המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

ביניש: מערכת המשפט עומדת על כרעי תרנגולת

נשיאת בית המשפט העליון אמרה כי היא "חרדה מאוד" לעתיד המפעל החוקתי. אהרן ברק: "הרוב הפרלמנטרי מבקש למצות עד תום את כוחו כרוב"

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש אמרה הערב (רביעי) כי אירועי החודשים האחרונים והצעות החוק שהוגשו בכנסת מעוררים חשש שמערכת המשפט של ישראל "עומדת על כרעי תרנגולת", וכי היא "חרדה מאוד" לעתיד המפעל החוקתי. ביניש אמרה את הדברים במהלך כינוס תחת הכותרת "20 שנה למהפכת זכויות האדם" שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה, לציון חקיקת חוקי הייסוד שעיגנו את זכויות האדם.

ביניש אמרה כי למרות ש"אני אינה שותפה באופן מלא לתחזיות הקודרות בדבר עתידו של המפעל החוקתי, אני חרדה לו מאוד. אירועי החודשים האחרונים, והצעות החוק השונות המוגשות לכנסת, שחלקן מבקשות לשנות את עקרונות היסוד הבסיסיים שלנו, מעוררים את החשש שמא המבנה שנבנה פה משך שישים שנים ובפרט בעשרים השנים האחרונות, עומד על כרעי תרנגולת".

יחד עם זה ביקשה ביניש להאמין ב"נימה אופטימית", שאין בעובדה שלא נחקקו חוקי יסוד נוספים כדי לסתום את הגולל על המפעל החוקתי. ביניש הוסיפה כי בהיעדרו של חוק יסוד: החקיקה, קשה מאוד להטמיע נורמות חוקתיות. ביניש התייחסה ליוזמתו של שר המשפטים יעקב נאמן לגבש את חוק: יסוד החקיקה, שיאפשר לעגן את יכולתו של בג"ץ לבטל חוקים של הכנסת, ומנגד יכלול 'פסקת התגברות', שתאפשר לכנסת לחוקק חוק שנפסל על ידי בית המשפט. "ניתן להסכים לפסקת התגברות – בהנחה שתאפשר לחוק פוגע לעמוד בתוקפו לפרק זמן מוגבל בלבד ותתקבל ברוב מתאים של חברי כנסת. רק כך פסקת התגברות תאפשר קיומו של דו שיח בין הרשויות, אשר יחזק את הקשר בין הרשויות ויאפשר היזון חוזר בין בית המשפט והכנסת", אמרה ביניש.

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, אמר בכנס כי "בחודשים האחרונים היינו עדים למה שיושב ראש הכנסת כינה 'גל חקיקה עכור', והתקפה על בית המשפט, הגובלת לעיתים אף בהסתה.בכנסת. גברה התחושה, כי הרוב הפרלמנטארי מבקש למצות עד תום את כוחו כרוב, תוך השתחררות הלכה למעשה, מההגבלות שהדמוקרטיה החוקתית מטילה עליו", אמר ברק.

בייניש, ברק וחשין, הערב בכנס
בייניש, ברק וחשין, הערב בכנס. צילום: ניר קידר

ברק אמר עוד כי "מחוץ לכנסת אנו עדים לתופעות שאינן עולות בקנה אחד עם המהפכה החוקתית: כך לעניין הפליה כנגד נשים. כך לעניין הפליה כנגד בני המיעוט הערבי החי בקרבנו. וכך לעניין התנהלותו של מיעוט מבוטל בשטחים. מקווה אני כי הדמוקרטיה החוקתית שלנו תתגבר על תופעות שליליות אלה". באשר לעתיד, אמר ברק כי דווקא אירועי החודשים האחרונים "מצביעים עד כמה אנו זקוקים לחוקה חדשה מלאה וטובה כדי לשמור ולבסס את המסגרת השלטונית, כדי להבטיח את זכויות האדם ברמה חוקתית, כדי לחנך את בני הציבור בכלל, ואת הנוער בפרט ברוח החוקה, וכדי ללכד את העם כולו סביבה".

המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, מישאל חשין, תקף בדבריו במהלך הכנס את גל החקיקה הימני האחרון. "רוחות רעות נושבות מכיוון הכנסת, רוחות לא טובות", אמר חשין. "הארומה אינה טובה ויש מקום לחשש. איני מסכים ליו"ר הכנסת שהגל העכור בא בגלל בית המשפט. זה תירוץ שבדיעבד נתפסים בו".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 It takes one to know one  (לת) כרעי תרנגולת???
  • 22:24
  • 21.12.11

02 "כדי לחנך את בני הציבור בכלל, ואת הנוער בפרט"- כבוד הזוהר המשפטי שזרח עלינו, רוצה לא רק סמכות לשפוט, לבטל חוקים של הכנסת אלא גם לחנך אותנו לאור נאורותו... קים ג'ונג איל? קטן עליו...  (לת) ברק, השופט והמחנך הגדול!!!
  • 22:29
  • 21.12.11

  •   צודק, הנאור השתלט על חיי ה"ילידים" החליט בשבילם, ועכשיו החוצפנים חושבים שהם יודעים מה טוב בשבילם... זה כבר יותר מידי- הנאורים יחזירו לעצמם את השילטון - בכנסים, בתפירת תיקים ובהפחדה...  (לת) יוסי
    • 23:08
    • 21.12.11

  •   אתם מייצגים היטב את הפרימיטיביות העכרוה שהשתלטה על המדינה ותהרוס אותה לחלוטין. אספסוף גאה - כמ ושהגדיר אתכם מנהיגכם הנערץ שהכל נהיה בדברו.  (לת) סוף הדרך
    • 09:25
    • 22.12.11

  •   אין בדבריך תוכן  (לת) שימי אומדן
    • 16:54
    • 22.12.11

03 הרוב הפרלמנטרי מבקש למצות עד תום את כוחו כרוב" ואם יצליח, מה יהיה על החונטה? על חבר מביא חבר? בסוף עוד יבחרו שופטים כמו בארה"ב, או בריטניה, או גרמניה-ואז איך נדאג לחבר'ה? סוף העולם ממש!!!  (לת) משאלת לב
  • 22:33
  • 21.12.11

04 נשיאים ורוח וגשם אין. בינתיים שום דבר מהותי לא השתנה. מונימייקר
  • 22:36
  • 21.12.11

השמאל ממשיך לשלוט בכל צמתי התקשורת, במשטרה, מערכת המשפט, בהסתדרות ובאקדמיה. השמאל ממשיך לשלוט בלי קשר לתוצאות הבחירות. לשכת רה"מ ממשיכה להתנהל כיעד מבוצר בלב מחנה האויב.

05 וכמובן לשופטים שנוהגים כדיקטטורה וכמו כל דיקטטורה אטמו אוזניהם יוני
  • 22:37
  • 21.12.11

מלשמוע את הביקורת המוצדקת נגד לקיחת סמכויות שלא כחוק, פגיעה בהפרדת רשויות וקידום אג'נדה פוליטית אין חלק בדבר. אהרן ברק אמר פעם שאין לבית המשפט לא חרב ולא ארנק אלא רק את אמון הציבור. חבל שהוא לא הקשיב לעצמו לפעמים.

06 "הרוב הפרלמנטרי ממצה את כוחו עד תום תוך השתחררות מההגבלות הדמוקרטיה החוקתית מטילה עליו" סוף ציטוט של הדיקטטור הראשון במדינת ישראל איציק
  • 22:54
  • 21.12.11

הדיקטטור שלפני עשרים שנה חולל הפיכה, שימו לב, לא מהפכה כי אם הפיכה שלטונית.
הוא נטל את כח הדמוקרטיה הפרלמנטרית ויצק אותו לתוך הדמוקרטיה החוקתית - זאת מבלי להוועץ עם העם עליו שולטת הדמוקרטיה החוקתית הנ"ל.
זהו הדיקטטור שקבע שישנם חוקים שאין לעם יכולת לשנות, לערוך או לגעת בהם, ואת זאת הוא קבע מבלי לשאול את העם עצמו אם הוא נכון לקבל על עצמו חוקים אבסולוטיים שכאלה.
זה הדיקטטור שמצא והמציא סתירה לחוקי היסוד שהוא עצמו קבע - בכל פעם שלא מצאה חן בעיניו התנהלות פוליטית באשר היא.
דיקטטור אשמאי זה אינו בוש לדבר בקול על 'המהפיכה החוקתית' - כלשונו - בשעה שהיא תמצית ריכוזיות הכח השלטוני במשטר הדמו - דמוקרטי הישראלי.
והמגוחך מכל - הוא הכנס האוילי הנ"ל.
האמת היא שחלפו 20 שנה מאז מהפכת סתימת הפיות וכפיית הדעות.

07 המטוטלת פעם פה ופעם שם ובסוף נעמדת באמצע  (לת) על
  • 22:56
  • 21.12.11

08 השופטים הנ"ל מקובעים בתפיסותיהם ואי אפשר לשכנעם.  (לת) להתעלם מדבריהם כפי שהם מתעלמים
  • 23:02
  • 21.12.11

09 אהרון ובייניש בוכים האחד על כתפי השני, וברקע המלהיב התורן חשין. תלושים מהציבור עם המהפכה שלהם  (לת) הלך הזרזיר אצל העורב
  • 23:04
  • 21.12.11

10 שמעתם את ברק: "הכנסת מנסה להשתחרר מן הריבון האמיתי- בית המשפט" שהשתלט על הדמוקרטיה... סוף סוף ההמון יוצא לתחריר. להשתחרר מהשלטון החדש שאהרון ברק השית עלינו בלא לשאול אותנו...  (לת) יוסי
  • 23:07
  • 21.12.11

11 המגיבים פה בורים נבערים גיא
  • 23:26
  • 21.12.11

או אולי מקבלי משכורת על דברי ההבל שלהם.
מערכת המשפט היא היא המבצר האחרון של שמירת זכויות אדם ואזרח במדינת ישראל - כאשר ברחוב (ולא רק בכנסת, אלא ממש מול העיניים של כל אחד מאיתנו) הישראלי הזכויות האלו נרמסות חדשות לבקרים וביתר שאת בעת האחרונה.
גל חקיקה עכור בידי כסילים חסרי השכלה לא יכול להיות טוב לעם ישראל יותר מדעתם של אותם שופטים, על פי כל קנה מידה. גם לא הגיגיהם המטורללים של כמה רבנים גדולי תורה אך קטני הבנה בכל דבר אחר.

מה אתם רוצים לומר לי, מגיבים 1-10? שבגלל תיאורייה הזויה וילדותית שכאילו השופטים מעוניינים לשמר קליקה בראש בית המשפט - תיאוריה שעל פניה נשמעת מופרכת מהיסוד, הרי לא מדובר בילדים מן השכונה שעלו לשלטון על-גבי האספסוף ממנו יצאו, אלא מדובר באנשי מידות בעלי עבר עשיר ומפואר - האם על בסיס זה אני צריך להעדיף את דני דנון, פאינה קירשנבאום, מיכאל בן-ארי, ליברמן, כרמל שאמה ואופיר אקוניס על פני אהרון ברק ומישאל חשין?

תסלחו לי מגיבים יקרים, אינכם ראויים אפילו להתאבק בעפר רגליהם של אותם שופטים, ואף על פי כן, כאשר לא היו "בדימוס", דאגו גם לאינטרסים שלכם, ואתם מחזירים רעה תחת טובה.

  •   כמה התנשאות ושחצנות, אני מנחש שאתה ... משפטן לא מפתיע
    • 01:04
    • 22.12.11

    תפנים, דמוקרטיה
    וכן, אני מכבד את דני דנון ואת שלי יחימוביץ יותר מבייניש, הם לפחות נבחרו, האחרונה ממש לא.

  •   "תיאורייה הזויה וילדותית שכאילו השופטים מעוניינים לשמר קליקה בראש בית המשפט" - אז זהו שברק עצמו שדחה את מינוי רות גביזון לעליון כי האג'נדה שלה לא התאימה, אושש את התאוריה. בור נבער
    • 01:10
    • 22.12.11

    האם על בסיס זה אני צריך להעדיף את דני דנון, פאינה קירשנבאום, מיכאל בן-ארי, ליברמן, כרמל שאמה ואופיר אקוניס על פני אהרון ברק ומישאל חשין? בדיוק כך!!! כל הנ"ל הם נבחרי ציבור, ולא מינוי של חבר מביא חבר. ואם בית המשפט עוסק לדוגמא בחוק האזרחות (קרי אזרוח פלסטינים), עדיף שנושא זה יוכרע ע"י העם ונציגיו ולא ע"י החונטה.

  •   שמע, אולי אתה מעדיף לחיות באוטוקרטיה אפלטונית מבית מדרשו של ה'פיראט' ברק. אמיר, י-ם
    • 01:15
    • 22.12.11

    אנו, ה'בורים ונבערים' עפ"י הגדרתך, מעדיפים לחיות במשטר דמוקרטי. אתה יודע משטר בו כל אידיוט מצוי יכול להצביע בעד מצע רעיוני מסויים ולצפות, במידה רבה של ודאות, כי זה הנבחר יקיים כמיטב יכולתו את מצע הבחירות שלו. ולכן דני דנון, והגב' קירשנבאום, והאדון בן ארי, וגם ליברמן ושאמה ואפילו צווחניות מסגן של גלאון ומה שמה זו שמגינה על הדמוקרטיה מעל סיפון אניות טורקיות, כולם ממש כולם עדיפים על מלכים-פלספולוגים מסוגם של ברק ובטח שעדיפים על עבדים שקמו למלוך מסוגה של בייניש. אז אולי באמת איני ראוי להתאבק בעפר רגליהם של ברק בייניש וחשין, אבל יש לי חדשות עבורך, לא רק שאיני רוצה בכך, אני מעדיף שיתכבדו, ישבו בביתם ולא יגרמו לי ולכולנו להסתער על הבסטיליה שהקימו לעצמם בלב הדמוקרטיה שלנו ולכסות אותם, כולם בעפר.

  •   זו דרכו של השמאל,לדבר גבוהה גבוהה ללא כל בסיס עובדתי.יורים מהמותן, על כל השונה ומברברים על דמוקרטיה מגיבה מאד יקרה
    • 01:24
    • 22.12.11

    דורסים את כולם ומדברים על זכויות. חבורת צבועים חסרי כל ניצוץ של חיפוש האמת. לועסים שוב ושוב מאנטרות של "צדק" ומחניפים זה לזה על "מידות" ו"עשיה נבונה". ובכן תירגע האינטריס שלי מאד שונה משלך אז תפסיק אתה ושכמותך לדאוג לי. ועל זה נאמר שמור אותי מ"חברי" עם שונאי כבר אסתדר. תודה על הפירסום.

  •   עיתון לאנשים חושבים? משבלניק
    • 02:31
    • 22.12.11

    כנראה שקהל הקוראים רחב יותר ממה שחשבת.
    נתראה בשיעור

  •   תגובה אחת עניינית בתוך כל תגובות הרפש והגועל נפש, המוכיחות ממש את כל שנאמר בכנס...  (לת) קורא
    • 02:35
    • 22.12.11

  •   אם כבר אריסטוקרטיה במקום דמוקרטיה, אני מעדיף את האצולה הישנה שגמרה בגיליוטינה. עובר אורח
    • 09:37
    • 22.12.11

    אלה לפחות רכשו את מעמדם ורכושם בסכנם את חייהם במלחמות למען King and Country. השליטים שאתה מציע, מקרב השופטים והפרקליטים, לא מגיעים לקרסוליים שלהם מבחינת קוד התנהגות. כבר שכחנו כמה דם נשפך, על מנת שהשלטון יהיה שלטון העם, באמצעות העם ולמען העם, ולא בידי בעלי דם כחול למיניהם?

12 אתם יודעים מה תגרשו ת'שופטים שנואי נפשכם. אבל: עבד חונטת החוק הבריטית
  • 23:46
  • 21.12.11

אל תשכחו שכמוני גם רוב האירופאים יכולים להשיג דרכונים של אחת מהמדינות האומללות המנוהלות בידי "חונטות החוק" ובקרוב לא יהיה מי שיפריע לכם להילחם עם כל העולם ולהנהיג מדינת ביברמן ורבבודיה כלבבכם

  •   סע ועשה טובה, אל תחזור. אמיר, י-ם
    • 00:59
    • 22.12.11

    על מי אתה מאיים? וכדרך אגב, אם לשפוט עפ"י התקדמות מאמץ החקיקה של דור הח"כים הצעירים בליכוד, אתה גם לא כ"כ מפריע.

  •   במדינות אירופה עליהם אתה עורג, השופטים ממונים רחמצא לצלאן, ע"י נבחרי הציבור ולא בשיטת החונטה של "חבר מביא חבר" הקימת רק בישראל.  (לת) קבל תיקון
    • 01:14
    • 22.12.11

13 בית המשפט מחריב את עצמו בשפיטה חסרת מצפון ורומסת אמת.  (לת) שופטת רעה
  • 23:47
  • 21.12.11

14 אז זהו - שאין בכלל "מפעל חוקתי". אתם בדיתם אותו שם בביהמ"ש העליון. חוקי היסוד אינם חוקה. אתם אינכם בית משפט חוקתי. אני משוכנע שאפילו הגב' בייניש יודעת שבבית משפט חוקתי חייב להיות ייצוג לכל האידאולוגיות הרווחות במדינה שאת חוקתה הוא מפרש - ולא יתכן שיורכב כל כולו מבעלי דיעה פוליטית מסויימת, ודוקא כזו שאין לה כמעט ייצוג פרלמנטרי או תמיכה בציבור... רוצים חוקה? בבקשה. קודם נאשר אותה בכנסת, ואז נמנה בית משפט שיפרש אותה. רוצים? נכון שלא? ברור שלא. ברור גם למה לא. מודרניסט .
  • 23:51
  • 21.12.11

אז זהו - שאין בכלל "מפעל חוקתי". אתם בדיתם אותו שם בביהמ"ש העליון. חוקי היסוד אינם חוקה. אתם אינכם בית משפט חוקתי. אני משוכנע שאפילו הגב' בייניש יודעת שבבית משפט חוקתי חייב להיות ייצוג לכל האידאולוגיות הרווחות במדינה שאת חוקתה הוא מפרש - ולא יתכן שיורכב כל כולו מבעלי דיעה פוליטית מסויימת, ודוקא כזו שאין לה כמעט ייצוג פרלמנטרי או תמיכה בציבור... רוצים חוקה? בבקשה. קודם נאשר אותה בכנסת, ואז נמנה בית משפט שיפרש אותה. רוצים? נכון שלא? ברור שלא. ברור גם למה לא.

  •   הלוואי והייתה לישראל חוקה דמוקרטית ל-"מודרניסט"
    • 03:31
    • 22.12.11

    נכון חוקי היסוד אינם חוקה - הם חוקים במעמד מיוחד.
    נכון בישראל אין בית משפט לחוקה, יש בית משפט עליון ויש בג"ץ

    חוקי היסוד - שחוקקו ואושרו בכנסת הם הדבר הקרוב ביותר שיש לנו לחוקה - אבל הם לא שלמים.

15 הבן אדם פשוט דיקטטור: "הרוב הפרלמנטארי מבקש למצות עד תום את כוחו כרוב", דמוקרטיה כבר אמרנו, מר ברק?  (לת) אוריאל
  • 23:53
  • 21.12.11

16 לא רק בתי המשפט כל המדינה עומדת על כרעי תרנגולת צולעת  (לת) אבי
  • 23:53
  • 21.12.11

17 דמעות תנין יוסי מזרחי
  • 00:15
  • 22.12.11

אתם הבאתם על עצמכם את הצרה הזו.
ההשתוללות של חלק מהכנסת היא רק ריאקציה לסידרת פעולות של השושלת ברק-בייניש שהמיטו חרפה על המוסד שהיה מורם מעם וראשון בעיהי מרבית הציבור.
"בור כרה ויחפרהו" אמר הנביא.

18 האוליגרכיה בלחץ, חבורת הזבל ממש, אליטיזם טהור  (לת) אלירן
  • 00:16
  • 22.12.11

19 ואת התרנגולת  (לת) אורי
  • 00:45
  • 22.12.11

20 השופטת בייניש, עבדתם קשה מאד את וחבריך להביא את המוסד לפשיטתרגל, הצלחתם.  (לת) אל תבואי בטענה לאף אחד אחר!!
  • 00:54
  • 22.12.11

21 טוב מאוד, דמוקרטיה להזכיר  (לת) לא לגיטימים
  • 00:59
  • 22.12.11

22 פרופ' ברק, אתה חי בקרב הערבים, ולא להיפך פרספקטיבה
  • 01:07
  • 22.12.11

אדנות ציונית טיפוסית. ליברלים דה-לה-שמאטע.

23 כותרת הכנס היתה צריכה להיות: זכויות אדם-סוף הסרט ימני מזרחי דתי. או: הנראטיב של האחר
  • 01:20
  • 22.12.11

אחרי שלטון של 20 שנה במערכת המשפט נוצרה התקוממות עממית. הרוב החליט לנצל את העובדה ש, סליחה, הוא רוב. זעקות השבר של החכמים בעיני עצמם נשמעו למרחקים. אבל שלטון האליטות קלט את כוחו. והתפזר לביתו עצוב ומהורהר. חשבון נפש לא??

24 "הרוב הפרלמנטארי מבקש למצות עד תום את כוחו כרוב, תוך השתחררות הלכה למעשה, מההגבלות שהדמוקרטיה החוקתית מטילה עליו". פירוש למי שלא הבין דוגמה מאלפת. לגזור ולשמור.
  • 01:26
  • 22.12.11

אין כמו המשפט הזה כדי להדגים את ההתנשאות. "למצות את כוחו"=לעשות כרצון הציבור שבחר בו. דמוקרטיה לא??; השתחררות הלכה למעשה, מההגבלות שהדמוקרטיה החוקתית מטילה עליו=הטלתי עליכם, ציבור מטומטם, כל מיני הגבלות שקשרו לכם את הרגליים. איך אתם מעזים להשתחרר? עד שזיכיתי אתכם לראות את אורי שזורח עליכם.... לא יאומן כמה אנשים חיים בסרט....

  •   עריצות הרוב שמעת על זה?
    • 10:55
    • 22.12.11

    רק הדיוט יפאר וירומם את הרוב המכריע בדמוקרטיה ללא הצבת הסייג הקריטי בדמות ערכים וזכויות אדם שהם קדושות יותר מאותו רוב.
    לעתים גם רצוי לדעת מהו ה-"רוב" המדובר. חוקים העוברים בכנסת ב"רוב" של 14 מול 5, האם הם ראויים להיכנס תחת כיפת הזהב של "הרוב הפרלנטרי ממצה עד תום את כוחו"?

    תתביישו.

25 בייניש וברק מודאגים אבל זחוחים זאת שורש הבעיה- הזחיחות של הנבחרים, השופטים ובכלל  (לת) דן בחסד
  • 01:42
  • 22.12.11

26 עשרת הדברות של חונטת ברק! אלי הרחובותי
  • 02:18
  • 22.12.11

1ֶ.בחירה חופשית: צה"ל הוא צבא העם וככזה עליו לשרת את העם הערבי.
2. הרחבת חופש הביטוי: יורחבו מחנות המעצר לימניים ודתיים ו(כמובן לאחר בניית חומות סביב המחנות כדי להגן על חופש הביטוי).
3. הכרעת המיעוט: כל אמירה שאינה מתיישבת בקנה אחד עם משנתנו,
4. פלורליזם: אנו בעד דמוקרטיה, כל עוד הפלורליזם אינו חורג מדעה אחת שמאלנית מגובשת.
5. יצירת מכנה משותף: בכל מסגד יושמעו מתחילת השנה רק קריאות "איטבח אל יאהוד".
6. שוויון: יש להבין כי נשים גם הן סוג של בני אדם, ולכן נשמור על שוויונן רק אם הן שומרות על כבוד המשפחה הערבית ואם לא? שחיטה!
7. הזכות להליך הוגן: הכרחית וראויה בכל חברה דמוקרטית ועל כן רק ועד ראוי ומתאים יבחר שופטים מרחביה בשיטת "חבר מביא חבר".
8. הפרדת רשויות: לא תתקיים דמוקרטיה ללא הפרדת רשויות, ועל כן יש להפריד את שלוש הרשויות לכאלו שהן איתנו ואלו שעוזרים להן להיות איתנו.
9. חופש העיתונות והתקשורת: זה תוצר הכרחי של חופש הביטוי, ועל כן יש להמשיך ולהקפיד על חופש ערוצי התקשורת היחידים שכולם בשליטתנו.
10. עקרון הגבלת השלטון: אין מה להרחיב. אכן, צריך לחלוטין להגביל את השלטון, בעיקר את הצבא והעם, עד שנחליט מי ראוי להיות חבר בחונטה.

27 המערכת המשפטית הרוסה...בזכות מורך ה"נאור", אהרון ברק.  (לת) לא "הכל שפיט"...יש גבולות לסמכותכם, ואותם חציתם מזמן.
  • 02:27
  • 22.12.11

28 פושעים בגלימות - מידיעה אישית.  (לת) ממלכת השטן.
  • 02:55
  • 22.12.11

29 אהרון ברק : " שיטת המשפט האמריקאית לא טובה " כך אומר זה שבאמצעות מחטף חטף לנו את הדמוקרטיה ברוב חוצפתו המתנשאת  (לת) דני רווה
  • 03:16
  • 22.12.11

30 שני נשיאי בית המשפט העליון, שני נשיאים מושחתים בפני העם שהטילו אימתם על המדינה! אביבן
  • 04:03
  • 22.12.11

איך לך בתור שופטת עליון מרשה לעצמך לשבור את החוק בו בזמן שאת חפפת את השמפניה (אבישי רביב) בפשעיו שהושתלו על ידי השב"כ כפרקליטת המדינה! איך זה שלא נתת למשטרה לחקור את בעלך בגניבות ובמרמה שגנב מלקוחותיו מליוני שקל ולא נתן את הדין לזה!!
אהרון ברק כשופט עליון עשה את הדברים המושחתים כדלעלן:
1.בתקופת כהונתו מחלת השחיתות התפשטה בקצב מפחיד, עיתון הארץ 7.5.01
2. אקטיביזים שיפוטי? אהרון ברק וניצול מעמדו לקידום משפחתי באמצעות מערכת המשפט, עיתון העיר 24.5.01
3. פרשת 17 הדירות של משפחת אהרון ברק "נקים" 26.7.06
אז איך זה ששני שופטים אלה מדברים על המחוקק כצורה איוולת, בו בזמן שהם המושחתים הכי גדולים שלא נתנו את הדין עבור מעשיהם.
עיתון הארץ חייב לקחת משימה זו ולנקות פעם אחת ולתמיד את שחיתות ביתי המשפט שמולכים אמתם כלפי העם שאינו יודע איך המערכת הזו עובדת!! תודה וחג שמח

31 ומי התרנגולת ??? והיכן ביצי הזהב ???  (לת) איכא דאמרי
  • 04:45
  • 22.12.11

32 "תוך השתחררות הלכה למעשה, מההגבלות שהדמוקרטיה החוקתית מטילה עליו" Yossi
  • 05:14
  • 22.12.11

אהרן ברק אתה התעלמתה מחוקים ונוהגים. פסלתה את רות גבינזון בגלל אג'נדה וביטלתה את חוקי הכנסת בלי בסיס חוקי. לליטאי כמוך צריך להזכיר את חוכמת הלל הזקן: "על דאטפת אטפוך, וסוף מטיפייך יטופון".

33 המהפכה החוקתית מרדכי מילמן
  • 09:03
  • 22.12.11

מצב שבו שופטים מקצועיים שומרים עלינו מפני שרירות לבו של הרוב בכנסת, הוא המצב המבדיל אותנו ממדינות כמו איראן, סוריה, קוריאה הצפונית ועוד. כל פרט ופרט במדינת ישראל צריך לברך על קיומו של מצב זה, ולהתפלל שמצב זה יימשך לנצח. בפועל אין סיכוי שתקוה פשוטה וצנועה זו תתגשם, משום שחלק גדול מהציבור רוצה להנהיג כאן מדינת הלכה תורנית. גם באיראן רצה העם מדינת הלכה איסלאמית, והיום הוא אוכל את התבשיל שהוא עצמו בישל.
נראה שאנו נמצאים על מסלול של חלוקת המדינה לשתי ממלכות : יהודה וישראל. כבר היינו בסרט הזה.

34 האם באמת בייניש וברק לא מבינים שהריסת מערכת המשפט היא המשך טבעי לשתיקת הכבשים שלהם? Zכי חלטורה
  • 10:32
  • 22.12.11

"...ואף שרודנות אכן יכולה לשלוט בהצלחה על עמים אחרים, מפני שאינה זקוקה להסכמה, היא תצליח לשרוד בשלטון רק אם תחריב תחילה את כל המוסדות הלאומיים של עמה שלה." (חנה ארנדט, יסודות הטוטליטריות, עמ' 223).


למדינת ישראל אין ברירה. אם היא רוצה לשרוד לעוד קצת זמן היא חייבת להחריב גם את מערכת המשפט שלה, אחרת היא תיעלם מוקדם מהצפוי.

35 ביניש - עומדת על כרעי תרנגולת משה
  • 10:47
  • 22.12.11

היא קומדומני ניראת כתרנגולת. אבל קצת דברי שבח על התרנגולת מעשיה וכן מעשיה של שאר התרנגולים היבאו סוף לפשעים ולהכל שפיט ונגיד התרנגול ילך ... ואנחנו נתחיל לחיו חיים כמו אנשים ולא כמו תרנגולים

36 אהרון ברק ציון
  • 11:09
  • 22.12.11

אהרון ברק שהסגיר את פרצופו האמיתי לאחר שפרש בעד משנתו של עזמי בשארה מדינת כל אזרחיה. זה האיש עם האג'נדה שמי שלא חושב כמותו אין לו מקום בבית המשפט העליון. והוא מדבר על הסכנה לדמוקרטיה. הדיקטטור הגדול.

37 אתם לא רלוונטים לעם היושב בציון, מתי תקלטו?  (לת) עצוב
  • 11:21
  • 22.12.11

38 בית המשפט המושחט אופיר
  • 12:22
  • 22.12.11

מעניין כי כאשר מבקרים נהגי מוניות או עובדים אחרים , אומרים בבתי המשפט שזהו חופש הביטוי , אך לבקר את השופטים זוהי הסתה לרצח . הם זאבים בעור כבש , חסרי אתיקה וצדק , גם כשאין ראיות בודים מליבם את הנסיבות . בושה וחרפה ואוי למדינה שזהו בית המשפט שלה .

39 אהבל: ביניש לא אמרה כלל וכלל שיש חשש שמערכת המשפט עומדת על כרעי תרנגולת. היא אמרה הבנת הנאמר
  • 12:30
  • 22.12.11

היא אמרה שיש חשש שהמהפיכה החוקתית (עכשיו קוראים לה "מהפיכת זכויות האדם"?) עומדת על כרעי תרנגולת, וזה דבר שונה לחלוטין.

40 מקום הרשע  (לת) מקום המשפט
  • 15:44
  • 22.12.11

41 ואני לתומי חשבתי שבכרעי תרנגולת התכוונה הגב' בייניש לכשלי הערכאות הנמוכות (שלום ומחוזי) באספקת "הסחורה", זמין, זריז, תקיף ויעיל, לאזרח הקטן (רבע עוף) במפלס הרחוב. אז מה, מותר לחשוב, לא?  (לת) זלמן חוק וסדר (איפה אני ואיפה "העליון", ענק עלי!).
  • 17:34
  • 22.12.11

42 כולם לומדים מבית המשפט העליון כיצד לבצע הדרת ספרדים מכהונה בבית המשפט העליון וכשנבחר ספרדי לקישוט נבחר ספרדי שלא מוסיף כבוד רב לספרדם במכוון.  (לת) מערכת המשפט=בדיחה
  • 23:27
  • 23.12.11

43 מערכת המטפש דן
  • 07:07
  • 24.12.11

מדובר היום במערכת הרקובה ביותר במדינה. ללא שום ביקורת אמיתית על פעולתה. שופטים שבהרבה מכירים אינם מכירים כלל את העניינים בהם הם מטפלים . פעם אחר פעם אנו רואים החלטות הזויות המביאות המדינה לחוסר ברירה וחקיקת חוקים דרקונים שתכליתם אחת מניעת השטף הלא הגיוני של בתי המשפט . חוץ מזה רבים משופטינו עצלנים ולא חכמים