חרף סירוב ביה"ח: הורים התעקשו על בדיקה קריטית לבתם

3 שעות ביקשו ההורים לערוך סי.טי. לבתם, אך הרופאים בביה"ח מאיר סירבו. לבסוף, נמצא דימום במוחה והיא נותחה. ביה"ח האשים את ההורים בעיכוב

נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, הפרופ' חיים הרשקו, קבע באחרונה באופן חריג כי הנהלת בית החולים מאיר העבירה דיווח שגוי למשרדו, במסגרת בדיקת אירוע רפואי. הבדיקה בחנה מקרה שבו התעכב בשלוש שעות אבחון של תינוקת שסבלה משטף דם פנימי בראשה.

המטופלת, בת רביעית לזוג תושבי הרצליה, נפלה ונחבלה בראשה ב-10 במאי 2012 בהיותה בת עשרה חודשים. לאחר הנפילה היא נראתה אפטית והחלה להקיא, והוריה לקחו אותה לבדיקה אצל רופאת ילדים בעיר. הרופאה הפנתה אותם לחדר המיון בבית החולים מאיר.

בבואם פנו ההורים תחילה לחדר המיון לילדים, אולם הופנו למיון כירורגי, מאחר שהתעורר חשד לחבלת ראש. לפי גרסת המשפחה, כשהתקבלו במיון הכירורגי ביקשו לערוך לבתם צילום ראש מסוג סי.טי, אולם הסגל הרפואי סרב לעשות זאת, וקבע כי יש להשאיר את התינוקת להשגחה באשפוז למשך הלילה.

"אמרתי לרופאים שהילדה לא בסדר, אבל הם אמרו לי שהיא מטושטשת מהמכה, ואולי עייפה ורעבה", "מספרת האם, "אבל אני מכירה את הבת שלי, ידעתי שיש בעיה". לדבריה, "הרופאים אמרו לי שאני לחוצה ומלחיצה את הילדה בטון מזלזל ומתנשא".

נוכח סירוב הרופאים, התקשרה האם לרופאת הילדים שלה, וזו הפצירה בה לדרוש את הבדיקה. "באתי לעמדת הקבלה ודרשתי מהרופאים, ‘סי.טי עכשיו'. הם השתכנעו ושלחו אותה לבדיקה, אולי בגלל שעיניה החלו להתגלגל אחורה", היא נזכרת.

לבסוף, הבדיקה נערכה שלוש שעות לאחר בוא התינוקת למיון, ובה נמצא שטף דם פנימי בראשה. היא הורדמה, חוברה למכשיר הנשמה, והועברה מיידית לניתוח חירום בבית החולים שניידר, לניקוז הדימום. הניתוח הציל את חייה.

לאחרונה, לאחר שנקבע כי הפעוטה החלימה מהפגיעה, העבירה משפחתה תלונה לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, הפרופ' חיים הרשקו, על התנהלות בית החולים. כשפנה הרשקו לקבל את עמדת בית החולים, קיבל במענה מכתב המגולל התרחשות הפוכה לחלוטין מזו שהציגה המשפחה. בגרסת בית החולים מאיר נטען כי הצוות הרפואי הוא שהמליץ למשפחה לבצע בדיקת סי.טי לפעוטה, אולם ההורים חששו מהבדיקה ומהקרינה הנלווית לה, ולכן הבדיקה התעכבה.

בדו"ח שהעבירה מנהלת היחידה לניהול סיכונים במאיר, הד"ר אסנת קליין, נכתב כי "הצוות פעל ללא דופי, בהתאם לסטנדרטים הרפואיים הידועים והמקובלים בנסיבות העניין". לפי הדו"ח, רופא בחדר המיון הכירורגי התרשם כי התינוקת זקוקה לבדיקת סי.טי ראש, אולם "התקשה לשכנע את האם בדבר נחיצות הבדיקה". קליין מציינת כי הורי התינוקת אף הציעו לרופאים חלופות לבדיקת הסי.טי, לרבות בדיקות דם ואולטרה סאונד, בניסיון להימנע מבדיקה הכרוכה בקרינה, אולם "הצוות הרפואי הסביר להורי הקטינה שבדיקות אלה אינן רלוונטיות". עוד נכתב כי "למרבה המזל הצליחה רופאת הילדים לשכנע את האם, ולאחר שניתנה הסכמתה, בוצעה בדיקת הסי.טי לקטינה".

נציב קבילות הציבור, פרופ' הרשקו, ניסה ליישב בין הגרסאות הסותרות, וגם שוחח עם רופאת הילדים. זו אישרה את טענות ההורים ובתום הבדיקה קבע הרשקו כי "השיחה עם רופאת הילדים שנערכה מיוזמתי... מצדיקה ללא שום ספק את גרסת ההורים". במכתב שהעביר להורי הפעוטה הבהיר הרשקו כי בעקבות תלונתם "הלקחים נלמדו, והם ייושמו אצל מטופלים עתידיים שיגיעו בסיטואציות דומות של חשד לחבלה מוחית".

במכתב שהעבירו להרשקו באי-כוחם של ההורים, עו"ד דורי כספי ועו"ד שירה פרידן ממשרד כספי, סרור ושות', מבקשים ההורים להמשיך את הטיפול בנושא, נוכח הדיווח השגוי ממאיר. "הגרסה שהעביר בית החולים היא עלבון עבורנו. באתי לדווח על מה שארע לי מתוך ביקורת בונה, ובבית החולים בחרו לקחת את זה למקום אחר", אומרת האם.

לטענת עורכי הדין, "הנהלת בית חולים ציבורי בישראל דיווחה למשרד הבריאות דיווח כוזב בבירור רשמי שערך המשרד. המדובר בדיווח שקרי לנושא משרה ציבורית בכירה במסגרת הליך מעין-שיפוטי, המבוצע כחלק משגרת עבודתה של הרשות האחראית לפיקוח על שירותי הבריאות בישראל. מרשינו מצפים כי משרד הבריאות לא ייתן יד לתרבות השקר מסוג זה, ודורשים כי ינקטו הליכים משמעתיים נגד אלה שתמצאו אחראים לדיווח הגרסה הכוזבת".

בשיחה עם "הארץ" הדגיש הרשקו כי לא היה זדון בהתנהלות בית החולים. "אין פה קנוניה של הרופאים לפרסם גרסה שקרית, והדיווח שהועבר ממאיר ניתן בתום לב. גרסת בית החולים נתמכת על ידי הדו"ח הסיעודי שנכתב ביום האירוע". הוא המשיך ואמר כי הרופאים אמנם לא העריכו שהילדה נפגעה בפגיעה חמורה, אך אף אחד לא ראה את הנפילה. "יש פה כמה גרסאות לאירוע שהוא לא שחור או לבן. אמנם העדפתי את גרסת האם שנתמכה על ידי רופאת הילדים בקהילה, אולם לא היתה לי כל כוונה להטיל דופי בהתנהגותם וביושרם האישי של רופאי בית החולים".

בבית החולים מאיר זועמים על הרשקו, שקבע כי הגרסה שהעבירו לאירוע שגויה, מבלי לשוחח עם הצוות שטיפל בתינוקת. "איננו מכירים בית משפט שחורץ גורלות מבלי לשמוע את גרסת המעורבים", אמר בכיר במוסד. ממאיר נמסר "הופתענו לקבל פנייה מעיתון "הארץ" שבמרכזה טענה על העברה לכאורה של נתונים כוזבים למשרד בכוונה להביא לסגירת התיק, ואנו דוחים מכל וכל כל רמיזה על דיווח כוזב. הרופאים שטיפלו בפעוטה עומדים על דעתם גם לאחר עיון במכתבו של פרופ' הרשקו למשפחה, שנכתב מבלי ששמע את הרופאים המעורבים. מטבע הדברים, בתלונות מסוג זה עולות לעתים גרסאות שונות או סותרות".

ממשרד הבריאות נמסר כי "הבדלי גרסאות כאלה קיימים כמעט בכל בירור תלונה, והפרופ' הרשקו לא ראה זאת כשקר מכוון".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בית חולים זוועתי - לא ללכת לשם עדיף לנסוע רחוק יותר ולהציל חיים  (לת) רעננה
  • 06:31
  • 08.02.13

02 בכפ"ס יש בית חולים ממאיר  (לת) מאיר
  • 06:34
  • 08.02.13

03 אני ראשון, אז שיהיה צבעוני... איתי כהן
  • 06:45
  • 08.02.13

מדינה של *ונות, אני עושה רשיון לאקדח, בהרבה סיטואציות בארץ צריך לדבר עם הקנה...

04 בטוח שההורים צודקים איתמר
  • 06:45
  • 08.02.13

ומה זו הרוח הפוסט מודרניסטית ששררה על הרשקו? יש שחור ולבן, בית החולים שיקר

05 בבית חולים מאיר מת תינוק ללא טיפול בחיידק הטורף שתקף אותו רק לפני שבועיים
  • 06:46
  • 08.02.13

תדע כל אם עברייה וערבייה שתינוקה חשוף לסכנות בבית חולים מאיר

06 כמו במחזה "ראשומון" כל אחד והגירסה שלו. לך תדע ! פרופ' חיים הרשקו היה צריך להקשיב גם לרופאים לפני כתיבת הדו"ח ולא להקשיב רק להורים ולרופאת המשפחה. האם הדו"ח של הרשקו לא ראוי אף הוא לביקורת על עבודה רשלנית ?  (לת) רק דעה אובייקטיבית. איני מכיר את המעורבים
  • 06:50
  • 08.02.13

07 מחפשים רק לחסוך גיא
  • 06:53
  • 08.02.13

בתי החולים מחפשים רק לחסוך בהוצאות. בצער רב כדאי לדעת ש אין חשיבה רפואית אלא חשיבה כלכלית. קודם חושבים כמה יעלה להם לבדוק ורק אחר כך נשאלת השאלה לגבי טובת החולה. ניסיוני האישי כואב, תרתי משמע. הרפואה הציבורית בתהליך קריסה מתקדם. ממליץ לכל אחד לדאוג למספר (!) ביטוחים פרטיים! רק משם , אולי, יבוא הסעד...שבת דלום

08 use your phone to record you interactions Ron
  • 07:00
  • 08.02.13

all the smart phones have voice recording or camera use them then you will have evidences

09 מנסים לעלוב באינטליגנציה שלנו? "אין שחור לבן" או "תמיד קיימים הבדלי גרסאות" - זו מריחה. פה יש שחור לבן. והשחור - שחור משחור. איציק אדום הזנב
  • 07:24
  • 08.02.13

אם ההורים חפצו בסי.טי וגם הצוות הרפואי חפץ בכך - מה עיכבו?
או ההורים, או הצוות. אין אפור.
אם ההורים - אזי רופאת המשפחה שקרה - והיא הדמות הכי אובייקטיבית שניתן למצוא בסיפור הזה.
אם הצוות עיכב - אזי הצוות גם עיכב וגם שיקר, שזה מהלך הרבה יותר הגיוני.
הבעיה שכל הרישומים, כל הדוחות, וכל המסמכים נמצאים בשליטתם המלאה של הצוות הרפואי והסיעודי במקום. יש להם את כל היכולות 'לתקן' את תיאורי מהלך הקבלה והאישפוז.
טיפ: בדיקה של מסמכי הקבלה והאישפוז של ביה"ח שניידר עשויה לשפוך אור על הסיפור (אם הם לא הספיקו לשלוח יד גם בהם)...

10 מי משקר? רופא
  • 07:41
  • 08.02.13

היום מקובל לעשות CT כמעט לכל אחד שנפגע בראש. לא נדיר בכלל למצוא אנשים שחוששים "מהקרינה" שבבדיקה.
כמובן אינני יודע מה קרה שם בדיוק אבל גרסת ביה"ח אינה מופרכת.
על כל פנים, שמח שלא נגרם נזק.
בריאות שלמה לכולנו!

11 ועוד מתפלאים שהורים מכים רופאים גם כשבני היה חולה רצו לשחרר אותו חולה  (לת) אב מכה
  • 07:41
  • 08.02.13

12 כל הכבוד לפרופסור הרשקו יצחק יצחק
  • 07:49
  • 08.02.13

אני מעריך את ההורים שלא שתקו. הגישו תלונה רלוונטית . אני בטוח שהפסיקה של פרופסור הרשקו הייתה נכונה. פעמים רבות נוהלי מטפלים בבית החולים הם יהירים. המטופלים תמיד מוערכים כמוגבלים יותר מהמטפלים. גרסת ההורים נשמעת אמינה

13 יש לעקור את ישראל
  • 07:57
  • 08.02.13

תרבות השקר והחיפוי האישי ,ממקומותינו

14 תעודת עניות לבי"ח המאיר  (לת) כסת"ח
  • 08:00
  • 08.02.13

15 לשים את המפתחות על השולחן וללכת פשוט לסגור את המדינה
  • 08:00
  • 08.02.13

אני לא הייתי נלחם בדעת הרופאים, כי לתומי אני מאמין להם. הילדה שלי לא הייתה שורדת... אני מכיר את מערכת החינוך, והייתי נותן גיבוי למורה, למרות שאתמול שמעתי על מורים - שישמור אותנו האלוהים מפניהם. צריכים גם לדבר על הרשויות המקומיות? על המשטרה? על הצבא שלא שומר על חייליו? אולי על השירותים מהחברות הפרטיות או הממשלתיות? ומאיפה השינוי יגיע? אהה ביבי ולפיד, עם קומבינת שס והבנט, בטח... משחקים לנו בחיים, ומחייכים יפה למצלמה. כשזה מגיע לחיים של ילדה בת 10 חודשים, זה אומר דרשני - וכמובן, שאף אחד לא ייקח ברצינותאת הכתבה... הכלבים נובחים והשיירה עוברת, שירווח לנו...

16 מאמין להורים  (לת) מדינה פושטת רגל
  • 08:04
  • 08.02.13

17 הרבה מחדלים של רופאים בזמן האחרון סבא נפטר מרשלנות של רופא.  (לת) אבי ש
  • 08:05
  • 08.02.13

18 בי"ח מאיר מאיה בר-און
  • 08:14
  • 08.02.13

לא מפתיע שדבר כזה קרה בבית חולים מאיר.
אבי היה מאושפז שם במרץ האחרון, לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך, מצבו הסתבך לאחר הניתוח, הרופאים טענו במשך שבועיים שהכל תקין ושיחררו אותו הבייתה לאחר שבועיים, למרות תחנוני המשפחה לא לשחררו אלא להשאירו למעקב כי ידענו שמשהו לא בסדר איתו, שום דבר לא עזר, הצוות הרפואי פעל בזילזול ובהתנשאות מוחלטת כלפי אבי וכלפינו המשפחה.
אבי נפטר בבית עשרה ימים לאחר ששוחרר מבית החולים. ספורטאי בן 64 היה במותו. מוות מיותר שהותיר משפחה שלמה בהלם ובגעגוע עמוק.

19 IDF lies routinely, Border guard policemen lie even more, the police always lie, the Policemen Investigation Unit covers-up nearly all cases, Security Service lies about tortures and the Supreme-Court turns a blind eye. The Prime-Minister is an internationally infamous avid liar and proud of it... So the hospital-staff are liars as well, no big deal  (לת) This whole state is on big lie and we all know it too well
  • 08:21
  • 08.02.13

20 בית החולים מספר סיפור הפוך לחלוטין מהמציאות, וזה נראה "בתום לב"? אמא
  • 08:21
  • 08.02.13

גירסת ביה"ח נראית יותר כתאום עדויות, מתוך מחשבה שעדות הרופאים נראית יותר מהימנה מעדות של הורים "היסטריים".

21 למה אני לא מאמין לבית החולים מאיר?  (לת) דין
  • 08:25
  • 08.02.13

22 דיווח שגוי? בית החולים הוציא דיווח שיקרי ביודעין  (לת) טיוח וצבע עבודות בעמ
  • 08:26
  • 08.02.13

23 מה זה דיווח שיקרי בתום לב...? אם גרסת האם נכונה, הרי שגרסת בית-החולים שקרית והאחראי/ת לכך צריך/ה להתפטר או להיות מפוטר/ת. פשוט מאוד.  (לת) יואב
  • 08:40
  • 08.02.13

24 הצוות פעל ללא דופי............... @ Aleq !!!  (לת) צוחקים עלינו ללא בושה!!!
  • 08:44
  • 08.02.13

25 תמיד לעמוד עם טלפון מקליט הפטריוט
  • 08:45
  • 08.02.13

כאשר מתנהלת דיחה גורלית על טיפול/בדיקה לפעיל הקלטה וחעמוד עם הטלפון ביד. רק פעולה זו בלבד תגרום לאמירת אמת ולהסתכלות אובייקטיבית לפני מתן הטיפול. לא ייקחו סיכון כאשר הם מוקלטים וגם לא יהיה ספק מה היה!

26 לפני עשר שנים MRI היתה בדיקה יקרה. האם היום CT היא בדיקה יקרה?  (לת) אני רק שאלה?
  • 08:46
  • 08.02.13

27 משום מה אני מאמינה לגירסת ההורים מאמא
  • 08:55
  • 08.02.13

לפעמים מתוך זחיחות, עייפות ויהירות הצוות בבית החולים קהה וחסר רגישות.
אולי זה חוסר תקנים ואולי האגו....
החשוב שהפרשה תילמד ולא תחזור. זה הכל.

28 מאיר Roadrunner
  • 08:56
  • 08.02.13

למערכת: לפני כ 7 שנים, ילד מרעננה נפתר כתוצאה מפגיעת ראש וטיפול לקוי במאיר. הילד לא הופנה לצילום CT והוחזק במחלקה בבית החולים להשגחה. בלילה מצבו הוחמר ורק למחרת הילד הובהל לשניידר במצב קריטי, שם הוא נפתר.

יש לבדוק נושא זה לעומק.

29 לפתוח בחקירה מיד! זה נשמע על פניו כזיוף של דו"ח רפואי ונסיונות טיוח של בית החולים.  (לת) מישהו ש"טופל" במאיר
  • 08:56
  • 08.02.13

30 לא מאמין לבית החולים יוני
  • 08:57
  • 08.02.13

הם התקשרו לרופאה שלהם-נכון? זו ההוכחה המעשנת שבית החולים לא דובר אמת, בושה וחרפה את הדוקטורית שהגישה דיווח כוזב יש להעמיד בפני וועדת משמעת של משרד הבריאות עם קובלנה

31 הנהלת בית החולים שיקרה כדי לטייח התנהגות שגויה ומסוכנת של עובדיה? אם שיקרו יש לפטרם
  • 09:06
  • 08.02.13

מנהל בית חולים ציבורי אחר (ד"ר רוטשטיין מ"שיבא") טוען שאוי ואבוי לבית החולים שלו לו היה נאלץ לטפל רק בחולים עניים. סגן שר הבריאות הוא חרדי הדואג בעיקר לטיפול במגזר שלו ולפרוטקציה לחולים ממקורביו, ודורש שיתנו להם אנטיביוטיקה גם אחרי שנפטרו. מדינת עולם שלישי. היכן מנכ"ל משרד הבריאות? מי יעשה סדר בממלכה?

32 הדרך לשיפור עיוותים-רצופה קורבנות ומלחמות פרטיות קטנות של אנשים בודדים וחלשים.מזל שהסיפור הסתיים טוב.יש פער בלתי נסבל בין הישגי הרפואה -וקיומם של כלים משוכללים לאיבחון וריפוי-בתיאוריה-לבין המצב בפועל,שאין יישום אמיתי של הפוטנציאל הכרוך בכלים אלו.בין השאר בגלל מגבלות של בני-אדם,קרי : צוותי רפואה הכוללים אנשים בינוניים.שנהיה בריאים.  (לת) סמי מפ"ת
  • 09:07
  • 08.02.13

33 מקרה דומה אמיתי מלפני 15 שנה בסורוקה אחד העם
  • 09:16
  • 08.02.13

קודם כל ישר כח להורים שהצילו את ילדתם !!

הבן שלי נפגע בראש ועשו לו רנטגן אבל לא CT. אח"ך כשמצבו לא השתפר עשו CT כשהוא מאבד את ההכרה באמצע הצילום.

לא הסכימו לתת לנו את תצלומי הרנטגן על מנת שנוכל ללכת לרופא אחר לברר אם היתה רשלנות.

הרופאים הם טובים אבל הם קליקה וכשהם נכשלים במשהו ( וזה יכול לקרות ) הם מתחילים לשקר.

התמחור של צילום CT הוא שיקרי אבל הם לא רוצים לצלם סתם.

צריל תבוע רופאים כל הזמן כדי שיחששו מהציבור ויבצעו צילומים גם אם אחד יהיה בזבוז.

34 טוב שהבאתם עוד עדות לשחיתות הציבורית. סגירת תיקים נוסח ויינשטיין את תיק ליברמן או הפקחים של חולדאי במקרה המכונית וחניית הנכה, כמו הרופאים בשיבא ששלחו את השב"ח לידי מותו עם המשטרה ולא שילמו על כלום, כך גם המקרה הזה. יישר כוח להורים שלא הירפו, וחשפו את מערכת הבריאות המושחתת גם היא. זה הכיבוש רבותיי, למי שלא רוצה לראות. כיבוש שאוכל בנו כל נורמה. מזכיר לי את הרופאים לא רוצים לטפל בחולי איידס, ומזכירות רפואית שלא ידעה מיד לומר- מי שלא רוצה, שיוותר על רשיונו. רשיון שהושג אחרי שנשבע לטפל בכול אדם וכן הלאה. נכון, לא כולם שקרנים. אבל ידע כל אזרח במגעו עם שירות ציבורי- שעליו לפקוח עינים בשבע עיניים. ולדרוש את המגיע לו.  (לת) שומר חוק
  • 09:17
  • 08.02.13

35 למה אני מרגישה אשמה? אמא
  • 09:22
  • 08.02.13

לפני 9 שנים בני , אז בן 7, אושפז ל9 ימים בשל כוויות 2+ 30% בבית חולים מאיר. הטיפול בו ובנו היה מחפיר מכל בחינה, מקצועית אישית ורגשית. הוא ניצל מהשתלות בזכות בעלי ואיש צוות זוטר אחד ויחיד. לא אכנס לפרטים.
מדוע אני מרגישה אשמה?
כי כל כך שמחנו להשתחרר מבית החולים, עמדנו בפני שנה של חבישות לחץ וטיפולים , ואני לא התלוננתי.
יישר כוח להורים שידעו לעמוד מול המערכת וטרחו להביא את הנושא למודעות הציבור. החלמה מהירה לבתם

36 תרבות השקר - ביטוי מדוייק! מי יאזור אומץ להכניעה?  (לת) דון קישוט
  • 09:23
  • 08.02.13

37 שאלה למנהלת הסכונים א. אברהם זיתון
  • 09:24
  • 08.02.13

אני משוכנע שאף עובד רפואי אינו משקר או מטייח , אך מי שאחראית על מניעת טעויות כאלה היא מנהלת הסיכונים במספר מישורים 1-האם ישנו נוהל סיטי בבית החולים שבו הצוות עורך בשל חשד לנזק כבד גם בלי הסכמת ההורים ? 2-האם הצוות מקפיד לדווח על כל מקרה באופן יחודי , שלא יגרם בלבול בין שני ארועים דומים אך שונים . כאשר חלק מהדיווח הוא הקלטות של הצוות בדומה לשיחות טייס מגדל פיקוח. 3- האם ישנו קו טלפון יחודי לשותפים חיצוניים ( רופאת הקהילה ) שהנם מוקלטים באופן אוטומטי. ויש עוד ... בכל מקרה הרבה בריאות לקטנה וברכות לצוותים הרפואיים באשר הם על הצלות חיים יום יום , דקה דקה.

38 בית חולים מאיר סלמון
  • 09:24
  • 08.02.13

לקוראים היקרים
במשך שלושים השנים האחרונות בכל פעם שישתי הרגישה רע והתלוננה על כל מני כאבים אמרתי לה תמיד בואי נסע לבית חולים מאיר שיבדקו אותך
כמה דקות אחרי שהצעתי לה לסוע היא כבר הרגישה טוב רק מהפחש להגיע לבית החולים הגרוע הזה
כך שאני מאמין לגירסת ההורים אמונה מלאה

39 תרבות ניהול בתי חולים בכללית עלובה  (לת) חן מכוערת
  • 09:40
  • 08.02.13

40 למה הורים פונים לב"ח מאיר, ולא ישר לשניידר או דנה בת"א ? רוני
  • 09:40
  • 08.02.13

נ.ב שמעתי שיש במאיר מחלקה אחת מאד טובה, לצערי שכחתי איזו.

41 כסף.כסף לחסוך ויהיה בסדר !!!!כל הכבוד להורים !!!בריאות ואושר לילדה ולמשפחה.  (לת) טיזיו
  • 09:43
  • 08.02.13

42 לפני כ-3 שבועות הגעתי למיון מאיר, נשלחתי ישר לCT רוני
  • 09:48
  • 08.02.13

מאיר לעניות דעתי מתנהל למופת

43 ימח שמם לאותם הרופאים המנוולים בבית החולים מאיר דן
  • 09:49
  • 08.02.13

להורי הילדה כדאי לתבוע לפחות 5 מליון ש"ח מבית החולים היות ובשל התנהגות הרופאים הילדה שלהם הייתה מתה והרופאים המנוולים מוספים עוול על פשע ועוד מעזים לשקר בשפלות חסרת תקדים.
להורים קחו עורך דין טוב ותתבעו להם את האמא שלהם ביחד עם אישור פרופ' הרשקו על צדקדכם תצליחו גם לקבל פיצויים גדולים.

44 אם דיווח ביה"ח אינו שקר מכוון - אז מה זה שקר מכוון?  (לת) דיתה
  • 09:52
  • 08.02.13

45 עורך דין בעל ניסיון
  • 09:56
  • 08.02.13

מנסיון, במקרים כאלה כדאי מיד להתיעץ עם עורך דין או (עדיף להביאו לחדר מיון) ולדרוש מהרופאים אסמכתא בכתב על סרובם לבצע את הבדיקה. מנסיון, כאשר רופאים רואים שעורך דין מעורב בסיפור הם מיד מבצעים את כל הבדיקות הדרושות.

46 שמור לי ואשמור לך איל
  • 09:57
  • 08.02.13

אם התינוקת הייתה מתה ... חס וחלילה

47 איזה סיפור עצוב......נורא כשרופאים לא מבצעים את תפקידם ........ הבעיה שלרוב הרופאים מחפפים וזה מסוכן לחולה......
  • 10:15
  • 08.02.13

הרפואה הולכת ומדרדרת ......כל שנה זה רק נהיה יותר גרועה העיקר זה שמשכורות של רופאי בכירים זינקו לשמיים אבל הם אף פעם לא בבתי חולים כשצריכים אותם........הכל נופל על סטאג'רים ......נורא..........פשוט נורא.....

48 שקרנים-תתביישו! למה שההורים יתלוננו לולא בית החולים נהג שלא כשורה? עירית
  • 10:15
  • 08.02.13

כל התגובות של הגופים הציבוריים מביכות בלשון המעטה,בעיקר זאת של משרד הבריאות "הבדלי גרסאות"-יש כמה גרסאות כשהדברים לא נבדקים כראוי ,וכשלמישהו יש אינטרס להסתיר ולשקר.
כשמגלים את האמת יש לה רק גרסה אחת.

49 לא הבנתי למה אוטומטית קיבלו את גרסת ההורים? אזרח
  • 10:15
  • 08.02.13

בד״כ במצב כזה של גרסא מול גרסא המציאות טיפה יותר מורכבת מהצגה פשוטה של שחור ולבן

50 בית חולים מאיר - אתם בושה לאינטיליגנציה, ומראה לחברה העגומה שלנו איכססס
  • 10:27
  • 08.02.13

מי מנהל אתכם?
חבורה של שקרנים! רופאים???
היכן אתם? ראו מי מנהל אתכם. חבורת שקרנים כסתחיסתים ברמה הירודה ביותר. מזל שהרופאה אמרה את האמת וסגרה את כל הסיפור ההזוי הזה.

51 מדינה של שקרנים  (לת) יוסי
  • 10:32
  • 08.02.13

52 אם אתה רוצה ביקורת בונה אתה לא שוכר עורכי דין !! אלכסנדר
  • 10:33
  • 08.02.13

חוץ מי זה איזה אינטרס יש לרופא במיון לא לשלוח לCT ?

  •   הם שכרו עו"ד רק אחרי תגובת בית החולים חם או יפת
    • 01:59
    • 09.02.13

    בתחילה הם רק פנו לנציב קבילות הציבור. לאחר שהם למדו שתגובת בית החולים היתה שיקרית וניסו להוציא אותם לא בסדר הם הבינו שכדי שיהיה להם עורך דין אם הם רוצים שמשהו ילמד משהו מהנושא וכמובן שיהיה להם יצוג משפטי לתביעה עתידית וגם להתגוננות עתידית כי מאנשים שמשקרים בצורה כלכך בוטה צריך תמיד להיזהר

53 רופאים שקרנים  (לת) פינוקיו הרופא
  • 10:44
  • 08.02.13

54 לי זה נשמע כשקר מכוון מאד.  (לת) שבועת רופאים כבר מזמן אינה מקודשת
  • 10:51
  • 08.02.13

55 כל הכבוד להורים ...לצערי כל אמות המידה במדינת ישראל נעלמו ,אם לרופאים אי אפשר להאמין ...  (לת) אורן
  • 10:58
  • 08.02.13

56 טיפול בתלונות במערכת הבריאות אונגר
  • 11:00
  • 08.02.13

גם בקופת חולים כללית באיזור חיפה מטאטאים מתחת לשטיח תלונות שמופנות לנציגה האחראית.

57 שלא לדבר על כך שהיה צריך MRI לולא כל כך מעט מכשירים בארץ. אבל היי, צריך להטיס את עובדי נמל אשדוד?  (לת) ושרים?
  • 11:00
  • 08.02.13

58 מעשה יום יום בבתי החולים בישראל  (לת) ראש סגור
  • 11:08
  • 08.02.13

59 מדינה שאף אחד לא לוקח אחריות על אף אחד ועל שום דבר,וכולם לא טועים!מוזר לא?  (לת) מדינת ללא דרך ארץ!
  • 11:14
  • 08.02.13

60 רופאים שקרנים?מעניין שאף אחד אף פעם לא עושה שגיאות במדינה הזאת!  (לת) מדינה בשקיעה?
  • 11:17
  • 08.02.13

61 מזל של כולנו שהילדה נשארה בחיים הומלס
  • 11:19
  • 08.02.13

רופאים יקרים או כדאי להגיד יקרים מידי. אחרי המאבק לתקנים עבור בתי החולים הגיע הזמן לעבוד על תקינות המערכת. ההורים הנ"ל שלא הגישו תביעת נזיקים מגיעים לדיון בכפיים נקיות לעומת הרופאים המעוניינים לשמור על מקום עבודתם. הרשקו היקר מה עומד מאחורי סרוב הרופאים להפנות לסי.טי? אולי סיבה כלכלית ולא רפואית? אולי זו הסיבה שתגובתך מסוייגת?

62 אולי כל המתפלפלים לא רואים כאן דיווח שקרי, אבל אני מתקומם כנגד תרבות ההסתרה הזו אזרח
  • 11:24
  • 08.02.13

רופא מגן על רופא, ודובר בית חולים או נציג אחר מגן על מנהל זה או אחר באחת המחלקות. כמעט בלתי אפשרי להעניש מוות ברשלנות, או כמו במקרה הזה, דיווח שיקרי. אם שלוחצת לבצע בדיקת סיטי, ובית החולים מציג זאת שהיא פחדה ממנה ולא רצתה לעשות זאת - כל סיבון מילים לא יהפוך את העובדה שיש כאן שקר.
פשוט מקומם.
ועל כך הייתי מנער, ומעניש אישית ולדוגמא את המשקרים ומנהליהם.

63 את ממסד הרפואי הזה חייבים להחליף/לשנות מהיסוד, מערכת רפואית חולה ומזיקה. BlackMamba
  • 11:25
  • 08.02.13

ארוע חמור מכמה הבטים, התנהלות הצוות הרפואי (לפי גרסת ההורים ורופאת המשפחה), התנהלות משרד הבריאות (נציב התלונות במשרד) בצורה בה ערך את הברור ואם הגיע למסקנות שהגיע, הקלות בה הוא פותר את גרסת השקר של בה"ח וכמובן השקר הגס של הצוות הרפואי (שמצטייר מגרסת ההורים ורופאת המשפחה).

64 גם משרד הבריאות מורח. מדובר בדיווח שקרי ולא שגוי  (לת) נפתלי אור-נר
  • 11:26
  • 08.02.13

65 הנהלת בית החולים שיקרה כדי לטייח התנהגות שגויה ומסוכנת של עובדיה? מנהל בית חולים ציבורי אחר (ד"ר רוטשטיין מ"שיבא") טוען שאוי ואבוי לבית החולים שלו לו היה נאלץ לטפל רק בחולים עניים. סגן שר הבריאות הוא חרדי הדואג בעיקר לטיפול במגזר שלו ולפרוטקציה לחולים ממקורביו, ודורש שיתנו להם אנטיביוטיקה גם אחרי שנפטרו. מדינת עולם שלישי. היכן מנכ"ל משרד הבריאות? מי יעשה סדר בממלכה?  (לת) הכל רקוב בממלכה
  • 11:32
  • 08.02.13

66 אני מבין למה יש אלימות נגדם, הם פשוט זבלים מתנשאים. שי
  • 11:36
  • 08.02.13

ואנחנו מממנים את הזבלים בחלוקים הלבנים.

67 טעויות יעשו ויסתירו גם בעתיד. הספור המדהים כאן הוא תגובת הרשקו. צריך פשוט להרחיב לו את התואר -- "נציב תלונות הצבור וההגנה על ביה"ח והרופאים"  (לת) נציב מלח עדיף
  • 11:37
  • 08.02.13

68 איכות גליה
  • 11:44
  • 08.02.13

ידוע ועבור מי שלא יודע מוטב שידע- בית חולים מאיר הוא חרא של בית חולים לכן הסיפור לא מפתיע!!

69 העובדה שרופאים רבים בישראל הם יהירים ולוקים בחוסר יושרה והתנהגות לא הולמת (תוך כדי התנהלות הגורסת שאלוהים הוא סגנם אומרת דרשני. חינוך קלוקל שניתן בבתי הסםר לראןאה בישראל וההיבריס של הרופאים דורש תיקון. יש לבדוק את באי בתי הספר לרפואה גם בדיקת אישיות ויושרה. העובדה שאדם יודע דברים ומשננם יפה אינה בעליל עושה אותו רופא טוב או אדם ראוי  (לת) היפוקרטס
  • 11:49
  • 08.02.13

70 דמגוגיה זולה של רופאים ותקשורת זולה אנקו
  • 12:19
  • 08.02.13

אחרי כל זה, התנשאות וזלזול בחן חיים למוות, אנשים תוהים על האלימות בבתי החולים

71 מה שנראה כמו ברווז הולך כמו ברווז ועושה גע גע הוא ברווז ולא חתול בתום לב.  (לת) ביה"ח מחשיך ולא מאיר. שקר הוא שקר
  • 12:39
  • 08.02.13

72 תכלס, עדיף mri על פני ct. יותר מדוייק. אבל ct יקר ו mri עוד יותר יקר. מעניין, כשמגיע הרב עובדיה לבית חולים, עושים לו mri ( הבדיקה של הביוקר) בלי לשאות יותר מדי שאלות. ועוד בשבת, אחרי שהחרדים רצו לאסור בדיקות כאלו בשבת.. .
  • 12:42
  • 08.02.13

כנראה שמבחינת המדינה אין שוויון. פשוטי העם יכולים למות וזהו.

73 לא מצדיק אלימות, אבל לצערי הרופאים מבינים רק כוח,לולא הדרישה של ההורים "סיטי עכשיו" חלילה גורלה של הילדה יכל להיות אחר. אני נתקל בזה פעם אחר פעם בלי עמידה תקיפה לא מקבלים את הבדיקה או הטיפול שצריך.  (לת) מוטי
  • 12:57
  • 08.02.13

74 תום לב?? יגאל
  • 13:37
  • 08.02.13

ברצינות?? רופאת הילדים הוכיחה שההורים צדקו ובעצם בית החולים מאיר פשוט שלח הסבר שיקרי. כי הרי שתי הגירסאות שונות זו מזו ב-180 מעלות, כך שאין שום אפשרות, אפילו תיאורטית, לתום לב. או שההורים שיקרו או שבית החולים שיקר. אחת מהשתיים. איך הגיע דר׳ הרשקו הנכבד למסקנה שהדיווח השיקרי של בית החולים נעשה בתום לב, אינני יודע אבל נראה לי שלדוקטור יש הדיון מעוות ומצחיק לכל הפחות. ישראל מתפארת ברפואה שלה. במציאות הרפואה בארץ ברמה פחותה מזו הקיימת בעולם השלישי. וכשמעמידים רופא כמו דר׳ הרשקו כמבקר המערכת, זו פשוט בדיחה. אגב, ראיתי את הדוקטור הנכבד בהרצאה בניו יורק, וגם אז הוא היה הממממ לא ממש מרשים. אסתפק בעובדה שהנוכחים דיברו יותר על האנגלית המגומגמת ומלאת האקסנטים שלו מאשר על תוכן הרצאתו. האיש המטוחוג ואולי עדיף היה לו היה עובד באיזשהו משרדון או בית חולים קטן - שפ היה עדיף להחזיק אדם מהקליבר הזה.

75 שקרנים עלובים. במקום ללמוד ולשפר הם בוחרים לטאטא ולשקר. ביזיון !  (לת) אורית
  • 13:55
  • 08.02.13

76 נחמן  (לת) על זה נאמר: מלאך המוות עמוס לכן נבראו הרופאים כדי לעזור לו
  • 14:45
  • 08.02.13

77 לא פעם הורים מסרבים ל CT בגלל חשש מקרינה רופא ילדים, תל אביב
  • 14:46
  • 08.02.13

על פי הנחית משרד הבריאות תינוק שנחבל בראשו, חייב לעבור CT
כשעבדתי במיון ילדים נתקלתי פעמים רבות בהורים שסרבו לבדיקת CT בגלל הקרינה, כך שאני לא שולל לגמרי את הטענה, צריך לשמוע את שני הצדדים

והכי קל להתלהם.......כמה שהישראלים טובים בללכלך זה מדהים, ואסור לתת לעובדות לבלבל אותם

  •   המחלה המדאיגה באמת ג'ק וו.
    • 04:46
    • 10.02.13

    מה שצריך להקפיץ אותך הוא לא הצורך להגן על השורות. הבעייה הגדולה שעולה כאן איננה התנהגותם של הורים שחוששים יתר על המידה מקרינה, וח"וח מעכבים סי טי. הבעייה אינה גם בהנחיות משרד הבריאות. הבעייה היא שככל הנראה הורים לתינוקת שהיתה מתה אילמלא לחמו כאריות נגד הרופאים, על מנת לאלץ את הרופאים לעשות את עבודתם לפי אותן תקנות, נאלצו לעמוד ולהילחם נגד רופאים. והבעייה הנוספת היא שכל רופא ששומע על כך אינו מתפלץ: הוא קופץ להגן על השורות. אתה אפילו אינך הראשון כאן, ואינך שם לב לבעייה האמיתית - טול קורה מבין עיניך. אבחן את המחלה, רופא. רפא את עצמך.
    ההגנה הזו, הגם שמקורותיה כנראה סבירים (הלחץ ברפואה הציבורית, תביעות, ככל הנראה גם התנהגות של חולים/הורים מסוייימים, וכו') מזיקה לכולם, ולרופאים בראש וראשונה. מפחיד ומייאש לראות כיצד הרופאים עצמם אינם מבינים זאת.

78 ולי יש גרסה אחרת.....חייבים לקרוא עוכר דין
  • 14:54
  • 08.02.13

ההורים באמת סרבו לבדיקה, אבל אח"כ כשהילדה הבריאה לא בזכותם, קיבלו פניה מעורכי דין שתמורת אחוזים יביאו להם הרבה כסף....איך זה???

79 מאיר מקום מעולה עם רופאים מ הדרג הראשון yl
  • 14:55
  • 08.02.13

לשמחתי מספר פעמים נאלצתי לבלות ב***מלון*** מאיר אני חייב לציין את האבחון המעולה של הרופאים ... לגבי המקרה שבנדון שימו לב לשעת קבלת הילדה
בערב כידוע בכל בתי החולים *****הציבוריים****בשעות הערב יש רק תורנים בודדים שעובדים סביב השעון ***רק 24 שעות**** לכן נשאלת השאלה הכי חשובה
מדוע האם לא פנתה מיד ובשעות המוקדמות של היום כאשר קרה המקרה המצער ????? כאשר יש עדיין רופאים בכירים במחלקה ובנוסף מדוע ההורים לא נסעו ל שניידר ישירות מוזר מאוד מאוד

80 לא מאמין להורים.......רוצים כסף  (לת) אבי
  • 15:05
  • 08.02.13

81 לכל המתלהמים מישהו שמסוגל לחשוב
  • 15:55
  • 08.02.13

הסיבה שלא עושים CT מח לכל תינוק שנופל היא לא כדי לחסוך. זה בגלל שקרינה מזיקה ואחוז נכבד מהילדים האלה יפתח סרטן עוד 20 שנה. בגלל זה חושבים 10 פעמים לפני שמקרינים תינוק בן 10 חודשים! אז לפני שכולכם מקללים ומזלזלים ברופאים תעשו קצת מחקר.

82 גועל נפש אהרון
  • 16:10
  • 08.02.13

הארץ שוב משמש כלי פרסום של עורכי דין כדי להביא ידיעה שאין לה חשיבות צבורית. הרווח הוא כולו של משרד עו"ד כספי וסרור

83 למה אני לא מתפלא? א
  • 17:06
  • 08.02.13

הבלגן במיוני בתי החולים חוגג. הרופאים אינם קוראים את התיקים הרפואיים של הפציינטים, עוברים ביניהם ומקבלים החלטות בחפיף. יש לערוך רפורמה מקיפה במיונים. אני מכיר הרבה מאוד מקרים של פשלות במיונים.

84 לתבוע את מאיר על שקרים וטיוח !  (לת) הורים תתבעו בגלל התגובה !
  • 17:10
  • 08.02.13

85 שקרים מיכל
  • 17:13
  • 08.02.13

ממקור ראשון, כל מה שנכתב פה שקר! ההורים סרבו לביצוע בדיקת CT במשך מספר שעות, רק לאחר מספר שעות הם השתכנעו לביצוע הבדיקה.
לא מתאים לעיתון הארץ לפסרם מידע כזה!

86 יש לחשוף את שמות הרופאים המעורבים וזאת על מנת למנוע פגיעה ברופאי מזכיר המדינה
  • 17:28
  • 08.02.13

בית החולים העושים עבודתם נאמנה ואני בטוח שיש כאלה . כתושב השרון לא אגיע לבית החולים הזה עד שיפורסמו שמות הרופאים . אני כבר לא מדבר על עדות שקר .

87 ביה"ח בסדר . תלוי כמו בכל מקום ברופאים ואופס.גם בחולים. לי יש נסיון טוב  (לת) מאיר
  • 17:53
  • 08.02.13

88 הגישה הקפיטאליסטית אשמה. לכאורה מחיר בדיקה מחושב כנראה לפי מחיר המכשיר, כמו בשוק חופשי. אבל פיזית המכשיר נמצא בבית החולים, ואם יש בנמצא טכנאי שיודע להפעיל אותו, אז העלות האמיתית היא 0. בדיוק כמו שחברת תעופה יכולה להכניס אנשי צוות לטיסה כאשר יש מקומות פנויים מבלי להוסיף עלות כלשהי. אז כשמתחילים לחשב הכל עם כסף זה מה שיוצא. ואם מישהו ינסה להגן על הגישה הקפיטאליטית בנושא הבריאות, אז מדוע לוקחים מאיתנו מס חובה על הבריאות? ומדוע אין דיווח מפורט מה נעשה עם הכסף שלנו? כרגיל קפיטאליסטים חונקים את כולם כשהם מרוויחים, ודורשים מס חובה כשחסר, ע"ע פנסיות.  (לת) אחד
  • 18:27
  • 08.02.13

89 בשורה התחתונה: הרופאים שיקרו, ואף אחד לא מוכן להגיד את זה. צריך להעיף אותם רק על זה.  (לת) אחד
  • 18:39
  • 08.02.13

90 זילזול הרופאים לידיה
  • 19:06
  • 08.02.13

יש תמיד להתייחס להורים ברצינות!!!! האם מכירה את ילדה טוב יותר מכל אחד אחר והרופא צריך להתייחס אליה ולא לחשוב שהוא אלוהים!!!!!!כל הכבוד לפר' חיים הרשקו שלא טייח.......

91 כמה גירסאות? מישהו בבי"ח שיקר ביודעין.מחייב בדק בית רציני במאיר אייל
  • 21:01
  • 08.02.13

לא ייתכן שיהיה ולו רופא אחד שישקר כך .פשוט בושה לבי"ח חולים מאיר

92 עוד מכשירי MRI בבתי החולים בארץ במיידי, ואז לא יהיה צורך בבדיקת הסי טי המסוכנת  (לת) ירון
  • 23:50
  • 08.02.13

93 פרופ' הרשקו מביא את ההיגיון האנושי וההיגיון השיפוטי לשיאים חדשים. אם זה המסר מראש המערכת - מה יגידו אזובי הקיר. מסתבר שגם נציב קבילות הציבור מקבל משכורת על תקן של קונסיליירי. וחוץ מזה אני מאחלת לד"ר אסנת קליין מנהלת הסיכונים בבי"ח מאיר, שתזדקק במהירות האפשרית לרופאים ללא דופי כמו אלו שעליהם חיפתה בדו"ח שלה. לא מנקמנות, אלא מגעגועים לצדק פואטי.  (לת) אסתר
  • 00:00
  • 09.02.13

94 כמי שמכירה את המערכת מבפנים ההורים ועוד איך צודקים ! בית החולים הכי רע בשרון  (לת) רופאה בבי"ח מאיר
  • 00:06
  • 09.02.13

95 מי שחושב שדיווח בית החולים אינו שקר מכוון, מאמין גם בsanta claus  (לת) et
  • 00:07
  • 09.02.13

96 חוסכים על כל בדיקה שעולה כסף.ברור שההורים צודקים.הרי רופאת ילדים לא תשקר  (לת) אמילי
  • 00:50
  • 09.02.13

97 לא שמעו את גרסתם??? הרי העביר מכתב שם מפורטת גרסתם  (לת) חצופים!!
  • 01:27
  • 09.02.13

98 למרות שזה לא רלוונטי למקרה הזה לכל מי שרוצה בדיקת סי טי בראש, כנסו א.פ
  • 02:02
  • 09.02.13

כאשר הרופא שמנסה לחסוך כסף לקופות החולים (בדיקת סי טי היא יחסית בדיקה יקרה) כחלק מהבדיקות הראשוניות הרופא יבדוק אותך עם פנס בעיניים ויבקש שתעקוב אחרי הפנס. במצב הזה אל תעקוב אחרי הפנס אלא תלך עם הפנס לאחד הצדדים ובחזור תביט מעלה ואז תמשיך לכיוון האור כאילו העין לא מסוגלת לעקוב אחרי האור בצורה מסויימת. במצב הזה כל רופא אמור לשלוח אותך לסי טי .

99 כל הכבוד להורים!! אין לסמוך על המערכת זו לא הפעם הראשונה - פשוט הפקרות!!  (לת) שלומית
  • 06:30
  • 09.02.13

100 הייתי במקום וראיתי כל מה שנעשה אחת שהייתה שם
  • 10:54
  • 09.02.13

הייתי במקום , ראיתי כל מה שנעשה מול עיני והאם משקרת!!!!!!!! אומנם הרופאים העריכו שמדובר בפגיעה פחות חמורה מכפי שהתברר למעשה אך הם אמרו לי שהדרך היחידה לדעת בבטחה זה לעשות CT ! האם סירבה לבדיקה בגלל הקרינה!!!!!! והתעקשה שיעשו בדיקת דם או US או בדיקה אחרת לא רלוונטית . היא הייתה מאד לחוצה והיסטרית , היא לא ממש הגיבה למה שהרופאים אומרים , הרופא הכירורג התעצבן , קראו לו לטפל בחולה אחר ולכן עזב את המקום . בינתיים האמא הלכה לדבר בטלפון(הרופאת ילדים אפילו לא הייתה במקום) והרופאת ילדים שיכנעה אותה לעשות את הבדיקת CT . כשהיא חזרה הרופא לא היה כבר -טיפל בילדים אחרים ולכן הסיפור התעכב מעט . כל הסיפור כולו לא נמשך לבטח שלוש שעות . עיקר העיכוב היה בגלל שהאמא סירבה לבדיקה . חבל שאנשים מחפשים להאשים אחרים בצרות שלהם , חבל שאנשים שמחים כל כך לאיד של רופאים... זה הופך את המקצוע לבלתי נסבל לבצע אותו..הוא גם ככה קשה , הוא גם ככה מלא אחריות , כל טעות שאנחנו עושים , כל אדם שקרה לו משהו תחת אחריותנו גם אם לא באשמתנו אנחנו נושאים את המטען הנפשי הזה איתנו לכל מקום. אם להוסיף על הקשיים של התנאים, המשכורת והעבודה הקשה עם המחיר הנפשי , להוסיף על כל זה גם אנשים מוציאי דיבה , חוסר צדק וחוסר הערכה - בסוף לא ישארו אנשים שיהיו מוכנים לעבוד במקצוע הכל כך חשוב הזה!!

101 אולי המקור לתופעה הינן תביעות מופרכות בסכומי עתק לא תמיד מוצדקות. רפואה מתגוננת. מתי
  • 11:24
  • 09.02.13

התוצאה היא טרגית: מוסדות הרפואה מתקרנפים.
הבעיה לפעמים במערכת השיפוטית. הכרעות בדין חייבות להתעמק בפן המקצועי ולכלול תחקיר מלא של המעורבים. להיות מובנות מבחינת הטעון שיפור, להדגיש אחריות על פני אשמה כביכול.

  •   נגעת בנקודה מהותית. התביעות המופרכות הופכות את הרפואה למתגוננת למתי
    • 09:25
    • 10.02.13

    ואז דווקא מבצעים בדיקות יקרות ומיותרות במקום לנהוג כפי שהידע הרפואי וההגיון מורים. דווקא במקרה שהובא כאן הטענה היא שהרופאים זלזלו בחומרת המצב וביקשו לדחות את הטיפול וההורים הם שתבעו במפגיע צילום ראש. בניגוד ל"עדים" שטוענים שנכחו בארוע והאם היא שסרבה לצילום CT של התינוק אני שלא הייתי שם טוענת שאין הגיון בתלונה של ההורים נגד בית החולים לולא נתקלו ביחס מזלזל וסיכנו לדעתם את שלום הילד.

102 כרגיל כל המתוסבכים התעוררו.תעשו משהו אם החיים שלכם זקוקים לפסיכיאטר
  • 11:44
  • 09.02.13

פתטיים.

103 בקיצר רוצים כסף  (לת) בני
  • 11:54
  • 09.02.13

104 קרה לי אותו דבר עם אפנדציט בבי"ח "מאיר" ענת
  • 13:29
  • 09.02.13

לפני שלוש שנים הגעתי עם כאבים למיון, עד שקיבלו אותו, עברה שעה וחצי, עד שהסכימו לעשות את הסי. טי. בהתאם לדרישה של הרופא משפחה שלי, עד שקיבלתי זריקת משכך כאבים, עברו בערך 4 שעות. היה לי אפנדציט וזה מוגדר כ"מצב חרום רפואי". אחרי שהפנו אותי לכירורגית, שם אמרו לי שכנראה שהוא התפוצץ או נוקב ושבאתי מאוחר מדי. לך תסביר שהייתי במיון 4 שעות וספגתי יחס משפיל ומזלזל והרופאה שטיפלה בי! איזו רמה נמוכה של בי"ח. לעולם לא אשכח את זה

105 על ההתעקשות וגם על הדיווח למשרד הבריאות. יוצא מזה שאדם צריך להחזיק על גופו מכשיר הקלטה בבואו להליך רפואי כל הכבוד להורים
  • 14:34
  • 09.02.13

נכון שדברים הם לא תמיד שחור-לבן, וכמעט לכל מקרה אפשר למצוא ראשומון מאנשים שונים שנכחו בו.
ונכון גם שצוותי חדר מיון במיוחד נתונים בלחץ רב וצריכים לקבל החלטות הרות גורל בזמן קצר מאד, וטעויות יכולות לקרות.

אבל הנושא של הדיווח השיקרי חייב להחקר עד העומק. כי אנחנו עדים לנורמה שקיימת במשטרה וגם לצערנו בממסד הרפואי, שמושפע מכיסוי התחת האמריקאי מפני תביעות של רשלנות רפואית.

האם בכל מגע עם הרשויות צריך אדם להפעיל מכשיר הקלטה, ואולי גם צילום? כי במצבים שמגיעים לחקירה או משפט, המילה של הממסד שווה יותר מהמילה של האדם הקטן. עדויות שקר צריכות להביא לפחות לפיטורין ושלילת הרישיון המקצועי, אם לא למעלה מזה.

נקווה שהילדה תחלים החלמה מלאה בלי שום נזק למוח בשל העיכוב.

ושאם בזכות התלונה של ההורים אפילו פציינט אחד יגיע לסי.טי בשלב מוקדם, דיינו.

106 כן כן זה שקר ככל הנראה מכוון! קוראים לזה בעברית מדוברת-כסת"ח! אני כן רואה
  • 14:41
  • 09.02.13

רופא הם לא אלוהים וגם אלוהים לפעמים טועה. ומה היה קורה אם פשוט החבורה המטופשת ממאיר היו פשוט מודים בשגיאה וסוגרים עינין,
הם פשוט שכחו את שבועת הרופא.
פלצנים מתנשאים, אבל גם התופעה המכוערת הזו הולכת ונעלמת מהעולם.
בריאות לכולם.

107 יש בעיה כללית בחינוך של הרופאים בישראל: הם עובדים לפי ממוצעים == רחל
  • 15:32
  • 09.02.13

ואת מחיר הסטיות מהממוצע משלם הפציינט. נראה לי שהבעייה שכיחה במיוחד אצל רופאי ילדים. בממוצע רוב הנפילות של ילדים עם חבלה בראש לא דורשות טיפול מיוחד -- אז למה להתאמץ - ביחוד כשיש עומס על המחלקה וכשהרופא צעיר ולא ראה יותר מדי מקרים בלתי שכיחים במשך הקריירה הקצרה שלו. הורים שילדם נפגע בראשו צריכים כנראה להגיע ישר לבית החולים שניידר.

  •   לא רק אצל רופאי ילדים רופאי נשים גרועים בהרבה. ותיקה
    • 15:38
    • 12.02.13

    פעם לפני שנים היתה מקובלת האכסיומה אצל רופאי הנשים שהיום הקשה ביותר במחזור החודשי הוא היום הראשון! כך החליטו הרופאים הגברים! אבל היום הקשה במיוחד יכול להיות היום הרביעי. אז הם החליטו שמשקרים להם! מה עושה מי שנורא לה והיא בצבא אם היא אמרה את האמת אז צחקו עליה. לא היתה לה ברירה אלא להענות למקובל אצל האדיוטים.

108 הילדה הייתה אתיופית במקרה? כי הרופאים בארץ גזענים ושונאים שחורים  (לת) שאלה
  • 22:48
  • 09.02.13

109 שיתחילו להתייחס יפה לאחיות שלהם, אחר כך אולי יגיעו גם לחולים עדנה
  • 22:55
  • 09.02.13

ההנהלה מוחקת לעובדים שעות נוספות, מנצלת כל פסיק בחוק כדי להוריד שכר ולמנוע פיצויים והטבות המגיעות כחוק, ומנצלת מומחיות של רופאים ואחיות, שהיו מרוויחים עליהן הון בפרטי, ואחר כך שולחת אותם להתקע עם תלוש משכורת לא ראוי

110 תקשיבו להורים הם מכירים הכי טוב את ילדם. אל תזלזלו. אני
  • 14:29
  • 10.02.13

כדאי גם לרופאי משפחה להקשיב לחולים. הם מכירים הכי טוב את עצמם למרות שלא למדו רפואה.
מדברת בכאב מנסיון אישי.

111 נשמע מוזר שההורים התנגדו ל CT. לא אמין. רותי
  • 15:41
  • 10.02.13

התועלת המופקת מCT לאחר חבלת ראש, בוודאי כאשר קיים ספק ,מדובר בתינוקת, עולה כה הרבה מונים על עיניין הקרינה.
היום הוראות משרד הבריאות היא לבצע CT במצבים כאלה.
להגיד כי הורים מתנגדים ל CT בשל חשש מקרינה,אומר כי הצוות הרפואי לא ביצע עבודתו.
לא מחכים שתינוק או מבוגר יאבדו הכרה, כדי לבצע בדיקה.
הCT בדיקה מהירה המתאימה למיון.
MRI מבצעים במיקרה ויש מצב חשוד קלינית, כלומר יש תופעות אך לא רואים דבר מה בCT.
יש סוג של "המנעות" לא רציונאלית בצוותים רפואיים לבצע דברים כפי שצריך.
עיניין לש חינוך, עומס ועוד.
תמהני כיצד האנושיות לא פועלת,
כיצד החשש מתביעות לא פועל דוקא במצבי חרום?!
מזל שההורים התעקשו.
איני יודעת מי בדיוק טיפל בילד, אך מדובר במניאק.
שינוי בהתנהגות לאחר חבלת ראש,אין להסביר ב עייפות ורעב.תמיד יש לקבוע לחומרה ולהעמיק הבדיקה.
הכותבת,רופאה.

  •   והורים שמתנגדים לחיסונים כן נשמע לך אמין ? רופא
    • 16:14
    • 11.02.13

    הורים מונעים מכל מיני שמועות ואמונות שאינן תמיד נכונות.
    דוקא ה CT הוא המוצא הקל ביותר לכל רופא מיון, כי האחריות עוברת ממנו לרדיולוג המפענח, ואם יתגלו נזקי קרינה בעוד שנים רבות אף אחד לא ייחס לו את האשמה. בכל זאת צריך רמה מסויימת של אחריות ולכן לא מבצעים CT לכל אחד שאמא שלו דורשת לעשות לו CT בין אם בגלל הסיכון בבדיקה ובין אם בגלל שיש בדיקה אחרת שמתאימה יותר.

112 הגיע הזמן להקשיב רק להורים ולמשפחות של החולים ולא לזלזל בהם. כאילו שהם רק גורם המפריע לצוות הרפואי דני
  • 20:55
  • 10.02.13

למרות שבד"כ הם תמיד שם - ליד החולה, הם לא כוח עזר.
הצוות לא ראה את המכה אבל בטח התייחס להורים כהיסטריים ולכן לא נלחץ.
מתי ילמדו הרופאים להיעזר במשפחה

113 להורים !! תתעדו הכל, כי לפעמים בעיות מופיעות אחרי הרבה שנים. לכן גם ניסיון ההסתרה של ביה"ח. תעקבו אחרי התפתחות הילדה ותפנו מיד לעורך דין מומחה בתחום !! רמי
  • 23:51
  • 11.02.13

תבררו עד מתי ניתן לתבוע. תאספו ראיות. אולי צריך לפנות לחקירה משטרתי. אם בית החולים לא אישר את הטענות שלכם תנסו להשיג הוכחות שגירסתכם צודקת. אתם חייבים הוכחה שהטיפול עוכב ע"י בית החולים. כי ייתכן וחס ושלום יתגלו בעיות בעתיד עקב מה שקרה. אל תאמינו לרופאי שניידר שאמרו לכם שהכל תקין, א. הם לא יודעים. ב. הם לעולם לא יגידו משהו שעשוי לפגוע בעמית שלהם.

פעילות
המלצות