המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בעקבות הביקורת על ההפרדה באיכילוב || משרד הבריאות יגבש נוהל מרוכך לבידוד המהגרים וטיפול בהם בבתי חולים

משפטנים מסייעים למשרד הבריאות לגבש נוהל חוקי לקליטת מהגרים בבתי החולים איכילוב וולפסון, שיכלול בידוד ל-24 שעות לצורכי בדיקה

במשרד הבריאות עומלים בימים אלה על גיבוש נוהל לבדיקות מהגרים ופליטים בבתי החולים. בדיונים משתתפים גם יועצים משפטיים, בניסיון להימנע מהפרדה על בסיס צבע עור שאסורה על פי חוק. בשלב ראשון הנוהל צפוי להיות מיושם רק בבתי החולים איכילוב וולפסון.

משרד הבריאות החליט על ניסוח הנוהל בעקבות הפצת הנחיות הפרדה בין מאושפזים אפריקאים לישראלים באיכילוב, צעד שספג ביקורת חריפה מצד ארגונים חברתיים. לפי המודל המסתמן, רק פליטים חסרי מעמד יעברו בדיקות רפואיות בכניסה לבתי החולים. לעומתם, מי שמחזיקים בתעודות תושב ישראל, אזרח ישראל או תיירים לא יחוייבו בבדיקות.

המהגרים חסרי המעמד יעברו צילום חזה לבדיקת שחפת שתוצאותיה מיידיות, ויילקחו מהם דגימות דם לצורך בדיקת חצבת ואבעבועות רוח, שתי מחלות שבאחרונה מתועדת התפרצות שלהן בקהילות של המהגרים בישראל. ביום הראשון לאשפוזם יופרדו המהגרים לבידוד, עד לקבלת תוצאות בדיקת הדם. בחלוף 24 שעות, אם לא יימצאו מחלות, המהגרים ויועברו למחלקות הרגילות.

מהגרים מגיעים לטיפול בביה"ח איכילוב. למצולמים אין קשר לכתבה
מהגרים מגיעים לטיפול בביה"ח איכילוב. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: ניר כפרי

הדעות במשרד הבריאות חלוקות באשר לצורך הגורף בבדיקות רפואיות לכלל מהגרי העבודה והפליטים המבקשים להיכנס לבתי חולים. עם זאת, לפי נתונים שהציגה הנהלת איכילוב בפני ראשי המשרד, מתוך 70 מבוגרים שנבדקו ביומיים האחרונים בצילום חזה - 13 אובחנו עם חשד לשחפת המחייב המשך בדיקה רפואית.

הנוהל החדש לא יאפשר לאיכילוב להמשיך ולהפריד מהגרים מאפריקה בחדרים נפרדים במחלקות היולדות, הילדים, התינוקות והפגים, אלא רק עד לקבלת תוצאות הבדיקות לשלוש המחלות המוזכרות. בכיר במערכת הבריאות הבהיר כי "יש לייצר איזון בין הרצון לאפשר תנועה חופשית בבית החולים לבין הגנה על המבקרים מפני התפשטות מחלות. אנו מקווים שהציבור יקבל בהבנה את הנוהל החדש המתגבש".

למרות ביטול חלק משלבי ההפרדה עליהם הכריז איכילוב, בארגוני הסיוע מתחו ביקורת על המהלך. "יש כיום בישראל קהילות נוספות בהן קיימת התפרצות של חצבת", אמר פעיל חברתי, שהזכיר לדוגמא יישובים בצפון בהם נמנעים מחיסון ילדים וריכוזי אוכלוסיה חרדיים, "כמובן שלא יעלה על הדעת להכניס את תושבי היישובים הללו לבידוד כשהם מגיעים לבתי חולים", הוסיף האיש.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני כאיש ליברלי עומד על זכותי להיות מאושפז עם הפליטים מאפריקה.אני מוכן לקחת סיכון על ילדיי.העיקר שהשוויון ישמר ויראה.אני מוכן למות על מזבח השוויון.  (לת) אשר
  • 15:51
  • 05.07.12

02 משרד הבריאות נאלץ לרוץ אחרי איכלוב בגלל מחאות הציבור. חבל שלא גילה טיפת אחריות לבריאות הציבור ונהג באומץ כמו איכילוב. ממתי "אין שר הבריאות" אמור לקבל הנחיות מארגונים חברתיים שלא מגלים שום רגישות לבריאות הציבור. לא בחרתי בהם שינהיגו את המדינה.  (לת) פליטה בארץ
  • 15:52
  • 05.07.12

03 אולי "ארגוני הסיוע" יקחו על עצמם את האחריות לבריאותם של תושבי ישראל?  (לת) דן
  • 15:54
  • 05.07.12

04 תהיה חכם על ילדיך, תסכן אותם,תשחט אותם, תאכל אותם.אל תעיז לסכן ילדים אחרים כדי להשיג כותרות בעתון והרגשה של יפה נפש.  (לת) לפעיל החברתי
  • 15:55
  • 05.07.12

05 פתאום מתגלה שתוך יומיים מגלים 13 עם חשד לשחפת... כדי לא ליצור פניקה וזה רק בי"ח אחד. יכול להיות שהארגונים החברתיים הפכו להיות מנהלי המדינה. ומה זה השם האמורפי ארגונים חברתיים. שוב ארגונים עם זכויות בלי חובת דיווח לציבור.  (לת) פליטה בארץ
  • 15:59
  • 05.07.12

06 ומי מגן עלינו? מאיפה החוצפה של הארגונים החברתיים לסכן אותנו? הארץ להשתמש במושג ארגונים חברתיים מאוד לא הולם. מי עומד בראש הארגון? מה שמו ? מי מממן אותו?  (לת) פליטה בארץ
  • 16:02
  • 05.07.12

07 אני מניחה שזהו רק קצה הקרחון. איזה עוד מחלות מסתובבות להן באופן חופשי ברחבי ביתי החולים ואנחנו לא יודעים.? מי אחראי למחדל ?  (לת) פילטה בארצה שלה
  • 16:05
  • 05.07.12

  •   אפשר להדבק בשחפת לא רק בביה"ח..מישהו מאבירי זכויות האדם חושב על כך? א
    • 18:55
    • 05.07.12

    הם תפסו שיטה כל מה שלא תואם את תפישתם "הנאורה "נחשב לגיזענות.כלא ,מחנות , הפרדה מיד מקפיץ להם את האסוציאציה של גרמניה הנאצית.הבנו את הסמנטיקה שלכם. מה עם סתם ישראלים שחשים שגונבים להם את המדינה.?מה עם ישראלים שאינם מוכנים לשלם עבור עברייני הגבולות , אשר רוצים להיטיב את מצבם הכלכלי תוך ניצול משאבי מדינה?

  •   גם מחלות מעיים מדבקות. טפילים, חיידקי קולי שקשים מאוד לטיפול, שחפת המעיים ו..... גם ללא סכנת ההידבקות ממחלות מדבקות אלה, איזה היגיינה וסניטציה חיונית יש בכלל במקומות האלה? יש מי שמפקח? לא בטוח!  (לת) הם עובדים במטבחי בתי המלון, מסעדות, בתי קפה, מזללות... מישהו דואג לבדוק אותם ולטפל בהם? כנראה שלא!
    • 15:28
    • 06.07.12

08 לא נוהלים, נהלים. חדשות לבקרים (ולא לבוקרים) אתם מביישים את השפה העברית  (לת) קירטצ'וק
  • 16:06
  • 05.07.12

09 למה לא כותרת בעקבות כעס מוצדק של הציבור החליט המשרד שאין לו שר...על נוהל וכו' וכו'  (לת) פליטה בארצי
  • 16:10
  • 05.07.12

10 האם בחרתי בארגונים החברתיים לנהל את המדינה ואני לא ידעתי? מה ארגונים אלה פועלים מהכנסת ואני לא ידעתי? מה זה המשחק הציני הזה בחיי האזרח ?  (לת) הממשלה
  • 16:19
  • 05.07.12

  •   גורמים שונים ומשונים מהעולם מממנים את הפעילות שלהם כדי שייצגו אותך, הקול הדומם והמושתק \ מוחלש, כי הרי אין דמוקרטיה בישראל  (לת) אתה צריך להודות לאומות העולם על ההחלצות למענך, ועוד על חשבונם
    • 19:13
    • 05.07.12

11 לא "מהגרים", עיתון "הארץ"....מסתננים שמהווים סכנה קיומית למפעל הציוני  (לת) "הארץ" נגד ישראל
  • 16:20
  • 05.07.12

  •   שני מליון פלסטינים תחת ריבונות ישראלית לא מסכנים את המפעל הציוני? אין כנראה גבול לצביעות... יפה
    • 16:55
    • 05.07.12

    לא אלה ולא אלה צריכים להיות חלק מהמדינה (למעט פליטים שבסכנת חיים אמיתית). צריך להקים גבול ברור לא רק ביננו לבין מצרים אלא גם ביננו לבין פלסטין שתכלול גם את מאות אלפי הפלסטינים ממזרח ירושלים.

12 לא לצנזר לא לצנזר
  • 16:59
  • 05.07.12

עכשיו האכזרים מהאירגוני סיוע אחראים על הבריאות שלי? אני לא מוכנה להיכנס לאיכילוב או לכל בית חולים שאנשים חולים מאפריקה מסתובבים שם חופשי! לפני 4 חודשים הייתי במיון באיכילוב עם סבתא שלי, שאגב נפטרה באיכילוב, וכשהבאנו אותה למיון, היא ועוד הרבה קשישים אחרים היו צריכים לשכב במסדרון כי רוב המקומות במיון היו תפוסים ע״י מסתננים אפריקאים, זה כל כך הרתיח אותי שאפילו צילמתי תמונות, כך שמי שעכשיו יגיב לי ויגיד שאני גזענית, אני מאחלת לו שקרוב אהוב שלו ימות בגלל המחלות של המסתננים. אמן. צילמתי גם עוד תמונה של 2 קשישים שיושבים וממתינים במיון שיקבלו אותם ולידם יושב מסתנן עם מסכת כיסוי לפה ולאף! אם אלו היו הסבים שלכם, הייתם נותנים להם להמשיך לשבת ליד המסתנן החולה? אני לא מאמינה שבית החולים שלנו הפך להיות מחנה פליטים מלא במחלות, והם אפילו לא פליטים, רק אוכלי חינם!

  •   בתי החולים צריכים להתארגן עם חדרי מיון נפרדים עם צוות נפרד ומוגן למסתננים, ושם כמובן יינתן להם הטיפול הטוב והראוי שגם הם ראויים לו!!!  (לת) לא גזענות, אלא שמירה על הבריאות ומניעת מחלות מדבקות. ודי לצדקנות יפת הנפש שמנותקת מהמציאות!!!
    • 13:06
    • 06.07.12

13 אולי הארגונים החברתיים גם יחליטו שמתן חיסונים למי שנוסע למדינות אפריקה הוא צעד גזעני שיש להפסיקו? אין הבדל עקרוני בין המלצת משרד הבריאות להתחסן לפני שנוסעים למדינות מסוימות ובין הפרדה של אוכלוסיות שמגיעות מהן עד לאחר בדיקה רפואית. כל השאר הוא בלבולי מוח פוליטיקלי קורקטים.  (לת) ערן
  • 17:06
  • 05.07.12

14 הם יגבשו נוהל עם משפטנים, ואתם תחטפו שחפת אני
  • 17:09
  • 05.07.12

וסלילה על השאלה, אבל מי זה ״ארגוני הסיוע״ שכולם רוקדים לפי החליל שלהם? מדינה שלמה יורדת מהפסים

15 הם לא מהגרים ואפילו לא מסתננים הם פשוט פולשים מאפריקה שהגיעו לתפוס מאחז במקום טוב יותר ומנצלים את טוב ליבנו.אפשר לראות שהם כבר חצופים ולא סופרים אף אחד .  (לת) לגרש מהר ככל האפשר.
  • 17:19
  • 05.07.12

16 משפטנים מסייעים למשרד הבריאות לגבש נוהל.... Ziv
  • 17:25
  • 05.07.12

In other word the New Isaeli fund is telling the health care experts how to behave and what to do, even if Israelis will die as a result

17 מזל משמים הירש
  • 17:25
  • 05.07.12

ואני יושב ותוהה כול הזמן אם רבין היה חי כעת איתנו,בטח חצי מדינה היתה מצומקת,בעוד עשור נהיה כאן 9 מליון בטח נשב על ראש הסודנים והחבשים,איזה מזל יש לנו נכון

18 שחררו והכול יהיה כראוי הרב דרוקמן
  • 17:27
  • 05.07.12

מציע לשחרר את יגאל עם אחיו יטפלו בענין כראוי.אם אלפי רוצחי תינוקות בחוץ אז?

19 אנחנו נדבקנו בחצבת באיכילוב אלי ברמן
  • 17:28
  • 05.07.12

זהו סבל נוראי ויש לבודד את המהגרים מאפריקה כי הם נושאים מחלות. למה אנו ממנים את הוצאות הרפואיות של המסתננים הללו

  •   הגש תביעה נגד משרד הבריאות שידע ובחר להתעלם מן הנתונים בכל השנים האחרונות. המדינה הפקירה במודע את בריאות אזרחיה.שר הבריאות נתניהו , סגן השר ליצמן ופרופ' איתמר גרוטו הממונה על ברה"צ במשרד הבריאות, הם הכתובת לכל קובלנה בנושא. המסתננים הם פצצה ביולוגית ואנו חשים כעת רק את קצה התופעה. האסונות הבריאותיים והתברואתיים עוד לפנינו - במסעדות, בבתי המלון, בחנויות המזון, בכל מקום שבו אתם רואים אותם מועסקים. לשר הבריאות סמכות לתקן תקנות מהיום למחר, אשר ירחיקו אותם ממוקדי תעסוקה אלה ויאפשרו צמצום מסוים של האסון ! כתבו ישירות לרוה"מ ואל ליצמן ! זוהי חובה אזרחית..  (לת) א/א
    • 18:28
    • 05.07.12

  •   כי ארגוני סיוע רוצים לסייע למדינה בהמתת חסד דב
    • 18:32
    • 05.07.12

    כי ארגוני סיוע רוצים לסייע למדינה בהמתת חסד

  •   הסכנה הבריאותית היא בכל מקום בו הם עובדים עם מזון, קטיף ירקות ופירות בשדות ובמטעים, במשחטות עופות, במגע עם בשר ודגים בשווקים.... אני כבר החרמתי כל אכילה בחוץ!!! בנימין נתניהו, אתה ראש ממשלת ישראל ושר הבריאות? אז תתעורר כבר לפני שיהיה מאוחר מידי, כי כעת כבר מאוחר!!! זו הפצצה האמיתית, לא איראן!!! מדינת חלם ולא בע"מ אלא במוחלט ובגדול! זו תהיה בכייה לדורות!
    • 13:27
    • 06.07.12

    ואפרופו ניקיון, רחובות תל אביב מעולם לא היו "כה נקיים" מאז שחברות הקבלן מעסיקים אותם ומרוויחים על גבם....... לא רק שנשללה מעולים מובטלים מרוסיה ואתיופיה עבודה זו שהכניסה להם שכר כלשהו, אז גם הלכלוך נשאר ברחובות ובמדרכות, ואין עם מי לדבר. כנ"ל בעבודות הטיפול, עובדים ישראלים שעדיין עבדו ברצון בעבודות אלו, מפוטרים ובמקומם מועסקים הזרים. בקיצור המצב על הפנים והוא רק ילך ויחמיר!

  •   @~חובה על ראש הממשלה ומשרד הבריאות להקים צוות חירום לנושא!!! ויפה שעה אחת קודם!!!~@
    • 13:29
    • 06.07.12



20 אסור ללכת לבית חולים עד שיוסדר הנושא בקפדנות. לכו למוקדי הרפואה של קופות החולים, לשם הנגועים לא מגיעים כי לא מקבלים אותם (בינתיים, עוד מעט וארגוני הסיוע ישתלטו גם עליהם). סכנת נפשות.  (לת) רופאת חולים
  • 17:30
  • 05.07.12

  •   ומי הרופאים שעובדים במוקדי הרפואה? מניסיון אישי, הם לא ממש יכולים לעזור, ולרוב הם מפנים לחדרי המיון בבתי החולים. אז........ ?
    • 13:37
    • 06.07.12



21 טרח טח בום בום הגיע כבר לעיר תברחו מהר נדב אבשלום
  • 17:34
  • 05.07.12

חגי כבר בחוץ מזמן לא ראה שמואלנים,מחפש נשקיה קרובה שיהיה לכול מקרה.אז תתחילו לברוח מהר השריף כבר כאן,טרח טח בום.

22 רק שישנו בתקוה פרנקו
  • 17:37
  • 05.07.12

מה הענין כאן ,מה לא ברור כבר.הפולנים צירכים אותם הם חולמים עוד בפולין על משרתים,נקיון ובישולים ,כן אוכלים הכול יותר טעים משלהם

23 נשים הרות, שימו לב! עיתון הארץ מסכן אותכן ואת ילדיכן באופן מודע ומכוון. סוציולוג
  • 18:04
  • 05.07.12

הנוהל החדש לא יאפשר לאיכילוב להמשיך ולהפריד מהגרים מאפריקה בחדרים נפרדים במחלקות היולדות, הילדים, התינוקות והפגים, אלא רק עד לקבלת תוצאות הבדיקות לשלוש המחלות המוזכרות.

24 נו, אפה כל המלעיזים על אלי אישי????  (לת) יניב
  • 18:05
  • 05.07.12

25 אז אלי אישי צדק למרות קול הצעקה שקמה מאותם "ארגונים חברתיים הנאורים".  (לת) יניב
  • 18:12
  • 05.07.12

26 זה מה שהסופר סמי מיכאל רצה לומר: אנו מדינה גזענית!!!  (לת) אנו במעבר לסדום ועמורה!!!
  • 18:18
  • 05.07.12

27 כשילדים יתחילו למות בגלל הלחץ שלכם למנוע בידוד, הזעם של ההורים השכןלים יתפוצץ והם יתפסו את אנשי אירגוני הסיוע ויסקשו צדק בסגנון של עין תחת עין וזה יהיה בקרוב מאד להרגשתי. הילד הראשון שימות באיכילוב בגלל הדבקה מהפליטים יפוצץ את השסתום ויתחילמצוד אחרי אנשי אירגוני הסיוע שיסתיים באופן שאף אחד אינו רוצה אותו.תרדו מהעץ, תסכנו רק את ילדיכם ולא את כלל העם.  (לת) לאירגוני הסיוע
  • 18:22
  • 05.07.12

28 לבדוק עוד לפני השחרור מקציעות ההגיון הבריא
  • 18:26
  • 05.07.12

מה שקורה עכשיו הוא תוצאה של מחדל בויכוח בין השב"ס למשרד הבריאות בשאלה מי יממן את הבדיקות למבקשי המקלט כבר בשלב הראשוני בקציעות. שם קבור הכלב. שוב ויכוח בין משרדים בא על חשבון עמך ישראל והפליטים. העשירים מקבלים טיפול באסותה ובאמריקן סנטר בהרצליה.

  •   להקים בקציעות מרפאה עם כל הציוד הדרוש: מעבדות, רנטגן, תרופות, רופאים וחובשים, ושם לבדוק באופן יסודי כל מסתנן ולתת טיפול וחיסונים! זה גם לטובתם וגם לטובתנו!  (לת) להקים לאלתר!!!!!!!!!!!!!
    • 13:59
    • 06.07.12

29 שילכו מכאן לעזאזל ראובן
  • 18:29
  • 05.07.12

אין מספיק בעיות לישראל שצריכה את השחפת ושאר המחלות מאפריקה...תעיפו אותם כבר לעזאזל.זו המדינה שלנו.אם עלי להתאשפז אני ממש לא רוצה חולה שחפת סודני במיטה ליד.חולרות!

30 לא מהגרים...מסתננים..למה נוהל מרוכך?  (לת) א
  • 19:01
  • 05.07.12

31 התפרצות של שחפת ריאתית חלילה - לדוגמא - בבית החולים איכילוב - למשל - עקב ההפקרות אליה מנסים לגרור אותנו ה"ארגונים החברתיים", תביא לתביעות במאות מליוני שקלים אותן יממנו אזרחי המדינה מכיסם. יש רק לקוות שראשי אותם "ארגונים" יתווספו לרשימת הנתבעים במקרה כזה... מודרניסט .
  • 20:08
  • 05.07.12

התפרצות של שחפת ריאתית חלילה - לדוגמא - בבית החולים איכילוב - למשל - עקב ההפקרות אליה מנסים לגרור אותנו ה"ארגונים החברתיים", תביא לתביעות במאות מליוני שקלים אותן יממנו אזרחי המדינה מכיסם. יש רק לקוות שראשי אותם "ארגונים" יתווספו לרשימת הנתבעים במקרה כזה...

32 שם מרוכך לארגונים הנתמכים שוב על ידי הקרן לישראל החדשה. איזה ישראל חדשה בדיוק אתם רוצים?  (לת) אין לי ארץ אחרת
  • 21:04
  • 05.07.12

33 יושבים להם מליונרים בחו"ל ומחליטים איך תראה המדינה הציונית. באיזו זכות הם מתערבים במתרחש במדינת ישראל. באמצעות כספם הם מקדמים את האג'נדה שלהם. אני מצפה שהמדינה תיקח אחריות על בריאותי ולא תפקיר אותה בידיהם. ולא אני לא כותבת בתשלום.  (לת) אין לי ארץאחרת
  • 21:28
  • 05.07.12

34 עם תוכנית משפטנים של הקרן החדשה לישראל לא פלא שמוגשים כל כך הרבה עתירות מטעם ארגוני הסיוע עלומי השם ועלומי התמיכה  (לת) אין לי ארץ אחרת
  • 22:02
  • 05.07.12

35 רצוי לבדוק גם מחלות מעיים וטפילים שעלולים לעבור די בקלות מאדם לאדם אם אין הקפדה על היגיינה וסניטציה! ובאותו עניין רצוי מאוד שזרים שעובדים במטבחי בתי מלון, מסעדות ובתי קפה ייבדקו ויטופלו. ותחשבו על זה!  (לת) לתשומת לב משרד הבריאות
  • 12:52
  • 06.07.12

36 "משרד הבריאות יגבש נוהל מרוכך...." נוהל מרוכך??? אתם פועלים תחת הרדמה??? הלוווווווווווווווו תתעוררו!!!  (לת) בקרוב מאוד יהיה מאוחר מידי!!!
  • 13:54
  • 06.07.12

37 מה פתאום נוהל מרוכך? ממי אתם פוחדים? מארגוני הסיוע? כדאי שתתחילו לפחד מהציבור שסוף סוף מתחיל להגיב על כל מה שאתם "מאכילים" אותנו. מינה
  • 22:56
  • 07.07.12

שמשרד הבריאות יטפל בהם באזורים שבהם הם גרים מבלי לחשוף אותנו לעוד מקרים של מחלות ! ושארגוני הסיוע יבקשו כספים כדי לטפל בהם מהאו"ם.