המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

קצין בכיר שחשף עינויים ביחידה סודית נחקר באזהרה

אל"מ ח' נחקר לפני כ-4 שנים, וחזר בו מעיקרי דבריו שהובילו לחשיפת שיטות החקירה של יחידת הסוכנים של חיל המודיעין, ובפרט של הסוכן "קפטן ג'ורג'"

גילויים חדשים בפרשה שחשפה את שיטות החקירה של יחידה 504 - יחידת הסוכנים של חיל המודיעין, שאחראית לחקירת שבויים.

הפרשה נודעה בעקבות תלונות על עינויים מצד פליטים עיראקים שנחקרו בישראל ומצד מוסטפה דיראני, מי שהחזיק בנווט השבוי רון ארד. בשני המקרים יוצגו המתלוננים על ידי עו"ד צבי ריש. בסוף שנות ה-90 נפגש ריש עם בכיר ביחידה 504, אלוף-משנה במילואים ח', ששטח בפניו את הידוע לו על דרכי החקירה ביחידה בכלל, ובפרט על השיטות שנקט חוקר המכונה קפטן ג'ורג', שעמד במרכז התלונה של דיראני. מהדברים עלתה שורה ארוכה של טענות לעינויים. ח' טען בין השאר כי השתתף בחקירה שבה ג'ורג' החדיר לנחקר אלה לפי הטבעת. כעת מתברר כי שנים לאחר הפנייה לריש נחקר ח' באזהרה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (היאחב"ל). בחקירה חזר בו ח' מעיקרי הדברים. יש לציין כי קפטן ג'ורג' כלל לא נחקר. כעת נחשפים גם הדברים המלאים שגילה ח' לעו"ד ריש על שיטות העינויים.

מקורבו של ג'ורג' הכחיש אתמול את כל הטענות שהעלה ח' נגדו. היום משמש ג'ורג' יועץ לענייני ערבים למפקד משטרת ירושלים. בכוונתו להגיש תביעת נזיקין נגד הצבא, שלא חידש את החוזה אתו בשל התלונות נגדו כדי "לעשות סדר" ביחידה, ותוך התעלמות מכך שמדובר ב"תלונות סרק", לשיטתו.

מוסף הארץ 22 באוגוסט 2003
מוסף הארץ 22 באוגוסט 2003.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב החדשות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

על פתיחת החקירה נגד ח' החליט ב-2007 המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, בעקבות תלונה שהגיש ריש נגד ג'ורג'. חקירתו של ח' נערכה עוד באותה שנה, ושנה לאחר מכן, ב-2008, החליט ניצן לסגור את התיק.

שלוש סיבות הביאו לסגירת התיק: ח', שהופתע לגלות בחקירה שהפך לחשוד לדבר עבירה, הכחיש את קיום האירוע המרכזי עליו התוודה; ב-2007 כבר חלה על העבירות התיישנות; בנוסף, סכסוך בין ח' לקפטן ג'ורג' הטיל צל על אמינות הדברים.

הפגישה בין ח' לבין עו"ד ריש אירעה ב-1999, ביוזמת הקצין. הוא אמר לריש כי הוא חולה במחלה קשה, ומבקש לספר את שעל לבו על דרכי החקירה ביחידה הסודית, כדי "לטהר את מצפונו". ח' הציב טייפ על השולחן וביקש שדבריו יתועדו. את רצונו נימק בכך שאם יופעל עליו בעתיד לחץ לחזור בו מהדברים, תשמש ההקלטה עדות מוצקה לאירועים ביחידה, ובכך חישק את עצמו.

"אני משרת במערכת", פתח ח', "בעבר שירתתי עם המכונה ג'ורג' באותה יחידה, ויצא לי להתחכך אתו עקב פעילות משותפת. החלטתי לדבר כי זה פשוט חורה לי וזה נמשך לאורך שנים, שאדם במעמדו חורג (מהנהלים ומהפקודות) ומבחינתו כל נוהל או כל פקודה לא קיימת".

קפטן ג'ורג' חוקר את מוסטפא דיראני
קפטן ג'ורג' חוקר את מוסטפא דיראני. צילום: מתוך "עובדה" ערוץ 2

ח' תיאר כיצד הצטרף מדי פעם לחקירות גדולות, שם נחשף לדרכי פעילותו של ג'ורג': "תמיד הוא בלט", סיפר ח', "בכל חקירה הוא היה מתערב. הוא היה נכנס, גם כשיושבים עם נחקר. סתם נכנס, מתפרץ לחדר, תופס את הנחקר, מטלטל אותו, מוריד אותו לרצפה, מכה בו באגרופים על החזה, צועק, מאיים. היו מקרים שאני זוכר שהיה נכנס עם אלה ביד ונתן לאותו נחקר בשכמות או ברגליים או באחוריים, ואיים עליו שהאלה הזו תיכנס לתחת שלו אם ימשיך לשקר או שלא ידבר".

ח' סיפר שג'ורג' עשה מה שרצה. "אני הייתי עד בכמה מקרים להתעללות שלו בנחקרים. אני זוכר מקרה מסוים שהוא הפשיט איזה נחקר ואילץ אותו לשתות תה, או קפה זה היה, אני לא זוכר פשוט, מתוך מאפרה. בפנים אפר של סיגריות, והוא אילץ את הנחקר הזה לשתות. וכקינוח, זה אני לא אשכח, הוא פשוט הכניס לו שפופרת של משחת גילוח או שיניים, אני פשוט לא זוכר מה זה היה, בתוך הפה, ולחץ והמשיך להתעלל באותו נחקר. אני פשוט יצאתי".

בחקירות אחרות נהג ג'ורג' - לפי עדותו של ח' - להכות, להשתולל, לבעוט ולהשכיב נחקרים על הרצפה. ח' סיפר כי ג'ורג' טיפל כמעט בכל חקירות המסתננים לישראל ממדינות ערב, בהם איראנים, עיראקים וסורים, אבל גם בחקירות ייחודיות תוצר מבצעים מיוחדים כמו דיראני ושייח עובייד.

"זכור לי גם מקרה נוסף שאני חש אותו עד היום וממש מעביר בי צמרמורת, של שימוש באלה, שלא לצורך הכאה", סיפר ח'. "במהלך חקירה, ראיתי את זה במו עיני... כשהוא הכניס את זה לפי הטבעת של עצור ואמר לו בוא תשב על זה. אמר לו ‘בוא תשב על המקל, ואם לא תדבר, זה ייכנס לך פנימה. זה מה שראיתי".

"תמיד הוא נכנס בברוטאליות", סיפר ח'. "אני הייתי המום. הייתי יושב בחדר ומשקיף, נכנס בברוטאליות לחקירות, מפיל את הנחקר מהספסל, דורך עליו, בועט בו, מאיים שהוא יזיין אותו, ואם לא הוא אז אחרים יזיינו אותו ויאנסו אותו. תמיד הוא היה ברוטאלי... ואני יודע שפחדו, פחדו, פחדו ממנו העצורים. אני מכיר את זה גם מהפעילות בצפון, כשכל לבנוני שהיה שומע את שמו והיה יודע שהוא צריך להיחקר על ידו - הוא היה מקבל חיל ורעדה".

קפטן ג'ורג' בתצלום מ-2006
קפטן ג'ורג' בתצלום מ-2006. צילום: אלי אטיאס

ח' סיפר מדוע לדעתו המערכת לא ערכה בירור יסודי של הדברים. "אני חושב שהמערכת לא רצתה להתמודד עם ועדות חקירה", אמר, "או בוא נגיד, לא רצו, סתם בתחושתי, או בידיעה שאני יודע משיחות שניהלתי עם חברים, שכביסה מלוכלכת לא רוצים לכבס בחוץ, כי מהלכלוך כולם יכולים להיפגע... ולכן תמיד דאגו לסגור את זה בפנים, במשפחה, ולא לצאת עם זה החוצה".

אבל למערכת היה אינטרס נוסף, שהצדיק לדעת ח' את קשר השתיקה. "הציפייה לקבל תוצאות, הודאות בחקירה שהיו חשובות, אל מול שימוש בתפקיד החוקר הרע שאותו שיחק ג'ורג', העביר את המערכת על דעתה", הסביר ח'. "לא היה אכפת למערכת שיש חוקר רע שממשיך, כי יש תוצאות. ואולי חלק מהתוצאות האלה הן תוצאות שעושות עוול לחלק מהעצורים כי הן הושגו בהפעלת לחצים או איומים או משהו כזה, ויכול להיות שאותו בחור פשוט נקי ואין לו כל קשר למה שמחשידים אותו".

גורם המקורב לקפטן ג'ורג' אמר אתמול ל"הארץ" כי הניסיון "להפיל" על קפטן ג'ורג' מעשים אסורים בחקירת דיראני או בחקירת הפליטים מעיראק לא יצלחו, וכי מאחוריהם עומדים קצינים בכירים שידעו על שיטות החקירה שהיו נהוגות ביחידה ונתנו להן אישור.

לדבריו, קפטן ג'ורג' בחר שלא לכבס את הכביסה המלוכלכת של היחידה בחוץ, ואחרים ניצלו את בחירתו "בדרכים נלוזות". עוד הוא אמר כי קפטן ג'ורג' לא נקט מעולם אלימות כלפי נחקרים ותמיד פעל ברשות ובסמכות, והראיה היא כי ח' חזר בו מהטענה שהעלה ביחס לאלה. "העובדה היא שבעוד כל המלעיזים מצאו את עצמם מחוץ למערכת, קפטן ג'ורג' עדיין זוכה להערכה ומועסק בתפקיד בכיר למען המדינה".

Read this article in English:  Prisoners' claims of torture shed new light on IDF interrogation methods




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לאירן דמינו ? לחקירות החמאס הושוונו ? מרתפי סאדם חוסיין בארצנו ? מי אנו ?  (לת) מה הם עושים לה לארצי האהובה
  • 07:12
  • 18.12.11

  •   מתואר בפירוט מה עושים לארצנו האהובה ואנשיה שרות למשלמי המיסים
    • 08:48
    • 18.12.11

    עובדי מדינה

  •   הודות לאנשים כקפטיין ג'ורג' וחבריו את יכולה לשבת לך בקפה זוריק בסבבה לטקבק ולהשמיץ כמה המדינה שלנו גרועה ישראלי גאה
    • 10:30
    • 18.12.11

    רק תזכרי שכשיתפוצץ לך מול העיניים מחבל מתאבד בבית קפה, קיים סיכוי שהלפטופ שלך יתקשה קצת לעבוד...

  •   או שלהיפך. שנאה מלבה שנאה ומונעת שלום.  (לת) יש לך בעיה רגשית קשה.
    • 12:13
    • 18.12.11

  •   דווקא בזוריק? לא מצאת מקום יותר מגניב?  (לת) שמעונית
    • 12:22
    • 18.12.11

  •   "היום משמש ג'ורג' יועץ לענייני ערבים למפקד משטרת ירושלים"??! למישהו במחוז ירושלים נדפקה הקופסה!!!  (לת) שימו אותו יועץ לענייני טיפול ב"נוער הגבעות"...
    • 14:00
    • 18.12.11

  •   שטויות, אלה לא שיטות אפקטיביות בכלל, סתם סדיסט ס
    • 18:55
    • 18.12.11

    יש שיטות חקירה מתוחכמות, אינטלגנטיות, שמגיעים איתן לתוצאות הרבה הרבה יותר מדוייקות, זו תורה שלמה. אם הדברים נכונים ג'ורג' הוא סתם סדיסט, ובהודאה של נחקר שלו אין שום ערך או קשר לאמת

  •   הודאות תחת עינויים לא שוות כלום. וכל חוקר בר דעת יודע את זה. פסיכולוג
    • 23:46
    • 18.12.11

    כל מי שעובד בתחום הזה יודע שהודאות שמתקבלות תחת עינויים הן בדרך כלל לא אמת. גם אתה היית מודה בכל דבר כמעט רק לא לעבור עינויים.
    אז לא - אני לא אודה לקפטן ג'ורג'.
    ברשותך...

  •   כאן מדובר על חקירה שהיה לה טווח של זמן,ואפשר היה לפעול מדעית יתכן ולפעמים אין ברירה...כשהזמן דוחק...
    • 00:17
    • 21.12.11

    ...אבל כנראה התאהבו בשיטה האלימה והברוטאלית... למרות ,שבינינו, אחרי השפלה שכזאת "בא לך להתפוצץ"....

  •   הודות לסדיסטים כקפטיין ג'ורג' אנחנו אוכלים חרה ישראלי לא גאה
    • 23:18
    • 23.12.11

    אין קשר בין עינויים והשפלות ל"הוצאת אמת". ...רק תזכור "ישראלי גאה" שכשיתפוצץ לך מול העיניים מחבל מתאבד בבית קפה, קיים סיכוי שאבא שלו עבר חקירות אצל ג'ורג'.

  •   אכן. לא קיבלנו מידע על רון ערד  (לת) עובדה
    • 13:49
    • 18.03.12

02 אני קורא בכתבה "מאחוריהם עומדים קצינים בכירים שידעו על שיטות החקירה שהיו נהוגות ביחידה ונתנו להן אישור."  (לת) מי הם הקצינים הבכירים ?
  • 07:14
  • 18.12.11

03 ת'כלס, היה צריך להזמין אותו לדרינק... דויד
  • 07:18
  • 18.12.11

מה שנקרא בשפה המדעית: "אכפת לי קצת".
עמוס עוז כותב בספרו "המצב השלישי"- בכדי לטפל בחייה אתה מביא צייד (אריאל שרון) ולא רקדנית בטן (יוסי שריד).
שיהיה שבוע טוב :)

04 פויה לא נתתם לו קרמבו ? לא יפה  (לת) יוסי
  • 07:23
  • 18.12.11

  •   מפתיע הקשר בין התלונות של דיראני על מה שעשה לו ג'ורג' לבין מה שסיפר ח' לפני 12 לעו"ד מתענינת
    • 14:53
    • 19.12.11

    אולי אני כבר צינית מידי אבל, מהדמיון הרב בין התביעה של דיראני על מה שעשה לו ג'ורג' לבין מה שסיפר ח' על המעשים של ג'ורג' עולה ריח ממש רע. זה נראה כאילו העו"ד ריש פשוט סיפק לדיראני ה"צדיק" את המילים.

05 כנראה שהמערכת עדיין צריכה כאלה שי
  • 07:28
  • 18.12.11

כנראה שהמערכת עדיין צריכה פראי אדם שיעשו את העבודה השחורה עבורה ורוב הסיכויים שזה לא ישתנה. מה שמפריע לי הוא שהמדינה גם יודעת למצות את הדין באופן חמור כשהיא מטפלת במי שלא מוכן לגבות אותה ביודעין. כך נחקר ח׳ באזהרה כשרק פתח את הפה, חקירה שהביאה לתוצאה הרצויה של הכחשת דבריו המקוריים והאפשרות לסגירת התיק החשוב הנוגע לשיטות החקירה עצמן. מעניינת בהקשר זה היא תגובתו של ג׳ורג׳, שלא ממש הכחיש את הטענות, אלא טען כי פעל ברשות וסמכות. אני מאמין לו, ואולי זה הנורא מכל.

06 אם אין ברירה-גם זו דרך,הצד השני לא עושה הנחות סתם אזרח
  • 07:31
  • 18.12.11

אם האלה בפי הטבעת היא זו שהיתה מביאה לשחרור רון ארד הרי שזה לגיטימי .
למיטב הבנתי הצד השני-חיזבאללה,חמאס ,סורים מצרים-אינם נותנים הנחות בחקירות גם כאשר ממש אין כל סיבה לעינוי.
ישנו מצב בו אין מקום ליפי נפש ומוסר אלא זה מבחן של מה עומד מול מה.

  •   אני לא זוכר מקרים של אונס על ידי חוקרים במדינות שכנות ? אתה זוכר?  (לת) הגיון פשוט
    • 07:57
    • 18.12.11

  •   תשאל את השבויים מסוריה של מלחמת יום כיפור  (לת) דוד
    • 08:11
    • 18.12.11

  •   אני לא חושב שאתה זוכר משהו ממה שקורה בשירותי המודיעין והמשטרה החשאית במדינות השכנות, או, יותר נכון, אין לך שמץ של מושג...  (לת) אלי
    • 08:15
    • 18.12.11

  •   אז יש להסיק מן ההגיון שלך שהשיטות האלה פעלו לשחרור רון ארד, והוא חי חיים מאושרים בקרבנו עד היום הזה, לא?  (לת) שמאלני שפוי
    • 08:34
    • 18.12.11

  •   למה חשבת שיעדכנו אותך על זה בעיתון?? חיים יבין
    • 08:48
    • 18.12.11

    נאיבי.... מאחל לך להיות שבוי.
    אולי אז תאשר את מעשיו של גורג היקר

  •   ממש כןּ. ערים בלילה  (לת) RT
    • 09:33
    • 18.12.11

  •   ראיתי את החברים חוזרים מהשבי הסורי והמצרי סתם אזרח
    • 10:12
    • 18.12.11

    אינני מציע למי מהמגיבים כאן לא לחוות את מה שהם חוו ולא לראותם אחר כך - לאחר מכות חשמל,כולל באיברים רגישים,תלישת ציפורניים,ריסוק כפות הרגליים בפלקות עם אלות,כוויות מסיגריות או מסתם מלחם חם,שיניים עקורות ולא בשל מחלה ואינסוף נזקים פנימיים מדימומי פנים.

    זה ממש לא נחמד לענות אנשים,זה ממש לא תואם ערכים של כבוד האדם שחונכנו עליהם-אבל במרחב בו אנחנו חיים,במונחי
    עולם הכוח והלגיטיות שבו חיים-ולא רק מדינות ערב,אינני חושב שהאמריקאים חקרו את אנשי אל קעידא ע"י התזת חומר מרענן ריח בחדר-לעיתים אין ברירה ולעיתים המטרה מקדשת את האמצעים.
    לא,במקרה של רון ארד זה כפי הנראה לא סייע מספיק-אבל לו זה היה שובר השוויון היינו מוחאים כפיים לאותו "ג'ורג'"-ולא מן הנמנע
    שישנם מקרים בהם ללא שימוש באלימות והשפלה לא היינו מגיעים למידע שהציל חיים או היה חשוב למטרות אחרות.

  •   ולכן נרד לרמה של השפלים באויבנו ... בווילה כמו בגונגל. אז מה ההבדל ?  (לת) ציניקן
    • 12:12
    • 18.12.11

  •   איך אפשר לחתום "שמאלני שפוי" זה עוד לא הומצא  (לת) שפוי ולא שמאלני
    • 15:59
    • 19.12.11

07 אי אפשר להיות יפה נפש בחקירות מסוג זה חקירה בכל תנאי ושיטה
  • 07:54
  • 18.12.11

אלו שיטות חקירה, אם נעשו כאלו, שהן בהחלט לגיטימיות. התלונה של ח' הזויה וכמוה כתקיעת גול עצמי ורשעות לשמה. אני מציע להארץ לא להיות כל הזמן בצד השני ולהביא תגובות חיוביות על מה שהוצג בכתבה, כדי שלא תהיה חד צדדית ומאשרת תלונות על מגמתיות העיון שהיא בלתי נסבלת בעיני

08 וסוטה הזה שקרוי ג'ורג הוא היועץ של עיריית ירושלים לעינייני ערבים ...  (לת) זה אומר הכל
  • 07:58
  • 18.12.11

09 חבל שהג'ורג' הזה לא הגיע מוקדם יותר. אולי רון ארד היה היום איתנו ועם אשתו.אתה לא יכול ולא צריך ללבוש חליפה כשאתה בדיר חזירים. סמי מפ"ת
  • 08:03
  • 18.12.11

וחבל גם שבמקרים מסויימים היו לו כפפות משי על הידייים. זה היה חוסך חיי אדם בוודאות.
נמאסה ההשתלחות הזאת באנשים שתפקידם להגן עלינו האזרחים הישראליים.
אז נכון,זה לא דמוקרטי למהדרין,ומה לעשות,שאוייבינו מנצלים את הדמוקרטיה שלנו לרעה (לרעתנו) ובמקרים כאלו צריכים (חייבים) לכופף אותה,אחרת,המחיר שאנו משלמים-גבוה מדי.
דמוקרטיה ?! לא בכל מחיר.ממש לא.

10 Democracy Ali
  • 08:21
  • 18.12.11

The funny thing is that Israelites believe that israel is the sole democracy in the middle east. Israel's democracy if any is a Tribal and Jewish democracy which is a racist one, if any exist such a thing... One day Israel will be aware that I has no democracy but good public media breaches for that. Very soon Israel should learn democracy fro Arab countries...

  •   .This published article and your ability to insert an hackneyed opinion hereby, negate what you are alleging  (לת) ג.ק.
    • 20:40
    • 18.12.11

  •   Ya Ali ya habibi, inshalla!!! The problem is, we shall see hair on the palms of our hands before we see Arab democracy Abu Antar
    • 13:32
    • 18.03.12

    I wish you were right. The problem is, no democracy is ever going to come out of anything Arab. You will see Islamic states with opression of minorities, without freedom of speech, with opression of women, with hate as the main agenda, not exactly what we think of when we imagine democracies. You are envious of Israel, and so are your Muslim brothers, who out of envy hate us and will always hate, no matter how kindly or unkindly we treat them. Who are you kidding here

11 זכור לי כי לפני מספר שנים אמר אויל מתלהם אחד בשידור רדיו בנג'י
  • 08:28
  • 18.12.11

שרק מפאת חוק לשון הרע, נקרא לו כאן ג.ג. כי ואני מצטט: "אשה יכולה להיאנס אבל אני לא מבין איך גבר יכול להיאנס..." אולי קאפטן ג'ורג' החביב יכול להסביר לו באופן אישי. הנ"ל ממשיך להתלהם עד היום ברדיו.

12 יבורכו ג׳ורג וחבריו העושים מלאכת קודש למען עם ישראל יוסי גן שומרון
  • 08:40
  • 18.12.11

כן יצליחו במעשה ידיהם

13 באמת בושה שלא עשו מסאז׳ לנחקרים  (לת) איילת
  • 08:42
  • 18.12.11

14 ואם היו מוצאים בעקבות החקירות הללו את רון ארד, כולם היו מוחאים כפים ומשבחים את קפטן ג'ורג' על הצלחותיו. ואז היו מבינים שהכול היה כדאי. קצת שכל, רבותי!!!  (לת) משה זראי
  • 08:45
  • 18.12.11

  •   תבין משה, אם היו משחררים כך או אחרת את רון ארד. משמיצי ג'ורג' היו עצובים! כי בם פועלים במודע ,ובמסוה מוסרי, למען אויבינו.  (לת) רות פורר
    • 09:08
    • 18.12.11

  •   עובדה שלא מצאו את ארד, המסקנה, התעללות בנחקרים לא תוציא מהם וידויים שיועילו לחקירה. התעללות סדיסטית ונוראה מסוג זה רק מחריבה כל חלקה טובה באדם ובחברה.  (לת) לסדום היינו לעמורה דמינו!
    • 17:37
    • 21.12.11

15 כמובן שכבר קבעתם: ג'ורג' שקרן פתולוגי והעד המצוטט הוא דובר אמת מובהק. למה? כי העד תואם את תמיכתם בחיזבאללה וג'ורג' פחות מאוהב בחיזבאללה. איך אתם יודעים מי כאן השקרן?  (לת) שאינו יודע לשאול
  • 08:48
  • 18.12.11

16 אז מה אם יש כסצח הוא פשוט חולה נפש sharir
  • 08:53
  • 18.12.11

הקפטיין הוא פשוט חולה נפש סדיסט קשה ומענין איך הוא חי ביום יום ועפךם מי בעיקר הוא חןלק את חייו..תנחומי למסכנים כי בסוף זה יצא גם עליהם. במזינה גדל קאדר של חולי נפש סדיסטים זמטופחים על ידי מערכות הבטחון חלקם הופך בלתי שפוי עם הזמן

17 מדינה של הומואים נבו
  • 08:53
  • 18.12.11

למי אכפת מה עושים עם שבויים?...עם אויב צריך להתנהג בהתאם

  •   האם הביקרות היא כי המתרעמים הם סתם הומוסקסואלים תוהה
    • 09:27
    • 18.12.11

    ולא הומוסקסואלים חובבי סאדו-מאזו כפי שעולה מהעדות כביכול על מנהגיו של פלוני ג'ורג'

18 ארבע שנים וגו׳רג׳ בתפקיד ציבורי, ועולם כמנהגו נוהג  (לת) נראה שכל הגורמים מנסים לטאטא את זה
  • 09:05
  • 18.12.11

19 נו... מה? במדינות ערב יוצאים איתם לבירה ומחכים שיספרו להם את האמת? פשוט מדהים ימטומטמים. שי
  • 09:08
  • 18.12.11

מה חשבתם ומה אתם חושבים לעצמכם? ברור שצריך להתייחס כך, במיוחד שעתידה של המדינה עומד בספק כבר המון המון שנים!!!

20 הדם הזה מקולל  (לת) להיות טומאה
  • 09:13
  • 18.12.11

21 קפטן הוק...!! אבי
  • 09:19
  • 18.12.11

ביזיון שאין דוגמתו ואנו עוד מחינו על היחס שקיבל גלעד שליט בשבי החמאס....???

22 חסרים לנו הרבה מאוד ג'ורג'ים.  (לת) דוד
  • 09:22
  • 18.12.11

23 איך אמר ג'ק, have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide  (לת) תפסיקו לגלגל עיניים, צבועים
  • 09:25
  • 18.12.11

24 מחמם את הלב לדעת שיש עדין מי שזוכר איך לעבוד יחזקאל
  • 09:27
  • 18.12.11

למרות כל אורגיית החנוניאדה של התקשורת והאליטה הנשית סמאל-נית שהחדירה את לכשפיה לכל ‏ פינה בתודעה הקולקטיבית.

25 צה"ל צריך להיות רק טהרת הימין כי בשמאל יש מלשינים ומדליפים! "ימין ה' עושה חיל " למען ביטחון המדינה רק ימין אין שמאל שטן אווט!!  (לת) בעית שמאל וימין בצבא
  • 09:33
  • 18.12.11

26 כנראה שלא הכניסו את האלה עד הסוף זוהר
  • 09:46
  • 18.12.11

אז מה חשבתם שחקירה זה רק לשאול שאלות אם כך למה כוח של יחידה מובחרת לקחו סיכון היה אפשר להיתקשר אליו בטלפון ולשאול אותו שאלות

27 תאמינו לי שלקרוא את 'הארץ' זה עינוי הרבה יותר אכזרי .  (לת) ציוני שמפחד מהשמאל הפשיסטי
  • 10:02
  • 18.12.11

28 בושה-אילנה דיין ערוץ 22 השופטת פרוקצה ועמירה הס עורכים צייד על חוקרי השבכ באופן מתוזמן אבי
  • 10:04
  • 18.12.11

כאשר יחטפו את קרובי משפחתם אז שימצאו חוקרים שיתנו קפה ועוגיות לטרוריסטים.פשוט הורסים בשיטתיות כל ביטחון אישי שעוד נשאר לאזרחי המדינה.כיצד שופטת בישראל מתיחסת לדירני שכלא את ארד שם אותו בבגז המכונית במשך ימים ומכר אותו לאירנים.כיצד הציבור בארץ לא מתקומם.ואני יותר בצד השמאלי של המפה .

29 ג'ורג' גיבור ישראל! אני מציע שיקבל את פרס בטחון המדינה! חייבים עוד כמוהו.  (לת) אבי
  • 10:07
  • 18.12.11

30 בושה וחרפה  (לת) עמית
  • 10:09
  • 18.12.11

31 אוי, כמה זה נורא לי
  • 10:11
  • 18.12.11

את עדיני הנפש ושוחרי השלום הללו צריך לחקור בלויווי פסיכולוג צמוד, ולהגיש להם שטרודל ותה על הדרך.
ואם הם לא ירצו לדבר...לא נורא. אז יתרחש פיגוע, או ייחטף חייל...זה ממש בקטנה. העיקר שלא תיפול שערה משערות ראשם של הנחקרים המעודנים ואוהבי האדם הללו.

32 הימין קרא רחוב על שמו! סובחי גולדשטיין
  • 10:17
  • 18.12.11

הימין מתפאר במעשיו של ג'ורג' ןאפילו קרא רחוב על שמו - רחוב המלך ג'ורג'.

33 איך המטאטא של דיראני הפך לאלה?  (לת) joes
  • 10:23
  • 18.12.11

34 מערכת של סדיסטים; גם הפיקוד הנאצי פעל "בהתאם לחוק" .."למען המדינה".  (לת) ימני ימיני
  • 10:34
  • 18.12.11

35 שכחו לומר שנחקרו ונחקרים אנשי טרור חסרי רחמים.... רן
  • 10:40
  • 18.12.11

חשבתם שינדבו מידע על קפה שחור ובקלוואה.....זה מזכיר לי אוכלי בשר שמפחדים לבקר במשחטה ומעדיפים את המוצר המוגמר בלי רגשות אשם.(במקרה הזה מניעת פיגועים וכדומה מבלי הצורך לעכל ולראות את הדרך שבה הם נימנעים) צריך להצדיע לאנשים עלומי השם הללו גם אם הם מבצעים דברים קשים בשם ולמען בטחון המדינה.

  •   ומיע שמנדבים תחת איומים ועינויים הוא כידוע מידע אמת בדוק.  (לת) אפיל ובאינקוויזיציה הקדושה כבר למדו א תהלקח - אצלך בראש ואצל דומיך עוד לא נקלט.
    • 12:16
    • 18.12.11

36 בכל חקירה בנושאי חיים ומוות, יש צורך גם במישהו בתפקיד החוקר הרע.  (לת) ג'ורג' ודומיו הצילו חיי רבים
  • 11:02
  • 18.12.11

37 "הארץ" העיתון האמיתי היחיד במדינת ישראל.  (לת) שירלי
  • 11:31
  • 18.12.11

38 העובדה שגורג' עדיין מועסק ע"י משטרת מחוז ירושלים מצביעה על האופי האלים והברוטלי של מדינתנו  (לת) נפתלי אור-נר
  • 12:09
  • 18.12.11

39 כמו ענת קם. מי שמתריע על מעשים אסורים - מסתכן שיכנס בסופו של דבר לבית האסורים.  (לת) ..
  • 12:12
  • 18.12.11

40 למס׳ 29 אמגד
  • 12:16
  • 18.12.11

נראה לי מי דוגל בשיטות עינוי כאלו הוא מיזוכיסט. נא תבדוק את עצמך לפני שתביע את דעתך

41 למה לא חושפים את התמונה של החוקר הסדיסט?  (לת) כ
  • 12:27
  • 18.12.11

42 זו לדעתי רכילות בלתי מבוססת אבי
  • 12:29
  • 18.12.11

וגם אם היא אמת, הרי אותו קפטן גורג שירת את אזרחי המדינה במעשיו ולא את עצמו, ולי כאזרח המדינה אין לי בעיה עם הפעלת לחץ פיזי מתון בדומה לדעתו של השופט לנדוי, כל עוד שמטרתו אינו סדיזם לשמו אלא צורך מבצעי ואני בטוח שתשעים ושבעה אחוז מהיהודים במדינה שלנו חושבים בדיוק כמוני.

43 אני דווקא בעד שיטות כמו שמתוארות בכתבה. לא לשכוח שהחקירה לא היתה על גניבת חלב בסופרמרקט.........  (לת) שמאלני
  • 14:15
  • 18.12.11

44 "לחץ פיזי מתון" שירת התליין
  • 14:40
  • 18.12.11

כשנמנע מהחוקרים להתעלל בנחקרים באלימות שתותיר עקבות שלא יימחו עברו לשיטות מתוחכמות של השפלה מינית, איומים ועינויים שאינם משאירים את חותמם. לפני החוקרים דילמה מוסרית. האם מסיבות הומניות יש להתייחס לנחקרים בכפפות משי ולוותר על מידע חיוני ודחוף, או שטובת העם והמדינה, וישראלים במצוקה (רון ארד או גלעד שליט, למשל) קודמת לכבוד האדם של נחקרים החשודים שבידיהם מידע חשוב ("פצצה מתקתקת") ואז הכל מותר. ברור שלא הכל מותר וברור שבמקרים רבים היו קורבנות העינויים חפים מפשע או מי שבידם לא היה אפילו קצה חוט.
ועוד משהו: כיצד נמנע מהעסקת חוקרים סדיסטים ששואבים סיפוק מהתעללות מינית בזולתם, כדוגמת "הקפטן ג'ורג'"?

  •   נחקר חף מפשע שעובר התעללות מינית בחקירה הופך למחבל מתאבד פוטנציאלי. למטבע שני צדדים
    • 09:46
    • 23.12.11

    וכמי שעבר בעבר חקירה משטרתית סדיסטית במיוחד רק בשל חשד מסוים בעקבות שוטטות לילה בגן עירוני בלבד אני יכול להעיד על עוצמת רגשותי כלפי המשטרע שלא נפלו בדבר מרגשות מחבל מתאבד.

    זה לא שאני פוסל לגמרי שיטות חקירה כאלו אם יש מידע מוקדם על סיכון חיי אדם על ידי הנחקר, אך אם לא, כל דבר מסוג זה יוצר בדיוק את ההיפך הגמור.

45 חקירת שבויים מוגדרת כפשע מלחמה מילואימניק בדימוס
  • 15:08
  • 18.12.11

צר לי אך חקירת שבויים מוגדרת בחוק כפשע מלחמה ולכן היחידה המדוברת כאן מוסתרת כל כך.
כמי שנכח בחייו בפעולותיהם של החברא הטובים שלנו אסבר את אזני המתלהמים ואומר כי חשודים בתיכנון פיגועים הם לא מל"ו הצדיקים,וכאשר אאלץ לבחור בין פגיעה פיזית ונפשית באיש חמאס לבין פיגוע ברח שיינקין או שדרות רוטשילד תמיד אעדיף לפגוע באוייב אפילו אם במעשי עברתי עבירה חמורה מסוג פשע!!!!!!!!!!
צר לי שחכוחים פנימיים ביחידה החסוייה יצאו לאוויר העולם
תכניתה של אילנה דיין היתה מיותרת לא הוסיפה דבר וחצי דבר להשכלתי.
ולראייה דבריו של שמאלן ידוע מסוגו של איתן הבר המעדיף לפגוע בדיראני ולהציל את רון ארד.
חבל שלא צלח לנו

46 THE SAME SHAY NIZAN?  (לת) reb
  • 16:26
  • 18.12.11

47 הבעייה בעינויים... אזרח
  • 16:37
  • 18.12.11

... היא שהנחקר המעונה יעדיף לספר הכל - כולל שקרים גמורים - כדי להפסיק את סבלו. כך שהמידע המושג בדרך זו הוא לא בהכרח מהימן. זה שימושי כשרוצים להכריח אדם להודות בפשע שלא בהכרח ביצע, אבל להשיג מידע זה לא תמיד עובד.

48 כן זה אני, למען תפארת מדינת היהודים. (קפטן ג'ורג')  (לת) דורון זהבי
  • 17:08
  • 18.12.11

49 למה "קפטן ג'ורג'"? הרי הצדיק כבר באזרחות ושמו ומקצועו החדש (ביחידת עוז לגירוש עובדים זרים, כמובן) כבר ידועים לכל ירון זהבי
  • 18:13
  • 18.12.11

http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=1789

50 KOL HAKAVOD to Captain George,ans WHERE IN THE WORLD IS RON ARAD????JUST ASKING  (לת) Old Soldier
  • 19:44
  • 18.12.11

51 קפטן גורג זה דורון זהבי בכיר בעיריית ניר ברקת  (לת) בטטה
  • 20:00
  • 18.12.11

52 רק לפני שבוע פורסם כי בית המשפט חייב את המדינה לפצות כספית פליטים עירקים שעונו ע"י אותו ג'ורג' aa
  • 21:56
  • 18.12.11

על פי אותה ידיעה מדובר בעירקים שנמלטו מארצם לישראל בתקופת מלחמת המפרץ.
האם זה

53 לאיראן דמינו ליאור
  • 22:14
  • 18.12.11

הבעיה עם שיטות חקירה כאלה, שהם לא נעצרות בשב"כ

54 בטח ג'ורג' עדין מועסק ע"י הכת השלטת.אם חס וחולילה יפוטר הוא יפתח את הפה ואז עוד כמה בכירים יזדקקו לשרותי עו"ד מעולה (ביותר) .  (לת) עדד
  • 23:28
  • 18.12.11

55 יש להניח שהסכסוך עם גו'רג' נבע מההתנגדות למעשיו ולא שסכסוך על רקע אחר גרם לחשיפת מעשיו  (לת) מזעזע
  • 00:31
  • 19.12.11

56 קפטן ג'ורג' בחר שלא לכבס את הכביסה המלוכלכת של היחידה בחוץ, ואחרים ניצלו את בחירתו "בדרכים נלוזות" איזו נבזות
  • 08:48
  • 19.12.11

בכתבה שלפנינו נטען שהקפטן ג'ורג' הוא הוא הכביסה המלוכלכת של השב"כ. האין זה מובן מאליו שהוא לא יפרסם את מעלליו? יש הבדל בין חקירה, אפילו קשוחה מאד, לבין התעללות סדיסטית בחסרי ישע, שנלווה אליה גם אפקט משפיל מינית ולא רק אכזרי. הקפטון ג'ורג' כנראה חצה מזמן את הגבול. חייבים לבצע חקירה, אך לא מוכרחים להשתמש בשיטות שהוא יישם.

57 הפושע האמיתי הוא "קפטן ג'ורג'"  (לת) דורון זהבי נפגש בהאג
  • 09:08
  • 19.12.11

58 קפטיין ג"ורג" פטריוט ישראלי שעשה מלאכתו נאמנה זצלב ז"בו
  • 14:52
  • 20.12.11

בגלל שלא נתנו לו לעבוד בצורה מקצועית אבד לנו קצה החוט על מקומו של רון ארד הי"ד. תמיד מופיע מלשין יפה נפש שמקלקל את העבודה. היה המלשין של אוטובוס 300 והטייס החידונאי חמיצר שהלשין על הטייס תא"ל רן פקר ומנע מינויו למפקד חיל האויר.

59 במקום ללכת על חקירה פסיכולוגית ומתוחכמת...מעדיפים ברוטאליות? מעורר צמרמורת...אבל האם הכרחי?
  • 00:14
  • 21.12.11

קראתי פעם שהסורים חקרו בהנחית הסובייטים שבויים שלנו,והוציאו מהם מידע "מעל ומעבר" ע"י תרגילים פסיכולוגים למיניהם... כמובן שבדרך היתה אלימות,אבל לא בהכרח מובנית. והניסיון לומר ש"קצינים בכירים ידעו ואישרו בשתיקה",גם הוא לא מזכה את הקפטן ג'ורג'....

60 Torching is perfectly right Haim
  • 20:31
  • 21.12.11

For the security of the country its all legal... what would you do if your son would be kept by Dirani ???
You would do everything it takes to get the information
Kol Hakavod to George

61 עד מתי תזילו ריר - תפסיקו לשמש גייס חמישה , אתם לא מכירים את העם הערבי ישראלי גאה מאוד
  • 11:41
  • 22.12.11

אני גדלתי באחת ממדינות ערב - הם מבינים רק שפה אחת ....

62 אם לשפוט לפי חלק מהתגובות כאן ישראלי
  • 01:12
  • 23.12.11

הרי שאו שג'ורג' מפרסם טוקבקים בעד עצמו, או שיש בארץ לא מעט ג'ורג'-ים, שתומכים בעינויים שביצע הג'ורג' הלזה.

האפשרות האחרונה מטרידה...

63 מומלץ לומר אמת  (לת) הראל לירם
  • 18:37
  • 25.12.11

64 כל הכבוד לגור'ג צרכים עוד כמה גברים כאילו!! alan
  • 11:39
  • 28.12.11

לכל המלעיזים בזמן חקירת שבוים שידוע שיש בידיהם מידע הם לא מנדבים אותו מרצונם החופשי ויש לעודד אותם לנדבו וכל האמצעים כשרים אפשר לחשוב שאם המצב היה הפוך חילינו היו מקבלים יחס אחר או טיפול אחר

65 ברמה מוסרית אנושית יש פה משוואה פשוטה מאד. מעניין איך היו פותרים אותה יפי הנפש: מוסר כפול
  • 13:43
  • 18.03.12

הנחקר מחזיק בידיו מידע על הבן שלכם החייל שנחטף. אם תוציאו ממנו את המידע יוכל הבן להיחלץ על ידי פעולה צבאית. אם לא, ימות הבן. האם בסיטואציה כזו תסרבו להחדרת האלה לתחת של הנחקר, כדי לשמור על טוהר הנשק? האם התחת של הנחקר שווה יותר מחיי הבן שלכם? בסולם המוסרי שלי, כשמדובר בהגנה עצמית, הכל כשר, כולל הריגת האויב. קל וחומר צעדים פחותים מהריגה, כגון עינויים ונזק גופני. האם אני נהנה לשמוע מה קורה במרתפי החקירות? לא. זה עושה לי בחילה. אבל זה גם עושה בחילה לראות תמונות של חיילי אויב מרוטשי כדורים. זה לא אומר שחיילי צה"ל שירו בהם הם אויבי העם או פושעי מלחמה. מלחמה זה דבר מלוכלך ומסריח. הכלל השולט במלחמה הוא שכדי להגן על עצמך אתה עושה כל דבר שיביא לך תוצאות נגד היריב. כדי להמנע מהטינופת הזו צריך להפסיק את מצב המלחמה. הפסקת מצב המלחמה כרגע היא בידיהם הבלעדיות של הערבים, שאינם מעוניינים בשלום ולו כמלוא הנימה. כשנוכל להתקיים בלתי מאויימים, כמדינה נורמאלית שקיומה אינה נתון בספק ובאיום תמידי, אז גם נוכל להפסיק לענות, ולהפסיק לירות. עד אז, הקם להרגך השכם להרגו. מי שלא מבין את זה סובל מכשל חיסוני קטלני ויוכל להיות צדיק גדול בקבר. אם בעזרת אלף אלות בתחת של אלף נחקרים ינצלו חייו של ישראלי אחד, אזי קפטן ג'ורג' צריך להדליק אלה בהר הרצל ביום העצמאות. אנחנו במזרח התיכון, לצערנו, ולא בקנדה.

66 כאשר המטרה מניעה של פעולת טרור ,כל הדרכים כשרות  (לת) רונן
  • 13:47
  • 18.03.12

67 רק פסיכופטים מתאימים ליחידה הזאת ולמשטרת ישראל  (לת) גרמניה שנות ה-30
  • 13:55
  • 18.03.12