הכניסה לבית החולים - למפורסמים בלבד

ידוענים רבים בישראל מנצלים את מעמדם ומשתלחים בצוות הרפואי שטיפל בהם. התופעה דורשת מהם ומהמערכת הרפואית חשבון נפש משותף

לפני שנים רבות, כשהייתי מתמחה במחלקת ההרדמה, הוטל עלי לעזור למנהל המחלקה להכין את חדר הניתוח לקראת הרדמתו של אחד מנשיאי ישראל. כמובן שמנהל המחלקה היה זה שהרדים את המטופל הנכבד. הסביר לי מנהל המחלקה את "עובדות החיים": בכל פעם שאני מרדים "אישיות חשובה" תהא ההרדמה אזורית, כך שהמנותח יישאר ער, מבלי לחוש בכאב, כשאוזנו קשובה לשמוע על המצב הקשה של המחלקה וכיצד יוכל לעזור.

מדינאים וידוענים, שחקנים ועשירי עולם, מגיעים מדי פעם לשערי בית החולים. גם שופטים ועורכי דין אינם פטורים מלהסתופף במחלקה לרפואה דחופה או בהמתנה למכוני הדימות. הטיפול באלה מבחינה רפואית עלול להיפגם בשל חשש הצוות הן מפגיעה באישיות והן מכך שכל מילה או התבטאות אחרת עלולה להתפרש שלא כרגיל. אולם, ניתן לומר בביטחון כי כמה ידוענים שטופלו בבתי חולים בעולם ואף בארץ הביאו בעקבות אשפוזם לשינוי ניכר בנעשה בבית החולים וביחסי חולה-רופא.

אחד המקרים הבולטים לכך היה של כתבת הבריאות בעיתון "בוסטון גלוב", בטסי להיימן (Betsy Lehman) בת ה-39. להיימן התאשפזה בבית חולים רב מוניטין (בית החולים על שם דנה פרבר) ומתה ב-3 בדצמבר 1994 בשל התעלמות הצוות הרפואי מאזהרותיה ובקשות בני משפחתה לבדוק מה מינון התרופה שהיא מקבלת. הסתבר כי קיבלה מינון יתר מהתרופה שבה טופלה. לאחר שמתה יצאו חבריה העיתונאים למלחמה באדישות הזו. הם פרסמו כמעט בכל עיתון בארצות הברית את הפרשה, את הבקשות החוזרות של המנוחה לבדוק את המנה, לשוב ולבדוק מה מתרחש. הסתבר כי כל המערכת דחתה אותה, לא רק רופא אחד או רוקח בודד. מותה של להיימן והפרסומים בעקבותיו דחפו ללא ספק את חלוצי המחקר בנושא הטעות והתקלה הרפואית. ממדי המגפה הובהרו מאוחר יותר במאמרים בעיתונות המקצועית, ובטיחות החולה עלתה על סדר היום הציבורי והרפואי בעולם כולו.

צילום: איור: אילה טל

ולהיימן לא היתה היחידה. האמן הדגול אנדי וורהול נמצא מת במיטתו לאחר ניתוח לכריתת כיס המרה. משפחתו תבעה את בית החולים בשל הזנחה וזכתה במשפט, והסיפור עלה לכותרות העיתונים והסב שוב תשומת לב לבעיה של בטיחות המטופל.

הטיפול באנשי שררה ואחרים מטיל על בית החולים מעמסה מעל לכול פרופורציה. יש לשמור על פרטיות המאושפז, גם אם הוא איש ציבור החשוף בדרך כלל לתקשורת. למשל, באשפוזו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון חלק מהפרטיות אכן נשמר (לא מן הראוי לצלם את המטופל במיטתו, למשל ) והחלק החשוב לציבור מועבר לתקשורת.
לאחרונה היו בישראל כמה מקרים שבהם ידוען ניצל את מעמדו הן בבית החולים והן לאחר מכן בהשתלחות בצוות הרפואי. אם חלילה לא נתנו לו עדיפות עליונה או לא קדו ושחו לארץ מול השררה או הפרסום, התגובה המיוח"צנת לא מאחרת לבוא. הנהלת בית החולים נוטה להתייצב לימין המתלונן רב ההשפעה והוא צפוי לזכות לביקור מנהל בית החולים, להתערבות הדוברים וליחס מועדף. לא רק שרי הממשלה ושופטי הארץ זוכים לכך, אלא גם אלה הנראים על מסך הטלוויזיה לעתים קרובות או מכדררים על כר הדשא במשחקי גביע זה או אחר. כל אלה לא יצאו מעולם בכלי התקשורת שלהם בשבח והלל על טיפול מציל חיים, אך אם חלילה אחות מהצוות או רופא טרוד שלחו אותם להמתין ככל האדם - על זה לא יסולח.

האם ניתן להתגבר על התופעה? קשה להשיב על השאלה. זו חייבת להיות פעולה של שני הצדדים. גם לידוען יש כמובן להתייחס כאל מטופל הראוי לכל היחס החם והטיפול הנאות, אבל גם הידוענים חייבים להוריד את רמת הציפיות שלהם מקבלת שטיח אדום בבואם בשערי בית החולים. גם אלה חייבים לתעל את התלונות המוצדקות והקנטרניות כאחת כלפי המערכת הרפואית, לפני שהם יוצאים בקול תרועה ובכי להתראיין אצל חבריהם למקצוע, שהם חד-צדדיים בעליל.

מערכת שלמה תוקפת את הצוותים הרפואיים, את כלל הרופאים והאחיות, ומצפה מאתנו לנס רפואי, לקבלת החלטה כמו זו הנעשית בתוך דקות על הבמה, או כפי שנראה בסדרות הטלוויזיה ומסך הקולנוע. לא פלא שאחיות נושרות ורופאים בוחרים במקצועות שאינם מחייבים מגע עם החולה. אנא מכם, אל תשליכו בנו רפש לפני שתלמדו את העובדות המצערות לאשורן. ואז, הדרך פתוחה.

פרופ' יואל דונחין הוא מנהל המרכז לבטיחות החולה בבתי החולים של הדסה בירושלים

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 איש אינו מאשים את הרופאים במות חולה אנוש אלא בזלזול בתלונותיו ובהתעלמות מסבלו אורכידאה
  • 13:15
  • 11.02.13

כל אזרחי המדינה חייבים להיות מבוטחים בקופות החולים ולכן אין שום הצדקה היום לטיפול רפואי ב"מימון המדינה", קרי, על חשבון משלם המסים, אפילו לא לדיינים ולקאדים, עם כל הכבוד. ובאשר לטיפול באח"מים. גורלו המר של ראש הממשלה הישיש אריאל שרון הוא נורת אזהרה למי שמבקשים טיפול מיוחד שאינו ניתן לפשוטי עם. לו היה מטופל כאחד העם לאחר הארוע המוחי הקל שלקה בו ייתכן מאד שלא היה נופל לתרדמת שבועיים לאחר מכן. ואם כוונת הכותב לפרשת אשפוזו ומותו של אלי הורביץ, כפי שכל צרכן תקשורת הבין, תלונת בתו לא היתה על שמנהל בית החולים לא כרכר סביבו ולא דחף את כסא הגלגלים שלו אלא על שהצוות התעלם במשך שעות ארוכות מתחינותיו שיגשו אליו וישככו את כאביו. כנראה שבישראל חולה בבית חולים ציבורי צריך להיות מורם מעם כדי שיתייחסו ברצינות לתחינתו .

02 128 ח"כים?  (לת) מה?
  • 09:03
  • 12.02.13

03 Shocking indeed  (לת) non celeb
  • 09:17
  • 12.02.13

04 עצוב לקרוא איך פרופ' מנוחין קורא ליחס מיוחד לידוענים "עובדות החיים", במקום להתקומם על נוהג פסול ומעוות זה דודי הירושלמי
  • 09:20
  • 12.02.13

מבין השורות אפשר לקרוא למה הידוענים זוכים ליחס מיוחד: בית החולים מפחד שאם יטופלו באופן שאינו ראוי, הדבר יזכה לפרסום ויגרום נזק לבית החולים. מנגד, כך אפשר להבין, אם מטופל מפשוטי העם זוכה לטיפול שגוי - לא נורא, בכל מקרה אף אחד לא ישמע על זה.

פרופ' מנוחין, מה דעתך על רעיון מהפכני: לתת טיפול ראוי לכל מטופל ומטופל, ללא קשר למעמדו?

05 הגרף בעליל שגוי Ido Kallir
  • 09:24
  • 12.02.13

אם המימון ניתן רק למי שמונה עד 1986, ובהנחה שלא ניתן טיפול רפואי למתים, יש רק נשיא לשעבר אחד (1) ולא (6) שזכאי לכך. בד"כ אם נתון אחד לא נכון, גם ראוי לפקפק בכל השאר. המאמר עצמו מצוין כרגיל אצל פרופ' דונחין

  •   נכון - אבל מי יצר אותו ? אני
    • 19:03
    • 12.02.13

    בכל מקרה לכתב (ולעיתון יש חלק בבעיה), גם אם משרד הבריאות הכין את הגרף, היה הכתב צריך לשאול איך זה 128 ח"כים.
    אם הכתב דוקטור ולא כתב מקצועי - למה העורך לא בודק ?
    וממתי פורשים לפני שממונים = למה מוזכרת פרישה בגרף.

06 האשם: מדיניות הממשלה הימנית  (לת) מיכאל
  • 09:27
  • 12.02.13

07 יש משהו דפוק במערכת. גם יצחק רבין וגם אריאל שרון נפגעו מטיפול פגום. י.א.
  • 09:28
  • 12.02.13

ייתכן שהסיבות הן החשש של הרופאים מעצם הטיפול בידוענים, אבל אז זו הבעיה: על הרופא להתייחס אך ורק לבעיה הרפואית, ולא חשוב מי החולה. מסתבר שיש לא מעט רופאים מפורסמים שדואגים יותר למעמדם בקהילה הרפואית מאשר לחולה.

08 שטיח אדום? אני חושבת שכולנו נסתפק בלא לקבל יריקה בפרצוף רונית
  • 09:31
  • 12.02.13

ההנחה בכתבה שלך הוא שהסטנדרט הוא טיפול ושירות טוב, והם שואפים לנפלא. כאדם רגיל שבני משפחתו טופלו בכמה הזדמנויות בבתי חולים, אוכל לומר שלצד כמה אנשי צוות מצויינים וקשובים, המנותחים, המאושפזים והנזקקים לרפואת החירום זוכים בדרך כלל לבוז מוחלט לזמן שלהם, לרצונות ולחששות שלהם, לקוצר רוח, לחוסר תשומת לב לרגישיות ולאלרגיות, ולתחושה כללית שהם ובני המשפחה צריכים לחזר ולהתחנחן לצוות כדי לקבל מידע וטיפול. יש עומס גדול, והוא הסיבה העיקרית לכך ככל הנראה, ועל המדינה לדאוג לעוד רופאים ועוד צוות, אבל זה גם עניין של גישה, ואיזו ראייה של המטופלים כמטרד שמאוד נפוצה במחלקות

09 מאמר מדהים מכיר את הנושא עברתי את הסיפור על בשרי!!!  (לת) דוד בר דרור
  • 09:40
  • 12.02.13

10 שלמה ארצי מישהו
  • 09:45
  • 12.02.13

לאחרונה הגיע ארצי עם אימו לבית החולים וממש לא דרש יחס, להפך המתין בסבלנות כמו כולם ככה צריך להיות!

11 רופא מן המנין
  • 09:46
  • 12.02.13

בכל בעם ששוע כלשהו מגיע למחלקה - אני נמלט כל עוד רוחי בי. שומר נפשו ירחק.

12 אתם מזלזלים בכולם, הידוענים לפחות יכולים להתלונן אזרח
  • 09:54
  • 12.02.13

אל תבלבלו בין הסימפטום לבין הבעיה, שהיא לא אצלם אלא אצלכם.

13 היה לי ארוע מוחי קל לפני שנתיים. 8 שעות חיכיתי במיון תל השומר לבדיקת רופא ! צצ
  • 10:03
  • 12.02.13

גם אם היו רוצים לטפל באירוע המוחי במסגרת השעות הראשונות, לא היו מספיקים. הזמן חלף. בפעם הבאה שאראה מפורסם (מפורסתם...) מטופל לפני, אצעק עד לב השמים.

14 אריק שרון מנחם
  • 10:53
  • 12.02.13

ואם אריק שרון כבר הוזכר אז אני תוהה אם מישהו מכיר עוד אדם במצבו הבריאותי של מר שרון, שנשאר מאושפז בבית חולים כללי, בו עלות יומית של מיטה כמה אלפי שקלים ליום ואינו מועבר לבית חולים סיעודי?
גם זו דוגמה ליחס המועדף לו זוכים ידוענים

15 לא הבנתי על מה הכתבה..  (לת) גב
  • 10:55
  • 12.02.13

16 הפרוטקציה שמעניק בי"ח הדסה למפורסמים ועשירים הוא שערורייתי. הכל לפי שיטת בצע הכסף של הדסה. דונחין הוא צבוע וחלק בלתי נפרד מהמערכת, וגם זכה לקידום נאה !  (לת) כץ
  • 11:25
  • 12.02.13

17 ניסיון שני: לא הבנתי את הפואנטה. ו-10 תהיות מחכות לתשובה: אסתר
  • 11:33
  • 12.02.13

1. מה הקשר בין מקבלי טיפול חינם לבין ידוענים כמו כדורגלנים, עורכי דין, אנשי תקשורת וכו'? האיור הצבעוני של מקבלי טיפול חינם במדינת ישראל הוא הסחת דעת צהובה. לא מובן לי לשם מה האיור הזה צורף לכתבה.

2. האם מקבלי טיפול חינם נוהגים לצאת לתקשורת ולהשמיץ את הצוות הרפואי שטיפל בהם?

3. זה נכון שלידוענים יש קשרים והם יכולים להשפיע. לכן בית החולים מתרפס בפניהם ומעניק להם יחס מיוחד עוד לפני שביקשו. ובית החולים עושה זאת לא מרוב דאגה רפואית להם, אלא מרוב דאגה לעצמו. ממש כמו הפרופ' המרדים הבכיר שניצל את תלותם המוחלטת של אח"מים השוכבים על מיטת הניתוח כדי לסחוט מהם 'עזרה' לבית החולים.

4. פרופ' דונחין מנסה להדגים לקוראיו איך אשפוזם של ידוענים יכול לשנות סדרי עולם בבתי החולים. לרוע המזל והחרפה, הוא בחר להדגים את משנתו בעזרת שני ידוענים שמתו בגלל הזנחה רפואית. כלומר, ידועניותם לא הועילה להם כאשר נזקקו לטיפול רפואי, וחייהם הקצרים הסתיימו טרם זמנם בחסות רופאיהם הלא מסורים. אז ראשית – המסקנה היא שכאשר הצוות הרפואי מזלזל בחולים רגילים – סופו שהוא מזלזל גם בחולים ידוענים. ושנית – חבל שצריך למות בשביל לגרום לשינוי במערכת הרפואית. מה דעתך פרופ' דונחין, אפשר לקיים הידברות בנושא לפני שהפה שלנו מתמלא בעפר?

5. כאשר ידוען מטיח ביקורת בצוות רפואי שטיפול בו – הוא מהווה פה לאלפי ועשרות אלפי מטופלים שטענותיהם בכלל לא זוכות להישמע. במקום להתייחס לביקורת כאל ביקורת בונה ולשנות את הטעון שינוי – פרופ' דונחין "נעלב". סליחה, אתה תינוק? קח אחריות, תקן את הליקויים ותוכל לזקוף קומתך ולהיישיר מבט מבלי לנגב דמעות תנין.

6. "לא פלא שאחיות נושרות ורופאים בוחרים במקצועות שאינם מחייבים מגע עם החולה". נו באמת. אחיות לא נושרות בגלל ידוענים ורופאים לא מנתקים מגע עם החולה בגלל מפורסמים.
מערכת הבריאות הסתגלה ופועלת תוך השלמה עם כל כך הרבה ליקויים שהשתרשו בה – עד שרבים לא מוכנים יותר להיות חלק מהמערכת ה'חולה' הזו. לא נכון להפיל את 'המצב' על מפורסמים וידוענים, כמו שלא נכון להפיל אותו על חולים פשוטי העם.

7. אגב, עמיתך פרופ' רוטשטיין מנהל שיבא התבטא לאחרונה בכנות ואמר שאוי לו אם ביה"ח היה צריך לטפל בחולים עניים בלבד. הוא, ומנהל איכילוב, ואולי גם מנהלי בתי חולים אחרים, נהנים לדחוף אישית את כיסאות הנכים של עשירי הארץ. כמו הפרופ' המרדים הבכיר שהזכרת – זו דרכם לקושש תרומה נכבדה לבית החולים. וכמו שהזכרת (אמנם בדוגמאות מחו"ל) – זה לא מבטיח בריאות או חיים ארוכים לסלב. ועל אחת כמה וכמה – לא מבטיח בריאות או חיים לחולה מן השורה.

8. במטותא ממך, פרופ' דונחין, הואל נא אתה וחבריך להתייחס לכל תלונה בכבוד ובהגינות מקצועית מתבקשת. אם תפסיקו להתרפס בפני ידוענים ותתחילו לתקן ליקויים ולשפר את השירות ואת הטיפול הרפואי – ייטב לכולנו.

9. מה הקשר בין הכותרת לגוף הכתבה?!

10. שורה תחתונה: לצערי לא הבנתי את הפואנטה של המאמר שלך, אם כי זה לא פלא, שהרי המאמר לא כּוּוָון אליי, אלא אל המוּרמים מעם והמפורסמים, שאינני נמנית עליהם.
לפיכך אני עושה ככל יכולתי לשמור על בריאותי ולדחות ככל האפשר כל מפגש אישי בינינו, שממנו אני עלולה לצאת מתה בלי שאפילו תינתן לי הזכות להישמע ולזעוק אחרי מותי המצער.

18 הצעה לגישה הפוכה אסף
  • 12:33
  • 12.02.13

היחס לידוענים, עקב ההשפעה ההזויה שלהם בחברה האומללה שלנו, טבעי וברור. אני עדיין חושב שצריך להתייחס אליהם כאל אחד הדם - בנימוס וכבוד וברפואה רגילה. עד כמה שזכור לי דמם איננו כחול יותר.
חשוב מכך - לבעלי השררה ומקבלי ההחלטות - כאן חובה על ראשי המערכת לכפות במודע טיפול רגיל. חבר כנסת שיקבל טיפול כאחד האדם, תוך התנצלות הרופאים שזה מה שהרפואה הציבורית יכולה לתת אולי יחשוב אחרת כאשר הוא בא להחליט עם תקצוב המערכת ומניעת הקריסה של הרפואה הציבורית

19 "גם לידוען יש כמובן להתייחס כאל מטופל הראוי לכל היחס החם והטיפול הנאות, " ואי אומרת
  • 12:36
  • 12.02.13

או להיפך: "לכל מטופל יש כמובן להתייחס כאל ידוען". אלה ואלה ראויים לכל היחס החם והטיפול הנאות.

20 תואיל נא מערכת הבריאות להשקיע בחינוכם של הרופאים גסי הרוח והמתנשאים, שאינם מעידים, כמובן, על הכלל. יש גם צדיקים ביניהם.  (לת) נחמיה
  • 12:49
  • 12.02.13

21 מישהו מבין למה כספי המיסים שלי צריכים לממן טיפול מיוחד לכל אלה ? טיפול טוב יותר ממה שניתן לי ? הרי אני משלם ממיסי עבור כל זה , זהו פרי עמלי. כל מי שמשלם צריך לקבל אותה רמה של טיפול !  (לת) חוצפה של נבחרי הציבור, לכן דמותם בעייתית בעיני הציבור
  • 12:53
  • 12.02.13

22 בנוסף ליחס המועדף שהידוענים מקבלים הם לפעמים גם מקבלים "יתר טיפול" של אשפוז מיותר ובדיקות מיותרות שגם לא מטיבים איתם וגם מעכבים את הטיפול לחולים אחרים  (לת) אחות
  • 12:57
  • 12.02.13

23 לא הבנתי את הפואנטה. 10 תהיות מחכות לתשובה. (ניסיון שלישי. מה זה צריך להיות? סתם צנזורה? כשל טכני?!) אסתר
  • 13:20
  • 12.02.13


1. מה הקשר בין מקבלי טיפול חינם לבין ידוענים כמו כדורגלנים, עורכי דין, אנשי תקשורת וכו'? האיור הצבעוני של מקבלי טיפול חינם במדינת ישראל הוא הסחת דעת צהובה. לא מובן לי לשם מה האיור הזה צורף לכתבה.

2. האם מקבלי טיפול חינם נוהגים לצאת לתקשורת ולהשמיץ את הצוות הרפואי שטיפל בהם?

3. זה נכון שלידוענים יש קשרים והם יכולים להשפיע. לכן בית החולים מתרפס בפניהם ומעניק להם יחס מיוחד עוד לפני שביקשו. ובית החולים עושה זאת לא מרוב דאגה רפואית להם, אלא מרוב דאגה לעצמו. ממש כמו הפרופ' המרדים הבכיר שניצל את תלותם המוחלטת של אח"מים השוכבים על מיטת הניתוח כדי לסחוט מהם 'עזרה' לבית החולים.

4. פרופ' דונחין מנסה להדגים לקוראיו איך אשפוזם של ידוענים יכול לשנות סדרי עולם בבתי החולים. לרוע המזל והחרפה, הוא בחר להדגים את משנתו בעזרת שני ידוענים שמתו בגלל הזנחה רפואית. כלומר, ידועניותם לא הועילה להם כאשר נזקקו לטיפול רפואי, וחייהם הקצרים הסתיימו טרם זמנם בחסות רופאיהם הלא מסורים. אז ראשית – המסקנה היא שכאשר הצוות הרפואי מזלזל בחולים רגילים – סופו שהוא מזלזל גם בחולים ידוענים. ושנית – חבל שצריך למות בשביל לגרום לשינוי במערכת הרפואית. מה דעתך פרופ' דונחין, אפשר לקיים הידברות בנושא לפני שהפה שלנו מתמלא בעפר?

5. כאשר ידוען מטיח ביקורת בצוות רפואי שטיפול בו – הוא מהווה פה לאלפי ועשרות אלפי מטופלים שטענותיהם בכלל לא זוכות להישמע. במקום להתייחס לביקורת כאל ביקורת בונה ולשנות את הטעון שינוי – פרופ' דונחין "נעלב". סליחה, אתה תינוק? קח אחריות, תקן את הליקויים ותוכל לזקוף קומתך ולהיישיר מבט מבלי לנגב דמעות תנין.

6. "לא פלא שאחיות נושרות ורופאים בוחרים במקצועות שאינם מחייבים מגע עם החולה". נו באמת. אחיות לא נושרות בגלל ידוענים ורופאים לא מנתקים מגע עם החולה בגלל מפורסמים.
מערכת הבריאות הסתגלה ופועלת תוך השלמה עם כל כך הרבה ליקויים שהשתרשו בה – עד שרבים לא מוכנים יותר להיות חלק מהמערכת ה'חולה' הזו. לא נכון להפיל את 'המצב' על מפורסמים וידוענים, כמו שלא נכון להפיל אותו על חולים פשוטי העם.

7. אגב, עמיתך פרופ' רוטשטיין מנהל שיבא התבטא לאחרונה בכנות ואמר שאוי לו אם ביה"ח היה צריך לטפל בחולים עניים בלבד. הוא, ומנהל איכילוב, ואולי גם מנהלי בתי חולים אחרים, נהנים לדחוף אישית את כיסאות הנכים של עשירי הארץ. כמו הפרופ' המרדים הבכיר שהזכרת – זו דרכם לקושש תרומה נכבדה לבית החולים. וכמו שהזכרת (אמנם בדוגמאות מחו"ל) – זה לא מבטיח בריאות או חיים ארוכים לסלב. ועל אחת כמה וכמה – לא מבטיח בריאות או חיים לחולה מן השורה.

8. במטותא ממך, פרופ' דונחין, הואל נא אתה וחבריך להתייחס לכל תלונה בכבוד ובהגינות מקצועית מתבקשת. אם תפסיקו להתרפס בפני ידוענים ותתחילו לתקן ליקויים ולשפר את השירות ואת הטיפול הרפואי – ייטב לכולנו.

9. מה הקשר בין הכותרת לגוף הכתבה?!

10. שורה תחתונה: לצערי לא הבנתי את הפואנטה של המאמר שלך, אם כי זה לא פלא, שהרי המאמר לא כּוּוָון אליי, אלא אל המוּרמים מעם והמפורסמים, שאינני נמנית עליהם.
לפיכך אני עושה ככל יכולתי לשמור על בריאותי ולדחות ככל האפשר כל מפגש אישי בינינו, שממנו אני עלולה לצאת מתה בלי שאפילו תינתן לי הזכות להישמע ולזעוק אחרי מותי המצער.

24 הדבר האופטימי הוא שיש "מרכז לבטיחות החולה" הפסימי שיש רופאים המסתכלים על מה התועלת ממי שמטפלים בו  (לת) א.
  • 15:21
  • 12.02.13

25 גם הפרופסור כנראה רואה את הידוענים כבעלי זכויות יתר טבעיות. מה יגידו אזובי הקיר?  (לת) המלצה: תתאשפז קצת בבית חולים שלא מכירים אותך בו - ותדבר אח"כ על העוול שעושים לצוות.
  • 15:46
  • 12.02.13

26 בבתי חולים רבים בארץ יש מיון VIP שמיועד לנבחרי ציבור ושאר ידוענים. גם בהדסה. בלי תורים, בלי המתנה של שעות על הספסלים במסדרון, מיטות פנויות גם בשבועות העמוסים שהיו לאחרונה.  (לת) ע.
  • 19:18
  • 12.02.13

27 דונחין , אם ידוען אחד ימתין חצי שנה לבקור אצל אורטופד,כל הרפואה הצבורית תשתנה לטובה.אבל אתם עושים כל מאמץ להכנס לידוענים לתחת שמה ייטב לכם .  (לת) עדד
  • 20:51
  • 12.02.13

28 עזרו לי לעזור לכם רופא
  • 20:56
  • 12.02.13

אצלנו במחלקה אין תקנים לרופאים
כרגע אני עושה תפקיד של שני רופאים ומזכירה
אני יושב ובודק חולה ותוך כדי עונה לטלפונים
אני מפסיק באמצע הבדיקה 3-4 פעמים, ואח״כ לא זוכר כבר מה בדקתי
אני כל כך עמוס שאני בדרך כלל לא מספיק לאכול צהריים או לשתות משהו
אני רוצה לטפל בחולים שלי, אבל כלל לא מספיק להגיע אליהם
אני עובד כל יום מ8 עד 8, בלחץ, לא ביסודיות
פשוט לא מאפשרים לי להיות רופא טוב
העיקר שהעבודה. נעשית, לא משנה אם לטובה או לרעה
כל המנהלים רוצים שקט תעשייתי, אומרים לי שזו ״טירונות״ לחיים ואין ברירה כי אין כסף לעוד רופאים או למזכירה למחלקה

29 מה ? מה הוא רוצה ?? רופא בן מחזור
  • 22:11
  • 12.02.13

1. בי"ח הדסה ירושליים אינו מייצג את מרבית בתי החולים בארץ.
2. לא מבין את אוסף המשפטים שנתאספו לדף אחד ואת מטרת הכתיבה כולה.
3. תמיד יהיו פרוטקציונרים,ידוענים,ידידים,משפחה,ותמיד יהיו רופאים מתחנפים אף ללא כוונות אלטרואיסטיות למען המחלקה או בית החולים.
קשה להילחם נגד טבע האדם. קשה ? - בלתי אפשרי !!
4. מרבית המקבלים יחס מיוחד אינם מפנים את עוקצם נגד הצוות שטיפל בהם,אך יחד עם זאת כאשר זה קורה הם עשויים להימצא צודקים בתלונותיהם.
5. זו וודאי שאינה הסיבה מדוע נבחר להיות רופא לא קלינאי או אחות פורשת.
ועובדה - אני כירורג בלב שלם ונפש חפצה !

30 נושא הרבה יותר חשוב שהשתיקה בו נמשכת שנים........ מדינה מתפרקת וכולם שותקים.....העיקר שהג'ובים זורמים חחחחח
  • 10:34
  • 13.02.13

מעניין שלא עושים שום כתבה על כמה משפחות מעורבות באיוש משרות מדיניות !!! כמה כל עובד הביא בני משפחה לארגונים ציבוריים בהם הוא עובד ואיך זה עובר לסדר היום??????

31 פרופ' דונחין, אתם צריכים שינוי קונספט רפי
  • 10:46
  • 13.02.13

אתה חושב שהטיפול הוא מיטבי, ולכן השירות הוא גם מיטבי. אתה צריך להבין שמדובר בשני תחומים שונים לחלוטין.
מהנסיון שלי כמאושפז בטיפול נמרץ לב בשערי צדק, הטיפול אכן מיטבי; כל מה שעשו לי היה מוצדק רפואית, נעשה בזמן מהיר מאוד, ואכן עבד - אני איש בריא היום.
אבל השירות והיחס הם בעייתיים, ולא בגלל חוסר זמן או כח אדם, אלא פשוט כי זו הנורמה. בשום שלב לא אומרים לך מהם השיקולים ומהם המסקנות. מה היו תוצאות הבדיקות, מתי הן יגיעו, ואיך הגיעו מהבדיקות לאבחנה.
זכור לי במיוחד הסיטואציה המבישה של שני רופאים-טווסים בוחנים אוסף סטודנטים מעל הראש שלי, בלי לדבר איתי בכלל. רק תדמיין לרגע, אם זה היה קורה לך במוסך שלך מה היית מרגיש. האם היית מרוצה מהחוויה, גם את האוטו נסע אחר-כך מצויין - לא היית חוזר.
וכן, כמו שמוכח מהדוגמאות שהבאת במאמר, להתייעץ עם המטופל ומשפחתו יכול להציל חיים - פשוט כי הם עוקבים 24 שעות אחרי התיק והתפתחותו, ולא מחליפים משמרות. וכן, לפעמים הם אנשים אינטליגנטיים עם יכולת למידה שתוך זמן קצר מגיעים למומחיות גדולה משלך במחלה שלהם - כי הם מתעניינים רק בה 24 שעות ביממה במשך חודשים.

אז אם הגעת לתפקיד הרוחב הזה, בעיקר בבית חולים שידוע כמקצועי ואנטיפתי, זו ההזדמנות שלך לשנות את היחס למטופלים. עד סוף הקדנציה שלך תראה זה השינוי בגרפים.

פעילות
המלצות