המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ביניש נפרדת מהעליון || ביניש בנאום הפרידה: הזרוע השיפוטית נשענת על אמון הציבור, לא על פופולאריות

"ההכרעות הקשות ביותר שלי נגעו לגורלו של הפרט: כשקיים צורך להכריע בין הלב לדין", אמרה הנשיאה היוצאת. "מחליפי הוא שופט בכל רמ"ח אבריו"

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש בחרה להיפרד הבוקר (שלישי) מתפקידה בהקראת תמצית הדין בעתירה חברתית - נגד סעיף בחוק הבטחת הכנסה, השולל קצבה ממי שבבעלותו רכב. ביניש קבעה כי הסעיף אינו חוקתי ופוגע בזכות למינימום קיום בכבוד. לדבריה, על המדינה לקבוע תנאי מינימום לקיום בכבוד. ההחלטה התקבלה פה אחד בהרכב של שבעה שופטים. "הזרוע השיפוטית נשענת על אמון הציבור אך לא על פופולאריות", אמרה ביניש בנאום הפרידה שלה, שבו התמקדה בחשיבות השפט בית המשפט על החברה.

"כדרכן של פרידות, הטקס היום אינו קל לי. אני נפרדת מבית המשפט העליון, שהיה ביתי משך למעלה מ-15 שנים. כידוע, בית המשפט אינו מקום עבודה, והשיפוט אינו עוד מקצוע. כל אדם נושא אתו את סביבת גידולו ואת החינוך שספג מיום שעמד על דעתו. ספגנו את ערכיה של המדינה שקמה כמדינה לעם היהודי, למזג אוכלוסיות שונות, לכבדן ולחלוק עמן את הגורל המשותף של עמנו. הורי סיפרו לי שנולדתי בשבוע בו טובעה האוניה סטרומה והאבל היה קשה. הישוב היהודי היה נתון בעיצומו של המאבק נגד הבריטים, באירופה התחוללה כבר שואה, באותה שנה נספו בפולין סבי, סבתי ואחות אימי. אמי סיפרה לי כי קראו לי דורית כדי לבטא את בת הדור. המסר שקיבלתי כי כולנו חייבים לפעול למען הכלל בקליטת עלייה, ובחינוך, שאין חשוב ממנו", פתחה ביניש את נאומה.

"המסר שהבאתי עימי מבית הוריי, ואשר היה משותף לרבים מבני דורי, היה כי כולנו חייבים לפעול למען הכלל. טובת הכלל באותה תקופה התבטאה בדאגה לביטחון המדינה והגנה על קיומה, בקליטת עלייה – שהייתה אז בלב העשייה – ובהשקעה בחינוך הילדים. במהלך השנים המדינה התפתחה, דפוסי משטרנו הדמוקרטי נבנו ועוצבו, ולחברה הישראלית נוספו משימות ואתגרים. אני, כבני דורי – הדור של ילידי הארץ שגדל עם המדינה משנותיה הראשונות והתחנך על האתוס הציוני – חווינו את השינויים המתחוללים בחברה הישראלית וביקשנו לקדם את הערכים הנובעים משינוי העתים".

"הקו שהנחה אותי ואת חבריי לעבודה היה שהמדיניות אינה מוכתבת על ידי הפרקליטות; שכן היא עניין לממשלה הנבחרת. אבל תמיד עלינו לזכור שיש קווים אדומים שאותם אסור לנו, כנציגי המדינה, לחצות, בשל חובת המדינה לפעול במסגרת החוק. העמדה האישית שלי הייתה שאין לוותר על העקרונות שבשמם פועלים, ובמקרים מסוימים, שהם כמובן, מעטים ונדירים, אף במחיר הימנעות מייצוג עמדת המדינה בבית המשפט. על רקע זה חוויתי מספר אירועים שהעמידוני בתקופות שונות בעין הסערה. עוד האמנתי שאסור לאיש משפט לוותר על דרך האמת וחובה עלינו להגיע לחקרה בלא לחסוך מאמץ. בעבודתנו הנהגנו את הכלל לפיו חובתנו להגן על ביטחונה של המדינה ולייצג את התפיסה הביטחונית של הדרג המדיני שהוא האחראי לביטחון. אבל, נוכח עוצמתו והשפעתו של הטיעון הביטחוני, אסור למדינה לשאת את שם הביטחון לשווא", אמרה ביניש.

"מיום היווסדו תרם בית המשפט העליון תרומה מכרעת לביסוסן של זכויות האדם, שהן ערובה לקיומו של משטר דמוקרטי. בהיעדר חוקה כתובה ובטרם חקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, וחוק יסוד: חופש העיסוק, הכיר בית משפט זה בחופש העיסוק, בחופש הביטוי, בחופש ההתאגדות, בחופש הדת ובחופש מדת; הגן על הזכות לחירות, על הזכות לשוויון – וכל אלה היו פרי הפסיקה. בכך נתן בית המשפט משמעות יישומית למגילת העצמאות ולערכים היהודיים והאוניברסאליים שביסוד השיטה שלנו".

"ההכרעות הקשות והמייסרות ביותר בעיני כשופטת, היו הכרעות שנגעו לגורלו של הפרט, כשקיים צורך להכריע בין תחושת הלב לבין מצוות הדין. אותן הכרעות בהן על השופט לזכור כי מאחורי כל תיק עומד אדם שגורלו יושפע מאותה הכרעה לאורך שנים".

"עלינו להתמודד עם מצוקה הולכת וגוברת בשכבות השונות. שכבת הביניים חשה רגשי קיפוח וזה עשוי לערער את הגוף כולו. השינויים שהתרחשו במדינה בשנים האחרונות יעמידו את בתי המשפט בפני הצורך להתמודד עם מציאות חדשה ומשימות חדשות. החברה מתמודדת עם בעיות אינספור. אנו חיים בחברה מפולגת, במציאות קשה".

"אשר גרוניס הוא שופט בכל רמ"ח איבריו ונמנע מכל השפעות חיצוניות", פנתה ביניש למחליפה לקראת סוף נאומה. "הצלחתך היא הצלחת בית המשפט העליון והחברה בישראל. עבדנו שנים ביחסים מצוינים וחברות טובה. אין זה סוד שגישותינו לעולם המשפט שונות לעיתים. כשעמדו על הפרק שאלות קשות נהגנו להיוועץ".

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין אמר כי "בתפקידים השונים שמילאה במשרד המשפטים ובפרקליטות, שימשה הנשיאה ביניש דוגמא ומופת ליושרה ולמקצועיות ללא פשרות. היא לחמה בנחישות להגנה על שלטון החוק. היא לחמה לקידום מינהל תקין והגון. היא עשתה כן בשעת מבחן, בעתות משבר ותחת לחצים. היא עשתה כן גם כאשר דרש הדבר אומץ רב ואף שהיה כרוך בנטילת סיכונים ובהקרבה אישית. בכך תרמה תרומה מכרעת לגיבוש זהותו המקצועית והערכית של משרד המשפטים. החותם שהותירה אחריה כפרקליטה מלווה את עובדי השירות המשפטי הציבורי, וימשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות".

"כל פרישה של שופט יש בה עצב במיוחד כך שפורשת נשיאה שהטביעה חותם על הפסיקה והרשות השופטת. הנחמה היא שהנשיאה פורשת בשיא כוחה", אמר הנשיא הנכנס אשר גרוניס בטקס. "תקופת כהונתה של הנשיאה ביניש לא הייתה תקופה קלה, וזאת לא בעטיה היא. הנשיאה הגנה בתקיפות, בעוז ובאופן נחרץ על הרשות השופטת".

"מערכת כה גדולה ומסועפת, הנותנת שירות חיוני לציבור, דורשת ניהול בעל אופי מיוחד, השונה ממערכות ציבוריות אחרות. הנשיאה הקדישה חלק משמעותי מזמנה להיבטים הניהוליים של המערכת. ואכן, בתקופתה של הנשיאה נעשו שינויים חשובים, אשר למרבה הצער מעט ידוע עליהם", אמר גרוניס.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אמון הציבור... זה בדיוק מה שהלך לאיבוד יוסי
  • 11:16
  • 28.02.12

טוב שיתחלפו הדמויות בביהמ"ש - זה הסיכוי לעצירת ההתדרדרות.

02 "הזרוע השיפוטית נשענת על אמון הציבור" שיורד כל שנה! דני
  • 11:27
  • 28.02.12

תודה לביניש על "חיזוק" האמון עכשיו כשהיא הלכה יש סיכוי גבוהה שהוא יחזור!

03 העם בישראל לא מאמין לבתי המשפט=בג"ץ= המגיבה
  • 11:37
  • 28.02.12

אפשר להכריז הודעה משמחת:עוד דיקטטור נפל במזרח התיכון.

04 מפלס אימון הציבור בבג"ץ =למפלס הכינרת...  (לת) עזיבתה עשוי להטיב
  • 11:43
  • 28.02.12

05 אפה היא חיה? ביניש יהודה
  • 11:46
  • 28.02.12

אין אימון במערכת המשפט לא רק לאזרחים אלה גם לעובדי המערכת בתי המשפט!.

06 אפשר להכריז:עוד דיקטטור נפל במזרח התיכון. לא דין ולא דיין
  • 11:47
  • 28.02.12

מגדל השן מנותק מהעם.

07 אימון הציבור בבית המשפט העליון שואף לאפס שלום
  • 11:49
  • 28.02.12

בזכותה ובזכות פטרונה אהרון ברק.

08 if: הזרוע השיפוטית נשענת על אמון הציבור, לא על פופולאריות she was a real failure!!! Moshe
  • 11:54
  • 28.02.12

there is a simple logic:
if (הזרוע השיפוטית נשענת על אמון הציבור, לא על פופולאריות )
than )Beinish was a catastrophe to the juristic system)

I think there was no such poor trust in this system.

09 she pointed the real reason for not believing her: ההכרעות הקשות והמייסרות ביותר בעיני כשופטת, היו הכרעות שנגעו לגורלו של הפרט, כשקיים צורך להכריע בין תחושת הלב לבין מצוות הדין Moshe
  • 12:02
  • 28.02.12

it is not that that should be in the judge mind.
his heart feeling is something that should disregarded.

the real problem should be the difference between the law and the justice.
the judges take the easy role:
they act upon their believes in the frame of the laws,
rather than strive for the justice using what the the law offers, disregarding their personal views.

hope for a change in this sick system.

  •   תחושת לב? לה? החריפה את השיפוטיות, פגעה בימין, השתלטה על בית המשפט והפילה את כבודו בציבור  (לת) שונטל
    • 13:24
    • 28.02.12

10 " הזרוע השיפוטית נשענת על אמון הציבור, לא על פופולאריות " אמירה חכמה ואמיתית.  (לת) כך צריך
  • 12:11
  • 28.02.12

11 המכשפה מהמערב הסתלקה. יש!!!!!!!  (לת) הקוסם
  • 12:12
  • 28.02.12

12 ברק המגלומן, עם התפישה שהכל שפיט, גמד, בטל והתעלל בכנסת ובממשלה. אלה התחזקו ובתגובה, קמו והחזירו מלחמה. ומי ספג את הבליסטראות? השופטת בייניש. שופטת שהיא באמת שופטת ראויה ואמיצה. אך מורשתו של ברק, שהסבה נזק עצום לאמון הציבור בבית משפט העליון, היתה כבדה על כתפיה. נראה היה שהיא מנסה לאחוז את המקל משני קצותיו. היא נסתה לסגת מהתפישה שהכל שפיט אך באותה עת לא עמדה בפיתוי להוכיח שהעליון הוא בעל הבית היחידי בישראל.  (לת) משפטן
  • 12:19
  • 28.02.12

13 גירוש גוש קטיף, 3 שנים לזורק נעל, ההחלטה לטובת אילנה דיין  (לת) אין לי טיפת אמון בביהמ"ש
  • 12:28
  • 28.02.12

14 דורית הוכת ודור בא... ירושלמית
  • 12:33
  • 28.02.12

ומי שהקשיב יודע שיהיה שיפור בהליכים... אבל טובת קבוצות לחץ תגבר על זכויות הפרט וטובת הכלל...
200 שופטים שמונו מוכיחים את הירידה הקשה ברמת השיפוט של המערכת +שופט שהתאבד... המערכת יחד עם כל מדינת היהודים תתפרק לידי בן ארי וחבריו.

15 גב בייניש: תראי לי בוזגלו שיש לו כסף וזמן להגיע לבית הדין העליון וגם לצאת משם בשלום?  (לת) ל.ש.ב.
  • 12:35
  • 28.02.12

  •   לבוזגלו אין אבל לסעודים יש והרבה! אלי הרחובותי
    • 13:30
    • 28.02.12

    העני המסכן בוזגלו לא מגיע ולא יגיע ל"עליון" אבל לסעודים המממנים של השמאל הקיצוני אהובי ליבה של בייניש יש כסף והרבה וביחד עם בייניש הם ניסו לחסל את ישראל כמדינה יהודית! אגב בייניש "שכחה" להזכיר איך היא בשיתוף פעולה עם "מערכת המשפט ,הצליחה למנוע מבעלה יחזקאל לעמוד למשפט על מעילה במיליונים של כספי ציבור! 

16 הציבור החרדי והערבי לא מכירים בחוקיות מערכת המשפט  (לת) חילונים חרדים
  • 12:39
  • 28.02.12

17 למה באמת ירד אמון הציבור דמוקרטוס הנופל על חרבו
  • 12:50
  • 28.02.12

לכל המלעיזים, אשר מסופקני אם אי פעם בחרו ללמוד ולהעמיק בפסיקות העליון בעשור האחרון ולהבין את הראציונל שעומד מאחוריהם, הסיבה שאמונכם בבית המשפט העליון בשפל לא נובע מפסיקותיו (המבקשות לקיים ולשמר את הבסיס לקיומה של מדינה דמוקרטית), אלא נובע ממסע הכפשה ורפש כנגדו ע״י אלו שאינם רוצים בקיומה של מדינה דמוקרטית. פרופ׳ פרידמן החל במסע הדלגיטימציה - לא מתוך אמונה בצדקת דרכו כאם מתוך שנאה אישית וצרות עין - ופתח את הפתח למסע אינדוקטרינציה של המיינסטרים הישראלי ע״י נציגיהם של התנועות האנטי דמוקרטיות, הלאומניות והפשיסטיות ששולטות כיום בבית המחוקקים - הימין הלאומני שבראשו עומדים רה״מ ושר החוץ ושליחיהם בבית המחוקקים - אשר מבקשים לעצמם מדינה בה דעת הריבון גוברת על זכותו של הפרט; ונציגי הציבור החרדי והחרדל״י שמבקשים להקים מדינת הלכה, בה העקרונות הדמוקרטיים אינם מתקיימים. התעוררו והבינו, כל נושאי הלפידים והקלשונים, אתם מבקשים לשרוף את המוסד היחיד שמגן על זכותכם כבני אדם שווים, בעלי זכויות בסיסיות הטמועות בכם מעצם היותכם בני אדם לחופש, כבוד ושוויון. ואתם עושים זאת מתוך ציות עיוור לאלו שמבקשים לשלול מכם את כל שנובע מהיותכם בני אדם. קומו! הבינו מה נגזל מכם ומיהם הגוזלים! אל תלכו כעדר חסר בינה אחרי דמגוגיה זולה - עצרו לרגע ונסו לעשות בדיוק את מה שמובילי ההמון מפחדים ממנו - נסו לחשוב בכוחות עצמכם.

  •   דמוקרטוס, יפה כתבת!  (לת) פריקלס
    • 14:10
    • 28.02.12

  •   דמוקרטוס, יפה כתבת!  (לת) פריקלס
    • 14:18
    • 28.02.12

  •   תסלח לי מאוד, אבל כאשר מקדמים "מהפכה חוקתית" שאינה מבוססת על מגילת העצמאות, ואף נדמית כזוממת לבטל את קביעותיה, זה פוגע באמון שלי בבית המשפט ובמערכת כולה, ועוד הרבה לפני שפרופסור פרידמן הופיע בזירה.  (לת) אחד העמך
    • 20:40
    • 28.02.12

  •   בית המשפט לא מבין איפה הוא נמצא. מידל איסט בייבי אחד שעוקב הרבה זמן
    • 22:08
    • 28.02.12

    המדינה הזאת מוקפת ומלאה בציבורים שלא אכפת להם מעקרונות דמוקרטיה אלא רק מלאומנות ערבית אלימה. תמשיך להיות צדיק בסדום ותראה איך מחבלים צוחקים עליך כשהם עותרים לבגץ בדרישה לפיצויים, תראה איך שופטים ממשיכים להנחיל לפסיקה שלהם עקרונות ערכיים שלהם בלבד (דו פרצופיות בנוגע לזכויות אדם בפינוי יישובים, למשל) תראה איך הכוח של צה"ל נחלש כי הוא מוקף ומסובב בעקרונות משפטיים שלאף אחד לא אכפת מהם בצד השני, ותראה איך ישראל מתאבדת. מה לעשות, הסיכוי היחיד של ישראל לשרוד היא לאומנות טובה וישנה, ציונות שמה, ואת זה בית המשפח מנסה לטרפד.

18 משך דורות,כולל תקופתו של ברק,נמנע בית משפט מלהתערב בעניינים פיסקאלים.יש חידוש?חידוש לא טוב.פופוליסטי?הרבה יותר חמור מזה.  (לת) רועי
  • 13:13
  • 28.02.12

19 ברוך שפטרנו  (לת) אלפא מייל
  • 13:15
  • 28.02.12

20 הרסה את בית המשפט והביאה אותו לשפל בציבור. הפוליטיזציה שלה, גרמה לבזיון בית הדין  (לת) דניאל
  • 13:23
  • 28.02.12

21 לשופטת בייניש - בתודה ובהוקרה  (לת) בני
  • 13:28
  • 28.02.12

22 אני מצדיע לה ממ
  • 13:35
  • 28.02.12

לחמה למען שלטון החוק והצדק במלוא העוז.

23 בייניש עמי
  • 13:48
  • 28.02.12

כל הפשיסטים מרימים קול. טוב שהייתה ביניש וחבל שהולכת.

24 בייניש עמי
  • 13:48
  • 28.02.12

כל הפשיסטים מרימים קול. טוב שהייתה ביניש וחבל שהולכת.

25 זה לא שבעבר פורסם, שהשופט ברק ואף משפחתו הינם כנראה עשירים ואף מאוד??? -האם יתכן שבמדינת ישראל, רק אנשים ממצב סוציו-אקונומי טוב יכולים להיות עו"ד ואז אולי גם שופטים???!!! אם זה כך ח"ו, אז לו שופט אמור לשפוט עני שסרח, איך הוא יוכל להיות אובייקטיבי, שכן כולנו רק ואף קודם כל בני-אדם???  (לת) בילי
  • 14:08
  • 28.02.12

26 מזל שסיוט היד לוחץ יד הסתיים יורי עו"ד
  • 14:47
  • 28.02.12

אולי יגיעו ימים טובים של ההפרדת רשויות אמיתית. לא עוד קומבינה בין הרשות השופט לעורכי הדין על חשבון הציבור אלה יצוג אמיתי ומימוש החוק

27 בית המשפט הישראלי אישר ונתן לגיטמציה לחוקי האפרטהייד של הכיבוש הישראלי, גזענות והפקעת רכוש פרטי ערבי. לפיכך אני לא נותן לו יותר קרדיט מבית משפט של איטליה של מוסילני... שי
  • 14:52
  • 28.02.12

אם לא היה את האימפריאליזם האמריקאי המדינה הזו מזמן היתה מוקעת כמו אסד ואיראן....

28 יאללה- הביתה! אחד
  • 15:09
  • 28.02.12

ברוך שפטרנו

29 פסק דין חברתי?אני מתחנן לפניכם כנסו ותקראו את הפסק האומלל אפוטרופוס
  • 15:17
  • 28.02.12

מפגרת נכה !! , חייה בביתה לפני התאונה ובעקבות התאונה שום בית חולים לא היה מוכן לטפל בה הגברת נכנסה למוסד על חשבון משלם המיסים ולא על חשבון חברת הביטוח מכיוון שבכל מקרה הגברת הייתה צריכה לחיות שם בעתיד ולכן לא תזכה בפיצויים מוגדלים.

30 בית משפט הוא משרתם של בעלי ממון ושררה.  (לת) צבר_צנחן
  • 15:34
  • 28.02.12

31 נכון שעשית גם דברים טובים אבל ברוך שפטרנו ממך  (לת) עמית
  • 16:01
  • 28.02.12

32 איבוד אמון הציבור זה בדיוק מה שגרמה בייניש בהתנהלותה. אורטל
  • 16:39
  • 28.02.12

חשיבותו של בית המשפט העליון הוא בהגנה על זכויות הפרט כנגד הקולקטיב. יחד עם זאת הביאה דורית בייניש את דיעותיה הפוליטיות שבלטו והודגשו שוב ושוב בהחלטות בית המשפט העליון.
יחד עם זאת מערכת בתי המשפט עליה היתה אמונה השופתת בייניש לא ביצעה את עבודתה נאמנה בכך שלא הגנה על ציבור שומרי החוק כנגד עבריינים: גנבי רכבים ושודדים אלימים שהוענשו ברכות ורחמנות על ידי בתי המשפט.
בשורה תחתונה נכשלה ביניש בניהול אמון הציבור (לא להתבלבל עם פופולריות) את בתי המשפט.
ההיסטוריה תשפוט אותה ונזקיה

33 מונה אדם ללא ערכים בכלל ששופט על פי דרישתה של הפרק  (לת) מודאג
  • 16:40
  • 28.02.12

34 בית משפט עליון מונחה ערכים... ערכים של עצמו שהוא קבע והכל שפיט!
  • 22:11
  • 28.02.12

זה נקרא דיקטטורה: חבורה של שליטים מטעם עצמם שעושים מה שבא להם, וכולם חייבים לציית להם. נמאס. נקווה שסולברג יחזיר את השפיות והמקום של בית המשפט למה שהוא היה טרם אהרון ברק עם האקטיביזם שיפוטי והכל שפיט שלו, שזה בעצם אומר אני אעשה מה שבא לי למי שבא לי

35 ההבדל בין "אמון" ל"פופולריות" הוא שפופולריות מתיחסת לכל הנתינים ואילו אמון מתיחס לשבט הלבן בלבד  (לת) מנחם פפושדו
  • 08:00
  • 29.02.12

36 היא וברק הפריעו לרסק את הפשיעה עונשים כבדים העבירו בהם צמרמורת שבי
  • 22:31
  • 29.02.12

בתקופתםהרחוב הפך לגן עדן לפשיעה שהכפילה את עצמה הם לא הבינו שתפקידם להגן עלינו הם העדיפו זכויות אדם של פושעים ומחבלים בעוד זכיות אדם של חפים מפשע הפכו להפקר אם הם גאוני הדור שיסתגרו במגדל השן בבית המשפט שישבו אנשים שמבאים תוצאות מפחיתים את הפשיעה הייתי מצפה מכבוד השופט גרוניס להיות ג"וליאני שינקה את הרחוב

37 החזקת רכב אלי אריאלי
  • 17:12
  • 29.03.12

אני תושב חוזר מארצות הברית שנפל וחזרתי ארצה והתרגלתי לרכב במשך 30 שנה - קניתי רכב שנת 1993 שערכו 3000 וביטוח לאומי שולל לי את ההכנסה ואומרים לי תיקנה אופנוע, בגיל 60 אני צריך לקנות אופנוע ולסכן את החיים שלי על מנת שישלמו לי בכדי שאוכל להתקיים
צריך רק להתפלל שיכניסו את החוק כמה שיותר מהר כי מצידם זה יכול לחכות
לעולם - היה רצוי כמו במדינות אחרות להכניס את הפסיקה תוך 30 יום

38 חקיקה מהירה החזקת רכב אלי אריאלי
  • 17:17
  • 29.03.12

יש להודיע לביטוח לאומי להכניס את החוק החדש לגבי הבטחת הכנסה ושימוש ברכב מייד כמו שנהוג במדינת ארצות הברית
אם ישנה סמכות השופט החדש צריך לפסוק שביטוח לאומי צריך לא להמתין עד שיתחשק להם

פרוייקטים מיוחדים