המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

החשודים בדריסת לי זיתוני רוצים להישפט בצרפת; "בישראל זה לא יהיה הוגן"

פרשת הפגע וברח הובלטה השבוע בצרפת בעקבות מכתבה של רעיית הנשיא, קרלה ברוני, להוריה של זיתוני. סניגוריהם יכנסו היום מסיבת עיתונאים

סנגוריהם של קלוד איזק ואריק רוביק, אזרחי צרפת החשודים בדריסתה של לי זיתוני בתל אביב, אמרו כי מרשיהם מעוניינים ומוכנים לעמוד לדין בבית משפט בארצם, אך לא ניתן לעשות כן מפני שהרשויות בישראל טרם הגישו בקשה מסודרת מעמיתיהם בצרפת לבחון את המקרה.

עורך הדין מישל אפלבאום, אחד מפרקליטיו של רוביק, אמר בשיחה עם "הארץ" כי המקרה לא צריך להפוך לקרקס תקשורתי אלא להתנהל בין כתלי בית המשפט בצרפת. מאז מכתבה של רעיית נשיא צרפת, קרלה ברוני לאמה של לי זיתוני השבוע, הובלטה הפרשה גם בכלי תקשורת במדינה. אפלבאום ועורך הדין ז'וז'ף כהן-סבאן יקיימו אחר הצהריים (חמישי)  מסיבת עיתונאים בה יתייחסו לנושא.

לדברי אפלבאום, "אנחנו צריכים להיות מאוד ברורים בנקודה הזו – והנקודה היא שממשלת ישראל לא ביקשה מממשלת צרפת לנקוט בפעולה משפטית נגד מרשי. אם הם באמת רוצים לראות את המקרה (מתנהל) מול שופט, הם יכולים לבקש משר המשפטים הצרפתי לפעול נגד האנשים הללו. אבל הממשלה הישראלית לא עשתה זאת עד כה".

הפגנה למען הסגרת איזק ורוביק, בתחילת החודש
הפגנה למען הסגרת איזק ורוביק, בתחילת החודש. צילום: תומר אפלבאום

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

אפלבאום הוסיף כי "אני לא מוכן לתת לאנשים לומר שהקליינט שלי מתחבא, או מתחמק מאחריות. זה לא נכון". לדבריו, "ברגע שהם הגיעו לצרפת, כתבנו למשרד המשפטים בצרפת כדי לומר שהם ממתינים לפניה משופט צרפתי כדי לקחת אחריות למצב כאן. אנחנו לא יכולים ליזום חקירה. צריכה להיות תלונה.

"אבל הישראלים לא ביקשו מהצרפתים להתחיל בהליך כלשהו. הישראלים ביקשו שישלחו אותם (את איזק ורוביק) לישראל, אבל זה בלתי אפשרי – מדינה לא תשלח את אזרחיה למדינה אחרת. אותו דבר תקף בישראל. אם לישראלי, למשל, היתה תאונה דומה בתאילנד ואחר כך היה חוזר הביתה – ישראל לא היתה משיבה אותו לשם".

הפרקליט שב והדגיש כי לשניים אין כל כוונה לשוב לישראל, מהסיבה שלדעתם משפט בישראל לא יתנהל באופן הוגן. "יש תסיסה רבה בחדשות וברחובות בישראל, וטוענים שהאנשים האלה צריכים להישפט. כולנו מסכימים. אבל בנקודה הזו, אני שואל – אם יהיה משפט בישראל האם הוא יהיה הוגן? ברור שלא. דעת הקהל כה עזה כך שאין סיכוי למשפט הוגן".

אפלבאום הוסיף כי "צרפת אינה רפובליקת בננות. יש לנו מערכת משפט עצמאית וטובה".
גורמים הבקיאים במערכות המשפט בישראל ובצרפת מעריכים כי איזק ורוביק – אם יואשמו - צפויים לקבל עונש של שבע שנות מאסר בצרפת, או 20 בישראל.

לדברי הפרקליט, איזק ורוביק עצמם לא מתכננים להתראיין לתקשורת. "הם לא רוצים לדבר, ואנחנו לא מעוניינים שידברו. ראשית, אנחנו רוצים ששופט ישמע את דברם (..). זו תאונה טראגית, לא פרשה בין צרפת וישראל ולא פרשה שצריכה להתגלגל לטלוויזיה ולתקשורת".
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא הוגן???? מר הוגנות
  • 11:38
  • 29.12.11

ומה שהם עשו, לברוח היה מאוד הוגן בטח..... נאה דורש נאה מקיים.

02 חוסר ההגינות המשווע של המוות, ביחוד כשבא לפני הזמן  (לת) משלם מי שהביא
  • 12:09
  • 29.12.11

03 אם לא יגיעו להשפט יש להביאם במזודה אזרח
  • 13:07
  • 29.12.11

הוא דרס כאן אז שישלם את המחירכאן, אם לו אנחנו יודעים היטב איך לגבות מהם את המחיר,
הרי שני אנשי "העסקים" המפוארים האלה באו לכאן ע"מ לסיים חשבונות כספיים עם עבריין או עבריינים וזה אומר בבירור עם מי יש לנו עסק

04 מדוע ההמתנה? אילן
  • 13:08
  • 29.12.11

מדוע ישראל לא הגישה בקשה להסגרה עד היום? יש משהו שאנו לא יודעים?

05 יש להם בית בישראל ואזרחות עם מענקי 'עולה חדש', אז פתאום הם דורשים שיפוט בצרפת? להלאים לנובורישים את נכסיהם בארץ!  (לת) עשירים עם אזרחות כפולה
  • 13:18
  • 29.12.11

06 גם מבריחי סמים שנתפסו בתאילנד רוצים להשפט באמסטרדם אז מה? שופט צדק
  • 13:51
  • 29.12.11

הרגתם בישראל תשפטו בישראל

07 אם הייתי ממשפחת זיתוני... רני
  • 13:54
  • 29.12.11

הייתי דואג שהפושעים האלה ייאבדו איברים חיוניים. לאנשים כאלה פשוט לא מגיע להתהלך בין אנשים נורמלים ולהנות מהחיים.

08 האם הוגשה בקשה מצד משטרת ישראל? אולי המחאה צריכה להיות מול המשטרה? צ.
  • 14:05
  • 29.12.11

ואולי עדיף שצרפת תשפוט אותם?
גם ככה הם ייצאו פה עם עיסקת טיעון של חצי שנה עבודות שירות..

09 רצח בחסות החוק בנצי
  • 15:45
  • 29.12.11

לפי דברי העו״ד, אם אזרח ישראלי פלוני ירצח אזרח צרפתי, הוא יישפט בישראל (במידה וייתפס כמובן).

  •   מה זה קשור? קשור איפה הוא נתפס אבי
    • 18:23
    • 29.12.11

    גם ישראל איננה מסגירה אזרחים וגם צרפת לא עושה זאת. זה שהם הצליחו להימלט זו הבעיה ואשמת המשטרה בלבד שפועלת כמו צב!

10 צודקים כי בישראל בעת הזו בית המשפט לא מצליח להעמיד מאזני צדק ראויים להבחנה בין האמת לשקר  (לת) פלץ
  • 20:25
  • 29.12.11

11 בישראל זה לא יהיה הוגן, אבל גם לא בצרפת - צריך פשרה - מדינה שאינה מעורבת סתם קקר
  • 03:45
  • 31.12.11

שישפטו וירצו את עונשם בסין.

פרוייקטים מיוחדים