF?  (לת) הוקוס פוקוס
  • 15:37
  • 02.07.12

23 העיקר שהשתלחו באלי ישי כשטען שהמהגרים מאפריקה נושאים ומכניסים לישראל מחלות  (לת) המבוכה והבושה והצביעות בכפיפה אחת
  • 15:41
  • 02.07.12

24 למצולמים אין קשר לנושא הכתבה? לאף אחד אין קשר? לכולנו יש קשר. כולנו גזענים. היום זה רק אלה, מחר זה לכל היותר הם, בסוף הם יגיעו אליי.  (לת) אין גבול לגזענות
  • 16:12
  • 02.07.12

  •   לא גזענות אלא שנאה עצמית שלנו. מדינה שירדה מהפסים אם היא מאפשרת מצב שבו פג נדבק בשחפת.  (לת) הפקרת בריאותנו
    • 09:40
    • 03.07.12

25 ולמה שלא ייבדקו כל באי ביה"ח? כך גם תנהגו זהירות שכנ אולי אנשים נדבקו כבר קודם וגם תימנעו מנימה גזענית  (לת) א
  • 16:13
  • 02.07.12

26 לחזור לבדיקות שחפת גורפות או לחיסון כל האוכלוסיה במקום לבודד שחורי עור מאנטו
  • 21:23
  • 02.07.12

פעם, לא ממש מזמן, טענו בדיוק אותם דברים על יהודי מזרח אירופה שהיגרו מערבה, אחר כך טענו זאת, ובצדק, על עולי צפון אפריקה וארצות ערב. מי שמגיע מארץ נחשלת, ענייה ומוכת חולי למדינה מתקדמת עלול לייבא מחלות שכבר הודברו. כשהיינו ילדים, בשנות העלייה הגדולה, נבדקנו להידבקות בשחפת בבדיקת MANTOUX. החיסון נגד שחפת כבר מזמן יצא מהאופנה אך ייתכן שיש להחזיר אותו לרשימת החיסונים. מדוע אין מבצעים באפריקנים שמגיעים לבית החולים את בדיקת מאנטו? היא מסוגלת לגלות שחפת ראשונית, עוד לפני שפגעה בריאות.

27 למה אנשים שהם מהגרים בלתי חוקיים בכלל זכאים לטיפול רפואי מתקדם... למה בכלל נותנים להם להשאר? אם אני עובד בארה"ב לא חוקי ואני ניגש לבית חולים אמריקאי מיידית שולחים אותי להגירה ובחזרה לארצי... מה קורה פה???! ואנחנו לא מדינה עשירה. לזקנים כאן אין מקום בבית חולים והם יושבים במזדרונות אז אנחנו מטפלים בכל אפריקה???! פשוט טרוף, מירי רגב צודקת להחזיר את כולם... מה אנחנו הביטוח לאומי של אפריקה??? בשביל מה בכלל הקמנו מדינה, כדי שהאפריקאים יבואו לכאן לטיפולים הרפואיים בגלל שהם לא מפתחים את המדינות שלהם עשירות המחצבים ועושים ילדים כמו מים? מה אנחנו שוויץ? פינלנד? לכו לשוויץ ופינלנד ותראו כמה אפריקאים הם קלטו... קרוב לאפס. 90% מההגירה לשוויץ זה מהאיחוד האירופי - הגירה משכילה נטולת מחלות מדבקות. לא קשור לצבע.  (לת) חגי
  • 22:38
  • 02.07.12

28 למה רק מאה ילדים נבדקים? מה עם הוריהם ומבקריהם - וכל מי שהמבקרים באו איתו במגע? קצוות פרומים
  • 08:23
  • 03.07.12

הרי מספיק שאחד המבקרים נדבק והשתעל על מישהו נוסף בחוץ - כדי לאבד שליטה על המצב.

  •   תשאל גם למה אין שום ראיון של הארץ עם ההורים המסכנים?  (לת) הפקרת בריאות הציבור
    • 13:44
    • 03.07.12

  •   גם ההורים נבדקו מניסיון
    • 22:05
    • 03.07.12


    בני הוזמן לבדיקות וגם אנחנו נבדקנו. מדובר בילדים שהיו בטיפול נמרץ או בפגיה, ולכן רק ההורים שהו לידם (במחלקות האלה לא נותנים לכל אחד לבוא לבקר).

29 כשביתי הלא-מחוסנת אושפזה, שמו אותנו בבידוד. בהחלט.  (לת) דליה
  • 09:11
  • 03.07.12

30 מתי נתניהו וממשלת ישראל ילמדו מאיכילוב??? כמה נצטרך עוד לסבול?  (לת) y
  • 09:24
  • 03.07.12

31 אני לא אחזור ללדת באיכילוב במצב שיש שם- מפחיד מדי לסכן את עצמי ואת התינוק!  (לת) 12345
  • 09:27
  • 03.07.12

32 לשלוח אותם לקבל טיפול תרופתי בדיגניטאס בשווייץ,שם יתנו להם תמיסת פנטוברביטל,וגם שוקולד שווייצרי משובח להמתיק את הרגעים לפני הטיסה אל הנצח שישחרר אותם אחת ולתמיד מהכלא השחור אליו נולדו לפני כל כך הרבה קונסטלציות  (לת) שיקבעו תור עוד היום בדיגניטאס
  • 09:38
  • 03.07.12

33 למה לא לציין שוב ושוב אלא מהגרי עבודה שעברו על החוק בעצם כניסתם לארץ. ארגוני הסיוע לא עוזרים למהגרים אלא לעצמם.  (לת) הפקרת בריאותנו
  • 09:44
  • 03.07.12

34 סוף סוף הגיע הזמן שמשרד הבריאות יחייב בתי חולים לשורה של צעדים להגנת הציבור  (לת) הפקרת בריאותנו
  • 09:48
  • 03.07.12

35 עמותת א.סף - זה הסרטן של ישראל !! אותם צריך להשמיד או לשלוח את כולם אבל את כולם לאפריקה לתמיד  (לת) דני
  • 10:45
  • 03.07.12

36 זו לא גזענות אלא נוהל מקצועי ראוי כלפי אוכלוסיה בסיכון דורון
  • 11:07
  • 03.07.12

באותה מידה שמבצעים ממוגרפיה לנשים מעל גיל מסויים, כי מאפייני הסיכון הם מין וגיל, כך שיש לבצע בדיקות למהגרים שמגיעים מארצות מוכות במגפות.
השמאלנים יעדיפו הסיכון להדבקות בשחפת רק כדי למנוע "אפליה" מדומה.

  •   אין שום קשר לשמאלנים! די..
    • 16:19
    • 04.07.12

    שמאלנית- בקשר לנושא הפלסטיני.

    בהחלט בעד לבודד כל מי שנמצא בקבוצת סיכון מבחינה רפואית.

37 מה הקשר לגזענות? ד
  • 11:14
  • 03.07.12

גזענות זה קיפוח, הפרדה, דעות קדומות, שלילת זכויות על בסיס גזע ללא הסבר הגיוני, מדעי וכו'.
מה לעשות לפעמים יש הבדלים. למה זוגות אשכנזים צריכים לעשות יותר בדיקות גנטיות בהריון? זה גזענות?
למה מי שנוסע להודו, למזרח, לאפריקה ולדרום אמריקה עושה חיסונים? זה גזענות?
המהגרים/מסתננים/פליטים הגיעו מאפריקה, כנראה הם לא קיבלו חיסונים שמקבלים בארץ, שם נפוצות מחלות שאין בארץ ויכולות להתפשט במהרה אם לא דואגים לעצור את זה בהתחלה. לכן צריך לנקוט במשנה זהירות.
הרי אם יתחילו לחלות אנשים אחרים ישאלו למה זה קרה.
זה שמבודדים אותם לא אומר שמכניסים אותם לחדר צפוף וחם בלי אוכל, אוויר ומים ועם זבובים וג'וקים.
כשהייתה מגיפה של סרס במזרח הרחוק בודדו בכל העולם ובישראל כל מי שהגיע משם ובדקו אותו לפני שהוא יצר מגע עם האוכלוסיה. זה גם גזענות?
בקיצור, הכל תלוי איך מציגים את הדברים. התקשורת כרגיל רוצה ליצור ויכוח שטחי קוטבי ומעורר אמוציות.

38 הארץ שוב אני חוזרת וכותבת למגינת לבכם הכותרת שלכם בעייתית משהו. הייתה צריכה להיות נדבקו תינוקות בשחפת. וראיון עם ההורים והמשפחות. הדיווח שלכם לחלוטין חד צדדי.  (לת) הפקרת בריאותנו
  • 13:43
  • 03.07.12

39 צריך להעלות את כל המסתננים מאפריקה על המטוס הראשון שיוצא מהארץ- ואיתם את אנשי אירגוני הסיוע. ישראל איננה פח הזבל של אפריקה.  (לת) איתי
  • 20:39
  • 03.07.12

40 תגובת מוקד הסיוע לעובדים זרים מבישה דודי
  • 21:50
  • 03.07.12

מה הקשר לאוכלוסיות שאינן מתחסנות? כאן מדובר על אנשים שחולים בפועל, ומה לעשות שזרים מהווים כ-87 אחוז מן החולים לפי הנאמר בכתבה. נגד שחפת הפסיקו לחסן בישראל ב-1982, כי המחלה נעלמה למעשה מן העולם המפותח.

41 זאת גיזענות במלוא הדרה  (לת) לי
  • 06:22
  • 04.07.12

  •   למה?. כי אני רוצה להגן עלי ועל משפחתי? יפי הנפש מוכנים להקריב את האזרח הפשוט למען גל מהגרים שרוצה לשפר את תנאי חייו. אף אחד לא גירש אותם ממולדתם.  (לת) הפקרת בריאותנו
    • 10:28
    • 04.07.12

  •   בושה למדינה ולמוסדותיה ולמערכת הבריאות שלא מגינה על האזרח הפשוט. צריך להיות טיפש ועיוור כדי להתעלם מהעובדה המצערת שבאפריקה לא הדבירו מחלות שכמעט כבר לא קיימות כאן.  (לת) הפקרת בריאותנו
    • 10:31
    • 04.07.12

  •   לא נכון. לא נכון. לא נכון. לא נכון. לא נכון. לא נכון. לא נכון!  (לת) לא נכון!
    • 11:59
    • 04.07.12

42 למה רק באיכילוב?  (לת) אחריות משרד הבריאות
  • 10:33
  • 04.07.12

43 רחל המשוררת היסטוריון
  • 15:48
  • 04.07.12

רחל המשוררת היתה בקבוצת דגניה בראשית שנות העשרים של המאה הקודמת ועבדה בטיפול בילדים.
כשנתגלה שהיא חולה בשחפת, נתבקשה לעזוב את העבודה, וזאת כיוון שלא היתה אז אפשרות לבידוד החולה ולא היו תנאים לטיפול נאות. רחל שמרה על קשר עם חברותיה בדגניה עד יומה האחרון.
האם מישהו מהמגיבים לכתבה ואלי גם ההיסטוריון אורי מילשטיין, היה מסכים שמי מילדיו יהיה בחדר עם מהגר חולה שחפת מאריתריאה.
ומה היה חושב אותו מגיב על התנאים שהיו לפני תשעים שנה, האם גם אז היה מסכים?
מעריץ של המשוררת רחל ומעריץ של חברי דגניה!

44 עכשיו אולי הצפונים יפסיקו להפריע לביבי לגרש זרים . כל הכבוד לנתניהו  (לת) זו מדינה יהודית
  • 00:35
  • 05.07.12

45 השר ישי , לרוץ קדימה ולגרש הרבה ומהר. אל תתרשם מהשלאנים  (לת) זו מדינה יהודית
  • 00:36
  • 05.07.12

46 איכילוב - בושה, בושה  (לת) rafir
  • 21:56
  • 05.07.12

47 Whoa, whoa, get out the way with that good infrmoation. Lovely
  • 03:56
  • 24.07.12

Whoa, whoa, get out the way with that good infrmoation.