מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

חוקר הגיש מזכר שקרי כדי לסגור תיק תקיפה - בטענת חוסר עניין לציבור

תופעת הגניזה הסדרתית של תיקים פליליים, שנחשפה בדו"ח מבקר המשרד לביטחון פנים ופורסמה שלשום ב"הארץ", הולכת ומתבררת כדרך עבודה שגרתית הנהוגה במשטרה. הדו"ח התמקד אמנם במחוזות תל אביב, המרכז ובמחוז הצפוני, אך נראה כי הרגלי העבודה זלגו גם למחוז הדרום. כך, ביום ראשון הקרוב יוקרא כתב האישום שהוגש נגד שמעון אבוטבול, חוקר במשטרת באר שבע, שחיבר תצהיר שקרי במטרה לגנוז תיק תקיפה, בטענה של חוסר עניין לציבור.

המקרה אליו נקשר שמו של אבוטבול אירע ביולי 2009. שתי צעירות שביקשו להיכנס למועדון באופקים הותקפו בידי המבטחים שעמדו בכניסה והגישו תלונה בתחנת המשטרה בעיר. במשטרת אופקים החליטו לאחר מספר שבועות להעביר את התלונה לתחנת באר שבע. אבוטבול, שהביע תמיהה על העברת התלונה מאופקים, עבר על פרטי התיק וחיבר מזכר, בו כתב כי שוחח עם הצעירות שהתלוננו בטלפון, על אף שכלל לא עשה זאת. במזכר אף ציין כי ביקש מהן להופיע בתחנה ולזהות את התוקפים באלבום תמונות, כדי שיוכלו להגיש תלונה, אולם בפועל לא נקט מהלך שכזה. בסיום המסמך המליץ אבוטבול לסגור את התיק בשל "היעדר עדיין ציבורי". הוא העביר את הטיפול לקצין החקירות, שחתם על ההחלטה והביא לגניזתו.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

בעת שהחליט לגנוז את התיק לא היה אבוטבול מודע לעובדה שהצעירות שהותקפו והתלוננו הן בנותיו של תת-ניצב דוד ביתן, סגן מפקד מחוז הדרום. כך, מספר שבועות לאחר שנפתחה חקירה בעניינן, פנה ביתן למפקד משטרת באר שבע דאז, ניצב-משנה יורם סופר, וביקש לברר היכן היא עומדת. בתום בירור קצר התברר לו כי התיק נגנז. ביתן דרש לבדוק את הסיבה לסגירת התיק וגילה כי אבוטבול כתב מזכר שקרי.

תת-ניצב דוד ביתן, סגן מפקד מחוז הדרום, שבנותיו הותקפו בכניסה למועדון באופקים
תת-ניצב דוד ביתן, סגן מפקד מחוז הדרום, שבנותיו הותקפו בכניסה למועדון באופקים. צילום: תומר אפלבאום

ביתן העביר את הטיפול בעניין למחלקה לחקירות שוטרים, שהגישה בנובמבר 2010 כתב אישום פלילי נגד אבוטבול. סנגורו של החוקר, עו"ד קובי סודרי, ביקש ללמוד את החומר, וכך הוא יוקרא רק בשבוע הבא. סודרי מסר בתגובה כי "מבחינה ראשונה של החומר אנו מתרשמים שזה סוג מקרים שלא היה מוצדק להגיש במסגרתו כתב אישום פלילי". במשטרה אמרו כי המשך שירותו של אבוטבול נבחן בימים אלה.

קרובי משפחתו של אבוטבול טענו אתמול כי הוא פעל באווירה בה מהלך הגניזה היה מקובל, והביעו תמיהה על כך שהשוטרים האחרים שהיו חתומים על גניזת התיק לא נענשו. לדבריהם, הוא פעל בתום לב וללא כוונה פלילית.

בני המשפחה הוסיפו כי אבוטבול משרת במשטרה זה 16 שנה ונחשב לחוקר שזכה לשבחים רבים עד לעניין המזכר. ניכר כי המקרה התגלה בעיקר בשל דרישתו של תת-ניצב ביתן לקבל באופן מיידי מידע על הרקע לגניזת התיק. אילו היה מדובר באזרח מן השורה ייתכן שהיה עליו להמתין חודשים ארוכים למידע מסוג זה, מכיוון שהאפשרות לבדוק את הנסיבות שהובילו לסגירת תיק מחוסר עניין לציבור כמעט ואינה קיימת.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 האם המדינה תהיה מוכנה להשקיע עוד תקציבים לשם "אי גניזת תיקים"?  (לת) אייל
  • 09:26
  • 02.02.12

02 חופש המידע - לאפשר למתלונן לבדוק תיק שנסגר בתלונה שהגיש.  (לת) ציניקן
  • 09:29
  • 02.02.12

03 חובה על המשטרה להקים מערכת בה כל מתלונן יוכל לבדוק את דרך הטיפול בתלונה שהגיש אבי
  • 09:29
  • 02.02.12

מערכת שקופה תשפר את דרך הטיפול בתלונות האזרחים.

04 עזבתי את המשטרה בגלל שוטרים כמו אבוטבול שוטר לשעבר
  • 09:39
  • 02.02.12

המערכת בנוייה משוטרים כדוגמת אבוטבול. מזל שהמקרה אירע לבנותיו של קצין בכיר כך שהנושא לא ייגנז. כולי תקווה כי השוטר אבוטבול ייענש בחומרה ועבודתו במשטרה תופסק לאלתר.

  •   שוטר לשעבר שוש
    • 15:16
    • 02.02.12

    אם באמת היית "שוטר לשעבר" היית יודע שאדם הוא חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו,צריך לזכור שמדובר בשוטר,כפי שהוא מעיד, קרוב ל-20 שנה במערכת עם אלפי מעשים שעזרו לעם ישראל והצילו חיים ורכוש אז בואו לא נירק על הבאר..

  •   צודקת ,למשטרה מתגייסים רק אבוטבולים,אחנונות,ברגיגים,אזולאים ועוד כל מיני מרוקנים,אין בה אשכנזים שישבחו אותה  (לת) פרסי
    • 17:04
    • 02.02.12

  •   השוטר הזה רק נתתפס עכשיו, מעניין כמה תיקים הוא סגר בעבר...  (לת) לא שוש
    • 19:54
    • 02.02.12

05 יש הבדל בין גאון למטורף ? נמאס לאזרח להתלונן על המשטרה, מאחר ולא נעשה כלום חבלן
  • 09:51
  • 02.02.12

בנידון רק מטייחים....המשטרה עסוקה בלקנוס את האזרח על העברות שהיא עצמה עושה....
השחיתות נוטפת מלמעלה....לו הרצל היה יכול היה מתהפף בקברו,
לא למדינה כזו פילל

06 משטרת ישראל מושחתת! המחלקה לחקירות שוטרים?! מושחתת כמותה!  (לת) אזרח ישראלי
  • 10:04
  • 02.02.12

07 למה לא טען כרגיל שקשישה 1.30 מטר תקפה אותו שוטר פראייר
  • 10:13
  • 02.02.12

לכן נאלץ לזרוק את נכדה הבריון מהמרפסת. נגרמו לו שברים וחבלות? So funny!

08 תרומת חובשי הכיפות וקהלו של שלמה מעוז מכתיבים את פרצופה של המשטרה כמו את פרצוף כל המדינה.....  (לת) ליסבת סלנדר
  • 10:22
  • 02.02.12

09 המשטרה מסרבת למסור לאזרח את העתק תלונתו !!  (לת) נוהל בלתי חוקי
  • 10:29
  • 02.02.12

10 לחייב את השוטרים לשים כובע גם במשרד בלי כובע אין שכל  (לת) יוסי ארביב
  • 10:33
  • 02.02.12

11 "קרובי משפחתו של אבוטבול טענו אתמול כי הוא פעל באווירה בה מהלך הגניזה היה מקובל, והביעו תמיהה על כך שהשוטרים האחרים שהיו חתומים על גניזת התיק לא נענשו. לדבריהם, הוא פעל בתום לב וללא כוונה פלילית". הפעם המעשה פשוט נחשף
  • 10:46
  • 02.02.12

ממתי כתיבת מסמך שקרי נעשית בתום לב? המתלוננות לא הסכימו שתלונתן תושלך לפח ואין זה תפקידו של חוקר משטרה לפסוק בגורל תלונתו של אזרח, אם ראוי להעמיד לדין את מושא התלונה או להתעלם ממנה. יש להניח שמקרה זה שבו קציני משטרה מחליטים להקטין את העומס ולהשליך תלונות לפח, ממש כמו דוורים שמשליכים מכתבים שאין להם חשק לחלק לפח, אינו חד פעמי, הפעם פשוט עלו על העבריין.

12 התנהגות עבריינית. דוד
  • 11:01
  • 02.02.12

אם האזרח לא ימצא מזור במשטרת ישראל, לאן יוכל לפנות?

13 גירסה חדשה ל"מבחן בוזגלו"? ליאון צוגלוש
  • 11:25
  • 02.02.12

אבוטבול לא עמד במבחן ביתן (או שמא להיפך).

14 כששמונים אחוז מהשטורעים הם צפונבונים מאפריקה.זו התוצאה! זו עובדה!  (לת) מרוקאים עליך שימשון!
  • 11:59
  • 02.02.12

15 במשטרת זבולון סגרו לי תלונות-ופתחו כשבקשתי את המסמכים  (לת) תרגיל לא לתת מסמכים
  • 12:02
  • 02.02.12

16 בנותיו של ... ארי
  • 12:22
  • 02.02.12

אני מבין, שאם אזרחיות מן השורה היו מותקפות, זה אפילו לא היה מגיע לידיעתנו.

17 מה חבל שאבי ז"ל אינו סגן ניצב אזרח יתום
  • 12:49
  • 02.02.12

אבל כשאני ועוד אדם שנפגע אישית התלוננו על עבריין פיליפיני, שוהה בלתי חוקי שכבר גורש בעבר וחזר בדרכון מזוייף, המרמה, גונב, נוהג שיכור ללא רשיון וללא ביטוח, סוחר בסמים ושקוע עד צוואר בעוד סוגי מצוות ומעשים טובים, מייד סגרו את התיק.
למה, אתם שואלים? גם אני שאלתי. את משטרת ישראל המהוללת. העברתי עדויות, מסמכים, תלונות, אבל זה לא עניינם ואם יצטרכו להזיז את ישבנם על מנת להתעסק עם עבריינים, לאן נגיע?
בכל אופן, כל פעם שאתם קוראים ידיעה כזו על תיק שנסגר (כחוק, כמובן שכחוק) דעו לכם שהמתלונן פשוט לא היה מקושר למישהו במערכת וזאת למעשה הסיבה שתלונתו נגנזה.

18 והם מגישים חקירות נ' עבריינים והשופטים סומכים עליהם זכרו מה אמרה ענבל כנסו
  • 13:09
  • 02.02.12

הסנגורית הציבורית הקודמת בראיון פרידה בידיעות אמרה שהשוטרים משקרים כל הזמן מי שלא מאמין לה קיבל עכשיו תשובה

  •   לא מעניין את השופטים שול
    • 07:52
    • 27.02.12

    זה לא שהשופטים סומכים עלהם על ךפי רוב השקרים שקופים. את השופטים מעניין רק להרשיע!!

19 "קרובי משפחתו טענו שפעל כמקובל ובתום לב וללא כוונה פלילית" נסיון שני
  • 14:03
  • 02.02.12

ממתי כתיבת מסמך שקרי נעשית בתום לב? המתלוננות לא הסכימו שתלונתן תושלך לפח ואין זה תפקידו של חוקר משטרה לפסוק בגורל תלונתו של אזרח, אם ראוי להעמיד לדין את מושא התלונה או להתעלם ממנה. יש להניח שמקרה זה שבו קציני משטרה מחליטים להקטין את העומס ולהשליך תלונות לפח, ממש כמו דוורים שמשליכים מכתבים שאין להם חשק לחלק לפח, אינו חד פעמי, הפעם פשוט עלו על העבריין.

20 כמו פרק עצוב של The wire.  (לת) בנימין
  • 14:41
  • 02.02.12

21 פעל בתום לב וללא כוונה פלילית,חחחחחחחח חחחחח חחחחח אני נחנק מצחוק,  (לת) חחחח
  • 17:02
  • 02.02.12

22 יש פגם בהתנהגות סגן מפקד המחוז ומפקד התחנה - על החוקר להפעיל שיקול דעת עצמאי בעניין סגירת התיקים-ברור שפניה בדרגות האלה מפעילה לחץ רוברט
  • 17:14
  • 02.02.12

תארו לכם מה היה מחליט מר אבוטבול שמלכתחילה הוא לא טלית שכולה תכלת אם היה יודע שמדובר בבנותיו של התת אלוף שמשוחח בעניין זה עם מפקד התחנה שלו- ברור שאותם מאבטחים לא היו זוכים לבחינה ערכית נקיה משיקולים זרים בעניין התלונה נגדם.

כאשר מדובר בבנותיו של התאל - הוא צריך להימנע מדיבור ישיר עם מפקדי התחנה בכל הנוגע לתיקים הנוגעים לקרובי משפחתו .


אני לא מבין למה מח"ש לא בדקו דווקא את העניין הזה שלי נשמע יותר חמור . הרי יכל להיגרם כאן עיוות דין נוראי כלפי הנילונים.

23 ממש לא משנה של מי הבנות כל מקרה לגופו... אמא
  • 21:12
  • 02.02.12

ובשום פנים שוטר חוקר לא אמור לסגור תיק מבלי לעדכן את המתלוננות שחשבו שהנושא בטיפול אך כל פעם שניסו לבדוק לא קיבלו תשובה...

24 מזבוב נהיה פיל אזרחית מהשורה
  • 22:04
  • 02.02.12

ידוע שהחוקרים במשטרה קורסים בגלל תלונות , בגלל אדישות של פיקוד ואי אכפתיות מהשוטרים בשטח שעובדים מאוד קשה ומגיעים למצב שבו מוצאים עצמם עושים טעויות כאלה ואחרות . עוד שוטר שהופך לקורבן של נסיבות שחיקה בעבודה שאין לה עמוד שידרה ...

25 מכל מלמדי השכלתי ישראל
  • 09:37
  • 03.02.12

בהכירי את תנועתכם מפרסום בעיתונות ומפסקי דין הן לי אלא להוריד בפניכם את הכובע עלו והצליחו .רק שלא מובנת לי פניה אישית שלי אליכם המדברת על שחיתות שיפוטית. נציב תלונות על שופטים מוצא שתלונתי צודקת ואף בתשובתו כותב שהשופטת עשתה מעשה חריג אבל מה?בזה נסתיימה תשובתו ועל אף הדרישה לפסול את פסק הדין עקב הממצאים לא נעשה דבר.הנהלת בתי המשפט לא מטפלים.משרד המשפטים לא מטפלים .בקיצור כל הקולגות עוצמים עניים ומה נותר לאזרח הקטן לאכול את הכובע שהורדתי בפנייכם.השחיתות מתפשטת

26 סגן מפקד מחוז הדרום הוא בעצם מפקדו העקיף חוקר לשעבר
  • 13:24
  • 03.02.12

האם הוא בדק עוד תיקים בתחנה או שמדובר בנקמה רק כי מדובר בבנותיו?

27 איזה מזל שיש בעלי עניין במשטרה אור השמש מחטא
  • 13:47
  • 03.02.12

אחרת שמעון אבוטבול היה מכבא את אור השמש באופקים.

28 אני מכיר כמה דברים שהאבא כתב...  (לת) שרת תחתיו
  • 17:20
  • 04.02.12

29 מי יודע כמה תלונות של אנשים שאין להם אבא במשטרה נגנזו.  (לת) ?
  • 12:40
  • 05.02.12

30 אין להתלונן במשטרה, הם חסרי אמביציה ובינה, והכל מלמעלה.  (לת) אבו עלה מנג'ליל
  • 03:44
  • 06.02.12

31 סגירות תיקים חסוי
  • 11:00
  • 07.02.12

מעניין למה רק הוא אשם מי שחותם על סגירת התיק הוא קצין חקירות שצריך לעבור על התיק לפני שהוא חותם תמיד מאשימים את הקטנים

פרוייקטים מיוחדים