המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בניגוד לציפיות || הוועדה לבחירת שופטים בחרה ארבעה שופטים חדשים לעליון, בהם נועם סולברג

אחרי שבוע שבו עמדה הוועדה בלב הסערה הפוליטית, נבחרו גם צבי זילברטל, אורי שהם ופרופ' דפנה ברק ארז, שאמורה לאזן את מינויו של סולברג

באופן מפתיע, החליטה והוועדה לבחירת שופטים על בחירה בארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. בתום שבוע סוער מבחינה פוליטית, בו עמדה הוועדה בעין הסערה, הוחלט לבחור בשופטים נועם סולברג, צבי זילברטל, ואורי שהם ובפרופ' דפנה ברק-ארז כארבעת השופטים שיצטרפו לבית המשפט העליון בחודשים הקרובים.

בשלב הראשון ייכנסו המינוי של סולברג וזילברטל לתוקף. שהם ייכנס לתפקיד עם פרישתה של ביניש, בסוף פברואר, וברק-ארז עם פרישתו של המשנה לנשיאות בית המשפט, השופט אליעזר ריבלין, בחודש מאי. לאור גילו הצעיר, ואם יישאר הנוהג הקיים על כנו, השופט סולברג צפוי בעתיד הרחוק אף להתמנות לנשיא העליון.

השופטים שמונו לבית המשפט העליון - פרופיל

כל המועמדים נבחרו בהסכמה מלאה, מלבד סולברג, שזכה בתמיכת שמונה מבין תשעת חברי הוועדה. בהצבעה על סולברג נמנע אחד משני נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה, עורך דין חאלד זועבי. השופט שהם נבחר על רקע ביקורת שנשמעה בחודשים האחרונים כי בין המועמדים לעליון אין שופט מזרחי, ומאז פרישתו של השופט אדמונד לוי לא מכהן כל מזרחי בעליון.

בחירתה של ברק-ארז, המשמשת דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, נחשבת להפתעה, שכן אמנם היתה ברשימות המועמדים, אולם מועמדותה לא נחשבה עד היום כבעלת סיכוי. הלך הרוח בוועדה היה כי המינויים הקרובים צריכים להיעשות מקרב שופטים מחוזיים, ולא אנשי אקדמיה. גורמים בוועדה ציינו כי בבחירתה של ברק ארז, המתמחה בתחום זכויות האדם, יש כדי לאזן את מינוי של סולברג, שנישא על תמיכת הימין. זילברטל נחשב מועמד המקורב לנשיאת העליון, שדחפה למינויו.

סולברג: שופט העליון הראשון שגר בהתנחלות

בהתמודדות הזאת, כמו בהתמודדות הקודמת שלו לתפקיד שופט בית המשפט העליון ובהרצתו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה לפני כשנתיים, עורר סולברג, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, התנגדות עזה.

סולברג, שנולד ב-1962, הוא תושב ההתנחלות אלון שבות בגוש עציון. הוא למד בישיבה התיכונית יבנה בחיפה והתמחה אצל עו"ד פליאה אלבק, מבכירות פרקליטות המדינה בעבר, שנחשבה לאחת ממכשירי הקמת ההתנחלויות בשטחים, ואף זכתה לכינוי "אם ההתנחלויות".

ב-2007 הוא זיכה מאשמת הריגה את שוטר מג"ב שמואל יחזקאל, שירה והרג פלסטיני תושב עיסאוויה שנה וחצי קודם. יחזקאל הואשם שירה לעבר הפלסטיני שלוש יריות, אחת פגעה בגבו והרגה אותו. סולברג קיבל את טענת יחזקאל כי יתכן שהוא טעה בשיקול דעתו וחשב כי באותן דקות אכן נשקפת לו סכנת חיים.

סולברג
סולברג. צילום: דניאל בר און
ברק ארז
ברק ארז. צילום: מוטי מילרוד
צבי זילברטל
צבי זילברטל. צילום: אתר בתי המשפט
השופט אורי שהם
השופט אורי שהם . צילום: מוטי קמחי

סולברג אף חתום על שורת פסקי דין בתחום לשון הרע, שזכו לביקורת בשל הפגיעה בהם בחופש העיתונות. הבולט שבהם נוגע לתביעת לשון הרע שהגיש סרן ר' נגד אילנה דיין והזכיינית דאז טלעד ששידרו בערוץ 2 תחקיר, שהתבסס על תצלומים והקלטות, ממנו ניתן היה להבין כי ר' ביצע וידוא הריגה בילדה אימאן אל האמס בת 13. בפסק הדין של סולברג נקבע כי עריכת החומרים והצגתם גרמו עוול לר'.

בערעור שהגישה דיין לבית המשפט העליון נכתב כי אם יעמוד פסק דינו של סולברג בתוקפו, תונחת מכה אנושה על העיתונות החושפת ותונחת מכה אנושה על העיתונות המעוררת פולמוס ושיח ציבורי, המעזה והחושפת אל אור השמש סיפורים שראוי לספר.

מועצת העיתונות ביקשה מבית המשפט העליון, במסגרת הדיון בערעורים, להעלות בדיון סוגיות עקרוניות בעלות השפעה על תפקוד העיתונאים, בעקבות פסק הדין של בית המשפט המחוזי. בית המשפט העליון עדיין לא הכריע בערעור.

פרופ' ברק-ארז: מומחית לזכויות אדם

פרופ' ברק-ארז, בת 47, החלה ללמוד משפטים באוניברסיטת תל אביב בגיל 18 כעתודאית ושירתה בפרקליטות הצבאית. במחקריה האקדמיים התמקדה בעיקר בתחום זכויות אדם ואזרח, תחום המשפט הציבורי ובהשפעת הביורוקרטיה על זכויות אדם והדמוקרטיזציה של ההליך המנהלי. ברק-ארז עסקה גם בחקר הזכויות החברתיות של האזרח בישראל. בראיון שהעניקה בחודש שעבר היא דיברה על דאגתה הגדולה מההתקפות על בית המשפט העליון, שכן "הוא אחד ממוקדי החוסן של החברה הישראלית ושל ישראל. ההתקפות עליו ברמה של הדה-לגיטימיציה הן מאוד מדאיגות ומסוכנות".

זילברטל: מקורב לביניש ומשפטן מוערך

השופט צבי זילברטל, בן 60, בוגר בית הספר התיכון הגימנסיה העברית בירושלים, למד בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא החל את כהונתו כשופט בית משפט השלום בירושלים ב-1990. משנת 2001 הוא משמש כשופט במינוי קבע בבית המשפט המחוזי בבירה. זילברטל נחשב משפטן מוערך ושופט הגון.

אורי שהם: שופט תחת אבטחה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי שהם, הוגדר במשך תקופה ארוכה כשופט בעל סיווג האיום הגבוה בישראל, לאחר שקיבל איומים מאחד מראשי ארגון הפשע ביפו אותו הוא שפט. באותם ימים הוצמדה לו אבטחה, מצלמות הקיפו את ביתו, וכלבי חבלה בדקו את רכבו מחשש שמולכד. בתחילת השנה שעברה פחת הסיווג.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אורי שוהם הוא מזרחי. נולד בעירק.  (לת) שופט מזרחי
  • 11:37
  • 06.01.12

  •   בושה שבוחרים על פי עדה והוא לא מסוגל להיבחר בזכות כישוריו השיפוטיים והיותו אדם מסוג מסוים. בדיוק כמו המתנחבל סולברג או גרוניס,שעדת בריונים בכנסת ובממשלה הכשירה את דרכם למוסד שבימים כתיקונם כף רגלם לא הייתה דורכת. ב י ז י ו ן  (לת) שומר חוק
    • 13:29
    • 06.01.12

  •   אמנם אתה שומר חוק,אבל...אתה מלא שינאה וקינאה  (לת) אביה
    • 15:03
    • 06.01.12

  •   סולברג אמור לאזן את הבוגדת ברק ארז  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 15:05
    • 06.01.12

  •   סולברג לא מתאים להיות אפילו שופט שלום אז עכשיו ישימו אותו בעליון? פרוטקציה!  (לת) יוסי
    • 17:38
    • 06.01.12

  •   סולברג שופט מדהים, חכם מאוד, אם היית טורח לקרוא פסיקה שלו משפטן, עוזר הוראה
    • 23:31
    • 06.01.12

    לפני שאתה מדבר עליו דברי הבל וריק, היית מבין שהוא נבחר על סמך כישורים, ולמרות היותו מתנחל..

    קשה לי למצוא איש משפט (ימני או שמאלני) נטול אינטרסים - דוגמת אנשים כמו בייניש, שיש לו משהו רע להגיד עליו כשופט..

    אנשי שמאל קיצונים מעריכים אותו מאוד.

    אז כדאי שלפני שאתה מקשקש תתחיל לפתוח ספר - בור ועם הארץ

  •   במשך שנים הכניסו שופטים בדיוק מהסיבה ההפוכה משפטן, עוזר הוראה
    • 23:45
    • 06.01.12

    לא הכניסו שופטים ימניים מלבד חריגים, סגרו את הדלתות בפני מתנחלים, מזרחיים ועד לפני 20 שנה גם בפני נשים..

    אם היית איש ימין - מוכשר ככל שתהיה לא היה לך כמעט סיכוי להתמנות לעליון..

    ומנגד מינו שופטים רק אם הם היו מסוג מסוים של אנשים..
    אז כשהמצב הופך לשוויוני ולא מעוות אתה מתלונן?

    איפה היית מעל ל60 שנים? איפה היית כשמינו שופטי שמאל גם אם הם לא היו המוכשרים ביותר? גם אם היו שופטים מזרחיים, ימניים, נשים מוכשרים יותר?

    במשך שנים שלושת נציגי בית המשפט העליון + נציג לשכת עורכי הדין (אחד לפחות) + נציג אופוזיציה / 3 נציגי קואליציה בחרו כמעט תמיד אך ורק אנשי שמאל אשכנזים..

    רק לאחר שהחוק תוקן ונדרשים כיום רוב של 7 חברי וועדה, אז התחילו להכניס מעט פלורליזם לבית המשפט.. שכן כמעט תמיד אין אפשרות להגיע לרוב של 7 נציגים מהימין או מהשמאל..

    ובכלל מדוע ברשימה שלך אינך מכניס נשים? הרי היו פעמים רבות שהכניסו נשים - רק בגלל שהן נשים, ראה ערך - עדנה ארבל!! שברק (אחד המשפטנים הגדולים ביותר שהיו לישראל - ושופט מדהים) אמר עליה שהיא לא ראויה לעליון??

    למה אתה לא מכניס לרשימה שלך את השופט הערבי? ג'ובראן - שלעתים יש לו התבטאויות שהיו מביישות אפילו בוגר מכללת קריית אונו?

    בנוסף, הדיבור שלך - לקרוא לשופט מדהים כמו סולברג מתנחבל - מוציא את המרצע מהשק, אדם אחוז שנאה ושטוף מוח, שאינו יודע דבר או חצי דבר על המועמדים, ורק מסמן אותם לפי תווית..

  •   אז מצאו פודל ''עיראקי'' שישב בעליון ותמיד ינפנפו בו שיש עיראקי בעליון אחד מ 14 אשכנזים- בושה וחרפה !!!  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 12:19
    • 07.01.12

  •   מה שלמה מעוז יעשה עכשיו?  (לת) חרקירי?
    • 17:15
    • 17.01.12

02 דנה ברק ארז לא מזוהה פוליטית?! היא שמאלה מבל"ד... דר' למשפטים
  • 11:39
  • 06.01.12

יום שחור לדמוקרטיה הישראלית.

03 מינוי סולברג יצוין כיןם היסטורי לדמוקרטיה הישראלית שהשכילה להתחיל לפורר את שילטון הרודנות של החונטה השמלאנית בבג"צ.  (לת) יש רגל בדלת!
  • 11:42
  • 06.01.12

  •   ודי לכיבוש המביש כי עם צודק לא כובש  (לת) פלץ
    • 12:55
    • 06.01.12

  •   דמוקרטיה ? רודנות ? נפלה לך על הראש דלת... ציניקן
    • 13:14
    • 06.01.12

    יום לדמוקרטיה ? הימין הוא אביר הדמוקרטיה ? בגין מתהפף בקברו נוכח "כיבוד שלטון החוק" של הימין ואתה אומר שירה ?
    "רודנות" השמאל ? ביום ש"רודנות" זו תעלם, זכויותך כאזרח יהיו כקליפת השום.

  •   אה כן, ראינו את ,זכויות" האזרח בטרנספר בגוש קטיף, בהתפרעות בעמונה, בהתעללות הממשלה ביהודי יו"ש ובהרחקה המנהלית של צעירים שכל עוונם מצוי בכך שאינם מסכימים להתעללות הממשלה באנשי יו"ש ולפחות אחד מהם מיתומי הזיות אוסלו של רבין והשמאל.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:46
    • 06.01.12

04 ראינו הרבה דברים אחד העם
  • 11:43
  • 06.01.12

אז עכשיו נראה פשיסט גזען בבית-המשפט העליון.

05 ועכשיו צריך למנות את ח"כ יריב לוין לתפקיד שר המשפטים. רק כך יבוא ערכי רוב העם לידי ביטוי במערכת המשפט  (לת) תחי הדמוקרטיה
  • 11:45
  • 06.01.12

06 תהליך בחירת השופטים צריך לצאת מן המחשכים. כיום, השופטים מטיפים לשקיפות - אך רק אצל אחרים...  (לת) אין דבר מחטא יותר מאור השמש
  • 11:47
  • 06.01.12

07 בניגוד לציפיות של עתון הארץ נועם סולברג נבחר.הידד  (לת) שי
  • 11:48
  • 06.01.12

08 ה"ארץ" מחפש את מה שלא בצידו הפוליטי שלו, ולא האובייקטיבי שלומי
  • 11:49
  • 06.01.12

אתם לא מדברים על מי שמונתה, בתו של אהרון ברק, כאילו היה בית המשפט העליון ירושה שלה, אלא מה שמעניין אתכם הוא רק נועם סולברג.
אם היה לכם אפשרות להעלים אותו כנראה שהייתם עושים זאת.

אקווה שתפרסמו, ואם כן תפתיעו אותי.

09 בייניש מצדיקה את המונטין שיצא לה. רגע לפני שפורשת מקריבה את עתיד מערכת המשפט כולה רק למען מינוי ידידתה האישית.  (לת) דפנה
  • 11:54
  • 06.01.12

10 הצדק ניצח והארץ קיבל בראש!!  (לת) יהודי דמוקרט
  • 12:04
  • 06.01.12

11 דפנה ארז נבחרה כדי לאזן את סולברג (השנוי במחלוקת כמובן) - אבל היא אינה מזוהה פוליטית. בחיי שאתם גדולים.  (לת) יוסי
  • 12:06
  • 06.01.12

12 ההישג של פרופ' ברק ארז א.ד.
  • 12:12
  • 06.01.12

הישג נאה לפרופ' ברק ארז. בגיל 47 היא תראה סוף איך איך נראה אולם בית משפט מבפנים.

13 שופט שגר בהתנחלות? זו עבירה על החוק הבינלאומי.  (לת) ש
  • 12:14
  • 06.01.12

14 נבחר שופט לא חוקי...  (לת) ציון
  • 12:20
  • 06.01.12

15 כל השופטים ראויים,למעט סולברג. רון
  • 12:27
  • 06.01.12

סולברג גר מחוץ לתחומי מדינת ישראל,בניגוד לחוק הבינלאומי.

16 צעד לקראת בגצ כמייצג העם ולא מייצג השמאל  (לת) ליכודניק
  • 12:34
  • 06.01.12

  •   בגצ צריך לייצג את החוק, לא את העם.  (לת) ס
    • 14:08
    • 06.01.12

  •   בקצב הזה שלטון החונטה השמאלנית בבג"צ ובמדינה,מובטח לעוד שנים רבות. רק הדחת נתניהו מראשות הליכוד,יכולה לזרז את העברת השלטון לרוב הימני לאומי.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 15:09
    • 06.01.12

17 עוד יום שחור בהיסטוריה הישראלית הצועדת לקיצה  (לת) א
  • 12:39
  • 06.01.12

18 שנים של כתיבה "אוביקטיבית" של העתון הנתון במחלוקת נגד השופט סולברג הושלכו לפח.אולי זה ילמד כמה שחצנים מהו כוחם האמיתי.מדינת ישראל הרויחה,"הארץ" הובס.שבת שלום!  (לת) המשקיף
  • 12:43
  • 06.01.12

19 מקווה שתשמור גם על זכויות האדם היהודי ולא רק על זכויות האויב
  • 12:46
  • 06.01.12

 

20 נציגי לשכת עוה״ד בועדה נבחרו לא כמקובל ולא ראויים  (לת) גיורא
  • 12:50
  • 06.01.12

21 ארבעתם ראויים לתפקיד הרם. בהצלחה!  (לת) שמעון דיסקין
  • 12:51
  • 06.01.12

22 לשנות את השיטה של מינוי שופטים לעליון משפטן
  • 13:05
  • 06.01.12

חייבים להפסיק את המסחרה במינויים חשובים אלו , ולמצוא דרכים למינוי המשפטנים הטובים ביותר . בולט מאוד חוסר ייצוג של הציבור הערבי , השופט ג'ורג' קרא ראוי ביותר לשבת בעליון . יש להפסיק עם מינוי "מזרחי" , במדינה בת 64 אין יותר שופטים מזרחיים .

23 עצוב שהימין עיור בשנאתו לכל מי שלא חושב כמוהו ולא מבין דברים שלומדים בתיכון בשיעורי אזרחות לגבי דמוקרטי  (לת) תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר
  • 13:06
  • 06.01.12

24 עוד יום עגום לדמוקרטיה שהימין הורס-עם בחירת המתנחבל סולברג. רק להסתכל עליו כדי להבין מי האיש ומי הבריונים שמאחוריו.  (לת) שומר חוק
  • 13:27
  • 06.01.12

25 ההפיכה כבר הולמה בשתי היריות ואידך סרק סרק  (לת) הזונה מבני עקיבה
  • 13:47
  • 06.01.12

26 אי אפשר שלא לדעת את מה שכבר יודעים (ליבוביץ) יהודה
  • 14:06
  • 06.01.12

וכבר יודעים, שלפחות מבחינה של אתיקה, לא ראוי ששופט בית משפט עליון יגור על שטחים, נאמר, לפחות, "שנויים במחלוקת"!! אני מצפה מאדוני שיעתיק את מקום מגוריו לפחות לתקופה שבא הוא חלק מהמוסד הכי מכובד בישראל - לדעתי הוא כזה. בג"צ, בכל 60 השנים, היה מכובד בעיניי ביחס למשכן הנשאים שלנו (שיכורים ואנסים!), לכנסת (עבריינים!) לממשלות (שכולן הרסו את החרדים עם כל ההקלות שנתנו להם). השופט הנ"ל חי על אדמה שהיא מחלוקת מדינית, ערכית, משפטית מבחינת החוק הבינלאומי - אבל נעזוב כל זה בצד. מבחינה של אתיקה לשמה - אם אנחנו יודעים שיש ספק שמשהו לא בסדר, אז ראשית, אנחנו "יודעים" ושנית, אין ספק! יעתיק אדוני את מגוריו לתקופת מינויו לעליון.

27 יופי בבית המשפט בן ציון
  • 14:18
  • 06.01.12

נורא מכוערים..קצת יופי בבית המשפט.

28 Still? after he was elected? Adam
  • 14:54
  • 06.01.12

Haaretz does not give up. Eight out of nine members elected Judge Solberg but Haaretz is still continuing with its mission to blacken this person's name. Is your judgement better than that of Beinisch, Na'or and Gronis? Congratulations to all new judges!!

29 חחח... מערכת "הארץ" מודה כי מנויה של דפנה ברק ארז הוא מנוי פוליטי שמאלני: "פרופ' דפנה ברק ארז, שאמורה לאזן את מינויו של סולברג"  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 15:00
  • 06.01.12

30 נקווה שהשופט סולברג לא ימנה את השמאלנית הקיצונית,פרופ' דפנה ברק ארז,לשבת בהרכבים שידונו בסוגיות בעלות השלכות לאומיות ובטחוניות חשובות. רק כך יוכל השופט סולברג לנטרל את השפעתה ההרסנית על הציבוריות הישראלית.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 15:13
  • 06.01.12

  •   דווקא נקווה שכן - משפטנית נהדרת, אבוי לנו שעד שבית המשפט משפטן
    • 00:07
    • 07.01.12

    העליון מתחיל להיות פלורליסטי, הוא יחזור להיות הומוגני...

    להיות הומוגני ימני זה רע בדיוק כמו להיות הומוגני שמאלני...

  •   נקווה מאוד שכן! עד שבית המשפט מתחיל להיות פלורליסטי משפטן
    • 11:07
    • 07.01.12

    אתה רוצה להחזיר אותו להיות הומוגני?

    הומוגני ימני גרוע בדיוק כמו הומוגני שמאלני (כמו שהוא היה מראשית המדינה - למעט כשופט אחד או שניים)

    וד.א - סולברג יוכל להחליט על ההרכבים רק בעוד שנים רבות - כשיהיה לפחות המשנה לנשיא/ה...

31 המקום היחידי בו עורר נעם "התנגדות עזה" היה בעיתון הארץ. תמי
  • 15:48
  • 06.01.12

נעם שופט מחונן ומנוסה. הוא יביא בשורות טובות לעליון. נעם אדם פרטי ולא מייצג אף אחד.

32 חגיגות הנצחון של הימין על מינוי סולברג - חגיגה מדומה לטווח קצר. קורא טקסטים
  • 18:07
  • 06.01.12

העולם , ובעיקר ארה"ב , לא יקבל פסיקות של שופט מתנחל שגר מוץ לתחומה הריבוני של מדינת ישראל בשטחים הכבושים עפ"י אמנות ג'נבה.
ימים קשים נכונו למעמדה ודימויה הבינלאומי של ישראל בעקבות מינוי סולברג. היכונו להצמדת התווית אפרטהייד. כי זאת יש לדעת : בית המשפט העליון ופסיקותיו נגד גדר ההפרדה ומאחזים לא חוקיים - היה חומת המגן של מדינת ישראל נגד מלעיזיה. לא עוד .

  •   אם היית קורא את הפסיקה שלו היית מבין מי הוא משפטן
    • 23:51
    • 06.01.12

    הוא שופט חכם מאוד ויסודי עוד יותר, שמבסס כל פסיקה שלו..

    אתה חושב שארה"ב והעולם טפשים כמוך וישר יפסלו את פסיקותיו בגלל מקום המגורים שלו??

    אל תנסה להפחיד אותנו בנבואת הזעם שלך..

    קיבלנו 4 שופטים נהדרים, כל אחד בדרכו שלו..

    היום הפולרליזם הדמוקרטי והליבראלי ניצח דיקטטורים צרי מחשבה כמוך...

  •   משפטן,אתה וטועה וקורא הטקסטים צודק. "העולם" האנטישמי,ממש כמו מעוותי השמאל הקיצוני שלנו,יקבלו רק פסיקות שמאלניות,אנטי ישראליות,המשרתות את האוייב הפלשתינאי.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 01:39
    • 07.01.12

  •   סולברג לא נבחר בגלל שהוא "חכם ויסודי" ולא בזכות הפסיקה הראויה שיוצאת תחת ידו. קורא טקסטים
    • 16:33
    • 07.01.12

    היה חשוב לנאמן - ממיסדי גוש אמונים- להכניס שופט מתנחל לעליון.

  •   לקורא הטקסטים - מה זה קשור - אבל הוא חכם ויסודי!!! משפטן
    • 19:27
    • 07.01.12

    אם אני בוחר במסי שיהיה איתי בקבוצה בגלל שאני גזען ואוהב לבנים - זה אומר שמסי לא שחקן טוב??? זה אומר שהוא לא ראוי???

    ובנוסף - מה אתה חושב היה פה מעל ל60 שנים?
    עדנה ארבל למה נבחרה? בגלל שהיא משפטנית בינונית או בגלל שהיא אשה?

    סלים ג'ובראן נבחר בגלל שהוא ערבי או בגלל הכישורים שלו?

    ומלצר ודנציגר נבחרו בגלל שהם עו"ד ורצו למנות עו"ד כשופטי עליון...

    נו באמת, רבים בעליון שנבחרו מהסיבות הללו (לא כולם כמובן), אבל זה לא אומר שהם לא ראויים, דווקא הרוב הגדול של שופטי העליון לדורותיהם היו ראויים לתפקיד.. סולברג אחד מהם

  •   למשפטן: הדיון שאתה מעורר בקשר למינוי שופטים לעליון - מרתק ונותן חומר למחשבה. אבל יש הבדל חשוב קורא טקסטים
    • 00:14
    • 08.01.12

    בין השיקולים הזרים למינוי השופטים שציינת - ובין השיקול הדומיננטי במינוי סולברג :
    נאמן ביקש למנות נציג מתנחלים המתגורר מחוץ למדינת ישראל הריבונית על מנת להשליט את הרעיון של "ארץ ישראל השלמה" על פני מדינת ישראל. האידיאולוגיה של "ארץ ישראל" אינה מקבלת ללא תנאי את מרות הריבונות הישראלית. במקרה של התנגשות ( למשל, פינוי התנחלויות, פגיעה בזכויות אדם של פלסטינים, סוגיות דת ומדינה) הם ייפרשו את החוק עפ"י אמות מדה של עליונות "ארץ ישראל היהודית שכולה שלנו". וכידוע לך , הגדה המערבית היא שטח כבוש מחוץ לתחומה הריבוני של מדינת ישראל. בחירה של שופט עליון מההתנחלויות נועדה לטשטש הבחנה זאת.

33 בחירה מעניינת בתמונות לכתבה אושרי
  • 18:27
  • 06.01.12

בעוד פרופ' ברק-ארז והשופט זילברטל זכו לתמונות יח"צ מקצועיות, השופטים שהם וסולברג מיוצגים בכתבה ע"י תמונות פפרצי לא מאוד מחמיאות.
דווקא בתור אדם שהחברה תגדיר כשמאלני הבחירה הזו צורמת לי.

34 קוראת היטב אזרחית
  • 18:43
  • 06.01.12

פסק הדין של השופט סולברג מעיד על עבודה דקדקנית ויסודית. קראתי אותו
והשתכנעתי שמדובר באיש מקצוע רציני.

  •   לאזרחית: בפסק דין ראוי של השופט סולברג את מתכוונת לזיכויו של שוטר מג"ב שירה בגבו של פלסטיני והשופט סולברג קבל את הטעון של "הגנה עצמית ואיום מיידי לחייו של היורה" ?  (לת) קורא טקסטים
    • 23:41
    • 06.01.12

  •   קורא טקסטים - שכחת לציין ששוטר המג"ב נדרס לפני שירה.. משפטן
    • 00:21
    • 07.01.12

    שכחת לציין שהוכח במשפט שהוא הרגיש (סובייקטיבית) שהוא היה בסכנת חיים..

    שכחת לציין שאותו שוטר ירה רק לאחר שהזהיר את הפלשתיני 3 פעמים לפני כן..

    שכחת לציין - שהיה ערעור לעליון - והוא נדחה! (ברוב דעות כנגד דעת המיעוט של סלים ג'ובראן)

  •   לקורא הטקסטים - אתה מתכוון לפסה"ד בו השוטר נדרס? משפטן
    • 10:58
    • 07.01.12

    בו האדם שנורה היה נוסע בטרנזיט? בו נקבע כי הוא סובייקטיבית הורגש מאויים?
    שהיה ערעור על פסק הדין לעליון וגם שם הוא יצא זכאי!!

    אגב - קראת בכלל את פסק הדין או הערעור לעליון?

  •   למשפטן: קראתי את הערעור בעליון. נאמר שם עובדתית: הפלסטיני שנורה לא ביקש לפגוע בשוטר קורא טקסטים
    • 19:32
    • 07.01.12

    באמצעות הדלת הפתוחה של הטרנזיט , ומדובר היה בסתם נסיעה פראית . לגבי שלב הירי , נאמר כי כאן "קיימת עמימות עובדתית מסויימת" ( ניסוח רובינשטיני אופייני שנועד לכסות יותר מאשר לגלות ). מכל מקום , אין בתיאור הדברים כדי לטשטש את העובדה כי הפלסטיני נורה בגבו אחרי שניסה להימלט , כלומר אין כוונה ואין אפשרות לתקיפת השוטר. ולכן לא ברור לי כיצד השופט סולברג מדבר על "תחושה סובייקטיבית" של סכנת חיים וצורך להגנה עצמית - מאדם נמלט לא חמוש שגבו אל היורה ? האין כאן לדעתך מדרון חלקלק ופתיחת דלת לאצבע קלה על ההדק ?

35 תגובה 26 - גדול!!! אני מסכימה  (לת) אפרת
  • 20:19
  • 06.01.12

36 מה יש לאזן ממינוי סולברג? כל שאר שופטי העליון אנשי שמאל  (לת) אורי
  • 22:49
  • 07.01.12

37 מערכת המשפט - דרכיה דרכי נועם (סולברג).  (לת) גרהרד זייפרט
  • 12:52
  • 09.01.12

38 איך אמר שלמה מעוז?מצאו להם פרייר שיעשה את העבודה השחורה! כותב
  • 13:19
  • 15.01.12

בקטע של שופט מזרחי.