דו"ח חמור: שוטרים סוגרים תיקים בניגוד לחוק

סגירת תיקים שלא כדין, ויתור על איתור חשודים ועבירות על החוק עולים מדו"ח מבקר המשרד לביטחון פנים. המשטרה: המחוזות הונחו ליישם ההמלצות

ממצאים קשים עולים מדו"ח הביקורת של מבקר המשרד לביטחון פנים שפורסם היום (שלישי) בנושא סגירת תיקי חקירה פליליים במשטרת ישראל. מהדו"ח, שהעביר המבקר יצחק שגב לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ',  עולה כי במקרים רבים נסגרו תיקים שלא כדין, ללא בדיקה יסודית או ניסיון בסיסי לאתר חשודים ואף בוצעו עבירות על החוק מצד המשטרה עצמה.

הביקורת, שהחלה בפברואר 2009 בעקבות ריבוי תלונות הציבור על תפקוד המשטרה, נעשתה במחוזות תל אביב, מרכז ובמחוז הצפוני במשטרה, ובחנה 630 תיקים שנגנזו ב-2007-8 מ"חוסר עניין לציבור", חוסר ראיות", "עבריין לא נודע" ו-"כללי". מהדו"ח עולה תמונה מדאיגה של היעדר עדכון נהלים והתאמתם לתקופה. כך עולה כי פקודות המשטרה העוסקות בנהלי סגירת תיקים לא עודכנו מ-1994. רק ב-2009 החלו לעדכן אותן, ועל פי המבקר מדובר "בפגם בסיס במערכת הנורמטיבית המתווה את הטיפול בתיקי חקירה ועלולה להביא לשיבושים ואי הבנות".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

המטה הארצי במשטרת ישראל
המטה הארצי במשטרת ישראל. צילום: אוריה תדמור / ג'יני

בבדיקה נמצאו כשלים חמורים באופן הטיפול של המשטרה בנוהל "חובת בדיקת טביעת אצבע ברכב חשוד". בבדיקה נמצא כי בשעות הלילה לא מבצעת המשטרה בדיקות טביעות אצבע בטענה שתנאי הלילה והלחות פוגעות בתוצאותיה. עוד מצא המבקר שהבדיקות במחוזות, למעט מחוז מרכז, לא מבוצעות בלילות בשל סידור עבודה של אנשי הזיהוי הפלילי המשרתים בשתי משמרות, ולא בשבתות או בחגים אז סגורים משרדי המז"פ.

על כך מסרה המשטרה בתגובה כי "היא פועלת לפי המלצת הדו"ח עוד בטרם פרסומו הן בהצבתם של חוקרי זירה ותורנים במשמרות לילה במידת האפשר והן בפריסתם של כונני בית. כמו כן, התבצע מיפוי אמצעים הנדרשים לביצוען של הבדיקות בלילה במסגרת המגבלות התקציביות".

תיקים נסגרים ללא ניסיון לזהות חשודים

עוד מצא המבקר כי תיקים רבים נגנזים ללא כל ניסיון בסיסי לזהות את החשודים באמצעות דפדוף באלבום התמונות. מי שאחראי על דפדוף תמונות עבריינים הם אנשי הזיהוי הפלילי. במקרים רבים עובדים מטעמם לא נמצאים בתחנה, ולכן המשטרה לא מבצעת מסדר זיהוי מצולם ומקטינה בכך את הסיכוי של העבריין להיתפס. במז"פ טענו שניתן להכשיר חוקר ביחידה שיבצע את מסדר הזיהוי בתמונות, אולם עד לביצוע הבדיקה לא נעשה דבר וכך למעשה נוצר מצב שבלילות, בשבתות ובחגים לא מבוצעים מסדרי הזיהוי.

המבקר מצא כי תיקים רבים של עבירות פשיעה חמורה, עבירות רכוש, אלימות ותקיפה - נגנזים ללא כל ניסיון להתחקות אחר החשודים במעשה. בדו"ח צוין כי תיקים נסגרים מחוסר עניין לציבור במקרים בהם המשטרה לא ביצעה למעשה שום פעולת חקירה. באחד המקרים מצא המבקר תלונה של בעלת חנות תכשיטים שנגנבו ממנה כספים וסחורה. המשטרה סגרה את התיק מחוסר עניין, אולם בדיקה של אותה בעלת חנות בבנק ממנו משך כסף השודד העלתה את תמונתו. במקרה הזה קבע המבקר שהמשטרה לא ביצעה אפילו חקירה בסיסית לפני שהחליטה לסגור את התיק.

מקרה נוסף שהציג המבקר הוא אזרח שדיווח על אופנוע שנגנב וידע לספק רק חלק מהספרות של מספר הרישוי. במשטרה סגרו את התיק למרות שבדיקה פשוטה הצליחה לאתר את פרטי האופנוע והביאה לתפיסתו של הגנב. המבקר טוען כי דרך התנהלות המשטרה דומה גם במקרים של עבירות אלימות.

הפגמים שנמצאו. לחצו להגדלה

עוד עולה כי שוטרים סגרו תיקים גם כאשר לא היו מוסמכים לכך ולא סיפקו את אישור מפכ"ל המשטרה שהוא היחיד שיכול להורות על סגירת תיק. מה עוד שבתחנות המשטרה ראשון לציון, רחובות נסגרו תיקים על ידי שוטרות המשרתות במרכז שירות לציבור (מש"ל) - שכמובן אינן מוסמכות לכך. המבקר המליץ להפעיל סנקציות שליליות נגד אותם שוטרים וקצינים שסגרו את התיקים ללא הסמכה ואישור. על כך נמסר בתגובה מהמשטרה כי "השיקולים למתן הסמכה לגניזת תיקים לקצין "מרכז שירות לאזרח" זהים לשיקולים למתן הסמכה לכל קצין חקירות ונגזרים מדרגתו של הקצין, מהכשרתו המקצועית ומניסיונו".

המבקר מצא שתלונות חשודים שטענו כי הותקפו על ידי השוטרים לא הועברו למחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) במקרים בהם נסגרו החקירות. הוא קבע כי "אי העברת התלונה היא פגיעה בחוק ופגיעה באמון הציבור ובתדמית המשטרה", והמליץ לפתוח בהליכים משמעתיים נגד כל אותם שוטרים שלא העבירו את התלונות למח"ש.

עוד עולה כי תלונות של אזרחים על הטרדה טלפונית או באמצעי תקשורת אחרים נסגרים ללא בדיקה וחקירה. המבקר מצא תלונות של אזרחים שטענו שיש חשש ממשי לחייהם ולא נעשה דבר כדי להבין מי המאיים מצידו האחר של הקו.

המבקר: לא מתרשם שהמשטרה מתכוונת לתקן הליקויים

לאחר שהמבקר קיבל את תגובת המשטרה לדו"ח הוא כתב כי לא התרשם מתגובתה כי בכוונתה לעשות משהו בנידון, הוא התרשם שהמשטרה מעוניינת לבצע טיפול קוסמטי בלבד ולא טיפול מערכתי מעמיק. "הביקורת לא זיהתה בהתייחסויות המשטרה ניסיון לתת מענה מערכתי יסודי למחדלים ולכשלים שנמצאו עקב פערים מקצועיים והפרות משמעת בכל הדרגים במערך החקירות", כתב המבקר בדו"ח.

המבקר הוסיף כי הביקורת מצאה כי "המערכת מסתפקת בתיקון נקודתי של ליקויים שהתגלו בביקורת, אך אינה מטפלת כלל בעבירות המשמעת שבשורשי הליקויים. על כן בהיעדר אכיפה הולמת, חוזרים ומתגלים ליקויים דומים חדשות לבקרים. כלל הליקויים שנמצאו כמפורט לעיל מעידים על שחיקת ערכים בתחום המשמעת המקצועית. עד היום לא ננקטו כלל אמצעי משמעת כלפי האחראים על עבירות משמעות בניהול חקירות כגון רשלנות והפרת הוראות. ככל שהדברים אמורים באותן עבירות שכיחות המטרידות במשך כל השנה את כלל הציבור דהיינו עבירות אלימות ורכוש התפרצויות לדירות ,תקיפות למיניהן, גניבות מרכב מעשי שוד וגניבות אחרות - אירועים שאין להם פרופיל גבוה בתקשורת, אך יוצרים פגיעה כרונית בביטחון האישי של האזרחים ובתחושת הביטחון הכללית, על כן דרוש וחיוני ביצוע שינוי מהותי ויסודי בתרבות הארגונית בנושא החקירות", לשון הדו"ח.

המשטרה מסרה בתגובה לדו"ח כי "מפקדי המחוזות הונחו לפעול ליישומן של ההמלצות שבדו"ח ולנקוט את האמצעים המתבקשים בהתאם להמלצות אלו".

לטענות הדו"ח על סגירת תיקים ללא הצדקה נמסר בתגובה כי "מדיניות פיקוד המשטרה נקבעת בפקודות, בנהלים ובהנחיות כתובות המופצות ליחידות באופן שוטף. למרות האמור לעיל, אגף החקירות מתווה מדיניות כללית אך מותיר מרווח של שיקול דעת לקציני החקירות".

בנוגע למידע על סגירת תיקי חקירה בנושא של הטרדה טלפונית נמסר: "כל קצין חקירות מחויב לערוך איזונים שונים הלוקחים בחשבון את חומרת העבירה ונסיבותיה מול העלויות הכרוכות בה והתרומה של השקעה לקידום החקירה".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זה נכון. המשטרה לא בודקת תלונות לעומק  (לת) אזרח שנפגע
  • 17:18
  • 31.01.12

02 מה? לא יכול להיות, המשטרה שלנו לא מתפקדת כחוק? ממש מפתיע........  (לת) דמיקולו
  • 17:24
  • 31.01.12

03 שמעתם פעם על מחזור הפשע, זה מה שהולך במשטרת ישראל קובי
  • 17:31
  • 31.01.12

משטרת ישראל יחד עם הרבה עורכי דין מבצעים מחזור הפשע בארץ.
פושעים שצריכים להיות אחרי סורג, משוחררים בהוזלת היד של המשטרה ורשות אכיפת החוק, זאת לטובת המשך עבודה לשרשרת המזון הזו של רשות החוק בארץ.

04 אל תתפלאו משה קרא אדי
  • 17:36
  • 31.01.12

פני המשטרה כפני הכלב , איך יכול אזרח להתלונן ולקבל שרות הגנתי ממשטרה כזו? אבל לדרוש הטבות ותוספות הם מבקשים . ובעזרת כמה עיתונאים יודעים לעשות יחצנות . ובכל פעם שמתמנה מפ"כל חדש יש תקווה , אבל היא נגוזה מהר מאד

05 משטרה הנשלטת על ידי גויים רשעים וערב-רב ופורעת בעם היהודי בארץ אבותיו!  (לת) גימי-יהודי מיהודה
  • 17:39
  • 31.01.12

06 אם אני לא יכול לסגור תיקים לחברים - אז בשביל מה אני שוטר? שוטר
  • 17:43
  • 31.01.12

בשביל המשכורת?

07 המשטרה מטפלת רק בזוטות, והפשיעה החמורה חוגגת הם פותחים 'תיקי סתם׳ שיראה כאילו הם עובדים
  • 17:45
  • 31.01.12

אבל כשיש פושעים של ממש לאף אחד לא אכפת. מה שיוצא הוא שהמשטרה מתעללת באזרחים: לאנשים הגונים (אבל לא בכירים ...) ניפתחים תיקים בלי סיבה. ואילו הפושעים האמיתיים ממשיכים. מה שיוצא שבמקום להגן על האזרח הקטן, רודפים אותו.

08 ממש לא מפתיע. בישראל השוטרים באים לעבודה ולא לעבוד.  (לת) העיקר המשכורת והתנאים
  • 17:47
  • 31.01.12

09 העיקר שלכל המעשנים יש רישום פלילי אחד או יותר - הסטטיסטיקה נראית נהדר במשטרת טירה! עין הודר
  • 17:55
  • 31.01.12

גם כאן יש ביקורת - אנחנו האזרחים שילמנו עבורה - ואף אחד לא יישם אותה.. אותם פוליטיקאים, אותם מקורבים.. צריך לא רק לפטר - אלא גם להלאים רכוש של כל עובד מדינה שסרח.

10 פשוט לא יאמן!!!התנהלות המדינה, כמשל, את הקפטן האיטלקי שנטש את הספינה והשאיר את הנוסעים לנפשם!!!!  (לת) מי שהמשיל את ישראל לטיטניק לא טעה בהרבה!!
  • 17:58
  • 31.01.12

11 משטרת ישראל ברובה אוסף של עברינים שהחוק לצידם.  (לת) מוטי ריקו
  • 17:59
  • 31.01.12

12 המבקר מיקי מהמערכת
  • 18:04
  • 31.01.12

אתה לא יודע אדוני המבקר כמה שאתה צודק וכמה המשטרה לא עושה כלום בכדי להתחכות אחר העבריינים והכי קל לקציני החקירות זה לכתוב על התיק על"ן , מנגד אני מבין את קציני החקירות כי עם כח האדם הדל והלא מקצועי אלו התוצאות וזה רק יילך ויחמיר . תיקי שיש להם טיפה של נגיעת התקשורת הם מטופלים עילה לעילה וחבל שכך .....

13 חבר הזמין משטרה לשכן שעשה רעש בכל השכונה בשתיים בלילה - השוטרים בוא והחליפו כאפות עם השכן המפריע. אכלו משהו והלכו. הילד הקטן שלו לא ישן רוב הלילה וכך גם רוב השכונה.  (לת) ארבם
  • 18:04
  • 31.01.12

14 של אלי ישי  (לת) עוד מחדל
  • 18:05
  • 31.01.12

15 הבעיה שהשר אהרונוביץ גדל במשטרה אלי
  • 18:19
  • 31.01.12

הדברים ידועים לו יותר מאשר ידועים למבקר ואין סיבה שהוא יצא נגד חבריו מאתמול.

16 מאות אלפי עבירות בשנה ו20000 מקומות בכלא.מה הפלא?  (לת) דניני
  • 18:28
  • 31.01.12

17 תיק נסגר ללא חקירה, ללא הודעה, אף שנמסרו כל הפרטים והראיות למשטרה בוזגלו אזרח תם
  • 18:37
  • 31.01.12

הגשתי תלונה בתחנת כפר סבא על עבירה שמוגדרת תאונת דרכים - פגיעה ברכב. מסרתי את כל הפרטים על העברין, נסעתי למשטרה מספר פעמים, המצאתי שמות עדים, פרטי עדויות. כעבור זמן נסעתי שוב למשטרה לבדוק מה עלה בגורל התלונה. נאמר לי שהתיק נסגר! כך סתם, ללא הודעה, ללא נימוק. אמרו לי שיתנו לי "פתק" לחברת הבטוח. אמרתי לשוטרים שהיו בחדר: "מה אתם עושים כאן בתחנה? צאו לרחובות לעבוד". אמרו לי שאני יכולה להגיש תלונה על כך שהתלונה שלי לא נחקרה. אמרתי להם שאת התלונה על העבירה הגשתי, ואין לי כל כוונה להגיש תלונה על כך שהתלונה אינה נחקרת... שוטרים עצלנים, לא אכפתיים, שמים פס על הציבור.

18 אם שר חוץ ממונה כשקופת שרצים על צווארו-מה רוצים מהמשטרה, שגם היא באחריותו? די לגלגולי העיניים. המימצאים תואמים את התנהלות הימין =הפקר והרס, את מדינת חמסטן פוטיניסטית  (לת) שומר חוק
  • 18:51
  • 31.01.12

19 ביקורת המשטרה מאיר
  • 18:51
  • 31.01.12

בוקר טוב אליהו

20 יש לי דו"ח יותר חמור: דו"חות רשמיים מנוסחים בצורה שפוגעת במטרתם אבל לא מפתיע
  • 18:51
  • 31.01.12

שוטרים שפועלים בניגוד לחוק הם עבריינים.

21 להתחיל לתבוע את השוטרים על ביצוע תפקידם  (לת) אזרחית
  • 19:03
  • 31.01.12

22 מבקר מקצועי ואמיץ על משטרה עצלה וכושלת  (לת) רוני
  • 19:05
  • 31.01.12

23 ניתן כאן תוקף לתחושה הקשה המקננת זמן רב בציבור שהמשטרה אינה כתובת אמינה.  (לת) לשנות את התפיסה מהיסוד
  • 19:21
  • 31.01.12

24 וואו! איזה הפתעה! משטרת ישראל? לא יכול להיות! העבריינים הכי גדולים במדינה אלה השוטרים.  (לת) עילגים, טיפשים, מביישים את המדים
  • 19:22
  • 31.01.12

25 הם מביאים את הנסיון שלהם משרות בשטחים הכבושים.  (לת) מלח בעיניים
  • 19:28
  • 31.01.12

26 מפב"ל הבייתה, ומייד!!!! מוטי
  • 19:39
  • 31.01.12

מאוכז מימך, מפכ"ל, אכזבה גדולה, חשבתי שתשנה, תיזום, תילחם,, והאכזבה כגודל הציפייה, בושה לך, ובושה לאחראי על ביטחון הפנים.
לכו הבייתה
ניכשלתם. !!

27 ם הבנתם?! תלונה על פריצה לחנות תכשיטים והתיק נסגר ללא בדיקה מ"חוסר עניין לציבור  (לת) ב.ב.
  • 20:01
  • 31.01.12

28 הגשתי 2 תלונות על אלימות שכן הבאתי תמונות הכול. סגרו חוסר עניין לציבור . ועוד צעקו עלי ואמרו לי אל תגיש עוד תלונות . ממש נאבקתי כדי להגיש תלונה  (לת) משטרת ישראל : צדיק ורע לו רשע וטוב לו
  • 20:10
  • 31.01.12

29 כבר מזמן עושה רושם שלפחות בעבירות המתוקשרות, המשטרה מחפשת ערבים או רוסים. לא מוצאת? - מאבדת עניין. לדוגמא, צוות החקירה צריך משטרה אחרת
  • 20:12
  • 31.01.12

לדוגמא, צוות החקירה של רצח עו"ד פלינר כלל לא חיפש בכיוונו של חשוד בפרופיל של הרוצח. וזה נתפס רק במיקרה בעיקבות בדיקת ד.נ.א בקשר לעבירה אחרת.

30 גרתי בתל אביב בלילה על המדרכה 4 גלגלים מכוניות ב.מ.וו ושומר בכניסה וכולם יודעים שהם עבריינים אבל המשטרה כלום אבל אם אזרח יחנה דקה מייד יקבל דו"ח 500 שקל  (לת) משטרת ישראל : צדיק ורע לו רשע וטוב לו
  • 20:15
  • 31.01.12

31 ישראל הופכת לאט לאט למדינת האפשרויות הבלתי מוגבלות למי שיש ארתור ארכשלוך
  • 20:54
  • 31.01.12

משפחה חזקה, קשרים בשלטון וכמובן כסף. אם יש לך את שלוש אלה (משפחה קשרים וכסף) אתה יכול לעשות כמעט כל מה שעולה על דעתך.

32 דוד של אשתי - אמא של חמותו - דוד שלו - גיס שלו פתחו לו תיק על מעילה. הייתי חייב לסגור. השוטר אז אולי
  • 20:58
  • 31.01.12

חייב. מה הוא יישב בבית סוהר?!

33 משטרת ישראל = 98% מצג שווא, 2% עבודה תכלס  (לת) איתי
  • 21:24
  • 31.01.12

34 מנסיון- מדובר בחבורה של פושעים. חבל שיש גם טובים שעם הזמן מתקלקלים שלא באשמתם-אחרת יאבדו מקום עבודה  (לת) שלומי
  • 22:06
  • 31.01.12

35 בוקר טוב אליהו ! מה חידשת לנו?משטרת אתונה,סליחה ,ישראל, משטרת דמיקולו.  (לת) טל
  • 22:45
  • 31.01.12

36 דו"ח חמור: שוטרים סוגרים תיקים בניגוד לחוק צדק
  • 23:26
  • 31.01.12

גם ניתקלתי במקרה דומה. סגירת תיקים למרות ראיות חד משמעיות של מסמכים צילומים ועדים בתיק של נסיון הצתה של בית על יושביו , במקביל ראיתי איך השוטרים הופכים לחרוצים בתפירת תיקים בצורה חצופה והחוק מגן עליהם.

37 מי שניזוק מהרשלנות הזו אמור לתבוע פיצויים איצחייק אליהו
  • 00:18
  • 01.02.12

כיום מוגשות תביעות ספורות בשנה בגין התרשלות ללא נזקי גוף. יש "להרים" את המשטרה עד שהפרקליטות תקיש על שולחנה ותדרוש הקפדה על הוראות נחוק.
ראו פס"ד וייס נ' פנחסי.

38 בג"צ חותמת גומי של המשטר(ה) . לכן יש לתבוע בנזיקין !!!  (לת) איצחייק אליהו
  • 00:22
  • 01.02.12

39 למשטרת ישראל יש מה ללמוד מהמשטרה הפלסטינית איצחייק אליהו
  • 00:55
  • 01.02.12

חוסר המקצועיות, חוסר היושר, תודעת השירות הנמוכה הן תוצר של כוח אדם נחות , זיבורית חברתית, עבדים כי ימלוכו. אנשים עם בעיות פשיעה, שתיה ואלימות במשפחה. בכלל לא מלח הארץ. ובלי להכליל.

40 מצטער, אבל אני לא נדהם.  (לת) משטרע של עולם שלישי
  • 02:05
  • 01.02.12

41 רק בני משפחות של שוטרים או נפלים או עבריינים שבגדו בעבריינים אחרים - זה  (לת) כוח האדם שמרכיב את המשטרה
  • 06:45
  • 01.02.12

42 אלימות זה "חוסר עניין לציבור". ג'וינט מריחואנה זה רישום פלילי  (לת) מיכאל
  • 07:56
  • 01.02.12

43 מנסיון אני יכול להעיד שהמשטרה לא עושה כלום במקרה של פריצות לדירות,שזה ממש מגוחך.השוטרים עצמם טוענים שהם חסרי אונים ואין באפשרותם לעשות דבר,פשוט בדיחה עצובה.  (לת) אזרח מודאג .
  • 08:25
  • 01.02.12

44 התלוננתי על נהג מסוכן והתיק נסגר דוידה
  • 10:05
  • 01.02.12

התלוננתי על נהג מונית שנהג בצורה מסוכנת. עם מס' רכב, עם פרטי נהג מונית אחר שרואה עבירות של אותה מונית לעיתים קרובות ומוכן להעיד. קיבלתי הודעה שהתיק נסגר, כי לא איתרו את הרכב. קיבלתי גם הסבר בלתי רשמי, שעקב מיעוט שוטרים, הם יחקרו רק אחרי שיהיו נפגעים בנפש.

45 אישור אבי
  • 12:24
  • 01.02.12

לא ברור מדוע חברות הביטוח דורשות "אישור" שהוגשה תלונה במשטרה, בגין נזק מעבירות פריצה?
לחברות הביטוח כמו לאזרח הקטן, ברור שהמשטרה כמעט לא נוקפת אצבע כאשר מדובר בפריצה לבתים, רכבים ועסקים.

46 משטרה מושחתת ומקולקלת. הפסקתי להתלונן אחרי 3 תלונות שלא טופלו. אזרח נפגע
  • 12:48
  • 01.02.12

אין סיכוי שיענישו שוטרים לא מתפקדים או עוברים על החוק.

47 רוצים דוגמא יוסי סופר
  • 13:22
  • 01.02.12

נוספת ,סורו לקבוצת גבע שבעמק ותקבלו...

48 מעשה בתלונותיי שנסגרות בתחנת זבולון חוף בקרית חיים. אישה
  • 22:02
  • 01.02.12

תלונותיי על רדיפה מטורפת ופורעת חוק שמנהל אחריי חוקר פרטי במימון בעלי בנפרד- שהפכו חיי להפקר- תוך עבירות על חוקיי מדינה וחוק החוקרים הפרטיים--נסגרו בתחנה זו בקול דממה. באחת מתלונותיי נאלצתי להפקיד בידי המשטרה את מכשיר מעקב ה- GPS פלילי שנתגלה תחת רכבי-(השני במספר) נחשו מה עשו בתחנת זבולון:
1.סגרו את התלונה!!
2.בקשו מבימ"ש צו ל...השמדת המכשיר הפלילי!!
3.כשהתעניינתי מה בגורל תלונותיי- קבלתי מסמך ובו כתוב: התלונה נסגרה ...כי אין ראיות (שלא לדבר על כך שלא יידעו אותי כלל על הסגירה- כהליך מינהלתי מתוקן ליידוע אזרח).
כשהתייצבתי בפני החוקרים שסגרו את התלונה-עמדתי אני-הקורבן- מול חומה הממציאה לי שקרים ופרשנויות שקריות ללשון החוק- תוך מיגננה על ה..עבריין כאילו המעקבים ו/אופיים ו/התנהלותם ו/מישכם- הם חוקיים למהדרין.
משהו חולה מאד קורה במשטרת ישראל- יש היפוך יוצרות חמור- במקום שהמשטרה תתן מענה לאזרחית כמוני הניזקקת למשטרה להפסיק מצוד אדם אחריה- אני מוצאת עצמה כגורם טורדני המפריע למשטרה לא לעשות כלום וחמו רמכך- התוצאה הישרה היא- גיבוי לעברייינים- הממקבלים היתר משטרתי להגביר רדיפתם אחריי ולהפוך חיי לגיהינום מתמשך(כבבמקרה שלי).

49 משטרה אימפוטנטית, שבגללה הפשע גואה בארץ  (לת) בושה וחרפה
  • 23:26
  • 01.02.12

50 כפויי טובה משה
  • 00:11
  • 02.02.12

אף אחד מהמגיבים לא ציין את הישגי המשטרה במיגור ארגוני הפשיעה בארץ אפשר גם לפרגן ולא רק להטיל רפש כפויי טובה.

51 אין חדש תחת השמש אחד שהיה בפנים
  • 09:45
  • 02.02.12

מאז ומתמיד תיקים נסגרו ללא סמכות, בדיקות חיוניות לא מבוצעות. יתרה מזאת סעיפי אישום מוחלפים בהתאם לסטטיסטיקה. אם יש חשוד הסעיף מוחלף לסעיף חמור ואם אין הסעיף מוחלף לסעיף מופחת - הכל בהתאם לסטטיסטיקה של התחנה/מרחב שהכל יראה כשיר וטוב.
המזל של המשטרה שהציבור באמת לא יודע מה קורה מבפנים. אבל יש במשטרה חומר טוב ומעולה אנשים שמשקיעים את נשמתם עבור העבודה. מגד המערכת לוחצת ואינה מתגמלת כראוי - אין חדש תחת השמש

52 בכאב רב,משטרת ישראל מושחתת נוהגת בעבריינות,פסק המבקר  (לת) אזרח ישראלי
  • 10:16
  • 02.02.12

53 על השוטר המנוול כבר שמעתם בקורסים לתאוריה מלמדים עליו הרבה וכמה צריך להיזהר מהמשטרה  (לת) ט
  • 10:58
  • 02.02.12

54 הלכתי להתלונן במשטרה על גנבה... מ
  • 11:03
  • 02.02.12

השוטרת במקום להתיחס לתלונה ולסיים את העינין התחילה לבדוק את הנטיה שלי לשבניזים ושנאת נשים.
אני באתי להתלונן על גנבה ויצאתי משם נבוך מי צריך את הכאב ראש הזה. גנבו לי חלק מהרכב דבר טכני בלבד ולאן הגעתי לחקירה על שובניזים

55 ראיתי פריצה לרכב ודיווחתי למשטרה כנסו צ
  • 11:10
  • 02.02.12

הגיעה נידת והשוטר רצה שאשחזר את מיקום הצפיה שלי באירוע. שיחזרתי, מסכנתו היתה שאני אינני יכול לראות את הפריצה, אבל במקביל שוטר שני טפס את הפורץ מחוסר הוככות שיחררו והמפעיל של הפורץ שעמד על יד הנידת הלך לראות מי הלשין כלומר אני . המסכנה אין לדווח חבל על הזמן.

56 דיווחתי על תאונת פגע וברח אם נפגעים. אתם יודעים את מי המשטרה האשימה -- אותי וזה סיפור אמיתי קובי
  • 11:17
  • 02.02.12

גילתי שיש בעיה בחיוג ל 100 מי שעונה זו עובדת קבלן מבולבלת. וזה מה שהפריע למשטרה. הזמנתי גם את מד"א לבד, הזזתי את הניפגע לצד הכביש כמו שצריך מדא הגיע מהר אגב
הסיפור אמיתי

57 משטרה כלומניקית משה
  • 20:48
  • 02.02.12

המשטרה הזאת כלומניקית
הגשתי תלונה
השוטרים עשו לי טובה שהם רשמו אותה
ואחרי שבוע סגרו אותה מחוסר עיניין לציבור

פעילות
המלצות
הפופולריות במשפט ופלילים
פרסומת